13 september 11 11:30 Reageer (107) Politiek RSS

SP: 'PVV lapt partijprogramma keer op keer aan de laars'

Wetenschappelijk bureau van de SP: PVV breekt belofte na belofte om gedoogconstructie te kunnen behouden

Het wetenschappelijk bureau van de SP heeft een analyse gemaakt van alle stemmingen van de PVV in de Tweede Kamer tussen januari en juli 2011. Uit deze analyse blijkt dat de partij stelselmatig beloftes uit eigen programma breekt. De PVV lapt haar partijprogramma stelselmatig aan de laars, om het minderheidskabinet van VVD en CDA in het zadel te houden, aldus de SP.

Arjan Vliegenthart, SP-senator en directeur van het wetenschappelijk bureau verklaart dat anders dan Wilders zegt, de PVV niet opkomt voor de belangen van 'Henk en Ingrid'. "Wilders is een veelpleger als het gaat over het breken van verkiezingsbeloften. Dat is geen mening, dat is een vaststelling [...] Ze houden hun kiezers voor de gek."

De SP schrijft onder meer:

"Op tal van terreinen stemde de PVV anders dan wat er op basis van haar verkiezingsprogramma verwacht mocht worden. Zo weigert de PVV paal en perk te stellen aan topsalarissen in de publieke sector en omarmde Wilders de marktwerking in de zorg."

De SP stelt dat het logisch is dat een partij moet inleveren op zijn standpunten om mee te kunnen regeren. De PVV laat zijn kiezers echter compleet links liggen. Bovendien gedoogt de partij slechts, en is er van actieve regeringsdeelname geen sprake.

Vliegenthart:

"De PVV is ontstaan door rechts uit de VVD te stappen, heeft een U-bocht naar de SP gemaakt en is nu terug op rechts. Als je als kiezer SP-standpunten deelt en denkt die ook bij de PVV te vinden, kom je bedrogen uit."

SP: Wilders veelpleger bij het breken verkiezingsbeloften
De Volkskrant: Analyse SP: PVV breekt stelselmatig politieke beloftes uit eigen programma

Mis niets: Volg Joop op Twitter, vind Joop leuk op Facebook

cc-foto: Screenpunk

Laatste Reacties (107) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Mina Veldman, wo 14 september 2011 19:50 Reageer op Mina

    Mina

    Het kost een hoop nonsense, verspilling van energie en tijd. That's for sure. ;-)

  • Home Cinema, wo 14 september 2011 18:59 Reageer op Home

    Home

    Grappig de SP maakt zich druk over de PVV. Heeft de SP niets beters te doen?

  • Gerard Postma, wo 14 september 2011 09:49 Reageer op Gerard

    Gerard

    Als Wilders deze zogenaamde Henken en Ingrids kwijtraakt komt er wel weer een ander soort Wilders,of Fortuin.Er zijn nu eenmaal landgenoten die een sterke leider willen die zegt waar het op staat,ongeacht het zogenaamde partij programma wat de meesten niet eens kennen en ze trouwens ook niet interreseert.

  • de heer Meijerink, wo 14 september 2011 13:54 in reactie op Gerard Postma Reageer op de heer

    de heer

    Na de zin 'alle moslims het land uit' was de inspiratie van de GBL (vanzelfsprekend) op. Hij heeft toen een fles jonge klare achter de huig gekiept, heeft daarna de pen over het papier bewogen en het hele zaakje gepubliceerd.
    Je kunt het hem dus niet kwalijk nemen dat hij nu wat anders roeptoetert, want hij kent vanzelfsprekend de inhoud niet meer! En Henk&Ingrid lezen toch geen lappen tekst zonder plaatjes.

  • Marjolein Stuijfbergen, wo 14 september 2011 07:48 Reageer op Marjolein

    Marjolein

    Op een heel enkele reactie na, geen bekende PVV-Jopers gezien bij dit artikel....

    Of zouden ze nog komen?

  • Berthold Hohenlowe, wo 14 september 2011 00:58 Reageer op Berthold

    Berthold

    Je krijgt bijna het idee dat de SP meer weet van het partijprogramma van de PVV als van hun eigen programma.

  • , wo 14 september 2011 08:09 in reactie op Berthold Hohenlowe Reageer op

    Dat kan goed kloppen.
    Daar heb je helemaal gelijk in.
    Tenslotte heeft wilders zijn programma een op een overgeschreven van het SP-programma.
    Niet om er ook maar één punt van uit te voeren, maar om zieltjes te winnen.

  • Joop Schouten, wo 14 september 2011 10:09 in reactie op Berthold Hohenlowe Reageer op Joop

    Joop

    Gelukkig weten wij allemaal dat jouw indrukken suggestief zijn en bedoeld om de essentie van de inhoud een negatieve draai te geven.

  • Censuur Joop, wo 14 september 2011 11:59 in reactie op Berthold Hohenlowe Reageer op Censuur

    Censuur

    "Je krijgt bijna het idee"

    Inderdaad, JIJ krijgt het idee, dat heb je goed gezegd. Ik krijg dat idee niet. Wilders is een plagiator met maar één ideologie.

  • Francis Joseph, di 13 september 2011 21:51 Reageer op Francis

    Francis

    Hoe lang kan het PVV-huisje nog blijven staan? Een ondemocratische beweging zoals de PVV die een hele bevolkingsgroep in ons land (met name onze één miljoen moslim medelanders) uitsluit en kennelijk als tweederangsburgers beschouwd heeft geen bestaan recht wat mij betreft. Wij wonen allemaal in een democratische rechtsstaat, nietwaar?

  • anton groeneveld, di 13 september 2011 20:02 Reageer op anton

    anton

    en de multi-culti de pvv : dikke lul 3 bier en toedeledookie

    leef tijd bepalende sub-cultuur van drank en drugs en prostitutie verslaafden

    leger des heils tot een soort christendom surrogaat bekeerd

    en de slecht tegen het verlies kunnende populistiesche achterban

    bezint eer ge begint

    en niet alleen maar als het om uw twijfelachtige

    wel of niet eigen kinderlijke of kinderachtige nageslachtelijke uitschot gaat

    ziedaar traditioneel joodsch christelijk nederland

  • Frank Straathoff, di 13 september 2011 19:15 Reageer op Frank

    Frank

    VVD kan op haar agenda doorgaan want de PVV buigt (althans volgens de SP). Waarmee wordt aangetoond dat de VVD redelijk authentiek blijft... geweldig toch.

    Zou Rutte nou zo slim zijn geweest dat hij dit bij de formatie al aan zag komen? Wat een held.

  • Ernst Anepool, di 13 september 2011 19:55 in reactie op Frank Straathoff Reageer op Ernst

    Ernst

    Kunt beter het stuk doorelzen wat de SP geschreven heeft, want de VVD liegt en draait bijna net zo hard...


    Er zou zogenaamd 18 Miljard bezuinigd worden, maar in werkelijkheid heeft de VVD inmiddels meer dan 36 Miljard meer uitgegeven dan gepland, dus inplaats van 18 miljard bespaard heeft de VVD nu al in dat half jaartje dat de eggevens bestrijken 36 + 18 (niet bespaard immers) 54 miljard teveel uitgegeven...


    De staatsschuld groeit onder Rutte nog harder dan onder Wiegel destijds...


    En ondertussen blijven ze maar honmderden miljoenen *extra* aan het bedrijfsleven uitdelen :-(((

    [quote]
    Pagina 2 van 4
    Ministerie van Economische
    Zaken, Landbouw en
    Innovatie
    Notanummer
    EL&I / 11136583
    Betere bedrijfsfinanciering voor MKB en innovatief ondernemerschap
    • Een innovatiefonds van 500 miljoen euro dat risicokapitaal en innovatieleningen verschaft aan MKB’ers per 1 januari 2012.
    • Garantieregeling voor ondernemingsfinanciering voor leningen tot maximaal 50 miljoen euro wordt verlengd.
    • Garantiebudget van het borgstellingskrediet MKB wordt verhoogd van ruim 750 miljoen naar een miljard euro.
    • Maximale microkrediet wordt verhoogd van 35 naar 50 duizend euro.
    [/quote]

    En word de Crisis en Herstel wet net als het kwartje van Kok *permanent gemaakt, waardoor bedrijven ongelimiteerd kunnen blijven afschrijven op in de *toekomst* te investeren bedrijfsmiddelen...

    Oftewel, ons belastinggeld word bijna direct overgemaakt naar Wiegel en van Boxtel :-(

  • Arie Roos, di 13 september 2011 20:14 in reactie op Frank Straathoff Reageer op Arie

    Arie

    [VVD kan op haar agenda doorgaan want de PVV buigt (althans volgens de SP). Waarmee wordt aangetoond dat de VVD redelijk authentiek blijft... geweldig toch.

    Zou Rutte nou zo slim zijn geweest dat hij dit bij de formatie al aan zag komen? Wat een held.]

    Daar hoeft Rutte niet zo'n held voor te zijn, want dit heeft hij gewoon zelf uitonderhandeld. Wat Rutte volgens mij niet aan heeft zien komen, is dat het PVV electoraat hier helemaal niets om geeft, waardoor Wilders in de peilingen nu ongeveer net zo groot is als de VVD.

  • Censuur Joop, wo 14 september 2011 12:08 in reactie op Frank Straathoff Reageer op Censuur

    Censuur

    Ik kan me voorstellen dat jij je eigen woorden gelooft. Gelukkig hoef ik me dat niet voor te stellen en kan ik de onwaarheid in je woorden zien.

  • jan bakker, di 13 september 2011 18:19 Reageer op jan

    jan

    Kom op zeg, we gaan tot het `programma`van de PVV niet OOK nog een keer serieus nemen??!!

    Dat `verkiezingsprogramma` is een transcriptie van een zaterdagmiddag aan de stam-borreltafel, en dat dan weer uitgetypt!

    Geen mens heeft het gelezen, geen mens heeft het ook maar enigzins mee laten bepalen voor zijn stem, en nu gaat hewt `wetenschappelijk bureau` van de SP, dat opeens serieus nemen????
    Komop jongens en meisjes van de SP, er zijn wel wat belangrijkler dingen te doen! Het grootste gevaar van de PVV is, dat het weldenkende deel van het volk ze ook nog eens een keer serieus gaat nemen!

  • Kees Apollo, di 13 september 2011 16:55 Reageer op Kees

    Kees

    De PVV is de religieuze satelliet van de VVD.
    Een kruising tussen neoliberaal en conservatief. De hoeder van Joods/christelijke normen en waarden, en de heilig verklaarde vrije markt en hypotheeksubsidie.

    Per abuis, en soms ook met kwaadaardige opzet, wordt de christelijke naastenliefde van de PVV aangezien voor een sociaal gezicht dat in de richting van SP zou gaan.
    Christelijke naastenliefde heeft echter niet primair als doel zorg te dragen voor hulpbehoevende medemens. Het primaire doel is een eerste rang plaats in de hemel, graag met de kinderen erbij. De zorg voor derden is slechts een van de middelen om pluspunten te halen bij Ons’ Lieve Heer teneinde het doel te bereiken.

    Ondanks de ongetwijfeld goede bedoelingen is de naastenliefde bij de PVV dan ook op religieuze wijze ondergeschikt aan het welgemeende eigenbelang. Als er bijvoorbeeld even een paar miljard euro extra is te besteden worden die onmiddellijk doorgeschoven naar de villabewoners door de overdrachtsbelasting te verlagen. Is er later weer een tekort dan is dat erg jammer voor Henk en Ingrid maar iemand zal toch de rekening van de kredietcrisis moeten betalen.

    Wel fijn dat met instemming van de religieuze PVV de troonrede met al het slechte nieuws voor Henk en Ingrid zonder twijfel zal wel worden afgesloten met een toepasselijke bede om het leed van de gebroken beloftes te verzachten.

  • Jan Jansen, di 13 september 2011 19:12 in reactie op Kees Apollo Reageer op Jan

    Jan

    Goede Kees

    Dank voor je verhaal. Ben het met je eens.
    Echter: henk en ingrid, johnie en anita, davy en gwen hebben een held gevonden. Eerst bleven zij thuis op de bank. Maar nu is er iemand die 'het maar durf te zegge'. En komen ze van de bank en gaan ze voor het eerst stemmen.
    Juist daar zit het (lees ons) probleem. Moeten wij ons verlagen tot het debiele nivo van de geblondeerde dictator? Oneliners? Draaikontterij? Haatzaaien? Of moeten wij henk en ingrid aanspreken en met simpele woorden overtuigen van de doodlopende straat die ze met een keuze voor de partij voor volksverlakkerij en vunzigheid zijn ingeslagen. Mijn teller staat op vijf die nooit meer op die club gaan stemmen. Kost een biertje en een etentje maar heeft zin.

  • Alexander Raaijmakers, di 13 september 2011 16:41 Reageer op Alexander

    Alexander

    Duidelijk!

    Er zijn mensen die het gevoel hebben dat ze voortdurend genaaid worden. Door de elite. Door de financiele elite. Die het graaien hebben uitgevonden.

    Van die mensen hebben er heel wat PVV gestemd.

    Die mensen hebben hun stem vergooid. Ze hadden net zo goed VVD kunnen stemmen. Dan weet je zeker dat je (als je 'maar' een modaal inkomen hebt) genaaid wordt. Maar bij de PVV doen ze alsof ze voor Henk en Ingrid opkomen. NIets is minder waar. Ze zijn er alleen voor Boudewijn en Madeleine. Voor de mensen die het al goed hebben. En die het onder de VVD-CDA-PVV poppenkast nog beter zullen krijgen.

  • Nico de Ligt, di 13 september 2011 20:58 in reactie op Alexander Raaijmakers Reageer op Nico

    Nico

    Alexander Raaijmakers, di 13 september 2011 16:41...........U bent Roderik en Esmeralda nog vergeten te noemen.

  • Bijstandskoning van GeenStijl, di 13 september 2011 21:16 in reactie op Alexander Raaijmakers Reageer op Bijstandskoning

    Bijstandskoning

    De PVV is er voor de islamhater, zoveel is zeker voor mij. Alle andere punten zitten bij voorbaat al op de schopstoel. Dus heb je op charismatische Geert hebt gestemd voor je rollator in het basispakket... foutje bedankt! Geert Wilders die voor je bajaardenkarretje door het vuur gaat: what were you thinking! Natuurlijk doet die man dat niet. Hij is verantwoording verschuldigd aan zijn anonieme broodheren, de Joodse clubs en Amerikaanse islamhaters. Dus ook al kwam Geert 1 dag voor de verkiezingen nog met een schaal koekjes in je bejaardenhuis: helaas halalkaas!

  • Censuur Joop, wo 14 september 2011 12:06 in reactie op Alexander Raaijmakers Reageer op Censuur

    Censuur

    "Er zijn mensen die het gevoel hebben dat ze voortdurend genaaid worden. Door de elite. Door de financiele elite."

    Maar daar horen Henk en Ingrid niet bij. Die denken dat ze voortdurend genaaid worden door een moslim. Wat Ingrid diep in haar hart hoopt.

  • , wo 14 september 2011 14:13 in reactie op Censuur Joop Reageer op

    Mocht Ingrid willen!!
    Maar ja, Mehmet heeft ze een stuk leuker in zijn kladboekje staan!

  • Jack Segbars, di 13 september 2011 16:26 Reageer op Jack

    Jack

    So, wat een openlijke sollicitatie naar de gunsten van de spijtoptant PVV-stemmer.
    De SP was ooit linkser dan de PvdA, werft onder nationalisten en maakt via een u-turn een knieval naar het populisme en wie weet waar het nu vertoeft?

  • Bijstandskoning van GeenStijl, di 13 september 2011 16:20 Reageer op Bijstandskoning

    Bijstandskoning

    Die PVV'ers zal het wel niet uitmaken. Die stemmen voor de emotie, het idee. "Wilders zal ze met veel vertoon te grazen nemen." Waar het Wilders echt om gaat is een islamverbod denk ik. Alle populistische publiekstrekkers zoals AOW en Europa zijn kleingeld en kunnen desgewenst overboord. Dat blijkt ook want het breekpunt van AOW op je 65 werd weggedaan, en Wilders subsidieert het Europese feestje met 51 miljard.

  • Meta Foor, di 13 september 2011 16:03 Reageer op Meta

    Meta

    de SP wordt overmoedig nu ze wat extra zetels in de peilingen hoger staan; op die manier positioneren ze zich als de nieuwe gedoogpartij bij het volgende kabinet vvd/cda

  • Aert Willem d'Holbach, di 13 september 2011 15:04 Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Waarmee dus het fabeltje ontkracht wordt, het fabeltje dat VVD en CDA aan de leiband lopen van de PVV. Het is eerder andersom, de PVV doet er alles aan om aan het pluche te blijven hangen.

    Met innige dank aan het wetenschappelijk bureau van de SP.

  • Frank Schutte, di 13 september 2011 15:21 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Frank

    Frank

    Beste Aert,
    Uit uw reactie blijkt dat U opgelucht bent, maar zouden uw partij de VVD en het CDA daar dan geen consequenties aan moeten gaan verbinden, of zijn deze partijen net zulke Jezusverraders voor de 1,5 miljoen kiezers van de PVV.

  • Aert Willem d'Holbach, di 13 september 2011 15:45 in reactie op Frank Schutte Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Opgelucht? Waarom zou ik opgelucht moeten zijn? Het vermoeden was bij mij altijd al aanwezig. Anders zou ik het geen fabeltje genoemd hebben. De SP ontkracht haar eigen leugen, dat is geen reden voor opluchting, dat is reden tot hilarisch hoongelach.

    En de consequenties voor VVD en CDA? Geen, zou ik denken. Die partijen zijn niet verantwoordelijk voor de mate waarin de PVV zijn programma weet in te vullen. Het partijprogramma is een belofte van een partij aan haar kiezers, daar staan de overige partijen buiten.

  • Frank Schutte, di 13 september 2011 16:06 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Frank

    Frank

    Beste Aert,
    Dus bevestigd hierbij in iedergeval dat uw partij uit allemaal Jezusverraders bestaat en heeft bestaan.

  • Censuur Joop, di 13 september 2011 16:22 in reactie op Frank Schutte Reageer op Censuur

    Censuur

    Eigenlijk bestaat het niet alleen uit jezusverrraders maar meer nog uit landverraders. En wel het verraad van de mensen in ons land die het meest te lijden hebben van de hele en halve onwaarheden die de VVD liep en loopt te verkondigen.

  • Aert Willem d'Holbach, di 13 september 2011 17:07 in reactie op Frank Schutte Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Nee, dat bevestig ik niet. Ik heb het over eigen verantwoordelijkheden.

  • Frank Schutte, di 13 september 2011 19:20 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Frank

    Frank

    Beste Aert,
    Dus volgens uw partij heb ik op een product die ik afneem, zoals een pen van twintig eurocent meer garantie met al zijn wettelijke bepalingen en de daaruit voorkomende juridische mogelijkheden dan op mijn stem die ik heb uitgebracht op een politieke partij die de boel loopt te belazeren.

  • Piet de Geus, wo 14 september 2011 12:29 in reactie op Frank Schutte Reageer op Piet

    Piet

    "heb ik op een product die ik afneem, zoals een pen van twintig eurocent meer garantie met al zijn wettelijke bepalingen en de daaruit voorkomende juridische mogelijkheden dan op mijn stem die ik heb uitgebracht op een politieke partij die de boel loopt te belazeren."

    Maar niets weerhoudt je ervan om de volgende keer op een betrouwbare partij te stemmen.

  • Frank Schutte, wo 14 september 2011 13:24 in reactie op Piet de Geus Reageer op Frank

    Frank

    Beste Piet,
    Waarom geen keurmerk voor politieke partijen zoals het FSC-keurmerk, dan kan je aan het stempel op het partijprogramma zien of je met een goede of foute partij te maken hebt.

  • Piet de Geus, wo 14 september 2011 13:54 in reactie op Frank Schutte Reageer op Piet

    Piet

    "Waarom geen keurmerk voor politieke partijen zoals het FSC-keurmerk"

    Omdat oppositiepartijen dan automatisch goed scoren en regeringspartijen (die in coalitieland per definitie compromissen moeten sluiten) automatisch slecht.

    Dan kun je bij regeringspartijen nog kijken wie het meest zijn zin heeft gekregen. Doorgaans is dat de grootste.

    Uiteraard zegt dat niets over hoe het na de volgende verkiezingen zal verlopen. Een regeringspartij komt in de oppositie: hoera, die kan het keurmerk terugverdienen. Een oppositiepartij komt in de regering: die raakt gegarandeerd het keurmerk weer kwijt.

    Daarnaast heb je natuurlijk partijen die inherent onbetrouwbaar zijn (populistische partijen, religieuze partijen) maar zo'n keurmerk zal door bovenstaande wetmatigheden niets voorstellen: het reflecteert grotendeels de verkiezingsuitslag en de uitkomst van de formatie.

  • , wo 14 september 2011 13:37 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op

    *De SP ontkracht haar eigen leugen*


    Welke?
    Of was dit een van je staaltjes wishful thinking??

  • Ben Joosten, di 13 september 2011 15:28 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Ben

    Ben

    "Het is eerder andersom, de PVV doet er alles aan om aan het pluche te blijven hangen."

    Maar ze weten het uitstekend te verkopen.
    Alles precies hetzelfde doen wat ze de zogenaamde elite altijd verwijten, inclusief het verblijf in de achterkamertjes, en het dan toch "nieuwe politiek" noemen.
    Het Ministerie van de Waarheid is er niets bij.

  • Aert Willem d'Holbach, di 13 september 2011 17:08 in reactie op Ben Joosten Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    De PR van de PVV is uitstekend, gegeven de winst in de peilingen.

  • Freedom Waves, di 13 september 2011 16:53 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Freedom

    Freedom

    Je verdedigt nu de valse deal die jij en je maten gemaakt hebben met de pvv.
    het wordt er niet beter op....

  • Aert Willem d'Holbach, di 13 september 2011 17:09 in reactie op Freedom Waves Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Wat is er vals aan een coalitie? Zo doen we dat al eeuwen, netjes volgens de wet.

    Dat u er niet blij mee bent, wil nog niet zeggen dat het een valse deal is. Ik ben ook niet blij met u maar om u daarom maar een vals mens te noemen... dat zou ik natuurlijk nooit doen.

  • Joop Schouten, wo 14 september 2011 10:11 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Joop

    Joop

    'netjes volgens de wet'.

    Wetten worden door de VVD misbruikt om zich achter te verschuilen.
    VVD-ers zijn laf.

  • Aert Willem d'Holbach, wo 14 september 2011 18:43 in reactie op Joop Schouten Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Dat u dat zegt, maakt op mij weinig indruk.

  • Freedom Waves, wo 14 september 2011 10:35 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Freedom

    Freedom

    Ik bedoelde het woord vals als in "onecht".

    Er is geen deal, echt of onecht,omdat de pvv een extreem rechtse satelliet is van de vvd.

  • Aert Willem d'Holbach, wo 14 september 2011 22:06 in reactie op Freedom Waves Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Dan vervangt u "vals" in mijn reactie toch door "onecht"...

  • Hein van Leeuwen, di 13 september 2011 14:15 Reageer op Hein

    Hein

    De PVV is er alleen voor de opportuniteit en niet voor iets als consistent beleid. Het gaat bij hen dan ook niet over hun kiezers, maar om het centrum van de macht.

  • Joe Speedboot, di 13 september 2011 13:43 Reageer op Joe

    Joe

    Kijk naar de foto van de heren bij dit artikel, stel jezelf de vraag of je een tweedehands auto van ze zou durven kopen en je komt vrijwel zeker op hetzelfde antwoord als waar de SP haar wetenschappelijk bureau voor nodig heeft.

  • Jan Jansen, di 13 september 2011 13:40 Reageer op Jan

    Jan

    Hoe aandoenlijk...
    ...de partij van volksverlakkerij en vunzigheid een verkiezingsprogramma?

    Voor wie? ...henk en ingrid lezen niet.
    Waarom? ...de geblondeerde dictator twittert toch enkel en alleen?
    En wie moet dat dan uitdragen? ...toch niet dat krapuul dat zitting heeft voor deze club in de TK, EK, provincien en gemeentens?

    En bovendien: de haat die geblondeerde dictator koestert jegens links, moslims, feiten en argumenten is dusdanig groot dat hij zijn eigen geschrift liever gebruikt als pleepapier.

  • Mostafa Mouktafi, di 13 september 2011 13:15 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    De PVV, de Partij Van Vies. Nu besmeurt met de SP gebonden tomatensoep. Heerlijk.

  • W.J. v/d Straat, di 13 september 2011 13:13 Reageer op W.J.

    W.J.

    Grappig dat de TeleToeter dit nieuwsfeit niet vermeldt.

    Een citaatje uit de NRC dan maar, ter onderstreping van hoe "eerlijk"
    de GBL is:

    "Volgens Westergaard heeft Wilders hem in Denemarken opgezocht en “rijkelijk gecompenseerd”. Hij kan zich het gesprek nog levendig herinneren. “Van mijn vrouw moest ik vragen of Wilders zijn haar blondeert. Dat heb ik gedaan. ‘Nee’, was het antwoord.”

    Volledig artikel in NRC Next

  • Doctor Andus, di 13 september 2011 13:41 in reactie op W.J. v/d Straat Reageer op Doctor

    Doctor

    Volledig artikel:
    http://www.nrc.nl/nieuws/2011/09/13/wilders-compenseerde-westergaard-rijkelijk-voor-cartoon/

  • W.J. v/d Straat, di 13 september 2011 14:12 in reactie op Doctor Andus Reageer op W.J.

    W.J.

    Nee dat is een stukje uit de NRC dat verwijst naar het volledige interview in Next !

    Dit ter info voor iedere geïnteresseerde. Helaas kan ik die link niet geven.

  • Stuur Dogger, di 13 september 2011 13:05 Reageer op Stuur

    Stuur

    De poltitiek van de pvv staat inmiddels bekend als boerenbedrogpolitiek. Keer op keer wijken ze, kennelijk omwille van de dik betaalde pluche, af van hun programma en laten ze H&I als een baksteen vallen. De vvd en het cda laten ze de kooltjes uit het vuur halen en treden ze vervolgens op als stemvee in de 2e kamer. Bovendien doen ze aan geschiedvervalsing en verdraaien ze politiek historische feiten. Denk bijvoorbeeld aan het beschuldigen van links voor het binnenhalen van migranten uit het middenoosten. De semipopulisten als Van Agt en Lubbers zijn daar onder meer debet aan geweest. Maar ook het bedrijfsleven had groot behoefte aan goedkope werkkrachten. En dan Wilders zelf. Zie hem zitten in de bankjes van de 2e kamer. Ongeinteresseerd en scheef in de stoel, pen in de mond en ondertussen de boel belachelijk maken. Het doet mij denken aan een vroegere klasgenoot. Dat was ook zo'n, tot op het bot, recalcitrante schooljongen. Het is overigens niets geworden met hem. Zo vergaat dat wellicht ook onze recalcitrante schooljongenspoliticus Wilders.

  • Alfons Dekker, di 13 september 2011 12:51 Reageer op Alfons

    Alfons

    Hou nou op toch te bewijzen hoe slecht de PVV omgaat met de belangen van haar kiezers. Alsof dat voor de PVV een criterium zou zijn. Enig punt van belang: links geen macht en islam(aanhangers) het land uit en dat zonder verdere discussie.
    Dus ophouden op de PVV i.c. Wilders cs in te hakken. Visieloos een maatschappij naar de knoppen helpen, kunnen ze allemaal even goed, welk -isme ze ook zeggen te "vertegenwoordigen".

    De huidige generatie politici zijn carrièrepolitici, dat wil zeggen politici omwille van een succesvolle persoonlijke carrière met alles wat daar aan vast zit. Het is ook erg aantrekkelijk om je gedwee in het politieke dwangbuisje van een partij te laten hijsen, want hoe meer je ja-knikt hoe sneller je carrière plaatsvindt en de riante vergoedingen en later de (politieke) banen voor je in het verschiet liggen. Ze hebben geen contact (meer) met het deel van de bevolking dat onder modaal vertoeft en dat alleen van belang is om henzelf in het pluche te houden middels valse beloften die toch niet worden nagekomen.

  • The Boy Wonder, di 13 september 2011 12:49 Reageer op The Boy

    The Boy

    Dit zal, behalve voor Henk en Ingrid zelf, voor niemand verrassend zijn.

    Wat kun je anders verwachten van een partij die nog geen 12 uur na de verkiezingen hun "breekpunt" overboord gooit.

  • Piet de Geus, di 13 september 2011 12:41 Reageer op Piet

    Piet

    Knap vervelend voor de SP dat de satellietclub waarmee ze het verkiezingsprogram deelden nu compromissen gaat sluiten als gedoogpartij. Maken ze even weinig van dat program waar als de SP zelf.

  • , di 13 september 2011 13:31 in reactie op Piet de Geus Reageer op

    Je doet dat expres, hé?
    Je weet net zo goed als iedereen dat de pvv gewoon een brok verkiezingsprogramma van de SP heeft overgeschreven(Nablijven, Geertje!!) en dat vervolgens uitsluitend als propaganda heeft gebruikt.
    Na nog geen paar uur na de verkiezingsuitslag lag dat hele verkiezingsprogram van de pvv al in de goot.
    En er kwam niets voor in de plaats.
    Want meer was er niet.
    Dat weet je. Dus dat trollen wordt wat doorzichtig.

  • Jaap Breekpunt, di 13 september 2011 14:17 in reactie op Reageer op Jaap

    Jaap

    [Je weet net zo goed als iedereen dat de pvv gewoon een brok verkiezingsprogramma van de SP heeft overgeschreven(Nablijven, Geertje!!) en dat vervolgens uitsluitend als propaganda heeft gebruikt.
    Na nog geen paar uur na de verkiezingsuitslag lag dat hele verkiezingsprogram van de pvv al in de goot.]
    Dat is toch precies wat De Geus zegt: Ze deelden het verkiezingsprogramma en ze maken er allebei evenveel van waar.

  • , di 13 september 2011 14:48 in reactie op Jaap Breekpunt Reageer op

    Met één verschilletje:
    De één pretendeert in de regering medezeggenschapsrecht te hebben.
    De andere niet
    Dus de één besodemietert de boel.
    De ander niet.

  • Jaap Breekpunt, di 13 september 2011 15:39 in reactie op Reageer op Jaap

    Jaap

    Daar zegt De Geus dan ook niks over. Dus wie er nu aan het trollen?
    Of roep je maar weer eens wat?

  • , di 13 september 2011 16:04 in reactie op Jaap Breekpunt Reageer op

    En dat is dus precies waar geusmans en jij de mist in gingen.
    De pvv heeft gewoon letterlijk stukken uit het SP-programma gejat(U weet hoop ik wat jatten is)??
    En diezelfde stukken domweg, toen dat zo uitkwam, weggeflikkerd.
    En dat, beste bonenzaaier, is iets wat de SP niet zou doen, en duidelijk heeft laten weten niet te ZULLEN gaan doen ook.

  • Jaap Breekpunt, di 13 september 2011 16:33 in reactie op Reageer op Jaap

    Jaap

    [En dat is dus precies waar geusmans en jij de mist in gingen.
    De pvv heeft gewoon letterlijk stukken uit het SP-programma gejat(U weet hoop ik wat jatten is)??]
    Volgens mij bestaat er geen eigendomsrecht op punten uit een verkiezingsprogramma. Van jatten kan dus ook geen sprake zijn.
    De PVV en de SP delen dus een deel van hun verkiezingsprogramma. Of de SP nu eerder met was met die conservatieve programmapunten doet daar weinig aan af.

    [En diezelfde stukken domweg, toen dat zo uitkwam, weggeflikkerd.]
    Precies wat De Geus zegt: ze maken er evenveel van waar als de SP.

    [En dat, beste bonenzaaier, is iets wat de SP niet zou doen, en duidelijk heeft laten weten niet te ZULLEN gaan doen ook.]
    Als je aan de zijlijn blijft roepen heb je de methodes van de PVV inderdaad niet nodig om je verkiezingsprogramma niet uitgevoerd te krijgen.

  • Piet de Geus, di 13 september 2011 15:51 in reactie op Reageer op Piet

    Piet

    "Je doet dat expres, hé?"

    Ja. Net zoals de mensen die het fabeltje herhalen dat de PVV een satelliet van de VVD is dat expres doen. Uiteraard in de verwachting dat de absurditeit van dat soort complotdenken daardoor duidelijk wordt. Nou ja, in ieder geval voor de goede verstaander.

  • , di 13 september 2011 16:17 in reactie op Piet de Geus Reageer op

    Niet tegen de verkeerde kletsen.
    En als jouw club in de verdringing raakt hoor ik het wel van je.

  • Piet de Geus, di 13 september 2011 16:26 in reactie op Reageer op Piet

    Piet

    "Niet tegen de verkeerde kletsen."

    Ik zei er toch bij dat het voor de goede verstaander was, dus waarom jij je nou aangesproken voelt.

  • Johannes Zeilstra, di 13 september 2011 18:08 in reactie op Piet de Geus Reageer op Johannes

    Johannes

    Moet je ze weer zo nodig op de kast jagen :-)

  • , di 13 september 2011 18:28 in reactie op Johannes Zeilstra Reageer op

    Ach, Johannes jandoedel klept weer braaf een vermeend medestander na.
    Succes ermee.

  • , di 13 september 2011 18:39 in reactie op Johannes Zeilstra Reageer op

    Johannes, je zou er goed aan doen je even te verdiepen in de discussies, hier,
    In plaats van je volstrekt misplaatst te vermaken om iets dat uitsluitend jij alleen leuk vind, zou je kunnen proberen er iets van te begrijpen.

  • Johannes Zeilstra, di 13 september 2011 19:08 in reactie op Reageer op Johannes

    Johannes

    Katz, ik ben al jaren SP lid, dat zal ook nooit varanderen.
    Alhoewel mijn politieke standpunten en die van de SP verschillen, deel ik hun mening dat de zwakkeren bescherming behoeven.
    En dat is bij de SP in de beste handen.
    Piet zijn reacties ben het soms mee eens, soms niet, en soms ben ik neutraal.
    Maar hij is altijd enorm spitsvondig, en heeft een leuke humor.
    Dat kan ik waarderen.

  • Johannes Zeilstra, di 13 september 2011 19:12 in reactie op Reageer op Johannes

    Johannes

    Probeer eens te lachen, ook om Piet, dat maakt het allemaal zoveel leuker.
    Al onze woorden zijn net zoals wij maar momentjes in het oneindige.
    Vat het niet zo zwaar op.

  • Piet de Geus, di 13 september 2011 20:23 in reactie op Johannes Zeilstra Reageer op Piet

    Piet

    Zolang ze naast de koekoeksklok zitten doen ze in elk geval weinig kwaad. ;)

  • Frank Schutte, di 13 september 2011 15:09 in reactie op Piet de Geus Reageer op Frank

    Frank

    Beste Piet,
    Deze logica of kronkel bij het opvoeren van de PVV als een satellietclub van de SP en de gedoogsteun van de PVV aan dit rechtse kabinet waarbij zij hun kiezers constant bedriegen en de conclusie die U daaraan verbindt dat de SP daarom ook weinig van zijn program waarmaakt is gestoeld op welke informatie uit het heden of zelfs uit het verleden Piet.
    Als bij U het angstzweet er in zit omdat uw bang bent dat de SP bij de volgende verkiezingen te groot wordt, en daarom hier de grootst mogelijke onzin gaat uitkramen, dan kunt U beter een psychiater gaan raadplegen want die schrijft dan wel tranquillizers voor.
    Kom op probeer uzelf een beetje te vermanen dan komt het allemaal wel weer goed met U en het partijtje waarop uw gestemd heeft, en die zich na de PVV ook als goede gedoogpartner manifesteert van dit extreem rechtse afbraakkabinet.

  • Piet de Geus, di 13 september 2011 15:53 in reactie op Frank Schutte Reageer op Piet

    Piet

    "dan kunt U beter een psychiater gaan raadplegen want die schrijft dan wel tranquillizers voor"

    Wat dacht je ervan om je eigen advies op te volgen. Iedere keer dat je hier loopt te schuimbekken opnieuw?

  • , di 13 september 2011 17:08 in reactie op Piet de Geus Reageer op

    Ja, rot op ff.
    Ik geniet van mijn rust.

  • Dehnus Nörder, di 13 september 2011 12:40 Reageer op Dehnus

    Dehnus

    DUH! Het is een Fighterbrand, die doen net alsof ze zich afzetten tegen het duurdere hoofdmerk. Maar daar moeten mensen eerst zelf achter komen na 4 tot 8 jaar regeren als ze ineens merken dat ze nu nog minder te besteden hebben. Of in 12 jaar als Geert lekker in een Kiboets zit met pensioen en meerdere miljoenen op de rekening.

  • Ruud Wiemer, di 13 september 2011 12:38 Reageer op Ruud

    Ruud

    Whats new!!

  • Isis Maät, di 13 september 2011 12:34 Reageer op Isis

    Isis

    Nog meer gebroken beloftes van de PVV:

    http://www.sp.nl/service/rapport/110912_Nog%20meer%20gebroken%20beloften%20van%20Geert%20Wilders.pdf

  • Michel Reiziger, di 13 september 2011 12:33 Reageer op Michel

    Michel

    De PVV heeft ook helemaal geen doelstelling om beloftes na te komen. Het heeft de doelstelling de VVD zoveel mogelijk te souffleren. De PVV is er voor alle A-politieke mensen in Nederland die hun protest willen laten horen en genoeg hebben van de haagse mammoet partijen. Doen aan (serieuze) politiek is een no-go voor de PVV, zal eerder stemmen kosten dan opleveren

    De PVV is er om af en toe iets te roeptoeteren over de Islam en het gevaar ervan, niets meer en niets minder. Voor de rest meegaan met de VVD, de partij komt ten slotte ook voort uit de VVD

  • Joop Schouten, di 13 september 2011 12:30 Reageer op Joop

    Joop

    Het zal Henk & Ingrid een rotzorg zijn. Denkstof haalt de hersenen toch niet. Dat blijft steken onder het door de broekriem afgeknelde afdakje.
    Ergens rond de schaamstreek.

  • YggY ..., di 13 september 2011 12:23 Reageer op YggY

    YggY

    Dit zal dan wel een update zijn van een rapport van de SP uit februari 2011

    http://www.sp.nl/service/rapport/110216_pvvrapport.pdf

    Dus voor alle rechtse mensen die altijd schreeuwen "ga eens op de inhoud in" nou hier heb je dus de inhoud.

    Van de SP, van wie anders.

  • , di 13 september 2011 12:59 in reactie op YggY ... Reageer op

    Ja,
    maar,
    Yggy,
    Je kan toch echt met de beste wil van de wereld niet zeggen dat de SP hier voor de troepen uit loopt?
    Dit is toch vanaf dag één van de formatie duidelijk geweest?

    Er staat me verder nog iets van bij dat de SP dat al veel eerder constateerde.


    En anders wij SP-ers wel.
    Wat jij.

  • YggY ..., di 13 september 2011 13:41 in reactie op Reageer op YggY

    YggY

    Er staat me verder nog iets van bij dat de SP dat al veel eerder constateerde.
    ==============

    Wat ik eigenlijk bedoelde is het feit dat de rechtse mensch hier constant loopt te blaten dat de PVV duiden niet is namen noemen, men wil inhoud.

    Nou hier heeft men dan de inhoud.

  • Isis Maät, di 13 september 2011 13:10 in reactie op YggY ... Reageer op Isis

    Isis

    "Dit zal dan wel een update zijn van een rapport van de SP uit februari 2011".
    --------------------------------
    YggY, de update staat een paar postings hogerop.
    ;-)

  • YggY ..., di 13 september 2011 13:42 in reactie op Isis Maät Reageer op YggY

    YggY

    Dank (L)

    Je bent top.

    :-)

  • Herman , di 13 september 2011 12:16 Reageer op Herman

    Herman

    Voor Henk en Ingrid JULLIE WORDEN OPGELICHT je hebt gewoon op de vvd gestemd.
    Vvd = huismerk pvv= goedkopere huismerk en net zo vals als geblondeerd haar.
    http://www.sp.nl/service/rapport/110216_pvvrapport.pdf

  • Isis Maät, di 13 september 2011 12:12 Reageer op Isis

    Isis

    "Het is tijd om subsidies aan partijen te stoppen, helemaal als er dit soort bagger uit zo'n belastinggeld verspillend, zogenaamd wetenschappelijk bureautje komt," aldus Wilders
    -----------------------
    Blondie, weer in de rol van de verongelijkte, ten voeten uit. Hij gaat, zoals altijd, met ongenuanceerde uitlatingen het debat uit de weg.

    Wie trapt hier nou nog in?

  • Rob Geurtsen, di 13 september 2011 12:03 Reageer op Rob

    Rob

    Leve de SP.. kom op zorg voor een helder onderscheid met de PVV - op welk gebied dan...

    concreter mannen, anders haal je de stemmen van het domste wat zich in Nederland ooit op verkiezingsgebied heeft laten zien never nooit niet meer terug....

  • Marq Pas, di 13 september 2011 12:26 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op Marq

    Marq

    "anders haal je de stemmen van het domste wat zich in Nederland ooit op verkiezingsgebied heeft laten zien never nooit niet meer terug.... "
    ---
    De vraag is: moet je die stemmen nog wel willen als superieur wezen?

    Politici met een stevige hypotheek zullen natuurlijk meteen: Ja! roepen.

  • Co Haan, di 13 september 2011 11:55 Reageer op Co

    Co

    oei SP heeft wat ontdekt ! waarom stappen ze niet naar de rechter ?

  • Frank Schutte, di 13 september 2011 12:53 in reactie op Co Haan Reageer op Frank

    Frank

    Beste Co,
    Die mogelijkheid is alleen weggelegd voor kiezers die kunnen aantonen dat ze PVV gestemd hebben, dus als er in Nederland een Henk of Ingrid rondloopt die kan bewijzen dat hij/zij PVV gestemd heeft, dan kan hij/zij een advocaat in de armen nemen en de PVV aanklagen voor kiezersbedrog.
    Dus bij de volgende verkiezingen zou iemand aan de stembureauleden van het stembureau moeten vragen of zij hun keuze voor de PVV hellemaal zouden mogen laten filmen, dan maak je pas een kans om een huichelaar als G. Wilders met zijn verborgen neoliberale agenda en zijn eigen feestpartij die PVV heet voor de rechter te gaan slepen.
    Is dit niet iets voor U?

  • Censuur Joop, di 13 september 2011 16:29 in reactie op Co Haan Reageer op Censuur

    Censuur

    Waarom ze niet naar de rechter stappen? Dat is al één groot verschil met de PVV. Van de vele.

  • Marq Pas, di 13 september 2011 11:49 Reageer op Marq

    Marq

    Jammer voor diegenen die altijd de SP en PVV in een adem noemen, maar die kunnen altijd nog het wetenschappelijk bureau van de SP belachelijk gaan maken.

    Bovendien: het wetenschappelijk bureau van de PVV zal ongetwijfeld met een vlijmscherpe weder-tweet komen.

  • Censuur Joop, di 13 september 2011 12:15 in reactie op Marq Pas Reageer op Censuur

    Censuur

    Meer dan 140 leestekens is ook niet aan de PVV besteedt.

    Gebrek aan inhoud heeft niet veel woorden nodig.

  • Christiaan E., di 13 september 2011 12:24 in reactie op Marq Pas Reageer op Christiaan

    Christiaan

    Deze feiten zijn toch niet zo moeilijk te analyseren? Daar hoef je niet eens wetenschapper voor te zijn. Neem de standpunten van een partij en bekijk hoe de partij met betrekking tot diezelfde standpunten stemt in de Kamer. Komt het overeen, dan komt het overeen. Komt het niet overeen, dan komt het niet overeen. Een kind kan de was doen.

  • Marq Pas, di 13 september 2011 13:29 in reactie op Christiaan E. Reageer op Marq

    Marq

    Een kind kan inderdaad de was doen.

    Totdat een politicus komt uitleggen dat het tekort eigenlijk pure winst is, de dalende cijfers juist kansen voor de toekomst betekenen, en 5000 mensen minder er welbeschouwd 2000 meer zijn.
    Dat beloftes niet gebroken zijn, doch getemporiseerd en gefaseerd worden uitgevoerd zoals we samen met elkaar hebben afgesproken.

    Dat de echte problemen worden veroorzaakt door de Anderen, die hen voortdurend demoniseren en hinderen hun uiterst belangrijke taken in het landsbelang uit te voeren.

    Verder ben ik het geheel met u eens.
    Kinderspel.

  • Joop Schouten, di 13 september 2011 13:08 in reactie op Marq Pas Reageer op Joop

    Joop

    : )))

  • Des Duivels, di 13 september 2011 11:48 Reageer op Des

    Des

    Sterker nog, het hele verkiezingsprogramma van de SP is een leugen. Dit programma is gebaseerd op het geld van een ander en dat geld is er helemaal niet en verdampt met de minuut. Socialisme an sich is een zichzelf opblazend systeem.

    Kapitalisme, vrije marktwerking zonder overheidsbemoeienis en een valuta gekoppeld aan de goudstandaard is de toekomst. Het dient zwaar verboden te worden voor overheden om geld uit het niets te creeeren om oorlogen of sociale zekerheden te financieren.

  • Hans van der Helm, di 13 september 2011 12:17 in reactie op Des Duivels Reageer op Hans

    Hans

    ==
    Sterker nog, het hele verkiezingsprogramma van de SP is een leugen. Dit programma is gebaseerd op het geld van een ander en dat geld is er helemaal niet en verdampt met de minuut. Socialisme an sich is een zichzelf opblazend systeem.
    ==
    Dat vind ik nu sterk !!! leugens, waar heb ik dat meer gehoord?
    Goh, ik dacht dat GBL met mijn geld werd beveiligd? of betaald hij dat zelf?
    HRA die je ontvangt, dat is ook geld van mij !!
    Asfalt leggen gebeurd ook met mijn geld en zo is er nog wel meer.
    Ook mijn geld verdampt zomaar in nutteloze kapitalistische humbug.
    Wat moet ik dan doen?
    Geef een oplossing s.v.p.
    Want alles wat je schrijf gebeurt met een ander en mijn geld, ja toch?

  • Ruud Wiemer, di 13 september 2011 12:37 in reactie op Des Duivels Reageer op Ruud

    Ruud

    [Kapitalisme, vrije marktwerking zonder overheidsbemoeienis]

    Dus zo snel mogelijk stoppen met de HRA, want dat is je reinste overheidsbemoeienis!

  • Dehnus Nörder, di 13 september 2011 12:44 in reactie op Des Duivels Reageer op Dehnus

    Dehnus

    Geld is niks meer dan een door mensen uitgevonden eenheid waarmee we waarde uitdrukken. Zowel Kapitlisme als SOcialisme kunnen werken als mensend at zelf willen. Want het is niks meer dan regels die we onszelf opleggen. De wereld an sich werkt niet zo, en in de natuur is het meer elke dag zoeken naar eten. Hoeveel dat eten waard is houd geen dier zich mee bezig.

    Alleen wij zijn zo DOM dat we in Rechts vs Links denken. Daardoor krijg je of een extreme vorm van het ene of het andere. En door polarisatie (waar ook u hier al bent verziekt maar dan aan de rechterkant) worden kan je dus niet Links zijn en bijvoorbeeld minder bezig zijn met milieu of Rechts zijn en wel voor een verzorgingstaat. Dit omdat de partijen waarop je stemt automatisch ook voor de andere dingen zijn waarvan geacht word dat ze "Rechts!" of "LINKS! zijn.

  • Joop Schouten, di 13 september 2011 12:57 in reactie op Des Duivels Reageer op Joop

    Joop

    Leuk verzonnen grimmig stukje humor.

  • Babette van Dijk, di 13 september 2011 13:01 in reactie op Des Duivels Reageer op Babette

    Babette

    "Dit programma is gebaseerd op het geld van een ander en dat geld is er helemaal niet en verdampt met de minuut."

    Kunt u mij misschien uitleggen hoe geld, dat er volgens u helemaal niet is, kan verdampen?

  • Censuur Joop, di 13 september 2011 16:26 in reactie op Babette van Dijk Reageer op Censuur

    Censuur

    Dat kan hij niet, als hij dat al zou willen uitleggen. Des duivels is meer iets van een bijl aan de wortel zetten maar niet weten hoe hij moet hakken.

  • Isis Maät, di 13 september 2011 13:04 in reactie op Des Duivels Reageer op Isis

    Isis

    "Het dient zwaar verboden te worden voor overheden om geld uit het niets te creeeren om oorlogen of sociale zekerheden te financieren."
    -----------------------------------------
    De tirades van uw grote roerganger dragen anders niet bij tot vrede in de wereld.
    Voorbeelden genoeg van dictators die aan ophitsing deden om daarna een oorlog te beginnen.

  • Censuur Joop, di 13 september 2011 16:23 in reactie op Des Duivels Reageer op Censuur

    Censuur

    Je hebt gelijk, vanuit jouw bekropen en gehersenspoeld optiek.

  • , di 13 september 2011 11:44 Reageer op

    Mensenkinderen jongens, jullie lopen met dit * nieuws* bepaald niet voorop.
    Heel Nederland weet dit al lang.

    Nou ja, behalve Henk en Ingrid dan.

  • Gerard de Bruin, di 13 september 2011 13:07 in reactie op Reageer op Gerard

    Gerard

    "Heel Nederland" weet dat ook en zelfs Henk en Ingrid konden het vermoeden. Punt is dat het Henk en Ingrid een zorg zal zijn. Henk en Ingrid zijn vooral geïnteresseerd in de xenofobe, anti-islam agenda van Geert. De rest neemt men kennellijk graag op de koop toe. Dat een groot deel van het strenge en beperkende migratiebeleid uit de koker van Cohen komt ontgaat ze of kan ze niets schelen.

    Als Geert zijn kierzerscontract verbreekt is dat per definitie (per Tweet) de schuld van een ander (lees: de PvdA, het CDA, 'links'). Geerts beweging discussieert niet. Uit principe. Ook in de Kamer wordt wat geroepen en verder hoofdzakelijk nurks gezwegen tot de stemming. Uitzonderingen zijn de lichtelijk gestoorde Bosma -die vooral graag in de krant komt om als 'denker' te kunnen stralen-, dwaallicht Helder of mevrouw Agema (volg vooral haar bijdragen over de gezondheidszorg. Te triest voor woorden, maar je komt tegelijk niet meer bij: zoveel arrogantie gepaard en absolute dommheid!). Geerts beweging neemt nergens verantwoordelijkheid voor, behalve die enkele keer dat het hem uitkomt, en dan zijn het andermans veren (Cohens vreemdelingenbeleid)

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel