23 september 10 16:02 Reageer (85) Politiek RSS

CDA'er Schinkelshoek geeft nieuwe baan op na gestook partijgenoten

Voormalig CDA-Kamerlid wordt geen directeur van het nog op te richten Huis voor democratie en rechtsstaat

Jan Schinkelshoek wordt geen directeur van het Huis voor democratie en rechtsstaat omdat hij vreest dat hij een 'te gemakkelijk mikpunt zou kunnen vormen van oneigenlijke kritiek'. De oud-Kamerlid kreeg eerder te maken met insinuaties vanuit zijn eigen partij toen hij uit de politiek stapte omdat hij zich niet kon vinden in een samenwerking met Geert Wilders.

In het Nederlands Dagblad zegt het voormalig CDA-Kamerlid te vrezen dat een debat over zijn motieven een obstakel zullen vormen voor het Huis.

Bij het opstappen van Schinkelshoek beweerde CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen dat hij de politiek verliet omdat hij een nieuwe baan had. Het was destijds echter niet zeker dat Schinkelshoek directeur van het Huis voor democratie en rechtsstaat zou worden. Volgens de oud CDA-Kamerlid was de CDA-fractie op de hoogte van de onjuistheid van de bewering van Verhagen.

Schinkelshoek noemt de insinuaties van zijn partijgenoten kwetsend.

Nederlands Dagblad: Schinkels-hoek geeft nieuwe baan op

De Volkskrant: CDA'er Schinkelshoek bedankt voor nieuwe baan

cc-foto: Sebastiaan ter Burg

 

 

Laatste Reacties (85) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Joop Schouten, vr 24 september 2010 16:29 Reageer op Joop

    Joop

    ...En dat is precies wat een koekoeksjong doet Ernst.

    Nu deze koekoek groot is legt deze ook z'n ei in andermans nest.
    Laten we hopen dat het rotjong in dat nest hetzelfde gaat doen.
    Dan houden we er misschien toch nog iets positiefs aan over....

    Maar misschien is de vergelijking met de 'Alien' wel beter
    (Niet schrikken):

    http://www.youtube.com/watch?v=JehjqlzXwIQ

  • Ernst Anepool, vr 24 september 2010 15:54 Reageer op Ernst

    Ernst

    Weet je waar me het aanstaande kabinet trouwens sterk aan doet denken besef ik nu opeens (chaotische gedachte ik weet het), aan nest waar een Koekoeks ei in gelegd is...

    http://youtu.be/DbvDQjhO9nY

    Kijk eens hoe handig ie Ab Klink en bovengenoemde Jan Schinkelshoek het nest uitwerkt...
    En Pappie Rutte en Mammie Maxime blijven de veelvraat nog voeren ook. Mammie Maxime blijft zelfs de uitwerpselen stilletje opruimen dag na dag...

    Narrator David Attemborrough:
    It doesn't look at all like its parents, it tricked them into feeding him 16 hours a day, an extraordinary feat of manipulation...

  • Joop Schouten, vr 24 september 2010 20:44 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Joop

    Joop

    Da's dom van me Ernst. Ik lees dit stuk nu pas.
    Ik reageerde eerder op een later schrijfsel dan deze. (En dit is cryptisch.)

    Ik ben een chaoot.
    : )

  • I.E. Jeffrey, vr 24 september 2010 13:36 Reageer op I.E.

    I.E.

    Ik heb vroeger met veel respect gekeken naar de manier waarop Verhagen in het CDA opereerde. Hij was toen voor mij de meest eerlijke politicus die in Den Haag rondliep. Wat er met hem nu aan de hand is, is voor mij een raadsel. Is de overmacht tot regeren zo groot geworden? Of is het de angst dat regeren voor het CDA de laatste mogelijkheid is. Ik hoop dat hij ook beseft, dat hij een groot risico neemt met het voortbestaan van zijn partij. Regeren is niet de garantie voor de kracht van een politieke partij. Zie de PVV.

  • Hugo Gündel, vr 24 september 2010 15:59 in reactie op I.E. Jeffrey Reageer op Hugo

    Hugo

    Er is niets aan de hand. Meneer Verhagen werkt zich drie keer in de rondte om een kabinet te vormen. Anderen, waaronder Meneer Bos, liepen weg op het moment dat het een beetje moeilijk werd. Dus wat mij betreft, respect verdient meneer Verhagen wel.

  • Ernst Anepool, vr 24 september 2010 16:05 in reactie op Hugo Gündel Reageer op Ernst

    Ernst

    Dank je de Koekoek, Verhagen werkt iedereen de kamer uit die het niet met hem eens is...

  • Hugo Gündel, vr 24 september 2010 18:01 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Hugo

    Hugo

    Ja dat klopt. Hij is een van de weinigen die het enorme zetelverlies van het CDA begrijpt. Feitelijk neemt hij maatregelen de weggelopen kiezers weer terug te halen. Ik geef hem geen ongelijk. Men zal hem straks nog dankbaar zijn.

  • Ernst Anepool, vr 24 september 2010 20:17 in reactie op Hugo Gündel Reageer op Ernst

    Ernst

    Je kunt beter eens met CDA stemmers gaan praten, want Verhagen en zijn stroming is juist de reden dat de stemmers weglopen, want het CDA is zijn kernwaraden aan het verloochenen, en koketteert nu met partijen die te kennen geven de Christelijke waarden van Naastenliefde en vergeving het liefste bij wet verboden zou zien.

    En je ziet dat alle werkelijke christenen de partij de rug toekeren, zoals de sociale medemens de PvdA de rug toekeert...

  • Wim Verver, vr 24 september 2010 12:37 Reageer op Wim

    Wim

    De gelovigen kunnen niet meer geloven in andermans oprechtheid. Wat zegt dit over hun geloof!

  • Joop Schouten, vr 24 september 2010 12:29 Reageer op Joop

    Joop

    Bron Telegrof:

    'Justitieminister Hirsch Ballin laat weten van zijn hart geen moordkuil te zullen maken op het CDA-congres. "Ik heb de partijvoorzitter enkele weken geleden al laten weten dat ik mijn zegje wil doen als CDA-lid uit Tilburg", aldus Hirsch Ballin desgevraagd tegen De Telegraaf. "Er geldt nu 'wait and see'. Maar dat is voor mij niet gelijk aan 'wait en er verder geen opvatting over hebben'", zegt de bewindsman, die bekendstaat als fel tegenstander van de denkbeelden van de PVV.

    Coryfeeën
    Ingewijden zeggen dat de minister zich op de achtergrond nauw verstaat met andere tegenstanders van samenwerking met de partij van Wilders. Tot nu toe hield Hirsch Ballin zich naar buiten toe redelijk op de vlakte. Eerder deze week uitten CDA-coryfeeën Klink, Wijffels en Veerman opnieuw kritiek op de onderhandelingen met de PVV. Klink heeft ook aangegeven het woord te zullen voeren op het congres.
    De geruchten over een mogelijke carrièrestap van CDA-nummer twee Bijleveld zijn opmerkelijk, omdat ze, sinds Klink vertrok als CDA-onderhandelaar, de nieuwe secondant van fractievoorzitter Verhagen werd bij de besprekingen over het vormen van een rechtse coalitie. Ingewijden meldden dat Bijleveld altijd grote bezwaren tegen de PVV heeft gehad en plaatsten openlijk vraagtekens bij de mogelijkheid of de politica wel in een kabinet zou willen zitten dat door gedoogsteun van de PVV overeind gehouden moet worden. Met de overstap naar Overijssel zou ze die keuze niet meer hoeven te maken.
    Pikant is dat Bijleveld als huidig staatssecretaris van Binnenlandse Zaken zelf gaat over de benoemingen van commissarissen van de Koningin. Demissionair minister Hirsch Ballin is in dit geval aangesteld als de politiek verantwoordelijke.

    -----

    Ik ben benieuwd naar Ballin's toespraak.
    Het is ook zo'n woordengoochelaar.

  • Joop Pooj, vr 24 september 2010 12:17 Reageer op Joop

    Joop

    grappig, dat voorzitterschap v.h. huis der democratie een baan wordt genoemd, het lijkt niet meer dan wel betaald koffiedrinken, een nieuw baantje voor politici op kosten van de belastingbetaler.

    Dan nog voor dat voorzitterschap een oud-assistent van Lubbers benoemen, een man wars van inspraak, kijk maar naar zijn capriolen met Brinkman, waarvoor hij Andriessen, Van den Broek of Hirsch Ballin in de plaats wilde zetten ...

    Wanneer politiek Den Haag echt lef zou hebben dan zou het iemand als Couwenbergh hoofd van het huis der democratie maken, een voorstander van souvereiniteit van het volk ...

  • Bernie Whistler, vr 24 september 2010 10:51 Reageer op Bernie

    Bernie

    Duidelijk is dat Schinkelshoek een van de slachtoffers is van putschist Verhagen. Niet rechts genoeg en net even te zelfstandig denkend. Triest voor de man dat de effecten van zijn kritische houding zo ver reiken... Pikante aanvulling op dit verhaal is het feit dat Hirsch Ballin, niet de eerste de beste CDA'er, nu ook zijn kont in de krib lijkt te gooien. http://bit.ly/bEKAJ6

  • Peet Van Velzen, vr 24 september 2010 11:12 in reactie op Bernie Whistler Reageer op Peet

    Peet

    Van Hirsch Ballin was dit allang bekend. Alleen voor de timing doen ze het zo dat het een zeer grote groep dissidenten lijkt. In werkelijkheid is het maar een groepje van een man of zes.

  • Rouane Rabbit, vr 24 september 2010 11:54 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Rouane

    Rouane

    Dat zeg jij wel, de ene keer zijn het mastodonten, de andere keer is het een enkeling.

    Maar nu zijn het wel al twee ministers die openlijk hun twijfel uitspreken. Dat is veel, dat zijn prominenten.

    Je kan Hirsch Ballin ook moeilijk links noemen, wat meestal de volgende aanval uit de PVV hoek inhoudt.
    Hirsch Ballin is een "law and order" man, die controversiële wetsvoorstellen doet en in feite op dat vlak het gedachtegoed van Wilders deelt.

    Dit maakt zijn publiek gedane uitspraken, zo mogelijk, nog interessanter.

    Heb je naar de troonrede geluisterd? Die is door Balkenende geschreven, ook hij heeft kritiek, maar gaat daar (vooralsnog) diplomatiek mee om.

    Ik zal niet zeggen dat het de meerderheid is, maar het bagatelliseren wat jij doet, vooral omdat je PVV-fan bent, is onterecht

  • Peet Van Velzen, vr 24 september 2010 12:12 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Peet

    Peet

    Ik baggetaliseer het niet, want eigenlijk is het best erg als binnen een partij mensen zitten die zich niet houden aan de regel dat je verschillen oplost binnen de partij maar dat ze alles via de media spelen.

    Maar het aantal, daar heb ik mijn grote vraagtekens bij. Lubbers heeft 50 brieven gestuurd naar kennissen, Van Agt is wel 8 keer op TV geweest, Doekle Terpstra heeft allerlei initiatieven gestart (Stop de verwildering, benoemen en bouwen etc) en heeft brieven gestuurd en is bij KVDB geweest, en zo kan ik wel doorgaan. Maar al met al zijn het maar een paar man.

    Maar wie weet trouwens waarom we deze mensen mastodonten noemen? Volgens Wikipedia zijn dat slurfachtigen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Mastodont

  • Bernie Whistler, vr 24 september 2010 12:34 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Bernie

    Bernie

    "...eigenlijk is het best erg als binnen een partij mensen zitten die zich niet houden aan de regel dat je verschillen oplost binnen de partij..."

    Vinger op de zere plek. Punt is namelijk dat Verhagen het CDA met brute kracht scherp naar rechts heeft laten manoeuvreren, naar een positie dat om een nieuwe locatiebepaling aan de politieke meetlat vraagt. Maxime dwingt eventuele dwarsliggers zo om op alternatieve manieren aandacht te vragen voor deze plotselinge aardverschuiving.

    En verder: elke interne criticus is voor Verhagen momenteel 'pain in the ass.' Zijn geknuffel met Wilders en vooral zijn pluchestreven wordt immers nu vele malen uitvergroot.

  • Ernst Anepool, vr 24 september 2010 12:22 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Ernst

    Ernst

    *maar* een stuk of 6?


    Dat is wel eenderde van de Fractie op dit moment, dat lijkt me toch een behoorlijk probleem, dat maakt straks net zo'n stuurloos verchtkabinet als Wiegel van Agt...


    Nee, dat hebben we nodig als het schip van staat al 12 jaar stuurloos achter de golven aandobbert :-(

  • Danny Zuidweg, vr 24 september 2010 09:50 Reageer op Danny

    Danny

    Het is echt schandalig zoals het CDA karaktermoord op Schinkelshoek heeft gepleegd na diens vertrek.

    Maar ja, zo gaat die partij tegenwoordig om met mensen die veel hebben betekend, maar nu een beetje kritisch zijn.

    Wijfels had gelijk: het doel (het rechtse kabinet) is heilig. Daar wordt alles voor opzij gemaaid door Verhagen en consorten.

  • Mw. Oeverloos, vr 24 september 2010 09:45 Reageer op Mw.

    Mw.

    Vreemd, die Verhagen zou toch geen partij moeten zijn voor communicatiespecialist Schinkelshoek.

  • Rouane Rabbit, vr 24 september 2010 10:19 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op Rouane

    Rouane

    Verhagen is ook een communicatie-specialist, misschien niet gekwalificeerd, maar dan toch een natuurtalent.

  • Mw. Oeverloos, vr 24 september 2010 10:42 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Mw.

    Mw.

    Inderdaad, zo had ik het nog niet bekeken.
    Een clash tussen twee meesters in beeldvorming.

  • Gracchus Babeuf, vr 24 september 2010 11:05 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Da´s beledigend voor Moeder Natuur. Excuses en wel nu ;-)

  • Rouane Rabbit, vr 24 september 2010 11:58 in reactie op Gracchus Babeuf Reageer op Rouane

    Rouane

    Moeder natuur heeft geen enkel doel bij wat ze doet, ze grabbelt in de grabbelton der genen.

  • Irma Noord, vr 24 september 2010 09:21 Reageer op Irma

    Irma

    Walgelijke club dat CDA.
    De mening van leden gewoon negeren, zelfs van ministers en oud-ministers. Braaf achter de baas aanlopen, die beslist immers over de baantjes. Desnoods je oud-collega die zelf weggaat omdat hij het oneens is, daarna nog dwarszitten. Zegt veel over de motivatie van de gemiddelde CDA-er.

  • Ineke Ellens, vr 24 september 2010 09:04 Reageer op Ineke

    Ineke

    En weer is er commotie in het CDA, nu weer Hirsch Ballin, misschien terecht maar waarom nu pas, heeft Verhagen dan toch zoveel macht dat niemand zijn mond vooraf durft open te doen maar wacht tot het congres??

    Verhagen moet maar eens gaan inzien dat zijn partij ten dode opgeschreven is.

    I rest my case.

  • arjan doorgeest, vr 24 september 2010 01:23 Reageer op arjan

    arjan

    Dat Huis voor democratie en rechtsstaat dreigt onder het groen-bruine gedoogkabinetje een museum te worden waar niemand meer welkom is.
    Laat dit een schrale troost zijn voor dhr. Schinkelshoek.

    Het Mausoleum van democratie en rechtsstaat zou onderhand een kloppender benaming zijn. Met veel spinrag en hele dikke dichte deuren...

    Met dank aan de ultra-rechtse rotjochies natuurlijk, die dit bewust hebben gewild en gerealiseerd...

  • Ernst Anepool, do 23 september 2010 21:37 Reageer op Ernst

    Ernst

    Kijk nu maar eens Andere Tijden, dan kun je precies zien hoe de machtstijgers door ramen en ruiten gaan om hun zin door te drijven, dwars door het democratisch process heen.

  • Joop Schouten, do 23 september 2010 21:50 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Joop

    Joop

    Ze zijn onuit-roei-baar Ernst.
    ; )

  • Ernst Anepool, do 23 september 2010 23:36 in reactie op Joop Schouten Reageer op Ernst

    Ernst

    Ik zet naar Roger van Boxtel te kijken, die glashard beweert dat ie in de Eerste Kamer "transparant" de wetten gaat goedkeuren die de marktwerking in de zorg gaan opvoeren...

    Maar hij ziet daar geen enkele belangenverstrengeling, hij ziet het niet eens, maar word wel boos als Witteman allen maar stelt dat Menszis wel blij zou zijn met ene bestuursvoorzitter als Wetsgoedkeurder in de Eerste Kamer...


    Zou leuk zijn als Joop *daar* eens wat aandacht aan zou besteden, aan de steeds openlijker corruptie van de politiek.

  • Joop Schouten, vr 24 september 2010 09:21 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Joop

    Joop

    Lees het net Ernst.

    Ik vroeg me precies hetzelfde af.
    Natuurlijk is dit belangenverstrengeling. Dat KAN niet anders.

  • Ernst Anepool, vr 24 september 2010 12:28 in reactie op Joop Schouten Reageer op Ernst

    Ernst

    Ik zie dat al sind Lubbers, telkens weer zie je mensen uit het bank/verzekerings wezen naar de politiek gaan, dan naar het bedrijfsleven waar ze hun eigen bedje gespreid hebben, de lijst is inmiddels te lang om hier nog te posten.


    zou wel mooi zijn als de redactie van Joop er eens voor ging zitten om dat spinnenweb van corruptie in binnenlands bestuur eens in een infographic zou gieten.


    Vooral die Gedeputeerde van Noord Holland is een mooi dieptepunt om mee te beginnen, met Zalm als goede tweede en van Boxtel ex-aequo

  • Joop Schouten, vr 24 september 2010 17:03 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Joop

    Joop

    Lees dit net Ernst. Sorry.
    Misschien is het een idee alle gegevens die je zelf al hebt aan Joop.nl te geven.
    'De atlas van de macht' is ook een goede aanvulling inclusief dit stuk uit de Volkskrant:
    http://extra.volkskrant.nl/animatie/macht/lijst.php

  • Ernst Anepool, vr 24 september 2010 12:29 in reactie op Joop Schouten Reageer op Ernst

    Ernst

    Damn vergeet ik helemaal opper dealmaker Brinkman !

  • Gracchus Babeuf, vr 24 september 2010 11:07 in reactie op Joop Schouten Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Onuitroeibaar, nou....., :-)
    maar daar zijn wij in ieder geval NIET van.

  • Ton evertsen, do 23 september 2010 19:30 Reageer op Ton

    Ton

    hij zou alleen kamerlid worden als er kamerleden minister in het nieuwe kabinet zouden worden

  • , vr 24 september 2010 10:49 in reactie op Ton evertsen Reageer op

    En die komen er natuurlijk in.

  • wltr biesbosch, do 23 september 2010 17:59 Reageer op wltr

    wltr

    Vroeger heette zoiets gewoon partijpolitieke zuivering.

  • Peet Van Velzen, do 23 september 2010 17:32 Reageer op Peet

    Peet

    Jan Schinkelshoek heeft bedankt voor het kamerlidmaatschap terwijl hij niet eens was gekozen, en hij heeft bedankt voor deze nieuwe baan terwijl hij niet eens was benoemd.
    Kortom: een storm in een glaasje water.

    Ben benieuwd waar Jan morgen voor bedankt.

  • Aert Willem d'Holbach, do 23 september 2010 17:50 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    De Heer, hoogstwaarschijnlijk.

  • Gracchus Babeuf, vr 24 september 2010 11:09 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Geert? Dat zal we niet, maar hij wordt tegenwoordig door velen als de goddelijke drieëenheid in persoon gezien. God de alwetende, de almachtige en trooster aller verdrukten.

  • Aert Willem d'Holbach, vr 24 september 2010 11:28 in reactie op Gracchus Babeuf Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Het is toch de heilige geeSt? Of ben ik nu abuis?

  • Eric Jan Taapken, do 23 september 2010 17:56 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Eric Jan

    Eric Jan

    Ik denk eerder dat het erop lijkt dat men Schinkelshoek een beetje weggepest gaat worden vooral monddood gemaakt of zie ik het verkeerd?!

  • sam tosha, do 23 september 2010 18:17 in reactie op Eric Jan Taapken Reageer op sam

    sam

    Nee, volgens mij zit je goed. De politiek Christen van vandaag de dag verketteren een afvallige al evenveel als de Moslims doen.

    Wat dat betreft lijkt ook bij die partij het Wilders virus full blown te zijn; met balken van heb ik jou daar in de ogen, zonder enig vorm van fatsoen schreeuwen over de splinters in de ogen van anderen en bij de minste of geringste opmerking daarover, roepen dat je gediscrimineerd en gestigmatiseerd wordt.

  • Peet Van Velzen, do 23 september 2010 19:04 in reactie op sam tosha Reageer op Peet

    Peet

    ..[ De politiek Christen van vandaag de dag verketteren een afvallige al evenveel als de Moslims doen. ]..
    Het lijkt me eerder een soort van eenmansactie van Schinkelshoek. Zonder dat iemand hem dwong ging hij midden in het fragiele formatieproces rondroepen en zonder dat iemand hem dwong geeft hij nu aan deze functie niet te willen.

    Het "verketteren" zie ik niet zo in dit verhaal.

  • Ernst Anepool, vr 24 september 2010 00:08 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Ernst

    Ernst

    Ziende blind heet dat in bijbelse termen...

  • Prins Pils, do 23 september 2010 18:18 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Prins

    Prins

    +++ Kortom: een storm in een glaasje water. +++
    >>> Dat wordt steeds gezegd als de PVV-mentaliteit weer eens voor problemen zorgt. Maar het zijn er nu wel heel veel, al die stormen in glaasjes water. Bij elkaar begint de wind nu toch echt flink aan te wakkeren. Ik geef het een jaar, die plastic coalitie.

  • Jan Wijn, do 23 september 2010 18:38 in reactie op Prins Pils Reageer op Jan

    Jan

    Ik geef ze langer dan een jaar: Extreem- Rechts gaat samen want wat er nog rest van het CDA wordt PVVer. De extreem rechtse Verhagenkliek zal niet meer met de volgende verkiezengen als CDAer meedoen

  • ron de boer, do 23 september 2010 20:06 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op ron

    ron

    Zijn wachtgeld?

  • Isis Maät, do 23 september 2010 17:28 Reageer op Isis

    Isis

    De glibberaar Verhagen heeft een missie:
    Van een grote politieke middenpartij (wij buigen niet naar links, wij buigen niet naar rechts) een inferieure club van onbetrouwbare rechtse gladjanussen maken.

  • Raaf raaf, do 23 september 2010 17:28 Reageer op Raaf

    Raaf

    Het CDA is in paniek.

    Dadelijk lopen ook nog de PvdA'rs Doekle Terpstra en Wim Aantjes weg.
    Paniek !!

    Ik denk dat 90% denkt: good riddance

  • Zeer Voornaam, do 23 september 2010 18:34 in reactie op Raaf raaf Reageer op Zeer

    Ik zou ook in procenten gaan praten als het over zulk weinige gaat.

  • , do 23 september 2010 17:21 Reageer op

    De 'Rathus Catholicus Maximus Verhagen' strikes again!

  • Raaf raaf, do 23 september 2010 17:29 in reactie op Reageer op Raaf

    Raaf

    Indeed het is moeilijk om geen bewondering te krijgen voor zijn politieke geslepenheid.
    Ik denk dat iedereen hier wel over eens is.
    Een sluwe haan.

  • sam tosha, do 23 september 2010 18:21 in reactie op Raaf raaf Reageer op sam

    sam

    Verhagens politieke geslepenheid is allang de grens van politiek fatsoen gepasseerd. Daar waar bewondering was zou die toch inmiddels plaats hebben moeten maken voor verachting

  • Ernst Anepool, vr 24 september 2010 12:24 in reactie op Reageer op Ernst

    Ernst

    Sorry maar zijn gedrag is in alles strijdig met iedere vorm van geloof en zekr met het Catholiscisme.


    laten we nu niet in de verWildersing meegaan, en nara elkaar met modder gaan gooien, dat is Wilders em Maxime in de kaartspelen, kunnen ze weer zielig gaan doen die twee calimerootjes...

  • Piet Knollema, do 23 september 2010 17:15 Reageer op Piet

    Piet

    Die man wil gewoon niet dat ook maar de indruk ontstaat dat hij om persoonlijke gewin heeft besloten niet terug te keren in de CDA-fractie.
    Maar dat mensen soms integere drijfveren hebben wil bij hele volksstammen maar niet doordringen. Jij maakt daar blijkbaar deel van uit. Maar je bent met Verhagen in goed gezelschap!

  • Piet Knollema, do 23 september 2010 17:24 in reactie op Piet Knollema Reageer op Piet

    Piet

    Ik bedoelde dit als reactie op de bijdrage van Peet Van Velzen, do 23 september 2010 16:55.

  • YggY ..., do 23 september 2010 17:03 Reageer op YggY

    YggY

    Dus zo diep is het CDA al gezakt.

  • Rob Geurtsen, do 23 september 2010 16:58 Reageer op Rob

    Rob

    Peet, heb je je legertje van ontevreden horken al bewapend met tuinharken, tuinstoelen en domheid?

  • Ernst Anepool, vr 24 september 2010 21:19 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op Ernst

    Ernst

    Je vergeet de halve liters Oranjeboom

  • Aert Willem d'Holbach, do 23 september 2010 16:57 Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Tja, niet willen samenwerken met een van de grotere partijen die bovendien ook nog de snelste groeier is, is niet bepaald een signaal dat je de democratie opvat zoals hij bedoeld is. Dan wordt je inderdaad een sitting duck. Dat alles afgezien van de vraag of die snelgroeiende partij zelf wel zo democratis is.

    Zo mooi, die drie fundamentele elementen van de democratie...

  • Jager Verzamelaar, do 23 september 2010 17:16 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Jager

    Jager

    Dus vorige regering had het CDA met de (nog grotere) SP een kabinet moeten vormen naar uw idee.

  • Piet Knollema, do 23 september 2010 17:26 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Piet

    Piet

    Ja, daar heeft Aaert Willem zich toen erg over opgewonden dat dat niet gebeurde.
    Dat vond hij hééél ondemocratisch!

  • Aert Willem d'Holbach, do 23 september 2010 17:53 in reactie op Piet Knollema Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Een merkwaardige eigenschap van mij is dat ik me nergens over opwind. Als dingen niet gebeuren, is dat niet per definitie een reden om hysterisch te worden, me dunkt.

  • Aert Willem d'Holbach, do 23 september 2010 17:28 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Als dat programmatisch had gekund, waarom niet? Er is een belangrijk verschil tussen principiële en programmatische onmogelijkheden.

  • Joop Schouten, do 23 september 2010 16:57 Reageer op Joop

    Joop

    Verhagen alweer ontmaskerd als leugenaar.
    Tjonge jonge jonge. Wat een ... !

  • Jager Verzamelaar, do 23 september 2010 17:18 in reactie op Joop Schouten Reageer op Jager

    Jager

    Een leugenaar is een understatement voor verhagen.
    Een machtsgeile principeloze boef die zijn eigen moeder nog zou verkopen.

  • Isis Maät, do 23 september 2010 17:24 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Isis

    Isis

    Hear, hear!!!!!!!

  • Pjotr Kropotkin, do 23 september 2010 20:37 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Pjotr

    Pjotr

    'Een machtsgeile principeloze boef die zijn eigen moeder nog zou verkopen.'

    Gelukkig, eindelijk de betere argumenten. Straks moeten we niet vergeten te klagen over polarisatie, over mensen wegzetten als minderwaardige misdadigers, over extreemrechtse (internet)tokkies die zo maar schrijven wat ze willen en over het tekort aan maatschappelijke binding. Want dat is belangrijk.

  • ron de boer, vr 24 september 2010 09:58 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op ron

    ron

    Je reageert als een Tokkie zou Anil Ramdas zeggen.

  • Peet Van Velzen, do 23 september 2010 16:55 Reageer op Peet

    Peet

    Deze man wil ook niks:
    - hij wil het nieuwe kabinet niet
    - hij wil zijn nieuwe goudgerande baan niet.

    Zou hij zijn wachtgeld wel willen?

  • Vaclav Klaus, do 23 september 2010 17:06 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Vaclav

    Vaclav

    Die zou grappig zijn als het niet zo ernstig was. Verhagen en Bleker moeten zich kapot schamen over wat zij over Schinkelshoek en andere partijgenoten gezegd hebben. Het is duidelijk dat hij dolsgraag was doorgegaan in een CDA zoals die door Klink, Koppejan en vele andere echte CDA'ers zou zijn vormgegeven.

    En dat wachtgeld... die opmerkingen daarover... dat zullen we toch niet serieus moeten nemen? Oh... maar de hele comment was natuurlijk een slechte grap...

  • Amarinde Bovendorp, vr 24 september 2010 09:40 in reactie op Vaclav Klaus Reageer op Amarinde

    Amarinde

    Tja, wat moet je hier van zeggen wat al niet in andere draadjes gezegd is?

    Dit is bij uitstek een rolmodel politicus met integere opvattingen en consequente handelingen.

    Nergens kun je een ingang vinden om de man op zijn handel en wandel af te rekenen of in een kwaad daglicht te stellen.

    Juist dat is wat velen niet begrijpen of kunnen (willen) accepteren, het feit dat er nog mensen zijn die werkelijk eerlijk en open staan voor hun principes en opvattingen.

    Natuurlijk begrijp ik ook de reageerders wel die het niet snappen omdat ze misschien te jong zijn om weet te hebben van moraal en fatsoen maar ook omdat de maatschappij erg verschraald is op het gebied van consensus.
    Waar is tegenwoordig respect te vinden als het gaat om de mening van je tegenstander?

    Deze meneer doet het goed is mijn mening.
    Hij kiest zelf en spreekt in fatsoenlijke woorden.
    Echter de gemiddelde aanhoorder zal zijn kritiek niet opmerken anders dan dat deze meneer zich gekwetst zou voelen.

    Taal is een machtig gegeven maar daarvoor met je de taal wel juist beheersen en interpreteren.
    En als een "antiek" fatsoenlijk en integer politicus woorden als "niet chic" en "kwetsende insinuaties" gebruikt dan zou men even de tijd moeten nemen om te begrijpen wat er bedoeld wordt.

  • Censuur Joop, do 23 september 2010 17:23 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Censuur

    Censuur

    Is dat een nieuw soort grap, van Velzen? Dan wel een hele slechte en vreselijk kortzichtige.

    Het CDA met Verhagen voorop zou zich moeten schamen.

    Het is jammer dat ik niet in een hemel en hel geloof, maar anders wist ik wel waar deze figuren naar toe gestuurd mogen worden.

  • YggY ..., do 23 september 2010 17:48 in reactie op Censuur Joop Reageer op YggY

    YggY

    Het is jammer dat ik niet in een hemel en hel geloof, maar anders wist ik wel waar deze figuren naar toe gestuurd mogen worden.
    =============
    En ik weet dan welk figuur van deze site ze daar dan tegen gaan komen

  • sam tosha, do 23 september 2010 18:24 in reactie op Censuur Joop Reageer op sam

    sam

    Denk dat we moeten stoppen met het reageren op 'de heer' Van Velzen's posts. Hij doet hier niks anders dan een scheet laten komt nooit op een reactie terug. Doodzwijgen dit ongefundeerde steekspel van hem is het beste volgens mij.

  • YggY ..., do 23 september 2010 18:43 in reactie op sam tosha Reageer op YggY

    YggY

    Eens

    Ik doe mee

  • Zjen Zen, do 23 september 2010 18:51 in reactie op YggY ... Reageer op Zjen

    Zjen

    Ik was allang zover.:)

    Ik heb wel andere dingen aan mijn hoofd zeg.

  • Gracchus Babeuf, do 23 september 2010 19:12 in reactie op sam tosha Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Hij heeft een cordon sanitaire om zich heen opgetrokken.

  • Aert Willem d'Holbach, vr 24 september 2010 11:31 in reactie op Gracchus Babeuf Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Ja vreselijk. Zo zie je maar hoe links graag mensen uitsluit. Als ze zich niet gedragen zoals zij de samenleving graag zien... hop: meteen uitsluiten.

  • Ernst Anepool, vr 24 september 2010 12:30 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Ernst

    Ernst

    Volgen ze het voorbeeld van de VVD, is het weer niet goed, wat willen jullie nou eigenlijk?

  • Ruud Wiemer, vr 24 september 2010 14:03 in reactie op sam tosha Reageer op Ruud

    Ruud

    Eens

    Ik doe mee!

  • Joop Pooj, vr 24 september 2010 12:38 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Joop

    Joop

    wordt bijgedragen aan pensioen tijdens wachtgeld?

  • Peet Van Velzen, vr 24 september 2010 12:58 in reactie op Joop Pooj Reageer op Peet

    Peet

    Ja, tijdens je wachtgeldperiode wordt je pensioen verder opgebouwd.
    Eventjes nagekeken:
    "Voor een Kamerlid ligt het salaris op zo'n ? 7.000 bruto per maand. Ze krijgen het wachtgeld net zo lang als hun diensttijd, met een minimum van twee, en een maximum van zes jaar. Zonder sollicitatieplicht."
    Zie hier: http://www.geldenrecht.nl/artikel/2010-03-18/wachtgeld-hoeveel-is-het-wie-krijgt-het

    Dus ik ben benieuwd of Jan Schinkelshoek echt zo principieel is en ook zijn wachtgeld weigert. Als dat zo is neem ik al mijn woorden terug.
    Maar ik moet het nog zien.

  • Ernst Anepool, vr 24 september 2010 15:55 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Ernst

    Ernst

    Als ie zo op dat wachtgeld zou azen als jij hier insinueert waarom heeft ie dan naar die baan gesolliciteerd?

    Lijkt me eerder dat je eigen wens hier de vader van de gedachte is... :-(

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel