15 januari 12 13:34 Reageer (212) Politiek RSS

Rutte noemt regeren met SP 'enig', maar...

...inhoudelijke verschillen zijn wel onrealistisch groot. Premier blijft in Buitenhof erg op de vlakte.

Een uur lang zat premier Rutte aan tafel bij Buitenhof, maar hij zei weinig. 2012 wordt een moeilijk jaar, extra bezuinigingen zijn zeker niet uitgesloten, vergeet niet dat we 'tot de drie rijkste landen ter wereld behoren', het CDA is een goede regeringspartner en in de toekomst samenwerken met de SP is 'niet bij voorbaat uitgesloten, maar inhoudelijk is er wel een grote afstand'.

Interessant was ook dat volgens Rutte er een nieuwe grondgedachte onder Europa moet komen. 'De grondleggers hadden altijd de oorlog in gedachte. Dat nooit weer. Maar de oorlog zegt de huidige generatie te weinig. Er moet iets nieuws komen.' En volgens de premier is dat vooral 'geld verdienen, veel geld verdienen.'


Kijk hier de hele uitzending

Mis niets: Volg Joop op Twitter, vind Joop leuk op Facebook

Laatste Reacties (212) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Wouter ter Heide, di 17 januari 2012 14:00 Reageer op Wouter

    Wouter

    Volledige werkgelegenheid, zonder geld als smeerolie.

    Bij het kijken naar het grote Rutte-interview, moest ik onwillekeurig denken aan een uitspraak van Einstein dat ‘je een probleem niet kunt oplossen vanuit hetzelfde soort denken dat tot het probleem heeft geleid’. Met andere woorden, de economische oplossingen die premier Rutte gaf op de vragen van Pieter Jan Hagens, lossen de crisis niet op maar vergroten deze slechts. In het belang van het algemeen zullen wij dan ook gezamenlijk op zoek moeten gaan naar een andere of niet-economische oplossing, die ons allen ten goede komt.
    - Wat dat betreft zullen we er allereerst oog voor moeten krijgen dat de financiële crisis niet op zichzelf staat, maar een onderdeel is van de alomvattende existentiële crisis, die het leven in al zijn facetten ernstig bedreigt en daarmee ons (voort-)bestaan wereldwijd in waagschaal stelt. Begrijpelijkerwijs is die existentiële crisis enkel effectief te bestrijden via de creatie van een alomvattend of mondiaal beleid op existentiële grondslag. Daarvoor zullen wij de aarde weer(!) als een levend organisme moeten gaan beschouwen en gelukkig zijn er zo langzamerhand genoeg tekenen aanwezig, om die beschouwing wetenschappelijk te onderbouwen.
    In alle redelijkheid is de aarde dan ook op te vatten als een levend organisme waar de mens niet boven staat, als ware hij de schepper ervan, maar een onlosmakelijk deeltje van uitmaakt. Als logisch gevolg daarvan is de juiste instandhouding van die levende totaliteit, ook wel adequaat beheer of goed rentmeesterschap genoemd, onze gezamenlijke verantwoordelijkheid ‘als mensheid’.
    - Voor het waarmaken daarvan zullen we vervolgens oog voor moeten krijgen voor de tijd waarin wij leven en de ongekende mogelijkheden die deze voor ons in petto heeft. Aangezien wij met z’n allen vorm geven aan de tijd, want met z’n allen zijn wij nu eenmaal de tijd, zal het ons allereerst duidelijk moeten worden waar het in onze tijd om draait, alvorens daar grip op te kunnen krijgen en sturing aan te geven.

    Tijdgeest.
    Wat dat eerste betreft kan er zo langzamerhand geen misverstand meer over bestaan dat onze tijd draait om de mensenrechten. Dat blijkt onder andere uit het feit, dat het schenden daarvan wereldwijd heftige reacties oproept. Sprekende voorbeelden daarvan waren in 2011 de Arabische Lente, de Spaanse 15-meibeweging of Movimiento 15-M van de Indignados en niet te vergeten de wereldomvattende Occupy-beweging.
    Het afgelopen jaar kan zodoende gekarakteriseerd worden als een jaar van bewustwording van de tijdgeest en het daarbij horende mensenrechten- of vredesideaal. Dit jaar zou die bewustwording in klinkende munt omgezet kunnen worden, omdat ongemerkt steeds meer mensen aangestoken worden door de tijdgeest dankzij regionale bladen als de Stentor, met hun blik verruimende opinie pagina’s. Daardoor neemt de druk tot politieke vertaling van het mensenrechten- of vredesideaal met de dag toe. Met het gevolg dat op zeker moment die druk een zodanige kritische grens bereikt , dat het beleid er wel gehoor aan zal moeten geven, democratisch gesproken. In de democratie bepaalt de meerderheid van het volk immers het beleid!


    Gedaanteverandering.
    Dankzij deze algemene bewustwording staat ons dan ook een geweldloze radicale maatschappelijke koerswijziging te wachten, die op termijn de ware democratie in het vizier zal brengen. Daarmee bedoel ik de mondiale samenleving waarvan de koers niet bepaald wordt door dictatoriaal getinte economische (wie betaalt bepaalt) en ideologische (wie regeert dicteert) belangen, maar door de democratisch getinte (want alom gerespecteerde en onderschreven!) rechten van de mens. Universele grondrechten die begrijpelijkerwijs niet partijpolitiek gebonden zijn en daardoor het partijpolitieke gehakketak verre overstijgen. Daarnaast zijn ze ook niet te koop of beursgenoteerd, waardoor ze niet verhandelbaar zijn, dus nooit slachtoffer kunnen worden van speculatie.
    Kortom, zowel politiek als economisch gezien bestaan de mensenrechten ‘om niet’ en dat impliceert dat zij op dito wijze maatschappelijk vertaald dienen te worden. De vertaling die automatisch het ‘gemeenschappelijk door alle volkeren en alle naties te bereiken (vredes-)ideaal’, zoals vermeld in de preambule van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens, in het vizier brengt. Het wenkend perspectief van het algemeen belang dat op een gegeven moment niet langer verduisterd zal worden door kortzichtige partijpolitieke belangen noch die van banken. Beide hebben namelijk slechts oog voor eigen- en groepsbelangen in plaats van het algemeen belang.
    Het zit er dan ook dik in dat binnen afzienbare tijd de wereld van gedaante zal veranderen, dus omgevormd zal worden van een internationale statenanarchie waarin het recht van de sterkste (‘wie betaalt bepaalt’ en ‘wie regeert dicteert’) koning kraait in de ware democratische rechtsstaat onder VN-vlag.

    Wereldgemeenschap.
    Daarvoor zal onze volkerenorganisatie wel eerst omgebouwd moeten worden van een organisatie van regeringen die primair het nationaal belang vooropstellen, tot een mondiaal beleidsorgaan met bovennationale bevoegdheden die primair staat voor het algemeen of mondaal belang. Geen onmogelijke opgave, omdat artikel 109 van het VN-Handvest daar uitdrukkelijk de mogelijkheid toe biedt. Dat spreekt namelijk van een algemene conferentie van lidstaten ter herziening van het Handvest.
    Daarbij moet vooral worden gedacht aan de opheffing van de dictatoriale (vetorecht!) Veiligheidsraad, met de gelijktijdige overheveling van zijn primaire taak - de handhaving van de internationale vrede en veiligheid - naar de Algemene Vergadering. Deze kan zich daardoor eindelijk ontwikkelen van een ongeloofwaardig mondiaal praatcollege tot een krachtig mondiaal daadcollege. Een mondiaal bestuurslichaam, gevormd door capabele wereldburgers uit alle VN-lidstaten die met twee voeten stevig in onze naar mondiale eenheid tenderende tijd staan. Een gezaghebbend wereldforum, dat op basis van de alom onderschreven rechten van de mens en onze fenomenale know how op elk terrein een - door alle VN-leden gezamenlijk gedragen - wereldbeleid van de grond weet te tillen waarmee de wereldproblemen en het daarmee gepaard gaande onrecht adequaat aangepakt kunnen worden. Dé voorwaarde voor de creatie van de wereldgemeenschap of –samenleving in de ware zin van het woord.

    Werkgelegenheid.
    De nieuwe wereldorde of democratie in optima forma, waar niet alleen onze generatie maar met name ons nageslacht, toch onze eerste zorg!, de vruchten van plukken zal. Dankzij die onstuitbare groei naar mondiale eenheid, tegen de tijdgeest is nu eenmaal geen kruid gewassen, zullen wij ons straks dan ook wereldwijd geen zorgen meer behoeven te maken over gebrek aan werkgelegenheid en de daarmee gepaard gaande maatschappelijke onrust, die het maatschappelijk raderwerk om de haverklap ontregeld. Tot in lengte van dagen zal er voor ons mensheid immers werk genoeg zijn om in VN-verband de wereld met vereende krachten draaiende te houden zonder geld als smeerolie! De enige mogelijkheid om de 8 millenniumdoelen van de grond te krijgen èn te houden. Elke dag weer.

  • Bataafs Republikein, ma 16 januari 2012 23:24 Reageer op Bataafs

    Bataafs

    Er komen verkiezingen aan en die gaan het einde van de politieke carriére van Rutte betekenen, want die is over zijn houdbaarheidsdatum heen. De grote winnaars zullen de SP en D66 zijn. Dat worden nog leuke, maandenlange onderhandelingen!

    -Bezuinigingen op gehandicapten herroepen.
    -Langstudeerboete herroepen.
    -HRA eruit, wie een huis kan kopen heeft daar het inkomen naar. Zelf ophoesten dus.
    -Ontslagrecht (en dus alle ouwe knarren die de leuke banen die de nu zichzelf tevergeefs 5 lagen in de rondte solliciterende kerverse afgestudeerden over willen nemen) eruit.
    -Eindelijk eens die EU subsidies waar je n.b. aan meebetaalt op gaan halen!
    -Alle lasten op de auto eruit.
    -Zorgpremie/collegegeld eruit (publiek goed waar we met ons allen n.b. belasting voor betalen).
    -Graaitax van 100%
    -Iedereen verplicht an die Arbeit, niemand mag meer slapend rijk worden. WERKEN WERKEN WERKEN. Geen bonusboys, "consultants", "bedrijfsstrategen" en allerhande speculanten meer.
    -Alle luxe eruit. Afzien, bikkelen, niks is vanzelfsprekend je moet ervoor bloeden, zwoegen en arbeiden én bent er zelf verantwoordelijk voor.
    -Dienstplicht voor yuppenkids die elke dag de heide overgetrapt gaan worden door het Korps Mariniers. Afgelopen met die corpsbrallerij. Studentenverenigingen worden verboden.
    -Moeder en vader worden weer de baas. Iedereen wordt heropgevoed. (Hoe je liefdevol met vrouwen behoort om te gaan bv. want dat is momenteel waardeloos, zie volgende punt)
    -Prostitutie wordt verboden en wie ervan profiteert slijt de rest van z'n levensdagen tussen 4 muren in Veenhuizen. De sexalisering van de maatschappij (lees: pervertering van vrouwen) wordt uitgebannen. Die irritante muziekzenders gaan dus allemaal de ether uit en de ISP's worden fiscaal gedwongen om mee te werken aan Staatsbeleid om de boel netjes te houden.
    -Geen prachtwijken, geknuffel, getheoretiseer en gesubsidieer meer, maar een avondklok voor de probleemwijken. Dan hebben we van het Hollandse tokkietuig en de Marokkaanse straatboefjes en ander gajes geen last meer.
    -Huurtoeslag eruit en de huurprijzen naar beneden dwingen. Wonen is een algemeen belang en met gereguleerd worden. Dat kun je niet aan een markt overlaten. We hebben juist gezien wat daar van komt.
    -Alle wapenvergunningen worden herbeoordeeld. Niemand mag meer zomaar een aanvraag kunnen doen. Je moet daar een universitair werk -en denkniveau zowel als aantoonbare militaire kennis van zaken voor hebben, niet bij een zielenknijper lopen en niet tot een sociale risicogroep behoren.
    -No matter what vasthouden aan de Balkenende -en Zalmnormen. De bomen groeien niet tot in de hemel! De bankensteun en de Griekenlandsteun behoren tot de categorie 'eens maar nooit weer'. De volgende keer hebben ze zélf hun bed opgemaakt en moeten ze er in slapen ook.
    -Invoering van, zowel actief als passief Capaciteitskiesrecht.
    -Richt nou in hemelsnaam dat Ministerie van Duurzaamheid op en zet de Pvd Dieren daar neer. Top!
    -Géén Atlanticus, géén onwetende socialist en géén naïeve Eurofiel als Minister van Defensie!
    -Zero Tolerance drugsbeleid.
    -Landelijke werkverplichting voor de bijstandsuitkering. Doen ze in Rotterdam ook, dus kan ook in heel NL. (vegen, plantsoenendienst, vuilnis ophalen, onderhoud van de dijken, graffiti schoonmaken, wegwerken van bouwafval etc etc, en dus níet als materiaalman op de voetbalvereniging en allerlei andere leukigheden, maar openbare nutsarbeid).
    -Politie laten werken op basis van prestatiecontracten. (aantonen dat je dienstbaar bent; zoveel burengerucht aangepakt, zoveel straattuig, verkrachters, pedofielen en inbrekers meerjarig weggezet, zoveel tasjesroven en zinloos geweld weten te voorkomen door scherp te surveilleren en met je laffe kadaver dus de auto uit zijn geweest ipv pas aan komen kakken wanneer het leed al geleden is etc etc). Geen politie auto's maar quad bikes, motoren, fietsen, scooters en de benenwagen dus.

    I know I know, hier en daar niet echt democratisch. Maar dat is helaas dus de conclusie die getrokken moet worden na alle verpaupering die men heeft laten voortetteren. Ordnung muss sein! Hou iedereen van de straat, leidt mensen op, leer ze een vak, stuur ze naar de universiteit. DOE IETS ZINNIGS.

    Wil men svp gaan regeren?

  • Klaus Jurritsch, di 17 januari 2012 00:11 in reactie op Bataafs Republikein Reageer op Klaus

    Klaus

    "I know I know, hier en daar niet echt democratisch. Maar dat is helaas dus de conclusie die getrokken moet worden na alle verpaupering die men heeft laten voortetteren."

    Trek het je niet aan, er zijn er meer die niet om democratie geven, je hebt gezelschap aan de zijlijn.

  • Schrijvende Rechter, ma 16 januari 2012 14:19 Reageer op Schrijvende

    Schrijvende

    Wie kan er wel samenwerken met de SP, buiten PVV en CU?
    Of gaan ze dat harde SP europapunt gelijk laten vallen, zodat Wilders ook aan zijn lijstje met gebroken SP punten kan beginnen?

  • Klaus Jurritsch, di 17 januari 2012 00:12 in reactie op Schrijvende Rechter Reageer op Klaus

    Klaus

    "zodat Wilders ook aan zijn lijstje met gebroken SP punten kan beginnen? "

    Wilders heeft lijstjes van gebroken punten van anderen niet nodig. Die van hem zijn uitstekend gedocumenteerd.

  • Jan Jansen, ma 16 januari 2012 11:36 Reageer op Jan

    Jan

    ... maar hij zei weinig
    Heeft deze smilie ooit iets inhoudelijks ingebracht?
    Heeft hij ooit vakmanschap getoond?
    En...hoe zat het ook alweer met zijn empathische vermogens?

    Wij zitten opgescheept met een flapdrol als MP.

  • , ma 16 januari 2012 13:08 in reactie op Jan Jansen Reageer op

    Hij doet me denken een *de blikken man* uit een of ander sprookje.
    Een marionet zonder emoties die gevangen zit in zijn blikken lijf...........ach gossiepossiepossie.
    Een buikspreekpop die graag iets aardigers zou zeggen maar daartoe niet geinstrueerd is................

  • Joop Schouten, ma 16 januari 2012 13:32 in reactie op Reageer op Joop

    Joop

    Rutte zit vastgeketend in de neoliberale gedachtegevangenis.

  • Nieuw!: Veldman, ma 16 januari 2012 13:59 in reactie op Joop Schouten Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Erger - veel erger ! Rutte is een waanzinnige neofeodale gek - helaas te dom om iets aan te doen

  • , ma 16 januari 2012 10:42 Reageer op

    Laat rutte nu eerst maar eens gewoon beginnen met regeren.
    Met of zonder SP.

  • Joop Schouten, ma 16 januari 2012 10:36 Reageer op Joop

    Joop

    'Een jaarsalaris aan renteaftrek: Wilders vindt het oké'

    Bron: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3122767/2012/01/16/Een-jaarsalaris-aan-renteaftrek-Wilders-vindt-het-oke.dhtml

  • Piet de Geus, ma 16 januari 2012 11:06 in reactie op Joop Schouten Reageer op Piet

    Piet

    Wie het heeft over een jaarsalaris aan aftrek, heeft geen enkel benul waar hij over praat. Sander Terphuis kletst bovendien maar wat over HRA op kosten van de hardwerkende belastingbetaler met een modaal inkomen. Als HRA ten koste van iemand gaat, dan is het ten koste van mensen uit dezelfde inkomensgroep die huren. En dat is precies wat rechtgetrokken moet worden als de HRA wordt afgeschaft. Niemand met ook maar een beetje verstand peinst erover om afschaffen van de HRA als de zoveelste nivelleringsmaatregel te gebruiken.

  • Censuur Joop, ma 16 januari 2012 12:14 in reactie op Piet de Geus Reageer op Censuur

    Censuur

    "heeft geen enkel benul waar hij over praat."

    En jij hebt dat benul wel altijd en overal en bij alles en iedereen? Wat doe je dan hier? Je bent je roeping misgelopen.

  • gerrie de vries, ma 16 januari 2012 17:39 in reactie op Censuur Joop Reageer op gerrie

    gerrie

    Alweer grof en op de man, stop daar nu eens mee, normaal doen is moeilijk maar je kan het leren. Als al de sp-ers zo zijn dan krijgen we de aanhang van Wilders in het quadraat.

  • Jan L., ma 16 januari 2012 19:45 in reactie op gerrie de vries Reageer op Jan

    Jan

    Ze kan niet anders. Red cat idem.

  • Joop Schouten, ma 16 januari 2012 10:21 Reageer op Joop

    Joop

    'Als de politiek zich onderwerpt aan de economie, kun je de politiek wel opheffen.’

    Citaat Hans Achterhuis.

  • Frank Lenssen, ma 16 januari 2012 10:53 in reactie op Joop Schouten Reageer op Frank

    Frank

    Volkomen mee eens. Ik heb al jaren een gevoel dat men gevoeglijk als 'Unheimlich' zou kunnen betitelen.

    Elk, maar dan ook elk nieuwoverzicht begint met economie, met geld, met de problemen rond het geld, en liefst ook met de beurskoersen. Dat is niet altijd zo geweest, al zullen jonge mensen dat niet weten. Die zijn zo geïndoctrineerd met deze obsessieve pseudo-kennis dat ze zich niet eens meer realiseren dat er andere dingen zijn (het is dan ook in dit klimaat dat kneuzen als Rutte en co. konden opbloeien).

    De vraag: wat vindt de politiek ervan? - die is totaal onbelangrijk. De vraag tegenwoordig is: wat vinden de financiële markten ervan?

    Alsof wij de oren moeten laten hangen naar allerlei gangsters op de achtergrond, die met hun hedgefunds en private-equity-maffia's gewetenloos hele landen kapotspeculeren (en zich inmiddels ook de wereldmarkt voor zaaigoederen en voedselverbouwing hebben toegeëigend). Ze verdienen geld aan oorlog en hongersnood, het maakt hen helemaal niets uit.

    Kijk naar de BBC, kijk naar de Duitse publieke zenders... je wordt horendol van 'the markets', dan wel 'die Finanzmärkte'. Alsof dat de nieuwe kerken zijn, iconische instanties die heilig verklaard zijn en aan dewelke niet getwijfeld mag worden, op straffe van afwaardering en faillissement. Tien jaar terug wist niemand wat 'Standard & Poor's', of 'Fitch' inhield. Nu beheersen die het nieuws. Het zijn de orakels van deze tijd. Net nu een Europees reddingsfonds een feit is, wordt de status van Frankrijk afgewaardeerd - waardoor dat fonds weer op de helling staat. Dat is geen toeval. Het heeft er alle schijn van dat onder onze ogen de Euro (of dan tenminste toch een aantal Eurolanden) kapotgemaakt wordt, en wel moedwillig.

    En inderdaad: Rutte is een brave, horige, kritiekloze zetbaas van de geldwolven.

    _______________________

    Het woord 'Kafkaësk' is tot op het bot versleten - maar hier is het 100% op zijn plaats.

  • Nieuw!: Veldman, ma 16 januari 2012 11:22 in reactie op Frank Lenssen Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    +++++++++

  • Frans Lenaen, ma 16 januari 2012 14:26 in reactie op Frank Lenssen Reageer op Frans

    Frans

    Ik vermoed dat u nog tamelijk jong bent Frank Lenssen.
    Ik heb de zware recessie eind jaren '70, begin jaren '80 meegemaakt en toen ging het alleen maar over de economie, werkloosheid, hypotheekrente, stakingen etc etc.

    Niets veranderd. Economie is vaak leidend in het nieuws.

  • Frank Lenssen, ma 16 januari 2012 14:47 in reactie op Frans Lenaen Reageer op Frank

    Frank

    Ik herinner mij die tijd zeer wel, Frans. En toch is er een diepgaand verschil. Ik kan daar prima over oordelen, op grond van een ijzeren geheugen en dagboeken ook nog.

  • Frans Lenaen, ma 16 januari 2012 15:41 in reactie op Frank Lenssen Reageer op Frans

    Frans

    Wat is dan het verschil?
    Ik kom niet veel verder dan dat die krediet beoordelaars destijds nooit in het nieuws waren.

  • Sjouke Boonstra, ma 16 januari 2012 19:29 in reactie op Frans Lenaen Reageer op Sjouke

    Sjouke

    == k heb de zware recessie eind jaren '70, begin jaren '80 meegemaakt en toen ging het alleen maar over de economie, werkloosheid, hypotheekrente, stakingen etc etc. ==

    Die begon met een plan: "Bestek '81" heette het, en het bevatte de zwaarste bezuinigingen die Nederland tot dan toe had gekend. Met die bezuinigingen hebben CDA en VVD de economie in Nederland voor anderhalf decennium tot stilstand gebracht. En de staatsschuld tot voor die tijd ongekende hoogte opgejaagd.

    Wees er maar trots op.

  • Anja Lodewijks, ma 16 januari 2012 23:31 in reactie op Frank Lenssen Reageer op Anja

    Anja

    De macht zetelt altijd in de grootste en meest indrukwekkende gebouwen. Dat is altijd al zo geweest.

  • Frans Akkermans, ma 16 januari 2012 10:58 in reactie op Joop Schouten Reageer op Frans

    Frans

    Het was Marx die zei dat de economische verhoudingen (de onderbouw) de politieke bepalen. Weer iemand van zijn geloof afgevallen.

  • Joop Schouten, ma 16 januari 2012 12:07 in reactie op Frans Akkermans Reageer op Joop

    Joop

    Vooropgesteld dat je hem goed interpreteert, zou Marx ongelijk in hebben gehad.
    Politiek zou leidend moeten zijn.

  • snert :, ma 16 januari 2012 09:54 Reageer op snert

    snert

    Die Rutte zou eens een wijf moeten naaien.

    Of een vent.

  • Stijn van Achter, ma 16 januari 2012 10:07 in reactie op snert : Reageer op Stijn

    Stijn

    Is dit Joop.nl, de "fatsoenlijke tegenhanger van GeenStijl"?

  • Censuur Joop, ma 16 januari 2012 10:54 in reactie op Stijn van Achter Reageer op Censuur

    Censuur

    Dat maak jij er van. Dat was nooit de pretentie van Joop. Joop hoeft geen tegenhanger van Geenstijl te zijn. Waarom zouden ze?

  • koning pruts, ma 16 januari 2012 12:12 in reactie op Stijn van Achter Reageer op koning

    koning

    Nee, Geenstijl heeft tegenwoordig geen politieke voorkeur meer en trapt overal tegenaan waar het kan. Joop heeft dat nog wel.

  • Groen Aapje, ma 16 januari 2012 10:29 in reactie op snert : Reageer op Groen

    Groen

    Doet me denken aan Jiskefet.......

    "Heb je nog geneukt lullo?"..........

  • Gaius S. Tranquilles, ma 16 januari 2012 10:37 in reactie op snert : Reageer op Gaius S.

    Gaius S.

    Tja, als 'ie 15 kleinkinderen wil, moet 'ie er zo onderhand wel eens werk van gaan maken. Ze groeien tenslotte niet aan de bomen..

  • de heer Meijerink, ma 16 januari 2012 16:16 in reactie op Gaius S. Tranquilles Reageer op de heer

    de heer

    Maar z'n mama zei van wel!

  • Klaas Slager, ma 16 januari 2012 08:42 Reageer op Klaas

    Klaas

    Als inderdaad SP en VVD de grootste partijen zijn/ worden betekent dat dat het land steeds onbestuurbaarder wordt.
    Socialisme en vrij spel der maatschappelijke krachten staan inderdaad, tenminste dat lijkt mij, lijnrecht tegenover elkaar.
    Gematigde partijen als PvdA en CDA lijken te verdwijnen.
    Aan de PVV heb je niets voor regeren, Wilders roept alleen dat wat hij denkt dat kiezers trekt.
    Groen Links en D66 staan voor niets, behalve wereldvreemd gepraat.
    En gelukkig stellen onze christen fundamentalisten niet veel voor.

  • Nieuw!: Veldman, ma 16 januari 2012 09:07 in reactie op Klaas Slager Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Gematigde partijen als de PvdA en CDA zijn al verdwenen .
    De restanten van deze partijen zijn beide alles behalve gematigd .
    Ze zijn beiden de extremistische hoek in gedoken.
    De enige gematigde partij is notabene de SP .

    Het valt u niet op omdat de hele wereld de laatste 10 - 15 jaar volledig doorgeschoten is in een economisch-sociaal denken dat door praktisch elke politieke partij in het na-oorlogste europa beschreven zou zijn als extremistisch.
    De SP is net als andere partijen flink naar rechts opgeschoven wat ze dus in het midden deed uitkomen waar anderen nu echt aan de randen van rationaliteit en moraliteit zijn aangekomen of er rechtstreeks overheen gedonderd zijn zoals de VVD bijvoorbeeld.

  • Groen Aapje, ma 16 januari 2012 09:16 in reactie op Klaas Slager Reageer op Groen

    Groen

    Dan is de uitdaging des te groter.
    Uiteraard wel met Emile Roemer als premier, want als Rutte één ding heeft bewezen gisteren, is het wel dat hij volkomen incompetent is om premier te zijn.

  • Nieuw!: Veldman, ma 16 januari 2012 09:57 in reactie op Groen Aapje Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Rutte is overduidelijk een marionet

  • Groen Aapje, ma 16 januari 2012 02:59 Reageer op Groen

    Groen

    Die Rutte zou eens een wijf moeten naaien in plaats van mij.

  • Frank Lenssen, ma 16 januari 2012 09:06 in reactie op Groen Aapje Reageer op Frank

    Frank

    U stelt de zaken scherp, zonder omhaal van woorden, en Uw seksuologische inzicht, daar kan ik het mee eens zijn. Er zit iets tragisch in onze Eerste Minister, iets dat moeilijk benoembaar is, het is het emotioneel gestagneerde, het jongeling-achtige, het manneke dat aan de Minerva-toog gezeten zijn opperste best doet om met de échte Lullo's mede te doen. Maar er is dat dramatische, 'gravierende', éne verschil. Hadde de MP toch toentertijd een moeilijke dame ontmoet, zo van: 'ik heb óók mijn gevoelens, Mark!'. Die dan toch van tijd tot tijd zichzelf geheel opengesteld had voor de toekomstige chef van het land, als U begrijpt wat ik bedoel. Of voor mijn part juist een zeer makkelijke, wat zeg ik, dellerige dame, het soort dat men ook wel aanduidt met: de buurtsuper.

    Helaas, niets van dat al. Mark gaat 'issues' uit de weg door moedig te lachen, en fantasieën uit de mouw te schudden als er ongemakkelijke stiltes dreigen, wat blijkt uit terloopse vergissinkjes t.w.v. zo'n 50 miljard, of een geheel foute inschatting omtrent de plaats van Nederland onder de rijke landen.

    We moeten het ermee doen, mensen, het is niet anders.

  • Piet de Geus, ma 16 januari 2012 09:45 in reactie op Groen Aapje Reageer op Piet

    Piet

    Begrijp ik het nou goed dat je dankzij Rutte een ontgroend aapje bent?

  • marnix deWitt, ma 16 januari 2012 00:06 Reageer op marnix

    marnix

    Onsamenhangende en zelfs ronduit domme antwoorden gaf hij op de scherpe vragen van de interviewer. Is de man nou echt zo dom. Geschiedenis. "Wie zijn verleden niet kent, heeft geen notie van de toekomst" en "Wie zijn geschiedenis niet kent, is gedoemd hem te herhalen". De man is volstrekt gespeend van enige kennis van geschiedenis. Nederland behoort niet eens bij de top 10 rijkste landen ter wereld (BNP per inwoner), en zelfs niet bij de top 3 van Europa. Maar ja we hebben dan ook een premier die niet gehinderd wordt door enige feitenkennis. Een complete afgang. Ik heb met Bea te doen tijdens haar wekelijkse "praatje".

  • harry jager, ma 16 januari 2012 08:38 in reactie op marnix deWitt Reageer op harry

    harry

    # Land BBP per hoofd ($)
    1 Luxemburg 104.512
    2 Noorwegen 79.085
    3 Qatar 68.872
    4 Zwitserland 67.560
    5 Denemarken 56.115
    6 Ierland 51.356
    7 Nederland 48.222
    8 Verenigde Arabische Emiraten 46.857
    9 Verenigde Staten 46.381
    10 Oostenrijk 45.989
    bron http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_bbp_per_hoofd_van_de_bevolking

    plaats 7 van de wereld 6 van Europa 2 van de EU landen

  • W.J. v/d Straat, ma 16 januari 2012 10:43 in reactie op harry jager Reageer op W.J.

    W.J.

    Er zijn ook andere bronnen dan Wikipedia.... Indexmundi bijv:

    Qatar 179,000 2010
    Liechtenstein 141,100 2008
    Luxemburg 82,600 2010
    Singapore 62,100 2010
    Noorwegen 54,600 2010
    Brunei 51,600 2010
    Verenigde Arabische Emiraten 49,600 2010
    Koeweit 48,900 2010
    Verenigde Staten van Amerika 47,200 2010
    Andorra 46,700 2009
    Hongkong 45,900 2010
    Caymaneilanden 43,800 2004
    Zwitserland 42,600 2010
    Australië 41,000 2010
    Oostenrijk 40,400 2010
    Bahrein 40,300 2010
    Nederland 40,300 2010
    Canada 39,400 2010
    Zweden 39,100 2010
    IJsland 38,300 2010
    België 37,800 2010
    Ierland 37,300 2010
    Equatoriaal-Guinea 36,600 2010
    Denemarken 36,600 2010
    Groenland

  • marnix deWitt, ma 16 januari 2012 11:54 in reactie op harry jager Reageer op marnix

    marnix

    Zo ken ik er nog wel een paar. Bijvoorbeeld:
    http://www.aneki.com/richest.html
    Ik blijf dan ook bij mijn uitspraak dat Rutte gespeend is van feitenkennis en er zeker bij Buitenhof een poor show van heeft gemaakt.

  • harry jager, ma 16 januari 2012 12:53 in reactie op marnix deWitt Reageer op harry

    harry

    hahahah je hebt het BNP per inwoner niet met andere reeksen aankomen wel aan de feiten houden.

  • Klaas Slager, ma 16 januari 2012 09:18 in reactie op marnix deWitt Reageer op Klaas

    Klaas

    Ook Van Rossum vraagt zich af of Rutte en Verhagen ooit op college kwamen.

  • Censuur Joop, ma 16 januari 2012 12:16 in reactie op Klaas Slager Reageer op Censuur

    Censuur

    Welnee, die hadden het te druk met lolletjes maken en énig doen.

  • gerrie de vries, wo 18 januari 2012 10:35 in reactie op Censuur Joop Reageer op gerrie

    gerrie

    Kan Roemer ook meteen aansluiten.

  • , ma 16 januari 2012 11:01 in reactie op marnix deWitt Reageer op

    Inderdaad, volkomen platgetrapte platitudes, maar meer zit er vrees ik gewoon niet in.

  • Kreh Yea, ma 16 januari 2012 12:47 in reactie op Reageer op Kreh

    Kreh

    Leve de inhoud!

  • , ma 16 januari 2012 13:44 in reactie op Kreh Yea Reageer op

    Welke?

  • Kreh Yea, ma 16 januari 2012 16:39 in reactie op Reageer op Kreh

    Kreh

    Gelukkig ziet u het zelf ook in.

  • Michiel Online, zo 15 januari 2012 23:20 Reageer op Michiel

    Michiel

    "'De PVV niet te groot maken"
    "PVV blijft zetels inleveren"

    Ik weet wel wat dit voor soort politiek het is, weet jij het ook? #MarkRutte

  • Kees Apollo, zo 15 januari 2012 22:29 Reageer op Kees

    Kees

    ''Een slimme besparing is een bezuiniging die samenhangt met een hervorming" aldus minister president Rutte.

    Kijken we bijvoorbeeld eens naar de subsidies op wonen.
    Nu is het nog zo dat hoe meer je verdient hoe minder huursubsidie.
    En hoe meer je verdient hoe meer hypotheeksubsidie. En nog meer hypotheeksubsidie bij een nog duurdere villa en dan natuurlijk vooral niet aflossen.

    Een slimme besparing/bezuiniging/hervorming zou hier zijn als alle woonsubsidie zowel voor huurder als woningeigenaar inkomensafhankelijk zou worden. Dus hoe meer inkomen hoe minder woonsubsidie voor alle duidelijkheid.
    Dat lijkt wel erg veel gevraagd.
    Laten we er eens mee beginnen dat mensen met een hoger inkomen (los van de vraag of je huurt of koopt) in ieder geval niet meer woonsubsidie kunnen krijgen dan mensen met een lager inkomen.

    Rutteslim bezuinigen is tot op heden vooral zakkenvullen voor villabewoners geweest. Gaat het CDA van Peetoom die trend keren vraag ik mij af.

  • Donald Duck, ma 16 januari 2012 10:56 in reactie op Kees Apollo Reageer op Donald

    Donald

    "Een slimme besparing/bezuiniging/hervorming zou hier zijn als alle woonsubsidie zowel voor huurder als woningeigenaar inkomensafhankelijk zou worden. Dus hoe meer inkomen hoe minder woonsubsidie voor alle duidelijkheid."

    Dat is de slechts denkbare oplossing. Dat zal iedreen frustreren om meer te gaan verdienen of harder te gaan werken.

  • Kees Swanenberg, zo 15 januari 2012 21:54 Reageer op Kees

    Kees

    [Er moet iets nieuws komen.' En volgens de premier is dat vooral 'geld verdienen, veel geld verdienen.' ]

    Hmm... is dat Ruttes idee van dat er iets nieuws moet komen? Klinkt in mijn oren als oude wijn in nieuwe zakken.

    Geld, héél véél geld, verdienen is het aloude adagium van deze koopman-dominee-natie. Ik heb inspirerender vergezichten en verhalen voorgeschoteld gekregen van politici.

    Geldt dat geld - héél véél geld - verdienen dan ook voor de gehele natie? Voor elke burger... ook voor de toiletjuffrouw en de postode... ehh sorry, postbezorger (voor het minmumloon) heet dat tegenwoordig... of geldt dat alleen voor de lucky few die raak springen op Ruttes trampoline (zijn alternatief voor de staat als zogenaamde geluksmachine) en er dus toevallig niet afvallen?

  • hennie van zanten, zo 15 januari 2012 21:37 Reageer op hennie

    hennie

    Lees het boek Hoe durven ze van Peter Mertens dan weetiedereen wat Rutte niet heeft gezegd.

  • Frank Straathoff, zo 15 januari 2012 23:02 in reactie op hennie van zanten Reageer op Frank

    Frank

    Help even?

  • snert :, zo 15 januari 2012 20:53 Reageer op snert

    snert

    Bah, en dat noemt zich mijn president.

    Wegwezen en zo snel mogelijk

  • kees kortekaas, zo 15 januari 2012 22:10 in reactie op snert : Reageer op kees

    kees

    heeft u daar een onderbouwing bij?

  • Arjan Smit, zo 15 januari 2012 23:14 in reactie op kees kortekaas Reageer op Arjan

    Arjan

    Heeft u die nu nog nodig?

  • Ernst Anepool, zo 15 januari 2012 20:51 Reageer op Ernst

    Ernst

    Bobbie Deerfield, [Ik ben serieus over de kwaliteiten van Rutte.]

    Welke?

    hij iseen even onzichtbare leider als zijn voorganger, telkens als er gedonder is in de coalitie, staat ie er schaapachtoig hinnkendbij,*zelfs* zelfs als hij voor *gek* uitgemaakt word door Wilders (doe es *normaal* man) blijft ie als een ietwat aangeschoten corpsballetje van Minerva spiegelen,inplaats van leiderschap te tonen,en Wilders de wacht aan te zeggen wegens ambtsbelediging..



    En dan heb ik het nog niet eens over zijn complete falen als M-P van een zelfbenoemd herstelkabinet.

    inplaats van de bezuinigingen die ons beloofd werden, en die de economie op gang zouden brengen en het onder Balkenende tot 387 Miljard opgelopen staatschuldonder de 350 zou gaan terugbrengen 9wat later bijgesteld werd tot slechts 18 miljard bezuinigingen) heeft iein de eerste 11 maanden van 2011 meer dan 24 MILJARD *MEER* uigegeven dan het laatste kabinet Balkenende dat met de banken crisis te maken had...




    Nee hij heeft maar 1 kwaliteit, en dat is al hapjes pan,want zijn teflon laag is pure Tefal Primus inter pares...


    P.S. en als Banenmotor faalt de VVD al helemaal, want inmiddels hebben we meer dan 1,35 miljoen baanlozen in Nederland, en dat waren er onder Balkenende nog maar net iets meer dan 1 miljoen...
    Okee het is een fikse toename van 33% bedoelde je dat wellicht met 'kwaliteit'? (ik noem dat kwantiteit btw.)

  • Centurio Veritas, zo 15 januari 2012 21:38 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Centurio

    Centurio

    Jouw teksten zijn niet te volgen.

  • Ernst Anepool, zo 15 januari 2012 20:51 Reageer op Ernst

    Ernst

    Bobbie Deerfield, [Ik ben serieus over de kwaliteiten van Rutte.]

    Welke?

    hij iseen even onzichtbare leider als zijn voorganger, telkens als er gedonder is in de coalitie, staat ie er schaapachtoig hinnkendbij,*zelfs* zelfs als hij voor *gek* uitgemaakt word door Wilders (doe es *normaal* man) blijft ie als een ietwat aangeschoten corpsballetje van Minerva spiegelen,inplaats van leiderschap te tonen,en Wilders de wacht aan te zeggen wegens ambtsbelediging..



    En dan heb ik het nog niet eens over zijn complete falen als M-P van een zelfbenoemd herstelkabinet.

    inplaats van de bezuinigingen die ons beloofd werden, en die de economie op gang zouden brengen en het onder Balkenende tot 387 Miljard opgelopen staatschuldonder de 350 zou gaan terugbrengen 9wat later bijgesteld werd tot slechts 18 miljard bezuinigingen) heeft iein de eerste 11 maanden van 2011 meer dan 24 MILJARD *MEER* uigegeven dan het laatste kabinet Balkenende dat met de banken crisis te maken had...




    Nee hij heeft maar 1 kwaliteit, en dat is al hapjes pan,want zijn teflon laag is pure Tefal Primus inter pares...


    P.S. en als Banenmotor faalt de VVD al helemaal, want inmiddels hebben we meer dan 1,35 miljoen baanlozen in Nederland, en dat waren er onder Balkenende nog maar net iets meer dan 1 miljoen...
    Okee het is een fikse toename van 33% bedoelde je dat wellicht met 'kwaliteit'? (ik noem dat kwantiteit btw.)

  • kees kortekaas, zo 15 januari 2012 22:12 in reactie op Ernst Anepool Reageer op kees

    kees

    ook in tweede instantie is dit niet te volgen

  • Groen Aapje, zo 15 januari 2012 20:04 Reageer op Groen

    Groen

    VVD......

    Veel

    Vet

    &

    Dik?

  • marnix deWitt, zo 15 januari 2012 19:39 Reageer op marnix

    marnix

    Wat een verschrikkelijke kwast.

  • Ernst Anepool, zo 15 januari 2012 18:56 Reageer op Ernst

    Ernst

    Wat tenenkrommend om te zien, een loser met koudwatervrees die nattigheid voelt en hoopt met een droogijs lachje de untergang te verhullen in gevijnsde krokodillentranen...

    .
    .
    .




    Punt













    UIT :-)

  • Centurio Veritas, zo 15 januari 2012 21:13 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Centurio

    Centurio

    Wat een reactie. Vind je het vervelend dat er in Nederland mensen leven die het anders zien dan jij?

  • Evert van Vliet, ma 16 januari 2012 10:24 in reactie op Centurio Veritas Reageer op Evert

    Evert

    Ja uitkijkposten met prachtige vergezichten in overvloed, maar dat is écht geen nationaal gegeven.

    Wat er mist is een gezonde dosis realiteitszin, en dat vangt al aan in het 'onderwijs'....en ook dat is een internationaal gegeven.
    Beetje op de aangeleerde nationale emoties spelen en de rest om het 'recht' op te eisen om prinsheerlijk aan het erven te slaan.

    En vanuit die positie ziet menigeen het anders dan hetgeen de realiteit afdwingt.

  • joost klaassen, zo 15 januari 2012 21:58 in reactie op Ernst Anepool Reageer op joost

    joost

    Voorlopig is niet MP Rutte met alle macht de loser, maar de SP met al z'n virtuele zetels, die doorgaans even snel verdampen als er echte keuzes worden gemaakt.

  • Bataafs Republikein, zo 15 januari 2012 18:25 Reageer op Bataafs

    Bataafs

    Het beste kabinet zou zijn: SP-D66-GL-Dieren-en een heel erg piepklein beetje linkerflank CDA dat zich zéér bescheiden opstelt. PvdA extra steun in de Kamer maar niet in het Kabinet. Pas dán ga je zien dat er significant dingen ten goede zullen gaan veranderen. Ik geloof niet in VVD-SP. Dat is toch heel gek?? Die liggen mijlenver uiteen. Politieke flanken kunnen niet met elkaar werken. Je moet een flank en een centrum hebben. Twee uitersten werkt niet, die komen nooit tot een regeerakkoord.

    Ik wil heel graag dat Ministerie van Duurzaamheid waar Dieren zo op hamert. Dat hebben we echt nodig. Die Bataafse Republiek moet hersteld gaan worden, en die kans zit er dik in als je een dergelijk Kabinet zou hebben dat in de Kamer een stevige meerderheid zou hebben (nieuwe grondwet/revolutie vereist minimaal 2/3 v.d. Kamer).
    Wat punten uit een eventueel regeerakkoord; SP geeft D66 de versoepeling van het ontslagrecht en krijgt daarvoor in ruil de volledige afschaffing van de HRA. Invoering Ministerie van Duurzaamheid olv Thieme en Ouwehand (geen enkel weldenkend mens kan daar tegen zijn, dus everybody happy). Zorg en Onderwijs helemaal op de schop (premie/collegeld afschaffen, want we betalen met ons allen belasting voor alle publieke voorzieningen). Alle lasten op de auto eruit maar óók ruim baan voor elektrische auto's, zonnepanelen e.d. Dat moet desnoods serieus gesubsidieerd gaan worden, dat is die investering zeker waard. Voor Defensie iemand van buiten die ongebonden is en ervoor gestudeerd heeft, weet wat er écht moet gebeuren: namelijk duidelijke toekomstkeuzes maken wat de ambities betreft (dwz brandhaarden veroorzakende milities in Afrika once and for all elimineren, het niet tolereren van agressors die het op weerloze burgers gemunt hebben), voor de ambitiestelling overbodige krijgsmachtdelen -en onderdelen wegsnijden ipv over de hele linie kaasschaven. Dat betekent dus o.a. afscheid nemen van de luchtmacht, marine (die hoeftn niet op piraten te jagen, daar kunnen reders zelf een PMC voor in de arm nemen), luchtverdediging en dergelijke koude oorlogse circussen die bedoeld zijn op regulier vs regulier te vechten. Duurzaam handelen fiscaal belonen met een nultarief. Uit de NATO en een minder pretentieus buitenlands beleid. D66 krijgt van de SP behoud van de EU, maar die gaan we dus wel heel erg kritisch herzien want het is natuurlijk veel te ver doorgeschoten en een ondemocratisch/oncontroleerbaar gedrocht. Het EGKS en EEG model functioneerde prima. De politieke eenheid was -en is- overbodig! Ik ben er helemaal voor dat je samenwerkt om wetgeving hier en daar op economisch gebied te stroomlijnen, maar verder dan dat moet het niet gaan.

    En zo kan ik nog uren en uren doorgaan.... Wil men svp gaan regeren en niet steeds oud nieuws blijven herkauwen? Het moet dus het kan.

  • Centurio Veritas, zo 15 januari 2012 20:49 in reactie op Bataafs Republikein Reageer op Centurio

    Centurio

    "...en ze leefden nog lang en gelukkig."

  • Piet de Geus, ma 16 januari 2012 00:56 in reactie op Bataafs Republikein Reageer op Piet

    Piet

    "D66 krijgt van de SP behoud van de EU, maar die gaan we dus wel heel erg kritisch herzien want het is natuurlijk veel te ver doorgeschoten en een ondemocratisch/oncontroleerbaar gedrocht."

    Kennelijk heb je er geen flauw benul van dat D66 zo ongeveer de meest EU-kritische partij is op met name het gebied van het democratische gehalte. D66 pleit onvermoeibaar voor verhoging van het democratische gehalte en het zijn juist nationalistische partijen als de SP die daar tegen zijn.

    Verhoging van het democratische gehalte betekent in de huidige discussie: instellen van een begrotingsautoriteit die onder de Europese Commissie valt en daarmee onder democratische controle van het gekozen Europarlement.

    Tegenstanders van meer democratie willen de Raad van Ministers door laten rommelen, omdat ze het als het overdragen van soevereiniteit zien als de EU wordt gedemocratiseerd. Zonder te snappen dat nu de facto soevereiniteit wordt overgedragen aan ieder land dat straffeloos het stabiliteitspact met voeten treedt.

    Mag je raden aan welke kant D66 staat en aan welke kant de SP. De SP is in geen enkele positie om tegenover D66 meer democratie te eisen, want ze staan zelf aan de kant van de anti-democraten.

    Los daarvan zal D66 nooit met een populistische conservatieve nationalistische partij in een regering gaan zitten.

  • Bataafs Republikein, di 17 januari 2012 19:39 in reactie op Piet de Geus Reageer op Bataafs

    Bataafs

    Dus je levert zo'n beetje elk beleidsterrein in bij Brussel, met als voorwaarde dat men het aldaar volledig transparant met ons bespreekt (wanneer het dus al te laat is, want je hébt je soevereinitiet ingeleverd), met als gevolg dat Brussel -waar de afstand tot de lidstaten mijlenver is- achter een bureau getheoretiseerde decreten uitvaardigt die iedereen maar te slikken heeft. En geef mij eens een goede reden waaróm je alles uit handen zou moeten geven dat je prima zelf kunt regelen? Even goede vrienden, maar ik zie de zaken anders dan u. Doch verkijkt u zich er svp niet op, ik ben een vóórstander van de EU -al meer dan 60 jaar een oorlogsdreiging van 0,0, vrij verkeer van personenen goederen en diensten, wetgeving die men poogt op elkaar af te stemmen met als oogmerk een betere economische stroomlijning, allemaal prima-, maar wat ik objectief analyseer is dat ik een prima functionerend EGKS en EEG model heb zien muteren tot een gedrocht dat ook per se een politieke eenheid wil hebben. Dat wérkt níet! Mensen wíllen het niet, de verschillen zijn te groot, er is veel te veel verschil van opvatting, en er is helemaal geen goed fundament voor aanwezig. Moet ik ook nog fiasco's van de Euro en het stabiliteitspact benoemen? Tot slot wil ik u graag -als inhoudsdeskundige op dit terrein- vermelden dat je een Joint Europees defensieapparaat (nog zo'n totaal onrealistische natte droom van D66) pertinent kunt vergeten. Als u benieuwd bent naar de gegeven feiten waarop deze argumenten gestoeld zijn doe ik die u met alle plezier toekomen. Zeg het maar.

  • Centurio Veritas, zo 15 januari 2012 18:19 Reageer op Centurio

    Centurio

    Laat de SP nu maar mooi pieken. De verkiezingen zijn nog ver weg... Een dergelijke piek is voor zo'n partij nooit lang vol te houden.

    Ik zou het zelf prettig vinden als er een sterk midden zou komen. Met dat populistische geneuzel van SP en PVV komen we met z'n allen (!) geen steek verder.

  • Heinz Brauswasser, zo 15 januari 2012 18:56 in reactie op Centurio Veritas Reageer op Heinz

    Heinz

    De SP doet geen moeite om de pieken. Dat regelt Job en Geert wel

  • kees kortekaas, zo 15 januari 2012 22:13 in reactie op Heinz Brauswasser Reageer op kees

    kees

    van geert vind ik dat ok, maar van job vind ik het jammer, ik zou graag een verstandig linkse partij (zoals pvda) zien die een fatsoenlijke leider heeft.

  • MILOW RAMBALDI, zo 15 januari 2012 18:08 Reageer op MILOW

    MILOW

    die man heeft minderwaardigheidscomplex. als een trein doorpraten dan hoef je niet te luisteren, een ongelukkige premier... heeft nooit liefde gekend.

  • Des Duivels, zo 15 januari 2012 17:14 Reageer op Des

    Des

    Ik zie een coalitie van VVD en SP wel zitten. Beide zijn partijen die het schuldslavensysteem in stand willen houden.

  • Winston V., zo 15 januari 2012 19:09 in reactie op Des Duivels Reageer op Winston

    Winston

    Beste Des, hoewel ik persoonlijk erg veel bewondering heb voor Ron Paul en zijn strijd tegen de FED (strijden tegen de FED is altijd en overal goed), blijven hij en jijzelf steeds dezelfde denkfout maken (en de SP ook, toegegeven). Dit monetaire systeem is niet uit de lucht komen vallen, maar juist een rechtstreeks gevolg, een exces, van dezelfde kapitalistische markt die jullie zo vurig verdedigen.

    Ik begrijp dat niet zo goed. Jij hebt mij zelf nota bene het boekje aangeraden van Murray N. Rothbard waarin zo mooi wordt beschreven hoe geld ontstaat en dat het, uiteindelijk, niets anders is dan een verhandelbaar goed. De FED, elke Centrale Bank en het systeem, het wereldwijde kartel van Centrale Banken waartegen jij en Ron Paul terecht tekeer gaan, is niets anders dan een GATT voor het geld. Je markt is niet vrij, kan nooit vrij zijn, dus het geld ook niet.

    Lees eens iets van de man in de avatar van Joop Schouten, Silvio Gesell; hij komt nog het dichtst bij jouw ideaal van echte vrije handel en echt vrij (gratis) geld.

  • Nieuw!: Veldman, zo 15 januari 2012 21:04 in reactie op Winston V. Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Ron Paul wil gewoon het recht van de sterkste .
    Een zeer rechtse man die terug verlangt naar het Wilde Westen waar de man met het meeste geld of de meeste wapens de dienst uit maakt en de zwakkeren kunnen creperen .

    Staar je niet blind op zijn verhaaltjes die je wel liggen .
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Nachtwakersstaat

  • Michiel Online, zo 15 januari 2012 21:12 in reactie op Winston V. Reageer op Michiel

    Michiel

    Winston, Des doet het denk ik niet voor de inhoud en met een uitgesproken mening.

  • Des Duivels, zo 15 januari 2012 21:43 in reactie op Winston V. Reageer op Des

    Des

    Winston, het huidige monetaire systeem heeft juist helemaal niets met de vrije mark te maken, dat probeer ik al tijden uit te leggen, maar het kwartje valt niet. Dit is wat men noemt monetair socialisme, de overheid bepaalt wat geld is. Dit staat haaks op kapitalisme waarbij de markt bepaalt wat geld is.

    Dit huidige systeem is met geweld, list en bedrog wereldwijd geimplementeerd en het wordt nogsteeds met militair optreden gesteund.

    Je hebt Rothbard waarchijnlijk niet goed begrepen want hij is juist voor VRIJGELD en VRIJGOUD en afschaffen van elke centrale bank.

    VRIJGELD is een fiatvaluta systeem waarbij het geld door de overheid in de markt wordt gezet zonder rentelast. Zonder rente is belangrijk omdat de economie dan niet perse hoeft te groeien. Het geld dient puur als rekeneenheid en ruilmiddel, sparen doet men in goud (eikpunt)

    VRIJGOUD is het systeem dat gelijktijdig naast fiatvaluta's loopt en nodig is om internationaal te handelen en te sparen.

    Ik ken het systeem van Silvio Gesell en heb er moeite mee dat er niet gespaard kan worden zonder bestraft te worden.

    Sparen (uitgestelde consumptie) is namelijk de basis van een gezond en duurzaam geldsysteem in tegenstelling tot geld lenen voor consumptie.

    Dat de markt niet vrij kan zijn en daarom geld ook niet ben ik niet met je eens. Wij met z'n allen zijn namelijk de markt. De basis voor VRIJGOUD is al gelegd en steeds meer landen sluiten zich er bij aan.

    Ondrstaande landen zijn reeds aangeloten op Vrijgoud

    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Distribution_Freegold_June_2011.svg

  • Joop Schouten, zo 15 januari 2012 22:08 in reactie op Des Duivels Reageer op Joop

    Joop

    'Ik ken het systeem van Silvio Gesell en heb er moeite mee dat er niet gespaard kan worden zonder bestraft te worden.'

    Waar maak je dit uit op ? Als je (zelf verdient) Vrij-Geld omzet in tasbare goederen zoals een prachtig mooi huis met alles d'r op en d'r aan, (gouden kranen en wat dies meer zij) of wereldvakanties maken.
    Kortom verzin het maar...
    Verder gelden sociale regels die je afspreekt.
    Stelen mag niet.

    Verder geen dwang, geen statische 'utopie', wél afspraken.
    Rommel moeten we zelf opruimen.

    We zullen allemaal zelf als een overheid moeten nadenken, meedenken en helpen.
    Ik wil wel een paar keer per jaar met de buurt de struiken op de openbare weg snoeien als daar geen gemeentegeld voor is. Zo zijn er meer nuttige dingen te doen (...).

    En ik wil een 'meent' terug.
    iedere wijk één.

    Om mee te beginnen.

    Vedre onderschrijf ik de sociaal-istische uitgangspunten zoals die van de SP.

    ... En er bestaat geen 'vrije economie'. We hebben altijd rekening met te houden met elkaar. Of je nu wilt of niet. Een beetje meer openheid, vriendelijkheid, beleefdheid en rescpect lijken me een goede 'grondhouding'.
    : )

  • Des Duivels, zo 15 januari 2012 23:34 in reactie op Joop Schouten Reageer op Des

    Des

    "Vrij-geld (Freigeld)Deze vaststellingen brachten Gesell tot de conclusie dat een gelijkmatige omloopsnelheid van het geld een belangrijke voorwaarde is voor een crisisvrije economie. Geld mag alleen als ruilmiddel dienen en niet als spaarmiddel"

  • Joop Schouten, ma 16 januari 2012 00:06 in reactie op Joop Schouten Reageer op Joop

    Joop

    Corr.: We hebben altijd rekening met elkaar te houden.

    ...

    De rest was (ook) spontaan geschreven (...).

    Ik zal de komende tijd duidelijker zijn en meer onderbouwing geven.

    Welterusten.

  • Joop Schouten, ma 16 januari 2012 08:36 in reactie op Joop Schouten Reageer op Joop

    Joop

    Corr,: 'We hebben altijd rekening met elkaar te houden.'

  • Piet de Geus, ma 16 januari 2012 09:03 in reactie op Joop Schouten Reageer op Piet

    Piet

    'We hebben altijd rekening met elkaar te houden.'

    Pas nadat iedereen het neoliberalisme heeft afgezworen toch?

  • Joop Schouten, ma 16 januari 2012 09:49 in reactie op Piet de Geus Reageer op Joop

    Joop

    Dat zou prachtig zijn.

  • Isis Maät, zo 15 januari 2012 17:05 Reageer op Isis

    Isis

    Rutte-praatjes vullen geen gaatjes.

  • Reinaert de Vos, zo 15 januari 2012 17:03 Reageer op Reinaert

    Reinaert

    Dat van die nieuwe grondgedachte voor Europa werd heel toevallig dit weekend uit de doeken gedaan door Paul Scheffer in het NRC.
    Ik heb zelden een interview gezien waarin zo schaamteloos niets werd gezegd behalve wat ongefundeerd optimistisch gebrabbel. Wanneer een premier zegt dat de geluksmachine uit gaat en de banenmachine aan in een tijd dat er zeker honderdduizend mensen hun baan verliezen dan heb je alle krediet wat mij betreft verspeeld. Loze leugens.

  • Censuur Joop, zo 15 januari 2012 16:52 Reageer op Censuur

    Censuur

    Als deze tendens zich doorzet heeft Rutte niets meer te kiezen. Dan maakt de SP uit of ze met de VVD wil regeren. 'Dolletjes', nietwaar Markje?

  • Kitty In Nederland, zo 15 januari 2012 16:44 Reageer op Kitty

    Kitty

    Denigrerende woordgrapjes van Rutte zullen de groei van de SP niet stoppen ;-)

  • Gandalf the Grey, zo 15 januari 2012 17:11 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op Gandalf

    Gandalf

    Nou, denigrerend valt wel mee hoor.

    Onder een bepaald soort mannen is "enig" een tamelijk vaak voorkomend woord.

  • Isis Maät, zo 15 januari 2012 17:47 in reactie op Gandalf the Grey Reageer op Isis

    Isis

    ;-)))
    Net als "dolletjes" en "mieters".

  • Kitty In Nederland, zo 15 januari 2012 18:16 in reactie op Gandalf the Grey Reageer op Kitty

    Kitty

    Zo kwam het niet op mij over.
    Maar goed :-)

  • Censuur Joop, ma 16 januari 2012 11:29 in reactie op Gandalf the Grey Reageer op Censuur

    Censuur

    Ik snap niet waarom hij niet gewoon uit de kast durft te komen. Wat hebben we aan een laffe MP die zichzelf ontkent?

  • MILOW RAMBALDI, zo 15 januari 2012 16:40 Reageer op MILOW

    MILOW

    Een Premier in denial!
    lach maar door Mark, laat zien dat jij ieder contact met de werkelijkheid verloren bent...

  • Frank Straathoff, zo 15 januari 2012 18:05 in reactie op MILOW RAMBALDI Reageer op Frank

    Frank

    Waarom dan? Waar blijkt dat volgens jou dan uit; wat zegt Rutte dan 'specifiek' om met dit oordeel te komen?
    Ben benieuwd waar je mee komt.

  • Peet Van Velzen, zo 15 januari 2012 16:33 Reageer op Peet

    Peet

    Misschien kan de combi VVD-PVV-SP ook wel.
    De VVD voor de 3% rijksten.
    De SP voor de 30% armsten.
    De PVV voor de rest die voor beide groepen moet betalen.
    Dan wordt het het SPVVD-kabinet.

  • dr. Bob, zo 15 januari 2012 16:29 Reageer op dr.

    dr.

    Kijk bijna altijd naar Buitenhof. Eerst de "Vrije Geluiden" met vaak goeie en interessante muziek en dan lekker "Boeken" met leuke gasten en leestips. Héérlijk.
    Dan alsmaar aankondigingen dat Buitenhof gaat komen, en steeds als je denk "nou komt het", komt er eerst weer een kwartier reclame.
    Maar goed, dat kun je gelukkig uitzetten en meer koffie opzetten.
    Vandaag echter bleek er maar één gast te zijn : the Grand Wizard of Leidse Corpsballen, mister Waste of Space himself.
    Dan maar liever in de regen met de hondjes om de vijver.
    Net even vluchtig het videootje bekeken en inderdaad....niks gemist.
    JPB was erg maar het kan blijkbaar altijd erger.

  • Homo Ergaster, zo 15 januari 2012 19:33 in reactie op dr. Bob Reageer op Homo

    Homo

    "... the Grand Wizard of Leidse Corpsballen, mister Waste of Space himself."

    Bravoooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Peet Van Velzen, zo 15 januari 2012 16:23 Reageer op Peet

    Peet

    Rutte en Roemer: het lachebekjes-kabinet. Rutte met studentikoze verhalen en Roemer met arbeidersgrappen.

  • Joop Schouten, zo 15 januari 2012 16:04 Reageer op Joop

    Joop

    Het is realistisch 'het onderste uit de kan te halen' naar de mogelijkheden die je hebt in de situatie waar men in verkeert. Een economisch model geweldloos veranderen kun je niet op één dag. Er zijn gode alternatieven maar hij wil niet luisteren (...), en samenwerking met 'echt' links sluit hij uit. Ondertussen blijft Rutte zijn failliete politiek verkopen en opdringen; hij accepteert en verdedigd nog steeds neoliberale economische aannames en rekenkundige toepassingen. Met zijn kortzichtige aannames worden wij met de handen op de rug gebonden en langzaam maar zeker naar de afgrond gduwd (...). De 'macht van het geld' wordt in stand gehouden. De bevolking mag bloeden.

    Trekt de stekker uit Bruin-1. Opzouten.

  • Joop Schouten, zo 15 januari 2012 16:19 in reactie op Joop Schouten Reageer op Joop

    Joop

    Corr.: 'Er zijn goede alternatieven maar hij wil niet luisteren (...)'

  • kees kortekaas, zo 15 januari 2012 18:31 in reactie op Joop Schouten Reageer op kees

    kees

    neo-liberaal: vink...

  • Joop Schouten, zo 15 januari 2012 22:19 in reactie op kees kortekaas Reageer op Joop

    Joop

    Kan beide. Mus.
    ; )

  • Adrie van der Horst, zo 15 januari 2012 16:01 Reageer op Adrie

    Adrie

    '2012 wordt een moeilijk jaar, extra bezuinigingen zijn zeker niet uitgesloten', aldus Rutte.

    Bezuinigen is hier synoniem aan lastenverzwaring in euro's, lagere toeslagen en minder voorzieningen.
    Dat betekent dus geen bezuiniging, maar juist zwaardere last (voor het besteedbaar inkomen) naarmate dat inkomen lager is.

    De ervaring leert dat bevolkingsgroepen die goed voor zichzelf (kunnen) zorgen hooguit een tijdelijk dipje zullen ervaren. Maar voor anderen; gehandicapten, ouderen, minimum-loners e.a. ziet het er naar uit dat er hierna alleen maar 'moeilijke' jaren komen! Dat komt omdat er ná magere jaren, in tijden van voorspoed, het opgelopen 'koopkrachtverlies door gestegen niet-vermijdbare lasten' NOOIT wordt ingelopen!

    Zo werd de achterstand die minima en AOW-ers in de tachtiger jaren opliepen gedurende de "paarse welvaarts-tijd" niet gerepareerd! Een minimuminkomen was daardoor op een gegeven moment onvoldoende voor de kosten van levensonderhoud en meedoen in het sociaal verkeer. Compensatiemaatregelen; toeslagen en allerlei lapmiddelen, waarvoor de uitvoeringskosten een enorm deel van het budget opslokten (en die bovendien willekeur in de hand werkten), moesten uitkomst bieden. Maar hoewel die wel heel sociaal lijken, blijken die uiteindelijk voor een groot deel slechts tijdelijk en niet toereikend.

  • Centurio Veritas, zo 15 januari 2012 18:03 in reactie op Adrie van der Horst Reageer op Centurio

    Centurio

    Juist daarom is het verstandig dat wanneer je tot de minima behoort, je je probeert te ontwikkelen om daar uit te komen. Maar dat is vloeken in de kerk hier op joop. Je zal maar ambitieus zijn..

  • Herman AS, ma 16 januari 2012 09:28 in reactie op Centurio Veritas Reageer op Herman

    Herman

    Maar daar moet je wel de mogelijkheden en het geld voor hebben. En laten dat nu juist die dingen zijn die dit kabinet op alle mogelijke manieren van die minima afpakt.

  • Rene Janssen, zo 15 januari 2012 15:59 Reageer op Rene

    Rene

    Het blijft een student die geen enkele fiducie heeft met de maatschappij waarvoor hij zich moet inspannen en als het dan moet gaat alles scheef of het wordt weggelachen.
    Prins Smile van de VVD. Blunder op blunder makende.

  • Irma Noord, zo 15 januari 2012 15:46 Reageer op Irma

    Irma

    Een volledig rechtse regering is gewoon niet goed. Vertegenwoordigen slechts een gedeelte van Nederland. Een groter gedeelte van de kiezers heeft voordeel bij een gemengd links-rechts regering.

    Wanneer er echter een kans is en de SP wordt de grootste dan zal er ook eerst gekeken worden naar linkse samenwerking.

  • Zjen Zen, zo 15 januari 2012 15:43 Reageer op Zjen

    Zjen

    GREED GREED GREED .

    De deugd van Tutte.

  • Alfred Blokhuizen, zo 15 januari 2012 15:42 Reageer op Alfred

    Alfred

    Ik val toch over een tussenzinnetje,

    "verdeling van geld, kennis en macht dat vind ik minder".

    Dat is hetzelfde als hou jij ze dom hou ik ze arm. Fijn om te weten!

    Denk maar eens goed na over wat dat betekent.......

  • Bob de la Bob, zo 15 januari 2012 16:05 in reactie op Alfred Blokhuizen Reageer op Bob

    Bob

    Volgens mij is dat helemaal volgens het liberale credo, ieder voor zich en niemand voor ons allen. Dat komt in de praktijk op hetzelfde neer als dat van het CDA: ieder voor zich en God voor ons allen. Of die van de PVV: alle gegen alle.

  • kees kortekaas, zo 15 januari 2012 18:40 in reactie op Bob de la Bob Reageer op kees

    kees

    grep -v neoliberal

  • Evert van Vliet, zo 15 januari 2012 15:33 Reageer op Evert

    Evert

    'Zoek' de verschillen en kleur het plaatje.

    Wel netjes tussen de lijntjes blijven heur!

    Schaamrood is waarschijnlijk een veel te realistische naam voor zulk gecoaliteer?

    Daar kun je (inter)nationaal inderdaad niet mee aan komen zetten....toch?

    Had best wel een leuk plaatje opgeleverd zo naast die van Oranje op het bordes, Schaamrood 1 gepresenteerd door Willem-A en gesponsord door het Oranjefonds ter opleuking van het maatschappelijk welzijn en de sociale cohesie in het vaderland.

  • Rob Geurtsen, zo 15 januari 2012 15:30 Reageer op Rob

    Rob

    Een Stapeltje van Rutte

    Zwakke beurt van de premier... hij werd flink aangapkt, en ging niet ten onder, maar liet ook weinig zien, taktisch korte termijn gedoe, wellicht slim met de extra maatregelen in het vooruitzicht, daarvoor heeft hij kennelijk een aantal criteria gegeven, maar hij liet geen premier-gedrag zien.

    En dan de zoveelste Rutte blunder.... die man heeft dus werkelijk geen cijfer gevoel...

    eerst de grove bejegening en leugen over de bijstandsdame, tijdens de verkieizingen, vorig jaar de 50 miljard leugen, en nu zijn we weer het op twee na rijkste land ter wereld...

    give me the data, Rutte... dit is een uitspaak á la Stapel... de academicus is verworden tot de dorpscafékletsmajoor.

  • kees kortekaas, zo 15 januari 2012 22:18 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op kees

    kees

    van stapel is aangetoond/bekend dat het verzonnen was, Rutte heeft vast ergens een staatje gezien waar dit op gebasseerd is.

  • Rob Geurtsen, ma 16 januari 2012 06:38 in reactie op kees kortekaas Reageer op Rob

    Rob

    Ja, ammehoela met die 50 miljard misser, wist Rutte het ook zeker, iedereen had het fout hij was er al de hele dag mee bezig geweest, hij had het getal wellicht zelfs op papier staan, maar daarmee werd het nog niet waar.

  • Michiel Online, zo 15 januari 2012 15:26 Reageer op Michiel

    Michiel

    Tot de 3 rijkste landen..tjemig.

    mag ik ook wat geld :D

  • el gringo, zo 15 januari 2012 19:00 in reactie op Michiel Online Reageer op el

    el

    de linkse boodschap bij uitstek

  • Bernie Whistler, zo 15 januari 2012 15:25 Reageer op Bernie

    Bernie

    Opnieuw toont Rutte zich een slapjanus met rubberen ruggengraat. Hij stelt überduidelijk dat hij de hooligans van de haatzaaiende PVV prevaleert boven een zeer degelijke politieke partij als de SP. Al eerder noemde Rutte de fascistoïde PVV een "normale prettige partij waarmee het fijn samenwerken is." Dat is dus de meetlat waarlangs Mark zijn politieke vrienden graag legt.

    Maar zoals gezegd: een rubberen ruggengraat. Dus in voorkomend geval zal deze oppervlakkige opportunist kiezen voor...

    ...juist: de SP.

  • Gandalf the Grey, zo 15 januari 2012 15:18 Reageer op Gandalf

    Gandalf

    Goed verhaal van Rutte, tenminste voor de Rutte norm waarbij de kunst van het weglaten wordt beoefend.

    Rutte is een meester in het benoemen van gedeeltelijke feiten waarbij hij voor het gemak de feiten die hem niet zo liggen maar vergeet te benoemen.

    Er was echter nog een ander opvallend iets in zijn vraaggesprek want het blijkt dat Rutte als de dood is voor wat de media over hem zeggen.

  • Ginger Ted, zo 15 januari 2012 15:14 Reageer op Ginger

    Ginger

    Zeldzaam verfrissende, ontwapenende, en open antwoordende premier. Gaf op alle vragen een inhoudelijk eigen antwoord, zonder zich te laten dwingen een gewenst, oneigen, antwoord te geven. Hulde.

  • Zjen Zen, zo 15 januari 2012 15:48 in reactie op Ginger Ted Reageer op Zjen

    Zjen

    Dit is de definitie van een gladjakker.

  • Nieuw!: Veldman, zo 15 januari 2012 21:01 in reactie op Zjen Zen Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Ik zie een stuntelig jochie die er om heen draait dat ie in de koektrommel heeft gezeten

  • Peet Van Velzen, zo 15 januari 2012 15:52 in reactie op Ginger Ted Reageer op Peet

    Peet

    Inderdaad, een plezier om naar te kijken.

  • Censuur Joop, zo 15 januari 2012 16:58 in reactie op Ginger Ted Reageer op Censuur

    Censuur

    "Gaf op alle vragen een inhoudelijk eigen antwoord,"

    Als jij nietszeggend inhoudelijk vindt dan heb je volkomen gelijk.

  • kees van eck, zo 15 januari 2012 15:09 Reageer op kees

    kees

    Geen visie, hooguit een eenzijdige. Triest. Dat ik daar een uur van mijn vrije zondag aan heb verdaan.

  • Anja Lodewijks, zo 15 januari 2012 15:04 Reageer op Anja

    Anja

    Rutte is een man die veel en snel praat en weinig zegt.

    Een nietszeggende premier, die naar de verkeerde mensen luistert is funest voor een land dat verkeerd in een psychologische crisis.
    Economie heeft alles te maken met gedrag van mensen binnen de economische kringloop.
    Bij de banken en de machtigste bedrijven werken slimme mensen die weten hoe ze onze sociale regels moeten omzeilen om volop zichzelf te verrijken ten koste.
    Rutte geeft zijn volle medewerking aan deze georganiseerde chaos.

  • Anja Lodewijks, zo 15 januari 2012 15:46 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op Anja

    Anja

    vekeerd is verkeerd en moet verkeert zijn.
    en ten koste is van de onrendabelen.

  • Semolina Pilchard, zo 15 januari 2012 14:50 Reageer op Semolina

    Semolina

    Als het puntje bij het paaltje komt, regeert iedereen met iedereen. Sap met Wilders, Pechtold met Roemer, Roemer met Wilders, Cohen met Rutte en -onder quasi-protest- Pechtold met Wilders.

  • Bob de la Bob, zo 15 januari 2012 14:49 Reageer op Bob

    Bob

    'Enig'. Dit is de doodsteek voor Roemer. Een prima kwalificatie voor de SP overigens. Had niet een betere kunnen bedenken.
    Ik heb de uitzending niet gezen, ga vannacht wel kijken, maar Rutte is als premier inderdaad geen zwaargewicht, meer het prototype van een hedendaags manager. Vlot gebekt, energiek, goed opgeleid, en tot nu toe prima in staat om om de problemen heen te laveren in plaats van ze op te lossen. Ik vind het nog steeds jammer dat Paars plus werd gedwarsboomd door zijn conservatieve achterban. Had hem wel zien zitten als leider van zo'n coalitie.
    Je had dan ook een leuke vertoning gehad in de kamer met SP en PVV als grootste oppositie opponenten. Het theater van de lach, een klucht in vele bedrijven. Die waren dan als Jan Klaassen en Katrijn letterlijk in elkaars armen gevallen en er was een ware competitie ontstaan tussen deze twee orakels van SP en PVV met niet ter zake doende, populistische retoriek. En wat zouden ze populair worden en wat zouden ze groot gegroeid zijn.

  • , zo 15 januari 2012 14:58 in reactie op Bob de la Bob Reageer op

    Hoop doet leven Bobby.
    Have a wonderful dream tonight.

  • , zo 15 januari 2012 15:01 in reactie op Bob de la Bob Reageer op

    Je redeneertrant is onnavolgbaar, volstrekt irreëel maar wel grappig.
    Wat je beoogt te zeggen blijft in het duister, maar dat geeft niks.

  • Bob de la Bob, zo 15 januari 2012 16:39 in reactie op Reageer op Bob

    Bob

    Ik ben serieus over dat Paars Plus, en over de kwaliteiten van Rutte. Wel met de nodige reserves. Maar alles beter dan dat stelletje klunghangels waar hij nu leiding aan moet geven, incl. de vrijblijvendheid van die gedoogconstructie. En wat de SP en de PVV als oppositiepartijen betreft, dat was een waar feest geworden. Dolle pret, daar in de kamer. Ballen gooien, oude jongens krentenbollen, net als op de kermis.
    Ik vraag me af hoe dat er uit zou hebben gezien; de helft van de kamer die zich zorgen maakt over de problemen die spelen en druk is dat op te lossen. En de andere helft die zich te buiten gaat aan haast bachanele feesten om dat alles belachelijk te maken en waar nodig te saboteren. En dat allemaal slechts met één doel: de kiezersgunst, wie het mooiste spektakel maakt, die wint. Wetende dat de werkelijke oplossingen toch nooit opgemerkt of gewaardeerd zullen worden door het gros van de kiezers, want: te ingewikkeld om uit te leggen en niet instant (snel zichtbaar) genoeg.
    Het is een ondankbare roeping om serieus politicus te zijn en geen poppenkast te willen spelen. Je doet het nooit goed, en Jan Klaassen gaat er altijd met de buit vandoor.

  • Nieuw!: Veldman, zo 15 januari 2012 15:13 in reactie op Bob de la Bob Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    ['Enig'. Dit is de doodsteek voor Roemer.]
    Nou ik ben niet onder de indruk . Bovendien zegt ie niet de de SP enig is maar dat het hem enig lijkt om met Roemer als persoon gezellig in een regering te zitten.
    [ Een prima kwalificatie voor de SP overigens. Had niet een betere kunnen bedenken. ]
    Inderdaad het is de enige partij met een fatsoenlijk economisch plan

    [Ik heb de uitzending niet gezen, ga vannacht wel kijken, maar Rutte is als premier inderdaad geen zwaargewicht, meer het prototype van een hedendaags manager. Vlot gebekt]
    Nee, hij stottert een beetje als ie liegt .
    [, energiek,]
    Licht hysterisch
    [goed opgeleid,]
    Amper een opleiding gevolgd - heeft jarenlang geschiedenis gedaan maar heeft in academische kringen geen enkel spoor nagelaten probeer maar eens een scriptie van m te vinden op internet laat staan een citaat . Hij schijnt zijn eindeloze studietijd voornamelijk doorgebracht te hebben met zich in de JOVD omhoog te likken.

    [en tot nu toe prima in staat om om de problemen heen te laveren in plaats van ze op te lossen.]
    Dat is deels waar. Het laveren door armoe te ontkennen is niet echt dat je zegt geïnspireerd - eerder dom - net als zijn reactie op Wilders "wat je zegt ben je zelf"
    [k vind het nog steeds jammer dat Paars plus werd gedwarsboomd door zijn conservatieve achterban. Had hem wel zien zitten als leider van zo'n coalitie. ]
    Dat was ook een ramp geweest met neoliberalen als Cohen en Halsema dan hadden we nu nog een grotere PVV gehad
    [Je had dan ook een leuke vertoning gehad in de kamer met SP en PVV als grootste oppositie opponenten]
    Ja dat was wat geweest

  • , zo 15 januari 2012 17:10 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op

    Deze reactie van je heeft mijn volledige instemming ;-))

  • Tijl Uilenspiegel, zo 15 januari 2012 15:44 in reactie op Bob de la Bob Reageer op Tijl

    Tijl

    "Enig" uw commentaar.

  • Jan B, zo 15 januari 2012 16:02 in reactie op Bob de la Bob Reageer op Jan

    Jan

    Heb je de jongste peilingen gezien. Nee dus. VVD-SP wordt inderdaad de enige basis waarop een kabinet te vormen is als het zo doorgaat.

  • Joop Schouten, zo 15 januari 2012 16:12 in reactie op Bob de la Bob Reageer op Joop

    Joop

    'Enig'. 'Dit is de doodsteek voor Roemer.'


    : )

    Nee hoor. Dit schept duidelijkheid.

  • Popeye Kamper, zo 15 januari 2012 16:35 in reactie op Bob de la Bob Reageer op Popeye

    Popeye

    " Het theater van de lach, een klucht in vele bedrijven."

    Als ik wil lachen begeef ik mijzelf naar het theater. Dat zou jij óók moeten willen, maar jij geeft de voorkeur aan 'n hersenspinsel doorwrocht met perversiteiten. Het enige excuus voor jouw verlangen zijn de woorden: "dat zou pas lachen zijn " en daarom het volgende, neem het huidige kabinet in ogenschouw en geef toe dat er zat te lachen valt voor jou, of niet soms?

  • Bob de la Bob, zo 15 januari 2012 20:16 in reactie op Popeye Kamper Reageer op Bob

    Bob

    O, Popeye, begrijp me goed. Dat zou alleen voor het theater zijn. Ik schep er wel een pervers genoegen in me die situatie voor te stellen. Maar niet als ideale situatie, wel als afschrikwekkend voorbeeld. Want ik zit helemaal niet op theater te wachten, wel op die club die op dat moment hard aan het werk is.

  • Censuur Joop, ma 16 januari 2012 11:20 in reactie op Bob de la Bob Reageer op Censuur

    Censuur

    "'Enig'. Dit is de doodsteek voor Roemer."

    Nou zeg, dolletjes hoor.

    Een MP die als een tutje het woord 'énig' gebruikt heeft wel iets heel erg nufferigs. Snoezigjes. Echt schattigpatattig zo'n premier. Beeldig.

    Doodsteek.... hahahaha die rechtse humor wordt steeds leuker. Hemels zeg. Mieters gewoon.

  • Gaius S. Tranquilles, zo 15 januari 2012 14:41 Reageer op Gaius S.

    Gaius S.

    Ik denk dat Rutte zich thuis af en toe wel eens achter de oren krabt over deze gedoogconstructie met de PVV. Qua politieke agendapunten kan hij weliswaar binnenhalen, wat 'ie wil binnenhalen, maar hij zit wel aan een clubje sociaal en politiek inepten vast, die om de haverklap voor onrust in het land, en bij de achterban, zorgen. Qua partijprogramma staan VVD en SP werelden uit elkaar, maar voor de SP hoef je je niet constant te schamen. En da's ook wat waard.
    Maar een kabinet van VVD en SP is niet erg realistisch natuurlijk.

  • Thomas Luijben, zo 15 januari 2012 14:40 Reageer op Thomas

    Thomas

    Totaal geen inhoud die man.

  • W.J. v/d Straat, zo 15 januari 2012 14:25 Reageer op W.J.

    W.J.

    Wat hebben wij toch een leeghoofd als premier !

    Komt bij het begrip 'welvaart' niet verder dan "geld, economie, rijkdom" en verder helemaal niets. Dieptriest.

  • Nieuw!: Veldman, zo 15 januari 2012 14:41 in reactie op W.J. v/d Straat Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    De filosofie van Rutte in een notedop :
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Feodalisme

  • Frans Lenaen, zo 15 januari 2012 14:55 in reactie op W.J. v/d Straat Reageer op Frans

    Frans

    Zoek maar eens op wat 'welvaart' betekent.
    Rutte omschrijft dit prima.

  • Nieuw!: Veldman, zo 15 januari 2012 15:40 in reactie op Frans Lenaen Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Welvaart betekend voor Rutte dat een kleine groep enorm rijke mensen een bevolking plundert alsof het vee is .
    Hoe welvarender deze mensen zijn hoe beter voor de bevolking denkt Rutte want anders komt de bevolking om van de honger in het verwrongen wereldbeeld van Rutte.

  • W.J. v/d Straat, zo 15 januari 2012 22:17 in reactie op Frans Lenaen Reageer op W.J.

    W.J.

    ik heb geen rechtsiclopedie, dus kan uw 'definitie' niet opzoeken.

    Bij welvaren behoren volgens mij (en velen met mij) o.a:

    Gezondheid, zorg, onderwijs, kennis (ook van zgn onnutte zaken) liefde, (keuze)vrijheid, geluk, kunst, ontspanning, sport, seks, cultuur, natuurbeleving, bezigheden, vriendschappen, etc, etc....

    Pas wanneer dat soort zaken voor iedereen in gelijke mate voorhanden zijn, mag men - beginnen te - spreken van welvaart. Eerder niet en zolang dat alles afhankelijk is van louter centjes, dient men de mond bescheiden dicht te houden en toe te geven dat die welvaart slechts 'gekocht' is.

  • Censuur Joop, ma 16 januari 2012 11:08 in reactie op Frans Lenaen Reageer op Censuur

    Censuur

    Welvaart, welzijn...

    http://www.economische-begrippen.nl/index.php?sectie=begrippen&naam=Welvaart

  • , zo 15 januari 2012 14:55 in reactie op W.J. v/d Straat Reageer op

    En zeurt ook nog steeds over *groeipotentieel*....een volkomen achtergebleven gebied................
    Laat hem nu eerst maar eens proberen datgenete behouden wat we hebben, maar zelfs DAT lukt hem niet.

  • Piet de Geus, zo 15 januari 2012 15:37 in reactie op W.J. v/d Straat Reageer op Piet

    Piet

    "Komt bij het begrip 'welvaart' niet verder dan "geld, economie, rijkdom" en verder helemaal niets. Dieptriest."

    Wat is daar triest aan? Het is een prima definitie van welvaart. Welzijn is uiteraard een heel ander verhaal.

  • Censuur Joop, ma 16 januari 2012 11:13 in reactie op W.J. v/d Straat Reageer op Censuur

    Censuur

    Leeghoofd... ja, dat is hij zeker. Als je niet verder komt dan 'als je lekker hard rijdt dan ben je eerder waar je wezen wil dus verbruik je minder brandstof' * en 'we hebben al 70 jaar geen oorlogen meer dus een goede plaatsvervanger daarvan is geld, geld, geld verdienen' * dan mag je met recht de titel leeghoofd dragen.

    En als je dan ook nog eens het dubbele aantal jaren over je gemaksstudie doet dan de huidige student... wat denk je dan een ander te kunnen vertellen, Rutte?

    * Met dank aan Buitenhof waar de interviewer niet durfde vragen wat er gevraagd moest worden. Slappe hap. Beiden.

  • Piet de Geus, ma 16 januari 2012 11:33 in reactie op Censuur Joop Reageer op Piet

    Piet

    "Leeghoofd... ja, dat is hij zeker. Als je niet verder komt dan 'als je lekker hard rijdt dan ben je eerder waar je wezen wil dus verbruik je minder brandstof'"

    De vraag om in tijden waarin bezuinigd moet worden iedere meevaller in de accijns meteen te compenseren was niet minder leeghoofdig.

  • Nihilist #1375, zo 15 januari 2012 14:21 Reageer op Nihilist

    Nihilist

    Het zou wel humor zijn als de huidige gedoogpartner bij de volgende verkiezingen door de VVD wordt vervangen door de andere groep 'Usefull Idiots'.

  • Nieuw!: Veldman, zo 15 januari 2012 14:39 in reactie op Nihilist #1375 Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Je bedoeld CDA vervangen voor GroenLinks ?
    Da's vergezocht !

  • Nihilist #1375, zo 15 januari 2012 15:05 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Nihilist

    Nihilist

    Je grapje was bijna gelukt. Ware het niet dat ik de term 'gedoogpartner' gebruikte en niet 'coalitiepartij'.

  • Nieuw!: Veldman, zo 15 januari 2012 15:50 in reactie op Nihilist #1375 Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Omdat gedoogpartner een cosmetisch iets is .
    In de praktijk heeft de PVVD het voor het zeggen en is het CDA de gedoogpartner .

  • Nihilist #1375, zo 15 januari 2012 16:38 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Nihilist

    Nihilist

    Ik hou mezelf liever bij de feiten.

    De PVV wordt gebruikt door de huidige coalitie. Behalve de Animalcops hebben ze niets klaargespeeld en bij de volgende verkiezingen worden ze als een baksteen gedropt. Uw samensmelting van de afkortingen van de PVV en de VVD zijn derhalve op niets gebaseerd. Maar als de SP zo groot blijft kunnen zij de rol van de huidige PVV spelen. Vooral Roemer staat al te springen getuige het recente interview.

  • Nieuw!: Veldman, zo 15 januari 2012 17:15 in reactie op Nihilist #1375 Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Niets klaargespeeld?
    Lees het partijprogramma van de PVV even na !

  • Nihilist #1375, zo 15 januari 2012 17:47 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Nihilist

    Nihilist

    Geef eens een voorbeeldje dan?

  • kees kortekaas, zo 15 januari 2012 22:22 in reactie op Nihilist #1375 Reageer op kees

    kees

    ik denk niet dat er veel voorbeeldjes komen.. Er wordt nu hard gelezen in het PVV verkiezings programma en het blijkt bijna een kopie te zijn van het SP programma... Al die tijd voor niets op de PVV lopen afgeven.

  • , zo 15 januari 2012 14:59 in reactie op Nihilist #1375 Reageer op

    Bij de volgende verkiezingen kon de vvd wel eens niets te vervangen hebben..............

  • Het Geweten, zo 15 januari 2012 14:19 Reageer op Het

    Het

    De beste man gaf duidelijk en heldere antwoorden. Het eeuwige probleem van 'links' als vertegenwoordigt door velen van deze site is dat men niet meer objectief conclusies kan trekken.
    Mensen die veel raakvlakken hebben met linkse principes (zoals ik) worden hier supermoe van. Zo wordt het nooit wat. Het heeft totaal geen zin om hier Rutte weg te zetten alsof hij weinig zei. Het is niet waar en daardoor verlies Joop helaas nog meer aan geloofwaardigheid...

  • Nieuw!: Veldman, zo 15 januari 2012 14:46 in reactie op Het Geweten Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Die raakvlakken van jou hebben meer te maken met de ten onrechte links genoemde mensen als Mao en Stalin

  • Het Geweten, zo 15 januari 2012 15:14 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Het

    Het

    Heerlijk! Dank je. I rest my case :)

  • Nieuw!: Veldman, zo 15 januari 2012 16:13 in reactie op Het Geweten Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Je zoekt gewoon een slap excuus om op klootzakken te stemmen

  • Het Geweten, zo 15 januari 2012 17:56 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Het

    Het

    Een excuus heb je me net gegeven.

    Ik zal er inderdaad is over na gaan denken. En dank voor mij linken aan Mao/Stalin. Toont inzicht, verbetenheid, maar vooral gaf het een zinvolle bijdrage voor een goede discussie... Keep up the good work!

  • Nieuw!: Veldman, ma 16 januari 2012 11:28 in reactie op Het Geweten Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Het is me duidelijk dat u zelf ook in de maag zit met uw eigen morele verval .
    En nu gaat u mijn persoonlijke mening gebruiken als een excuus .
    U wilt helemaal niet links stemmen terwijl u diep in uw hart weet dat waar u mee bezig bent niet deugt - dat heeft u waarschijnlijk zelfs van huis uit mee gekregen doordat uw hardwerkende vader al genaaid werd door de VVD
    '
    Daarom moet u zich om uw geweten te sussen in allerlei bochten wringen en allerlei smoesjes verzinnen waarom u nu achter de grootste naaiers in de naoorlogse geschiedenis schaart.

    En waarom - dat vraag ik me ook af .
    Wat heeft u er mee te winnen achter een club te staan die Nederland aan de rand van de afgrond heeft gebracht? en van plan is Nederland over deze rand te duwen door Nederland af te pakken van de Nederlanders en aan de buitenlandse GrootGraaiers te geven?

    Het grootste enigma van de Nederlandse rechtsmensch

  • Het Geweten, ma 16 januari 2012 23:47 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Het

    Het

    Beste

    U weet meer dan ik.

    U weet ook meer over mijn vader dan ikzelf. Maar laten we deze buiten de discussie houden, lijkt me wel zo netjes.

    Voor zover ik weet heb ik alleen nog maar links gestemd in mijn leven. Talking about moreel verval.... Verder denk ik er niet over om rechts te stemmen zelfs niet na deze constante stroom voornamelijke zinloze edoch grappige opmerkingen.

  • Censuur Joop, zo 15 januari 2012 16:55 in reactie op Het Geweten Reageer op Censuur

    Censuur

    Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jij er niets van snapt.

  • Frank Straathoff, zo 15 januari 2012 18:03 in reactie op Censuur Joop Reageer op Frank

    Frank

    en dat is twee...

  • Censuur Joop, ma 16 januari 2012 10:57 in reactie op Frank Straathoff Reageer op Censuur

    Censuur

    "Heerlijk! Dank je. I rest my case :) "

  • Centurio Veritas, zo 15 januari 2012 18:13 in reactie op Censuur Joop Reageer op Centurio

    Centurio

    Waarom begrijpt hij het niet dan? Leg dat eens uit...

    Je roept maar wat.

  • Censuur Joop, ma 16 januari 2012 12:06 in reactie op Centurio Veritas Reageer op Censuur

    Censuur

    "Heerlijk! Dank je. I rest my case :) "

  • Het Geweten, zo 15 januari 2012 18:36 in reactie op Censuur Joop Reageer op Het

    Het

    Ik snap inderdaad niks van je opmerking.

    Ondanks dat, toch bedankt voor je reactie!

  • kees kortekaas, zo 15 januari 2012 22:32 in reactie op Het Geweten Reageer op kees

    kees

    Ik geloof in een goede mix van liberalisme en socialisme, precies zoals we in nederland hebben, daarom hebben we het hier ook zo goed. Geen geld voor socialisme zonder liberalisme. Geen automatische veiligheid en sociale cohesie zonder socialisme.

    Je kunt wat meer liberaal, of wat meer sociaal willen, maar door sommigen wordt de de huidige regering afgeschilderd als het totale kwaad. Dat is natuurlijk klinklare onzin en wekt bij mij vooral afschuw voor socialisme. Ik ben helemaal niet voor het privatiseren van alle nutsvoorzieningen, heb ook twijfels bij een partij als de VVD op sommige punten, maar door de verbetenheid van de anti-mensen hier blijf ik er nog maar even op stemmen. Dat alles liever dan een totalitair socialistisch regime. Ik bespeur bij liberalen gewoon veel meer begrip dan bij veel socialisten.

  • , ma 16 januari 2012 09:08 in reactie op Het Geweten Reageer op

    Dat geeft niks, hoor. We weten alllang dat je niet zo snaps bent.

  • Censuur Joop, ma 16 januari 2012 11:01 in reactie op Het Geweten Reageer op Censuur

    Censuur

    "De beste man gaf duidelijk en heldere antwoorden."

    De beste man... énig dat jij hem een beste noemt. Dolletjes gewoon. Oeps.

  • Het Geweten, ma 16 januari 2012 23:51 in reactie op Censuur Joop Reageer op Het

    Het

    Beste fatima

    Net zoals Emile een beste man is. Zo zouden we kunnen omgaan met elkaar in dit land. Sterker nog, daar kies ik voor.

    Maar ja, wat niet in eigen straatje past, daar houden velen niet van. Een mooie PVV instelling!

  • El Che, zo 15 januari 2012 14:17 Reageer op El

    El

    Bij de ervaring in Nijmegen blijkt dat de SP geen geld uitgeeft wat er niet is, de rechtse partijen willen dit wel, liefst allerlei prestigieuse projecten en daar vaak financieel ongedekt instappen. In Nijmegen, tijdens de periode van 8 jaar dat de SP in het gemeentebestuur zat was de SP een partij met een solide financieel programma. Desondanks of misschien wel dankzij, is er in die tijd wel veel gebeurd.

  • Rene Janssen, zo 15 januari 2012 16:01 in reactie op El Che Reageer op Rene

    Rene

    Dat klopt als een bus :)))) De sp heeft daar zeer goed werk geleverd.

  • Pepijn Nostrinite, zo 15 januari 2012 14:16 Reageer op Pepijn

    Pepijn

    Die zorgkosten kunnen zo inderdaad niet. 15 miljard zeg. Laten we dat allemaal maar gebeuren? Ja zegt de SP.

  • , zo 15 januari 2012 14:57 in reactie op Pepijn Nostrinite Reageer op

    Laten we diegenen die zorg nodig hebben verrekken?
    Ja, zeggen vuhvuhduh, pvv en die andere partij voor vreemdgangers.

  • Noud Aerts, zo 15 januari 2012 18:26 in reactie op Reageer op Noud

    Noud

    Ik hoor wel, bij u wordt het geld niet uit uw zakken gehaald!

    Makkelijk praten dan.

  • Censuur Joop, ma 16 januari 2012 10:57 in reactie op Noud Aerts Reageer op Censuur

    Censuur

    En bij jou wordt het geld wel uit je zakken gehaald? Door wie dan? En hoeveel hou je na dat gegraai dan nog over? Voedselbank. Is dat wat voor je?

  • Frank Lenssen, zo 15 januari 2012 14:14 Reageer op Frank

    Frank

    Deze zinsnede vind ik afschuwelijk:

    "Maar de oorlog zegt de huidige generatie te weinig. Er moet iets nieuws komen.' En volgens de premier is dat vooral 'geld verdienen, veel geld verdienen.' "

    Waarom? Niet omdat ik een marxist-leninist zou zijn, en niet omdat ik tegen geld verdienen zou zijn.

    En toch vind ik hem afschuwelijk. Ik kan woedend worden om zoveel stompzinnig-aspirituele-utilitaristische platvloersheid.

    Tekent wel meneer Rutte ten voeten uit. En dít is Eerste Minister? En dít is academicus? Deze onbereden jongeman is een aanfluiting voor beide kwalificaties.

    Ik heb gezegd.

  • , zo 15 januari 2012 15:03 in reactie op Frank Lenssen Reageer op

    Een naast zijn sandalen lopende postpuber.
    Te weinig ervaring, te weinig mensenkennis, en veel te weinig verstand.

  • Piet de Geus, zo 15 januari 2012 15:40 in reactie op Frank Lenssen Reageer op Piet

    Piet

    "Ik kan woedend worden om zoveel stompzinnig-aspirituele-utilitaristische platvloersheid."

    Veel erger zijn partijen die zich met spiritualiteit inlaten. Dat is nou net iets wat de burgers zelf maar in moeten vullen. De politiek heeft alleen voor de randvoorwaarden te zorgen.

  • Frank Lenssen, zo 15 januari 2012 16:10 in reactie op Piet de Geus Reageer op Frank

    Frank

    Beste Piet -

    ik bedoel met spiritualiteit niet: new-age gezweef, Tibetaanse klankschalen, en meer van deze zaken.

    Wat ik wél bedoel: geestelijke inhoud, liefst een klare en heldere blik op wat er NAAST, wat zeg ik, BOVEN het geld gaat. Zulk een blik moet een politicus van formaat hebben, en alle groten uit de geschiedenis hebben dan ook zulk een blik.

    De geest- en seksloze Rutte heeft die blik ten enen male niet. Die zou maar wát graag het Chinese systeem in Nederland invoeren, als dat snel kon en snel geld opleverde. Compleet met extreme vervuiling, gewetenloos ingevoerde kinderarbeid, sub-leefbaar minimumloon, en moderne slavernij (nou ja, Kamp is daar al goed mee bezig).

    Deze troep van een totaal foute regering moet z.s.m. het veld ruimen. Anders dan zien wij van onze levensdagen terugkeren:

    - hongerige dagloners in tentenkampen
    - grootschalige kinderarbeid
    - en enkele humane artsen die, bij gebrek aan een zorgverzekering voor iedereen, de ergste gevallen in die tentenkampen (kinderen van die dagloners, bijvoorbeeld) gratis uit de brand helpen (net als in de door onbereden menneke Rutte aanbeden U.S.A., waar bij kinderen van 14 soms al het vaste gebit getrokken moet worden).

    Dit is de harde waarheid, voor dewelke de aanbidders van Dom Rechts zo graag de ogen sluiten - maar ook zij zullen op enige dag te maken krijgen met de pikzwarte achterkant van hun eigen waanzin (bij langdurige werkloosheid na ontslag, bank vordert huis terug, vrouw loopt weg, enz. enz. enz.).

    Ach, het staat al in de Bijbel, en die heeft, naar bekend, altijd gelijk. Lees het verhaal over het Gouden Kalf, of Daniël ten paleize van Koning Belshazzar. Daniël zou over Rutte c.s. hetzelfde oordeel vellen: 'Mene Mene Tekel, Mene Tekel Ufarsim', en dat betekent, rechtse vrinden van niks: 'gewogen, gewogen, gewogen en te licht bevonden'. En toen ging het Huis Belshazzar genadeloos ten onder.

  • Piet de Geus, ma 16 januari 2012 00:08 in reactie op Frank Lenssen Reageer op Piet

    Piet

    Wat nou zo grappig is: je eist geestelijke inhoud maar je komt alleen maar met puur materialistische zaken. Weliswaar serveer je het met een christelijk sausje maar dat kan het zuivere materialisme niet verhullen.

  • Censuur Joop, ma 16 januari 2012 10:56 in reactie op Frank Lenssen Reageer op Censuur

    Censuur

    Ik ben het met je eens.

  • Piet de Geus, zo 15 januari 2012 14:12 Reageer op Piet

    Piet

    Heel slim van Rutte om de SP enig te noemen. Het is in feite hetzelfde als wat hij over de PVV zei: je moet ze niet te groot maken.

  • Hendrik Jansen, zo 15 januari 2012 14:04 Reageer op Hendrik

    Hendrik

    waarom dan katje

  • , zo 15 januari 2012 14:56 in reactie op Hendrik Jansen Reageer op

    Had je het tegen mij?
    En zo ja waar gaat "t over?

  • Addy Stoker, zo 15 januari 2012 14:00 Reageer op Addy

    Addy

    ach, maar als het op een formatie aankomt is men dergelijke opmerkingen meestal wel vergeten. Hoe dan ook ik hoop dat er snel een einde komt aan dit rechtse beleid. Opkomen voor de zwakkere in de samenleving is iets dat nu node gemist wordt.

  • Nieuw!: Veldman, zo 15 januari 2012 13:54 Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Het probleem is als Rutte met de SP moet samenwerken dan worden zijn rijke vriendjes boos en moet Rutte de biezen pakken .

  • Ernst Anepool, zo 15 januari 2012 21:07 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Ernst

    Ernst

    Ik denk dat zijn rije vriendjesliever Roemer hebben dan Rutte, want van Roemer weet je wat hij zegt, bij Rutte hoor je dat ie belasting gaat verlagen en banen scheppen,maar het omgekeerde gebeurt, de belasting word verhooogd...

    Er worden zelfs hele nieuwe belastingsoorten verzonnen, waardoor het MKB nu 30 tot 40% meer kwijt is aan administratieve rambam, en per maand veroorzaakt iezoveelfaillisementen, dat er per maand tienduizenden werkeloos worden, en zonder uitkering komen te zitten...

  • Nieuw!: Veldman, ma 16 januari 2012 11:23 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Dat soort rijke vriendjes zijn middelgrote ondernemers of zelfs grote BV's
    Ik heb het over de echte rijke vriendjes - de grootgraaiers die de wereld kapot maken

  • Ernst Anepool, zo 15 januari 2012 21:07 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Ernst

    Ernst

    Ik denk dat zijn rije vriendjesliever Roemer hebben dan Rutte, want van Roemer weet je wat hij zegt, bij Rutte hoor je dat ie belasting gaat verlagen en banen scheppen,maar het omgekeerde gebeurt, de belasting word verhooogd...

    Er worden zelfs hele nieuwe belastingsoorten verzonnen, waardoor het MKB nu 30 tot 40% meer kwijt is aan administratieve rambam, en per maand veroorzaakt iezoveelfaillisementen, dat er per maand tienduizenden werkeloos worden, en zonder uitkering komen te zitten...

  • , zo 15 januari 2012 13:52 Reageer op

    Dat wordt een jammer maar helaasje voor ruttekindje.

  • Nieuw!: Veldman, zo 15 januari 2012 14:15 in reactie op Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    En reken maar met dit vooruitzicht Rutte er alles aan zou doen op het Pluche te blijven zitten .
    Dat betekend dus vergaande macht voor de Lelijke Blonde Leider en gezien de die andere griezel uit Limburg al niet meer stevig in het zadel zit.
    Verwacht dus voorlopig meer ranzige politiek jegens allochtonen, kunstenaars, studenten en gehandicapten. En heksenjacht op de linkschmens.
    Iets dat voor de verandering trouwens de SP eens kiezers gaat opleveren.

  • , zo 15 januari 2012 15:05 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op

    Welnee, blondie zal nog wel meer in de fout gaan.
    Hij moet zijn debiele achterban tevreden blijven stellen, toch?

    Wat hij uiteindelijk overhoudt is harde kern gajes.

    Vuilnisman, neemt U deze zak giftig afval ook nog even mee?

  • Nieuw!: Veldman, zo 15 januari 2012 15:41 in reactie op Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Ik stel alleen maar dat Rutte zich nu meer dan ooit zal vastklampen aan het pluche omdat verkiezingen hem als persoon de kop gaan kosten .
    Dat geeft de Lelijke Blonde Leider veel speelruimte met zijn club penose apostels.

  • kees kortekaas, zo 15 januari 2012 22:38 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op kees

    kees

    ik mis iets geloof ik, de VVD had in de laatste peiling toch nog steeds 30 zetels?
    (wat doen peilingen er eigenlijk toe? )

  • Nieuw!: Veldman, ma 16 januari 2012 09:09 in reactie op kees kortekaas Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Ja maar een vervolg met de PVV en CDA zit er waarschijnlijk niet in .
    En dat gaat Rutte bij verkiezingen de kop kosten als er NU verkiezingen zouden zijn dus.

  • Schrijvende Rechter, ma 16 januari 2012 14:29 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Schrijvende

    Schrijvende

    Dat is inderdaad de stand van deze week.

  • , ma 16 januari 2012 11:22 in reactie op kees kortekaas Reageer op

    Ja, en 30 zetels is voldoende?

  • Nieuw!: Veldman, ma 16 januari 2012 14:00 in reactie op Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Nee dat is voor Rutte niet genoeg met een meerderheid van SP + de neoliberale partijen PvdA en GroenLinks en het traditionele vulmiddel D66

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel