-
Dat is wel jammer. Als het een misdrijf zou worden dan kon je wat meer. Om eerlijk te zijn dacht ik dat dat al zo was. Het mocht in ieder geval niet (het was illegaal) dus wat nu het echte verschil is, wordt hier niet duidelijk. Uiteraard zouden ze ze dan niet moeten vastzetten maar gewoon uitzetten.
-
==Uiteraard zouden ze ze dan niet moeten vastzetten maar gewoon uitzetten. ==
En wat te doen, wanneer het land van herkomst ze niet terug wil? Wat te doen, wanneer het land van herkomst het vertikt om relevante informatie te verstrekken? Uitzetten naar Duitsland/ België?
Doe 'es een maatschappelijke stage o.i.d. bij een centrum, waar (uitgeprocedeerde) asielzoekers verblijven. Of ga eens naar de Paulus kerk. Er speelt wel een beetje veel meer dan het simpele bazelen: "Hop, het land uit."
Eenieder die zo'n reactie plaatst/ bezigt, beseft niet hoe lastig het onder andere voor de IND is, juist om mensen terug te sturen naar land van herkomst. Naast de vele domme fouten, die o.a. door deze organisatie (IND) worden gemaakt.
Die lieden blaten enkel maar na, wat ze ergens hebben opgepikt en wat hun onderbuik vult en noemen dat "hun mening". Triest, maar waarlijk een feit.
-
Alleen in het graf weet de mensen het zeker dat hij of zij legaal woond en voor altijd en gelijk in alles met allen, de doden in de hele wereld worden ineens je buren voor altijd.
-
"Gevangenisstraf werkt ook averechts, stelt de minister. "Dan blijft diegene hier juist op kosten van de gemeenschap.""
Moet ik nog meer lezen dan deze ene walgelijke zin? Denk er eens over na. Of gevangenisstraf - als je niets gedaan hebt dan een mens zijn die een menswaardig leven wil leiden en je dus onschuldig bent aan welk crimineel en misdadig feit dan ook - een midweekje Hilton is.
Domme man.
-
Dom is in de mode.
-
Dom is de regering. En de regering is een hype en een hype is een rage en een rage woedt vanzelf weer uit. Maar sommige etterlingen blijven dom.
-
, zo 10 juli 2011 09:16
in reactie op Jan-Peter Scheffer
Reageer op
In dit kabinet is het zelfs een vereiste.
-
wat jullie dom noemen noem ik kwaadaardig
-
, zo 10 juli 2011 14:07
in reactie op Jager Verzamelaar
Reageer op
Je hebt nog gelijk ook.:=((
-
Nee hoor Fatima, geen domme man. Hij redeneert hier het PVV standpunt weg met neoliberale principes die zij niet kan weerleggen omdat haar achterban en zusterpartij (de VVD) die filosofie in meerderheid aanhangt.
Geen domme man dus. Het is wel zo dat hij tegelijkertijd het omgekeerde spelletje speelt en ook Christen Democratische principes weerlegt met neoliberale argumenten. Dat is veelzeggend.
Het neoliberale gedachtegoed is nu het "midden" van de Nederlandse politiek geworden. Doe dat niet af als dom, maar realiseer wat het betekent. Het is juist deze logica die de gijzeling van het politieke klimaat op dit moment mogelijk maakt.
Het zijn niet Henk en Ingrid die hier gaan profiteren, zelfs Wilders niet. Het zijn de graaiers en gewetenlozen in de VVD lobby die naar de macht aan het grijpen zijn.
-
Gerd Leers: 'Er zijn nu 100.000 illegalen in ons land. Hoewel dat minder is dan eerder, is het aantal 'ontwrichtend en maatschappelijk ongewenst.'
Ik heb helemaal geen last van illegalen, nog sterker, ik ken er geen. Buiten dat zijn het cijfers uit 2009, en het aantal zou ook zijn afgenomen. Gerd jaagt dus op spoken.
Gerd: ga maar gauw naar je huisje in Bulgarije. En blijf daar!
-
De gedoogconstructie is een misdrijf, het beleid een misdaad, en het slachtoffer van de roof en mishandeling, is de democratische rechtsstaat, en dat zijn wij, wij allemaal, het volk. En dan is er de medemens. Het er zijn, "being there", van "ongewenste elementen", oftewel, vreemdelingen, kan door de xenofobe neo-regenten niet zo vergaand worden gecriminaliseerd als zij graag zouden willen, en dat is dankzij de democratische rechtsstaat, die de totalitaire staat en de neoliberale dictatuur nog effectief tegenhoudt. En vólhouden dus, medelanders! De Titanic was niet meer te keren, maar dit schip nog wel! En wellicht smelt het broeikaseffect de ijsberg intussen.
-
Voor vluchtelingen is hier in Nederland gewoon plaats wat mij betreft, maar dan wel echte vluchtelingen. Hun die niet meer naar hun eigen land terug kunnen. Vluchtelingen die hier al ingeburgerd zijn hoeven wat mij betreft niet meer terug.
-
Illegalen en vluchtelingen zijn niet hetzelfde. Vluchtelingen kunnen hier illegaal zijn, wie hier illegaal is hoeft geen vluchteling te zijn.
-
[Hun die niet meer naar hun eigen land terug kunnen.]
Ik zou je aanraden nog eens een cursusje Nederlands te volgen. Voor je het weet wordt je als on-ingebrugerd bestempeld en uitgezet.
-
Ja, lekker belangrijk. Je weet dondersgoed wat ik bedoel. Spelling checken is voor mietjes.
-
Jo Wekker, zo 10 juli 2011 09:17
in reactie op -Freaky33 -
Reageer op Jo
Voor vluchtelingen is hier in Nederland gewoon plaats wat mij betreft, maar dan wel echte vluchtelingen. Hun die niet meer naar hun eigen land terug kunnen. Vluchtelingen die hier al ingeburgerd zijn hoeven wat mij betreft niet meer terug.
=============
Ik ben blij dat de meerderheid van de kiezers jouw mening niet deelt. We zouden binnen de kortste tijd overspoeld worden met "vluchtelingen", een tsunami zou het veroorzaken.
-
Doe jij eens even lekker snel terug gaan naar geenstijl.nl (Om maar even in jullie taalgebruik te blijven...)
-
---Overigens is aanpak illegaliteit hard nodig, omdat Nederlandse samenleving en belastingbetaler opdraait voor deze parassieten.---
Oplossing:verblijfsvergunning/paspoort geven...
-
Jo Wekker, za 09 juli 2011 16:48
in reactie op Tealc of Shulak
Reageer op Jo
Oplossing:verblijfsvergunning/paspoort geven...
==========
Hoe kortzichtig kun je zijn alsof NL in staat is de gehele wereld op te nemen.
-
Niet de hele wereld...maar 100 000 mensen.
-
Jo Wekker, za 09 juli 2011 20:26
in reactie op Tealc of Shulak
Reageer op Jo
Ach ja wederom een generaal pardon en daarna wederom 1 en daarna wederom. Schei toch uit het einde is dan niet in zicht.
-
=Ach ja wederom een generaal pardon en daarna wederom 1 en daarna wederom. Schei toch uit het einde is dan niet in zicht.=
Ja maar Nederland is een van de dunst bevolkte verstedelijkte gebieden ter wereld. Er is dus nog genoeg plaats hier!
-
Tja..waarom niet..je hebt niet echt last van toch???
-
Overdrijven is ook een vak.
-
Jo Wekker, za 09 juli 2011 20:27
in reactie op Joop Schouten
Reageer op Jo
Overdrijven is ook een vak.
=========
Ik noem dat geen vak maar een tekortkoming en dat laat je wel zien.
-
, zo 10 juli 2011 11:27
in reactie op Jo Wekker
Reageer op
Jij grossiert de laatste tijd in jij-bakken.
Tegelijkertijd neem je dat anderen nogal kwalijk.
Je zegt niet bij de pvv te horen, maar eerlijk gezegd zou je er naadloos in passen.
-
En overdrijven kunnen ze, die wakkere PVV-ers. ;)
-
Ja, met de hartelijke groeten vanuit tout Afrika :-)
-
Groeten terug vanuit Weimar.
-
Ine Sessink, zo 10 juli 2011 14:30
in reactie op Tealc of Shulak
Reageer op Ine
Ik vraag me af of ze wel weten wat Weimar is en waar Weimar voor staat.
-
"deze parassieten"
Zo'n dehumaniserende typering moet wel projectie zijn. Een contra-typering, zoals apenrots-denken, is hier wel op zijn plaats.
-
Ik begrijp niet deze suggestieve koptekst, pure stemmingmakerij, terwijl Leers juist benadrukt dat het geen jacht op illegalen wordt.
Overigens is aanpak illegaliteit hard nodig, omdat Nederlandse samenleving en belastingbetaler opdraait voor deze parassieten.
-
Leers zegt het ene de praktijk doet het andere...
-
El Che, za 09 juli 2011 19:31
in reactie op Wim van Delft
Reageer op El
"Ik begrijp niet deze suggestieve koptekst, pure stemmingmakerij, terwijl Leers juist benadrukt dat het geen jacht op illegalen wordt."
Ik heb de indruk, dat jij wel meer niet wil begrijpen.
-
"Ik begrijp niet deze suggestieve koptekst, pure stemmingmakerij, [...].
[...] Nederlandse samenleving en belastingbetaler opdraait voor deze parassieten."
"Parassieten?" Foute spelling, fout taalgebruik: dom, dehumaniserend en demoniserend, oftewel, rechts-populistische napapagaaierij. En je beschuldigt anderen van "pure stemmingmakerij"?! Pure projectie dus.
-
, zo 10 juli 2011 14:58
in reactie op Wim van Delft
Reageer op
Klopt wel.
Leers trekt zijn stinkend keuteltje weer voor de helft in.
Dat maakt het echter niet minder stinkend.
Net als Zijlstra, trekt ook keuteltje weer voor een deel in.
Blijft echter meuren als een gek.
EN ze hebben straks allebei aambeien.
Dat is dan wel weer leuk.
-
"Zo is 't maar net" zeggen wij in het hoge noorden
http://www.youtube.com/watch?v=Ls532QUHNpA
-
tijd om een netwerk van onderduikadressen op te zetten
-
Jo Wekker, za 09 juli 2011 14:40
in reactie op Jager Verzamelaar
Reageer op Jo
tijd om een netwerk van onderduikadressen op te zetten
============
Nou dan wens ik je veel succes met het organiseren daarvan. :))))
Ik denk dat mensen die onderdak verlenen snel van een koude kermis thuis komen als blijkt dat hun bezittingen gejat zijn en de vogel gevlogen.
-
ik heb ervaring met asielzoekers en daar zitten rare mensen bij
maar dat is natuurlijk geen rede om die mensen niet te willen helpen
nu dit soort mensen 'aangepakt' moeten worden door uberracist leers moeten we wel íets doen voor die mensen
want het zijn wel mensen voor het geval u dat vergeten was
we hebben het zelfs over kinderen in bepaalde gevallen
als we hard zijn verkopen we onze ziel aan de duivel
maar u hebt zeker nooit een gezin op uw stoep gezien die wanhopig waren ?
-
Jo Wekker, za 09 juli 2011 16:04
in reactie op Jager Verzamelaar
Reageer op Jo
Heel eenvoudig, als je niets te verbergen hebt, zal het je absoluut niet boeien of die teams er wel of niet komen. Al die commotie wordt veroorzaakt door mensen die waarschijnlijk veel te verbergen hebben. Vanuit dat oogpunt vind ik het een goed initiatief van deze PvdA'ster. Zij wil in ieder geval wantoestanden en bedrog aan de kaak stellen. Dat willen we toch allemaal of zie ik dat verkeerd?
ik heb ervaring met asielzoekers en daar zitten rare mensen bij
==============
Meen je dat nou echt, ik dacht dat het allemaal uiterst nette, brave, eerlijke mensen waren die hier zijn om ons te helpen:))
want het zijn wel mensen voor het geval u dat vergeten was
we hebben het zelfs over kinderen in bepaalde gevallen
=============
Oh ze hebben ook kinderen? Goed joh
maar u hebt zeker nooit een gezin op uw stoep gezien die wanhopig waren ?
============
Jij wel? Bij mij lopen ze een straatje om, of verstoppen ze zich.
-
ja ik wel
-
=ik heb ervaring met asielzoekers en daar zitten rare mensen bij =
Ben je weer eens helemaal in de war geraakt? Asielzoekers zijn nu juist weer legalen. Illegalen zoeken geen asiel maar illegaliteit.
-
YggY ..., za 09 juli 2011 18:02
in reactie op Jager Verzamelaar
Reageer op YggY
ik heb ervaring met asielzoekers en daar zitten rare mensen bij
====================
Ik heb ervaring met autochtone Nederlanders en daar zitten rare mensen bij.
-
Jo Wekker, za 09 juli 2011 20:29
in reactie op YggY ...
Reageer op Jo
Ik heb ervaring met autochtone Nederlanders en daar zitten rare mensen bij.
===============
Ik heb ervaring met YggY en die is helemaal raar.
-
YggY ..., za 09 juli 2011 21:12
in reactie op Jo Wekker
Reageer op YggY
Ik heb ervaring met YggY en die is helemaal raar.
==============
Dat mag u zeggen maar u mag dan ook meer zeggen dan een normaal mens.
-
, zo 10 juli 2011 09:10
in reactie op Jo Wekker
Reageer op
U heeft zo gezien helemaal nergens ervaring mee, en van alle mensen hier kunt U het minst oordelen over het al of niet raar zijn van iemand.
U kunt namelijk helemaal nergens over oordelen.
Dat blijkt uit Uw reacties.
Dagelijks.
-
Het blijkt wel weer dat discussiëren niet in jouw vocabulaire is opgenomen dan wel je hebt er de grootste moeite mee. Als je het niet eens bent, begin je direct persoonlijk te worden. Het is een teken van zwakte en niet van doortastendheid. Ach ja als je je daarbij goed voelt. Jammer, wellicht als je wat meer moeite zou doen, zouden je reactie ook qua inhoud misschien iets meer waarde hebben.
-
, zo 10 juli 2011 15:10
in reactie op Jo Wekker
Reageer op
Of mijn reactie voor jou waarde heeft is me worst.
Ik heb niet de minste behoefte iemand als jij te plezieren of te overtuigen.
Tja.
"t Is me wat, hé?
-
:))))
-
mensen
godverdomme
mensen
onze broeders en zusters
-
=Ik denk dat mensen die onderdak verlenen snel van een koude kermis thuis komen als blijkt dat hun bezittingen gejat zijn en de vogel gevlogen.=
Wat kraam je er toch een onzin uit. Illegalen zijn geen criminelen, raadpleeg eerst eens een verklarend woordenboek, daarin worden dit soort moeilijke woorden uitgelegd.
-
Jo Wekker, za 09 juli 2011 16:38
in reactie op Tsjeard Aidoo
Reageer op Jo
Illegalen zijn geen criminelen
===========
Nee illegalen zijn hier wettig in NL aanwezig. Kom op zeg hoe dom kun je zijn.
-
=Nee illegalen zijn hier wettig in NL aanwezig. Kom op zeg hoe dom kun je zijn.=
Je weet geloof ik echt niet wat bepaalde woorden betekenen. Illegalen zijn helemaal niet wettig aanwezig, maar daarom zijn het nog geen criminelen. Crimineel ben je als je misdaden pleegt. Als ik hier een Amerikaanse studente hou zonder dat dat mag, is ze hier illegaal, maar ze ligt alleen maar in mijn bed, en wat is er daar crimineel aan? Ze is duidelijk illegaal en duidelijk niet crimineel. Hoogstens een beetje dom dat ze wat in me ziet, maar dat is iets anders.
-
u zou de grondwet eens moeten lezen
daar staan hele zinnige dingen in
-
El Che, za 09 juli 2011 15:48
in reactie op Jo Wekker
Reageer op El
Heb je daar persoonlijke ervaring mee?
-
==Nou dan wens ik je veel succes met het organiseren daarvan. :))))==
Indien nodig behoeft dát geen enkel probleem te zijn. Heb nog wel een paar slaapplekken over, en met mij velen. Ach, en het is maar een klein stukkie naar 'Stad'.
Overigens, de Noordelijke provincies staan al meerdere jaren bekend alszijnde 'gastvrij'. Vraag maar aan de mensen uit de randstad, die op hun fiets (met bijv. houten banden!) hierheen kwamen, voor voedsel of onderdak, gedurende WW2. Oh, wist je trouwens dat de provincie Groningen het laagste aantal PVV-stemmers heeft? Hoe zou dat nou toch komen?! Een kanon afschieten in Boertange (incl. Bosma tiepvaudt) is enkel lachwekkend te noemen. ;-]
Fuck die fascisten
-
Jo Wekker, za 09 juli 2011 20:33
in reactie op Erwin Soup
Reageer op Jo
Je weet niet waarover je het hebt. Het is niet even een slaapplaatsje. 100.000 man herbergen is een gigantische operatie. Denk eens na voordat jij en je companions iets zeggen.
-
==100.000 man herbergen is een gigantische operatie.==
Ervaring doet spreken? Zo nee, dan wijs ik je -met alle liefde- op je volgende zinnetje..
==Denk eens na voordat jij en je companions iets zeggen.==
Geen mens is illegaal.
-
"Ik denk dat mensen die onderdak verlenen snel van een koude kermis thuis komen als blijkt dat hun bezittingen gejat zijn en de vogel gevlogen. "
Daarom zal ik jou dan ook nooit in mijn huis laten. Niet eens in de buurt.
-
Frans Hotel, za 09 juli 2011 15:08
in reactie op Jager Verzamelaar
Reageer op Frans
Goed plan, wat is jouw adres?
-
Wim van Delft, za 09 juli 2011 15:27
in reactie op Jager Verzamelaar
Reageer op Wim
Illgaliteit faciliteren met als ultieme doel ontwrichting en degeneratie Nederland ? Miesgassers.. bah bah bah !
-
Open grenzen en illegaliteit liggen in elkaars verlengde. Daarom is de EU ook geen lang leven beschoren.
-
Dichte grenzen ook hoor. Grenzen zijn namelijk denkbeeldig!
-
Ze hadden de persoon, die allemaal horizontale/ vertikale streepjes over de wereld plaatste, moeten vierendelen. ;-p
-
Het begon met verdelen.
http://filipspagnoli.wordpress.com/2011/03/07/human-rights-between-cosmopolitanism-and-partiality/
[James Gillray's beroemde cartoon die Pitt en Napoleon afbeeldt als verdelers van de wereld]
-
Grenzen zijn alleen denkbeeldig in de sick mind van chaoten, lieden die geen normen en waardne kennen.
-
=Grenzen zijn alleen denkbeeldig in de sick mind van chaoten, lieden die geen normen en waardne kennen.=
Ik vind het sneu voor je maar ze zijn toch echt denkbeeldig. Als ze de grenzen sluiten laten ze palen dwars over de weg plaatsen. Maar verlaat je de wegen kom je nergens palen tegen. Weet elke smokkelaar!
-
, zo 10 juli 2011 09:40
in reactie op Wim van Delft
Reageer op
Je bedoelt de pvv-ers?
Die hebben idd.nogal weinig last van normen en waarden, + een ernstig mager vermogen tot empathie.
-
, za 09 juli 2011 15:48
in reactie op Tsjeard Aidoo
Reageer op
Je vergist je.
Een heel contingent pvv-aanhangers is van mening dat het simpele feit dat ze het gepresteerd hebben hier te lande uit Nederlandse ouders geboren te worden voldoende is om ieder ander, die die ultieme prestatie niet op zijn/haar naam kan zetten de deur(grens) te wijzen.
Want ja, je mag toch wel beoordeeld worden op je prestaties, tegenwoordig?
-
Des Duivels, za 09 juli 2011 16:04
in reactie op Tsjeard Aidoo
Reageer op Des
Prima, regel dan maar een Belgische uitkering. Socialistische borrelpraat..
-
Tsjeard's analyse ingekort.: Bij chronisch geldgebrek heb je als illegaal recht op een permanent verblijf in de gevangenis (...).
: )))
-
Precies. Als ik hier illegaal zou zijn en ik zou ziek worden liet ik me oppakken. Kostje gekocht. Als ik naar huis wou liet ik me oppakken, de boete is vast goedkoper dan he vliegticket naar huis.
-
Hi Tsjeard. : )
Ik vraag me altijd af waarom iemand er voor zou kiezen in de illegaliteit te gaan ...
-
Volgens mij omdat je de zaak omdraait. Ze willen hier om een andere reden zijn, bijv. om geld te verdienen of om de liefde te bedrijven maar krijgen daar geen toestemming voor en daarom moeten ze het dan zonder toestemming doen. Illegaal zijn is geen keuze maar een consequentie.
-
Over omdraaien gesproken. Beide kan.
-
Nee andersom kan niet. Je wilt ergens zijn om een of andere reden en dan blijkt dat je er alleen illegaal kunt wezen. De reden om ergens te zijn is nooit dat je er zo lekker illegaal bent.
-
Jo Wekker, za 09 juli 2011 14:07
in reactie op Joop Schouten
Reageer op Jo
Ik ben het niet vaak met je eens maar je analyse is helemaal juist.
-
Beste Jo. Ten eerste was het mijn analyse niet maar die van Tsjeard.
Tsjeard geeft hiermee aan dat het onzinnig is om illegalen in detentie te zetten en daar ben ik het helemaal mee eens.
Persoonlijk vind ik dat illegaliteit geen criminele daad is en dat deze harde maatregel daarom buitenproportioneel en dus dom is.
-
Jo Wekker, za 09 juli 2011 16:36
in reactie op Joop Schouten
Reageer op Jo
Beste Jo. Ten eerste was het mijn analyse niet maar die van Tsjeard.
==========
Had ik toch gedacht dat je eindelijk je hersens eens gepijnigd had en een heuse analyse had gemaakt van wat reacties van anderen. Helaas de teleurstelling is groot.
Tsjeard geeft hiermee aan dat het onzinnig is om illegalen in detentie te zetten en daar ben ik het helemaal mee eens.
=============
Ik ook je moet ze uitzetten en als ongewenst vreemdeling bestempelen.
Persoonlijk vind ik dat illegaliteit geen criminele daad is en dat deze harde maatregel daarom buitenproportioneel en dus dom is.
===========
Illegaliteit is in strijd met de wet dus een vergrijp. Daar moet je tegen optreden dat is duidelijk. Ik vind ook niet dat je illegalen in een cel moet stoppen omdat dit de gemeenschap alleen maar geld kost. Nee directe uitzetting is veel beter.
-
Ik zie Nieuwe Nederlanders als een verrijking.
...
En de 'Tsunami-theorie' klopt ook niet...
...
D'r is ruimte zat.
-
Jo Wekker, za 09 juli 2011 17:59
in reactie op Joop Schouten
Reageer op Jo
Ja waarschijnlijk in jouw achtertuin.
-
Ook.
-
Jo Wekker, za 09 juli 2011 20:34
in reactie op Joop Schouten
Reageer op Jo
Met name
-
=Ik ook je moet ze uitzetten en als ongewenst vreemdeling bestempelen=
Een illegaal is een ongewenste vreemdeling, die hoef je dus niet meer zo te bestempelen.
=Illegaliteit is in strijd met de wet dus een vergrijp.=
Een vergrijp is een minder ernstig strafbaar feit. Geen misdrijf derhalve. Je kunt illegalen alleen direct uitzetten als ze daar zelf zin in hebben. Want anders weet je niet waar je ze moet uitzetten (andere betekenis van hetzelfde woord).
-
=Bij chronisch geldgebrek heb je als illegaal recht op een permanent verblijf in de gevangenis=
Waarschijnlijk vergis ik me,want als ik een boete niet kan betalen krijg ik vervangende hechtenis, dus ik vrees dat een illegaal na een tijdje zitten dan weer los gelaten wordt, over de grens werken kan immers alleen als de illegaal zegt waar hij vandaan komt.
-
"Kabinet opent jacht op illegalen"
Dat was nu nét niet het geval, zoals Leers expliciet vertelde.
-
Omdat leers iets verteld is het nog niet waar of onwaar.
Zo heeft leers ook gezegt dat hij niet aan belangenverstrengeling doet terwijl hij als burgemeester met andere burgemeesters afspraken maakten over husjes in het buitenland. Hij heeft er zelfs voor moeten aftreden als burgemeester.
Over het algemeen moet je bij leers dus zelfs het tegenovergestelde aannemen, of in iedergeval goed onderzoeken of dat wat hij zegt waar is of niet. Waar rook is is vuur zegt men wel eens.
Criminaliteit aanpakken door slachtoffers het land uit te zetten is op z'n minst een vreemde aanpak. Ik zou het vreemd vinden als inbrekers zo werden aangepakt.
" ja we zetten mensen uit huizen, zodat de inbrekers daar niets meer kunnen halen ". Ja ja... "Het komt van leers, dus het zal wel goed zijn..."
Slaap lekker.
-
---[Zo heeft leers ook gezegt dat hij niet aan belangenverstrengeling doet terwijl hij als burgemeester met andere burgemeesters afspraken maakten over husjes in het buitenland. Hij heeft er zelfs voor moeten aftreden als burgemeester.]----
Niet relevant voor deze zaak.
----[Criminaliteit aanpakken door slachtoffers het land uit te zetten is op z'n minst een vreemde aanpak. Ik zou het vreemd vinden als inbrekers zo werden aangepakt.]----
Werkt prima, immers, de kans op recidive is nihil. Als we alle criminelen zouden uitzetten, dan zou dat een nagenoeg eliminatie betekenen voor de criminaliteit in dit land.
Ik begrijp ook niet helemaal wat je bedoelt met het uitzetten van slachtoffers. We gaan illegalen uitzetten!
-
= Als we alle criminelen zouden uitzetten, dan zou dat een nagenoeg eliminatie betekenen voor de criminaliteit in dit land.=
Het gaat niet om criminelen maar om illegalen. Criminele illegalen bestaan niet. Dat zijn gewoon criminelen, daarbij gaat het om wat ze doen, niet om wat ze zijn.
-
[Als we alle criminelen zouden uitzetten, dan zou dat een nagenoeg eliminatie betekenen voor de criminaliteit in dit land.]
Ha ha, dan begrijp je dus echt helemaal niets van criminaliteit. Als je alle criminelen uitzet dan zien anderen, hun kans schoon, en vullen het gat in. Criminaliteit kan niet beeindigd worden, wat overigens niet betekend dat je met vervolging zou moeten stoppen.
-
Inter Bella, zo 10 juli 2011 13:01
in reactie op Gerwin van Eersel
Reageer op Inter
----[Ha ha, dan begrijp je dus echt helemaal niets van criminaliteit. Als je alle criminelen uitzet dan zien anderen, hun kans schoon, en vullen het gat in. Criminaliteit kan niet beeindigd worden, wat overigens niet betekend dat je met vervolging zou moeten stoppen.]---
Welk element van 'nagenoeg' begrijp je niet?
-
nagenoeg als in bijna helemaal?
-
Soms heeft illegaliteit ook iets anders voortgebracht zie wikipedia:
==
Zo heeft de illegaliteit bijvoorbeeld de aanstoot gegeven tot vele samenvoegingen op politiek en sociaal terrein, zoals de Partij van de Arbeid, en ook, maar slechts veel later, het CDA.
===
Het is maar net hoe je tegen het woord illegaal aankijkt.
Ik denk dat men bedoeld "onrechtmatige, door de werkgever uitgebuite" in Nederland verblijvende werknemers.
Met andere woorden een verfijnde vorm van slavenhandel.
Als werkgevers ze niet meer zouden gebruiken was tenminste 70% van het probleem opgelost.
Louche uitzendbureaus zijn er nog steeds genoeg en men (werkgevers) maakt er maar wat graag gebruik van zodat de prijs voor de hier op Joop brullende PVVers voor hun biertje, chips en dergelijke artikelen, lekker goedkoop blijft.
Of zie ik het soms verkeerd???
-
Nico ., za 09 juli 2011 12:57
in reactie op Hans van der Helm
Reageer op Nico
zodat de prijs voor de hier op Joop brullende PVVers voor hun biertje, chips en dergelijke artikelen, lekker goedkoop blijft.
---------------------------------------------
Ach zit het zo, het is allemaal om H&I te behagen, fijn dat u dat even duidelijk maakt.
-
Dus... ik heb het toch goed gezien.
-
, za 09 juli 2011 14:51
in reactie op Hans van der Helm
Reageer op
Ja, Hans, je zag het goed.
:-((((
-
Jo Wekker, za 09 juli 2011 14:46
in reactie op Hans van der Helm
Reageer op Jo
Is het echt zo?
-
--Is het echt zo?--
Enige logica die over blijft.
-
Voor jou zal ik het nog iets uitbreiden.
In de vleesindustrie werken de meeste illegalen !!!
Ja en dan gaat het ook mis met de gehaktbal van H&I die was ik nog vergeten.
Ik hoop wel als de meeste illegalen eruit zijn, dat de industrie een beroep op je kan doen. !!!! voor wat hoort wat ;-)))
-
harry jager, zo 10 juli 2011 00:03
in reactie op Hans van der Helm
Reageer op harry
[In de vleesindustrie werken de meeste illegalen !!!]
Heb je daar een link van, het lijkt mij namelijk sterk.
-
Ik kan je geen link geven, en ik kan ook geen vergelijkig geven met alle ander industriën, en dus niet verzekeren dat deze industrie het absoluut hoogste percentage illegalen te werk stelt. Maar, ik kan je wel vertellen dat ik in de vleesindustrie gewerkt heb, en de busjes illegale Nigerianen heb zien aanrijden. Deze mensen verzetten per dag drie keer zoveel werk als hun Nederlandse collega's en zonder hen zou ons vlees minimaal twee keer zo duur zijn.
-
Hier vast een artikel uit Trouw van lang geleden toen Rutte nog staatssecretaris was:
===
Profiteren van illegalen aan banden
Van onze redactie politiek − 21/04/04, 00:00
DEN HAAG - Het kabinet gaat de profiteurs van illegalen hard aanpakken. Verhuurders van huizen aan illegalen, werkgevers die illegalen in dienst hebben, mensensmokkelaars en malafide uitzendbureaus zullen de komende jaren financieel zwaar worden aangepakt. De boetes gaan omhoog en de pakkans stijgt door uitbreiding van de opsporingscapaciteit.
Dat staat in de illegalennotitie die vrijdag in het kabinet wordt behandeld. Dit jaar zullen speciale teams van de vreemdelingendienst, de arbeidsinspectie, de belastingdienst en de uitkeringsinstantie UWV gezamenlijk de strijd aanbinden tegen illegaliteit in de horeca, schoonmaak, vleesindustrie en op zwarte markten. In Zuidoost-Brabant en Noord-Limburg zullen speciale controles voor illegale bewoning en malafide uitzendbureaus plaatsvinden.
Huurders die hun huis onderverhuren aan illegalen kunnen in de plannen van het kabinet hun huis kwijtraken. Huiseigenaren moeten voortaan ook de identiteit van hun huurders controleren en kopieën van paspoorten van huurders hebben op straffe van een forse boete.
Het kabinet wil de boetes voor werkgevers verhogen van 900 naar 3500 euro per illegale arbeider. Die boete kan de arbeidsinspectie voortaan ook zonder tussenkomst van de rechter innen. Daar bovenop zal de werkgever met terugwerkende kracht voor een half jaar belasting en premies over de illegale arbeider moeten afdragen. Om het gedrag van werkgevers te veranderen, zal de arbeidsinspectie steeds opnieuw gaan controleren en beboeten. De boetes worden steeds hoger.
Die verscherpte controle geldt ook voor de malafide uitzendbureaus. Het kabinet wil dat uitzendbureaus voortaan een vestigingsvergunning gaan aanvragen. Door zo'n vergunning kunnen aan de ondernemer kwaliteitseisen worden opgelegd. Bij gebleken fraude zal de vergunning ook worden afgenomen. Met de vestigingsvergunning komt het kabinet tegemoet aan de wens van een groot deel van de Kamer. Die heeft al vaker voor een scherpere aanpak van malafide uitzendondernemingen gepleit. Staatssecretaris Rutte wees dat toen echter als te bureaucratisch af.
===
De rest volgt.
-
Klinkt lekker flink, boete laten betalen, maar wat zouden ze doen met illegalen die hun boete niet kunnen betalen? Gevangen houden tot ze dat wel kunnen? Dan zit je levenslang aan ze vast, want hoe kom je aan geld als je gevangen zit. Wachten tot hun familie het losgeld betaalt? Maar die zitten juist te wachten tot hun illegaal ze geld stuurt, want daarvoor is die tenslotte hierheen gekomen. Dit is weer gewoon een nieuw doekje voor het bloeden!
-
Door redenerend: in vreemdelingendetentie, want een boete niet betalen is dan een "ernstig" vergrijp, dus inafwachting uitzetting. Slaat inderdaad nergens op, maar ik geloof dat iedereen in dit land zo langzamerhand de weg begint kwijt te raken mbt het vreemdelingenbeleid.....
-
Boete niet betalen is geen ernstig vergrijp, dan krijg je gewoon vervangende gevangenisstraf. Wat betekent dat ze illegalen die geen geld hebben na vervangende straf weer moeten laten lopen of gratis naar huis vliegen, waarna ze op eigen kosten weer terugkomen.
-
''Kip-zonder-kop-reacties'' las ik hier, ik ga u uit de brand helpen, want ik mis inhoud en feiten. Natuurlijk, dat zijn mijn woorden en mijn conclusie.
Je hebt illegaal en je hebt illegaal.
Er zijn illegalen die hier een tijd hebben legaal gewoond en ook gewerkt, vaak door trouwen, en door verschillende omstandigheiden hebben zij hun verblijfsvergunning kwijt geraakt, kijk uit, zij zijn niet allemaal criminelen!
Er zijn ook veel illegalen die illegaal naar Nederland binnen zijn gekomen en jaren lang in het donker leven, inclusief asielzokers.
Mensenhandelaars met rust laten en illegalen die zij naar Nederland brengen moeten wij hard aanpakken is niet eerlijk en niet menselijk, laat staan democraat.
Ik kan die twee verschillende groepen uitleggen, helaas heb nu geen genoeg tijd.
Een prettig dag wens ik de Joopers.
-
Jo Wekker, za 09 juli 2011 12:34
in reactie op Mostafa Mouktafi
Reageer op Jo
Heel simpel Moustafa, beide groepen zijn illegaal wat inhoudt een boete betalen en een enkeltje terug naar het land van herkomst. Ook al hebben ze jaren hier gewerkt, ze hebben ook jaren van onze welvaart genoten, er zal wel een reden zijn waarom hun verblijfsvergunning niet verlengd is. Dus helaas geen uitzonderingen.
-
U lijkt Verdonk wel. Tjongen jongen Jo.
-
Jo Wekker, za 09 juli 2011 15:39
in reactie op Mostafa Mouktafi
Reageer op Jo
Je weet niet hoe dichtbij je zit.
-
, zo 10 juli 2011 09:45
in reactie op Jo Wekker
Reageer op
Wees er maar trots op.
-
:)))))))))
-
=wat inhoudt een boete betalen en een enkeltje terug naar het land van herkomst=
Je bent toch simpel als je daarmee denkt illegalen tegen te kunnen houden. In werkelijkheid geef je ze een goedkoop reisje huiswaarts, namelijk voor de prijs van de boete. Hebben ze thuis genoeg vakantie genoten komen ze toch gewoon weer terug. Wetten en boetes helpen daar niet tegen. Daarom heet het ook illegaal, betekent dat je je niets van de wet aantrekt.
-
Is de (vermoedelijk ook uwe misschien?!) grote geblondeerde held uit Venlo en ons huidig landskampioen van de vrijheid van meningsuiting waarschijnlijk onlangs weer op een werkbezoekje bij meneer Leers geweest?! Ik denk het wel.
-
Onze Haagse comedianten tesamen de PVC, geeft dagelijks haar acte de présence.
Hoewel er op de uitvoering van hun stukken veel subsidie wordt gegeven, blijven zowel de personages als de teksten van belabberde kwaliteit.
-
Illegaliteit gaat ten koste van de Nederlanders die financieel zwak zijn. Bejaarden en chronisch zieken kunnen wel wat extra gebruiken. Laten de mensen die ons landje hebben opgebouwd vooral niet vergeten.
-
Het verplicht gestelde monetaire systeem gaat ten koste van de geïndoctrineerden die financieel zwak zijn . uit
-
Het hoeft niet ten koste van de bejaarden en chronisch zieken te gaan, het kan ook ten koste van de villa-subsidie gaan, of ten koste van de JSF, of ten koste van de cavia-politie, het zijn politieke keuzen.
Dat onze regering ervoor kiest echter om het ten koste van de bejaarden te laten gaan, dat is de politieke keuze van dit kabinet.
-
=Illegaliteit gaat ten koste van de Nederlanders die financieel zwak zijn=
Hou toch eens op met het uitkramen van stommiteiten. Hoe kan dat dan? Illegalen doen geen beroep op onze voorzieningen. Illegaliteit is juist ten gunste van de financieel zwakkeren. Die kunnen geen legale huishoudhulp betalen, maar wel een illegale. Daarom zijn ze hier ook, omdat ze goedkoper zijn.
-
Het is wel zo eerlijk om mensen die illegalen in dienst hebben daarop aan te spreken!! Het een houdt het ander in stand.
Maar zal de illegaliteit niet tegenhouden; en een heksenjacht zal niet worden? Helaas is 't dat al!!!
Ik ben trouwens wel benieuwd naar het stemgedrag van mensen die illegalen in dienst hebben!!! Zou me niets verbazen dat daar heel wat VVD'ers onder zitten!!
-
Ik stel voor dat alle critici hier minstens 1 illegaal in huis nemen. En de meesten lijken niet te weten wat "uitgeprocedeerd" betekent. De rechter heeft gesproken, punt uit.
-
Je bent ook niet erg bij de tijd he??
Uitgeprocedeerd is totaal iets anders dan illegaal.
Moet ik het je uitleggen???
Ik ben al zo oud geworden en wordt zo moe van stommiteiten van de hedendaagse generatie, dat ik vind dat je maar eens zelf zoeken moet, voordat je gedachteloos begint te schreeuwen met een overtuiging alsof je alles al weet.
Overigens mijn vader zat in de illegaliteit en distribueerde o.a. een illegale krant.
Het is naar net hoe je het woord gebruikt. ;-))
Maar ondanks dat ik in een service flat woon, iedereen is welkom, net zoals mijn gezin en ik welkom werden geheten, in het buitenland waar we vele jaren hebben gewoond.
-
Frans Hotel, za 09 juli 2011 15:13
in reactie op Hans van der Helm
Reageer op Frans
Nee, het is inderdaad niet 1 op 1 hetzelfde. Maar Of je nu een uitgeprocedeerde asielzoeker of een illegaal bent : de wet zegt : u kunt hier niet blijven. Ben een beetje moe van mensen die de rechtstaat eventjes aan de kant schuiven voor hun eigen opvattingen.
-
Jo Wekker, za 09 juli 2011 15:55
in reactie op Hans van der Helm
Reageer op Jo
Ik ben al zo oud geworden en wordt zo moe van stommiteiten van de hedendaagse generatie
==============
Nou doe je het weer Hans, nou scheer je weer iedereen van 1 generatie over dezelfde kam. Het is wel deze generatie die jou aan het eten houd, vergeet dat niet. Je moet het wel van deze generatie hebben.
-
El Che, za 09 juli 2011 17:39
in reactie op Jo Wekker
Reageer op El
"Het is wel deze generatie die jou aan het eten houd, vergeet dat niet. Je moet het wel van deze generatie hebben. "
Het lijkt wel of je het over genade brood hebt. Waar haal je deze hypocrite hoogmoed vandaan?
-
Jo Wekker, za 09 juli 2011 20:36
in reactie op El Che
Reageer op Jo
:))))))))
-
je schrijft:
==is wel deze generatie die jou aan het eten houd, vergeet dat niet. Je moet het wel van deze generatie hebben.==
==
Ontdek de fout !!!
===
Jouw generatie moet eerst Nederlands leren en dan net als ik heel lang werken en belasting/premie betalen
1948 - 2007 en nu jij weer. ;-))
Bovendien regelen we alles zelf en doen geen beroep op de gemeenschap.
Rolstoel, scootmobile, rollator, verhoogd bed dit komt allemaal uit eigen geldbuidel.
Ik spreek preek daar niemand voor aan, dus ook jou niet !!!
Wij hebben niemand nodig en ik zorg voor mijn wederhelft 24 uur per dag en daar ben je hopelijk nog niet aan toe, maar ik hoop dat je dat later ook moet doen !!! zonder PGB om het wat leuker te maken. ;-((
-
Jo Wekker, zo 10 juli 2011 09:13
in reactie op Hans van der Helm
Reageer op Jo
Bovendien regelen we alles zelf en doen geen beroep op de gemeenschap.
Wij hebben niemand nodig
==============
Oké Hans ik mag hieruit dus concluderen dat je trouw jullie AOW alsook tegemoetkoming in de ziektekosten maandelijks terugstort en beschikbaar laat zijn voor algemene doeleinden.
Kom niet met de dooddoener dat je daar altijd premie voor betaald hebt, want je weet net zo goed als ik dat je geen premie betaalt voor je eigen AOW maar dat je premie betaald voor hen die nu AOW krijgen. Dus zij die nu premie betalen doen dat ook voor jou. Wordt het toch een ander verhaal dat je alles zelf ophoest.
-
Dit is de domheid ten top, het spijt me!!
Mijn AOW wordt namelijk als franchise geheel ingehouden op mijn pensioen.
Dat had je toch echt moeten weten.
Ik vang het wel, maar het pensioenfond vaart er wel bij en dat geldt voor iedereen met een pensioen.
Zo weet je dat ook weer.
-
Jo Wekker, zo 10 juli 2011 19:23
in reactie op Hans van der Helm
Reageer op Jo
Mijn AOW wordt namelijk als franchise geheel ingehouden op mijn pensioen.
==========
Bullshit, iedere NL'er van 65 jaar krijgt AOW. Zo simpel is dat. Die constructie die jij noemt is prachtig maar doet niet ter zake. En als je komt met je militaire pensioen ga ik je daar ook nog iets over vertellen.
-
En als je komt met je militaire pensioen ga ik je daar ook nog iets over vertellen.
=====
Vertel !!!!! ik ben benieuwd.
Pensioenwet van 1928 of 1967 ?
-
=nou scheer je weer iedereen van 1 generatie over dezelfde kam. Het is wel deze generatie die jou aan het eten houd, vergeet dat niet=
De pot verwijt de ketel. Mensen leven vier tot vijf generaties, welke generatie bedoel je eigenlijk?
-
=De rechter heeft gesproken, punt uit.=
Humaniteit zal niet verdwijnen, door een uitspraak van een rechter.
Wen er maar aan.
-
Waar moet ik aan wennen? Dat de rechtstaat opgeheven wordt, alleen omdat jij het wilt? Beetje eng.
-
==Waar moet ik aan wennen? Dat de rechtstaat opgeheven wordt, alleen omdat jij het wilt? Beetje eng. ==
Selectief lezen is pas eng te noemen. Nergens beweer *ik* dat de rechtstaat opgeheven wordt/ gaat worden. Dat maak *jij* ervan.
Ik wijs er op dat 'humaniteit' niet zal verdwijnen door de uitspraak van een of andere rechter. Blij toe, overigens. Maar dat terzijde.
Wen er maar aan dat er altijd mensen zullen zijn, die er verder geen probleem mee hebben, om mensen die om hulp vragen, deze ook daadwerkelijk te geven. Humaniteit, zoek het woord maar eens op in een woordenboek/ ency. Mogelijk gaat er een wereld voor je open.
-
Illegaal wil zeggen in strijd met de wet. Dus m.a.w. een vergrijp, overtreding of misdrijf. Als men vindt dat het gedrag van dit soort mensen niet in strijd is met de wet moet men het anders noemen. Niet gewensten of weet ik wat. Als uiteindelijk de term illegaal terecht is en het verblijf in NL in strijd is met de NL’se wetgeving moet men hier passend tegen optreden. Als het een misdrijf is past ook gevangenisstraf, als het slechts een overtreding is zou een boete op zijn plaats zijn. 1 ding is duidelijk, direct na arrestatie zo snel mogelijk uitzetten en tevens een stempel mee van ongewenste vreemdeling zodat deze figuren niet meer terug komen. Overigens bepaalt de EU de NL’se wetgeving niet, laat dat duidelijk zijn. We hebben omwille van deze EU al te veel vrijheid moeten opgeven.
-
=1 ding is duidelijk, direct na arrestatie zo snel mogelijk uitzetten en tevens een stempel mee van ongewenste vreemdeling zodat deze figuren niet meer terug komen=
Je bent toch gespeend van elke realiteitszin als je denkt dat je illegalen kunt afschrikken door te dreigen ze gratis naar huis te zullen brengen.
-
Jo Wekker, za 09 juli 2011 12:37
in reactie op Tsjeard Aidoo
Reageer op Jo
Je bent toch gespeend van elke realiteitszin als je denkt dat je illegalen kunt afschrikken door te dreigen ze gratis naar huis te zullen brengen.
=============
Ook al is van een kale kip moeilijk veren plukken, het vooruitzicht uitgezet te worden en er nooit meer in zal zeker geen zuigende werking hebben eerder een afstotende werking. Zo simpel is dat. Dat jij dat niet ziet, zegt eerder iets over je eigen realiteitszin.
-
=Ook al is van een kale kip moeilijk veren plukken, het vooruitzicht uitgezet te worden en er nooit meer in zal zeker geen zuigende werking hebben eerder een afstotende werking. Zo simpel is dat. Dat jij dat niet ziet, zegt eerder iets over je eigen realiteitszin.=
Dat denken alleen mensen die zich niet in de situatie van een illegaal kunnen inleven. Hoezo nooit meer erin? Je mocht er om te beginnen al niet in, dus waarom zou het een tweede keer niet lukken dan? Het is geen vooruitzicht uitgezet te worden, maar een vooruitzicht op een gratis thuisreis als je naar huis wilt. Dus wel aanzuigende werking. Wie illegaal naar hier wil weet in elk geval dat de weg terug op onze kosten gaat.
-
= in strijd met de wet. Dus m.a.w. een vergrijp, overtreding of misdrijf=
Natuurlijk niet. Iets kan in strijd met de wet zijn, maar dat houdt niet in dat het dus een vergrijp, overtreding of misdrijf is. Het kan ook gewoon een vergissing zijn. De wet schrijft voor dat je met een rood potlood je stem uit moet brengen, doe je het met een blauwe ballpoint, dan handel je in strijd met de wet. Dat je je dan vergrijpt aan de wet is overdreven, je overtreedt de wet, maar het een overtreding noemen is onzin, want er staat geen boete op en een misdrijf is het al helemaal niet.
Volgens mij snap je geen snars van het hele probleem met illegalen. Die kun je niet tegen hun wil uitzetten, want als ze niet zeggen waar ze thuishoren raak je ze niet kwijt, simpel omdat andere landen ze niet willen hebben als je niet bewijzen kun dat ze er thuishoren en je kunt ze ook niet uitzetten in zee, daar krijg je pas echt problemen mee.
-
Jo Wekker, za 09 juli 2011 20:39
in reactie op Tsjeard Aidoo
Reageer op Jo
Volgens mij snap je geen snars van het hele probleem met illegalen.
=========
Nee jij begrijpt het en daarom is dat probleem opgelost. Even terug, een gedraging tegen een wet is wel degelijk een vergrijp. Dat kan een misdrijf dan wel een overtreding zijn. Dat sommigen niet vervolgd worden is wat anders. Volgens mij begrijp jij geen barst van rechten en jij hebt er zeker niet in gestudeerd zoals ik merk.
-
=Nee jij begrijpt het en daarom is dat probleem opgelost.=
Nee, ik begrijp juist dat het een onoplosbaar probleem is zolang je de illegalen als het probleem ziet. Ik geef net een voorbeeld van het feit dat je de wet kunt overtreden zonder dat het een vergrijp is in de strafbare zin van het woord, als dat te hoog gegrepen was dan spijt me dat voor je.
-
" Illegaal verblijf wordt bestempeld als een overtreding, niet als een misdrijf zoals eerdere plannen van het kabinet aankondigde. Daarmee wil Leers voorkomen dat kerken, die illegalen onderdak zullen bieden, ook strafbaar zullen zijn."
Zoveel onzin verkondigen kan alleen in de politiek.
Het allereerste recht dat ieder mens allang had is om over deze planeet te zwalken.
Waar de 1 een lintje krijgt opgespeld voor getoonde moed wordt de ander als ongewenste vreemdeling d'r uit geflikkerd.
Uitzonderingsposities en totaal ongefundeerde rechten claimen kan men als de beste.
-
Jammer dat mensen die illigalen helpen ook geen zware boete krijgen
-
, zo 10 juli 2011 17:07
in reactie op Jim Peeters
Reageer op
Jammer dat mensen die geen enkele vorm van empathie kennen, en die bovendien een heel slecht ontwikkeld geweten hebben, niet ernstig bestraft kunnen worden.
Mij lijkt dat namelijk nogal een misdrijf tegen de menselijkheid.
-
BINNENLANDSE VIJAND
De oorlog is verklaard aan de ‘illegale migrant’, binnenlandse vijand nummer één. De interneringskampen kunnen in groter aantal worden opengesteld. Het betekent eveneens dat publieke, politieke vrijheden verder geconditioneerd kunnen worden door beveiligingsmaatregelen (dus door maatregelen die de vrijheden van een ieder inperken). Frankrijk is ons voorgegaan. Lees hoe dit alles in elkaar steekt, in mijn bespreking van een recent Franstalig boek over deze overheidspraktijken:
http://tijdschriftdeas.wordpress.com/2011/07/03/binnenlandse-vijand-turbo-voor-veiligheidscultuur-en-veiligheidsindustrie/
-
Prima toch?
We kunnen nu eenmaal niet iedereen hier binnenlaten en dit zijn de regels die wij gezamenlijk hebben afgesproken.
Oppakken en terug naar het land van herkomst!
-
Huh?
D'r is helemaal niemand ook ooit maar iets gevraagd!
Niet eens over de indoctri-natie, laat staan over de economie van het einde van de maand en de 'dure' rol van de 'illegaal' daarin.
Waarschijnlijker is het dat de 'illegaal' het monetaire systeempje ondermijnt...en dát kunnen we natuurlijk niet hebben!...daar 'baseren' 'we' 'ons' hele hebben op.
-
=Oppakken en terug naar het land van herkomst!=
Suffe opmerking hoor. Ze pakken ze nu wel op, maar terugsturen kunnen ze ze niet zolang ze hun boete niet betalen, dus heb je nu gratis kost en inwoning als illegaal, zolang je je geld maar in je zak houdt.
-
Jo Wekker, za 09 juli 2011 17:17
in reactie op Tsjeard Aidoo
Reageer op Jo
Ze pakken ze nu wel op, maar terugsturen kunnen ze ze niet zolang ze hun boete niet betalen, dus heb je nu gratis kost en inwoning als illegaal,
============
Nou nog niet eens misschien, dan maar weg naar je land van herkomst zonder boete betalen. Overigens moeten we deze landen, waar die illegalen vandaan komen, maar eens deze niet betaalde boetes korten op ontwikkelingshulp. Lijkt me een aardige stok achter de deur.
-
=Nou nog niet eens misschien, dan maar weg naar je land van herkomst zonder boete betalen. Overigens moeten we deze landen, waar die illegalen vandaan komen, maar eens deze niet betaalde boetes korten op ontwikkelingshulp. Lijkt me een aardige stok achter de deur.=
Uitstekend idee, alleen weten we niet welke landen dat zijn want illegalen hoeven geen paspoort te laten zien als ze ons land binnenkomen, terugsturen lukt ook niet erg als je niet weet waar naar toe!
-
Jo Wekker, za 09 juli 2011 20:42
in reactie op Tsjeard Aidoo
Reageer op Jo
Uitstekend idee, alleen weten we niet welke landen dat zijn want illegalen hoeven geen paspoort te laten zien als ze ons land binnenkomen, terugsturen lukt ook niet erg als je niet weet waar naar toe!
==============
Dan maar het zekere voor het onzekere nemen en gewoon het gehele pakket ontwikkelingshulp afschaffen. Moet je kijken hoeveel geld er ineens voor onze ouderen zijn die dit land hebben opgebouwd.
-
Wil je mij erbuiten laten s.v.p. !!!! "we" hebben afgesproken !!!
Ik heb niets afgesproken met niemand en sta dus lijnrecht tegenover al die anderen die wel iets, samen met jou, hebben afgesproken.
Overigens spreek vooraan alleen over jezelf en laat anderen erbuiten !!!
Je moet echt eens leren voor jezelf te spreken en niet doen alsof jij iedereen vertegenwoordigt.
Dat noemde mijn grootmoeder "Grootheidswaanzin" en je weet hoogmoed komt voor de val.
-
Een van de meest gebruikte platitudes is wel: " we kunnen hier niet iedereen toelaten". Het schrikbeeld dat die griezelige want anonieme iedereen op weg is hier naar toe is bezorgt velen kippenvel. Een leger van profiteurs komt als een sprinkhaanzwerm op "ons" af.
Onwetendheid is de basis waarop het popuklisme tiert.
Dat hele ladingen vol improductieven arriveren is net zo'n leugen als het feit dat de vrouwen van deze categorie meer kinderen zou baren dat haar immer nijvere blonde zusters. Je kunt namelijk gewoon even tellen en dan zie je dat er nauwelijks meer mensen uit de klassieke gastarbeiderslanden arriveren dan er vertrekken en dat het vruchtbaarheidscijfer op een fractie na gelijk is.
Overigens: wie waren ook al weer degenen die goedkope werkkrachten naar Nederland haalden en die dachten dat je met een oprotpremie de daaraan verbonden belofte om nooit meer terug te mogen komen de zaak wel geregeld zou hebben? In elk geval niet Job Cohen.
-
=Een van de meest gebruikte platitudes is wel: " we kunnen hier niet iedereen toelaten"=
Dat doen we dan ook niet. Juist omdat we niet iedereen toelaten hebben we hier illegalen. Er is maar 1 manier om te voorkomen dat mensen hier illegaal vertoeven en dat is iedereen toelaten.
-
'Uitbaring'? Is dat zoiets als elders uit baren gaan? ... Dan is dit kabinet een 'misbaring'.
Griezels.
-
Er bestaan geen illegale mensen maar wel geillegaalde gemaakte mensen.
Mensen bestraffen en beboeten voor het leven in Nederland,pff.
-
Het oorspronkelijk voornemen - illegaliteit is een misdaad en wie de crimineel helpt is medeplichtig - van het regime is onuitvoerbaar gebleken. Het EVRM werkt dus, onder druk van het EHRM moet Leers iets anders bedenken.
Illegaal verblijf is nu in tot overtreding gedegradeerd, waarop een boete straat, internering en verwijdering uit het Koninkrijk.
De politie mag alleen tot staan houden overgaan als er een gegrond vermoeden bestaat dat iemand de regels overtreedt. De politie mag niet iemand oppakken alleen omdat de diender dat aan zijn water voelt. Met andere woorden, hoe voorkomt Leers dat de politiestaat met al die willekeur al te zichtbaar wordt?
Dat is een onoplosbare puzzel, want nu al moet deze carnavalsfiguur zich in bochten wringen om niet als moderne inquisiteur te boek te staan. Er komt dus niets van terecht.
Het gaat hier alleen om aan de PVV te laten zien dat Gert minstens net zo ver kan plassen als Fred en Ivo. Maar een regering die zo veel tijd aan beeldvorming besteedt, doet minder aan andere zaken. Zoals de economie, die nog steeds in het slop zit,
Je zou met deze regering nog jaloers worden op de Belgen. Ook rare types, maar in elk geval niet zo zot als Hollanders.
-
De clue zit 'm in t woord "illegaal"...
Er lijkt geen einde te komen aan de juiste besluiten van deze regering. Wie of wat hierbij moet gedogen; waar de "mysterieuze" geldstromen vandaan komen, hoeveel leden een partij heeft etc etc >>> het maakt allemaal niet uit. Het gaat er om dat deze regering doet wat heel veel mensen in NL al jaren willen. Het gestuntel en gemiezer op links is wat mij betreft alleen maar een pluspunt.
-
Is het niet illegaal om mensen tot illegaal op deze planeet te bombarderen dan?
Dan kun je als 'nederlander' ahum... 'zijnde' nog zoveel willen, toon eerst het bestaansrecht der naties maar eens aan alvorens de koppen worden geteld die ongewenste vreemdelingen d'r uit willen flikkeren.
Verreweg de meeste mensen zijn volslagen vreemdelingen voor mij, welk pasje ze bij geboorte als 'recht' hebben mogen ontvangen doet absoluut niet ter zake, het zaken doen klaarblijkelijk wel en daar dient een ieder zich keurig aan te houden.
Wie is hier nou de crimineel?
-
Jo Wekker, za 09 juli 2011 14:06
in reactie op Evert van Vliet
Reageer op Jo
Is het niet illegaal om mensen tot illegaal op deze planeet te bombarderen dan?
=============
Dat heeft niets met het onderwerp te maken. Het is hetzelfde als eieren met peren vergelijken. Ja je kunt ze beide eten.
Dit is NL en als illegalen op de kosten van de NL'se belastingbetaler willen leven, is er al het recht om zo'n figuur naar zijn eigen land te sturen. Indien niet vrijwillig dan met dwang. Heel simpel.
Dan kun je als 'nederlander' ahum... 'zijnde' nog zoveel willen, toon eerst het bestaansrecht der naties maar eens aan alvorens de koppen worden geteld die ongewenste vreemdelingen d'r uit willen flikkeren.
=============
Ook weer zo'n dooddoener. Ik zou zeggen als je het zo ziet laat je die illegalen toch in je eigen tuin kamperen en deel je je bezittingen toch met hen.
Verreweg de meeste mensen zijn volslagen vreemdelingen voor mij, welk pasje ze bij geboorte als 'recht' hebben mogen ontvangen doet absoluut niet ter zake,
==============
Nou dat is nou precies het punt en dat doet wel degelijk ter zake. Als je als Nederlander geboren bent, heb je heel simpel al vanaf je geboorte bepaalde rechten. Heel eenvoudig, NL'se rechten waar je aanspraak op mag maken als Nederlander zijnde. Buitenlanders hebben die NL'se rechten gewoonweg niet. Dit is een groot goed waar onze ouders, grootouders etc. voor gevochten hebben. Dat er mensen zijn die alles willen delen, van mij mag dat maar die mensen bepalen niet over mijn bezittingen en mijn rechten. Als tevens daardoor de toekomst van mijn kinderen in gevaar komt, doordat deurkloppers alles wegkapen, dan is het heel simpel weg met die deurkloppers die hier illegaal zijn en niets betekenen voor deze maatschappij dan alleen ellende.
Wie is hier nou de crimineel?
.
-
=Dit is NL en als illegalen op de kosten van de NL'se belastingbetaler willen leven, is er al het recht om zo'n figuur naar zijn eigen land te sturen. Indien niet vrijwillig dan met dwang. Heel simpel.=
Illegalen leven juist niet op onze kosten, ze zijn immers illegaal. Je hebt het recht wel, maar je kunt het niet uitoefenen want je weet niet wat hun eigen land is.
-
Dit is een planeet.
Via aangeleerde bestuurs-sin-dromen beslag leggen op delen daarvan slaat totaal nergens op.
Sla duiten en verklaar 'derden' arme sloebers.
Dat is en blijft een criminele toestand die 'slechts' via de eeuwige hersenspoelingen in stand kan worden gehouden.
De aller-lafste economische vluchtelingen vind je achter de denkbeeldige lijnen.
-
'Als je wordt opgepakt, word je uitgezet en krijg je een boete. Dat is echt niet symbolisch, neem dat maar van me aan.'
Gerd gaat ook invorderingsverdragen afsluiten met Afghanistan, Angola, Armenie, Azerbeidjan, Benin, Ghana en Nigeria om er een paar te noemen.
-
Illegaliteit is een heel asociaal verschijnsel m.b.t. Nederlandse samenleving. Het is parassiteren op kosten van Nederlandse belastingbetaler. Dat moet ook de kerk zich eens realiseren alvorens het illegaliteit faciliteert.
Iedere burger en organisatie die illegaliteit mogelijk maakt en in stand houdt mag wat mij betreft ook keihard worden aangepakt.
-
=Illegaliteit is een heel asociaal verschijnsel m.b.t. Nederlandse samenleving. Het is parassiteren op kosten van Nederlandse belastingbetaler.=
Illegalen kosten ons niets want ze kunnen immers geen beroep doen op onze voorzieningen. Ze parasiteren pas als ze opgepakt zijn, dan gaan ze geld kosten. Een beetje slimme illegaal laat zich oppakken als hij met vakantie naar huis wil. Als hij van een beetje ver weg komt is de boete vast lager dan een vliegtuigticket.
-
Tim Tim, za 09 juli 2011 12:46
in reactie op Tsjeard Aidoo
Reageer op Tim
Ook illegalen kosten geld als ze worden behandeld in een ziekenhuis. Ik vind het terecht dat Nederlandse ziekenhuizen zo'n zorgplicht hebben, maar doe nou niet alsof het verblijf van mensen zonder paspoort kosteloos is. En juist doordat ze geen beroep kunnen doen op de financiele sociale voorzieningen worden het snel draaideur criminelen, ook zij moeten uiteindelijk eten. De bijkomende schade van een winkeldiefstal is vaak hoger dan de paar tientjes aan spullen die ze meenemen.
-
= En juist doordat ze geen beroep kunnen doen op de financiele sociale voorzieningen worden het snel draaideur criminelen, ook zij moeten uiteindelijk eten.=
Je snapt er niets van. Illegalen zijn hier omdat ze hier geld kunnen verdienen, niet om de crimineel uit te hangen. De ziekenhuizen weigeren mij al te helpen als ik niet weet waar ik verzekerd ben, laat staan dat ze illegalen gratis gaan helpen.
-
Tim Tim, za 09 juli 2011 17:15
in reactie op Tsjeard Aidoo
Reageer op Tim
Natuurlijk komen ze hier niet op crimineel te worden. Maar als ze geen werk kunnen, of voor 2 euro per uur aan het werk worden gezet zullen ze toch ergens anders gaan zoeken.
Verder worden ze wellicht niet op een reguliere manier geholpen in een ziekenhuis maar als ze zo zwaar verwaarloosd zijn dat ze medische hulp nodig hebben dan krijgen ze dat (en terecht overigens).
-
Illegalen kijken wel uit iets te doen wat niet mag, zelf zwartrijden durven ze niet. Ze helpen je in ziekenhuizen niet meer zonder verzekeringspapieren hoor, dat was vroeger zo maar nu echt niet meer.
-
Uw reactie komt precies overeen met de notabelen vroeger in het dorp op de arme sloebers in de samenleving!!
Dat diezelfde notabelen uit eigen belang de armoede in stand hielden werd voor het gemak even over het hoofd gezien.
Wat is uw belang?
-
El Che, za 09 juli 2011 22:30
in reactie op Wim van Delft
Reageer op El
"Dat moet ook de kerk zich eens realiseren alvorens het illegaliteit faciliteert. "
De kerk is gebaseerd op illigaliteit. Jesus, bij zijn geboorte en zijn ouders waren illigalen in Bethlehem.
-
[Jesus, bij zijn geboorte en zijn ouders waren illigalen in Bethlehem.]
Dat zijn christenen in Palestina vandaag nog steeds. Behalve de burgemeester van Nazareth zijn zo ongeveer alle christelijke Palestijnen door Israel Palestina (en Israel) uitgekegeld.
-
Die Leers heeft de bijbel goed bestudeerd. Voor ene JC te N was geen plaats in de herberg. Dat dat niet opgeschreven werd om na te doen door "christendemocratische" politici begrijpt een katholiek in name only natuurlijk niet, maar ja, daarom blijft er van het CDA niets over.
-
=Voor ene JC te N was geen plaats in de herberg.=
Ik dacht dat er wel plaats was maar dat hij de prijs niet wilde betalen. Het moest allemaal op een koopje, dat zijn vrouw op alle dagen liep liet hem koud.
-
"dat zijn vrouw op alle dagen liep liet hem koud. "
Dat was z'n moeder die zwanger was van hemzelf. Maar verder aardig bedacht hoor.
-
Oké, het verhaal heeft zo weinig indruk op me gemaakt dat ik zulke nuances vergeet. JC was er niet bij de herberg omdat hij nog geboren moest worden. In elk geval was het niet omdat ze illegaal waren maar vanwege de prijs dat er geen plaats in de herberg was, hadden ze genoeg geld gehad was er ruimte zat geweest.
-
Precies zoals vandaag, als je genoeg geld hebt hoef je nergens illegaal te verblijven.
-
Juist. Die mensen komen hier niet omdat ze zo graag ergens illegaal vertoeven, maar om geld te verdienen. Dat mogen ze hier niet, daarom doen ze het illegaal.
-
Geen enkel mens is illegaal en onze woonplaats is AARDE !!
-
Precies!
-
Jo Wekker, za 09 juli 2011 11:11
in reactie op Louise Hakker
Reageer op Jo
Neem jij dan maar een aantal van deze personen op in jouw huis.
-
Ze zijn al thuis..namelijke:planeet aarde.
-
Jo Wekker, za 09 juli 2011 12:39
in reactie op Tealc of Shulak
Reageer op Jo
Ze zijn al thuis..namelijke:planeet aarde.
===========
Ik heb het niet over thuis zijn, maar dat jij ze op moet nemen in je huis. Lijkt me geen probleem met je enorme mensenliefde of wordt het nu te persoonlijk en gaat het je dan geld en vrijheid kosten?
-
Nico ., za 09 juli 2011 12:58
in reactie op Jo Wekker
Reageer op Nico
maar dat jij ze op moet nemen in je huis.
---------------------------
Dan komt het net even iets te dicht bij z'n achtertuin...
-
--Dan komt het net even iets te dicht bij z'n achtertuin...--
De hele aarde is mijn achtertuin..
-
Of nog erger; men wandelt je huis in en zegt " Dit lijkt me een leuke plek om te verblijven" en zich op je bank nestelt.
-
, za 09 juli 2011 14:48
in reactie op Jo Wekker
Reageer op
We vragen dat toch niet van JOU?
Wat zeur je dan.
-
We vragen dat toch niet van JOU?
==========
Nee, ik vraag het aan jullie. Is dat zo moeilijk te begrijpen?
-
, za 09 juli 2011 16:58
in reactie op Jo Wekker
Reageer op
Ja.
Want wat wij doen is iets wat jou geen ene reet aangaat.
Jammer, maar helaas.
-
, za 09 juli 2011 17:03
in reactie op Jo Wekker
Reageer op
Hoezo?
Heeft ie weer een bruine........................??
-
, za 09 juli 2011 17:04
in reactie op Jo Wekker
Reageer op
En wat vraag je dan?
Zo langzamerhand word ik wel nieuwsgierig.
-
Zo langzamerhand word ik wel nieuwsgierig.
=======
Kun je alles niet in 1 reactie kwijt of wordt het dan teveel?
Want wat wij doen is iets wat jou geen ene reet aangaat.
==============
Nou laat ik je uit de droom helpen het boeit me ook niet. Het interesseert me geen meter wat mensen die niets voor deze maatschappij betekenen doen. Ik wil best wel vertellen hoe ze zich beter voor deze maatschappij kunnen inzetten maar voor sommigen, is dat helaas te Laat Chat.
-
El Che, za 09 juli 2011 22:54
in reactie op Jo Wekker
Reageer op El
En wat is dan jouw spectaculaire bijdrage aan de maatschappij?
-
Hij draagt niets bij, en zeker niet spectaculair, hij profiteert van de centen van zijn pa. Eigenlijk dus ook een parasiet, net als die illegalen die hij van criminaliteit beticht.
-
Doemdenker.
-
En hoe zit dat dan met aliens als wilder en bosma?
-
Is de GBL uit Venlo misschien onlangs weer bij meneer Leers langs geweest?
-
Als je ze dan niet kwijt kunt raken, kun je tenminste nog proberen aan ze te verdienen, denken ze blijkbaar. Illegaal betekent al dat het niet wettig is, m.a.w. dat je de wet overtreedt. Wie dat doet pleegt een overtreding. Beetje dom om te beweren dat het dat nu pas wordt. Noem het gewoon losgeld, dat is duidelijker.
-
Een gast is nooit illegaal! anders vliegen de vogels niet overal.
Vogels wijzen ons de weg die wij niet willen zien en volgens: De vrijheid. De vrijheid schijnt twee vleugels te hebben, net zoals de vleugels van de vogels, die zijn twee voor het balance!
Wat zijn de twee vleugels die de mens nodig heeft om vrij te voelen?
-
Hoe zit dat met die PVV-meeuw?
-
Die mist één vleugel en kan niet vliegen, wel maakt constant een rare geluid uit de grond en kijkend om hoog: Oeikkkkkk! oeikkkkkkkk!!....
Want, De vrijheid is niet het doel van de PVV.
-
Jo Wekker, za 09 juli 2011 16:54
in reactie op Mostafa Mouktafi
Reageer op Jo
kijkend om hoog: Oeikkkkkk! oeikkkkkkkk!!....
=========
Ik moet toegeven je klinkt als een vogel:))))))))))
-
"Die mist één vleugel en kan niet vliegen, wel maakt constant een rare geluid uit de grond en kijkend om hoog: Oeikkkkkk! oeikkkkkkkk!!....
Want, De vrijheid is niet het doel van de PVV. "
Vooral die laatste zin vind ik mooi en schitterend in het doel geschoten: "De vrijheid is niet het doel van de PVV"
Heel mooi gezegd, Mostafa. Laat een ander er maar om lachen, die komen zichzelf nog wel tegen op een donkere hoek.
-
och,dan komen ze toch bij u wonen en eten en drinken! alle honderd duizend!!
-
Mostafa, zoals u misschien wel bekend is, hebben we in het verleden onze vleugels verloren (iets met evolutie en zo)
Ik moet wel zeggen dat de wereld steeds meer 1 wordt, de meeste landen waar de illegalen vandaan komen is het illegaal zijn al net zo strafbaar als hier.
-
Ik heb een levenswijze oudere buurvrouw en die zegt: "Kijk en luister naar de vogels, daar kunnen mensen veel van leren".
-
, za 09 juli 2011 14:50
in reactie op Anja Lodewijks
Reageer op
SAnja, maar liever niet vóór 0600 uur.
De *swallevies*(boerenzwaluwen) maken mij 's morgens om 0400 krijsend wakker.
Ik ben er niet altijd erg blij mee.
;=))
-
Nog nooit meeuwen als buren gehad zeker? Klaag je nooit meer over zwaluwen!
-
gasten zijn altijd welkom! mensen die inbreken in je huis niet!
-
"gasten zijn altijd welkom! mensen die inbreken in je huis niet! "
Dus als ik het goed begrijp is iedereen die niet net als jij een Nederlands paspoort heeft een crimineel? En jij bent de goede blanke man?
Tja...
-
u doet zich erg dom voor! ik ben blank ,sorry daar voor
-
Vrijheid is prima mostafa, het is alleen zo lastig om de hele wereld hier op kosten van de gemeenschap (lees: een uitkering) op te vangen.
-
''Leren delen'' Heb je ooit van zoiets gehoort toen jij een peuter was?
-
= het is alleen zo lastig om de hele wereld hier op kosten van de gemeenschap (lees: een uitkering) op te vangen.=
Nog een sukkel. Illegalen krijgen geen uitkering, die brengen juist geld op.
-
"het is alleen zo lastig om de hele wereld hier op kosten van de gemeenschap (lees: een uitkering) op te vangen. "
Tjezus, kunnen jullie rechtselingen niet anders dan overdrijven?
-
, zo 10 juli 2011 09:17
in reactie op Rolandus Paulussen
Reageer op
Oh. Ik was niet op de hoogte van het feit dat alle allochtonen gratisgeldvangers waren?
-
Je kunt niet eens te gast zijn op deze planeet tenzij je het leven zelf als gast weet te waarderen.
Maar daar draait het natuurlijk (weer) niet om....het zijn de duiten, let wel, de zelfde duiten die de planeet onbewoonbaar maken voor z'n gasten.
Naties hebben vooralsnog geen enkel bestaansrecht.
-
Bestaansrecht bestaat niet, anders is Zuid Afrika nog steeds van kop tot teen zwart en de Amerikanen lopen nog steeds met vijgenbladen aan hun midden als kleding met donker gladden haar en bollege bruine gezicht.
Het zijn Indianen Mostafa!!
Ja! dat bedoelde ik, echt Amerika is helemaal niet blond.
-
Wat een spierballen acties allemaal. Moet dit allemaal maar zo. Het wordt hier steeds gekker.
-
Waar ligt uw grens, wanneer is het voor u gek genoeg? 150.000, 200.000, 1000.000, 10.000.000 illegalen?
-
Evert van Vliet, za 09 juli 2011 11:10
in reactie op Berthold Hohenlowe-Langenberg
Reageer op Evert
Zo'n 7.000.000.000 lijkt mij al aardig over de grens.....snel doe de poort dicht!
-
=7.000.000.000=
Bedoel je hiermee 7 miljard, zoals de Amerikanen zeggen, of zevenduizend miljoen, wat wij zeggen?
-
Uit uw opmerking maak ik op dat u een broertje dood heeft aan planning en anticiperen?
-
Helpt niet. Dan doen ze die Chinezentruc. Dan gaan ze op elkaars schouders staan tot ze over die muur kunnen klimmen. Ook al maak je die muur tot aan de hemelpoort.
-
Ha ha, 7.000.000.000 de hele wereldbevolking!
-
=Ha ha, 7.000.000.000 de hele wereldbevolking!=
Die is dus geen 7 miljard, zelfs geen 1 miljard, doch slechts zevenduizendmiljoen! Scheelt slechts een factor duizend.
-
Ach met zulke aantallen maakt geen enkele factor nog iets uit.
-
Lot Lievaart, zo 10 juli 2011 13:53
in reactie op Evert van Vliet
Reageer op Lot
[Ach met zulke aantallen maakt geen enkele factor nog iets uit]
Theoretisch onjuist. Hoe groter het getal, hoe groter het verschil is dat de factor maakt:-)
-
1 miljard heeft negen nullen, net als duizend miljoen.
-
=1 miljard heeft negen nullen, net als duizend miljoen.=
Nee, natuurlijk niet, daar hebben we toch al duizendmiljoen voor. Sinds wanneer gebruiken we in de wiskunde twee namen voor hetzelfde getal?
Het zijn geen willekeurige namen hoor, het is een systeem. Na duizendmiljoen krijg je tienduizendmiljoen, dan honderdduizendmiljoen en dan pas miljoenmiljoen. Dat vraagt om een nieuw woord, net zoals duizendduizend, omdat we dat miljoen noemen noemen we miljoenmiljoen een miljard. Twaalf nullen derhalve. De Engelsen en Amerikanen noemen duizendmiljoen een miljard, voor het gemak. Slaat nergens op, niet nadoen graag.
-
De grens ligt,als het hem zelf geld gaat kosten.
-
[De grens ligt,als het hem zelf geld gaat kosten.]
Dat is een onbegrijpelijke zin.
-
Tsjeard Aidoo, za 09 juli 2011 13:15
in reactie op Berthold Hohenlowe-Langenberg
Reageer op Tsjeard
Ik denk tien miljard. Als hier meer dan tien miljard illegalen rondlopen klopt er iets niet. Dan moeten er aliens tussen zitten.
-
, za 09 juli 2011 14:31
in reactie op Tsjeard Aidoo
Reageer op
Die zoeken wij dan op.
Daar maken wij ons een dagtaak van.
En die schieten we dan gewoon terug naar de planeet van herkomst.
Wat jij.
Eigen planeet eerst!!!!
-
Censuur Joop, za 09 juli 2011 21:00
in reactie op Berthold Hohenlowe-Langenberg
Reageer op Censuur
Jouw reactie overtreft die spierballentaal met nog een graadje spierbal extra.