21 april 11 15:42 Reageer (168) Politiek RSS

Mark op het matje geroepen

Premier en PVV-leider halen Statenlid over op coalitie-partij te stemmen... Kamer wil weten wat hier tegenover stond

Vorige week nodigden premier Rutte en zijn strijdmakker Geert Wilders het Statenlid Johan Robesin van de onafhankelijke Partij voor Zeeland uit in het Torentje. De twee wilden voorkomen dat de Onafhankelijke Staten Fractie een zetel in de Eerste Kamer krijgt. De oppositie roept Rutte nu op het matje in een spoeddebat. Bijna de gehele oppositie wil weten wat er exact besproken is.

De Zeeuwse krant PZC schrijft dat Robesin eerst van plan was om op de Onafhankelijke Statenfractie te stemmen, maar nu voor een coalitiepartij kiest. Welke partij het wordt weet hij nog niet, maar hij bevindt zich momenteel graag in VVD- en PVV-kringen. Bovendien heeft Robesin in maart, vlak na de provinciale staten verkiezingen al zijn voorkeur uitgesproken voor de PVV. Dus een speciale behandeling was niet eens nodig geweest.

De oppositie wil nu in een spoeddebat opheldering over het gesprek van Mark Rutte en Geert Wilders. Robesin houdt in een gesprek met EO's radioprogramma Dit is de Dag over de gemaakte afspraken stijf de lippen op elkaar. Waaruit maar blijkt dat er wel afspraken gemaakt zijn. 

Eerder verscheen op Joop: Mark en Geert zetten Torentje in om restzetel Senaat binnen te halen

NOS: Debat over gesprek Rutte met Statenlid

Laatste Reacties (168) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Paul De bruin, di 26 april 2011 02:05 Reageer op Paul

    Paul

    Ik ben blij met het feit van een rechts kabinet.. Schijnbaar sommige mensen niet want die stemmen uiteraard op hun desbetreffende passende partij

    En ja voor dat men het vraagt JA ik ben een PVV stemmer.
    waarom ik me aanmeld op deze site?..is omdat ik het zat ben dat "links" ALTIJD maar dan ook TEN ALLE tijde moet demonstreren tegen een rechts kabinet.. en als er een paars kabinet is .. zie je geen demonstraties in de straten van den haag o.i.d

    En zodra er geen demonstraties zijn gaan we maar lekker met zen alle naar de vrievenbus pissende site van PVV CDA PVV .. want ja... we moeten toch wat te zeiken hebben?

    Het enigste waar jullie bang voor zijn op het moment is niet zo zeer om een extra zetel o.i.d .. het feit waar jullie bang voor zijn is ( en niet allemaal dat zeg ik niet) het feit dat jullie straks van de bank afmoeten want OW GOD IK MOET MISSCHIEN WERKEN EN KRIJG GEEN UITKERING MEER ... en meteen oproepen tot demonstraties

    ik zag het woord FACISTISCH hier voorbij vliegen... ik heb nog geen RUTTENJUGEND ontdekt of een Steigend budget voor defensie .. (is zelfs gekrompen als we allemaal de kranten lezen)

    dus waar zit iedereen nu eigenlijk allemaal om te janken?

    - Uitkering?
    - Kraakpanden die ontruimt worden?
    - Dat er meer belasting word betaald voor een tentoonstelling?

    Mag ik eraan herrinderen dat de staats schulden de afgelopen jaren ( met wouter bos aan het roer bij financieen) alleen maar flink is gegroeid?

    Godzijdank is meneer de jager die bende die Bos heeft achter gelaten en gevlucht voor is, aan het opruimen is.

  • joop kerver, za 23 april 2011 14:05 Reageer op joop

    joop

    "Nodigen?."Kan héél dwingend zijn!
    j.k.

  • Sjaak Leijten, za 23 april 2011 09:36 Reageer op Sjaak

    Sjaak

    Wat bazelen jullie hier toch, de P V V is mordicus tegen toorntjes overleg. Zie daar het in het verleden de weerstand die deze beweging had. Toen was het steeds P V V opstelten.

  • Gerwin van Eersel, vr 22 april 2011 20:58 Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Als die man echt op een coalitiepartij gaat stemmen, mogen al zijn eigen kiezers dan hun stem met terugwerkende kracht intrekken? Zij hebben immers bewust ervoor gekozen niet op CDA VVD of PVV te stemmen.

  • NL4 NL, vr 22 april 2011 21:19 in reactie op Gerwin van Eersel Reageer op NL4

    NL4

    En ze hebben ook niet gestemd om op eender welke andere partij te stemmen. En toch moet dat, want zo werkt het getrapte kiessysteem van de Eerste Kamer nu eenmaal.

  • Gerwin van Eersel, vr 22 april 2011 21:31 in reactie op NL4 NL Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Precies mijn punt, dat kiesstelsel klopt niet.

  • Dehnus Nörder, vr 22 april 2011 22:10 in reactie op NL4 NL Reageer op Dehnus

    Dehnus

    Zo grappig dat mensen die altijd blèren over democratie.... nu achterkamertjes zitten te verdedigen :). Ze komen er nogal op terug ;).

  • Aert Willem d'Holbach, za 23 april 2011 09:04 in reactie op Dehnus Nörder Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Drogreden. Politiek bedrijven is het permanent onderhandelen over ergens voor of tegen zijn. Ik zou uw mening wel eens willen horen over al het overleg dat de oppositie onderling heeft (maar wat nooit iets oplevert).

  • Aert Willem d'Holbach, za 23 april 2011 08:58 in reactie op Gerwin van Eersel Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Is dat zo? Heeft u die kiezers gesproken? En als dat zo is, hebben die kiezers er dan bewust voor gekozen om hun vertegenwoordiger in de Eerste Kamer de oppositierol te laten spelen?

    Of hebben die kiezers gewoon voor de PS-verkiezingen gestemd op een partij die zich inzet voor Zeeland?

  • Mostafa Mouktafi, vr 22 april 2011 19:20 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Waarom wordt Rutte geen oliebollenboer dan? als hij zo goed in donkere kelders kan handelen in de handel. Regeren en beleid maken moet namens de meerderheid van het Volk en niet namens een kraaiende haantjes.

  • Mostafa Mouktafi, vr 22 april 2011 19:30 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Een handje vol kraainde haantjes, bedoelde ik
    Correctie, bedankt.

  • NL4 NL, vr 22 april 2011 21:22 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op NL4

    NL4

    Onnavolgbaar!

  • . ., vr 22 april 2011 21:31 in reactie op NL4 NL Reageer op .

    .

    Dat krijg je met reacties die eerst door Google Translate zijn gehaald alvorens hier te posten ;-)

  • Aert Willem d'Holbach, za 23 april 2011 09:05 in reactie op NL4 NL Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Laat dat "na" er maar uit.

  • Matthias Justin, vr 22 april 2011 16:17 Reageer op Matthias

    Matthias

    Misschien kan de oppositie dan gelijk hier verder naar vragen bij deze liberaal:
    http://www.cg-raad.nl/actueel/nieuwsberichten/index.php?we_objectID=1742

  • Matthias Justin, vr 22 april 2011 15:58 Reageer op Matthias

    Matthias

    Politics have no relation to morals.
    Niccolo Machiavelli

  • Isis Maät, vr 22 april 2011 15:36 Reageer op Isis

    Isis

    Een van de beloftes van de grote gedoger: de politieke elite met z'n achterkamertjespolitiek gaat tot het verleden behoren.

    Onder welke categorie politiek bedrijven valt dit?

  • zorba de griek, vr 22 april 2011 17:19 in reactie op Isis Maät Reageer op zorba

    zorba

    --- Onder welke categorie politiek bedrijven valt dit?---

    Dit vaak voorkomende verschijnsel noemt men campagne voeren.

  • Isis Maät, vr 22 april 2011 17:48 in reactie op zorba de griek Reageer op Isis

    Isis

    Ik noem het eerder categorie grove volksverlakkerij.

  • , vr 22 april 2011 14:18 Reageer op

    Hopelijk is ons zogenaamd liberaal lachebekkie eindelijk even terug gefloten.
    Je moet er toch niet aan denken wat dit libertair wereldwonder nog meer aan achterkamertjes-gerommel pleegt.

  • Nico ., vr 22 april 2011 14:58 in reactie op Reageer op Nico

    Nico

    Hopelijk is ons zogenaamd liberaal lachebekkie eindelijk even terug gefloten.


    ================================

    Door wie dan?

  • , vr 22 april 2011 15:16 in reactie op Nico . Reageer op

    Door de kamer, of heb je de tekst niet begrepen?

  • Nico ., vr 22 april 2011 15:48 in reactie op Reageer op Nico

    Nico

    Door de kamer, of heb je de tekst niet begrepen?

    ===================================

    Alles begrepen maar hij is geheel niet terug gefloten maar slecht naar de kamer geroepen voor een debat, en is dat al geweest dan?

    Dus wie heeft hier de tekst nu niet begrepen?
    tsk

  • NL4 NL, vr 22 april 2011 21:36 in reactie op Nico . Reageer op NL4

    NL4

    De kans is zelfs groot dat het debat niet eens gaat plaatsvinden voor 23 mei, daar er nog een hele rits van spoeddebatten op de rol staan.

    Was trouwens ook een lachertje en misbruik van het spoeddebat.
    Eerst diende Cohen een motie voor een debat in, maar dat kreeg geen minderheid, en toen maakte hij er een spoeddebat van.

    Dat spoeddebat werd destijds ingevoerd omdat het gebeurde dat de oppositie iets heel belangrijk vond, maar geen voet tussen de deur kreeg omdat de regering het tegenhield.

    Er werd afgesproken dat in echt dringende gevallen de mogelijkheid tot een spoeddebat daar was. 30 stemmen zijn daarvoor benodigd.
    Tegenwoordig is het zo dat iedere motie voor een debat die het niet haalt, omgezet wordt in een spoeddebat.

    Dat was nooit de bedoeling van die optie.

  • Nico ., za 23 april 2011 08:44 in reactie op NL4 NL Reageer op Nico

    Nico

    Heel juist ja, maar ga jij het haar uitleggen?

  • Gerwin van Eersel, vr 22 april 2011 21:20 in reactie op Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Een " libertair wereldwonder" verbiedt het niemand koopwaar aan te bieden op momenten dat er klanten zijn. Een " libertair wereldwonder" verplicht het niemand vrij te moeten nemen om boodschappen te kunnen doen.

    Rutte doet dat wel.

  • sam tosha, vr 22 april 2011 13:58 Reageer op sam

    sam

    Rutte en Wilders . . . dit span begint heeeel enge trekjes te vertonen.

  • Des Duivels, vr 22 april 2011 13:49 Reageer op Des

    Des

    Rutte is ontzettend fascistoide bezig. Op listige wijze trekt hij de macht in zowel de 2e als de 1e kamer naar zich toe. Het zal mij ook niet verbazen als hij de steden Amsterdam en Rotterdam uitroept tot artikel 12 gemeenten zodat de oppositie ook daar geen macht meer heeft. Iedereen ziet waar dit naartoe gaat.

  • , vr 22 april 2011 16:38 in reactie op Des Duivels Reageer op

    Des, heb je eindelijk het licht gezien?

  • Inter Bella, vr 22 april 2011 12:29 Reageer op Inter

    Inter

    Het bovenliggende probleem is dat er wellicht géén linkse meerderheid in de eerste kamer gaat komen. En in dat geval is iedere weg die daartoe leidt 'fascistoïde' et cetera. Ik houd van Machiavelli!

  • W.J. v/d Straat, vr 22 april 2011 11:14 Reageer op W.J.

    W.J.

    Wie die 'ge-deal' wenselijk vindt, vergeet gemakshalve dat wij gewoon een MINDERHEIDSkabinet hebben. Het lijkt erop of Rutte nu zelfs de regering wil privatiseren, maar dan per onderwerp.

    Van enig consistent beleid kan op die manier dan ook geen sprake zijn, er worden lukraak wat details bij elkaar geshopt. In ruil voor één puntje (SGP) of wat aandacht (Prov.partij) is men tot heel veel steun bereid, al betekent het meestal slikken.

    De schouders blijken niet sterk genoeg voor die 'weelde' en het resultaat is een onsamenhangende lappendeken. Helaas doorziet een deel van het electoraat dit ook niet, waardoor men in ruil voor een begeerde 'peanut', zichzelf flink in de nesten stemt....

  • Aert Willem d'Holbach, vr 22 april 2011 16:22 in reactie op W.J. v/d Straat Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Niets mis met een minderheidskabinet, zolang de voorstellen van dat kabinet maar een meerderheid in de kamer(s) halen.

  • Truus Beek, vr 22 april 2011 10:46 Reageer op Truus

    Truus

    Dat is politiek zullen we maar zeggen. Is van alle tijden.
    Ik neem aan dat de "opositie" net zo hard zit te onderhandelen in de provincie. Tja alleen kan de zittende regering eventueel politiek wat meer voor het betreffend statenlid betekenen. Politiek dus!

  • Jac Schmidt, vr 22 april 2011 11:35 in reactie op Truus Beek Reageer op Jac

    Jac

    Als dit politiek is kunnen we alle hoop wel laten varen.
    Rutte is gewoon een ordinaire stroop smeerder.

  • , vr 22 april 2011 15:51 in reactie op Jac Schmidt Reageer op

    Bruinwerker, wittevoetjeshaler, stroopsmeerder, opportunist.......Roept U maar.

  • Marc 's Mening in de Marge, vr 22 april 2011 10:28 Reageer op Marc

    Marc

    O wat doet ie het toch goed die Rutte.... Het is gewoon een sjacheraar. De voorbeeldfunctie van deze Premier is, als je er mee weg kunt komen moet je het doen. Helaas zal dit kabinet niet vallen, omdat het van opportunisme aan elkaar hangt. Mooie praatjes en ondertussen.... Net zoals Verhagen die het steeds over schone duurzame energie heeft, meer er ondertussen wel een kerncentrale doorheen ramt. Terwijl heel Nederland zich met onbenulligheden bezig houdt, worden enorm verstrekkende maatregelen er doorheen gejenst. We zullen ons dit kabinet nog lang herinneren als het meest destructieve kabinet ooit.

  • Han van der Horst, vr 22 april 2011 09:41 Reageer op Han

    Han

    even erg zo niet erger is de deal die met de SGP is gesloten over winkelen op zondag. Die zondagen zijn nu verpest omdat de regering zich heeft onderworpen aan de sharia van de zwartekousenkerk.

  • Truus Beek, vr 22 april 2011 10:50 in reactie op Han van der Horst Reageer op Truus

    Truus

    tja de ene keer wordt de minderheid van de chrisenen gevolgd de andere keer die van moslims. Volgens mij was dat de eerste les democratie op school met in achtneming van de minderheid. Nu doen ze dat een keer is het weer niet goed!

  • Han van der Horst, vr 22 april 2011 13:29 in reactie op Truus Beek Reageer op Han

    Han

    Het recht van minderheden om hun eigen leven in te richten is in onze democratie gegarandeerd niet het recht om het leven van buitenstaanders in te richten.

  • Evert van Vliet, vr 22 april 2011 11:47 in reactie op Han van der Horst Reageer op Evert

    Evert

    De god van de bijbel heeft toch zeker een vetorecht vanuit 'onze' joods/christelijke censuur?

    Voor je het in de gaten hebt mag je 1/7 deel van je leven achter de geraniums doorbrengen zonder dat er ook maar iemand op het matje hoeft te verschijnen.

  • NL4 NL, vr 22 april 2011 14:14 in reactie op Han van der Horst Reageer op NL4

    NL4

    ***{even erg zo niet erger is de deal die met de SGP is gesloten over winkelen op zondag. Die zondagen zijn nu verpest omdat de regering zich heeft onderworpen aan de sharia van de zwartekousenkerk. }***


    Waarmee dan ook gelijk het fabeltje ontkracht is dat de Islam nooit politieke invloed zal kunnen krijgen omdat ze daar niet met genoeg voor zijn.
    Je ziet wat een invloed een partijtje met 2 zetels al heeft.
    Ik schat dat die meer binnengehaald hebben van hun partijprogramma dan PVDA, SP, GL en D66 bij elkaar!

    Behaalde punten SGP;

    - Zondag winkel wet blijft zoals deze is.
    - Abortuswet bijft zoals deze is
    - Jaar uitstel boete langstudeerders
    - Vrouwenkiesrecht SGP even in de ijskast.

  • Han van der Horst, vr 22 april 2011 09:39 Reageer op Han

    Han

    Het lijkt allemaal een beetje op Zuid-Amerika. Jij steunt de president als je district een snelweg krijgt. Voor wat hoort wat. Een beetje op die manier. En als je op de wip zit, dan kun je véél eisen. Natuurlijk komt het ook vaak voor dat zo'n nieuwbakken plattelandsvertegenwoordiger door de gewiekste politici van de hoofdstad in de luren wordt gelegd en uiteindelijk met lege handen staat. Dat zal met dat Zeeuwse statenlid ook wel zijn gebeurd.

  • Andy P, vr 22 april 2011 07:11 Reageer op Andy

    Andy

    Hoe durft mijnheer Rutte te onderhandelen. Wat schofterig. Bah en dan vooral dat hij zijn kaarten niet openlegt tijdens dit kaart spelletje, dat is nog nooit gebeurd..... Ik zal het wel even proberen uit te leggen. Rutte probeert niets meer dan stabiliteit tijdens zijn kabinet periode te garanderen. Bijna heel de oppositie ging na de Provinicale verkiezingen lekker achterover zitten met het idee dat alles wel los zou lopen en nu bestaat de kans dat dit kabinet wel een meerderheid in de eerste kamer zou kunnen krijgen.

  • bert haan, vr 22 april 2011 06:30 Reageer op bert

    bert

    Dit is het begin van het einde.
    Als rutte zijn zin krijgt is de weerstand in de 1e kamer maar heel klein en drukt hij er makkelijk allerlei verstrekkende regeltjes en wetten doorheen.
    Ze zijn pas een pas een half jaar bezig , met steun van de sgp gaan ze pas echt goed afbreken .
    Afbreken met een botte bijl , nu komt de sloophamer..

    Mensen ze komen ook bij U , en dit met regelmaat de komende 3.5 jaar .
    Er zullen nog wel meer absurde hersenspinsels tot uitvoer gebracht worden die verstrekkende gevolgen zullen hebben , zowel economisch als ook op de wereldkaart. .

  • Aert Willem d'Holbach, vr 22 april 2011 08:29 in reactie op bert haan Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Erg hè, vertegenwoordigd worden door een minderheid? Zo wordt het spel om de macht nu eenmaal gespeeld: zoeken naar overeenkomsten en niet naar verschillen.

    En o ja, het kabinet heeft nog 4 jaar te gaan.

  • , vr 22 april 2011 17:15 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op

    Erg hé, Aert, vertegenwoordigd te worden door een minderheid en je omwille van het pluche te moeten confirmeren aan een partij als de pvv??
    Lijkt mij een reden om me tot in het diepst van de grond te schamen, maar ja, de vvd is niets te erg om de macht te hebben.

  • NL4 NL, vr 22 april 2011 21:25 in reactie op Reageer op NL4

    NL4

    Nog maar 4 jaar, en dan hebben we nieuwe verkiezingen.
    Zou mij verbazen als we dan geen Rutte II krijgen.

  • Aert Willem d'Holbach, za 23 april 2011 09:17 in reactie op Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Hoe noemt u de kongsi's die op links permanent gevormd worden dan?

  • Home Quest, vr 22 april 2011 00:34 Reageer op Home

    Home

    Ik wens de oppositie veel wijsheid toe de komende tijd, ze kunnen het gebruiken!

    "Zij zijn groot en ik is klein en da's niet eerlijk."

    Stop eens met piepen en ga aan het werk voor dat deel van de bevolking dat uw steun geniet.

    De oppositie zet zichzelf compleet voor l*l.

  • Mees ., do 21 april 2011 23:42 Reageer op Mees

    Mees

    Zeer ongepast en zeer ongebruikelijk dat een minister president zoiets doet.

    Vóóraf je er mee bemoeien is zeer ongebruikelijk bij mijn weten nog nooit voorgekomen

    Een regering hoort zich daar niet mee te bemoeien maar het overlaten aan de politiek leiding in de kamer

  • Dr. Strangelove, do 21 april 2011 22:26 Reageer op Dr.

    Dr.

    zoals hoort bij onderwerping, volgen we de VS.

    het principe is passe.
    het is winnen dat telt.
    het doel dat alle middelen heiligt.
    politiek is straatvechten.
    schieten in winkelcentra.
    inhoudsloze woorden.
    gestolen verworvenheden.
    maffia rule.

  • Mo Disarkullanmak, do 21 april 2011 23:04 in reactie op Dr. Strangelove Reageer op Mo

    Mo

    En als we er nou nog een Amerikaans paspoort en het Amerikaanse nationaal inkomen voor terug kregen.

    Maar dat kan dan weer niet.

  • Evert van Vliet, vr 22 april 2011 11:41 in reactie op Mo Disarkullanmak Reageer op Evert

    Evert

    Nee maar er is hoop...de Amerikaanse god mag over alle denkbeeldige lijntjes paraderen.

  • Aert Willem d'Holbach, za 23 april 2011 09:19 in reactie op Dr. Strangelove Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Winnen is het principe.

    Welke politieke partij heeft het doel om te verliezen?

  • Wim de Vries, do 21 april 2011 21:54 Reageer op Wim

    Wim

    nog even en ze vallen in hun eigen fasistoïde valkuilen

  • Marq Pas, do 21 april 2011 21:47 Reageer op Marq

    Marq

    Als Bertus Hendriks bij dit overleg was, staat ons weer heel wat humor te wachten.
    Is Bram M. al op standby gezet?

  • Jac Schmidt, do 21 april 2011 20:56 Reageer op Jac

    Jac

    Dit is een premier onwaardig.
    Hiermee maakt hij misbruik van zijn macht want iedereen weet dat een gewoon statenlid die op bezoek mag in het torentje geimponeerd wordt.
    Dit statenlid zou nooit uitgenodigd zijn als Rutte een ruime meerderheid in de Eerste Kamer kon verwachten.

    In feite is dit een vorm van smeergeld weliswaar niet in euro's maar wel door het geven van een uitje dat op een gewone burger zoals dit statenlid wel indruk moet maken.

  • Wim de Vries, do 21 april 2011 23:35 in reactie op Jac Schmidt Reageer op Wim

    Wim

    Jac je hebt zo gelijk. Intimidatie en ondemocratische middelen de VVDsamen met een man die een grote mond heeft maar geen verantwoording durft te nemen. In wat voor land leven we??

  • Aert Willem d'Holbach, vr 22 april 2011 08:33 in reactie op Jac Schmidt Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Vat het nu maar gewoon samen als "steun verwerven voor het te voeren beleid".

  • sam tosha, vr 22 april 2011 15:54 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op sam

    sam

    Meer pure omkoperij als je het mij vraagt.

  • Aert Willem d'Holbach, vr 22 april 2011 16:28 in reactie op sam tosha Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Noem het een coalitiebespreking, een "lijstverbindingsoverleg". Kijk, dat u het klote vindt, dat begrijp ik maar daarmee is het nog niet illegaal.

  • Jan Jansen, do 21 april 2011 20:33 Reageer op Jan

    Wat is het toch geweldig die nieuwe politiek.

  • Joop Schouten, do 21 april 2011 20:08 Reageer op Joop

    Joop

    Ik kijk er niet van op dat deze premier deze slinkse wegen bewandeld. Iemand die met een fascistiode partij samenwerkt is tenslotte niet anders gewend.

  • . ., do 21 april 2011 21:12 in reactie op Joop Schouten Reageer op .

    .

    Soms moet je even met een partij samenwerken om die partij zijn eigen ondergang in te laten zetten en daarna weer over tot de orde van de dag, zeg maar wat de VVD nu met de PVV doet (en in zekere zin ook met het CDA gebeurt). Nog even geduld en we zijn weer voor een paar jaar voorzien van een paar seculiere liberale en sociale kabinetten. :-)

  • Dr. Strangelove, do 21 april 2011 21:58 in reactie op . . Reageer op Dr.

    Dr.

    de maffia staat niet bekend om haar gebrek aan vasthoudendheid.

  • . ., do 21 april 2011 22:57 in reactie op Dr. Strangelove Reageer op .

    .

    Maffia? Het is gewoon politiek hoor. Uit de laatste peilingen lijkt de VVD namelijk de rijpe vruchten te plukken van dit kabinet en PVV en CDA rest de zure druiven. Dan is het heel makkelijk, of PVV en CDA moeten niet zo zeuren over hun Joods-Christelijke wortels of de VVD gaat eens kijken of GroenLinks en D66 al beloond kunnen worden voor hun steun aan de Kunduzmissie.

  • Aert Willem d'Holbach, vr 22 april 2011 08:35 in reactie op . . Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Zo is dat en tot mijn genoegen klimmen momenteel de drie liberale partijen in de peilingen.

  • . ., vr 22 april 2011 09:48 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op .

    .

    En dan schijnt ook nog eens het zonnetje :-)

  • Aert Willem d'Holbach, vr 22 april 2011 10:27 in reactie op . . Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Zo is dat maar net. Vandaag nog even de Franse tuin op orde brengen en dan vanavond een BBQ tijdens de petanque-avond.

  • , vr 22 april 2011 14:08 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op

    Dik daun in toene??

    tsk.

  • Nico ., vr 22 april 2011 15:13 in reactie op Reageer op Nico

    Nico

    tsk.

    =====================


    Ze worden met de dag leuker...

  • , vr 22 april 2011 15:33 in reactie op Nico . Reageer op

    Wie?

  • YggY ..., vr 22 april 2011 19:55 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op YggY

    YggY

    Vandaag nog even de Franse tuin op orde brengen en dan vanavond een BBQ tijdens de petanque-avond.
    ==============

    In gewoon Nederlands, een Franse tuin is heel veel betonnen bloembakken en u heeft met mede vinex-bewoners een buurt-barbecue, samen lappen natuurlijk. Omdat alle vinex-huisjes hetzelfde zijn zal er ook wel een standaard-party-tent beschikbaar zijn

    En daarna gaan al die vinex-mensjes jeu de boelen.

  • . ., vr 22 april 2011 20:35 in reactie op YggY ... Reageer op .

    .

    Projectie?

  • Joop Schouten, vr 22 april 2011 21:13 in reactie op . . Reageer op Joop

    Joop

    Deductie.

  • . ., vr 22 april 2011 21:32 in reactie op Joop Schouten Reageer op .

    .

    Sure.

  • NL4 NL, vr 22 april 2011 21:23 in reactie op YggY ... Reageer op NL4

    NL4

    De dosering verhogen kan helpen.

  • Aert Willem d'Holbach, vr 22 april 2011 22:05 in reactie op YggY ... Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    :-)

    Droom lekker verder.

  • Gerwin van Eersel, vr 22 april 2011 21:41 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Gerwin

    Gerwin

    D66, D66 eb D66? Ander liberale partijen hebben we niet.

  • Aert Willem d'Holbach, vr 22 april 2011 22:07 in reactie op Gerwin van Eersel Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    U vergeet Groen Links en de VVD

  • Joop Schouten, do 21 april 2011 21:23 in reactie op Joop Schouten Reageer op Joop

    Joop

    Sorry, fascistoïde.

  • Mostafa Mouktafi, do 21 april 2011 19:43 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Een premier met een gedoogde kabinet-partener is een primeur in Nederland, gebaseert om liefde voor de macht en slopen van alles wat sociaal, menselijk of liberaal is.
    Niet schrikken, alles wat Rutte doet is primeur. Die man is helemaal uitverkocht aan de angst, onbegrip en halve dictatuur van Wilders.
    Een leuke aardig geliefde voor Rutte kan wonderen veroozaken in Ruttes leven en in Nederland.

  • Aert Willem d'Holbach, do 21 april 2011 20:12 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Nee hoor, we hebben wel vaker minderheidskabinetten gehad. Althans, ik neem aan dat u dat bedoelt.

  • Wout Berlinck, do 21 april 2011 23:51 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Wout

    Wout

    Een beter voorbeeld kunt U zich niet wensen; hij bepaalt z'n eigen lot, en jammert niet.

  • Piet Daalemmer, do 21 april 2011 18:06 Reageer op Piet

    Piet

    Tjonge, wat een heisa om niks.. Typisch gevalletje "De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet". Het moge alom bekend zijn dat iedere partij z'n berekeningen uitvoert, en vervolgens probeert de voor haar (of de coalitie/oppositie) zo gunstig mogelijke stemming daaruit te verkrijgen. Ik meen bovendien dat de PVDA of het CDA of een van de "linkse" partijen ooit tot de verantwoording is geroepen.. Move along people, nothing to see here.

  • Louis Break, do 21 april 2011 18:34 in reactie op Piet Daalemmer Reageer op Louis

    Louis

    Volledig mee eens> Rutte nodigt als VVD lid iemand uit op zijn kantoor en dat is nu toevallig het "Torentje". Waar maken wij ons druk over.

  • El Che, do 21 april 2011 18:34 in reactie op Piet Daalemmer Reageer op El

    El

    "Het moge alom bekend zijn dat iedere partij z'n berekeningen uitvoert, en vervolgens probeert de voor haar (of de coalitie/oppositie) zo gunstig mogelijke stemming daaruit te verkrijgen."

    Maar niet iedereen is premier, die zegt dat hij premier van alle Nederlanders wilt zijn. Dan krijgt zijn actie een wrange nasmaak. Dat had hij, niet zelf, maar de fractievoorzitter van de vvd moeten laten doen.

  • Piet Knollema, do 21 april 2011 21:49 in reactie op Piet Daalemmer Reageer op Piet

    Piet

    Er is verschil tussen een regering en een partij. Toch?

  • Dr. Strangelove, do 21 april 2011 22:00 in reactie op Piet Daalemmer Reageer op Dr.

    Dr.

    daarom moet moord ook gelegaliseerd worden, het gebeurt zoveel.

  • Inter Bella, vr 22 april 2011 00:33 in reactie op Dr. Strangelove Reageer op Inter

    Inter

    Een onjuiste vergelijking.

  • Aert Willem d'Holbach, vr 22 april 2011 08:37 in reactie op Piet Daalemmer Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Zo is dat Pé, de strijd om de meerderheid is de basis van de democratie.

  • Reinoud Schonhage, do 21 april 2011 17:54 Reageer op Reinoud

    Reinoud

    Reden temeer om de verkiezingen transparanter te maken (dus niet beïnvloedbaar). het is toch van de zotte dat 2 maanden na dato (verkiezingen) nog niet duidelijk is wat de zetelverdeling is in de eerste kamer.

  • Aert Willem d'Holbach, za 23 april 2011 09:23 in reactie op Reinoud Schonhage Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Misschien komt dat wel omdat die verkiezingen pas op 23 mei 2011 plaats gaan vinden. Zou dat de reden kunnen zijn denkt u?

  • Dik Zandvoort, do 21 april 2011 17:36 Reageer op Dik

    Dik

    Bij de VVD en PVV is de democratie in groot gevaar.Bah wat een vertoning van deze twee onderkruipsels.

  • kees kortekaas, vr 22 april 2011 00:00 in reactie op Dik Zandvoort Reageer op kees

    kees

    welnee, eerlijk gekozen bij meerderheid van stemmen, niet zeuren dus. Door mensen zoals u komt de democratie in gevaar. Als uit de verkiezingen niet komt wat u hoopt dan loopt iedereen te klagen dat er leugenaars, anti-democraten, noem maar op aan de hand is.
    Over 3.5 jaar heeft u een nieuwe kans.. tot dan gewoon accepteren wat de meerderheid in nederland wil.

  • Jacqueline Wouters, do 21 april 2011 17:35 Reageer op Jacqueline

    Jacqueline

    Binnenkort een Zeeuwse vlag in het torentje van Rutte?lol

  • Beatrix Zijp, do 21 april 2011 17:28 Reageer op Beatrix

    Beatrix

    Buiten die valse grijns van Ruttje op is nu wel duidelijk dat hij met Wilders 2 handen op èèn v/d twee valse buiken is..Maar welke buik is een vraagteken.;-) Rutte is èèn en al Fake en laten we hopen dat hij niet zich te sterk laat beinvloeden door het Zionisten verlengstuk.

  • Frenck Mahon, do 21 april 2011 17:09 Reageer op Frenck

    Frenck

    Voor de stem worden geen polders onder water gezet en krijgen ze er een kerncentrale bij. Dat is gewoon opkomen voor de kiezers die op je gestemd hebben.

  • -Freaky33 -, do 21 april 2011 17:02 Reageer op -Freaky33

    -Freaky33

    Verder dacht ik dat de achterkamertjes politiek tijdens 'de nieuwe wind' die er waait in Den Haag, verleden tijd zou zijn...?! Niet dus...

  • Joop Schouten, do 21 april 2011 16:58 Reageer op Joop

    Joop

    Het zal weinig uitmaken. Die Zeeuw, Statenlid Johan Robesin, zei gisteren op tv dat hij toch al had beslist. Zogenaamd.
    De rechtse glibbers glijen door.

  • Bernard A. Tikker, do 21 april 2011 16:57 Reageer op Bernard A.

    Bernard A.

    Met de stem van Robesin is een 1e kamer meederheid voor de coalitie zo goed als zeker. De oppositie dacht dat de buit al binnen was en heeft helaas zitten slapen.

    En nu wil men achteraf op hoge poten een spoeddebat? Om het eigen falen te bediscussiëren?

  • Nico ., do 21 april 2011 17:23 in reactie op Bernard A. Tikker Reageer op Nico

    Nico

    Om het eigen falen te bediscussiëren?

    ==============================


    Zal weer een leuk debat worden lijkt mij.

  • zorba de griek, do 21 april 2011 16:53 Reageer op zorba

    zorba

    Over al die restzetels wordt onderhandeld waarbij alle partijen deals met elkaar sluiten. En nu vinden de partijen die zelf dit soort deals sluiten dat Rutte op het matje moet komen omdat hij een deal heeft gesloten.

    Wat is nu eigenlijk het probleem?

  • Horkie Bongers, do 21 april 2011 18:39 in reactie op zorba de griek Reageer op Horkie

    Horkie

    Het is de regering van het land die deze deal sluit, niet de VVD. De regering is verantwoording schuldig aan de Kamer.

    Maar ik wil u graag geloven dat deze gang van zaken in het staatsrecht besloten ligt. De regering heeft hier uit de aard van de zaak dus een voordeel.


    Het is nu dus aan de oppositie om een beter bod aan de heer Robesin voor te leggen. Het enige dat de oppositie kan, lijkt me, is toezeggingen doen over wat het in de Eerste Kamer zal afstemmen, in ruil voor de stem van Robesin. Dat ligt een stuk lastiger, want het is veel indirecter.

    Elk bod van de premier aan de OPZ om een initiatief achterwege te laten, kan eenvoudig geëvenaard worden door de oppositie met een toezegging dat initiatief af te zullen stemmen in de Eerste Kamer. Op beloftes van de regering om juist wel intiatieven te nemen in ruil voor de stem, heeft de oppositie geen antwoord.

  • Theo Joubert, do 21 april 2011 21:07 in reactie op zorba de griek Reageer op Theo

    Theo

    Het probleem is dat de oppositie geen inhoudelijke argumenten kan vinden om de regering dwars te zitten.

  • Joop Schouten, do 21 april 2011 21:32 in reactie op Theo Joubert Reageer op Joop

    Joop

    Nee hoor Theo. Het probleem is dat de regeringspartijen geen steekhoudende argumenten heeft om de asocialisering in dit land te verdedigen. Zij drijft slechts op een minderheid met een fascistiode Gedoger aan het discriminatoire stuurwiel, gebruikt een filosofie waar de honden geen brood van lusten...

  • . ., do 21 april 2011 22:05 in reactie op Joop Schouten Reageer op .

    .

    De honden slikken dat brood als zoete koek.

  • Erik Does, do 21 april 2011 22:05 in reactie op zorba de griek Reageer op Erik

    Erik

    Er wordt al van alles toegezegd aan de SGP en tegen de eigen verkiezingsprogramma's in gestemd om dit nauwelijks een meerderheid hebbende kabinet in het zadel te houden. Zijn we nu ook al afhankelijk van een provinciale partij in Zeeland? Gaat lekker he, met de ook door jou voorspelde zegetocht van dit kabinet.

  • , do 21 april 2011 16:49 Reageer op

    Er zou als tegenprestatie niet meer ontpolderd worden in Zeeland. Dat dit een wassen neus is komt doordat er afspraken liggen met onze zuiderburen. De rechter kan het kabinet dus gewoon dwingen om te ontpolderen.
    Jammer voor die geloofgrage Zeeuw, maar nog erger voor de politiek.
    Politici zijn gewoon achterbaks. Dat was zo en zal altijd zo blijven!

  • Frank En Vrij, do 21 april 2011 16:45 Reageer op Frank

    Frank

    De verWildering van de achterkamertjespolitiek in het torentje.

  • Gerwin van Eersel, vr 22 april 2011 21:01 in reactie op Frank En Vrij Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Dat krijg je als je 25 jaar deel uitmaakt van het establishment.

  • Jacqueline Wouters, do 21 april 2011 16:44 Reageer op Jacqueline

    Jacqueline

    Als Rutte zegt dat hij het gesprek aanging met het staten lid als fractielid van de VVD wat deed Wilders dan in dat zelfde kamertje! Of is Wilders standaard aanwezig tijdens de besprekingen van de VVD?

  • Horkie Bongers, do 21 april 2011 16:43 Reageer op Horkie

    Horkie

    Behalve een belofte van ontpolderingsblokkade in geval van voorstemmen, zal er ook wel een hint gegeven zijn voor het geval de heer Robesin niet op een coalitiepartij zou stemmen

    Dit laat wel een probleem zien in het getrapte verkiezingssysteem. Door het lage aantal kiezers (de statenleden) is het mogelijk de verkiezingsuitslag te beïnvloeden door druk uit te oefenen op enkele personen. Je kunt de hele lijst met statenleden afwerken als dat nodig is. Dat is bij de directe verkiezingen niet zo.

    Gelukkig is de verkiezing geheim. Dus ik zou zeggen Robesin, pak je ontpolderingsblokkade, en stem daarna rustig je eigen voorkeur. Daarna kan je altijd zeggen dat JIJ het niet bent geweest. Het kan altijd een dwarsliggende CDA-er zijn.

  • Aert Willem d'Holbach, do 21 april 2011 16:40 Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Dat zal hem leren!

    Het wordt mode om iedereen maar naar de kamer te roepen. Kennelijk is de oppositie zodanig de weg kwijt dat ze in plaats van politiek bedrijven maar overstappen op het kweken van overvolle agenda's van bewindslieden.

    Grote kans dat er vanuit de premier een diplomatieke dikke vinger opgestoken wordt naar de oppositie. Wat Mark Rutte doet als lid van de VVD hoeft hij niet in de kamer uit te leggen. Evenmin wordt aan Nagel om opheldering gevraagd.

    En bovendien, het stukkie zegt het al: Robesin had zijn voorkeur al eerder uitgesproken.

  • Eline W, do 21 april 2011 16:49 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Eline

    Eline

    Ik wist niet dat Mark Rutte als lid van de VVD in staat was om het torentje te gebruiken. En ook niet dat hij als lid van de VVD in staat is om afspraken over het beleid in het land te maken.

    Dit doet hij niet als lid van de VVD, dit doet hij als premier. En dat is een kwalijke zaak, want het kabinet hoort niets te maken te hebben met de 1e kamer.

  • Rob Geurtsen, do 21 april 2011 17:29 in reactie op Eline W Reageer op Rob

    Rob

    Jaaaa, meneer Aert, Eline heeft daar wel een punt. Rutte moet zijn in zijn bunker toren niet wheelen en dealen over de eerste kamer.


    De eerte kamer is er met de tweede kamer om dat geduvel van hem te controleren.

  • Aert Willem d'Holbach, vr 22 april 2011 16:27 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Links heeft de chambre de reflection het laatste half jaar fors gepolitiseerd. Dan kun je verwachten dat er dit soort reacties op komen.

  • NL4 NL, vr 22 april 2011 21:30 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op NL4

    NL4

    Wat ik echt het mooiste vind van het laatste half jaar is om in de praktijk te zien gebeuren wat ik al die jaren gedacht heb.
    Rutte heeft alles wat een top-politicus nodig heeft, in mijn ogen.

    Hij is alert, adrem, intelligent, humoristisch, relaxed en autoritair, daarbij is hij een geweldig debater. Als Wilders er niet was, was Mark my man!

  • Theo Joubert, do 21 april 2011 21:09 in reactie op Eline W Reageer op Theo

    Theo

    De eerste kamer hoort ook niet te onderhandelen over de inhoud van wetsvoorstellen.

  • Eline W, do 21 april 2011 22:39 in reactie op Theo Joubert Reageer op Eline

    Eline

    De eerste kamer is er om wetten op fouten te controleren, en slechte wetgeving af te keuren. Probleem is dat er straks groep mensen de 1e kamer binnenkomen die daar totaal ongeschikt voor zijn. Sterker nog, waarschijnlijk zal het grootste gedeelte van de PVV 1e kamerleden niet in staat zijn een wet te lezen en te begrijpen, dat zijn echt verschrikkelijke teksten.

    Ze zullen dus maar alles van het kabinet door laten, en dat is heel erg stom. Want iedereen maakt fouten, om te voorkomen dat er later dure reparaties gedaan moeten worden en dan wetgeving schade aanricht moet de 1e kamer dit opvangen.

    Wat Rutte nu probeert te doen is de 1e kamer reduceren tot een politieke stempelmachine. Met alle gevolgen van dien. Ik voorspel dat wat u daadkracht noemt heel veel schade aan gaat richten.

  • Aert Willem d'Holbach, vr 22 april 2011 08:43 in reactie op Eline W Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    De locatie (in het Torentje) paste gewoon het beste in de drukke agenda van de premier. Logisch toch?

  • Eline W, vr 22 april 2011 14:36 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Eline

    Eline

    Ja, natuurlijk. En dat Rutte deze meneer allemaal leuke politieke cadeautjes heeft geboden heeft zeker ook niets te maken het met feit dat jij premier is. Misschien moet hij zelf maar in de 1e en de 2e kamer gaat zitten. Dat is bijna even democratisch.

  • Aert Willem d'Holbach, vr 22 april 2011 16:25 in reactie op Eline W Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Welke cadeautjes heeft Rutte dan geboden?

  • Inter Bella, vr 22 april 2011 13:18 in reactie op Eline W Reageer op Inter

    Inter

    Noem één regel uit het staatsrecht die dit verbiedt.

  • Eline W, vr 22 april 2011 14:35 in reactie op Inter Bella Reageer op Eline

    Eline

    Niet alles wat verboden is is netjes. Ik ben geen jurist (en dat weet u ook). Maar het lijkt me geen gezonde situatie dat de premier zijn macht als premier inzet om de samenstelling van de 1e kamer te beïnvloeden.

    Dit soort spelletjes horen (geschreven of ongeschreven) niet thuis in ons politieke systeem.

  • Joop Schouten, do 21 april 2011 17:02 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Joop

    Joop

    Rutte is een leugenaar.

  • kees kortekaas, do 21 april 2011 23:54 in reactie op Joop Schouten Reageer op kees

    kees

    wat een nutteloze opmerking, als er geen argumenten zijn dan gaan we maar schelden...

  • Aert Willem d'Holbach, vr 22 april 2011 10:28 in reactie op Joop Schouten Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    ...zei de leugenaar.

  • , do 21 april 2011 17:05 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op

    Tuurlijk. Markje en ander pvv - spullie mag rustig ouwehoeren wat ie wil, maar om hem nou steeds ter verantwoording te roepen...............wat verschrikkelijk democratisch..........
    Het most niet magge.

  • Jager Verzamelaar, do 21 april 2011 17:08 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Jager

    Jager

    klopt de VVD is éen dikke middelvinger tegen alles en iedereen

  • Ferdinand Bardamu, do 21 april 2011 17:34 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Ferdinand

    Ferdinand

    Niet tegen mij hoor, ze vertegenwoordigen me zelfs heel goed!

  • Eline W, do 21 april 2011 19:17 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Eline

    Eline

    Vooral tegen de democratie.

  • Jan Jansen, do 21 april 2011 20:44 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Jan

    Doet u dat ook in dorpsraad? Lekker democratisch bezig Aert. "Wat Mark Rutte doet als lid van de VVD enz." slaat natuurlijk nergens op, MR is "premier van alle Nederlanders".

  • Ferdinand Bardamu, do 21 april 2011 21:42 in reactie op Jan Jansen Reageer op Ferdinand

    Ferdinand

    Inderdaad, en uiteindelijk is het VVD-programma ook het beste voor alle Nederlanders.

  • Jan Jansen, vr 22 april 2011 04:21 in reactie op Ferdinand Bardamu Reageer op Jan

    Echt waar? U heeft een glazen bol?

  • Aert Willem d'Holbach, vr 22 april 2011 08:41 in reactie op Jan Jansen Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Daar heeft men geen glazen bol voor nodig. Een programma is gebaseerd op een visie (op de maatschappij). Die visie en dus ook dat programma kan men goedkeuren en derhalve als beste bestempelen. Dat zegt nog niets over het te verwachten resultaat, hoewel dat ook grotendeels mathematisch in te schatten is.

  • Jager Verzamelaar, vr 22 april 2011 14:47 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Jager

    Jager

    hitler had ook een visie

  • Aert Willem d'Holbach, vr 22 april 2011 20:32 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Luther King en Ghandi ook.

  • Jan Jansen, vr 22 april 2011 15:10 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Jan

    Van mijn glazen bol krijg ik een andere visie door.

  • Aert Willem d'Holbach, za 23 april 2011 09:28 in reactie op Jan Jansen Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Als u uw visie uit een glazen bol moet vernemen, is het treurig met u gesteld.

  • Jager Verzamelaar, vr 22 april 2011 13:57 in reactie op Ferdinand Bardamu Reageer op Jager

    Jager

    VVD staat voor slavernij

  • Aert Willem d'Holbach, vr 22 april 2011 16:24 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Ah oké. Dan is dat maar helder.

  • Aert Willem d'Holbach, za 23 april 2011 10:00 in reactie op Jan Jansen Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Ook in de gemeenteraad wordt onderhandeld over het verwerven van meerderheden. Rondom de verkiezingen is dat gericht op de kiezer en na de verkiezingen is dat gericht op de partijen. Volstrekt normaal.
    Wij liberalen noemen dat "samenwerken" en het fenomeen "samenwerken" lijkt ter linkerzijde altijd maar te mislukken. Misschien zou de krachtige *kuch* oppositie in de Tweede Kamer iets leren van de VVD, die bereid én in staat is om niemand uit te sluiten.

    Zoals ik vaker zeg: zoek naar de overeenkomsten, niet naar de verschillen.

  • Jacqueline Wouters, do 21 april 2011 16:38 Reageer op Jacqueline

    Jacqueline

    Ik (als SP stemmer)ben benieuwd naar de mening van de SP dhr Roemer in deze censuur kwestie en ook die inzake het Zeeuws staten lid die bij Wilders en Rutte in het torentje moest komen. Ik dacht dat het de kamer van Rutte was maar zo te zien is het me and my shadow de billen maten! Hangt daar ook al een Israëlische vlag? Als beloning zal hem wel het een en ander in het verschiet gesteld worden dat statenlid iets met die polder en een kerncentrale achter in zijn Zeeuwse tuin

  • Nico ., do 21 april 2011 16:51 in reactie op Jacqueline Wouters Reageer op Nico

    Nico

    Hangt daar ook al een Israëlische vlag?


    ==============================


    Lekker relevant.

  • Nico ., do 21 april 2011 16:52 in reactie op Jacqueline Wouters Reageer op Nico

    Nico

    zal hem wel.

    =============================

    Ben benieuwd naar je onderbouwing.

  • Aert Willem d'Holbach, do 21 april 2011 17:14 in reactie op Jacqueline Wouters Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Of een tunnel?

  • -Freaky33 -, do 21 april 2011 16:36 Reageer op -Freaky33

    -Freaky33

    Belachelijk spelletje van die Rutte #oprutte !

  • Ferdinand Bardamu, do 21 april 2011 16:18 Reageer op Ferdinand

    Ferdinand

    Weet iemand wat de gevolgen voor de zetelverdeling zijn als hij op een coalitiepartij stemt? Zou hierdoor het kabinet een meerderheid krijgen?

  • Aert Willem d'Holbach, do 21 april 2011 16:59 in reactie op Ferdinand Bardamu Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Het spant erom. Als we de rekenmodellen mogen geloven, gaat het echt om een restzetel die verkregen kan worden middels "lijstverbindingen".

  • Ferdinand Bardamu, do 21 april 2011 17:35 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Ferdinand

    Ferdinand

    Oke bedankt. Op hoop van zegen dus...

  • NL4 NL, do 21 april 2011 16:14 Reageer op NL4

    NL4

    Begint een beetje vervelend te worden dat steeds op het matje roepen van alles en iedereen.
    En wat denken ze te bereiken?
    Dat dit Zeeuws statenlid ineens toch weer verandert en weer 50+ gaat stemmen?

  • , do 21 april 2011 16:29 in reactie op NL4 NL Reageer op

    alles en iedereen?
    Is de MP alles en iedereen?

  • Ferdinand Bardamu, do 21 april 2011 17:18 in reactie op Reageer op Ferdinand

    Ferdinand

    Wat een zinnige opmerking.

  • kees kortekaas, do 21 april 2011 17:18 in reactie op Reageer op kees

    kees

    als je dit soort onzinnige dingen gaat vragen wel.

  • NL4 NL, vr 22 april 2011 13:47 in reactie op Reageer op NL4

    NL4

    Anderen gingen hem al voor.
    Ben eigenlijk meer benieuwd wie ze nog NIET naar de kamer geroepen hebben voor een spoeddebat.

  • , vr 22 april 2011 15:34 in reactie op NL4 NL Reageer op

    wilders niet, die loopt er toch bij weg.

  • NL4 NL, vr 22 april 2011 16:14 in reactie op Reageer op NL4

    NL4

    Wilders kunnen ze niet naar de kamer roepen want hij maakt geen deel uit van de regering.
    Wel bij de les blijven!

  • Eline W, do 21 april 2011 22:41 in reactie op NL4 NL Reageer op Eline

    Eline

    Nee, dat duidelijk wordt of Rutte aan machtsmisbruik doet.

    De eerste kamer is een onafhankelijk van het kabinet. De 1e kamer hoort niet met beloftes van de premier tot stand te komen. Met dit gedrag maakt Rutte zich zeer onbetrouwbaar.

  • kees kortekaas, do 21 april 2011 23:52 in reactie op Eline W Reageer op kees

    kees

    hij volgt gewoon het voorbeeld van de oppositie bij PS verkiezingen. Die maakten de 1e kamer tot een politiek statement m.b.t. de 2e kamer.

  • , vr 22 april 2011 09:06 in reactie op kees kortekaas Reageer op

    Alle verkiezingen zijn politieke statements, wat dacht je?
    Alleen bij verkiezingen, voor welke kamer of welke raad dan ook, kan de burger aangeven wat hij van de zittende politiek vindt.
    De ultieme peiling, zal ik maar zeggen.

  • Truus Beek, vr 22 april 2011 10:46 in reactie op Eline W Reageer op Truus

    Truus

    volgens mij heeft u het afgelopen jaartje het nieuws niet gevolgd

  • Eline W, vr 22 april 2011 14:33 in reactie op Truus Beek Reageer op Eline

    Eline

    Leg uit...

  • NL4 NL, vr 22 april 2011 13:48 in reactie op Eline W Reageer op NL4

    NL4

    Jij ziet liever dat alleen de oppositie zich mag bezighouden met het binnen hengelen van restzetels.
    Ik begrijp het.

  • Eline W, vr 22 april 2011 14:32 in reactie op NL4 NL Reageer op Eline

    Eline

    Nee, dat zeg ik niet. Het enige wat ik zeg is dat Rutte zijn positie als premier niet moet/mag gebruiken om restzetels binnen te halen.

  • NL4 NL, vr 22 april 2011 14:44 in reactie op Eline W Reageer op NL4

    NL4

    Rutte is ook leider van de VVD.
    Het lijkt er nu op dat men verwacht dat hij alleen premier is, maar zo is het niet.
    Tijdens de PS verkiezingen werd hem verweten niet actief genoeg campagne te voeren, nu doet hij wel actief mee, is het weer niet goed.

    Gevalletje stok-hond-slaan

  • Nico ., vr 22 april 2011 15:14 in reactie op Eline W Reageer op Nico

    Nico

    Het enige wat ik zeg is dat Rutte zijn positie als premier niet moet/mag gebruiken om restzetels binnen te halen.


    =================================


    Van wie niet?

  • Aert Willem d'Holbach, za 23 april 2011 10:04 in reactie op Eline W Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Mag Rutte dat niet of víndt u dat Rutte dat niet zou mogen? En als u dat vindt, waarom vindt u dat dan?

    Tot nu toe krijg ik steeds de indruk dat u iemand van vals spelen beticht, enkel en alleen vanwege het feit dat u het potje heeft verloren. In dat geval bent u dus gewoon een slechte verliezer.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel