-
Even een reaktie op die van Kees Moerbeek over dat Amerikanen ons als communisten zien.. nou ja, we weten allemaal dat die Amerikanen compleet van de pot gerukt zijn in een voor de VVD model samenleving / ieder voor zich en God voor ons allen ... heb je geld en een baan gaat het goed / val je er buiten , door ziekte een ongeluk of economische crisis .. dan kan je van het gangreen verrekken, zelfs gezondheidszorg ontvalt je dan / je wordt daar dan niet meer als mens gezien ... prachtig vindt ik dan die hypocrisie in Amerikaanse films dat we allemaal voor elkaar moeten zorgen zoals bv. de slecht beladen Ark scene in 2012 .. jaja ... en dat van de pot gerukte land kan straks een schertsfiguur als leider krijgen / Mitt Romney, je lacht je ziek over zoveel Amerikaanse domheid en onbenulligheid
-
Minster Kamp spreekt met dubbele VVD tong. Minister Kamp wil alleen maar een excuus hebben om zwaar te kunnen bezuinigen op werkloosheidsuitkeringen. Meneer Kamp vergeet dat er gedurende een economische crisis veroorzaakt door banken luchtbellenblazerij en Grieks gesjoemel wel eens gewoon geen werk is / dat je je compleet kleurendoof kan solliciteren en zoeken naar banen die er niet zijn. Maar nee, dan ligt het aan niet willenden Mooi excuus om NL sociaal nog verder in de grond te trappen / typisch neo liberale paniekreakties , leg vooral de schuld en de kosten neer bij de zwakkeren in de samenleving
-
Kamp trapt wel een paar open deuren in.
Ja, elke uitkeringsgerechtigde is al jaren verplicht om alles in t werk te stellen om aan de slag te gaan.
Elke uitkeringsgerechtigde dient alle mogelijke barrieres weg te nemen om aan de slag te kunnen
etcetcetc
-
Gaat deze minister voor de verandering de werkgevers eens een keer aanpakken met hun gekke Sollicitatieprocedures.
Tegenwoordig ga je op een zogenaamd soll.gesprek terwijl je achteraf te weten komt dat eigenlijk ging om een fictieve vacature.
er worden vragen gesteld tijdens een soll.procedure zoals; welke politieke partij heeft jouw voorkeur en wie is volgens jou de beste politieke leider. als je vraagt wat heeft dat nou te maken met de vacature? wordt je vertelt dat op deze manier kunnen ze jou (sollicitant) beter leren kennen.
je voldoet aan alle eisen, maar je wordt toch niet aangenomen.
Minister Kamp, gaat u er wat aan doen? ipv de schuld alleen bij de werklozen te parkeren, gaat u ook deze praktijken aanapkken?
-
Eh, hint - deze VVD regering is er niet om werkgevers ook maar 1 strobreed in de weg te leggen - deze regering is er om werkgevers carte-blanche te geven en alle lasten en plichten bij de werknemer neer te leggen
-
De discussie in Buitenhof sloeg nergens op. Er werd gedaan alsof mensen in de bijstand een alternatief zijn voor de Polen in de kassen. Onzin: voor de mensen die nu in de bijstand zitten in Rotterdam is een eindeloos traject nodig om ze geschikt te maken voor welk werk dan ook. Dat is een verzameling Antilliaanse (ex-)verslaafden, bijstandmoeders, Marokkaanse losgeslagen jeugd, mensen met psychiatrische problemen en mensen die na een lang WAO-verleden plotsklaps deels goed gekeurd zijn, en wat 60+ werklozen. Mijnheer Kamp meent dat hun problemen in de kassen wel opgelost worden? De werkgevers daar staan vast handenwrijvend te wachten om dat gezelschap in dienst te nemen, en dan eindelijk van dat taalprobleem met de Polen verlost te zijn. Weet U nog meer onzin, mijnheer Kamp?
-
Met een goede begeleiding (juiste aanpak) en niet wat we gezien hebben in de afgelopen 10 jr. kan ik je verzekeren dat de doelgroepen die je noemt voor 80% weer aan het werk kunnen.
Ik heb 15 jr ervaring in dit vak maar iedere keer ben ik gaan botsen tegen verkeerd beleid. het ligt niet altijd aan de werklozen!
Ik daag iedere gemeente uit om in te gaan op mijn voorstel. het gaat echt werken, kan ik je verzekeren.
-
Als alle mensen die zouden 'kunnen' werken (wat enige nuancering behoeft) een baan zouden hebben blijven er nog duizenden mensen over.
Aantal vacatures ongeveer 130 duizend mensen.
( Zie: http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=SLNL&PA=80474ned&D1=0&D2=a&D3=50-58&VW=T )
Aantal werkzoekenden ongeveer 202 duizend mensen:
( Zie: http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=SLNL&PA=80719ned&D1=0,7,13,20,24,27&D2=37,l&HDR=T&STB=G1&VW=T )
Kamp stigmatiseert.
Fuck de neoliberalen
-
Aantal vacatures ongeveer 130 duizend mensen.
Daar hoort dan wel de juiste opleiding bij.
Dat is het probleem.
Ik kan geen bakker een gasleiding laten lassen.
-
Joop Schouten, ma 09 januari 2012 15:22
in reactie op Heinz Brauswasser
Reageer op Joop
Precies.
-
Joop Schouten, ma 09 januari 2012 15:26
in reactie op Heinz Brauswasser
Reageer op Joop
Arbeitseinzatz.
-
Daarbij kon ook de bakker geen pijpen lassen.
In dit geval moest ik de zin aanpassen, anders ontstaan er weer .........
-
Ik verbaas me altijd over de omgekeerde wijze van beredeneren.
We hebben altijd het vizier gericht op de werklozen en in de 2e plaats pas op de werkgevers. Dit zou andersom moeten zijn.
De werkgevers vragen arbeidskrachten en zijn helemaal vrij om dat in te vullen zoals ze dat willen. En dat ze uitbuiten wordt grotendeels ongemoeid gelaten. Dat werd ook goed aangetoond in deze uitzending. Dus pak eerst voortvarend die werkgevers aan die zwarte arbeid aanbieden of die de werknemers uitbuiten. Kom hierna pas met verwijten aan werklozen die niet zouden willen
Al tientallen jaren kletst men over "prikkels" om werklozen aan het werk te dwingen. Steeds werd de uitkering verder beperkt om mensen zogenaamd aan het werk te krijgen. Weet u nog dat de WW 5 jaar duurde? Dat er ook nog 2 jaar WWV was voordat je in de bijstand kwam? Allemaal afgeschaft en gekort. Steeds met het argument..."prikkel om aan het werk te gaan". Ennnnn.... heeft het geholpen? Nee dus, anders hadden we die discussie niet.
Het resultaat van dit voortdurende geschiet op werklozen is dat er nu voedselbanken zijn gekomen in Nederland. Daar mogen we trots op zijn zeg......
Ook hebben we nu aangetoond gezien dat strenge immigratieregels leiden tot het omgekeerde effect. Eenmaal in NL, dan ga je niet gemakkelijk meer terug naar je vaderland. Want je komt er daarna niet meer makkelijk in.
Je ziet dus dat rechts beleid er steeds toe leidt dat men achteruit boert. Met als slachtoffer de mensen met de minste kansen. Tel uit je winst.
Maar ja...het bekt natuurlijk wel lekker.... de schuld neerleggen bij de kansarmen en mensen die zich niet kunnen verdedigen.
-
Noud Aerts, ma 09 januari 2012 14:51
in reactie op Alfred Blokhuizen
Reageer op Noud
Alfred Blokhuizen,
"De werkgevers vragen arbeidskrachten en zijn helemaal vrij om dat in te vullen zoals ze dat willen."
Gelukkig, of moet dat ook nog onder toezicht van het Politburo komen?
"En dat ze uitbuiten wordt grotendeels ongemoeid gelaten."
Over hoeveel bedrijven hebben we het dan van het totaal aan bedrijven in NL? Svp, statistieken.
"Weet u nog dat de WW 5 jaar duurde? Dat er ook nog 2 jaar WWV was voordat je in de bijstand kwam? Allemaal afgeschaft en gekort."
Ja hoezo kwam dat? Omdat ze alles en iedereen daar maar indumpten, als ze geen werk hadden, terecht of onterecht.
"Het resultaat van dit voortdurende geschiet op werklozen is dat er nu voedselbanken zijn gekomen in Nederland. Daar mogen we trots op zijn zeg......"
Ik weet me nog te herrinneren, dat in de begin jaren 90, toen het geld tegen de plinten klotste en voedselbanken opkwamen en toen was er helemaal niet dat 'voortdurende geschiet op werklozen'. U probeert moedwillig, rechts alles in de schoenen te schuiven, u bent niet meer of minder schuldig aan de polarisatie in NL al waar u rechts van beschuldigd.
"Je ziet dus dat rechts beleid er steeds toe leidt dat men achteruit boert. Met als slachtoffer de mensen met de minste kansen. Tel uit je winst."
Schitterend, die linkse blik over hoe NL verknalt is door rechts.
Daar is Joop.nl ook voor in het leven geroepen, om rechts van repliek te dienen.
"Maar ja...het bekt natuurlijk wel lekker.... de schuld neerleggen bij de kansarmen en mensen die zich niet kunnen verdedigen."
Inderdaad, het bekt wel lekker om de schuld bij de bedrijven te leggen, terwijl in de jaren 90, de groenten en het fruit van de akkers rotte, omdat de PvdA niet wilde tornen aan de CAO's en ontslagregelingen. Toen werd door de overheid door de vingers gekeken, dat er Polen kwamen werken. Ja meneer, dat was Paars!
Links heeft een hoop boter op het hoofd, maar daar hoeven ze niet naar te kijken, want de bedrijven c.q rechts heeft 't gedaan, is toch net zo makkelijk.
Hoef je je ook niet meer druk te maken over arbeids tekorten in branches.
-
Jan B, ma 09 januari 2012 18:33
in reactie op Noud Aerts
Reageer op Jan
Inderdaad, het bekt wel lekker om de schuld bij de bedrijven te leggen, terwijl in de jaren 90, de groenten en het fruit van de akkers rotte, omdat de PvdA niet wilde tornen aan de CAO's en ontslagregelingen.
Niemand heeft daardoor honger geleden. Kennelijk hebben we hier met een overbodige bedrijfstak van doen. Tijd om echte marktwerking zijn rol te laten vervullen zodat deze overbodige franje zo snel mogelijk verdwijnt ipv dat gepamper met goedkope arbeidskrachten. Per slot van rekening hoeft het ondernemersrisico van de een niet het chagarijn van de ander te betekenen. Hup, weg ermee. De tomaten die er geproduceerd worden zijn ook niet te vreten trouwens.
-
Beste Noud,
jammer dat u zo agressief reageert..... en ook zo weinig feitelijk.
Maar toch dank dat u de moeite heeft genomen om te reageren.....
Maar wat u impliciet erkent is dat aan het werk kunnen komen alleen maar mogelijk is als de werkgever wikt en beschikt. Dus daarmee is werkloosheid dus niet per definitie de schuld van de werkloze. Tot zover zijn we het eigenlijk wonderwel kennelijk eens!
En ja..... mijn stelling dat al die "prikkels" niet hebben geholpen en ook nooit zullen helpen, blijft overeind. Het helpt alleen maar mensen extra in de armoede.
Voor het overige.... u onderbouwt niets, terwijl in de uitzending de minister de deskundigen niet tegenspreekt!
En ja.... de lengte van de uitkering heeft niets met de werkloosheid zelf te maken. En wie donderde welke mensen erin...toch wel weer diezelfde werkgevers...toch? Maar volgens mij werden mensen juist afgedankt in de WAO, met de vriendelijke groeten van de werkgevers. Het zijn toch steeds werkgevers die mensen afdanken en niet de werknemers die geheel vrijwillig richting de bijstand vertrekken.
Oja de voedselbanken kwamen niet op inde jaren 90, maar 7-8 jaar geleden en zijn nu overbevolkt. Niet met mensen die het supergoed hebben...... (Ik kan het weten, kijk maar naar mijn CV)
En tenslotte vind ik het tragisch dat u de PvdA de schuld geeft (binnen paars nota bene, waar ook de VVD inzat) van het handhaven van CAO lonen. Kennelijk vindt u het normaal dat mensen tegen hongerloontjes moeten gaan werken. Ik vind het juist een teken van beschaving dat mensen tegen een fatsoenlijk loon werken. Dat is trouwens veel beter voor de economie en dus ook weer voor diezelfde werkgevers.
Tegelijkertijd spreekt u uzelf tegen, want eerst trekt u uitbuiting in twijfel en vervolgens geeft u toe dat Polen werden ingehuurd om goedkoper te werken. Dat kan alleen door de CAO of minimumlonen te ontduiken..... dus uitbuiten. De onderzoekers aan tafel in dit debat brachten dit ter berde en de minister sprak dit niet tegen en wilde er misschien iets aan doen.
Als uw standpunt voor rechts staat, dan ben ik er zeer trots op dat ik links ben en het adagio "leven en laten leven" hanteer. Ik gun graag een goed leven en blijf daarvoor graag naar de feiten kijken en luister vooral niet naar mijn onderbuik.
Heus.... u wordt een stuk gelukkiger als u een ander wat gunt.....
-
== Ik weet me nog te herrinneren, dat in de begin jaren 90, toen het geld tegen de plinten klotste en voedselbanken opkwamen ==
"In Nederland werd de eerste Voedselbank opgericht in 2002. Het aantal Nederlanders dat op zo'n voorziening een beroep doet steeg in 2005 aanzienlijk: het aantal voedselbanken steeg van 22 in september tot meer dan 40 in december. In 2006 werd geschat dat 8000 huishoudens gebruikmaken van voedselbanken." (Wikipedia)
2002: kabinet Balkenende 1: CDA-VVD-LPF
2003 - 2006: kabinet Balkenende 2: CDA-VVD-D66.
-
In De Groene van afgelopen week staat een artikel over voedselbanken.
Het blijken er nu 130 te zijn, en ze voeden wekelijks 60.000 mensen. De verwachting is dat het aantal cliënten binnen enkele jaren kan verdubbelen door recessie en bezuinigingsmaatregelen.
-
Ik heb eens een lijstje gemaakt van de kinderen van de buren, vrienden, bekenden en familieleden, die wij als gezin kennen. Ouder dan 25 jaar. Studie afgerond, met als voor-opleidingen :
Via lts, mts, hts, tu, .............. 28 personen waarvan 27 een baan
Via meao, heao, has, etc., ....... 44 personen waarvan 31 een baan
Zit hier niet een probleem, dat gekozen wordt voor een leuke studie met leuke banen die er niet zijn ? er onvoldoende zijn ? of zijn overgenomen door software ? en andere technieken.
Voorbeeld : op de boekhouding zitten amper nog mensen, vergeleken met 1990.
Offertes en bestellingen gaan per e-mail. Typistes weg. Postbodes weg.
Bankbriefjes (betalingen) invullen met een pen bestaat niet meer.
Facturen maken is knippen en plakken of nog getallen invullen.
De personen die de standen kwam opnemen van het water, gas en elektra zit ook al thuis. In de slachterijen, gaan de varkens rond, als kogels uit een machinegeweer. Kijk om je heen. De stratenmaker is ook al vervangen door een keien-legmachine. En zo zijn er veel werkzaamheden vervallen of versneld in afhandelen ofwel minder geworden in werkuren (arbeidsplaatsen).
Ik verbaasde mij bij de groep 44 personen over het aantal personen met de studierichting : psygologie, personeel, pedagogiek, rechten, economie, schoonheid....., etc.. Hier heeft het aanbod de vraag zeer fors ingehaald. Elke straat heeft bijna zijn eigen psycholoog, jurist of econoom. Terwijl ik dit schrijf, verbaas ik mij erover dat wij dit nog kunnen betalen.
In de groep 31 personen zitten ook personen die ook deze studie hebben gevolgd en nu noodgedwongen maar minder geschoold werk zijn gaan doen. Achter de kassa, in de horeca, bij de bouwmarkt, etc.. Respect hiervoor. Dat wil niet zeggen dat je morgen asperges moet gaan steken.
Het geeft mogelijk wel aan dat het onderwijs anders moet worden ingericht en dat ouders met hun kinderen ook bij een studiekeus naar andere zaken moeten gaan kijken. Het is en blijft wel vraag @ aanbod, die mede een toekomst bepaald. Mits je een inkomen uit werk wil hebben. Ook dat is een vrije keus. Stof tot nadenken. Niet alleen Henk Kamp.
Ongeschoold werk en minder geschoold werk, dat is al jaren aan het verdwijnen uit de EU, of is geautomatiseerd. Daar is de soep helemaal dun. Alleen moet alles wel betaalbaar blijven. Dat wordt nu een probleem. Er komt niet zomaar containers met arbeidsplaatsen via een schip binnenvaren, als ons werd beloofd door alle partijen toen wij weer mochten gaan stemmen. Ook toen gekeken naar het verkiezingsdebat ?
-
drs Zen, ma 09 januari 2012 08:38
in reactie op Heinz Brauswasser
Reageer op drs
'Elke straat heeft bijna zijn eigen psycholoog, jurist of econoom. Terwijl ik dit schrijf, verbaas ik mij erover dat wij dit nog kunnen betalen.'
Nogal overdreven wat u beweert. Iedere straat heeft ook zijn leraar, zijn ambtenaar, zijn Pool e.d., maar daar heeft u het niet over. Stemmingmakerij dus.
Waarom 'we' dit nog betalen? Heel eenvoudig omdat als we dit niet door er over enkele jaren psychologen, juristen en economen met busladingen uit het buitenland moeten gaan halen. Dan gaat u daar weer over zitten klagen.
U heeft het over vraag en aanbod, alsof het om een markt gaat. Dat is niet zo. U weet dat de overheid een grote vinger in de pap heeft als het om onderwijs gaat. Doordat de overheid weigert te investeren in kennis hobbelt ons land achterop wat de kenniseconomie betreft.
U weet ook dat rechtbanken e.d. enorme achterstanden heeft en het niet kan bijbenen. Ook komen er tekorten aan rechters en Officieren van Justitie aan. Daar doet de overheid niets tegen, ondanks de mooie praatjes over het vergroten van de pakkans en recht en orde.
Dus hoezo vraag en aanbod?
-
Doe eens een soortgelijk onderzoek in je eigen omgeving.
-
drs Zen, ma 09 januari 2012 09:44
in reactie op Heinz Brauswasser
Reageer op drs
Heb ik gedaan.
-
De kenniseconomie draait wel met name op de techniek.
Die brengen het geld in de kassa.
Dat is geen uitvinding van mijzelf.
-
drs Zen, ma 09 januari 2012 09:46
in reactie op Heinz Brauswasser
Reageer op drs
Voor het uitvinden van die technieken heb je mensen nodig. Hoogopgeleide mensen die veel geld kosten. Hoe duur zou het opleiden van een ingenieur of (tand)arts zijn in vergelijking met een psycholoog? Valt het kwartje?
-
Nee Kees.
Ondanks dat ik tot de groep zeer hoogopgeleiden behoor, wil dit kwartje niet vallen.
Blijkbaar kom ik nu aan jou beroepsgroep. Het leven kan hard zijn.
-
drs Zen, ma 09 januari 2012 14:55
in reactie op Heinz Brauswasser
Reageer op drs
???
-
Misschien dat dit duidelijk is. Het onderwijs moet anders worden ingevuld.
Het leven is nog steeds vraag en aanbod van bruikbare en inzetbare personen.
Aantal vacatures ongeveer 130 duizend mensen.
Aantal werkzoekenden ongeveer 202 duizend mensen.
Zie verder de reactie hierboven.
-
Wat is het werkelijke probleem in NL:
De immigrant is niet het werkelijke probleem, dat zijn wij, u en ik.
Waarom?
Er zijn ergens werknemers tekort, dan kun je 2 dingen doen:
1. Het bedrijf of tak sluiten en zeggen: "Sorry maar we hebben geen mensen voor deze tak om verschillende redenen en dus deze tak sterf uit in NL" of
2. we zorgen dat we wel mensen krijgen voor deze tak of bedrijven.
Bij optie 2 heb je ook een paar opties nl.:
a. de lonen moeten omhoog in die sectoren waardoor mensen er wel willen werken, hiermee zorg je wel dat bedrijven niet meer kunnen concurreren met het buitenland,
b. mensen in een uitkering mogen werk niet meer weigeren, dus werkelozen hebben we in dit land niet meer alleen nog WAO-ers of gehandicapten of,
c. we halen immigranten binnen, die we dan ook zo moeten behandelen als onszelf met alle voordelen als ook nadelen.
Wat het werkelijke probleem is, is dat we in NL nog tegen elkaar zeggen is: "we moeten niks, we mogen en als mogen niet gaat, dan hebben we nog de sociale voorzieningen, waardoor ik niet moet".
Dus als niets moet, dan wordt het ergens anders gehaald, met alle gevolgen van dien.
Wij in dit land moeten eerst maar eens gaan bespreken wat we nog wel en niet in dit land willen hebben, wat we daarvoor willen doen of laten en wannneer daar dan mee begonnen gaat worden.
Op deze vragen gebeurd niets, omdat links niets wil veranderen aan het sociale stelsel en rechts niets aan uitsluiten van bedrijven in dit land.
Dat is wat er werkelijk aan de hand is imo en geef mij dan maar aan wat u wilt.
-
Jan B, zo 08 januari 2012 23:42
in reactie op Noud Aerts
Reageer op Jan
Voor niks gaat de zon op. Dat geldt ook voor ondernemers die personeel zoeken: DOKKEN OF NOKKEN. Per slot van rekening leven we niet meer in de 19e eeuw, hoezeer u dat ook zou wensen.
-
Jan B,
"Voor niks gaat de zon op. Dat geldt ook voor ondernemers die personeel zoeken: DOKKEN OF NOKKEN. Per slot van rekening leven we niet meer in de 19e eeuw, hoezeer u dat ook zou wensen."
Ik weet niet wat u in uw ogen heeft, maar dat schreef ik hierboven ookal als 1ste punt.
Verder mijn beste Jan, roepen is zo stoer als werknemer, verantwoordelijkheid van 0,0 en een grote b.k.
Eens kijken hoe Nl-ers zouden varen bij een kapitaal vernietiging van miljarden omdat bedrijven wel het kapitaal hebben staan, maar niet meer mogen of kunnen draaien in dit land.
DOKKEN zoals u staat te roepen, kan als gevolg hebben dat er geen concurrentie meer plaats kan vinden met het buitenland, waardoor de bedrijven en hun personeel failliet gaan.
NOKKEN zoals u staat te roepen kan als gevolg hebben, 10.000den banen komen op de tocht te staan, deze mensen moeten allemaal omgeschoold worden EN er staat een hoop kapitaal op NL-se bodem, die van vandaag op morgen niets meer waard is, omdat het niet meer gebruikt kan worden, waarvoor het gediend heeft.
Verder heeft een tak van bedrijven, een hele grote staart van toeleveringsbedrijven, daar gaan dan ook de meeste mensen op straat, omdat er niets meer te doen is.
Stoere praatjes Jan, maar vooruit zien, ho maar.
-
Jan B, ma 09 januari 2012 12:20
in reactie op Noud Aerts
Reageer op Jan
Eens kijken hoe Nl-ers zouden varen bij een kapitaal vernietiging van miljarden omdat bedrijven wel het kapitaal hebben staan, maar niet meer mogen of kunnen draaien in dit land.
Ik weet niet of het je is opgevallen maar een groot deel van de maakindustrie die voorheen werk gaf aan honderdduizenden Nederlanders is vertrokken uit Nederland. En niet omdat ze niet aan personeel konden komen maar gewoon om hun zakken nog meer te vullen omdat het elders goedkoper produceren was. Van dat "elders" ging nooit een echte concurrentie uit overigens dus daar kan men zich niet achter verschuilen. Werknemers en kader in lagelonenlanden moesten vaak nog worden opgeleid, zelf produceerden ze veelal nog niets. Het was gewoon zakken vullen op kosten van de nederlandse werknemer.
-
Jan B, ma 09 januari 2012 12:26
in reactie op Noud Aerts
Reageer op Jan
Stoere praatjes Jan, maar vooruit zien, ho maar.
Interesseert me geen bal. Vooruitzien is een gepasseerd station. Dat had men moeten doen toen bedrijven, soms nog gesubsidieerd ook, de wijk naar Azie namen om zo hun zakken nog meer te vullen. Maar nee, er moest en zou geglobaliseerd worden, het kon allemaal. Sterker nog, het moest volgens de vrije-markt fetishisten die dit land en Europa qua industrie naar de kloten hebben geholpen. Ik koop trouwens als het enigzins kan "made in EU" en laat producten uit China liggen (bespaart je ook vaak een hoop ergernis omtrent slechte productkwaliteit). Zolang Europa niet over wenst te gaan tot importheffingen is dat de manier om het europese bedrijfsleven te steunen.
-
Werk wat voldoende oplevert om van te wonen, het warm te hebben, gezond voedsel van te kunnen kopen, en de zekerheid te hebben dat je dat volgende week ook nog hebt.
En die zaken zoals hierboven genoemd, krijg je niet als je in de kassen gaat werken.
Salaris is laag, de onzekerheid groot, en het werk zwaar.
Wat moet iemand minimaal doen volgens u, om te kunnen wonen, het warm te hebben, en genoeg te kunnen eten, en gezondheidszorg te hebben, en toe probeer het eens, een beetje zekerheid.
Zegt u het maar, hoelang moet iemand per week werken om dat te mogen hebben?
-
Noud Aerts, ma 09 januari 2012 10:18
in reactie op Johannes Zeilstra
Reageer op Noud
Johannes Zeilstra,
"Werk wat voldoende oplevert om van te wonen, het warm te hebben, gezond voedsel van te kunnen kopen, en de zekerheid te hebben dat je dat volgende week ook nog hebt."
Die eerste zaken zijn imo gewoon een feit! 1 ieder die werkt in dit land heeft recht op een minimumloon van (als je boven de 23 bent) € 1.446,60 bruto. Daarboven op komen dan nog eventuele toeslagen, zoals huur en/of zorg.
Dat zit imo wel goed.
Dat laatste waar u naar vraagt, de ZEKERHEID, dat je volgende week ook nog je baan hebt, is bij geen 1 enkel bedrijf vanzelfsprekend meer.
Ookal heb je een vaste aanstelling, dan nog kun je van de ene op de andere dag gewipt worden.
Het enigste verschil is, dat je dan de zekerheid hebt van een WW uitkering en/of een ontslagvergoeding. Maar deze laatste is ook geen garantie.
"Zegt u het maar, hoelang moet iemand per week werken om dat te mogen hebben?"
38 tot 40 uur.
Zie: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/minimumloon/vraag-en-antwoord/hoe-hoog-is-het-minimumloon.html
"En die zaken zoals hierboven genoemd, krijg je niet als je in de kassen gaat werken.
Salaris is laag, de onzekerheid groot, en het werk zwaar."
Salaris is conform de CAO tuinbouw of landbouw, maar werk is werk en imo beter dan een uitkering, zowel voor u als voor mij.
U en ik moeten die uitkeringen blijven betalen en dat alleen omdat iemand anders vindt, dat ie het recht mag hebben om werk te weigeren dat ie niet leuk vindt?
Ik zou daar niet zo'n problemen mee hebben, als NL geld genoeg heeft.
Maar dat is niet zo, we betalen meer aan zorg, belastingen, sociale voorzieningen gaan naar beneden, enz. enz. U gaat mij toch niet vertellen, dat we de lasten van diegene die niet willen werken omdat ze bep. werk niet leuk vinden, dan ook maar moeten blijven betalen?
Iedereen moet imo bijdragen in een crisisperiode. Ik vind het prima, dat daar nu eens orde op zaken gesteld gaan worden. Dat wordt nu al decennia geroepen en telkens kon de PvdA dit dwarsbomen, omdat ie bijna altijd mee deden in een coalitie.
Nu dus niet meer en nu moeten we er ook echt werk van gaan maken.
Weg met dat geitenwollensokkengeneuzel, van als ie het niet graag doet, moet je hem/haar niet dwingen.
Nee, maar een ander wel dwingen geld af te staan om diegene aan het eten te kunnen houden. Dat is sociaal!
-
/Die eerste zaken zijn imo gewoon een feit! 1 ieder die werkt in dit land heeft recht op een minimumloon van (als je boven de 23 bent) € 1.446,60 bruto. Daarboven op komen dan nog eventuele toeslagen, zoals huur en/of zorg.
Dat zit imo wel goed./
Van die 1446.60 bruto blijft zegge 1000 Euro netto over.
Voor wonen en vaste lasten kom je al gauw op 700 Euro per maand.
Rest 300 Euro om van te eten en voor vervoer.
Wow, het kan niet op.
-
Noud Aerts, ma 09 januari 2012 15:04
in reactie op Johannes Zeilstra
Reageer op Noud
Johannes Zeilstra,
"Van die 1446.60 bruto blijft zegge 1000 Euro netto over."
Dat klopt niet, er blijven ca. €1250,- netto over.
Zie: http://www.berekenhet.nl/werk-en-inkomen/nettoloon.html
"Voor wonen en vaste lasten kom je al gauw op 700 Euro per maand."
klopt!
"Rest 300 Euro om van te eten en voor vervoer."
Veel meer, want boven die €1250,-, komt dan ook nog zorgtoeslag en eventuele huur toeslag, dan kom je ong. op €1400,- 1450,- NETTO!
U kunt het allemaal vinden op de link hierboven. Het is helemaal niet zo zwart als mensen het u laten geloven. Daarom kan ik ook schieten op socialisten, die alles heel erg doen laten overkomen.
-
ehhh, U krijgt geen huurtoeslag.
U krijgt geen huurtoeslag, omdat uw huur en servicekosten samen hoger zijn dan € 664,66
Als alleenstaande max 60 euro per maand zorgtoeslag.
Goed niet zo zwart als door mij geschetst, maar om hier nu te spreken van een inkomen waar je iets mee kunt opbouwen. nee.
Voorts proberen werkgevers steeds vaker hieronder uit te komen, door flextijden en oproepkrachten.
Aan de onderkant is de rek eruit, en extra prikkels, als je een hond langgenoeg slaat wordt hij vals.
Dwang is een heel slechte motivator.
-
Banen voor migranten?
Ha ha ha ha...zeker als vakkenvullers bij de halve leeg groeinde voedselbanken ?
-
Mijn vriend Achmed, overigens met goed betaald werk, zegt altijd, ze hebben ons niet gehaald voor de gezelligheid of voor de mooie baantjes.
Wij zullen het zelf moeten gaan maken. Dat geldt voor alle mensen.
Achmed is geen ppv-er en ik ook niet.
-
Allemaal?
Sommige mensen worden rijk door niets te doen, een erfenis van een rijke oma kan voor het ''paradijs'' op aard zorgen.
Er lopen nog steeds getrouwde Nederlanders, vooral in deze moeilijke tijd, naar hun papa of mama voor een halve-handje geld omdat zij niet uit kunnen komen met wat ze verdienen! Ik heb collega's die ook geld voor de bus bij hun ouders vragen, terwijl zij zelf ook ouders zijn.
Een ding is zeker: de oude generatie kan heel goed omgaan met geld , deze generatie komt altijd aan alles tekort, het is niet voor niets dat deze generatie heel zwak is in wiskunde en rekenen.
-
enige banen beschikbaar voor migranten is dus schoonmaak en tomaten plukken als ik deze achterlijke man moet geloven!!!
Als je jarenlang hebt gestudeerd, veel ervaring heb opgedaan in je vak moet je alsnog gaan schoonmaken!
hmmmmmm, waarom vragen we onze kinderen dan om te gaan studeren en diploma's behalen als ze uiteindelijk toch in tuinbouw terecht gaan komen
-
Noud Aerts, zo 08 januari 2012 22:02
in reactie op MILOW RAMBALDI
Reageer op Noud
MILOW RAMBALDI,
"Als je jarenlang hebt gestudeerd, veel ervaring heb opgedaan in je vak moet je alsnog gaan schoonmaken!"
Inderdaad, ijdeltuit! Verdomme, eerst door mij en velen anderen een hoop belastingcenten betaalt om jouw je hoge studie te laten doen en dan als er in die studie geen baan is, dan ook nog eens belastingcenten krijgen om dat meneer of mevrouw vindt, dat ze daar niet voor geleerd hebben.
Wat een gestoorde mensen hier in NL. "Ik heb meer geleerd dan een ander, dus ik hoef bep. werk niet te doen, omdat dat onder mijn kunnen ligt". Al die laag betaalden, hebben o.a mee betaalt aan uw hoge opleiding en u steekt ze gewoon een vinger in het gezicht!
Wat een failliet land is dit toch.
-
Ben je jaloers?
Ik heb ook meebetaald aan zijn studie en zou dolblij zijn als er meer hoogopgeleiden met kennis van zaken op de juiste posten zitten. Voor nu zijn dat vooral laagopgeleide (oa) ex-beveiligers van Wilders dikbetaald (ook door mij) in dit kabinet, en ons-kent-ons-vrindjes in commissiebaantjes van de VVD.
En trouwens, als je een hartoperatie zou moeten krijgen, zou je dat door een stratenmaker willen krijgen, of door een hartchirurg? En als je je leidingen wilt laten vernieuwen, wil je dat door een hartchirurg laten doen of door een ervaren loodgieter?
Of om Kamp er even bij te halen, wil je een ervaren loodgieter, of een moeilijk plaatsbare bijstandsmoeder. Of een onderbetaalde Pool?
Net als in de jaren 70 worden de lageropgeleiden/werkelozen uitgespeeld tegen de gastarbeiders. Stakingsbrekers waren dat destijds, en dat zijn ze nog steeds. En nee, ze gaan niet terug 'omdat het daar mooier weer is'. Leugens van het 'grootkapitaal'/ de grote ondernemingen.
Je moet uitkijken dat je niet in een zwart-wit-verongelijktheid getrokken wordt. Dat is de waan van de dag, die niet goed is en nergens toe leidt. Het veelbetekenend voorbeeld is de situatie nu in Hongarije, waar het populisme daadwerkelijk aan de macht is.
-
Noud Aerts, ma 09 januari 2012 11:33
in reactie op marietje jansen
Reageer op Noud
marietje jansen,
"Ben je jaloers?"
Nee, ik hen een baan die mij zeer bevalt, dus waarom?
"Ik heb ook meebetaald aan zijn studie en zou dolblij zijn als er meer hoogopgeleiden met kennis van zaken op de juiste posten zitten."
Ik ook!
"Voor nu zijn dat vooral laagopgeleide (oa) ex-beveiligers van Wilders dikbetaald (ook door mij) in dit kabinet, en ons-kent-ons-vrindjes in commissiebaantjes van de VVD."
Hier spreekt weer de schijnheiligheid uit van een socialist. Als er 1 partij is, waar aan vriendjes politiek gedaan wordt is het wel de partij van de ambtenaren, de PvdA. Over vriendjes politiek gesproken.
"En trouwens, als je een hartoperatie zou moeten krijgen, zou je dat door een stratenmaker willen krijgen, of door een hartchirurg? En als je je leidingen wilt laten vernieuwen, wil je dat door een hartchirurg laten doen of door een ervaren loodgieter?"
Het voor de hand liggende natuurlijk!
Maar daar gaat het mij niet om. Als ik morgen een andere baan zou willen, ik ben eigen ondernemer, dan zou ik in mijn eigen tijd, naar een nieuwe baan moeten solliciteren.
DAT is wat ik van mensen in de bijstand verwacht, werken en in de tussen tijd als je het werk niet aanstaat wat je moet doen, SOLLICITEREN, al is dit in de avonduren.
Als je werkt, kun je je s'avonds na het werk, best voorbereiden op een eventuele andere baan. Het enigste waar je vrij bij je baas voor zou moeten vragen is voor 't sollicitatiegesprek.
Maar nee, een bijstandsgerechtigde wordt gezegd, moet 24/7 vrij zijn om te kunnen solliciteren, dat doen normale mensen in hun werktijd en iemand in de bijstand kan dat niet.
Ik vind dat een hartchirurg, zijn werk moet doen waarvoor ie gestudeerd heeft, maar als ie geen werk heeft, gaat ie niet thuis op de bank zitten en niks doen, dan gaat ie maar poetsen of tomatenplukken.
-
Jammer, het leek erop dat we een gesprek hadden, tot (quote:) 'de schijnheiligheid van een socialist'.
Hou je bij de feiten of ga in op meningen zonder te schelden.
Overigens ben ik ook eigen ondernemer. Maar voel ik me niet daarom beter dan uitkeringsgerechtigden. En ook niet beter dan hoger opgeleiden dan ik.
-
Noud Aerts, ma 09 januari 2012 15:19
in reactie op marietje jansen
Reageer op Noud
marietje jansen,
"Jammer, het leek erop dat we een gesprek hadden, tot (quote:) 'de schijnheiligheid van een socialist'."
U begon ermee, door te roepen: "ons-kent-ons-vrindjes in commissiebaantjes van de VVD", ik ben VVD-er en u doet hiermee aan een 1 zijdige spiegeling en veroordeling van een partij.
"Overigens ben ik ook eigen ondernemer. Maar voel ik me niet daarom beter dan uitkeringsgerechtigden. En ook niet beter dan hoger opgeleiden dan ik."
Beter of hoogverhevener voel ik mij ook niet als een ander maar wat ik wel voel is een ongelijkheid, die gecreeerd wordt tussen mensen, waar ik niet van houd.
Ik houd er niet van dat er mensen zijn die ervan overtuigt zijn, dat de 1 geen of weinig kansen heeft in zijn leven en ze hier ook de kans nog toe geven, door in een sociale uitkering te zitten.
Dat zal het verschil wel zijn tussen u en ik.
Ik ben er HEILIG van overtuigt, dat iemand meer bereikt als ie iets onderneemt, dan introvert thuis te zitten.
-
Jan B, zo 08 januari 2012 23:34
in reactie op Noud Aerts
Reageer op Jan
Ooit van kapitaalvernietiging gehoord? Mensen voor veel geld laten studeren en dan inzetten in de tuinbouw terwijl ze tot veel meer in staat zijn. Ja, zo komen we er wel. Wat een land van ordinaire zesjesklanten is dit geworden. Geen enkele ambitie meer behalve minder belasting betalen.
-
Jammer dat je vloekt.... Maar dit even terzijde.
Is het gewoon niet simpel verdringing als we hoog opgeleiden dwingen te werken op plekken waar laag opgeleiden zouden moeten werken?
En...wat zou een werkgever denken.... Goh...deze drs geschiedenis...daar wil ik wel in investeren.... in de tomatenpluk.... Dat gelooft u toch ook zelf niet..... Een hoog opgeleide is zo weg bij kleine of lager niveau banen. Het is vooral trappen en nog eens trappen, zonder het over de werkelijkheid te hebben of over individuele mensen en hun mogelijkheden.
Zou het niet eens tijd worden om massaal bedrijven aan te pakken die zwart werk aanbieden of mensen uitbuiten. Kijk daarna pas naar de werklozen. Nu gebeurt dat systematisch andersom.
Dus voordat u gaat vloeken en op werklozen gaat schelden..... eerst even goed nadenken..... alstublieft.
-
Noud Aerts, ma 09 januari 2012 13:25
in reactie op Alfred Blokhuizen
Reageer op Noud
Alfred Blokhuizen,
"Is het gewoon niet simpel verdringing als we hoog opgeleiden dwingen te werken op plekken waar laag opgeleiden zouden moeten werken?"
Hoezo, als je mensen uit het buitenland moet halen om hier dit werk te doen, terwijl we 400.000 banen werkelozen aan de kant hebben staan?
" En...wat zou een werkgever denken.... Goh...deze drs geschiedenis...daar wil ik wel in investeren.... in de tomatenpluk.... Dat gelooft u toch ook zelf niet..... "
Nee, dat zeg ik toch ook niet.
"Een hoog opgeleide is zo weg bij kleine of lager niveau banen."
Zie mijn lezing hierboven tegen marietje.
"Het is vooral trappen en nog eens trappen, zonder het over de werkelijkheid te hebben of over individuele mensen en hun mogelijkheden."
Nee, het is u en uw collega's eens van uw hoge stoel te halen en eens op te houden met dat pedante gedoe.
"Zou het niet eens tijd worden om massaal bedrijven aan te pakken die zwart werk aanbieden of mensen uitbuiten."
Ben ik helemaal met u eens.
Zou het ook niet eens tijd worden dat de bonden de vaste lonen los laten. Gefixeerde loonafspraken in bedrijfstakken, is funest voor competitiedrang met het buitenland, vandaar dat er ook zwart gewerkt wordt!!!
"Kijk daarna pas naar de werklozen."
Nee, werkelozen zijn ook verantwoordelijk voor hun eigen reilen en zeilen, net zoals een bedrijf of ondernemer dit is.
"Dus voordat u gaat vloeken en op werklozen gaat schelden..... eerst even goed nadenken..... alstublieft."
Dat zou ik eerst zelf maar eens doen, dat goed nadenken!
U geeft bedrijven de schuld, ik zou eerst maar eens gaan kijken bij de bonden en uw eigen partij!
Bedrijven moeten kunnen concurreren, u neemt ze dit af, door gefixeerde prijsafspraken af te dwingen, de CAO's, de belachelijke administraties en de ongeevenaarde regelbrei waaraan ze moeten voldoen.
Werkelozen zijn er, omdat ze bijv. 45 jaar oud zijn en dan al minimaal, zonder dat ze zich echt bewezen hebben in een bedrijf, x bedrag MOETEN verdienen omdat dit zo vastgelegd is in een CAO.
U kent het gezegde, als u met 1 vinger naar een ander wijst, wijzen er 3 terug naar u.
-
Piet de Geus, zo 08 januari 2012 23:50
in reactie op MILOW RAMBALDI
Reageer op Piet
"waarom vragen we onze kinderen dan om te gaan studeren en diploma's behalen als ze uiteindelijk toch in tuinbouw terecht gaan komen"
Omdat ze dan betere kansen hebben. Kansen, dus geen garanties. Een diploma betekent niet dat je achterover kunt hangen en je niet meer hoeft te bewijzen. En het betekent al helemaal niet dat je beter bent dan een ander en je hand op mag houden omdat werk dat er wel is in jouw ogen te minnetjes is: gewoon aanpakken en ondertussen heb je alle tijd om te bewijzen dat je inderdaad beter bent.
-
drs Zen, ma 09 januari 2012 11:57
in reactie op Piet de Geus
Reageer op drs
Stel je moet een econoom aannemen. De ene is 3 jaar werkeloos geweest en bracht zijn tijd door met asperges steken en tomaten plukken. De ander is net afgestudeerd. Welke zou jij aannemen?
-
Die met de grootste borsten... (sorry rechtse humor)
-
Jan B, ma 09 januari 2012 12:29
in reactie op Piet de Geus
Reageer op Jan
gewoon aanpakken en ondertussen heb je alle tijd om te bewijzen dat je inderdaad beter bent.
Als je mensen gedwongen de glastuinbouw instuurt (waar ze 's avonds moegewerkt van terugkeren naar huis) dan ontneem je ze de kans om zich te bewijzen. Hoe moeten mensen zich bewijzen als je ze werk laat doen dat een kind van 5 ook kan doen.
-
Ik heb nooit beweerd dat hoog opgeleiden beter zijn dan laag opgeleiden. sterker nog, ik heb in mijn leven me altijd ingezet voor minder kansrijken.
Ik heb ook niet gezegd dat je achterover moet gaan leunen. mijn punt was en is dat de taak van de regering is om banen te creeren, het is toch zonde van tijd, geld en inzet om de hoog opgeleiden die dit land beter kunnen bedienen tomaten te laten plukken. dat wil niet zeggen dat tomatenplukken oneerbiedig werk is. ieder zijn kwaliteit en kennis benutten.
trouwens! alleen Hoog opgeleid zijn is niet voldoende. waren die niet de Hoog opgeleide fin. topmannen die ons geld verduistert hebben??
-
Weten de meeste mensen dan niet dat die z.g. rijken ook heel veel belasting betalen en als zij nog verder worden uitgeknepen, Nederland dan gaan verlaten? Dat beetje geld wat ik bezit en waar ik keihard voor gewerkt heb wil graag voor me zelf bewaren, heb al die jaren genoeg betaald. Elke dag vertrekken er vele rijken Nederlanders en wie gaan er dan voor die arme SP' ers, PVDA 'ers, PVV’ ers en die van Groen Links zorgen? Men moet wel eerst het geld verdienen voor je het kan uitgeven, tegen alles aanschoppen kan de SP als de beste, maar een oplossing aandragen ho maar. De gene die bv werken in de zorg, dan bedoel ik de mensen op de vloer die verdienen maar een schijntje meer als de meeste lui die in bijstand lopen. Die krijgen doormiddel van allerlei extraatjes toch een redelijk inkomen, waarom zouden die gaan werken. Als ik overdag met het openbaar vervoer naar de binnenstad ga, dan zie grote groepen jonge mensen die allemaal maar dure kleding andere Bling Bling dingen kopen, werken die dan allemaal s-nachts? Volgende maand ben ik ook weg ik kijk wel op de PC hoe het hier gaat, de luchtbel staat hier op klappen.
-
==
Volgende maand ben ik ook weg ik kijk wel op de PC hoe het hier gaat, de luchtbel staat hier op klappen.
==
Wens je veel geluk, afhankelijk naar welk land je gaat.
Ik heb heel wat landen bezocht (niet voor vakantie) en gewoond maar heb er niet kunnen vinden waar ik naar op zoek was.
Ik hoop niet dat je een spijtoptant wordt, want je zal je Nederlandse paspoort moeten inleveren dat is een uitspraak van de GBL dus Nederland heet je niet meer welkom terug.
Ik denk dat je in de EU blijft of heb ik het mis? (zekerheid)
-
Rinze Pluut, ma 09 januari 2012 08:36
in reactie op Hans van der Helm
Reageer op Rinze
Naar een ander continent, en met dat paspoort komt het wel goed. Hier leven ook meer dan een miljoen mensen met een dubbel paspoort.
-
drs Zen, ma 09 januari 2012 08:54
in reactie op Hans van der Helm
Reageer op drs
Je hebt gelijk. Familieleden zijn in de jaren '70 naar de VS gegaan. Anno 2012 werkt mijn tante van 77 nu nog en onderhouden haar kinderen vanwege de hypotheek op het huis. Mijn oom is een tijd geleden overleden, anders zou hij ook nog werken. Nu kan mijn tante niet meer terug.
In 1927 ging van familie van mij naar Canada. Als ze hier gebleven waren hadden ze het veel beter gehad.
-
Ja, gemiddeld hebben wij het (nog) veel beter dan Amerikanen.
-
drs Zen, ma 09 januari 2012 10:24
in reactie op Klaas Slager
Reageer op drs
Ik heb wel eens een discussie gehad met een familielid in California (een advocaat) over hoe 'wij' dingen geregeld hebben met sociale voorzieningen, ziektekostenregeling en dergelijke. Als je hem mag geloven zijn we hier allemaal communisten (VVD incluis) en van god los. Ieder voor zich en god (?) voor ons allen is in de VS het devies.
-
== Elke dag vertrekken er vele rijken Nederlanders en wie gaan er dan voor die arme SP' ers, PVDA 'ers, PVV’ ers en die van Groen Links zorgen? ==
Ik werk nog gewoon hoor, al vier decennia, en ik betaal gewoon belastingen en sociale verzekeringspremies, net als miljoenen andere mensen die SP en PvdA stemmen.
Dus, de groeten and good riddens.
-
Ditto, en nog SP stemmen ook. De posters plak ik ook als ik tijd heb, dankbaar werk, SP posters plakken met een 3L V6 automaat:-)
-
Jan B, zo 08 januari 2012 23:45
in reactie op Rinze Pluut
Reageer op Jan
Waar ga je heen? Griekenland?
-
In ieder geval geen Giekenland misschien iets voor U, eind van het jaar zal er niet meer zo veel verschil zijn tussen Giekenland en dit land. De groeten.
-
Herman AS, ma 09 januari 2012 09:19
in reactie op Rinze Pluut
Reageer op Herman
Ik zal u graag naar de grens begeleiden en met een ferme handdruk afscheid nemen.
En die z.g. hele rijken van u betalen helemaal niet zoveel belasting zoals u suggereert.
Even een rekensommetje ?
U bent gepensioneerd (de niet gepensioneerden vetrekken immers nog helemaal niet naar het buitenland).
Stel dat u met hard werken in een BV € 1 miljoen hebt verdiend en dat nu op de bank hebt staan. Dan betaalt u daarvan ongeveer 1,2% aan belasting, maar de rente die u op dat vermogen krijgt is belastingvrij. Dat betekent dat u ongeveer € 12.000 belasting moet betalen. Maar stel dat u het geld op een spaarbank heeft gezet met slechts 2% rente, dan krijgt u € 20.000 rente belastingvrij uitbetaald door de bank.
In uw BV heeft u een pensioen opgebouwd van € 50.000 per jaar (u behoort immers tot de rijken). Daarover betaalt u max. 42% belasting = € 21.000.
Daarnaast heeft U gelukkig een aflossingsvrije hypotheek van € 35.000 (groot huis want u bent rijk), waardoor u een aftrek heeft van 42% over € 35.000 = € 14.700.
U krijgt ook nog AOW (u bent getrouwd dus dat is € 8.600 per jaar)
Inkomsten € 20.000 rente
€ 50.000 pensioen
€ 8.600 AOW
totaal € 78.600
Belastinguitgaven € 6.300 (€ 21.000 - € 14.700) inkomstenbelasting
€ 12.000 vermogensbelasting
totaal € 18.300
Uw totale netto inkomen bedraagt dus ca. € 60.000 terwijl u maar 24% belasting heeft betaald. Hoezo veel ???
-
Ik heb niet beweerd dat ik rijk ben, het ging over over de z.g. rijken mensen. Telegraaf vandaag “oudere rijker dan ooit”, en die ferme hand van U wil ik niet hebben ben bang dat ik hem niet terug krijg. U bent lekker bezig geweest met uw Chinese telraampje............... je bent even van de straat, daar ga ik niet eens op in.
-
== en die ferme hand van U wil ik niet hebben ben bang dat ik hem niet terug krijg. ==
Misschien kun je je eigen zin nog eens teruglezen en dan aangeven waar de fout in je redenatie zit. Voel je niet aangevallen, het is maar een opmerking.
-
Jan B, ma 09 januari 2012 18:21
in reactie op Rinze Pluut
Reageer op Jan
Nee, als er feiten op tafel komen bent u niet thuis. VVDer?
-
Ten eerste zit ik niet de hele dag voor dat ding wat pc heet, en ten tweede heb ik al eerder een reactie geplaatst maar die werd niet geplaatst. Wie het laatst lacht lacht het best kan je die? En onder een brug hoef ik echt niet te slapen, heb je ooit gelachen? Als ik al je reacties zie is het allemaal azijn wat er uit komt, en wat bedoel je met VVD,er waar haal je die kennis vandaan, misschien komen je kaken nu wel in beweging ik stem op geen enkele partij..........
-
Jan B, ma 09 januari 2012 12:31
in reactie op Rinze Pluut
Reageer op Jan
Laat me niet lachen. Kijk jij maar uit dat je niet onder een brug beland daar in de VS of China.
-
In Nederland is nogal wat bedrijvigheid waarvan de ondernemers zelf zeggen dat ze niet kunnen overleven zonder goedkope arbeidskrachten.
Goedkoop wil zeggen onder het minimumloon/CAO. Uitbuiting van de arbeider dus.
Een bekend voorbeeld is de land-en tuinbouw maar dit geldt natuurlijk voor alle bedrijven die zonder uitbuiting niet kunnen overleven in Nederland.
Terecht heeft minister Kamp in Nova gezegd dat deze bedrijven in Nederland moeten sluiten.
We kunnen er dus op rekenen dat minister Kamp in de toekomst voor het eerst serieus gaat controleren op uitbuiting. Want met alleen een boete en pakkans van praktisch nul los je dit probleem natuurlijk niet op.
Bedrijven die niet kunnen overleven zonder goedkope arbeid kunnen beter verhuizen naar landen met lage lonen, dat is beter voor iedereen en niet in het laatst voor de Nederlandse samenleving.
-
Ja, daar beschrijf je goed de kern en het goede van de visie van Kamp. De man hééft tenminste een visie. En hij gaat aan het uitvoeren ook nog eens. Pfff. Wat een moed. Vorige bewindslieden waren meer van het pappen en nathouden van dit zware dossier.
-
, zo 08 januari 2012 18:22
Reageer op
Kamps' standje op deze foto geeft toch echt te denken.................
Het is nog net geen gestrekte arm voorwaarts, maar het komt stevig in de buurt.
-
Mijn Kamp? :-))))))
-
Deze Kees verwijt mij : "U heeft er een handje van u denigrerend te uiten".
Dit ging over het CDA-congres. U beledigd een CDA collega-minister, met een boek dat u mogelijk niet heb gelezen.
-
drs Zen, ma 09 januari 2012 09:24
in reactie op Heinz Brauswasser
Reageer op drs
Deze is nog steeds lachen, niet waar?
http://www.youtube.com/watch?v=E2fHbvXKB-k
En dan zeuren om 'Mijn Kamp'.
-
Ik denk ook dat deze foto daarom ook door de redactie is uitgekozen. Iedereen wijst wel eens wat aan maar als het om een bekende Nederlander gaat dan is er altijd wel een lepe fotograaf die een suggestieve foto kan maken.
-
drs Zen, ma 09 januari 2012 09:03
in reactie op M.A.R. Janssen
Reageer op drs
Hoezo suggestieve foto? Ik heb geen Hitlergroet gezien.
Hetzelfde geldt voor de naam Kamp. Als hij in een centrum-links kabinet gezeten had, was de woordspeling 'Mijn Kamp' niet gemaakt. 'Kille' Hillen, ook leuk gevonden, mag blijkbaar ook niet. Lange tenen, maar o wee als het over Cohen of Vogelaar gaat, dan mag opeens alles. 'Bedrijfspoedel', ha ha wat gevat en grappig toch weer van die Wilders.
-
Met veel interesse het debat gevolgd in Buitenhof.
Kamp weet dondersgoed dat het probleem wat er aan zit te komen in Nedrland en wat zich nu al afspeeld in Frankrijk niet direct met de landen zelf te maken heeft maar met het Europese faal beleid.
En aan de ene kant jezelf promoten als een partij voor vrije economsiche markten, vrijheid blijheid voor de Europese onderdnemer, en dan werkelijk zo naief zijn om te denken dat de Roemeen en Bulgaar met een veel lager inkomen niet amas hierheen komt om te werken.
Een smerig VVD spel om de politiek onder druk te zetten m.b.t. tot onze arbeidsvoorwaarden en minimum loonregelingen, iets waar de VVD het liefst zo snel mogelijk van af wil.
Europa heeft zich zelf klem georganiseerd in een tijd dat het eop papier nog goed ging met onze rente economie. Lange leve 1 Europa, met al haar cultuur en inkomens verschillen is natuurlijk nooit haalbaar.
-
Jan B, zo 08 januari 2012 23:47
in reactie op Michel Reiziger
Reageer op Jan
En aan de ene kant jezelf promoten als een partij voor vrije economsiche markten, vrijheid blijheid voor de Europese onderdnemer, en dan werkelijk zo naief zijn om te denken dat de Roemeen en Bulgaar met een veel lager inkomen niet amas hierheen komt om te werken.
Ja, DAT is dus de vrije markt. Raar dat je dat altijd aan (met name) VVDers moet uitleggen trouwens.
-
, ma 09 januari 2012 08:53
in reactie op Michel Reiziger
Reageer op
Vooral de manier waarop hij zichzelf steeds opnieuw onder bepaalde lastige vragen wist uit te wormen was interessant.......en veelbetekenend.
-
Jan B, ma 09 januari 2012 12:34
in reactie op
Reageer op Jan
Dat noemen we een draaikont.
-
Migranten uit Oost-Europa kunnen bij grote getallen ook problemen opleveren, zeker als hier weinig werk is, maar is niet vergelijkbaar met de problemen van Marokkanen en Turken in het verleden. Dat komt omdat er veel minder cultuurverschil is tussen Oost-Europeanen en Nederlanders in vergelijking met migranten uit moslim landen.
-
De geschiedenis herhaalt zich.
Waren het in het verleden al de rechtse kabinetten die arbeidsmigratie propageerden omdat dat goed voor de economie was, nu komt wederom een rechtse rakker aanzetten met dit riedeltje.
Veel gehersenspoelde Henkies en Ingridjes zijn er nog steeds van overtuigd dat de tsunami van gastarbeiders door links is veroorzaakt.
Wilders hoeft zich wat dat betreft nog steeds geen zorgen te maken over zijn kiezers.
Ik ben trouwens benieuwd met welke smoezelige uitleg van Rutte & co hij nu weer genoegen zal nemen, als hij uberhaupt al met vragen komt.
-
regeren is vooruitzien, met als basis de geschiedenislessen.
wat kampie doet is de geschiedenis herhalen en blind regeren.
met kreten alleen red je het niet ! en waar is de onderbouwing ? onbegrijpelijk dat deze man op deze plaats zit
-
"...met kreten alleen red je het niet !..."
:-)
-
Je levert zelf enkel kreten. Vreemd, dat is je verwijt richting Kamp!
-
Rechts heeft de laatste jaren nogal last van het pot verwijt de ketel syndroom
-
Ik ben het volledig met je eens. Ik heb in Buitenhof gezien dat Kamp met zijn Havo intellect niet opgewassen is tegen de ware intellectuelen tegenover hem. Hij snapt er niets. Als een cassettebandje herhaalde hij steeds zijn bestuurlijke mantra. En dat moet Nederland vooruit helpen.
-
Wat is een 'ware intellectueel'? Misschien niet naar uw ervaren 'waarheid', maar alle debaters aan tafel kwamen door hun, door u blijkbaar niet begrepen, intellectuele gelijkheid nagenoeg tot eenstemmigheid over de verschillende zaken. Noem anders eens waarin ze niet overeenstemden?
Het enige wat Lucassen en de Haas hebben toegevoegd, en dus niet gecorrigeerd, na bij de overige zaken meermalen aangegeven te hebben het in alles eens te zijn, was het feit dat zij het idee hadden dat Kamp en Struijvenberg dachten dat de migratie, door het, door allen aan tafel terecht genoemde, activeren van de Nederlandse uitkeringsontvangers die tot werken in staat zijn, deze ook zou afnemen.
Kamp en Struijvenberg meenden daarop dat er door werk wat door de geactiveerde Nederlandse uitkeringsontvangenden overgenomen werd dit weliswaar ruimte ontnam aan de buitenlandse werknemers maar dat ze nooit bedoeld hadden dat ze dachten dat ze daarmee de migratie zouden stoppen.
Hun zorg betrof dan ook, juist omdat ze niet de illusie hadden van een sterk verminderende migratie hierdoor, ook het blijvende sociaal ontwrichtende gevaar voor sommige al te lang overbelaste buurten in de steden, en dat er zonder spreidingsbeleid e.d. de aanwas in die buurten met nieuwe migranten die nog moeten integreren zou voortduren.
En als ernstiger probleem bijvoorbeeld noemden ze nog het ook bestaande zwarte werken van veel illegale migranten en het daaruit voortvloeiende ongeregistreerd wonen met vaak te veel mensen in een woning.
Over de realiteit van die problemen en de noodzaak tot een beleidsmatige focus hierop met een concreet volgende aanpak waren alle tafelgenoten het ook roerend eens.
-
Gelukkig hebben we goede bestuurders nodig en niet uitsluitend intellectuelen.
En los van dat vind ik uw houding ten opzichte van mensen die uitsluitend middelbare school hebben afgerond nogal aanmatigend.
-
OPVALLEND: Ik was blij verrast dat de uitspraak van Kamp, dat er (slechts) 14.000 migranten op contractbasis destijds uit Marokko en Turkije waren, niet tegengesproken werd door deskundigen aan tafel. (Ik vind Lucassen niet deskundig, maar goed, zo heten ze nu eenmaal). Deskundigen die anders beweerden in het verleden en over 75.000 of 100.000- en spraken mogen hier reageren.
-
, zo 08 januari 2012 16:06
Reageer op
Ons aller vrolijk glimgrijnzend mannetje, die erbij zit alsof hij zojuist een stok heeft ingeslikt, die niet gehinderd door al te veel kennis van zaken een beetje voor zich uit reutelt.
Ach heden.
Hij gelooft nog steeds in alle ernst dat je mensen in rolstoelen in de kassen kunt laten werken.
De ultieme Gotspe:
Je begint gewoon 's morgens met werken en je houdt 's avonds op.......................
Mijn hemel, waar heeft de vvd deze idioot opgegraven??
In eigen gelederen?
Dat dacht ik al.
-
Cat wel met de techniek meegroeien.
Zo bestaat er al de preipluksnijmachine, de championplukker en de asperge-snijplukmachine. Dit is nog maar het begin van nieuwe ontwikkelingen. Dit is geen grap. Dat Kamp en Polak dat niet weten.
De scootmobiel met een verrijkende plukvingertang is in aantocht voor de kasbouw.
-
haahahaha, goed gezegd!!! ik vraag mij dat ook altijd af.
als je op de website van de politieke partijen gaat informeren doen ze alsof ze een zeer ingewikkelde en zware selectieprocedures hebben voor diegenen die actief willen deelnemen aan een partij. als ik de politici zie op tv verschijnen dan twijfel je er echt aan het niveau van hun zogenaamde selectiecommissie....
hoe is dat mogelijk? je twijfelt ook aan de eisen. misschien hebben ze toch geheime eisen die niet openbaar worden gemaakt zoals: goed kunnen liegen, slijmen, emotieloos, gevoelloos, niet goed kunnen luisteren, geen affiniteit met het volk hebben en vooral gebrek aan empathisch vermogen, in staat als een stom dove te reageren indien nodig en last but not least; zeer gedreven in eigen zakken te vullen.
-
"Als er belemmeringen zijn waardoor je niet aan werk kunt komen, bijvoorbeeld een gebrek aan vakkennis, dan is het je eigen taak die belemmeringen weg te nemen."
Hoe kan ik dan dat gebrek wegpoetsen? Ik dacht dat scholing geld kostte...
Dus terwijl je als bijstandsparasiet in de kas (gedwongen) tomaatjes plukt voor minder dan minimum wordt je geacht te solliciteren en jezelf bij te scholen, allemaal op eigen kosten. Gelukkig maar dat we in zo'n mooie samenleving wonen waar eten, wonen en vervoer allemaal gratis is. Kan die bijstand dan toch nog gebruikt worden voor iets nuttigs.
-
drs Zen, zo 08 januari 2012 16:57
in reactie op jonh jakar
Reageer op drs
"Als er belemmeringen zijn waardoor je niet aan werk kunt komen, bijvoorbeeld een gebrek aan vakkennis, dan is het je eigen taak die belemmeringen weg te nemen."
Die opmerking is zeldzaam dom. Ik snap het wel, het lijkt goedkoper om vaklui uit het buitenland te halen en ze dan weer terug te sturen. Vervolgens komt de volgende lichting.
We hebben geen behoefte aan krentenwegers en boekhouders in de regering. We hebben behoefte aan staatslieden.
-
Waar ik altijd zo´n bezwaar tegen heb is het dogma dat wat goed is voor de economie, goed is voor Nederland. Dat is niet zo. De kwaliteit van leven voor haar burgers dient het dwingende dogma te zijn. Aanhoudende uitbreiding van onze economie en daaraan gekoppelde arbeidsmigratie heeft allerlei negatieve gevolgen op het ruimtebeslag, veiligheid en culturele eigenheid. We moeten onaantrekkelijke bedrijven (b.v. tuinbouw) zoveel mogelijk verplaatsen naar het buitenland. Breng het bedrijf naar de arbeiders ipv omgekeerd. Als we dat vanaf de jaren '60 hadden gedaan waren ons veel problemen bespaard gebleven. En nog hebben we die les niet geleerd. De instroom gaat door. Wie worden daar nu beter van?
-
Vraag over de kop van het artikel. Bedoelt de redactie Rechts als in Oost of begrijp ik het (weer) niet? Verder vind ik dat Kamp de zaken goed aanpakt maar ben ik wel benieuwd hoe dit in de toekomst uitpakt.
-
Volgens de minister hebben zo'n half miljoen mensen een uitkering, terwijl ze gewoon aan de slag kunnen. Ik vermoed dat hij refereert aan deze CBS-statistiek http://tinyurl.com/7wmkysm. Het gaat dus om 515.000 personen. Per Eind september 2011 stonden er, gecorrigeerd voor seizoeninvloeden, 133 duizend vacatures open. Dat schiet dus lekker op.
Ben benieuwd hoe of de minister die mensen zonder startkwalificatie met een laag onderwijsniveau (309.000) gaat helpen. Oh, dat gaat hij helemaal niet doen, het is hun eigen taak om die belemmeringen weg te nemen. Ik neem aan dat de gemeenten, zonder enige rijksbijdrage, die zelfhulpgroepjes gaan opstarten? En dit moet van de uitkering worden betaald? Een beetje vakopleiding kost toch duizenden guldens?
Tot die zelfhulp zou in elk geval een cursus hoe moet ik solliciteren moeten behoren. Het is tenslotte niet iedereen gegeven dat hij de baan van Commissaris voor Bonaire, Sint Eustatius en Saba in de schoot geworpen krijgt als de banen even niet voor het opscheppen liggen.
-
"Ben benieuwd hoe of de minister die mensen zonder startkwalificatie met een laag onderwijsniveau (309.000) gaat helpen. Oh, dat gaat hij helemaal niet doen, het is hun eigen taak om die belemmeringen weg te nemen."
Dat was inderdaad het meest stuitende van zijn verhaal. Vroeger was er een grapje: er ligt een man in de gracht die niet kwam zwemmen, op de kant staan een sociaal-democraat en een liberaal. De liberaal gooit een te kort stuk touw richting drenkeling, om diens zelfwerkzaamheid te bevorderen. Vervolgens gooit de sociaal-democraat ook een touw en dat is wel lang genoeg. Maar hij laat het touw meteen los en draait zich om om iemand anders te gaan redden.
Kamp is van een nieuw soort liberalen: die gooien helemaal geen touwen meer naar drenkelingen maar roepen ze toe dat ze zelf maar voor een touw moeten zorgen als ze zonodig in de gracht willen gaan liggen.
-
Als ik Kamp goed begrijp is het klimaat in Oost-Europa een probleem. Nou, dat moet dan toch met de ervaring van een enkele Nederlandse zomer opgelost zijn.
-
Jan B, zo 08 januari 2012 23:36
in reactie op Piet de Geus
Reageer op Jan
Dat probleem lost zich vanzelf op: global warming. Of hebben we dan straks weer allemaal Spanjaarden hier omdat het daar juist weer te heet wordt? We zullen zien.
-
Leg de schuld en verantwoordelijkheid maar geheel bij het individu. Zadel mensen, die het niet lukt, maar op met een minderwaardigheidscomplex en trap die vooral naar beneden op de maatschappelijke ladder waar ze volgens de vvd thuis horen.
Zo van eigen schuld, dikke bult.
-
"Nederland telt zo'n 1,4 miljoen mensen met een uitkering. Kamp meent dat zeker een half miljoen daarvan gewoon aan de slag kan."
Wat is dan de logica van al die maatregelen? Als je van te voren al weet dat bijna 1 miljoen mensen, ondanks je maatregelen, toch geen werk krijgen? Dan zijn het dus ordinaire maatregelen om mensen in de armoede te schoppen. Met alle gevolgen van dien.......
-
De VVD staat voor armoe .
Dat weet toch iedereen?
-
, zo 08 januari 2012 17:25
in reactie op Nieuw!: Veldman
Reageer op
Nee, jolige, de vvd en de pvv staan weliswaar voor armoe, maar niet voor hun eigen volkje.
Snap dat nou es.
Bij de vvd en de pvvd( één pot nattigheid) gáát het helemaal niet over algemeen welzijn.................Het gaat ze om eigen welzijn.
Iedereen die een andere mening heeft laat zich gigantisch beetnemen.
-
Nou het zijn juist veel PVVD stemmers die flink genaaid worden door vingerlikkende Rutte .
-
Je maakt een vergissing Red Cat....
Het gaat niet om hun eigen welzijn, maar welvaart..... en niets anders dan dat.
-
[Dan zijn het dus ordinaire maatregelen om mensen in de armoede te schoppen. Met alle gevolgen van dien.......]
Inderdaad, je hebt het helemaal door, dit is namelijk de verborgen agenda van de VVD. Hun credo luidt "Never waste a crisis".
-
De volgende stap is, als Nederlanders in Nederland niet aan de bak komen, ga dan solliciteren in het buitenland.
Arbeidsmigratie is prima zolang er concurrentie is met gelijke condities.
Dat is vaak niet het geval. Vrachtwagenchauffeurs worden via mistige constructies via buitenlandse uitzendbureau's in Nederlnad te werk gesteld om regels en sociale premies te ontduiken.
In de bouw valt er ook creatief te ondernemen met migranten.
Oost Europeanen schilderen met oplosmiddelen rijke alkydverf binnen, wat Nederlanders verboden wordt.
Kapitalistische druk om veel voor weinig te krijgen is leidend.
Neemt niet weg dat mensen in een uitkeringssituatie actief geholpen en geprikkeld dienen te worden om werk aan te nemen.
Gezien de vergrijzing is arbeidsmigratie welkom, mits condities van gelijke concurrentie in acht worden genomen.
Kamp spreekt vanuit ivoren toren. Politici hebben geen last van arbeidsmigranten.
-
drs Zen, zo 08 januari 2012 18:39
in reactie op Hugo Freutel
Reageer op drs
'Politici hebben geen last van arbeidsmigranten.'
Neen? Wie past op hun kinderen, wie doet hun verbouwing, waar kopen ze hun kleding, in welk allochtoon restaurant eten ze, in welke garage is hun auto in onderhoud, naar welke dames of heren van plezier gaan ze, oeps :-))))
-
Met stijgende verbazing heb ik zitten kijken en luisteren naar onze minister van Sociale Zaken in Buitenhof.
Deze man heeft een totaal gebrek aan realiteitszin. Geen enkele vraag van Clairy Polak werd naar behoren beantwoord. Ze werden beantwoord met zijn overbekende riedels. Deze riedels werden zo vaak herhaald, dat het lachwekkend werd.
Inhoudelijk reageren op twee deskundigen op het gebied van arbeidsmigratie deed hij niet.
Hij moet wel een heleboel kruiwagens hebben gehad, anders zou ik niet weten hoe iemand als Kamp het heeft kunnen schoppen tot minister.
Het was een tenenkrommende, beschamende vertoning van Kamp.
-
, zo 08 januari 2012 16:00
in reactie op Isis Maät
Reageer op
Ja, het was ook schokkend.
Je kunt dus aan de hand van deze uitzending vaststellen dat zowel het cda als deze man het spoor serieus totaal bijster zijn.
Kijk het nog eens na, en concludeer dat hij maar blijft weigeren het over sociale consequenties te hebben, en daarnaast weigerde zijn billemaatjes in de *sector* aan te pakken.
Wat mij betreft is met deze uitzending mijn mening over Kamp alleen maar bevestigd.
Oogkleppen op en verstand uitgeschakeld...laat staan het medemenselijkheidsdeel in deze constructie.
Shit, en dat soort rommel regeert op dit moment ons land.
-
"Kijk het nog eens na, en concludeer dat hij maar blijft weigeren het over sociale consequenties te hebben, en daarnaast weigerde zijn billemaatjes in de *sector* aan te pakken."
-------------------------------------------
Ja, net als in de jaren 70 toen het CDA en VVD weigerden hun billemaatjes in de "sector" aan te pakken.
En als het weer helemaal fout is gegaan, heeft links het natuurlijk weer gedaan.
-
De reden voor het gebruik van het woord tsunami i.p.v. arbeidsmigratie o.i.d. neutraals terwijl de deelnemers aan dit debat dit niet zelf gebruikten is tendentieus en getuigt van een gebrek aan journalistieke objectiviteit.
"een puntje voor moeten hebben" moet zijn "een puntje voor hebben"
"werkgevers moeten wat hem betreft dus de voorkeur geven aan een Nederlander"
Is niet wat hij zei. De werkloze Nederlanders zouden omdat ze dus onmiskenbaar een puntje voor hebben voorkeur moeten hebben boven de migranten omdat ze daarmee aantrekkelijker zijn voor de werkgever. Maar dan moeten deze werklozen dat dan wel zelf waarmaken door een aanvaardbare prestatie te leveren. Doen zij dat niet kan de werkgever hen passeren en de uitkering met recht gekort of gestopt worden.
Er was overigens geen sprake van een debat daar de heren het volstrekt eens waren hierover.
Het enige wat er door de Haas en Lucassen werd toegevoegd is dat dit beleid om werklozen aan het werk te krijgen of anders hun recht op uitkeringen te herzien niet zou verhinderen dat de migratie door zou gaan. Maar dat ontkenden noch beoogden Kamp en Struijvenberg ook niet.
Wel hadden zij zorg over een mogelijke verdere ontwrichtende werking op de leefbaarheid in bepaalde wijken waar nu al veel problemen zijn. Ook die terechte zorg werd gedeeld door beide andere heren.
Er dient dan ook aan gewerkt te worden om dit te voorkomen en aan de bestaande problemen iets te blijven doen en ook daar extra beleid toe te blijven ontwikkelen.
Het feit migranten uit bepaalde gebieden uit de EU meer de neiging hebben om te blijven is ook een objectief feit, en er kan ondanks het vrije verkeer in de EU voor personen, wel degelijk naar gekeken worden of daar met beleid toch iets mee gedaan kan worden. Dat hoeft dus geen restrictief beleid te zijn maar slechts anticiperend. Ook daarover was men het eens.
Kortom een verfrissende eensgezindheid waar mevrouw Polak zichtbaar moeite mee had. Maar dat was alleen haar probleem en dat van de Buitenhof-redactie.
-
Juiste weergave.
-
Helemaal mee eens, arbeidsmigratie komt ook van rechts, net zo goed als uitkeringsmigratie van links komt.
Aangezien de verzorgingsstaat binnen 10 jaar compleet verleden tijd is zie ik in beide gevallen geen enkel probleem.
-
Een sociaal vangnet is beschaving. Ik sta het Rijnlands model voor. Als alles aan de markt wordt overgelaten, krijgen we Amerikaanse toestanden.
Kaalslag en armoe voor inactieven, rijkdom en voorzieningen voor de actieven en rijken. Socialisme voor de elite.
2 weken vakantie per jaar, beiden ouders die het hele continetn afreizen om werk aan te nemen tegen elke stuiver die geboden wordt.
Een sociaal vangnet moet wel actief beheerd en gecontroleerd worden.
Een minimum loon en modale basisvoorzieningen zijn goud voor elke samenleving.
-
"Een sociaal vangnet is beschaving."
Dat is maar en mening. Ik zie het burgers beroven van hun zelfverdiende geld en herverdelen naar anderen die het niet verdient hebben helemaal niet als beschaving. Als je het herverdelen van inkomsten beschaving wilt noemen moet je beginnen deelname vrijwillig te maken. Maar het is helemaal niet vrijwillig. Moet je eens proberen eronderuit te komen. Dan weet je meteen wat de staat met beschaving bedoeld. Het is niet voor niets verplicht. Linksen zijn anders bang dat er niet zoveel mensen aan hun vermeende "beschaving" zullen deelnemen.
-
drs Zen, ma 09 januari 2012 09:31
in reactie op Donald Duck
Reageer op drs
'Als je het herverdelen van inkomsten beschaving wilt noemen moet je beginnen deelname vrijwillig te maken.'
Okee, u betaalt de werkelijke kosten van de medische ingrepen die u bijvoorbeeld moet ondergaan. U betaalt de werkelijke kosten van het ritje in het openbaar vervoer, uw stukje asfalt e.d. Dat wilt u toch?
Of wilt u alles, maar er alleen niet uw stukje voor betalen. Hoe noemen we dat ook alweer? O ja, in het Engels is het 'free loader'.
-
Kamp zal hier ongetwijfeld tot de veters afgebrand worden, maar ik vind het een coherent en logisch verhaal.
-
En wat maakt het volgens u een coherent en logisch verhaal?
-
Julius Vold, zo 08 januari 2012 15:56
in reactie op Marjolein Stuijfbergen
Reageer op Julius
Dat eenieder met een uitkering zich maximaal moet inspannen om een baan te vinden.
1,4 miljoen mensen die een uitkering hebben, is een cijfer om van te schrikken.
-
== Dat eenieder met een uitkering zich maximaal moet inspannen om een baan te vinden.
1,4 miljoen mensen die een uitkering hebben, is een cijfer om van te schrikken. ==
En hoe gaan we dat oplossing met 130.000 vacatures?
-
Jan B, zo 08 januari 2012 23:37
in reactie op Sjouke Boonstra
Reageer op Jan
Rutte is niet de enige VVDer die niet kan rekenen.
-
drs Zen, zo 08 januari 2012 18:51
in reactie op Julius Vold
Reageer op drs
'Dat eenieder met een uitkering zich maximaal moet inspannen om een baan te vinden.'
En dat 'eenieder met een baan zich maximaal moet inspannen om die baan te houden.'
En dat 'eenieder die een baan te vergeven heeft, zich maximaal moet inspannen om die baan te vergeven.'
En dat 'eenieder die in de politiek zich het schompes moet werken om ervoor te zorgen dat dit land niet naar de gallemiezen gaat.'
En dat 'eenieder die stemrecht heeft ervoor zorgt dat politieke opportunisten een trap onder hun hol krijgen.'
enzovoorts
enzovoorts
http://www.youtube.com/watch?v=uMzI17cs7EY&feature=relatedRAmen
RAmen
-
Het is gewoon botte dwang.
Volkspartij van Verrijking en Demagogie.
-
Ik was blij verrast dat de uitspraak van Kamp, dat er (slechts) 14.000 migranten op contractbasis destijds uit Marokko en Turkije waren. Dat werd niet tegengesproken door deskundigen aan tafel. (Ik vind Lucassen niet deskundig, maar goed, zo heten ze nu eenmaal). Deskundigen die anders beweerden in het verleden en over 75.000 of 100.000- en spraken mogen hier reageren.
-
cor mol, zo 08 januari 2012 17:20
in reactie op Wiljan Hoes
Reageer op cor
Als u blij verrast was, bewijst dat twee dingen:
(1) u bent vooringenomen;
(2) u bent niet deskundig en kan dus ook niet beoordelen of Lucassen deskundig is.
-
Cor, licht eens toe.
Ad 1 : ik ben blij dat de ware cijfers worden gegeven. Dat ik ze nu voor waar aanzie, volgt uit het feit dat 'de deskundigen' Kamp niet weerspraken.
ad 2. Ik beweer noch beweerde dat ik deskundig ben over die cijfers.
-
Ad 2: ik kan wel degelijk oordelen over Lucassen. Ik kan zeer goed beoordelen of iemand een drogreden debiteert. Dat doet Lucassen. Maar die zijn hier niet aan de orde. Daarom stond mijn opmerking daarover ook (tussen haakjes). Ik vond Kamp deskundiger, overigens. Mag ik dat vinden van U? Of hecht u aan die titel.
-
cor mol, zo 08 januari 2012 22:46
in reactie op Wiljan Hoes
Reageer op cor
Als u, net als ik, Leo Lucassen en Jan Lucassen, Winnaars en Verliezers gelezen had of de statistieken op Sargasso bijgehouden had, was u niet verrast geweest.
Er is overigens helemaal geen reden om blij te zijn. Doordat deze regering de echte integratieproblemen niet aanpakt, hebben we nog tientallen jaren met slecht opgeleide allochtonen te maken. Zoals ik hierboven al aangaf geldt dit voor alle slecht opgeleide werklozen in totaal 300k.
Ons MP lachebekje zit daar niet mee, als de HRA maar gehandhaafd blijft.
-
Cor, ik ben bij de Lucassen dat cijfer van 14.000 níét tegengekomen. Kan aan mij liggen. Ik ben geen fan van hun manier van migratiesociologie.
Ik was blij, zoals ik zei, dat nu definitef spookgetallen als 75.000 en veel meer effectief weerlegd kunnen worden. Kan jij doorgeven waar het precies staat?
-
Het staat allemaal in ''Binnen zonder kloppen'' van Pieter Lakeman.
Ik probeer het even te vinden.
-
Heb ik destijds bekeken, maar dat getal van 14.000, staat dat daar al in?
Mocht dat zo zijn, kennelijk had het boek niet genoeg autoriteit om dat cijfer ook consequent terug te zien in 'verhalen, bladen, docu's, journaal-litems, spreekbeurten en scripties ' over de recente migratiegeschiedenis van Nederland.
-
cor mol, ma 09 januari 2012 11:23
in reactie op Wiljan Hoes
Reageer op cor
Met voor u onvoldoende autoriteit:
http://tinyurl.com/7hocw26
En voordat u weer verrast wordt:
http://tinyurl.com/7x64kgf
had het boek niet genoeg autoriteit
http://tinyurl.com/7peps2v
Over autoriteit
http://tinyurl.com/7zzcjfb
-
Cor. Ik heb de eerste link bekeken. Ik heb het niet over wat de PVV nú over migratie in deze tijd zegt. Ik zie daarom niet de relatie van het artikel in Sargasso met wat ik aan de orde stelde: dat Kamp het cijfer van 14.000 leverde voor het aantal immigranten dat via directe werving in Marokko en Turkije met medewerking van de overheid naar Nederland 'werd gesleept', zoals het in de retoriek vaak verwoord wordt/werd. (Ook de term 'ronselen' werd daar wel eens bij gebruikt. ). Ik heb het over de jaren '60/'70 en hoe daar in deze tijd over bericht wordt.
-
Ik heb de links bekeken. Je geeft geen antwoord op mijn simpele vraag: waar staat dat getal van 14000, bij Lucassen?
Ik vrees inmiddels dat je de uitspraak van Kamp en de uitzending niet eerst bekeken hebt. Je praat volgens mij daarom al een aantal reacties langs mij heen.
De vóórlaatste link, wat toont die volgens jou aan? Volgens mij niets. Het is een verhaal over wat Lucassen doet/wil.
De laatste link laat zien dat je niveau bijzonder kinderachtig is geworden.
-
Cor, kom je niet meer boven de grond?
-
Als je een uitkering krijgt, dan is het niet logisch dat er enige dwang wordt uitgeoefend om deze situatie te veranderen.
Een uitkering is geen gegarandeerde geldstroom tot het einde van je leven.
-
Els Kruit, zo 08 januari 2012 14:56
in reactie op Julius Vold
Reageer op Els
Een half miljoen mensen heeft een uitkering terwijl ze gewoon aan de slag kunnen volgens minister Kamp. Ra ra hoe kan dat. Zaten ze bij de SZenW te slapen of konden ze hun werk niet uitvoeren omdat ze incompetent waren of misschien wel verstandelijk gehandicapt. Wat is dit zeg, dit is wel de verantwoordelijkheid van minister Kamp, zat hij misschien te slapen?
-
Mijn moeder kan prima aan de slag en die wil dat ook heel graag maar ze is te oud vinden ze .
Daarom werkt ze vrijwillig voor humanitas .
Kom maar op met die baan zou mijn ma zeggen .
Maar natuurlijk wel een eerlijk loon en een eerlijke CAO .
Of moet mijn ma asperges gaan steken in limburg voor haar uitkering?
Nou?!!!
-
drs Zen, ma 09 januari 2012 11:19
in reactie op Nieuw!: Veldman
Reageer op drs
Ik weet niet of er al een aspergesteekmachine bestaat, want daar zou uw moeder voordeel van kunnen hebben. En hoe groot is Nederland nu eigenlijk? Zelfs vanuit Groningen ben je binnen 4 uur in Limburg. Kijk eens naar die Polen wat die allemaal niet overhebben voor werk.
Als je Bruintje de Beer mag geloven kan uw moeder binnenkort nog tot op hoge leeftijd in de kasbouw terecht. De techniek ervoor is in aantocht. 'De scootmobiel met een verrijkende plukvingertang is in aantocht voor de kasbouw.'
Niet boos op mij worden, ik verzin dit soort ongein niet.
-
Ja, dat weet ik nog niet? zei Julius.