21 januari 11 13:08 Reageer (111) Politiek RSS

Friese PVV-lijsttrekker gaf geboeide arrestant klap na

Update: Max Aardema werd veroordeeld voor mishandeling, maar kwam er vanaf met een geldboete. Wilders wist er van

Max Aardema, PVV-lijsttrekker in Friesland is veroordeeld voor mishandeling. Dat meldt de Leeuwarder Courant. In 2001 sloeg de brigadier van de politie een arrestant in het gezicht die al handboeien om had.

De rechter oordeelde dat het om een ‘laffe’ mishandeling ging. Aardema kreeg een geldboete van 200 euro, maar wist zijn verklaring voor goed gedrag te behouden.

Update 16.53

Wilders wist van de misstap van Aardema. Dat meldt BNR Nieuwsradio.

"Hij heeft het tijdig en eerlijk verteld, we wisten het dus en dat incident was en is geen reden om aan zijn kwaliteiten en lijsttrekkerschap voor de PVV te twijfelen. Hij heeft overigens ook een verklaring van goed gedrag (vog) overlegd en er zijn bijna tien jaar geleden naar aanleiding van het gebeuren ook geen disciplinaire maatregelen tegen hem getroffen door de politieleiding", aldus Geert Wilders.

De Leeuwarder Courant: PVV-lijsttrekker mishandeld voor laffe mishandeling

Laatste Reacties (111) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Rob van Koot, za 22 januari 2011 17:38 Reageer op Rob

    Rob

    Ik wil eerst weten wat de situatie was. Want stel dat er een inbreker in zijn huis was die zijn vrouw bedreigde of sloeg. Dan heb je meer dan gemiddeld adrenaline in je lijf. Als de politie dan komt en de man inrekent, kan ik mij een emotie voorstellen dat je de man een tik uitdeelt. Is dat goed? Nee. Is dat begrijpelijk in zo'n gespannen situatie, jazeker. Maar ik ken deze case niet. Dus ik oordeel nog even niet. Maar verdacht is het wel omdat het weer een PVV er is. Ze worden geselecteerd op spierkracht lijkt het wel. NOu ja ook bij links zijn gevalletjes bekend.

  • Ruud Wiemer, za 22 januari 2011 18:25 in reactie op Rob van Koot Reageer op Ruud

    Ruud

    [...Ze worden geselecteerd op spierkracht lijkt het wel...]

    De man was met zijn handen op de rug geboeid, dus zoveel spierkracht is er niet voor nodig om hem dan in zijn gezicht te slaan.

  • Semolina Pilchard, za 22 januari 2011 13:15 Reageer op Semolina

    Semolina

    Nu nu, welk een schelm, die Aardema. Foei, niet meer doen, doerak.

  • Rouane Rabbit, za 22 januari 2011 15:13 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Nu nu, welk een schelm, die Aardema.]---

    Dat dat steeds Wilders overkomt, het is geen bedrijfsongevalletje, maar een trend geworden.

    Wat acht jij een goede reden waarom dit steeds gebeurt?

  • Semolina Pilchard, za 22 januari 2011 15:55 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Semolina

    Semolina

    Dat zal ik u vertellen. De PVV (lees=Wilders) heeft een aantal jaren geleden een keuze gemaakt. De spreekwoordelijke kloof tussen burger en politicus werd steeds groter, hoeveel bruggen partijen als PvdA, VVD (de uitvinders van de omschrijving 'Jip- en Janneketaal) en CDA ook trachtten te bouwen. De geletterden die doorgaans de de Tweede Kamer bevolken kunnen zich niet indentificeren met de 'straat'. Wilders koos derhalve voor 'praktijkmensen'. In negen van de tien gevallen zijn dit echter mensen die....hoe zegt men dat nu netjes...vaak wat op hun kersftok hebben, ook al is het slechts een tikje hier en een dronkenmansritje daar. Je zult er de schrijftafelgeleerden van de meeste partijen minder snel op betrappen.

    Ze moeten dan ook met een lampje worden gezocht, intellectuelen die kunnen straatvechten. Marijnissen kwam aardig in de buurt.

  • Semolina Pilchard, za 22 januari 2011 16:13 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Semolina

    Semolina

    En natuurlijk bedoelde ik 'identificeren'.

  • Rouane Rabbit, za 22 januari 2011 17:01 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Wilders koos derhalve voor 'praktijkmensen'. In negen van de tien gevallen zijn dit echter mensen die....hoe zegt men dat nu netjes...vaak wat op hun kersftok hebben]---

    Ik denk dat het geen geval van kiezen is, maar eerder van kunnen krijgen, want er zijn wel degelijk intellectuelen in zijn fracties, maar net als bij andere partijen zitten er ook mensen met minder opleiding. En daar is geen enkel probleem mee.

    Echter, in andere partijen dan de PVV, de mensen die geen academische opleiding hebben gehad, kenmerken zich niet door een hoog percentage strafbladen of politiecontacten.

    Je kan gerust stellen dat het aantal delinquenten/verdachten in de PVV fractie hoger is dan het maatschappelijk gemiddelde, en dat het aantal delinquenten of verdachten die met geweldsdelicten in aanraking zijn geweest ook vrij hoog is.

    Naar mijn mening zit je er stevig naast in je verklaring, beste Semolina.

    Je wil toch niet iemand in een debat die zijn tegenstanders in discussie een kopstoot geeft als hij een borrel heeft gedronken, of die dreigt in brievenbussen te pissen? Toch is dat de werkelijkheid bij de PVV.
    Je kan er een leuke draai aan geven, maar het maakt toch een indruk van FC Knudde.

    Zelfs die intellectueel, de Roon strooit met het ene voorstel dat in conflict is met de wet, na het andere. Je kan onmogelijk stellen dat dat een serieuze poging tot regeren is.

    En zelfs de intellectueel de Roon heeft een vuiltje, in zijn jeugd lid geweest van een nogal vreemde beweging.

    Ze wilden de "zwijgende meerderheid" mobiliseren en trainen in militaire bekwaamheden. De Nationale Veiligheids Brigade (NVB). Bij de oprichtingsvergadering in oktober 1971 werd de Roon gekozen tot bestuurslid. De NVB presenteerde zich als een "weerbaarheidsvereniging" tegen ordeloosheid en gezagsondermijning.

    Maar dat horen we dan niet van de Roon, dat moet via de media tot ons komen. De Roon vindt dat dat niet iets is om trots op te zijn, dus een vuiltje. Hij zegt erover dat het een ondoordacht en verkeerd idee om bij die club te horen.

    Het is ook de Roon die in Almere hoofddoekjes wil verbieden in ieder gebouw dat ook maar een cent subsidie heeft gekregen. Ook de voetbalclub, of het gezondheidscentrum.

    De weerbaarheidstraining is kennelijk wel goed aangeslagen. De ordeloosheid van hoofddeksels wordt goed aangepakt. Overigens brengt de Roon dit idee als een conflict met de grondwet, want hij wil het alleen voor Moslims laten gelden.

  • Han van der Horst, za 22 januari 2011 10:58 Reageer op Han

    Han

    Iemand die geboeid is een klap geven....dan ben je volgens mij geknipt voor een hoge plaats op een P"VV-lijstl

  • Albert Hofmann, za 22 januari 2011 00:15 Reageer op Albert

    Albert

    Als ik de foto zo zie die bij het kopje op de voorpagina staat, vind ik Max Aardema toch verdacht veel lijken op Geert Wilders....ze lijken natuurlijk ook allemaal op elkaar.

  • Hein van Leeuwen, za 22 januari 2011 09:25 in reactie op Albert Hofmann Reageer op Hein

    Hein

    Hm. ik heb die foto ook bekeken en volgens mij ziet die Aardema er uit als een degelijke Fries. Storm in een glas water.

  • sam tosha, za 22 januari 2011 16:12 in reactie op Hein van Leeuwen Reageer op sam

    sam

    Cool !! Uiterlijk laten prevaleren, boven een daad van totale waanzin en teken van incompetentie.

  • Gerwin van Eersel, vr 21 januari 2011 21:43 Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Aardema zal wel snel van de lijst worden gehaald, te schijterig om een knieschot te geven toen ie de kans had, dat vindt de blonde molukker vast 3 keer niks.

  • El Che, vr 21 januari 2011 21:29 Reageer op El

    El

    Ze kunnen zo langzamerhand de politieke vergaderingen laten plaatsvinden in de Bijlmerbajes.

  • Said Bougeluk, vr 21 januari 2011 21:16 Reageer op Said

    Said

    Ik mag die Wildersbende niet en zijn ideeen ook niet. Maar ik vind dat uitdelen van een klap in 2001 geen reden mag zijn om iemand uit te sluiten van deelname aan politiek. Zeker niet na 10. anders krijg je het land niet bestuurd. iedereen heeft wel wat, zou ik zeggen.

  • Rouane Rabbit, vr 21 januari 2011 21:43 in reactie op Said Bougeluk Reageer op Rouane

    Rouane

    Hij wordt ook helemaal niet uitgesloten, tenzij Wilders het doet, hij is immers de baas. Iedereen mag in de politiek, strafblad, maakt allemaal niets uit. de wet legt niets in de weg.

    Maar wat blijft is natuurlijk alweer een patjepeeër namens de PVV in de politiek. Je zou als fatsoenlijk kamerlid gewoon een beetje bang worden om ze tegen te spreken, op een kwade dag kom je zo iemand tegen en heb je een kopstoot te pakken.

    Uiteindelijk maakt zo'n club van patjepeeërs, (en allemaal vanwege dronkenschap of geweld) en leugenaars op hun CV, een aanfluiting van onze democratie. Ik kan me voorstellen dat een Kamercommissie over geweld tegen vrouwen verlegen zit met Dion Graus.

    Hij zat dan wel, als compensatie, in de Kamercommissie over bankencrisis, maar dat was toch wel een typisch gevalletje Piet Snot.
    Gelukkig beseft hij dat zelf ook en hield stevig zijn kaken op elkaar.

    Laat ik het zo zeggen, ze vertegenwoordigen een deel van de stem des volks, dus ze zitten met alle recht, maar het blijft een aanfluiting, de club met (vooral) mannen met een smetje.
    Baantjesjagers.

  • bert verpoorten, vr 21 januari 2011 21:45 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op bert

    bert

    Ik bespeur wrok.

  • robert vd heide, vr 21 januari 2011 21:55 in reactie op bert verpoorten Reageer op robert

    robert

    klinkt voor mij wel redelijk en logisch

  • Rouane Rabbit, vr 21 januari 2011 22:38 in reactie op bert verpoorten Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Ik bespeur wrok. ]---

    Ik ook,

    Al geruime tijd, loop jij met symbolen die je meermalen hebt aangegeven te haten, islam en pvda.

    Voor mij is dat een en al wrok wat dat uitbeeldt. Het spuit ervan af.
    ---
    Maar goed, het is jouw keuze, en normaal zou ik er niks van zeggen, maar als jij meent iets over mij te kunnen zeggen, dan speel ik de bal wel even terug, en volgens mij precies in het doel.

  • bert verpoorten, za 22 januari 2011 14:38 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op bert

    bert

    en volgens mij precies in het doel

    Niet helemaal.
    Haten vind ik zon groot woord.
    Een geloof haten zie ik het nut niet van in,zolang men anderen niet lastig valt mag men geloven wat men wil van mij.

  • Rouane Rabbit, za 22 januari 2011 17:02 in reactie op bert verpoorten Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Een geloof haten zie ik het nut niet van in,zolang men anderen niet lastig valt mag men geloven wat men wil van mij]---

    Prettig dat je dat zegt.

  • Said Bougeluk, vr 21 januari 2011 22:59 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Said

    Said

    Je hebt gelijk als het gaat om Kamerleden:
    - als Kamerlid ambtenaar (burger in de kroeg) mishandelen
    - buren herhaaldelijk lastig vallen
    - onderhoud van pornosite en fraude
    - als agent met slokje achter het stuur en ook nog voor politie vluchten.

    Maar iemand een klapje geven in verre verleden, op dat moment is dat natuurlijk ernstig, verdient geen krantenkolommen en ook geen Joopaandacht. Dat is wat ik bedoel. Afgaande op comment hierzo lijkt als of de betrokken niet hoort te staan op de kandidatenlijst voor de provincie.

  • Rouane Rabbit, vr 21 januari 2011 23:37 in reactie op Said Bougeluk Reageer op Rouane

    Rouane

    Dit is geen simpel bedrijfsongevalletje, dan was het geen krantenbericht waard. Dit is symptomatisch voor een partij die geen partij is, maar voor een angstige leider die zijn naaste medewerkers niet genoeg vertrouwt om hen stemrecht te geven.

    De PVV krijgt geen club van intelligente gewone politici met ervaring bij elkaar. Ze moeten het doen met mensen zonder enige ervaring, vaak met een smetje (het is geen toeval meer).

    Dit allemaal omdat de PVV geen gewone partij wil zijn waarin mensen via de hiërarchie opklimmen en ervaring opdoen.
    Wilders draait al zo'n 7 jaar mee, hij had in het begin een partij moeten oprichten, kader moeten opbouwen, ervaring opdoen, bestuurstructuren inrichten.

    Maar dat heeft hij allemaal niet gedaan, hij is zeven jaar bang geweest voor de mensen die hij eigenlijk zou moeten vertrouwen.

  • bert verpoorten, za 22 januari 2011 14:39 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op bert

    bert

    Waar bent u bang voor?
    Er komt zoveel angst bij om de hoek kijken.
    Dat hoeft niet hoor.

  • Rouane Rabbit, za 22 januari 2011 17:03 in reactie op bert verpoorten Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Waar bent u bang voor?]---

    Ik had het erover dat Wilders bang is. Ik ben inderdaad bang voor mensen die bang zijn. Angstige dieren zijn gevaarlijk, angstige mensen kunnen dat ook zijn.

  • sam tosha, za 22 januari 2011 16:26 in reactie op Said Bougeluk Reageer op sam

    sam

    Zie wat je in je verlangen dit geval te vergoelijken doet:

    "Maar iemand een klapje geven in verre verleden"

    Zie je het?

    De omschrijving was: NOG GEEN !) JAAR GELEDEN, als POLITIEAGENT een GEBOEID iemand een KLAP geven.

  • lex teunissen, ma 24 januari 2011 13:10 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op lex

    lex

    Wat is de definitie van een patjepeeër? Natuurlijk moest ie geboeid zijn, anders gaat hij misschien wel terugslaan!

  • Jan B, vr 21 januari 2011 23:46 in reactie op Said Bougeluk Reageer op Jan

    Jan

    anders krijg je het land niet bestuurd

    U gaat er vanuit dat iedere Nederlander wel een strafblad heeft of zo?

  • Said Bougeluk, za 22 januari 2011 16:03 in reactie op Jan B Reageer op Said

    Said

    ` iedere Nederlander wel een strafblad heeft '
    niet mijn woorden.

    een arrestant een klap geven leverde (toen niet en nu nog steeds niet) geen strafblad

  • Rouane Rabbit, za 22 januari 2011 17:05 in reactie op Said Bougeluk Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[een arrestant een klap geven leverde (toen niet en nu nog steeds niet) geen strafblad ]---

    Niet zo makkelijk dat klopt, een arrestant verliest heel vaak rechtszaken tegen de politie, omdat een arrestant moeilijk in de bewijslast zit.

    Dat is algemeen bekend. Zinloos om te proberen.

  • Hans van der Helm, za 22 januari 2011 10:21 in reactie op Said Bougeluk Reageer op Hans

    Hans

    ====
    iedereen heeft wel wat, zou ik zeggen.
    ====

    Ben ik zeker niet "iedereen" op mijn gedrag is niet aan te merken, als je dat bedoelt, heb niemand ooit geslagen, ik heb nooit gestolen (zie opmerking WW2), beledigd, openbare dronkenschap (ik drink niet), zedendelict gepleegd, geen overtredingen voor hard rijden, geen processen-verbaal dus ik zou een bewijs van goed gedrag kunnen krijgen over de laatste 75 jaar.
    Het enige, daar werden we na WW2 door onze leraar op gewezen, dat stelen van voedsel en hout in WW2 wel geoorloofd was maar dat het daarna niet meer mocht.
    Wil je daarom zo goed zijn om mij en met mij vele anderen niet in je conclusies te betrekken !!!!!!

  • Zeer Voornaam, za 22 januari 2011 15:24 in reactie op Said Bougeluk Reageer op Zeer

    " Maar ik vind dat uitdelen van een klap in 2001 geen reden "

    Als politieman een geboeide gevangen een klap geven.
    Dat is dus naast laf ook machtsmisbruik.
    Prima politicus dus, toch?

  • Gerald Thus, vr 21 januari 2011 19:46 Reageer op Gerald

    Gerald

    Als CDA, VVD en PVV straks ook een meerderheid in de Eerste Kamer komen, krijgt de geboeide burger ook een trap na. Wat dat betreft zit die Friese PVV lijsttrekker precies op het spoor.

  • Joaquim Campesino, vr 21 januari 2011 17:33 Reageer op Joaquim

    Joaquim

    Het zou me verbazen als niet een groot percentage politieagenten in Nederland iets dergelijks heeft gedaan. Meestal komen ze er ook wel mee weg en hoor je er niets meer over. Liegen, chanteren, pijnigen en seksueel betasten zijn gewoon onderdeel van de politiecultuur. Als je wel eens bij een demonstratie bent geweest die uit de hand liep weet je gewoon dat er een paar ME-ers rondlopen die zich verlustigen om zo hard mogelijk op het kleinste meisje in te kunnen gaan rammen. Niet alle agenten zijn zo ziek maar er zijn er genoeg dat er een cultuur bestaat die het tolereert en strafmaatregelen frustreert. Niets nieuws dus maar of we ze daarna willen gaan verkiezen om ons te representeren...

  • YggY ..., vr 21 januari 2011 17:19 Reageer op YggY

    YggY

    Als je als politieman ernstig wordt beledigd en beschimpt, desnoods ook nog geslagen en je deelt een tik uit aan de vermeende misdadiger dan ben je tamelijk menselijk.

    Maar als je hem eest in de boeien slaat en hem daarna een tik verkoopt zodat hij niets terug kan doen dan ben je geschikt voor de PVV.

  • Ben Joosten, vr 21 januari 2011 16:25 Reageer op Ben

    Ben

    Ik vroeg me al af wanneer de volgende aflevering van de soap zou beginnen.

  • Peet Van Velzen, vr 21 januari 2011 16:46 in reactie op Ben Joosten Reageer op Peet

    Peet

    Echt een volgende aflevering is het niet hoor. Het is iets van 10 jaar geleden, toen die man een ander beroep had, nog niet politiek actief was en ergens anders woonde. En het is allang afgehandeld.
    * Ouwe koeien dus *

  • Ruud Wiemer, vr 21 januari 2011 16:57 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Ruud

    Ruud

    [...toen die man een ander beroep had, nog niet politiek actief was en ergens anders woonde...]

    Je probeert het met verhullend taalgebruik, af te dekken, dat is erg opzichtig.
    Niks ander beroep, hij was Brigadier van Politie en dan iemand die geboeid is in zijn gezicht slaan. Dan ben je een lafaard.

  • Ben Joosten, vr 21 januari 2011 17:44 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Ben

    Ben

    Juist in soaps komen ouwe koeien altijd terug.

  • , za 22 januari 2011 14:54 in reactie op Ben Joosten Reageer op

    Wat bedoel je precies met oude koeien?
    Dat bde pvv-ers allemaal minstens één smetje op hun blazoen hebben??
    Geen koe zo bont of er zit een vlekkie aan?
    Dat zijn er bij de pvv wel véél , hoor,er is zo langzaamaan echt bijna niemand van dat cluppie meer te bedenken die van alle smetten vrij is.............

  • Rouane Rabbit, vr 21 januari 2011 19:47 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Ouwe koeien dus]---

    Typisch dat dat weer aan de PVV kleeft, individuele gevallen kunnen begrip oproepen, maar het is juist de PVV die een opeenstapeling van individuele gevallen opbouwt.

    Waarom?

    Want langzaam gaan toch echt de grote getallen werken, en zijn het geen individuele gevallen meer, maar is er sprake van een trend van mensen die een bepaald soort fouten gemaakt heeft, meestal zijdelings, soms ook direct aan geweld gerelateerd.

    Het is onmiskenbaar, de PVV verwordt, door al die individuele gevallen, toch een clubje hersenloze patsers met losse handjes, en gelogen CV's.

  • Eric Jan Taapken, vr 21 januari 2011 16:48 in reactie op Ben Joosten Reageer op Eric Jan

    Eric Jan

    Ja, je hebt helemaal gelijk, maar het is en blijft natuurlijk leuk om deze berichten te lezen, we genieten er van en haten het denk ik tegelijkertijd, soms word je er moe van en soms moeten we er om lachen, de spagaat voor mij in ieder geval wel!

  • Isis Maät, vr 21 januari 2011 16:00 Reageer op Isis

    Isis

    Louche figuren die zich aangetrokken voelen tot een louche partij. Eigenlijk heel logisch. Met nette, fatsoenlijke mensen hebben ze nou eenmaal niks.

  • Truus Beek, vr 21 januari 2011 15:06 Reageer op Truus

    Truus

    tja met drank op achter het stuur en daarna je macht misbruiken om het in de la te houden vind ik kwalijker.

  • Pieter Pan, vr 21 januari 2011 15:53 in reactie op Truus Beek Reageer op Pieter

    Pieter

    Hero wist overigens enkele weken geleden in het zaterdagmagazine van de VK ook te melden dat hij extra hard insloeg als ME-er op krakers die hem het meest hadden uitgedaagd.

    Hij straalde van plezier toen hij het vertelde.

  • dries b, vr 21 januari 2011 16:05 in reactie op Pieter Pan Reageer op dries

    dries

    Prima als mensen plezier hebben in hun werk.

  • Truus Beek, vr 21 januari 2011 16:26 in reactie op Pieter Pan Reageer op Truus

    Truus

    Ik bedoelde iemand anders, die haar burgemeesterschap gebruikte om de zaak te verdoezelen

    In geval van Brinkman zou ik dat ook hebben gedaan.

    en een geboeide arrestant, die mij op dat moment denkt vooralles te kunnen uitmaken, tja het is fout, maar dan zou ik er ook niet voor instaan hem nog een tik te geven

    aktie reactie fout is hij ook voor bestraft en zie hierover ook ander item op joop

  • Schuur (zaam), vr 21 januari 2011 14:50 Reageer op Schuur

    Schuur

    Aardema gaat straks op zijn Coheniaans een kopje thee drinken met Geliefde Leider Wilders, Redder Van Het Vaderland, Grootste Man Die Ooit Heeft Geleefd, Hij Die Verscheen Uit Het Licht Van Zon En Maan, Zoon Van De 21e Eeuw.

    Daarna is het een kwestie van glas-plas-was.

  • Opinius Media, vr 21 januari 2011 14:45 Reageer op Opinius

    Opinius

    ik las hier van een fervent aanhanger der vrije keuze vvd @ Aert:
    "Het blijft behelpen bij de PVV "

    het is inderdaad een vrije keuze als je je daar mee inlaat als politieke partij teneinde .....vul maar in.

    en er is ook zoiets als moraal,.
    men hoeft er slechts vrij liberaal voor te kiezen
    LOL

  • Aert Willem d'Holbach, vr 21 januari 2011 16:02 in reactie op Opinius Media Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Kunt u dat nader uitleggen?

  • , za 22 januari 2011 14:00 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op

    Nou, misschien kan je , zelf wanneer je vvd-er bent, eens even nadenken over met wat voor spul je samenwerkt, en waarmee je dus een merkwaardig odium op je eigen cluppie legt.
    Wie met pek omgaat wordt ermee besmeurd, weet je wel??
    Geen enkele fatsoenlijke vvd-er kan nog uitleggen toch waarom ze met dit spul in zee zijn gegaan, behalve als voor de macht??

    Vandaar mijn idee: De vdd heeft al evenmin principes als het cda.

  • Joop Schouten, vr 21 januari 2011 14:35 Reageer op Joop

    Joop

    Ik denk (ook) dat deze gegevens voor de gemiddelde PVV-aanhanger weinig zal uitmaken. Ze vinden wel weer een drogreden als excuus en/of hebben zelf ook losse handjes. De steekjes zitten los...
    ...
    Zijsprongetje.
    In Nederland doen 150.000 voorlichters hun best de waarheid te verdoezelen. Daar staan slechts 15.000 journalisten tegenover (...).
    Het is vechten tegen de bierkaai.
    Ook in dit geval.

  • Joe Speedboot, vr 21 januari 2011 14:34 Reageer op Joe

    Joe

    De familie Flodder gaat in de politiek..

  • , vr 21 januari 2011 14:43 in reactie op Joe Speedboot Reageer op

    Tokkie mag ook, hoor.

  • Peet Van Velzen, vr 21 januari 2011 15:51 in reactie op Reageer op Peet

    Peet

    Even ter achtergrond:
    de PVV-er was toen brigadier, en de verdachte had een waslijst van delicten op zijn naam, was zo dronken als een aap (40 a 50 biertjes op) en uitte zeer grove verwensingen richting de brigadier.
    Even een tik met de knuppel vind ik dan wel gepast. Niets mis mee.

  • Gerald Thus, vr 21 januari 2011 16:08 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Gerald

    Gerald

    "Uitte zeer grove verwensingen richting de brigadier".

    En als een PVV'er dit doet heet het dan ineens vrijheid van meningsuiting?

  • bert verpoorten, vr 21 januari 2011 21:51 in reactie op Gerald Thus Reageer op bert

    bert

    Er is een verschil tussen vrijheid van meningsuiting en andere mensen bedreigen dan wel verwensingen naar het hoofd te gooien.
    En wat het verschil is staat in het wetboek beschreven.
    Ga het eens lezen.

  • Rouane Rabbit, vr 21 januari 2011 22:42 in reactie op bert verpoorten Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Er is een verschil tussen vrijheid van meningsuiting en andere mensen bedreigen dan wel verwensingen naar het hoofd te gooien]---

    Precies wat Gerald Thus ook beweerde, alleen als de PVV het doet, dan noemen ze het vrije meningsuiting.

    (ik herhaal het maar even)

  • bert verpoorten, za 22 januari 2011 14:43 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op bert

    bert

    Precies wat Gerald Thus ook beweerde, alleen als de PVV het doet, dan noemen ze het vrije meningsuiting.

    (ik herhaal het maar even)


    Tja herhalen heeft geen zin.
    Ik zou zeggen kom met feiten.

  • Huub Geluk, vr 21 januari 2011 20:45 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Huub

    Huub

    Een tik met een knuppel of wat dan ook is nooit gepast. Dat heet in mijn ogen geweld gebruiken. Dat jij dat hier goed praat, vind ik ongelooflijk.
    Als je niet tegen domme dronken mensen bent opgewassen, ben je niet geschikt om bij de politie te werken. Sterker nog, dan kan je sowieso beter binnen blijven.

  • Hein van Leeuwen, za 22 januari 2011 09:34 in reactie op Huub Geluk Reageer op Hein

    Hein

    Dat ben ik toch niet met je eens, de politie mag gepast geweld gebruiken in bepaalde omstandigheden, daar is het politie voor. In de tijd dat Aardema op de vingers werd getikt bestond er nog een iets andere beleving over het gebruiken van geweld dan nu. Ik maak me sterk dat als het nu was gebeurd het heel goed mogelijk is dat hij helemaal geen straf had gekregen.

    Het gebruiken van geweld tegen mensen in een publieke functie wordt nu gewoon zwaarder bestraft.

  • , za 22 januari 2011 09:33 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op

    Dus Peet van Velsen vindt er *niks mis mee* iemand die geboeid is een optater te verkopen met eeen knuppel?

    Interessant.Een helder inkijkje.

    Waarvan akte.

  • sam tosha, za 22 januari 2011 16:21 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op sam

    sam

    De politie heeft daar middelen voor: boeien en opsluiten. Iemand die al geboeid is op z'n kop slaan, getuigd van gebrek aan zelfbeheersing en de neiging geweld toe te passen.

  • Peet Van Velzen, vr 21 januari 2011 15:51 in reactie op Reageer op Peet

    Peet

    O, sorry, hier de link met de achtergrond-info: http://www.dekrantvantoen.nl/vw/article.do?id=LC-20030418-16013&vw=org&lm

  • Rouane Rabbit, vr 21 januari 2011 22:50 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Rouane

    Rouane

    Duidelijk, hij sloeg iemand die zelf niet tot geweld in staat was wegens boeien, en er was dus ook geen dreiging van geweld.

    Het slachtoffer was stomdronken, dus voor zijn verwensingen had de agent oost-indisch doof kunnen blijven. Het vraagt meer zelfbeheersing dan gewone mensen tonen om politieagent te kunnen zijn, deze was duidelijk te kort geschoten.

    Hij had namelijk iemand die stomdronken was en geboeid met de handen op de rug meerdere vuistslagen in zijn gezicht gegeven, aldus de klacht en de veroordeling.

    Kwalijke zaak. De OvJ is ook van mening dat de man is geslagen terwijl hij geboeid was. De rechtbank veroordeelde de agent conform de eis, daarmee implicerend dat de vordering zoals door de OvJ gesteld als bewezen is verklaard. De agent is niet in hoger beroep gegaan. Kennelijk zag hij geen punten om in hoger beroep enige winst te halen.

    De collega's hebben helemaal niets gezien, en zijn als getuige onbruikbaar.

  • Ruud Velsen, vr 21 januari 2011 14:28 Reageer op Ruud

    Ruud

    Als iemand in de boeien zit en krijgt alsnog een klap van een politieman, dan heeft hij het zelf vast wel uitgelokt. Zoveel vertrouwen heb ik nog wel in de nederlandse politie. Daarom behield politieman Aardema natuurlijk ook zijn VOG en kreeg hij slechts een kleine boete. Volgens mij zijn er in Nederland belangrijkere dingen die de aandacht verdienen. Bijvoorbeeld dat de ABP-pensioenen voor gepensionneerde ambtenaren dit jaar voor de zoveelste keer op rij niet zijn verhoogd omdat Lubbers en Kok indertijd een greep in de pensioenkassen hebben gedaan.

  • Sjouke Boonstra, za 22 januari 2011 14:51 in reactie op Ruud Velsen Reageer op Sjouke

    Sjouke

    == Als iemand in de boeien zit en krijgt alsnog een klap van een politieman, dan heeft hij het zelf vast wel uitgelokt. ==

    Meerdere klappen in zijn gezicht, volgens de verklaring minstens zes. Volgens een agent die getuigde waren het "uppercuts", dus vuistslagen. Terwijl de man geboeid was.

    Ja, dat zal hij vast wel uitgelokt hebben.

  • Kalimero Zinati, vr 21 januari 2011 14:26 Reageer op Kalimero

    Kalimero

    Als de PVV zo doorgaat dan hebben we inderdaad een veilig land;-)hij helpt alle probleemburgeres aan een baan ! als je alle oplichters geweldplegers pornobaronnen brievenbussenpissers dronkaards verkrachters en directeuren die directeuren hadden kunnen zijn de tweede kamer inslingert ,dan wordt het land wel veilig;-) jullie kunnen niet zeggen dat hij geen doelstelling heeft behaald haha...

  • Hein van Leeuwen, vr 21 januari 2011 14:16 Reageer op Hein

    Hein

    Het maakt niet uit, Geert wint ook in Friesland.

  • Jager Verzamelaar, vr 21 januari 2011 14:21 in reactie op Hein van Leeuwen Reageer op Jager

    Jager

    Viel de laatste verkiezingen gelukkig erg tegen

  • Jan B, vr 21 januari 2011 23:49 in reactie op Hein van Leeuwen Reageer op Jan

    Jan

    Niet als zijn financiering uitlekt voor de verkiezingen.

  • Reinaert de Vos, vr 21 januari 2011 14:03 Reageer op Reinaert

    Reinaert

    Als het om een 'laffe mishandeling' ging was hij bij de PVV wel op de goede plek.

  • Aert Willem d'Holbach, vr 21 januari 2011 13:53 Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Het blijft behelpen bij de PVV

  • Zjen Zen, vr 21 januari 2011 13:52 Reageer op Zjen

    Zjen

    Soort zoekt soort..Geert krijgt wat ie oproept.geweld.

  • Bernie Whistler, vr 21 januari 2011 13:51 Reageer op Bernie

    Bernie

    Laf is het zeker, het soort van laf gedrag dat erg goed bij de PVV blijkt te passen. Aardema's aanstaande collega's in het Friese Provinciehuis weten nu dat ze met deze archetypische PVV'er rekening moeten houden. Weinig nieuws, want PVV'ers rijden nu eenmaal dronken over de weg, pissen brievenbussen vol, verkrachten minderjarigen en schofferen minderheden, rammen je ongevraagd voor je bek, bedriegen en bedreigen en lichten de zaak op.

    Een aardige bloemlezing die in celblok A2 van de Bijlmerbajes niet zou misstaan dacht ik, of ben ik nog wat vergeten?

  • Joop Schouten, vr 21 januari 2011 13:41 Reageer op Joop

    Joop

    Typerend....

  • Wout Berlinck, vr 21 januari 2011 13:56 in reactie op Joop Schouten Reageer op Wout

    Wout

    Voor noorderlingen?

  • dries b, vr 21 januari 2011 13:38 Reageer op dries

    dries

    Ik heb vaak verhalen gehoord van arrestanten die denken dat als ze geboeid achter in de auto zitten nog wel even kunnen spugen of schoppen..
    Als bijvoorbeeld dergelijk gedrag er aan vooraf gegaan is vind ik het allemaal niet zo schokkend. Waarschijnlijk kwam de heer Aardema er daarom ook zo licht vanaf.

    Politie agent zijn is extreem stressvol werk. En zoals in elke baan maakt iemand wel eens een foutje.
    Maar misschien wordt dat alles anders als we eindelijk robocop ontwikkeld hebben, Of alle Joopers hun comfortabele baantjes in de steek laten om zelf straatagent te worden.

  • Jager Verzamelaar, vr 21 januari 2011 13:44 in reactie op dries b Reageer op Jager

    Jager

    Gelul

    Ik spreek uit ervaring

    de politie slaat graag weerloze arrestanten in elkaar
    ik heb het zelf een keer meegemaakt en meerdere malen zien gebeuren .

    Stressvol werk?

    Lekker een potje rammen op weerloze mensen lijkt mij persoonlijk inderdaad stressvol .

    Maar ik denk dat het voor hen wel lekker stoom af blaast.

  • dries b, vr 21 januari 2011 13:51 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op dries

    dries

    Volgens mij ken jij meer arrestanten dan politieagenten..

  • Jager Verzamelaar, vr 21 januari 2011 13:55 in reactie op dries b Reageer op Jager

    Jager

    Klopt

    Desondanks doet dat niet af aan mijn kennis over wat een sadisten agenten zijn

    Als ik een agent zie loop ik een blokje om .

    Terwijl ik door de donkerste steegjes en de opgefokste jeugd loop .

    Niets dat me zo'n onveilig gevoel geeft als politie op straat .

    Gaat je niet in de koude kleren zitten dat zinloos politiegeweld.

    En het erge is je kunt er niks mee!

  • N N, vr 21 januari 2011 14:21 in reactie op dries b Reageer op N

    N

    Ik ben geintrigeerd door jouw afbeelding. Wat is het nou precies en wat staat eronder? Ik kan het helaas niet goed zien.

  • Ruud Wiemer, vr 21 januari 2011 17:06 in reactie op N N Reageer op Ruud

    Ruud

    [...Ik ben geintrigeerd door jouw afbeelding...]

    Volgens mij is ie fietsenmaker.

  • Pieter Pan, vr 21 januari 2011 13:52 in reactie op dries b Reageer op Pieter

    Pieter

    Laat de woorden even op je inwerken. Je slaat iemand die zich niet kan verdedigen in het gezicht. Dan ben je een lafaard die niet de zelfbeheersing kan opbrengen om bij de politie te werken.

    U vindt het zeker ook normaal dat mensen die werkzaam zijn in de zorg en dagelijks bespuugd, uitgescholden en fysiek bedreigd worden, af en toe een mep uitdelen aan een invalide client.

    Maar goed, de winterstop is voorbij. PVV politici die in aanraking met justitie komen deel twee.

    ' Gaat chips en cola halen...'

  • Rouane Rabbit, vr 21 januari 2011 13:53 in reactie op dries b Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Waarschijnlijk kwam de heer Aardema er daarom ook zo licht vanaf.]---

    Er zijn best veel mensen die denken dat een slachtoffer zelf schuld is aan wat hem of haar overkomt. Zonder veel kennis van de zaak proberen de rol van de dader begrijpen en te verontschuldigen.

    Je leest dat best veel, en soms is het ook terecht.

    Maar het is wel goed om kennis van details van de zaak te hebben, en niet uitsluitend af te gaan op de hoogte van de boete.

    Maar ik begrijp dat het jou niet om de dader te doen is maar om de PVV, die er toch weer keer op keer in slaagt om kandidaten aan te trekken met een vuiltje, en iedere keer zegt zijn aanhang dat er eigenlijk niets aan de hand is.

    Geloofwaardigheid van dit soort argumenten wordt op den duur wel minder.

    Een politieagent hoort niet onnodig te mishandelen, geweld door de politie uitgeoefend mag nooit revanchistisch zijn, maar dient altijd nuttig en binnen de grenzen van de wet te zijn.

    Deze man heeft een boete gekregen, dus kun je ervan uitgaan dat zijn geweldsuitoefening een onwetmatig karakter had.

  • Piet de Geus, vr 21 januari 2011 14:28 in reactie op dries b Reageer op Piet

    Piet

    "Politie agent zijn is extreem stressvol werk."

    Zeker! Ik geef het je maar te doen: met twee vingers een verbaal uittikken. En dan verschijnen er om het andere woord nog rode kringeltjes op het scherm ook.

  • Rachid el Hajoui, vr 21 januari 2011 13:38 Reageer op Rachid

    Rachid

    Ik vind het een zorgelijk ontwikkeling dat politie agenten zich aan getrokken tot de fascistische beweging PVV. ik vraag me af hoe veel politie agenten rond lopen met een fascistiche gedachte goed.

  • Mostafa Mouktafi, vr 21 januari 2011 13:51 in reactie op Rachid el Hajoui Reageer op Mostafa

    Mostafa

    De politie is bedoeld om het volk te beschermen!!

  • Rouane Rabbit, vr 21 januari 2011 14:25 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Rouane

    Rouane

    Ik wil niet pietluttig doen, maar de politie is bedoeld om de wet te handhaven, dat kan best betekenen dat een deel van het volk dan niet beschermd wordt.

    Bijvoorbeeld:
    Vooral bij rampen wordt de rol van de politie dubieus. Ze moet dan de wet handhaven en optreden tegen plundering, ook al dient die plundering om de honger te bestrijden.

  • Jager Verzamelaar, vr 21 januari 2011 14:29 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Jager

    Jager

    Hoe kom je daar bij?

  • Mostafa Mouktafi, vr 21 januari 2011 18:55 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Was ik aan het knoeien?

  • YggY ..., vr 21 januari 2011 13:33 Reageer op YggY

    YggY

    Het zal wel vreemd klinken maar ik kijk al niet eens meer op van dit soort berichten.

    Agressief is zo PVV.

  • Jager Verzamelaar, vr 21 januari 2011 13:32 Reageer op Jager

    Jager

    Ik ben veel erger mishandeld door de politie met handboeien om.

  • Hugo Gündel, vr 21 januari 2011 15:18 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Hugo

    Hugo

    Gosh ... wat was er aan de hand? Achterlicht van de fiets defect? Toffeepapiertje op straat gegooid?

  • Jager Verzamelaar, vr 21 januari 2011 21:26 in reactie op Hugo Gündel Reageer op Jager

    Jager

    Min of meer wel ja

    Ik heb niks crimineels gedaan noch de mensen die ik mishandeld heb zien worden

    sorry ik wil niet teveel in detail treden gezien de politie anders weet wie ik ben en me anders mogelijk oppakken wegens smaad of zoiets

    je weet het nooit met die engerds

    Ik heb nimmer iemand kwaad gedaan en de mensen waar ik het over heb hebben ook geen mens of dier kwaad gedaan

  • , za 22 januari 2011 10:55 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op

    Probeer je die man nou goed te praten?

  • Jager Verzamelaar, za 22 januari 2011 11:25 in reactie op Reageer op Jager

    Jager

    welke man

    ik heb een aversie tegen elke agent vanwege dit soort mishandeling.
    Met een Militair kan ik soms nog een biertje drinken (hebben altijd van die gezellige trauma's en geven me altijd gelijk over Irak en Afghanistan) met een politieagent wil ik niet eens een biertje drinken .

    Tuig van de richel! en dan druk ik me zacht uit want ik heb al 400,- boete door in de openbare ruimte een ander woord te hebben gebruikt óver die &^$%&^%#*#&*#^(

  • Jager Verzamelaar, vr 21 januari 2011 13:31 Reageer op Jager

    Jager

    200,-


    ongelovelijk!

  • Schuur (zaam), vr 21 januari 2011 13:27 Reageer op Schuur

    Schuur

    En dat is één.......

  • morgaine Le Fay, vr 21 januari 2011 13:23 Reageer op morgaine

    morgaine

    welja...iemand slaan in het gezicht die al handboeien om had...hoe ver kun je zakken?? en waarom wordt dit bestraft met een lullige geldboete? en waarom houdt deze aardema zijn verklaring voor goed gedrag????

  • Jager Verzamelaar, vr 21 januari 2011 13:35 in reactie op morgaine Le Fay Reageer op Jager

    Jager

    Omdat de politie heilig is hoe erg ze mensen dan ook mishandelen

  • Zeer Voornaam, vr 21 januari 2011 13:37 in reactie op morgaine Le Fay Reageer op Zeer

    hoe ver kun je zakken???

    Nou, je kan ook in brievenbussen van mensen met een andere mening pissen. Of sex lijnen openen maar dan zonder iemand aan de lijn omdat mensen niet gaan klagen dt hun sex lijn het niet doet. Of huis dieren zoveel belangrijker vinden dan mensen dat jen je zwangere vrouw bedreigt te gaan slaan. Of in cafés kopstoten uitdelen. Of aan een toog de barkeeper een mep verkopen omdat die je verteld dat je genoeg gezopen hebt. Daar hebben we een speciale "beweging" voor opgericht.
    En er zijn hordes mensen die vinden dat ze bij die club horen.
    Ook zijn er liberalen en christenen die helemaal geen bezwaar hebben om met dat zooitje samen te werken...

    Dus het kan allemaal nog veel erger.

  • morgaine Le Fay, do 03 februari 2011 22:04 in reactie op Zeer Voornaam Reageer op morgaine

    morgaine

    het klopt wat je zegt,
    maar waar ik meer op doelde was dat het naar mijn mening een teken van zwakte is, iemand die geboeid is gaan slaan...
    het valt bij mij in de categorie net zo zwak als iemand in de rug schieten...
    doe het dan zonder boeien en met lef, kan diegene tenminste zichzelf verdedigen.

  • , vr 21 januari 2011 13:20 Reageer op

    Ligt het nou aan mij of hebben ze bij die pvv een surplus aan lieden met losse handjes?
    Enfin, het feest der herkenning kan beginnen, alle kandidaten zijn bekend en nu komen de onthullingen los.
    Dat wordt weer genieten geblazen.

  • Jager Verzamelaar, vr 21 januari 2011 13:42 in reactie op Reageer op Jager

    Jager

    Als je verbaal mensen mishandeld trek je mensen aan die het fysiek ook doen .

    En daarbij is de PVV wel degelijk een gewelddadige partij met knieschoten en Hero Brinkman die persoonlijk in ME pak alle krakers hun panden uit wilde rammen.

    Om maar niet te spreken over hun verdere ideeën over keihard aanpakken.

    Tel daarbij aanhang op die niet schroomt je met de dood te bedreigen op internet.

  • bert verpoorten, vr 21 januari 2011 16:36 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op bert

    bert

    Ach 1 tip.
    Bedreigers via de foon danwel internet,of brieven moet je niet zo zwaar aan tillen.
    Mensen die bellen en roepen ik kom en ga jou enz.
    Die komen niet.
    Je moet alleen bang zijn voor hen die ineens voor je neus staan.
    Dat is hetzelfde met onweer.
    Je hoeft alleen bang te zijn voor de klap die je niet hoort,alle anderen zijn goeie.
    Hetzelfde geld voor de lichtflits die je niet ziet.

  • YggY ..., vr 21 januari 2011 17:04 in reactie op bert verpoorten Reageer op YggY

    YggY

    Bedreigers via de foon danwel internet,of brieven moet je niet zo zwaar aan tillen.
    ================

    Vertel dat maar eens aan Wilders want de heer Wilders schijt in enen alle kleuren van de regenboog en laat zich beveiligen door een leger beveiligers.

    Uiteraard op kosten van de belastingbetaler

  • Hein van Leeuwen, za 22 januari 2011 09:35 in reactie op YggY ... Reageer op Hein

    Hein

    Je wilt toch niet dat hij een martelaar wordt? Hebben we nog veel langer last van hem.

  • Censuur Joop, vr 21 januari 2011 17:16 in reactie op bert verpoorten Reageer op Censuur

    Censuur

    Dat neemt niet weg dat laffe bedreigingen via internet of wat dan ook heel vervelend zijn en een nare bijsmaak geven. Ik heb ze liever aan de deur, dan kan ik zien met wie ik te maken heb en zelf beoordelen of ik een persoon en zijn bluf ernstig moet nemen.

  • Jager Verzamelaar, vr 21 januari 2011 20:25 in reactie op bert verpoorten Reageer op Jager

    Jager

    Ik ben wilders niet

    ik maak me niet druk om een virtuele bedreiging

    ; sterker nog

    ik maak me er niet druk om

    enige mensen die eng zijn zijn agenten


    de rest neem ik met een korrel zout

    deden anderen dat ook maar eens

  • Jan B, vr 21 januari 2011 23:48 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Jan

    Jan

    "Als je verbaal mensen mishandeld trek je mensen aan die het fysiek ook doen"

    Die houden we er in. Er zou wel eens veel waarheid in kunnen steken.

  • Jager Verzamelaar, za 22 januari 2011 00:04 in reactie op Jan B Reageer op Jager

    Jager

    nou liever niet

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel