-
Dat is de tweede keer achtereen waar Klink zwicht waar hij niet zou mogen zwichten.
-
Een rechts kabinet zoals we al jaren hebben is erg ontvankelijk voor de economische kletspraat van "we worden er als Nederland met zijn allen beter van & Nederland staat weer eens op de wereldkaart" terwijl nog niet eens met de lagere overheden is afgesproken wie alles gaat betalen (o.a. extra politie voor de veiligheid, enz...). Uit de voorgaande tournooien in landen als Zuid Afrika is allang gebleken dat de echte winst ten koste gaat van de kleine middenstand en naar de multinationals gaat (mc donalds, budweizer, enz). Met open ogen trappen we in de economische val en mogen wij het weer met zijn allen betalen......
-
Als Nederland het WK gaat organiseren gaan wij het WK niet halen, want wij schieten hier alles naast, thuis dus!
Buiten schieten wij weer wat dingen naar binnen, een stuk Nederlandse cultuur.Nee! dan maar die WK 2018 naar Tanzanie dan.
-
" Vrijstelling van BTW is niet mogelijk omdat BTW-heffing een Europese regel is, die niet aangepast kan worden. De geïnde BTW zal daarom terug worden betaald aan de FIFA. "
Amerikanen die in Europa iets kopen kunnen ook BTW terug vragen.
Kunnen wij ook als we iets in Amerika kopen.
FIFA zit in niet Europa, logisch dus dat ze de BTW terug krijgt.
Moeilijker wordt het als we iets van de FIFA kopen, ze kunnen dan ook geen BTW vragen, of er in ieder geval rekening mee te houden dat we dat van ze terug kunnen vorderen.
Wat blijft er dan aan belasting over? Notaris belasting ofzo?
-
De tweede kamer kan deze wet tegenhouden. De gemeenteraden van de brokken gemeentes kunnen de bijdragen beperken. De kans dat de FiFa het WK aan Nederland en België gunt, lijkt me dan ook erg klein. Gelukkig!
-
Ik ben een groot genieter van een Wereld Kampioenschap, maar voor mij hoeft het niet in Nederland gehouden te worden. Elk ander Europees land is voor mij "dichtbij" genoeg om er naartoe te gaan.
Laat de FIFA maar een ander land "tillen".
-
FIFA la MAFFIA
-
Naast de Majesteit hebben nu Koning voetbal, die zelf bepaalt wat hij wel of niet zal gaan betalen. Iedereen wil de wetten in het eigen voordeel aan laten passen. Mochten er kamerleden tegen zijn dan worden zij vriendelijke gedwongen de Kamer te verlaten en plaats te maken voor de instemmers. De staat der Nederlanden is ontbinding en zal worden overgenomen door de machtige instanties en bedrijven der aarde.
-
emma de voogt, wo 08 september 2010 16:01
in reactie op Art van Remundt
Reageer op emma
helemaal mee eens
-
Gelukkig is dit kabinet demissionair, want men heeft de bal volledig uit het oog verloren. Echter ook de Kamerleden, veelal zittend op de reserve bank en hopend op een plaats in de nieuwe regering, houden zich niet aan de spelregels.
Het is namelijk niet minister Klink die over dit onderwerp gaat. Nee, Van Middelkoop, de minister die alleen op zaterdag speelt, moeten ze hebben. ?Voetbal is namelijk oorlog.?
-
WTF??
Is BTW een europese regel en kan deze daardoor niet teruggedraait worden??
Dus: een ongekozen entiteit, de Europese Commisie bepaalt of wij hier in (voormalig soeverein) Nederland BTW betalen?
Samuel Adams kom er maar in: 'No Taxation without Representation!' Pak de hooivorken+fakkels!
-
Ton evertsen, wo 08 september 2010 16:00
in reactie op Heerlijk Helder Hoppe
Reageer op Ton
wist je dat niet ?
de bandbreedtes voor de btw % staan ook vast hoor
-
Nee was ik niet van op de hoogte nee, maar wat een aanfluiting. De gelden stormen dan nog niet direct door naar Brussel, maar dat zal ongetwijfeld niet lang meer duren.
-
J J, wo 08 september 2010 17:37
in reactie op Heerlijk Helder Hoppe
Reageer op J
De BTW is gebonden aan Europese regels omdat (practisch) alle EU landen het systeem ken(n/d)en. Om oneigelijke concurrentie tussen ondernemers in verschillende EU landen (prijsverschillen door BTW tarieven) te voorkomen is de bandbreedte gezamelijk vastgelegd.
Dus gewoon de EU die doet waarvoor deze is, een gelijker speelveld creeren in de interne markt.
-
Hoe zat dat ook alweer met een demissionair kabinet en omstreden beslissingen? Dat moet een integer mens als anti-rookmagier Klink toch weten.
-
No Way!!! Geldverslindende rechtse hobby.
-
Nederland verdient helemaal nul-komma-noppes-niets aan de WK. Oud-minister van financiën heeft het sommetje eerder geschetst. De organisatie van een toernooi als het WK-voetbal kost tientallen miljoenen kost die niet terugverdiend worden.
Volgens mij hoeven we ook niet aan de WK te verdienen. Er is een ander doel... mensen willen feestvieren en zuipen, en geloven dat ze de ANDER de schuld kunnen geven als het Nederlands Elftal niet voorbij de groepsfase komt, maar dolblij als WIJ tot in de halve finale komen.
Het is het populistische gebral waar Wilders c.s. wel bij vaart. De voordelen zijn mij volstrekt onduidelijk en voor zover benoemd door de verweerde arrogante voetbalkoppies, heb ik geen interesse. Het massa-geluk is wat mij betreft geen relevante opbrengst waar overheden in moeten investeren.
Als het WK komt hoop ik dat Nederland door een land waar het Islamitsch geloof dominant uit het toernooi gewipt wordt. Ik zie de koppen al voor me.... om je vingers bij af te likken.
-
Misschien dat "we" dan eindelijk die beker eens mogen houden...
Vier maal is scheepsrecht zeg ik altijd.
-
"Er is een ander doel... mensen willen feestvieren en zuipen". Natuurlijk, groot gelijk hebben ze ook.
"Het massa-geluk is wat mij betreft geen relevante opbrengst waar overheden in moeten investeren." Trek dat eens door, dan zie je dat er van dat hele socialisme niets meer overblijft.
"Als het WK komt hoop ik dat Nederland door een land waar het Islamitsch geloof dominant uit het toernooi gewipt wordt." Dat meen je niet echt. Ik denk dat iedereen in Nederland graag ziet dat ons elftal wint.
Alleen wie er voor de kosten moet opdraaien is de vraag. Het is natuurlijk volslagen belachelijk dat iemand als jij die niet van voetbal houdt moet betalen voor dat spelletje. Net zoals het belachelijk is voor iemand als ik die niet van praatprogrammas houdt mee moet betalen voor de publieke omroepen.
-
Rob Geurtsen, wo 08 september 2010 15:42
in reactie op Flipje Tiel
Reageer op Rob
Flipje toch...
Ik hou niet van voetbal?
Niet die bagger die ik vaak zie, maar het spelletje is een verdomd leuk spelletje, en politiek is leuk omdat ik met politiek opgegroeid ben, maar ook omdat het een sport is...
Dat een niet voetballiefhebber zou moeten betalen voor een WK vind jij absurd. Ik niet. Ik betaal me blauw voor die auto van jou, dat wil ik helemaal niet, maar dat hoort er bij als je me elkaar in en landje samen wilt leven en beter af wilt zijn dan alleen. Niet zeiken.
Flipje je leeft hiet echt beter en rijker door een stabiele overheid die zijn burgers niet kan verkrachten en maltraiteren, omdat ernog genoeg democratie is om van tijd tot tijd een signaal af te geven waar de bevolking hen wil of wat ze niet willen. En we hebben media.
Oh ja, TV en praatprogramma's daar betaal ik graag voor, het maakt de samenleving opener.... ook dommer hoor, want die zuipers hangen ook laveloos op de bank met de hand in 'een broek' naar de meest infantiele dromerige programma's te kijken. Overigens worden de publieke omroepen in nederland vooral uit reclame geld betaald. We zijn vrijwel de goedkoopste van Europa.
Tja en als ik naar voetbal kijk heb ik best wel een voorkeur, maar spanje was een verdiende winnaar in een ongelofelijk moeilijke en taaie match. Heb ik getreurd, nee! Ik heb een fantastisch toernooi gezien met heel matig voetbal van nederland.
Nee hoor, ik hoef niet Nederland te zien winnen, mag wel, ik wil mooi en leuk voetbal zien.
-
Mijn excuses, ik trok de verkeerde conclusie over jouw houding tegenover voetbal.
Ik denk dat ik met mijn auto een stuk meer betaal(d heb) dan dat hij kost voor de rest van Nederland. En om samen te leven heb je echt geen overheid nodig die zich overal mee bemoeit. De meest belangrijke omgang met andere mensen gaat gelukkig op vrijwillige basis.
Maar inderdaad, er zijn veel beroerdere overheden. Dankzij de competitie in de politiek komen sommige uitwassen van de scheve machtsverhouding hier niet voor. Toch zou een vrijwillige samenwerking beter zijn dan wat we nu hebben.
-
Dit is een zeer goede zaak!
Een WK zal Nederland veel, heel veel positieve promotie brengen.
We hebben in Nederland een traditie van geldverspillen, zie Betuwelijn en HSL lijn o.a. Wat maken die paar honderd lullige miljoentjes dan nog uit!
nogmaals, dit is een goede zaak voor Nederland!
-
Peter Volta, wo 08 september 2010 15:12
in reactie op Teun de Beuker
Reageer op Peter
Dus deze hobby mag dan weer wel ?
-
Mogen wij dit nu een rechts hobby noemen? Of is dat flauw...
-
Jan L., wo 08 september 2010 15:53
in reactie op Kikker Landje
Reageer op Jan
Nee. Dit is geen rechtse en geen linkse hobby, maar redelijk breedgedragen binnen de Nederlandse politiek.
-
J J, wo 08 september 2010 15:15
in reactie op Teun de Beuker
Reageer op J
Een oprecht rechtschmensch zou een inzameling/sponsorwerving houden om het WK uit private middelen te financieren in plaats van te eisen dat deze linksche hobby wordt gefinancierd uit de zak van de belastingbetaler.
U kunt het er toch niet serieus mee eens zijn dat de Fifa gelukszoekers (ook uit moschlimlanden) uit onze staatsruif potverteren.
-
Flipje Tiel, wo 08 september 2010 15:16
in reactie op Teun de Beuker
Reageer op Flipje
Het is eerlijk als de bedrijven die van die goede promotie voordeel hebben ook de financiering doen.
Hetzelfde geldt natuurlijk voor de Betuwelijn, de HSL, de JSF, de NZ-lijn en alle leuke hobbie-projecten die uit de staatskas gefinancierd worden.
-
Jan B, wo 08 september 2010 15:16
in reactie op Teun de Beuker
Reageer op Jan
Welja, gooi het maar over de balk.
-
Peter Volta, wo 08 september 2010 15:17
in reactie op Teun de Beuker
Reageer op Peter
Het is mij een volslagen raadsel hoe een bieding bij de FIFA terecht kan komen, voordat is afgekaart wat het gaat kosten, wie wat betaalt en hoe dat gefinancierd gaat worden. En wie heeft een legal due diligence gedaan om vast te stellen dat de bieding niet in strijd is met bestaande nationale of lokale regelgeving ? Om een voorbeeld te noemen: wie heeft vastgesteld dat het uberhaupt is toegestaan aan een monument als het Olympisch stadion te sleutelen , en zo ja , voldoet die tijdelijke uitbreiding aan alle veiligheidsvoorschriften ? enzovoort enzovoort.
-
emma de voogt, wo 08 september 2010 16:04
in reactie op Teun de Beuker
Reageer op emma
ja "top"sport is veeeeeelllllll belangrijker dan de zorg voor zieken bejaarden gehandicapten toch?????
-
Nico ., wo 08 september 2010 16:43
in reactie op emma de voogt
Reageer op Nico
jij zegt het.
-
, wo 08 september 2010 14:58
Reageer op
Nou.
Voorlopig willen die gemeenten niet, dus het blijft de vraag of het kabinet bereid is met ons geld al die nonsens op te hoesten........
Maar ja, een kabinet met het CDA aan het roer, dan weet je weer genoeg.
-
Een paar dagen geleden was klink nog de laatste integere man in de wereld der politiek, en nu dit?
-
Nico ., wo 08 september 2010 16:43
in reactie op Hjalmar Hoort
Reageer op Nico
Het kan verkeren natuurlijk..
-
, do 09 september 2010 09:07
in reactie op Hjalmar Hoort
Reageer op
Integriteit en kundigheid zijn twee verschillende zaken.
Moeilijk hé??
-
Arme Ab. Twee nederlagen in een week.
Ja , ik kan nu begrijpen dat hij het bijltje er bij neer gooit.
Ik hoop dat de desbetreffende gemeenteraden begrijpen dat hier niemand op zit te wachten.
-
Wat een knieval... wel 18 miljard bezuinigen, maar de rijke FIFA hoeft niks geen belasting te betalen...
Welkom, in het Nederland van de neo-liberalen.
-
Ton evertsen, wo 08 september 2010 15:02
in reactie op Kikker Landje
Reageer op Ton
nooit geweten dat hij een neo liberaal was, hij is notabene gekickt omdat hij links in de cda zit...
-
Omdat hij moeite met Wilders had, werd Klink in één keer tot links gebombardeerd. Maar is en blijft een CDA lid.
-
emma de voogt, wo 08 september 2010 16:07
in reactie op Kikker Landje
Reageer op emma
ja dat is nou de fijne eerlijke linkse klink
-
, do 09 september 2010 09:08
in reactie op emma de voogt
Reageer op
wie zei er dat Klink links was??
Niemand toch?
Hij is integer, dat is n.m.m. iets anders.
Dat maakte zijn optreden ook zo verbazingwekkend, integriteit verwacht je niet bij het CDA.
-
dat kon nog heel rechts zijn....