30 maart 10 12:48 Reageer (231) Politiek RSS

PVV Almere opent aanval op borduurclub

Partij van Wilders wil 1450 euro subsidie afpakken

PVV Almere heeft een eerste slachtoffer gevonden om keihard op te gaan bezuinigen: de plaatselijke borduurclub Steek voor Steek. In haar allereerste schriftelijke vragen pleit de partij voor het volledig stopzetten van de subsidie aan de borduurclub.

De PVV vindt het 'onwenselijk' dat  een subsidie van slechts 1450 euro wordt gegeven aan een 'multicultureel hobbyproject', zo meldt Omroep Flevoland. In een reactie op Binnenlands Bestuur laat Ans Kits van Stichting Multiculturele Ontmoetingsprojecten weten dat het om een eenmalige subsidie gaat:

"Daar is 900 euro van besteed aan de huur van ons onderkomen en de rest aan materialen. Inmiddels mogen we gratis gebruik maken van de accommodatie als we het schoonmaken, dus afhankelijk van de gemeente zijn we niet meer."

Dat de subsidie 'verspild' zou zijn, zoals de PVV suggereert, vindt Kits onzin. "Dankzij deze borduurclub zijn er al zes deelneemsters naar een inburgeringscursus gegaan. We hebben de vrouwen met een Nederlands paspoort laten zien hoe je moet stemmen, en die hebben dat voor het eerst in hun leven gedaan. Verder zijn er hechte vriendschappen ontstaan tussen autochtone en allochtone vrouwen, het is echt een groot succes."

De raadsvragen van de PVV over 'borduur-gate' zijn hier te vinden. PVV'er Toon van Dijk vroeg onder meer: "Kunt u garanderen dat het geld van de Almeerse belastingbetaler in de toekomst niet meer aan dit soort multicultureel hobbyisme wordt besteed?"

Foto: gertvr (Flickr/CC)


Laatste Reacties (231) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Patrick Altena, di 06 april 2010 05:38 Reageer op Patrick

    Patrick

    Wat leuk dat een aantal Almeerse dames dit bedacht heeft! En prima ook dat ze na een startbedrag zelfredzaam genoeg zijn om zonder subsidie verder te kunnen. Ik hoop dat de gemeente Almere veel meer geld beschikbaar houdt voor dit soort positieve burgerinitiatieven. Als ze bij een volgend bouwproject minder miljoenen verspilt dan bij de bouw van de nieuwe bibliotheek dan moet dat lukken.

  • Just Lurking, wo 31 maart 2010 17:34 Reageer op Just

    Just

    En hier wordt gezeurd over een miezerige 1450 euro...

    http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Europese-Unie/261818/Van-Baalen-PVV-verbrast-belastinggeld-in-Brussel.htm

  • Mostafa Mouktafi, wo 31 maart 2010 20:24 in reactie op Just Lurking Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Maak die 1450 euro's nog mooier.
    1450 ero's , per maand? per jaar? per dag?
    Want de Wilderssenaars denken dat die dames per minuut 1450 ero's krijgen!!

  • Joop Schouten, wo 31 maart 2010 20:58 in reactie op Just Lurking Reageer op Joop

    Joop

    Net gelezen.

    Da's gemakkelijk verdiend zeg!
    Een beetje rondlullen en af en toe een stem uitbrengen?
    Dat is wat ik als eerste dacht.
    Het zal wel iets genuanceerder in elkaar steken (...).

    Wat krijgen deze eigenlijk gasten voor zo'n optreden?

  • Just Lurking, wo 31 maart 2010 21:11 in reactie op Joop Schouten Reageer op Just

    Just

    [...] Tot groot verdriet van de Europarlementariërs is de salariëring onlangs teruggeschroefd tot het salaris van een Kamerlid in eigen land. Nederlandse Europarlementariërs moeten het dus doen met 92.899,87 euro op jaarbasis, exclusief eindejaarsuitkering. Inderdaad, een fooi. Maar gelukkig hebben de Europarlementariërs nog een aantal andere fiscale voordeeltjes. Taal- en computercursussen worden door u bekostigd. En natuurlijk betalen we ook hun reis en verblijfskosten.

    Alles gratis
    Verder genieten Europarlementariërs een gratis (nou ja, door u betaalt) ongevallenverzekering, alsmede een gratis reisverzekering en levensverzekering. Ziektekosten? Gratis, voor zowel europarlementariër zelf als zijn of haar familieleden. En dan niet zo'n lullig basispakketje. Neen, alles wordt vergoed: brillen, contactlenzen, tandartskosten, hydrotherapie, modderbaden, aerosoltherapie en accupunctuur.

    Zelfs wanneer Europarlementariërs het veld moeten ruimen, behouden zij tot maximaal twee jaar bovengenoemde voordeeltjes. Inclusief de geneugten als EU-kortingen in restaurants, cafés, bibliotheken en telefoonkosten. Pensioen? Natuurlijk, maar dan wel tegen een speciaal gereduceerd EU-belastingtarief (13 tot 17 procent afhankelijk van familieomstandigheden). Want alleen idioten dragen 52 procent belasting af aan schatkistbewaarder Wouter Bos. [...]

    Lees meer hier:

    http://www.monitor.nl/ziek.html?http://www.monitor.nl/s_4119_.htm

  • Joop Schouten, wo 31 maart 2010 21:25 in reactie op Just Lurking Reageer op Joop

    Joop

    Ik dacht al zoiets............

    Bedankt.
    : )

  • h arryo, wo 31 maart 2010 22:29 in reactie op Just Lurking Reageer op h

    h

    Nee!
    De PVV zeurt over die miezerige ?'s.
    Wij niet.

  • Just Lurking, wo 31 maart 2010 22:44 in reactie op h arryo Reageer op Just

    Just

    Met 'hier' bedoelde ik, naast de pvv, een paar mensen in dit draadje, @Harry :)

  • h arryo, wo 31 maart 2010 22:54 in reactie op Just Lurking Reageer op h

    h

    ik dacht aan Almere

  • Mostafa Mouktafi, wo 31 maart 2010 22:54 in reactie op h arryo Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Slaan met woorden en woordenwisseling zijn hele apart dingen.

  • Meneer Dick, wo 31 maart 2010 15:05 Reageer op Meneer

    Meneer

    Waarom zitten er enkel vrouwen in de borduurclub in Almere?
    Worden mannen gediscrimineerd?
    Het lijkt mij wel leuk om te leren borduren, samen met vrouwen.
    Als inburgeren een bijkomend aspect van deze club is, moeten vrouwen ook normaal omgaan met mannen.

    Indien deze club actief mannen als lid gaat werven, mogen zij van mij dat beetje subsidie blijven ontvangen.

    En zij moeten beloven om geen hoofddoekjes te borduren.

  • Rouane Rabbit, wo 31 maart 2010 15:09 in reactie op Meneer Dick Reageer op Rouane

    Rouane

    -[Waarom zitten er enkel vrouwen in de borduurclub in Almere?
    Worden mannen gediscrimineerd?]-

    Ik denk niet dat je geweigerd wordt. Dus, veel succes.

    Maar er is wel een gedragscode, die zie je vaker bij vrouwen dan bij mannen. !Nooit met de vuist op tafel slaan.!

  • Just Lurking, wo 31 maart 2010 15:18 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Just

    Just

    LOL, @Rouane, ik moet ook altijd een beetje lachen om de manier waarop Dick zijn argumenten kracht bij zet. ;)

  • Peter van Eck, wo 31 maart 2010 20:44 in reactie op Just Lurking Reageer op Peter

    Peter

    Ik lees geen argumenten.

  • Just Lurking, wo 31 maart 2010 20:50 in reactie op Peter van Eck Reageer op Just

    Just

    Of je het ermee eens bent of niet, hieronder zie je dat meneer Dick wel degelijk een argument heeft om de club gesubsidieerd te houden:

    "Indien deze club actief mannen als lid gaat werven, mogen zij van mij dat beetje subsidie blijven ontvangen."

    Dick is behoorlijk gretig, als je het mij vraagt. ;)

  • Mostafa Mouktafi, wo 31 maart 2010 21:00 in reactie op Peter van Eck Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Begin maar, mevrouw! de dames gaan voor.
    Bismillah..

  • Mostafa Mouktafi, wo 31 maart 2010 21:10 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Sorry, ik had niet geod je naam gelezen, het spijt mij.
    Dus, ik bedoelde: Begin maar, Peter!
    Bismillah.

  • Peter van Eck, wo 31 maart 2010 21:43 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Peter

    Peter

    Inshallah!

  • Mostafa Mouktafi, wo 31 maart 2010 22:17 in reactie op Peter van Eck Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Een ''argument'' die uit één woord bestaat??
    Ha ha ha....

  • Peter van Eck, wo 31 maart 2010 20:18 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Peter

    Peter

    Ik twijfel nog altijd of hij die vuist wel op tafel heeft liggen, of dat er een klein dingelingske in de greep genomen is... waartegen níemand in bescherming genomen hoeft te worden.

  • Just Lurking, wo 31 maart 2010 20:39 in reactie op Peter van Eck Reageer op Just

    Just

    Een dingelingske! Hoe verzin je het. Troetelnaampje verzonnen door je vrouw? :)

  • Joop Schouten, wo 31 maart 2010 21:09 in reactie op Peter van Eck Reageer op Joop

    Joop

    My Ding-A-Ling-A-Ling

    When I was a little biddy boy
    My grandma bought me a cute little toy
    Two Silver bells on a string
    She told me it was my ding-a-ling-a-ling

    My Ding-A-Ling My Ding-A-Ling won't you play with My Ding-A-Ling
    My Ding-A-Ling My Ding-A-Ling won't you play with My Ding-A-Ling

    When I was little boy In Grammar school
    Always went by the very best rule
    But Evertime the bell would ring
    You'd catch me playing with my ding-a-ling

    Once while climbing the garden wall,
    Slipped and fell had a very bad fall
    I fell so hard I heard birds sing,
    But I held on to My ding-a-ling

    Once while swimming cross turtle creek
    Man them snappers right at my feet
    Sure was hard swimming cross that thing
    with both hands holding my dingaling

    Now this here song it ain't so bad
    Prettiest little song that you ever had
    And those of you who will not sing
    must be playing with your on Ding-a-ling

    : )

  • Just Lurking, wo 31 maart 2010 21:15 in reactie op Joop Schouten Reageer op Just

    Just

    Got the picture ;)

  • Farah H., wo 31 maart 2010 23:06 in reactie op Joop Schouten Reageer op Farah

    Farah

    hahahah die liedje is echt ge-wel-dig. Oh that just made my day!

  • Just Lurking, wo 31 maart 2010 15:17 in reactie op Meneer Dick Reageer op Just

    Just

    "Als inburgeren een bijkomend aspect van deze club is, moeten vrouwen ook normaal omgaan met mannen."

    Ik weet helemaal niet of ze mannen buitensluiten en/of ze 'abnormaal' met mannen omgaan, maar als ze mannen zouden willen bewegen mee te doen, kunnen ze John Malkovich als boegbeeld gebruiken, a lover of needle point tenslotte... :D

  • Mostafa Mouktafi, wo 31 maart 2010 20:02 in reactie op Meneer Dick Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Het mag van mij, maar eerst moet je toestemimg vragen van je echtgenote, want je gaat borduren met mooie vrouwen.
    Als je niet getrouwd bent, mag je niet tussen getrouwde mooie vrouwen hangen, met zogenaamde de blonde nieuwschierige Nederlander als excuus!!

  • Peter van Eck, wo 31 maart 2010 20:20 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Peter

    Peter

    Hé Mostafa, vertrouw je je eigen vrouw niet meer?
    En heeft ze daar gegronde redenen voor jongen?..

  • Mostafa Mouktafi, wo 31 maart 2010 20:41 in reactie op Peter van Eck Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Inderdaad, ze is te mooi. '''Waar mannen zijn zijn duivels aanwezig, de duivel is een man''zegt mijn oma elk dag tegen haar.
    Dus wie ben ik om mijn oma geen gelijk te geven.
    En jij mag aan de opblaaspop, die zegt niets, lekker handig.

  • Peter van Eck, wo 31 maart 2010 21:42 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Peter

    Peter

    Dus jij bent duivels? Je vertrouwt je vrouw niet. En je vertrouwt mannen niet, omdat je weet hoe je zelf bent.

  • Mostafa Mouktafi, wo 31 maart 2010 22:56 in reactie op Peter van Eck Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Ja, en Peter dus ook, volgens je ''dus''!

  • h arryo, wo 31 maart 2010 22:51 in reactie op Meneer Dick Reageer op h

    h

    toedeloe

  • , do 01 april 2010 08:58 in reactie op Meneer Dick Reageer op

    Meneer Dick:
    Je zult wel even door de ballotage moeten, en ik weet niet of je dat redt..........

  • Rouane Rabbit, do 01 april 2010 09:20 in reactie op Reageer op Rouane

    Rouane

    Lijkt mij inderdaad, met die ding-a-ling in zijn handen, moeilijk, maar misschien ook therapeutisch om er wel bij te mogen.

    Te midden van al die vrouwen zijn handen bezig gehouden met naald en garen.

    Gezien het feit dat het borduurclubje toch al secundaire doelen had, kan dit er ook wel bij.

  • Mw. Oeverloos, do 01 april 2010 09:53 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Mw.

    Mw.

    Wellicht borduren ze harde porno...

  • Just Lurking, do 01 april 2010 10:23 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op Just

    Just

    LOL! Vandaar dat hij er zo graag bij wil, ik vroeg me al af...

  • Paradox !, wo 31 maart 2010 14:06 Reageer op Paradox

    Paradox

    Ik denk niet dat door het stopzetten van de breiclubsubsidie de begroting van Almere de komende 4 jaar op orde is. Daarbij gaan die vrouwtjes zich uit verveling aanmelden bij de lokale kamikaziclub.

  • Peer JaWel, wo 31 maart 2010 13:26 Reageer op Peer

    Peer

    STRAATCOMMANDO'S ROLLEN MET GEVAAR VOOR LEVEN EXTREMISTISCHE BORDUURCLUB OP
    Almere.

    Met gevaar voor eigen leven hebben vier dappere straatcommando's een extremistisch allochtone borduurclub opgerold.
    Na een lange observatieperiode werd eindelijk zekerheid verkregen over de bedoelingen van de club.
    Middels het leren van de nederlandse taal met behulp van enkele subversieve collaborateurs uit eigen land, werden extremistische allochtone vrouwen opgeleid om te kunnen infiltreren in de samenleving bijvoorbeeld kinderdagverblijven waar zij hun verderfelijke leer zouden kunnen uitdragen.
    Ook werden in de club een groot aantal steekwapens aangetroffen onder andere uiterst spitse borduurnaalden.
    De commando's, slechts voorzien van honkbalknuppels stuitten op felle tegenstand van de uitzonderlijk goed getrainde vrouwen en konden slechts door het inzetten van gericht toegepast geweld voorkomen dat zij werden uitgezet.
    Ook hield deze gevaarlijke terroristische organisatie zich bezig met het vervaardigen van uiterst opruiende spandoeken met vreemdtalige teksten zoals LOVE.
    Alweer een teken van de ondermijnende bedoelingen van deze ongetwijfeld verdachte zwaar bewapende groepering.
    Gelukkig hebben deze vier dappere mannen kunnen voorkomen dat de groep zich nog verder kan uitbreiden.
    Enige gewonde vrouwen liggen nog ter observatie in het ziekenhuis alwaar zijn verhoord zullen worden in verband met het door hen veroorzaakte geweld zodra zij weer bij kennis zijn.
    Er wordt van diverse zijden gepleit voor hun directe uitzetting.
    Tot zover dit laatste nieuws uit Almere.....


    En gaan over tot de orde van de dag.....

  • Zjen Zen, wo 31 maart 2010 13:52 in reactie op Peer JaWel Reageer op Zjen

    Zjen

    Hahahahaaa..
    Geweldig!!!

    Top!

  • Isis Maät, wo 31 maart 2010 16:23 in reactie op Peer JaWel Reageer op Isis

    Isis

    Hahahahahahaha!!!
    Hilarisch, geweldig, super!!!!
    Zo kun je de PVV ook op een positieve manier pareren.
    Is veel leuker dan schelden.
    Mijn complimenten.

  • Aert Willem d'Holbach, wo 31 maart 2010 16:28 in reactie op Peer JaWel Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Whahahahaaa! Hilarisch. Prijswinnaar André van Duin is er niet bij!

  • Joop Schouten, wo 31 maart 2010 19:04 in reactie op Peer JaWel Reageer op Joop

    Joop

    ...Lees het net.
    : ) x 1000.

    M'n grijns is nog steeds niet van m'n kop af.
    (Zal wel een avondje duren voor ik die kwijt ben.

    Bedankt Peer!

  • Samanya Mawusi, wo 31 maart 2010 19:16 in reactie op Peer JaWel Reageer op Samanya

    Samanya

    Geniaal!

  • Just Lurking, wo 31 maart 2010 22:48 in reactie op Peer JaWel Reageer op Just

    Just

    *thumbs up*

  • martina ramsteijn, do 01 april 2010 01:24 in reactie op Peer JaWel Reageer op martina

    martina

    Geweldig. Hoop dat alle landelijke dagbladen dit van jouw mogen en willen publiceren, liefst op de voorpagina.

  • Rob van Koot, wo 31 maart 2010 08:54 Reageer op Rob

    Rob

    Een overheid die borduurclubs sponsort...... het moet nu niet gekker worden. Het goede nieuws: er valt dus weldegelijk genoeg te bezuinigen. Nu is dit geen bedrag natuurlijk maar het geeft aan hoe de overheid denkt en met ons belastinggeld omgaat. Als strooigoed.

  • Mostafa Mouktafi, wo 31 maart 2010 09:12 in reactie op Rob van Koot Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Een overheid die een extreemrechtse politicus (volgens mensenrechtenorganisaties en wetenschappers) jaar in jaar uit beveiligt met miljoenen eurotjes van ons belastinggeld, waar moslims ook aan mee betalen, is bezopen, lachwekend en knettergek, als je toch over een rechtsstaat praat.
    Bezopen gewoon.

  • Fred Hartman, wo 31 maart 2010 12:49 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Fred

    Fred

    Lijkt me niet meer dan terecht dat Moslims meebetalen aan de beveiliging van door Moslims bedreigde politici. Toch?

  • Rouane Rabbit, wo 31 maart 2010 15:02 in reactie op Fred Hartman Reageer op Rouane

    Rouane

    Belasting houdt zich niet op met religie, het is laakbaar dat jij dit wel doet.

  • Fred Hartman, wo 31 maart 2010 16:18 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Fred

    Fred

    Pardon?
    "Een overheid die een extreemrechtse politicus jaar in jaar uit beveiligt met miljoenen eurotjes van ons belastinggeld, waar moslims ook aan mee betalen, is bezopen, lachwekend en knettergek, als je toch over een rechtsstaat praat."
    JIJ hebt een probleem met lezen, hè?

  • Nelis van Plank, wo 31 maart 2010 12:58 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Nelis

    Nelis

    Inderdaad te bezopen!
    Hoe komt dat toch dat hij die bewaking nodig heeft?

  • Rouane Rabbit, wo 31 maart 2010 15:02 in reactie op Nelis van Plank Reageer op Rouane

    Rouane

    Wie Pechtold? Of Van Veen? Of Melkert?

  • Mostafa Mouktafi, wo 31 maart 2010 18:52 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Mooi reactie, bedankt. Helaas had en heb geen tijd.

  • Rob van Koot, wo 31 maart 2010 19:54 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Rob

    Rob

    Welnee, die man heeft in een rechtsstaat het recht om zijn mening te verkondigen. Het is al triets dat je daarvoor in bescherming moet worden genomen maar dat is me juist heel vel geld waard.

  • Mostafa Mouktafi, wo 31 maart 2010 20:11 in reactie op Rob van Koot Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Lees het antwoord van onze bovenbuurvrouw hier, mevrouw Rabbit !
    Het schijnt dat je niet leest, de reacties!
    Jammer.

  • Just Lurking, wo 31 maart 2010 09:21 in reactie op Rob van Koot Reageer op Just

    Just

    Borduren is ook mijn pakkie an niet, maar ik vind het wat kortzichtig om een subsidie als deze meesmuilend te bekijken. Als deze groep borduursters goed heeft kunnen motiveren waarom ze meent recht te hebben op deze eenmalige subsidie, is het niet zo gek dat ze hem hebben gekregen.

    Zoals Piet al zei, als dit mensen uit hun isolement haalt (wat de meesten van ons toch willen) gun ik ze dat beetje geld waarmee ze voor voorzieningen kunnen zorgen van harte.

  • Mostafa Mouktafi, wo 31 maart 2010 09:34 in reactie op Just Lurking Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Je moet goed zien, Rob draagt een geborduurde wollen trui, geborduurd door zijin lieve oma in de achtertuin onder het zonnetje.
    En maar zeiken.....

  • Mw. Oeverloos, wo 31 maart 2010 09:47 in reactie op Just Lurking Reageer op Mw.

    Mw.

    Ze hadden al subsidie van het Oranjefonds.
    ( http://www.stimop.nl/steekvoorsteek.html )
    Maar ja, dubbel genaaid is twee maal zo sterk.

    Zo, nu eerst maar eens een subsidie aanvraag de deur uit sturen voor onze multiculturele varkenfokvereniging "de lachende big" voordat de PVV het in onze gemeente het ook voor het zeggen krijgt.

  • Just Lurking, wo 31 maart 2010 09:54 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op Just

    Just

    Maar ja, dubbel genaaid is twee maal zo sterk...

    Aan uw fotootje te zien, heeft u daar een boel verstand van, lieve mevrouw. :)

    Succes met de subsidie-aanvraag. ;)

  • Rouane Rabbit, wo 31 maart 2010 15:08 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op Rouane

    Rouane

    -[Ze hadden al subsidie van het Oranjefonds.]-

    Dat klopt niet, de term subsidie is gekoppeld aan de overheid, het Oranjefonds is een particuliere organisatie. Men spreekt dan van sponsoring.

    Als sponsoring een reden is om subsidie op te heffen, is morgen ons land te klein.

  • Rouane Rabbit, wo 31 maart 2010 13:52 in reactie op Rob van Koot Reageer op Rouane

    Rouane

    -[Een overheid die borduurclubs sponsort...... het moet nu niet gekker worden]-

    of voetbalclubs, of handbalclubs, of gehandicapten naar Disneyland clubs, ....

  • wijnie marchal, wo 31 maart 2010 02:16 Reageer op wijnie

    wijnie

    Het gaat hier niet om de borduurclub, of de kleine subsidie. Het gaat om de vraag wat tot het takenpakket van de overheid cq de gemeente valt.

    Als De Joop en de linkse politiek het instandhouden van borduurclubs als onderdeel van de overheidsmissie ziet, is de vraagstelling gerechtvaardigd. De subsidieering van een plethora aan verenigingen leidt tot een immer toenemende en hoge belastingdruk. Kunnen de leden van de borduurclub echt zelf niet die 1450 euro opbrengen?

  • Rouane Rabbit, wo 31 maart 2010 15:05 in reactie op wijnie marchal Reageer op Rouane

    Rouane

    -[Het gaat hier niet om de borduurclub, of de kleine subsidie. Het gaat om de vraag wat tot het takenpakket van de overheid cq de gemeente valt.]-

    Dat is wat de gemeente zelf besluit. Net zoals alle andere subsidies. De grootste subsidie-vreters zijn voetbal en atletiek, de waarde van de sportvelden is vele miljoenen die de gemeente zou kunnen verzilveren door de velden aan de voetbalclubs te koop aan te bieden, nadat de subsidie is gestopt, en als de clubs ze niet willen kopen, dan aan een projectontwikkelaar.

  • Samanya Mawusi, di 30 maart 2010 23:58 Reageer op Samanya

    Samanya

    -schokkende onthulling-

    'Symboolpolitiek!' roept u.
    Maar ik weet, na even googelen, wel beter.

    In semptember 1933 werd in Amerika mevrouw Mortel (38) aangehouden vanwege haar rol in een moordcomplot.
    Mevrouw Mortel was getrouwd met een succesvolle fabrikant van, jawel, borduurpatronen.

    http://news.google.com/newspapers?nid=1955&dat=19550927&id=zTMjAAAAIBAJ&sjid=-ZkFAAAAIBAJ&pg=3806,3566064

    Het heeft er dus alle schijn van dat het borduurtuig in potentie levensgevaarlijk zijn. Nu zult u zeggen dat het hier maar een klein en extremistisch deel van de borduurders betreft, maar daar breng ik tegenin dat we dergelijke uitwassen in de toekomst niet kunnen uitsluiten, dat een gewaarschuwd mens voor twee telt, en dat er geen enkele borduurder openlijk afstand heeft genomen van deze walgelijke en laffe daad.

    Spreekt voor zich dat ik fel voorstander ben van het afschaffen van deze subsidie.

  • Just Lurking, wo 31 maart 2010 08:08 in reactie op Samanya Mawusi Reageer op Just

    Just

    ROTF!

    Geweldig, Samanya! :)))

  • Samanya Mawusi, wo 31 maart 2010 11:38 in reactie op Just Lurking Reageer op Samanya

    Samanya

    Dank. Ik overweeg een film om de wereld te waarschuwen.

  • Just Lurking, wo 31 maart 2010 11:48 in reactie op Samanya Mawusi Reageer op Just

    Just

    Goed idee. Wie weet is er ergens wel een subsidiepotje voor... ;)

  • Joop Schouten, wo 31 maart 2010 13:43 in reactie op Samanya Mawusi Reageer op Joop

    Joop

    Ha, ha, ha, ha, ....!
    M'n dag is weer goed.
    : )

  • Een BeetjeNuanceGraag, di 30 maart 2010 21:58 Reageer op Een

    Een

    De PVV borduurt voort op de ingeslagen weg....

  • - -, di 30 maart 2010 20:54 Reageer op -

    -

    Zelfs wanneer we spreken over subsidiegelden voor borduurclubhuizen weten de PVV-parlementariërs de eindjes niet aan elkaar te breien.

    Typisch.

  • Prins Pils, di 30 maart 2010 22:00 in reactie op - - Reageer op Prins

    Prins

    Nope, wel de boel op te naaien.

  • Mostafa Mouktafi, di 30 maart 2010 22:29 in reactie op Prins Pils Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Hou de discussie beschaafd en gebruik wat nette woorden, ik versta je zeker.

  • Varroa Destructor, di 30 maart 2010 19:15 Reageer op Varroa

    Varroa

    Geert Wilders heeft in al zijn rechtlijnigheid ingezien dat de koers van zijn partij helemaal de verkeerde kant op ging. Aangezien hij zichzelf helemaal vastgel*ld had heeft hij gekozen om zich dan maar zo belachelijk te maken dat niemand hem meer serieus neemt en zo het naderend onheil af te wenden.

  • Mostafa Mouktafi, di 30 maart 2010 19:46 in reactie op Varroa Destructor Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Met andere woorden, de PVV begint op LPF te lijken, op Nawijn , Mat Herben en koelkastenverkoper hoe heet hij ook weer?!

  • john van hal, di 30 maart 2010 19:07 Reageer op john

    john

    PVV is de draad kwijt en is bij de verkiezingen een steekje laten vallen dus daarom willen ze dat duidelijk laten merken

  • Just Lurking, di 30 maart 2010 19:28 in reactie op john van hal Reageer op Just

    Just

    LOL @John. Wat kom ik toch een leuke metaforen in deze... draad tegen!

  • Sir Charles, di 30 maart 2010 18:36 Reageer op Sir

    Sir

    Waar maakt de PVV zich druk om, laten ze toch het gezellig met elkaar hebben ook al kost dat gemeenschapsgeld.

    Alhoewel moet er niet aan denken zo'n geborduurd kleedje bij mij in de huiskamer te hebben hangen/liggen. ;)

  • Ollie B, di 30 maart 2010 18:10 Reageer op Ollie

    Ollie

    Nou, mooi, van die club hebben we dus echt niets meer te vrezen. Een borduurclubje belagen! Binnenkort gaan ze de kleuterschool aanpakken, mogen de kinderen niet meer met prentbriefkaarten uit Marokko of Libië spelen, wordt de couscous in het bejaardenhuis afgeschaft, etc. etc. Wat een stel zielige mensen (??) zijn het toch, niet serieus meer te nemen, evenmin als hun aanhang die zelfs kritiekloos achter deze maatregelen staat. Weggooiers zijn het, laat ze lekker hun hobby uitleven en 's avonds op tijd naar bed en vroeg weer op.

  • Rouane Rabbit, di 30 maart 2010 18:40 in reactie op Ollie B Reageer op Rouane

    Rouane

    -[mogen de kinderen niet meer met prentbriefkaarten uit Marokko of Libië spelen]-

    Kamervragen stellen over een liedje uit 1993 waarin Allah Akbar voorkomt.

  • Mostafa Mouktafi, di 30 maart 2010 18:58 in reactie op Ollie B Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Beste Ollie, als jij voor ons halal olliebollen kunt bakken, vergeten wij onze couscous.
    Een bal is een bol en bol is een bal. Moeilijk doen wij het niet.
    Grapje.

  • Prins Pils, di 30 maart 2010 19:53 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Prins

    Prins

    Mostafa,

    Ik zou je toch adviseren om geen zelfverzonnen uitdrukkingen te gebruiken, of uitdrukkingen van het Marokkaans direct in het Nederlands te vertalen. Want ik snap hier weer geen ene bal van.

  • Mostafa Mouktafi, di 30 maart 2010 20:29 in reactie op Prins Pils Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Sla mij over, is het een optie?

  • Prins Pils, di 30 maart 2010 21:55 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Prins

    Prins

    Is een optie, maar soms wek je echt de indruk dronken te zijn als je iets schrijft.

  • Mostafa Mouktafi, di 30 maart 2010 22:06 in reactie op Prins Pils Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Dus het moet toch de enige optie te zijn en Kees is helemaal klaar.

  • Ernst Anepool, di 30 maart 2010 17:54 Reageer op Ernst

    Ernst

    Wat zijn die gasten toch enorm *kortzichtig*

    Kosten is het totaalplaatje, wat ze nu opperen is feitelijk het onderhoud aan je auto niet meer te doen, onderhoud zijn immers kosten...

    Maar als je geen preventief onderhoud doet, loopt je auto vast, en dat kost een veelvoud van die onderhoudskosten.

    Zo zie je nu ook weer stemmen opgaan om op het onderwijs te gaan bezuinigen omdat dat zoveel kost... Maar straks hebben we een leger ongeschoolden die van het VMBO en de Havo afkomen, die in de maatschappij geen plek meer hebben, want ongeschoolde arbeid laten we nu in China doen...

    Moet je eens kijken wat dat straks aan uitkeringen gaat *kosten*

  • Farah H., di 30 maart 2010 17:50 Reageer op Farah

    Farah

    Zeer triest aangezien het om een succesvol project gaat dat verder gaat dan alleen maar met elkaar borduren. Dit is méér dan een of andere hobbyclub.
    De PVV wil dat allochtonen beter gaan integreren, is er een leuk initiatief die daarbij helpt, en dan moet de PVV opeens heel nodig gaan bezuinigen! Je zou bijna denken dat de PVV juist niet wil dat er geïntegreerd wordt, anders kunnen ze niet meer bestaan, hah, wat een trieste partij.

  • Rouane Rabbit, di 30 maart 2010 18:30 in reactie op Farah H. Reageer op Rouane

    Rouane

    De PVV wil haten, integratie is geen doel maar een stok om de moslims mee te slaan.

    De financiers in de USA zitten niet te wachten op geïntegreerde Moslims

  • Olav L, di 30 maart 2010 20:16 in reactie op Farah H. Reageer op Olav

    Olav

    Farah: "Je zou bijna denken dat de PVV juist niet wil dat er geïntegreerd wordt, anders kunnen ze niet meer bestaan"

    Laat dat "bijna" maar weg. Ik weet wel zeker dat je gelijk hebt met bovenstaande.

  • Marc Brama, di 30 maart 2010 17:44 Reageer op Marc

    Marc

    Zou de PVV niet het liefst de aanval openen op álles wat hun onwelgevallig is, ook als het om zaken gaat waar Moslims helemaal niets mee te maken hebben? Ook autochtonen die zich niet gedragen en denken conform het gedachtegoed van de PVV zullen wellicht op bepaalde maatregelen kunnen rekenen... stél dat de PVV ooit voldoende macht daarvoor zou krijgen (wat ik niet geloof en al zeker niet hoop). Haat, minachting en agressie zullen niet alleen allochtonen ten deel vallen.

  • arjan doorgeest, di 30 maart 2010 17:00 Reageer op arjan

    arjan

    Hersenloos rechts vliegt weer eens uit de bocht. Platvloers en ongelooflijk dom.

  • Gesus , di 30 maart 2010 16:36 Reageer op Gesus

    Gesus

    Beter dit dan die andere enge ideeën van de PVV ,ik denk ook niet dat dat is wat hun stemmers hadden verwacht dus goede ontwikkeling!!

  • Mostafa Mouktafi, di 30 maart 2010 16:59 in reactie op Gesus Reageer op Mostafa

    Mostafa

    De ontwikkeling naar achteren bestaat ook,nog erger, is een feit.

  • Gesus , di 30 maart 2010 17:18 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Gesus

    Gesus

    denk je echt dat al die hoofddoekjes-hatende mensen hadden verwacht dat het eerste wat ze te horen kregen het afschaffen van de naai club was? Erger kan altijd, maar ik denk dat er een kentering mogelijk is, en dat niet al die PVV stemmers racistisch zijn, blijven praten tot dat het echt niet meer anders kan, anders wordt je wat je bestrijdt en dat kan niet de bedoeling zijn toch?

  • Mostafa Mouktafi, di 30 maart 2010 17:42 in reactie op Gesus Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Ik bedoelde lieve beste mensen dat als \'\'wij\'\' op deze manier blijven ontwikkelen, dus naar achteren, komen wij vanzelf bij Hitler, Nazi en Bami toestanden. Maar gelukkig heeft Nederland nog wat schuilkeleders over. Ik steek zo mijn kop in, ik ken zoveel menselijke Nederlanders, niet te tellen. Het komt goed!

  • Mostafa Mouktafi, di 30 maart 2010 16:05 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    En dat heet volgens de partij van de vrijheid Vrouwenrechten.
    Trwouens, waar blijven de Opzij journalisten?
    Of zijn de moslim-dames geen vrouwen? Komen ze uit een andere Eva?
    Helena mag in de boerderij op een hooi-blok voor haar man sokken en kleine kinderen borduren en ik niet?

  • Zeer Voornaam, di 30 maart 2010 15:06 Reageer op Zeer

    Zo is dat! Afschaffen dat oerhollandsche angelsaksische geborduur.
    Snel weer terug naar de moskee en daar leren de koran te lezen, wat denken die moslim vrouwen wel? Dat ze hier een beeje nederlandse dingen mogen leren? En dat op onze kosten? Want dat kost iedere belasting betaler ( wie is dat nog met al die Poolse schilders in dienst? ) toch minstens 1 cent. Misschien wel 2.
    Hoera voor dit diepe inzicht van de Pvv, daar kunnen we nog veel lol van verwachten. Maar dan wel fora lol.

  • Rob Geurtsen, di 30 maart 2010 15:04 Reageer op Rob

    Rob

    Beste mensen,

    NIET REAGEREN

    niet op dat geneuzel van de PVV en niet op dit soort berichten die volgens de redactie van Joop.nl als nieuwswaardig worden gebracht.

    Ik herinner me ineens een kreet van een vroegere vriendin. Zij kon het niet laten als ik in dit soort situaties reageerde 'Get a life' te roepen.
    Ze had gelijk.

  • Christiaan Kramer, di 30 maart 2010 16:11 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op Christiaan

    Christiaan

    De criteria over wat wel en wat niet nieuwswaardig wordt bevonden door de redactie is aan de redactie. Iedereen heeft zijn eigen mening over wat belangrijk is en wat niet. Ook daarom geeft joop.nl de mogelijkheid om reacties, je eigen mening over wat belangrijk is, onder hun 'nieuwswaardigheden' te plaatsen.

    Is niet reageren en dus zwijgen handig? Wie zwijgt stemt toen. Het is voor de PVV belangrijk om het nieuws te halen, op geen enkele andere manier lukt het hun immers om hun onnozelheid ten toon te spreiden. Gun hun dat.

  • erik van velzen, di 30 maart 2010 15:03 Reageer op erik

    erik

    Wat jammer dat Monty Pthon niet meer bestaat. " De slag van Almere" , de stadscommando's tegen de borduurclub, had een fraaie sketch kunnen worden.

  • Prins Pils, di 30 maart 2010 17:53 in reactie op erik van velzen Reageer op Prins

    Prins

    Moeoewahahahaha! Hij is goed! :-)))

  • Piet Knollema, di 30 maart 2010 14:37 Reageer op Piet

    Piet

    Dat iemand nou direct geen voorstander is van het subsidiëren van een borduurclubje is nog te begrijpen. Maar als dat gepaard gaat met de vraag "kunt u garanderen dat het geld van de Almeerse belastingbetaler in de toekomst niet meer aan dit soort multicultureel hobbyisme wordt besteed" dan weten we uit welke hoek de wind waait.
    Niet de subsidie maar doel en samenstelling van het clubje staat de PVV dus niet aan.

  • Mostafa Mouktafi, di 30 maart 2010 14:43 in reactie op Piet Knollema Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Dus, ook geen Italiaanse Pizza's en Chinese loempia's meer bakken in Nederland, het is onHollands.

  • Piet Knollema, di 30 maart 2010 14:56 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Piet

    Piet

    En weg met de Turkse trom!

  • Mostafa Mouktafi, di 30 maart 2010 15:17 in reactie op Piet Knollema Reageer op Mostafa

    Mostafa

    En waar gaat u uw halal broodje halen, als moslim en gelovige jood?!!

  • Piet Knollema, di 30 maart 2010 16:32 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Piet

    Piet

    Ik geloof niet. Ik weet of ik twijfel.

  • Mostafa Mouktafi, di 30 maart 2010 16:56 in reactie op Piet Knollema Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Beste mensen,
    Ontneem Simone, Rob en Ron niet zijn lekker halal Kabab-broodje met overdreven knoflooksaus, bij Abdoel hier om de hoek.
    Ik zie Joodse Nederlanders ook bij de Marokkanse slager, mooie gezichten en vriedelijke mensen ook, echt.

  • Rouane Rabbit, di 30 maart 2010 14:52 in reactie op Piet Knollema Reageer op Rouane

    Rouane

    Dat is duidelijk, er zitten moslims in, met hoofddoekje, en die moeten zoveel mogelijk worden tegengewerkt. Stel je voor ze zouden integreren.

  • Mostafa Mouktafi, di 30 maart 2010 15:22 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Beste mensen,
    De Italianen die hier kwamen werken en wonen in de jaren 60 werden door Nederlanders Spaghettivreters en Mafia-aanhangers genoemd. Indo's, de voorouders van Wilders werden genoemd: de Hasj rokers, turken waren vies, Belgen zijn nog steeds dom...etc..
    Het houd nooit op hier, beledigen van mensen schijnt een Nationale sport bij sommige Hollanders.
    Ga slapen Mostafa!!
    Nee.

  • Frank Schutte, di 30 maart 2010 15:46 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Frank

    Frank

    Beste Mostafa Mouktafi,
    De blauwe.
    Zonde dat jij die sport niet onder de knie krijgt, maar blijf het proberen.

  • Mostafa Mouktafi, di 30 maart 2010 16:29 in reactie op Frank Schutte Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Inderdaad, waarom werden Indische mensen blauwe Nedelanders genoemd?

  • Varroa Destructor, di 30 maart 2010 17:29 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Varroa

    Varroa

    Dat had niks met smurfen van doen, Aziaten (waaronder mijn kinderen) worden vaak geboren met een blauwe pigmentvlek op de onderrug. Die verdwijnt na één of twee jaar vanzelf weer. Vandaar dat indo's (In Nederland Door Omstandigheden) blauwen worden genoemd. De bekendste zijn de blue diamonds.

  • Mostafa Mouktafi, di 30 maart 2010 17:51 in reactie op Varroa Destructor Reageer op Mostafa

    Mostafa

    De '' Negerzoen'' is ook een Nederlands woord.
    Waarom zo schofferen?
    Mostafa! Ga een rondje fietsen.
    Ok.

  • Varroa Destructor, di 30 maart 2010 18:53 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Varroa

    Varroa

    Inmiddels is "blauwe" een geuzennaam geworden. Er is ook een gezegde "op iedere slak zout leggen".

  • Mostafa Mouktafi, di 30 maart 2010 19:07 in reactie op Varroa Destructor Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Over slakken gesprokken, beste mensen.
    Je eet een slak of je slikt een slak?
    Ik weet het nog steeds omdat ik toevallig van slakken met zout graag lus.

  • Wim Roest, di 30 maart 2010 14:25 Reageer op Wim

    Wim

    Ik lees dat er mensen zijn die denken dat hun voetbal, atletiek, etc. club geen subsidie krijgen. Denken die nu echt dat die clubs commerciële alle kosten dekkende huurprijzen betalen voor hun accommodaties? Nee natuurlijk niet. Die sportclubs (goed dat zij er zijn!) kosten de gemeenschap dus heel wat meer geld dan dat Borduurclubje. .

  • Ernst Anepool, di 30 maart 2010 14:43 in reactie op Wim Roest Reageer op Ernst

    Ernst

    Kosten?

    Ga eens kijken wat de kosten zijn als je die voetbalclub opheft en de jochies zich gaan vervelen in de buurt?

    Want dat is nu juist de oorzaak van al die hangjongeren ellende, het bezuinigen op allerhande clubfaciliteiten, in de jaren 70/80 werd er juist overal buurthuiswerk en jongerencentra opgericht, om het zich toen ook veelvuldig op straat misdragende hormoonspel te kunnen kanaliseren in nuttige energie.

    Zijn prachtige culturele festivalletjes uit ontstaan, den aan Paasrock in de Meern.


    Maar nee, dat "kostte" te veel dus dat werd wegbezuinigd, met alle maatschappelijke ellende en kosten van dien.


    EN nu schreeuwen de kortzichtige populistenpartijen als daar zijn PVV VVD en CDA alweer dat juist op dat soort samenbindende gemeeschapsactiviteiten bezuinigd moet worden...



    Mens durf te leven, en om elkaar te geven !
    DAT is samenleven
    Ga eens samen muziek maken
    Dan zal dat ruziemaken al snel staken
    Leer elkaar kennen, en stop met beven...

  • Wim Roest, di 30 maart 2010 15:16 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Wim

    Wim

    Kosten is waar je de euro's aan uitgeeft. Mensen roepen ach en wee want hun atletiek club krijgt geen subsidie. Niet waar dus, die krijhgen zij indirect wel.
    En dat is maar goed ook anders konden al die clubs niet of nauwelijks bestaan. Alles binnen de redelijkheid natuurlijk.

  • Just Lurking, di 30 maart 2010 14:45 in reactie op Wim Roest Reageer op Just

    Just

    Zoals zo vaak hebben mensen geen idee waarover ze het hebben, maar kwetteren zullen ze! LOL

  • Rob Groeneweg, di 30 maart 2010 14:12 Reageer op Rob

    Rob

    Dit is echt Nederland op z'n smalst. Ieder volk krijgt de leiders die het verdient. Als ik de meeste commentaren lees begrijp ik wel dat we met een PVV opgescheept worden.

  • Dirk Schmidt, di 30 maart 2010 14:10 Reageer op Dirk

    Dirk

    Lieve mensen, dit is echt een non-item, niet geschikt voor Joop, niet voor geen stijl. Het is gewoonweg niet interessant om over te discussiëren!
    (1450 euro op een budget van tientallen miljoenen? of het nu zinvol is of niet, we kunnen onze tijd wel aan belangrijkere zaken besteden)

  • martina ramsteijn, do 01 april 2010 01:46 in reactie op Dirk Schmidt Reageer op martina

    martina

    Voor u en mij en vele anderen is het een non-item, maar toch kan het een Eye- opener zijn voor die anderen. Misschien gaat voor hen het kwartje toch nog zakken voor 9 juni.

  • Christiaan Kramer, di 30 maart 2010 14:09 Reageer op Christiaan

    Christiaan

    Hoe moet dat nu bij de Almeerse voetbalclubs? Ongetwijfeld voetballen daar een paar Marokkanen en krijgen hun clubs ook een subsidie. Ook die bevorderen integratie op eenzelfde manier als een borduurvereniging. Of heeft Almere niet meer clubs dan één borduurclub?

    De PVV weet z'n clubjes wel te vinden. Beseffen zij dat ook de PVV-club subsidie krijgt? En dat zij niet aan integratie willen doen anders dan onder voorwaarden gesteld aan anderen en niet aan henzelf? Misschien zou de beste besteding van dit overheidsgeld aan hen massale aanmelding voor een inburgeringscursus zijn zodat zij eens wat meer besef van de Nederlandse tradities en realiteit krijgen.

  • Pot Blok, di 30 maart 2010 14:05 Reageer op Pot

    Pot

    Ik wil ook wel naaien en 1450 kado krijgen ... gelukkig zit de pvv slechts in 2 plaatsen en wordt de rest vrygelaten !

  • Jager Verzamelaar, di 30 maart 2010 14:03 Reageer op Jager

    Jager

    Naaiers hebben nu eenmaal de pest aan mensen die niet steeds de draad kwijt zijn zoals borduurders !

  • Winston V., di 30 maart 2010 14:20 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Winston

    Winston

    :))

  • Just Lurking, di 30 maart 2010 14:51 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Just

    Just

    Waardoor die borduurders zich weer vreselijk genaaid voelen... ;)

  • Zingende Zaag, di 30 maart 2010 14:01 Reageer op Zingende

    Zingende

    Qua geld gaat het natuurlijk om 2x niks. Als signaal is het wel duidelijk: wil je borduren met je buren, dan doe je dat privé. Waarom anders? En natuurlijk help je elkaar als buren, ook zonder subsidie.

  • Jan Lul, di 30 maart 2010 13:52 Reageer op Jan

    Jan

    500 steden en dorpen maal 1450 = .... oh, ik weet zoveel goede doelen.

    als de pvda met dit voorstel was gekomen , was er jubelend gereageerd..
    Schande voor degeen die het voorgesteld heeft, in vergadering besproken, agenda, nog een vergadering, notulen, goedkeuring, uitvoering.
    Zoveelste bewijs dat er teveel ambtenaren zijn die zich dusdanig vervelen dat er zoiets verzonnen wordt...

  • Prins Pils, di 30 maart 2010 17:59 in reactie op Jan Lul Reageer op Prins

    Prins

    Je reactie rechtvaardigt je username.

  • , di 30 maart 2010 13:51 Reageer op

    TS Al met al een leuk plaatje:
    Make love, not war.

    Wilders is te laat geboren??

  • Janea van Dalen, di 30 maart 2010 13:48 Reageer op Janea

    Janea

    PVV,
    Wij hebben een Naaikransje valt die er ook onder
    met groet,

    Mien Speldenkussen
    sectr.

  • , di 30 maart 2010 13:46 Reageer op

    Kortom:

    De pvv in Almere verdomt het om mee te regeren, om een redelijk onbelangrijke reden, en teutert nu weer een beetje lastig in het rond over een BORDUURCLUB??
    Geen wonder dat ze niet mee willen regeren.
    Ze KUNNEN het niet.Verder dan borduren en hoofddoekjes gaat hun geestelijke bagage niet.
    Mijn hemel, je zal dat soort in een regering hebben zitten.

  • Just Lurking, di 30 maart 2010 13:56 in reactie op Reageer op Just

    Just

    Triest, hè Willemarin? En het bewijst tevens dat ze helemaal niets van integratie moeten hebben. Integendeel, als dat zou worden bereikt, is hun rol uitgepseeld. Dus lekker blijven polariseren. :(

  • Stefan de Neef, di 30 maart 2010 14:13 in reactie op Reageer op Stefan

    Ik zal je even uitleggen waarom ze het hebben over een 'BORDUURCLUB??'
    Dit soort initiatieven zijn er om inburgering op een goede manier te laten verlopen, en als er één ding is wat slecht is voor de pvv peilingen dan is het wel inburgering. Logisch gevolg dat de pvv dit soort dingen willen afschaffen.

    Buitengewoon schandalig verder, maar goed.
    A.u.b. mensen relativeer een eenmalige 1450 euro voor iets wat voor langere tijd erg handig is.

  • Samanya Mawusi, wo 31 maart 2010 14:36 in reactie op Stefan de Neef Reageer op Samanya

    Samanya

    Kijk, Stefan heeft het begrepen

  • Anthonie De Wig, di 30 maart 2010 13:43 Reageer op Anthonie

    Anthonie

    Ja sorry hoor, maar hier heeft de PVV gewoon gelijk. Hobby en sportverenigingen komen niet voor subsidie in aanmerking maar als je er een inburgerings- of multicultureel etiket op plakt dan opeens wel ? ?

  • Just Lurking, di 30 maart 2010 13:54 in reactie op Anthonie De Wig Reageer op Just

    Just

    "Hobby en sportverenigingen komen niet voor subsidie in aanmerking "

    O, is dat zo? Ik weet zeker dat mijn voormalige korfbalclubje subsidie ontving, zoals alle sportclubs. Een 'gebruikelijke usance', om met Van Kooten en de Bie te spreken.

    En laten we maar niet beginnen over de subsidies die in de bodemloze put van sommige profvoetbalclubs worden gepompt!

  • Piet Knollema, di 30 maart 2010 14:45 in reactie op Anthonie De Wig Reageer op Piet

    Piet

    Vraag eens een willekeurige gemeente wat het onderhoud van een voetbalveld jaarlijks kost en wat een voetbalclub daarvoor aan huur betaalt. Je zult nooit meer zeggen dat zo'n club niet wordt gesubsidieerd.

  • Just Lurking, di 30 maart 2010 15:04 in reactie op Piet Knollema Reageer op Just

    Just

    Soms wordt er maar wat geroepen, @Piet, zonder gehinderd te worden door enige kennis van zaken.

    *shrugs*

  • Piet Knollema, di 30 maart 2010 16:33 in reactie op Just Lurking Reageer op Piet

    Piet

    Soms?

  • Prins Pils, di 30 maart 2010 18:01 in reactie op Piet Knollema Reageer op Prins

    Prins

    Inderdaad, Piet. Dat is in populistische politieke kringen eerder regel dan uitzondering.

  • Gerwin van Eersel, di 30 maart 2010 13:43 Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Dus de PVV weet een maand na de gemeenteraadsverkiezingen nu een eerste bezuiniging voor te stellen. 1450 EUR. In dit tempo weten ze voor de volgende verkiezingen over 4 jaar een totale bezuiniging van 37 Eurocent per inwoner voor te stellen. Ze worden nog rijk daar in Almere!

  • Heerlijk Helder Hoppe, di 30 maart 2010 13:42 Reageer op Heerlijk Helder

    Heerlijk Helder

    Je kunt niets van iemand afpakken wat in den beginnen niet van diegene is.
    Typisch weer op de emotie spelen in plaats van dit rationeel te bekijken.

    Waarom zouden andere mensen moeten worden gedwongen om te betalen aan een borduurclubje?

    Ik vind het juist heel sterk van de PVV dat ze niet alleen achter subsidies aangaan voor allochtonen, maar hun anti-subsitiestandpunt ook uitdragen naar de rest van de maatschappij.

  • Rouane Rabbit, di 30 maart 2010 18:34 in reactie op Heerlijk Helder Hoppe Reageer op Rouane

    Rouane

    Omdat dat democratisch is besloten?

  • Rob Heusdens, di 30 maart 2010 19:37 in reactie op Heerlijk Helder Hoppe Reageer op Rob

    Rob

    Ja, alleen de grootste subsidieverspilling, zoals de hypotheekrenteaftrek, daar willen ze niet aankomen!

    Hypocriet!

  • Alex Alexander, di 30 maart 2010 13:41 Reageer op Alex

    Alex

    Een subsidie van 'slechts'?

    Moet niet gekker worden... de atletiekclub waar ik lid van ben en contributie aan betaal krijgt van mijn gemeente 0.0% subsidie. Ik wil ook wel 1500 euro per jaar ontvangen voor onze club, daar kunnen wij heel wat meer mee doen dan '6' mensen naar de integratie sturen.

    Ik betaal voor mijn eigen hobby's en ik vind dat anderen ongeacht afkomst, geslacht, status of wat dan ook ook moeten doen.

  • YggY ..., di 30 maart 2010 13:51 in reactie op Alex Alexander Reageer op YggY

    YggY

    Moet niet gekker worden... de atletiekclub waar ik lid van ben en contributie aan betaal krijgt van mijn gemeente 0.0% subsidie.
    ............................
    Daar geloof ik dus helemaal niets van, iedere sportclub of vereniging krijgt wel ergens subsidie, desnoods subsidie van huur terreinen of gebouwen maar subsidie krijgen ze allemaal.

  • Rouane Rabbit, di 30 maart 2010 13:52 in reactie op Alex Alexander Reageer op Rouane

    Rouane

    -[Ik wil ook wel 1500 euro per jaar ontvangen voor onze club]-

    Iedereen heeft het recht om subsidie aan te vragen, en heeft ook het recht om een met redenen omklede beslissing te ontvangen.

  • Heerlijk Helder Hoppe, di 30 maart 2010 14:08 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Heerlijk Helder

    Heerlijk Helder

    ''Iedereen heeft het recht om subsidie aan te vragen, en heeft ook het recht om een met redenen omklede beslissing te ontvangen.''

    Lees: Iedereen, mits voldoende gelieerd met ambtenaren/overheid, heeft het recht om van zijn medemens geld te eisen, en dat te laten incasseren door ede overheid onder dwang van geweld.

    Topsysteem toch?

  • Rouane Rabbit, di 30 maart 2010 14:50 in reactie op Heerlijk Helder Hoppe Reageer op Rouane

    Rouane

    -[Lees: Iedereen, mits voldoende gelieerd met ambtenaren/overheid, heeft het recht om van zijn medemens geld te eisen, en dat te laten incasseren door ede overheid onder dwang van geweld.]-

    Je bedoelt dat je tegen belasting bent, dan ben je ook tegen de overheid, want de een kan zonder de ander niet bestaan.

    Of vind je dat belasting wel moet voor allerlei doelen (lijkt mij aannemelijker), maar niet naar dit clubje mag? Vind je dan dat je als burger geen subsidie mag aanvragen? Of alleen niet voor dit clubje?

  • Rouane Rabbit, di 30 maart 2010 13:55 in reactie op Alex Alexander Reageer op Rouane

    Rouane

    -[de atletiekclub waar ik lid van ben en contributie aan betaal krijgt van mijn gemeente 0.0% subsidie]-

    Weet je dat wel zeker? Atletiekclubs gebruiken vaak sportvelden die miljoenen als woningbouwgrond waard zijn. Daarnaast hebben ze vaak gebouwen, kantine, kleedlokalen, opslagruimten. Als dat allemaal van contributie betaald moet worden, dan zal die contributie al snel zo'n 10.000 per jaar zijn.

    (zeg de waarde van de gebruikte zaken: 2 miljoen, 200 leden)

  • Jaap Breekpunt, di 30 maart 2010 14:41 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Jaap

    Jaap

    -[Als dat allemaal van contributie betaald moet worden, dan zal die contributie al snel zo'n 10.000 per jaar zijn.

    (zeg de waarde van de gebruikte zaken: 2 miljoen, 200 leden)]-

    Zal een aardig zalencomplex zijn met een huurprijs van 2 miljoen per jaar.

  • Rouane Rabbit, di 30 maart 2010 14:57 in reactie op Jaap Breekpunt Reageer op Rouane

    Rouane

    -[Zal een aardig zalencomplex zijn met een huurprijs van 2 miljoen per jaar.]-

    Je hebt gelijk, dat was een vergissing, het is eenmalig. Maar dan beschikken ze wel over accommodatie twv 2 miljoen, iets waar ze nu ook over beschikken, maar dan op kosten van de gemeenschap.

  • YggY ..., di 30 maart 2010 13:35 Reageer op YggY

    YggY

    Ik zou wel willen maar ik kan hier geen enkel zinnig commentaar op verzinnen.

    Wij zijn als Nederland toch een vriendelijk land met vriendelijke mensen waaraan hebben we dan in vredesnaam de PVV verdiend?

  • Zjen Zen, di 30 maart 2010 13:58 in reactie op YggY ... Reageer op Zjen

    Zjen

    Ygg,
    Dit is een heel Limburgse vriendelijke reactie.

    Een borduurclubje ..dat is wat vrouwen doen..borduren, breien, weven.
    Koken, baby's zogen..bloemen op tafel zetten, de WC uitkuisen..

    Door de eeuwen heen hebben vrouwen dat gedaan..het niet zo zware werk.
    Een borduurclubje is een prachtige slimme start om multicultureel op een vrouwen manier contact te maken.

    En na een startsubsidie van 1450 euro hebben ze nu niks meer nodig.

  • YggY ..., di 30 maart 2010 14:12 in reactie op Zjen Zen Reageer op YggY

    YggY

    Ik zat me zo te bedenken, als ik nu iets te zeggen had over subsidieverstrekking en ik had dit artikel gelezen dan had ik als subsidieverstrekker gezegd, we maken de subsidie van de borduurclub structureel en niet alleen dat, vanaf nu met terugwerkende kracht wordt de subsidie verdubbeld en voor alle bordurende dames hebben we beschikbaar een patroon met het hoofd van Wilders erop waarbij het gele garen ook nog eens dubbel en zonder kosten verstrekt wordt.

    En voor de beginnende borduursters hebben we een patroon van een driekleurig vogeltje

  • Piet Pelle, di 30 maart 2010 14:04 in reactie op YggY ... Reageer op Piet

    Piet

    "Ik zou wel willen maar ik kan hier geen enkel zinnig commentaar op verzinnen."

    Ik zal je wel ff helpen.
    ipv echte ''linkse hobbies betaald met subsidie'' aan te pakken wordt er nu een voorbeeld gesteld dmv een borduurclub. Waarschijnlijk is volgende week de bloemschikclub of de kookclub aan de beurt. Allemaal clubjes waar mensen naar toe gaan om onder de mensen te zijn en een bakkie koffie voor 50ct met elkaar te drinken. Iets waar heel veel mensen geen behoefte aan hebben, maar een klein groepje mensen die vaak in een sociaal isolement zitten wel, en dat is ze wat mij betreft gegund.

  • Just Lurking, di 30 maart 2010 14:54 in reactie op Piet Pelle Reageer op Just

    Just

    maar een klein groepje mensen die vaak in een sociaal isolement zitten wel, en dat is ze wat mij betreft gegund...

    En hier sluit ik me van harte bij aan. :)

  • daniel teeboom, di 30 maart 2010 13:31 Reageer op daniel

    daniel

    "Dat de subsidie 'verspild' zou zijn, zoals de PVV suggereert, vindt Kits onzin."

    Ik zou het héél vreemd vinden als die mevrouw Kits van Stichting Multiculturele Ontmoetingsprojecten het met de PVV eens zou zijn en dat ook aan een journalist zou verklaren. Dus wat doe je met zo'n zin?

    Verder, dit is wel een typisch voorbeeld van linkse zieligdoenerij. De grote boze Wilders wil arme zielige vrouwtjes hun tijdsverdrijf ontnemen. Maar zie:

    "Inmiddels mogen we gratis gebruik maken van de accommodatie als we het schoonmaken".

    Waar hebben ze dan die 900 euro voor nodig?

  • YggY ..., di 30 maart 2010 13:45 in reactie op daniel teeboom Reageer op YggY

    YggY

    Lezen, mijn beste, lezen.

  • cengiz solak, di 30 maart 2010 13:47 in reactie op daniel teeboom Reageer op cengiz

    cengiz

    Als u het artikel nog eens aandachtig leest, leest u dat ze die niet meer nodig hebben. Was een eenmalige subsidie om het initiatief van de grond te krijgen.

  • Just Lurking, di 30 maart 2010 13:49 in reactie op daniel teeboom Reageer op Just

    Just

    Waar hebben ze dan die 900 euro voor nodig?

    Als je goed had gelezen, had je gezien dat die 900 euro aan huur zijn besteed, en niet nog besteed moeten worden, en dat de club van nu af aan geen huur meer hoeft te betalen als de plek maar schoongehouden wordt.

    Het is blijkbaar een werkend initiatief. Dus zo'n eenmalige subsidie die ondertussen al uitgegeven is, is wat mij betreft goed besteed belastinggeld.

  • sam tosha, di 30 maart 2010 13:51 in reactie op daniel teeboom Reageer op sam

    sam

    Tis niets anders dan schofferen. De PVV laat hiermee andermaal blijken dat de ze helemaal niet wil dat mensen van een andere cultuur in Nederland wonende, integreren. Die lousy 1450 euro zorgt voor deze groep mensen voor een waanzinnig platvorm om te integreren. De pvv (sorry geen hoofdletters meer ;-p, wil eenvoudig weg af van Moslims. Ze liegt wanneer ze zegt dat geïntegreerde Moslims wél welkom zijn. Als ze de kans krijgt iets ten uitvoer te brengen, of worden verleid het achterste van haar tong te laten zien gaan ze keer op keer hartstikke nat.

  • , di 30 maart 2010 14:37 in reactie op sam tosha Reageer op

    "de pvv, sorry, geen hoofdletters meer........"
    Waarom denk jij dat ik uit principe praat over de pvv en wilders??

  • Huub Geluk, di 30 maart 2010 14:30 in reactie op daniel teeboom Reageer op Huub

    Huub

    Daniel,

    Hoe weet jij dat die borduurders linkshandig zijn. Dat staat nergens in het bericht..

  • daniel teeboom, wo 31 maart 2010 16:01 in reactie op Huub Geluk Reageer op daniel

    daniel

    Dag Huub

    "Hoe weet jij dat die borduurders linkshandig zijn. Dat staat nergens in het bericht.."

    Die borduurders? Ik heb het over Joop.nl. Die maken de beslissing dat dit nieuws is, en en hun woordkeuze is er op gericht om hun parochie in vervoering te brengen.

    @Renée O,

    "Als je goed had gelezen, had je gezien dat die 900 euro aan huur zijn besteed, en niet nog besteed moeten worden"

    Misschien is er sprake van een misverstand. De dames hebben van die 1450 euro 900 niet eens meer nodig. Ik dacht inderdaad dat dit komt omdat men door de dreiging van het afpakken zelfstandig naar oplossingen was gaan zoeken. Dat is dus niet zo.

    Maar waarom is er dan sprake van een subsidie van 1450 euro en niet van 550 euro? Ik stel me bij een subsidie iets voor wat zich herhaalt en niet eenmalig is. De kop van dit artikel is dat de PVV 1450 euro aan subsidie wil afpakken terwijl ze 900 euro niet meer nodig hebben.

    Verder, hoe goed bedoelt dit initiatief ook moge zijn (en er is een hele hoop voor te zeggen, al is het maar het feit dat je Moslima's uit huis haalt) zijn dit echt dingen die mensen zelf moeten doen.

    Zelfstandig dingen op poten zetten is ook een vorm van intergratie en je mag best wat initiatief verwachten.

  • Just Lurking, wo 31 maart 2010 19:05 in reactie op daniel teeboom Reageer op Just

    Just

    [...] Verder, hoe goed bedoelt dit initiatief ook moge zijn (en er is een hele hoop voor te zeggen, al is het maar het feit dat je Moslima's uit huis haalt) zijn dit echt dingen die mensen zelf moeten doen. [...]

    Ze doen het ook zelf. De gemeente heeft niet gezegd dat ze deze club moesten oprichten, ze hebben het initiatief alleen ondersteund. En zoals jij daar níét achter staat, doe ik dat wél. Net zoals ik voor het subsidiëren van amateur sportclubs ben, zeker als ze ook nog eens een belangrijke rol in de integratie spelen.

  • Joop Schouten, di 30 maart 2010 13:27 Reageer op Joop

    Joop

    D'r zit ergens een steekje los.

  • Xatr Banaan, di 30 maart 2010 13:25 Reageer op Xatr

    Xatr

    Als je mensen wilt laten inburgeren, horen daar ook contacten bij. Als je vrouwen wilt laten inburgereren, horen door ook contacten buiten het werk bij. Als je vriendschappen wilt laten ontstaan, heb je daar een project voor nodig. Om dit doel tot stand te laten brengen, heb je iets nodig waar mensen naar toe komen.
    Ja, dus heel terecht zo'n subsidie, zolang de organisatie zelf en de gemeente maar toets of inderdaad X aantal vrouwen contacten hebben kunnen opdoen, en of ze dit het besteedde geld waard vinden.

  • Aert Willem d'Holbach, di 30 maart 2010 13:33 in reactie op Xatr Banaan Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Heeft u wel eens van het fenomeen "eigen initiatief" gehoord?

    Overigens logenstraft u met uw laatste zin de onderbouwing om ten principale voorstander te zijn.

  • Xatr Banaan, di 30 maart 2010 13:48 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Xatr

    Xatr

    Ja, en als wat u van dit initiatief maakt (een hobby en niets meer) waar zou zijn, had eigen initiatief er in moeten voorzien.

    Als de activiteit echter een middel is om meer doelen te verwerkelijken, zou daar naar gekeken moeten worden. En geloof me, dat gebeurd. Waar vroeger aan alles en iedereen subsidie wordt uitgedeeld, is dat nu heel anders. De enige instellingen die nog echte meerjarige subsidie krijgen zijn de vertegenwoordigers van de 'Hoge Cultuur" (Rijksmuseum ed).
    Alle andere financiering gaat in de vorm van aanbestedingen, meestal projectgebonden, voor behalen van een bepaald doel binnen een bepaald tijdsbestek.

    Trouwens, opmerkelijk dat mijn reacties nu wel op Joop.nl verschijnen. De redactie laat ze om mij onbekende redenen regelmatig niet toe.

  • Just Lurking, di 30 maart 2010 15:03 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Just

    Just

    Dit is een voorbeeld van 'eigen initiatief', @Aert, zoals dat in de jaren tachtig/negentig een 'initiatief van onderop' werd genoemd. In dit geval werd het blijkbaar zo belangrijk door de gemeente bevonden dat ze er een eenmalige subsidie voor over had.

  • Mw. Oeverloos, di 30 maart 2010 13:35 in reactie op Xatr Banaan Reageer op Mw.

    Mw.

    "zolang de organisatie zelf en de gemeente maar toets of inderdaad X aantal vrouwen contacten hebben kunnen opdoen, en of ze dit het besteedde geld waard vinden."

    En de PVV vond het het niet waard, maar omdat het de PVV is gelden deze regels ineens niet meer en wordt er een gniffelend stukje over geschreven.
    Wanneer de cigarenrokersvereniging "de vrolijke liberaal" 1450 euro had ontvangen voor de aanschaf van rookwaar was het gemor hier wellicht tot in Almere to horen geweest.

  • Aert Willem d'Holbach, di 30 maart 2010 13:45 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Nu ken ik in mijn omgeving twee redelijk liberaal ingestelde rokersverenigingen en op afstand nog een drietal. Ik kan mij niet voorstellen dat die subsidie aanvragen. Ik kan mij ook niet voorstellen dat rokersverenigingen subsidie ontvangen. Maar uw voorbeeld is zoals gewoonlijk weer erg tot de verbeelding sprekend. Dank daarvoor.

  • sam tosha, di 30 maart 2010 14:39 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op sam

    sam

    We hebben het hier over een schamele 1500 euro waarmee een groep die maar heel moeilijk met de buitenwereld in contact komen, een duwtje krijgen dit wel te doen. Meer begrip krijgen voor onze samenleving en wie weet daarover eens zinnig met kleinzoon te kunnen praten. Kan ten aanzien van het PVVD speerpunt de zgn straatterroristen wel eens heel waardevol zijn. We hebben het hier niet over een blank sigarenclubje.

    Heel knap dat u uw hobby zelf betaald. Jammer dat u laat blijken net als de PVVD geen spat aan investering of inspanning te willen besteden om groepen die moeilijk integreren hiermee te helpen en het is zielig dat de PVVD tegelijkertijd niets anders doet dan te klagen over het gebrek aan integratie van deze groep en fenomeen eigenlijk in stand te willen houden om het te kunnen misbruiken om angst te zaaien en zodoende volgelingen te rekruteren.

    Overigens die term integreren . . . zou van beschaving en vooruitstrevendheid blijken wanneer dat van twee kanten zou worden bekeken. De wereld verandert nu eenmaal constant. Laten we ons al datgene wat onze kant op komt, ten voordele maken, in plaats van als een angsthaas in ons hol te kruipen, niets anders doende dan roepen dat 'ze' ons hol willen verbouwen.

  • Frank Schutte, di 30 maart 2010 13:58 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op Frank

    Frank

    Beste Mw. Oeverloos,
    Ik ga er vanuit dat deze mensen hun hobby in een buurthuis/centra uitoefen.
    Dan wordt door de welzijnsorganisatie die daar hun activiteiten aanbieden deze borduurclub gewoon in het jaarverslag richting gemeente of stadsdeel opgenomen.
    Hier in Amsterdam worden ook dit soort initiatieven bevorderd, omdat we het niet meer buurthuizen noemen,die zelf hun programma's aanbieden, maar huis van de buurt, kom met een plan die de sociale samenhang bevorderd en het zal gehonoreerd worden.

  • Piet Knollema, di 30 maart 2010 14:52 in reactie op Xatr Banaan Reageer op Piet

    Piet

    Ik denk dat in PVV-kringen het verhaal rondging dat de borduurdclub vooral hoofddoekjes voorziet van kruissteekjes.

  • Just Lurking, di 30 maart 2010 13:24 Reageer op Just

    Just

    Het heeft natuurlijk weinig effect als een subsidie wordt 'gestopt' die eenmalig was, en al is uitgekeerd.

    Gaat, kortom, nergens over...

  • Mostafa Mouktafi, di 30 maart 2010 13:16 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Zijn rechtzaak kost ons duizend keer meer dan 1450 eurotjes.Trouwens, als moslim betaal ik ook mee aan zijn rechtzaak, met mijn belastinggeld en zweet, en dat vind ik ook heel raar.

  • Ad Hoogeveen, di 30 maart 2010 14:01 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Ad

    Ad

    Een beetje ver gezocht

  • Mostafa Mouktafi, di 30 maart 2010 14:34 in reactie op Ad Hoogeveen Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Maar volgens de feiten en realiteit niet, denk even na man, in plaats van met woorden gooien.

  • Mw. Oeverloos, di 30 maart 2010 13:16 Reageer op Mw.

    Mw.

    Het zal allemaal best een succes zijn, maar ik begrijp niet dat dit 1450 euro gemeenschapsgeld moet kosten. Als Annie en Fatima willen punniken betalen ze dat maar mooi zelf, dat heette vroeger contributie. Het doet mij afvragen waar "ons" geld nog meer over de balk gesmeten wordt, wanneer een multiculturele borduurclub dit al kan binnenhalen, waar blijven we dan.

  • Stefan de Neef, di 30 maart 2010 13:30 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op Stefan

    zeer waarschijnlijk zou deze borduurclub niet kunnen bestaan zonder die subsidie. Dus vandaar misschien?
    Je moet een subsidie als dit misschien wel helemaal niet zien als simpelweg 'annie en fatima kunnen anders niet borduren', maar een wel-werkende vorm van integratie. Het zijn juist initiatieven als dit dat een meest perfecte vorm van integratie met zich meebrengt. Een sociale manier zonder enige vorm van dwang.

    Een zonde dat de politiek (dus vast niet de pvv alleen, maar zij komen ermee) zich weer populistisch druk maakt om wel-werkende initiatieven.

  • Mw. Oeverloos, di 30 maart 2010 13:58 in reactie op Stefan de Neef Reageer op Mw.

    Mw.

    Een project wat werkt? 241,67 per geintegreerde is redelijk?
    Overigens wordt dit project volgens hun eigen website gefinancierd door het Oranjefonds. ( http://www.stimop.nl/steekvoorsteek.html )
    Die 1450 euro kan dus inderdaad terug.

  • Rouane Rabbit, di 30 maart 2010 14:04 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op Rouane

    Rouane

    -[Een project wat werkt? 241,67 per geintegreerde is redelijk? ]-

    Wat vind jij? Het is spotgoedkoop. Dat zal iedere ambtenaar met kennis van zaken gelijk met me eens zijn.

    Weet je wat de kosten zijn voor niet geïntegreerde vrouwen? vraag dat Wilders maar eens.

  • Mw. Oeverloos, di 30 maart 2010 15:05 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Mw.

    Mw.

    Het probleem van ambtenaren is dat ze het geld van de gemeenschap uitgeven aan allerhande "spotgoedkope" zaken. Spotgoedkoop, die JSF, spotgoedkoop, die "Gerda", spotgoedkoop, die cursus.
    Het lijkt jou misschien weinig, 240 euro om iemand over te halen op inburgeringscursus te gaan, maar voor mij is dat een heleboel geld.

  • Rouane Rabbit, di 30 maart 2010 14:14 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op Rouane

    Rouane

    -[Overigens wordt dit project volgens hun eigen website gefinancierd door het Oranjefonds]-

    Er zijn wel meer projecten die naast subsidie ook op de "vrije" markt subsidie krijgen. Dit is beleid van de overheden om de kosten voor hunzelf laag te houden, wordt het aanbevolen om ook elders voor funding te zorgen.

    Op zich is dat geen reden om een subsidie te stoppen.

    Overigens verwacht ik van een kanon als de Roon dat hij zijn tijd zinvoller kan besteden dan vreedzame burgers te pesten voor een eenmalige bezuiniging van 14050 Euro.

    Het is weer eens de onderbuik voeden, waar jij oeverloos weer aan mee doet,

  • Mw. Oeverloos, di 30 maart 2010 14:52 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Mw.

    Mw.

    Die onderbuik wordt gevoedt door artikelen zoals dit, of vindt jij dit een artikel met nieuwswaarde? Ik vind het GeenStijl waardig. Wanneer een andere partij commentaar op een subsidie van 1450 had gegeven was dit nog niet op pagina 30 van het Almeerse suffertje verschenen.
    Ik heb een hekel aan de PVV, maar een nog veel grotere hekel aan selectieve verontwaardiging.

  • Rouane Rabbit, di 30 maart 2010 15:04 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op Rouane

    Rouane

    -[Die onderbuik wordt gevoedt door artikelen zoals dit, of vindt jij dit een artikel met nieuwswaarde? ]-

    Ik vind het nieuwswaarde hebben omdat het de eerste beleidsdaad van de PVV in een gemeente is, en gelijk duidelijk wordt uit welke hoek ze de wind laten waaien.
    Het gaat niet om het geld, want dat is het briefpapier van de Roon niet waard. het gaat echt om het symbool, en dit symbool is de aandacht wel waard.

    De PVV is een partij van symbolen, met dit soort onderbuikacties gaan ze de slechte peilingen te lijf.

  • Mw. Oeverloos, di 30 maart 2010 15:50 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Mw.

    Mw.

    In dat licht bezien is het inderdaad nieuws, daar heb je gelijk in.
    Duidelijk is ook dat het enorm leeft bij de mensen, je ziet aan het aantal reacties afgezet tegen de andere onderwerpen.
    Komt natuurlijk door de manier waarop het nieuws wordt gebracht.
    Kop luidt niet voor niets:
    "PVV Almere opent aanval op borduurclub"
    Hiermee is de toon alweer gezet.
    De kop had ook kunnen luiden:
    "PVV Almere opent aanval op wildgroei subsidies"

  • Heerlijk Helder Hoppe, di 30 maart 2010 14:02 in reactie op Stefan de Neef Reageer op Heerlijk Helder

    Heerlijk Helder

    Knap dat jij aan de hand van dit artikel kunt bepalen in hoeverre dit een ''werkend'' initiatief is.

  • Stefan de Neef, wo 31 maart 2010 10:12 in reactie op Heerlijk Helder Hoppe Reageer op Stefan

    nee, ik vind het knap dat zo veel mensen aan de hand van dit artikel kunnen zien dat dit 'geen' werkend initiatief is. Als ik mag aannemen dat er tot nu toe al 6 mensen zijn geintegreerd gaat het best goed.

    Wat een hele hoop mensen hier vergeten, zoals Mw Oeverloos,
    [Een project wat werkt? 241,67 per geintegreerde is redelijk?]
    is dat het geen 241 euro per geintegreerde kost, maar veel minder. Een initiatief als dit zal voorlopig nog wel meedraaien en daarmee nog meer mensen helpen inburgeren.

  • Julian Haverkamp, di 30 maart 2010 13:13 Reageer op Julian

    Julian

    Wow! Er zijn welgeteld 6 (!) deelneemsters naar de inburgeringscursus gegaan. Ik noem het dan een welbestede subsidie.
    Als we eens gaan kijken welke partij waar tegen een subsidie is, komen we vast ook SP, D66, CDA, GL, PvdA e.d. tegen.
    Selectieve berichtgeving dus.

  • h arryo, di 30 maart 2010 13:12 Reageer op h

    h

    In de woorden van het PVV-parlementslid Bosma:
    "...voor ons als de partij voor de vrijheid staat altijd kwaliteit centraal..."
    waarvan akte.

  • , di 30 maart 2010 13:11 Reageer op

    Kortom, de pvv maakt zich immens populair.
    Dát hadden de bewoners van Almere kennelijk niet echt in gedachten?;-)

  • Zjen Zen, di 30 maart 2010 13:11 Reageer op Zjen

    Zjen

    Whahahaaaaa.

  • Aert Willem d'Holbach, di 30 maart 2010 13:05 Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Tja, het blijft een hobby natuurlijk. Mijn hobby bekostig ik ook zelf.

  • Prins Pils, di 30 maart 2010 13:42 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Prins

    Prins

    Jawel, maar als dit clubje een wittewievenclub was geweest, geen multiculticlub, had Wilders nergens naar gekraaid.

  • , di 30 maart 2010 13:48 in reactie op Prins Pils Reageer op

    Zo is het maar net, prins pils, zo is het maar net.

  • Aert Willem d'Holbach, di 30 maart 2010 13:59 in reactie op Prins Pils Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Kunt u dat onderbouwen of komt het uit de onderbuik?

  • Zjen Zen, di 30 maart 2010 14:14 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Zjen

    Zjen

    Er is geen verdere onderbouwing nodig voor een enigszins ingevoerd mens.
    Of heb je een verborgen agenda Aert?

  • Heerlijk Helder Hoppe, di 30 maart 2010 14:29 in reactie op Zjen Zen Reageer op Heerlijk Helder

    Heerlijk Helder

    Dat kunt u zeker goed zien, daar vanaf uw moral highgrounds?

  • Zjen Zen, di 30 maart 2010 15:01 in reactie op Heerlijk Helder Hoppe Reageer op Zjen

    Zjen

    Hoe zie jij dat?

  • Heerlijk Helder Hoppe, di 30 maart 2010 15:19 in reactie op Zjen Zen Reageer op Heerlijk Helder

    Heerlijk Helder

    Als een loze, ononderbouwde onderbuik-kreet.

  • Rouane Rabbit, di 30 maart 2010 18:38 in reactie op Heerlijk Helder Hoppe Reageer op Rouane

    Rouane

    -[daar vanaf uw moral highgrounds?]-

    daar zit Wilders met zijn conservatieve Christelijke homofobenclubje

  • Heerlijk Helder Hoppe, wo 31 maart 2010 09:50 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Heerlijk Helder

    Heerlijk Helder

    Nounou, u moet Wilders er ook altijd weer aan de geblondeerde haren bijtrekken he? kijk uit dat het geen obsessie wordt!

  • Aert Willem d'Holbach, di 30 maart 2010 15:10 in reactie op Zjen Zen Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Ik ben nu eenmaal een feitenmens... aan emotioneel gewauwel, speculaties en halve waarheden heb ik niets.

  • Just Lurking, di 30 maart 2010 14:05 in reactie op Prins Pils Reageer op Just

    Just

    Dat kan PP waarschijnlijk niet, @Aert, maar met hem acht ik dat een aan een zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.

  • , di 30 maart 2010 14:25 in reactie op Just Lurking Reageer op

    Hoe het ook zij: het is weer een middag vol hilariteit hier in dit huis.
    Na LANG nadenken heft de pvv eindelijk iets gevonden waartegen ze stevig gaan optreden........
    Een borduurclubje!!

    Gillen, echt gillen!!!

  • Just Lurking, di 30 maart 2010 14:47 in reactie op Reageer op Just

    Just

    De laatste tijd valt er heel wat te lachen op JOOP, heerlijk! :)))))))

    1 aprilgrap... Hé, daar had ik nog niet bij stilgestaan. Als het niet om de pvv had gegaan, misschien wel. ;)

  • , di 30 maart 2010 14:28 in reactie op Just Lurking Reageer op

    Of is het allemaal een slecht getimede 1 april-grap??

  • Prins Pils, di 30 maart 2010 17:51 in reactie op Just Lurking Reageer op Prins

    Prins

    @ Aert Willem en Willem H:

    Dat ligt in de lijn der verwachtingen. Wilders wil religieus onderwijs verbieden. Islamitisch dan, christelijk en joods mogen wel gewoon blijven bestaan. Net zoals zijn hoofddoekjesverbod. Die gold alleen voor moslima's, niet voor jodinnen, nonnen en westerse meiden met bandana's. Gewoon even de stippeltjes met elkaar verbinden.

    Enne, Aert Willem, je aanmatigende oordeel ("emotioneel gewauwel, speculaties en halve waarheden") mag wel wat minder hoor. Of ben je pissed off dat ik jou zo vaak op onzin betrap?

  • Paradox !, di 30 maart 2010 18:20 in reactie op Prins Pils Reageer op Paradox

    Paradox

    leuk hoor, van die sociale interacties.

  • Farah H., di 30 maart 2010 17:55 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Farah

    Farah

    "Dankzij deze borduurclub zijn er al zes deelneemsters naar een inburgeringscursus gegaan. We hebben de vrouwen met een Nederlands paspoort laten zien hoe je moet stemmen, en die hebben dat voor het eerst in hun leven gedaan. Verder zijn er hechte vriendschappen ontstaan tussen autochtone en allochtone vrouwen, het is echt een groot succes."

    Tuurlijk Aert, heel logisch om je eigen hobby met dit te vergelijken. Ik zie alleen maar feiten hoor Aert, hele mooie feiten die jij faalt te zien.

  • Aert Willem d'Holbach, di 30 maart 2010 18:55 in reactie op Farah H. Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Jij weet niet wat mijn hobby is toch?

    Het is in ieder geval een hobby die sterk bijdraagt aan het zelfvertrouwen en de emancipatie van vrouwen.

  • Just Lurking, di 30 maart 2010 19:34 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Just

    Just

    [...] Het is in ieder geval een hobby die sterk bijdraagt aan het zelfvertrouwen en de emancipatie van vrouwen. [...]

    Je gaat me toch niet vertellen dat je een chippendale bent, @Aert?

  • Farah H., di 30 maart 2010 19:58 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Farah

    Farah

    Hahah ik heb een vermoeden wat je hobby is, maar ik kan ook héél erg naast zitten. Hoe dan ook Aert, begrijp je een beetje dat dit niet 'zomaar' een hobbyclub is? Dat het veel verder gaat dan dat? Dat het geld heel goed besteed wordt? Dat het goed is voor het zelfvertrouwen en de emancipatie van vrouwen en dus voor de samenleving?
    In deze wereld komt het weleens voor dat mensen niet (zoals jij) het geld hebben om voor deze veranderingen te zorgen, maar gelukkig wonen we in Nederland waarin goede initiatieven die bijdragen aan de samenleving gesubsidieerd worden, waardoor deze initiatieven kunnen blijven bestaan. En weer, ik vind het betreurenswaardig dat jij dat beetje geld boven al het mooie dat deze club voortbrengt zet. Een beetje gevoel en compassie is toegestaan hoor op deze wereld, niet zo met cijfertjes bezig zijn altijd. ;)

    By the way, ik ben toch wel heel benieuwd naar je hobby! haha

  • Aert Willem d'Holbach, wo 31 maart 2010 16:47 in reactie op Farah H. Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Als ik voor subsidie ben Farah, ben ik voor subsidie zonder een dubbele bodem. Daar lijkt deze subsidie teveel op.

    Mijn hobby? Meer vrijwilligerswerk: ik adviseer moslimvrouwen over de manier waarop ze zich kunnen bevrijden van het juk van hun geloof en hun man. Het komt voor.

  • Rouane Rabbit, wo 31 maart 2010 17:12 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Rouane

    Rouane

    -[Als ik voor subsidie ben Farah, ben ik voor subsidie zonder een dubbele bodem. Daar lijkt deze subsidie teveel op.]-

    Voetbalclubs zijn toch ook voor een belangrijk deel clubs die het volk binden en gezelligheid bieden. En dat doen ze door een selectie op zaterdag en zondag door weer en wind achter een bal aan te laten redden.
    Het primaire doel is sport, het secundaire doel is sociale verbanden, samenhorigheid, dat soort dingen.

    Subsidies hebben altijd meer (secundaire) doelen (dubbele bodems zoals jij het wil noemen)
    Heel veel subsidies worden ook juist vanwege secundaire waarden en doelen gegeven.
    Sterker nog, als een secundair doel niet klopt en het primaire doel wel is dat soms de reden om te stoppen met een subsidie.

    (bijvoorbeeld als een sportieve club zich secundair ontpopt als een vandalistische vechtclub)

  • , wo 31 maart 2010 08:18 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op

    Aert, je wilt ons toch niet vertellen dat je lessen Nederlands, en inburgeringscursussen, geeft aan allochtone vrouwen, Aert??

  • Aert Willem d'Holbach, wo 31 maart 2010 16:48 in reactie op Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Nee, een stapje verder.

  • , do 01 april 2010 16:30 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op

    Aert, dat heb ik op je website niet gevonden.

  • , do 01 april 2010 16:30 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op

    Aert je doet toch geen rare dingen met die vrouwen??

  • , wo 31 maart 2010 09:39 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op

    Aert:
    Buurthuizen, jongerenhonken, padvinderij, allemaal met subsidie bezig(al is het alleen maar voor de huur), wat is er mis mee?
    Het bevordert de samenhang in een wijk, tussen de mensen in één buurt.
    Mensen waarmee je samen iets onderneemt, wat dan ook, leer je beter kennen.
    Dat neemt spanningen weg.
    En is dat dan niet een mooi resultaat als dat lukt?
    Ik weet dat de VVD de partij is van "ieder voor zich", maar een beetje sociaal omgaan met je medemensen mag toch wel?

  • Hugo Gündel, di 30 maart 2010 19:52 in reactie op Farah H. Reageer op Hugo

    Hugo

    Mevrouw Farah, de mogelijkheden om een inburgeringscursus te kunnen volgen zijn dermate overweldigend aanwezig dat daar toch geen gesubsidieerd borduurclubje voor nodig is? En waarom zouden anderen moeten betalen om vriendschappen tussen autochtone en allochtone vrouwen te bewerkstelligen? Het lijkt mij een kwestie van principe om niet voor alles je hand op te houden. Dat stimuleert ook heel erg goed het gevoel voor eigenwaarde.

  • Farah H., di 30 maart 2010 21:00 in reactie op Hugo Gündel Reageer op Farah

    Farah

    Blijkbaar ligt de drempel toch te hoog. Daarom zijn zulke initiatieven ook nodig: het werkt drempelverlagend. En daar komt bij dat het, de maatschappelijke voordelen terzijde leggende, gewoon een gezellig clubje voor vrouwen is die bij elkaar komen, wat borduren en sociaal bezig zijn. Het is toch discriminerend dat de locale voetbalclubs bijvoorbeeld wel gewoon doorgesubsidieerd worden maar subsidie voor de borduurclub van deze allochtone en autochtone vrouwen is opeens teveel gevraagd? We leven toch in een democratie? Waarom is een gesubsidieerde voetbalclub waar allochtone en autochtone jongens bij elkaar komen, met elkaar voetballen en vrienden maken wel oké, maar wanneer hun moeders bij elkaar komen, met elkaar borduren en vrienden maken opeens weggegooid geld?

  • Rouane Rabbit, di 30 maart 2010 21:18 in reactie op Hugo Gündel Reageer op Rouane

    Rouane

    -[Het lijkt mij een kwestie van principe om niet voor alles je hand op te houden.]-

    Er worden allerhande clubjes gefinancierd, vaak eenmalig om spullen aan te schaffen. Ga maar eens in het buurthuis kijken, Het gaat maar om 1450 euro, eenmalig.

    Werkelijk van god los. Die mensen betalen toch ook belasting, mogen ze ook een hobbyclubje, zoals vele anderen dat ook mogen?

    Er zijn ook nog secundaire waarden, sociale binding in een wijk, dat soort dingen.

  • Hugo Gündel, wo 31 maart 2010 00:57 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Hugo

    Hugo

    Met de ongeveer 1200 steden en dorpen in Nederland zouden dit soort dubieuze subsidies voor borduurclubjes landelijk een slordige ? 1.740000 bedragen. Als iemand naar een buurthuis gaat of weet ik veel wat voor hobby wenst te beoefenenen betaalt hij of zij dat maar mooi zelf i.p.v. uit algemene middelen. Maar mocht u persé persoonlijk bij willen dragen aan mijn hobby's ....... graag.

  • Hugo Gündel, wo 31 maart 2010 01:35 in reactie op Hugo Gündel Reageer op Hugo

    Hugo

    Oeps ........... ? 1,74000 lijkt mij een wat meer redelijke schatting w.b.t. de landelijke borduursubsidie :-)

  • Rouane Rabbit, wo 31 maart 2010 18:23 in reactie op Hugo Gündel Reageer op Rouane

    Rouane

    Subsidies dienen altijd meerdere doelen, vaak ook secundaire doelen. Het subsidiëren van een voetbalclub is meer dan het subsidiëren van sport, want voor sport hoef je geen kantine te hebben.

    Het secundaire doel van een voetbalclub is samenhorigheid, sociale binding, dat soort dingen.

    De subsidie aan een voetbalclub is per lid nog wel wat hoger (rente verlies op de waarde van de voetbalvelden) dan de subsidie aan dit borduurclubje, die ook nog eenmalig is.

    Indien de overheid zou stoppen met subsidies aan de voetbalclubs, en de velden te koop zou aanbieden was het snel afgelopen met de voetballerij. Ik denk dat de bezuiniging dan wel op nationaal niveau meerdere miljarden zou zijn.

    Hoeveel zijn de gezamenlijke voetbalvelden waard? Reken maar eens uit. Een woningperceel is 150 vierkante meter, dat zijn er 30 per veld. Een beetje voetbalclub heeft 4 velden, 120 woningpercelen, pakweg 1,2 miljoen per club (goedkope percelen), pakweg 1000 clubs, bezuiniging: 1,2 miljard.
    Dan hebben we het niet over aanpalende gronden en clubgebouwen, parkeerplaatsen, etc. Grofweg totaal, 2 miljard, per jaar. Renteverlies, landelijk: 100 miljoen.
    De contributie zou 500 Euro per lid per jaar zijn om het renteverlies goed te maken. (gemiddeld 200 leden per club)

    Als mensen willen sporten moeten ze dat toch zeker zelf betalen, dan moeten ze maar inleggen en zelf de velden kopen, mijn hobbies worden ook niet gesubsidieerd.

    Toch?

    De Roon? of was dit te groot, en ben jij zo'n zielige kleintjes in de grond trappen politicus? Ik denk het wel.

  • Hugo Gündel, wo 31 maart 2010 01:29 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Hugo

    Hugo

    Ik vind subsidieregelingen van de overheid bedoeld ter bevordering voor de fysieke gezondheid van jongeren toch even een ander verhaal als subsidies voor het inkopen van borduurmateriaal. En toch ook een beetje reëel blijven mevrouw Farah, het is een beetje flauw om in deze het argument "discriminatie' te gebruiken.

  • Just Lurking, wo 31 maart 2010 15:20 in reactie op Hugo Gündel Reageer op Just

    Just

    Wat voor jou een ander verhaal is, is voor mij hetzelfde: mensen uit hun isolement halen, ongeacht of dit in de frisse lucht gebeurt of indoors. En ik waag te betwijfelen of sportmaterialen goedkoper zijn dan borduurmaterialen. Naalden zijn onverwoestbaar, een voetbal niet. ;)

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven