-
NRC van vanavond ( 13 oktober, 2010): "Leers eerst op gesprek bij Wilders", ofwel op het maatje. Dit lijkt toch op een bevestiging van de werkelijke macht bij dit marionettenkabinet Wilders 1.
En hoe diep individuele CDA'ers bereid zijn om door het stof te gaan voor de lokroep van het pluche, blijkt wel uit een aantal citaten in het NRC-artikel die Leers over Wilders gedaan heeft in het verleden.
Maar ja, dat wisten we ook al van Verhagen, de CDA-voorman ( 10 maart, 2010, Noordwijk).
Hier komt er alvast eentje:
"Leers heeft in het verleden felle kritiek geleverd op de uitspraken en anti-islamitische politieke ideeën van Wilders. Zo omschreef hij Wilders eens als de „vleesgeworden voorman” van alle „ordinaire vuilspuiers” op internet. "
-
Bij het Nieuwsuur gisteravond was er een profiel over Mark Rutte. Blijkbaar zijn Churchill, Thatcher en Reagen grote voorbeelden van hem. Sorry hoor maar ik denk dat Churchill, Thatcher en Reagen nooit of ooit in zee zullen gaan met een ultra-rechtse, discriminerende en ondemocratische één-man beweging (de PVV)!!! Hebben jullie de buitenlandse reacties in o.a. The Economist, BBC World en The Guardian gelezen? In ieder geval niet iets om trots te zijn. Een gemiste kans wat mij betreft!
-
Al die reacties op de benoemingen in het komende kabinet Rutte / Verhagen zijn natuurlijk wel vermakelijk en soms terecht, soms onterecht.
Maar het lijkt mij voor links vooral zaak dat we onszelf realiseren met wat voor politieke tegenstander we te maken gaan krijgen. Ik heb daarom eens wat sterke punten op een rij gezet van het komende kabinet. Graag uw mening:
1. Rutte. Is een vriendelijke, opgeruimde en optimistische persoon. Dat steekt af tegen de indruk die veel mensen van links hebben: zuur, zeurderig.
2. Rutte, opnieuw. Zijn manier van besturen, hij gunt iemand iets, hij maakt vrienden. Er staat een mooi achtergrond artikel in de Volkskrant van gisteren dat de stijl van Rutte nog eens illustreert. Dit gaat absoluut zijn kracht worden als minister president.
3. Tijdsgeest. Nederland verrechtst enigszins, eigenlijk vooral door de LPF en de PVV , niet zozeer door de VVD. Nederland is ook verrechtst door de afkeer van het CDA van de PvdA; het CDA is opgeschoven naar rechts.
4. De gedeelde afkeer van links bij de drie partijen en vooral bij PVV en CDA. En de onderlinge band die men heeft gekweekt tijdens de formatie.
5. De retoriek van Wilders. Die heeft zijn top nog niet bereikt. Daaronder begrepen zijn retoriek tegen links.
6. Over het regeerakkoord is de algemene indruk denk ik toch dat het wel mee valt en dat het erger had gekund. Ik zeg niet dat ik dat vind, ik heb alleen de indruk dat dit een beetje het beeld is in Nederlland.
7. Wellicht dat het kabinet de economische wind weer in de rug krijgt. Het dieptepunt van het economische dal is immers al geweest.
Mijn voorlopige conclusie is dat de politieke tegenstander van links absoluut niet te onderschatten is. Leer uw tegenstander goed kennen, zou ik zeggen, en onderschat hem niet. (Het lijkt wel voetbal ;).) Ik hou er ook rekening mee dat deze coalitie nog wel wat aanhang gaat winnen. De PVV is nog niet uitgegroeid, het CDA gaat wellicht weer wat herstellen, en de kans is groot dat er een Rutte-effect gaat optreden.
Ik zou ook graag willen discussieren over wat links hier tegenover zou moeten zetten.
Daarvoor is het naar mijn mening belangrijk dat we van een taboe af komen. Regelmatig constateer ik dat de zwakke punten van links op Joop.nl maar moeizaam besproken kunnen worden. Het is misschien ook niet zo vruchtbaar om over die zwakke punten te discussieren met mensen die sowieso je tegenstander zijn en die we hier op Joop.nl ook hebben.
Maar ik merk ook dat binnen links veel gevoelige onderwerpen maar heel moeizaam vanuit het besef van een gemeenschappelijk doel besproken kunnen worden. Kijk maar eens naar hoe fel er soms gereageerd wordt op mensen die zich links van het spectrum opstellen maar die het aandurven eens op een andere manier tegen de zaken aan te kijken.
En dan eens kijken wat we daaraan gaan doen, aan de eigen linkse opstelling zowel als aan hoe we oppositie voeren tegen een naar mijn mening niet te onderschatten kabinet.
Ik wil niet pedant overkomen en ik zal niet ontkennen dat dit soort discussies op diverse plekken natuurlijk wel plaatsvinden. Ik zit hier niet iets nieuws uit te vinden. Maar ik zou graag eens op zo'n manier discussieren op Joop.nl in plaats van steeds weer een links - rechts discussie te voeren.
Samenvattend:
- Ken je tegenstander, onderschat hem niet.
- Ken je eigen zwakheden en doe er iets aan, probeer sommige zwakheden om te zetten in je sterke punten.
(NB: Ik gebruik de termen links en rechts puur om politieke groeperingen aan te duiden. Dat de indeling in links en rechts niet meer volledig recht doet aan de vraagstukken van deze tijd en dat dat een van de problemen is waar links voor staat, dat realiseer ik me.)
(NB 2: Ik ben niet zo geinteresseerd in wat de tegenstanders van links hiervan vinden, maar meer hoever we met alle links / progressief betrokkenen hier op Joop.nl kunnen komen.)
-
YggY ..., zo 10 oktober 2010 16:52
in reactie op Erik Does
Reageer op YggY
Maar ik zou graag eens op zo'n manier discussieren op Joop.nl in plaats van steeds weer een links - rechts discussie te voeren.
====================
Laat ik beginnen vast te stellen dat ik me vaak in je mening kan vinden dan hebben we daar alvast geen verschil van mening over.
Ik stel ook vast dat ik nog steeds vind dat ik links ben en dat onderscheidt mij van rechts en daarom hecht ik er ook waarde aan om de term links en rechts te blijven gebruiken.
Ik deel je visie over Rutte niet, als Rutte inderdaad die bevlogen politicus voor moet stellen met idealen, desnoods rechts, dan had hij bij voorbaat de PVV uit moeten sluiten en dat had iedere weldenkende partij moeten doen. Ik heb het al vaker gezegd en ik herhaal wat dat betreft mijzelf, de PVV opnemen in iedere vorm van samenwerking is heel erg fout omdat de PVV heel erg fout is. De PVV is een heel erg foute en ondemocratische club en had op ieder vlak uitgesloten moeten worden.
Rutte had van mij krediet gekregen als hij erin was geslaagd om een brede, maatschappelijk gedragen, regering te vormen. Rond het midden zijn er voldoende partijen voorhanden om een gedegen, stabiele regering te vormen en dat had niet perse paars hoeven zijn, ik had het prima gevonden als ook het CDA had meegedaan.
Volgens Rutte heeft hij een regeringsakkoord bereikt waarbij rechts Nederland zijn vingers af kan likken en met die ene opmerking ging hij ernstig de fout in want hij geeft daarmee aan dat hij alleen maar een boodschap heeft aan rechts Nederland en dat de rest, die niet rechts is, kan verrekken en die opmerking en die gedachtegang vind ik een aankomend MP van Nederland onwaardig.
Wat betreft de discussie hier op Joop. Joop is wat mij betreft net even wat te open voor deelname. In toenemende mate erger ik mij aan de Troll-activiteiten van de PVV-adepten. Ik erger mij aan de PVV-adepten die niets anders doen dan wisselen met aliassen, de boel lopen te zieken en zich uitermate denigrerend uitlaten over andersdenkenden. Ik zou persoonlijk liever hebben dat op Joop de deelnemers gekoppeld worden aan de IP-adressen en derhalve ook maar één naam aan kunnen nemen.
De kans op een normale discussie wordt stelselmatig ondergraven door die PVV-adepten en daar erger ik mij bijzonder aan.
Ik ben links en ik wil best discussiëren met mensen van andere politieke richtingen, ook de rechtse richting maar ik weiger te discussiëren met de PVV-adepten die hier lopen te trollen.
Ik onderschat de komende regering geenszins, ik ben er zelfs uitermate bang voor omdat ik een kaalslag vrees voor alles wat me lief is. Ik gun deze regering dan ook het daglicht niet. De komende regering is een angstbeeld voor alles wat menselijk en sociaal is. Voor alle mensen die solidair met elkaar zijn omdat ze in een maatschappij staan die gestoeld is op voor elkaar zorgen en die die maatschappij tot een geheel maakt.
De komende regering gaat overduidelijk naar een tweedeling toe, autochtoon tegenover allochtoon en rechts tegenover links.
En dat vind ik bijzonder kwalijk.
-
Erik Does, zo 10 oktober 2010 18:17
in reactie op YggY ...
Reageer op Erik
Dank voor je reactie. Ik hoop dat er wat meer reacties komen al loopt een topic hier snel het gevaar uit het gezicht te verdwijnen.
Het gaat me er niet zo zeer om wat we van het kabinet Rutte vinden. Ik neem als ik mij tot vooral de linkse Joopers richt aan dat we dit kabinet liever niet hebben dan wel. Het gaat me er meer om dat we de politieke tegenstander goed kennen, ons voorbereiden op wat naar onze mening het meest waarschijnlijke is dat gaat komen. Zoals bijvoorbeeld de veronderstelling dat deze coalitie nog wel wat in aanhang zal winnen. En dat we onze eigen zwakke punten kennen, zodat we met dat alles bij elkaar een idee hebben over hoe er oppositie gevoerd kan worden.
Ja ik weet het, wij zijn niet degenen die die oppositie in de politiek vorm geven, dat zijn Kamerleden en andere partijbonzen. Maar het is misschien een aantrekkelijk handvat voor een leuke constructieve discussie op Joop.nl.
Wat betreft trollen, zoals je ze noemt: ja, dat is voor een discussie als die ik en misschien ook anderen zouden willen behoorlijk irritant. De afgelopen maanden is het wel eens nuttig geweest, ik bedoel, we weten nu uit de eerste hand waar we tegenop moeten boksen. Maar ik denk dat velen van ons meer behoefte hebben aan een open discussie met elkaar.
-
Bijzondere foto trouwens. Rutte lacht als een boer met kiespijn. Alsof deze man het goed voorheeft met de ambitieuze moslima. Triest en vermakelijk tegelijk.
-
YggY ..., zo 10 oktober 2010 09:57
in reactie op R. Wintjes
Reageer op YggY
Rutte denkt bij zichzelf, ik met een moslima op de foto ?
Oh,Oh, als Geert dat maar goed vindt.
Straks stopt die met gedogen en dan ben ik de ....................
-
++ Foto ++
>> Vergelijk de foto met de meeste andere foto's van Rutte en zie dat dit een *enorm* onechte, gemaakte lach is.
-
Ik vind een ministerie voor Asiel en Immigratie wel een beetje gek. Ze zijn druk bezig om allerlei ministeries op te heffen of samen te voegen, en dan komt er een ministerie bij dat de wederwaardigheden betreffend asiel en immigratie moet regelen. Wat dan?
Ik vraag me af wat zo'n ministerie moet doen, en wat de meerwaarde is boven de justitie-staatssecretaris die we eerst hadden.
Ik gun Leers van harte een baan in de regering, maar ik heb het gevoel dat hij nu met een nepbaantje wordt afgescheept. Ik ben bang dat hier veel conflicten gaan optreden met de gebruikelijke intenties van Leers om mensen hard doch waardig te behandelen.
En dit wordt toch zo'n typisch afknijp-ministerie en kinderen opsluiten ministerie.
Maar goed, we zullen zien.
-
Mark Bosma, zo 10 oktober 2010 12:57
in reactie op Rouane Rabbit
Reageer op Mark
Lees eerst het akkoord voordat je slimme dingen denkt te zeggen.
-
Als ze niet slim zijn, komt het nl. een beetje dom over.
-
Er komt een ministerpost voor assiel en immigratie, ECHTER betreffende minister (Gert Leers) zal GEEN ministerie krijgen. Zogezegd een ministerieloze minister.
-
Halsema: ‘Godsdienstvrijheid is een individueel recht’
Zaterdag 9 oktober 2010, 20:45u - Femke Halsema
Halsema: ‘Godsdienstvrijheid is een individueel recht’
“Progressieve politici nemen veel te weinig ruimte in het debat over godsdienstvrijheid. Ze laten zich in het defensief drukken door de harde, dikwijls discriminerende taal van Wilders. Ons komt een taak toe om in het gepolariseerde debat dat wij nu kennen de godsdienstvrijheid te verdedigen. Dat betekent de vrijheid om te geloven zoals jij dat wil, zonder beperkingen opgelegd door de staat”, dat zei GroenLinks-fractievoorzitter Femke Halsema vandaag tijdens haar lezing in de Jacobikerk in Utrecht .
Volgens Halsema lijkt het alsof er maar twee smaken zijn in het debat. Je bent anti- of pro-religie. Maar volgens haar is er een derde weg. “Ik ben pro-religie, noch anti-religie. Ik accepteer en respecteer godsdienst in haar maatschappelijke verschijningsvorm. Ik respecteer de behoefte van mensen om te geloven, om de Koran op hun nachtkastje te hebben
-
Mees ., za 09 oktober 2010 23:23
in reactie op Mees .
Reageer op Mees
http://tweedekamer.groenlinks.nl/node/54467
-
Als je aanhanger van het nudisme als levensovertuiging bent, dan moet je ook poedelnaakt over straat kunnen gaan, als je dat wenst. Dan moet daar ook niemand aanstoot aan nemen, dus ook niet de christenen of de moslims. Of is een godsdienst belangrijker dan een levensovertuiging ? Ik zie het verschil niet.
-
Raaf 02, zo 10 oktober 2010 12:29
in reactie op Ruud Velsen
Reageer op Raaf
Nope Ruud.
Grote delen binnen links hebben de islam heilig verklaard.
Een soort van bedreigde diersoort.
Zo zullen ze alles in het werk stellen om de groepsdruk/dwang en het orthodoxe patriarchaat ter wille te zijn terwijl de stiekeme ongelovigen (en geloof me die zijn er veel) in de steek laten.
De omkering van alle waarden.
Vroeger probeerden men het individu te emanciperen en weg te krijgen uit de groepsdruk van de christenen maar ja... dat was toen.
Links is al lang links niet meer
In die tijd waren ze zelfs voor de scheiding van kerk/Staat (nu subsidieren ze de islam) en waren ze voor de Vrijheid van meningsuiting (nu klagen ze andersdenkenden aan)
Het kan (helaas) verkeren
(lees ondermeer de uitstekende stukken van zowel Carel Brendel als Paul Scheffer of een Eddy Terstall)
-
Ik heb het wel zo'n beetje gezien met een regering van hoofdzakelijk oude zakken zonder visie, zonder ambitie.
Ik heb het wel zo'n beetje gezien met die rechtse baantjesjagers en zakkenvullers.
Ik heb het wel zo'n beetje gezien met dit Nederland.
Ik heb het sowieso wel een beetje gezien hier.
-
Ik heb het wel zo'n beetje gezien met een regering van hoofdzakelijk oude zakken zonder visie, zonder ambitie.
--------------------------------------
Een regering zonder visie van stilstand en stagnatie hebben we nu juist 3 jaar gehad met de PvdA er in.
Ik heb het wel zo'n beetje gezien met die rechtse baantjesjagers en zakkenvullers.
-----------------------------------------------
Je bedoelt die ex-PvdA bewindslieden die nu tonnen verdienen bij multinationals terwijl ze daarvoor in het kabinet zeiden hun buik vol te hebben van exorbitante salarissen?
-
Raaf 02, zo 10 oktober 2010 11:48
in reactie op YggY ...
Reageer op Raaf
Veel plezier elders.
Ik kan u landen als Nieuw-Zeeland of Australia aanraden.
Maar dan moet U wel genoeg centjes verdienen en reeds een baan hebben in het land van aankomst.Ook zult U niet kunnen rekenen op een onbeperkte stroom aan subsidies.
Of probeer Amerika.
Oké het land is wel harder maar wanneer je hard werkt en met een beetje geluk kun je daar een prima bestaan opbouwen.
-
Wat een mooi gebaar. Rutte omarmt de islam.
-
++ Wat een mooi gebaar. Rutte omarmt de islam. ++
>> Als Rutte echt de islam wil tolereren (omarmen hoeft niet eens van mij), dan moet hij eens beginnen met het zich afzetten tegen Wilders' haatzaaiende speech in Berlijn over de islam. Zie http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/wilders_speech_in_berlijn_mild_noch_ingetogen/ .
-
Het kabinet zit er -op Schultz na- gematigd, redelijk, goed tot prima uit.
Een uitzondering maak ik voor Ben Knapen.
Een vreemde linkse eend in de bijt.
Wat is in hemelsnaam zijn rol in het geheel ?
Voor Links is dit de man om 'om te turnen'
Alhoewel omturnen
Hij heeft al meerdere malen laten bijken Wilders maar niks te vinden.
Opmerkelijke beslissing.
Het zou mij niet verbazen wanneer rond dit persoon problemen zullen komen.
-
Waarnemend CDA-partijvoorzitter Henk Bleker wordt staatssecretaris van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie. Hij komt daarmee te werken onder CDA-fractieleider Maxime Verhagen, die minister wordt op dat departement.
===============
Langzaam wordt duidelijk wat er zich enkele weken terug heeft afgespeeld achter de zware eikenhouten deuren van de CDA-fractie.
Henk, jongen als jij mij nu helpt om Ab Klnk te lozen dan regel ik straks een leuk baantje voor je in de nieuwe coalitie.
Wat een ongelooflijke zooi is dit toch aan het worden.
-
Jo Wekker, za 09 oktober 2010 20:09
in reactie op YggY ...
Reageer op Jo
Wat een ongelooflijke zooi is dit toch aan het worden.
===============
Je bent het er gewoon niet mee eens en daarom spuw je je gal. Beetje zwak.
-
Jo Wekker, za 09 oktober 2010 20:16
in reactie op YggY ...
Reageer op Jo
De regering is bijna rond. Volgende week hebben we een minderheidsregering die eindelijk gaat doorpakken. Eindelijk bouwen aan wat meer zekerheid voor onze kinderen. Eindelijk wat bouwen aan veiligheid en aanpakken van daders. Ook sociaal is dit kabinet niet verkeerd. Nee, al met al een prima keuze.
-
Jo Wekker, za 09 oktober 2010 20:25
in reactie op Jo Wekker
Reageer op Jo
Deze reactie was niet aan YggY a.k.a. Yggdrasill. De redactie heeft hem verkeerd geplaatst.
-
Een goede preek meer niet. Deze woorden klinken heilig maar heb je niets aan, zolas de teksten van een verkeerde heilige boek.
-
Jo Wekker, za 09 oktober 2010 21:12
in reactie op Mostafa Mouktafi
Reageer op Jo
Welk heilig boek is verkeerd?
-
Ik vind het wel van groot gevoel voor humor getuigen dat ze uitgerekend Fred Teeven op Veiligheid te zetten, dan weet je zeker dat het onveilig word...
[quote]
Toen in 2002 Pim Fortuyn in conflict raakte met het bestuur van Leefbaar Nederland volgde Teeven hem op als lijsttrekker. Hij beweerde dat de partij 15 zetels zou halen; het werden er twee.
[/quote]
Al zal het wel goed voor de staatskas zijn om een belastingcontroleur te laten beslissen over de hoogte van de bekeuringen...
Denk alleen dat de bevolking uit woede nog meer agenten van diverse keloid tattoos zullen voorzien :-(
-
Paul Scheffers woorden gisteren8 oktober 2010 bij Pauw en Witteman:
Over de feiten rond immigratie anno 2010":
Ik citeer:
"Alsof er de laatste tien jaar niets is gebeurd.
Dus als je kijkt,er werd gesproken over de immigratie,als je kijkt de aantallen immigranten in Nederland zijn gehalveerd,als je kijkt naar de aantallen asielzoekers is nog éénderde van wat het was tien jaar geleden,dus er is al een veel restrictiever beleid gekomen,dat is op het gebied van integratie van allerlei initiatief geweest ook vanuit CDA,VVD en dan is het meerkwaardig hoe men zelf delegitimeert wat er in die afgelopen tien jaar is gebeurd en daar geen woord aan wijdt en eigenlijk doet alsof de problematiek precies hetzelfde is als tien jaar geleden.
***********
Conclusie:
Dat betekent dus dat,terwijl VVD en CDA dat weten,dat zij tijdens de campagne dezelfde taal en leugens zijn gaan gebruiken als de PVV om kiezers over te halen op hen te stemmen.
Want ze weten dat door de taal van Wilders veel mensen zijn gaan geloven in wat Wilders allemaal uit zijn duim zuigt en ze door diezelfde taal uit te gaan slaan die kiezers aan zich kunnen binden.
Hoe verwerpelijk is dat....dat je het er voor over hebt een verwrongen beeld te laten bestaan wat niet met de werkelijkheid spoort.
En als dat dan ook nog eens in strijd is met je partijuitgangspunten is dat dus helemaal merkwaardig en verwerpelijk.
Vandaar dus dat heel veel CDA coryfeeen en veel CDAleden bezwaar maken omdat zij dat weten.
Ronduit verwerpelijk wat die partijen over hebben om macht te verwerven.
Gewoon keiharde leugens verkondigen.
-
Fred Teeven...
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Het wordt kil en koud in Nederland
-
ron de boer, za 09 oktober 2010 19:39
in reactie op Pieter Pan
Reageer op ron
Fred Teeven is de enige die in staat is om een einde te maken aan de terreur van het scootertuig in Amsterdam West.
Laatst weer een juwelier doodgeschoten. Dat is voor mij het koude en kille Nederland. Maar dat zal voor u waarshijnlijk een rimpeling in de statistieken zijn.
-
Ik ben blij dat U mij zo goed kent.
Ik vind het een strenge en nietsontziende man. Die Teeven.
En weet U wat nou zo mooi is: Dat mag ik vinden, en als U daaraan de conclusie verbindt dat ik het ok vind dat er iemand in Amsterdam west is neergeknald dan moet ik toch concluderen dat het maar goed is dat U morgen kunt uitslapen want volgens mij komt U slaap tekort.
-
ron de boer, zo 10 oktober 2010 10:59
in reactie op Pieter Pan
Reageer op ron
"Ik vind het een strenge en nietsontziende man. Die Teeven."
Dat is precies wat ze nodig hebben in Amsterdam-West.
-
Fred Teeven staat juist aan de basis van de Chaos bij het OM, door alle vriendjespolitiek, zijn de goede Officieren weg, en zitten er nu allemaal bange haasjes die niet eens een proces tegenWilders aandurven, denk je nou echt dat als ze zo een windbuil al niet aan durven pakken dat ze scootertuig ook maar durven te benaderen?
En dan die belofte van meer agenten, en dan blijken dat Kippen tellers en Ponypoetsers te worden inplaats van goed opgeleide echte Agenten... Inplaats van Agenten krijgen we Bio BOA's...
Maar goed het word dus inderdaad een zooitje zoals ik al gehoopt had, want de PVV stemmers zullen het pas leren als ze op de blaren van hun keuze zitten, het is niet anders...
-
Wat fijn. Een kabinet van mastodonten. Hahaha!
-
Pardon deze reactie kwam weer op de verkeerde plek terecht :(
-
Waarnemend CDA-partijvoorzitter Henk Bleker wordt staatssecretaris van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie. Hij komt daarmee te werken onder CDA-fractieleider Maxime Verhagen, die minister wordt op dat departement.
Mooi toch.
-
YggY ..., za 09 oktober 2010 19:20
in reactie op zorba de griek
Reageer op YggY
In andere landen heet dat corruptie
Hier is het de aloude vriendjespolitiek. Het old boys network
De makke van de huidige politiek waarin de ene hand de andere wast.
Gelukkig maar dat de PVV zich de Haagse elite zo gauw eigen heeft gemaakt.
-
HET KABINET RUTTE/VERHAGEN
REGERING MET DISCRIMINERENDE PREMIER, FAUST EN EEN EXTREEM-RECHTSE GEDOGER
NEDERLAND ''TOONAANGEVEND'' IN DE WERELD, MAAR DAN AAN DE SCHANDPAAL!
Geachte Redactie en lezers van Joop.nl,
''Hij [aankomend premier Rutte] zei verder ''met energie'' van start te gaan, ernaar uit te zien om ''echt een aantal problemen'' aan te pakken en ervoor te willen zorgen dat Nederland toonaangevend in de wereld is.''
http://www.nu.nl/politiek/2351472/mark-rutte-benoemd-formateur.html
Het is bijna grappig, dat een van de strevingen van aanstaand premier Rutte is, ervoor te zorgen, dat Nederland ''toonaangevend'' in de wereld zal zijn [1]
Ervan uitgaande, dat hij dit niet als ironische grap, maar in ernst bedoelt, is het zinvol, enkele zaken op een rijtje te zetten
PVV GEDOOGSTEUN
Het VVD/CDA minderheidskabinet zal gedoogsteun ontvangen van de PVV van Wilders, een partij, wier ideogie is gebaseerd op discriminatie en belediging van de Islam als religie en moslims in het algemeen, racisme tegenover ''niet-westerse'' allochtonen in het byzonder en een hetze politiek tegen vluchtelingen, die vanwege armoede, oorlog en/of vervolging noodgedwongen hun land van herkomst hebben moeten verlaten [1]
Het is duidelijk, dat deze ideologie in strijd is met een van de meest fundamentele kernwaarden van een democratische rechtsstaat, namelijk vrijheid van godsdienst [art 6 Grondwet] en het gelijkheidsprincipe [art 1, Nederlandse Grondwet]
Iedere samenwerking met een dergelijke partij of het nu in regeer of gedoogvorm is, is dan ook een definitieve breuk met de beginselen van de rechtsstaat [2]
Terecht is dan ook deze partij door de Anne Frank Stichting als ''extreem-rechts'' gekwalificeerd [3]
Nog los van de aan de rechtsstaat toegediende kaakslag en de politiek-maatschappelijke gevolgen voor moslims, ''niet-westerse'' allochtonen en vluchtelingen, is dit niet bepaald een visitekaartje richting buitenland en dan in het byzonder niet tav de moslim landen in deze wereld
PREMIER RUTTE
VEROORDEELD WEGENS AANZET TOT DISCRIMINATIE
In het internationale verkeer zijn de premier en de regering de presentatie van een land naar buiten toe
Nog los van de gedoogsamenwerking met een extreem-rechtse partij, die al een ernstige blamage voor een land is, is ook premier Rutte destijds als Staatssecretaris van Sociale Zaken, door de rechtbank in Haarlem veroordeeld wegens aanzetten tot discriminatie [4]
Dit kan deels zijn tijdens de formatiebesprekingen gebleken fervente voorkeur voor de racistische PVV verklaren
Het is echter een uitgesproken schandvlek voor een land als Nederland, dat pretendeert, groot respect te hebben voor het Internationaal Recht
FAUST/ZIEL AAN DE DUIVEL
Verhagen over Wilders op 10 maart 2010
''Look at how Geert Wilders has influenced the public debate in the Netherlands over the past few years. Look at what he’s doing in the run-up to the June 9 elections. His method is simple: he plays people off against one another
-
Prima ploeg lijkt me. Ontstijgt in ieder geval het niveau van pvda brekebeentjes Vogelaar/Cramer. Kan wel eens wat worden zo. Misschien dat bij kabinet Rutte 3 de sleet er bij sommigen een beetje in gaat komen... maar goed dat duurt nog 10+ jaar.
-
Ik begin een beetje hekel aan die foto te krijgen. De VVD die zich laat gedogen door een beweging die juist dit soort mensen op de korrel heeft.
Ik bedoel maar, de Paus samen op de foto met jonge jongens kan ook niet.
-
Nog even onder een andere hoek ..
http://www.nd.nl/artikelen/2010/mei/26/mark-rutte-deinst-nergens-voor-terug
Wat een leuk stel! Rutte en z'n toekomstige vriendin Shahnaz ;-)
-
Vieze foto.
-
Jo Wekker, za 09 oktober 2010 20:26
in reactie op Censuur Joop
Reageer op Jo
Waarom een vieze foto?
-
Links Nederland houd toch eens op met griepen. Noem het nieuwe kabinet niet Bruin-1 , zet de PVV-stemmers niet weg als racisten. Lees ook eens wat jullie eigen voormannen in de media vertellen. NRC van heden : Volgens oud-minister Willem Vermeend ( PvdA) verkeert de partij in een hopeloze situatie omdat de werkende middeninkomens en de lagere inkomens helemaal hebben afgehaakt. Volgens Paul Depla is de PvdA teveel universiteit. De Volkskrant van heden: Rene Couperus , medewerker van de Wiardi Beckman Stichting, de denktank van de PvdA." Dat de rechtse elite van bonusbankiers de grootste subsidieslurpers van de afgelopen tijd waren, spreekt minder tot de verbeelding dan de, inderdaad, dwaze zelfopheffing van de natiestaat- onder gelijktijdige overschatting van het Europees Project- door hoogopgeleide veelal progressief-kosmopolitische elites. Uit recent Brits Internationaal vergelijkend onderzoek blijkt verder dat immigratie een ongekend negatieve invloed heeft op het onderling vertrouwen in een samenleving , maar ook op het vertrouwen van burgers in het politieke systeem en de besturende elites". Ook in De Volkskrant van heden : Volgens Neelie Kroes komt er eind dit jaar een Brussels plan om de gezinsmigratie in Europa nog eens kritisch tegen het licht te houden. En volgens Volkskrant redacteur Martin Sommer verdient de nieuwe regering lof met haar poging zelf weer zeggenschap te krijgen over zo'n brandbaar onderwerp als immigratie. Mijn conclusie :
Wanneer de PvdA in het verleden wat minder universiteit en wat meer gewoon volk was geweest , wat minder zogenaamd politiek correct en wat minder had gesproken over onderbuikgevoelens , racisme ed., dan had de partij verreweg de grootste partij van Nederland kunnen zijn. Nu is de partij voor heel veel mensen zeer ongeloofwaardig geworden en velen hebben er een ontzettende hekel aan.
-
Daar heb je hem weer: de inmiddels politiek-correcte mantra dat links de problemen van immigratie en integratie onderschat heeft en daarom zo fors de verkiezingen verloren heeft. Leuke spin maar onjuist.
-
PvdA moet bij zichzelf te raden gaan. Waarom CDA en VVD liever met wilders in zee gaan dan voor comfortabele meerderheid kiezen met de PvdA.
Dit kabinet blijft 4 jaar zitten. Allemaal goede bestuurders die het met elkaar kunnen vinden, dat is belangrijker dan verschil in standpunt.
-
Dat CDA en VVD met de PVV in zee zijn gegaan ligt aan het feit dat WIlders eerst zetels weggehaald heeft bij de VVD en later bij het CDA. Met de Pvda regeren zou geen zeteltjes terugbrengen.
-
== Links Nederland houd toch eens op met griepen. Noem het nieuwe kabinet niet Bruin-1 , zet de PVV-stemmers niet weg als racisten. ==
Vrijheid van meningsuiting volgens de PVV: "Jullie moeten je bek houden."
-
OK - serieus nemen: wil ik best, hoor. Maar dit kabinet heeft een fundamentele weeffout: het wordt beheerst door een partij/persoon, die zelf geen enkele verantwoordelijkheid behoeft te nemen (en dat ook niet doet). Het is een kabinet dat in zijn ambitie volledig wordt beheerst door de ouderwetse economische opvattingen van de PVV. En dat volledig is ingevuld door het gedachtegoed van de PVV (of wat daar voor moet doorgaan) als het gaat om immigratie en integratie (en welks uitvoering volstrekt onmogelijk is).
Hoezo griepen? Als de PVV (dan wel haar aanhangers/kiezers, je weet wel, die heilige anderhalve miljoen) zoveel kritiek heeft op de oppositie, moet zij zich wel realiseren dat zij zelf er een rare bedoening van heeft gemaakt: wel toeteren, wel alles claimen, maar geen verantwoordelijkheid daarvoor nemen.
Ik heb het eerder en elders besteld: de PVV/Geert W is de eerste partij/man na de bezetting die de macht uitoefent en daarvoor zich niet behoeft te verantwoorden...
-
"Links Nederland houd toch eens op met griepen. Noem het nieuwe kabinet niet Bruin-1"
Je hebt gelijk. We noemen het vanaf nu Blank-1.
-
Het blijft een vreemde en politiek riskante redenering;
Omdat de oppositiepartijen niet bij voorbaat hebben aangegeven tegen dit kabinet te zijn, gaat de informateur ervan uit dat zij het nieuwe kabinet gaan steunen in die onderdelen van het regeerakkoord die niet door de PVV gesteund worden. (pag 3)
En dat heeft Opstelten bedacht zonder een woord met hen (de oppositiepartijen) te wisselen.
Zelf zie ik dit niet zonder meer gebeuren; dat de PvdA, GL en D66 dit kabinet zuurstof zullen gunnen op die punten dat Wilders het laat afweten, zoals de EU. Geen enkele partij zal haar steun zonder 'wisselgeld' geven, het had van meer politiek inzicht getuigd dit van te voren te regelen.
Het nieuwe kabinet kan nu het eerste jaar helemaal niets doen (vanwege de senaat) en moet vervolgens met enige regelmaat met hangende pootjes naar haar grootste vijanden om beleid te kunnen maken. De daadkracht van dit kabinet is hierdoor een papieren tijger.
Men heeft een regering kunnen vormen, maar regeren gaat een probleem worden.
-
Mee eens. Ik had het een veel beter idee gevonden om een echt open minderheidskabinet te vormen zonder gedoogsteun. Dat kan zij in alle openheid beleid maken zonder gebonden te zijn aan een gedoogpartij.
Nu gaat het zo zijn dat de oppositie kennelijk steun moet geven aan zaken zonder dat zij er iets voor terugkrijgen omdat de gedoogpartij hier waarschijnlijk op tegen is.
-
Paarsplus heeft ook geen meerderheid in de senaat. alleen een brede coalitie
-
Geen excuus miepen tot nu toe...
De meesterzet van Rutte, Gerd Leers (CDA) minister van Immigratie en Asielzaken. Gaan de 2 kindertjes (Ferrier en Koppejan) nu hun eigen minister afvallen?? Natuurlijk niet! Gaat de heer Leers tegengas geven aan de heer Wilders? Ja, de man wil een open en een eerlijk debat!En de man heeft nu eenmaal bewezen dat hij zich in korte tijd zeer geliefd kan maken .Hij wordt nog altijd op handen gedragen in Maastricht.
Ook de heer Kamp lijkt mij een verrijking. Een bruggenbouwer, en zeker binnen liberaal Nederland wordt deze man op handen gedragen!
De heer Donner was het enigste reële geluid binnen de afgelopen kabinetsperiode.....
Wat lees ik " Mastodonten, dezelfde politici zoals altijd, dezelfde ideeën als altijd." Gel*l dit zijn mensen die weten hoe het "spel" werkt! Deze mensen hoeven zich niet meer te bewijzen! En jawel willen wij een Nederland een beetje mooier maken! Dan zul je moeten komen met een eerlijk verhaal, NIET met leugens...
Doodziek word ik van de klaagzang van "links" Nederland... Ik ben een VVD-er (dus een nette PVV-er, schijnbaar..). Ik schijn een zakkenvuller te zijn (terwijl ik toch echt maatschappelijk onderneem, zelfs een voorvechter van dit gegeven)
Ondernemen is knap lastig "linkse" vrienden, binnen de "linkse" kerk..Winst maken is geen vies woord...Ter info winst is investeren in je eigen bedrijf en in je eigen MENSEN....Ik heb er helemaal niets aan om mijn collega's te laten verzuipen....te graaien, de term ik, ik ,ik etc...
-
Dus wat jij zegt is dat je 90 procent van je winst besteed aan goede doelen?
-
Als U er van uitgaat dat belasting betalen voor een goed doel is zit U aardig in de buurt met Uw 90%.
-
cor mol, za 09 oktober 2010 15:29
in reactie op jan Leeuwen van
Reageer op cor
rekent u dit even voor!
-
50 %IB (onder de grote roerganer ooit 72%), daarna btw, accijnsen, gemeentelijke en provinciale belastingen, erfbelasting ,zktenkosten premie en AOW premie vzv het overdracht naar de niet of minderbetalenden betreft, snelheidsovertredingen van enige km per uur en dan ook nog de directe donaties aan de goede doelen als zodanig.
Als ik het zo zie lijkt het wel meer.
-
Home Quest, za 09 oktober 2010 15:42
in reactie op Pieter Pan
Reageer op Home
In mensen investeren is geen goed doel?
-
Jammer dat jij denkt dat alleen rechts ondernemend is en de economie draaiend houdt. Kortzichtig eigenlijk.
-
Home Quest, za 09 oktober 2010 12:59
in reactie op Censuur Joop
Reageer op Home
Jammer dat jij denkt dat alleen rechts ondernemend is en de economie draaiend houdt. Kortzichtig eigenlijk.
Waar zeg en schrijf ik dat enkel rechts Nederland ondernemend is??? Wel is het zo dat het vooral "links" Nederland is die "denkt" voor de ondernemer...Een naar "links" trekje.....Ik bepaal mijn eigen doelen, lees investeren in mensen, mensen een toekomst geven! Want ja, dit is ook in mijn eigen belang!
-
Jij suggereert het uitermate vaak, en klopt jezelf op de borst hoe een goeie rechtse ondernemer je wel niet bent.
Fijn zo. Mooi. Dat weten we nu wel.
-
Jo Wekker, za 09 oktober 2010 20:28
in reactie op Censuur Joop
Reageer op Jo
Jammer dat jij denkt dat alleen rechts ondernemend is en de economie draaiend houdt. Kortzichtig eigenlijk.
================
Nou om je gewoon de waarheid te zeggen, hij heeft wel gelijk.
-
Jan de Boer, za 09 oktober 2010 12:37
in reactie op Home Quest
Reageer op Jan
Home Q: ------"Wat lees ik " Mastodonten, dezelfde politici zoals altijd, dezelfde ideeën als altijd." Gel*l dit zijn mensen die weten hoe het "spel" werkt! Deze mensen hoeven zich niet meer te bewijzen! "----
O gelukkig, dat geldt dan ook voor de mastodonten die kritiek hadden op samenwerking met de godsdienstvervolger Wilders.
Die mensen weten dus óók hoe het spel werkt, en wat de gevolgen zijn van die samenwerking.
Home Q: ------"Doodziek word ik van de klaagzang van "links" Nederland..."---
Welke klaagzang bedoel je eigenlijk? Ik hoor voortdurend de klaagzang van Wilders (dat hij uitgesloten wordt, dat rechters niet deugen, dat alle moslims een fascistische ideologie aanhangen). Hoor jij die klaagzang niet, of wordt je daar níét doodziek?
-
Home Quest, za 09 oktober 2010 16:25
in reactie op Jan de Boer
Reageer op Home
De klaagzang van "links" Nederland is heel hard boe roepen naar....Een eigen verhaal, eigen oplossingen lijken van ondergeschikt belang. Wat zou "links" Nederland nu moeten zonder een Wilders?
Inmiddels is de PVV achterban onbereikbaar geworden voor de PVDA, GL en d66..Deze zieltjes komen NOOIT meer terug bij deze partijen. Zeker voor de Pvda een giga probleem..De achterban van de PVV bestaat nu eenmaal ook voor een groot gedeelte uit ex-Pvda kiezers.
-
Jan de Boer, za 09 oktober 2010 12:46
in reactie op Home Quest
Reageer op Jan
---"Als je nu eens eerst even wacht totdat het volledige kabinet bekend is"---
De PVV-beschermers van de vrijheid van meningsuiting hebben een nieuwe manier gevonden om andersdenkenden te laten zwijgen.
Vgl.:
"Als je nu eens eerst even wacht tot het regeerakkoord klaar is"
"Als je nu eens eerst even wacht tot de resultaten van dit kabinet over 4 jaar"
-
[..De meesterzet van Rutte, Gerd Leers (CDA) minister van Immigratie en Asielzaken..]
Niet Rutte wijst de CDA ministers aan dat doet Verhagen, dus vanwaar de meesterzet van Rutte. Of weet je niet dat Leers van het CDA is.
-
Home Quest, ma 11 oktober 2010 04:03
in reactie op Ruud Wiemer
Reageer op Home
Helaas voor u Rutte is nu de formateur, niet Verhagen.....
-
Maar Leers moest eerst nog wel even gekeurd worden door Wilders.. zie de NRC van vanavond ( wo. 13 oktober). Kun je zien waar de werkelijke macht ligt bij dit marionettenkabinet.
-
Allebei geldig:
Visie a: Rutte 1 laat aanleunwoningen voor de ministers op het Binnenhof bouwen.
Visie b: Rutte wilde een stabiele ploeg ("juist nu, in deze constellatie") en heeft voor kennis en ervaring gekozen.
-
++ Foto ++
>> Rutte is een meester in het bespelen van de publieke opinie. Aan links om hem te ontmaskeren als een hardvochtig figuur met een schattige glimlach.
-
Valt natuurlijk beter te verteren als Mark de duivel zelve is :-)
-
--[Aan links om hem te ontmaskeren als een hardvochtig figuur met een schattige glimlach. ]--
Hij is enige tijd geleden al door de mand gevallen. Hij zal niemand verbazen komende periode.
-
Ik dacht dat oude politiek fout was, en dat we nieuwe politiek zouden krijgen.
Maar wat zie ik? Mastodonten, dezelfde politici zoals altijd, dezelfde ideeën als altijd.
Niks nieuwe politiek, niks nieuwe visies, gewoon hetzelfde zoals altijd.
Een sof. Een kleurloos kabinet in een lange rij van kleurloze kabinetten.
Mark Balkenende of Jan Peter Rutte?
-
""Mark Balkenende of Jan Peter Rutte"" LOL, nou zo erg zal het niet worden, bovendien duidt dat op een heel lang kabinet...Een ding moet je Mark nageven, hij is wel duidelijk, Balkenende gaf nooit antwoord (past bij de VOC mentaliteit) Let maar eens op, Mark geeft altijd heel duidelijk antwoord, vaak ook heel kort en gebruikt vaak de on-politische termen "ja" en "nee" Het wordt een duidelijkheids kabinet, wel van korte duur natuurlijk
-
Balkenende heeft nog nooit een kabinets-periode uitgezeten.
-
Nee, nog nooit uitgezeten en bij dat heeft hij het langst gezeten...wat meer zegt over e Nederlandse k(n)iezer dan over Balkenende
-
Ik ga helemaal uit mijn dak! Die hilariteit!
-
Vernieuwing!!!! zoals vele PVV's-getuigen roepen.
Terug naar vroeger, toen kabinetten bijna alleen uit mannen bestond
Vroeger zoals de SGP ziet, vroeger toen vrouwen geen stemrecht hadden, toen vrouwen apart van mannen konden zwemmen in een zwembad, vroeger dat vrouwen veelal zeer Nederlandse hoofddoekjes op deden als ze naar buiten gingen.
Vroeger, waren er geen allochtonen, vroeger toen cultuur nog gewoon bestond uit armoede zaaiers.
Vroeger met onze VOC mentaliteit, goede oude tijden, want waar is de blues vandaan gekomen? Door ons! Wij hebben al die mensen naar Amerika e.d. verscheept, met onze handelsgeest, en daar (zonder enige cultuur subsidie) is de blues ontstaan. Dat is een mooie vroeger voor vele mensen, met de poten in de klei aardappels vreten, sinterklaas vieren en de kindertjes lekker bang maken voor de negers van die oude Turk.
Vroeger was de gezondheidszorg niet zo duur, we gingen toen niet dood aan vele moderne nieuwerwetse ziektes zoals nu, we gingen gewoon dood. Niet al te moeilijk doen.
Vroeger was er niks met de natuur aan de hand, want zonder dat vervelende internet wisten we toch niet wat er aan de andere kant op de wereld gebeurde. En zo lang we nog een lekker stukje vlees op ons bord hebben, gaat alles toch goed!?
De nieuwe vooruitgang is ingezet, hoera hoera hoera. De vooruitgang naar de jaren van de SGP, een Nederland zonder allochtonen, zonder subsidies, zonder open grenzen, lekker met hutspot achter de dijken, lekker veilig, eerlijke verdeling verdien je niet, alleen als je sterk en krachtig bent kun je eerlijk verdeling krijgen. Armoedzaaiers zijn niet welkom, die gaan maar naar één of ander goelag. Want armoede is een keuze!
Godvrezende mensen, hoor mij aan! Welkom in het land van de vooruitgang van SGP en de PVV. Helaas hebben homo's en vrouwen nog stemrecht, maar wees gerust, we zijn op de goede weg. Eerst de allochtonen, is al een moeilijke groep om weg te krijgen, maar als dat eenmaal lukt, dan is het zo gepiept!
euh... of ben ik nu te cynisch? hihi
-
Serieus:
Te veel mannen, het is gewoon een mannen kabinet van oude testosteron, en van conservatieve muffe jasjes.
Er zitten zeker zeer kundige mensen bij, absoluut. Ook van de VVD. Maar het is zo rechts en conservatief, alles gericht op rechts hobby's, en rücksichtslos bezuinigen onder het motto "iedereen moet inleveren"
Maar iedereen levert niet in. De koek wordt gewoon herverdeeld, en de wat rijkere Nederlandse man kan zijn geluk niet op. Ik zit zelf als werkende, bijna jan modaal, van 41 zelfs redelijk goed, alleen voor wat betreft de ziektekosten niet. Maar ik pas geluk voelen als ik dat om me heen ook zie. Tja, maar dat heet socialisme, en dat is tegenwoordig een vloekwoord geworden.
Geen vernieuwing, juist niet. Geen hervorming, behalve dan dat er bezuinigd wordt op mensen die het al niet breed hebben of op een makkelijk doelwit, zoals cultuur.
Huizenmarkt, arbeidsmarkt, grenzen, alles moet op slot, conservatief, behouden en herverdelen van macht en geld naar de sterken toe.
En waarom? Omdat ze dat kunnen.
-
Als je nu eens eerst even wacht totdat het volledige kabinet bekend is. Er moeten 20 bewindspersonen komen en pas 6 zijn er bekend. Wie weet komen er nog 14 vrouwen bij...
Oja, mannenkabinet is één woord.
-
Het is toch heerlijk zo'n foto en meteen jammer dat zo'n mooi kind niet haar voorledige gezicht mag tonen
-
Ik zie haar volledige gezicht anders heel goed. Ik zie alleen heur haar niet, maar ja, dat zie ik van de meeste kale mannen ook niet.
-
--[mag tonen ]---
Ze toont haar gezicht, ik weet ook niet wat het jou aangaat om smalend over haar te doen.
Je hebt geen flauwe notie over wat zij mag en niet mag.
-
---[voorledige gezicht]---
Wat is een voorledig gezicht?
-
Een voorledig gezicht is net zoiets als basseren op...
Die PVV-ers en taal... het is en blijft gewoon schattig.
-
YggY ..., za 09 oktober 2010 00:39
in reactie op Jo Wekker
Reageer op YggY
Waarom zou ze dat niet mogen ?
Wie zegt dat ze dat niet mag ?
-
En Mark blijkt dus ook gewoon gezellig met minderheden te kunnen omgaan. Stralende lach, arm losjes om de schouder. Zou goed de sterke vrouw achter Mark kunnen worden.
-
De SGP zal blij zijn met al die mannen...
-
Tja, dat hoort bij de gedoogsteun als de dissidenten verstek laten gaan.
-
Heeft de PVV, als bevrijdingspartij, geen paragraaf voor de bevrijding van de SGP-aanhang?
-
Nederland is overhandigd door het CDA van Verhagen als vette rund aan het slachthuis. Alles wat recht is, wordt krom en alles wat krom was wordt recht. Alles moet anders terwijl niets gebeurt, moet je opletten!
-
Ik had graag een soefi op Binnenlandse zaken gezien.
-
Ja, maar in plaats van soefi's zijn het nu allemaal boefi's.
-
Lol.
-
Zjen Zen, za 09 oktober 2010 12:21
in reactie op Censuur Joop
Reageer op Zjen
hahaha. Mooie hoor ToMaat
-
Toch blijft het een vreemde bedoening. Toen voor de formatie vergelijkbare bewindslieden zich uitlieten tegen de PVC-coalitie werden die mensen weggezet als mastodonten en fossielen en nu ze in de regering komen te zitten dan zijn ze in een keer ambitieus en ervaren.
Ik bedoel hoe lul je iets recht wat jezelf eerst krom hebt genoemd.
En waar ik eigenlijk ook wel benieuwd naar ben, hoe gaat Wilders de keuze van die oude politiek, van die pluche-plakkers en van die Haagse elite verdedigen naar zijn achterban.
Hoe zit dat nu Wilders met die Haagse elite ?
Hoe zit dat nu met die mastodonten ?
Hoe zit dat nu met die fossielen ?
-
Jo Wekker, vr 08 oktober 2010 23:18
in reactie op YggY ...
Reageer op Jo
Ik geloof dat je erg teleurgesteld bent.
-
YggY ..., za 09 oktober 2010 00:19
in reactie op Jo Wekker
Reageer op YggY
Ja ik ben inderdaad nogal teleurgesteld, ik zat al helemaal in het PVV-kamp, in dat kamp waarvan de grote leider sprak dat hij het helemaal anders ging doen, weg met de oude politiek en weg met die Haagse pluche-plakkers en weg met die Haagse elite, nieuw elan moest er komen, grote veranderingen zouden er komen want Nederland zou zoveel beter en mooier worden.
De grote leider zou het allemaal anders doen en wat gebeurt er ?
Alles blijft bij het oude.
-
Ziet eruit als een kundige ploeg. Twee punten van kritiek: TD-mevrouw Mellie Schultz moet me zien te overtuigen en Piet-Hein 'smalende godslastering' Donner vind ik een minder goed keuze.
-
Citaat: "Mensen kijken vaak negatief aan tegen vernieuwingen. "
Vernieuwingen? Vernieuwingen? Waar dan? Wanneer dan? Wie dan? Wat dan? Hoe dan? Je bedoelt toch niet die ouwe dino's die nu gaan regeren, hè?
Ik leg er maar even de nadruk op dat de woorden dino's en mastodonten door de PVV-ers en bepaalde VVD-ers gebruikt werden om te verduidelijken dat de "bemoeienis" van de oudere garde van het CDA niet gewaardeerd werd. Terwijl er nu ineens halleluja getetterd wordt.
-
Deze reactie was bedoeld voor van Velzen maar de Zomer mag het zich ook van harte aanrekenen.
-
Hieronder staan wat zurige reacties op het nieuwe kabinet.
Maar het kabinet is zeker vernieuwend:
- voor het eerst sinds 100 jaar weer een echte liberaal als premier
- voor het eerst een vrijgezel als premier
- voor het eerst een minderheidskabinet met gedoogsteun
- voor het eerst doet de SGP volledig mee
Mensen kijken vaak negatief aan tegen vernieuwingen. Maar als men het eenmaal gewend is, wil men niet meer anders.
Zou dat ook zo gaan met dit kabinet?
-
Zeer Voornaam, vr 08 oktober 2010 21:31
in reactie op Peet Van Velzen
Reageer op Zeer
- voor het eerst een vrijgezel als premier
wat is daar goed aan?
Afschaffing van kinderopvang zal mensen doen besluiten nog later en nog minder kinderen te nemen. Slechte zaak. Immers minder mensen is minder belasting inkomsten is laste verzwaring per persoon.
-
Uiteindelijk niet.
-
Isis Maät, vr 08 oktober 2010 21:43
in reactie op Peet Van Velzen
Reageer op Isis
- voor het eerst sinds 100 jaar weer een echte liberaal als premier
--------------------------------
Nou, echte liberaal?
Ik denk dat Cort van der Linden daar heel anders over zou denken.
Ik ben geen liberaal, dus ik heb mij niet zo verdiept in het liberalisme, maar ik heb het idee dat we hier gewoon met een oerconservatieve premier te maken hebben.
-
YggY ..., vr 08 oktober 2010 22:03
in reactie op Isis Maät
Reageer op YggY
Ik denk dat Cort van der Linden daar heel anders over zou denken.
===============
Een echte liberaal zou natuurlijk nooit in zee zijn gegaan met een racistische en xenofobe partij zoals de PVV, een partij die onvrijheid predikt zou een echte liberaal nooit willen.
En wat een liberaal helemaal nooit zou doen is eventueel gebruik maken van een gereformeerde partij en dan ook nog eens staatkundig gereformeerd want dat is zo'n beetje het ergste wat je als liberaal kunt doen.
Wat dat betreft ligt Cort van de Linden te draaien in zijn graf.
-
Hear, hear!!!
-
Blijkbaar waren er ergere alternatieven qua coalitiepartners?
-
Volledig mee eens,de zg 'conservatieven' blijken nu ineens progressiever dan de zg 'progressieven'.
-
Citaat: "Volledig mee eens,de zg 'conservatieven' blijken nu ineens progressiever dan de zg 'progressieven'. "
Whoehahahaha, humor!
-
Zo zie je maar,de waarheid kan ook leuk zijn.
-
Citaat: "Zo zie je maar,de waarheid kan ook leuk zijn.'
Whoehahaha, humor!
-
Echte Liberaal?
Waarom wil ie dan allemaal *extra* regels en wetten?
Een *echte* leiberaiberaal wil juist minder regels, hij kan dus ect niet als liberaal doorgaan, regentenknecht is een beter naam, zeker als je kijkt dat het CDA vele meer krijgen dan waar ze volgens de zetelverdeling recht op hebben.
Hoe Verhagen hem bij de balen heeft weet ik niet, maar dat ie Rutte in de tang heeft is wel duidelijk, wat is er op die geheime lokatie allemaal gebeurt en wie heeft de beelden nog meer :-)
-
Liberalisme is: Zo min mogelijk regels ja. Maar je moet die er zijn wel gestand doen. Dat is het huidige probleem, Dus nieuwe regels met ballen maar veel oude loze weg. Ruimtes worden gedefinieerd door grenzen. (Dus: Zonder grenzen geen ruimte.) Geen vrijheid zonder regels. Maar zo min mogelijk regels dus.
-
Jan de Boer, za 09 oktober 2010 12:48
in reactie op Peet Van Velzen
Reageer op Jan
--- "Maar het kabinet is zeker vernieuwend:
- voor het eerst sinds 100 jaar weer een echte liberaal als premier
- voor het eerst een vrijgezel als premier
- voor het eerst een minderheidskabinet met gedoogsteun
- voor het eerst doet de SGP volledig mee" ------
En dat waren dan de vernieuwingen :$
-
Een goede mix van jong en ervaren. Ambitie gekoppeld aan daadkracht. En: niet alleen uit de Randstad, maar ook uit "de provincie".
-
Zeer Voornaam, vr 08 oktober 2010 21:23
in reactie op Peet Van Velzen
Reageer op Zeer
Zelfde meuk als altijd bedoel je.
" Maxime Verhagen, Piet Hein Donner, Henk Kamp, " is al 25% oud nieuws.
-
Ik heb er alle vertrouwen in. Het PVC kabinet, gaat het goed doen.
-
En?
Dansen ze al op De Ronde Tafel?
-
YggY ..., vr 08 oktober 2010 20:55
in reactie op Joop Schouten
Reageer op YggY
Ik ben bang dat bij deze krakende botten dansen een fysiek onmogelijke bezigheid is.
Rollator-dansen, dat zou wel kunnen.
-
;-)))))
-
Mark Rutte, Maxime Verhagen, Piet Hein Donner, Henk Kamp, Hans Hillen, Gerd Leers, Uri Rosenthal, Melanie Schultz - jaaaaaa allemaal vers bloed in de Kamer.
Ik voel dat er iets nieuws in de lucht hangt. Een kabinet dat stinkt naar oude politiek.
-
Tja... dat noemen ze nou een "Frisse Wind".
-
Nee, dit zijn mensen die het land er weer bovenop gaan helpen, middels bezuinigingen en het stoppen van gratis-geld
-
YggY ..., vr 08 oktober 2010 21:29
in reactie op Recht zo die gaat
Reageer op YggY
gratis-geld
============
U kunt natuurlijk heel gemakkelijk een nieuwe identiteit aannemen, dat mag allemaal maar dan zou ik toch een aantal bekende termen proberen te vermijden.
een term zoals gratis-geld bijvoorbeeld
-
'Het stoppen van gratis geld', wat een mooi idee.
Maar voorlopig halen die VVD-ers die 10 miljard onnodige en schadelijke villasubsidie uit de schatkist en steken ze die in eigen zak.
Het stoppen van gratis geld gebeurt namelijk nogal selectief. Wist u dat? Of vertel ik u een nieuwtje?
Dat is samen 50 keer de bezuiniging op de cultuurnota. Maar cultuur, dat is voor de cultureel verdwaalden onder ons natuurlijk 'gratis geld' en een 'linkse hobby'.
-
Ik ben heel tevreden met de namen die ik tot nog toe voorbij heb zien komen.
Ik voel dat er wat gaat veranderen in de komende jaren. Eindelijk.
-
"Ik ben heel tevreden met de namen die ik tot nog toe voorbij heb zien komen.
Ik voel dat er wat gaat veranderen in de komende jaren. Eindelijk. "
===
Op Leers na die in Maastricht wel een duidelijke en andere koers is gaan varen staan de nu genoemde personen niet als veranderaars bekend. Oude, Haagse knollen is eerder van toepassing op mensen als Kamp, Knapen, Hillen, Opstelten.
-
YggY ..., vr 08 oktober 2010 20:20
in reactie op Sjiek Ismigdat
Reageer op YggY
Haagse knollen is eerder van toepassing op mensen als Kamp, Knapen, Hillen, Opstelten.
================
De opmerkingen van de heer Jansen kennende was hij waarschijnlijk nog positief geweest als er 12 smurfen waren opgesteld.
Sommige mensen blijven gewoon zien wat ze willen zien zelfs al is het er niet
-
Ja, in het vorige kabinet zaten een aantal "jonge en talentvolle" ministers.
We hebben allemaal gezien waar dat toe geleid heeft: Stilstand en stagnatie.
Het maakt mij overigens geen bal uit hoe jullie tegen deze "bejaarden" aankijken. Al zaten er alleen maar dertigers in het kabinet, dan was het nog niet goed geweest, want dan was er wel iets anders mis geweest. Ik proef slechts frustratie.
Alleen maar zien wat je wilt zien??
En dat zegt dan iemand die zelf oogkleppen op heeft....
-
... Maxime Verhagen, Piet Hein Donner, Henk Kamp, ...
Allemaal nieuw bloed dat nog nooit in een kabinet zat, dus dit kabinet gaat echt hele andere dingen doen...
-
Isis Maät, vr 08 oktober 2010 20:17
in reactie op Henk Jansen
Reageer op Isis
"Ik voel dat er wat gaat veranderen in de komende jaren."
--------------------------------
Inderdaad, met zoveel bejaarden in je kabinet loop je de kans dat er iets kan gaan veranderen.
-
Citaat: "Ik voel dat er wat gaat veranderen in de komende jaren. "
Ja ja, iets veranderen de komende jaren...
Het enige dat gaat veranderen is dat het kabinet moet rekenen op gedoogsteun van Wilders. Verder zijn het allemaal Ouwe Koeien die van stal worden gehaald, en is het letterlijk Ouwe Jongens krentenbrood met Ouwe Klare.
-
Het is meer worst case saenario.
-
'Gerd Leers minister van Immigratie en Asiel'
Gerd Leers, Maastricht 11 september 2007
Aanklacht Gerd Leers tegen Geert Wilders
Wilders krijgt in de media een hypocriete behandeling. Enerzijds wordt hij voor gek versleten, anderzijds krijgt hij bloedserieuze aandacht. Het bontst maakte De Volkskrant het op 8 augustus j.l. In het hoofdredactioneel commentaar wordt Wilders toerekeningsvatbaarheid in twijfel getrokken, maar hij krijgt wel de voorpagina én de opiniepagina om zijn standpunten uiteen te zetten. Dat doe je niet met ontoerekeningsvatbaren. Die neem je tegen zichzelf (en de samenleving tegen hen) in bescherming.
woensdag 19 september 2007 22:05
Bovendien heeft de Volkskrant ongelijk. Wilders is niet gek, integendeel, hij is heel slim. Kijk maar naar zijn peilingen. Zelfs de VVD-aanhang steunt hem in meerderheid. Zijn ideeën zijn hoogstens "knettergek", om zijn eigen woorden te gebruiken. In ieder geval buiten iedere proportie en realiteitszin.
Als Wilders de Koran wil verbieden, zegt hij feitelijk: ik wil de Islam verbieden. Want een moslim kan niet zonder zijn boek, evenmin als een christen zonder bijbel. De islam verbieden is een idioot standpunt, om het simpele feit dat je een godsdienst niet kunt verbieden. Behalve in dictaturen.
Net zo absurd is zijn hysterische aanval op een minister die stelt dat de moslims (1 miljoen nu, groeiend in aantal) over 100 jaar hun sporen zullen nalaten in onze cultuur. Die minister doet niets anders dan een feitelijke constatering. Een motie van wantrouwen indienen (of overwegen, zoals de VVD deed) is net zo "knettergek" als een minister wegsturen die beweert dat over 100 jaar Kerstmis op 25 december valt.
Maar de media doen alsof het een serieus voorstel is, brengen een avond en nacht lang dit meest bizarre debat dat ik ooit heb gezien (het WRR-rapport, waar het over ging, kwam pas na een uur ter sprake), en bellen 's ochtends nog eens met droge ogen de minister om te vragen of ze bij haar standpunt blijft. En daarmee draaien ze het publiek een rad voor ogen, want een groot deel zal denken dat als het serieuze NOS-journaal er een serieus item over maakt, het Wilders-standpunt ook echt een serieus standpunt is waar je serieus over kunt debatteren.
Natuurlijk: de politiek is er zelf schuld aan dat ze dit krankzinnige spel meespeelt. Journalist en volksvertegenwoordiger houden elkaar nog altijd in een wurggreep, bang voor het Fortuynistische verwijt dat ze "niet naar de samenleving luisteren." Om zichzelf vervolgens daarvan te isoleren.
Daarom moet Wilders ook niet genegeerd worden. Maar zeker ook niet al te serieus genomen. Een inhoudelijk debat voeren, op het niveau van Wilders' letterlijke teksten, heeft geen enkele zin. Want dan moet je gaan debatteren over een motie van wantrouwen tegen de Minister van Milieu vanwege de slechte zomer van 2007, of zijn voorspelling dat de temperatuur de komende honderd jaar stijgt. Wilders debatteert zelf ook niet. Hij spuit. Hij scheldt. In één richting, met z'n oren dicht. De trend op Internet, waar discussiefora worden bevolkt door ordinaire vuilspuiers, vindt zijn vleesgeworden voorman Wilders terug in de Kamer. En de media doen er alles aan om ons te doen geloven dat dit gedrag normaal is.
Terugschelden heeft geen zin. Absurde, buitenproportionele ideeën moeten vooral ook af en toe met humor en relativering worden begroet. Maak eens een rubriek met de Wildste Wilders Waanzin van de Week. Of een Gekke Geert Gazet. Doe dat met mate, want het mag niet afleiden van de plicht van de media om tot op het bot te fileren en analyseren waar het gedrag van Wilders uiteindelijk toe leidt: haat zaaien, angst oogsten.
Maar laat je hoe dan ook niet gijzelen door een man die iedereen in de maling neemt: pers, politiek; en via hen het publiek.
http://tinyurl.com/2ubdgbu
-
Het is waarschijnlijk ook zo dat Wilders niet echt blij is met Leers op I&I, hij gaat namelijk Zuijderlingen van hem terugwinnen..
-
sam tosha, vr 08 oktober 2010 19:38
in reactie op J.F. Caparzo
Reageer op sam
Is Leers niet op slinkse wijze getackeld, inmiddels?
-
Geef nu eens waar Wilders haat zaait en angst oogst. Nergens, en er een rechtzaak gaande waar men het nog zeer moeilijk krijgt om dat te bewijzen.
Geef het eens aan..
Als iemand de waarheid zegt, dan wordt hij een idooit of nog erger.
Ja, men kon ook moeilijk geloven dat de aarde geen pannekoek was maar een bol.
-
Mijn god wat een mastodonten kabinet. Lijkt wel of ik naar Jurrasic Park aan het kijken ben.
-
Bah. Die hele worst die Rutte Nederland de strot in wil duwen is over datum. Het is bedorven en het stinkt.
-
Isis Maät, vr 08 oktober 2010 18:48
in reactie op Stephen Colbert
Reageer op Isis
;-)))))
-
Of je nu voor of tegen deze coalitie bent maar één ding is inmiddels wel duidelijk als je de namen hoort.
Het wordt een hele frisse, jonge groep van ambitieuze mensen met een boel jeugdig elan.
Het zijn allemaal, stuk voor stuk, mensen die staan voor een modern en vooral nieuw en verfrissend Nederland.
Als ik Hillen was dan hield ik de rollator nog maar even in het pakket, als ook de Tena Lady en Man.
-
YggY ..., vr 08 oktober 2010 19:39
in reactie op YggY ...
Reageer op YggY
Als ik Hillen was dan hield ik de rollator nog maar even in het pakket,
=================
Ik wist niet dat Jort kelder hier ook meelas
Een rollator-kabinet
-
Bruin 1 wordt sterkt vertegenwoordigd door de Haagse elite.
Dit zijn toch de mensen die de blonde kruisridder altijd zo heeft verketterd?
-
YggY ..., vr 08 oktober 2010 18:16
in reactie op Isis Maät
Reageer op YggY
Bruin 1 wordt sterkt vertegenwoordigd door de Haagse elite.
============
Ik ben inderdaad zeer benieuwd met welk excuus Wilders nu weer gaat komen om de Haagse elite te rechtvaardigen.
Waar hij nu al jaren op afgeeft
-
"Ik ben inderdaad zeer benieuwd met welk excuus Wilders nu weer gaat komen om de Haagse elite te rechtvaardigen"
---------------------------
Hij zal alleen maar reageren als het in zijn straatje past. Een serieus debat met hem is uitgesloten.
-
CDA-jongeren vinden partij gewetenloos.
Bron:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Politiek/article/detail/1030939/2010/10/08/CDA-jongeren-vinden-partij-gewetenloos.dhtml
-
Nico ., vr 08 oktober 2010 17:42
in reactie op Joop Schouten
Reageer op Nico
Over een paar jaar doen ze precies hetzelfde Joop, alleen weten ze dat nu nog niet.
-
Hillen op Defensie.
Kamp op Sociale Zaken.
Samen de lachebekjes van Bruin 1
-
Kille Hille & Houten Kamp.
-
Ik vind het eigenlijk Kille Kamp beter vanwege zijn koude asielbeleid van vroeger, ik bedoel hoe hij dat harde beleid altijd verdedigde, wel erg leuk gevonden, de soap gaat nu echt beginnen he!
-
- bromberen -, vr 08 oktober 2010 17:25
in reactie op Isis Maät
Reageer op -
Wat let het de Pvda een schaduwkabinet te vormen, als ROOD 1 samen met Groen Links en de SP en met gedoogsteun van D66.
Kunnen ze laten zien wat "ROOD1" er van gebakken nzou hebben.
-
Wat een prachtige foto boven dit stuk. Het had zo mooi kunnen zijn.
-
The Economist meedogenloos voor kabinet Rutte:
"government has shunned any serious attempts at structural economic reform"
http://bit.ly/9VO8PB
-
Zjen Zen, vr 08 oktober 2010 16:01
in reactie op Mees .
Reageer op Zjen
Ik had het net gelezen.
Het wordt een populistische regering genoemd.
Dag CDA, Dag VVD. Nu hoor je het ook eens van een ander.
-
Ja, waarom noemen ze het een populistische regering.
Omdat hun correspondent in Nederland het zo noemt.
Dat zegt dus niks allemaal.
-
Zjen Zen, vr 08 oktober 2010 16:42
in reactie op Theo Joubert
Reageer op Zjen
En hoe jij het noemt, dat zegt wel wat?
Grapje.toch?
-
En wat had de Economist verwacht van dit kabinet. Hervorming arbeidsmarkt en lagere uitkeringen?
-
Dat is in ieder geval waar de VVD zich in zijn campagne voor heeft ingezet. De wetenschappers van het CDA hebben het akkoord in ieder geval al afgekraakt.
-
ron de boer, za 09 oktober 2010 19:45
in reactie op Afshin Kamiar
Reageer op ron
"De wetenschappers van het CDA hebben het akkoord in ieder geval al afgekraakt."
Leg uit?
-
‘Bang volkje kiest voor conservatisme’
De liberale, open en tolerante geest van Nederland wordt ten grave gedragen. Het rechtse kabinet van Rutte, Verhagen en gedoger Wilders ademt conservatisme op sociaal en economisch gebied, treurt The Economist.
Bron:
http://www.trouw.nl/nieuws/politiek/article3244044.ece/_lsquo_Bang_volkje_kiest_voor_conservatisme_rsquo_.html
-
De laatste regel vat Bruin goed samen.
"Instead of helping them to face up to today’s challenges, the government has chosen to play upon their fears."
-
Rutte en Verhagen doen een zeer gewaagde stap met een CDA-er als minister van immigratie en integratie.
Kans is groot dat wanneer een CDA-er hier toch een iets scherper beleid neer zet CDA-kiezers in de armen van linkse partijen gedreeven zullen worden en de onrust binnen de partij oncontroleerbaar wordt. Voor de VVD zou dat ook slecht zijn want voor VVD-beleid op terreinen als openbare financiën en belastingen heeft de VVD het economische net-rechts-van-het-midden CDA hard nodig.
Misschien was het een eis van Koppejan en Ferrier; een CDA-er op deze post maakt het beleid wat directer voor het CDA beïnvloedbaar.
Al met al lijkt dit een benoeming waarbij vooral de PvdA garen spint. Cohen's standaard opening bij interviews en debatten wordt: de CDA minister van immigratie en integratie ...
-
, vr 08 oktober 2010 15:26
Reageer op
Ik kan niet anders dan constateren dat hier vriendjespolitiek wordt bedreven. Wel een mooi opgezet beeld dat meisje met hoofddoek naast Premier Rutte. Ongeloofwaardig of is er nog iets positiefs te melden?
-
Ben benieuwd wie buza krijgt. Hans Kazan is niet beschikbaar hoor ik en Hans Klok zit al sinds gisteren naast de telefoon.
-
Weinig mensen uit het bedrijfsleven! :p
-
Melanie: Achmea
Mark: Unilever
Twee van de vijf, tot nu toe. Ik denk dat in dit kabinet wat beestuurlijke kanonnen ook wel op hun plaats zijn. Maar goed, we wachten af. De vraag blijft natuurlijk wel: Wanneer kom je uit het bedrijfsleven?
-
Censuur Joop, vr 08 oktober 2010 16:14
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Censuur
Citaat: "wat beestuurlijke kanonnen"
Ben blij dat je inziet dat menselijkheid geen eigenschap is van het nieuwe kabinet.
-
YggY ..., vr 08 oktober 2010 16:33
in reactie op Censuur Joop
Reageer op YggY
Citaat: "wat beestuurlijke kanonnen"
==========
Ja en wij zijn "kanonnenvoer"
-
Sjiek Ismigdat, vr 08 oktober 2010 20:45
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Sjiek
"Wanneer kom je uit het bedrijfsleven?"
===
Als dat je achtergrond is?
-
Eerst het land een beetje opstelten (zetten) en dan minster van veiligheid worden. Dan kan alleen bij de VVD.
-
Er is nu dus een ministerie van Infrastructuur EN milieu !
Je bent dan dus minister van Asfalt & Bomen ! Is dat niet een weinig tegenstrijdig ?
Maar ongetwijfeld scheelt het wel een hoop "red tape". Pro milieu activisten kunnen/moeten nu bij 1 minister terecht. Partij A : " dat natuurgebied is nationaal erfgoed en moet beschermd worden ".
Partij B : " deze snelweg moét er komen, is essentieel voor onze economische groei en om de crisis te boven te komen ".
Minister : daar ga ik de komende vijf minuten is goed over nadenken.
-
Mw. Oeverloos, vr 08 oktober 2010 15:29
in reactie op Kingfisher XL
Reageer op Mw.
"Je bent dan dus minister van Asfalt & Bomen ! Is dat niet een weinig tegenstrijdig ?"
Nee hoor, je bent straks razendsnel in het nieuwe BermBos!
Honderden kilometers wandelplezier langs de autobaan en tegen een geringe vergoeding terug met de ShuttleHummer.
-
Isis Maät, vr 08 oktober 2010 16:02
in reactie op Mw. Oeverloos
Reageer op Isis
;-)))
-
De "ShuttleHummer" ! Hoe komt u er op Mw. Oeverloos, geniaal, die moet ik onthouden. En wat een heerlijk vooruitzicht voor de koters en kleinkoters. (die ik godzijdank niet heb)
En voor Aert : het is dat ik onderhand wel weet hoe je in elkaar steekt want anders zou ik denken dat je het nog meent ook.
-
Prima plan, met het oog op integrale afweging.
-
Is het vaker voorgekomen dat de informateur vervolgens een ministerspost krijgt toegewezen? Ik krijg zo het idee dat Dhr Opstelten meerdere belangen had bij het welslagen van deze informatie: het "'landsbelang" en zijn eigen belang. Misschien zie ik spoken, maar ik vind het vreemd.
-
Spijkers, laag water.
De koningin heeft Ivo Opstelten uitgenodigd om formateur te zijn. Of dacht je dat zijn advies aan hare majesteit ongevraagd was?
Ook voor de verkiezingen werd Opstelten, geheel terecht, als mogelijk minister (minister president zelfs) genoemd.
Hou het inderdaad voorlopig maar op "spoken".
-
YggY ..., vr 08 oktober 2010 14:42
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op YggY
De koningin heeft Ivo Opstelten uitgenodigd om formateur te zijn.
===========
Dacht ik toch niet.
Informateur, als ik mij niet vergis
-
Schrijffoutje. U weet wel wat ik bedoel.
-
YggY ..., vr 08 oktober 2010 15:45
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op YggY
Ik ben intelligent genoeg om dat te begrijpen maar de constatering was ook bedoeld voor het PVV-smaldeel.
Die hebben nogal moeite met begrijpend lezen.
-
Generaliseren is nooit handig.
-
Zjen Zen, vr 08 oktober 2010 16:24
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Zjen
Dat is een koe van een generalisatie.
-
Joop Schouten, vr 08 oktober 2010 14:42
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Joop
Terecht Aert. Waar baseer je dit op?
-
Op mijn eigen beeld van de beste man, een van de beste bestuurders van Nederland, een brok energie, een man met humor...
-
Joop Schouten, vr 08 oktober 2010 16:15
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Joop
Klinkt goed. Hij komt mij te vaderlijk over. Ik hou niet van paternalisten. En ik vind het (uiteraard) betreurenswaardig dat het een neoliberaal is.
Gezien je voorkeur wil ik toch feliciteren.
-
erik van velzen, vr 08 oktober 2010 14:45
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op erik
Norst, Donner en van Agt gingen hem voor lees ik net. Het is geen spijkers op laag water zoeken tegen dit kabinet, bij ieder ander kabinet had ik het ook gevraagd. Ik vind het idee wat dubbel, meer niet.
-
Dus toch die spoken inderdaad ;-)
-
--- Is het vaker voorgekomen dat de informateur vervolgens een ministerspost krijgt toegewezen?---
Bij Paars II zijn Kok, Zalm en Borst informateur geweest, 2 Ministers en 1 Minister-President.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kabinet-Kok_II
-
Het klinkt als een sterk team.
Klinkt, woordgrapje.
-
Joop Schouten, vr 08 oktober 2010 14:22
in reactie op Peet Van Velzen
Reageer op Joop
Gedicht voor oor Peet
Dit klinkt als beklonken met vulpeninkt.
Verdriet klinkt uit ander glas en drink,
ik beschonken tot dit schip is afgezonken
en De Democratie niet langer verminkt.
-
Knap gedaan Joop.
Mooi.
-
Er gaat een frisse wind door Nederland waaien. Nieuwe mensen die willen regeren. Mensen die een missie hebben een doel. Nederland beter maken, Nederland weer mee laten doen in de vaart der volkeren. Nederland veiliger , onze steden ook na dat het donker wordt begaanbaar.
Om eerlijk te zijn een goed kabinet. Een kabinet met toekomst.
-
Citaat: "Er gaat een frisse wind door Nederland waaien."
Rutte en Wilders zaten op het strand. Zegt de één tegen de ander, 'lekker fris windje, hè?' Waarop de ander tegen de één zegt, 'zal ik er nog één laten?'
Meer is het niet die frisse wind van jou.
-
- bromberen -, vr 08 oktober 2010 14:48
in reactie op Censuur Joop
Reageer op -
Het ligt er aan wat je gegeten hebt.
Maar het wordt een lekkere frisse wind een bries die koelt in de zomer en verwarmt in de winter.
We mogen trots en blij zijn met dit kabinet. Samen met de PVV is er een regeerakkoord die Nederland voordeel biedt.
Het is begrijpelijk dat de Pvda D66 en Groen Links iets anders op het oog hadden, maar dit is beter veel beter.
Het geeft ook de PVV tijd om ervaring op te doen voor de komende tijd. De groei van de PVV lijklt niet te stuiten. Dus de kans dat Wilders de volgende MP is niet denkbeeldig.
-
sam tosha, vr 08 oktober 2010 15:47
in reactie op - bromberen -
Reageer op sam
Er waait een diep bruine neo-nationalistische wind door Nederland.
Maar toegegeven Richard Mos op Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer, Dion Graus op Landbouw, Natuur & Animal Affairs, Raymond de Roon op Buitenlandse zaken, Martin Bosma op Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, Sietse Fritsma op Immigratie, Intergratie, Hero Brinkman op Justitie..... Dat wordt lachen, gieren, brullen!
-
Citaat: : Maar het wordt een lekkere frisse wind"
Een frisse wind van mastodonten ruikt niet meer zo heel erg fris. Ik zou de pepermuntjes en eau de cologne maar in de buurt houden.
-
Mees ., vr 08 oktober 2010 14:40
in reactie op - bromberen -
Reageer op Mees
Al uw zogenaamde ""nieuwe"mensen hebben sinds jaar en dag deel uitgemaakt van het besturen van het land en zijn zwaar medeverantwoordelijk zelfs het aanstichten voor alles wat er ontstaan is.
Biesheuvel I Barend Biesheuvel (ARP) KVP, VVD, ARP, CHU, DS'70
Biesheuvel II Barend Biesheuvel (ARP) KVP, VVD, ARP, CHU
Den Uyl Joop den Uyl PvdA, KVP, ARP, PPR, D66
Van Agt I Dries van Agt CDA, VVD
Van Agt II Dries van Agt CDA, PvdA, D66
Van Agt III Dries van Agt CDA, D66
Lubbers I Ruud Lubbers CDA, VVD
Lubbers II Ruud Lubbers CDA, VVD
Lubbers III Ruud Lubbers CDA, PvdA
Kok I (Paars I) Wim Kok PvdA, VVD, D66
Kok II (Paars II) Wim Kok PvdA, VVD, D66
Balkenende I Jan Peter Balkenende CDA, LPF, VVD
Balkenende II Jan Peter Balkenende CDA, VVD, D66
Balkenende III Jan Peter Balkenende CDA, VVD
Balkenende IV Jan Peter Balkenende CDA, PvdA, ChristenUnie
Even voor de duidelijkheid:
CDA is een fusie van CHU,ARP en KVP
1967-1971:KVP, ARP, CHU en VVD
1971-1972:ARP, KVP, CHU, VVD en DS'70
1972-1973:ARP, KVP, VVD en CHU
1973-1977:PvdA, KVP, ARP, PPR, D66
1977-1981:CDA, VVD
1981-1982:CDA, PvdA, D66
1982-1982:CDA, D66
1982-1986: CDA/VVD
1986-1989: CDA/VVD
1989-1994: CDA/PVDA
1994-2002: PVDA/D66/VVD
2002-2003: CDA/VVD/LPF
2003-2006: CDA/D66/VVD
2006-2007: CDA/VVD
2007-tot de val van het kabinet: CDA/CU/PVDA
Conclusie:
Vanaf 1967 tot heden heeft het
CDA 36 jaar geregeerd
De VVD 30 jaar
En de PvdA 21 jaar
-
Nee niet weer hè?
Wilt u alsjeblieft stoppen met het copy - pasten van de wikipedia met iedere keer weer hetzelfde verhaal?
-
Zjen Zen, vr 08 oktober 2010 16:44
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Zjen
Nee. Ik zou het zelf doen en overnemen van Mees als zij ermee stopt. Elke keer weer laten zien welke onzin er gekletst wordt over links.
Rechts is de potverteerder en sinterklaas voor wie zijn schoentje al boordevol heeft.
-
Jullie hebben gelijk hoor maar dit is de hype en mode van Rechts Nederland, zij zeggen dat wij de mensen van de Linkse Kerk steeds hetzelfde herhalen, gelukkig zeggen zij niet steeds dezelfde woorden over dat de PvdA steeds heeft geregeerd en alle ellende van links komt, ach ik word er echt niet meer boos, laat ze toch l.llen en we gaan over tot de orde van de dag, misschien is onze lach en kritiek wel zo hard en bovendien terecht op alles wat gaan komen?
Laat hun nu lachen en misschien wij straks, alhoewel sommige onderwerpen natuurlijk zeker niet om te lachen zijn maar oke, we zien wel!?
-
Ineke , vr 08 oktober 2010 17:45
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Ineke
U zegt: "Nee niet weer hè?
Wilt u alsjeblieft stoppen met het copy - pasten van de wikipedia met iedere keer weer hetzelfde verhaal? "
Deze informatie is blijkbaar nog steeds nodig omdat er keer op keer beweerd wordt dat "links" ± 40 jaar "aan de macht is geweest".
-
Er gaat een koude schrale wind door Nederland waaien. 'Oude geesten' die willen regeren. Mensen met een afbraakmissie hebben een doel: Nederland asocialer maken, Nederland meer mee laten doen in de vaart der neoliberale volkeren. Nederland wordt onveiliger, onze steden, na dat het donker is geworden, nog gevaarlijker.
Om eerlijk te zijn, een slecht kabinet. Een kabinet zonder toekomst.
-
Het wordt tijd dat utp-kabeltje achter uit dat kastje trekken, zodat je zaken weer wat positiever in gaat zien. Verder is het een idee om ook eens op andere sites te gaan kijken voor een iets breder perspectief op zaken.
-
VVDer Henk Kamp naar Sociale Zaken
Kamp werd de afgelopen dagen genoemd voor verschillende posten, zoals Buitenlandse Zaken en Veiligheid en Justitie. Het is Sociale Zaken geworden. Volgens Rutte is Kamp heel geschikt om samen te werken met sociale partners. "Als je iemand hebt, die in staat is om bruggen te bouwen, is dat Kamp", aldus Rutte.
************************
ja Rutte...een keiharde kille saneerder zul je bedoelen.
Ooit rechercheur bij de Fiscale Inlichtingen- en Opsporingsdienst (FIOD)
Rutte weet wel bij wie hij de rekening van de kredietcrisis neer zal leggen,niet bij de veroorzakers ervan maar bij de mensen die het al financieel heel zwaar hebben.
Op naar een land waarin armoede en voedselbanken heel normaal gaan worden en waar de rijken in hun dure omheinde villa's zich ontrekken aan alles wat erom hen heen gebeurt gewoon omdat ze zich ervoor afsluiten.
En maar doorgaan met het neoliberale gedachtengoed en de financiele markten opnieuw het ravijn in te storten.....eentje waar we niet meer uit zullen komen.
Totdat al die mensen die niets gedaan hebben maar overal de schuld van krijgen en de rekening mogen betalen zich een keer niet meer in gaan houden en recht gaan halen....wacht maar af
http://opinie.volkskrant.nl/artikel/show/id/6843/Huilen_met_de_pet_op
-
Tja Marcel van Dam...
-
Henk Kamp op Sociale Zaken.
Brrrrrrr.
De man praat over mensen alsof het dingen zijn. Dus een voor de hand liggende keus van de VVD.
Als je mensen met lage inkomens en uitkeringen te pakken gaat nemen, moet dat wel iemand zijn die dit zonder blikken of blozen gaat uitvoeren en het ook nog goed praat ook.
Daar is hij heel goed in.
-
Aan slapjanussen heeft met sowieso niets in de politiek. Nergens trouwens, wat mij betreft. Kortom: Kamp zit daar goed.
-
Isis Maät, vr 08 oktober 2010 15:08
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Isis
"Aan slapjanussen heeft met sowieso niets in de politiek."
De crisis laten betalen door mensen met toch al niks, dat is pas slap.
Dus over slapjanussen gesproken. Zo'n kille en makkelijke bezuiniging als dit had zelfs ik kunnen verzinnen.
De veroorzakers van de crisis gaan vrijuit, de mensen met veel gaan er zelfs op vooruit. Dus veel ruggengraat is in dit kabinet niet te vinden, alleen maar slapjanusen.
-
Het valt mij op dat als hij spreekt zijn gezicht nooit vertrekt. Nog geen wenkbrauw trekt hij op, nog geen smalle glimlach verlevendigd zijn gezicht. Zijn ogen staan altijd koud en kil. Botoxface noem ik hem altijd stiekem.
Gefeliciteerd armlastig Nederland! Knoop je eigen strop maar vast.
-
YggY ..., vr 08 oktober 2010 14:32
in reactie op Censuur Joop
Reageer op YggY
Tot mijn grote schaamte moet ik zeggen dat Kamp afkomstig is uit mijn eigen wonderschone Twente. Kamp zou qua denkbeelden niet misstaan in de PVV, hij heeft het niet zo de allochtone medemens.
Maar zo hep ieder nadeel wel weer zijn voordeel, hij is gelukkig uit Twente weg en aangezien het komende kabinetsbeleid gericht is om de burger weer terug te jagen naar zijn eigen kleine regionale biotoop prijs ik me wat dat betreft weer gelukkig.
Dat Nederland en dan met name de allochtoon niet beter wordt van Kamp, moge duidelijk zijn.
-
Dat Nederland en dan met name de allochtoon niet beter wordt van Kamp, moge duidelijk zijn.
=================================================================
U doet net alsof uw gedachtengoed door heel Nederland omarmt wordt. De waarheid is dat er zeker zoveel zijn die dat niet doen, als wel. Dus spreek voor uzelf, want volgens mij wordt Nederland er juist wel weer een stuk beter op met Kamp.
-
YggY ..., vr 08 oktober 2010 18:55
in reactie op Jan Tergouw
Reageer op YggY
U doet net alsof uw gedachtengoed door heel Nederland omarmt wordt.
=================
U heeft helemaal gelijk, mijn fout want ik had natuurlijk moeten zeggen
Dat Nederland en dan met name de allochtoon niet beter wordt van Kamp, moge duidelijk zijn.
Uiteraard bedoel ik met Nederland dat gedeelte dat niet op de PVV heeft gestemd.
-
Volgens slechts een kleine minderheid van de Nederlandse bevolking. Vergist u zich niet in de schamele getallen van aantallen, meneer.
-
ron de boer, vr 08 oktober 2010 16:24
in reactie op Isis Maät
Reageer op ron
"De man praat over mensen alsof het dingen zijn."
Voorbeeld?
-
Judassen daar bij het CDA om sociale zaken uit handen te hebben gegeven. Ze hopen nu hun handen in onschuld te kunnen wassen.
-
Wacht u maar af. Ik vind het een uitermate slimme zet van Mark Rutte. Vergeet niet dat Kamp veel "ervaring" met Wilders heeft...
Briljant, de Rutte.
-
sam tosha, vr 08 oktober 2010 18:46
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op sam
Was ie met de PvdA in zee gegaan, dan had ie aan het besturen gekund ipv tijd te besteden aan het in toom houden van een gevaarlijk ongeleid projectiel.
En volgens mij had de PvdA het laten vallen van minder piket paaltjes gedaan dan Rutte nu bij de PVV (en SGP) heeft ingeleverd.
-
Zou er ook een moslim in het kabinet komen?
-
Een moslim in het kabinet?
Hahahaha, jij hebt humor. ;D
-
En waarom zou er persé een moslim in het kabinet moeten zitten dan?
Noem me even 1 moslimland waar bijv een westerling op een bestuurlijke functie zit? Hou toch eens op met dat domme gedoe.
-
YggY ..., vr 08 oktober 2010 17:16
in reactie op René van Geels
Reageer op YggY
En waarom zou er persé een moslim in het kabinet moeten zitten dan?
==============
Ons land kent 16 miljoen inwoners en ongeveer een miljoen Moslims
Een Moslim in de regering zou dus recht doen aan de samenstelling van de bevolking
-
Citaat: "En waarom zou er persé een moslim in het kabinet moeten zitten dan?"
Je denkt toch niet dat ik die vraag ga beantwoorden, hè? Als jij deze vraag niet eens zelf kan beantwoorden hoef je dat zeker niet van mij te verwachten. Ik ben gekke Henkie niet. Of in dit geval gekke Ingridje.
-
Moslims lijken mij sowieso uitgesloten. Sterker nog volgens de Taqiyya beredenering van de PVV zijn alle allochtonen afkomstig uit een land met een islamitische meerderheid potentieel gevaarlijk. De kans dus dat een jood of christen of nog sterker nog een atheïst uit zo een land in het kabinet komt is uiterst klein.
-
Theo Joubert, vr 08 oktober 2010 16:40
in reactie op Sjiek Ismigdat
Reageer op Theo
Nee, waar zou dat goed voor zijn?
-
Wat een schattige foto, Rutte slaat beschermend een arm om een gehoofddoekt meisje.
Dus wie durft er nu nog aan te twijfelen dat het hééélemaal goedkomt met de integratie ? Foei.
-
Goed, ik mag het van de moderator niet over mijn gevoelens hebben die die foto van Wilders met de jonge moslima me geeft dus dan maar direct...
Over tot de orde van de dag: Voorlopig beginnen we met VIJF mannen en een enkel vrouwtje. Goed voor de emancipatie van Nederland!
En cultuur is inderdaad weggevaagd. Nou ja, hoeft een minister ook niet meer een welgevallige prijs aan een niet welgevallig cultureel uit te delen. Zoals in 1985 toen toenmalige CDA-minister Eelco Brinkman van Cultuur gesteund door de VVD-er Ed Nijpels de P.C. Hooftprijs weigerde uit te reiken aan Hugo Brandt Corstius omdat de stukjes hem niet welgevallig waren.
Dat worden weer spannende tijden voor Cultuur. Straks in achteraf zaaltjes verboden toneelstukje opvoeren en naar de guillotine als je gesnapt wordt. Vlugschriften die tijdens hagepreken worden uitgedeeld en daarna de strop omdat ze gesnapt zijn.
We gaan weer helemaal terug naar af met ons culturele erfgoed.
Nu is het wachten op de sluiting van het eerste museum, het eerste boek dat verbrand wordt en de eerste toneelspeler die het schavot in gaat. Beeldhouders mogen alleen nog maar pompeuze bustes van Wilders maken en schilders mogen zijn huis schilderen.
-
Zjen Zen, vr 08 oktober 2010 13:10
in reactie op Censuur Joop
Reageer op Zjen
To, het is niet Wilders maar Rutte met die jongedame.
-
Zie jij verschil dan?
-
Zjen Zen, vr 08 oktober 2010 13:37
in reactie op Censuur Joop
Reageer op Zjen
Whoehahahaha..TO! ROFLMAO
-
: )))))
-
Zie jij het verschil ?!!
Ik niet.
-
[Dat worden weer spannende tijden voor Cultuur. Straks in achteraf zaaltjes verboden toneelstukje opvoeren en naar de guillotine als je gesnapt wordt. Vlugschriften die tijdens hagepreken worden uitgedeeld en daarna de strop omdat ze gesnapt zijn.]
Basseer je dit nog ergens op, of roep je maar wat?
-
Hè? Wat zeg je? Ik ben een beetje doof. Zei je nou waarop ik dat baseer? Ervaring en wijsheid. Wat dacht je anders?
-
Op zoek naar poppetjes is inderdaad de juiste benaming voor dit marionetten-kabinet.
Of misschien is wayang-pop een nog betere benaming, een schimmenspel.
-
En daar staan de mastodonten weer, Rutte heeft dus geen enkel nieuw gezicht in zijn kabinet, zelfs Donner die op elk departement is mislukt , is weer van de partij.
Ik vind het een steeds triester gezicht worden.
-
Is het dan eindelijk zo ver het eerste liberaal-christelijk-kabinet met gedoogsteun van de nationaal-socialistische partij van de Heer Wilders.
Ik zou ze succes moeten wensen ,maar dat ga ik natuurlijk niet doen,dan zou ik mezelf niet meer zijn ,en van sommige principe`s moet je volgens mij niet van af stappen.
Maar de helft van mijn familie is erg blij na jaren van hoop op Wiegel hebben ze nu Rutte,de andere helft kan het niet schelen ja wie er minister van justitie wordt misschien.
Van de PVDA zijn er niet veel meer over binnen de Familie ,ik had een opa die heette ook Joop ,dat was nog een echte socialist,heeft in de Jaren 60 de Bijenkorf platgelegd ,daar hebben ze het nu nog over bij de raad van bestuur van de Bijenkorf ,zo van dat nooit meer!Maar de zaken waar hij toen voor vocht zijn nu gemeengoed ,en daar ben ik dan weer trots op.
En nu maar hopen dat er geen kleine mensen in het kabinet komen want:
http://www.youtube.com/watch?v=YC8C5kq7hds
-
Wordt die dame op de foto minister of staatsecretaris?
-
Deze dame wordt persoonlijk bedankt omdat door inperking van haar burgerrechten dit kabinet tot stand is gekomen.
-
= inperking van haar burgerrechten =
Kun je dit uitleggen of past dit onder het hoofdstukje stemmingmakerij?
-
De PVV is druk bezig tweederangs burgers te creëren en daar valt zij ook onder. Het zijn nu regels die jij waarschijnlijk bagatelliseert maar het signaal is er. Er worden zelfs voorstellen gedaan om het ERVM en internationale verdragen open te breken.
http://www.amnesty.nl/wereldnieuws_artikel/66603
-
Rutte gaat de Nederlandse geschiedenis als knuffelpremier die niets kan maar alles mag. Nederland wordt geregeerd door de voorpagina's van de Telegraaf die Rutte en Wilders de hemel prijzen.
-
Jan Tergouw, vr 08 oktober 2010 12:11
in reactie op Mostafa Mouktafi
Reageer op Jan
Rutte gaat de Nederlandse geschiedenis als knuffelpremier die niets kan maar alles mag. Nederland wordt geregeerd door de voorpagina's van de Telegraaf die Rutte en Wilders de hemel prijzen.
=================================================================
We zullen OOK de geschiedenis ingaan als het eerste Europese land dat eindelijk eens de problemen echt aan ging pakken.
Alhowel we nu wel door Frankrijk rechts ingehaald dreigen te worden.
Dat dan weer wel.
Vooral Opstelten op Veiligheid is een perfecte minister.
Dat is er geen een van theedrinken en knuffelen, maar van hard optreden en doorpakken. Dat bewees hij in Rotterdam wel, waar onder zijn bewind de criminaliteit eindelijk weer teruggedrongen werd.
Niet zoals Cohen in Amsterdam gedaan heeft. Dat heeft de ellende alleen maar in de hand gewerkt, i.p.v. opgelost.
-
"We zullen OOK de geschiedenis ingaan als het eerste Europese land dat eindelijk eens de problemen echt aan ging pakken."
Ja hoor, met de gewoonlijke CDA-VVD-regering vol met de zo door 'het volk' aanbeden mastodonten. Narriskat heet dat...
-
Opstelten mag van mij trainer van Fynoord worden of masseur van dat Club. Ik ben voor Ajax!
-
We zullen OOK de geschiedenis ingaan als het eerste Europese land dat eindelijk eens de problemen echt aan ging pakken.
----------------
Hahaha! Zelden zo gelachen.
-
Er zijn er een heleboel die dat serieus menen. Krijgen die de deksel op de neus!
-
Jan Tergouw, vr 08 oktober 2010 13:25
in reactie op Stephen Colbert
Reageer op Jan
Hahaha! Zelden zo gelachen.
=================================================================
En dan durf links te bewren dat wij PVV'ers geen gevoel voor humor hebben.
Begrijp jij het?
-
Uitlachen en lachen zijn twee dingen, ik ben bang dat Stephen anders bedoelde dan je had begrijpen!
-
Hahaha, goeie Mostafa!
-
YggY ..., vr 08 oktober 2010 14:48
in reactie op Jan Tergouw
Reageer op YggY
En dan durf links te bewren
===============
Nee ik snap ook niet dat links dat durft te beweren
-
Dit valt nog aardig te betwisten. Het programma ligt op tafel. Sociaal economisch blijkt het geen zode aan de dijk te zetten en de alom door de PVV geprezen migratiebeleid schijnt nagenoeg onuitvoerbaar en bevat symboolpolitiek dat leidt tot een verdere polarisatie. Begrijpelijk vanuit PVV perspectief omdat dit de voedingsbodem is van deze demagogische partij.
-
Hoe heb ik gisteren genoten van Mark Rutte. Meneer de premier in spé -mét bruine stropdas- stond er ontspannen bij, oogde onddanks het tijdstip allerminst uitgeput, grapte over RTL-microfoons in vreemde handen, vergeleek de onderhandelingen met worsten draaien. Het kan niet anders of dit wordt het kabinet van het jolijt. Heerlijk, na een decennium Balkenende.
Rutte I, ik heb er zin an!
-
De kop van het artikel en de bijgeleverde foto zeggen eigenlijk alles. Behalve qua foto de aanvulling dat niet alleen Rutte op zoek lijkt naar dito poppetjes...
Deze coalitie kan alleen maar bestaan dankzij de zwaarwegende steun van Wilders en zijn handlangers, als belangrijkste pijler van dit regeerwrak. "Deïslamisering" is het adagium van deze duistere club, en "...als dat niet meteen lukt gaan we het ze (moslims) in elk geval zo lastig en moeilijk mogelijk maken..." Een streven waarin Rutte en Verhagen zich overigens ook uitstekend in kunnen vinden.
Rutte en zijn prooi, waar heb ik dit soort foto's toch eerder gezien?
-
Ik verwacht dat Rutte en Co de volle periode uit gaan zitten. Waar iedereen de gedogende partij als de grootste instabiliteit ziet, verwacht ik dat juist niet. Het is de PVV er juist aan gelegen om nu zijn verantwoordelijke kant te laten zien en niet de boel op te blazen. Opblazen betekend namelijk nooit meer op enige manier meedoen aan een regeer en gedoog variant. PVV heeft de andere twee te hard nodig om de boel te laten klappen. Kan nog wel eens een lange rechtse zomer worden.
-
Ik begrijp dat de algemene beschouwingen pas na de herfstvakantie kunnen plaatsvinden omdat Verhagen absoluut een weekje wil uitblazen. Dat althans meldde gisteravond het Journaal.
-
peter h, vr 08 oktober 2010 10:32
in reactie op Han van der Horst
Reageer op peter
Eerlijk gezegd vind ik dat alle hoofdrolspelers dat na de afgelopen weken wel verdiend hebben...
Of je nu voor of tegen was, soms lijkt het wel alsof er nooit meer geslapen werd.
-
GJ Huisman, vr 08 oktober 2010 11:20
in reactie op Han van der Horst
Reageer op GJ
Ja is dat gek, Verhagen heeft er een behoorlijk aantal weken van minimaal 14 uur werk per dag op zitten... en dat 7 dagen per week.
-
Tja, that's all in the game. Had hij maar bakker moeten worden of bankhanger.
-
GJ Huisman, vr 08 oktober 2010 13:31
in reactie op Censuur Joop
Reageer op GJ
Snap ik, maar het lijkt me logisch om na zo´n zware periode even gas terug te nemen. Dat kun je Verhagen toch moeilijk kwalijk nemen.
-
Haha, goeie To Maat!
-
Op zich moet ik zeggen dat ik op het eerste gezicht de namen wel vertrouwen geven. Misschien niet mijn keuze qua politieke kleur en keuze van het te voeren beleid maar wel capabele bestuurders die hun sporen verdiend hebben...
Geen Vogelaar of Cramer types tot nu toe in ieder geval.
-
Ik vind dat Rutte het prima heeft gedaan sinds de verkiezingen en alle strubbelingen die daarop volgden. Bovendien is hij lekker pragmatisch en optimistisch. Het gedoogkabinet heeft niet mijn voorkeur maar ik heb wel vertrouwen in Rutte.
Bovendien is hij een verademing ten opzichte van Balkenende, Cohen en de zeurderige, negatieve oppositie.
-
sam tosha, vr 08 oktober 2010 16:09
in reactie op Jan Tervoort
Reageer op sam
Rutte heeft het paard van Troje binnengehaald en die rottige glimlach mag hij van mij welleens in z'n binnenzak houden.
-
De vlag gaat bij mij donderdag uit!
-
Bij mij ook.
Halfstok.
-
Gadverdamme, ik hang er geen teiltje maar een emmer onder!
-
Dan hoop ik maar dat het geen emmer is zoals hier bezongen wordt: http://www.youtube.com/watch?v=oeArMoTSlKI&feature=related
-
Kan iemand mij vetrellen waar het teiltje verstopt is?
-
Verklaar u nader?
-
Nee, dank u.
-
Gelijk heb je.
-
El Che, vr 08 oktober 2010 17:09
in reactie op Joop Schouten
Reageer op El
Bij mij. Wil je hem weer terug. Je had er toch twee?
-
Nee, dat was ik. lol
-
Prima zaak, aan de slag. We zullen het kabinet op daden beoordelen. Maar het zou me verbazen als het langer dan een jaar standhoudt. CDA is een stervende partij.
-
Mark Bosma, zo 10 oktober 2010 13:00
in reactie op Rob van Koot
Reageer op Mark
pvda nog meer
-
Zo, is toch nog best snel gegaan allemaal. Als het meezit kan de nieuwe ploeg nog net voor het Kerstreces aan de slag.
Is het al bekend of er al polls zijn wanneer het Kabinet Rutte-Verhagen zal vallen? Lijkt mij heel sterk als men de 4 jaar gaat volbrengen.
Op naar nieuwe verkiezingen.
-
Inderdaad, Mark had gelijk. Het kabinet komt er voor 1 juli!
-
Ruud Wiemer, vr 08 oktober 2010 12:56
in reactie op Erik van Erne
Reageer op Ruud
[..Zo, is toch nog best snel gegaan allemaal..]
Vind je? Rutte had beloofd dat hij voor 1 juli 2010 op het bordes zou staan. Inmiddels is het 8 oktober vind je dit snel, ik heb daar een andere opvatting over.
-
Ik citeer:
AMSTERDAM - VVD-leider Mark Rutte wil dat er voor 1 juli een nieuw kabinet zit. Hij wil dat dit kabinet ook voor 1 juli een regeringsverklaring aflegt in de Tweede Kamer.
Hij zei dat zondag tijdens het verkiezingsgala in Paradiso in Amsterdam. Eerder had Rutte al gezegd dat hij zo snel mogelijk een nieuw kabinet wil na de verkiezingen op 9 juni.
"We moeten zo snel mogelijk een nieuw kabinet hebben, om snel te kunnen werken aan de begroting voor 2011", zei Rutte.
Einde citaat.
Waar ziet u die belofte staan?
-
Mooi! Ik heb vertrouwen in dit nieuwe kabinet.
-
Zo, dat werd tijd. Kan de oppositie eindelijk de eerste motie van wantrouwen voorbereiden.
-
Welk een beuzelachtig schrijven.
-
Je zult maar Opstelten heten en weten dat je een bepaalde statuur wordt toegedicht en dat je als Opstelten zijnde een opdracht krijgt van de Koningin om de mogelijkheden te onderzoeken voor een stabiele regering en dan kom je aan met dit resultaat, een coalitie gebaseerd op drijfzand, een sterfhuisconstructie.
Ik vraag me dan af hoe zou Opstelten zich voelen als hij dit aan de Koningin overhandigt.
-
Als ik het verslag goed lees hebben Koppejan en Ferrier niet de bevoegdheid om tegen te stemmen op punten uit het gedoogakkoord.
Waarom claimen deze mensen dat ze dit wel kunnen?
-
YggY ..., do 07 oktober 2010 21:41
in reactie op Frenck Mahon
Reageer op YggY
Dat kunnen ze wel volgens een artikel uit de grondwet
Artikel 67 v.d. Grondwet
De leden stemmen zonder last. Dat betekent dat zij vrij moeten zijn om te stemmen. De Kamerleden mogen wel met anderen (binnen en buiten het parlement) overleggen, maar mogen niet 'in opdracht van anderen' besluiten nemen.
-
Ik lees dat de fracties zich unaniem aan de akkoorden binden, dit houdt volgens mij in dat men geen ruimte heeft om tegen te stemmen terwijl dit wel beweerd werd door Koppejan en Ferrier.
-
YggY ..., do 07 oktober 2010 23:10
in reactie op Frenck Mahon
Reageer op YggY
Het toverwoord in deze is "in principe".
Bij iedere nieuwe formatie onderschrijven de partijen zich aan een gesloten regeerakkoord maar als dat bindend zou zijn dan zou je dus nooit meer een kabinetscrisis krijgen.
Je verbinden aan een regeerakkoord is geen contract, het is een intentie.
Op het moment dat er bijvoorbeeld wetsvoorstellen komen die in de belevingswereld van een kamerlid indruist tegen datgene waar ze voor staan dan zullen ze tegen stemmen en dan vervalt het "in principe" en vervalt de intentie, dan prevaleert het principe.
Er zit echter voor Ferrier en Koppejan een klein nadeel aan, op het moment dat ze een wetsvoorstel blokkeren zal er hoogstwaarschijnlijk een kabinetscrisis komen en het is natuurlijk zo dat ze dan de plek op de kieslijst van het CDA wel kunnen schudden.
Maar voor zover ik weet is er voor ex-tweede Kamerleden altijd nog voldoende emplooi.
-
Je hebt ook de vrijheid om afspraken te maken over je stemgedrag.
-
Het gedoogakkoord is heel vaag en zegt niets over hoe het moet worden uitgevoerd.
Ze kunnen dus, dat hebben ze prima uitgelegd, altijd tegenstemmen op de manier waarop het gaat worden uitgevoerd (voor zover mogelijk, want veel ervan kan niet eens worden uitgevoerd).
Gewoon een erg sloppy akkoord dus ;-)
-
Dat hoeft ook helemaal niet zo duidelijk te zijn.
Met de meeste bezuinigingen stemmen GL en D66 mee, (zie verregaande concessies aan het CDA) dus is daar een meerderheid, en voor andere zaken stemt de PVV mee, en is daar een meerderheid.
-
Zo te zien, meneer is moe, kijk maar!
Zijn hoofd zit los en hangt naar voren, de rechterhand steunt het hoofd een beetje.
Of zei hij Amen, in de stilte.
-
Geeft niet. Hierna kan hij de komende 4 jaar uitrusten.
-
["Opstelen doet weer verslag"]
Mooie freudiaanse vertieping!
-
Ik hoop dat Mark Rutte nu snel een ploeg vakkundige en kapabele
ministers en staatssecretarissen bij elkaar vind zodat we over een paar dagen een nieuwe regering hebben.
-
Eline W, do 07 oktober 2010 21:25
in reactie op Teun de Beuker
Reageer op Eline
Dat zal wel niet, Wilders mag (informeel) oordelen over de mensen. Die zal voorkomen dat er kritische mensen in het kabinet komen.
-
Hoe kan je nu kapabel en vakkundig werken als je steeds over je "rechter" schouder moet kijken of de "Grote Gedoger" het wel goed vind wat je doet??
Hij heeft het al laten blijken bij Koppejan en Ferrier, zij doen een uitspraak en meneer roept gelijk de heren Rutte en Verhagen op het matje.
Dat deze beide personen zich dan in het stof moeten wentelen vind Wilders uiteraard geweldig.
"mijn wil is wet
-
Huh? Heeft hij Rutte op het matje geroepen? Wanneer dan?
-
Censuur Joop, vr 08 oktober 2010 12:51
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Censuur
Ach kom op, Holbach, jij weet net als iedere andere Nederlander dat Rutte zich in het stof wentelt voor Wilders, alles om de uiterlijke macht te hebben en de politieke geschiedenisboekjes in te gaan. Als marionet.
Dus doe nou niet net of je neus bloedt.
-
"zich in het stof wentelen"?
"uiterlijke macht"?
Ik begrijp u niet. Wat wilt u nu precies duidelijk maken?
-
Censuur Joop, vr 08 oktober 2010 22:56
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Censuur
Natuurlijk begrijp je me wel, Holbach.
-
, zo 10 oktober 2010 16:22
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op
Ach, Holbach, je ziet toch wat jouw geweldige partij aan het doen, ofwel liever aan het nalaten is??
Met een fascistoide partij in zee gaan en daar het lot van je regering aan verbinden, heeft met liberalisme, noch met enig fatsoen ook maar één connectie.
-
, zo 10 oktober 2010 16:18
in reactie op Teun de Beuker
Reageer op
Ja, hoor, hij heeft ze bij elkaar.
Stuk voor stuk omgekocht.Of zichzelf omgekocht.
Keurig.
-
Op naar nieuwe verkiezingen!
-
Tja, volgens mij is dat nu juist wat je niet wilt. De uistlagen gisteren in Nieuwsuur geloof ik is dat links nog meer verliest en dat rechts ondanks dat het CDA kleiner wordt gezamelijk alleen maar groter wordt.
Maar doe maar, dan komt er eenzelfde combinatie uit met meer zetels. Want hoe je het wendt of keert, als VVD en PVV ieder 31 zetel halen dan gaan ze niet met anderen aan de bak. En alsje onderuit gaan, dan komt dat waarschijnlijk door de tegenstemmers, die idd mogen stemmem als personen, alhoewel dat de afgelopen 12 jaar al niet meer in de mode is bij welke partij dan ook.
Dan wordt het CD vanzelf kleiner en zijn de dissidenten beide buiten de kiesdrempel en gaan ze dus opnieuw verder met meer zetels en minder dissidenten.
Dus ik hoop voor u dat uw wens waar wordt :)
-
ron de boer, vr 08 oktober 2010 13:17
in reactie op Jeroen van Arkel
Reageer op ron
Sommigen raken door eenzijdige berichtgeving/uit tot zich nemen van eenzijdige berichten de zicht op de werkelijkheid een beetje kwijt.
De meerheid van het land steunt dit kabinet.
-
YggY ..., vr 08 oktober 2010 16:28
in reactie op ron de boer
Reageer op YggY
De meerheid van het land steunt dit kabinet.
===========
Daarom heet het ook een minderheidskabinet
-
De meerderheid van de 2de kamer steunt dit kabinet.
De meerderheid van de kiezers dus.
Ook alle peilingen laten zien dat de meerderheid dit kabinet wil.
-
Die steun is onderwerp van het laatste www.peil.nl onderzoek. Dat zal vanavond bekend worden gemaakt.
-
Mario Frieswijk, za 09 oktober 2010 11:13
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Mario
Wie neemt peilingen nog serieus? Ze voorspelden ooit 60 zetels voor Wouter Bos, 40 zetels voor Rita Verdonk.
En bij de laatste verkiezingen wisten ze zeker dat het gat tussen de VVD en de PvdA heeeel groot zou worden.Het scheelde minder dan 8000 stemmen, minder dan de zetel die dit verschil opleverde.
De foutmarge bij peilingen is in het beste geval 5%, wat neerkomt op cica 8 zetels. In een land waar de kleinste partijen kleiner zijn dan de foutmarge is peilen een volstrekt belachelijke bezigheid.
-
Censuur Joop, za 09 oktober 2010 12:06
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Censuur
En weet je al wat?
-
Jazeker wel. Slechts 70% van de SP-ers is negatief of zeer negatief over het komende kabinet. En aangezien "men" vond dat 30% van de CDA-ers een grote hoeveelheid was en dat daar terdege rekening mee gehouden moest worden, kunnen we deze uitslag interpreteren als: "Ook de SP is verguld met het nieuwe kabinet".
Toch? Of is in dit geval 30% niet significant?
-
, zo 10 oktober 2010 16:12
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op
Hebbu nu in de smiezen hoe men omgaat met cijfertjes??
-
"Sommigen raken door eenzijdige berichtgeving/uit tot zich nemen van eenzijdige berichten de zicht op de werkelijkheid een beetje kwijt."
Ik neem aan dat u hiermee uzelf bedoelt.
" De meerheid van het land steunt dit kabinet. "
1/3de van het CDA is tegen.
Met nieuwe verkiezingen krijgen we een PVV/VVD kabinet met gedogensteun van CDA. Toch?
-
ron de boer, za 09 oktober 2010 19:42
in reactie op Zeer Voornaam
Reageer op ron
" De meerheid van het land steunt dit kabinet. "
"1/3de van het CDA is tegen. "
1/3 van het partijkader.
Maar kiezers bepalen, niet een partijkader. Dat is mijn zicht op de werkelijkheid.