13 april 10 14:07 Reageer (181) Politiek RSS

PVV-kandidaat opgepakt voor verboden wapenbezit

Markuszower liep met pistool in bomvolle RAI

"Gidi Markuszower, de nummer 5 van de kandidatenlijst van de PVV, overtrad twee jaar geleden de wapenwet," onthult weekblad Vrij Nederland

Volgens Vrij Nederland maakte Markuszower deel uit van 'Bij Leven en Welzijn', een joodse organisatie die synagogen en feesten bewaakt. Zo ook het feest ter gelegenheid van het 60-jarig bestaan van de staat Israël in de Amsterdamse RAI. Een van de gasten daar zag dat Markuszower een vuurwapen droeg en alarmeerde de politie. VN schrijft:

Vervolgens werd Markuszower gearresteerd en verhoord door de politie. Het OM heeft hem voor de zaak niet vervolgd. ‘Ik had op dat moment een wapenvergunning,’ zegt Markuszower tegen Vrij Nederland. ‘Daar zitten vervoersrestricties op. Die heb ik overtreden. Ik ben twee uur verhoord door de politie. Justitie heeft de zaak geseponeerd.’ Volgens Markuszower was het vergrijp ‘vergelijkbaar met een verkeersovertreding’. Hij heeft naar eigen zeggen nu geen wapenvergunning meer.

Markuszower staat bekend als een heethoofd. Zo moest een debat over Israël tijdens de jongerenmanifestatie Happy Chaos in 2007 afgebroken worden omdat Markuszower de andere deelnemers begon te beledigen

Vrij Nederland publiceert deze week een portret van Markuszower die een prominent figuur in de Amsterdamse joodse gemeenschap is. Hij was in het verleden politiek assistent van de fortuynistische VVD-er Anton van Schijndel die in 2006 uit de Kamer-fractie werd gezet. Markuszower is onder meer betrokken bij Likud Nederland, de Nederlandse afdeling van de rechtse Israëlische partij.


cc-foto: barjack Het Israëlische wapen Desert Eagle .44 Inzet: Gidi Markuszower

 

Laatste Reacties (181) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Gesus , vr 16 april 2010 13:25 Reageer op Gesus

    Gesus

    Het verbaast mij weer dat er mensen met Israëlische banden zomaar voor elkaar krijgt dat een duidelijke overtreding van de wapenwet weg komt met een slap on the wrist .Het betreft hier echt wel doelbewust dragen van een wapen tijdens werkzaamheden binnen de beveiliging,en niet een vervoer overtreding immers dan zou hij van plaats A naar plaats B op weg zijn.
    Na het hele Schiphol verhaal vind ik ook dit weer stuitend .
    Iedereen moet zich aan de wet houden of zo niet voor de zelfde vergrijpen de zelfde vervolging ondergaan.

  • Anthonie De Wig, do 15 april 2010 09:48 Reageer op Anthonie

    Anthonie

    Euh, lid van Likud? een rechtse Israelische partij? Wat zullen we nu krijgen; ik ben geen nationalist maar Nederlandse parlementariers die lid zijn van een buitenlandse politieke partij, dat kan natuurlijk niet. Je bent er voor de Nederlandse kiezer en het Nederlands belang. Likud Nederland (www.likud.nl) dient uitsluitend het belang van Israel. Ernstige zaak.
    Verder een eng mannetje, ok, hij had een wapenvergunning, maar alleen al het feit dat je een wapen wil hebben en er bovendien nog mee rond gaat lopen op plekken waar dat niet mag is al bijzonder dubieus. Ik heb het idee dat meneer Markuszower de wetten van Nederland ondergeschikt acht aan z'n eigen likud maatstaven.

  • daniel teeboom, wo 14 april 2010 13:12 Reageer op daniel

    daniel

    "EN dat is dus Engeland wat juist alles doet om Israel binnen de EU te krijgen."

    Sorry, maar landen die zomaar een ander land bezetten komen niet in aanmerking voor het EU lidmaatschap. Daarvoor moet je minstends een EU lidstaat bezetten, zoals Cyprus.

    Verder komen de Turken niet uit Anatolië, maar afgezien van de Koerden boeit dat niemand.

  • Ernst Anepool, wo 14 april 2010 16:36 in reactie op daniel teeboom Reageer op Ernst

    Ernst

    Tsja ik verzin het echt niet zelf ofzo hoor...

    Heb me er wel in verdiept sinds ik via een beleidsmederwerker erachterkwam dat de software om telefoontaps op mobiel verkeer in Israel ontwikkeld is, en vandaaruit "onderhouden" word.

    Hier kun je er meer over lezen mocht je echt iets willen weten overde verregaande integratie tussen de EU en Israel.

    http://tinyurl.com/Israel-lid-Econ-ruimte-EU
    The Association Agreement between Israel and the European Union was signed in the presence of the Foreign Minister of Israel and the Foreign Ministers of the EU on November 20, 1995.

    The preamble to the Agreement includes a declaration that the European Union, the member states and Israel are interested in promoting the integration of Israel's economy into the European economy. The Agreement underwent a ratification process between 1996-2000, and entered into force on June 1, 2000.

  • Ernst Anepool, wo 14 april 2010 16:50 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Ernst

    Ernst

    Hier nog meer leesvoer:

    http://www.delisr.ec.europa.eu/eu-news/index.cfm?aId=46&eId=11

  • Meneer Dick, wo 14 april 2010 23:09 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Meneer

    Meneer

    Formeel is Israël geen lid van de EU.
    Het associatieverdrag maakt Israël materieel onderdeel van de EU.
    Er zijn wat politieke gevoeligheden.

  • Mario Frieswijk, do 15 april 2010 11:03 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Mario

    Mario

    Dat geldt ook voor de rest van het telefoonverkeer; ALLE aanbieders werken met het programma Clarify, dat vanuit Israël draait.

    In de VS heeft dit geleid tot het aanleggen van een apart, voor de overheid bedoeld telefoonnet. De VS en Israël zijn wel vrienden, maar dat wil nog niet zeggen dat ze de telefoongesprekken van de president door de Shin Bet willen laten beluisteren.

  • Irma Noord, wo 14 april 2010 08:46 Reageer op Irma

    Irma

    Het verbaast mij al lange tijd dat CV's van politici niet gecheckt worden. Volgens politieke websites heeft Dion Graus VWO gedaan, maar niemand kan me vertellen waar. Het was in elk geval niet op het Grotius College in Heerlen, waar hij zonder HAVO-diploma de school verlaten heeft.

    Toen ik daarover een mail schreef naar parlement.nl kreeg ik als antwoord van PDC Universiteit Leiden (die dat schijnbaar beheren) dat ze de gegevens gewoon overnemen en niet nagaan. De overheid onbetrouwbaar??? Hahaha

  • Ernst Anepool, wo 14 april 2010 10:43 in reactie op Irma Noord Reageer op Ernst

    Ernst

    Beste Irma,


    Dat is gewoon politiek, hij heeft immers wel degelijk VWO gedaan hoor, de tweede brugklas was immers een klas Havo/VWO, dat hij uiteindelijk te licht bevonden werd voor het VWO doet niets af aan het feit dat ie in een VWO(Havo)klas heeft gezeten...

    Zo doet de politiek dat, iedere tijdelijke aanstelling als beleidsmedewerker word gepresenteerd alsof ze beleidsambtenaar zijn geweest.

    Dit gedrag zie je ook bij Balkenende overigens, maar die zegt dan "met de kennis van nu" en daarmee zijn al zijn leugens en verdraainigen opeens goedgepraat :-(

  • Fluminis Nalak, wo 14 april 2010 07:51 Reageer op Fluminis

    Fluminis

    De kop van het artikel is wel een staaltje telegraaf niveau! Maar bij de persoon in kwestie kun je wel wat aantekeningen zetten.

    Maar wat mij de laatste maanden het meeste opvalt is de extreme haat tussen de beiden kampen die ten toon wordt gespreid zowel PVV-ers als tegenstanders. Geen van beide partijen en haar volgers zijn in mijn optiek ook maar een haar beter dan de andere.

  • daniel teeboom, wo 14 april 2010 12:55 in reactie op Fluminis Nalak Reageer op daniel

    daniel

    "wat mij de laatste maanden het meeste opvalt is de extreme haat tussen de beiden kampen die ten toon wordt gespreid zowel PVV-ers als tegenstanders."

    Dat zie je toch overal? Denk maar hoe op deze site gedacht wordt over Amerikaanse republikeinen. Het komt er op neer dan men niet in staat is om de eigen leuzen in de praktijk te brengen. Links zwaait wel met het vingertje om iedereen de les te lezen dat de terrorist van de een de vrijheidstrijder van de ander is. Maar dat zelf ook begrijpen, daartoe is men niet in staat.

    Het heeft deels te maken met de beperktheid van de mens. Wij willen niet accepteren dat onze tegenstanders ook maar handelen in de overtuiging dat ze gelijk hebben. Liever zien we ze als kwaadwilligen die kwaad doen omdat ze kwaad zijn. Zo word ik er regelmatig van beschuldigd dat ik mijn mening heb omdat ik er voor betaald zou worden. Niet omdat het mijn mening is.

    Volgens mij komt dat door de kwestie van de paradox. Bijvoorbeeld dat je om de vrede te bewaren bereid moet zijn om oorlog te voeren en dat je oorlog uitnodigd als je dat niet doet. Of dat een economisch systeem niet werkt als het niet onrechtvaardig is, en dat je dat onrechtvaardige economische systeem nodig hebt om sociale voorzieningen te bekostigen. Of dat je voor een tolerante samenleving intolerant moet zijn voor intolerante ideeen. Of dat je om de vrijheid te garanderen bepaalde dingen moet verbieden.

    Als je echter overtuigd bent van de kwaadaardigheid van de ander omdat je het princiepe van de paradox niet snapt dan kun je inderdaad tot de conclusie komen dat de andere partij oorlog wil, of een onrechtvaardige intolerante samenleving waar van alles wordt verboden.

    Wat mij het gevoel geeft dat ik gelijk heb is het feit dat links zo over rechts denkt, maar rechts zo ook over links.

  • Ollie B, wo 14 april 2010 07:36 Reageer op Ollie

    Ollie

    YESSSSS, de LPF is terug in een PVV-vermomming. Ranzige types die ook eens politicus willen spelen, zie de Volkskrant van vandaag (14/4). Markuszower bewapend, Mellony van Hemert abusievelijk (??) geafficheerd als psycholoog en gepromoveerd, James Sharpe blijkt toch geen Nederlands recordhouder hordenlopen, Arjan Brogt (ondernemer!!) blijkt een fraudeur te zijn. Heerlijk, oude tijden herleven, binnen enkele maanden trekt Marcus zijn pistool en bedreigt mede-PVV'er Brogt. Mellony wordt voor een half uurtje staatssecretaris en soupeert 5 jaar wachtgeld op, Wilders tracht diverse brandjes te blussen, maar dat lukt hem natuurlijk niet. Hij trekt zich terug en gaat in Hongarije wonen temidden van zijn extreem-rechtse 'vrinden' en dan hou je alleen nog maar een paar wereldvreemde, angstige PVV-types over die allemaal bewaking willen omdat ze zichzelf beschouwen als de 'ware opvolger van Geert'. Tja, de geschiedenis herhaalt zich weer eens. Hopelijk gaan al die figuren uit zijn achterban dan eens goed nadenken en zo niet, houden ze op met stemmen. Komen we in dit land tenminste weer eens aan zaken doen toe. Heerlijk rustig, zonder al dat agressieve gescheld en gedreig. De VVD wordt dan misschien weer echt liberaal, De SP ziet in dat alleen maar aan de zijkant staan te schreeuwen ook geen resultaten genereert en onderneemt weer eens echt actie. De PvdA onder leiding van Cohen neemt het initiatief tot de vorming van een kabinet op basis van vertegenwoordiging uit politieke partijen, bedrijfsleven en diverse maatschappelijke organisaties, waardoor binnen 10 jaar Nederland weer prominent op de wereldkaart staat, uitblinkend in duurzaamheid, ondernemingslust en marktweking, maar gecontroleerd door een sterke overheid. Moet kunnen, toch?

  • Johan Vervest, wo 14 april 2010 00:22 Reageer op Johan

    Johan

    Het is opvallend de PVV roept de buitenlanders het land uit. Ze zijn echter niet te beroerd buitenlanders voor hun karretje te spannen. Hoe lang duurt het nog voordat Wilders zijn echtgenote naar het land van herkomst gaat jagen ?
    Hoe hypocriet en ongeloofwaardig allemaal wat hij en zijn partij schreeuwen.
    Het wordt tijd dat ze hem en zijn medestanders als gestoord benoemen.

  • Meneer Dick, wo 14 april 2010 00:38 in reactie op Johan Vervest Reageer op Meneer

    Meneer

    Als je goed geïnformeerd was Johan, wist je dat volgens de heer Wilders helemaal niet alle buitenlanders uit Nederland hoeven.
    Schrijf eens iets origineels.

  • Censuur Joop, wo 14 april 2010 00:44 in reactie op Meneer Dick Reageer op Censuur

    Censuur

    Nee, niet alle buitenlanders. Israëliërs en Hongaren mogen blijven...

  • Rouane Rabbit, wo 14 april 2010 01:39 in reactie op Meneer Dick Reageer op Rouane

    Rouane

    Zeg beste Meneer Dick2, Wilders heeft op de televisie gezegd dat tientallen miljoen moslims Europa dienen te verlaten. (in Europa wonen er 20 miljoen, 4% van de bevolking)

    Het is moeilijk om origineel hierover te zijn, Wilders geeft daar geen aanleiding toe.

    citaat:
    "Alle moslims in Europa die problemen veroorzaken, moeten worden uitgezet en van hun nationaliteit beroofd. Het gaat daarbij om 'miljoenen, tientallen miljoenen' mensen.
    Een enorm aantal moslims wil een andere samenleving dan de democratie die we nu hebben. Het is nog een minderheid, maar zodra ze sterker worden, zullen ze van toon veranderen en zal het te laat zijn om terug te vechten.'

    Volgens Wilders is het 'een paar minuten voor twaalf' en kan er niet langer worden gewacht met maatregelen.

  • zorba de griek, wo 14 april 2010 08:04 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op zorba

    zorba

    --- Een enorm aantal moslims wil een andere samenleving dan de democratie die we nu hebben.----

    Uit onderzoek van de Britse krant The Sunday Telegraph blijkt dat 40 procent van de Britse islamieten vindt dat moslims volgens hun eigen rechtssysteem zouden moeten worden berecht.

    Ook zei een op de vijf ondervraagden 'sympathie te hebben voor de gevoelens en motieven' van de terroristen die vorig jaar juli aanslagen pleegden in Londen. Eerder deze maand prees een Britse imam al openlijk de daders van de aanslagen van 7 juli. Hij noemde de zelfmoordaanslagen, waarbij 56 mensen omkwamen, een 'goede daad'

  • Rouane Rabbit, wo 14 april 2010 09:29 in reactie op zorba de griek Reageer op Rouane

    Rouane

    ----[The Sunday Telegraph]---

    Dat is geen serieuze krant, onderzoeken van die krant kun je goed vergelijken met onderzoeken van de Nederlandse Telegraaf, misschien nog wel erger. Ik ga da verder geen aandacht aan geven, spijt me Paul.

    Ik vind het koppelen van misdaadcijfers aan religie sowieso belachelijk, alsof dat met elkaar te maken heeft.

    Het is een van de beginnersfouten bij statistiek-interpretatie.
    Een statistiek-interpretatie uit de 19e eeuw toonde aan dat je van gouden horloges longkanker kreeg. Je mag zelf zeggen welke beginnersfout hier werd gemaakt.

  • zorba de griek, wo 14 april 2010 09:45 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op zorba

    zorba

    --- Ik ga da verder geen aandacht aan geven, spijt me Paul.---

    Put your money where your mouth is.

  • Rouane Rabbit, wo 14 april 2010 17:02 in reactie op zorba de griek Reageer op Rouane

    Rouane

    Ik heb geen tijd voor onderzoeken uit rechtse boulevard-blaadjes

  • Eelco Pelt, wo 14 april 2010 18:14 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Eelco

    Eelco

    Ik moet je teleurstellen, beste Rouane.

    De Engelse boulevardpers (Daily Mirror, Daily Star, News of the World, enz, enz) is ranzig maar niet per definitie rechts. De grootste Engelse boulevardkrant, The Sun, heeft Labour jarenlang actief gesteund.
    Ook andere boulevardbladen hebben in het verleden stemverklaringen afgelegd ten gunste van Labour. Een ritueel dat zich volgende maand weer zal herhalen.

    Ook ik laat het hier nu maar bij.

  • Rouane Rabbit, do 15 april 2010 01:37 in reactie op Eelco Pelt Reageer op Rouane

    Rouane

    Ik vind het niet zo interessant of een boulevardblad links of rechts is. Het blijft een boulevardblad. Meestal neigen ze naar populistisch rechts.

  • Eelco Pelt, wo 14 april 2010 12:46 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Eelco

    Eelco

    Wat een hautain commentaar!

    Jammer dat je geen aandacht wil besteden aan de berichtgeving van de Sunday Telegraph, notabene de zusterkrant van de Daily Telegraph.

    Beide kranten zijn 'Tory minded' maar dat neemt niet weg dat het wel degelijk om kwaliteitskranten gaat. De vergelijking met De Telegraaf is potsierlijk: je hebt je duidelijk niet verdiept in het Britse medialandschap. Dat is natuurlijk je goed recht maar het komt je argument niet ten goede.
    Bovendien vind ik het nogal zwak om de berichtgeving in een krant te ontkrachten vanwege de (politieke) voorkeur van de hoofredactie.

  • Rouane Rabbit, wo 14 april 2010 17:05 in reactie op Eelco Pelt Reageer op Rouane

    Rouane

    Ik heb een andere definitie van "kwaliteitskrant" dan jij.
    Jij noemt mij hautain, ik laat het daarbij.

  • Eelco Pelt, wo 14 april 2010 18:00 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Eelco

    Eelco

    Nou breekt mijn klomp.

    Paul Dijkhuis verwijst naar een belangwekkend onderzoek in een gerespecteerde Engelse krant. Vervogens verwijs jij Pauls bijdrage naar de prullenbak met als argument dat de Sunday/Daily Telegraph het niveau van de Telegraaf niet ontstijgt. Dit nu is pertinent onjuist. En inderdaad, dit vind ik nogal gemakzuchtig en hautain.

    Even puur uit nieuwsgierigheid: als de uitkomsten van het door Paul aangehaalde onderzoek was gepubliceerd in de linkse The Guardian, had het dan wel jou goedkeuring gekregen?

    Kwaliteitsjournalistiek is niet gebonden aan politiek kleur, wat mij betreft. En dus lees ik ook weleens Vrij Nederland en The Guardian. Gewoon om mijn eigen (liberale) opvattingen te toetsen aan die van andere mensen. Zou jij ook eens moeten proberen...

  • Rouane Rabbit, do 15 april 2010 01:56 in reactie op Eelco Pelt Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Paul aangehaalde onderzoek was gepubliceerd in de linkse The Guardian]---

    Het verschil tussen informatie en data:

    Een statistiek is niet meer dan een data-verzameling.

    Als uit een onderzoek blijkt dat zwarten in de USA meer misdrijven plegen dan heb ik daar geen moeite mee. Het is een feit. (data)

    Maar als iemand daaruit de conclusie trekt dat zwarten sneller crimineel zijn dan blanken omdat ze zwart zijn, dan slaat hij de plank mis.
    Het probleem met statistiek is dat deze niets over oorzakelijke verbanden zegt. (data is niet hetzelfde als informatie).

    Paul haalde niet alleen een onderzoek aan, maar ook een oorzakelijke conclusie uit dat onderzoek, namelijk dat Moslims crimineler zijn dan anders-gelovigen omdat ze Moslim zijn..

    Dat vind ik werkelijk grote onzin. En het wordt ook niet onderbouwd. Het is overigens precies hetzelfde wat Wilders ook heel vaak doet.
    Dat The Sunday Telegraph een dergelijke statistiek-interpretatie onverkort publiceert, geeft mij geen hoge dunk van dat blad.

    Een statistiek is dus geen informatie, alleen maar data. Een statistiek brengt nooit oorzakelijke verbanden in die data. Dat zou je ook niet willen. Data moet je zuiver houden en gescheiden van de interpretaties.

    Wat er oorzakelijk aan de hand is kun je niet uit die statistiek halen maar moet je apart onderbouwen. Anders bega je de grote beginnersfout van statistiek-interpretaties, die Mark Twain tot zijn beroemde uitspraak bracht: "There are lies, damned lies and statistics"

    Zo, zullen we het hier dan maar bij laten.

  • , wo 14 april 2010 08:01 in reactie op Meneer Dick Reageer op

    Klopt.
    Hij wil alleen buitenlanders met een moslimachtergrond, of dat nu Nederlanders zijn fo niet, het land uit.
    Joden, en zéker Likud-sympathisanten, mogen altijd binnenkomen en -blijven.
    Zelfs gewapend.

    Oh, is het misschien een lid van zijn geheime lijfwacht?
    Alweer een die een dubbelfunctie + dubbel inkomen ambieert??

  • zorba de griek, wo 14 april 2010 08:57 in reactie op Reageer op zorba

    zorba

    ---- Hij wil alleen buitenlanders met een moslimachtergrond, of dat nu Nederlanders zijn fo niet, het land uit.---

    Dit is een broodje aap verhaal.

  • Varroa Destructor, wo 14 april 2010 09:22 in reactie op zorba de griek Reageer op Varroa

    Varroa

    De PVV heeft er een handje van om op de ene plek het ene en op de andere plek het andere te zeggen. Het gaat er dus maar om op welk moment je wat hebt gehoord. Niks broodje aap.

  • Rouane Rabbit, wo 14 april 2010 09:30 in reactie op zorba de griek Reageer op Rouane

    Rouane

    Je bedoelt dat hij niet gepreoccupeerd is door Islam?

  • Censuur Joop, do 15 april 2010 16:55 in reactie op zorba de griek Reageer op Censuur

    Censuur

    Citaat: "Dit is een broodje aap verhaal. "

    Dan lopen er aardig wat PVV-ers met een broodje aap rond.

  • Varroa Destructor, di 13 april 2010 23:51 Reageer op Varroa

    Varroa

    Het hele geneuzel over de dubbele paspoorten gaat in feite over aan welk land je loyaal bent, maar zo te zien heeft een extra paspoort daar weinig mee vandoen.

  • Sjouke Boonstra, di 13 april 2010 20:29 Reageer op Sjouke

    Sjouke

    - Waaaaat? Achmed Marcouch met een pistool in een bomvolle RAI? Zie je wel, ze zijn niet te vertrouwen, die kutmarokkanen! Geert heeft gelijk! Het land uit, die lui! Terroristen zijn het! Godgloeiende, je bent je leven hier niet meer zeker!

    - Niet Marcouch, Markuszower.

    - Allemaal een pot nat! Dr uit met die lui, zeg ik! Die kopvoddenrommel, die geitenneu...

    - Neehee. Markuszower. Gidi Markoszower, van de PVV.

    - Maar de PVV heb toch geen mocro's?

    - Neu. Hij komt uit Israel. Hij is ook lid van de Likud-partij, jeweetwel, die zijn tegen de Palestijnen.

    - O. Waar maken ze zich dan zo druk om. Komopzeg, straks gaan ze nog in de krant zetten dattie ooit zonder achterlicht heb gefietst. Nounou, de linkse media zijn weer lekker bezig. Homoos.

  • Hjalmar Hoort, di 13 april 2010 21:48 in reactie op Sjouke Boonstra Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Dit is wel echt ijzersterk. Chapeau!

  • Renée Olsthoorn, di 13 april 2010 21:53 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Renée

    Renée

    Ik doe met je mee, @Hjalmar.

    Chapeau, Sjouke! De spijker op zijn kop. :)

  • Johan van Dijk, di 13 april 2010 22:59 in reactie op Sjouke Boonstra Reageer op Johan

    Johan

    Fantastische grappige comment! Hulde!
    PVV-ers redeneren jammer genoeg ook echt zo.

  • Censuur Joop, wo 14 april 2010 00:37 in reactie op Sjouke Boonstra Reageer op Censuur

    Censuur

    Spijker op de kop! Complimenten. :-D

  • Ernst Anepool, wo 14 april 2010 01:36 in reactie op Sjouke Boonstra Reageer op Ernst

    Ernst

    Geachte redactie, *hier* had ik graag mijn:

    "je slaat de spijker in de stigmata"

    Gezien, daar was mijn vrije interpretatie van "spijker op de kop" namelijk bedoeld, want waar ie nu staat slaat ie als een vlag op een modderschuit...

    En mocht het weer misgaan, *hier* is dus onder het prachtige stukje over de persoonsverwisseling en de gedragsverwisseling Marcouch/Markuszower, want ondanks dat het een verzonnen stukje proza is, is het wel iets wat je regelmatig op TV ziet, mensen die opeens 180 graden draaien als ze merken dat ze iets tegen hun eigen vooroordeel in blijken te beweren...

  • Johnny Berry, di 13 april 2010 19:37 Reageer op Johnny

    Johnny

    Tjeemie,

    wat een drukte over niets ,hier bij Joop.

  • Piet Knollema, di 13 april 2010 20:43 in reactie op Johnny Berry Reageer op Piet

    Piet

    Boonstra hierboven gelezen?

  • Johnny Berry, di 13 april 2010 22:49 in reactie op Piet Knollema Reageer op Johnny

    Johnny

    Zoals ik al zei, drukte over niets.

  • Averroes Alandalusi, di 13 april 2010 19:33 Reageer op Averroes

    Averroes

    Voor de mensen die kritiek hebben op de kopregel: Taalkundig en feitelijk gezien is die volledig juist.

    "PVV-kandidaat opgepakt voor verboden wapenbezit"

    PVV-kandidaat = ja

    opgepakt = ja

    voor verboden wapenbezit = ja

    Dat hij achteraf misschien onschuldig bevonden was betekent niet dat hij niet is opgepakt voor VERBODEN wapenbezit. Hoe vaak heb je gehoord dat iemand opgepakt wordt voor legaal wapenbezit?

    Natuurlijk: Wij leren in de journalistiek dat het belangrijk is om aanlokkelijke koppen te bedenken. Iets waar andere kranten en sites in excelleren. Het is echter wel altijd belangrijk om de nuance te blijven zoeken.

  • leo dijkstra, di 13 april 2010 20:12 in reactie op Averroes Alandalusi Reageer op leo

    leo

    Er worden bijvoorbeeld wel eens mensen opgepakt die met een echt lijkend speelgoedpistool rondlopen. Die worden dan ook weer vrijgelaten.

  • Joop de Jong, di 13 april 2010 21:26 in reactie op Averroes Alandalusi Reageer op Joop

    Joop

    Hmmm...Israëli, lid van Likud, het zou zomaar een Mossad-agent kunnen zijn! Heb je gelijk een spannende krantenkop; "Nederlandse politiek geïnfiltreerd door Israëlische geheime dienst!" De Nederlandse politiek zou niet de eerste zijn, die door Israëli's worden geïnfiltreerd!

  • , wo 14 april 2010 08:13 in reactie op Averroes Alandalusi Reageer op

    Ook al heb je een wapenvergunning, betekent dat nog niet dat je daarmee kan rondsjouwen in openbare gelegenheden en/of vergaderingen!
    Dat is nl. wél verboden.

  • Wobbel van Baalen, di 13 april 2010 18:42 Reageer op Wobbel

    Wobbel

    "Markuszower staat bekend als een heethoofd" daar hebben ze er meer van bij de PVV. Hij staat dus op de goede lijst.

  • Thijs Dus, di 13 april 2010 22:09 in reactie op Wobbel van Baalen Reageer op Thijs

    Thijs

    Nee hoor, zo staat hij helemaal niet bekend. Althans niet totdat het hier geschreven stond.

  • Samanya Mawusi, di 13 april 2010 18:27 Reageer op Samanya

    Samanya

    ''Non topic'', ''niets misdaan'', ''geseponeerd''...

    Het gaat erom dat een omstreden figuur met een kort lontje en een pistool op zak opgenomen wordt in een partij die op grove wijze de aanval heeft geopend op een minderheid, en zelfs heeft gedreigd pubers uit deze minderheid (''tuig'') door de knieen te schieten.

    Dat voelt heel erg gevaarlijk.

  • Zingende Zaag, di 13 april 2010 18:42 in reactie op Samanya Mawusi Reageer op Zingende

    Zingende

    Hoezo kort lontje? Heeft hij geschoten? Heeft hij zich tegen zijn aanhouding verzet? Laat u zich niet een beetje opjutten?

  • Renée Olsthoorn, di 13 april 2010 18:53 in reactie op Zingende Zaag Reageer op Renée

    Renée

    Misschien geen kort lontje tijdens zijn aanhouding, maar surf even naar deze site, dan kom je meer over dit heerschap te weten.

    http://bartvanteeffelen.web-log.nl/bartvanteeffelen/2007/07/eens_in_de_zove.html

  • Zingende Zaag, di 13 april 2010 19:21 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op Zingende

    Zingende

    U heeft gelijk, die stijl zie ik liever ook niet. Als ik kijk naar de overige namen in het artikel, dan is een fikse rel per bijeenkomst haast voorgeprogrammeerd. Hier werden klaarblijkelijk de normen te ver overschreden.

    Gelukkig, of tot onze pech, heeft geen van de partijen in het politieke spectrum daar het alleenrecht op. De een voert keiharde actie, en gaat daarin te ver, de ander kan het verbaal allemaal niet aan.

    Ik maak me overigens nog het meeste zorgen over diegenen in het Kabinet en de Tweede Kamer die het allemaal wél mooi en correct kunnen verwoorden en bepleiten dat de hele NL samenleving zo ongeveer wordt afgeluisterd zonder parlementaire controle, om maar eens een voorbeeld te noemen.

    Over het algemeen bijten blaffende honden niet, al zijn er natuurlijk uitzonderingen.

  • Renée Olsthoorn, di 13 april 2010 19:54 in reactie op Zingende Zaag Reageer op Renée

    Renée

    [...] Over het algemeen bijten blaffende honden niet, al zijn er natuurlijk uitzonderingen. [...]

    Maar dan voor de zekerheid toch maar liever zonder wapen op zak. ;)

    Wat u zegt over schending van de privacy, een verschijnsel dat er steeds meer insluipt zonder overleg met volksvertegenwoordiging, daar ben ik het volmondig mee eens.

    Big brother is watching you... :(

  • Rouane Rabbit, di 13 april 2010 19:04 in reactie op Zingende Zaag Reageer op Rouane

    Rouane

    In het berichtje staat: "Zo moest een debat over Israël tijdens de jongerenmanifestatie Happy Chaos in 2007 afgebroken worden omdat Markuszower de andere deelnemers begon te beledigen. "

  • Zingende Zaag, di 13 april 2010 19:58 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Zingende

    Zingende

    Dat klopt, dat staat er inderdaad.

  • Vaclav Klaus, di 13 april 2010 18:25 Reageer op Vaclav

    Vaclav

    Als iemand een wapen draagt, dan zegt dat iets over een persoon. Overigens vind ik het kwalijker dat hij woordvoerder voor Likud was, omgekeerd won Wilders altijd stemmen voor de VVD in Israel.

  • Renée Olsthoorn, di 13 april 2010 18:24 Reageer op Renée

    Renée

    Wapenvergunning of niet, een pistool op zak hebben is gewoon strafbaar. Maar er zijn mensen hier die het blijkbaar de normaalste zaak van de wereld vinden dat een particulier met zoiets over straat gaat.

    Gekopieerd van website ministerie van Justitie

    [...] Bezit van alle wapens verboden
    In Nederland is in principe het bezit van alle vuurwapens verboden. Uitgezonderd zijn bepaalde antieke vuurwapens die vallen onder de vrijstelling van artikel 18 van de Regeling wapens en munitie (RWM). Dit artikel is schematisch weergegeven in het beslissingsschema vrijstelling.

    Verder kunnen er voor bepaalde groepen, zoals sportschutters, verzamelaars of jagers vergunningen worden verleend.

    Daarnaast zijn ook niet-vuurwapens verboden. Niet-vuurwapens zijn onder andere diverse messen (bijvoorbeeld stiletto's), nepwapens, realistisch uitziende speelgoed- en luchtdrukwapens, stroomstootwapens en zelfverdedigingswapens (bijvoorbeeld pepperspray en traangas). [...]

    Ik vraag me af welke vergunning deze meneer eigenlijk had. Of was het misschien een Israëlische vergunning?

  • Florian Lichti, di 13 april 2010 18:14 Reageer op Florian

    Florian

    Inderdaad een volstrekt onjuist artikel om de anti-PVV hype weer eens nieuw leven in te blazen.

    @Joop.nl: noemen jullie dit kritische journalistiek?????

    Zoals een andere reageerder ook al opmerkte: wat heeft een Desert Eagle in vredesnaam met deze meneer te maken?

    Iedereen zeurt hier altijd maar dat het over INHOUD moet gaan....die maar die ongaat mij hier volledig.

    Meneer is verder een heethoofd omdat hij iemand BELEDIGD heeft? Is dat tegenwoordig de definitie?

    Het zou jullie sieren dit artikel te verwijderen.....

  • Ernst Anepool, di 13 april 2010 18:38 in reactie op Florian Lichti Reageer op Ernst

    Ernst

    Tsja, misschien moet je eerst het berichtje eens *lezen* dan snap je wel wat dat pistool te maken heeft met die meneer...

    Die meneer liep namelijk in een openbare ruimte met een pistool op zak, en eenieder die de wapenwet kent weet dat je dat alleen mag meenemen van de beveiligde opslag,naar de schietvereniging...

    Of zou het zo zijn dat die meneer de verenigingsmensen in de RAI als schietvereniging ziet?

  • Meneer Dick, wo 14 april 2010 00:46 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Meneer

    Meneer

    Wat een fantasie Ernst
    Wie zegt of waar staat geschreven dat Gidi Markuszower lid is van een schietvereniging?
    Er kunnen allerlei redenen zijn dat iemand een pisool nodig heeft.

  • Rouane Rabbit, di 13 april 2010 18:47 in reactie op Florian Lichti Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Het zou jullie sieren dit artikel te verwijderen.....]---

    Dat ben ik niet met je eens, want al die mensen hebben er op gereageerd, 68 inmiddels.

  • Averroes Alandalusi, di 13 april 2010 18:52 in reactie op Florian Lichti Reageer op Averroes

    Averroes

    "Zoals een andere reageerder ook al opmerkte: wat heeft een Desert Eagle in vredesnaam met deze meneer te maken?"

    Desert Eagle = Israelisch
    Meneer = Israelisch

    Desert Eagle = Explosief
    Meneer = Explosief

  • Ernst Anepool, di 13 april 2010 19:05 in reactie op Florian Lichti Reageer op Ernst

    Ernst

    Nagekomen bericht:
    http://tinyurl.com/Mobster-Markuszower

    Nu heeft ie vlug zijn Twitter account geblokkeerd (heb je iets te verbergen gidi?) maar hij is even vergeten dat google de boel cached. Is natuurlijk maar ene onschuldig spelletje, wat niet echt veel zegt. Maar dat je nu opeens wilt verbergen da je dat speelt, *dat* zegt juist heel veel...

    Ik speel ook Mafia op Facebook, maar ik doe daar niet geheimzinnig over, juist die geheimzinnigheid opeens, *dat* geeft in mijn ogen te denken...

    Opvallend hoe hij zijn profielen opeens wist en bijwerkt...
    http://twitter.com/GidiMarkuszower
    http://en.netlog.com/DutchGidi
    etc, etc.

    Terwijl er nog zoveel te vinden is van deze toch wel ongenuanceerde jongeheer...

    [Quote]
    De geschiedenis moet vergeten worden?
    Gidi Markuszower vond dat er continu emotioneel wordt gereageerd als het gaat om dit conflict en dat "mensen continu alle shit uit het verleden er steeds uithalen. Dat stukje geschiedenis moeten we achter ons laten". "Dat komt ook omdat die shit niet het verleden is, maar het heden", vertelde Imad hierop. "Ik ben er geweest en ik kan het weten".
    Een psychologe uit de zaal sprak op dit punt ook een gemeenteraadslid tegen: "Trauma's moeten juist verwerkt worden. Het slachtoffer wordt de dader als het de geschiedenis niet weet te verwerken", doelend op de Israeliers die continu een slachtofferrol innemen.
    [/quote]

    [quote]
    Kanttekeningen
    Nu moet ik natuurlijk ook nog de volgende twee noemen die wel aanwezig waren in het panel:
    de heer Gidi Markuszower:
    Op een opmerking van een aanwezige uit de zaal op de vele martelingen en verkrachtingen door de Israelische militairen: "Was die verkrachting geen pornofilm"
    Voor de rest zei hij heel veel en kwam het neer op het volgende:"De fout ligt bij de Arabieren"
    [/quote]

    Kortom, het is niet slechts een incident, edoch duidelijk de rode draad in 's mans leven, om opstootjes te geven en te beleven...

  • Roelf Turksema, di 13 april 2010 21:49 in reactie op Florian Lichti Reageer op Roelf

    Roelf

    Inhoud, dat is niet het enige wat jou ontgaat, geloof me.
    ''Meneer is verder een heethoofd omdat hij iemand BELEDIGD heeft? Is dat tegenwoordig de definitie?''
    Ik hou van heethoofden in de politiek, geeft lekker kleur aan het geheel.
    Met wapens op zak, vergunning of niet,aan het vervoeren of niet, zionist, beledigend en dom wordt het voor mij een ander verhaal, dan ben je gewoon een ordinaire crimineel. En dat past de PVV.

  • Jo simon, di 13 april 2010 18:12 Reageer op Jo

    Jo

    Een prominent heethoofdig joods figuur die anderen beledigde.
    Heethoofd en een vuurwapen op een feest???
    Een onzalige combinatie!!

    Klinkt naar terrorisme.

    Afijn pvv,..... soort zoekt soort.

  • Ernst Anepool, di 13 april 2010 19:07 in reactie op Jo simon Reageer op Ernst

    Ernst

    Hoho, het is alleen maar terrorisme als een *arabier* het doet.

    Pleegt een Israelier dezelfde moord, dan is het "Goed"

  • Thayli - Rah, wo 14 april 2010 08:20 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Thayli

    Thayli

    Wat een rare logica hanteert u!

  • zorba de griek, di 13 april 2010 17:55 Reageer op zorba

    zorba

    Typisch een non-topic om de mensen wat stoom te laten afblazen.

  • Rouane Rabbit, di 13 april 2010 18:52 in reactie op zorba de griek Reageer op Rouane

    Rouane

    Leuk paul, dat jij dan ook van de partij bent. Wordt het toch nog gezellig?

  • Renée Olsthoorn, di 13 april 2010 19:02 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Renée

    Renée

    Ik dacht al waar blijft ie zolang, @Rouane! :)))

  • Rouane Rabbit, di 13 april 2010 19:15 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op Rouane

    Rouane

    Na zo'n lange werkdag wil hij vast wat stoom afblazen.

  • Thayli - Rah, di 13 april 2010 17:13 Reageer op Thayli

    Thayli

    Dat de vervoersrestricties zijn overtreden is natuurlijk schandelijk, daar dient de man voor aangepakt te worden. Echter, weer een zeer tendentieus, ongefundeerd en suggestief artikel hier op Joop.

    Markuszower is niet opgepakt voor verboden wapenbezit; hij had een wapenvergunning en was destijds in de persoon van beveiliger aanwezig. Hij is nergens voor vervolgd. De kop klopt dus al niet. Niet voor niets is de tweet van nieuwsbrenger Neeltje om onduidelijke redenen verwijderd.

    Verder een foto van Markuszower met een Desert Eagle. Is dit een grap? De objectiviteit wordt hier helemaal overboord gegooid, want nergens blijkt uit dat de man toen een Desert Eagle in bezit had. Dat kan ook helemaal niet, want die dingen zijn hartstikke verboden in Nederland en dan zou hij dus WEL vervolgd worden. Maar die link wordt hier dus wel gelegd! Het feit dat de Desert Eagle is uitgevonden in Israel is dus blijkbaar genoeg om het hele land er even aan de haren bij te slepen. Dat heeft niets met zorgvuldige, adequate journalistiek te maken. We mogen mohammedanen toch immers ook niet met elke willekeurige opblaasterrorist associeren, zo bleek al uit diverse topics over de aanslagen in Moskou?

  • Averroes Alandalusi, di 13 april 2010 18:07 in reactie op Thayli - Rah Reageer op Averroes

    Averroes

    "De kop klopt dus al niet."

    De kopregel-gestapo is weer flink bezig is het niet?

  • Prins Pils, di 13 april 2010 18:27 in reactie op Thayli - Rah Reageer op Prins

    Prins

    Het feit dat jij weet wat een Desert Eagle is en dat Markuszower lid is van de rabiaat-zionistische Likud doet mij een raar luchtje ruiken...

  • Rouane Rabbit, di 13 april 2010 18:50 in reactie op Thayli - Rah Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[mohammedanen]----

    Die bestaan niet, ze zijn een verzinsel van Christenen om iets te verklaren wat buiten hun belevingswereld ligt. Helaas voor de Christenen klopt die verklaring niet.

    Maar ik geloof niet dat ze daar van wakker liggen. Islamofobie is niet kinderachtige over semantiek.

  • Kèk mè Nâh, di 13 april 2010 16:59 Reageer op Kèk mè

    Kèk mè

    De kopregel bij dit artikel deugt niet.
    De heer Markuszower is niet opgepakt wegens verboden wapenbezit, hij is slechts opgepakt.
    Na kort onderzoek bleek dat hij juist niet schuldig was aan verboden wapenbezit, maar dat hij zijn wapen onjuist vervoerde.
    De zaak is vervolgens geseponeerd.

  • Jan Lul, di 13 april 2010 16:55 Reageer op Jan

    Jan

    zeker op zoek naar een knietje ...

  • Henk de Vries, di 13 april 2010 16:50 Reageer op Henk

    Henk

    Fijne jongens daar bij de PVV. Brinkman heeft ook al losse handjes.

    Verstandige rechtse mensen zouden overigens alleen al vanwege de israel-connectie (die hiermee maar weer eens duidelijk wordt) niet op Wilders moeten stemmen.

  • zorba de griek, di 13 april 2010 18:33 in reactie op Henk de Vries Reageer op zorba

    zorba

    ---- Verstandige rechtse mensen zouden overigens alleen al vanwege de israel-connectie (die hiermee maar weer eens duidelijk wordt) niet op Wilders moeten stemmen.---

    Dus omdat de PVV een jood op de kieslijst heeft staan mag er niet meer op de partij worden gestemd. U houdt er hele dubieuze opvattingen op na. Brrr.

  • Rouane Rabbit, di 13 april 2010 18:53 in reactie op zorba de griek Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Dus omdat de PVV een jood op de kieslijst heeft staan mag er niet meer op de partij worden gestemd. U houdt er hele dubieuze opvattingen op na]---

    Ik heb het woord Jood niet in zijn reactie gelezen, wel in de jouwe. Wat zegt dat? Misschien kun je dat even uitleggen? Brr.

  • Prins Pils, di 13 april 2010 19:30 in reactie op zorba de griek Reageer op Prins

    Prins

    Hij heeft het niet over joden maar over Israëli's. Hij had het eigenlijk over zionisten moeten hebben, want er zijn ook Israëli's die anti-zionistisch zijn, maar hij heeft het niet over joden.

  • zorba de griek, wo 14 april 2010 09:08 in reactie op Prins Pils Reageer op zorba

    zorba

    --- Hij heeft het niet over joden maar over Israëli's. Hij had het eigenlijk over zionisten moeten hebben, want er zijn ook Israëli's die anti-zionistisch zijn, maar hij heeft het niet over joden.---

    Wilders wordt altijd uitgelachen als hij zegt niet tegen moslims te hebben maar wel iets tegen de Islam.

    En nu probeer jij me wijs te maken dat men niets tegen joden heeft, alleen iets tegen inwoners van Israel of Zionisten.

    Het zal wel.

  • Prins Pils, wo 14 april 2010 10:11 in reactie op zorba de griek Reageer op Prins

    Prins

    Toch is het niet zo moeilijk, paul.

    Je hebt joden en jodendom vs. moslims en islam. Je hebt joden en Israëli's vs. moslims en Arabieren (wat eigenlijk geen nationaliteit is, maar goed).

    Wilders' stelling dat hij tegen de islam is maar niet tegen moslims snijdt net zoveel hout als te zeggen dat men tegen het gedachtegoed van de PVV is maar niet tegen PVV'ers.

    Wilders had moeten stellen dat hij tegen salafisten/wahhabisten/salafisme/wahhabisme is (fundamentalistische moslims/islam) maar niet tegen soefisten/soefisme (liberale moslims/islam) is.

    Maar daarvoor moet je verstand van zaken hebben.

  • zorba de griek, wo 14 april 2010 11:18 in reactie op Prins Pils Reageer op zorba

    zorba

    PP,

    Ik snap echt wel wat je bedoeld. Maar er is absoluut sprake van een dubbele moraal op dit punt. Of we kiezen er voor om zowel moslims als joden niet over een kam te scheren, of niet. Maar niet in het ene geval krokodillentranen huilen en in het andere geval niet. Ik denk dat joden in Europa zich 10 keer meer zorgen moeten maken dan moslims. Want we zijn toch echt in een heel rap tempo terug aan het gaan naar de jaren dertig van de vorige eeuw.

    Ik weet waar ik het over heb, ik heb een half jaartje rondgehangen op Wij Blijven Hier (en dus niet op maroc.nl). Daar keuvelt men over koetjes en kalfjes tot het moment dat het woord Israel valt. Dan laten de beschaafde hoogopgeleide tolerante moslims en blok hun masker vallen, en gaat men compleet los. Het is onvoorstelbaar hoe diep de haat zit tegen de joden bij moslims.

    Ik wou dat ik het zat te verzinnen. Als je me niet gelooft moet je maar eens in de archieven van WBH gaan bladeren.

    Ik ben opgegroeid met het idee dat de joden slachtoffer waren, ben in de loop der jaren meer sympathie gaan voelen voor de Palestijnse zaak maar ben daar volledig van genezen na een tijdje WBH.

    De conclusie die ik heb getrokken is dat er nooit vrede zal komen in het MO, en dat dat niet komt door Israel maar om de doodeenvoudige reden dat de moslims nooit een vrede met Israel willen. Nooit, nooit, nooit, nooit, nooit. Hooguit een wapenstilstand of een tijdelijk bestand.

    Sinds ik daar achter ben gekomen, ligt mijn sympathie weer bij Israel. Die staan tenminste nog open voor vrede onder bepaalde condities. De Palestijnen niet. Die nemen alleen genoegen met het verdwijnen van de staat Israel.

    Daarnaast ben ik onaangenaam verrast dat hier in Nederland (maar ook op talloze andere plaatsen in Europa) wordt geaccepteerd dat joden het steeds moeilijker en moeilijker krijgen, terwijl elke vinger die wordt uitgestoken naar de Islam op massale weerstand stuit. En dat allemaal onder het motto dat we geleerd hebben van WO II.

    Anyway, als het Obama lukt om vrede te sluiten in het MO neem ik al mijn woorden terug. Maar je zult de komende jaren merken dat zijn initiatief volstrekt kansloos is. De Islam wil geen vrede in het MO, het wil slecht 1 ding en dat is de vernietiging van Israel.

  • Prins Pils, wo 14 april 2010 13:06 in reactie op zorba de griek Reageer op Prins

    Prins

    "De Islam wil geen vrede in het MO, het wil slecht 1 ding en dat is de vernietiging van Israel."

    PP: Onzin. Dat geldt alleen maar voor de fundamentalistische islam. Jij hebt ook al geen verstand van zaken.

  • Roelf Turksema, di 13 april 2010 16:32 Reageer op Roelf

    Roelf

    Pfff, heeft die mazzel gehad, dat had Abujahjah of een Palestijn van Stop de bezetting eens moeten gebeuren.....

  • Eline W, di 13 april 2010 16:26 Reageer op Eline

    Eline

    Ik denk dat Wilders denkt dat het aantrekken van dit soort mensen goed is voor zijn partij. Het levert publiciteit op, en hoe meer publiciteit hoe beter. Maar vandaag of morgen slaat Hero Brinkman echt een keer zijn aannemer met een moker tot moes, en wat dan?

  • , wo 14 april 2010 08:39 in reactie op Eline W Reageer op

    Dan schiet een fractiegenoot hem met een meegebracht wapen door de knieën?

  • leon becker, di 13 april 2010 16:08 Reageer op leon

    leon

    Markuszower was bij het evenement aanwezig als beveiliger. Hij maakt deel uit van Bij Leven en Welzijn, een organisatie die synagogen en joodse feesten bewaakt. Eén van de gasten zag dat Markuszower een vuurwapen droeg en belde de politie. Vervolgens werd Markuszower gearresteerd en verhoord door de politie. Het OM heeft hem voor de zaak niet vervolgd. 'Ik had op dat moment een wapenvergunning,' zegt Markuszower tegen Vrij Nederland. 'Daar zitten vervoersrestricties op. Die heb ik overtreden. Ik ben twee uur verhoord door de politie. Justitie heeft de zaak geseponeerd.' Volgens Markuszower was het vergrijp 'vergelijkbaar met een verkeersovertreding'. Hij heeft naar eigen zeggen nu geen wapenvergunning meer.
    Als dat het ergste is wat er bij de pvv ers gevonden kon worden valt het toch wel mee.

  • Renée Olsthoorn, di 13 april 2010 16:19 in reactie op leon becker Reageer op Renée

    Renée

    Een als heethoofd bekend staand persoon die een geweer op zak heeft, vind ik persoonlijk doodeng. Maar goed, hij heeft geen vergunning meer, dus hopelijk laat ie die blaffer in het vervolg thuis... Oh, nee, hij mag zonder vergunning geen een meer bezitten. Laten we hopen dat dat het geval is. :)

  • Rolf Witting, di 13 april 2010 15:58 Reageer op Rolf

    Rolf

    Als er harder werd gestraft had hij een strafblad gehad, daarmee dus nooit in de 2e kamer gekomen. Toch apart dat de PVV dan voor harder straffen is....

    Btw, veel juristen, oud-politie agenten, militairen, mensen die banden hebben met Israel op de kandidatenlijst.. Ik hoor alarmbellen rinkelen, de PVV wil een ultraconservatieve Joods/Christelijke politiestaat.... Brrrrr.

  • Jens Gombert, di 13 april 2010 15:57 Reageer op Jens

    Jens

    De zon schijnt in Zaanstad. Lekker.

  • Han van der Horst, di 13 april 2010 15:55 Reageer op Han

    Han

    Ze schijnen tegenwoordig boos op je te worden, als je maar een beetje suggereert dat oude tijden terugkeren. Toch moet ik aan die tijden denken, als ik lees hoe Ernst Anepool de PVV neerzet als onderdeel van het grote zionistische wereldcomplot. Je zou waarachter nog begrip krijgen voor een Gidi Markuszower, die denkt: de Judas Maccabeüs was gewapend. Laat ik het ook maar doen.

  • Averroes Alandalusi, di 13 april 2010 16:06 in reactie op Han van der Horst Reageer op Averroes

    Averroes

    Het vreemde is dat de PVV juist degene is die denkt in dit soort termen van wereldcomplotten.

    Nooit gehoord van Eurabia? Zij denken dat de Europese leiders een geheim verdrag hebben gesloten met de Arabische leiders. Dat Europa Arabisch/islamitisch wordt in ruil voor olie. Waarschijnlijk dat Geert Wilders daarom ook zo fel anti-Europa is.

    Over belachelijke complottheorieen gesproken...

  • Rouane Rabbit, di 13 april 2010 18:56 in reactie op Averroes Alandalusi Reageer op Rouane

    Rouane

    Je hebt volkomen gelijk, en gezien het feit dat een belangrijk deel van de Midden-Oosten Moslims van het Semitische ras zijn. kun je spreken van antisemitisme bij de PVV.

    Ik geef toe dat het niet gebruikelijk is, maar wel volkomen legitiem.

  • Averroes Alandalusi, di 13 april 2010 15:51 Reageer op Averroes

    Averroes

    Trouwens, met dit soort gasten aan het roer bij de PVV zet zij zichzelf op den duur wel buitenspel. Tenminste, als je het artikel leest in de link http://bartvanteeffelen.web-log.nl/bartvanteeffelen/2007/07/eens_in_de_zove.html

    Gaat nog leuk worden in de Kamerdebatten. Ik ben benieuwd wie als eerste antisemiet genoemd gaat worden? Harry van Bommel? Het wordt bijna een geuzennaam.

  • Rouane Rabbit, di 13 april 2010 18:58 in reactie op Averroes Alandalusi Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Harry van Bommel]---

    Hij is vrijgesproken, terwijl Moskowicz (niet de minste advocaat) het OM had geholpen met de aanklacht formuleren.
    Ze hebben afgezien van hoger beroep.

  • Jesse van Oort, di 13 april 2010 15:47 Reageer op Jesse

    Jesse

    Wie heeft een link naar de video van het gewraakte Happy Chaos debat?
    De huidige link verwijst naar een weblog waarop een link staat die slechts weer verwijst naar een Hyves profiel...

  • Anton Chigurh, di 13 april 2010 15:46 Reageer op Anton

    Anton

    De pro Israël lobby is wel heel erg goed vertegenwoordigd in de PVV. Sterker nog, de PVV bestaat vrijwel uitsluitend uit pro Israël lobbyisten. En dat terwijl Nederland internationaal al behoort tot de top drie van landen die dit abjecte regime kritiekloos steunen. Ook de Nucleaire top die thans plaatsvindt staat puur in het teken van Israël. Doel is om Iran zoveel mogelijk te isoleren zolang er geen draagvlak is voor een aanval. Dit terwijl Europese landen niets te vrezen hebben van dit land dat zich in veel opzichten beter gedraagt dan Israël.

  • leo dijkstra, di 13 april 2010 15:57 in reactie op Anton Chigurh Reageer op leo

    leo

    Sorry Anton, maar Israel is nu eenmaal geen land voor oude mannen.

  • Zjen Zen, di 13 april 2010 16:03 in reactie op leo dijkstra Reageer op Zjen

    Zjen

    ook niet voor jonge mannen....

  • Eelco Pelt, di 13 april 2010 15:44 Reageer op Eelco

    Eelco

    Volstrekt misleidende kop en bovendien een wel zeer ranzige manier om iemand te beschadigen. Triest, Vrij Nederland onwaardig

  • Averroes Alandalusi, di 13 april 2010 15:43 Reageer op Averroes

    Averroes

    Dit soort heethoofdige extreemrechtse figuren kunnen we in de Nederlandse politiek missen als kiespijn.

    Het is inderdaad nogal vreemd dat een partij die beweert zich te verzetten tegen buitenlandse invloeden en twijfelachtige loyaliteiten zich inlaat met een figuur van de Nederlandse tak van de Likud - beweging: Over buitenlandse invloed en loyaliteit gesproken!

    Minder vreemd wordt het wanneer de mensen er achter komen dat de PVV geen partij voor het volk is, noch een partij voor de vrijheid, maar enkel een partij voor de vrijheid van het volk van Israel (om te doen wat zij willen).

    Dit werd trouwens weer eens pijnlijk duidelijk in een uitzending van Pauw & Witteman, waarin zowel minister van staat Hans van den Broek en politiek onbenul Sietse Fritsma te gast waren (opzet?). Ze kregen een heftige discussie over het Israel-Palestina conflict, waarin Sietse Fritsma het vurig opnam voor Israel.

    Het is dan wel duidelijk dat Geert Wilders en zijn PVV geldstromen ontvangen van de rechtsextremistische tak van de zionistische beweging.

  • YggY ..., di 13 april 2010 15:25 Reageer op YggY

    YggY

    Iemand hier sprak over Amerikaanse toestanden en nou weet ik niet of we hetzelfde bedoelen maar ik mag hopen dat we niet overgaan tot besmeuren en moddergooien. Als er iets is aan te merken op mensen zoals deze Markuszower heb ik daar geen problemen mee maar om nou in iemands verleden te gaan zitten wroeten en ieder misstap vervolgens te gaan uitvergroten dat lijkt mij iets wat je niet zou moeten willen. Laten we het wel zuiver houden.

    Ik ben in het verleden ooit eens bekeurd voor rijden onder invloed maar dat maakt me nog geen notoire alcoholist.

  • Renée Olsthoorn, di 13 april 2010 15:38 in reactie op YggY ... Reageer op Renée

    Renée

    Iemand hier sprak over Amerikaanse toestanden...

    Dat was ik, @Ygg. Maar ik bedoelde er slechts mee het in de publieke ruimte rondlopen met een automatisch geweer. Dus met moddergooien had het (deze keer) niets te maken. ;)

  • YggY ..., di 13 april 2010 15:42 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op YggY

    YggY

    Dan bedoelden we dus niet hetzelfde

  • leo dijkstra, di 13 april 2010 15:23 Reageer op leo

    leo

    Misleidende kop, er was helemaal geen sprake van verboden wapenbezit. De man had een vergunning.

  • Joop Schouten, di 13 april 2010 15:52 in reactie op leo dijkstra Reageer op Joop

    Joop

    Heb je Telegrof wel eens gelezen?

  • leo dijkstra, di 13 april 2010 16:51 in reactie op Joop Schouten Reageer op leo

    leo

    Ja, en van die overdreven koppen houd ik ook niet.
    Mag geen reden voor Joop.nl te zijn om deze stijl over te nemen.

  • Rouane Rabbit, di 13 april 2010 15:58 in reactie op leo dijkstra Reageer op Rouane

    Rouane

    Je hebt gelijk, een minor issue.

    Mar toch wel weer typisch dat het bij de PVV gebeurt. Eerst die Drinkman een paar keer uit de bocht, nu dit weer, ongeoorloofd bij zich dragen van vuurwapens. En altijd maar die grote mond, ook van deze man, maar ook de rest van de partij, en vaak die gewelddadige uitlatingen in de kamer, leger inzetten, knieën schieten. En dat schelden, die tientallen grofheden. Ze spreken toch echt een ander soort mensen aan dan mij.

    het begint langzaam op het Israëlische parlement te lijken waar Lieberman (minister van buitenlandse zaken, persoonlijke vriend van Geert Wilders) botweg parlementsleden met de dood bedreigt omdat ze niet aan zijn kant staan.

  • leo dijkstra, di 13 april 2010 16:54 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op leo

    leo

    Dat ben ik met je eens, het klinkt allemaal niet zo degelijk wat daar op de PVV-lijst komt te staan.

    Aan de andere kant: ik ken iemand met een boel kwaliteiten die ook door Geert is benaderd. Afgezien van het feit dat hij niet helemaal achter Geerts idee"-en staat, zou hij al niet op die lijst willen omdat hij bang is daarna nergens meer aan de bak te kunnen komen.

    Het zou me niet verbazen als meer mensen er zo over denken.

  • Rouane Rabbit, di 13 april 2010 18:37 in reactie op leo dijkstra Reageer op Rouane

    Rouane

    ----[ik ken iemand met een boel kwaliteiten die ook door Geert is benaderd. Afgezien van het feit dat hij niet helemaal achter Geerts ideeën staat, zou hij al niet op die lijst willen omdat hij bang is daarna nergens meer aan de bak te kunnen komen.]----

    Rita Verdonk had dezelfde problemen, nu niet meer, want nu stemt niemand meer op haar.

    Dat klopt, zolang Geert niet wil normaliseren naar een normale partij die geen rare dingen roept, zal dat verschijnsel zich blijven voordoen.

    Maar als de PVV een normale partij wordt, verliest ze haar bestaansrecht, want de meeste "normale" (= niet extreem rechtse) standpunten worden door andere partijen ook gewoon gedragen.

    Ziedaar Geerts dilemma.

    Naast de wensen om te normaliseren is er ook nog de financiering. Die kan zomaar opdrogen als Geert op een keer niet zo'n extreme standpunten inneemt.

    Je krijgt Amerikaanse fundamentalistische Christenen niet zover dat ze het CDA gaan steunen. Je moet echt wel afwijken als PVV en een doemscenario a la Wereld Islamisering kunnen produceren.

    Geert begint langzaam maar zeker in zijn eigen valkuilen te vallen.
    ------------
    Misschien dat dat een beweegreden van zijn broer is. Wie ziet er graag zijn broertje ten gronde gaan, ook al is het zijn eigen schuld?
    (maar dat terzijde)

  • Polderjongen uit Nijmegen, di 13 april 2010 19:19 in reactie op leo dijkstra Reageer op Polderjongen

    Polderjongen

    Nee hoor, 't was wel verboden. Hij had niet het recht dat wapen op die plek te dragen. Hij was niet in fuctie daar, maar als privé persoon.

    Op de wc mag je je piemel uit je broek halen; op straat niet. Wanneer je op straat toch je piemel uit je broek haalt, kan je worden veroordeeld op het uit je broek halen van je piemel. Zo simpel is dat.

  • Renée Olsthoorn, di 13 april 2010 19:40 in reactie op Polderjongen uit Nijmegen Reageer op Renée

    Renée

    Ook als hij wél in functie (van beveiligingsbeambte) was geweest, had hij dat wapen niet mogen dragen. Alleen de politie mag wapens dragen.

    [...] Op de wc mag je je piemel uit je broek halen; op straat niet [...]

    Ik vind dit wel een leuke vergelijking binnen deze context! Net zoiets als een geweer trekken... LOL

  • Steven Geurts, di 13 april 2010 15:14 Reageer op Steven

    Steven

    Brinkman en deze kerel in één fractie. Ben benieuwd wanneer er iemand gaat meppen in de tweede kamer..

  • Samanya Mawusi, di 13 april 2010 15:21 in reactie op Steven Geurts Reageer op Samanya

    Samanya

    Nou, hun woede richt zich niet in de eerste plaats op kamerleden...

  • Piet Knollema, di 13 april 2010 15:10 Reageer op Piet

    Piet

    En wat komt er nog meer boven water in de komende maanden?

  • Joop Schouten, di 13 april 2010 15:49 in reactie op Piet Knollema Reageer op Joop

    Joop

    Lijken?

  • Renée Olsthoorn, di 13 april 2010 16:21 in reactie op Joop Schouten Reageer op Renée

    Renée

    ...in de kast :)

  • Mostafa Mouktafi, di 13 april 2010 18:11 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Wedden dat Wilders nu het volgende gaat roepen : ze willen ons zwart en kapot maken.

  • Renée Olsthoorn, di 13 april 2010 18:36 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Renée

    Renée

    @Mostafa, hij roept maar wat hij wil, de enige die die beweging in diskrediet brengt zijn Wilders en de zijnen zelf. :)

  • Rouane Rabbit, wo 14 april 2010 00:14 in reactie op Piet Knollema Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[En wat komt er nog meer boven water in de komende maanden? ]----

    In elk geval komt er een film aan die gefinancierd is door een homohatende christenclub: Christian Action Network. Die film komt rond begin mei en is geïnspireerd door de verhalen rondom Wilders.
    Deze film komt op 1 mei uit.

    De financiers, zijn dermate homo-hatend dat Wilders het kies vindt om niet bij de première aanwezig te zijn.

    De voorzitter van deze club, Mayer zegt volgende over homo's: "Ze hebben seks met honderden andere perverselingen (...), verspreiden hun smerige seksziekten, misbruiken onschuldige kinderen (...) plegen meer moorden en seksdelicten dan elke andere groep"

    Er komt nog een film, Fitna 2. Deze film gaat over Islamisering van de wereld. Wilders zegt dat hij het niet haalt voor de verkiezingen, dit vanwege de kabinetscrisis.

    Wilders: Fitna 2 will be released after elections
    http://www.themoviefitna.com/wilders-fitna-2-will-be-released-after-elections/
    Wilders maakt Fitna 2
    http://www.telegraaf.nl/binnenland/3713692/__Wilders_maakt_Fitna_2__.htm
    Flirt met homohater alweer voorbij
    http://www.depers.nl/binnenland/465722/Homohater-nekt-Wilders.html

  • vanessa s., di 13 april 2010 15:05 Reageer op vanessa

    vanessa

    Vindt het wel logisch voor de PVV-lijst: een ongericht projectiel.

  • Gracchus Babeuf, di 13 april 2010 17:02 in reactie op vanessa s. Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Wat een kiloknaller. Is die van hemzelf? HIj heeft toch geen kunstmest in zijn schuur?

  • Joop Schouten, di 13 april 2010 15:04 Reageer op Joop

    Joop

    En 'zoiets' zou straks macht kunnen krijgen?
    Ik kan me nu beter voorstellen waarom PVV-ers zulke rigide maatregelen wensen.
    Het zijn allemaal angsthazen.

  • Samanya Mawusi, di 13 april 2010 14:59 Reageer op Samanya

    Samanya

    Wilders wilde onze kinderen al door de knieen schieten, nu heeft hij dus gewapende handlanger. Eng vind ik het. Gelukkig gaat de PVV, als zij aan de macht komt, de remigratie ook makkelijker maken.

  • Joop Schouten, di 13 april 2010 15:38 in reactie op Samanya Mawusi Reageer op Joop

    Joop

    Ik heb liever dat je blijft.

  • Rouane Rabbit, di 13 april 2010 18:39 in reactie op Joop Schouten Reageer op Rouane

    Rouane

    Dat vind ik ook, zo'n welbespraakte Somalische met een linkse invalshoek, dat is nooit weg. (het was toch Somalisch?)

  • Joop Schouten, di 13 april 2010 20:10 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Joop

    Joop

    Nee, Nederlandse.

  • Samanya Mawusi, di 13 april 2010 23:47 in reactie op Joop Schouten Reageer op Samanya

    Samanya

    @Joop en Roune,

    Uiteraard Nederlandse :) maar ik ben geboren in Sudan en ik heb een paar jaar in Ghana gewoond.

    Remigreren is voor mij dus eigenlijk onmogelijk... het was een vals dreigement. (of een loze belofte, haha).

  • Rouane Rabbit, wo 14 april 2010 01:29 in reactie op Samanya Mawusi Reageer op Rouane

    Rouane

    Sudan -> Ghana -> Nederland, kun je zien hoe een leven bijzonder kan verlopen. Misschien moet je er een boek over schrijven, een "road"-roman. Of een andersoortig boek, maar het hoeft niet hoor :-)

  • Samanya Mawusi, do 15 april 2010 16:32 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Samanya

    Samanya

    Geloof niet dat ik dat aan de hele wereld zou willen meedelen...
    Misschien onder een pseudoniem ofzo :) Wel eervol dat u het voorstelt.

  • zorba de griek, di 13 april 2010 18:35 in reactie op Samanya Mawusi Reageer op zorba

    zorba

    --- Wilders wilde onze kinderen al door de knieen schieten, nu heeft hij dus gewapende handlanger.----

    Nooit geweten dat uw kinderen zware criminelen zijn.

  • Rouane Rabbit, di 13 april 2010 19:02 in reactie op zorba de griek Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Nooit geweten dat uw kinderen zware criminelen zijn. ]---

    Ik geloof niet dat Wilders van de politie verwachtte dat ze eerst een onderzoek zouden doen en dan pas door de knieën zouden schieten?

    In dat geval is het een lijfstraf en geen noodweer. Kun je even een linkje geven waar dit zodanig staat geformuleerd?

  • Samanya Mawusi, di 13 april 2010 23:52 in reactie op zorba de griek Reageer op Samanya

    Samanya

    @ Paul
    Dat voorbehoud heb ik van Wilders niet gehoord.
    Het ging hem om jongeren die zich misdragen op de straat. Ik kan niet uitsluiten dat mijn kinderen dat ooit zullen doen als het pubers zijn. Dan hebben ze hun kleur niet mee, want als mix van zwart en wit zijn ze net 'Marokkaans tuig'.

  • Rouane Rabbit, wo 14 april 2010 01:25 in reactie op Samanya Mawusi Reageer op Rouane

    Rouane

    Ik ben bang dat Dijkhuis zich niet kan voorstellen wat een ouder voelt wanneer deze hoort dat haar kinderen door de knieën kunnen worden geschoten, zelfs als dat een misselijk populistisch grapje van de PVV is krimpt een moederhart in elkaar.

    De context was geloof ik rellen in een stadion. Ik hoor Wilders die voorstellen niet doen als komende zondag Ajax/Feijenoord elkaar te lijf gaan. En dat is een aangekondigd drama, perfect om alvast op voorhand populistisch over te doen. Ook zal er volop anti-Joodse leuzen worden geroepen.
    Het voldoet aan alle voorwaarden voor knieën schieten, behalve een, de meerderheid is niet Islamitisch.

    Dergelijke uitspraken van Wilders zijn op het misdadige af.
    Het is puur racisme. Wilders kan wel ontkennen dat hij een racist is, maar dit soort uitspraken, en de selectiviteit waarmee ze worden gedaan bewijzen wel het tegendeel.

    En gisteren dan, AZ vs Enschede, met zware stenen op bussen gooien, ook geen knieën schieten? Of het leger inzetten?

    Dan is de PVV akelig stil, want dat is een deel van hun electoraat, wat daar tekeer gaat.

  • zorba de griek, wo 14 april 2010 09:16 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op zorba

    zorba

    ---- Het is puur racisme. Wilders kan wel ontkennen dat hij een racist is, maar dit soort uitspraken, en de selectiviteit waarmee ze worden gedaan bewijzen wel het tegendeel.----

    Broodje aap-verhaal.

    http://static.ikregeer.nl/pdf/KVR38435.pdf

  • zorba de griek, wo 14 april 2010 08:32 in reactie op Samanya Mawusi Reageer op zorba

    zorba

    ---- Tijdens de Tweede Wereldoorlog vielen tussen de 50 en 70 miljoen doden.----

    Zo belangrijk vonden we de democratische rechtstaat 70 jaar geleden.

    ---"Alle moslims in Europa die problemen veroorzaken, moeten worden uitgezet en van hun nationaliteit beroofd. Het gaat daarbij om 'miljoenen, tientallen miljoenen' mensen.----

    Europa telt 53 miljoen moslims.
    http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?lStrAction=&oId=7521

    40% van 53 miljoen moslims is 21.2 miljoen moslims die de sharia ingevoerd willen hebben. Althans, dat is de rekensom die Wilders op een achterkant van een bierviltje heeft gemaakt. Dus zo is Wilders gekomen aan zijn bewering dat miljoenen moslims Europa uit moeten worden gezet.

    De rekensom van Wilders is veel te kort door de bocht.

    Maar op 1 punt ben ik het met Wilders eens, moslims die er een dagtaak van hebben gemaakt alles te doen wat in hun vermogen ligt om de democratie om zeep te helpen omdat de wetten van onze vriend Allah moeten worden ingevoerd in Europa mogen van mij morgen op het vliegtuig worden gezet naar een Islamitische heilstaat naar keuze.

    Dan hebben we het niet over tientallen miljoenen moslims, maar als ik 1 euro zou krijgen voor elke moslim in Europa die niets liever wil dat de democratische rechtstaat voltooid verleden tijd is, dan kan een heel leuk pandje in Wassenaar of Aerdenhout kopen.

    ---- Het is nog een minderheid, maar zodra ze sterker worden, zullen ze van toon veranderen en zal het te laat zijn om terug te vechten.'
    Bosnische Moslim gelooft in zijn hart ----

    Ook deze opmerking is wel degelijk op feiten gebaseerd. Iedereen die beweert dat dit niet zo is moet de ontwikkelingen in Bosnie is wat beter gaan volgen.

    http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/article589039.ece/Bosnische_Moslim_gelooft_in_zijn_hart

    En waar sta ik zelf. Ik gun iedereen zijn eigen religie, hoofddoeken bij de kassa van de Albert Heijn vind ik ook prima maar kom niet met je poten aan onze democratische rechtstaat. Dan gaan bij mij ook de hakken in het zand. Mijn inschatting is dat ik op basis van de opvatting met 90%+ van de moslims in Nederland geen probleem heb, met de rest dus wel.

    Als mensen mij daarom Islamofoob, racist of whatever willen noemen dan vind ik dat allemaal best. Ik zal er geen seconde minder om slapen.

  • zorba de griek, wo 14 april 2010 08:54 in reactie op Samanya Mawusi Reageer op zorba

    zorba

    --- Dat voorbehoud heb ik van Wilders niet gehoord. ---

    We zouden bijna de context vergeten waarin Wilders voor het eerst de uitspraak heeft gedaan dat als de politie het niet meer in de hand heeft men desnoods relschoppers in de knieen moet schieten, in plaats van met de armen in de zij toe te kijken hoe onschuldigen in elkaar geramd worden en een stadion wordt afgebroken.

    http://www.youtube.com/watch?v=jCrkmcSLR00

    http://www.youtube.com/watch?v=JN5JTJeROds

    Daarnaast heeft Wilders echt talloze malen in de Kamer gezegd dat hij niet vind dat alleen Marokkaanse relschoppers in geval van nood in de knieen moeten worden geschoten, maar dat dit uiteraard voor alle relschoppers geldt.

    Dat hier in de loop der tijd van is gemaakt dat Wilders elke marokkaanse puber die door het rode licht rijdt in zijn knieen wil schieten is dus een broodje aap verhaal, het is gewoon niet waar.

    Ook is het zo dat in sommige Amsterdamse wijken is het de normaalste zaak van de wereld dat "pubers van een bepaalde minderheid" met wapens op zak lopen, is het ook normaal dat er af een toe een wordt afgeknald en worden deze wapens gebruikt door "pubers van een bepaalde minderheid" om mensen met grof geweld te overvallen in hun eigen woning, berovingen op straat, intimidatie en ga zo maar door.

    Waarom huilen we alleen krokodillentranen over Wilders, terwijl we er vrij achteloos over doen als de zelfde pubers op hun 12e zich als zware criminelen gedragen en met wapens op zak lopen.

    Wel heb ik begrip voor het feit dat het niet meevalt voor de gemiddelde allochtoon vandaag in Nederland, omdat men wordt aangekeken op het wangedrag van een beperkte groep.

  • Alex Alexander, di 13 april 2010 14:58 Reageer op Alex

    Alex

    Oke

  • Mw. Oeverloos, di 13 april 2010 14:58 Reageer op Mw.

    Mw.

    't is me wat...

  • Alex Alexander, di 13 april 2010 15:17 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op Alex

    Alex

    lol, volgens mij dacht u dus ook hetzelfde als ik toen u dit bericht las... :)

  • Rouane Rabbit, di 13 april 2010 18:41 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op Rouane

    Rouane

    ----['t is me wat... ]---

    Een van de meest bekende uitspraken van PM Gerbrandy (in London): "It is me what."

  • Mw. Oeverloos, wo 14 april 2010 08:17 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Mw.

    Mw.

    Kunstwerk van Wim T. Schippers....

  • Rob van Kan, di 13 april 2010 14:58 Reageer op Rob

    Rob

    Wat moet Likud met een Nederlandse afdeling? Om het in Geert-taal te stellen: waar ligt de loyaliteit van deze mensen?

  • Rouane Rabbit, di 13 april 2010 15:05 in reactie op Rob van Kan Reageer op Rouane

    Rouane

    Het zal me niet verbazen als hij een dubbel paspoort heeft.
    Van Geert ook niet, trouwens

    Van daar dat botergele haar.

  • Mw. Oeverloos, di 13 april 2010 15:14 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Mw.

    Mw.

    Pornoblond noemen we dat bij ons in de familie.

  • Joop Schouten, di 13 april 2010 15:43 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Joop

    Joop

    Geert heeft er vier.
    Een Limburgs, Indonesisch, Israëlisch en Nederlands paspoort.

  • Zjen Zen, di 13 april 2010 15:55 in reactie op Joop Schouten Reageer op Zjen

    Zjen

    EY! Ik wil ook een Limburgs paspoort

  • Joop Schouten, di 13 april 2010 16:12 in reactie op Zjen Zen Reageer op Joop

    Joop

    Zjen, ik hoor net dat er een roofoverval in de Maastrichtse Ambassade heeft plaatsgevonden. De paspoorten zijn allemaal gestolen.

    Ze zoeken 2 man en één vrouw.
    Naar achteraf blijkt, werden ze geholpen door bodyguards.

    Ik maak er zelf wel eentje voor je.

  • Zjen Zen, di 13 april 2010 16:23 in reactie op Joop Schouten Reageer op Zjen

    Zjen

    lol...doen Joop!

    Ik ben benieuwd.

  • Zjen Zen, di 13 april 2010 15:17 in reactie op Rob van Kan Reageer op Zjen

    Zjen

    scherp gezien Rob.

  • Ernst Anepool, di 13 april 2010 15:17 in reactie op Rob van Kan Reageer op Ernst

    Ernst

    Wel eens iets van de Vijfde Kolonne gehoord?

    Waarom dacht je dat o.a. Nederland heel vaak een VN resolutie gericht op de verregaande schending der mensenrechten door de IDF met een veto blokkeert?

    Zonder die Zionistische onderstroom was het euvel in Gaza en de Westbank allang opgelost.

    Verdiep je eens in Wilders opleidingen en de schellen zullen je van de ogen vallen, de PVV is niet veel anders dan een poging om hier het staatsbestel naar hun hand te zetten en te consolideren.


    Waarom denk je dat Wilders als de dood zo bang is voor de onderzoeken naar de geldstromen waarmee hij zijn politieke campagnes financiert???

    Geef voor jezelf antwoord op bovenstaande vraagstellingen en je weet ook het antwoord op je eigen vraagstelling :-(

  • Piet de Geus, di 13 april 2010 15:48 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Piet

    Piet

    De PVV als vijfde colonne van Israël. Het is allemaal een groot joods complot. Er is ook wel erg weinig voor nodig om jou je ware gezicht te laten tonen.

  • Bojk Berghuis, di 13 april 2010 16:04 in reactie op Piet de Geus Reageer op Bojk

    Bojk

    Dit soort gedachtegangen en reacties kun je helaas hoe langer hoe meer gaan verwachten als Israël misbruik blijft maken van zijn beschermde positie op het wereldtoneel

  • Rouane Rabbit, di 13 april 2010 16:09 in reactie op Piet de Geus Reageer op Rouane

    Rouane

    Kritiek op Israël mag nog steeds niet Piet?

    ---[Het is allemaal een groot joods complot.]---

    De term Joods komt van jou, hij had het over zionistisch, dat is een politieke stroming die in gematigde vorm op basis van de heilige boeken claimt dat de Palestijnen van de Westbank dienen te vertrekken, en die in extremistische vorm op grond van diezelfde boeken Joodse religieuze rechstpraak in Israël wil invoeren.

    Ik vind dat jij mensen zeer ernstig verdacht maakt zonder dat je dat kunt onderbouwen. Het zou goed uitzien indien je dat zou terugnemen.

  • Piet de Geus, di 13 april 2010 16:26 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Piet

    Piet

    Kritiek op Israël is iets heel anders dan dergelijke vormen van complotdenken, met nota bene een heuse vijfde colonne!

    En tegen de tijd dat je ook maar enig benul hebt van wat zionisme is mag je nog een keer proberen het uit te leggen. Misschien een idee om dan enig onderscheid te maken tussen zionisme en uitwassen van het zionisme, zoals we dat bijvoorbeeld ook op de islam toepassen.

  • Rouane Rabbit, di 13 april 2010 17:19 in reactie op Piet de Geus Reageer op Rouane

    Rouane

    Zoals je kunt lezen bracht ik al enige nuance aan. Natuurlijk kun je altijd genuanceerder zijn, maar je kunt jezelf wel verliezen in detail.

    Het zionisme kent vele aspecten.

    ---[En tegen de tijd dat je ook maar enig benul hebt van wat zionisme is mag je nog een keer proberen het uit te leggen.]---

    Wil je volgende keer wat jezelf minder denigrerend uiten, anders lijkt het alsof het je aan argumenten ontbreekt. En dat is toch niet zo, Piet?

  • Piet de Geus, di 13 april 2010 20:20 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Piet

    Piet

    "Zoals je kunt lezen bracht ik al enige nuance aan"

    Nee, allesbehalve. Tenzij je het opvoeren van extreem en heel extreem ziet als het aanbrengen van nuance. Het is toch: de ene Nederlander brengt zijn vrouw en kinderen om zeep, de andere alleen zijn vrouw: zie hier de ware aard van de Nederlander.

    Dat heeft niets te maken met nuance en ook niets met discussiëren: het is slechts het met invalide argumenten tamboeren op het eigen gelijk. En dat is waar ik bezwaar tegen maak, want als puntje bij paaltje komt denk ik niet dat ik minder bezwaren tegen de politiek van Israël heb dan jij. Maar ook als je conclusies deelt vind ik wel dat je daartoe moet komen middels redeneringen die op zijn minst een beetje zindelijk zijn. En dat ontbreekt bij jou blijkbaar evenzeer als bij onze grote complotdenker Ernst (zijn naamgever kan een wrang gevoel voor humor niet ontzegd worden).

  • Rouane Rabbit, di 13 april 2010 21:27 in reactie op Piet de Geus Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Tenzij je het opvoeren van extreem en heel extreem ziet als het aanbrengen van nuance.]---

    Ik had het wel over de standpunten van de Israëlische minister van Buitenlandse zaken, en de Israëlische minister van Justitie.

    Het zijn niet zomaar wat mensen, maar mensen met een electoraat achter zich.

    Er zijn zeker Israëliërs die daar anders over denken, maar op dit moment staan die politiek buitenspel.

    ----[je daartoe moet komen middels redeneringen die op zijn minst een beetje zindelijk zijn. En dat ontbreekt bij jou blijkbaar evenzeer]----

    Ik zou graag willen dat je dit terugneemt, het maakt een discussie zo kinderachtig.

  • Piet de Geus, di 13 april 2010 22:02 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Piet

    Piet

    Volgens mij snap je de basis van het voortdurende probleem niet: de politiek aan beide zijden wordt al jaren gegijzeld door de extremen. Dat risico loop je bij langdurige conflicten: de extremen komen bovendrijven. In Israël is de oorzaak dat het politieke landschap zo versnipperd is dat extreme partijen buitensporig veel macht hebben (iets waar wij ook voor op moeten passen) omdat ze op een wippositie zitten. Daar mag je niet uit afleiden dat een meerderheid achter de extremen staat. Net zomin als je er vanuit mag gaan dat een Palestijnse meerderheid achter Hamas of Fatah aanhobbelt: ze zijn er eerder het slachtoffer van.

  • Rouane Rabbit, wo 14 april 2010 01:12 in reactie op Piet de Geus Reageer op Rouane

    Rouane

    Jij denkt dat het electoraat niet eenduidig kiest voor de extremistische politiek?

    Zie hier de verkiezingsuitslag uit 2009

    Kadima 22.47%
    Likud 21.61%
    Yisrael Beiteinu 11.70%
    Labor Party 9.93%

    Je kan afleiden dat, wat betreft de grote partijen, nationalistisch rechts de meerderheid heeft. Daarnaast zijn er nog rechtse religieuze kleine partijen.

    Ik denk toch wel dat je kan zeggen dat de Israelische politiek steun geniet van de meerderheid van de bevolking, en dat daarom de standpunten van Neeman en Lieberman binnen Israël door een meerderheid niet als extreem worden beschouwd (dat was de discussie, waarom ik dit allemaal ophaal).

  • Ernst Anepool, di 13 april 2010 21:57 in reactie op Piet de Geus Reageer op Ernst

    Ernst

    Complotdenker?

    Hoe kom je erbij, ik geef alleen maar de *feiten*, namelijk dat Israel een enorme lobby-organisatie op poten heeft gezet, die overal en ergens zijn best doet de wereld op het verkeerde been te zetten.

    Je denkt dat er een politieke beweging door een Venlo-e-naar opgezet is, maar hoe meer je er over leest is blijkt het niet veel meer dan een stroman-lobby-organisatie van de rechterflank van de knesset.

    Tenminste ik vind het best we een beetje opvallend dat er zoveel links naar Likud en Liebermann te vinden zijn als je de afzonderlijk biografietjes van de "leden" van de "beweging" uit de kaartenbak trekt.

    Wat overigens opeens een stuk lastiger word, omdat ze hun on-line uittingen in rap tempo aan het verwijderen zijn.

    En vooral dat laatste vind ik nogal erg vreemd, zelfcensuur bij de grote voorvechters van de vrijheid van belediging...

  • Ernst Anepool, di 13 april 2010 18:21 in reactie op Piet de Geus Reageer op Ernst

    Ernst

    Het spijt me dat ik je moet teleurstellen, want ik denk gezien je eerdere reacties, dat als er iemand is die eerst eens moet gaan kijken wat Zionisme is, *jij* dat bent, want kennelijk heb je werkelijk geen idee van hoe geraffineerd ende doortrapt die organisatie in elkaar zit.

    Kijk alleen maar even naar de recente moordpartij in Dubai
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/8582518.stm

    Zie je, dat ik niet last heb van complotdenken,maar gewoon de feiten weergeef zoals ze (helaas) in werkelijkheid niet langer te ontkennen zijn...

    It had concluded the passports used were copied from genuine British passports when handed over for inspection to individuals linked to Israel, either in Israel or in other countries, he said.

    "Given that this was a very sophisticated operation, in which high-quality forgeries were made, the government judges it is highly likely that the forgeries were made by a state intelligence service," he said.

    "We have concluded that there are compelling reasons to believe Israel was responsible for the misuse of the British passports."

    The incident "represents a profound disregard for the sovereignty of the United Kingdom" he said.

    EN dat is dus Engeland wat juist alles doet om Israel binnen de EU te krijgen. Ondanks dat Israel een Arabisch land is, en geen enkele aanspraak kan maken op Europees grondgebied, sterker nog ze beweren immers dat alleen dat stukje van het Arabisch schiereiland het enige en onvervreemdbare thuis is van het verloren volk...

  • Piet de Geus, di 13 april 2010 20:28 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Piet

    Piet

    Geraffineerd, doortrapt, een linkje dat je politiek goed uitkomt (je kunt evenveel linkjes vinden die het tegendeel "bewijzen"). Dat is nou precies het bezwaar dat ik heb tegen jouw manier van redeneren (en de talloze complottheorieën die je bedenkt). Het is zinloos om waar er twee met verhitte koppen tegenover elkaar staan partij te kiezen: je maakt je daarmee in mijn ogen zelfs medeplichtig.

    Je hoeft niet in ieder conflict partij te kiezen. En de reflex om de "onder liggende" partij te steunen is al helemaal primitief. Probeer je eens in het conflict te verdiepen en analyseer waarom een oplossing maar geen stap dichterbij komt. Daarbij hoef je geen advocaat van de duivel te spelen (welke duivel je dan ook kiest) maar moet je juist proberen er boven te staan. Lees om te beginnen iets van Friedman als je iets van het Midden-Oosten wil begrijpen. Daar schiet je een stuk meer mee op dan het zoeken van bevestigingen van je vermeende gelijk.

  • Ernst Anepool, di 13 april 2010 17:49 in reactie op Piet de Geus Reageer op Ernst

    Ernst

    Nope, heeft niets met Joods te maken, de-facto is het eigenlijk maar de vraag of het merendeel der Israel bewoners überhaupt wel Joods genoemd mag worden, als je kijkt naar de genen is dat immers allang niet Kosher meer...

    Vandaar dat ik al een tijdje geleden gestopt ben met de Joden op hun gedrag aan te spreken, die hebben immers allang niks meer te vertellen, anders zouden de moordpartijen allang gestopt zijn, want dat gaat direct in tegen de Tien Regels, waar iedere ware Jood zich net als iedere Christen aan moet houden.



    Ik spreek dus van de Zionisten de Mossad en het IDF, dat zijn in mijn ogen totaal ontspoorde bewegingen die alles in het werk stellen dood en verderf te zaaien, in maar ook ver buiten Israel.

  • daniel teeboom, wo 14 april 2010 11:34 in reactie op Ernst Anepool Reageer op daniel

    daniel

    "de-facto is het eigenlijk maar de vraag of het merendeel der Israel bewoners überhaupt wel Joods genoemd mag worden, als je kijkt naar de genen is dat immers allang niet Kosher meer..."

    De vraag is meer of het aan jou is om over andere te oordelen wie zij zijn, en of je daarbij Hitler's rassentheorie dient te gebruiken. Ik denk van niet.

    Jodendom is een cultuur. Jodendom wordt gedefineerd door taal, religie en geografie, niet door biologie, bloed of genen. Het joodse volk defineert zichzelf, niemand heeft het recht ze te vertellen dat ze geen joden zijn. Net zoals Joden niet het recht hebben om aan Palestijnen te vertellen dat ze niet bestaan.

  • Ernst Anepool, wo 14 april 2010 12:59 in reactie op daniel teeboom Reageer op Ernst

    Ernst

    Waarom haal je Hitler erbij? Ik heb het over de situatie lang voor Hitler überhaupt in beeld was, kap nou eens met die Godwin-redenaties dat alles aan Hitler zou liggen.

    Hoe gruwelijk ook om te beseffen was dat een gevolg, en niet de oorzaak. Kijk eens wanneer de Balfour-akkoorden zijn gesloten, (1917 !) toen was Hitler nog een onbetekenend kunstschildertje in Oostenrijk. Wat dat betreft zou ik het op prijs stellen als je de moeite zou nemen je eerst eens te verdiepen in de situatie voor je probeert anderen die duidelijk *wel* weten hoe het zit terecht probeert te wijzen. Zo vervuil je immers alleen de draad maar met je des-informatie.

    http://www.shoaheducation.com/balf.html

    En ik had het dus over de *Genetische* code, niet over de op uiterlijkheden gebaseerde rassentheorie. Want juist uit dat genetische onderzoek is iets heel wonderlijks naar voren gekomen, het merendeel van de Israelieten is immers Ashkenazi, en die van oorsprong Oost-Europese mensen (we zijn immers allemaal gewoon maar mensen) zijn van Khazaarse origine, en dus feitelijk niet "Semitisch"
    http://en.wikipedia.org/wiki/Khazars

    Wat op de keper beschouwd een heel vreemde situatie geeft, namelijk dat niet-semitische-joden, de wel-semitische-palestijnen van anti-semitisme beschuldigen.

    (geheel off-topic overdenking met een glimlach)
    Dat zou feitelijk zoiets zijn als dat Marrokaanse-Nederlanders zouden gaan beweren dat ze zich aangevallen voelen door het anti-batavieren gekonkel van de Nederlanders. :-)
    (/geheel off-topic overdenking met een glimlach)

  • Piet de Geus, wo 14 april 2010 16:41 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Piet

    Piet

    Je snapt het echt niet. De joden als ras is een uitvinding van Hitler. En jij blijft je daaraan conformeren.

  • Zingende Zaag, di 13 april 2010 18:28 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Zingende

    Zingende

    "Zonder die Zionistische onderstroom was het euvel in Gaza en de Westbank allang opgelost". Dit klopt, maar op een andere manier en met een andere uitkomst dat u nu suggereert.

    De Palestijnen hebben hun huidige bestaan aan de VS en de EU te danken. Zo ook, dat een overigens tot op het bot corrupte heer Arafat de status van staatshoofd had bij de ondertekening van de Camp David akkoorden. Wat daarna gebeurde kunnen we allemaal lezen. Veel beter is het er voor de Palestijnen overigens helaas niet op geworden.

  • Ernst Anepool, di 13 april 2010 19:48 in reactie op Zingende Zaag Reageer op Ernst

    Ernst

    U bent een Komiek...

    De Palestijnen hebben hun onmenselijke situatie te danken aan het Balfour verraad...

    Als de stukken u kennelijk te moeilijk zijn om door te nemen, kunt u de strekking van het verraad goed ervaren door de film Lawrence of Arabia te kijken, dat laat namelijk precies het verraad van Engeland zien...

  • , wo 14 april 2010 08:35 in reactie op Zingende Zaag Reageer op

    De Palestijnen wonen en leven daar al lang voordat de VS überhaupt bestonden.
    Israel heeft zijn bestaan aan de VS te danken!

  • daniel teeboom, wo 14 april 2010 12:59 in reactie op Reageer op daniel

    daniel

    "Israel heeft zijn bestaan aan de VS te danken!"

    Israel heeft zijn bestaan aan zichzelf te danken. Het zijn niet de Amerikanen die de joodse staat hebben opgericht, maar de joden zelf.

  • Ernst Anepool, wo 14 april 2010 16:26 in reactie op daniel teeboom Reageer op Ernst

    Ernst

    Dat is toch echt een verdraaiing van de werkelijkheid, de Engelsen hebben de Zionisten in Palestina gedumpt, om het even heel cru te stellen. Nadat Balfour de beloftes eerder gemaakt in de Sykes Pikot overeenkomst betreffende de verdelng van het Ottomaanse rijk.

    Daar is me dunkt genoeg over te vinden !

    Lees vooral dit interview met Jack Straw eens door om inzicht te krijgen waar de ellende zijn oorsprong vind.

    http://www.newstatesman.com/200211180010

  • Piet de Geus, di 13 april 2010 17:10 in reactie op Rob van Kan Reageer op Piet

    Piet

    Wat moet New York met een PvdA-afdeling? Waar ligt de loyaliteit van deze mensen? En waar ligt jouw loyaliteit eigenlijk?

    Je kunt veel over Likud zeggen (en daar zal weinig positiefs bij zitten) maar dit is spijkers op laag water zoeken en bovendien een pure PVV-argumentatie.

  • Rouane Rabbit, di 13 april 2010 19:12 in reactie op Piet de Geus Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Kijk alleen maar even naar de recente moordpartij in Dubai]----

    Ik geloof niet dat de AIVD dat soort dingen zal doen, denk jij wel, waarom niet/wel?.
    Het is toch echt illegaal en immoreel, of vind jij dat dat wel kan? Ik ben benieuwd naar je mening.
    Vroeger hadden we de Sovjet moorden in Europa, met de paraplu, subtiel, maar toch werd dat als onethisch ervaren door het "westen".

    Ernst refereerde er al aan.

    Wat vind jij van die moord in Dubai, Piet?

  • Ernst Anepool, di 13 april 2010 19:57 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Ernst

    Ernst

    Vroeger waren er ook al Zionisten die moorden pleegden (ook buiten hun eigen land), zo hebben ze ook het overdragen van wat nu Israel is afgedwongen.

    Ze hebben zelfs vooraanstaande politici vermoord:
    Lord Moyne en Count Folke Bernadotte...
    http://en.wikipedia.org/wiki/Lord_Moyne
    http://en.wikipedia.org/wiki/Folke_Bernadotte

    Helaas weten de meeste mensen eigenlijk nauwelijks iets van de gruweldaden van de Zionisten, al ver *voor* de tweede wereldoorlog...

  • Piet de Geus, di 13 april 2010 21:29 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Piet

    Piet

    Het uitschakelen van die Hamas-wapensmokkelaar die o.a. bij twee moorden betrokken was en zulke fijne contacten onderhield met Iran? Beetje onhandig aangepakt, waardoor er formeel wel protesten moesten komen. Verder heb ik niet de indruk dat het nou iets uitzonderlijks is in de wereld van de geheime diensten., eerder hun core business. Hoe professioneel de AIVD is wil ik vanaf wezen, maar iedere andere geheime dienst zou niets anders doen.

  • Rouane Rabbit, wo 14 april 2010 00:42 in reactie op Piet de Geus Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Hoe professioneel de AIVD is wil ik vanaf wezen, maar iedere andere geheime dienst zou niets anders doen.]----

    Jij acht een geheime dienst die niet over gaat tot vermoorden van gewapende tegenstanders als niet professioneel? Vat ik jouw standpunt zo goed samen?

    Jij vindt niet dat een hamas-strijder recht heeft op een eerlijk proces maar in stilte vermoord mag worden?
    Waar ligt dan de grens volgens jou. Welke moordenaars hebben recht op een proces en welke niet?
    Vind je trouwens dat het land waar de moord gepleegd wordt om toestemming moet worden gevraagd? Tenslotte is er sprake van een militaire operatie op andermans grondgebied.

    Ik vind dit allemaal nogal opmerkelijke standpunten. En dan verwijt jij Ernst dat hij aan complotdenken doet, en je haalt er nog een gemene suggestie bij om hem in een kwaad daglicht te zetten. En mijn standpunten noem je "niet zindelijk".

    Valt me werkelijk tegen Piet, normaal vind ik jou vaak erg verstandig, hoewel ik het vaker met je oneens ben. Maar ik vind dat je nu wel over een dunne lijn van fatsoen bent gegaan, meermalen.

  • Piet de Geus, wo 14 april 2010 02:49 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Piet

    Piet

    "Vat ik jouw standpunt zo goed samen?"

    Nee, uiteraard doe je dat niet. Maar dat wist je heel stiekem natuurlijk zelf ook wel. Ik gaf helemaal geen standpunt maar schetste een realiteit.

  • Renée Olsthoorn, di 13 april 2010 14:54 Reageer op Renée

    Renée

    Amerikaanse toestanden! hahaha

  • Joop Schouten, di 13 april 2010 16:22 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op Joop

    Joop

    Het zijn Israëlische toestanden lees ik net.
    Shalom...

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel