05 december 09 09:49 Reageer (23) Politiek RSS

Ook project Prins in Argentinië bevlekt

Directeur van resort waar prins Willem-Alexander en Máxima grond hebben gekocht in verband gebracht met corruptie. Kamer stelt vragen

De directeur van het exclusieve Argentijnse vakantieresort waar kroonprins Willem-Alexander en prinses Máxima vorig jaar twee bouwkavels hebben gekocht, wordt in verband gebracht met diverse corruptiezaken bij de provinciale bank in de Argentijnse regio Neuquén. Dit schrijft de volkskrant zaterdag

Lees extern artikel: www.volkskrant.nl/binnenland/article1324265.ece/Ba...

Laatste Reacties (23) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Gerard de Vries, zo 06 december 2009 23:29 Reageer op Gerard

    Gerard

    het wil maar niet lukken met die jongen.

  • hennie vree egberts-bolks, zo 06 december 2009 15:40 Reageer op hennie

    hennie

    Wat ik niet kan begrijpen is dat Willem-Alexander zich steeds maar weer stort in zaken waaraan een "luchtje" zit.
    Je zou toch denken dat hij zo langzamerhand wel weet dat een deel van het Nederlandse volk niets moet hebben van dit soort zaken.
    Of moet ik concluderen dat hij dat wel weet maar dat hij zich er niets van aantrekt.

  • Censuur Joop, za 05 december 2009 12:31 Reageer op Censuur

    Censuur

    En ja hoor, daar begint het gezeur weer!

    Wie blijft er vandaag de dag nog in Nederland om zijn vakantie te vieren? Ja, ja, ik weet het, jij bent die uitzondering die in het achtertuintje onder z'n parasolletje vakantie viert.

    Wie vliegt er vandaag de dag niet kriskras door de wereld om zo ver mogelijk exotische oorden te bezoeken om lekker tegen hun vrienden en collegae op te kunnen scheppen? Ja, ja, ik weet het. Jij bent die uitzondering die op de fiets langs de Rotte fietst naar het strand en terug en dat elk jaar maar dan in omgekeerde richting.

    Wie koopt er vandaag de dag niet een huis van een corrupte vastgoedontwikkelaar? Ja, ja, ik weet het, jij woont in een met eigen blote handen gebouwd krotje op de hei.

    Waar vind je trouwens nog een niet corrupte huizenbouwer/verkoper? Nee, nee, ik weet het. dan moet ik niet bij jou zijn.

    Wat een allemachtig gezeur weer over de kroonprins. Laat die man met rust, dan hoeft hij ook niet de hele wereld rond te vliegen om een plekje voor zijn gezin te vinden waar ze in alle rust een paar weken kunnen vertoeven, zonder de roddelpers in de achtertuin.

    En kijk vooral eerst eens naar je eigen "vlekkeloos" bestaan als afgunstige visser in een droge sloot.

  • Rouane Rabbit, za 05 december 2009 22:32 in reactie op Censuur Joop Reageer op Rouane

    Rouane

    Ooit gehoord van Lodewijk II uit Beieren?
    Of de Zonnekoning uit Frankrijk?
    Of Tsaar Nicolaas II?

    Ons koningshuis bezit een vermogen tussen 300 miljoen en 1 miljard. Niemand weet precies hoeveel. Maar een dergelijk vermogen past in de proporties van bovengenoemde mensen.

    Ik zie geen reden om extra medelijden te hebben met de prins. Hij moet gewoon van onbesproken gedrag en connecties zijn. Dat is deel van zijn baan, daarvoor krijgt hij een uitstekend loon.
    Hetzelfde geldt voor politiecommissarissen, minister-presidenten, burgemeesters, heel veel functies. Als ze betrokken raken met corruptie moeten ze daaraan conclusies verbinden.

    Noblesse oblige.

    Natuurlijk kan het hem overkomen dat hij iets niet weet, maar als hij het dan wel te weten komt moet hij de juiste conclusies trekken.
    De prins heeft geluk gehad, hij is vroegtijdig geïnformeerd dat er zaken niet in de haak zijn, hij moet terdege laten onderzoeken wat er aan de hand is.

  • Censuur Joop, zo 06 december 2009 10:53 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Censuur

    Censuur

    Mij overtuig je niet, Rabbit.

  • Rouane Rabbit, zo 06 december 2009 16:42 in reactie op Censuur Joop Reageer op Rouane

    Rouane

    Monarchie is iets voor mensen die een sprookje willen vasthouden. Dat is het enige, voor de rest heeft het alleen maar nadelen.

    Ik vind dat niet zo erg, het is niet zo belangrijk. Maar voor monarchie zijn er twee nodig, een volk dat een koning wil, en een koning die een volk wil. Voor die koning is het nogal een opoffering om koning e zijn. Hij moet namelijk hety sprookje in stand houden, en dat is moeilijk in deze tijd,

    Beatrix slaagt er wel in, maar alleen vanwege dat kapsel van schokbeton, want daaronder zit een getergde gewone vrouw van vlees en bloed, doe vol afgrijzen ervaart dat de prins er "nog" niet klaar voor is. Zal hij er ooit wel klaar voor zijn?

    Het is erg voor een volk dat het opgescheept zit met een koning die geen volk wil, maar eigenlijk gewoon puissant rijk wil zijn zonder poespas.

    Dus Nelma, je moet je wel afvragen of het ethisch verantwoord is anno 2010 om een persoon vanwege erfelijkheid in een dergelijke positie te brengen.

    De prins kan geen nee zeggen, hij draagt de loodzware last van de Oranjes. Als hij er de brui aangeeft dan is het voorgoed afgelopen met de Oranjes, Een derde kans krijgen ze niet meer.

    Regelmatig zie ik hem smekend het volk aan kijken: "schaf mij af" hoor ik hem zeggen.
    Ieder jaar opnieuw die tweestrijd om aapje spelen voor een volk met vlaggetjes langs de weg. In plaats van dankbaarheid is er ook nog een gestoorde idioot die een aanslag pleegt.
    "Maaam", hooi ik hem klagend tegen Beatrix zeggen: "Ik wil dat niet meer". Maxima haalt zwijgend haar schouders op.
    "En je gaat, geen woord meer", zegt het schokbeton-kapsel.

  • Censuur Joop, zo 06 december 2009 21:23 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Censuur

    Censuur

    Nee, Rabbit, ik hoef me niks af te vragen omdat ik deze hele discussie daarin niet interessant vind.

    Ik heb liever een beeldbepalend - maar strak geregisseerd in uitspraken en macht - koningshuis, dan een alle macht naar zich toe trekkende president à la... laten we zeggen een met god pratende Bush of een hoogmoedige Poetin of de corrupte Hun Sen of misschien zelfs wel Balkenende, die als Minister President eigenlijk toch al de baas is van Nederland. Is dat niet goed genoeg? Nou, dan laten we het woord Minister toch gewoon weg?

    En president zijn van een land is natuurlijk liefdewerk oud papier, laten we dat niet vergeten. Die leeft van giften en water en brood.

    Even over Beatrix. Ik kan me nog herinneren dat er heel veel mensen die nu tegen WA zijn, ook tegen Beatrix waren. Ze was te stijf, ze was te dit en te dat, ze stond te ver af van het volk, ze leek totaal niet op haar zo gewone en dicht bij de mensen staande moeder, ze was te hautain, ze was te zus en zo, niets was goed en nog minder deugde. Nu krijgen we datzelfde gezeur weer met de kroonprins (die eigenlijk best heel veel op zijn oma lijkt) maar dan dat hij teveel een menselijk gezicht heeft. Teveel vrijheid vraagt, teveel een gewone blonde Hollandse jongen is die stapelverliefd werd op een allochtoon (mocht eerst ook al niet, want de zonde des vaders openbaart zich vast wel in het nageslacht) en die niet doet of wil doen wat het keurslijf genaamd Het Volk van hem wil. O, arm, zielig volk. En dat wil zo graag iets moderns, iets bijzonders, een president.

    Ik heb het dan wel weer even gehad, hoor.

    Tenslotte: Ik ben gek op sprookjes, sience fantasy, mythen en legenden. Die houden mij tenminste dicht bij de hedendaagse realiteit en laten mij het verschil tussen werkelijkheid en schijnwereld weten. Ik hoef dan niet telkens te kiezen of iets wel of niet gedacht of gedaan mag worden omdat het wel of niet een sprookje zou kunnen zijn waar ik wel of niet in mag geloven, zodat ik tijd over hou om te ageren tegen onrecht en domme dingen.

  • Rouane Rabbit, zo 06 december 2009 22:49 in reactie op Censuur Joop Reageer op Rouane

    Rouane

    Laat ik zeggen dat ik het grotendeels met je eens ben, een ceremoniële president zoals in Duitsland of Israël, of een koningshuis, dat is bijna hetzelfde.

    Niet helemaal hetzelfde, omdat in een koningshuis-situatie de erfelijkheid de opvolging bepaalt. Als daar toevallig een sul uitkomt, dan is daar niks aan te doen, omdat koning een levenslange functie is en maar heel moeilijk kan worden afgeschaft.

    De competentie van Beatrix of de prins staat los van deze discussie.

  • Censuur Joop, ma 07 december 2009 00:33 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Censuur

    Censuur

    Maar weet je wat nou het mooie is aan die sul? Hij hoeft het land niet te regeren. Daar zijn weer andere sullen voor. Maar stel, je zou een sul zoals in Italië als president krijgen...

  • Rouane Rabbit, ma 07 december 2009 09:23 in reactie op Censuur Joop Reageer op Rouane

    Rouane

    Berlusconi heeft politieke macht, ze hebben daar een ander stelsel.

    Wij kunnen ook een sul als Berlusconi of WIlders als minister-president krijgen, zelfs onder het koningshuis is dat goed mogelijk.

    Het koningshuis beschermt ons land niet tegen politieke malheur, dat moeten we zelf doen.

  • Hugo Gündel, za 05 december 2009 11:43 Reageer op Hugo

    Hugo

    In deze wereld is er geen vastgoedmaatschappij of bank of er zal wel ergens een spoor van corruptie of andere malversaties zijn. Mischien niet bij Vaticaan maar daar kun je ook niet zeker van zijn. Groot geld is nu eenmaal inherent aan corruptie dus wat en waar WA en MAX iets kopen, het maakt allemaal niets uit

    Het hele gedoe rond WA en MAX begint een beetje kinderachtige vormen aan te nemen. De happy family zoekt een optrekje in een warm land waar zij er zeker van kunnen zijn dat er geen paparazzi met een camera in de struiken ligt. Dat is ergens wel te begrijpen ook. Gewoon laten gaan zou ik zeggen.

    Bij de burger gaat het er een beetje moeilijk in dat de kroonprins zowat een eigen oliebron nodig heeft om constant kris kras over de wereld te kunnen vliegen om aanwezig te zijn bij allerlei conferenties. Wat zijn aanwezigheid daar zou kunnen bijdragen aan zal altijd wel een raadsel blijven maar daar moet de brave burger maar niet van wakker liggen. Of hij dat nu vanuit Argentinie of waar dan ook doet ... wing it. De halfjaarlijkse oproep van WA dat alle aardbewonertjes eigenlijk over een eigen plee zouden moeten beschikken kan hij ook zonder enig probleem vanuit Argentinie doen. Heeft u er last van ... ik niet.

  • Rouane Rabbit, za 05 december 2009 12:02 in reactie op Hugo Gündel Reageer op Rouane

    Rouane

    "Mischien niet bij Vaticaan maar daar kun je ook niet zeker van zijn. "

    Het Vaticaan en Kerk staan bekend vanwege corruptie-schandalen, google een keer naar Banco Ambrosio, Roberto Calvi, vaticaan en maffia

    (maar dit terzijde)

  • Rouane Rabbit, za 05 december 2009 12:07 in reactie op Hugo Gündel Reageer op Rouane

    Rouane

    Maar terzake, de prins kan zich ervan verzekeren dat er geen paparazzi in de struiken in Wassenaar liggen, daarvoor hoeft hij niet naar Argentinië.

    De prins behoort tot een zeer rijke familie, en hij kan bouwen waar hij wil. Maar als hij koning wil worden, dan kan dat niet. We kunnen ons niet permitteren dat ons staatshoofd bij corruptie betrokken is. Regelmatig is bij corruptie op dat niveau ook maffia en moord in het spel.

    Dus, laat hem afstand nemen van de troon, en decadent ergens zij leven vertoeven, hij blij, wij blij.
    Of laat hem de troon bestijgen, en dan absoluut zeker zijn dat hij nooit bij smeerlapperij betrokken is.

    Ik kies voor het eerste.

  • Hugo Gündel, za 05 december 2009 13:37 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Hugo

    Hugo

    U kunt zich als burger alles permitteren. Ik weet zeker dat als een Oranje de troon bestijgt en er aan de andere kant weer afvalt u dit aan niemand hoeft uit te leggen. Men praat u dat graag aan maar het aanzien van een land wordt internationaal niet beoordeelt door het doen en laten van een koningshuis. De geschiedenis staat bol van verhalen over vorstenhuizen die het te bont maakten. De geschiedenis maakt ook duidelijk dat het in dergelijke gevallen nooit is voorgekomen dat het volk vertrok en de vorst bleef zitten.

  • De VVD, za 05 december 2009 11:12 Reageer op De

    De

    Had je al een president in gedachten Chanelta?

  • Hugo Gündel, za 05 december 2009 14:27 in reactie op De VVD Reageer op Hugo

    Hugo

    Misschien weet Chanelta dat niet maar ik in ieder geval wel. Een figuur die op basis van onbesproken gedrag, waardevolle kennis, liefde voor de maatschappij en bewezen diensten aan zijn land rechtstreeks gekozen is door het volk. Van dergelijke persoonlijkheden vind je er geen 13 in een dozijn maar zij bestaan wel. Zo'n man of vrouw, zichzelf presenterend vanuit een gepast domicilie geeft Nederland het zakelijke en bescheiden aanzien wat het nodig heeft. Het kan niet anders of de wereld neemt dit serieus en het is altijd beter dan een vermelding in de agenda van een buitenlands staatshoofd: Morgen banket met de loodgieter van de Low Countries.

  • De VVD, za 05 december 2009 15:06 in reactie op Hugo Gündel Reageer op De

    De

    Kun je een voorbeeld noemen Hugo?

  • Hugo Gündel, za 05 december 2009 23:55 in reactie op De VVD Reageer op Hugo

    Hugo

    Nee ... ik kan geen voorbeeld geven, ik heb ook geen voorkeur. Die keuze hangt af van het gezond verstand van enkele miljoenen volwassen (oude en nieuwe .. grapje) Nederlanders.

  • Chanelta Bokkema, za 05 december 2009 10:33 Reageer op Chanelta

    Chanelta

    ik verheug me zo op de republiek der nederlanden. Als koning Wim straks aan het roer zit komt die er waarschijnlijk snel.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel