vr 03 februari 2012
11 maart 10 17:57 Reageer (72) Politiek
Laatste Reacties (72) Reageer Reacties in wachtrij: 0
-
Thisis thekees, za 13 maart 2010 15:34 Reageer op Thisis
Het lijkt wel of de Mos in eerste instantie denkt een hele snedige opmerking te maken. Het ergste is dat hij gewoon niet door heeft hoe onzinnig en beledigend zijn opmerking is.
-
, za 13 maart 2010 14:55 Reageer op
Ach.
De Mos.
Wat moet je daar nou aan beschaving en fatsoen van verwachten?? -
Aert Willem d'Holbach, za 13 maart 2010 11:45 Reageer op Aert Willem
vraag: wat doet De Mos met zijn oude pakken?
antwoord: dragen. -
Hanz Christian, za 13 maart 2010 11:23 Reageer op Hanz
Op zich is het wel aardig dat er niet alleen gortdroog met elkaar gedebatteerd wordt, maar af en toe ook cabaretesque. Je weet echter dat er geen enkele inhoud aanwezig is als een rake typering beantwoord wordt met een platte op de persoon gerichte opmerking. Je kunt ook luchtiger reageren zoals van Mierlo dat deed op Bolkestein, toen deze collega fractieleiders typeerde als makke schapen. [Video]
De klimaatontkenning neemt in sommige kringen grotesque vormen aan. Daar moeten we toch ook even notie van nemen. De zorg over overdrijving van verslechtering van het klimaat wordt versmald tot 'klimaatleugen'.
De camera registreert feiloos. De een weet daar handig gebruik van te maken, de ander -zoals de de Mos- krijgt de ongunstige fragmenten waarschijnlijk nog jarenlang nagedragen. Zonder een punt te hebben gemaakt.
Ooit was het gezellig: http://www.youtube.com/watch?v=xELwW-VQdgM -
Han van der Horst, za 13 maart 2010 00:16 Reageer op Han
Met zijn opmerking over de verschijning van het Groen Links Kamerlid heeft De Mos laten zien van welk allooi hij is: het allerlaagste.
-
Meneer Dick, vr 12 maart 2010 17:59 Reageer op Meneer
GroenLicht pocht dat het een milieupartij zou zijn.
Daarvoor is echter wel nodig dat zij zich op wetenschappelijk bewezen feiten baseert, en niet angsten van bezorgde leken exploiteert.
Ik bewonder politici, die alles en dan ook alles in twijfel trekkken, als tegenwicht aan betweters die invalide theoriën rondstrooien. -
Rouane Rabbit, vr 12 maart 2010 21:46 in reactie op Meneer Dick Reageer op Rouane
-[Daarvoor is echter wel nodig dat zij zich op wetenschappelijk bewezen feiten baseert, en niet angsten van bezorgde leken exploiteert.]-
Wat je suggereert klopt niet. Er is meer concensus dan de pers doet vermoeden. Het klimaat is complex en het is makkelijk om een grafiekje te voorschijn te toveren dat de halve waarheid toont, maar wel past binnen politieke doelen van belanghebbenden.
De samengevatte conclusie: de situatie is ernstig, en wordt ernstiger, mede oorzaak is de toename van broeikasgassen zoals CO2 en methaan.
Ik ga er nu geen groot verhaal van maken, maar lees toch eens hoe iemand als de Mos, die toch voor die veelbesproken PVV het klimaatstandpunt formuleert en verdedigt, zonder overigens een minuut opleiding daarvoor genoten te hebben, hoe deze de Mos in een minuut zichzelf tegenspreekt?
Ik leg het hier uit: Rouane Rabbit, vr 12 maart 2010 11:00 (stukje naar beneden)
Hier legt hij het zelf uit:
http://www.youtube.com/watch?v=cYJUYH_xCXY
Het is een typerend beeld.
Als je expertise in de politiek wil vinden op dit soort academische onderwerpen dan kom je toch snel bij de wetenschappers als Minister Kramer of kernfysicus Diederik Samson uit.
Daar heeft de PVV echt het nakijken. We moeten dat gewoon erkennen. En op zich is dat niet zo erg, maar als je dan je gebrek aan kennis gaat compenseren met schelden, dan hoor je in de Tweede Kamer niet thuis. Daar heeft werkelijk niemand wat aan. -
jan horst, za 13 maart 2010 14:34 in reactie op Meneer Dick Reageer op jan
Ik heb groenlinks nooit horen pochen, jij?
-
Opinius Media, vr 12 maart 2010 14:10 Reageer op Opinius
R Veldman@ "Geen enkele politicus in de kamer verdient respect."
Er is in mij een vaag vermoeden,en hoop ( wellicht gedragen door het overlijden van Hans van Mierlo uitgerekend in deze tijd)
Dat politici zich nu langzaam pijnlijk gaan herinneren wélke verantwoording je draagt als je op die plek in den haag staat,en hóe je daar terecht bent gekomen, het waaróm en door wie.
maar daardoor vooral zich gaan herinneren en afvragen ,
hoe het oók kan.
Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat zij niet signaleren wat burgers evenzo signaleren,dat zo het nu gaat,niet langer kán.En overigens generlei ook werkt.
Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat voor het merendeel het nog prettig is om in "dergl. klimaat" te willen en kúnnen besturen -onderhanldelen en hun voorstellen te doen ,(door het klimaat v.d. laatste tijd )zelf mee in stand te houden ,zowel in de kamers als daarbuiten .
Ik vermoed zelfs dat daar binnenkort zelf iets over gezegd of voorgesteld zal worden,wat vanuit hun zelf uiteraard moet komen overigens.
Ik vertrouw daarop.
Jij ook? -
Jager Verzamelaar, vr 12 maart 2010 11:11 Reageer op Jager
Zo laat ik maar eens opkomen voor extreem rechts bij hoge uitzodering.
Een kamer die de burger zo openlijk haat verdient geen beschaaft taalgebruik.
Helaas zijn de verkiezingen vroeger dan ik ingeschat had.
Ik wilde me namelijk wel kandidaat stellen om Wilders populistisch links in te halen en dan zouden dergelijke beledigingen voor complimenten doorgaan.
Geen enkele politicus in de kamer verdient respect. -
Rouane Rabbit, vr 12 maart 2010 11:15 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Rouane
-[Geen enkele politicus in de kamer verdient respect. ]-
Extreme standpunten falen nagenoeg altijd. -
Jager Verzamelaar, vr 12 maart 2010 11:39 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Jager
Klopt.
De kamer zit vol met extremisten.
Vergeet niet: ik zeg wat jij denkt >;-) -
Stanley Messi, za 13 maart 2010 11:02 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Stanley
Je bent wat je zegt, je bent wat je doet....In uw geval is dat vrij onzinnig. In het geval van de Mos, is het geheel in de non-stijl en geest van de PVV, ordinair, dommig en lelijk. Als dit representatief is voor uw retoriek, dan bent u ook niet nodig hoor, in de 2e kamer.
Je kan de mooiste woorden verzinnen voor stront, maar het blijft stront, oftewel als 'populisme' de verzamelterm is voor alles wat lelijk, ordinair en "not done" is, blijft het lelijk, ordinair en 'not done'!!
Politicus zijn, is een vak, een beroep en vereist bepaalde vaardigheden en talenten. Het feit dat je kan lopen, maakt je geen atleet, het feit dat je kan schrijven , maakt je geen schrijver en het feit dat je kan praten, maakt je geen politicus!!
Een aap in een pak blijft een aap. Als 'leder' authentiek is, dan blijft de Mos, nog altijd "skai'.
Je krijgt het het respect wat je verdient. -
Jager Verzamelaar, zo 14 maart 2010 12:13 in reactie op Stanley Messi Reageer op Jager
Het is dat de verkiezingen vroeger plaatsvinden dan verwacht.
Anders ging ik zelf voor een zetel.
En op de zwaar populistische toer.
Als wilders zetels kan halen dan kan ik het ook.
En ik loop ladderzat de kamer binnen en sla met mijn piemel op het bordes en zeg dat ik de beschaafste man van de hele kamer ben.
Mensen die niet geven om het leven van andere mensen verdienen nimmer respect.
Verder zul je me zelden in de kamer zien. Je mag er niet roken en ik krijg vrolijk betaald.
De beste partij van de laatste jaren was de antwerpse NEE partij. -
, zo 14 maart 2010 10:09 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op
En een burger die zijn regering zo openlijk haat verdient wilders.
En ook niets beters ook. -
Jager Verzamelaar, zo 14 maart 2010 12:06 in reactie op Reageer op Jager
Een burger die zo naief is dat hij dergelijke uitspraken doet
Verdient liefde.
Omdat Wilders een zogenaamde rebel is met zwaar hitleriaanse trekken heb je kennelijk de behoefte de mensen die geen wilders heten te verdedigen.
Wilders staat totaal buiten kijf die man is gewoon zo gek als een deur.
Nu sterven er dagelijks mensen in afghanistan en irak en er is geen kamerlid die het nodig heeft geacht daar zijn stokpaardje van te maken. Een groot schandaal. Mensenlevens gaat het hier om!
Privatiseringen. Amper iemand die denkt dat we dat nog kunnen terugdraaien.
Er gaan mensen dood door gebrek aan zorg. Omdat ze het domweg niet kunnen betalen danwel omdat het gaat om winst maken en daarbij is een mensenleven niks meer waard.
Criminalisering van de burger wordt zonder enige gene toegepast of het nu de SP of de PVV is.
Men pleit voor verboden van zaken die nergens op slaan.
Ik ben inmiddels een crimineel want ik rook illegaal in de kroeg.
Kinderen die ruzie maken op het schoolplein moeten tegenwoordig naar de rechter. Geen partij die dat een schandaal vindt. Nee de Nederlandse samenleving heeft collectief de oorlog verklaard aan hun eigen kinderen en als die kinderen daar tegen ageren dan moeten we ze volgens alle bestaande partijen "keihard aanpakken"
Ben je nu helemaal van de pot gerukt dat je kinderen die geen inspraak hebben middels stemrecht gaat vertellen dat zij niet deugen terwijl we ze vrolijk in onderwijsinstituten gedwongen hebben die als enige doel hebben dat de leerling zijn examen haalt en dat de persoonlijke ontwikkeling de scholen bedrijfsmatig aan hun reet zou roesten.
En dan laat ik even de zaken over de banken en de bonussen van incapabele mensen even buiten beschouwing want dat is makkelijk scoren.
Een politicus is daarbij ook nog de enige die betaald krijgt en niet op zijn werk hoeft te komen en daarbij wanneer gefaald gewoon doodleuk een nieuw baantje krijgt (donner) .
Dan hebben we Balkenende die liegt en bedriegt en medeschuldig is aan massamoord maar we doen er niks aan. We laten die gek vrolijk een verdrag ondertekenen dat identiek was aan de grondwet waar heel nederland tegen gestemd heeft.
Sorry hoor .
Dat is pas een boevenbende. -
Jonathan Leguat, vr 12 maart 2010 10:36 Reageer op Jonathan
Opvallend trouwens dat diegenen die nu zo verontwaardigd lopen te snateren en toeteren juist diegenen zijn die anderen de meest smerigste verwensingen toe werpen tot en met nazi-vergelijkingen aan toe.
Over hypocrisie. Pot, Zwart, Ketel en de Balk en de Splinter gesproken.
Geef mij het Engels systeem maar.
Kostelijk vermaak.
Open vizier
En eelt kweken. -
Rouane Rabbit, vr 12 maart 2010 10:47 in reactie op Jonathan Leguat Reageer op Rouane
-[anderen de meest smerigste verwensingen toe werpen tot en met nazi-vergelijkingen aan toe]-
Het is Wilders die Moslims met nazi's vergelijkt op zijn website. Maar dat doet hier niet terzake.
Het gaat hier om gedrag in het parlement, dat gebonden is aan democratisch vastgestelde regels. -
jan horst, za 13 maart 2010 14:39 in reactie op Jonathan Leguat Reageer op jan
Doel van politiek is niet het volk vermaken, maar het land besturen.
-
Opinius Media, vr 12 maart 2010 10:32 Reageer op Opinius
Het wordt steeds duidelijker dat verpaupering en verharding zich niet alleen tot de vele problematische grote wijken in de steden beperkt.
In nagedachtenis aan een groot waardig politicus, en zijn laatse zorgen over de hedendaagse politieke mentaliteit in den Haag.
en in een terugblik ,want toen was fatsoen heel gewoon . -
zorba de griek, vr 12 maart 2010 10:08 Reageer op zorba
Wat kunnen we in Nederland nog veel leren van de Britten als het op debatteren aankomt.
http://www.youtube.com/watch?v=5xUy2inkGHQ -
Rouane Rabbit, vr 12 maart 2010 10:45 in reactie op zorba de griek Reageer op Rouane
Soms kun je van andere landen ook leren hoe het niet moet. De Poolse Landdag is een spreekwoordelijk voorbeeld.
Wij hebben een gedragscode voor de Tweede Kamer, die is er niet voor niets. De bedoeling is dat mensen zich eraan houden. Als de Mos vindt dat kamerleden elkaar voor rotte vis moeten kunnen uitmaken, dan moet hij eerst daarvoor de democratische weg bewandelen en de gedragscode voor de Tweede Kamer ter sprake brengen.
Zolang hij dat niet heeft gedaan, blijft die code gewoon geldig en moet hij zich er aan houden, en anders kan de voorzitter hem tot de orde roepen. -
Urco de Rufter, vr 12 maart 2010 10:07 Reageer op Urco
Hier zien we een verschijnsel dat we eerder hebben waargenomen tijdens het LPF fiasco...door de verkiezingsuitslagen overmoedig geworden populisten die vervolgens de bocht uitvliegen.
-
William P, vr 12 maart 2010 09:51 Reageer op William
Tja,
Zo erg was het nu ook allemaal niet weer. Mevrouw begon zelf op de man te spelen en dan kan je verwachten dat je van repliek wordt gediend. Dat De Mos blijkbaar verbaal niet intelligent genoeg is om een betere opmerking te maken zegt veel over het niveau van de PVV en daarin moet ik mevruw gelijk geven dat hij haar niet kan kwetsen. Ik ben hier wel blij mee, want langzamerhand wordt het echte gezicht van de PVV wel zichtbaar. Mijn advies: laatze alsjebelieft regeren, dan zijn we er binnen drie maanden vanaf en hebben we tegen het eind van het jaar gewoon weer nieuwe verkiezingen, maar dan zonder PVV. -
Mw. Oeverloos, vr 12 maart 2010 09:26 Reageer op Mw.
Wat gebeurt er nu eigenlijk? Mw van Gent zet Dhr de Mos neer als een onnozele hals omdat hij de vermeende stijging van de zeespiegel wil tegengaan door "zijn vinger in de dijk te steken".
Vind ik nogal persoonlijk en hier had de voorzitter eigenlijk al moeten ingrijpen. Dhr. de Mos beantwoordt deze aanval met een tegenaanval op het persoonlijke vlak; Het zou beter zijn om in plaats van zijn vinger Mw van Gent te gebruiken als waterkering.
Deze opmerking kan natuurlijk net zo min, wordt terecht afgefloten door de voorzitter.
Kortom, twee mensen spelen een inhoudelijk debat op de man/vrouw. Beiden een gele kaart! -
Fatima Bloodhooft, vr 12 maart 2010 09:58 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op Fatima
Ik weet niet of jij het weet maar een vinger in de dijk steken is een normale Nederlandse uitdrukking, voortgekomen uit ons aller held Hansje Brinker.
Iemand persoonlijk voor de dijk leggen en het dan ook nog over het postuur hebben is m.i. een uitdrukking die te puberaal voor woorden is en ook nog een enorm verbaal en van intelligentie gespeend zwaktebod.
Nou mogen wat mij betreft allerlei soorten mensen van alle rangen en standen het land regeren, maar of ik gediend ben van pubers in de kamer die voor mij wel even de dienst uit gaan maken...?
Dus waarom jij twee verschillen met elkaar vergelijkt.... 't Zal je naam wel zijn. -
Mw. Oeverloos, vr 12 maart 2010 10:12 in reactie op Fatima Bloodhooft Reageer op Mw.
Mijn bekendheid met de kinderlectuur uit de VS is niet erg groot, ik weet het.
"De Heer de Mos steekt zijn vinger in de dijk en dan hoeven we de dijken niet meer te verhogen"
Is dit dan geen puberale opmerking? Ik vind van wel. Ik zie twee pubertjes die hun gelijk willen hebben.
Helaas is een van die twee pubertjes een paria omdat hij de verkeerde vader heeft. -
Rouane Rabbit, vr 12 maart 2010 10:34 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op Rouane
-[Helaas is een van die twee pubertjes een paria omdat hij de verkeerde vader heeft. ]-
Ik ken de vader van de Mos niet, ik zie ook niet in hoe dat hier ter zake doet. Misschien moet je dat toelichten.
"Een vinger in de dijk steken" is een argument, je kan het kinderachtig vinden of puberaal, en is niet gericht op enige persoonlijke wederwaardigheid van de Mos.
Het antwoord van de Mos was niet als argument bedoeld maar uitsluitend als een persoonlijke belediging, en daar ging hij echt de fout mee in. -
Mw. Oeverloos, vr 12 maart 2010 11:07 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Mw.
Doordenkertje : "Vadertje" Wilders.
Ik vind de "vinger in de dijk" geen argument. Het is in mijn ogen louter bedoeld om de Mos voor de zoveelste keer neer te zetten als een sukkel die eraan durft te twijfelen dat de zeespiegel de komende tijd zodanig stijgt dat de dijken het niet zullen houden.
Jammer genoeg reageert de Mos met deze sneer inplaats van hierop op een correcte en inhoudelijke manier te reageren. -
Rouane Rabbit, za 13 maart 2010 13:32 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op Rouane
-[Jammer genoeg reageert de Mos met deze sneer inplaats van hierop op een correcte en inhoudelijke manier te reageren. ]-
Precies, en dat maakt hem ongeschikt om als tweede kamerlid te functioneren in een debat waar wetenschappelijke kennis en begrip een noodzaak is.
Misschien dat hij een makkelijker portefeuille moet kiezen: bijvoorbeeld hervorming van het "Reglement der Orde der Tweede Kamer" -
William P, vr 12 maart 2010 11:01 in reactie op Fatima Bloodhooft Reageer op William
Nelma,
Dit zegt zoveel meer over De Mos dan over Van Gent. De Mos mist het vermogen om hier een gepaste sarcastische opmerking over terug te maken. Het enige dat hem dan rest is beledigen. Laat ze daarom maar regeren, dan zijn we snel van deze beweging af (ik voorspel nog geen twee maanden). Kunnen we 2010 snel vergeten en gaan we 2011 met goede moed een normale regering van Paars 3 installeren. -
Fatima Bloodhooft, za 13 maart 2010 12:04 in reactie op William P Reageer op Fatima
Je hebt gelijk, William. :)
-
Ollie B, vr 12 maart 2010 08:34 Reageer op Ollie
Tja, aan dat soort volk zullen we de komende 4 jaar moeten wennen. Je houdt je hart vast voor de nieuwe PVV-Kamerleden. Als Wilders al problemen heeft om in Almere en Den Haag zijn fractie op een goeie manier vorm te geven, hoe moet hem dat dan in de Kamer lukken? Nog meer van die gefrustreerde macho's als die de Mos die nog geen woord van meer dan vier letters foutloos op papier kan zetten, of van die Hero (hoezo Hero, zit daar alcohol in dan?) Brinkmannetjes die direct beginnen te rammen als iets ze niet zint? Wat te denken van ene Dion Graus met zijn losse handjes richting echtgenote en Geert Wilders zelf die zo gefrustreerd is dat hij een hele samenleving op zijn kop zet om Israel te steunen? En ga zo maar door. Zijn er nu echt nog mensen die een goed verstand hebben dat gepaard gaat met vertrouwen in Wilders als boegbeeld van de vrijheid van meningsuiting? Alles mag richting Moslims en Linkse kerk, maar kritiek op PVV of Israel is uit den boze. Is er iemand uit die groep die mij kan uitleggen dat in de Nederlandse maatschappij wel vrijheid van meningsuiting bestaat voor de ene groep, maar dat de andere groep de mond volledig wordt gesnoerd? Kijk eens goed hoe tegenwoordig op straat wordt gecommuniceerd, niemand accepteert iets van anderen, zelfs niet als dat positief en opbouwend is bedoeld. Mensen schieten direct in een kramp en worden agressief, zowel verbaal als fysiek. Deze mensen voeden kinderen op deze manier op. Mijn God, wat voor toekomst moet dat worden? Je houdt je hart vast.
-
Fatima Bloodhooft, vr 12 maart 2010 09:36 in reactie op Ollie B Reageer op Fatima
Ik maak me niet zo ongerust over de kinderen van de toekomst. Als ik naar mijn eigen kinderen kijk en hun kinderen inschat, dan houden zij samen met vele andere gelijkgestemde kinderen de boel wel in evenwicht.
Ik ben veel ongeruster over de gijzeling van 80% van de Nederlanders door 20% uiterst rechtse kleindenkers. -
Ollie B, vr 12 maart 2010 10:07 in reactie op Fatima Bloodhooft Reageer op Ollie
Prachtig dat mensen zo positief zijn over de toekomst, maar u zult uw kinderen goed trachten op te voeden en velen met u, maar nog veel meer mensen hebben niet de mentaliteit om dat te doen. Hun kinderen worden grenzeloos opgevoed, niet is staat om kritiek of een 'nee' te accepteren, gelijk aan hun ouders. Over die kinderen maak ik me wel degelijk zorgen. Overigens vind ik uw 20 vs 80 procent ook nogal positief. Echt veel meer dan 20% van de Nederlanders is helaas in staat om mee te gaan in die kleingeestigheid van extreem rechts. Zelfs onder mensen met een goede opleiding doet dit gedachtegoed steeds meer opgeld. We zijn het deels eens, ik ben alleen niet meer zo positief over de staat waarin de Nederlandse maatschappij verkeert.
-
zorba de griek, vr 12 maart 2010 06:39 Reageer op zorba
Het spreekwoord zegt "Wie zonder zonde is werpe de eerste steen". Daarom een kort citaat uit een eerder debat.
"De voorzitter:
Heren! Mijnheer Vendrik, u kent de regels ook goed genoeg om te weten dat de heer De Mos hier een persoonlijk feit mag en kan maken. Ik geef hem daarvoor nu de ruimte. Ik verzoek u ook om niet door elkaar te schreeuwen."
Iedereen die wel eens dit soort debatten volgt zal moeten erkennen dat Groen Links vanaf dag 1 de strategie hanteert om Richard de Mos af te schilderen als de grootste randdebiel die ooit in de kamer heeft rondgelopen. Men heeft echter de afgelopen 3 maanden ineens de wind tegen.
Phil Jones heeft erkent dat de Mos wel degelijk gelijk heeft in zijn bewering dat de aarde de afgelopen 10 jaar is afgekoeld. Obama heeft in navolging van de Mos het standpunt ingenomen dat moderne kerncentrales een betere oplossing zijn om Co2 terug te dringen dan windmolens en gloeilampen en deze week is terecht besloten Dijkgraaf naar de IPCC te sturen omdat die een deel van de geloofwaardigheid kwijt zijn.
En is het trouwens iemand opgevallen dat GL in het debat het tegenwoordig heeft over "de kans dat de aarde opwarmt door menselijk handelen" en het eerdere standpunt dat het een 100% zekerheid is heeft losgelaten.
Zelf heb ik geen flauw benul hoe het zit met het klimaat, maar ben zowel de PVV als de VVD dankbaar dat men er mede voor heeft gezorgd dat besluiten in de toekomst kunnen worden genomen op basis van feiten, en niet meer op basis van de angstvisioenen die ons voortdurend worden opgedrongen door de klimaathysterici van GL.
En zo hoort het ook in een democratie. -
Rouane Rabbit, vr 12 maart 2010 09:11 in reactie op zorba de griek Reageer op Rouane
-[Iedereen die wel eens dit soort debatten volgt zal moeten erkennen dat Groen Links vanaf dag 1 de strategie hanteert om Richard de Mos af te schilderen als de grootste randdebiel die oo....]-
Hoe zou dat komen?
Maar dat terzijde, het gaat om eerste stenen, het gaat om misdragingen in de Kamer, die voor iedereen verboden horen te zijn.
-[Phil Jones heeft erkent dat de Mos wel degelijk gelijk heeft ...]-
Het is dan zoveel te erger dat De Mos zijn interruptie verknoeit met een belediging aan een ander. Zijn kiezers zullen zich terdege moeten afvragen wat ze aan een dergelijk persoon hebben.
-[...de kans dat de aarde opwarmt door menselijk handelen...]-
Er zit in het artikel noch in het filmpje ook maar iets inhoudelijks dat aanleiding geeft tot een klimaatdiscussie.
Het onderwerp is het beledigende gedrag van de Mos, en hoe hij zijn kiezersmandaat verknoeit.
Ik begrijp dat onderwerp minder populair is bij PVV-aanhangers. -
Rouane Rabbit, vr 12 maart 2010 09:13 in reactie op zorba de griek Reageer op Rouane
-[klimaathysterici van GL....]
Ik zie dat jij je aansluit bij de benadering van De Mos. Als je iemand kan kwetsen dan heb je succes lijkt de strategie binnen de PVV en haar aanhang. Gelukkig kijkt 83% van de Nederlandse bevolking daar dwars doorheen. -
Fatima Bloodhooft, vr 12 maart 2010 09:42 in reactie op zorba de griek Reageer op Fatima
Citaat: "Iedereen die wel eens dit soort debatten volgt zal moeten erkennen dat Groen Links vanaf dag 1 de strategie hanteert om Richard de Mos af te schilderen als de grootste randdebiel die ooit in de kamer heeft rondgelopen."
Nou je het toch zelf neerschrijft; is hij dat niet? Een randdebiel? -
zorba de griek, vr 12 maart 2010 10:35 in reactie op Fatima Bloodhooft Reageer op zorba
Heb je wel eens geluisterd naar wat hij te melden heeft, of zijn de letters PVV voor jou genoeg om je oordeel te vormen?
-
Rouane Rabbit, vr 12 maart 2010 11:00 in reactie op zorba de griek Reageer op Rouane
-[Heb je wel eens geluisterd naar wat hij te melden heeft, of zijn de letters PVV voor jou genoeg om je oordeel te vormen? ]-
Hij kwam gisteren niet verder dan een belediging, die hij weigerde om terug te nemen. Zelfs als hij gelijk zou hebben, wat ik bestrijd, dan is zijn gedrag toch fout. Dat is hier de discussie
Ik heb wel eens geluisterd naar wat hij te melden heeft, en er vielen gelijk tegenstrijdigheden op.
Hij was voor kernenergie om CO2 uitstoot te beperken, en in dezelfde minuut beweren dat CO2 door mensen uitgestoten geen probleem is.
Ik denk dat de materie voor hem te complex is. Dat is niet erg, maar misschien moet je dan een ander specialisme zoeken, en zeker niet beginnen te schelden, want dat is altijd een nutteloos zwaktebod. -
Fatima Bloodhooft, za 13 maart 2010 12:10 in reactie op zorba de griek Reageer op Fatima
Of ik geluisterd heb of hij wat te vertellen heeft?
Als ik luister hoor ik hem niets vertellen wel van alles fulmineren richting moslim. En net als ik denk dat hij iets gaat vertellen loopt hij als een boze kleuter de kamer uit. Of komt hij met op de mens gerichte zwakteboden in de vorm van kinderachtige beledigingen.
Nee, ik hoor hem en zijn frustraties vaker dan me lief is. -
Gerwin van Eersel, vr 12 maart 2010 11:01 in reactie op zorba de griek Reageer op Gerwin
[Obama heeft in navolging van de Mos het standpunt ingenomen ...]
Dat Obama dat standpunt heeft ingenomen klopt. Maar zou die echt weten hoe de Mos er over denkt, en zo van de Mos onder de indruk zijn dat ie hem navolgt? Lijkt mij wat veel eer toch? -
Zjen Zen, vr 12 maart 2010 00:05 Reageer op Zjen
Het wordt een hete zomer ...
-
Sasha Berkman, do 11 maart 2010 23:34 Reageer op Sasha
het vrouwbeeld van de PVV is walgelijk dat lijkt me wel duidelijk ondertussen.
Moslims, "dikke vrouwen" en vast ook kritische homo's, ze vinden het allemaal maar niks, de verdedigers van de superieure westerse cultuur.
sorry ik moet weer eens braken van dat PVV tuig, -
, vr 12 maart 2010 07:50 in reactie op Sasha Berkman Reageer op
Gekker is het nog dat de pvv zich voordoet,schijnheilig als ze zijn, als een partij = beweging die die opwerpt voor gelijke rechten voor vrouwen.
Daar gaat de hele heisa over de kopvodden zogenaamd over.
Nu weten we dat dat gelogen is, want het gaat niet om vrouwenrechten, dat bijkt nu een pvv-er, en de mos is daar kampioen in, zich buitengewoon denigrerend over vrouwen uitlaat.
Wat een walgelijk stelletje schorriemorrie is het toch. -
Fatima Bloodhooft, vr 12 maart 2010 09:40 in reactie op Reageer op Fatima
Ik vraag me af op wat voor capaciteiten zij worden gescreend door de heer Wilders. Vast niet op kennis en integriteit.
-
Sasha Berkman, do 11 maart 2010 23:31 Reageer op Sasha
wat een tuig!
-
William P, vr 12 maart 2010 09:33 in reactie op Sasha Berkman Reageer op William
Sasha, ik heb oprecht medelijden met je dat je blijkbaar zo over andere mensen wil en kan denken. Besef je dan niet dat je met negativiteit alleen maar meer negativiteit kweekt? Juist een open houdding ten opzichte van andersdenkende mensen kan heel bevrijdend werken. Zou ik mogen vragen waar deze woede vandaan komt? Ik kan mij dergelijke gevoelens alleen maar voorstellen als je persoonlijk zwaar onrecht is aangedaan door de persoon zelf, maar misschien ligt dat voor jou anders. Ik bedoel deze vragen overigens oprecht en serieus, want ik denk dat niemand dergelijke gevoelens zou moeten hebben, daarvoor is het leven te kort en te mooi.
-
Mark Dorlas, do 11 maart 2010 23:26 Reageer op Mark
Het gevolg van het toelaten van straatschoffies in de kamer...
-
Sasha Berkman, do 11 maart 2010 23:37 in reactie op Mark Dorlas Reageer op Sasha
Het zijn geen schoffies, ze zijn ouder dan laten we zeggen 25 jaar. Ik noem dit soort nederlanders gewoon tuig, smeerlappen en nog een heleboel meer. Helaaas mogen dingen over de PVV alleen in het buitenlang gezegd worden, hier is het bv taboe om de PVV "verwerpelijk" te vinden.
-
Rouane Rabbit, do 11 maart 2010 23:53 in reactie op Mark Dorlas Reageer op Rouane
Niemand minder dan Thorbecke had dit al voorzien, 150 jaar geleden toe hij ons politieke stelsel ontwierp.
Hij zei dat het parlement de vertegenwoordiging van het volk moest zijn, maar niet de echo van het volk.
Thorbecke had het idee dat een land besturen een vak was, waarvoor je bepaalde begaafdheden moest hebben.
Het volk kon dan stemmen op de mensen die deze begaafdheden hadden ontwikkeld en wiens standpunten aansloten bij hun standpunten.
De meeste partijen houden zich ook aan dit idee. Ze zorgen dat het gedrag van de mensen die in de Tweede Kamer aan een bepaalde parlementaire gedragscode voldoet.
De PVV heeft dit niet begrepen. Ik betwijfel of ze ooit van Thorbecke hebben gehoord. De PVV (en ook Verdonk) zijn van mening dat wanneer je er in slaagt een ander mens te kwetsen, dat je dan een succes hebt behaald.
Dit zijn geen peanuts, er wordt een belangrijke functionele gedragscode genegeerd en daardoor wordt de Tweede Kamer gehinderd in dat waarvoor ze bestaat.
De kamervoorzitter heeft een machtsmiddel om hier een einde aan te maken. Het staat beschreven in het Reglement der Orde van de Tweede Kamer. Art. 58 en art 59 geven de voorzitter het recht om een kamerlid dat zich beledigend uitlaat over een ander (al dan niet aanwezig) het woord te ontnemen.
In dit filmpje zien we de kamervoorzitter ook ingrijpen. Ik sta daarachter. Mevrouw Verbeet heeft dit nooit gedaan. Ze zal erover nagedacht hebben, maar ik kan dat niet volgen. Ik vind deze verruwing zeer ongewenst, en ik denk dat de meeste Nederlanders dat met me eens zijn. -
Winston V., vr 12 maart 2010 00:06 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Winston
Dit is nu al de tweede keer dat je mijn neus op de rol en verantwoordelijkheden van de voorzitter drukt, Rouane; dankjewel. Ik moet daar toch scherper op gaan letten...
-
Zjen Zen, vr 12 maart 2010 00:12 in reactie op Winston V. Reageer op Zjen
Het viel me idd op dat de voorzitter ingreep maar erg veel indruk maakte het niet, Mos praatte gewoon door.
Hoe Verbeet dat gaat aanpakken ..ik ben benieuwd. -
Rouane Rabbit, vr 12 maart 2010 00:35 in reactie op Zjen Zen Reageer op Rouane
Je ziet dat de Mos het punt waarvoor hij interrupteerde niet kon afmaken. Dat was de consequentie.
Hij had het wel kunnen afmaken, maar dan had hij zijn beledigingen moeten terugnemen en excuses moeten maken.
De Mos vond echter dat het handhaven van zijn twijfelachtige macho-allure belangrijker was dan de reden waarvoor hij in de Tweede Kamer zit, dus gooide hij zijn recht tot spreken weg, en hij verliet ook kort daarna de Tweede Kamer. -
Zjen Zen, vr 12 maart 2010 00:44 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Zjen
Ja, dat is waar.
Maar dat houdt ook in dat macho gedrag en ego de Kamer gaat regeren.
Ik heb de hoop dat nu van Mierlo overleden is , een aantal politici zich herinneren wat hun werk is.
Het is nu van het allergrootste belang om die niet onderhandelbare fundamentele pijlers van de democratie recht overeind te houden en te verdedigen. -
Rouane Rabbit, vr 12 maart 2010 01:18 in reactie op Zjen Zen Reageer op Rouane
Het is van belang een krachtige Kamervoorzitter te hebben. Die in dit filmpje reageerde precies goed. Hij bereikte wat er bereikt moest worden (zie mijn vorige reactie).
Ik vind het heel belangrijk dat er een goede krachtige Kamervoorzitter komt die altijd beslist en beleefd is, goede omgangsvormen handhaaft en nooit boos wordt.
Verbeet is mij tegen gevallen, ik kan haar gedrag tijdens de scheldkanonnade van Verdonk (het is slechts een recent voorbeeld) op geen enkele wijze positief waarderen.
Er zijn politici, ik noem geen namen, die volkomen onthand zijn wanneer ze niet uitermate grof een bevolkingsgroep of minister kunnen beledigen. Die zullen dan toch op cursus "goede omgangsvormen" moeten volgen, of de bittere gevolgen van hun eigen onvermogen moeten dragen. -
Rouane Rabbit, vr 12 maart 2010 00:13 in reactie op Winston V. Reageer op Rouane
Ach, geen dank.
Joop is voor mij toch ook herhalen, net zoals de geschiedenis dat doet. Ik doe het met genoegen. -
Frans van der Tak, vr 12 maart 2010 00:44 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Frans
Thorbecke was ook niet zalig makend hoor, vergis je niet.
Lees maar eens wat Multatuli (ideeën bundel) in de 19e eeuw over hem schreef, daar lusten de honden ook geen brood van.
On topic, kamerleden die zich in het openbaar onheus uitlaten tegenover hun collega's zouden wmb. een gele kaart moeten krijgen.
2 gele kaarten = rood en automatisch een periode uitsluiten van debatten, plus inhouden van salaris.
Dat zal ze leren ;) -
Rouane Rabbit, vr 12 maart 2010 09:19 in reactie op Frans van der Tak Reageer op Rouane
-[Thorbecke was ook niet zalig makend hoor, vergis je niet.]-
Niemand is zaligmakend (behalve de paus, die is zaligverklarend)
Ik heb het heel specifiek over zijn opvatting over hoe het parlement moet functioneren. Nadat onder zijn leiding de basis was gelegd voor onze democratie heeft hij nog jaren als politicus in verschillende kabinetten gezeten. Over zijn politieke opvattingen kun je uiteraard van mening verschillen.
-[On topic, kamerleden die zich in het openbaar onheus uitlaten tegenover hun collega's zouden wmb. een gele kaart moeten krijgen.
2 gele kaarten = rood en automatisch een periode uitsluiten van debatten, plus inhouden van salaris.]-
Ik denk persoonlijk dat het voldoende is om het betreffende kamerlid op dat moment het woord te ontnemen totdat hij zijn belediging heeft teruggenomen en zijn verontschuldiging aangeboden.
Veel beledigingen zijn op het randje, bij twijfel moet het kamerlid altijd het voordeel van de twijfel krijgen. maar sommige beledigingen, zoals hier verwijzen naar het lichaam van een collega-kamerlid, zijn zo duidelijk, daar kan direct worden ingegrepen. -
Frans van der Tak, vr 12 maart 2010 10:30 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Frans
Dat je de paus er bij haalt in deze tijden verbaast me wel een beetje ;)
Ik geef toe dat mijn inhoudelijke kennis tav. Thorbecke tekort schiet om een algeheel oordeel te geven, dat doe ik dus maar niet.
Neemt niet weg dat Multatuli een (als criticus) mooi beeld schetst van o.a. onze politiek in de 19e eeuw in zijn 7 delige ideeën bundel.
Eigenlijk is er niet zoveel veranderd in de houding van de politiek naar de burger.
Ik ben het wel met je eens hoor vandaar mijn knipoog.
Je zult er idd. wel een krachtige voorzitter voor nodig hebben maar daar was je ook al achter las ik. -
Sasha Berkman, vr 12 maart 2010 03:59 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Sasha
Ik wil eigenlijk maar een ding weten: Wie financieerd de PVV?
-
Rouane Rabbit, vr 12 maart 2010 09:22 in reactie op Sasha Berkman Reageer op Rouane
Wij zullen dat nooit met zekerheid weten. Want zelfs als er een wet komt die opening van zaken verplicht, dan zal de financier gelijk wegduiken achter een brievenbus firma ergens ter wereld.
Het feit dat wij niet weten wie de PVV financiert is al ernstig genoeg om een negatief stemadvies te geven. -
Sasha Berkman, vr 12 maart 2010 04:02 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Sasha
De kop is niet goed. De kop moet luiden: PVV laat zich kennen. Ik denk niet dat mevrouw van Gent beledigd kan worden door dit "schorriemorrie".
-
Sasha Berkman, vr 12 maart 2010 04:06 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Sasha
"en ik denk dat de meeste Nederlanders dat met me eens zijn."
inderdaad -
Rouane Rabbit, do 11 maart 2010 23:25 Reageer op Rouane
Binnenkort 25 van die gekken in de kamer, ik denk dat regeren onmogelijk gaat worden.
-
Fatima Bloodhooft, do 11 maart 2010 23:24 Reageer op Fatima
Zit ik alweer met plaatsvervangende schaamte op m'n stoel.
Wat een onbehouwen hork.
Dat soort figuren hebben we toch niet nodig in de politiek?
Dat doet hij maar in de kroeg op de hoek tegen een paar grote, sterke kerels, maar niet in de kamer! -
Jonathan Leguat, do 11 maart 2010 23:22 Reageer op Jonathan
Nou, nou
Zoals bij DWDD terecht te zien was.
Dit is peanuts
Onsmakelijk weliswaar
En hopen dat ze dat electoraal zal opbreken (wat ik overigens betwijfel)
Maar desalniettemin peanuts. -
Ruud T, do 11 maart 2010 23:10 Reageer op Ruud
Wederom een dieptepunt.....
-
Piet Knollema, do 11 maart 2010 23:01 Reageer op Piet
Het wordt van kwaad tot erger!
-
Sasha Berkman, vr 12 maart 2010 04:08 in reactie op Piet Knollema Reageer op Sasha
inderdaad
-
Xavio dBdv, do 11 maart 2010 19:55 Reageer op Xavio
De Mos? Dat is toch een voetbal trainer in Griekenland?
opiniemakers
-
Mei Li Vos Directeur Orangegas en publicist
Bio -
Marie-Claire van den Berg Journalist
Bio -
Merijn Oudenampsen Socioloog
Bio -
Pieter Hilhorst Ombudsman
Bio -
Adriaan Soeterbroek Cartoonist
Bio
Populair
-
Populariteit SP stijgt verder
Maurice de Hond Maurice de Hond: Record aantal ondervraagden verlaat PVV
9803 x bekeken Korte Scan
Reageer (382) Politiek Twitter -
Jelle Brandt Corstius start actie tegen boerkaverbod
Boerkaverbod moet nog goedgekeurd worden door de Eerste en Tweede Kamer… Presentator Zomergasten roept op tot massa-mailing
5702 x bekeken Korte Scan
Reageer (210) Politiek Twitter -
Kabinet snoeit 15 miljard extra
Niet 7, niet 10, maar 15 miljard extra bezuinigen ... Van aanpakken hypotheekrenteaftrek tot inkorten ww-duur ... De Jager: Overal kan in gesneden worden
4665 x bekeken Korte Scan
Reageer (247) Economie Twitter -
Duitse brochure waarschuwt voor gedachtegoed Wilders
PVV-leider zou een voedingsbodem zijn voor neonazi's
4547 x bekeken Korte Scan
Reageer (227) Politiek Twitter -
-22,8 graden vorst, koudegolf nabij
UPDATE: Afgelopen kwart eeuw was het niet zo koud ... Minister Schultz (Infrastructuur) op het matje geroepen ... Kamer vindt het 'onvoorstelbaar' en 'schandalig' dat Nederland door een middagje sneeuw platligt ... KNMI geeft code oranje voor Zeeland, Zuid-Holland, Noord-Holland en Friesland... Verkeer veel last van sneeuw...
4027 x bekeken Korte Scan
Reageer (256) Leven Twitter -
Alexander Pechtold bezocht Henk en Ingrid
D66-leider over zijn nieuwe boek
4011 x bekeken Korte Scan
Reageer (160) Politiek Twitter -
Jort Kelder trekt ten strijde tegen Unox muts
Video - 'Worst heeft niks met sport te maken'... Oproep om geen oranje mutsen te dragen tijdens eventuele Elfstedentocht...
3831 x bekeken Korte Scan
Reageer (70) Leven Twitter -
Rutte: Tweets van Wilders niet belangrijk
Premier weigert te reageren op tweet van PVV-leider
3553 x bekeken Korte Scan
Reageer (98) Politiek Twitter -
De overheid maakt zelfs van brave burgers hufters
Maria Genova De verhuftering van de maatschappij, hé? Daar strijdt de overheid met man en macht tegen. Niet erg succesvol zo te zien
3479 x bekeken Korte Scan
Reageer (72) Leven Twitter -
Fractieleden willen een ander GroenLinks
'Rechtervleugel' wijst koers Sap af ... Stop toenadering tot SP en 'Een Ander Nederland' ... De sappigste details uit NRC Handelsblad
3317 x bekeken Korte Scan
Reageer (59) Politiek Twitter
