11 juni 11 13:02 Reageer (120) Politiek RSS

PVV stak stokje voor gouverneurschap van PvdA Kamerlid

Wilders zou vrijdag naar Limburg zijn afgereisd 'om de zaken te regelen'

Het gouverneurschap van Limburg is vrijdag ontaard in een politiek steekspel met VVD en PVV in de hoofdrol. PvdA-Kamerlid Frans Timmermans genoot de meerderheid van de vertrouwenscommissie om commissaris van de koningin te maken, maar toch miste hij op drie stemmen na het gouverneurschap aan de net verkiesbaar gestelde CDA'er Theo Bovens.

De Limburger schrijft dat de PVV een cruciale rol heeft gespeeld in de nipte overwinning van Bovens. Geert Wilders en PVV-fractieleider in Limburg Laurence Stassen zouden koste wat kost de benoeming van Timmermans willen tegengaan. Wilders zou via VVD-gedeputeerde Mark Verheijen invloed hebben gehad waardoor een deel van de VVD-fractie toch voor Bovens koos in plaats van voor Timmermans. De deal die Wilders sloot van Verheijen zou voor een tweespalt hebben gezorgd binnen de VVD in Limburg.

Via persbureau Novum laat Wilders weten dat het een 'comwboyverhaal' is. "Ik ben al weken niet in het mooie Limburg geweest", zei hij meldt NRC. Bovens zegt het te betreuren dat benoemingen vaker lijken te ontaarden in een politiek steekspel. Wel geeft hij toe dat hij zelfs tot gisteren het idee had dat zijn voordracht ‘geen gelopen race was’.
De Limburger: Steekspel rond gouverneur

Laatste Reacties (120) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • hans detorenkraai, wo 15 juni 2011 10:25 Reageer op hans

    hans

    Denk dat het geen recht doet aan de verkiezingsuitslag om de heer Frans Timmermans op deze plek te zetten. Het is wel weer het zoveelste voorbeeld van de oersterke lobby van de PVDA. Dat moet ik ze nageven niemand doet dat beter. Of het allemaal zo in lijn van de keuze van de kiezers is zal de PVDA weinig interesseren.

  • Ernst Anepool, do 16 juni 2011 18:11 in reactie op hans detorenkraai Reageer op Ernst

    Ernst

    Kijk nou even wat hier direct onderstaat en je ziet hoe terecht het is dat ook de Linkse stemmers een vertegenwoordiger krijgen in de provinciale staten...

  • Ernst Anepool, ma 13 juni 2011 16:06 Reageer op Ernst

    Ernst

    Ehm ga nou eerst kijken hoe die provincie gesytemd heeft voor je er iets over zegt okee, want nu lijk je net een van de propagandatrekpoppen van Rutte

    PVV 92.488
    VVD 71.884
    +---- 164.372

    PvdA 60.685
    SP 53.709
    GL 24.088
    +---- 138.482

    Om van de Zetelverdeling maar te zwijgen want rechts heeft maar 18 van de 47 zetels gekregen...


    En wat was ook alweer het "steekhoudende" argument van de PVV om aan de regering mee te doen?
    "je mag zo'n groot deel van de bevolking toch niet buitenspel zetten"

    1,5 miljoen kiezers op 16,9 miljoen= 8.9% van de Bevolking
    140 duizend kiezers op 1100 duizend = 12,7% van de Bevolking


    Snap je nu waarom een Progressieve Gouverneur op zijn plaats is, want anders zakt Limburg helemaal terug in de middeleeuwen met die conservatieve Rentmeesters die alleen hun eigen portomonaie volrekenen ...

  • Frits Guevara, zo 12 juni 2011 21:51 Reageer op Frits

    Frits

    Je kunt wel met argusogen volgen hoe deze benoeming wordt tegengegaan, best allemaal, maar is het niet meer op z'n plaats om je af te vragen wat iemand bezielt om een PvdA-er aan te stellen over een provincie die massaal rechts heeft gestemd en waard de PVV overal de grootste was?

  • Peet Van Velzen, zo 12 juni 2011 13:24 Reageer op Peet

    Peet

    Wie een ander uitsluit wordt uiteindelijk zelf uitgesloten.

  • Marjolein Stuijfbergen, zo 12 juni 2011 16:50 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Marjolein

    Marjolein

    opvolgend op uw reactie hieronder een link betreffende een artikel
    in het NRC:

    " Was Wilders onnodig buitensporig"' Een heldere analyse waarom een veroordeling niet uitgesloten hoeft te worden..

    http://weblogs.nrc.nl/rechtenbestuur/2011/06/11/was-wilders-onnodig-buitensporig/

  • Inter Bella, zo 12 juni 2011 23:12 in reactie op Marjolein Stuijfbergen Reageer op Inter

    Inter

    Sub iudice lis est.

  • Jan de Boer, zo 12 juni 2011 22:21 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Jan

    Jan

    Oei dat ziet er dan niet uit voor Wilders en zijn PVVEE.

  • Rob van Koot, zo 12 juni 2011 12:44 Reageer op Rob

    Rob

    Prima toch? Tientallen jaren heeft de PvdA met CDA de zetels verdeeld als het ging om publieke functies. Nu krijgen ze het een keer terug. Nisk mis mee.

  • Seyed Morteza, zo 12 juni 2011 12:27 Reageer op Seyed

    Seyed

    Een fatsoenlijke man, die Timeermans. Inderdaad dat er geen bijzonderheid is gebeurd met, hem te blokkeren door PVVD. Daarmee is wel bewezen dat hij een heel andere "soort" is dan die lui in PVVD. Ik wens Timeermans aller beste en wens ik Nederland een Timmermans in een hoge landelijk functie.

  • raymond van leeuwen, zo 12 juni 2011 12:51 in reactie op Seyed Morteza Reageer op raymond

    raymond

    Ik als Limburger ben blij met Bovens en zeker als Maastrichtenaar en daar gaat het toch om,niet waar?

  • Seyed Morteza, zo 12 juni 2011 13:56 in reactie op raymond van leeuwen Reageer op Seyed

    Seyed

    "blijheid" gun ik je wel. Maar niet maatgevend. Voor mij gelden andere principes voor een politieke en/of bestuurlijke functie.

  • A.G.M. Waelpoel, zo 12 juni 2011 11:33 Reageer op A.G.M.

    A.G.M.

    Zou Timmermans het kunnen opbrengen na deze teleurstelling zich voor de volle 100% in te zetten voor zijn kamerlidmaatschap? Twijfels, anders solliciteer je niet naar een andere functie, terwijl hij nog maar net kamerlid is.....

  • Ernst Anepool, zo 12 juni 2011 13:15 in reactie op A.G.M. Waelpoel Reageer op Ernst

    Ernst

    Misschien eerst eens *nadenken* waarom hij zich als Volksvertegenwoordiger voor de niet PVV stemmers in Limburg in wilde zetten?

    Want het is een waar schrikbewind aan het worden, straks blijft er van Limburg niets meer over en word ook hier de een na de andere troosteloze vinexwijk gebouwd om genoeg tuig te kweken voor de door Rita beheerde Private Gevangenissen...


    Straks worden alle culturele verenigingen de Harmonieeen de Schutterijen de Broonk de Processies allemaal weg gesanneerd en heeft de Jeugd niets meer te doen, en krijgen we hier ook Hangjongeren :-(

  • Hein van Leeuwen, zo 12 juni 2011 19:40 in reactie op A.G.M. Waelpoel Reageer op Hein

    Hein

    Op die manier mag je nooit meer iets anders doen.... voor politici gelden andere wetten dan voor gewone burgers?

  • eliart l, zo 12 juni 2011 11:06 Reageer op eliart

    eliart

    Laat ik voorop stellen dat ik er niet rouwig om ben dat Timmermans gepasseerd is. Ik zie hem liever landelijk aan het werk.
    Dat gezegd hebbende: laten we nu niet doen alsof dit wereldschokkend is. Het blokkeren van niet welgezinde kandidaten door andere partijen is aan de orde van de dag. Dat de VVD en PVV hieraan meedoen is dus niets bijzonders, sterker nog het is gewoon politiek bedrijven. Het zou pas wereldschokkend zijn als dit de eerste keer zou zijn geweest.

  • Rob Geurtsen, za 11 juni 2011 22:11 Reageer op Rob

    Rob

    Jaap Knasterhuis heeft de spijker op zijn kop geslagen.

    Wat de eigen ambities zijn van Timmermans weet ik niet, en als burger heb ik niet het recht daarin te treden. Maar wilt U aub actief in de politiek blijven, uw visie, rust, humanisme, kennis van zaken e.d. is op het gebied van Europa, mensenrechten en buitenlandse zaken relevant genoeg...

    en ja... blijf je eens lekker warm lopen voor die lijsttrekkersrol... ik snap wel dat Plasterk horny as hell is, op die plek en waarschijnlijk ook in de ogen van menig vrouwelijk kiezer, maar mag ik als man van middelbare leeftijd ook nog een beetje in de melk te brokkelen hebben.

    Meneer Frans, blijven dus... effe doorbijten, het is goed voor de sociaal democratische zaak.

  • Jaap Knasterhuis, za 11 juni 2011 21:29 Reageer op Jaap

    Jaap

    Wellicht is dit een blessing in disguise. Ik vind namelijk dat Timmermans het meest geschikt om Cohen op te volgen. Ik denk dat hij meer op zijn plek is in de tweede kamer dan als goeverneur in Limburg.

  • Inter Bella, za 11 juni 2011 23:14 in reactie op Jaap Knasterhuis Reageer op Inter

    Inter

    Ik denk toch echt dat Ella Vogelaar in de wieg is gelegd voor die functie. Of Marcel van Dam, misschien zegt hij wederom een ander partijlidmaatschap op.

  • Berthold Hohenlowe-Langenberg, zo 12 juni 2011 02:09 in reactie op Jaap Knasterhuis Reageer op Berthold

    Berthold

    De vraag is of iemand nog wel durft om Job Cohen te vervangen. Ook zijn opvolger of opvolgster moet een politiek naar buiten brengen die steeds minder mensen aanspreekt. Ben je even in een moeilijk positie gemanoeuvreerd en het toverstokje weigert dienst krijg je gegarandeerd een mep onder de gordel van partijgenoten die kort tevoren je het halleluja nog toezongen.

  • Niek G, zo 12 juni 2011 10:19 in reactie op Jaap Knasterhuis Reageer op Niek

    Niek

    Helemaal mee eens, één van de intelligentste personen van de Tweede Kamer.

    Timmermans for President. :)

  • Bijstandskoning van GeenStijl, za 11 juni 2011 19:12 Reageer op Bijstandskoning

    Bijstandskoning

    Ik kan me herinneren dat Timmermans een keer op Henk en Ingrid had gespuugd. Dat was in de tijd dat Wilders het begrip "Henk en Ingrid" net had genoemd en Rutte die frase met "de vingers aflikken" had gebezigd. Timmermans zag twee tokkies Magnums eten op het station en Twitterde dat hij Henk en Ingrid hun vingers zag aflikken.

    Nou heeft Wilders toch nog wraak kunnen nemen voor die infame steek onder de gordel!

  • Meta Foor, za 11 juni 2011 18:28 Reageer op Meta

    Meta

    zolang de PVV nog geen goede kandidaat heeft, is Timmermans een goeie interum (en hij heeft zn sporen als queen carnaval al dik verdiend)

  • Eline W, za 11 juni 2011 18:13 Reageer op Eline

    Eline

    Wat moeten we hier nou weer mee. Alsjeblieft zorg op de één of ander manier dat die man zo snel mogelijk uit de Nederlandse politiek verdwijnt, misschien moeten we hem maar aan de VS geven, kan hij Palin helpen.

    Als dit waar is dan is het een heel vuil spelletje.

  • de heer Meijerink, za 11 juni 2011 18:04 Reageer op de heer

    de heer

    Hoezo zou de GBL open politiek gaan bedrijven, dat doen de bruinen toch nooit! Weer een stukje meer duidelijk hoe de GBL in Nederland de macht wil gaan overnemen. Ook in Limburg zijn het CDA en de VVD in Limburg slechts speelballen van hem geworden in zijn schimmige spel.
    Welke provincie is nu aan de beurt?

  • Des Duivels, za 11 juni 2011 17:40 Reageer op Des

    Des

    Frans Timmermans wil het zinkende schip dus verlaten. Ik was in de veronderstelling gezien z'n media optredens bij P&W dat hij de beoogde opvolger van Cohen zou zijn.

  • Bernie Whistler, za 11 juni 2011 18:21 in reactie op Des Duivels Reageer op Bernie

    Bernie

    Geloof er niks van dat hij de kuierlatten neemt. Ik heb 'm nog niet vol vuur en vlam zien debatteren, maar als hij ook maar een beetje effectief kan keffen mag hij van mij zo Cohen vervangen Des. De politieke ballen heeft hij in elk geval.

  • Peet Van Velzen, za 11 juni 2011 18:22 in reactie op Des Duivels Reageer op Peet

    Peet

    Timmermans is een beste man, alleen heeft hij wel een gelijkhebbers-toontje.

  • Kees Gelijkhebber, zo 12 juni 2011 09:12 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Kees

    Kees

    Met dat toontje is niks mis...

  • Censuur Joop, zo 12 juni 2011 10:49 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Censuur

    Censuur

    En dat zegt de pot tegen de ketel.

  • Peet Van Velzen, zo 12 juni 2011 13:23 in reactie op Censuur Joop Reageer op Peet

    Peet

    Timmermans kan soms een beetje drammerig overkomen.

  • , zo 12 juni 2011 14:30 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op

    Zegt de pot tegen de ketel

  • - balorig -, za 11 juni 2011 18:48 in reactie op Des Duivels Reageer op -

    -

    Maar daar heeft de PVV een stokje voorgestoken, en deze meneer gaat net Halsema met veel tromgeroffel middels de zijdeur af.


    De Pvda kijkt wle uit met deze man, ene Loser (Cohen) weg en en andere loser weer binnen halen. Deze man is getekend en kan zijn politieke leven verder in de vegetelheid slijten.

    De PVV, is gebaat bij het aanblijven van Cohen. Cohen laat zich zo heerlijk feliciteren als na een blooper van Cohen, de PVV weer een overwinning kan vieren.

  • Inter Bella, za 11 juni 2011 17:37 Reageer op Inter

    Inter

    Het is dan ook uitermate logisch dat een Gouverneur in Limburg van de PvdA moet zijn - het is immers de partij die in het College zit, en overigens ook landelijk een besturende partij.

  • Eline W, za 11 juni 2011 18:13 in reactie op Inter Bella Reageer op Eline

    Eline

    Ja, en. Wat heeft dat ermee te maken.

  • Ernst Anepool, za 11 juni 2011 18:52 in reactie op Eline W Reageer op Ernst

    Ernst

    Je kunt die vraag wel stellen,maar verwacht geen antwoord, want hij weet in het geheelniet hoe de provincie staatsrechtelijk in elkaar steekt dat heeft ie al menigmaal bewezen.

  • Inter Bella, za 11 juni 2011 20:44 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Inter

    Inter

    Studeer staatsrecht en fiscaal recht, vriend. Ik vraag me af wat jij doet.

  • Ernst Anepool, zo 12 juni 2011 11:00 in reactie op Inter Bella Reageer op Ernst

    Ernst

    QED.

    Je geeft geen antwoord waarmee je mijn stelling bewijst, je weet niet eens hoe de benoeming van de Gouverneur in elkaar steekt, is ook best wel bijzonder want er is er maar 1 in Nederland.
    (feitelijk is ie commisaris, maar word nog steeds op de manier van de gouverneur aangesteld)
    (Nederland is weer iets anders is als het Koninkrijk der Nederlanden, dat kende er tot voor kort 3)

    Opvallend dat degene die zeggen te studeren, zoveel minder kennis opgedaan hebben van de wereld dan ik een simpele MBOér die wel oplet op de wereld om hem heen.

    Show don't Tell...

    Als je antwoord had gegeven had je je niet op de borst hoeven trommelen dat je studeert, dan had je aangetoond het te weten...

    ...nu toon je slechts aan dat je een slechte student bent.


    Maar goed omdat boeken lezen niet je sterkste kant blijkt te zijn, anders had je het antwoord wel geweten als "student" zijnde, zal ik je helpen, de Gouverneur (commissaris van de Koningen) word door de Krioon *benoemd*, juist als demper tussen Proviciale Staten en Koning, wat je had geweten als je een nijvere student was.

    Je hoeft er immers alleen maar het primaire stuk voor te kennen !
    Maar je kent kennelijk de Nederlandse Grondwet niet eens, weer een bewijs hoe de universiteiten kapot bezuinigd zijn, en de ingevoerde prestatiebeloning tot verkwanseling van kennis leid ten gunste van haastig uitgereikte bullen ...

    http://www.denederlandsegrondwet.nl/9353000/1/j9vvihlf299q0sr/vgrnfkot7bsv


    Het is Democratisch gezien juist heel mooi als de Commissaris uit een andere partij stamt dan de Staten, want dan kan hij de rest van de burgers vertegenwoordigen, die door eventueel gekonkel (CDA -64% !) tot stand gekomen antidemocratische Staten een beetje compenseren. Maar ik krijg het gevoel dat je niet zoveel op hebt met echte democratie is het niet ?

  • Tealc of Shulak, zo 12 juni 2011 12:18 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Tealc

    Tealc

    Heb stukje van je geleend,om op inter belle's vraag te beantwoorden.

  • Inter Bella, zo 12 juni 2011 16:54 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Inter

    Inter

    Geef me een citaat waaruit blijkt dat ik niet weet hoe de procedure in elkaar steekt.

  • Sjouke Boonstra, zo 12 juni 2011 18:17 in reactie op Inter Bella Reageer op Sjouke

    Sjouke

    == Studeer staatsrecht en fiscaal recht, vriend. Ik vraag me af wat jij doet. ==

    Daar is vrij gemakkelijk achter te komen: http://www.luiemotorfiets.nl/site/about/#mensen
    Stoere taal staat wat minder stoer als je dat onder een nietszeggende nick doet, maar dat is de hedendaagse cultuur van angst, bang voor de moslims, bang voor de lincksmensch, bang voor bijna alles.

  • Inter Bella, zo 12 juni 2011 19:15 in reactie op Sjouke Boonstra Reageer op Inter

    Inter

    ----[maar dat is de hedendaagse cultuur van angst, bang voor de moslims, bang voor de lincksmensch, bang voor bijna alles.]----

    Waaruit blijkt dat?

  • Inter Bella, za 11 juni 2011 20:46 in reactie op Eline W Reageer op Inter

    Inter

    Ik stel de - naar mijn mening - terecht vraag waarom in godsnaam een PvdA'er in Limburg gouverneur moet worden?

  • Censuur Joop, zo 12 juni 2011 10:32 in reactie op Inter Bella Reageer op Censuur

    Censuur

    En ik stel dan de terechte vraag, waarom niet?

  • arjan kamphuis, ma 13 juni 2011 19:52 in reactie op Censuur Joop Reageer op arjan

    arjan

    1. de pvda is een van de grooste verliezers van de afgelopen verkiezingen.
    2. Eindelijk weer eens wat anders als altijd die regentenpartij
    3. Het doet recht aan de uitslag van de verkiezingen

  • Tealc of Shulak, zo 12 juni 2011 11:33 in reactie op Inter Bella Reageer op Tealc

    Tealc

    -----Ik stel de - naar mijn mening - terecht vraag waarom in godsnaam een PvdA'er in Limburg gouverneur moet worden?-------

    Het is Democratisch gezien juist heel mooi als de Commissaris uit een andere partij stamt dan de Staten, want dan kan hij de rest van de burgers vertegenwoordigen, die door eventueel gekonkel (CDA -64% !) tot stand gekomen antidemocratische Staten een beetje compenseren. Maar ik krijg het gevoel dat je niet zoveel op hebt met echte democratie is het niet ?

  • Ruud Wiemer, zo 12 juni 2011 11:36 in reactie op Inter Bella Reageer op Ruud

    Ruud

    [Ik stel de - naar mijn mening - terecht vraag waarom in godsnaam een PvdA'er in Limburg gouverneur moet worden? ]

    Het moet gaan om kwaliteit, kwaliteit en nog eens kwaliteit. Bij Wilders gaat het om haat, haat en nog eens haat!

  • Inter Bella, zo 12 juni 2011 16:52 in reactie op Ruud Wiemer Reageer op Inter

    Inter

    Die kwalitatieve PvdA bestuursmentaliteit, bedoel je?

  • Inter Bella, zo 12 juni 2011 17:39 in reactie op Ruud Wiemer Reageer op Inter

    Inter

    Hoe wil deze man, als - soort van - Commissaris van de Koning, samen gaan werken met gedeputeerden van de PVV, gezien de algemene instelling die de PvdA hanteert jegens de PVV? Hoe zou hij in jouw beleving moeten functioneren als gouverneur, ergo dat hier bestuurlijke kwaliteit uit voorvloeit?

    Juist, hij zou zijn ideaal moeten loslaten, namelijk dat van de PvdA: De PvdA sluit de PVV in ieder geval uit.

    Is hij dan wel PvdA-waardig bezig, of is dit dan juist inconsistent/ een inconsequente handeling?

  • Ruud Velsen, za 11 juni 2011 17:01 Reageer op Ruud

    Ruud

    De PvdA heeft in Limburg ontzettend verloren bij de laatse verkiezingen. Dat men Timmermans nu toch weer gouverneur wil maken, dat is weer de oude politiek van elkaar het balletje toegooien. Het heeft met democratie helemaal niets te maken, maar is gewoon vriendjespolitiek. Democratie is er pas wanneer voor alle posities gekozen kan worden. Op vacatures voor commissaris van de koningin , op burgemeesters posten, rechtelijke macht, noem maar op. Net zoals in vele buitenlanden. En dat er dan niet alleen op de leden van de gevestigde partijen , maar ook op anderen gestemd kan worden.

  • Jan B, za 11 juni 2011 18:02 in reactie op Ruud Velsen Reageer op Jan

    Jan

    Daarom is het gekonkel van de PVV in deze ook zo verwerpelijk. Er was een commisie die een voorkeur had voor Timmermans. Of dat de beste vorm van selectie is dat is een andere zaak (een procedure waarbij de volledige provinciale staten betrokken zijn is wellicht beter) maar om via achterkamertjespolitiek zo'n commisie te passeren is iets wat toch echt bij de oude politiek hoort.

  • arjan kamphuis, za 11 juni 2011 19:54 in reactie op Jan B Reageer op arjan

    arjan

    Als er een spelletje is gespeeld door de pvv krijgt de pvda gewoon een koekje van eigen deeg. Heeft iemand zich al eens afgevraagd hoe we aan het grote aantal pvda burgemeesters komen?

  • Jan B, za 11 juni 2011 20:04 in reactie op arjan kamphuis Reageer op Jan

    Jan

    Op dezelfde manier als dat we aan de grote aantallen CDA- en VVD-ministers zijn gekomen.

  • Jan B, za 11 juni 2011 20:07 in reactie op arjan kamphuis Reageer op Jan

    Jan

    burgemeesters bedoel ik.

  • Ruud Velsen, za 11 juni 2011 19:58 in reactie op Jan B Reageer op Ruud

    Ruud

    Beste Jan. De door jouw genoemde commissie is er ook weer zo een van ouwe jongens politici onder elkaar. En dat ze dan nog Timmermans van de PvdA willen benoemen, een partij die juist zwaar heeft verloren, is helemaal de limit. Wanneer de PVV daarvoor een stokje heeft gestoken (wat overigens wordt ontkend) , dan kan ik dat alleen maar toejuichen. Bij directe verkiezingen had Timmermans geen poot aan de grond gekregen ( de CDA-er trouwens ook niet). In Nederland moeten we af van vriendjes-benoemingen of dat nu gebeurt in commissies of in achterkamertjes.

  • arjan kamphuis, za 11 juni 2011 20:35 in reactie op Ruud Velsen Reageer op arjan

    arjan

    jij snapt t. dat is wat ik bedoelde

  • Jan B, zo 12 juni 2011 15:43 in reactie op Ruud Velsen Reageer op Jan

    Jan

    Ach, de PvdA heeft verloren. Natuurlijk. Waarom zetten we er dan een CDAer neer? Bekijk de verkiezingsuitslagen nog eens goed zou ik zeggen. Je argument raakt kant noch wal.

  • Ernst Anepool, za 11 juni 2011 19:04 in reactie op Ruud Velsen Reageer op Ernst

    Ernst

    Nee het was het CDA dat de laatste verkiezingen enorm verloren heeft, wel een beetje opletten...

    Provinciale Staten
    partij 2007 2011 verschil
    Volkspartij Vrijheid Democratie 102 112 +10
    Partij van de Arbeid 114 107 −7
    Christen-Democratisch Appèl 151 86 −65


    2/3de van de CDA kiezers liepen er weg en toch zitten ze nu via veel gekonkel nog steeds in het pluche, dat is pas verdacht, en overduidelijk anti-democratisch.

    Volgens mij heeft er nog nooit een grote partij zo'n afstraffing van de kiezer gekregen...

  • Ruud Velsen, zo 12 juni 2011 11:38 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Ruud

    Ruud

    Moet ik uit je reactie begrijpen dat je ook vindt dat de gouverneurspost in Limburg bezet moet gaan worden door een PVV-er ?
    Tenslotte is dat de partij die gigantisch heeft gewonnen met de provinciale verkiezingen. En zeker in Limburg, waar de PVV de grootste partij is geworden.

  • Jan B, zo 12 juni 2011 15:44 in reactie op Ruud Velsen Reageer op Jan

    Jan

    Nee, maar je argument hierboven gaat volledig mank zoals ik al aangaf.

  • Marjolein Stuijfbergen, za 11 juni 2011 16:46 Reageer op Marjolein

    Marjolein

    Mocht dat het geval zijn geweest dan kan dhr. Timmermans de angst van dhr. Wilders om zijn benoeming in zijn zak steken!!

    Wel een schrale troost, voor het moment. Maar heb vertrouwen in de toekomst....

  • Peet Van Velzen, za 11 juni 2011 16:37 Reageer op Peet

    Peet

    Hij wou niet met de PVV samenwerken, en dat doet hij nu ook niet.
    Kortom: een win-win situatie.

  • Inter Bella, za 11 juni 2011 18:39 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Inter

    Inter

    Dat dacht ik ook: Hoe wil deze man, als - soort van - Commissaris van de Koning, samen gaan werken met gedeputeerden van de PVV, gezien de algemene instelling die de PvdA hanteert jegens de PVV?

  • Tealc of Shulak, za 11 juni 2011 16:35 Reageer op Tealc

    Tealc

    Steekspel met VVD en PVV in de hoofdrol.

    Damn,klinkt wel alsof die man in de RUG gestoken is.

  • Marjolein Stuijfbergen, za 11 juni 2011 17:00 in reactie op Tealc of Shulak Reageer op Marjolein

    Marjolein

    Nou ja, hoe het ook zij, dhr. Wilders is er niet vies van, van die achterkamertjes politiek bedoel ik.

    Alles schijnt geoorloofd te zijn om de oppositie aan de zijlijn te houden, maar wie een kuil graaft voor een ander valt er uiteindelijk zelf in.... gewoon kwestie van tijd...

  • Tealc of Shulak, za 11 juni 2011 18:28 in reactie op Marjolein Stuijfbergen Reageer op Tealc

    Tealc

    Klopt.
    ''What goes around,comes around''

  • Thom Holterman, za 11 juni 2011 16:04 Reageer op Thom

    Thom

    ELITE-DEMOCRATIE
    Waar praten we hier weer over? Juist, personen, en wel uit het circuit van de elite van de macht. Is dat ooit anders geweest? Neen. Waarom blijven we dit dan toch representatieve democratie noemen, terwijl het om het innemen van machtsposities gaat? Het is gewoon elitedemocratie. Zie meer daarover naar aanleiding van mijn bespreking van een recent verschenen Franstalig boek over het begrip ‘participatie’; vindplaats:

    http://tijdschriftdeas.wordpress.com/2011/06/11/participatiedemocratie-de-burger-in-confrontatie-met-de-elite-van-de-macht/

  • bert bartels, za 11 juni 2011 15:39 Reageer op bert

    bert

    Het zou dus alleen maar goed zijn geweest wanneer een Pvda-er gouverneur was geworden? Timmermans heeft zich te veraf van de regio bewogen, dit was een carrière-move om de pvv de voet dwars te zetten. Timmermans heeft gezegd nooit met de pvv samen te willen werken terwijl dit nu de grootste partij in L'burg is. Volkomen ongeloofwaardig als bruggenbouwer dus en des te meer een reden om voor eens en altijd af te stappen van dat systeem van politiek gekonkel om deze posities. Zie ook die om de burgermeestersposten

  • Ernst Anepool, za 11 juni 2011 15:10 Reageer op Ernst

    Ernst

    Wilders al weken niet in Limburg geweest terwijl hij Stassen wel persoonlijk heeft gefeliciteerd?

    Dat er nog iemand de kletspraat val die PLFer gelooft...

    Volgens de Limburgse dagbladen is ie hier gesignaleerd, en zeg nou zelf Wilders doet er alles aan om op te vallen, met die lachende scheerkwast.

  • Jan B, za 11 juni 2011 15:57 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Jan

    Jan

    Ho, ho, ho. Breng een fantastisch VPRO programma van weleer nu niet in verband met die in bleekwater gedrengte pleeborstel die GW op zijn hoofd heeft gezet. Ik laat mijn jeugdherinneringen niet graag bedoezelen door het huidige politieke rapalje.

  • Jan B, za 11 juni 2011 17:56 in reactie op Jan B Reageer op Jan

    Jan

    "gedrenkte" bedoel ik dus

  • Niek G, za 11 juni 2011 14:55 Reageer op Niek

    Niek

    Gouverneur?

    Euh... net even opgezocht, dat is de CvdK.
    Joop gebruik A.U.B. gewoon het Nederlandse woord.

    Vage Limburgers.

  • , za 11 juni 2011 15:35 in reactie op Niek G Reageer op

    Sowwie schat, in Limburg heet dat een gouverneur.
    Het is niet anders.

  • Niek G, za 11 juni 2011 15:57 in reactie op Reageer op Niek

    Niek

    In Nederland heet dat gewoon een CvdK!

  • Jan B, za 11 juni 2011 16:00 in reactie op Niek G Reageer op Jan

    Jan

    Er is officieel geen functie van CvdK in Limburg. Alleen die van gouverneur.

  • Tulay M, za 11 juni 2011 18:06 in reactie op Jan B Reageer op Tulay

    Tulay

    Huh ? Officieel ? Dat ze in het diepe Zuiden nog spreken van gouverneur stamt uit de tijd dat waar de rest van Nederland een Commissaris des Konings kende in Limburg die functie officieel Provinciaal Gouverneur heette. De status van Limburg in koninkrijksverband was tot 1866 nogal apart. Lid van de Duitse Bond enzo.

  • Jan B, za 11 juni 2011 20:05 in reactie op Tulay M Reageer op Jan

    Jan

    Klopt.

  • Niek G, za 11 juni 2011 18:49 in reactie op Jan B Reageer op Niek

    Niek

    Mag jij maar daar mij eens bronnen van geven. ;)

    In de Grondwet wordt gesproken over "Commissaris van de Koning" en volgens mij valt Limburg daar ook onder, ook al is het een PVV-bolwerk.

    Verder hebben alleen de andere landen binnen ons Koninkrijk een Gouverneur.

  • Jan B, zo 12 juni 2011 15:46 in reactie op Niek G Reageer op Jan

    Jan

    wiki

    De bijzondere positie van Limburg duurde tot 1866, toen de Duitse Bond uiteenviel als gevolg van de tweestrijd tussen Pruisen en Oostenrijk. Tot 1906 bleef de provincie formeel de titel "hertogdom" gebruiken, hoewel het sinds 1866 een gewone provincie was. Vandaag herinnert alleen het gebruik, de Commissaris van de Koningin met gouverneur aan te spreken, nog aan deze tijd.

  • Niek G, zo 12 juni 2011 23:10 in reactie op Jan B Reageer op Niek

    Niek

    Onze Grondwet en wetten zijn niet gebaseerd op wiki....

  • Bas Grootel, za 11 juni 2011 14:31 Reageer op Bas

    Bas

    Vreemd dat Timmermans zich kandidaat heeft gesteld terwijl nou uitgerekend in Limburg de PVV nogal groot is geworden. Komt niet geloofwaardig over.

  • Mostafa Mouktafi, za 11 juni 2011 14:29 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Als zo door gaat met dat ge-Wilders kregen wij straks naast Anne Frankboom een ene Hasan-boom. Dan worden de Nederlandse moslims beetje geaccepteert.

  • Rolandus Paulussen, za 11 juni 2011 16:44 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Rolandus

    Rolandus

    Ah de moslim is weer slachtoffer, toe maar een moslim herdenkingsboom. Alleen geen idee wat dit met de verkiezing van regent Timmermans te maken heeft. Waarschijnlijk zie ik het gewoon niet.

  • Jan Wijn, za 11 juni 2011 13:58 Reageer op Jan

    Jan

    Wat maakt het uit een CDA'er of een rechtse PVDA'er zoals Timmermans.
    Al die benoemingen zijn handjeklap tussen VVD en CDA. Naar kwaliteit wordt niet gekeken met elkaar baantjes toebedelen.

  • , zo 12 juni 2011 09:55 in reactie op Jan Wijn Reageer op

    Persoonlijk had ik het wel een baantje voor wilders gevonden.
    Volstrekt zonder enige invloed en onder zijn eigen volk.
    Alleen heeft zijn vrouw hem dan alle dagen om de voeten.
    Dat lijkt mee ook geen feest.

  • Ron de Weerd, za 11 juni 2011 13:25 Reageer op Ron

    Ron

    Tja, Frans Timmermans pleitte eerder dit jaar voor een cordon sanitaire om Wilders en zijn PVV.
    Dan moet je niet raar staan te kijken als de PVV niet om jouw gouverneurschap zit te wachten.

  • Gewoon Rechts, za 11 juni 2011 13:55 in reactie op Ron de Weerd Reageer op Gewoon

    Gewoon

    Zo is dat en als het even kan, ook een cordon sanitaire om de PVDA en GL

  • Ernst Anepool, za 11 juni 2011 18:46 in reactie op Gewoon Rechts Reageer op Ernst

    Ernst

    Huh de PVV was toch mordicus *tegen* cordon sanitaire, is zelfs dat standpunt alweer in de prullebak gegaan, wat is er eigenlijk nog *over* van de PVV?

  • , zo 12 juni 2011 15:03 in reactie op Ernst Anepool Reageer op

    Kom Ernst, wanneer je er nu nog niet achter bent dat wilders voor zichzelf andere regels stelt dan voor de rest van de Nederlanders, geven we het op, hoor.

  • Eric Jan Taapken, za 11 juni 2011 19:00 in reactie op Gewoon Rechts Reageer op Eric Jan

    Eric Jan

    Deze gehele gedoogregering is er alleen maar om alles wat Geertje niet aanstaat te weerhouden en dus is uw commentaar een achterhaalde, kijk eens naar Dit was het nieuws en luister vooral naar Raoul Heertje, hij wat heel goed wat er allemaal speelt in dit kikkerlandje, en je kunt nog lachen ook!

  • - balorig -, za 11 juni 2011 13:23 Reageer op -

    -

    Tja,

    de macht en invloed van de PVV wordt nu eenmaal groter. Dat geeft kramp bij de oude politiek en dan komen de indianen verhalen.

    Vroeger had men alles "onder de pet" en onder controle.

    Macht delen en verliezen gaat niet makkelijk. Maar alles went ook hieraan, en zullen de vroegere nachthebbers er af en toe beste een hoop buikpijn van hebben.

  • El Che, za 11 juni 2011 16:24 in reactie op - balorig - Reageer op El

    El

    Beter indianenverhalen (die las ik tenminste met plezier in mijn jeugd) dan maffiapraktijken!

  • - balorig -, za 11 juni 2011 16:49 in reactie op El Che Reageer op -

    -

    Leg die maffia pratijken eens uit, graag met naam en toenaam.

    Ga je gang, we het graag zien.

  • Ernst Anepool, zo 12 juni 2011 11:21 in reactie op - balorig - Reageer op Ernst

    Ernst

    Dat is al zo vaak langsgekomen, moeten we je dat nu alweer uitleggen, zorg eens dat je iets leert onthouden of probeer de oorzaak van het geheugenverlies in te perken?

    Zoek eens op l'Omerta zou ik zeggen, verder Borgata
    En uiteindelijk gaat het Wilders alleen om Cosa Nostra

  • - balorig -, zo 12 juni 2011 15:33 in reactie op Ernst Anepool Reageer op -

    -

    Nou heb je nog niets uitgelegd!

    Je moet er een causaal verband tussen de beweringen van jou over de maffia en Wilders aantonen.

    We wachten weer af.

  • Tealc of Shulak, zo 12 juni 2011 16:14 in reactie op - balorig - Reageer op Tealc

    Tealc

    Je legt dingen aan kinderen uit die nog moeten leren.
    Volwassenen moeten dingen zelf uitzoeken...en het is niet eens zo moeilijk tegenwoordig,want je hebt tenslotte Internet.

  • Ernst Anepool, ma 13 juni 2011 12:20 in reactie op - balorig - Reageer op Ernst

    Ernst

    Nee jij moet eerst gewoon even lezen wat Omerta inhoud, en dan naar de PVV kijken en dan zie je dat het gewoon een Mob *is*.

    En ook hoe ze winkeliers dwingen om PVV plakaten op te hangen of in ieder geval plakaten voor andere partijen verwijderen, hoe ze journalisten hun opschrijfboekje afpakken etc.

    *JIJ* zit niet op te letten, en gezien je andere berichten over dat mensen hun eigen verantwoordelijkheid moeten nemen, mag je natuurlijk zelf ook wel eens gaan laten zien dat je je *eigen* verantwoordelijkheid in deze eens probeert te nemen hoe moeilijk dat ook mag zijn.

    Kortom het verband is voor iedereen zichtbaar, en je al vaker aangeduid, dus zoek nu *zelf* eeens iets uit, of heb je overal hulp bij nodig, nee toch zeker >:-)

  • - balorig -, ma 13 juni 2011 21:34 in reactie op Ernst Anepool Reageer op -

    -

    Wie deze onzin begrijpt mag het zeggen.

    Zo ja, vertaal het dan even! Wat een geleuter.

  • jopie bakkert, za 11 juni 2011 16:58 in reactie op El Che Reageer op jopie

    jopie

    wilders is af en toe aan winnentou

  • Hein van Leeuwen, za 11 juni 2011 13:20 Reageer op Hein

    Hein

    Broodje aap... de PVV maakt deel uit van de coalitie en dus hebben ze invloed op de benoeming van de CDK, en het is duidelijk dat een PvdA'er niet in aanmerking komt op dit moment. Ik denk dat Timmermans dat zelf ook heel goed weet.

  • Bernie Whistler, za 11 juni 2011 13:19 Reageer op Bernie

    Bernie

    Mafiapraktijken?

    Afijn, persoonlijk ben ik niet rouwig om de afwijzing voor Timmermans. Sterker nog, ik zie in hem een erg krachtige opvolger van Cohen, die de steun van zijn mede PvdA'ers lijkt te verliezen. Maw: Timmermans, doe 's een serieuze gooi naar de macht..!

  • , za 11 juni 2011 15:37 in reactie op Bernie Whistler Reageer op

    Ja, maffia.
    pvv en cda.
    Puur maffia, en wie het niet wil zien is nog achterlijker dan ik al dacht.

  • arjan kamphuis, za 11 juni 2011 20:47 in reactie op Reageer op arjan

    arjan

    goede argumenten,dat overtuigt me

  • Censuur Joop, zo 12 juni 2011 10:37 in reactie op arjan kamphuis Reageer op Censuur

    Censuur

    "goede argumenten,dat overtuigt me "

    Alweer? Is dat de enige zin die u in je toetsenbord hebt staan?
    En daar blijft het wat u betreft bij?

    Ik zou zo graag en dat is mijn hartenwens een overtuigend en steekhoudend argument van u willen zien. Ik heb daar inmiddels een enorme behoefte aan.

  • , zo 12 juni 2011 13:50 in reactie op arjan kamphuis Reageer op

    Nou kijk eens aan, U bent dus gevoelig voor argumenten.
    Dat is meer dan men van de gemiddelde pvv-er mag verwachten.

  • Bert Veldwijk, za 11 juni 2011 13:18 Reageer op Bert

    Bert

    Ik heb een nieuwe naam Voor Geert!!!! Geert Schreeuwders!! De Dalton van het zachte zuiden en het harde luiden!!

  • - balorig -, za 11 juni 2011 16:51 in reactie op Bert Veldwijk Reageer op -

    -

    Bert,

    klokkeluiders vallen niet altijd in de smaak.

    Maar wel nodig.

  • Jan B, za 11 juni 2011 17:57 in reactie op - balorig - Reageer op Jan

    Jan

    Zolang Wilders daarvoor z'n eigen klokkenspel gebruikt vind ik het best.

  • Ernst Anepool, za 11 juni 2011 18:49 in reactie op Jan B Reageer op Ernst

    Ernst

    Daar mist ie de ballen voor, hij laat de verantwoordelijkheid altijd een ander dragen, ook nu weer doet ie net of hij er niet bij was de laffaard...

  • Jan B, za 11 juni 2011 20:06 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Jan

    Jan

    Daar heb je een punt.

  • YggY ..., za 11 juni 2011 20:22 in reactie op Jan B Reageer op YggY

    YggY

    Zolang Wilders daarvoor z'n eigen klokkenspel gebruikt vind ik het best.
    =================

    Dat lukt hem al tijden niet meer, daarom is hij ook zo gefrustreerd en kwaad.

  • Ruud Wiemer, zo 12 juni 2011 11:47 in reactie op Jan B Reageer op Ruud

    Ruud

    LOL

  • Louis Break, za 11 juni 2011 13:16 Reageer op Louis

    Louis

    Timmermans heeft altijd gezegd dat hij nooit met de PVV zal samenwerken.
    Dan kan Timmermans toch geen gouverneur worden want die dient onpartijdig boven de PS te staan.

  • Eric Jan Taapken, za 11 juni 2011 14:34 in reactie op Louis Break Reageer op Eric Jan

    Eric Jan

    Graag jouw reactie op zijn vraagje dan als Rutte zijn regering van gedoogconstructie er eentje zal zijn waar Rechts Nederland zijn vinger bij aflikt dan? Ik bedoel dat een premier toch voor alle Nederlanders moet zijn of niet, graag een antwoord!?

  • bert bartels, za 11 juni 2011 15:34 in reactie op Louis Break Reageer op bert

    bert

    Uitstekend opgemerkt

  • , zo 12 juni 2011 13:52 in reactie op Louis Break Reageer op

    Gelukkig is wilders volkomen onpartijdig, die is bereid met alle partijen samen te werken( toch)??
    dus mag die wat mij betreft gouverneur van Limburg worden..
    Baantje stelt geen reet voor en hij zit temidden van eigen volk( eerst) .
    Keurig opgeborgen en toch het idee dat hij iets waard is.

  • Ernst Anepool, ma 13 juni 2011 16:09 in reactie op Reageer op Ernst

    Ernst

    Nee hij zit dan tenmidden van de Sjengen, en die lusten hem rauw :-)

    Hij is helemaal geen limburger, hij is een ratjetoe, een mesties, hij werd in zijn jeugd ook wel de Neger van Venlo genoemd, en ik kan me voorstellen dat je van zo'n behandeling tamelijk verknipt word, zo iemen heeft HULP nodig en moet niet opgesloten worden, maar geholpen naar een solide en volledig zelfbeeld...

  • , za 11 juni 2011 13:15 Reageer op

    Ah, de transparantie van de achterkamertjes van wilders cum suis komt steeeds meer aan het licht.
    Natuurlijk ontkent hij het met een vlammend protest.

    *Ik ben al weken niet in Limburg geweest*
    Hoe vindt mevr. wilders dat?
    Volgens mij vindt ze dat gewéldig!!

  • Bijstandskoning van GeenStijl, za 11 juni 2011 14:48 in reactie op Reageer op Bijstandskoning

    Bijstandskoning

    Achterkamertjes in optima forma ja.

  • Jan B, za 11 juni 2011 13:14 Reageer op Jan

    Jan

    De achterkamertjes van Wilders.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel