08 januari 10 21:36 Reageer (55) Politiek RSS

'PvdA te lang aan de macht in Amsterdam'

D66-lijsttrekker Ageeth Telleman opent aanval op partij die sinds mensenheugenis baas is in hoofdstad

Het is tijd om de door de Amsterdamse PvdA verdorven politieke cultuur te doorbreken. Met die boodschap opent de Amsterdamse D66-lijsttrekker Ageeth Telleman de campagne voor de raadsverkiezingen van 3 maart. Haar partij kan volgens peilingen de grote winnaar worden.

"De verkiezingen gaan om het doorbreken van de vanzelfsprekendheid van de macht van de PvdA", zegt Telleman vrijdag in een interview in Het Parool

Veel problemen in de stad, zoals de Noord/Zuidlijn, verbouwing van musea en de uitval op vmbo's, zijn volgens haar te herleiden tot de politieke cultuur. "De PvdA heeft te lang te veel macht. De partij wordt te weinig uitgedaagd. Er is een cultuur van ouwe jongens krentenbrood en gebrek aan transparantie." Telleman signaleert 'arrogantie' en 'zelfgenoegzaamheid' in de PvdA.

"Neem Job Cohen, die het bij Buitenhof ontzettend moeilijk vond sorry te zeggen over het Noord/Zuidlijndebacle. Of Ahmed Marcouch, die zegt: 'De PvdA is de enige partij die het kan, deze stad besturen.' Als Lodewijk Asscher (PvdA-lijsttrekker) kritiek krijgt, springt de halve PvdA-fractie op om hem te verdedigen. Er is te weinig tegenmacht."

Toch sluit Telleman niet uit dat D66 na maart met de PvdA gaat besturen. ''Maar dan wel met een kleinere PvdA en een D66 die groot genoeg is om de cultuur te veranderen.''


 

Laatste Reacties (55) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Urco de Rufter, di 12 januari 2010 02:03 Reageer op Urco

    Urco

    Zowel PvdA als D'66 manoeuvreren zich hedentendage binnen de grenzen die ze zich door het neo-liberalisme gesteld zien....derhalve verschillen zij amper nog van elkaar. Heel opportunistisch van D'66 om te stellen dat er iets te kiezen valt.

  • gneis schner, zo 10 januari 2010 16:25 Reageer op gneis

    gneis

    die pvda is inderdaad veel te lang aan de macht. het word tijd dat de sp eindelijk eens mag regeren daar. die rechtse pvda houd geen rekening met de gewone man met een pet!

  • Frank Schutte, zo 10 januari 2010 21:20 in reactie op gneis schner Reageer op Frank

    Frank

    Beste gneis schner,
    Heb u Job Cohen van de week niet gehoord, we moeten de marktwerking/privatesering terugdraaien, waarom dan de SP.

  • Meneer Dick, zo 10 januari 2010 21:54 in reactie op Frank Schutte Reageer op Meneer

    Meneer

    Gneis Schner heeft volkomen gelijk om voor SP te kiezen als je tegen marktwerking en privatisering bent. Job Cohen is in zijn ééntje de PvdA niet. Als het huidige kabinet met PvdA al heel constructief meewerkt aan de modernisering van Nederland, zal een (eventueel) volgende kabinet met een kleinere PvdA het roer echt niet omgooien. Binnen de PvdA mogen ze elkaar het onderling hierover flink bezig houden.

  • agnes van buuren, zo 10 januari 2010 22:07 in reactie op Frank Schutte Reageer op agnes

    agnes

    en wanneer gaat dat gebeuren dan Frank over hoeveel jaar?

  • Frank Schutte, zo 10 januari 2010 23:27 in reactie op agnes van buuren Reageer op Frank

    Frank

    Beste Agnes van Buuren en Meneer dick,
    Waarschijnlijk zal op de volgende partijbijeenkomst de linkerkant van PvdA zeker Job Cohen willen uitnodigen om zijn verhaal aan te horen.
    Hij zou toch ook graag willen dat er binnen zijn partij de ideeën die hij over de privatesering heeft, tot een discussie leidt binnen de PvdA.
    Ook bij de PvdA zal men toch onder druk van een groot gedeelte van de achterban moeten nadenken over deze kwestie, en ook omdat het hele debat over de onrendabelen, Job Cohen heeft overtuigd dat de privatesering/marktwerking juist voor deze groep onevenredig hard uitpakt, dit door zijn ervaringen als burgemeester van Amsterdam, omdat hij wel dicht bij het gewone volk staat.
    Anders was hij volgens mij, daar niet nu juist mee naar buiten zijn gekomen.
    Volgens mij moet je de uitspraken van Job Cohen zien, als een aanval op de huidige leiding van de PvdA, dus om je vraag te beantwoorden van wanneer, hopelijk snel, want hij zou de houding binnen de pvdA over deze kwestie drastisch kunnen veranderen, als hij dat zou willen.

  • Meneer Dick, ma 11 januari 2010 14:45 in reactie op Frank Schutte Reageer op Meneer

    Meneer

    Heel interessant die tweestrijd binnen de (kleiner wordende) PvdA. Als het politieke landschap in Nederland al zo versplinterd is, is het dan zinvoller om voor danwel SP of D66 te kiezen, en de PvdA maar op te heffen? Gneis Schner doet volgens mij een logische en zinvoller keuze.

  • Zeer Voornaam, za 09 januari 2010 21:15 Reageer op Zeer

    Party politiek op gemeentelijk niveau is toch zaai? Wat maakt het nou uit hoe de partij heet? Het zijn een verzameling inwoners die iets met hun stadje willen, prima toch.
    Ja en dan komen er meer juppen dus zal D66 groeien, daar hoef je geen tarot voor kunnen lezen.
    Maar als je de PvdA beu bent omdat ze te links zijn lijkt me raar, maar ik kan me ook voorstellen dat men graag geleid wordt door een pak, en dan D66 het meest linkse dat je kan vinden.

    Een guggenheim in A'dam zou voor mij wel een rede zijn om weer eens de trip naar A'dam met de trein te riskeren.
    De guggenheim in Bilbao is geweldig, door de maat verschillen van elke ruimte komt het getoonde werk maximaal tot zijn recht. Guggenheim in NY viel een beetje tegen. Het is wel geweldig om daar in dat gebouw te zijn maar dan hangt er een zielig van goghje en een klein picassootje... Dan zijn wij Nederlanders met onze meesters toch echt verwend. Maar la Guernica hangt een beetje krap, misschien wil die wel naar Guggenheim Amsterdam, ik zou er bijna D66 voor gaan stemmen... Bijna. Ik dacht dat GL en SP ook niet zo van cultuur houden dus dan blijft er niet veel over. En dat terwijl er toch echt een verband is tussen aangeboden cultuur en saamhorigheid. Van arbeid alleen wordt je geen Nederlander.

  • Rouane Rabbit, za 09 januari 2010 22:18 in reactie op Zeer Voornaam Reageer op Rouane

    Rouane

    ---"Guggenheim in NY viel een beetje tegen."----

    Een groot museum te vullen met kunst van allure kost meer dan 1 miljard. Daarbij komt nog een gebouw van honderden miljoenen.
    Ik denk dat Amsterdam dat geld beter anders kan inzetten. Maar goed, dat is een persoonlijke mening.
    Als Amsterdam eens zou ophouden met megalomaan te zijn, en de problemen van de bewoners zou aanpakken zo dat een goede zaak zijn.

  • Alberto Bertorelli, za 09 januari 2010 21:14 Reageer op Alberto

    Alberto

    @Rouane Rabbit: Wat ik wel grappig vind is dat de Noord-Zuidlijnzwartepiet naar D66'ers en VVD'ers wordt geschoven en de PvdA in uw optiek blijkbaar slecht gedwee ja heeft geknikt. Wat raar is voor een partij die al sinds de jaren twintig de dienst uitmaakt in de hoofdstad. En haar in elk geval diskwalificeert als bestuurspartij.

  • Rouane Rabbit, zo 10 januari 2010 00:50 in reactie op Alberto Bertorelli Reageer op Rouane

    Rouane

    Je hebt mijn inbreng verkeerd geïnterpreteerd. Het ging mij om de positie van Cohen, die door Ageeth Telleman wordt verweten dat hij "ontzettend moeilijk vond sorry te zeggen over het Noord/Zuidlijndebacle".

    Het initiatief van D66 tot referendum over de Noord/Zuid-lijn 1999. Een aanfluiting voor een partij die al jaren referenda tot speerpunt van hun verkiezingen maakt: Niet bindend, 65% tegenstemmers negerend.

    Waar blijft het "sorry" van D66? Daarmee hadden ze mijn respect kunnen winnen.

    En een zwak punt in het programma van D66 vind ik het volgende megalomane project (dat zonder financiële onderbouwing wordt aangekondigd). Naar mijn mening heeft Amsterdam genoeg megalomanie ondergaan, en kan het beter aan de slag met gewone grote stadsproblemen.

    Dat was ook een punt waar Ageeth Telleman voor mij door de mand viel.

    Ze zich probeert te manifesteren door kritiek op de PvdA, terwijl ik meer vertrouwen heb in politici die de nadruk leggen op hun eigen kracht, in plaats van op de zwakte van anderen.

    Ageeth Telleman laat zich zien als een regenteske politica die goed past in de traditie van politieke partijen die zich niets gelegen laten liggen aan wat er werkelijk belangrijk is.

    Ik schrijf dit allemaal niet om de PvdA te verdedigen, op die partij heb ik ook genoeg kritiek. Mijn kritiek op D66 kan ik goed formuleren zonder kracht/zwakte van andere partijen te benoemen.

  • Dik Brix, za 09 januari 2010 21:05 Reageer op Dik

    Dik

    Flauw verhaal en nogal goedkoop.
    Ik heb me niet verdiept in de politiek van Amsterdam, maar als ik moet kiezen tussen verhalen, dan lijkt me het verhaal van Rouane Rabbit toch heel wat reëler dan dit verhaal van Telleman: spelen op emoties is een zwaktebod.

    Zoals Rouane terecht zegt: daar beschuldigt D66 juist de PVV van. Als je dat doet, maak je er dan niet zelf schuldig aan zou ik zeggen.

  • Meneer Dick, za 09 januari 2010 21:02 Reageer op Meneer

    Meneer

    Jammer voor D66 dat PVV niet meedoet in Amsterdam. Dan kunnen zij zich aan elkaar optrekken, en de PvdA tussen hun beiden vermorzelen.

  • Piet Knollema, za 09 januari 2010 15:39 Reageer op Piet

    Piet

    Die domme Amsterdamse kiezers toch he Ageeth?
    Ik dacht dat D66 juist zo hechtte aan de mening vande kiezer. Maar nou hebben ze het in Amsterdam al veel te lang niet goed gedaan?

  • Cor Edelenbosch, za 09 januari 2010 15:29 Reageer op Cor

    Cor

    Zelf woon ik niet in Amsterdam, maar gelukkig gaat dit voor alle steden op. Politieke partijen kunnen alleen maar denken in macht en eigenlijk is dit zorgelijk.
    Want de macht: die behoort het volk. Als zij het namelijk willen, dan kunnen er veranderingen plaatsvinden. Daar kan geen enkele politieke partij tegen op.

  • De VVD, za 09 januari 2010 17:18 in reactie op Cor Edelenbosch Reageer op De

    De

    Uhm... (toktoktok)

    Cor: politieke partijen dat zijn volksvertegenwoordigers met het doel een zodanige meerderheid in de vertegenwoordigende gremia te krijgen dat ze voldoende macht hebben om met de denkbeelden die ze namens het volk dat voor hun gekozen heeft, de dagelijkse gang van zaken in de maatschappij te beïnvloeden.

    Wat jij feitelijk constateert is dat je het belachelijk vindt dat politieke partijen hun werk willen doen.

  • Frank Schutte, za 09 januari 2010 21:31 in reactie op De VVD Reageer op Frank

    Frank

    Beste Aert Willem d'Holbach,
    Macht in de politiek is de invloed die een persoon of organisatie heeft op andere personen of organisaties. Macht over anderen houdt in dat de machthebber hen kan opdragen of dwingen om zijn wensen uit te voeren.
    Er zijn wereldwijd heel wat politieke partijen die precies doen wat u beschrijft, maar waar u niet graag zou willen wonen.

    In de politiek moet je praten over gezag en niet over macht
    Gezag verwijst naar machtsuitoefening die als legitiem wordt gezien en in de praktijk gevolgd wordt.

    1.traditioneel gezag: respect voor traditie en gewoonte
    2.charismatisch gezag: persoonlijkheid van de machthebber (bijzondere eigenschappen)
    3.rationeel-legalistisch gezag: berust op respect voor de regels

  • Rouane Rabbit, za 09 januari 2010 10:51 Reageer op Rouane

    Rouane

    Heeft iemand ook haar programma bestudeerd, of doet dat er niet toe?

    Ik zie in al die positieve reacties niemand ingaan op wat zij wil doen met haar eventuele mandaat. Terwijl dat toch goed is gedocumenteerd in overzichtelijke(?) 66 programmapunten.

    Ik ben benieuwd wanneer de eerste inhoudelijke reactie komt.

  • arjan kamphuis, za 09 januari 2010 12:19 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op arjan

    arjan

    nee,dat doet er niet toe. de pvda geeft zelf genoeg argumenten waarom het niet meer zinvol is ze nog langer aan de macht te laten hier.

  • Rouane Rabbit, za 09 januari 2010 12:33 in reactie op arjan kamphuis Reageer op Rouane

    Rouane

    Mijn vraag sloeg op d66, niet op de PvdA, maar goed, jouw denkkader is bekend

  • arjan kamphuis, za 09 januari 2010 12:46 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op arjan

    arjan

    kortom: alles beter als de pvda, maar dat weet je zelf toch ook wel?

  • Rouane Rabbit, za 09 januari 2010 13:22 in reactie op arjan kamphuis Reageer op Rouane

    Rouane

    Nee, zo simpel zie ik het niet. Ik ben geïnteresseerd in programma's niet in afzetten tegen anderen.

  • Rouane Rabbit, za 09 januari 2010 13:20 in reactie op arjan kamphuis Reageer op Rouane

    Rouane

    Het is werkelijk niet dat ik wil dat de PvdA aan de macht komt, maar de argumenten die hier gebruikt worden zijn angstaanjagend kinderachtig.

    Ze wil bijvoorbeeld een Guggenheim bouwen in Amsterdam, ook een megalomaan project. Misschien weten de mensen niet wat dat is? Misschien staat daarom dat programmapunt in het Engels? Misschien staat er daarom geen kostenraming bij? Misschien zijn de mensen niet geïnteresseerd in politieke programma's

    Ach, het is een voorbeeld.

    De mensen die hier zonder haar programma (ook het Engelstalige deel) te lezen staan te juichen en verdienen niet beter dan een bestuur van d66.

    ---"Neem Job Cohen, die het bij Buitenhof ontzettend moeilijk vond sorry te zeggen over het Noord/Zuidlijndebacle"----

    Was het niet de VVD die de noordzuidlijn initieerde?

    Verdiep je eens in de geschiedenis. lees op Wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/Noord/Zuidlijn hoe D66 een niet-bindend referendum organiseerde en 65% tegenstemmen werden weggegooid, omdat het niet de vereiste 66,6% was, waarna VVD wethouder Geert Dales na mislukte proeven met de injectie-methode toch via deze methode doorzette. De kosten werden door de raad op 311 miljoen geraamd. Dat is inmiddels verzesvoudigd.

    Maar goed, Amsterdam geeft de PvdA de schuld en stevent met haar ogen gesloten op het volgende Guggenheim af.

    Ik als niet Amsterdammer twijfel of ik omdat gestuntel moet lachen, of moet huilen over zoveel politieke desinteresse dat men op afkatten van een andere partij gekozen wil worden in plaats van een goed programma.

    Nederland heeft een onderbuik erbij met sexy decolleté, ze heet D66.

  • arjan kamphuis, za 09 januari 2010 19:00 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op arjan

    arjan

    ik denk,weet eigenlijk wel zeker dat we een beetje pvda moe zijn

  • Piet Knollema, za 09 januari 2010 15:42 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Piet

    Piet

    D66 wil onder anderen dat Amsterdam tweetalig wordt!
    Je hoeft er van D66 geen Nederlands meer te kennen als je maar Engels spreekt!

  • Rouane Rabbit, za 09 januari 2010 16:23 in reactie op Piet Knollema Reageer op Rouane

    Rouane

    Het is natuurlijk ook eens schifting, Amsterdammers die geen Engels praten weten ook niet wat een Guggenheim kost, en die moet je dus ook niet lastig vallen met dergelijke elitaire hobby's

  • Meneer Dick, za 09 januari 2010 18:31 in reactie op Piet Knollema Reageer op Meneer

    Meneer

    Wat is er mis met Engels? Voor het einde van de eeuw moet je in Nederland tweetalig Nederlands-Engels zijn, anders kun je niet meekomen.
    Degenen die Engels kunnen spreken, zouden op de inburgeringscursus een vrijstelling voor Nederlands moeten krijgen.

  • Frank Schutte, za 09 januari 2010 20:41 in reactie op Piet Knollema Reageer op Frank

    Frank

    Als dit wordt ingevoerd in het openbaar vervoer, ben ik eindelijk af van de weg wijzen de hele dag aan onze toeristen, je weet wel waar ligt dit museum waar is de dam het leidseplein, the red light district, s'avonds vraag ik me altijd af, spreekt er eigenlijk iemand nog mijn eigen taal in mijn eigen stad.

  • agnes van buuren, za 09 januari 2010 10:31 Reageer op agnes

    agnes

    aan een kant ben ik het met haar eens naar heeft de PVDA daar dan macht?? nee die trappen ook nog geen deuk in een pakje boter maar D66 ook niet

    en Ageeth kun je er dan ook voor zorgen dat we eens landerlijk verlost worden van het CDA?

    kun jezelf hier niet eens op reageren Ageeth?

  • Meneer Dick, za 09 januari 2010 12:38 in reactie op agnes van buuren Reageer op Meneer

    Meneer

    Landelijk minder, maar in Amsterdam heeft PvdA 20 van de 45 raadszetels. Andere partijen mogen voor een paar zetels in de coalitie aanschuiven, maar PvdA is volledig verantwoordelijk voor de Amsterdamse toestanden, al decennia lang.

  • Rouane Rabbit, za 09 januari 2010 13:23 in reactie op Meneer Dick Reageer op Rouane

    Rouane

    Je bent niet echt goed op de hoogte Dick, lees mijn reactie voer de Noord Zuidlijn, een stukje naar boven

  • Meneer Dick, za 09 januari 2010 14:49 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Meneer

    Meneer

    Noord Zuidlijn is slechts één van de Amsterdamse miljoenendebacles. Bij zowel B&W als in de gemeenteraad is de PvdA de allergrootste (20 van de 45 zetels). Van PvdA-burgemeester Cohen is al blootgelegd, dat hij er te weinig mee bemoeide, terwijl er miljoenen euro's mee gemoeid zijn.

  • Rouane Rabbit, za 09 januari 2010 15:24 in reactie op Meneer Dick Reageer op Rouane

    Rouane

    Miljoenedebacle????

    Miljardendebacle, zul je bedoelen. Het begon met een raming door Dales (VVD) van 311 miljoen. Dat was in het D66 referendum aan de burgers gevraagd.
    Dat die tegenstemden was een futiliteit die gerust genegeerd mocht worden.
    Inmiddels is het 2 miljard, een nieuw referendum zal er zeker niet komen. Ook niet als D66 de macht neemt. Want democratie is mooi, maar het moet niet in de weg gaan zitten

    Een stad wordt bestuurd door een coalitie vanuit de raad. De burgemeester dient zich terughoudend op te stellen, want hij zit niet op kiezersmandaat. Het is aardig als Cohen zich excuseert, maar het betekent niet veel. Hij was niet eens burgemeester in die tijd dat de meeste knopen (zoals dat referendum) werd doorgehakt.

    D66 zou zich moeten excuseren vanwege dat nep-referendum, dat is andere koek, en de VVD-er Dales

    Daarnaast, ik neem aan dat D66 een terughoudende rol van een _benoemde_ burgemeester kan waarderen. Dan moet je een burgemeester toch ook niet inhoudelijk aanvallen. Of zouden ze hun eigen programma niet zo goed snappen? Hetgeen goed mogelijk lijkt. Als ze nog niet eens weet wanneer Cohen burgemeester werd.

    Maar het was slechts een voorbeeld om aan te geven hoe D66 op de populistische toer gaat om kiezers te winnen.
    Ze lijken heel veel in methodiek op hun grootste vijand: de PVV.

    Verder niet zo spannend. Jij sluit je aan bij diegenen die een partij wegen zonder het programma inhoudelijk te wegen.

    Verder niet zoveel discussie waard. Ik wilde het alleen even kwijt. Bij deze dus.

    Gooi er nog een Guggenheim tegen aan, of eerst nog een referendum doen? Enig idee hoeveel miljarden dat gaat kosten? Alleen kunstwerken van allure kosten al miljarden.
    Of zou je je Guggenheim laten vullen door kindertekeningen van de basisscholen en een ziedende Wilders erbij omdat er ook Marokkaanse kindertekeningetjes over suikerfeest erbij hangen.

    Hier wordt je toch werkelijk melig van.

  • Meneer Dick, za 09 januari 2010 12:43 in reactie op agnes van buuren Reageer op Meneer

    Meneer

    Zullen we afspreken, dat Amsterdammers niet meer mogen klagen over hun gemeentebestuur als na 3 maart de PvdA opnieuw alle touwtjes in handen heeft.

  • arjan kamphuis, za 09 januari 2010 20:16 in reactie op Meneer Dick Reageer op arjan

    arjan

    en waarom niet?? omdat je een partij hebt gekozen mag je dan geen kritiek meer hebben?

  • Hugo Gündel, za 09 januari 2010 02:24 Reageer op Hugo

    Hugo

    Amai ..... Ageeth Telleman, een fris ogende prompte en vernieuwende Noord-Hollandse mevrouw die in stelling wordt gebracht om de zittende en onvermijdelijk falende Haagse politiek met getrokken zwaard te lijf te gaan. Wat zal het worden? Een carrièrebeestje of een heuse bevlogen volksvertegewoordigster.



    Een open stad, waar iedereen zich kan ontplooien.
    Een andere bestuurscultuur op het stadhuis.
    Scholen in de stad die talenten uit mensen halen.
    Eerst bouwputten dicht, dan pas nieuwe open!

  • Meneer Dick, za 09 januari 2010 12:34 in reactie op Hugo Gündel Reageer op Meneer

    Meneer

    Mevrouw Telleman is bezig met Amsterdamse politiek, niet met de Haagse.

  • Hugo Gündel, za 09 januari 2010 14:29 in reactie op Meneer Dick Reageer op Hugo

    Hugo

    Ok ..... zij staat kandidaat voor een D66-tweede kamerzetel in Amsterdam?

  • zorba de griek, za 09 januari 2010 00:44 Reageer op zorba

    zorba

    Helemaal mee eens, wat zou het mooi zijn als D'66 de kans krijgt haar visie in de praktijk te brengen.

    D'66, de partij van Roger van Boxtel. Wat heeft die man onvoorstelbaar veel bereikt in de 4 jaar groten steden beleid, zoals bijvoorbeeld...eh....eh. Nou ja, er wil me even niets te binnen schieten, maar als er iemand veel heeft bereikt is het van Boxtel wel.

    Geef D'66 4 jaar carte blanche in Amsterdam, dan kunnen ze de komende 40 jaar weer in de oppositiebankjes plaats nemen. Vraag maar aan de inwoners van Culemborg.

  • Johnny Berry, vr 08 januari 2010 23:28 Reageer op Johnny

    Johnny

    " 'PvdA te lang aan de macht in Amsterdam'"

    Eindelijk eens iemand met een slimme opmerking.

  • babs haanstra, za 09 januari 2010 11:26 in reactie op Johnny Berry Reageer op babs

    babs

    Waar slaat dat nou op?
    Het is de kiezer die bepaalt wie aan de macht is. en als die kiezer ervoor kiest om d ePvdA die macht te geven, wat zeuren wij dan?

  • Eduard Bekker, vr 08 januari 2010 23:27 Reageer op Eduard

    Eduard

    Alleen in Amsterdam?

  • babs haanstra, vr 08 januari 2010 23:04 Reageer op babs

    babs

    Ach, die Ageeth.
    Dat hoort er allemaal bij, bij die verkiezingsstrijd.
    Inhoudelijk stelt het niets voor. D66 kan trouwens beter niet in het college gaan zitten. Besturen valt de partij altijd moeilijker dan in de oppositie zitten.

  • Frank Schutte, vr 08 januari 2010 22:56 Reageer op Frank

    Frank

    Ja, macht voor een politieke partij is nooit goed, dat laat je niet meer nadenken over de problemen van andere.
    Marcel van Dam kunt u er als over vertellen, want die ging pas nadenken toen hij deze niet meer had.
    Als je over macht wil spreken, dan moet dat de macht zijn van het volk.
    Maar D66-lijsttrekker Ageeth Telleman smacht zeker naar die uitzonderingspositie die macht heet.

  • Rob Geurtsen, vr 08 januari 2010 22:45 Reageer op Rob

    Rob

    Ooooooh mevrouw Telleman, dat klinkt dapper en groot. En hoe ga je compromissen sluiten, of ga je de machtige vrouw spelen, die beslissingen neemt die niemand ondersteunt omdat ze vast zitten in de oude cultuur? Yeah, go go go go. Go for it.

    D'66 Ja, anders. je moet het maar geloven. Alhoewel om stemmers te krijgen is hopen genoeg. Yes, you can!


    Iedereen moet door de levensfase waarin ze zich willen onderscheiden om autonomie en ego te bewijzen. Sommige doen dat thuis anderen op het werk.

    Slordigheidje, dat uw website
    http://ageethtelleman.nl/home.html
    niet up to date is en de agenda leeg?

  • arjan kamphuis, vr 08 januari 2010 22:27 Reageer op arjan

    arjan

    Eindelijk iemand die het snapt, weg met de regenten.

  • Jan Stroomer, za 09 januari 2010 00:28 in reactie op arjan kamphuis Reageer op Jan

    Jan

    Zo is dat, anarchie is pas hip!

  • arjan kamphuis, za 09 januari 2010 12:08 in reactie op Jan Stroomer Reageer op arjan

    arjan

    ze hebben nu lang genoeg de kans gehad. en vind jij ze democratisch/
    kijk naar de lijsttrekkersdebacle in adam west met marcouch. dat noem jij democratisch? weleens gekeken naar asscher? eerst subsidie van een islamitische school intrekken, de school doet vage beloftes, en meneer asscher geeft ze weer subsidie. slappe knieen, kenmerkend voor de pvda daar

  • Rouane Rabbit, zo 10 januari 2010 00:54 in reactie op arjan kamphuis Reageer op Rouane

    Rouane

    Wat was er niet democratisch?

    De leden hebben in openheid gekozen voor de lijsttrekker die ze wilden. Dat het bestuur er niet mee eens was, en de leden hun zin kregen geeft juist aan hoe democratisch die processen zijn.

    Een ander kenmerk van democratie is openheid, het feit de hele wereld kon meegenieten van de strijd tussen bestuur en leden maakt van de partij een democratische partij.

    Ik denk toch wel dat je dat met me eens moet zijn. Of niet?

  • Jan Stroomer, zo 10 januari 2010 00:55 in reactie op arjan kamphuis Reageer op Jan

    Jan

    Dat hele lijsttrekkersgedoe was redelijk democratisch ja. Een zootje, en gruwelijk overtrokken, dat heb je wel vaker in Amsterdam, maar wel democratisch.

    En die school, was dat met die leerlingen die ruim bovengemiddeld scoorden op de CITO-toets (toch de "core business" van een school dacht ik) maar op iets nogal vaags iets minder? Dan is een aantal vage beloftes toch de logische remedie? Of wil je uit naam van de sterke knieën zoveel mogelijk kinderen met het badwater weggooien?

    Eerlijk gezegd, minder PvdA in Amsterdam zou ik helemaal niet erg vinden. Maar een verkiezingscampagne waarin andermans partij cetnraal staat is wel een discutable zet van D'66. Hoewel het dan wel weer grappig is dat ze dat juist van de PvdA lijken te hebben afgekeken. Tenminste, mij staat bij dat de PvdA bij de vorige verkiezingen toch vooral haar best deed ook "Groen" en "Socialistischig" over te komen.

  • Rouane Rabbit, zo 10 januari 2010 14:09 in reactie op Jan Stroomer Reageer op Rouane

    Rouane

    ---"Tenminste, mij staat bij dat de PvdA bij de vorige verkiezingen toch vooral haar best deed ook "Groen" en "Socialistischig" over te komen."----

    Wanneer je standpunten overneemt van een andere partij is dat legitiem, je eigen standpunten verschuiven dan richting een andere partij.

    Wat D66 doet is campagne voeren ten koste van de PvdA, en dat is zonder meer een zwaktebod.

  • Jane Doe, vr 08 januari 2010 22:22 Reageer op Jane

    Jane

    Wat een vrolijk nummer die Ageeth. Humor hadden we nog niet bij D66. Voor transparantie en witbrood moeten bij haar zijn. D66 maakt zelf onderdeel uit van die arrogante, zelfgenoegzame politieke cultuur in ons land.

    D66 is voor mij Deconfiture 66. Nooit ja of nee zeggen, net zo lang overleggen tot anderen met een oplossing komen en dan zelf die oplossing claimen. Politiek belletje trekken en dan heel hard weglopen voordat een boze bewoner de deur opent.

    Kijk eens naar je vingers Ageeth. Je wijst er met eentje naar je politieke zusje en tegelijkertijd wijzen er drie naar jezelf. D66 gaat Amsterdam niet anders besturen dan de PvdA nu doet. De geest van Cohen blijft rondwaren.

  • Thomas Wagenaar, vr 08 januari 2010 22:55 in reactie op Jane Doe Reageer op Thomas

    Thomas

    Hear Hear!

  • Patrick Altena, za 09 januari 2010 09:03 in reactie op Jane Doe Reageer op Patrick

    Patrick

    Maar natúúrlijk heeft de PvdA het al veel te lang voor het zeggen in Amsterdam en al die belachelijke deelraden die vooral de functie hebben zo ongeveer ieder lid van de lokale afdelingen in een of andere pluchen zetel te hijsen. Het is zéker tijd voor een alternatief en D66 kan dat bieden. En nee, D66 gaat niet alle problemen oplossen die Amsterdam heeft. Maar een mix van zakelijk kijken naar de 'oplossingen' die tot nog toe geboden zijn en openheid voor het multiculturele karakter van Amsterdam is zéker op zijn plaats. D66 heeft de mensen in huis die dat bieden. Ageeth, ga ervoor!

  • Meneer Dick, vr 08 januari 2010 21:56 Reageer op Meneer

    Meneer

    Pak ze, mevrouw Telleman

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel