15 mei 10 13:48 Reageer (30) Politiek RSS

PvdD en Piratenpartij doen niet mee aan campagnestop

'Gevestigde partijen' ondanks de campagnestop nog steeds in de media aanwezig, zegt lijsttrekker Piratenpartij. PvdD past wel toon aan

De Partij voor de Dieren en de Piratenpartij doen niet mee aan de campagnestop, die andere partijen hebben ingelast vanwege de vliegramp in Libië.

"Massaal over elkaar heen vallen om te roepen dat je je campagne stillegt is óók een vorm van campagne voeren", zegt lijsttrekker Samir Allioui van de Piratenpartij. Volgens hem zijn de 'gevestigde partijen' ondanks de campagnestop nog steeds in de media aanwezig. "Wij zijn echter een jonge beweging die nog voor dat soort aandacht moet knokken", aldus Allioui zaterdag in onder andere Trouw.

Ook de Partij voor de Dieren (PvdD) gaat dit weekend verder met de verkiezingscampagne. "We passen de toon aan, maar we zien geen redenen om de hele campagne langer op te schorten", aldus een woordvoerster van de partij.

Lees hier meer

Laatste Reacties (30) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Afshin Kamiar, zo 16 mei 2010 11:32 Reageer op Afshin

    Afshin

    Ik geef ze groot gelijk. Ik heb een hekel aan collectief opgedrongen acties. Misschien ben ik bevoordeeld omdat ik ermee ben opgegroeid. Samen feesten samen rouwen. Dit collectief tot in den treure toe. Ik ben blij dat je in Nederland oa vrijelijk kunt zappen, internetten en je anders kunt gedragen om je op momenten van de collectiviteit af te kunnen zonderen. Nee, medeleven of uiting tot betrokkenheid moet uit eigen beweging komen en niet door het collectief worden opgedrongen.

  • Afshin Kamiar, zo 16 mei 2010 12:16 in reactie op Afshin Kamiar Reageer op Afshin

    Afshin

    oeps eigenlijk bedoel ik bevooroordeeld ipv bevoordeeld.

  • Afshin Kamiar, zo 16 mei 2010 12:33 in reactie op Afshin Kamiar Reageer op Afshin

    Afshin

    Maar eigenlijk is het ook een voordeel collectieve suppressie meegemaakt te hebben waardoor ik de individuele vrijheden meer ben gaan waarderen-:)

  • Aert Willem d'Holbach, zo 16 mei 2010 15:27 in reactie op Afshin Kamiar Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Oh maar u bent geheel vrij om niet mee te doen aan dit eerbetoon hoor.

  • Afshin Kamiar, zo 16 mei 2010 20:46 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Afshin

    Afshin

    Jammer dat u als zelfbenoemde liberaal de boodschap mist. Het gaat erom dat je vrijheid moet bieden om eerbied of medeleven te betonen en dat het niet voort moet komen uit collectieve dwang.

  • Flipje Tiel, za 15 mei 2010 23:00 Reageer op Flipje

    Flipje

    Nog al een reden om op de PP te stemmen.

  • Henk de Vries, za 15 mei 2010 20:09 Reageer op Henk

    Henk

    De Nederlandse campagne heeft hoegenaamd niets van doen met het vliegtuigongeluk.

    Het is een tragedie, lullig voor iedereen, maar... the show must go on

  • Irma Noord, za 15 mei 2010 17:42 Reageer op Irma

    Irma

    Mijn eerdere reactie is geweigerd, dus ik probeer het met andere woordjes.

    De PvdA begon met die campagnestop, de andere partijen gingen er in mee. Alle fractievoorzitters waren het ermee eens. De PvdD dus ook. De piratenpartij heeft geen fractievoorzitter.

    Hier in Zuid-Limburg heeft de PvdA afgelopen donderdag (!) gewoon posters geplakt. Een dag daarna heeft de PVV dat ook gedaan.
    Dus wel roepen dat men respect heeft en een campagnestop wil, maar ondertussen toch stiekum campagne voeren.

  • de_gewone man, za 15 mei 2010 21:27 in reactie op Irma Noord Reageer op de_gewone

    de_gewone

    Irma, zou het beplakken van verkiezingsborden ergens op een zolder in Heerlen ook moeten vallen onder de campagnestop? Nee toch he

  • Irma Noord, za 15 mei 2010 22:30 in reactie op de_gewone man Reageer op Irma

    Irma

    Natuurlijk niet gewone. Dat is buiten het zicht. Dan kun je alle drukkerijen ook wel gaan verbieden de verkiezingsfolders te drukken etc.
    Voorbereiden mag, campagnevoeren zouden we niet, dat was de afspraak.

    Posters ophangen = campagnevoeren.

  • de_gewone man, zo 16 mei 2010 09:13 in reactie op Irma Noord Reageer op de_gewone

    de_gewone

    Helemaal mee eens en anders zou Ben zich ook maar gaan vervelen.

  • Irma Noord, zo 16 mei 2010 11:59 in reactie op de_gewone man Reageer op Irma

    Irma

    Nou Ben verveelt zich niet gauw hoor, maar dat is meer een gesprek voor ergens anders, facebook ofzo.

  • Averroes Alandalusi, za 15 mei 2010 16:08 Reageer op Averroes

    Averroes

    De campagnestop vond ik toch al onzin. Misschien voelen nabestaanden van de ramp zich wel gesterkt door deze actie, dat weet ik niet.

    Maar de verontwaardiging als sommige partijen besluiten niet mee te doen met zo'n stop vind ik flauw en erg gemakkelijk. Niet elke partij is hetzelfde. Zoals Samir zegt, sommige partijen kunnen zich zo'n stop gemakkelijk veroorloven, andere partijen kunnen dat niet. Laat die partijen gewoon vrij in hun keuze, zonder die hypocriete verontwaardiging.

  • Paradox !, za 15 mei 2010 15:53 Reageer op Paradox

    Paradox

    Ik neem aan dat beide partijen tegen vliegrampen zijn. Met dat in het achterhoofd vind ik campagne voeren niet ongepast.

  • YggY ..., za 15 mei 2010 16:39 in reactie op Paradox ! Reageer op YggY

    YggY

    Is er dan ook een partij die _voor_ vliegrampen is.

    Partij Voor Vliegrampen, hé dat is toevallig.

  • Janssen zelf, za 15 mei 2010 17:10 in reactie op YggY ... Reageer op Janssen

    Janssen

    Grapjas :)

  • Jager Verzamelaar, za 15 mei 2010 17:14 in reactie op YggY ... Reageer op Jager

    Jager

    Elke partij die het huidige systeem wil handhaven is voor vliegrampen.
    De VVD voorop.
    Partijen die de markt ons leven wil laten regelen vinden dat veiligheid rendabel moet zijn.
    Is veiligheid of gezondheid onrendabel dan sterven er maar een paar mensen.

  • Paradox !, zo 16 mei 2010 10:09 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Paradox

    Paradox

    Daar ben ik het niet mee eens, in zoverre, ik vind dat niet vanzelfsprekend. Opvallend vind ik de doorgeschoten 'safety first' in de Verenigde Staten. Ze hebben de neiging te vergaderen met veiligheidshelm op. Bedrijven in de vrije markt (zeker die van de VS) is bang voor schadeclaims en een slecht imago. Bij een vliegtuigramp zie je dat heel helder. De statistiek van eerdere crashes van eenzelfde type vliegtuig worden snel gepubliceerd. Een onbetrouwbaar vliegtuigtype verkoopt niet.

    Veiligeid is in geld uit te drukken, wat het functioneel maakt om in te investeren. Het probleem in verregaande neoliberalisme zit hem volgens mij niet in veiligheid.

  • Kingfisher XL, za 15 mei 2010 15:52 Reageer op Kingfisher

    Ik weet niet wat een Piratenpartij is (iets met zenders op zee ?), maar ik ben blij dat "mijn" partij zich ook niet in de luren laat leggen door de traditionele hypocrietelingen. (die geheel voorspelbaar weer op 1, 2 en 3 staan)

  • Jager Verzamelaar, za 15 mei 2010 18:07 in reactie op Kingfisher XL Reageer op Jager

    Jager

    Leest u zich dan eens in
    http://piratenpartij.nl/standpunten#privacy
    U stemt op de partij voor de dieren.
    Lief maar ook deze partij wil mijn leven vergallen door het rookverbod.
    De piratenpartij is een echte one issue partij en dat is voor mij juist reden om op ze te stemmen want eerder wilde ik niet stemmen omreden dat geen enkele partij het systeem zoals het is wil laten vallen.
    De piratenpartij heeft privacy als topprioriteit en is daarmee de enige partij die tegen een politiestaat is.
    Dat terwijl tegenwoordig de politistaat een mantra is geworden van 'links' tot rechts.

  • Danny Zuidweg, za 15 mei 2010 15:36 Reageer op Danny

    Danny

    Deze twee partijen hebben wel een punt.

  • Just Lurking, za 15 mei 2010 15:25 Reageer op Just

    Just

    Ik ga niet op een van de twee stemmen, maar ik geef ze wel gelijk. Zonder het ongeluk te willen bagatelliseren, natuurlijk niet, vind ik een verlenging van de campagnestop onzin. Verkiezingen die bepalend zullen zijn voor de nabije toekomst van het land, zijn iets anders dan een sportevenement of zoiets.

  • Jager Verzamelaar, za 15 mei 2010 15:23 Reageer op Jager

    Jager

    Ik ging eerst niet stemmen maar ik stem dus nu op de piratenpartij

    Ik vind het zowiezo hypocriet van Balkenende net te doen alsof hij iets voelt voor het leed van de nabestaanden van deze ramp.
    1,3 miljoen doden in Irak levert miljoenen nabestaanden op waar balkenende schijt aan heeft.

    De campagnestop IS campagne!

  • Christiaan Kramer, za 15 mei 2010 15:03 Reageer op Christiaan

    Christiaan

    Hulde! Op 1 van deze 2 politieke partijen ga ik nu stemmen.

  • Piet Puck, za 15 mei 2010 14:41 Reageer op Piet

    Piet

    Wat een grote schande.
    Ik zou dit weekend posters gaan plakken en heb het uit moeten sluiten en deze twee partijen houden zich niet aan de regels.

  • YggY ..., za 15 mei 2010 14:58 in reactie op Piet Puck Reageer op YggY

    YggY

    En wat zijn dan die regels?

    Zo vraag ik mij af.

  • Christiaan Kramer, za 15 mei 2010 15:09 in reactie op Piet Puck Reageer op Christiaan

    Christiaan

    Klagen moet je doen bij jouw eigen partij. En aan welke regels houden deze partijen zich nu niet? Zij hebben aangegeven niet aan een verlenging van een eerder gezamenlijk genomen besluit mee willen werken. Dat is hun recht! Dus geen Calimero-gejank aub.

  • Janssen zelf, za 15 mei 2010 14:33 Reageer op Janssen

    Janssen

    Als het campagneteam (dus fractie + medewerkers) niet minimaal 2 weken vakantie nemen, dan stelt zo'n campagnestop natuurlijk niks voor.
    Meeliften op een door de media gehypet gevoel van medeleven vind ik iets hijgerigs hebben. Maar goed als je niet meedoet heb je de kans om met pek en veren te worden besmeurd door de goegemeente, die klaarstaat om iedereen met een afwijkende mening naast hun morele meetlat te leggen.

    Wat een land.. wat een mensen...

  • Martijn van Meekeren, za 15 mei 2010 14:22 Reageer op Martijn

    Martijn

    Ik geef ze volkomen gelijk.

  • Bas Haanstra, za 15 mei 2010 14:16 Reageer op Bas

    Bas

    Terecht.
    De totale geilheid waarmee we ineens dag en nacht respect moeten gaan hebben voor een vervelend ongeluk, is sowieso een verkapte vorm van rampentourisme.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven