28 mei 11 11:15 Reageer (128) Politiek RSS

Kabinet mag uitkering in het buitenland niet korten

Europese Hof: onderscheid naar nationaliteit niet toegestaan

Het Europese Hof heeft deze week bepaald dat de Nederlandse regering Turken met een WAO-uitkering die in Turkije wonen, niet mag korten.

Dat meldt Trouw. Het betreft een uitspraak in een zaak die al jaren speelt. Een aantal Turken is in Nederland arbeidsongeschikt verklaard. Zij kregen daarvoor een uitkering met een toeslag. Toen ze vervolgens naar Turkije verhuisden bleven ze recht houden op hun uitkering. In 2000 werd de toeslagenwet echter veranderd en werden de toeslagen voor mensen die buiten de EU wonen afgebouwd.

Het kabinet had daar twee redenen voor. Ten eerste zou niet kunnen worden gecontroleerd of iemand die terugkeert in zijn geboorteland nog wel recht heeft op een toeslag. Dat argument gaat volgens de rechter niet op, want er is een verdrag gesloten met Turkije op basis waarvan de Turkse staat controles kan uitvoeren.


Het tweede argument was dat het kabinet wilde dat het sociale zekerheidsstelsel moest zijn om mensen die in Nederland wonen financieel bij te staan. Daarbij maakt Nederland onderscheid naar nationaliteit. Dat is volgens het Europese Hof onterecht.

Foto CC: lms.photo

Laatste Reacties (128) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • de heer Meijerink, zo 29 mei 2011 00:15 Reageer op de heer

    de heer

    De ultieme oplossing: alle allochtonen met een uitkering terug naar Nederland halen. Dat wordt lagguh!

  • Gerwin van Eersel, zo 29 mei 2011 02:44 in reactie op de heer Meijerink Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Een nog veel grotere nachtmerrie, alle andere landen gaan ook allochtonen pesten, alle nederlanders met uitkering weer terug naar ons grondgebied.

  • NL4 NL, za 28 mei 2011 21:08 Reageer op NL4

    NL4

    Rechtsongelijkheid eerste klas.
    Als je twee paspoorten hebt, mag je gewoon in de zon gaan genieten in een land waar de prijzen half zo hoog zijn als hier.
    Heb je één paspoort, dan mag je hier op de rand van de armoede gaan zitten.

  • Jan van Rongen, za 28 mei 2011 22:23 in reactie op NL4 NL Reageer op Jan

    Jan

    Meen je dat nu echt? Zo ja, dan ben je wel heel slecht geïnformeerd, want ook de autochtone Nederlander met een WAO kan in het buitenland gaan wonen.

  • NL4 NL, za 28 mei 2011 23:17 in reactie op Jan van Rongen Reageer op NL4

    NL4

    Misschien moet u dan nog maar eens gaan informeren, want dat is niet waar.
    Wel met een AOW. Niet in de war toevallig met die 2?

  • Social Darwinist, zo 29 mei 2011 00:41 in reactie op NL4 NL Reageer op Social

    Social

    Het kost een erg kleine moeite om het zelf even op te zoeken, maar aangezien u, als luie rechtse bal het blijkbaar teveel moeite vindt, heb ik het met alle plezier voor u gedaan:

    Wonen in het buitenland
    --------------------------------------

    Het is mogelijk om met een WAO-uitkering in het buitenland te gaan wonen. In dat geval moet u rekening houden met de Wet beperking export uitkeringen (Wet BEU).

    U kunt uw volledige WAO-uitkering meenemen naar de landen van de Europese Unie (EU) en de landen van de Europese Economische Ruimte (EER). De EER-landen zijn de landen van de Europese Unie plus IJsland, Noorwegen en Liechtenstein. U kunt uw volledige WAO-uitkering ook meenemen naar de Nederlandse Antillen en Aruba.

    Wanneer u wilt verhuizen naar een ander verdragsland dan hiervoor genoemd dan hangt het van de inhoud van het verdrag af wat er met uw uitkering gebeurt.

    Als u naar een niet-verdragsland verhuist, dan stopt uw WAO-uitkering.


    Met Turkije is er een verdrag.

    Wonen in het buitenland
    --------------------------------------

    Het is mogelijk om met een WAO-uitkering in het buitenland te gaan wonen. In dat geval moet u rekening houden met de Wet beperking export uitkeringen (Wet BEU).

    U kunt uw volledige WAO-uitkering meenemen naar de landen van de Europese Unie (EU) en de landen van de Europese Economische Ruimte (EER). De EER-landen zijn de landen van de Europese Unie plus IJsland, Noorwegen en Liechtenstein. U kunt uw volledige WAO-uitkering ook meenemen naar de Nederlandse Antillen en Aruba.

    Wanneer u wilt verhuizen naar een ander verdragsland dan hiervoor genoemd dan hangt het van de inhoud van het verdrag af wat er met uw uitkering gebeurt.

    Als u naar een niet-verdragsland verhuist, dan stopt uw WAO-uitkering.


    Met Turkije is er een verdrag.


    http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/werk-en-uitkering-in-het-buitenland/vraag-en-antwoord/kan-ik-mijn-uitkering-meenemen-naar-het-buitenland.html

    Graag gedaan hoor.

  • NL4 NL, zo 29 mei 2011 10:16 in reactie op Social Darwinist Reageer op NL4

    NL4

    ***{Het kost een erg kleine moeite om het zelf even op te zoeken, maar aangezien u, als luie rechtse bal het blijkbaar teveel moeite vindt, heb ik het met alle plezier voor u gedaan:}***

    En het doet me veel plezier, om u als linkse bal, met de feiten om de oren te slaan.

    Als u met u wao in het buitenland gaat wonen, heeft u geen recht op aanvulling!
    En dat is nu precies waar het hier om gaat!

    Graag gedaan.

    http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/kan-ik-met-een-wao-uitkering-naar-het-buitenland.html

  • Social Darwinist, zo 29 mei 2011 23:34 in reactie op NL4 NL Reageer op Social

    Social

    U geeft er uiteraard weer een draai aan. Punt is dat u reageerde op de post van Jan van Rongen, za 28 mei 2011 22:23, en dat uw antwoord van NL4 NL, za 28 mei 2011 23:17 de strekking had dat je met een WAO-uitkering niet in het buitenland mocht gaan wonen. Dat is dus niet juist die bewering. Over de aanvulling repte u met geen woord.

    Dus lul je er niet uit balletje..;p

  • Han Soerabaja, zo 29 mei 2011 01:55 in reactie op NL4 NL Reageer op Han

    Han

    Wat is dan het probleem?
    Je mag gewoon met je AOW in de zon gaan zitten, naast die Marokkaan.

  • , zo 29 mei 2011 08:55 in reactie op NL4 NL Reageer op

    Jij kunt ook rustig in Marokko gaan wonen, hoor.
    WEL even de taal leren, natuurlijk.
    En je aanpassen aan hun leefgewoonten.
    Denk je erom?

  • Piet Knollema, zo 29 mei 2011 09:44 in reactie op NL4 NL Reageer op Piet

    Piet

    Ga eens in he zuiden van spanje rondkijken!

  • , zo 29 mei 2011 10:31 in reactie op NL4 NL Reageer op

    Ja, hoor.
    Dus wanneer jij in Nederland een verzekering afsluit en je betaalt keurig in Nederland je premie, ben je het er, mocht je onverhoopt iets uitgekeerd moeten krijgen, helemaal mee eens dat je maar de helft krijgt *omdat je in een goedkoper buitenland woont*?

  • Rob Geurtsen, za 28 mei 2011 20:23 Reageer op Rob

    Rob

    Op het oog verstandig besluit.

    Regelgeving is er juist om gedoe over nationaliteiten en woonplaats te voorkomen. Betalen mensen die in Nederland werken geen WAO-premie. Is dat niet een verzekering?

    Nederland wordt wakker.

  • hans mandemakers, za 28 mei 2011 18:54 Reageer op hans

    hans

    Voor iedereen die op deze site onsamenhangende kletskoek ophangt over "bruin"en de verderfelijke PVV ( hetgeen ik overigens wel met ze eens ben) , het betreft hier een plan uit 2000...jawel , het kabinet Kok 2...

  • Zjen Zen, za 28 mei 2011 19:26 in reactie op hans mandemakers Reageer op Zjen

    Zjen

    Weet je wel zeker dat het niet Job Cohen was?

  • , zo 29 mei 2011 10:26 in reactie op Zjen Zen Reageer op

    Maakt niet uit wie het heeft bedacht, afgezien van het feit dat het een pvv-er was.
    Maar Cohen is daarvoor direct verantwoordelijk te houden. Snap je dat nu nog niet?

  • Zjen Zen, zo 29 mei 2011 12:16 in reactie op Reageer op Zjen

    Zjen

    Ik was sarcastisch Chatte.

  • hans mandemakers, zo 29 mei 2011 13:24 in reactie op Zjen Zen Reageer op hans

    hans

    je verwart sarcasme met domheid , want het gaat hier om een correctie op een plan uit 2000....destijds waren er nog geen pvv-ers... tenminste geen officiele , de standpunten van de pvv werden toen grotendeels door de sp vertolkt...

  • , zo 29 mei 2011 14:36 in reactie op Zjen Zen Reageer op

    Ik ook, Zjenneke.

  • Opinius Media, za 28 mei 2011 18:18 Reageer op Opinius

    Opinius

    Afhankelijk voor hoeveel procent men afgekeurd is mag men bijverdienen, ongeacht neven inkomsten zoals o.a. persl bezit allimentatie etc.

    WAO is geen bijstandsuitkering maar een verzekeringsuitkering opgebouwd uit betaalde premie,uit arbeid!.
    Een auto die verzekerd is wordt ook vergoed als ie in de prak gaat door niet eigen toedoen,..ongeacht de bestuurder allimentie of persoonlijk bezit heeft.
    zo zit dat ook bij wao ben je voor 50% afgekeurd mag men voor 505 gewoon bijverdienen.wel opgeven niet zwart anders ben je voor dat bedrag waar je netjes in werkt opnieuw niet verzekerd (terwijl je men al gezondheidshalve uit eerdere arbeid een "halve" bent geworden is dat zeer onverstandig.

  • erik van velzen, za 28 mei 2011 17:49 Reageer op erik

    erik

    Kabinet Bakzeil 1.

  • hans mandemakers, za 28 mei 2011 19:06 in reactie op erik van velzen Reageer op hans

    hans

    je bedoelt kabinet kok 2

  • Hein van Leeuwen, zo 29 mei 2011 10:03 in reactie op hans mandemakers Reageer op Hein

    Hein

    Dat hebben we ook al gehad, wat is je punt?

  • Wim van Delft, za 28 mei 2011 17:32 Reageer op Wim

    Wim

    Zolang nederland gekke Henkie blijft uithangen in de wereld, blijft deze onzin in stand en degenereert ons land voort richting internationale eenheidsworst.
    Dat dit bepaalde lieden (eenheids)worst zal wezen is duidelijk, maar ik ben voor een Nederland, dat het fundamentele en natuurlijke verschil blijft maken.

  • Zjen Zen, za 28 mei 2011 17:42 in reactie op Wim van Delft Reageer op Zjen

    Zjen

    het fundamentele EN natuurlijke verschil....wat bedoel je daarmee?
    Moeder Aarde en haar behoeftes?

  • Wim van Delft, za 28 mei 2011 17:58 in reactie op Zjen Zen Reageer op Wim

    Wim

    Het natuurlijke verschil bv. onze Calvinistische inslag.. hard werken om de eigen zaakjes op orde te krijgen en vooruitgang te bewerkstelligen.
    Daaronder valt niet het als filantropische instelling, zeg maar gerust dom trekpaard fungeren voor rest van de wereld.

  • stan van houcke, za 28 mei 2011 18:26 in reactie op Wim van Delft Reageer op stan

    stan

    wim van delft,

    historisch gezien is de nederlandse rijkdom gebaseerd op de plundering van ondermeer ons indie, onder andere door het zogeheten cultuurstelsel, in het leven geroepen door generaal
    Van den Bosch, gouverneur-generaal van Nederlands-Indië (1830 – 1834) waar zijn belangrijkste succes het invoeren van het Cultuurstelsel op Java was. Hij voerde de Padri-oorlog op Sumatra om een einde aan een opstand te maken...
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Johannes_van_den_Bosch

    opstanden tegen de miljarden opleverende onderdrukking van de indische volkeren werd met zoveel mogelijk geweld de kop ingedrukt.

    het interessante nu is dat deze generaal die door koning willem I vanwege zijn onschatbare verdiensten voor de economische elite tot graaf werd verheven, in nederland een soortgelijk koloniaal systeem invoerde in het drentse frederiksoord, waar zogeheten onaangepasten uit de hollandse steden de dressuur van de arbeid werd bijgebracht, geheel te hunner voordeel, dat spreekt voor zich.

    'In 1818 werd in de Maatschappij van Weldadigheid opgericht door generaal Johannes van den Bosch een sociaal experiment met de oprichting van een ‘proefkolonie'... Bij de oprichting van de Maatschappij van Weldadigheid had koning Willem I bepaald dat men zich in de koloniën ten aanzien van de ‘fabricerende arbeid' moest beperken tot het spinnen en weven van de kleding voor de kolonisten. In de ‘spinne- en weeverijen' waren voornamelijk vrouwen en kinderen aan het werk, die geen zware (veld)arbeid aankonden. Geleidelijk aan groeiden ook het aantal eigen werkplaatsen voor timmer- en schilderwerk, beschikte men over een eigen steenbakkerij en over een eigen kalkoven.'

    zo sloegen de regenten net als in 'ons indie' twee vliegen in 1 klap, sociale onrust werd geneutraliseerd door de 'onaangepasten' te dwingen voor het regentendom te werken. wim van delft, in voor jou aansprekende taal:

    de f-side van ajax verdween collectief naar drenthe om ze daar een lesje te leren.

    even terugkomend op de misvatting dat wij hollanders met bloed, zweet en tranen onze bloedeigen rijkdom hebben geschapen, dat nu van delft is klinkklare nonsens. het geschiedenisonderwijs in nederland moet toch anders.

  • , zo 29 mei 2011 12:02 in reactie op stan van houcke Reageer op

    Wat wil je precies bereiken met je verdraaiing van historische feiten. Iedereen die iets weet van de economische geschiedenis van Nederland weet dat de welvaart voornamelijk te danken was aan onze handel binnen Europa, en niet aan de inkomsten uit de kolonien.
    Verder vind ik het bijzonder grof dat je mijn voorouders uit Drenthe voor F side-tuig uitmaakt. De kolonie Frederiksoord was geen gedwongen verbanningsoord voor onaangepasten, maar een plek waar arme stadsgezinnen op vrijwillige basis een boerenbedrijf konden stichten. Vele honderden armen zijn zo uit de armoe getrokken, waaronder mijn voorouders. En dat was geen tuig, maar blijkens de archieven waren ze hardwerkend en ''oppassend''. Ben je zo verblind door je ideologie, net als vroeger tijdens de krakersrellen, dat je door je koker alles maar dan ook alles verdraait?

  • Zjen Zen, za 28 mei 2011 18:57 in reactie op Wim van Delft Reageer op Zjen

    Zjen

    Hm, ik heb een bourgondische inslag en een Nederlands paspoort.

    Wat nu?

  • Jager Verzamelaar, za 28 mei 2011 19:18 in reactie op Zjen Zen Reageer op Jager

    Jager

    Dat weet je toch?

  • Zjen Zen, za 28 mei 2011 19:48 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Zjen

    Zjen

    Naar Bourgondië verhuizen?

  • Piet de Geus, zo 29 mei 2011 01:41 in reactie op Zjen Zen Reageer op Piet

    Piet

    Naar "onze" calvinistische begrippen schijnt Limburg al bourgondisch te zijn. Blijf dus maar lekker zitten waar je zit.

  • Zjen Zen, za 28 mei 2011 17:49 in reactie op Wim van Delft Reageer op Zjen

    Zjen

    Nederland blijft dat verschil maken/....ik kan je met geen mogelijkheid volgen.

  • stan van houcke, za 28 mei 2011 17:54 in reactie op Wim van Delft Reageer op stan

    stan

    wim van delft

    je gebruikt iets te veel het begrip 'degenereert.' het is een begrip dat de nazi's veel gebruikten om zo hun antisemitisme een quasi wetenschappelijk tintje te geven. gezien jouw uitspraken op deze website heb ik het idee dat jij je haat tegen moslims verhult achter deze quasi wetenschappelijke term. wat is degenereren?

    1) Achteruitgaan 2) Achteruitgaan in levensvatbaarheid 3) Ontaarden 4) Verbasteren 5) Verderven 6) Verwilderen 7) Verworden.

    welk woord zou je uit dit rijtje pikken om je bewering te onderbouwen?

  • Zjen Zen, za 28 mei 2011 19:01 in reactie op stan van houcke Reageer op Zjen

    Zjen

    GRIJNS.

  • Wim van Delft, za 28 mei 2011 19:05 in reactie op stan van houcke Reageer op Wim

    Wim

    Begrip 'degeneratie' Nederland is helaas van toepassing, zelfs in iedere betekenis.

  • Opinius Media, za 28 mei 2011 19:23 in reactie op Wim van Delft Reageer op Opinius

    Opinius

    van Delft : "Begrip 'degeneratie' Nederland is helaas van toepassing, zelfs in iedere betekenis."

    heeeej goed gezien en scherp gezien van Delft.
    ziet Uw PVV het gaat bergafwaarts met het welvarende politieke fregat dat het ruime sop heeft ,nu gedoopt als
    " stroopinhoop " !
    heej van Delft ,U schrijft het al
    verhip
    U begint het te zien wat degeneratie is.
    Stroopinhoop

  • Zjen Zen, za 28 mei 2011 19:25 in reactie op Wim van Delft Reageer op Zjen

    Zjen

    Oriënteer je eens , gewoon op zo'n moment dat je even niet calvinistisch aan het sloven bent, wat "projectie" betekent.

  • stan van houcke, za 28 mei 2011 20:54 in reactie op Wim van Delft Reageer op stan

    stan

    stel nu wim van delft dat je jezelf aan leert wat minder de islamieten te haten, dan zal ook jouw overtuiging dat nederland degenereert door de islamieten verminderen, dat kan niet anders. als de nazi's hun haat niet op de joden hadden geprojecteerd dan was de holocaust niet gebeurt. snap je?

  • Wim van Delft, za 28 mei 2011 22:46 in reactie op stan van houcke Reageer op Wim

    Wim

    *zucht*

  • YggY ..., za 28 mei 2011 19:38 in reactie op stan van houcke Reageer op YggY

    YggY

    welk woord zou je uit dit rijtje pikken om je bewering te onderbouwen?
    ============

    Verwildersen.

    Zonder meer.

  • Opinius Media, za 28 mei 2011 18:21 in reactie op Wim van Delft Reageer op Opinius

    Opinius

    want in blauw is er mar een blauw.
    delfs nationalistisch blauw

    okeeeeej.
    tis wat met kleurenblindheid ,maar dat wist u al sommige zien in het rood wit blauw bijv ineens dat rood liever als oranje.
    okeeeeej

  • Piet Knollema, za 28 mei 2011 17:20 Reageer op Piet

    Piet

    Gerechtigheid!
    Wel met dure euro's je verzekerigspremie MOETEN betalen en dan niet het recht hebben p de vole uitkerng is van de gekke.

  • Opinius Media, za 28 mei 2011 16:58 Reageer op Opinius

    Opinius

    PS opinius schreef:
    "EU is iets van/op papier
    vooral het eu bankbiljet."

    verder is het hele "begrip" EU niet in haar progressie gekomen.
    wat een armoede
    letterlijk
    het kwam maar niet op gang,.alle landen waren mentaal nog niet rijp voor realy communion in breedste zin.
    Ziet het neoliberalisme (het broertje van nationalisme) de kop op stijgen in elk land

    uitgerekend dát geeft het hele gezeik met griekenland portugal ijsland ierland etc.

    het zijn enkel sterke bewuste inventieve benen, die enkel macht kunnen dragen ,naar een wereld ,.Ghij

    armzalige EU heren-dames te brussel
    men intervenieerde niet in totaal.
    enkel de bank
    forget it

  • Opinius Media, za 28 mei 2011 16:08 Reageer op Opinius

    Opinius

    van Delft schreef:
    "Vooral PVV heeft hier nog wereld te winnen.. "

    jowwww bijv. een oerhollands delfs blauw bord voor de kop.

  • Zjen Zen, za 28 mei 2011 15:57 Reageer op Zjen

    Zjen

    Wat niet weet wat niet deert toch?
    Toevallig weet ik het van 1 persoon heel erg zeker.
    Bezit dat voor je werkt, heet dat.
    Verhuur uitbesteed bij een bureau of een bedrijf.

    Jersey in het klein.

  • Opinius Media, za 28 mei 2011 15:46 Reageer op Opinius

    Opinius

    ga er maar gerust op ,. dat:
    mensen die een wao uitkering toegekend hebben gekregen (zeker na de strenge landelijke gehele herkeuringen van 2000-2002 dat zij die er een hielden,dat die ookheus kapot gewerkt waren.

  • Zjen Zen, za 28 mei 2011 15:28 Reageer op Zjen

    Zjen

    Ook Nederlanders wonen in bijv. Egypte met hun WAO en verdienen daar een leuke cent bij met quad verhuur, appartement verhuur in Hurghada.

  • , za 28 mei 2011 15:39 in reactie op Zjen Zen Reageer op

    Haal jij nou ook WAO en AOW door elkaar?
    Iemand met WAO kan daar toch niet aktief aan de slag?
    Of wel??

  • Hein van Leeuwen, za 28 mei 2011 16:35 in reactie op Reageer op Hein

    Hein

    Nee, dan kan je daar ook niet werken. Dat heeft te maken met bronbelasting (waar betaal je belasting).

  • Opinius Media, za 28 mei 2011 16:36 in reactie op Reageer op Opinius

    Opinius

    Uiteraard kan er veel,.Turkije valt nog steeds niet onder de EU
    de open databanken .
    Ofschoon
    maakt U zich geen ilussies ik ken duitsers die lichten de boel evenzo,.en open netwerk eu naar nederland
    ho maar.
    EU is iets van/op papier
    vooral het eu bankbiljet.

  • Zjen Zen, za 28 mei 2011 16:47 in reactie op Reageer op Zjen

    Zjen

    Je mag met een WAO uitkering bijverdienen.
    Daar zijn niet al te ingewikkelde berekeningen voor.
    Anders ligt het wanneer je geld en bezit hebt. Inkomsten daaruit , dat weet ik niet hoe dat werkt.
    Of alimentatie en andere inkomsten, dat weet ik ook niet.

  • Censuur Joop, za 28 mei 2011 22:15 in reactie op Reageer op Censuur

    Censuur

    Maar je kan wel in een goedkoop warm land op je Nederlandse uitkering teren. Zo simpel. Met goedkeuring van de uitkeringsinstantie. Wettelijk toegestaan en waarom niet? Als je toch niet meer kan of mag werken kan je je leven beter slijten in een aangenaam land dan hier achter de geraniums.

  • W.J. v/d Straat, za 28 mei 2011 15:52 in reactie op Zjen Zen Reageer op W.J.

    W.J.

    Zo moet men dat inderdaad bekijken !

    Maar dat is natuurlijk de bedoeling van onze bruin-grauwe coalitie niet, die onder druk van de gedoogheer uitsluitend uit is op allochtoontje pesten.

    En dat mág uiteraard en terecht niet ! De betreffende landen hebben geen administratieve Big Brother administratie om onze overheid er bij te helpen en al hadden ze die wel; dan deden ze dat begrijpelijker wijze om economische redenen niet.

    Niet alle samenlevingen hebben controlofobie en truttologie als inheemse doctrine....

  • hans mandemakers, za 28 mei 2011 16:01 in reactie op W.J. v/d Straat Reageer op hans

    hans

    Dit besluit is in 2000 genomen , het 2e kabinet Kok , was dat dan een bruine coalitei:-)?

  • Mostafa Mouktafi, za 28 mei 2011 14:33 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    En maar roepen dat Nederland nog koek en ei betreft mensenrechten en het valt wel mee, zeggen ze.
    Nederland radicaliseert en wil het niet weten, kom op mensen, er zijn 14 miljoen Nederlanders die anders willen. Laat u niet gegijzeld worden door een paar Limburgse vlaaitjes.

  • Opinius Media, za 28 mei 2011 19:08 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Opinius

    Opinius

    dit heeft de focking met limburg te maken.
    want ook dat gezemel ben ik zt hier.
    pvv zit door heel nederland
    vvd de handsem nog meer
    die hele cda en dat hele grissten partijtje.

    zij leven alom
    alle europese landen vervallen naar de politiek van
    "naar boven likken en naar beneden trappen"
    de bank als God
    waar gaat dit nog over wake up
    ook jij Mustafa

  • Mostafa Mouktafi, za 28 mei 2011 22:20 in reactie op Opinius Media Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Het spijt me,alstublieft.
    Beste Limburgse burgers, het spijt me heel erg voor mijn reactie.
    Trecht aanwijzing en bedankt. Want een beest wil ik nooit zijn en ben niet zo van binnen, dat zeker.

  • Joop Schouten, za 28 mei 2011 14:25 Reageer op Joop

    Joop

    Gerechtigheid.

  • Semolina Pilchard, za 28 mei 2011 14:43 in reactie op Joop Schouten Reageer op Semolina

    Semolina

    Maar waarom dan? Deze Turken hebben geld verdiend, zijn naar Nederlandse maatstaven arbeidsongeschikt geraakt, keren terug en worden dan door de Nederlandse staat in hun onderhoud voorzien (krijgen ook nog eens een toeslag). Op basis waarvan hebben ze dan recht op dit groot cadeau?

  • Han van der Horst, za 28 mei 2011 15:03 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Han

    Han

    Dat is geen cadeau. Daar hebben zij verzekeringspremie voor betaald. Moet je maar arbeidsongeschikt worden, dan krijg jij ook geld uit de verzekeringspot. Maar pas op: het is niet makkelijk. Je moet echt geen poot meer kunnen verzetten.

  • Semolina Pilchard, za 28 mei 2011 15:26 in reactie op Han van der Horst Reageer op Semolina

    Semolina

    De vraag is dan hoveel maanden deze Turken aan premie hebben betaald. Verder heb ik zelf nergens recht op. Kleine zelfstandige, u kent 't.

  • YggY ..., za 28 mei 2011 17:14 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op YggY

    YggY

    Ik hoop voor u dat bij geval uw huis afbrandt uw verzekeringsmaatschappij niet uitkeert naar het aantal maanden dat u premie heeft betaald.

  • Hein van Leeuwen, zo 29 mei 2011 10:06 in reactie op YggY ... Reageer op Hein

    Hein

    In de sociale wetgeving is dat net even anders, daar tellen het aantal jaren die je achtereenvolgens hebt gewerkt mee voor de percentage uitkering die je krijgt.

  • Semolina Pilchard, ma 30 mei 2011 10:00 in reactie op YggY ... Reageer op Semolina

    Semolina

    Wanneer het huis binnen een maand na afsluiten van het contract afbrandt, keert de verzekeringsmaatschappij niet zonder meer uit. Dat doet ze trouwens toch al nooit.

  • Opinius Media, za 28 mei 2011 18:55 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Opinius

    Opinius

    ook U kunt U verzekeren.
    het is Uw vrije keuze dat te doen of niet.
    zo het een vrije keuze is om vrij zelfstandig te zijn,
    in die zelfstandigheid die U prefereert U boterham te verdienen is verantwoordelijkheid inbegrepen voor Uw gehele welzijn..
    U verzekert toch ook Uw bedrijfsauto die U aftrekt van de belasting
    zo U Uw stulp verzekert en waren waarin-mee U Uw zelfstandige conjunctuur bezigt.
    de stulp en waren verzekert U tegen brand ,dit kan U zelfs aftrekken van de belasting etc etc.
    nu U zelf nog verzekeren als U van de trap mietert in U zelfstandige arbeid.
    en als ik goed geinformeerd ben ,kan U zelfs de premie daarvan deels aftrekken

    niet zeueren

  • Censuur Joop, za 28 mei 2011 22:07 in reactie op Opinius Media Reageer op Censuur

    Censuur

    Bravo!

  • Piet de Geus, zo 29 mei 2011 01:45 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Piet

    Piet

    "De vraag is dan hoveel maanden deze Turken aan premie hebben betaald."

    Nee, dat is de vraag helemaal niet. De vraag is of ze op het moment dat ze arbeidsongeschikt raakten verzekerd waren of niet. Het betreft immers een verzekering en geen vooruitbetalingsregeling.

  • Semolina Pilchard, ma 30 mei 2011 10:03 in reactie op Piet de Geus Reageer op Semolina

    Semolina

    En als dat geval is, zie ik nog geen reden om een WAO-uitkering tot in lengte van dagen in het buitenland te ontvangen. Hoe lang loopt die uitkering nog door, denk je?

  • , za 28 mei 2011 15:21 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op

    En wanneer jij dus, naar Nederlandse maatstaven, door te hebben gewerkt in dit land, en daarmee WAO-premie hebt betaald, arbeidsongeschikt bent geraakt zou je het prima vinden wanneer je zou je WAO-uitekring gingen korten??

    OK , JIJ blijft hier wonen, want weet jij veel, maar, met alle respect, onze van allochtone afkomst M E D E -landers worden tegenwoordig nogal aktief ertoe gebracht dit land zo snel als hun benen ze nog dragen kunnen, te verlaten.
    En toch hebben ze dezelfde rechten als jij verworven.
    En laten we wel zijn, jij wilt ze toch ook niet meer in je buurt??
    Wees blij dat ze weggaan.

  • Semolina Pilchard, za 28 mei 2011 15:47 in reactie op Reageer op Semolina

    Semolina

    'En laten we wel zijn, jij wilt ze toch ook niet meer in je buurt??
    Wees blij dat ze weggaan.'

    Zo. Dat is nog eens iemand woorden in de mond leggen. Klopt niets van.

    Ten eerste, wie zegt dat de Turken door het werk in Nederland arbeidsongeschikt zijn geraakt? Ten tweede kunnen ze er ook voor kiezen om in Nederland te blijven. Maar nee, het geld wordt 'meegenomen' en daar uitgegeven. Leven als een god in Turkije op kosten van de Nederlandse belastingbetaler.

  • , za 28 mei 2011 16:54 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op

    Nou, eh, ik denk maar zo, wanneer ze hier 30 jaar hebben gewerkt en ze worden arbeidsongeschikt, dat dat mogelijkerwijs wel eens gelegen kan hebben aan de arbeid die ze hier in die dertig jaar hebben verricht.
    Maar daar zal ik me, op zijn pvv"s wel in vergissen.

  • , za 28 mei 2011 17:01 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op

    Weet je nog wel waar je tegen ageert?
    Zijn het Marokkanen, zijn het Turken, zij het die lieve Turken in jouw eigen buurt of die Rotmarokkanen die niet in je buurt wonen?
    Blijf nu eens even bij de les.
    Het gaat hier om mensen, die inmiddels allang de Nederlandse nationaliteit bezitten, die al JAREN hier gewoond en gewerkt hebben, die hier hun belastingen en premies hebben betaald, die arbeidsongeschikt worden.
    Daar zijn ze voor verzekerd en hebben daar ook al die die tijd premies voor betaald.

    Dus DIE mogen minder krijgen dan JIJ in dezelfde situatie??
    ( want M I N D you, iemand die hier nooit heeft gewerkt krijgt ook geen WAO)

    Jemig, bij elke mededeling die jullie sekteleden hier doen toon je haarscherp aan dat je, als je al denkt, selectief denkt.

  • Semolina Pilchard, ma 30 mei 2011 10:05 in reactie op Reageer op Semolina

    Semolina

    'Het gaat hier om mensen, die inmiddels allang de Nederlandse nationaliteit bezitten, die al JAREN hier gewoond en gewerkt hebben, die hier hun belastingen en premies hebben betaald, die arbeidsongeschikt worden.'

    Hoe wet je dat zo zeker? Staat niet in het artikel uit Trouw.

  • Opinius Media, za 28 mei 2011 17:11 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Opinius

    Opinius

    nee U dan?
    U die er vanuit gaat dat het een waarschijnljijkheid is dat Turken hier ziek werden uit de arbeid.
    m gaat lezen hoeveel turken er hier vanaf 60 naar toe gehaaldd werden en voor welke banen.(in de late wederopbouw)
    ik ga dat niet (meer) voor U plempen
    verder zij liggen nederland in elk geval niet op de portomonee in de ziekenzorg,
    zij zij als waoérs thuis in hun homeland
    daar zijn ze m.i. zijn ze beter af ,waar familileden in een sociaal -verantwoordelijkheids-gevoel (waar nederland wellicht een voorbeeld aan kan nemen) er daar er in elk geval geeneen uren in zijn stront ligt.
    zo hier in de kostspelende verzorgingstehuizen en dat de staat en U tig euros per dag kost.

    ahum over beschaving gesproken en beleid en nog wel meer van dat...

  • Opinius Media, za 28 mei 2011 17:29 in reactie op Opinius Media Reageer op Opinius

    Opinius

    PS "er daar er in elk geval geeneen uren in zijn stront ligt."

    daar dragen ze wellicht een kopdoek in die zorg.
    en hier is men vergeten dat alles dat de verzorgende was,nog geen 35 jaren geleden een wit kapje moest dragen.

    zoals die verwarde hysterica pvv dergl. eveneens vergeten heeft.
    wederom alles verblijft in bewustzijn van brood
    brood dat het iq van 000.2 heeft omdat het bij dat level gaat gisten.

  • Han van der Horst, za 28 mei 2011 19:00 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Han

    Han

    Ik veronderstel dat je het zou toejuichen als er extra Turken naar Nederland komen teneinde hier geld uit te geven.

  • Semolina Pilchard, ma 30 mei 2011 10:07 in reactie op Han van der Horst Reageer op Semolina

    Semolina

    Wanneer ze komen om te werken, zonder hun familie mee te brengen, vind ik het prima.

  • , zo 29 mei 2011 15:58 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op

    Halllloooooh, Semolientje!
    Wanneer Turkse mensen hier dertig jaar in de bouw werken en ze krijgen het in de rug, wou jij dan oprecht beweren dat nog maar eens bewezen moet worden dat die schade door het werk hier in Nederland is veroorzaakt?
    Ben je nog bij troost?

  • Julian Haverkamp, za 28 mei 2011 14:23 Reageer op Julian

    Julian

    Sinds 2000 werd de toeslagen wet afgebouwd, onder Kok dus nog, dus niet deze rechtse regering!

  • Opinius Media, za 28 mei 2011 16:42 in reactie op Julian Haverkamp Reageer op Opinius

    Opinius

    ...en ook dat ziet ,wordt vergeten.
    u weet wel de spreuken hangen mij de keel uit hiero over :
    parasieten luie vieze pvda sinterklazen populariedefarie geouwehoer .

    vanuit dat actueel regerend
    fundamentalistisch nationaal neoliberal zooitje.
    over onderlinge (ouwe) hoeren gesproken

  • Ginger Ted, za 28 mei 2011 14:20 Reageer op Ginger

    Ginger

    Belachelijk. De uitkering zou gelijke koopkracht moeten geven en dus niet noodzakelijkerwijs een gelijk bedrag. Verder dient ook een WAO-er vanwege de vele en structurele malversaties in het verleden ten behoeve van herbeoordeling beschikbaar te blijven. En wie weet kan de WAO-er op den duur, zo af en toe, of ooit weer permanent, een eenvoudige lichte klus aan. De ontwikkelingen op medisch gebied staan niet stil, en ook vaak het ziekteproces zelf niet. Het argument dat ze het vervelend vinden steeds opnieuw met verplichtingen en inspanningen geconfronteerd te worden is niet geldig want dat geldt ook voor iedereen die werkt.

  • Zeer Voornaam, za 28 mei 2011 15:01 in reactie op Ginger Ted Reageer op Zeer

    lulkoek, dan zou iedereen naar een rijk land verhuizen.

  • Ginger Ted, za 28 mei 2011 15:32 in reactie op Zeer Voornaam Reageer op Ginger

    Ginger

    Nederland is het rijkste land ter wereld naar inkomstenspreiding.

  • Han van der Horst, za 28 mei 2011 15:04 in reactie op Ginger Ted Reageer op Han

    Han

    Gerechtigheid. In een vrij land met vrije mensen mogen die mensen het geld waar ze récht op hebben vanwege premiebetalingen, uitgeven waar ze dat willen.

  • Han van der Horst, za 28 mei 2011 15:09 in reactie op Ginger Ted Reageer op Han

    Han

    Is 't niet schandelijk trouwens. En het hele jaar ontbijten op het balkon, omdat het altijd mooi weer is. En ook nog eens koffie op het terras voor 75 ct. ipv. 2 euro. Kort die AOW, snijd in die WAO-uitkering. En wij zeker in de regen zitten! 't is schandalig. Mark en Geert, doe er wat aan! Maak die lui het leven net zo zuur als het onze!

  • Ginger Ted, za 28 mei 2011 15:47 in reactie op Han van der Horst Reageer op Ginger

    Ginger

    Niet de in centen gelijke uitkering behoort het doel van de WAO e.d. te zijn, door de werkende samenleving opgebracht omdat de ontvanger zelf, tijdelijk of permanent geen, eigen inkomsten kan genereren, maar een gelijke ondersteuning in levensonderhoud. Gelijke koopkracht is dan niet oneerlijk, integendeel, het is heel terecht de uitkering er op af te stemmen, met een klein percentage in het voordeel van de minder geld ontvangende als buffer. Verder vind ik ook dat er nog steeds blijvend gekeken moet worden naar redenen voor herkeuring, reïntegratie zo gauw dat maar enigszins mogelijk is als gevolg van enig herstel door nieuwe geneesmiddelen en medische technieken, en andere wonderen. Wie dat als belastend ervaart moet maar eens terugdenken aan het leven waarin je elke dag mocht opdraven voor je werk. Een WAO-er met een gezond arbeidsethos heeft er geen enkele moeite mee om zich net als een werkende iedere keer weer waar te maken. Het enige wat zij niet verdienen is een status van verdachte. Maar dat is eerder het gevolg van het vele misbruik van de WAO en andere uitkeringen uit het verleden. Daar lijden de terecht uitkeringen ontvangenden nog steeds onder. Maar dat is een andere kwestie.

  • Censuur Joop, za 28 mei 2011 22:10 in reactie op Ginger Ted Reageer op Censuur

    Censuur

    Jij mag na je werkzame premiebetalende leven ook van je AOW gaan genieten in een warm land. Maar een ander niet?

  • Censuur Joop, za 28 mei 2011 22:12 in reactie op Ginger Ted Reageer op Censuur

    Censuur

    WAO dus. Je mag een half jaar weg zonder mankeren. Daarna weer even melden en daar ga je weer.

  • Opinius Media, za 28 mei 2011 16:00 in reactie op Ginger Ted Reageer op Opinius

    Opinius

    de uitkering (uit een verzekering waartoe gewerkt en premie betaald is) kan uitgegeven worden daar waar het wil.
    Hebben die Turken ook eens geluk ,die terug naar hun homeland gaan,met kapotte knieen en ruggen,rheuma ,andere ziektes die zijn voortgekomen uit prductiewerk met giftige stoffen (men wordt niet voor eksterogen afgekeurd zeker al niet sinds de landelijk WAO saneringsoproepen van start gingen in 2000 waar alles onder de loep ging .Hier en daar terecht!
    en vele konden terug die arbeidsmarkt op,..(ook al was daar obstpatie in dat beleid.
    u leest goed obstipatie,om dan voor diegene die goed gekeurd werden ook geschikt werk te bieden.
    Niemand zit sinds 2000 nog in een onterechte WAO .

    Efin die buitenlanders met hun werkverleden vallen vanuit het lichamelijke wrak dat zij zijn niet onder de nederlandse ziekte kosten die dat meebrengt als je een lichamelijk wrak bent geworden.
    een hele geruststelling toch heer ginger?
    verder
    man klets toch eens niet zo stupide

  • Piet de Geus, za 28 mei 2011 17:36 in reactie op Ginger Ted Reageer op Piet

    Piet

    "Belachelijk. De uitkering zou gelijke koopkracht moeten geven en dus niet noodzakelijkerwijs een gelijk bedrag."

    Dus uitkeringen in Oost-Groningen en andere plattelandsgebieden met lage huren zouden ook veel lager moeten zijn dan die in de dure Randstad? En ook binnen de stad moet je de uitkeringen differentiëren: is er op redelijke afstand een Aldi of Lidl, dan kan er best wat vanaf.

  • Zjen Zen, za 28 mei 2011 17:45 in reactie op Piet de Geus Reageer op Zjen

    Zjen

    @Piet, help me please....Ik snap het niet.
    Ginger is leraar.....welk vak doceert hij en in welke groep?

  • , zo 29 mei 2011 09:36 in reactie op Zjen Zen Reageer op

    Is dat zo, Zjen?
    Dus de kwaliteit van het onderwijs is inderdaad achteruit gekacheld??

  • Zjen Zen, zo 29 mei 2011 09:55 in reactie op Reageer op Zjen

    Zjen

    Hij zegt het zelf dus ik geloof dat dan maar.

  • Semolina Pilchard, za 28 mei 2011 13:35 Reageer op Semolina

    Semolina

    De EU begint zich steeds meer te ontpoppen als monster. Weg ermee. AOW is bedoeld voor ingezetenen van een land, niet als cadeautje voor mensen in landen waar de kosten van leven vele malen lager zijn. Uberhaupt niet voor mensen die in het buitenland verblijven.

  • Semolina Pilchard, za 28 mei 2011 13:44 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Semolina

    Semolina

    Scusi, WAO, bedoel ik.

  • Zjen Zen, za 28 mei 2011 13:46 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Zjen

    Zjen

    WAO.......WAO......WAO.

  • Censuur Joop, za 28 mei 2011 13:20 Reageer op Censuur

    Censuur

    Goed zo! Op naar de volgende tik op de vingers van de rechtse vingerlikkertjes. Er is nog zat dat een corrigerende tik verdiend.

  • Ronald Meesters, za 28 mei 2011 13:18 Reageer op Ronald

    Ronald

    Simpel op te lossen, uitkering => vast woonadres hebben (geen postadres) in Nederland.
    Geen woonadres, geen uitkering.

  • Zjen Zen, za 28 mei 2011 13:37 in reactie op Ronald Meesters Reageer op Zjen

    Zjen

    ja, dat mag dus niet want het is tegen de wet. simpel is TE simpel.

  • Han van der Horst, za 28 mei 2011 15:05 in reactie op Ronald Meesters Reageer op Han

    Han

    Ik begrijp dat je mensen koste wat kost in Nederland wilt houden. Dat siert je dan.

  • , za 28 mei 2011 15:27 in reactie op Han van der Horst Reageer op

    Sommige pvv-ers zijn ietwat in de war.(Het understatement van het jaar)
    Aan de ene kant willen ze het liefst alle allochtonen of mensen van allochtoonse afkomst zo rap als maar gaat het land uit bonjouren,
    Aan de andere kant zijn ze het er dan weer niet mee eens dat die mensen gewoon ontvangen waar ze wettelijk recht op hebben.
    Dat krijgen ze alleen maar als ze hier blijven.
    Han, ik vrees dat ze bij benadering niet in de gaten hebben hoe onzinnig hun denken is.

  • , zo 29 mei 2011 08:57 in reactie op Ronald Meesters Reageer op

    Goed idee. Dan houden we gewoon alle allochtone ouderen en arbeidsongeschikten HIER.
    Jij je zin.
    Doen we niet lastig over.
    Allemaal gezellig in Nederlandse verpleeghuizen, gebruik maken van Nederlandse zorg.

  • Jan Wijn, za 28 mei 2011 12:38 Reageer op Jan

    Jan

    Heel simpel.

    De WAO is een werknemersverzekering: geheel betaald dus door werknemers. De verzekeraar mag controleren of je nog aan de voorwaarden voldoet en dat heeft dus niets te maken met de plaats waar je woont. Er is een duidelijke overeenkomsts dat dit gebeurd door artsen in het land waat je woont.

  • Janssen zelf, za 28 mei 2011 12:27 Reageer op Janssen

    Janssen

    Zolang de uitkeringen + belastingen in alle landen niet gelijk zijn is het naar mijn idee onzin om van het ene land te verwachten dat de uitkering betaald wordt voor inwoners van een andere staat.
    Koren op de molen voor de Eurosceptici.

  • Censuur Joop, za 28 mei 2011 13:23 in reactie op Janssen zelf Reageer op Censuur

    Censuur

    Tjonge jonge jonge, heb je zo de kift in? Wat gruwelijk voor je.

  • , za 28 mei 2011 17:05 in reactie op Censuur Joop Reageer op

    Alsof ie het uit eigen broekzak allemaal moet betalen.
    Zielig.

  • Piet de Geus, zo 29 mei 2011 01:49 in reactie op Janssen zelf Reageer op Piet

    Piet

    "Zolang de uitkeringen + belastingen in alle landen niet gelijk zijn"

    Zolang is het meest redelijke om uitkeringen te verstrekken waarvan de hoogte wordt bepaald op basis van het land waarin je belastingen en premies hebt betaald.

  • , zo 29 mei 2011 14:37 in reactie op Piet de Geus Reageer op

    Waarvan akte.

  • Wim van Delft, za 28 mei 2011 12:05 Reageer op Wim

    Wim

    Weg met de EU, de bemoeizucht en dit soort klinkklare onzin.
    Ook kappen met dubbel paspoort en misbruik daarva.
    Nederland degenereert door giftige internationale eenheidsworst.
    Baas in eigen land.

    Partijen zouden dit soort problemen veel meer fundamenteel moeten aanpakken, tenminste in hun programma moeten opnemen.
    Vooral PVV heeft hier nog wereld te winnen..

  • Ernst Anepool, za 28 mei 2011 12:16 in reactie op Wim van Delft Reageer op Ernst

    Ernst

    Dan beginnen we maar met de vrouw van WIlders uitzetten vind je ook niet, dat is immers ook een zogeheten Huwelijksmigratie partner...

  • Janssen zelf, za 28 mei 2011 12:22 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Janssen

    Janssen

    Die heeft ook een uitkering?

  • , za 28 mei 2011 12:54 in reactie op Janssen zelf Reageer op

    Nee, haar echtgenoot wel.
    Is ook niet helemaal postfris.

  • Censuur Joop, za 28 mei 2011 13:21 in reactie op Janssen zelf Reageer op Censuur

    Censuur

    Nee, wel twee paspoorten en een buitenlandse nationaliteit.

  • Zeer Voornaam, za 28 mei 2011 15:05 in reactie op Janssen zelf Reageer op Zeer

    "Die heeft ook een uitkering? "

    Ja teert al 20 jaar op de uitkering van haar man.

    Die snabbelt op onze kosten in het buitenland bij.
    Immers: Hij wordt gevraagd om ook in het buitenland haat te zaaien en dat kan hij alleen omdat hij door mijn zuur verdiende belasting centen wordt beschermt.

  • jopie bakkert, za 28 mei 2011 17:20 in reactie op Ernst Anepool Reageer op jopie

    jopie

    heel inteligent gezien henk!

  • Zjen Zen, za 28 mei 2011 12:23 in reactie op Wim van Delft Reageer op Zjen

    Zjen

    Ja gezellig...saampjes rond de keukentafel aan de maaltijd vliegen meppen bij het licht van een olielamp,roddelend over die rare buren die tv kijken.

  • , za 28 mei 2011 11:56 Reageer op

    Tuurlijk mag het kabinet dat niet.
    En dat wist het kabinet ook best.
    Maar ja, het was even een mooi verhaaltje voor de etalage.

  • Michiel Online, za 28 mei 2011 11:53 Reageer op Michiel

    Michiel

    Je kan toch een berekening maken aan de hand van waar iemand woont dat je meer of minder geld krijgt?

    Een AOW is om te voorzien in de basisbehoeften en een beetje extra. Daar kan je toch best een BEETJE aanpassen zodat je bijvoorbeeld in duurdere landen iets meer krijgt en in goedkopere landen iets minder.

  • , za 28 mei 2011 12:09 in reactie op Michiel Online Reageer op

    Ja, jammer Michiel: Dat mág dus niet."T is wat, hé?

  • , za 28 mei 2011 12:10 in reactie op Michiel Online Reageer op

    PS
    Nog afgezien van het feit dat het prijspeil in de Eurolanden vrijwel overal gelijk is, of wordt.

  • Zjen Zen, za 28 mei 2011 12:26 in reactie op Michiel Online Reageer op Zjen

    Zjen

    en dat het om de WAO gaat en niet de AOW.

  • , za 28 mei 2011 15:35 in reactie op Michiel Online Reageer op

    Oehoe....het ging om de WAO.

  • Michiel Online, za 28 mei 2011 16:39 in reactie op Reageer op Michiel

    Michiel

    Ik bedoelde WAO. AOW is natuurlijk wat anders :-)

  • Piet Knollema, za 28 mei 2011 17:22 in reactie op Michiel Online Reageer op Piet

    Piet

    Weet je dat je hier in Nederland bij de één ook minder hoeft te betalen voor een bood dan bij de aner? De uitkering dan maar baseren op bij wie je je beood koopt als je in de WAO terecht komt?

  • -Freaky33 -, za 28 mei 2011 11:48 Reageer op -Freaky33

    -Freaky33

    En weer een populistisch plannetje afgefikt, en terecht. Gaat heeerlijk.

  • Zeer Voornaam, za 28 mei 2011 15:08 in reactie op -Freaky33 - Reageer op Zeer

    Populistisch? Van wanneer is dit plannetje dan?

  • Ine Sessink, zo 29 mei 2011 20:22 in reactie op Zeer Voornaam Reageer op Ine

    Ine

    Een plannetje van dit kabinet dat door Wilders geëist werd in ruil voor het gedoogakkoord. En zo zijn er nog 38 meer voorstellen, die nooit kunnen doorgaan omdat ze tegen internationale regels in gaan.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel