16 juli 11 15:49 Reageer (177) Politiek RSS

PVV fractie medewerker bestraft om filmpje over boerka's

Sam van Rooy noemde vrouwen in boerka 'tuig uit de islamitische zandbak'

Wilders heeft fractiemedewerker Sam van Rooy op non-actief gezet. Dat laat een woordvoerder van de fractie zaterdag weten aan de Volkskrant. Van Rooy zette een filmpje op Youtube van vrouwen in boerka en noemde ze tuig. Dat gaat de PVV te ver.

"Dit filmpje gaat ons veel te ver. Het is jammer dat deze vrouwen boerka's dragen en we zien graag een boerkaverbod, maar deze vrouwen zijn geen tuig. We betreuren de gang van zaken zeer", aldus de woordvoerder van de PVV.

Het filmpje is inmiddels verwijderd. Op zijn afgeschermde Facebookpagina waar Elsevier.nl wel bij kon, noemde Van Rooy de vrouwen die hij filmde in een winkelcentrum in Scheveningen 'tuig uit de islamitische zandbak'. "Opeens kwam dat tuig langslopen", beschrijft hij. "Dus besloot ik ze maar gelijk te filmen. Of moet ik het maar normaal vinden dat mijn rust in Scheveningen wordt verpest door dat soort geïmporteerde achterlijkheid van de islamitische zandbak?"

De PVV'er vindt het geoorloofd om 'mensen die de westerse waarden afwijzen ten faveure van een racistisch, fascistisch en inhumaan systeem als de sharia is gewoon tuig, net als nazi's en andere fascisten.'

Nog geen maand geleden publiceerde hij samen met zijn vader De Islam, een kritisch essaybundel over een politieke religie. De Vlaming werd op 12-jarige leeftijd bekend vanwege het boek De vampierenmoord. Daarmee was hij één van 's wereld jongste schrijvers. Van Rooy was pas een paar maanden werkzaam als beleidsmedewerker voor de PVV.

De Volkskrant: Medewerker PVV op non-actief wegens filmpje op internet

Mis niets: Volg Joop op Twitter, vind Joop leuk op Facebook

Laatste Reacties (177) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Ernst Anepool, ma 18 juli 2011 18:33 Reageer op Ernst

    Ernst

    Zo maar eens even onderzoekje gewijd aan die Sam van Rooy en zijne pa, erg vermakelijk om te zien hoe een en ender in elkaar grijpt...

    http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2011/02/23/vlaams-leger-van-geert-wilders-dikt-aan

    Het Vlaams Blok word langzamerhand uitgespuugd en zie de ratten verlaten het zinkende schip en kruipen het warme hol van Wilders binnen...

    [quote]
    Die progressieve intellectuelen zien één van hun boegbeelden nu verhuizen naar Wilders. Sinds 1 februari staat een nieuwe functie op het visitekaartje van Sam van Rooy: Beleidsmedewerker PVV in de Tweede Kamer.

    Van Rooy is niet de enige Vlaming die zijn diensten aanbiedt aan Geert Wilders. In september werd de rechts-conservatieve ideoloog en echtgenoot van VB-parlementslid Alexandra Colen Paul Beliën adviseur van Wilders.
    [/quote]



    Erg vermakelijke anekdote over de competentie van de weledelgeleerde heer de Rooy

    [quote]
    op liberales.be diste Sam van Rooy zo'n typisch horrorverhaal op:

    "In april van 2009 schreef een Parijse Maghrebijnse organisatie een brief aan de burgemeester waarin werd gevraagd om ‘geleidelijk alle groene kruistekens van de gevels van de apothekers te verwijderen, wegens de associatie met het katholicisme’."

    Een verhaal dat van Rooy haalde bij de extreemrechtse website Novopress. Van Rooy had beter eens gekeken naar de datum waarop dit artikel gepubliceerd werd: 1 april. Hebt u hem? Het was een ranzige aprilvis van Novopress.
    [/quote]


    Zonder hoor of wederhoor brengt hij in al zijn onnavolgbare simplisme een 1 April grap als waarheid...

  • Aert Willem d'Holbach, ma 18 juli 2011 19:57 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    U kunt hier nu wel heel vrolijk allerlei Enkhuizer Almanakachtige wetenswaardigheidjes gaan opsommen maar laten we nu eerst eens even met de voetjes op de grond gaan staan. Neem desnoods even een rustgevend medicijn.

    1. Betekent het feit dat er twee Belgen voor de PVV werken dat het Vlaams Blok massaal aan het overlopen is naar de PVV?
    2. Wat valt er te winnen voor Belgen die massaal overlopen van het Vlaams Blok naar de PVV, vooropgesteld dat ze geen stemrecht in Nederland hebben?

    En kunt u ook nog even uitleggen waarom Balkenende volgens u nog in de regering zit?

  • Ernst Anepool, di 19 juli 2011 10:50 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Ernst

    Ernst

    Ik heb nergens gezegd dat Balkenende nog in de regering zit, dat verzint u helemaal zelf, ik heb het over Tenaris, en dat wet u best ik heb u dat al 4 keer eerder uitgelegd, dus dat u net doet alsof u niet weet wat dat is, laat alleen maar zien hoe bang uw opdrachtgever is voor die feitelijkheid.

    Maar goed gezien uw character defamation, heb ik duidelijk weer eens een feit naar voren geschoven die uw blok zeer onaangenaam voor de voeten ligt.

    Dat die vlaming geen stemrecht heeft, is dus *juist* een teken dat Wilders on-democratisch bezig is door buitenlanders zonder stemrecht die ook al geen lid van de beweging mogen worden gebruikt om agitprop te verspreiden, de Regering Rutte Verhagen schuwt duidelijk geen enkel middel om hun dictatoriale zin door te drijven, ze gebruiken zelfs buitenlanders in hun "stasi" om iedereen actief te filmen die ze uit de samenleving willen isoleren :-(



    Een beter bewijs van de racistische motieven van de regering is niet denkbaar, hij werkte namelijk in de Tweede Kamer fractiemedewerker, en eenieder weet dat daar een behoorlijke screening van de AIVD aan vooraf gaat, dus ook de AIVD speelt een uiterst kwalijke rol in de corruptie van onze democratie.

  • Ernst Anepool, ma 18 juli 2011 18:32 Reageer op Ernst

    Ernst

    Zo maar eens even onderzoekje gewijd aan die Sam van Rooy en zijne pa, erg vermakelijk om te zien hoe een en ender in elkaar grijpt...

    http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2011/02/23/vlaams-leger-van-geert-wilders-dikt-aan

    Het Vlaams Blok word langzamerhand uitgespuugd en zie de ratten verlaten het zinkende schip en kruipen het warme hol van Wilders binnen...

    [quote]
    Die progressieve intellectuelen zien één van hun boegbeelden nu verhuizen naar Wilders. Sinds 1 februari staat een nieuwe functie op het visitekaartje van Sam van Rooy: Beleidsmedewerker PVV in de Tweede Kamer.

    Van Rooy is niet de enige Vlaming die zijn diensten aanbiedt aan Geert Wilders. In september werd de rechts-conservatieve ideoloog en echtgenoot van VB-parlementslid Alexandra Colen Paul Beliën adviseur van Wilders.
    [/quote]



    Erg vermakelijke anekdote over de competentie van de weledelgeleerde heer de Rooy

    [quote]
    op liberales.be diste Sam van Rooy zo'n typisch horrorverhaal op:

    "In april van 2009 schreef een Parijse Maghrebijnse organisatie een brief aan de burgemeester waarin werd gevraagd om ‘geleidelijk alle groene kruistekens van de gevels van de apothekers te verwijderen, wegens de associatie met het katholicisme’."

    Een verhaal dat van Rooy haalde bij de extreemrechtse website Novopress. Van Rooy had beter eens gekeken naar de datum waarop dit artikel gepubliceerd werd: 1 april. Hebt u hem? Het was een ranzige aprilvis van Novopress.
    [/quote]


    Zonder hoor of wederhoor brengt hij in al zijn onnavolgbare simplisme een 1 April grap als waarheid...

  • Ernst Anepool, ma 18 juli 2011 10:50 Reageer op Ernst

    Ernst

    Hmmm, Vlaming?

    Het vermoeden dat de PVV overgenomen word door vluchtende Vlaams Belang leden is hiermee dus helaas bevestigd :-(

    Werpt gelijk de volgende vraag op, is een Belg volgens de VVD geen buitenlander, en waarom niet ???

  • Aert Willem d'Holbach, ma 18 juli 2011 11:34 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Nee hoor, het is nog steeds een vermoeden.

  • Ernst Anepool, ma 18 juli 2011 11:50 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Ernst

    Ernst

    Hij zegt zelf een Vlaming te zijn, niet ik, dat bevestigd hij dus zelgf, en is niet mijn vermoeden, maar een feitelijkheid.

    En wees nou eens een beetje een held en geef eens antwoord op de vraag die ik stelde, of is die te pijnlijk?

    Uit de rijke analen van Vlaams Belang:
    [quote]
    Moslims krijgen wél kansen.

    "Ik ben samen opgegroeid met een generatie moslims die bij mij in de klas zaten en die precies dezelfde kansen kregen als ik: ook zij kregen onderwijs, ook zij hadden de mogelijkheid om te studeren. Alleen heb ik velen die mogelijkheid niet met beide handen zien aangrijpen."
    Sam van Rooy (Auteur) in Knack, 18 mei 2011

    Bron: www.vlaamsbelang.org
    [/quote]


    Kortom hij is gewoon aan het Job Hoppen nu de Vlamingen erachter komen dat het gewoon ordinaire zakkenvullers zijn, die niets van het beloofde hebben verwezenlijkt...

    Zie ook het artikel over Massa Emigratie Vlaams Belang :-)

  • Aert Willem d'Holbach, ma 18 juli 2011 13:47 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    "...Het vermoeden dat de PVV overgenomen wordt..."

    Overgenomen, daar gaat het vermoeden om.

    En om uw vraag te beantwoorden (want zo pijnlijk kan die niet zijn): Een Belg is inderdaad een buitenlander. Wat de VVD daarmee te maken moet hebben is voor mij dan weer een raadsel.

  • Ernst Anepool, ma 18 juli 2011 17:28 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Ernst

    Ernst

    Tsja dat u kennelijk weer vergeten bent wie er nu in het Kabinet zit en het racisme van Vlaams Belang legitimiteit verschaft, verbaast me juist weer niets...

  • Aert Willem d'Holbach, ma 18 juli 2011 17:46 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Dat staat in schril contrast met uw nagenoeg gelijktijdige reactie in een ander topic waarin u er kond van doet dat Balkenende nog steeds in het kabinet zit.

    En wat het kabinet met dit Belgje dat een raar filmpje opneemt te maken heeft noch met het racisme van Vlaams Belang, is mij al helemaal een raadsel. Ik vind de verantwoordelijkheid daarvoor eerder bij u liggen dan bij het kabinet.

  • Ernst Anepool, di 19 juli 2011 19:43 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Ernst

    Ernst

    Nee, u doet kond van uw kennelijke gebrek aan leesvaardigheid, ik heb het over de Balkenende dynastie die middels een Pijpenfabrikant enorme financiele belangen heeft in Uzbekistan, zoals ik ook al eens liet zien dat "onze" militairen door datzelfde Uzbekistan gesponsord worden met gratis vliegtuigjes, kijkt u maar eens goed naar deze screendump uit het NOS journaal...

    http://tinyurl.com/Uzbekistan-Airlines-Tenaris

    EN ik heb toen ook verteld hoe Tenaris (Het broertje van onze Jan Peter is daar directeur) in een hele smerige omkoopaffaire verwikkeld is, met jawel de Uzbeekse nationale oliemaatschappij als hoofdrolspeler (naast broertje Balkenende).

    Leest u even mee, 17 Mei 2011.

    Tenaris veroordeeld wegens verregaande omkoping door de SEC tot het betalen van 5.4 Millioen dollar...

    http://www.sec.gov/news/press/2011/2011-112.htm
    [quote]
    Tenaris to Pay $5.4 Million in SEC's First-Ever Deferred Prosecution Agreement

    Washington, D.C., May 17, 2011 – The Securities and Exchange Commission today entered into a Deferred Prosecution Agreement (DPA) with Tenaris S.A. in its first-ever use of the approach to facilitate and reward cooperation in SEC investigations.
    Additional Materials
    Deferred Prosecution Agreement

    The agreement with Tenaris involves allegations that the global manufacturer of steel pipe products violated the Foreign Corrupt Practices Act (FCPA) by bribing Uzbekistan government officials during a bidding process to supply pipelines for transporting oil and natural gas. The SEC alleges that Tenaris made almost $5 million in profits when it was subsequently awarded several contracts by the Uzbekistan government. Under the terms of the DPA, Tenaris must pay $5.4 million in disgorgement and prejudgment interest.

    Tenaris is the first company to enter into a DPA with the SEC, an approach announced last year to encourage individuals and companies to provide information about misconduct and assist with an SEC investigation. When Tenaris conducted a thorough, worldwide internal review of its operations and controls, it discovered FCPA violations by personnel in Uzbekistan and informed the SEC.
    [/quote]


    En dat is niet de eerste keer dat Balkenende en Tenaris vor de rechter stoonden, ze lijken er eerder een abonnement op te hebben...

    http://www.klokkenluideronline.nl/artikel/1370/...

    [quote _Reuters_ ]
    Iraq OKs $144 mln deal with Argentina's Tenaris

    BAGHDAD, Nov 25 (Reuters) - Iraq has approved a $144 million contract with Argentina's Tenaris Oil Field Services (TENA.BA) (TS.N) (TENR.MI), the world's largest maker of seamless steel pipes for the energy industry, the government said on Tuesday.

    The pipes will be used in drilling 100 new oil wells, government spokesman Ali al-Dabbagh said in a statement.

    Tenaris is expected to procure casing and production pipes within a period of eight to 15 months, but the delivery deadline was not stated in the statement.

    Oil is Iraq's primary source of revenue and huge amounts of investment are needed to rebuild its war-torn infrastructure.
    [/quote]

    En wat toevallig nu dat Roland Balkenende, daar een hoge functie heeft als Tollenaar:

    Roland Balkenende, President and General Manager,
    Tenaris Global Services (USA) Corporation (TGS)


    Die laatstelijk in Amerika heeft lopen klagen dat ie niet genoeg kan verdienen aan de pijpen die hij naar Irak exporteert, omdat de Koreanen en Chinezen veel goedkoper produceren (minder winst afromen...)
    www.usitc.gov/ext_relations/thisweek/wl1_1124.pdf
    [quote]
    Those listed below are scheduled to appear as witnesses at the United States International Trade Commission’s hearing:

    Roland Balkenende, President and General Manager,
    Tenaris Global Services (USA) Corporation (TGS)

    [/quote]
    www.usitc.gov/trade_remedy/731_ad_701_cvd/inves...


    Het is al net zo'n kampioen zieligdoen als zijn broetje :-(
    [quote]
    MR. BALKENENDE: Good morning. My name is Roland Balkenende. I am the president of Tenaris Global Services USA, which has been the sales arm for Maverick Tube Corporation since October 2006. In my capacity as president I manage all of Maverick's commercial operations in the United States. I have over 25 years of experience in the industry, and in that time I have not see a line pipe market like this one.

    In summary, we have not received the benefits of increased demand. We cannot completely recover rising costs with higher prices. We are unable to keep our mills running at full capacity and our operating margins are awful. But the worst part is that this is all taking place at a time that should be golden age for American welded line pipe producers. Because of a flood of unfairly priced subject imports we have instead struggled to maintain levels of production. Given these facts I believe that the Commission must find that imports from China and Korea have injured our industry and also threatened us with material injury if left unchecked.
    [/quote]

  • Ernst Anepool, di 19 juli 2011 19:43 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Ernst

    Ernst

    Nee, u doet kond van uw kennelijke gebrek aan leesvaardigheid, ik heb het over de Balkenende dynastie die middels een Pijpenfabrikant enorme financiele belangen heeft in Uzbekistan, zoals ik ook al eens liet zien dat "onze" militairen door datzelfde Uzbekistan gesponsord worden met gratis vliegtuigjes, kijkt u maar eens goed naar deze screendump uit het NOS journaal...

    http://tinyurl.com/Uzbekistan-Airlines-Tenaris

    EN ik heb toen ook verteld hoe Tenaris (Het broertje van onze Jan Peter is daar directeur) in een hele smerige omkoopaffaire verwikkeld is, met jawel de Uzbeekse nationale oliemaatschappij als hoofdrolspeler (naast broertje Balkenende).

    Leest u even mee, 17 Mei 2011.

    Tenaris veroordeeld wegens verregaande omkoping door de SEC tot het betalen van 5.4 Millioen dollar...

    http://www.sec.gov/news/press/2011/2011-112.htm
    [quote]
    Tenaris to Pay $5.4 Million in SEC's First-Ever Deferred Prosecution Agreement

    Washington, D.C., May 17, 2011 – The Securities and Exchange Commission today entered into a Deferred Prosecution Agreement (DPA) with Tenaris S.A. in its first-ever use of the approach to facilitate and reward cooperation in SEC investigations.
    Additional Materials
    Deferred Prosecution Agreement

    The agreement with Tenaris involves allegations that the global manufacturer of steel pipe products violated the Foreign Corrupt Practices Act (FCPA) by bribing Uzbekistan government officials during a bidding process to supply pipelines for transporting oil and natural gas. The SEC alleges that Tenaris made almost $5 million in profits when it was subsequently awarded several contracts by the Uzbekistan government. Under the terms of the DPA, Tenaris must pay $5.4 million in disgorgement and prejudgment interest.

    Tenaris is the first company to enter into a DPA with the SEC, an approach announced last year to encourage individuals and companies to provide information about misconduct and assist with an SEC investigation. When Tenaris conducted a thorough, worldwide internal review of its operations and controls, it discovered FCPA violations by personnel in Uzbekistan and informed the SEC.
    [/quote]


    En dat is niet de eerste keer dat Balkenende en Tenaris vor de rechter stoonden, ze lijken er eerder een abonnement op te hebben...

    http://www.klokkenluideronline.nl/artikel/1370/...

    [quote _Reuters_ ]
    Iraq OKs $144 mln deal with Argentina's Tenaris

    BAGHDAD, Nov 25 (Reuters) - Iraq has approved a $144 million contract with Argentina's Tenaris Oil Field Services (TENA.BA) (TS.N) (TENR.MI), the world's largest maker of seamless steel pipes for the energy industry, the government said on Tuesday.

    The pipes will be used in drilling 100 new oil wells, government spokesman Ali al-Dabbagh said in a statement.

    Tenaris is expected to procure casing and production pipes within a period of eight to 15 months, but the delivery deadline was not stated in the statement.

    Oil is Iraq's primary source of revenue and huge amounts of investment are needed to rebuild its war-torn infrastructure.
    [/quote]

    En wat toevallig nu dat Roland Balkenende, daar een hoge functie heeft als Tollenaar:

    Roland Balkenende, President and General Manager,
    Tenaris Global Services (USA) Corporation (TGS)


    Die laatstelijk in Amerika heeft lopen klagen dat ie niet genoeg kan verdienen aan de pijpen die hij naar Irak exporteert, omdat de Koreanen en Chinezen veel goedkoper produceren (minder winst afromen...)
    www.usitc.gov/ext_relations/thisweek/wl1_1124.pdf
    [quote]
    Those listed below are scheduled to appear as witnesses at the United States International Trade Commission’s hearing:

    Roland Balkenende, President and General Manager,
    Tenaris Global Services (USA) Corporation (TGS)

    [/quote]
    www.usitc.gov/trade_remedy/731_ad_701_cvd/inves...


    Het is al net zo'n kampioen zieligdoen als zijn broetje :-(
    [quote]
    MR. BALKENENDE: Good morning. My name is Roland Balkenende. I am the president of Tenaris Global Services USA, which has been the sales arm for Maverick Tube Corporation since October 2006. In my capacity as president I manage all of Maverick's commercial operations in the United States. I have over 25 years of experience in the industry, and in that time I have not see a line pipe market like this one.

    In summary, we have not received the benefits of increased demand. We cannot completely recover rising costs with higher prices. We are unable to keep our mills running at full capacity and our operating margins are awful. But the worst part is that this is all taking place at a time that should be golden age for American welded line pipe producers. Because of a flood of unfairly priced subject imports we have instead struggled to maintain levels of production. Given these facts I believe that the Commission must find that imports from China and Korea have injured our industry and also threatened us with material injury if left unchecked.
    [/quote]

  • Aert Willem d'Holbach, ma 18 juli 2011 17:55 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Om even het geheugen op te frissen: onderaan bij http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/henk_en_ingrid_lopen_de_vierdaagse/

  • Herman , ma 18 juli 2011 09:33 Reageer op Herman

    Herman

    Heb het bewuste filmpje gezien en heb er toch een dubbel gevoel bij.
    Het idee dat onze soldaten daar met de beste bedoelingen wat vrijheid proberen te geven voor de vrouwen gaan ze er hier zo bij lopen.

  • Ernst Anepool, ma 18 juli 2011 10:48 in reactie op Herman Reageer op Ernst

    Ernst

    Tsja daar is hij toch echt zelf debet aan, ze beschermen gewoon hun privacy tegen dat soort ongeoorloofde schendingen van het portretrecht, smaad en laster, die de PVV over ze uitstort met goedvinden van Verhagen en Rutte.

    Je ziet zelfs dat veel nederlanders al naar hoofdbedekkingen grijpen door dit wanstaltig negativistische beleid, al is dat dan een bivakmuts...

  • Marjolein Stuijfbergen, ma 18 juli 2011 09:31 Reageer op Marjolein

    Marjolein

    Uberhaupt vreemd om met een camera door een winkelcentrum te lopen, of heeft Sam van Rooi het filmen van passanten als hobby gekozen?

    Of was hij zomaar op zoek naar eventuele ongeregeldheden en ontmoeten hij bij toeval de vier dames in boerka?

    Hij loopt eerst nog enkele meters door alvorens hij draait om ze al filmend te achtervolgen. De dames doen niets, wandelen net als ieder ander door een winkelcentrum, en geen mens die op ze let, maar uitgerekend een PPV'er struikeld bijna van verontwaardiging over hun aanwezigheid.

    En wat als er vier nonnen in habijt langs gelopen waren? Waren ze dan ook als tuig betiteld? Want ook de katholieke kerk heeft het een en ander op zijn geweten. De meest recente nog het vele misbruik die sommige paters hebben gepleegd.

    Nee hoor, de PVV is niet rascistich en ze hebben niets tegen Moslims, ben je gek. Wie dat zegt demoniseert!!

  • Tsjeard Aidoo, ma 18 juli 2011 19:41 in reactie op Marjolein Stuijfbergen Reageer op Tsjeard

    Tsjeard

    =En wat als er vier nonnen in habijt langs gelopen waren?=
    Halverwege de vorige eeuw zag ik die nog wel eens lopen in ons land, maar de laatste decennia nooit meer. Bestaan ze dan nog steeds? De habijten bedoel ik, niet de nonnen.

  • Bernie Whistler, zo 17 juli 2011 18:44 Reageer op Bernie

    Bernie

    "...Je zult maar PVV gestemd hebben.... dit stickertje gaat nooit meer weg..."

    NSB'ers en hun kinderen hebben decennia lang nodig gehad om van hun besmetting en vooral stigmatisering af te komen. Over twintig jaar ontstaan er therapieën en gespreksgroepen voor PVV'ers en PVV-kinderen.

  • Peet Van Velzen, zo 17 juli 2011 19:21 in reactie op Bernie Whistler Reageer op Peet

    Peet

    Nee hoor, want wij staan aan de goede kant.

  • Amarinde Bovendorp, zo 17 juli 2011 19:30 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Amarinde

    Amarinde

    Ja de goede kant, dat dachten en zeiden ooit bepaalde lieden ook.

    Maar even voor de goede orde...

    U onderschrijft dus de actie van Sam van Rooy!
    Tja, als dat uw goede kant is dan wil ik uw slechte kant niet eens weten!!

  • Aert Willem d'Holbach, zo 17 juli 2011 21:59 in reactie op Amarinde Bovendorp Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    U bedoelt Daan Monjé en kameraden?

  • Oog van de Kraai, zo 17 juli 2011 22:24 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Oog

    Oog

    Nu moet je toch wel heel diep in het verleden graven, Aert.
    Was jij toen al geboren? In 1964 toen hij uit de CPN werd gezet?

    Overigens snap ik niet wat je wil zeggen hiermee in de context van de bijdrage van Amarinde.

  • Aert Willem d'Holbach, ma 18 juli 2011 00:11 in reactie op Oog van de Kraai Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Jazeker.

  • Oog van de Kraai, ma 18 juli 2011 01:04 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Oog

    Oog

    en nu graag een reactie op het tweede deel van mijn bijdrage

  • Aert Willem d'Holbach, ma 18 juli 2011 10:33 in reactie op Oog van de Kraai Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Dat u dat niet snapt kunt u mij moeilijk kwalijk nemen.

  • , ma 18 juli 2011 12:45 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op

    Nee, je bent duidelijk genoeg in je vingerwijzingen naar het verre, héél verre verleden van GL.
    Altijd sterk.
    Bij gebrek aan andere argumenten.

  • Aert Willem d'Holbach, ma 18 juli 2011 13:48 in reactie op Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Wat heeft dit met Groen Links te maken?

  • Oog van de Kraai, ma 18 juli 2011 14:05 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Oog

    Oog

    " Dat u dat niet snapt kunt u mij moeilijk kwalijk nemen.
    "

    Ik vraag gewoon om toelichting, meer niet.

  • Aert Willem d'Holbach, ma 18 juli 2011 17:52 in reactie op Oog van de Kraai Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    De toelichting ligt opgesloten in het woord "groepering".

  • Ernst Anepool, ma 18 juli 2011 18:46 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Ernst

    Ernst

    Nee Aert en Geert...

  • , ma 18 juli 2011 10:19 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op

    Onze god is de beste??;))

  • Amarinde Bovendorp, zo 17 juli 2011 16:52 Reageer op Amarinde

    Amarinde

    Sam van Rooy bewijst wat Nederland allang wist.

    De PVV-ers zijn moslimhaters. PUNT

    Ze varen onder de vlag dat ze iets tegen het geloof, de Islam, hebben maar in feite zijn het gewone vreemdelingenhaters.

    Dan is het ook nog eens zo dat alleen de voorman de moslims mag beledigen op zeer slinkse wijze.
    Zijn ja-knikkers mogen dat niet omdat ze over de grens van het toelaatbare gaan met deze actie.

    Duidelijk is wel dat deze Sam van Rooy zeer duidelijk het profiel van een PVV-er laat zien.

    Geen wet, geen fatsoen, geen inhoudelijkheid maar als God denken te kunnen leven en daar nog zwaar overbetaald voor worden ook.

    Onvoorstelbaar is het enige woord wat bij mij opkomt.

    Je zult maar PVV gestemd hebben.... dit stickertje gaat nooit meer weg.

  • Peet Van Velzen, zo 17 juli 2011 17:42 in reactie op Amarinde Bovendorp Reageer op Peet

    Peet

    De rechter kon laatst wel het onderscheid tussen een ideologie en een vrij mens maken. Misschien moet je de uitspraak van de rechter van het Amsterdamse hof laatst nog even terugzien. Die staat haaks op jouw beweringen. Ik blijf het liefst binnen de rechtsstaat en volg de rechter dus. Zoals het een echte PVV-er betaamt.

  • Oog van de Kraai, zo 17 juli 2011 21:22 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Oog

    Oog

    "De rechter kon laatst wel het onderscheid tussen een ideologie en een vrij mens maken.
    "

    Dat is me ontgaan, leg eens uit

  • Oog van de Kraai, zo 17 juli 2011 22:28 in reactie op Oog van de Kraai Reageer op Oog

    Oog

    Geen antwoord is ook een antwoord, moet je maar denken, beste Peet.

  • Des Duivels, zo 17 juli 2011 23:38 in reactie op Oog van de Kraai Reageer op Des

    Des

    Gewoon ff googlen op uitspraak Wildersproces en je weet alles. Niet steeds vragen naar de bekende weg.

  • Ine Sessink, ma 18 juli 2011 00:34 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Ine

    Ine

    Dan heb je de motivatie van het vonnis niet gelezen. Er werd wel gezegd dat uitspraken van Wilders als haatzaaiend kunnen worden gezien en dat Wilders op het randje van het toelaatbare zit. Voor heel veel Nederlanders was hij al lang over het randje en dat weet Wilders zelf ook. De rechtzaak werd niet voor niets door hem en Moscovitch zo gefrustreerd.

  • Henk Veldman, zo 17 juli 2011 19:02 in reactie op Amarinde Bovendorp Reageer op Henk

    Henk

    [" Je zult maar PVV gestemd hebben.... dit stickertje gaat nooit meer weg. "]
    Het tragische is dat het ook nog eens waar is ook.
    Een beetje vergelijkbaar met NSB-ers die helemaal niet het zo fout bedoelden, maar gewoon werden bedonderd door een tiep als Wilders.
    Ergens in de toekomst zullen ze zich moeten verschuilen omdat ze ooit die blunder hebben begaan om op Wilders/PVV te stemmen.
    Nu voelen ze zich ook beschaamd, maar kunnen anderen nog de schuld geven.

  • Henk Veldman, zo 17 juli 2011 19:13 in reactie op Amarinde Bovendorp Reageer op Henk

    Henk

    [" Je zult maar PVV gestemd hebben.... dit stickertje gaat nooit meer weg. "]
    Het tragische is dat het ook nog eens waar is ook.
    Een beetje vergelijkbaar met NSB-ers die helemaal niet het zo fout bedoelden, maar gewoon werden bedonderd door een tiep als Wilders.
    Ergens in de toekomst zullen ze zich moeten verschuilen omdat ze ooit die blunder hebben begaan om op Wilders/PVV te stemmen.
    Nu voelen ze zich ook beschaamd, maar kunnen anderen nog de schuld geven.

  • El Che, ma 18 juli 2011 09:50 in reactie op Henk Veldman Reageer op El

    El

    Het was ook niet zo'n prettig gezicht: het kaalscheren en ingesmeerd met pek en veren. Zielig eigenlijk.

  • Henk Veldman, ma 18 juli 2011 10:26 in reactie op El Che Reageer op Henk

    Henk

    Eén van m'n tantes is het overkomen.
    Tante die Joods was, maar dankzij haar Christelijke opvoeding dat geheim kon houden.
    Ze had verkering gekregen met een Duitser die heel goed wist dat ze Joods was, maar daar niets over heeft gezegd.
    Sterker nog, hij was fel anti-Hitler en hij had er voor gezorgd dat we een radio in huis kregen zodat Radio Oranje ontvangen kon worden.
    Eén van de peksmeerders presenteerde zich later als "verzetsman/oud-strijder" maar was in werkelijkheid een ordinaire collaborateur die gemene zaak had gemaakt met de moffen.
    Een andere tante van vaders kant had ook verkering met een Duitser.
    Hij was als kunstenaar in Duitsland redelijk bekend. Nadat hij stierf waren er duizenden mensen op z'n begrafenis. Ik dacht dat dat kwam om z'n kunstenaarschap, maar zo zat het niet. Hij was namelijk één van de medewerkers van Willy Brandt geweest in de oorlog.
    "Foute jongen" dus althans volgens de normen van toen.

  • Des Duivels, zo 17 juli 2011 22:59 in reactie op Amarinde Bovendorp Reageer op Des

    Des

    Ik begrijp het ook niet dat PVV-ers iets tegen het gedachtegoed van Mohammed de vredelievende hebben. Wat kan er nu mis zijn met gedachtegoed? PVV-ers begrijpen niet dat islam gewoon een exotische vorm van het christendom is. PVV-ers zijn gewoon racisten, xenofoben, islamofoben en nazi's. Wij linksmensen zijn de goeien dat weet toch iedereen?

  • Oog van de Kraai, ma 18 juli 2011 01:06 in reactie op Des Duivels Reageer op Oog

    Oog

    " PVV-ers zijn gewoon racisten, xenofoben, islamofoben en nazi's. Wij linksmensen zijn de goeien dat weet toch iedereen?
    "

    Het eerste deel klopt vaak, het tweede deel niet.

  • Aert Willem d'Holbach, zo 17 juli 2011 12:24 Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Toch wel goed, dat zelfreinigende vermogen van de PVV. Dat zouden meer groeperingen moeten doen.

  • Oog van de Kraai, zo 17 juli 2011 14:09 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Oog

    Oog

    Denk je dat andere partijen het toestaan als fractiemedewerkers op straat mensen gaan beledigen op basis van etniciteit?

    Dan heb je vast een voorbeeld.
    ---
    Ik denk dat de meeste partijen dat niet toestaan omdat het negatief kan werken op de grootte van het electoraat.
    ----
    Er is volgens mij geen sprake van zelfreinigend vermogen bij de PVV, maar van een op populisme gebaseerde gedragsnorm voor fractie-medewerkers, en aangeven wie er de baas is binnen de PVV, Wilders wil geen initiatieven, dat kun je aan de bestuursvorm van zijn partij zien. Er is er maar een de baas.

    Als er beledigd gaat worden, dan doet Wilders dat zelf. Hij mag maatregelen tegen Moslima's vergelijken met maatregelen tegen honden, maar dat betekent niet dat zijn fractiemedewerkers dat op straat mogen scanderen.

  • Aert Willem d'Holbach, zo 17 juli 2011 17:13 in reactie op Oog van de Kraai Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Ik gebruikte het woord "groeperingen" bewust.

  • Oog van de Kraai, zo 17 juli 2011 22:27 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Oog

    Oog

    De PVV is een politieke partij, en het gaat hier om een fractiemedewerker.

    Waarom jij op een keer over groeperingen snap ik niet.

    Maar goed, mijn vraag aan jou blijft staan, die heb je nog niet beantwoord.

  • Aert Willem d'Holbach, ma 18 juli 2011 10:35 in reactie op Oog van de Kraai Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Gelukkig leven we in een land waar het geven van antwoorden nog steeds geen verplichting is.

  • Oog van de Kraai, ma 18 juli 2011 14:05 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Oog

    Oog

    dat klopt, discussie is niet verplicht.

  • , zo 17 juli 2011 14:20 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op

    Ja, het zou idd. mooi zijn als ze die troep dan ook verwijderden uit de diverse gremia van het clupje.
    Maar ze laten de rommel zitten, die daar vervolgens ook nog eens leuk voor worden bteaald.
    Dergelijk graai-en grabbelgedrag zie je helaas vaker in de politiek......

  • Stuur Dogger, zo 17 juli 2011 20:12 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Stuur

    Stuur

    Het zelfreinigend vermogen van de pvv is 0,0. De club behoort inmiddels tot de grootverdieners binnen ons staatsbestel. De dubbele functies leiden tot een graaicultuur van onze belastingcenten en het naaien en belazeren van hun kiezers. De pvv doet alleen mee in het maatschappelijk debat via twitter. En treden ze als stemvee op in de 2e kamer. Verder zie en hoor je ze niet. Zo stemmen pvv 2e kamerleden met een dubbele functie vaak anders dan in de gemeente en provinciale politiek. Ware kiezersbedrog. Schandalig. Wij, de H&I's pikken het allemaal. Ik niet in ieder geval.

  • Aert Willem d'Holbach, zo 17 juli 2011 22:01 in reactie op Stuur Dogger Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Da's vreemd. U beschuldigt ze van dubbelfuncties terwijl we hier juist in deze topic praten over het feit dat niemand die dubbelfuncties schijnt aan te kunnen. Maak een heldere keuze: is er wel of is er geen sprake van dubbelfuncties op grote schaal binnen de PVV?

  • Oog van de Kraai, zo 17 juli 2011 22:32 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Oog

    Oog

    " is er wel of is er geen sprake van dubbelfuncties op grote schaal binnen de PVV?
    "

    Dat is niet het topic, en ik denk trouwens dat je het antwoord op je vraag zelf wel weet.

  • de heer Meijerink, zo 17 juli 2011 22:02 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op de heer

    de heer

    'zelfreinigend vermogen'? Mmm, valt daar het kiezersbedrog bij de Provinciale statenverkiezingen ook onder: eerst 2e kamerleden op de lijst zetten, dan an een paar maanden zeggen dat 'je het veel te druk hebt' door zowel in de de proviniale staten en de tweede kamer louter als stem- en klapvee te zitten. Nu lekker een geruime tijd wachtgeld van de provincie opstrijken en verder 'druk als klap- en stemvee' fungeren in de tweede kamer.
    Wat dat Henk&Ingrid allemaal niet kost!

  • Aert Willem d'Holbach, zo 17 juli 2011 22:48 in reactie op de heer Meijerink Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Nee, dat valt daar niet onder wat mij betreft.

    Maar ik moet wel even iets rechtzetten, dat van die dubbelfuncties wordt uiteraard in een ander topic besproken.

    Als ik u was, zou ik me eens verdiepen in de wachtgeldregeling voor politici want wat u nu uitbraakt, raakt kant noch wal. Wachtgeld heet wachtgeld omdat het de periode moet overbruggen waarin je op een andere functie "wacht". Omdat het inkomen van een PS-lid lager is dan van een TK-lid, ontvangt hij vanzelfsprekend nul komma niks.

  • E J M P. VAN DONGEN, zo 17 juli 2011 12:02 Reageer op E J M P.

    E J M P.

    wat een colectieve verontwaarding , bij de linkse meute . alis marocaanse scoeter bontkraagjes met een sissent geluid nederlandse vrouwen achter naroepen dat ze hoeren zijn dan is dat scheinbaar normaal . dat noem ik tuig.

  • Piet Knollema, zo 17 juli 2011 13:42 in reactie op E J M P. VAN DONGEN Reageer op Piet

    Piet

    En als het geen Nederlandse vrouwen zijn, wat dan.
    Trouwens waar hoor je dat een hoe vaak?

  • soet man, zo 17 juli 2011 16:07 in reactie op Piet Knollema Reageer op soet

    soet

    Gisteren op het station in Eindhoven... maar eigenlijk bijna dagelijks zowel in het centrum bij de MC als het station roepen ze en intimideren ze diverse voorbijkomende vrouwen.

    Wat denk jij... dat het allemaal verzonnen is= Dat de diverse filmpjes geacteerd zijn ?

  • , zo 17 juli 2011 16:30 in reactie op Piet Knollema Reageer op

    Ik heb het nog nooit gehoord en ook nog nooit gezien.
    Maar dat ligt vast aan mij.

  • Oog van de Kraai, zo 17 juli 2011 14:11 in reactie op E J M P. VAN DONGEN Reageer op Oog

    Oog

    Groot gelijk, dat is ook tuig.

    En omdat Marokkaanse pubers het doen mogen Nederlanders het ook. Nederlanders mogen immers alles wat Marokkaanse pubers fout doen.

    Nietwaar?

  • Jan Jansen, zo 17 juli 2011 14:42 in reactie op E J M P. VAN DONGEN Reageer op Jan

    Wat heeft dat te maken met het filmen van vrouwen die een boerka dragen?

  • jose van leeuwen, zo 17 juli 2011 19:56 in reactie op E J M P. VAN DONGEN Reageer op jose

    jose

    hahahaha, toen ik jong was deden de NL mannen precies het zelfde en nog grover ook.
    Van beiden vind ik het minderwaardig maar doe niet alsof wij het fatsoen gen hebben uitgevonden.

  • Ine Sessink, ma 18 juli 2011 00:02 in reactie op E J M P. VAN DONGEN Reageer op Ine

    Ine

    Daar heb ik nooit last van. Het ligt er maar aan hoe je met mensen omgaat.

  • Aert Willem d'Holbach, ma 18 juli 2011 11:37 in reactie op Ine Sessink Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Tja... wat moet je hier nu op zeggen?

  • , ma 18 juli 2011 13:20 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op

    Dat ze gelijk heeft?
    Dat zou je kunnen zeggen, als je nadacht.

  • Aert Willem d'Holbach, ma 18 juli 2011 17:49 in reactie op Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Ze heeft ongetwijfeld gelijk, dat zij er nooit last van heeft. Dat wil ik absoluut niet in twijfel trekken. Rest slechts de belangrijke vraag: waarom niet?

  • Hein van Leeuwen, zo 17 juli 2011 11:55 Reageer op Hein

    Hein

    Hiermee wordt Wilder's lidmaatschap van het establishment, sinds zijn vrijspraak, bevestigd.

  • Oog van de Kraai, zo 17 juli 2011 14:13 in reactie op Hein van Leeuwen Reageer op Oog

    Oog

    Als Wilders lid van het establishment wordt kost hem dat electoraat, die willen niet nog een huichelaar erbij die regeert vanuit de achterkamertjes, en waarvan verkiezingsbeloften het papier waarop ze staan niet waard zijn.

  • Mees ., zo 17 juli 2011 10:59 Reageer op Mees

    Mees

    Tja.....Wilders moet nu wel,die weet nu wel dat hij er bij een volgend aanklacht er niet meer zo gemakkelijk mee weg komt

  • Aert Willem d'Holbach, zo 17 juli 2011 12:29 in reactie op Mees . Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Gelul. Wilders kan niet aangeklaagd worden voor het gedrag van een van zijn medewerkers.

  • , zo 17 juli 2011 09:02 Reageer op

    Van Rooy is wat je rustig kunt noemen, tuig uit de stront getrokken.
    De l.. heeft nog niet eens door dat hij het over vrouwen heeft.
    Enfin, ik heb begrepen dat hij zal worden geschorst?
    Is er toch een spoortje van zelfreinigend vermogen daar.

  • jose van leeuwen, zo 17 juli 2011 08:36 Reageer op jose

    jose

    http://joodsactueel.be/2010/07/14/repliek-aan-jan-roegiers-i-sam-van-rooy/
    Een reactie van Sam op een Belgisch parlementslid.

  • Bernie Whistler, zo 17 juli 2011 07:24 Reageer op Bernie

    Bernie

    Wat een eng volkje die PVV'ers. Met Sam van Rooy naast brievenbuspisser Lucassen (net als Sam liefhebber van hinderlijk volgen) op het strafbankje wordt de lijst van zwaar bezoedelde PVV-Kamerleden opnieuw langer. Wat zal moslimjager Wilders trots zijn op zijn aangeschoten apostelen. Als dit het droomteam moet zijn waar de gemiddelde Henk & Ingrid zich aan moet spiegelen, krijg ik een steeds interessanter beeld van de PVV-achterban in den lande.

    Verder blijf ik de harde crux missen, waarom moet Van Rooy bloeden nu hij het PVV beleid handen en voeten geeft? Worden zijn handlangers Fleur en Hero ook op een zijspoor gerangeerd als zij volgende week een 'Kristallnachje' doen: de etalageruiten van moslimwinkels in Rotterdam ingooien?

    Ik denk dat het goed is dat xenofoob Wilders voor de camera precies uitlegt wat hij wél en niet bedoelt- en toestaat. En vooral hoe zijn gewillige achterban het het haatzaaien richting moslims moet duiden. Wel in begrijpelijke taal graag, want zelfs zijn eigen Kamerleden...

  • 'Klaas Jeltsma, zo 17 juli 2011 12:32 in reactie op Bernie Whistler Reageer op 'Klaas

    'Klaas

    ["Verder blijf ik de harde crux missen, waarom moet Van Rooy bloeden nu hij het PVV beleid handen en voeten geeft? "]

    Er zijn twee mogelijkheden:
    of Geert Wilders probeert zijn geheime politieke lijn te verbergen..
    of Geert Wilders vindt dit daadwerkelijk te ver gaan.

    Persoonlijk denk ik het tweede. Er zal ook nog wel een stukje spindocterstrategie bij zitten (de wat gematigdere kiezer aan zich binden), maar ik denk dat hij dat echt te ver vind gaan.

  • Lot Lievaart, zo 17 juli 2011 17:44 in reactie op 'Klaas Jeltsma Reageer op Lot

    Lot

    Klaas je hebt het hoe dan ook mis met de keuze voor mogelijkheid twee;-)

    Wilders is een heel dubbelzinnig man. Hij durft allerlei zaken te betwijfelen, waaronder zijn eigen liberale vrijheden, maar rekent het gewoon stiekem niet door in de universele arena. Met bodyguards om zijn eigen tegengesproken rechten te kunnen waarborgen en een ondemocratische structuur voor zijn partijtje om zijn troepen hun zelf ontkende rechten zo ook te houden, is de belofte van zijn utopie vooral "gelijkheid" en de rechten van de "gelijken".

    Als je éénmaal zover bent, heb je helemaal geen mening over dit soort zaken, maar bepaal je schade of winst en handel je er naar.

    Slecht voor hem is fout, goed voor hem is goed. Simpel.

    Daarom bewonderen de mensen hen ook zo, hij is het voorbeeld van de perfecte entrepreneur! Geen bullshit.

  • M. Lopez, zo 17 juli 2011 03:11 Reageer op M.

    M.

    Hebben we niet net een rechtszaak achter de rug, waarin de PVV-gedaagde met groot vertoon van pathos de vrijheid van meningsuiting heilig verklaarde, i.c. het recht om op luide toon de meest schunnige beledigingen te uiten? En zijn de beledigingen die gedaagde zelf al jarenlang uitspuugt soms minder schunnig dan de grofheden die schildknaap Van Rooy debiteert?

  • M. Lopez, zo 17 juli 2011 02:59 Reageer op M.

    M.

    Wonderlijk dat uitgerekend Elsevier aandacht besteedt aan uitspraken als “geïmporteerde achterlijkheid van de islamitische zandbak”. Het is precies het soort uitspraken dat de vaste bezoekers van Elsevier.nl veelvuldig doen onder artikelen op die site, zonder dat de moderator ingrijpt. Sterker nog: wie vraagt of het wat beschaafder mag, heeft een gerede kans dat zijn/haar reactie door diezelfde moderator wordt verwijderd.

  • Piet Knollema, zo 17 juli 2011 13:48 in reactie op M. Lopez Reageer op Piet

    Piet

    Maar wie wil er nou ook zo'n baantje?
    De hele dag maar de meest stomzinnige dingen lezen om er over te beslissen of deze wel of niet geplaatst kunnen worden.
    Dan moet je toch wel een huid hebben van beton of er is iets anders een beetje erg vreemd.

  • Hendrik Jansen, zo 17 juli 2011 20:49 in reactie op Piet Knollema Reageer op Hendrik

    Hendrik

    ik gok dat het baantje daar niet veel verschilt met het baantje hier.

  • Jan-Peter Scheffer, zo 17 juli 2011 02:35 Reageer op Jan-Peter

    Jan-Peter

    Suggestie aan boerka-spotter Sam van Rooy: film ook eens autochtoon, Nederlands tuig... film de extreme elementen waar je zelf toe bent gaan behoren, met je achterlijke wereld- en mensbeeld. Dus kijk omhoog, Sammy, kijk in de spiegel, of rot op.

    Sam van R. is een exponent van het soort politici wat het land bezet houdt. Schandalig, een dergelijk laag niveau op dat niveau van macht.

    Uit het oorlogsrecht:
    "Een bezettende macht mag maar beperkt gebruik maken van het land dat ze bezet houdt. Ze mag er bijvoorbeeld geen huizen bouwen voor de eigen burgerbevolking."

    Nou, daar houdt de gedoogconstructie zich netjes aan: land gaat de commerciële markt op, en er worden geen huizen gebouwd voor de burgerbevolking.

    "Ze mag het land niet gebruiken voor bedrijven om economisch een slaatje te slaan uit de bezetting, ten behoeve van de eigen economie."

    Helaas, hier gaat de gedoogconstructie helemaal de fout in, want zij gebruikt het land om een slaatje te slaan uit de bezetting, dit ten behoeve van de door haar gepropageerde ego-economie. Foei!

  • Sonja van Geloven, za 16 juli 2011 23:19 Reageer op Sonja

    Sonja

    "filmpje over boerka's"

    Da's nou weer jammer Joop, om die vrouwen in de titel al te ontmenselijken.

  • Joop Vermaat, za 16 juli 2011 20:59 Reageer op Joop

    Joop

    [..Ik dacht dat alleen de rechter in dit land die mag burgers bestraffen..}
    Nee hoor, als we in de toekomst de GGD medewerkers een aantal Nederlanders van de wand van de metrotunnelbuis zien afkrabben, dan weten we dat er internationaal meer gegadigden zijn die zich dat recht aanmeten.

  • Joop Vermaat, za 16 juli 2011 23:22 in reactie op Joop Vermaat Reageer op Joop

    Joop

    Reactie op Mostafa Mouktafi

  • de heer Meijerink, za 16 juli 2011 20:58 Reageer op de heer

    de heer

    Is het voorrecht dat te roepen slechts aan de GBL zelf voorbehouden? Want ik meen dat deze met enige regelmaat ook soortgelijke kreten de vrije ruimte in slingert.

  • Mostafa Mouktafi, za 16 juli 2011 20:30 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Ik dacht dat alleen de rechter in dit land die mag burgers bestraffen, laat staan als het gaat over discriminatie. Of is de PVV een tweerde vatican is geworden, waar haar beulen zelf bestraffen en niet laten door de rechter bepalen?!

  • raymond van leeuwen, za 16 juli 2011 21:31 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op raymond

    raymond

    Het is ook nooit goed.

  • Azazel semjasa, za 16 juli 2011 20:02 Reageer op Azazel

    Azazel

    De hobbyclub van de geblondeerde Mozart van het politieke landschap trekt toch steeds meer extreme types aan. Ongelofelijk dat er nog steeds mensen zijn die met oogkleppen op nog steeds weten te verkondigen dat de PVV van Messias Geert een normale politieke partij is met normale standaard voorbeeld burgers zoals de brievenbus pisser Lucas, Hero de dronken mepper en buren bedreiger, Kopstoot uitdeler Hernandez

  • Bijstandskoning van GeenStijl, za 16 juli 2011 20:43 in reactie op Azazel semjasa Reageer op Bijstandskoning

    Bijstandskoning

    PVV trekt ook volk aan dat normaal racistische motieven zou hebben om moslims hier vandaan te krijgen. Wilders leert deze mensen dat als ze hun woorden zorgvuldiger kiezen ze hetzelfde doel kunnen bereiken. Minder moslims.

  • Azazel semjasa, za 16 juli 2011 22:06 in reactie op Bijstandskoning van GeenStijl Reageer op Azazel

    Azazel

    Nu zijn het nog de moslims, maar daarna. Antillianen, Surinamers, iedereen met een beperking (Wajong) wilde hij keihard aanpakken. Kunstenaars heeft die man ook geen hoge pet van op, mensen in de bijstand mogen een soort van gedwongen arbeid doen (Sneeuwschuiven). Eigenlijk is iedereen die niet in straatje past van die gek een tweede rangsburger voor hem

  • Peet Van Velzen, zo 17 juli 2011 16:49 in reactie op Bijstandskoning van GeenStijl Reageer op Peet

    Peet

    Wat heefteen boerka meteen ras te maken?

  • Oog van de Kraai, zo 17 juli 2011 22:34 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Oog

    Oog

    Discriminatie op religie valt in internationaal recht onder racisme.
    Die definitie is opgerekt om vrijspraak op dit soort boerenslimheid te vermijden.

  • Azazel semjasa, za 16 juli 2011 19:57 Reageer op Azazel

    Azazel

    =======Ik denk dat veel vrouwen in Islamitische landen van Indonesia tot aan Iran en Afghanistan het roerend met me eens zijn, dat het dragen van zulke kleding vrijwillig moet gebeuren. En niet bepaald door een stel oude mannen met baarden die zich religieuze leiders noemen.

    Je bent vrij om in een boerka te lopen, maar doe dat dan wel heel graag buiten Nederland. =================

    Wat een contradictie zie ik hier als ze het uit eigen vrijen wil dragen, dan moeten ze maar gelijk over de grens bij jou.

    We leven hier alsnog in een vrij land, maar zo gauw types die het ook zo weten te verwoorden als jij, dan veranderd dit land in een dictatuur waar een beweging het voor het zeggen en de rest van het land zit opgescheept met een spreekverbod.

  • Bijstandskoning van GeenStijl, za 16 juli 2011 19:46 Reageer op Bijstandskoning

    Bijstandskoning

    Wilders: "met moslims is niets mis!"

    Ik vind dat een achterlijke leugen want iedereen met wat boerenverstand begrijpt dat die hele PVV vol zit met moslimhaters. Het is een woordspelletje dat gespeeld wordt. Hoe kun je je politiek zo inkleden dat uiteindelijk veel moslims verdwijnen uit Nederland, zónder dat je direct zegt dat je moslims als personen haat.

    Om de zoveel tijd valt een PVV'er weer door de mand en slingert onhandig wat moslimhaat de wereld in. Het overduidelijke vermoeden wordt nog eens bevestigd. Wat ze willen is zo min mogelijk moslims in Nederland, liefst geen.

  • El Che, za 16 juli 2011 21:50 in reactie op Bijstandskoning van GeenStijl Reageer op El

    El

    Duidelijk met die pvv. Stront trekt vliegen aan!

  • Andy P, zo 17 juli 2011 07:48 in reactie op El Che Reageer op Andy

    Andy

    Honing trekt ook vliegen aan, wat is uw punt?

  • Andy P, zo 17 juli 2011 08:20 in reactie op El Che Reageer op Andy

    Andy

    *Zucht* het is ook nooit goed, nu gooit de PVV er iemand uit die te ver gaat en weet men nog te klagen.

    Wat we niet moeten vergeten is dat het tegenwoordig van belang is dat je je aanpast naar de gewoontes van het land waar je je in bevind. Als ik in een Islamitisch land kom met mijn vrouw waar het zeer wenselijk is, dat mijn vrouw een haarbedekend kledingstuk draagt en dat ik vrouwen geen hand mag geven, dan doe ik dat. Als ik links dien te rijden, dan doe ik dat ook en ik zal de mensen proberen aan te spreken in hun eigen taal, als ik deze taal niet beheers zal ik de mensen proberen aan te spreken in een taal die internationaal bekend is. Als ik dat niet doe, dan is er een grote kans dat ik problemen krijg.

    Het dragen van gezichtsbedekkende kleding roept in Nederland alleen maar negatieve gevoelens op. Bij vrouwen over het algemeen gezien gevoelens van onrecht en als een man gezichtsbedekkende kleding draagt, dan roept dit wantrouwen op. Alleen daarom al is het niet wenselijk om deze kleding te dragen en mag je van je gasten verwachten dat zij dit begrijpen en daar rekening mee houden.

    Verder is het onze gewoonte wel overal rekening mee te houden. Zo is het bij ons ongewenst om als jongere een Nederlandse vlag op je jas te dragen omdat je er misschien iemand pijn mee doet en doen wij er zoveel als mogelijk aan om de gast niet te beledigen. Met die insteek mag je ook wel verwachten dat dat vise versa is. Gelukkig is dat bij de meeste gasten ook het geval. Echter zijn er een (flink) aantal die dat niet kunnen of niet willen, vanuit die groepen gaat het soms zo ver dat er gepredikt wordt dat dit niet nodig is omdat onze cultuur inferieur is.

    Dit gegeven roept reacties op en ik ben in ieder geval blij dat ook de PVV haar grenzen kent waarbij zij zich onderscheidt van haar z.g.n. tegenstanders

  • El Che, zo 17 juli 2011 16:21 in reactie op Andy P Reageer op El

    El

    Ik wens u veel plezier bij, het volgens uw mening, uw "grenzentrekkende" pvv.

  • Lot Lievaart, zo 17 juli 2011 17:24 in reactie op Andy P Reageer op Lot

    Lot

    [Echter zijn er een (flink) aantal die dat niet kunnen [aanpassen] of niet willen, vanuit die groepen gaat het soms zo ver dat er gepredikt wordt dat dit niet nodig is omdat onze cultuur inferieur is]

    Effe opletten. Weet je wat je hier zegt? ...en (let wel) in verband met goud rovers?

    We hebben het hier niet over mensen die zich niet aanpassen, dit zijn geen "onaangepaste mensen", maar gewoon criminelen.

    [vanuit die groepen gaat het soms zo ver dat er gepredikt wordt dat dit niet nodig is omdat onze cultuur inferieur is]

    Ik denk niet dat Imams prediken dat het goud uit de winkels moet worden geroofd. Ik weet me zelfs te herinneren dat één van de kritieken tegen de Koran is dat het een "middeleeuws" boek is waar op stelen een zware straf staat als handen afhakken.

    Wat u hier doet is een correlatie suggereren die er niet is. Met andere woorden, ruggenmerg-praat.

  • Gerwin van Eersel, zo 17 juli 2011 18:03 in reactie op Andy P Reageer op Gerwin

    Gerwin

    [Wat we niet moeten vergeten is dat het tegenwoordig van belang is dat je je aanpast naar de gewoontes van het land waar je je in bevindt.]

    Dat is inderdaad het hedendaagse Nederlandse PVV-mantra, waar zo langzamerhand bijna iedere naieveling in begint te geloven, maar het blijft onzing.

  • Mister Statement, ma 18 juli 2011 13:00 in reactie op Andy P Reageer op Mister

    Mister

    "Wat we niet moeten vergeten is dat het tegenwoordig van belang is dat je je aanpast naar de gewoontes van het land waar je je in bevind."

    En welke gewoontes zijn dat dan wel? De gewoonte om mensen met een andere kijk op het leven buiten te sluiten? Of bedoel je de gewoontes van de Christelijke kerk die ik opgelegd heb gekregen in dit land?

    "Als ik in een Islamitisch land kom met mijn vrouw waar het zeer wenselijk is, dat mijn vrouw een haarbedekend kledingstuk draagt en dat ik vrouwen geen hand mag geven, dan doe ik dat."

    Met de nadruk op 'als' aangezien ik niet geloof dat je wel eens in een Islamitisch land bent geweest. Is dit wel zo dan zou je beter moeten weten. Ik ben net terug van een vakantie uit Morocco. (Dat is toch dat land waar alle crimineeltjes vandaan komen volgens de pvv?) Samen met mijn vriendin hebben we hier 'zonder hoofdbedekking' een hele leuke tijd gehad. Wat opviel is de vrijheid die mensen krijgen om zichzelf te kunnen zijn. Zo zag je moslimvrouwen zonder hoofddoek tot vrouwen in burka overstraat lopen. Je zag vrouwen in bikini naast vrouwen met burka in zee gaan. Wat jij hier net tot werkelijkheid probeert te kneden is werkelijk een fabeltje.

    "Het dragen van gezichtsbedekkende kleding roept in Nederland alleen maar negatieve gevoelens op. Bij vrouwen over het algemeen gezien gevoelens van onrecht en als een man gezichtsbedekkende kleding draagt, dan roept dit wantrouwen op. Alleen daarom al is het niet wenselijk om deze kleding te dragen en mag je van je gasten verwachten dat zij dit begrijpen en daar rekening mee houden."

    Het negatieve gevoel wordt niet door mensen opgeroepen die een burka dragen maar door de mensen die deze gevoelens bij zichzelf opwekken. Een vrouw met hoofddoek of in burka doet in essentie niemand kwaad. Ik heb meer last van bumper klevende zakenmannen in een 4x4. Deze schaffen we toch ook niet af?

    "Verder is het onze gewoonte wel overal rekening mee te houden. Zo is het bij ons ongewenst om als jongere een Nederlandse vlag op je jas te dragen omdat je er misschien iemand pijn mee doet en doen wij er zoveel als mogelijk aan om de gast niet te beledigen."

    Ik merk helemaal niets van dat 'rekening houden met' in "onze" gewoontes. Onze impliceert dat mensen die in dit land zijn geboren maar een ander geloof aanhangen toch niet bij 'ons' horen.
    Dat over die vlag is ook onzin, want wanneer iemand is geslaagd hangt de Nederlandse vlag wapperend voor de deur.

  • Lot Lievaart, za 16 juli 2011 21:59 in reactie op Bijstandskoning van GeenStijl Reageer op Lot

    Lot

    Bijstandskoning, Dat is al een hele tijd zo. Wat nu meer aan de hand is dat een bepaald gedeelte van de doelgroep dit oppikt als positief. Dus in de zin van Wilders wordt hier de mond gesnoerd, wat een onzin allemaal laat ze es echte criminelen oppakken etc. Hij voegt dus eigenlijk eindelijk een beetje daad bij woord. Alleen doet een ander het voor hem.

    Wat wel interessant is dat Wilders als politicus hier het uiterste uit de kan haalt. Wat betekent dat hij fysiek op zijn eigen opgeworpen onderscheid stuit. Interessant om te blijven volgen. Zolang hij zich niet "on hands" met Moslims kan bezighouden kan hij de Islamisering namelijk helemaal niet stoppen.

  • Joop Vermaat, za 16 juli 2011 19:04 Reageer op Joop

    Joop

    Het is zeker lofwaardig dat de PVV deze fractiemedewerker tot de orde roept. Deze vrouwen kwalificeer je niet als tuig maar als slachtoffers van een aggresieve intollerante ideologie stammend uit een achterhaalde nomadische woestijncultuur. Ze verdienen ons medeleven en onze steun in hun bevrijdingsstrijd.

  • El Che, zo 17 juli 2011 01:20 in reactie op Joop Vermaat Reageer op El

    El

    Er lopen meer vrouwen rond met blauwe plekken dan met een boerka.

  • Des Duivels, za 16 juli 2011 18:46 Reageer op Des

    Des

    De PVV is van het pad af geraakt. Wilders ligt lekker te bakken in de Israelische zon en nu dit weer..

    De PVV "leiding" heeft bepaalt dat je niet meer mag zeggen dat burkadraagsters tuig zijn...

    WTF... wat is dat voor fascistisch gelul... sinds wanneer bepaalt de PVV "leiding" wat Sam van Rooij wel en niet kan zeggen.

    Als Wilders klaar is met de Israelische zon dan kan de PVV "leiding " een andere baan gan zoeken. Ze staan nu op nr. 68 en 69 op de kieslijst.

    Wilders is woest.. en neemt nog een tequilla..

  • Gerwin van Eersel, za 16 juli 2011 21:53 in reactie op Des Duivels Reageer op Gerwin

    Gerwin

    [Wilders ligt lekker te bakken in de Israelische zon en nu dit weer]

    wilders ligt echt niet te bakken in de zon. Wanneer wilders naar Israel gaat dan is het om instructies te ontvangen hoe de Nederlandse politiek naar de wensen van de Mossad vorm te geven, een functioneringsgesprek te ondergaan, en om z'n salaris te incasseren.

  • Lot Lievaart, za 16 juli 2011 22:07 in reactie op Des Duivels Reageer op Lot

    Lot

    Ik zeg het al een hele tijd: universalisme afschaffen als consequenties van de liberale vrijheden wordt uiteindelijk altijd gebruikt als stok achter de deur in eigen kring.

    Aangezien iedereen er zo ineens uit kan liggen (we hebben niet allemaal dezelfde rechten meer, we bepalen zelf wel wat die zijn) en er dan "niet meer bijhoort", moet je een gemeenschappelijk vijandsbeeld hanteren om de boel samenhang te verschaffen.

    Dit is de reden dat de PVV dictatoriale neigingen krijgt, als het er om gaat de boel bij elkaar te houden. Discussie kan niet want er zijn geen leden.

    Wie een kuil graaft voor een ander.....

  • Ernst Anepool, ma 18 juli 2011 18:49 in reactie op Des Duivels Reageer op Ernst

    Ernst

    [WTF... wat is dat voor fascistisch gelul... sinds wanneer bepaalt de PVV "leiding" wat Sam van Rooij wel en niet kan zeggen.]

    hehe is het kwartje eindelijk gevallen bij je, en zie je nu eindelijk *zelf* wat een fascistische dictator Geert W. is?

    Heeft wel lang geduurd voor de schellen je van de ogen vielen, want hij heeft al eerder mensen een sprechverbot opgelegd en kaltgestelt...

  • Nus Deschaux, za 16 juli 2011 18:29 Reageer op Nus

    Nus

    PVV: boerkavrouwen geen tuig

    De PVV-leiding vindt dat de medewerker zijn boekje te buiten is gegaan. "We hebben de heer Van Rooy direct op non-actief gezet'', aldus de zegsvrouw. "Dit filmpje gaat ons veel te ver. Het is jammer dat deze vrouwen boerka's dragen en we zien graag een boerkaverbod, maar deze vrouwen zijn geen tuig. We betreuren de gang van zaken zeer.''

    Meteen op non-actief gesteld en volkomen terecht ook. Zoiets hou je lekker voor jezelf maar post je niet op facebook.

    Maar aan de andere kant moet ik ook niks hebben van vrouwen in een boerka. En de hele discussie over hoofdbedekking, niqaabs en hoofddoekjes komt me langzaan de strot uit. Alsof je zonder doek of bedekking ineenkeer een minderwaardig persoon bent. Ook hebben sommige Islamitische deskundige al herhaaldelijk gezegd dat in de Koran helemaal niets staat over specifieke gezichtsbedekking of uberhaupt een hoofddoek.

    Daarom ben ik en blijf van mening en dat de claim van het dragen van gezichtsbedekking uit Islamitisch religieuze overweging slechts gebruikt word om Islamitische vrouwen te kunnen onderdrukken. Ook word het als machtvertoon gebruikt en misbruikt. In de trend van 'zie mij eens vrome moslima zijn'.

    Ik denk dat veel vrouwen in Islamitische landen van Indonesia tot aan Iran en Afghanistan het roerend met me eens zijn, dat het dragen van zulke kleding vrijwillig moet gebeuren. En niet bepaald door een stel oude mannen met baarden die zich religieuze leiders noemen.

    Je bent vrij om in een boerka te lopen, maar doe dat dan wel heel graag buiten Nederland.

  • El Che, za 16 juli 2011 18:53 in reactie op Nus Deschaux Reageer op El

    El

    Hoeveel vrouwen met boerka zie jij in Nederland per dag? Per week? Per maand? Per jaar?

  • Gerwin van Eersel, za 16 juli 2011 23:07 in reactie op El Che Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Er bestaan er een stuk of twintig.

  • , zo 17 juli 2011 09:04 in reactie op El Che Reageer op

    Ik heb er twee keertje ééntje gezien.
    Eenmaal in Brussel en eenmaal in Karlsbad(Tsjecho-Slowakije)
    Het is een wat vreemd gezicht, maar iemand die zich daar druk om maakt spoort niet.

  • Sylvia Stuurman, za 16 juli 2011 19:14 in reactie op Nus Deschaux Reageer op Sylvia

    Sylvia

    [Zoiets hou je lekker voor jezelf maar post je niet op facebook.

    Maar aan de andere kant moet ik ook niks hebben van vrouwen in een boerka]

    Op facebook houden mag niet, vind je: dat moet je maar lekker voor jezelf houden, vind je.
    Maar op Joop posten mag wel? Waarom zou je het dan op[eens niet lekker voor jezelf moeten houden?

    Verklaar je nader.

  • Hendrik Jansen, zo 17 juli 2011 20:54 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Hendrik

    Hendrik

    gokje, ik denk dat hij het meer had over het uitdrukken met woorden als tuig icm boerka.

    maar ik schat u slim genoeg in dat u dat zelf ook wel door had.

  • Azazel semjasa, za 16 juli 2011 20:44 in reactie op Nus Deschaux Reageer op Azazel

    Azazel

    =======Ik denk dat veel vrouwen in Islamitische landen van Indonesia tot aan Iran en Afghanistan het roerend met me eens zijn, dat het dragen van zulke kleding vrijwillig moet gebeuren. En niet bepaald door een stel oude mannen met baarden die zich religieuze leiders noemen.

    Je bent vrij om in een boerka te lopen, maar doe dat dan wel heel graag buiten Nederland. =================

    Wat een contradictie zie ik hier als ze het uit eigen vrijen wil dragen, dan moeten ze maar gelijk over de grens bij jou.

    We leven hier alsnog in een vrij land, maar zo gauw types die het ook zo weten te verwoorden als jij, dan veranderd dit land in een dictatuur waar een beweging het voor het zeggen en de rest van het land zit opgescheept met een spreekverbod.

  • Oog van de Kraai, za 16 juli 2011 22:04 in reactie op Nus Deschaux Reageer op Oog

    Oog

    " Ik denk dat veel vrouwen in Islamitische landen van Indonesia tot aan Iran en Afghanistan het roerend met me eens zijn, dat het dragen van zulke kleding vrijwillig moet gebeuren.
    "

    De Nederlandse wet is het ook met je eens. Mensen op buitenwettelijke manier dwingen zich op een bepaalde manier te kleden is strafbaar.

    Overigens, als de PVV van opvatting is dat gedwongen boerka's voorkomen, dan is die mensen uitschelden die volgens hun slachtoffer zijn van die dwang er al helemaal naast.

    Of je erkent dat ze boerka's vrijwillig dragen, en je keurt het af, of je denkt dat er sprake is van dwang, en dan neem je ze in bescherming,

    Maar wat deze PVV-er nu deed is duidelijk aangeven dat hij het allemaal niet zo goed snapt.

    (overigens is afkeuren geen reden om iemand uit te schelden)

  • Zeer Voornaam, za 16 juli 2011 18:08 Reageer op Zeer

    " geïmporteerde achterlijkheid " zei de Belg in Scheveningen...

    Die mop kende ik nog niet.

  • Lot Lievaart, za 16 juli 2011 18:57 in reactie op Zeer Voornaam Reageer op Lot

    Lot

    Belgenmop bedoel je:-)

  • El Che, za 16 juli 2011 18:02 Reageer op El

    El

    Stoere jongens die pvv-ers, bah. Hoe diep kun je zinken. Keer op keer blijkt dus een pvv-er nog dieper te kunnen!

  • Joop Vermaat, za 16 juli 2011 20:20 in reactie op El Che Reageer op Joop

    Joop

    (Stoere jongens die pvv-ers}

    U houdt het liever wat oppervlakkig.

  • Gerwin van Eersel, za 16 juli 2011 23:12 in reactie op El Che Reageer op Gerwin

    Gerwin

    [Keer op keer blijkt dus een pvv-er nog dieper te kunnen!]

    Hoezo? Hier is in PVV-verband niets nieuws aan. Het enige vreemde is de op non-actief stelling.

  • Bert Deepool, za 16 juli 2011 17:52 Reageer op Bert

    Bert

    Lekker snel handelen van de PVV. Daar kan de PvdA nog een puntje aan zuigen. Die bagataliseren alles.
    Ik vind sluit me aan bij Semolina, laten we opkomen voor de vrouwen die door manlijk tuig gedwongen worden zo´n hopeloos geval te dragen.

  • Ine Sessink, za 16 juli 2011 18:38 in reactie op Bert Deepool Reageer op Ine

    Ine

    Wat dacht je van Wilders. Die bedekt alle wandaden van zijn fractieleden met de mantel der liefde.

  • arjan kamphuis, za 16 juli 2011 19:13 in reactie op Ine Sessink Reageer op arjan

    arjan

    maar nu dus niet, of vergeet je dat voor het gemak maar even?

  • Des Duivels, za 16 juli 2011 17:18 Reageer op Des

    Des

    Tuig kan verwijzen naar:

    Gereedschap, een uitrusting.[1]
    een werktuig, een stuk gereedschap.
    een zintuig, een fysiologisch stuk gereedschap.
    een vaartuig, een voertuig, een vliegtuig.
    tuig of tuigage, al wat tot de optuiging van een schip behoort, het rondhout met staand en lopend touwwerk.
    riemen om het lichaam:
    tuig of tuigage, de riemen en zadels die gebruikt worden voor een rijdier of trekdier.
    tuig, een stel riemen om de borst van een hondje, als een halsband onvoldoende is. Ook gebruikt voor een klein kind. Een synoniem is toom.
    tuig, schorem, gemeen volk.'

    Waar blijft die Wilders nu met z'n vrijheid van meningsuiting?

  • Marc Schouten, za 16 juli 2011 17:44 in reactie op Des Duivels Reageer op Marc

    Marc

    Ik vind geen van de verwijzingen erg vleiend om tegen je buren te zeggen. ...

  • YggY ..., za 16 juli 2011 17:47 in reactie op Des Duivels Reageer op YggY

    YggY

    In dit specifieke geval had u kunnen volstaan met

    "tuig, schorem, gemeen volk."

  • Gerwin van Eersel, za 16 juli 2011 17:53 in reactie op Des Duivels Reageer op Gerwin

    Gerwin

    [Waar blijft die Wilders nu met z'n vrijheid van meningsuiting?]

    Dat is onderhand toch wel bekend?

    Vrijheid van meningsuiting bestaat volgens wilders alleen voor wilders zelf, en voor iedereen die van wilders in drievoud ondertekend expliciet toestemming heeft om iets uit te spreken. Dat laatste heeft van Rooy blijkbaar vergeten te regelen.

  • Tsjeard Aidoo, za 16 juli 2011 18:27 in reactie op Des Duivels Reageer op Tsjeard

    Tsjeard

    Tuig in algemene betekenis is wat noodig is aan apparaten, instrumenten, gereedschappen, gebruiksvoorwerpen enz. tot het verrichten van een bepaalde handeling of bezigheid, tot het uitoefenen van een beroep.
    Een andere betekenis van tuig is echter wat noodig geacht wordt ter versiering, in het bijz. aan kleedingstukken, maar ook voor de kleding zelf, als de beste, de zondagsche kleeren, of bij vrouwen de kleederdracht met het geheel der bij het kostuum behoorende sieraden.
    Daarnaast wordt het ook gebruikt voor zaken van slechte kwaliteit, resp. personen van laag allooi. Een andere betekenis is echter juist weer iemand die een oordeel uitspreekt in een zeventuig, aangaande het eigendom of de grensscheiding van een betwist perceel, dat de communis opinio van een buurtschap weergeeft, of, die in dijkzaken iemand dijklast aanwijst, maar ook weer als naam voor het oordeel zelf.

    Al met al kun je zowel stellen dat hij met tuig de vrouwen bedoelde, maar ook alleen de boerka die ze droegen.
    (Bron: WNT)

  • El Che, za 16 juli 2011 19:01 in reactie op Tsjeard Aidoo Reageer op El

    El

    Een andere betekenis voor tuig, is het tuig van een paard. Wilders heeft hem dat vandaag direct om gedaan, zodat hij in het vervolg weer aan de leiband loopt.

  • Tsjeard Aidoo, za 16 juli 2011 20:58 in reactie op El Che Reageer op Tsjeard

    Tsjeard

    Dat is geen andere betekenis maar dezelfde betekenis als de algemene betekenis.

  • Des Duivels, za 16 juli 2011 19:52 in reactie op Tsjeard Aidoo Reageer op Des

    Des

    Ik vraag me af.. hoe zou jij lieden dan noemen die zich bewust tegen jou en onze maatschappij keren? Geef jij daar eens een benaming aan?

    Schalkjes? schavuiten? ondeugden? deugnieten?

  • Tsjeard Aidoo, za 16 juli 2011 21:01 in reactie op Des Duivels Reageer op Tsjeard

    Tsjeard

    PVVers!

  • Lot Lievaart, za 16 juli 2011 22:14 in reactie op Des Duivels Reageer op Lot

    Lot

    Het probleem is dat er gewoon een mening rondwaart in Nederland die precies die definitie op Wilders van toepassing vindt.

    Daarvoor is "tuig" denk ik voor de meesten wel acceptabel. Voor jouw waarschijnlijk niet. Maar laten we eerlijk zijn: sommigen vinden Wilderianen in algemene zin tuig vanwege hun ideologie, anderen vinden Moslims weer tuig vanwege hun ideologie.

    De grap is dat dat laatste alleen nooit gezegd wordt want het schijnt dat je dan moet zeggen dat de Islam tuig is of zoiets.

  • , zo 17 juli 2011 10:49 in reactie op Des Duivels Reageer op

    Tuig kijkt ook regelmatig in de spiegel en heeft niet in de gaten dat het een spiegel is.
    Dan krijg je dit soort oprispingen.

  • Erwin Soup, za 16 juli 2011 16:51 Reageer op Erwin

    Erwin

    lawl...wat een tokkie. Typisch PVV.
    http://www.joop.nl/uploads/pics/SamvanRooy.jpg

  • Peet Van Velzen, za 16 juli 2011 17:29 in reactie op Erwin Soup Reageer op Peet

    Peet

    Bah, mensen beoordelen op hun uiterlijk. Moeten we niet willen.

  • Lot Lievaart, za 16 juli 2011 21:44 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Lot

    Lot

    correctie: mensen beoordelen op het feit dat ze geen uiterlijk tonen.

  • , zo 17 juli 2011 10:51 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op

    Nee. Moeten we niet willen.
    Dus als ik voortaan zo'n scharminkel zie lopen moet ik denken:
    Hij is vast héél lief voor zijn moeder??
    DIE is gek!!!

  • Censuur Joop, zo 17 juli 2011 13:53 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Censuur

    Censuur

    Heb je de uitdrukking op z'n gezicht gezien? Dát wordt beoordeeld niet zijn gezicht zelf!

  • carbinol ., za 16 juli 2011 18:02 in reactie op Erwin Soup Reageer op carbinol

    carbinol

    Mannetje met netjes gekamde haren voor een boekenkast? Dat was niet helemaal mijn idee van een Tokkie. Dit lijkt meer op een gladde autoverkoper ofzo.

  • Lot Lievaart, zo 17 juli 2011 17:51 in reactie op carbinol . Reageer op Lot

    Lot

    Waarom een tokki, of een gladde autoverkoper. Hij is gewoon een moslimafoob. verder hoeven we niet te duiden... wel dan?

    Gewoon hetzelfde als een Marokkaans jongetje dat een filmpje maakt waarin hij homo's bespot. Maar dat heet dan een homofoob.

  • Zeer Voornaam, za 16 juli 2011 18:07 in reactie op Erwin Soup Reageer op Zeer

    "lawl...wat een tokkie. Typisch PVV."
    Een boerka zou hem goed doen.

  • El Che, za 16 juli 2011 18:59 in reactie op Zeer Voornaam Reageer op El

    El

    Hij zou de boerka verplicht moeten dragen. De omgeving en de natuur rondom hem heen zou direct opfleuren.

  • rene adriaans, za 16 juli 2011 16:38 Reageer op rene

    rene

    Waar is de Vapona?!

  • Dehnus Nörder, za 16 juli 2011 16:35 Reageer op Dehnus

    Dehnus

    Even dat interview in de link gelezen.. het is dus een Belg die bij ons in de politiek zit.. kan die man niet eens een loyaliteits testje ondergaan? Hij is van België overgestapt naar NL omdat hij daar zo lekker kan kermen, Pappa was al docent op een Israëlische school.... dus beiden zijn al niet zo chauvenistisch ingesgeld... en die gaan dan klagen over "MIJN rust in Scheveningen!". Beetje dubbel die hele zooi.

  • Gerwin van Eersel, za 16 juli 2011 17:54 in reactie op Dehnus Nörder Reageer op Gerwin

    Gerwin

    hoeveel paspoorten heeft ie?

  • Dehnus Nörder, za 16 juli 2011 21:19 in reactie op Gerwin van Eersel Reageer op Dehnus

    Dehnus

    Waarschijnlijk één... een Belgische ;). Maar in België moeten ze zoon en vader niet zo meer ;). Dus gaat hij hier zijn kunstje maar opvoeren, in de hoop de grote leider voorbij te streven. Iets wat de VVD liever niet heeft want dan zijn ze de controle kwijt. Maar het is in de geschiedenis nu eenmaal zo datje meer moet uitkijken voor de tweede man dan voor de eerste. De achterban doet ergere dingen dan de leider zelf. Rohm was erg... Hitler was Erger.... Himmler en Goebels nog erger. Lenin was erg, Stalin was erger....om eventjes voorbeelden van zowel links als rechts te geven.

  • Tulay M, za 16 juli 2011 16:35 Reageer op Tulay

    Tulay

    Wat heeft Geert Wilders toch met Belgen ? Dit is al de tweede uit zijn gevolg die publiekelijk de fout ingaat http://vorige.nrc.nl/binnenland/article2613728.ece/Medewerker_Wilders_in_column_moslims_zijn_roofdieren

  • Sonja van Geloven, za 16 juli 2011 18:46 in reactie op Tulay M Reageer op Sonja

    Sonja

    "Wat heeft Geert Wilders toch met Belgen ?"

    Geïnstitutionaliseerd racisme? [Vlaams Blok *kuch* Belang]

  • Bernie Whistler, za 16 juli 2011 16:30 Reageer op Bernie

    Bernie

    Niet te volgen, die zuigende kopvoddenrukkers.

    Typeert hoofdrukker Wilders als voorbeeld voor zijn handlangers met niet aflatende inzet moslims als "islamitisch tuig" en schoffeert en beschimpt hij hoofddoekjes en boerkadragers, als zijn handlangers dit actief praktiseren worden ze op een zijspoor gerangeerd.

    Beetjes koudwatervrees? Dit is toch eigenlijk wat Geert steeds bedoelt?

  • Lot Lievaart, za 16 juli 2011 17:48 in reactie op Bernie Whistler Reageer op Lot

    Lot

    Toch heb je hier het fundamentele probleem te pakken, De PVV-VVD 2-polen coalitie (want dat is het) werkt alleen maar als de PVV blijft impliceren en de VVD selectief niet benoemt.

    Zo wordt de neoliberale koers verzekerd als een soort "midden" tussen de twee polen. Als de PVV niet meer alleen insinueert maar tot daden overgaat hebben ze een probleem. Dan moet de VVD wel benoemen en kunnen ze zich niet meer achter Wilders verschuilen.

    Deze gedoog constructie drijft op de kunst van het weglaten.

  • Marc 's Mening in de Marge, za 16 juli 2011 16:30 Reageer op Marc

    Marc

    Dat soort praat is alleen voor binnenskamers.

  • Marjolein Stuijfbergen, za 16 juli 2011 17:23 in reactie op Marc 's Mening in de Marge Reageer op Marjolein

    Marjolein

    Grappig, was ook mijn eerste reactie...


    Hoewel op zich verre van grappig natuurlijk

  • Dehnus Nörder, za 16 juli 2011 16:28 Reageer op Dehnus

    Dehnus

    HEH! De enige reden dat hij gedumpt is is omdat hij wat slechte publiciteit gaf bij de achterban van de VVD. Want daar kunnen onze machtspolitici niet over in dit land, als er een kans bestaat dat je niet meer zo lekker licht moet je oprotten... nou ja oprotten, hij mag eventjes naar achteren ,hij was beleids medewerker dus dat blijft hij waarschijnlijk wel ;). Straks komt hij gewoon weer terug als het weer wat overgewaaid is.

    Dit soort mensen mag alleen maar stemmen op de PVV, maar echt zeggen wat ze denken, nee dat kan natuurlijk niet ;). Dat brengt de verkeerde publiciteit en er is dan een kans dat hij het FIghterbrand zelf overschreeuwt en toeneemt in populariteit.. en dat kan natuurlijk niet.... want dan verliest de VVD grip over de partij.

    Kan je ook wel merken, omdat hij niet met zijn eigen zeteltje verder gaat ;). Allemaal spel.

  • Peet Van Velzen, za 16 juli 2011 16:22 Reageer op Peet

    Peet

    Netjes van de PVV.

  • Zeer Voornaam, za 16 juli 2011 18:10 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Zeer

    Och, Wilders stond nog bij de rechter te verkondigen dat hij graag beledigend zijn mening uit. Blijkbaar wil hij dat recht alleen voor zichzelf.

  • Ferdinand Bardamu, za 16 juli 2011 20:27 in reactie op Zeer Voornaam Reageer op Ferdinand

    Ferdinand

    U snapt er helemaal niets van.

  • Gerwin van Eersel, za 16 juli 2011 23:08 in reactie op Zeer Voornaam Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Dat is precies de Vrijheid van de PVV. wilders heeft vrijheid, alle anderen hebben plichten.

  • Lot Lievaart, za 16 juli 2011 19:14 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Lot

    Lot

    cynicus....

  • Semolina Pilchard, za 16 juli 2011 16:18 Reageer op Semolina

    Semolina

    De wereld is in mijn ogen beter af zonder de islam, de zoveelste religie die tot doel heeft mensen te knechten. Deze dames 'tuig' noemen, is echter schandelijk. Vlaamse flapdrol, help deze dames liever uit hun boerka. Voorgoed.

  • Mister Statement, za 16 juli 2011 17:35 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Mister

    Mister

    Een religie knecht alleen als je daar zelf voor open staat, maar dat staat eigenlijk gelijk aan het leven in een samenleving waarbij je geacht wordt je te houden en leven naar regels die derden voor jouw opstellen...

  • Albert Hofmann, za 16 juli 2011 17:58 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Albert

    Albert

    De wereld is beter af zonder religie.

    Het is niet kies om de ene religie minder achterlijk te zien dan de andere, staat even los van de leer van een bepaalde religie.
    Religie is in de geschiedenis altijd een pressie middel geweest om een samenleving naar een bepaald model te kneden en niet of anders gelovigen op een of andere manier uit te sluiten, te verbannen, of te vernietigen. Of die samenleving nou heel groot of hele klein is, hangt af van de religie en de samenstelling van de samenleving zelf. Heel vroeger ging dat kneden heel gemakkelijk, als er toch niets anders is wat je wordt verteld, je toch niet kan lezen of er niks te lezen viel (overlevering) en je constant angst wordt aangepraat van de brandstapel tot en met de duivel, tja dan weet je niet beter.

    Tegenwoordig gaat dat kneden veel moeilijker. Je ziet ook dat gelovigen in de geschiedenis steeds krampachtigere methodes zoeken om hun macht te behouden, van kruistochten tot afsplitsingen en zelfmoord aanslagen. Het aantal gelovigen neemt trouwens wereldwijd af, een pluspuntje.

    Je moet niet vergeten dat de 'Nederlandse' cultuur totaal gebaseerd is op christelijke fundamenten Van de inrichting van dorpen en steden tot en met het niet naakt mogen lopen in de stad of dat het niet kies is dat je in 'onze cultuur' met iedereen maar naar bed mag gaan, naar mijn mening een van de grootste minpunten van onze op christelijke fundamenten gebouwde welvaartsstaat.

    Ook onze westerse rijkdom hebben we vrijwel volledig te danken aan de eeuwenlange christelijke overheersing, al dan niet door ons zelf opgelegd aan andere volkeren en culturen.

  • Semolina Pilchard, za 16 juli 2011 18:36 in reactie op Albert Hofmann Reageer op Semolina

    Semolina

    H'et is niet kies om de ene religie minder achterlijk te zien dan de andere'


    Waarom? Als ik dan moet kiezen, kies ik voor het christendom.

  • Lot Lievaart, za 16 juli 2011 19:13 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Lot

    Lot

    Hier laat je je verblinden door de Wilders retorica. Je hoeft helemaal niet te kiezen! Het feit dat Wilders het valse dilemma (trouwens een officiële drogreden) hanteert door Joods-christelijk tegenover islam te stellen hoeft toch niet te betekenen dat jij persoonlijk moet kiezen. Wordt je nu overtuigt Christen dan?

    De bijkomende leugen is dat we helemaal geen Joods-Christelijke traditie kennen in Nederland, maar alleen een Christelijke. Als je dan toch wilt kiezen (hoewel het dus helemaal niet hoeft) kun je ook nog voor het Jodendom kiezen:-)

  • Semolina Pilchard, za 16 juli 2011 21:22 in reactie op Lot Lievaart Reageer op Semolina

    Semolina

    Uiteraard hoef ik niet te kiezen, het ging om een hypothetische situatie, bedoeld om Hofmann te laten zien dat mensen wel degelijk gradaties aanbrengen. Hij vindt dat 'niet kies' is om de ene religie als achterlijk te beschouwen en de ander niet. Ik vind het niet meer dan een logische keuze.

  • Lot Lievaart, za 16 juli 2011 22:52 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Lot

    Lot

    Dat is het ook: niet kies. Maar het probleem zit em ook werkelijk in het kiezen.

    Alle religies zijn sektarisch en baseren hun geformuleerde rechten op lidmaatschap. Het is onzinnig als politiek mens daar een keuze te maken anders dan er een te praktiseren.

    Met andere woorden, je keuze moet bepaald worden door een godsdienstige praktijk, niet door een politiek standpunt over de gradatie van sektarisme binnen de verschillende religies. Daar kom je zonder drogredenen namelijk niet uit.

    Het verraadt eerder een agenda, die de politieke arena met opzet vervuilt met een niet seculiere gedachte. Vergelijkbaar met de Israëlische populisten trouwens.

  • Ernst Anepool, ma 18 juli 2011 18:47 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Ernst

    Ernst

    Dat viel te verachten...

  • Gerwin van Eersel, za 16 juli 2011 23:11 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Je mag kiezen, dat is de kern van de nederlandse samenleving, dus ga je gang. Ga gerust ook je gang een ander geloof te kiezen, mocht je je bedenken.

  • , ma 18 juli 2011 10:20 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op

    Je hoeft nuiet te kiezen.
    Gelukkig maar.
    ALLE religies zijn namelijk per definite onverdraagzaam.

  • Ernst Anepool, ma 18 juli 2011 13:13 in reactie op Reageer op Ernst

    Ernst

    Generalisaties deon altijd onrecht, ook hier, er zijn zelkfs religies met respect voor ieder dier.

    Pas je op dat je door de continue blootselling aan het alles of niets denken van de bataalde beeldvormers zelf ook in dat soort extremistisch taalgebruik vervalt?

  • , ma 18 juli 2011 14:09 in reactie op Ernst Anepool Reageer op

    Ik had het over de drie grote wereldgodsdiensten.
    Niet over zachtaardiger stromingen als hindoeisme en shintioeisme.

  • Ernst Anepool, di 19 juli 2011 11:05 in reactie op Reageer op Ernst

    Ernst

    Je hebt dan geen idee waar je het over hebt, want er bestaan helemaal niet drie grote godsdiensten, want er is er maar één met duizenden "hervormende" stromingen.

    En als je de moeite zou nemen je in de Islam te verdiepen, zou je juist zien dat Mehmet met zijn hervorming van het destijds door corruptie en machtsmisbruik ondemocratisch en roofzuchtige monotheisme, probeerde door met zijn Ummah pricipe de eerste echt grote Oecomenische hervorming probeerde tot stand te brengen.

    Kortom het was juist een poging om de stammenstrijd binnen de kerk zoals die nu ook weer opvlamt te blussen.

    Het is erg jammer dat niemand de moeite neemt om te kijken wat de Islam nu werkelijk is, maar er wel een veel te snel oordeel over klaar heeft, omdat ze door de aanhoudende indoctrinatie van de powers to be blind geloven dat mujahedin hetzelfde is als terrorist, wat toch echt ene verzinsel is van de CIA.

    Lees dit eens dan krijg je een beetje ene idee van wat we juist aan de Islam te danken hebben, omdat de Islam de wereldlijke macht van de toen zeer repressieve katholieke kerk (denk Karel de Grote, met zijn "bekeer of sterf" regime) maar ook de doorgeslagen invloed van Islam en Judaisme in de respectievelijke leiding van die geloofsgroepen aan de kaak stelde...

    http://unesdoc.unesco.org/images/0007/000704/070484eo.pdf

    Dat is dus niet een of ander propagandablaadje van al islamia (dat die naam gezien de uiteendrijvende krachten niet eens mag dragen) edoch een uitgave van Unesco...


    E feitelijk door zo negative en onrechtmatige generalisatiess over welk geloof dan ook uit te dragen doe je zelf mee aan die onverdraagzaaamheid, besef je je dat nog wel ?

    Waak daar een beetje voor alsjeblieft, want je laat je nu (denk ik) ongewild juist voor het karretje van WIlders spannen... :-(

  • Ernst Anepool, ma 18 juli 2011 13:16 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Ernst

    Ernst

    Tsja het woord zegt het al...

    Word het niet hoog tijd zelf eens na te denken
    en aandacht aan de *werkelijk* Oecumenische gedachte te schenken?

    Want de Islam
    Waarvoor je bent als de dood zo bang
    Is niets anders dan een van de families van Abraham

  • El Che, za 16 juli 2011 18:56 in reactie op Albert Hofmann Reageer op El

    El

    "het niet naakt mogen lopen in de stad "

    Dat heeft enerzijds te maken met ons klimaat en anderzijds met het Victoriaans tijdperk, waarin kneuterigheid regel werd.

  • Gerwin van Eersel, za 16 juli 2011 21:57 in reactie op El Che Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Ha ha, hoe komt het dan dat er heel veel tropische landen zijn waar nooit enige invloed van het victoriaanse tijdperk is geweest, en je ook niet naakt door de stad mag lopen?

  • Lot Lievaart, za 16 juli 2011 22:57 in reactie op Gerwin van Eersel Reageer op Lot

    Lot

    Omdat ze kolonies waren in de Victoriaanse periode....

    Het was niet alleen de periode waarin de gedachte aan seks werd onderdrukt, de gedachte van egalitaire waarden werd ook vergezeld door een onderdrukking van de gedachte dat "anderen" misschien recht hadden op een eigen mening.

  • , zo 17 juli 2011 10:52 in reactie op Gerwin van Eersel Reageer op

    Wel eens gehoord van de zegeningen van de Christianisering??
    Missionarissen en zendelingen hebben de schaamte er in geslagen, hoor.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel