26 februari 10 01:11 Reageer (99) Politiek Print artikel RSS MSN Reporter NUjij eKudos Hyves LinkedIn Google

[Video] PVV'er De Roon over gericht op knieën schieten

Partij wil dat politie 'relschoppers' invalide maakt

In Nova gaf PVV-Kamerlid en lijsttrekker voor Almere Richard de Roon uitleg over de visie van de partij dat de politie bij ongeregeldheden gericht op de knieën van relschoppers moet schieten

Door redactie Joop

De Roon stelde in Nova dat het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel een methode moet zijn om "een orgie van geweld" te stoppen. Hij doelde daarmee onder meer op voetbalrellen. "De politie heeft daartoe de bevoegdheid." Zijn opponent in het debat VVD-lijsttrekker Arno Visser noemde de uitspraken van De Roon "uitermate merkwaardig" en niet passen bij het bekleden van een verantwoordelijke functie.

De voormalig ambtenaar De Roon was onder vooraf aan zijn politiek carriere onder meer advocaat-generaal bij het Amsterdamse gerechtshof.

De Partij voor de Vrijheid pleit in Almere ook voor een totaal verbod op het dragen van een hoofddoek bij organisaties die 'ook maar één cent subsidie ontvangen'. De maatregel moet het verrichten van vrijwilligerswerk door belijdende moslimvrouwen praktisch onmogelijk maken.

Lees ook: Van knieschot tot huurwoning (opiniestuk van Ruud Pet, GroenLinks Almere)

 

Laatste Reacties (99) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Anton verburg, ma 19 april 2010 18:27 Reageer op Anton

    Anton

    Er bestaat ook nog zoiets als traangas, waterkanon, stok, hond, stadionverbod etc. etc. Maar goed hij is seniel of snapt het niet.

    Trouwens waarom dan alleen op hooligans terwijl je met een pistool ook heel goed hangjongeren, spijbelaars, ( deelnemers aan openbare seksorgies), scooterrijders zonder helm en ander tuig kan raken. En als je de politie voorziet van automatische machinegeweren dan zijn ze nog effectiever.

    De bangerik durft dat dan weer niet hardop te zeggen. Het resultaat van wat we doen of laten heet beschaving.

  • Gerwin van Eersel, za 27 februari 2010 18:29 Reageer op Gerwin

    Gerwin

    "De maatregel moet het verrichten van vrijwilligerswerk door belijdende moslimvrouwen praktisch onmogelijk maken."

    En dan kan de PVV vervolgens mooi onderbouwen dat de Islam verdervelijk is omdat er zo weinig vrijwilligerswerk door islamitische vrouwen wordt gedaan. Slm hoor.

  • Kingfisher XL, vr 26 februari 2010 20:35 Reageer op Kingfisher

    Kingfisher

    Afgezien van het feit dat het mij bijna onmogelijk lijkt om een doorgedraaide gevaarlijke gek, (want anders mag je überhaupt "je dienstwapen niet afvuren") in zijn knie te schieten, vraag ik me nog steeds af waarop je dan wel mag schieten zonder iemand invalide te maken. En zo er al dergelijke plekken bestaan, hoe kun je dan van de gemiddelde prinsemarij dienaar verwachten dat die een scherpschutter op olympisch niveau is ?
    Iedereen die weleens een misdaad roman leest, weet bovendien dat 't zelfs voor de allerbeste scherpschutter al lastig wordt om met een ordinair 9mm pistool een neushoorn te raken als die verder dan 2 meter weg is.(laat staan een mensenknie)
    Kortom, de hele discussie slaat als een tang op een varken.

  • Florian Lichti, vr 26 februari 2010 19:10 Reageer op Florian

    Florian

    Van Roon ontwijkt de vraag: hij vind dat de politie "gericht zou moeten kunnen schieten". (Dat kan de politie al jaren indien nodig!)

    De vraag blijft hoe gerichte knieschoten de veiligheid (en het gevoel van veiligheid) in Nederland zouden moeten verbeteren word niet door van Roon beantwoord.

    Overigens was hij (van Roon) gisteren wel erg op dreef moet ik eerlijk zeggen: v.w.b debat kwaliteiten was hij duidelijk de meerdere van Arno Visser die toch vooral vaag en weinig overtuigend overkwam naar mijn mening.

    Samengevat: populistische onderbuik kroegpraat waar we verder niets mee kunnen.

    Joop.nl is wel erg reclame aan het maken tegenwoordig : minimaal 4 artikelen per dag die over Wilders, zijn mede kamerleden of de PVV gaan. Ga zo door! (?)

  • Gerwin van Eersel, vr 26 februari 2010 18:52 Reageer op Gerwin

    Gerwin

    PVV is tegen islamisering en wil om de islamitische criminelen te stoppen de sharia in ons land introduceren.

  • Zjen Zen, vr 26 februari 2010 16:32 Reageer op Zjen

    Zjen

    http://www.nrc.nl/binnenland/article2493143.ece/Kiezers__Venlo__integratie_is_geen__kwestie_%0A

    Kiezers Venlo: integratie is geen kwestie
    Gepubliceerd: 26 februari 2010 15:09 | Gewijzigd: 26 februari 2010 15:09
    Door onze correspondent
    Maastricht, 26 febr. De integratie van minderheden speelde nauwelijks een rol bij het bepalen van de uit te brengen stem bij de raadsverkiezingen in Venlo afgelopen 18 november.

    Van de kiezers zag 37 procent 'veiligheid, criminaliteit en overlast' als belangrijkste thema. Ook gezondheid, sociaal beleid en economie scoorden hoog.

    Dit blijkt uit een vanmiddag gepresenteerd kiezersonderzoek van de Universiteit Leiden in opdracht van de gemeente Venlo. Die was benieuwd naar de oorzaak van het chagrijn bij de burger. Venlo (100.000 inwoners) was de grootste van de zes gemeenten die eerder naar de stembus gingen, als gevolg van een herindeling.

  • Zjen Zen, vr 26 februari 2010 17:05 in reactie op Zjen Zen Reageer op Zjen

    Zjen

    Op Wilders wordt gestemd in Venlo en directe omgeving vanuit solidariteit met een van de hunnen.
    Gezellig en familiair.
    Het heeft geen politieke inhoud.
    Maar het is wel erg Limburgs, dat familiaire.

  • Opinius Media, vr 26 februari 2010 17:17 in reactie op Zjen Zen Reageer op Opinius

    Opinius

    er is veel verscheuring.

    maar misschien was die er altijd wel.
    de beul mag weten vanwaar zij komt
    .....
    waarschijnlijk moet daartoe een mens tiggg levens leiden in een om dat te bevatten in zijn leven.
    dat is niet ieder gegeven,maar sommige wel

  • Erwin Hoogkamer, vr 26 februari 2010 16:05 Reageer op Erwin

    Erwin

    Er moet natuurlijk wel passend werk gevonden worden voor de slachtoffers/raddraaiers. Misschien kunnen ze nog deelnemen aan de paralympics. Maar wie moet dat dan allemaal weer betalen? Dat is dan zeker weer een linkse hobby.

  • jaap vos, vr 26 februari 2010 16:58 in reactie op Erwin Hoogkamer Reageer op jaap

    jaap

    Heerlijke waardeloze reactie die getuigt van weinig menselijkheid !!! Lekker hard & harder is nog beter !!!! jij doet zeker nooit iets fout & als je iets fout doet hoop ik dat je een knieschot krijgt dan kun je eens inleven hoe dat is om dat een ander toe te wensen !!!!

  • Zjen Zen, vr 26 februari 2010 17:06 in reactie op jaap vos Reageer op Zjen

    Zjen

    Jaap...easy/...dat was sarcastisch bedoeld.

  • Opinius Media, vr 26 februari 2010 15:54 Reageer op Opinius

    Opinius

    Joop de Uil @ : "heeft nou niemand in de gaten dat Roon dit overdrachtelijk zegt ?"

    je meent het?
    in dat geval zou hij eens een beetje zijn beeldspraak grondig moeten veranderen .
    Deze opruier die in Almere burgemeester is zorgt enkel voor nog meer verharding en verdeling onder zijn eigen burgers in de gemeente,echt een burger vader hoor.
    Voor mij is het een infantiele machtsfrustraat.
    Je zal zowat in de regering krijgen zeg.
    Meer ventilaties van hem deden mij aan lang vervlogen tijden denken,die hij op andere locaties deed.
    Maar goed dat mensen uit die tijd bijna allemaal gestroven zijn,je zouden op slag aan een hartverzakking bezwijken in 2010..
    Door zo eentje die vertrokken is bij justitie ,waar hij niet genoeg aan zijn sadistische trekjes kon komen.

  • To Maat is Links en er trots op!, vr 26 februari 2010 16:10 in reactie op Opinius Media Reageer op To

    To

    De burgemeester van Almere is: http://www.almere.nl/de_stad/Bestuur/college/burgemeester

  • Opinius Media, vr 26 februari 2010 16:25 in reactie op To Maat is Links en er trots op! Reageer op Opinius

    Opinius

    I'm so sorry,.voor mijn freudiaanse "verspreking",...
    ...

  • Carl Mangold, vr 26 februari 2010 14:32 Reageer op Carl

    Carl

    Een knie is een bijzonder klein onderdeel van het lichaam, dat bovendien doorgaans flink in beweging is. Om daar gericht op te kunnen schieten moet je dus 1) dichtbij zijn en 2) de knie fixeren.

    PVV-er Richard de Roon bedoelt dus waarschijnlijk dat agent A de verdachte in de knieën moet schieten terwijl agent B deze in bedwang houdt.

  • Zjen Zen, vr 26 februari 2010 15:24 in reactie op Carl Mangold Reageer op Zjen

    Zjen

    Als het niet zo weerzinwekkend was zou ik me een hoedje, sorry, kopvod, lachen.

  • Frederik van Leeuwen, vr 26 februari 2010 15:40 in reactie op Zjen Zen Reageer op Frederik

    Frederik

    In de periode na de oorlog liepen veel christelijke Nederlandse vrouwen met een hoofddoek. Hierover heb ik nooit iemand horen klagen.

    En de feministes vonden toen ook dat vrouwen werden onderdrukt, dus waar lult die geblondeerde malloot over?

  • Zjen Zen, vr 26 februari 2010 16:35 in reactie op Frederik van Leeuwen Reageer op Zjen

    Zjen

    Ik heb hoofddoekjes gedragen tegen de felle zon en omdat het mode was in de begin 70er jaren.

  • YggY a.k.a. Yggdrasil, vr 26 februari 2010 16:55 in reactie op Zjen Zen Reageer op YggY

    YggY

    Ik draag ook een hoofddoek, soms, en ben van de mannelijke kunne. Geldt dat verbod dan ook voor mij?

  • Zjen Zen, vr 26 februari 2010 17:10 in reactie op YggY a.k.a. Yggdrasil Reageer op Zjen

    Zjen

    Jazeker! Mannen die kopvodden dragen ...zijn mietjes ! Daar gaat de kop eraf!!!!

    ROFLMAO

  • YggY a.k.a. Yggdrasil, vr 26 februari 2010 17:27 in reactie op Zjen Zen Reageer op YggY

    YggY

    Luister even vriendelijk mens, een kop kan ik nog hebben maar een vod zeker niet. De hoofddoek heeft een satijnen structuur uitgevoerd in stemmig zwart in tribal uitvoering. Het is dus bepaald geen vod.

  • Zjen Zen, vr 26 februari 2010 17:35 in reactie op YggY a.k.a. Yggdrasil Reageer op Zjen

    Zjen

    Sorry Ygg...satijn en tribal patronen..mooi man!
    Verkoop je mij er twee?

  • YggY a.k.a. Yggdrasil, vr 26 februari 2010 17:40 in reactie op Zjen Zen Reageer op YggY

    YggY

    Geen sorry nodig, ik begreep de kwinkslag en verkopen nee, ik heb er maar 1 en die is gelijk mij, uniek

  • Zjen Zen, vr 26 februari 2010 17:47 in reactie op YggY a.k.a. Yggdrasil Reageer op Zjen

    Zjen

    Weer zo'n principiële linkse hobby.. weigert zichzelf te verkopen..bah, wat een graaier ben je eigenlijk Ygg..
    hahahaahaaa.
    Bedankt voor het grappen en grollen effe..deed goed.

  • Sir Charles, vr 26 februari 2010 17:40 in reactie op Zjen Zen Reageer op Sir

    Sir

    Ik lach me wel een hoedje. ;)

  • Zjen Zen, vr 26 februari 2010 17:58 in reactie op Sir Charles Reageer op Zjen

    Zjen

    Ik ga oefenen op het me een burka lachen..als ik het kan laat ik het weten Oke?

  • Olav L, vr 26 februari 2010 18:09 in reactie op Carl Mangold Reageer op Olav

    Olav

    Carl: "PVV-er Richard de Roon bedoelt dus waarschijnlijk dat agent A de verdachte in de knieën moet schieten terwijl agent B deze in bedwang houdt."

    Volgens deze methode werden o.a. verraders en criminelen in Noord-Ierland ook bestraft, door de diverse terroristische groepen. Voor een meneer die fantaseert over "geweldsorgies" waarschijnlijk wel een mooi voorbeeld.

    Ik denk overigens dat je twee agenten nodig hebt om het doelwit te fixeren. Of een paar potige stadscommando's natuurlijk.

  • arjan doorgeest, vr 26 februari 2010 13:38 Reageer op arjan

    arjan

    Je vraagt jezelf af wat mensen als De Roon bezielt.
    Decennia lang aandacht tekort gekomen en nu lekker kunnen raaskallen in de openbare ruimte? Zoiets moet het wel zijn, het kan haast niet anders.
    Los hiervan:
    hoe goedbedoeld - (grapje) - zijn knieschotenuitdelerij ook is, twee dingen vergeet De Roon in zijn oneindige onwijsheid:

    Met een pistool is het nagenoeg onmogelijk om van redelijk grote afstand een secuur knieschot toe te dienen. Zeker als je de algehele schietvaardigheid van de vaderlandsche politieagent ook nog eens in dit verhaal betrekt.
    Min of meer gericht schieten op de benen is in zeer uitzonderlijke situaties toegestaan; vanaf 10 of twintig meter afstand krijg je geen kogel meer in een knieschijf - daarvoor zijn handvuurwapens niet nauwkeurig genoeg.

    Wel begrijp ik onderhand dat De Roon geen zitting wil nemen in de plaatselijke gemeenteraad van Almere, mocht hij verkozen worden. De kans dat hij als toeristische attractie in het plaatselijke dolhuis belandt - als kwekkende full-time figurant - is gewoon te groot.

    De huidige generatie PVV-prominenten paart kwaadaardigheid aan domheid - een tamelijk fatale cocktail heeft het verleden ons meermalen geleerd.

    De vriendelijke wereldstad in wording Almere wens ik wederom alle sterkte met zijn/hun komst - ze zullen die nodig hebben.

    En tot slot zou ik nog medelijden krijgen met mevr. Jorritsma: 't zal je maar overkomen, zo'n invasie van Platvloerse VerstandsVerbijsterden.

  • Dennis Mollis, vr 26 februari 2010 13:24 Reageer op Dennis

    Dennis

    Hier zat een kleurloze man die duidelijk niet zijn eigen verhaal aan het vertellen was dat kon je gewoon van zijn gezicht en zijn lichaamstaal aflezen. Het mooie van televisie is dat hoe je ook media traint je toch door de mand valt zoals deze man in mijn ogen deed.

    Ik vraag me af hoelang hij dit toneelstuk dat hij opvoert voor zichzelf kan blijven volhouden, want het valt hem zichtbaar zwaar zijn verhaal op tv geloofwaardig over het voetlicht te brengen, zonder in gewetensnood te komen.
    Hij spreekt hier letterlijk de dictaten die hij van zijn meester die zijn volgelingen strak aangelijnd heeft en tot nu toe heeft weten te houden zoals blijkt.

    Ik denk dat het niet lang duurt voordat deze man zijn eigen gedachten laat prevaleren boven het uitdragen van de mantra's van zijn leider en uit die eenmansbeweging stapt.

  • Just Lurking, vr 26 februari 2010 17:09 in reactie op Dennis Mollis Reageer op Just

    Just

    "Ik denk dat het niet lang duurt voordat deze man zijn eigen gedachten laat prevaleren boven het uitdragen van de mantra's van zijn leider..."

    Dat gaat ook gebeuren met de pvv vertegenwoordigers in het Europees Parlement, @Dennis. Op een gegeven moment kan Wilders zijn manschappen echt niet meer in zijn eentje die kadaverdiscipline opleggen. Het is niet voor niets dat hij maar in twee gemeenten meedoet, en dan nog wel aangevoerd door kamerleden. Het begin van het einde? Ik hoop het!

  • Dennis Mollis, vr 26 februari 2010 17:39 in reactie op Just Lurking Reageer op Dennis

    Dennis

    Het begint nu al bizarre vormen aan te nemen en ik hoop dat ze er nog een schepje bovenop gooien voor wat betreft het doen van extreme en onwerkbare voorstellen waarmee ze zichzelf in de voet schieten. Als dit gebeurt ontrolt zich het bekende scenario waarbij men vanuit de eveneens bekende en zeer geliefde slachtofferrol gaat klagen en jammeren dat andere partijen hen uitsluiten. Ik durf te wedden dat het weer zo zal gaan want deze gasten zijn zo voorspelbaar.

  • YggY a.k.a. Yggdrasil, vr 26 februari 2010 13:03 Reageer op YggY

    YggY

    Nou dreigt de PVV in Almere de grootste partij te worden, je zou dan zeggen dat een vertegenwoordiger van deze partij met een visie komt hoe je de oprukkende armoede kunt bestrijden, hoe je de aantrekkelijkheid van wonen kunt bevorderen, hoe je het toerisme kunt bevorderen, hoe het OV gereguleerd moet worden en hoe je Almere positief kunt uitdragen.

    De PVV-persoon komt niet verder dan mensen door de knie schieten om de "orgie van geweld" te stoppen en komt met de fantastische oplossing om de hoofddoekjes te verbieden, keppeltjes en kruisjes niet want die horen volgens de PVV bij de Nederlandse cultuur. Ik ben niet juridisch geschoold maar ik kan me zo maar voorstellen dat beide maatregelen juridisch onuitvoerbaar zijn. Veel verder komt de PVV niet en zoals ik elders al zei is de vertegenwoordiger van de PVV een regelrechte Wilders-kloon, met pakkende one-liners en een agessieve mening.

    Over Nederlandse cultuur gesproken, laat de PVV nou het enige zijn dat niet past in die cultuur.

  • Mario Frieswijk, vr 26 februari 2010 12:47 Reageer op Mario

    Mario

    Tijd voor een blinddoekenverbod voor PVV-ers

  • Simon Broerse, vr 26 februari 2010 12:05 Reageer op Simon

    Simon

    Uit zelfverdediging of ter bescherming van anderen mag een agent gericht schieten. Ik denk, dat de instructie luidt, dat in eerste instantie op de benen gericht moet worden, behalve als de tegenstander zelf een vuurwapen richt.
    Wat van Roon al meerdere malen bewust heeft genoemd, is een knieschot , dat is iets geheel anders. Daarmee maak je iemand levenslang invalide. Daarmee doet de PVV precies hetzelfde als de fundamentalistische islam: ook daar wordt een hand en/of been geamputeerd bij wijze van straf, met als resultaat ook levenslange invaliditeit.
    Je moet dus constateren, dat de opvattingen van de PVV heel dicht staan bij de door hen zo verafschuwde extreme vorm van de islam.
    Als PVV-er kun je daar toch niet op stemmen ?

  • Frederik van Leeuwen, vr 26 februari 2010 12:04 Reageer op Frederik

    Frederik

    IEDERE Nederlandse politieke partij zou zich onomwonden erover moeten uitspreken dat men niet wenst samen te werken met een beweging die mensen in hun knieen wil schieten, kopvoddentax wil instellen, aanzet tot haat, oproept tot discriminatie van moslims en andere allochtonen, en vult u verder maar in...
    Als de PVV geen halt wordt toegeroepen kunnen we nog veel meer smeerlapperij tegemoet zien.
    De PVV is racistisch en nationaal-socialistisch; dat accepteren we niet in Nederland.

    De PvdA heeft het goede voorbeeld gegeven, en hopelijk volgen de andere partijen.

  • Joop den Uil, vr 26 februari 2010 12:03 Reageer op Joop

    Joop

    heeft nou niemand in de gaten dat Roon dit overdrachtelijk zegt ?
    precies hetzelfde als:
    we willen meer blauw op straat
    we willen geen militairen in afganistan
    we willen geen leeftydsverhoging aow
    we willen geen jsf
    we willen geen bonuscultuur
    enzovoorts

    Roon is een van de velen die weten dat uitspraken voor en na verkiezingen totaal anders zijn !

    toch maar een stemadvies ?: SP voor landelijk en plaatselijk voor plaatselijk. (tenzij ze in je dorp een JSF fabriek hebben uiteraard)

  • Zjen Zen, vr 26 februari 2010 12:26 in reactie op Joop den Uil Reageer op Zjen

    Zjen

    Ah, daar is ie weer...het vergoelijken;
    De soep wordt zo heet niet gegeten
    Het is alleen maar tactiek.
    Vraag om 150% dan krijg je 50% en daar mikken we op.
    Vraag er twee, dan krijg je er 1.

    Intussen wordt het beeld steeds duidelijker;
    de leider instrueert zijn volgelingen heel strak en stuurt ze op pad.
    --Vanuit de 2de Kamer de gemeente in als lijsttrekker.
    Die lijsttrekker blijft vervolgens in de Kamer hij maakt zo nu en dan zijn opwachting in de Raad en instrueert de lokale volgelingen.

    Die lokale volgelingen worden geen wethouder of bestuurder maar blijven in de oppositie om te kunnen blijven ' Benoemen".

    Dat roept het beeld op van een stelletje rotjochies ( straat terroristen)dat veilig achter een hek staat te brullen, te spugen, te schelden, met stenen staat te gooien, de verworven vrijheden van een volk jattend en nergens verantwoordelijkheid voor nemen.

    Intussen proberend de bestuurder te dwingen de richting op te schuiven van de bespottelijke ideeën van die straatterroristen.

    De strategie en de tactieken zijn exact die van een opgeschoten losgeslagen puber , een draaideur crimineeltje.

    En daar stemt de blanke oudere man op in Almere.
    Ja, nou ja, toch gemankeerd testosteron.

  • Rouane Rabbit, vr 26 februari 2010 15:39 in reactie op Joop den Uil Reageer op Rouane

    Rouane

    -[heeft nou niemand in de gaten dat Roon dit overdrachtelijk zegt ?
    precies hetzelfde als:]-

    Mijn voorkeur gaat uit naar politieke partijen die zeggen wat ze bedoelen. Blijkbaar hoort het clubje van van Roon daar niet bij, en valt alleen al daarom voor mij af.

  • Ben jansen, vr 26 februari 2010 22:39 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Ben

    Ben

    D66 zeker ook.

  • daniel teeboom, vr 26 februari 2010 11:47 Reageer op daniel

    daniel

    Dat de PVV echt werk wil maken van het knieschot is een zorgelijke zaak. De staat is al veel te machtig. De PVV maakt dezelfde fout die andere partijen al maakten. Ze denken dat ze de samenleving kunnen vormen.

    Een paar dagen geleden was ik op het Centraal Station in Amsterdam. Eerst konden we het gebouw niet uit, later reden er geen bussen. Waarom? Er was een voetbalwedstrijd.

    Volgens mij zat daar geen moslim tussen, en eigenlijk kan het me geen donder schelen wat de afkomst was van de relschoppers. Maar het is toch te idioot voor woorden (ongeveer net zo idioot als het idee van een knieschot, da's waar) dat we met z'n allen schouderophalend reageren als zo'n zooitje ongeregeld de stad lamlegt.

    Ik vind dat de politie keihard moet optreden tegen dit soort gedrag. Maar niet met knieschoten uiteraard. Gewoon met een verbod op publiek bij wedstrijden tot men zich weet te gedragen lijkt me meer dan voldoende.

  • To Maat is Links en er trots op!, vr 26 februari 2010 10:55 Reageer op To

    To

    Zie de "Tweet van de Dag" van Peter Boorsma: "vr 26 februari 2010
    Als de PVV knieschoten gaat uitdelen, wat voor gevolgen heeft dat voor de zorgpremie? "

    Hebben van Roon en zijn grote leider daar wel een over nagedacht? Of laten ze die toegetakelde "misdadigers" gewoon creperen ten overstaan van het toegestroomde gewone volk dat met pepperspray en honkbalknuppels op een afstand wordt gehouden en die daardoor geen hand mogen uitsteken naar de van pijn gillende man of vrouw?

    En wat als die toegetakelde "misdadiger" toevallig je broer is die toevallig langsliep en toevallig voor de verkeerde werd aangezien en toevallig levenslang kreupel is gemaakt?

    Ja, als je deze reactie al overdreven vindt, wat moet je dan wel niet van de PVV vinden?

  • Opinius Media, vr 26 februari 2010 10:38 Reageer op Opinius

    Opinius

    een knieschot mogen geven betekent letterlijk en figuurlijk dat:
    Fiatering om iemand bewust gelijk een zodanig letsel toe brengen dat deze nooit meer lopen kan,cq zijn leven lang belemmerd blijft in zijn motoriek.

    Dat is ingrijpender en effectiever én gaat sneller als iemand voor zijn leven "tekenen " middels een getatoeerd strafkamp nummer in de onderarm.

    omg

  • red cat, vr 26 februari 2010 10:38 Reageer op red

    red

    Kortom, er kwam weer heel wat verbale diarrhee uit de mentale onderbuik.

  • Ineke Ellens, vr 26 februari 2010 10:35 Reageer op Ineke

    Ineke

    En wat is de volgende stap.....boek verbranding???

    Logo van de PVV in de nederlandse vlag??

    Laat de PVV maar gaan met deze domme opmerkingen...9 juni is de dag van de waarheid.

  • Dead Rising, vr 26 februari 2010 10:29 Reageer op Dead

    Dead

    Het is toch niet de bedoeling dat de politie actief op zoek gaat naar knieschijven om op te schieten?

    Het punt is toch het aanpakken van relschoppers en tuig?

    Gedraag je je fatsoenlijk dan hoef je toch niet bang te zijn voor een knieschot?

    Toegegeven - het is ietwat radicaal. Maar hoe pakken jullie relschoppers aan? Ik geloof dat een kopje thee drinken in ieder geval niet de manier is.

  • Piet Knollema, vr 26 februari 2010 10:39 in reactie op Dead Rising Reageer op Piet

    Piet

    Enge man!

  • Joop den Uil, vr 26 februari 2010 12:28 in reactie op Piet Knollema Reageer op Joop

    Joop

    kies dan een andere foto ....

  • Zjen Zen, vr 26 februari 2010 14:25 in reactie op Joop den Uil Reageer op Zjen

    Zjen

    Word wakker en maak je andere oog ook open.

  • Joop Schouten, vr 26 februari 2010 17:08 in reactie op Zjen Zen Reageer op Joop

    Joop

    Het derde oog?

  • Piet Knollema, vr 26 februari 2010 16:53 in reactie op Joop den Uil Reageer op Piet

    Piet

    Voor het eerst dat ik een zinvolle bijdrage van je hebt gelezen.

  • Rouane Rabbit, vr 26 februari 2010 10:45 in reactie op Dead Rising Reageer op Rouane

    Rouane

    -[Toegegeven - het is ietwat radicaal. Maar hoe pakken jullie relschoppers aan? Ik geloof dat een kopje thee drinken in ieder geval niet de manier is. ]-

    Er is geen reden om sarcastisch te doen over het werk dat onze politie doet.

    Relschoppers zijn niet nieuw en worden al tientallen jaren lang aangepakt met wisselend succes. Als het fout gaat, zoals bij dat strandfeest, dan was dat vanwege een fout van de leidinggevenden: onderschatting van het gevaar in dit geval. Dit is nog een paar keer voorgekomen. Fouten komen voor, ook bij schaatsen. Waar mensen leven gaan dingen fout.

    De politie heeft een heel scala aan wapens om in te zetten tegen relschoppers, het vuurwapen is pas als allerlaatste aan de beurt. En het wordt als een fout ervaren dat dat ingezet moet worden.

    We moeten niet vergeten dat de meeste rellen die met succes worden bestreden het nieuws niet halen, omdat ze elke zondag voorkomen. Het is in 99,99% van de rellen niet nodig of verstandig om te schieten. Dat is al heel lang zo, en dat blijft ook zo.

    Het enige wat je met schieten bereikt is een escalatie waar niemand op zit te wachten.

  • Dead Rising, vr 26 februari 2010 11:07 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Dead

    Dead

    Je hebt gelijk hoor Rouane. Meestal niet:) maar in dit geval ben ik het wel met je eens, ik 'overdrijf' natuurlijk in mijn 1e post (net als de PVV met dit voorstel).

    Ik zie dit voorstel ook meer als een manier om meer ruimte te creeren voor politie om daadwerkelijk op te treden als het moet. Nu is de politie teveel gebonden aan regels en zijn ze bang voor repercussies als ze bijvoorbeeld eens een relschopper een arm breken met een wapenstok. Nu kan een relschopper een klacht indienen als hem 'lichamelijk letsel' wordt toegebracht tijdens het uitoefenen van zijn relhobby. Dat moet natuurlijk niet kunnen. De politie moet kunnen en mogen optreden.

    Wat de PVV doet is hoog inzetten middels dit soort niet realistische voorstellen. Komen ze op de helft uit (dus bijvoorbeeld een arm breken met een wapenstok levert je als agent geen probleem op), dan hebben ze het al goed gedaan.

    En het al zo he? Kijk maar vandaag weer in het nieuws: de VVD wil bijstanduitkeringen verbieden als de ontvnager geen Nederlands spreekt (terecht!). Leefbaar Rotterdam wil de sissende en spugende jeugd aanpakken (terecht!). Eerder kwam ene Buma van de CDA met een voorstel rechtstreeks van de PVV overgenomen.

    Alle partijen schuiven op naar rechts onder invloed van de PVV. Het zal dus uiteindelijk niet eens uitmaken of de PVV in de regering komt, hun invloed is er en die blijft er.

  • Frank Versteeg, vr 26 februari 2010 11:36 in reactie op Dead Rising Reageer op Frank

    Frank

    Oh, een beetje naar rechts opschuiven kan geen kwaad, ik denk ook dat iedereen het wel met die maatregelen eens is. Maar het compleet opschuiven naar de PVV is toch echt wat anders, en dat gaat absoluut niet lukken tenzij de PVV de meerderheid krijgt, en ook dat lukt niet.

    En als straks de economosche crisis echt gevoeld gaat worden dan schuiven we weer naar links, ook niks mis mee lijkt me..

  • Rouane Rabbit, vr 26 februari 2010 11:51 in reactie op Dead Rising Reageer op Rouane

    Rouane

    -[het wel met je eens, ik 'overdrijf' natuurlijk in mijn 1e post (net als de PVV met dit voorstel).]-

    Het verschil tussen jou end e PVV is dat de PVV een stad of land wil besturen. Mensen die dat willen horen niet te overdrijven maar moeten realistisch zijn.

    -[Ik zie dit voorstel ook meer als een manier om meer ruimte te creeren voor politie om daadwerkelijk op te treden als het moet.]-

    De politie heeft ruimte voor gebruik van vuurwapen. Ik heb nog nooit gehoord van een politie-agent dat de geweldsinstructie te weinig ruimte biedt.

    -[breken met een wapenstok. Nu kan een relschopper een klacht indienen als hem 'lichamelijk letsel' wordt toegebracht tijdens het uitoefenen van zijn relhobby. Dat moet natuurlijk niet kunnen. De politie moet kunnen en mogen optreden.]-

    Iedere keer als de politie geweld gebruikt moet dat onderzocht kunnen worden, als iemand zich benadeeld voelt. Het handelen van de politie moet transparant zijn. Een onderzoek is geen aanklacht tegen de politie, het is ook niet zo bedoeld, het kan ook een extra aanklacht tegen een relschopper opleveren. Mensen, ook politie moeten zich gewoon aan de wet houden. En daar heeft niemand een probleem mee.

    -[Wat de PVV doet is hoog inzetten middels dit soort niet realistische voorstellen. Komen ze op de helft uit (dus bijvoorbeeld een arm breken met een wapenstok levert je als agent geen probleem op), dan hebben ze het al goed gedaan.]-

    Wij hebben niets aan politici die "B" vragen als ze "A" willen. Het is gewoon onzin en volksmennerij.

    -[En het al zo he? Kijk maar vandaag weer in het nieuws: de VVD wil bijstanduitkeringen verbieden als de ontvnager geen Nederlands spreekt (terecht!).]-

    De VVD wil niet discrimineren op basis van religie, de VVD noemt moslims geen nazi's en de Koran geen "Mein Kampf". De VVD wil mensen niet op basis van een hoofddoekje de toegang tot een openbaar gebouw verbieden.
    Wilders doet dat wel. Beiden. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik dit voorstel van de VVD positief waardeer. Maar dat is een ander onderwerp.

    -[ Leefbaar Rotterdam wil de sissende en spugende jeugd aanpakken (terecht!). Eerder kwam ene Buma van de CDA met een voorstel rechtstreeks van de PVV overgenomen.]-

    Wat wil je nu zeggen, dat de PVV ook wel eens wat goeds zegt? Daarover kun je van mening verschillen. De PVV is een conservatief rechtse partij met een sterke xenofobe component. Als het die xenofobe component niet had, had ik geen moeite met de PVV, ze zou dan gewoon in onze democratische traditie gepast hebben.
    Ik zou niet op ze stemmen, ik geloof niet in conservatief rechts, maar dat is het normale politieke spel.

    -[Alle partijen schuiven op naar rechts onder invloed van de PVV. Het zal dus uiteindelijk niet eens uitmaken of de PVV in de regering komt, hun invloed is er en die blijft er. ]-

    Waarvan acte. Maar ik zie andere partijen nog niet hoofddoekjes verbieden in bibliotheken, concertgebouw of ziekenhuizen en andere gebouwen die op basis van subsidie bestaan.

    Als je eens wist hoezeer de PVV mensen krenkt met dit soort voorstellen. Het doet er niet eens toe dat ze kansloos zijn. Het kwaad is gedaan. Ik weet niet wat voor een soort maatschappij jij aanhangt. Maar iemand die nu nog steeds de parallellen met de Tweede Wereldoorlog ontkent, die is ziende blind

  • Ben jansen, vr 26 februari 2010 11:34 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Ben

    Ben

    ( het vuurwapen is pas als allerlaatste aan de beurt.)
    Juist en de Roon geeft aan in dat geval (wanneer de rest niet gewerkt heeft)om dat wapen ook te mogen gebruiken(het mag trouwens allang hoor het is gewoon beleid) en op de knieen danwel benen te schieten.
    Mensen als jij doen het voorkomen alsof bij ieder incident meteen geschoten mag worden maar dat is de grootste kul die er is.
    Meer vanuit de onderbuik reageren zeg maar.

  • Rouane Rabbit, vr 26 februari 2010 12:05 in reactie op Ben jansen Reageer op Rouane

    Rouane

    -[Juist en de Roon geeft aan in dat geval (wanneer de rest niet gewerkt heeft)om dat wapen ook te mogen gebruiken(het mag trouwens allang hoor het is gewoon beleid) en op de knieen danwel benen te schieten.]-

    Precies, de politie kan gewoon het vuurwapen gebruiken als de situatie dat vereist. Er is geen verandering van de geweldsinstructie nodig. De politie vraagt ook niet om een verandering.

    Het is geen beleid om op de knieën te mikken. Beleid is om iemand uit te schakelen zodat hij nog zo weinig mogelijk gevaar kan aanrichten. Dat is het doel, niet het verminken.

    Wat Van Roon doet is dat hij het verminken tot doel maakt, maar de politie mag nooit het doel hebben om iemand te verminken.
    De politie is geen rechter en in Nederland hebben we geen sharia nodig.
    De politie mag alleen tot doel hebben om iemand uit te schakelen. En als daarbij een kogel in de knie terecht komt dan is dat pech voor diegenen die uitgeschakeld moest worden.

    Daarbij komt ook nog dat op een knie schieten erg gevaarlijk is. De kogel kan het lichaam vervormd verlaten en in een willekeurige richting een ander slachtoffer maken. En met op de knie schieten schakel je een tegenstander niet uit. Hij kan nog altijd terugschieten.

    Het voorstel van Van Roon is ook niet bedoeld om tot effectiever politie-optreden te komen.
    Het is bedoeld om de politie een soort van meedogenloze air van brutaliteit te geven die kenmerkend is voor politie in dictaturen.

    Het kwalijke is is dat een persoon als Van Roon heel precies weet waarom de geweldsinstructie is zoals hij is, en waarom deze niet is zoals hij zegt dat hij het wel hebben.

    Hij zou het daarover moeten hebben, maar dat onderwerp mijdt hij.
    Want daarover is geod nagedacht door mensen die weten waarover ze het hebben.
    Van Roon wil gewoon haat zaaien en angst zaaien. Dat is het kwalijke aan dit voorstel.

    -[Mensen als jij doen het voorkomen alsof bij ieder incident meteen geschoten mag worden maar dat is de grootste kul die er is.]-

    Je zou toch echt beter moeten lezen wat ik schrijf, want je legt me dingen in de mond. Dat vind ik jammer.

  • Zjen Zen, vr 26 februari 2010 12:05 in reactie op Dead Rising Reageer op Zjen

    Zjen

    --Toegegeven..het is wat radicaal.---.

    Maar och, de soep wordt niet zo heet gegeten Toch?
    Maar de blonde leider heeft wel een punt. Nietwaar?

    Nou, lees dan nog een de bijdrage van Timmermans hier over Uitsluiting.

    Je vergoelijkt IRA praktijken, loan shark praktijken, maffia praktijken, terroristische praktijken.
    Fascistische praktijken.

    Maar die " oplossingen" zijn geen entgultige oplossing. Toch?

  • cengiz solak, vr 26 februari 2010 10:24 Reageer op cengiz

    cengiz

    Beste heer Van Roon,

    ik adviseer u de Nederlandse woordenboeken die u in huis hebt weg te gooien. Er zit een fout in. Het woord BESCHAVING ontbreekt onder de B.

  • Hjalmar Hoort, vr 26 februari 2010 09:23 Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Die ondertitel alleen al: "partij wilt dat politie relschoppers invalide maakt". Pas je op voor je bloeddruk Joop?

    Jammer dat mijn vorige verhaal niet door moderatie heen is gekomen. Daar zat nog een grap in.

  • Rouane Rabbit, vr 26 februari 2010 09:55 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Rouane

    Rouane

    Toch is het zo, hij heeft het niet over een verruimde schietinstructie, maar daadwerkelijk over knieën schieten (verminken), waarmee de politie-agent tot rechter wordt, en we weer lijfstraffen hebben ingevoerd.

    Met andere woorden, het is de individuele politie-agent die gaat beslissen of hij een crimineel wil uitschakelen of verminken.

    We kunnen er wel met z'n allen lacherig over doen dat is ook prima, maar we moeten niet vergeten dat Van Roon dit werkelijk tot standpunt heeft.

  • Albert Hofmann, vr 26 februari 2010 10:18 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Albert

    Albert

    Zijn standpunt is niet alleen zielig en van een achterlijkheid....gezien de kwaliteit van het schieten, zal menig kogel ook niet in de knie terecht komen, maar bijv. in een ander lichaamsdeel (van iemand anders.) Dit is een inhoudelijk verkiezingspunt...dat wordt nog leuk.

  • Bor de Wolf, vr 26 februari 2010 11:19 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Bor

    Bor

    ...Met andere woorden, het is de individuele politie-agent die gaat beslissen of hij een crimineel wil uitschakelen of verminken.....

    Ja natuurlijk bepaalt een individuele politieagent dat. Heb je jezelf ooit afgevraagd waarom er agenten zijn en waarom ze een wapen dragen?

    Als ze niet op knieen mogen schieten, waarop dan wel?
    Ben jij een deskundige in dezen?

  • Jeroen van Tol, vr 26 februari 2010 12:19 in reactie op Bor de Wolf Reageer op Jeroen

    Jeroen

    Schraap je hersens eens bij elkaar, het gaat er niet om dat de agent in voorkomende situaties zijn geweldsmonopolie gebruikt om een verdachte te stoppen en dat daarbij blijvende schade ontstaat, het gaat om de opdracht aan de agent om in voorkomende gevallen bewust blijvende schade toe te brengen bij wijze van straf. En dat is nu net geen taak van een agent, maar van een rechter.

  • Just Lurking, vr 26 februari 2010 09:13 Reageer op Just

    Just

    Het is angstaanjagend, maar dat is dan ook precies het doel... Ook al worden ze groot in Almere en Den Haag, de meerderheid laat zich gelukkig niet gek maken door deze haatzaaiers en aanmoedigers van geweld. Ik blijf in het gezonde verstand van mijn medelanders geloven.

    Maar wat viel die man weer door de mand toen er om financiële onderbouwing werd gevraagd. Ja hoor, met een nieuw kabinet zal tevens de financiële crisis over zijn... *rolls eyes*

  • Ineke Ellens, vr 26 februari 2010 12:12 in reactie op Just Lurking Reageer op Ineke

    Ineke

    En daar ben ik het helemaal mee eens.:)

  • Theo Martens, vr 26 februari 2010 08:51 Reageer op Theo

    Theo

    Weer het gebruiklijke gebral, bij directe vragen -- doorvragen -- bleef dhr. de Roon het antwoord schuldig.
    Verbazingwekkend was weer hoe er aan getrokken moest worden om een antwoord te krijgen op de vraag hoe een en ander gefinancierd moest worden.
    Maar hopen dat dhr de Roon ( of een van zijn klonen ) geen portefeuille krijgt die ook maar in de verste verte iets met financien van doen heeft.
    Ook de vraag hoe en waar hij 15 % van de ambtenaren eruit wilde hebben, werd slechts met wat vaag gestamel beantwoord.

    Maar voorlopig is het speerpunt dus : Het hoofddoekje....

    Ik zag een moslima hoofdschuddend achter dhr de Roon zitten tijdens dit " debat ", die zal wel gedacht hebben :
    In welke achterlijke en middeleeuwse toestand ben ik nu weer verzeild geraakt......

  • Rouane Rabbit, vr 26 februari 2010 09:57 in reactie op Theo Martens Reageer op Rouane

    Rouane

    Van Roon wil helemaal geen partij, het hoofddoekje verbieden in alle openbare gebouwen en dat ononderhandelbaar maken is een zekere weg om ervoor te zorgen dat de PVV niet in het college komt.

    Ik hoop dat de kiezers dat ook snappen.

  • Real Press, vr 26 februari 2010 08:45 Reageer op Real

    Real

    Daar gaan we weer................

  • Ollie B, vr 26 februari 2010 08:33 Reageer op Ollie

    Ollie

    Dit gaat toch al te gek worden. Wie weet moet links zich wel gaan verantwoorden voor een PVV-gerecht. Over niet al te lange tijd vindt, waarschijnlijk in Almere of Den Haag, een bijltjesdag of Kristall-nacht plaats waar plaatselijke moslims zullen worden aangevallen. Je zult zien dat de plaatselijke PVV-kopstukken daar alleen in de voorbereiding bij betrokken zullen zijn, op het moment zelf zullen ze zich verschuilen onder het mom later te kunnen zeggen: "wij wisten van niets". Een doemscenario? Kijk maar eens naar al dat vullis dat gisteren ademloos naar hun grote leider luisterde en totaal kritiekloos is. Grove haat sprak uit hun ogen richting ieder die niet voor De Grote Leider i"s en dat belooft weinig goeds voor de moslims onder ons. Het mankeert er nog aan dat ze allemaal een soort nationaal uniform gaan dragen en zich in knokploegen door Almere gaan begeven. Mensen, zeg niet ik geef een proteststem aan die club, want ook die stemmen leiden tot zwaar geweld. En dan ben je toch echt medeschuldig.

  • Joop den Uil, vr 26 februari 2010 08:12 Reageer op Joop

    Joop

    hehe
    eindelijk iemand met een visie

  • Rouane Rabbit, vr 26 februari 2010 09:58 in reactie op Joop den Uil Reageer op Rouane

    Rouane

    Hoe kan jij dat weten, jij hebt een oog dicht

  • Bor de Wolf, vr 26 februari 2010 08:11 Reageer op Bor

    Bor

    Als ik als burger in een situatie terecht kom waar ik ernstig bedreigd wordt, dan heb ik meer aan een agent die met een gericht schot de crimineel uitschakelt, dan een dik mannetje in uniform die erbij staat met een camera op z'n helm, achteraf op zijn kantoor de opname bestudeert en vervolgens met een stapel formulieren aan de slag gaat.

    Binnen deze context speelt het knieschotvoorbeeld zich af. Hoe vaker ik er in de media over hoor, hoor meer begrip ik er voor krijg.

    De politie mag gericht schieten als daar een noodzaak voor is. De wet voorziet daarin en het is onderdeel uit van de politieopleiding.

    de media weer opgebracht wordt,

  • Gracchus Babeuf, le Tribun du Peuple, vr 26 februari 2010 09:59 in reactie op Bor de Wolf Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Wat Van Roon voorstelt lijkt mij volgens de huidige regels buitenproportioneel politiegeweld, mogelijk zelfs een misdrijf. Gewapende overheidsdienaren, in dit geval politie, moeten terughoudend optreden met geweld, juist omdat de overheid wettelijk het geweldsmonopolie heeft. Het doel van hun optreden is (zelf)bescherming van burgers en henzelf. In noodsituaties wordt het wapen getrokken en in zeer uitzonderlijke situaties mag het gebruikt worden. Het doel is niet mensen te straffen, zwaar te verminken of te doden.

    Voor het berechten en straffen van wetsovertreders hebben wij in ons land anderen, niet de politie. Voor militair optreden hebben wij het leger, maar hier hebben we het over burgers en we zijn, voor zover ik weet, niet in een burgeroorlog.
    Overigens zijn radbraken, vierdelen, brandmerken... en de doodstraf in Nederland afgeschaft. Radbraken enzovoorts al enige eeuween, de doodstraf is na de oorlog enkele keren toegepast: Mussert.... Als voormalig advocaat-generaal zou Van Roon dit moeten weten.

    Van Roon wil dat politieagenten de bevoegdheid krijgen om in bepaalde situaties rechter en beul te zijn. Hij overschreeuwt zichzelf, jaagt de angst erin (Almere is een betrekkelijk veilige stad vergeleken met andere) en biedt schijnoplossingen. Een gevaarlijke gek.

  • Rouane Rabbit, vr 26 februari 2010 10:01 in reactie op Bor de Wolf Reageer op Rouane

    Rouane

    -[De politie mag gericht schieten als daar een noodzaak voor is. De wet voorziet daarin en het is onderdeel uit van de politieopleiding.]-

    Het gaat niet over de schietinstructie, die bestaat al sinds jaar en dag, wel even opletten. het gaat over een specifieke schietinstructie, namelijk op de knieën schieten.

    Het is niet eens de beste manier om een tegenstander uit te schakelen, want die blijft gewoon in staat tot terugschieten.

  • Ben jansen, vr 26 februari 2010 11:41 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Ben

    Ben

    En waar wil jij dat een politieagent op richt wanneer hij in een levensbedreigende situatie terecht komt.
    Hoofd? Romp?
    Zeg het maar .

  • Rouane Rabbit, vr 26 februari 2010 15:41 in reactie op Ben jansen Reageer op Rouane

    Rouane

    Het gaat om de geweldinstructie van de politie, die mag nooit opzettelijk verminken tot doel hebben.

    Simpel, toch?

    Gewoon alles bij het oude laten, zoals de politie ook wil.

    Lege inhoudsloze woorden met een negatieve connotatie van van Roon om domme kiezers te paaien.

  • Rouane Rabbit, vr 26 februari 2010 10:10 in reactie op Bor de Wolf Reageer op Rouane

    Rouane

    Hoofddoekjes verbieden in openbare gebouwen, en straatcommando's met pepperspray die dit gaan controleren.

    Waar doet me dat nou aan denken?

    Ik ben benieuwd hoe de uniformen gaan uitzien, misschien met een meeuw op de mouw?

  • Zjen Zen, vr 26 februari 2010 11:25 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Zjen

    Zjen

    Vrolijke rood-wit-blauwe matrozenpakjes en voor de vrouwen een kek kort rokje?
    En daaronder zware bruine boots.

  • To Maat is Links en er trots op!, vr 26 februari 2010 11:38 in reactie op Zjen Zen Reageer op To

    To

    Zjen, jij wilt mij echt niet in een kek kort rokje zien lopen. ;D

  • Zjen Zen, vr 26 februari 2010 12:13 in reactie op To Maat is Links en er trots op! Reageer op Zjen

    Zjen

    Nee, ik wil ook niet in zo'n rokje lopen maar de PVV commando's wel.
    Voor de mannen een leuke kniebroek natuurlijk. Knietjes goed ontbloot.

  • To Maat is Links en er trots op!, vr 26 februari 2010 12:44 in reactie op Zjen Zen Reageer op To

    To

    Koud in de winter. Brrr.

  • Joop Schouten, vr 26 februari 2010 12:55 in reactie op Zjen Zen Reageer op Joop

    Joop

    Zjen, wel 'correct' gekleed in lederhosen natuurlijk.

    Marcherend in rotten van 4 achter de fanfare aan.
    Zingend op marsmuziek.
    Luid brallend: 'Wir Fahren Gegen Muslims'.

  • Han van der Horst, vr 26 februari 2010 08:01 Reageer op Han

    Han

    Raymond de Roon bepleit knieschoten, als de politie dat verstandig vindt. Waar haalt hij dat toch vandaan? Hoe en waar is hij op het idee gebracht. Sinds wanneer spookt het idee van het knieschot door zijn brein? Hij is het waarschijnlijk vergeten. Ik niet. Het knieschot als middel om onwilligen te disciplineren is een uitvinding van de Provisional IRA tijdens de hoogtijdagen van het geweld in Noord-Ierland. Wie te lastig was voor deze bommenleggers en rabiate protestantenhaters kreeg een knieschot.

  • red cat, vr 26 februari 2010 07:58 Reageer op red

    red

    Wanneer die halve gare inderdaad in het Almeerse college terecht komt, en zijn coalitiegenoten zijn dan zo geschift dat ze in die achterlijke eisen meegaan, doe ik aan alle weldenkende vrouwen in dit land de volgende oproep:
    Wij gaan allemaal op een bepaalde dag naar Almere, fraai behoofddoekt, en slenteren daar door de binnenstad, gaan naar de bibliotheek, gaan naar een sportveld, gaan allerlei winkels in, zoeken de gelegenheid het gemeentehuis in te komen en stellen de PVV en hun milities voor het voldongen feit dat ze met honderden vrouwen - met - hoofddoeken niet uit te voeten kunnen.
    Het idee is zó absurd, en bovendien onwettig, dat ik niet begrijp hoe iemand het uit z'n strot krijgt.
    Waarom zouden moslims niet gebruik mogen maken van gesubsidieerde instellingen?
    Ze werken toch ook, en betalen toch ook belasting?

    Zucht.
    Ik hed toch gelijk.
    Ze zijn gek, en niet alleen dat, ze zijn slecht.

  • Zjen Zen, vr 26 februari 2010 12:39 in reactie op red cat Reageer op Zjen

    Zjen

    Ik ben er al een paar jaar over aan het denken om me te gaan kleden als een moslima....zonder hoofddoek maar wel in lange grijze jas.Helemaal bedekt.
    Als statement en ondersteuning van de moslima.

  • Een BeetjeNuanceGraag, vr 26 februari 2010 07:58 Reageer op Een

    Een

    Tjonge jonge die man heeft jarenlang bij justistie gewerkt. En die denkt dat hij in Almere 'maatregelen' kan nemen die tegen onze grondwet ingaan. Slaap zacht PVV-ers!
    Oh ja voor het geval dat jullie denken dat de grondwet dan wel even aangepast kan worden: Daarvoor is een 2/3 meerderheid nodig.... En in de eerste kamer zit de PVV niet.
    Eindelijk komt de VVD (helaas alleen nog lokaal) uit haar hok en wijst op de domheden van de plannen van de PVV.

  • Robert Bleeker, vr 26 februari 2010 07:51 Reageer op Robert

    Robert

    Wilders, die met de TK-verkiezingen op komst en de daarmee verbonden, explosieve machtstoename van (of moet ik zeggen machtsovername door) de PVV, steeds minder terughoudend lijkt, als het gaat om de wezenlijke fundamenten van onze beschaving aan te tasten, is met deze uitspraak over de voorgenomen exercitie van een middeleeuwse vorm van een gewelddadig standrecht, een kritische grens gepasseerd en lijkt nu zo langzamerhand te tenderen naar het schilderen van de contouren van een semi-politiestaat om zijn bizarre idealen ten volle te kunnen verwezenlijken.

    Laten wij niet vergeten, dat in Italië al knokploegen langs de straten patrouilleren, om over de overige onwaarschijnlijke politieke aberraties in dat merkwaardige EU-land van ongekende criminele mogelijkheden, maar te zwijgen.

  • R Veldman, vr 26 februari 2010 04:54 Reageer op R

    R

    tsjonge

    en daar komen jullie nu pas achter?

    naja

    past in mn voorspelling dat de pvv het voor die kiezen krijgt bij de verkiezingen

  • To Maat is Links en er trots op!, vr 26 februari 2010 02:17 Reageer op To

    To

    Wat een zielig zooitje die PVVers.

  • Piet de Geus, vr 26 februari 2010 02:03 Reageer op Piet

    Piet

    Die provocatie over hoofddoekjes is toch volstrekt verklaarbaar? Wilders kan op zijn vingers natellen dat dat weinig onderhandelen wordt bij de collegevorming in Almere en Den Haag. En dat komt niet slecht uit, want de paar mensen die hij vertrouwt kunnen wel in de kamer en de gemeenteraad zitten om de boel namens de baas van dat eenmanszaakje in de gaten te houden, maar het kamerlidmaatschap laat zich om te beginnen al een stuk lastiger combineren met een wethouderschap en dan zijn daarnaast ook nog mensen nodig die de gemeenteraadsfractie aansturen. Meer dan een handjevol vertrouwelingen heeft Wilders niet, dus nu even stevig provoceren voorkomt straks personeelstekort.

  • Gracchus Babeuf, le Tribun du Peuple, vr 26 februari 2010 10:42 in reactie op Piet de Geus Reageer op Gracchus

    Gracchus

    GW weet heel goed dat hij met zijn hoofddoekjesbreekpunt het nooit zal redden. Maar dit betekent dat hij en zijn club de komende jaren nog heel lang kunnen roepen dat er een cordon sanitaire bestaat. Hij wil niet 'meeregeren' en geen verantwoordelijkheid nemen, alleen brullen.

    Hij had ook een breekpunt in kunnen brengen dat te maken heeft met het aantal wijkagenten op straat, het niet laten stijgen van gemeentelijke belastingen... iets waar bewoners van Almere en Den Haag meer aan hebben.

    Kortom, volksverlakkers en straks iedere maand als parlementariër en volksvertegenwoordiger de hand ophouden bij de belastingbetaler. O ja, het deel van hun inkomsten dat moslimbelastinggeld is, storten ze niet terug.

  • Rouane Rabbit, vr 26 februari 2010 02:00 Reageer op Rouane

    Rouane

    Misschien is deze man van Roon met zijn tokkie-niveau inderdaad te onbenullig om nog verder aandacht aan te geven

  • Han van der Horst, vr 26 februari 2010 08:41 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Han

    Han

    De boosheid van Rouane Rabbit is voostelbaar. Toch is het een vergissing om politici als Raymond van Roon in verband te brengen met onbenulligheid en met tokkie-niveau.

    In een vorige mail heb ik een link gegeven naar de speech die Geert Wilders in Almere gehouden heeft. Die staat namelijk in extenso op de site van de PVV. Het is een reeks provocaties en je zou op het eerste gezicht de indruk krijgen, dat de leider weer eens lekker los gegaan is. Als je de speech wat nader bekijkt, dan blijkt dat er heel goed over is nagedacht. Er zit een patroon in de verdraaiingen, het grove sarcasme, het consequent benadrukken dat alles wat er mis is in de samenleving de schuld is van een enkele bevolkingsgroep.
    We herkennen de hand van het kamerlid Bosma, iemand met veel journalistieke ervaring, onder andere bij de Wereldomroep (!), die dan ook soms optreedt als de spin doctor van Wilders. De speech is bedoeld om de eigen achterban een goed gevoel te geven (anderen zijn verantwoordelijk voor je problemen, er is een vijand binnen de poorten) maar ook om de tegenstanders uit te lokken tot onberaden uitspraken van hetzelfde kaliber. Daar kun je dan later weer garen bij spinnen.
    Maar tegelijkertijd - en dat is het knappe - bieden de woorden van Wilders tussen de regels door troost. De speech bevat een verborgen boodschap: je hebt het misschien moeilijk in het leven. Je bereikt niet wat je wilt bereiken, maar daar ben jij niet verantwoordelijk voor. Daar zijn anderen verantwoordelijk voor. Ik heb naar je geluisterd. Ik ken je woede en je frustratie. Sterker nog: ik verwoord je woede en je frustratie. Jij bent niet de schuld. Anderen zijn de schuld. Nogmaals. Laat die anderen aan mij over. Bij mij ben je veilig. Ik neem de verantwoordelijkheid. IK ZAL JE VERLOSSEN.

  • red cat, vr 26 februari 2010 08:53 in reactie op Han van der Horst Reageer op red

    red

    Ik denk dat je daar gelijk in hebt, Han.Een van de dingen die mij opviel was bijvoorbeeld de opsomming van clubjes waar WIJ ( lees: blanke autochtonen) subsidie aan geven:

    Marokkaans punniken
    Turks macrameën
    Moslim sleetje rijden

    Hij weet donders goed dat dat soort clubs niet bestaat.

    Maar hij vergeet te melden:
    Bibliotheken, doktersposten, gemeentehuis, stembureaus, wijkgebouwen, sportclubs.En hij vergeet voor het gemak ook dat deze Nederlanders, die hier werken EN belasting betalen, het recht hebben gebruik te maken van alle , ook de gesubsidieerde, voorzieningen.

  • Ben jansen, vr 26 februari 2010 22:41 in reactie op red cat Reageer op Ben

    Ben

    Maar wat als nu blijkt dat die clubjes wel bestaan en dat we er wel geld voor betalen?
    U zou verbaasd zijn waar men subsidie voor verstrekt aan allochtonen.

  • Just Lurking, vr 26 februari 2010 09:04 in reactie op Han van der Horst Reageer op Just

    Just

    Ik vrees dat je gelijk hebt, Han. Het steekt allemaal uiterst geraffineerd in elkaar. Wilders bereikt er een hele grote groep mee die zich geen zorgen maakt om wet of Grondwet, maar geniet van het feit dat zijn gevoelens en gedachten, zijn onvrede, openlijk worden geuit. Dat veel van de voorstellen absoluut onhaalbaar zijn, weet hij heus wel, maar dat interesseert hem niet, het gaat hem om macht, om het behoud van een podium. Wilders weet ook dat, als de pvv eenmaal bestuurlijk gaat opereren, de aanhang danig zal slinken.

  • Rouane Rabbit, vr 26 februari 2010 10:19 in reactie op Han van der Horst Reageer op Rouane

    Rouane

    Goede toelichting.

    Het probleem is ook dat de PVV-aanhang zich vervreemdt van de normale informatie-kanalen. Ze worden meer en meer onbereikbaar voor diegenen die kritiek hebben.

    Ze hoeven niet meer na te denken, dat doet de PVV, en zij hoeven alleen maar in een voortdurend hallelujah gevoel deze te volgen.

    Ik had dit mechanisme niet gezien, maar ik moet je gelijk geven dat dat werkelijk aan de hand lijkt te zijn.

  • Zjen Zen, vr 26 februari 2010 14:36 in reactie op Han van der Horst Reageer op Zjen

    Zjen

    Die boodschap van de blonde verlosser is helder Han.

    Steeds weer dat masker aftrekken en laten zien wat erachter zit is wat er te doen staat.
    Net zo lang tot het overkomt.
    Duidelijk uitspreken dat gelijkwaardigheid voor alle mensen geldt.
    Zonder uitzondering.

  • Just Lurking, vr 26 februari 2010 09:06 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Just

    Just

    Rouane, had deze man maar een Tokkieniveau, dan zou hij nooit zover gekomen zijn. Mensen die haten, maar die ook nog over intelligentie beschikken en dus kunnen manipuleren, zijn vele malen gevaarlijker dan dommerdjes die haten.

 

Reageren

Populaire opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven