-
Citaat: "Is het zo ongewoon dat je je eigen auto betaald. Vind ik heel normaal."
Nee, dat is niet normaal. De meeste auto's zijn door de bank betaald. En later stukje bij beetje met veel moeite en rente terugbetaald. Wie is er nou gek? Ik heb mijn Benz ook zelf betaald. Ik gun de bank geen cent meer dan dat ze verdienen.
Over je andere domme opmerking ga ik het niet hebben, want ik neem aan dat je projecteert.
-
Was een reactie op Jo Wekker. Uiteraard!
-
Zestig zones opnieuw bekijken... geen problemen mee. Maar 140 op de 4 baans weg is gewoon ondoenelijk. Het snelheids verschil tussen Vrachtwagens en de Auto is dan te verschillend. HElemaal als een Caravan gaat inhalen. Of een bejaarde die met 60km/h over de vierbaans weg rijdt, ook al te vaak tegen gekomen.
Duitse Autobahnen waar geen Max Snelheid geld zijn vaak 6 baans en Duitsers zijn ook gewend daarmee om te gaan. Nederlanders niet, als je die ploerten soms in Duitsland ziet rijden word je er angstig van. Dus nee geen 140 op de Snelweg graag, 120 a 130 is al snel genoeg, als je het al moet verhogen dan moet je het maximaal 130 doen om het aan te passen aan ons buurland Duitsland. Maar dat is dan ook de enige reden.
-
"Zestig zones opnieuw bekijken... geen problemen mee. Maar 140 op de 4 baans weg is gewoon ondoenelijk. Het snelheids verschil tussen Vrachtwagens en de Auto is dan te verschillend. "
Snelheidsverschil zit hem dan meestal in de meest rechtse en de meest linkse baan. Dus daar zit het gevaar niet.
Ik vind het trouwens bijna crimineel om 100 op een vijfbaansweg in te voeren en dan daar ook nog op zondagavond op te gaan controleren. Dat heeft niets, maar dan ook echt helemaal niets meer met veilig verkeershandhaving te maken.
"HElemaal als een Caravan gaat inhalen. Of een bejaarde die met 60km/h over de vierbaans weg rijdt, ook al te vaak tegen gekomen. "
60 op de snelweg is dan ook levensgevaarlijk. Het lijkt me niet dat de rest van de bestuurders zich daar verplicht aan moeten aanpassen, maar eerder andersom.
Duitse Autobahnen waar geen Max Snelheid geld zijn vaak 6 baans en Duitsers zijn ook gewend daarmee om te gaan.
"Vaak ook gewoon 2 baans (richting Koln, Duisburg, Stuttgart), en ja het klopt dat Duitsers in tegensteliing tot de meeste Nederlanders, wel auto kunnen rijden. Afgelopen twee weken ben ik een paar keer in Duitsland geweest. Bijna 2000 kilometer Autobahn gehad, niks aan de hand. Eerste 100 kilometer in Nederland werd ik echter alweer geconfronteerd met het zeer matige rijgedrag van de Nederlander. Onnodig links rijden terwijl er werkelijk niemand op de snelweg zit. Vrachtwagenchauffeurs die bijna de krant(!) zitten te lezen en zo langzaam naar de linker baan schuiven als ik ze in wil halen.
Bumperklevers terwijl er nog 4 auto's voor je rijden, waardoor je toch niet harder kan. Dat heeft allemaal weinig met de max snelheid te maken.
-
Nou ik ben zelf iets te vaak bijna op een 60 Rijder in NL geknald toen ik vanaf Denemarken door Duitsland weer in Nederland reed, of mensen die met 90 in gaan halen. Zie je vaak bij de grens of net over de grens tussen NL en Duitsland (A7 Groningen). Op die weg moet zeker geen 140 in gevoerd gaan worden dat word een drama. Maar er zijn wel genoeg 60km/h wegen die echt wel 80 of zelfs 100 mogen. Maar andersom zijn er ook wel 100 wegen die naar 80 kunnen.
-
Jan B, di 24 augustus 2010 23:30
in reactie op Janssen zelf
Reageer op Jan
Vaak ook gewoon 2 baans (richting Koln, Duisburg, Stuttgart)
Ik neem aan dat je de A 61 bedoeld. Die is 2-baans maar de rijbanen zelf zijn erg breed. Bovendien is dat traject niet zo druk.
-
, wo 25 augustus 2010 10:30
in reactie op Dehnus Nörder
Reageer op
Hebben we het nog niet gehad over de zg. olifantenraces, vrachtwagens die elkaar inhalen met 2 kmh verschil in snelheid.
Die zorgen voor de meeste overlast en ongelukken, inclusief files...
-
Je zal wel zeggen "daar hebbie hem weer met z'n utopiaanse stokpaardje", maar ook dit probleem wordt een non-probleem als we hier met 8 miljoen mensen zouden wonen i.p.v. 18.
Sterker nog, een blind paard zou met 200 kmpu nog geen schade aan kunnen richten want er is dan niemand om tegenaan te botsen op ons absurd grote snelwegnet. Ok, Murphy's law blijft natuurlijk van kracht maar dan moet je wel erg veel pech hebben.
Voorlopig blijven we echter met die 18 zitten en als die 140 kmpu meer files gaat opleveren t.g.v. meer aanbotsingen dan geldt ook hier weer "ieder nadeel hep z'n voordeel". De totale constrictie van het gehele wegennet zal dan verspoedigt worden en de gevolgen niet te overzien. Misschien dat men dan gaat nadenken. Maar..."I wouldn't hold my breath" zeggen de Britten dan zo mooi.
-
Geweldig plan, los van het feit dat je overdag bijna nergens meer hard kunt rijden. Doet mij denken aan dé oplossing voor het fileprobleem in Nederland door Johan Cruijff: als je sneller kunt rijden, ben je eerder van de snelweg af en dus komt er dan meer ruimte voor andere auto's
Logisch toch?
-
Inderdaad, men zou Cruijff een plek moeten bieden op Joop, ben benieuwd welke oplossingen hij bedenkt voor de problemen waar Nederland mee kampt...
-
ste Joop redactie
Zet de agenda nu eens zelf kom bij dit soort nieuws met een debat over rekeningrijden en de KM heffing
Dat is een veel goedkopere aanpak dan het subsideren van asfalt aannnemers.
-
Fantastisch plan !!!!! Eindelijk op tijd thuis voor het eten.
In feite zal er niet veel veranderen.
Veel mensen rijden toch al 140 km. per uur.
-
Erg kortzichtig.
De mensen die nu 140 rijden gaan dan 160 rijden, wel goed voor de staatskas overigens.
-
Jan B, di 24 augustus 2010 20:29
in reactie op Christina de Vries
Reageer op Jan
Hetzelfde hebben we gezien bij de verhoging naar 120 km/h.
-
Ach, het meeste is hier al gezegd. Links lijkt traditioneel tegen een verhoging (want; milieu, chronisch onnodig linksrijdend, Prius-rijder) en Rechts lijkt vóór verhoging (want; druk, afspraak, Audi-rijder).
Waar het voorstel (dacht ik) voor is, is om een meer dynamische snelheid in te voeren en op locaties 120/130 als top in hanteren ipv 100. En dat is op die plaatsen volkomen terecht: neem nou de 3-baans A16 tussen Dordrecht en Breda, of A12 tussen Den Haag en Gouda, of A4 tussen Nieuw-Vennep en Den Haag, enz.
'Vroegah', toen we nog 2CV en Kevers reden, mocht men op de A13 120km p/u karren. In een tijd dat we auto's met 5 Ncap-sterren rijden en deze ook nog eens 30x schoner zijn, schroeven we steeds meer snelheden terug. Omdat het drukker is geworden, zegt men dan. Nou, buiten de spitsen om valt dat erg mee.
Ik vind het een goud plan om hinderlijke 100km stukken te schrappen en 120 opschroeven naar 130.
-
Roelf Turksema, di 24 augustus 2010 20:00
in reactie op Ridder van de Nacht
Reageer op Roelf
Heeft niets met druk, afspraak en audi te maken, meer met egoïsme, het onvermogen om rekenschap te houden met of verantwoording te dragen .....
-
natuurlijk, want iedereen die rechts stemt bezit alleen die eigenschappen.
-
Er zijn nu eenmaal mensen die zich meer rechten toedelen op de snelweg dan anderen. En dan heb ik het over de mensen die zich niks van een snelheidslimiet aantrekken, en ander verkeer als obstakels ziet.
Dus: wie ziet een andere auto als een mede-weggebruiker, of als obstakel die in de weg rijdt?
-
Blijkbaar iedereen die rechts stemt ofzo. Ik verzin het ook niet.
-
Heeft niets met druk, afspraak en audi te maken, meer met egoïsme, het onvermogen om rekenschap te houden met of verantwoording te dragen
------------
Wat? Om te vinden dat er op voldoende snelwegen in NL, waar nu 100km geldt, 130 gereden kan worden? Stel je nu je niet een beetje aan?
In een tijd dat auto's vele malen zuiniger, schoner, veiliger en gemakkelijker te besturen zijn geworden (niet onbelangrijk) is op veel plaatsen de maximum snelheid gereduceerd, ipv verhoogd. Er zijn plaatsen in NL waar dat storend en onredelijk is. Dat is waar dit om gaat. Het gaat hier niet om dat notoir onverantwoord hard rijden toegestaan moet worden.
-
Roelf Turksema, wo 25 augustus 2010 01:07
in reactie op Ridder van de Nacht
Reageer op Roelf
Dacht je nu echt dat die 100km/h zo uit de lucht is komen vallen?
Hoeveel zuiniger en veiliger en schoner moeten auto's worden om de al aangerichte schade te verhelpen?
Is het je recht om zelf uit te maken hoe hard je rijd of is het iets wat we samen afspreken, met iedereen en alles rekening houdend en vervolgens een ruime veiligheids marge in bouwen.
Of is het iets wat we aan een lobbyclubje over kunnen laten?
Gemakkelijk te besturen? Dus ook voor iemand van 70 jaar? Enig idee hoe snel die kunnen reageren? Dus maar een rijverbod vanaf 65 afkondigen?
Storend en onredelijk zijn bumperkleven en rechts inhalen.
Ik scheur regelmatig met ongeveer 108km/h uur om 06:00 over de afsluitdijk, ook wel eens met 125. Maar dan moet ik wel héél veel haast hebben.
Vroeger ook met 265km/h, maar toen wist ik nog niet beter. Ehh, echte kilometersdan wel, met de auto nooit sneller dan 245 of zoiets.
Zelfs in Duitsland ben ik daarmee opgehouden, gewoon koffie mee, op tijd weg en 130 max, dan moet het wel rustig zijn. Nederland is te klein voor 130, er rijden hier ook 2cv's op de weg.
Wanneer 100 je niet snel genoeg gaat, koop dan een auto die lekker zit, eentje met een betere stereo en luister naar radio 1, rijden moet wel leuk zijn, vooral als het werkgerelateerd is,geen stress.
-
Rob van Koot, di 24 augustus 2010 22:30
in reactie op Roelf Turksema
Reageer op Rob
Nee we hebben haast want we moeten met steeds minder, steeds meer onrendabelen van een uitkering voorzien. Makkelijk toch, zo'n reactie uit de onderbuik. Kan ik ook zie je wel! Jij weer?
-
Ik rijd in een Fiat Seicento, een Fiat 600 zo u wilt. Die auto heb ik zelf betaald, rijdt 1 op 20 met een top van 150.
Als de mannen hier dan toch hun geslachtsdeel willen vergelijken.
-
Isis Maät, di 24 augustus 2010 18:17
in reactie op YggY ...
Reageer op Isis
LOL
;-))))))))))
-
Ach, kreeg vandaag nog een middelvinger van een vrouw uit een auto van Beiers merk, die vond dat ik niet snel genoeg doorreed terwijl ze de eerste mogelijkheid om mij rechts te passeren direct benutte. Ze kon niet eerder rechts erlangs omdat ik ook gewoon aan het inhalen was.
-
Hahaha, de fascinatie met grote auto's en snel rijden heb ik ook nooit begrepen.
-
Hahaha, de fascinatie met grote auto's en snel rijden heb ik ook nooit begrepen.
=========================
Ik wel, frustratie en stress .. lol
-
mooi initiatief yggy, ik doe mee. Ik heb bijna het kleinste geslachtsdeel, oeps, auto uit de BMW familie: 118i (20% bijtelling woot!) full option, 3 deurs (want 5 deurs is voor burgers met labradors en kiddies!)
-
Jo Wekker, di 24 augustus 2010 20:39
in reactie op YggY ...
Reageer op Jo
"Ik rijd in een Fiat Seicento, een Fiat 600 zo u wilt. Die auto heb ik zelf betaald, rijdt 1 op 20 met een top van 150."
==============
Is het zo ongewoon dat je je eigen auto betaald. Vind ik heel normaal.
"Als de mannen hier dan toch hun geslachtsdeel willen vergelijken. "
==============
Jij hebt wel een heel kleintje
-
hihi, mijn auto is ook heel klein, maar ze is ook een meisje in mijn ogen!
Ze brengt me overal en is paars, heerlijk zuinig, 100 km/u op de snelweg, ik kom er vanzelf, kwestie van op tijd vertrekken heet dat.
-
YggY ..., di 24 augustus 2010 23:06
in reactie op Kikker Landje
Reageer op YggY
Het grappige is wel dat wanneer ik een weddenschap aanga met een Hummer om van Groningen naar Maastricht te rijden, ik in mijn Fiat 600 dus en we spreken tevens af dat we exact de snelheidsregels in acht nemen, ik waarschijnlijk eerder in Maastricht ben want die Hummer moet geheid een keer tanken onderweg.
En als ik dan op een terras ergens op de Vrijthof mijn tweede espresso bestel dan komt die Hummer een keer aankakken want een parkeerplaats is met zo'n aso-bak ook niet gauw gevonden.
Daarom moet ik altijd zo lachen als ik zo'n Hummer zie, stumpers zijn het.
-
Heb jij een Fiat 600 ?!! Een echte met de motor achterin ?
Ik had er zo een in 1970 of zo, er werd toen ook mee ge-raced in dezelfde klasse als met de mini coopers.
In Argentinië wordt er nog steeds mee ge-raced, maar dan hebben ze 1 1/5 liter motoren en turbo blowers die 200 pk leveren.
Het lulligste en bijna meest gebouwde autootje ter wereld. Ik zou er graag zo een willen hebben en het liefst in een heel saaie kleur.
Met on-opvallend uitgebouwde wielkasten.
Wat een lol zou ik hebben als er zo'n fuckwit met z'n PC Hooft tractor wil duwen, of zo'n omhooggevallen Bayerische Motoren Werke baliekluiver. Van die figuren met veel geld maar nul rijvaardigheid of technische kennis, die nog nooit hebben gehoord van "power to weight ratio". Héérlijk lijkt me dat, zo'n kreupel zestiger jaren karretje die al die eikels weg blaast.
Ik schaam me diep en het zal er ook wel nooit van komen hoor maar toch......
-
Goed plan, kan wmb nog 20 km/u bij. Mijn BMW wordt vanaf 160km/u steeds zuiniger. Kan niet wachten tot VVD/CDA op het bordes staat!
-
Er moeten meer borden komen waarbij je de snelheid kan regelen. 'S nachts is er vaak geen hond op de weg en staan er nog borden van 100. Het zou bevredigend zijn dat je voor al dat belastinggeld dan wel 140 op de linker rijbaan mag. Op de rechter rijbaan hou je het bij 100 of 120 afhankelijk van de situatie met op en af ritten. Er werd ook geopperd om minder op en afritten en meer lokaal verkeer te regelen. Dit voorkomt files. Het stond in het stukje in de Kampioen van de ANWB. Nadeel van meer lokaal vervoer is de overlast voor de lokale bevolking.
-
Wie harder wil rijden dan 120 is welkom in de intercitytrein zou ik zeggen!
-
Ik rij in een leasebak van +_ ?50000,--, een SAAB.
Dat ding haalt makkelijk 220 kruissnelheid met twee vingers in mijn neus. Ik erger me al decennia lang over die achterlijke 100 km op snelwegen. Ik juich 140 km toe, hoewel liever meer!
-
jaap vos, di 24 augustus 2010 17:34
in reactie op Teun de Beuker
Reageer op jaap
mooi ben je tenminste dood als je een keer crashed want met 100 km/h heb je een kans dat je nog gehandicapt raakt en kost je de maatschappij alleen maar geld. Opgeruimd staat netjes, er zijn genoeg mensen.....
-
Zjen Zen, di 24 augustus 2010 17:40
in reactie op Teun de Beuker
Reageer op Zjen
Aha! Nu heb ik je wat beter in beeld;
Met 2 vingers in je neus!
-
Isis Maät, di 24 augustus 2010 17:47
in reactie op Teun de Beuker
Reageer op Isis
Grote vent!!!!!!!!
-
Zeer Voornaam, di 24 augustus 2010 17:53
in reactie op Teun de Beuker
Reageer op Zeer
"Ik rij in een leasebak van +_ ?50000,--, een SAAB.
Dat ding haalt makkelijk 220 kruissnelheid met twee vingers in mijn neus. Ik erger me al decennia lang over die achterlijke 100 km op snelwegen. Ik juich 140 km toe, hoewel liever meer!"
"mooi ben je tenminste dood als je een keer crashed want met 100 km/h heb je een kans dat je nog gehandicapt raakt en kost je de maatschappij alleen maar geld. Opgeruimd staat netjes, er zijn genoeg mensen....."
Nou dat geluk zullen we wel niet hebben.
Het lijkt me meer waarschijnlijk dat hij op een voorligger die 80 rijdt knalt en zo een botsing van 60km/u maakt. Die voorligger heeft dan voor de rest van zijn leven last van een wiplash.
Ik ben best voor 140km/u maar dan ook net zo vaak een afslag als op de Franse tolwegen, eens in de 50 km. Kompleet dom plan dus.
120 of 140 scheelt op een afstand Eindhoven-Amsterdam 6 minuten. Moet je wel van station tot station 140 rijden.
-
2 vingers in je neus is toegestaan, zo lang je maar niet belt.
Of het veilig is is een ander verhaal.
Ik zou zeggen, pak de trein, daar kun rustig en veilig in je neus peuteren.
-
Teun de Beuker, di 24 augustus 2010 20:27
in reactie op Christina de Vries
Reageer op Teun
Twee vingers in de neus is een oud Hollands gezegde weet je wel.
Ik peuter nooit in mijn neus achter het stuur.
Wel als ik thuis voor de TV zit en er komt weer zo'n links TV programma voorbij waar dan weer de zoveelste oud politicus uit de mottenballen is getrokken.
Tip, tip, tip. Ik weet er nog eentje n.l. HANNIE van LEEUWEN (CDA)
Die hebben we nog niet gehoord! Bellen maar zou ik zo zeggen.
-
Wel als ik thuis voor de TV zit en er komt weer zo'n links TV programma voorbij .......
==============================
Dat zijn goede berichten want je kijkt er kennelijk wel naar, misschien steek je er nog wat van op.
Volgens sommigen zijn alle programma's op de PO links, kijk maar uit voor een bloedneus :-)
-
Isis Maät, di 24 augustus 2010 18:25
in reactie op Teun de Beuker
Reageer op Isis
Vast en zeker: maatje pink!!!!
-
YggY ..., di 24 augustus 2010 18:30
in reactie op Isis Maät
Reageer op YggY
Heb ik je op een idee gebracht
:-)
-
Isis Maät, di 24 augustus 2010 18:46
in reactie op YggY ...
Reageer op Isis
Ja, wilde fantasieën.
;););)
-
Met twee vingers in je neus?
Ik had liever dat je twee tenen in je neus stopt, je mag zelf raden waarom.
-
Gavi Mensch, di 24 augustus 2010 22:00
in reactie op Teun de Beuker
Reageer op Gavi
Hahaha, die jongens toch, pochen over de grote en dure bak, @Frits en @Contra en natuurlijk @ Jo en @Teun, nooit gehoord van de uitdrukking, hoe groter de auto, hoe kleiner 'het geslachtsdeel' ?
Komt ook wel overeen met mensen met een grote 'bek', die grote auto bedoel ik...
;-)
-
YggY ..., di 24 augustus 2010 22:45
in reactie op Gavi Mensch
Reageer op YggY
hoe groter de auto, hoe kleiner 'het geslachtsdeel' ?
============
Je bent zo'n beetje de enige die heeft begrepen waarom ik de link legde tussen de grootte van de auto met de grootte van het geslachtsdeel.
Maar er waren er ook een paar die die uitspraak niet kenden.
-
hahahaha, nee dat was duidelijk anders hadden ze vast gezegd dat ze mini reden......
-
Jan B, di 24 augustus 2010 23:34
in reactie op Gavi Mensch
Reageer op Jan
Dat gaat niet altijd op. Neem de Alfa Romeo. Vaak niet de grootste bakken maar de rijders...........problemen daar he. Ja daar!
-
zeg dat maar tegen Yggy, die is er mee begonnen
;-)
-
Statistisch is harder rijden meer ongelukken. Maar dat is bij ongewijzigde mentaliteit. Zoals Jan B hieronder zegt, nederlanders missen de discipline of de instelling die nodig is in verkeer met hoge snelheid. Als je dat eerst weet bij te sturen, gaat het aantal slachtoffers omlaag. Als je dat constateert, kan de maximumsnelheid omhoog, zodat je per saldo weer op het huidige aantal slachtoffers uitkomt. Niet andersom doen!
Ik denk niet dat ik ook nog eens mijn persoonlijke wens aan de overige hier toe moet voegen. Bedenk wel, dat je niet alleen zelf 140 mag, maar al die idioten ook.
-
Ik meen dat bij verhoging met 10 km/h een geluidswal ten minste één tot enkele meters hoger moet worden. Ik neem aan dat men dat in de berekening voor komende begrotingen dat ook mee gaat nemen?
-
Wat een tendentieuze kop toch weer boven dit geknipt- en geplakte artikel uit andere media. Funest voor het milieu is de huidige fileproblematiek (en het is daarnaast ook een enorme economische strop). Maar dat is een volledig andere discussie. Trouwens, alle auto's verbieden van 6 jaar en ouder zou ook enorm schelen.
Natuurlijk is het een goede zaak als de maximumsnelheid omhoog gaat op momenten dat dat kan. Dan hebben de mensen die erg veel afdragen aan de schatkist vanwege de absurde BPM in dit land ook nog eens lol van hun ronkende machines...
-
Jan B, di 24 augustus 2010 17:35
in reactie op Calvin Hobbes
Reageer op Jan
Maar dat is een volledig andere discussie.
Nee dat is het niet. Een verhoogde maximumsnelheid op deeltrajecten leidt tot een verhoogde fuikwerking en dus meer files.
-
Dat is wel degelijk een andere discussie; verhoging van de maximumsnelheid staat los van de fileproblematiek.
Om dat op te lossen, moet er gewoon meer asfalt komen...
-
Aanpassing van de regels is niet nodig.
Gewoon het gedoogbeleid doortrekken naar het verkeer. 140 moet af en toe kunnen als je er een goede reden bij kunt bedenken (bijv: ik had haast).
-
Al dat linkse gedoe van deze site....dit plan is gewoon konings
lekker dadelijk in mijn benzineslurpende hummer over de snelwegen!
-
Jan B, di 24 augustus 2010 17:41
in reactie op Baruch de Spinoza
Reageer op Jan
Uitkijken dat je niet botst. De passieve veiligheid van de Hummer is belabberd.
-
De grote Nederlandse wijsgeer Johan Cruyff zei het al, mensen: "Hoe hoger de maximumsnelheid, hoe korter ik op de snelweg zit, dus hoe minder files. Da's logisch."
-
Puik plan! En wie zei dat bruin 1 niet met adequate oplossingen zou komen? De daadkracht valt me wat tegen daarentegen; ik zeg 160 km/u uur. Op alle snelwegen. Nederland minder vol (Meer ongelukken en meer met dodelijke afloop) en de klimaatverandering een flinke push.
Drill baby drill!
-
Een andere optie zou kunen zijn de wegen te privatiseren.
De eigenaar kan dan na een degelijke risicoanalyse bepalen hoe hard er op zijn weg gereden mag worden.
-
Zjen Zen, di 24 augustus 2010 15:52
in reactie op Heerlijk Helder Hoppe
Reageer op Zjen
LOL>Henry.
-
In Nederland 140 rijden kan toch alleen nog maar op zondag.
-
Behalve op autoloze zondagen.
-
Wat een slap verhaal van PVC.
Gewoon naar 180 km/u. De remweg is dan zo lang dat automobilisten meteen de Noordzee in kukelen. Ook een oplossing voor het fileprobleem. Dat zet pas zoden aan de dijk.
-
Maar dan wel met een stevige betonnen biels vlak langs de vluchtstrook. Kunnen de aanstaande boomklevertjes mooi hun prachtig opgepoetste Hummers tegen parkeren met 180 km/h.
-
Er zijn al genoeg mensen die 140 of nog harder rijden. Als we dat de toegestane snelheid maken kun je er dus op rekenen dat die mensen nog eens 20 tot 40 km harder gaan rijden.
Files worden volgens mij veroorzaakt doordat die hardrijders zich klemrijden op een langzaam (aan de snelheid houdende) rijdende auto of een inhalende vrachtwagen. De wisselingen in toegestane snelheden zijn nu al onduidelijk en vaak slecht aangegeven, dat gaat dus ook nog veranderen per tijdstip van de dag? Lekker duidelijk!
Hoe harder we rijden, hoe meer ongelukken, ja duhh
-
Nee die te hard rijders veroorzaken niet de files. Wees gerust, ik neem het niet voor ze op, te hard rijden hoort bestraft te worden.
Maar je zegt het zelf al, veel opstoppingen worden veroorzaakt door inhalend verkeer. Maar dan wel 'langzaam inhalend' verkeer, zoals vrachtwagens of auto's die onder de 120 rijden.
Ik merk dit altijd op snelwegen waar ik rij, ik rijd altijd netjes 120 als het kan. Als iemand 100 rijd voor me dan haal ik deze in als het kan en rijd ik weer 120 als het kan.
Vaak rijd ik dan naar de volgende opstopping... en meestal zie ik dan dat dit komt door inhalend verkeer dat te sloom rijd.
Maar echte lange files ontstaan gewoon door knelpunten in het verkeer. Die moet je gewoon effectiever maken, doorstroom verbeteren. Niets met snelheid te maken.
Ik ben dan ook geen voorstander van verhogen van de snelheid, onze wegen zijn al vrij smal en ik vind als ik 140 rijd (ja heb dat wel eens per ongeluk gedaan) dat het dan behoorlijk lastig is.
-
Ok, ik ben voor verhoging van maximum snelheid. Maar wat ik niet snap is wat autoritaire leiders toch altijd hebben met Die Autobahn...
-
Laat ze eerst maar gewoon overal 120Km/u regelen. Er zijn ZOVEEL plekken op de nederlandse snelwegen waar zonder reden borden voor 100 of 90 kmu staan.
-
Hoeveel van de 760 verkeers doden vorig jaar zijn er op de snelwegen gevallen?
Niet zo veel denk ik.
140 kan op sommigen stukken / tijdstippen makkelijk.
-
, di 24 augustus 2010 15:09
in reactie op Dead Rising
Reageer op
Helaas is het niet iedereen gegeven de situatie adaequaat te beoordelen.
-
Dat zijn de mensen zonder rijbewijs, of met een brommobiel.
-
Zou het echt waar zijn?
Mijn stem wordt zo langzamerhand verguld.
Wat een topkabinet:
- Werken aantrekkelijker maken.
- Rijden leuker maken.
- Wonen veiliger maken.
-
Zjen Zen, di 24 augustus 2010 15:34
in reactie op Peet Van Velzen
Reageer op Zjen
Verguld?
Het is niet alles goud wat er blinkt Peet.
-
Geen Mening, di 24 augustus 2010 21:03
in reactie op Peet Van Velzen
Reageer op Geen
Rijden leuker maken? Het is geen speelgoed. Het is een vervoersmiddel.
Hoe gaat wonen eigenlijk veiliger worden? Iedereen een gratis extra slot ofzo?
-
YggY ..., di 24 augustus 2010 16:20
in reactie op Dead Rising
Reageer op YggY
Hoeveel van de 760 verkeers doden vorig jaar zijn er op de snelwegen gevallen?
===============
760 verkeersdoden is natuurlijk veel te weinig dus laten we de snelheidslimiet maar verhogen.
1000 verkeersdoden lijkt me een mooi streefgetal.
-
x x, di 24 augustus 2010 16:41
in reactie op YggY ...
Reageer op x
Leuk dat schreeuwen van 760 doden. Maar ze vallen bijna niet op snelwegen... Wel vallen ze onder jogeren. En ook door alcohol.
Zelfs zonder auto.... 1900 per jaar.
Een alcohol verbod zou veel veiliger zijn. Hoor je niemand over omdat iedereen (bijna) alcohol drikt. Kortom NIMBY.
Mensen die niet of nauwelijks autorijden zeggen dat je best 80 kunt rijden. Mensen die veel en vaak rijden willen wel wat harder.
-
Weinig ambitieus 1000. Typisch Hollands die zesjes cultuur. Als 'we' er werkelijk voor gaan, moet 2000 verkeersdoden makkelijk kunnen. Het is een enorme impuls voor de economie.
-
Het ziet er goed uit voor de vrije jongens en meisjes. Eerst het vrije woord en nu gaan we voor de vrijheid van de automilist.
Dus dat wordt onbeperkte snelheid, lekker met het mobieltje bellen, rechts inhalen en ook geen richting meer aangeven. Maar dat laatste gebeurt al een tijdje.
Het gevolg: de heer in het verkeer, die bestaat niet meer.
-
Cor, wat heeft bellen, rechts inhalen, en geen knipperlicht gebruiken, met het voorstel van PVC te maken. Gebeurt vaak hier, ik noem dit stemmingsmakerij.
-
Nou, 140km p/u zou ik geen razen willen noemen, maar als we dan toch iets doen eerst eens die plaatsen waar de maximumsnelheid 100 is zonder duidelijke reden eens optrekken. Voor de rest lijkt het me een slecht plan, maar wacht eens , dat kabinet is er toch nog niet eens ? En dan nog: hoe relevant zijn dergelijke voorstellen als je toch de godganselijke dag vaststaat. Ook een beetje zonde van de Joop-ruimte om daar dan weer aandacht aan te schenken...en zonde van mijn tijd dat ik daar dan weer op reageer :)))
Overigens voor diegenen die nog de droom koesteren dat je in Duitsland volledig los kan gaan: het stikt er van de stukken snelweg waar wel maximumsnelheden gelden en anders dan hier houdt men zich daaraan en wordt er ook iets forser gehandhaafd. Verder is het alhier gebruikelijke in discussie gaan met gezagsdragers iets minder geaccepteerd.
-
M Haarlemmer, di 24 augustus 2010 15:06
in reactie op Peter Volta
Reageer op M
Precies. Dat verhaal over 140 is symboolpolitiek. Er zijn tegenwoordig steeds minder plekken waar je zelfs nog 120 kunt. Laat ze zorgen dat de wegen erop gemaakt zijn dat je gewoon 120 kunt in plaats van 90. Daar schieten we met zijn allen een stuk meer mee op.
-
Ik zou de verhoging naar 140 Km per uur een goed idee vinden. Ik zit al 22 jaar langs de weg en 140 is prima te doen buiten de spits om. Tussen de 140 en 160 begint zo'n 2,4 liter ook mooi te zoemen. Ik moet wel lachen om de boeroepers die met hun 1.0 Corsa (Ben Vermeer - dat is pas vervuilend) klagen als ze in Duitsland (je weet wel WO2/PVV wat moet je daar) hun barreltje voor een auto gooien die er met 200 aan komt. (Nee, rekening houden met het overige verkeer is alleen voor rechtse hardrijders.) Een tip voor de milieu maffia en de "groene" autobezitters/ barrelrijders: Als je met 90/100 ineens naar links gaat zonder te kijken, rijdt de gemiddelde middenklasser dwars door jou en je auto heen. En die middenklasser bestuurder stapt zonder verwondingen uit. De politie/brandweer weet hier alles van. Ikzelf rij al die 22 jaar zonder schade/ongevallen omdat ik alleen maar rekening hou met andere bestuurders, ik weet dat er veel kneuzen zijn met de instelling "je mag hier 120, dus als ik hier met 100 naar links schiet ben ik niet in overtreding." Of: "Waarom je spiegels gebruiken als je knipperlicht het maar doet."
Het is allemaal jalouzie - van kleine mensjes met kleine auto's en kleine wereldjes, iedereen die anders is moet maar in Duitsland gaan wonen want = PVV.
-
Gavi Mensch, di 24 augustus 2010 15:02
in reactie op frits demeyer
Reageer op Gavi
[.........rijdt de gemiddelde middenklasser dwars door jou en je auto heen..........]
Wat een hufter, reed zeker te hard om op de borden te kunnen kijken.....
Je ziet zo de auto achter je reactie..... en niet alleen de auto!
-
Jij houdt volgens eigen zeggen wel rekening met anderen maar dat anderen wel eens een schone(re) leefomgeving willen en hart voor het milieu hebben, komt niet eens bij je op. Dan vraag ik je...
Kom maar eens naar Rotterdam waar op sommige plaatsen de snelweg door je huiskamer dendert.
-
Peter Volta, di 24 augustus 2010 15:53
in reactie op Fatima Bloodhooft
Reageer op Peter
Op de noord- en oostring geldt een maximum van 80 km pu en op het west en zuidgedeelte wordt de zaak volledig verstopt door vrachtverkeer, dus je opmerking snijdt althans waar het de snelheid betreft geen hout. Mijn persoonlijk aversie richt zich overigens op het container- en bloemenvervoer, naar mijn mening verreweg de gevaarlijkste chauffeurs. Echte hardrijders zie je rond Rotterdam helemaal niet om al eerder vermelde reden. Verder zijn weefvakken notoir gevaarlijk.
-
Vertel me niks, ik woon in Rotterdam en kom rij bijna dagelijks door die huiskamers, waar 80 nog te snel is!
-
Jan B, di 24 augustus 2010 15:40
in reactie op frits demeyer
Reageer op Jan
2.4 liter. Die decimaalpunt alleen al. En dan zeker ook nog zo'n knorrende 5-cilinder. Het leven begint bij 3 mijn waarde. Met zes pitten in lijn.
-
Het hoeft bij mij geen 3 te zijn, maar mijn zespitter in lijn juicht dit plan van harte toe. Rond de 130-140 is hij zuiniger dan bij 120..
-
Peter Volta, di 24 augustus 2010 15:47
in reactie op frits demeyer
Reageer op Peter
In dat verband (oude barrels) een vraagje: wat houdt die roettest bij de apk eigenlijk in ? of is er helemaal geen test ? Ik verbaas me er regelmatig over dat er van die roet-, olie of allebei uitbrakende busjes dan wel helemaal hippe klassieke maar afgeragde landrovers voor me rijden, dat zoets is toegestaan. Enige optie om niet te stikken is snel inhalen of je airco dichtzetten.
-
Jan B, di 24 augustus 2010 16:07
in reactie op Peter Volta
Reageer op Jan
Die roettest wordt alleen uitgevoerd bij diesels. Bij benzine en LPG motoren wordt alleen de CO-uitstoot gemeten. Kwalmende diesels die toch door de roettest komen kwalmen dus hoofdzakelijk gassen uit en geen roetdeeltjes.
-
Dus rijden op mengsmering is gewoon toegestaan ? :)))
-
Jan B, di 24 augustus 2010 17:34
in reactie op Peter Volta
Reageer op Jan
Zolang het geen roet oplevert bij een diesel en de CO-waarden goed zijn bij LPG of benzine wel. Auto's met 2-takt motoren zijn echter een ander verhaal: als klassieker volgens mij nog toegestaan maar nieuw niet meer op kenteken te zetten.
-
Jan B, di 24 augustus 2010 15:54
in reactie op frits demeyer
Reageer op Jan
iedereen die anders is moet maar in Duitsland gaan wonen want = PVV
Weer zo'n schrijnende misvatting. De PVV zou in Duitsland niet geaccepteerd worden. De duitse evenknie (NPD) wil maar niet doorbreken, wordt bedreigd door een verbod en kan zich verheugen in een warme belangstelling van de veiligheids en inlichtingendiensten.
-
x x, di 24 augustus 2010 17:11
in reactie op Jan B
Reageer op x
Het leven begint bij M3. En die snort niet...
-
Ze hadden zeker ter ontspanning naar zomergast Paul Verhoeven gekeken. Licht raakt men geinspireerd door dit die zondagavond getoonde fragment
http://www.youtube.com/watch?v=Ix7xEMcQRok&feature=related
-
Zjen Zen, di 24 augustus 2010 14:42
in reactie op Han van der Horst
Reageer op Zjen
LOL!
Deze kun je ook waarderen..alles wat langzamer. http://www.metacafe.com/watch/34201/road_rage/
-
YggY ..., di 24 augustus 2010 14:48
in reactie op Han van der Horst
Reageer op YggY
Kunnen we het ook iets meer bij de tijd houden
http://www.youtube.com/watch?v=G7emvjYeLZ0
Mooie he :-)
-
Isis Maät, di 24 augustus 2010 15:17
in reactie op YggY ...
Reageer op Isis
''Mooie he :-)"
Het spijt me, Yggy. Deze lawaaimonsters mogen voor mij allemaal verboden worden. Hier zijn we het een keer niet eens.
;-)
-
YggY ..., di 24 augustus 2010 16:18
in reactie op Isis Maät
Reageer op YggY
Hier zijn we het een keer niet eens.
===========
Hoeft ook niet hoor, we hoeven het ook niet altijd eens te zijn
maar je wordt er geen cent minder waard door.
-
, di 24 augustus 2010 14:28
Reageer op
Het lijkt me een prima gedachte.
Helpt ook in één moeite door tegen overbevolking.
-
Het is de ultieme wens van Maximele Verhagen. 60 te hard wordt dan 200.
Een dienstauro met demissionair minister Maxime Verhagen heeft eind mei op de A2 te hard gereden. Zijn auto reed 150 kilometer per uur, op een weg waar 90 is toegestaan. Het kan zo zijn dat de chauffeur te hard heeft gereden omdat ik laat was vertrokken bij een afspraak?, zegt Verhagen. ?Als dat zo is, neem ik daarvoor de verantwoordelijkheid op me.?
-
Het schiet niet heel veel op de snelheid van 120 naar 130 te verhogen. En iedereen rijdt nu 125, dat wordt dan 135. Het is al vaker aangetoond dat er minder verontreiniging is bij hogere snelheden.
Dat je op een brede weg 's nachts 120 mag rijden i.p.v. 100 vind ik logisch.
Veiligheid + milieu (ook geluid) redenen moeten zwaarder wegen dan 1 tot 5 minuten tijdwinst.
-
Huub Geluk, di 24 augustus 2010 14:10
in reactie op Vaclav Klaus
Reageer op Huub
Wat een kolder,
Hoe harder je rijdt, hoe meer energie dat kost en dus hoe meer brandstof je gebruikt.
-
Per minuut inderdaad wel ja.
Maar per kilometer?
Ligt aan het type motor/auto
-
M Haarlemmer, di 24 augustus 2010 14:39
in reactie op Heerlijk Helder Hoppe
Reageer op M
Dat is niet correct. Luchtweerstand neemt kwadratisch toe met de snelheid. Dat is een natuurkundig feit. Hoe sneller je gaat, hoe meer energie er nodig is om je in beweging te houden.
Het is natuurlijk zo dat je in het stadsverkeer meestal nóg meer verbruikt. Maar dat heeft niets met de snelheid te maken maar puur met het feit dat je dan veel moet optrekken. Telkens als je remt gooi je die energie gewoon weg (behalve als de auto remenergie terugwint).
Het feit is: een constante, hogere snelheid is zuiniger dan een fluctuerende lagere snelheid. Maar als je eenmaal gewoon constant rijdt, dan neemt het verbruik altijd toe wanneer de snelheid toeneemt!
* Een kleine specificering hierbij: het maakt nog wel uit of je op een toerental zit dat meer of minder ideaal is. Je kunt bij 70 km in de 4e versnelling meer verbruiken dan bij 80 of 90 in zijn 5 omdat de motor dan beter in zijn ideale toeren zit. Maar ook dat effect is niet van toepassing bij de 100 - 120 - 140 discussie, tenminste niet bij normale auto's want dan rijdt je al in zijn 5 bij 100 km.
-
Topgear toonde een keer een Prius die vol gas reed, gevolgd door een BMW M3, beide autos reden dezelfde snelheid. De prius had uiteindelijk meer verbruik.
-
M Haarlemmer, di 24 augustus 2010 15:08
in reactie op Heerlijk Helder Hoppe
Reageer op M
Dus? Dat heeft niets te maken met de vraag of harder rijden minder zuinig is. Natuurlijk heeft elke auto zijn eigen 'ideale snelheid' maar dat neemt niet weg dat harder rijden meer energie kost.
Zowel voor die Prius als die BMW geldt: als ze langzamer waren gaan rijden waren ze minder gaan verbruiken en als ze harder waren gaan rijden dan juist meer.
-
correctie: meer vervuiling bij hogere snelheden uiteraard
-
Had ik al begrepen uit de rest van je posting. :)
-
De enige reden waarom Nederland zo goed scoort qua verkeersveiligheid op de snelweg is omdat de spits ervoor zorgt dat half Nederland stilstaat. Niet voor niets is in Nederland de luchtkwaliteit slechter dan in veel andere Europese landen. Dat komt naast de hoge bevolkingsdichtheid ook door een verkeersbeleid wat decennia gefaald heeft.
Maar terug naar bovenstaand stukje. Die maximumsnelheden moeten kritisch tegen het licht gehouden worden om te kijken hoe de doorstroming verbeterd kan worden. Net als met die 80-kilometer zones waar sinds de invoering de luchtkwaliteit weliswaar verbeterd is, maar de doorstroming van het verkeer is op sommige trajecten ernstig verslechterd, wat weer resulteert in meer vervuiling.
Er wordt enkel gekeken of op rustige trajecten de snelheid omhoog kan van 120 naar bijvoorbeeld 130 of 140 kilometer per uur. Men wil het onderzoeken en kijken of de resultaten wat opleveren. De soep wordt hier alweer veel te heet gegeten.
-
"De soep wordt hier alweer veel te heet gegeten."
>>> Soep moet je heet eten en je redenering gaat niet op. De verkeersdoorstroming wordt niet beter door de maximumsnelheid te verhogen, maar door te zorgen dat zoveel mogelijk met dezelfde snelheid gereden wordt en door de verkeersinvoegingen te doseren m.b.v. stoplichten. Dat de doorstroming op de A10 richting de Coentunnel niet verbeterde nadat daar 80 km was ingevoerd kwam doordat tegelijkertijd de verkeersinvoegingen in omvang toenamen.
-
Jan B, di 24 augustus 2010 14:43
in reactie op Jan L.
Reageer op Jan
"Er wordt enkel gekeken of op rustige trajecten de snelheid omhoog kan van 120 naar bijvoorbeeld 130 of 140 kilometer per uur. Men wil het onderzoeken en kijken of de resultaten wat opleveren"
Met mensenlevens experimenteer je niet.
-
Jan L., di 24 augustus 2010 14:56
in reactie op Jan B
Reageer op Jan
Met mensenlevens experimenteer je niet? Wat een populistische uitspraak. In Duitsland en Frankrijk geldt bijna overal 130 km/uur en dat kan hier ook prima zonder dat dat extra verkeersslachtoffers kost.
-
Jan B, di 24 augustus 2010 15:45
in reactie op Jan L.
Reageer op Jan
Ooit de franse of met name de duitse autosnelwegen vergeleken met die fietspaden die in Nederland voor autosnelweg moeten doorgaan? Het nederlandse wegennet is ongeschikt voor hoge snelheden. Daar is niets populistisch aan, dat zijn de feiten.
-
Gelijk heb je Jan B.
In Nederland zijn de snelwegen tamelijk smal en voelen alleen maar smaller aan als je harder rijd. Dat is in Duitsland wel anders.
-
sam tosha, di 24 augustus 2010 16:06
in reactie op Jan L.
Reageer op sam
Jan, weet niet of je weleens in het buitenland met de auto hebt gereden, maar in heel Europa staat het met grote regelmaat bij elke stad vast. Ook in landen waar de bevolking niet toe of zelfs afneemt (Spanje) De hoofdoorzaak dat er overal steeds meer files staan, is dat er per hoofd van de Europese bevolking jaar naar jaar steeds meer kilometers wordt gereden.
Nederland is voor een groot deel een stad; de Randstad. In het buitenland is de maximum snelheid bij iedere stad beperkt. In Frankrijk bv veelal tot 90 km/u
-
En ook in hele grote landen waar de afstanden enorm zijn:
http://www.depers.nl/opmerkelijk/504056/Chinezen-dagenlang-in-file.html
één km per dag, hahaha , laat maar gewoon zoals het is, sneller thuis zijn kost gewoon teveel!
-
Zjen Zen, di 24 augustus 2010 17:32
in reactie op Gavi Mensch
Reageer op Zjen
LOL Gavi. Het kan altijd erger.Hahaha.
-
Eens temeer een bewijs dat de PVC coalitie uit leeghoofden bestaat. Het nederlandse wegennet is volstrekt ongeschikt voor snelheden boven de 120 km/h. Zelfs 120 is al op een aantal plaatsen veel te ruim. De rijstroken zijn te smal, de verkeersdichtheid is te hoog. Bovendien krijg je een versterkte fuikwerking bij de overgang van hoge naar lagere maximumsnelheden en dus meer files en ongevallen. Daarnaast mist de nederlander de discipline die gevraagd is bij echt hoge snelheden. Ik heb duizenden kilometers over duitse autosnelwegen gereden met gemiddelde trajectsnelheden tussen 130 en 140 km/h en met uitschieters tot 170 km/h. Dan merk je wat voor eisen je aan je rijgedrag, je voertuig en bovenal de weg moet stellen om een en ander veilig te laten verlopen. In Nederland is aan die eisen niet voldaan. Het zoveelste stoere jongensgeluid van 2 lieden die maar niet volwassen willen worden (Rutte en Wilders).
-
Voor de PVV geldt, net als ooit voor Madame De Pompadour:
Après nous le déluge.
(Na ons de zondvloed)
-
Huub Geluk, di 24 augustus 2010 14:15
in reactie op Isis Maät
Reageer op Huub
Ik ken er nog een paar:
Ikke Ikke Ikke en de rest kan Stikken!!
En deze vind ik ook toepasselijk:
Opzij opzij opzij, maak plaats maak plaats maak plaats.....
-
VVN en Groenlinks moeten dat wel roepen vanuit hun dogma's. Ik vind het een goed voorstel. Vierbaans en rustig op de weg? Dan 140. Daar zijn nou juist die dynamische snelheidsborden boven de weg goed voor. Snelheid aanpassen aan omstandigheid. Uitstekend.
-
Prins Pils, di 24 augustus 2010 14:16
in reactie op Rob van Koot
Reageer op Prins
"Vierbaans en rustig op de weg? Dan 140."
>>> En het milieuvervuilingsprobleem, zowel qua CO2 als fijnstof? Dat negeren we weer gewoon? Hoezo linkse hobby's?????
-
Rob van Koot, di 24 augustus 2010 17:28
in reactie op Prins Pils
Reageer op Rob
Inderdaad is dat een non issue. Auto's worden steeds schoner dus dat maakt niets meer uit. Op naar 140 en snel een beetje:)
-
Prins Pils, di 24 augustus 2010 19:52
in reactie op Rob van Koot
Reageer op Prins
"Inderdaad is dat een non issue. Auto's worden steeds schoner dus dat maakt niets meer uit."
>>> De bedoeling is dat de CO2- en fijnstofuitstoot minder wordt, Einstein.
"Op naar 140 en snel een beetje:)"
>>> Dat de PVV nog de term 'linkse hobby's' in de mond durft te nemen toont in combinatie hiermee ondubbelzinnig haar politieke hooliganistische mentaliteit aan!
-
sam tosha, di 24 augustus 2010 15:58
in reactie op Rob van Koot
Reageer op sam
Er is een andere constante omstandigheid: de wereld warmt op, door de CO2 uitstoot van de mens. Maar aan de andere kant heb je misschien wel gelijk; wat extra uitstoot kan de temperatuur in Siberië net dat duwtje geven dat we het smelten van het permafrost en de enorme hoeveelheid van CO2 die er dan ontstapt de schuld kunnen geven dat we straks met z'n allen op de Utrechtse heuvelrug kunnen gaan bivakeren
-
Enige nuancering ...
Van de 760 doden vallen er nauwelijks slachtoffers op de snelwegen...
Zijn meestal jongeren, 18-26 jaar en man en in het weekend.
De ongelukken op snelwegen zijn kop staart botsingen tijdens file. En hier en daar een dode op de snelweg (alleen bijna nooit door snelheid).
Ter info... Aantal sterfgevallen door alcohol per jaar:1.900
Misschien daar ook eens wat aan doen....
20.000 doden door autovervuiling??
Heeft u een bron? Er sterven in NL ongeveer 130.000 mensen per jaar.. Dan zou 15% omkomen door autovervuiling?
-
Goed plan! Op grote stukken van de snelwegen kan dat veilig. Ik ben zelf het bewijs en velen met mij.
De grote hoeveelheid en variëteit aan wisselende informatie en beboetbare bevelen van de overheid op, boven en naast de snelwegen is veel gevaarlijker.
-
"Ik ben zelf het bewijs en velen met mij."
>>> En roken is dan zeker ook niet slecht voor je, gezien dat er ook bejaarden te vinden zijn van in de 90 die hun hele leven lang gerookt hebben? Wat een intelligentie!
-
[Ik ben zelf het bewijs ]
Misschien is het wel handig om het woordje 'nog' in die zin te plakken
[De grote hoeveelheid en variëteit aan wisselende informatie en beboetbare bevelen van de overheid op, boven en naast de snelwegen is veel gevaarlijker.]
Lees je die dan?
Die borden waarop staat : ......daar kun je mee thuiskomen.....?
Of lees je alleen die slogans die waarschuwen voor boetes.
http://www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=14282
-
Wat een grandioos toekomstig kabinet wordt dit. Ik ben trots op Wilders en zijn jongens.
-
Gavi Mensch, di 24 augustus 2010 14:24
in reactie op johan brinkman
Reageer op Gavi
gelukkig dat geert en de jongens zo aan je denken. Neem hen mee op een ritje ..... lekker doortrekken mag vast wel.....
hardrijders zijn doodrijders....
http://vimeo.com/6288945
-
Onze goede vriend Benz is gemaakt voor lange afstanden en snelheid.
Als je 100 rijd voel je aan hem dat hij vooruit wil en hij begint dan bijna te steigeren van ongeduld. Maar hij houdt zich maar in. Had hij maar in Duitsland moeten blijven!
Weet je, als ik dan ook weer dit zoveelste a-sociale en perverse plan van van rechts lees, heb ik de neiging om te zeggen, "best, als ze dan uitsluitend elkaar en zichzelf maar doodrijden". Ik zal het niet zeggen, daar ben ik te netjes voor, maar ik denk het wel!
-
G.B. Piranesi, di 24 augustus 2010 14:09
in reactie op Fatima Bloodhooft
Reageer op G.B.
Dit idee heb ik ook niet bedacht, ik ving het op. De Ring Rotterdam elke zondagochtend vrijgeven voor de bedenkers. Geen maximumsnelheid.
-
Mag het dan wel pas als mijn man gepasseerd is om op zijn werk te komen? ;)
-
Piet de Geus, di 24 augustus 2010 14:23
in reactie op Fatima Bloodhooft
Reageer op Piet
"Onze goede vriend Benz is gemaakt voor lange afstanden en snelheid.
Als je 100 rijd voel je aan hem dat hij vooruit wil en hij begint dan bijna te steigeren van ongeduld."
Even een vraagje tussendoor: praat je ook tegen hem?
-
Dagelijks. Een goede vriend moet je koesteren. ;)
-
YggY ..., di 24 augustus 2010 14:43
in reactie op Fatima Bloodhooft
Reageer op YggY
Daar kan niemand iets op tegen hebben.
Een mooie gedachte, zonder twijfel.
-
ik vind 120 hard zat. in Duitsland durf ik nauwelijks een vrachtwagen in te halen want dan komt er weer een idioot met aanvankelijk 200 km/h al knipperend en middelvinger opstekend vreselijk verontwaardigd op je achterbumper zitten..
-
Zjen Zen, di 24 augustus 2010 13:54
in reactie op ben vermeer
Reageer op Zjen
Ik snap je wel Ben. Maar lekker effe doortrekken is ook een kunst.
-
ben vermeer, di 24 augustus 2010 14:00
in reactie op Zjen Zen
Reageer op ben
met een 1.0 liter corsa is dat zelfs een hele grote kunst..
-
Zjen Zen, di 24 augustus 2010 14:16
in reactie op ben vermeer
Reageer op Zjen
Ja, nou ja, dan moet je achter de vrachtwagen blijven hangen of je niks aan trekken van die knipperlichten achter.
-
ben vermeer, di 24 augustus 2010 14:40
in reactie op Zjen Zen
Reageer op ben
Ik rijd mijn corsa voor wat ie waard is.. dus dat geknipper kan me wat.
Maar ik vind het asociaal dat sommige weggebruikers vinden dat ze daar 200 km/h moeten rijden, terwijl dat gezien het verkeersbeeld absoluut onverantwoord is.
Dat geldt ook voor Nederland, waar er zat lui vinden dat ze 140 of harder moeten rijden, terwijl het hartstikke druk op de weg is.
-
YggY ..., di 24 augustus 2010 14:21
in reactie op Zjen Zen
Reageer op YggY
Maar lekker effe doortrekken is ook een kunst.
============
?
:-)
-
Zjen Zen, di 24 augustus 2010 14:29
in reactie op YggY ...
Reageer op Zjen
Ik hou van snelheid YggY.
echt.
Maar ik heb nog nooit een bekeuring gehad voor te hard rijden.Al 38 jaar niet.
O, jawel! 1 keer, toen zat ik me op te winden over mijn bijrijdster.
:)
-
Dus je bent het wel eens de jongens van de PVC?
Of bedoel je dat je het lekker vind om even te scheuren ( ik ook ) maar het niet doet omdat je een gevaar wordt voor je medeweggebruikers?
De dooie hardrijders laten 'als erfenis' vaak nog iemand achter op de afdeling Intensive Care, daarna in een verpleeghuis of een revalidatiecentrum.
Het zijn niet alleen van die opgeschoten ventjes in een zwart decibellen spugend monstertje, die vaak veel te hard rijden........
-
Zjen Zen, di 24 augustus 2010 15:51
in reactie op Gavi Mensch
Reageer op Zjen
Ik scheur best wel maar altijd op plekken waar ik dat effe kan doen.
Ik hou van de vrijheid die me dat even laat voelen..ik weet ut Ik weet ut, heel aanvechtbaar. Maar het IS wel zo. :)
Zoals gezegd , ik heb 1 bekeuring voor te hard rijden gehad en dat was voor 12 km te hard. Valt dus wel mee.
Ik heb eerlijk gezegd een bloedhekel gekregen aan autorijden in Nederland vanwege de enorme stress en drukte en files. Ik voorkom zoveel mogelijk dat ik de auto in moet Gavi.
Ik weet niet of ik het wel of eens moet zijn met een verhoging van de snelheid op bepaalde plaatsen op bepaalde tijdstippen.
Ik wil er eigenlijk niet eens meer over nadenken , ik dissocieer compleet van dit thema omdat ik me anders weer ga opwinden en hartkloppingen krijg van de stress.
Snap je dat?
-
Ik snap 't Zjen :-) Ik voel precies hetzelfde. Ik mag ook graag het gaspedaal wat dieper intrappen, moet ik bekennen... En ook ik heb regelmatig last van roadrage (mooi woord, was ook een erg leuk en lekker gewelddadig afreageerspelletje op de Playstation)... En ook ik maak er geen gewoonte van de maximumsnelheid te overschrijden en heb nog nooit een bekeuring gehad; in plaats daarvan maak ik er een sport van steeds zo snel mogelijk op te trekken. Erg slecht voor 't milieu, ik weet 't :-( Maar ik kan 't gewoon niet laten...
-
Hahaha, arme Zjen.....
I know, I know......
Ik blijf de vrijheid van autorijden lekker vinden, als compensatie ga ik af en toe met vrienden in een Landrover dwars door de Pyreneeën, niet hard rijden maar wel echt rijden.
Rustig maar het kan nog veel erger, zie mijn post van 17.08
Kortom OV is een ramp, de ovkaart een nog grotere, de wegen zijn vol, scheuren kan echt niet, de hufters met knipperlichtende bumpers zijn bijna in de meerderheid....toch maar weer fietsen?
-
Zjen, maar de meeste vrijheid voel je toch heus bij een echt paard van maar één paardenkracht, hoor. ;)
Of op een motor. De wind door je haren en dat het je de adem bijna beneemt, is het ultieme vrijheidsgevoel. Dan hoeft het niet eens 140 te gaan.
-
Jan B, di 24 augustus 2010 23:38
in reactie op Fatima Bloodhooft
Reageer op Jan
"Zjen, maar de meeste vrijheid voel je toch heus bij een echt paard van maar één paardenkracht, hoor."
Ik kan bij die dieren het contactslot en het gaspedaal nooit vinden. Niks voor mij.
-
YggY ..., wo 25 augustus 2010 00:03
in reactie op Fatima Bloodhooft
Reageer op YggY
Of op een motor. De wind door je haren en dat het je de adem bijna beneemt, is het ultieme vrijheidsgevoel. Dan hoeft het niet eens 140 te gaan.
==============
Helaas is die pret ook al jaren bedorven, ik voel de wind wel in mijn gezicht maar voor de rest word ik helaas gedwongen om een helm te dragen.
Maar goed, het plezier van motorrijden beleef ik nog steeds.
-
, wo 25 augustus 2010 10:35
in reactie op Fatima Bloodhooft
Reageer op
*of op een motor*
Zeker.
En dan na het ritje de vliegen en muggen tussen je tanden uit peuteren.......
-
En dan na het ritje de vliegen en muggen tussen je tanden uit peuteren.......
================
Het is we duidelijk dat de genoegens van het motorrijden niet aan jou besteed zijn, dat is ook niet erg want ieder diertje heeft tenslotte zijn eigen pleziertje.
Ik kan je dus waarschijnlijk ook niet duidelijk maken welk een plezier motorrijden wel niet is, dat je met een kalm gangetje over de weg rijdt terwijl het geluid van een stampende tweepitter gelijk staat aan het eerste het beste vioolconcert.
Dat je de wind om je heen voelt waaien, dat je de frisse lucht inademt, dat je rijdend over de afsluitdijk de zee ruikt, dat je door de bossen de dennen en andere bomen ruikt maar bovenal het gevoel van vrijheid wanneer je op je twee-wielige vriend door de omgeving rijdt.
Voor een motorrijder is een ieder tocht een reis, een avontuur, een uitdaging, een plezier.
Niet de bestemming is het doel, maar de reis er naar toe.
-
Of bedoel je dat je het lekker vind om even te scheuren ( ik ook ) maar het niet doet omdat je een gevaar wordt voor je medeweggebruikers? De dooie hardrijders laten 'als erfenis' vaak nog iemand achter op de afdeling Intensive Care, daarna in een verpleeghuis of een revalidatiecentrum.
Het zijn niet alleen van die opgeschoten ventjes in een zwart decibellen spugend monstertje, die vaak veel te hard rijden...
----------------------
Goh, wat vind jij jezelf goed zeg. De meeste ongelukken op de snelweg komen nog altijd door niet goed kijken bij wisselen van rijstrook of niet opletten in de file en dan ook nog in de spits.
Omdat jij jezelf een gevaar voor je medeweggebruiker vindt wanneer je te hard rijdt, dan zegt dat denk ik meer over jouw capaciteiten om een auto te besturen.
-
Gavi Mensch, di 24 augustus 2010 22:14
in reactie op Ridder van de Nacht
Reageer op Gavi
*Proest*
[Goh, wat vind jij jezelf goed zeg. De meeste ongelukken op de snelweg komen nog altijd door niet goed kijken bij wisselen van rijstrook of niet opletten in de file en dan ook nog in de spits.]
Hij is leuk, ik rijd al 40 jaar zonder ooit een ongeluk te hebben veroorzaakt of gehad, rallyerijdster in mijn jonge jaren. En ook ambulance gereden! Ik vind me normaal, hou me zoveel mogelijk aan de regels, breng andere weggebruikers niet in gevaar.
Laten we je schadepostjes en boetes over 30 jaar nog eens bespreken, als je je zelf tenminste niet een rolstoel inrijdt, dan wordt het ws wat eerder!
[Omdat jij jezelf een gevaar voor je medeweggebruiker vindt wanneer je te hard rijdt, dan zegt dat denk ik meer over jouw capaciteiten om een auto te besturen.]
Je leest heel slecht, ik zou mijn ogen maar laten testen, is wat safer als je met te hoge snelheden denkt te kunnen rijden
;-)
-
Jan B, di 24 augustus 2010 14:27
in reactie op ben vermeer
Reageer op Jan
dan komt er weer een idioot met aanvankelijk 200 km/h al knipperend en middelvinger opstekend vreselijk verontwaardigd op je achterbumper zitten..
Valt wel mee en vaak heb je in zo'n geval met een opgefokte Nederlander of Zwitser vandoen. Een Duitser laat dit meestal uit zijn hoofd. Hij begaat namelijk 4 overtredingen: bumperkleven, lichtsignaal geven, middelvinger, en (typisch duits) Noetigung. Met name dat laatste wordt hem zwaar aangerekend en Duitsland heeft een puntensysteem.
-
Dat is me al een paar keer gebeurd, maar ik moet zeggen dat ik niet zo op de nummerborden c.q. nationaliteit van die lui let. vroeger kwam het wel vaker voor..
-
Jan B, di 24 augustus 2010 15:49
in reactie op ben vermeer
Reageer op Jan
vroeger kwam het wel vaker voor..
Ja, het is op zijn retour. Ten eerste kennen tegenwoordig veel meer trajecten op de duitse autosnelwegen een snelheidsbeperking van 130 km/h of zelfs lager. Ten tweede wordt er veel strenger gecontroleerd op bumperkleven etc. En er is relatief veel politie actief op de duitse autosnelwegen.
-
toch blijf ik erbij; 120 is hard zat in Nederland.. Ik zou veel liever het beroemde kwartje terugkrijgen.
-
Jan B, di 24 augustus 2010 20:19
in reactie op ben vermeer
Reageer op Jan
Het wegennet is Nederland is ook helemaal niet geschikt voor hogere snelheden. Allemaal aangelegd uitgaande van een maximum snelheid van 120 km/h of minder.
-
Voor zover mij bekend wordt jaarlijks onderzocht wat de gevolgen van de autovervuiling voor de volksgezondheid zijn. Heb voor het laatst 2 jaar geleden het resultaat gelezen: circa 20.000 Nederlanders sterven jaarlijks aan de gevolgen van de autovervuiling. Ik denk voor de meesten een niet erg aangenaam sterven. De economische schade werd toen geschat op 20 tot 40 miljard per jaar. Een groot deel van de kinderen groeien op met een tot 50% verminderde longfunctie (laten we de wajang nog maar even in stand houden).
Dat VVD/PVV weinig respect hebben voor mens en milieu is dacht ik ondertussen wel algemeen bekend. Voor de CDA-er zou ik nog even in herinnering willen brengen dat zij met dit standpunt de schepping van hun god nog meer in gevaar brengen dan zij al deden.
-
Het goede rentmeesterschap van het CDA, in een moeite door naar het grofvuil.
-
De domheid van de op handen zijnde PVC-coalitie kent werkelijk geen grenzen. Heeft die coalitie nou nog niet in de gaten dat er werkelijk bakken geld binnenkomen met bekeuringen van mensen die nu al 130 of 140 rijden.
Deze maatregel kost toch alleen maar geld ?
-
Precies dat is de reden om de maximale snelheid op te schroeven. Mensen (PVC-electoraat?) krijgen nog het meest de bekeuring voor 6, 8 of 12km te hard. Daar staat dan een bedrag van 26 euro of iets meer voor. Dit wekt meer irritatie dan dat het ongepast gedrag voorkomt (want was het de intentie van de bestuurder om te hard te rijden?) Al met al zal het niet veel oplossen maar dat men zich er hooguit prettiger bij zal voelen (en denk dat dat nou juist de bedoeling is...)
Het is maar wat je dom noemt.
-
""Uit onderzoek is gebleken dat mensen hun rijvaardigheden onderschatten." neem aan dat ze overschatten bedoeld
het wordt pas gevaarlijk bij verschillen in snelheid, als iedereen 140 rijd is het niet gevaarlijker dan dat iedereen 100 rijd, pas als er 1 100 rijd en 1 140 dan wel.
dat en minder inhalen, als je vergelijkt met duitsland en helemaal de vs (waar iedereen gewoon in een baan rijd en daar blijft).
milieu is een drogreden, een moderne auto rijd bij die snelheid gewoon net zo schoon als bij 100, een stuk schoner dan in de stad ook, de enige "verliezers"zijn de hybride autos die slepen met die snelheid dat dode gewicht mee
-
"dat en minder inhalen, als je vergelijkt met duitsland en helemaal de vs (waar iedereen gewoon in een baan rijd en daar blijft)."]
en 100 rijdt.
-
Ton evertsen, di 24 augustus 2010 15:58
in reactie op clara legêne
Reageer op Ton
de snelheid is in de vs niet meer nationaal geregeld (de rechter vond het een zaak van de staten is immers hun grond, hun wegen) dus het varieert sommige staten is het nu 80 mijl (130km per uur)
in florida was het meen ik op een tolweg ook zoiets, op zich maakt het voor de veiligheid niet zoveel uit, op de momenten dat de politie niet de staats/county/municipal kas aan het spekken is kijken ze ook meer naar de mensen die een afwijkende snelheid hebben dan naar de snelheid mbt de limiet, als iedereen rond de 90 zit is dat niet zo'n probleem, ja rond plaatsen als orlando met veel toeristen die zich pas op laatste moment realiseren dat ze eraf moeten of dat de afrit links zit
-
M Haarlemmer, di 24 augustus 2010 13:56
in reactie op Ton evertsen
Reageer op M
> een moderne auto rijd bij die snelheid gewoon net zo schoon als bij 100, een stuk schoner dan in de stad ook
Schoner in de stad: dat kan kloppen want je bent niet steeds aan het optrekken.
Echter dat je net zo zuinig 120 of 140 rijdt als 100 is absoluut onzin. Hoe hoger je snelheid hoe groter je luchtweerstand. Om die luchtweerstand te overwinnen moet je gewoon meer brandstof verbranden. Zo simpel is het. Het verschil in verbruik tussen 100 en 120 is al flink, laat staan tussen 100 en 140.
-
Héhé, eindelijk, m'n 3L V6 automaat schommelde altijd tussen twee versnellingen in bij 130, maar boven de 150 rijdt hij een stuk beter, da's dan nog goed te betalen ook, t/m 169 km/h geen probleem meer met voorkomen, lekker knallen! Oh jah, niet vergeten om mijn km onkosten even omhoog te schroeven, voor niets gaat de zon op natuurlijk, ha, wat dacht je wat.
-
Jan B, di 24 augustus 2010 14:13
in reactie op Roelf Turksema
Reageer op Jan
lekker knallen
Achterop een vrachtwagen neem ik aan.
-
Jan B, di 24 augustus 2010 14:17
in reactie op Roelf Turksema
Reageer op Jan
Automaten zijn voor bejaarden. Koop een wagen met een schakelbak dan ben je van dat geswitch tussen 2 versnellingen af. En als je echt problemen hebt met een versnellingspook en een koppelingspedaal dan is een oud dafje met variomatic aan te bevelen: geen gependel tussen versnellingen maar een continue overgang.
-
Zjen Zen, di 24 augustus 2010 14:45
in reactie op Jan B
Reageer op Zjen
Ah, De Daf sport! Met hardtop! Oker met zwart.
Geweldig autootje was dat. Ik trok sneller op dan elke BMW!
-
Jan B, di 24 augustus 2010 14:51
in reactie op Zjen Zen
Reageer op Jan
Ik trok sneller op dan elke BMW!
Met dank aan de traploze automaat.
-
Zjen Zen, di 24 augustus 2010 15:21
in reactie op Jan B
Reageer op Zjen
Mocht de Variomatic weer gemaakt worden dan wil ik er weer 1.
Absoluut.
Zelfs elektrisch.:)
-
Fantastisch zo'n Dafje. Ben zelf jarenlang uitgelachen om dat ding, maar ik was altijd sneller weg bij het stoplicht!
-
Deed je rem het niet Irma?
; )
-
Het mooie van die variomatic was dat ie net zo snel achteruit kon als vooruit. Ik herinner me nog de oubollige afleveringen van Te Land, Ter Zee en in de Lucht met erg flauw commentaar van André van Duin; mijn favoriete onderdeel was toen ook het Achteruitrijden in die variomaticjes... :-)
-
Jan B, di 24 augustus 2010 17:27
in reactie op Winston V.
Reageer op Jan
Jammer dat dat hele variomatic-systeem wat in onbruik is geraakt. Volvo heeft het nog een tijd toegepast in de 340-serie en de Daf 66 die men nog een aantal jaren als Volvo 66 heeft geproduceerd maar daarna was het helaas afgelopen.
-
Alweer een gevaarlijk idee uit die pastic koker.
Het kan niet op.
-
Mark Bosma, di 24 augustus 2010 22:29
in reactie op Joop Schouten
Reageer op Mark
Goh Joop, wie zorgt alweer voor de tweedeling in dit land.
-
Ikke is slim en rechts vooral gevaarlijk
-
Ik rij nergens zo gespannen als op de Nederlandse autowegen.
Wat een stress!
Op de Duitse autoweg voel ik me prettiger.Ook daar is het ook druk maar het passeerverbod voor vrachtwagen wordt veel meer ingezet.
Op de Amerikaanse autowegen voel ik me helemaal relaxed en kom ik ook na een rit van 6 uur redelijk fris op mijn bestemming.
-
Dat valt mij ook altijd op als ik na een buitenlandvakantie de grenzen van dit landje passeer Zjen.
De gejaagdheid, de idiote risico's die genomen worden, dat domme bumperkleven... enz.
Dit bij elkaar opgeteld heeft de woordvoerder van VVN logischerwijs gelijk.
Nu kunnen wij straks misschien allemaal in een split second vlammend de pijp uit gaan.
Hoeveel kinderen zullen daarbij zitten vraag ik me dan altijd af.
Idioot voorstel.
-
Zjen Zen, di 24 augustus 2010 13:53
in reactie op Joop Schouten
Reageer op Zjen
EN ik erger me kapot aan die maximum snelheden borden boven de weg; kom je na 25 km file rijden aan bij de reden; een werkje aan een brugpijler, een wegversmalling over een lengte van pakweg 15 meter, op zondag, geen hond te zien. Niks aan de hand.
De aangegeven snelheid varieert van 90 naar 50 naar 70 en weer naar 50 en dan weer naar 90 en dan weer naar...en elke keer stokt de hele zaak en schuift het als een harmonica in elkaar.
Daar krijg ik roadrage van. Grrrrrr.
-
Ik krijg een visioen van die mannetjes op het theaterbalkon in Sesamstraat.
Nu met een vrouwtje erbij.
: )
Mooi woord: Roadrage.
Deze is nieuw voor me.
-
Zjen Zen, di 24 augustus 2010 14:18
in reactie op Joop Schouten
Reageer op Zjen
Road Rage?
Kijk effe Joop.
Dan weet je het meteen.
LMOA!
http://www.metacafe.com/watch/34201/road_rage/
-
Geweldig leuk Zjen.
tnx.
: )
-
Rob van Koot, di 24 augustus 2010 17:30
in reactie op Joop Schouten
Reageer op Rob
Ga eens in Duitsland kijken, ik erger me juist aan de traagheid als ik van de Franse of Duitse snelweg kom. Wij gaan juist ontoelaatbaar traag in dit land.
-
YggY ..., di 24 augustus 2010 13:44
in reactie op Zjen Zen
Reageer op YggY
Op de Duitse autoweg voel ik me prettiger.Ook daar is het ook druk maar het passeerverbod voor vrachtwagen wordt veel meer ingezet.
===========
Ik woon gelukkig op een steenworp afstand van de Duitse grens dus ik rij inderdaad, voornamelijk op de motor, meer in Duitsland dan in Nederland.
Ik heb daar veel meer ruimte en er staat niet om de honderd meter een flitspaal.
En er is geen snelheidsbeperking op de Autobahn.
-
Jan B, di 24 augustus 2010 14:11
in reactie op YggY ...
Reageer op Jan
"En er is geen snelheidsbeperking op de Autobahn"
Vergis je daar niet in. Het aantal trajecten zonder snelheidsbeperking is tegenwoordig relatief klein.
-
, di 24 augustus 2010 14:34
in reactie op YggY ...
Reageer op
Yggy, je wilt me nu toch niet vertellen dat jij een van die zielkranke gekken bent die met vaartjes van 180 kmh over de autobahnen scheuren??Néé, hè??
Mijn schoonzoon scheurt met mijn dochter en kleindochter in zijn motor-met- speciaal-gemaakt zijspan door Europa op vakantie.
En ik zit de godganselijke dag in angst dat ze een idioot tegenkomen die zich niet realiseert waar hij mee bezig is.
For your information:
Ik scheurde ooit zelf met een jawa door mijn eigen studiestad:
Amsterdam.
-
Yggy, je wilt me nu toch niet vertellen dat jij een van die zielkranke gekken bent die met vaartjes van 180 kmh over de autobahnen scheuren??Néé, hè??
==================
Nee hoor, die van mij gaat niet harder dan 160
maar rijdt wel 1 op 23.
-
, di 24 augustus 2010 14:51
in reactie op YggY ...
Reageer op
Mijn kar rijdt 1 op 20, HDI, Diesel.
Heeft me nog nimmer in de steek gelaten.
-
Dan ben ik duur. 1 op 17.
-
Ik met m'n Solex over de Omringdijk.
Heftig joh!
Ik was altijd de snelste.
Achteraf hoorde ik altijd dat daar een file was ontstaan.
Ik heb nooit enig voertuig vóór me gezien en snap het nog steeds niet.
: )
-
, di 24 augustus 2010 15:01
in reactie op Joop Schouten
Reageer op
Mop, als ik de kans krijg en er is een héél lege weg voor me rij ik rustig 160 kmh.
Alleen kost het dan wel nogal wat brandstof.................
-
, di 24 augustus 2010 15:02
in reactie op Joop Schouten
Reageer op
Oh, ik snap het al, je had een eend en reed altijd voorop??
-
Misschien dat ik bovenop een eend heb gezeten Cat.
Ik vond wel eens wat veertjes tussen de spaken.
------
De Omringdijk is gemiddeld ongeveer 3 meter breed en 125km lang.
Passeren blijft een probleempje:
http://www.google.nl/images?client=safari&rls=en&q=omringdijk&oe=UTF-8&redir_esc=&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=gsVzTOK1EMqSswbat9CpCQ&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CDMQsAQwAw&biw=981&bih=949
http://nl.wikipedia.org/wiki/Westfriese_Omringdijk
-
, di 24 augustus 2010 15:08
in reactie op Joop Schouten
Reageer op
Oh, Joop, breek me de bek niet los!!
Mijn allereerste vriendje had een solex, en ik moest altijd minstens een halve straatlengte meedraven voor ik achterop kon springen................
-
Verhoging maximumsnelheid = Minder inkomsten voor politie en justitie. Meer kosten gezondheidszorg. Moet daarom dat eigen risico omhoog?