-
, ma 19 december 2011 16:40
Reageer op
Hoera.
Vanavond komt de enige echte verkiezing van politicus van het jaar...........
En misschien komen er nog wel een paar * enige echte*, maar dat zien we dan wel weer!
18.15 op 1
-
En wie is het nou werkelijk geworden?? Politicus van het jaar??
Hij was het vorig jaar ook al,................
Ja het is RUTTE!!!
Biertje?
Proost!
-
"Ik hanteer gewoon de algemene definitie: met simplificaties inspelen op de onderbuik van de kiezer en daarbij vooral het ressentiment jegens "de elite" (alles wat met het hoofd denkt) aanwakkeren."
Nee Piet, nu maak je je er wel erg gemakkelijk van af, je lijkt wel een populist met zo'n simplificatie. Ik had je hoger ingeschat. Er bestaat geen 'algemene definitie' , jij geeft jouw definitie. Ik raad je aan eens wat te googelen, bijvoorbeeld:
http://www.encyclo.nl/begrip/populisme
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/politiek/48397-populisme-in-de-politiek.html
-
Piet de Geus, ma 19 december 2011 00:14
in reactie op Simon Broerse
Reageer op Piet
"Ik raad je aan eens wat te googelen"
Heb ik niet nodig. Bovendien, als je goed leest staat de definitie die ik hanteer er meerdere keren in verschillende bewoordingen tussen:
- politieke stroming waarin de rol van de gewone man bij de machtsuitoefening sterk wordt benadrukt
- Populisme is een manier van communiceren waarin eenvoudig taalgebruik en gerichtheid op het volk centraal staan.
- Beweging die gebaseerd is op de tegenstelling tussen de heersende klasse en het volk. De beweging zet zich af tegen de heersende klasse.
Toch niet gek, drie van de vier door jouw gegooglede definities.
-
Jij maakt een selectie uit een aantal kenmerken (er worden er meer dan vier genoemd) en daarmee is het JOUW definitie van populisme.
Laten we ze even na gaan.
- politieke stroming waarin de rol van de gewone man bij de machtsuitoefening sterk wordt benadrukt
Dit is een kenmerk van democratie en geldt dus voor alle partijen. aangezien 'de gewone man' per definitie de meerderheid van de bevolking uitmaakt en democratie machtsuitoefening beoogt door de meerderheid .
- Populisme is een manier van communiceren waarin eenvoudig taalgebruik en gerichtheid op het volk centraal staan.
Hoe lang wordt er niet benadrukt dat de taal gebruikt in de Tweede Kamer ook door 'de gewone man'begrpen moet kunnen worden ? Dat geluid hoor je in alle partijen.
- Beweging die gebaseerd is op de tegenstelling tussen de heersende klasse en het volk. De beweging zet zich af tegen de heersende klasse.
Dat is inherent aan de socialistische ideologie en geldt dus voor elke socialistische partij/beweging. Als jij vindt, dat een socialistische partij altijd populistisch is, dan is de SP populistisch.
Nu noem ìk een paar kenmerken.
-Populistische politici proberen met alle mogelijke middelen de steun van de kiezers te verwerven, zonder zich al te veel te bekommeren om de inhoudelijke kwaliteit van hun voorstellen.
Geldt naar mijn mening wel voor de PVV, niet voor de SP. Voorbeeld: PVV is voor 130km/u en afschaffen ontwikkelingshulp, SP niet. Dit zijn typisch maatregelen bedoeld om de steun van de massa te verkrijgen.
- Populistische partijen hebben geen ideologie. De SP gaat uit van het socialisme, daarop zijn de ideeën voor beleid gebaseerd. De PVV heeft geen ideologische uitgangspunten, of het moet 'vrijheid'zijn. Dit is een loos begrip als je er niet bij zegt welke vrijheid en voor wie (niet voor islamieten die een hoofddoekje willen dragen b.v.)
- vaderlandsliefde.
Socialisme is internationaal georiënteerd. Ook de SP wil samenwerking in Europa, maar wil niet iedere beslissingsbevoegdheid overdragen op een ondemocratisch orgaan op afstand. Je kunt niet pleiten voor meer zeggenschap in je naaste omgeving en tegelijkertijd andere bevoegdheden (b.v. over belastingen, wonen, pensioenen etc) overdragen aan een orgaan dat verderaf staat van de burger dan op dit moment het geval is. De PVV is duidelijk vaderlandslievend, kijk naar het logo, kijk ook naar de immigratiepolitiek.
-
Piet de Geus, di 20 december 2011 00:24
in reactie op Simon Broerse
Reageer op Piet
Leuk dat je een definitie fabriceert die de SP buiten schot houdt, maar ondertussen heb je het kind met het badwater weggegooid: socialisme is populisme geworden en iets als verheffing van het volk is nergens meer te vinden. Daar is "begrijpelijke taal", aanwakkeren van ressentiment en de "gewone man" naar de mond praten voor in de plaats gekomen. Alsof het scheldwoord verTROSsing helemaal vergeten is, net als zo ongeveer de hele sociale geschiedenis.
-
"Leuk dat je een definitie fabriceert die de SP buiten schot houdt.."
Fabriceert ??? Dit zijn óók enkele kenmerken van populisme gehaald uit de sites, die ik je noemde. Je bent blijkbaar niet verder gekomen dan de eerste site. Jij kiest kenmerken , die jouw opvatting over populisme ondersteunen, ik kies andere.
Alleen jij noemt jouw kenmerken de 'algemene definitie' van dat begrip.
Een manier om argumentatie te omzeilen.
Alweer wint jouw afkeer van de SP het van rationeel denken. Valt me van je tegen.
-
Wonderlijk hoe druk iemand zich er over kan maken, dat jongeren Emile Roemer de beste politicus vinden. Helemaal als je bedenkt, dat de SP in wezen alleen de mens centraal stelt en economisch gezien de lasten en lusten eerlijk wil verdelen.
Misschien heeft dat hitje van Adele er ook iets mee te maken. "Rumour has it"... :-)
-
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/3081480/2011/12/18/Loon-Amerikaanse-CEO-s-stijgt-met-36-5-procent.dhtml
-
Home Cinema, zo 18 december 2011 15:13
in reactie op Joop Schouten
Reageer op Home
Stop toch eens met vergelijkingen te maken die helemaal maar dan ook helemaal nergens op slaan. Nederland is de VS niet en de VS is een Nederland niet.
Wel kunnen "wij" veel van elkaar leren! Spijtig maar waar een Nederland zal nooit maar dan ook nooit in staat zijn om een Steve Jobs de ruimte te geven om zijn droom achterna te jagen. Ik noem dit een groot gemis hier in een Nederland...
Een groot gemis binnen de VS is de sociale zekerheid. Ook ik hecht hier waarde aan als rechts balletje! U kunt keer op keer met krachttermen komen die in mijn ogen gewoon nergens op slaan (lees neo- liberaal, voor mij is dit een scheldwoord, zoals u weet)
1,4 miljoen mensen hier in Nederland zijn domweg afhankelijk van uw en mijn portemonnee! Geen enkel land kan dit volhouden als je weet dat onze beroepsbevolking bestaat uit pakweg 7,5 miljoen mensen! Ik voeg hier direct aan toe, de vergrijzing moet nog beginnen!
Als u een tweedeling wilt, dan moet u zich vooral blijven inspannen voor de SP.
Naar de DIRECTE toekomst toe, u laat mensen verzuipen, ik niet!
Ik zeg MEEDOEN, als dit in alle redelijkheid kan, en mogelijk is! En daar ja daar wil ik graag voor betalen.....
De SP staat voor pappen en nathouden, totdat ook ik deze rekeningen niet meer kan betalen...
Allemaal arm is ook heel sociaal is het niet Joop......
-
Waarom wil jij dat iemand stopt met zijn mening te geven?
-
2006: Een kabinet met PvdA, maar vooral SP en CDA was onmogelijk, de informatie door Hoekstra spatte uit elkaar. Een gebruikelijk schouwspel. Eigenlijk, en ik heb een hekel aan Balkenende, maar hij was de enige die eerlijk was over de informatie.
Eerlijk was om te spreken van incompatibiliteit van standpunten, en dat het CDA nooit in een kabinet met linkse meerderheid zou gaan zitten.
Balkenende zei dit frank en vrij. Hij schaamde zich niet voor de waarheid.
Het hele idee van een SP-CDA-PvdA kabinet was onzin, niemand had er zin in, maar ze moesten wel omdat de informatie niet kon doorgaan voordat deze variant was geprobeerd.
Marijnissen door het electoraat gedwongen om de linkse verkiezingswinst te verzilveren baalde als een stekker, en ging dwars liggen, maar deed net alsof hij onderhandelde.
Hij had gewoon, net als Balkenende eerlijk moeten zijn. Waarom was hij dat niet, waarom deed hij mee met het Zwarte Pieten?
Waarom is deze waarheid voor de SP zo moeilijk om toe te geven?
Vraag je dat eens af. Er is niks schandelijk gebeurd. Toch draait de SP erom heen, waarom?
Zelfs nu nog, dit jaar, lopen ze nog te draaien en te interpreteren, zo moeilijk is dit te verteren. Zelfs Frans Timmermans (PvdA) wordt aangegrepen als verkondiger van de enige en echte waarheid (die de SP wil accepteren)
http://rood.sp.nl/nieuws/id/1274
Lees ook de commentaren eronder, eentje snapt het niet zo goed en haalt de kroongetuige uit het verhaal onderuit: "doet zelf graag dingen stiekem".
Mijn vraag, waarom draait de SP om de waarheid uit deze kabinetsformatie heen? Waarom zij Marijnissen niet gewoon dat hij deelname aan een neo-liberaal kabinet niet zit zitten? Want zo is het toch? Waarom draaien en liegen, en hineininterpretieren?
Ik heb een vermoeden. Ik denk dat de SP zelf ook wel beseft dat ze eigenlijk eens moeten regeren, en als het mislukt, er niet een puntje van twijfel over de schuld mag blijven bestaan.
De SP zit wat dit onderwerp betreft gewoon niet lekker in haar vel. En dat zal ook zo blijven. Schuldgevoel richting het electoraat dat al 40 jaar stemt op een partij aan de zijlijn.
Maar ze kan gerust zijn, haar electoraat wil niet dat de SP met neo-liberalen regeert, en volgens het electoraat is iedereen behalve de SP neoliberaal.
De SP wacht gewoon totdat ze een absolute meerderheid hebben.
-
Joop Schouten, za 17 december 2011 23:15
in reactie op mohammed dareisalaam
Reageer op Joop
'Schuldgevoel richting het electoraat dat al 40 jaar stemt op een partij aan de zijlijn.'
Schuldgevoel ?
...
Het is gewoon afwachten ...
De praktijk geeft de richting wel aan.
-
2.Pechtold 3.Rutte 4.Wilders 5.De Jager
Een rechtse tot liberale zege die hun overwinning vanwege een gezonde onderlinge concurrentie te verdelen hadden. En daarbuiten Roemer die blijkbaar als linkse politicus geen concurrentie had van collega's uit eigen hoek. En dat ondanks dat er alleen jongeren zijn bevraagd (slechts ±1600) die daartoe eerst, op eigen initiatief(!), zich hebben moeten aanmelden voor het EenVandaag-jongerenpanel, op de EenVandaag-site (wie komen daar?), wat dus al een beperking impliceert tot een zeker soort jongeren, waarbij ze dan eerst ook nog enige vragen voorgeschoteld kregen voordat ze deel konden nemen. Nee, als ik links was zou ik hier niet al te blij mee zijn. Jong Nederland lijkt behoorlijk te verrechtsen, of anders, en gelukkig geldt dat ook voor een niet onaanzienlijk deel, om zich van de PVV- of SP-populisten te onderscheiden in ieder geval te liberaliseren. Maar gewoon links? You loose.
-
Weet je wat je zo aantoont?
Dat rechts niet tegen zijn verlies kan :-)
Sore Loosers, angstig en onzeker, precies waar het in motel ed Jong over ging :-)
-
Ginger Ted, za 17 december 2011 20:08
in reactie op Ernst Anepool
Reageer op Ginger
Als van de 100% die op de bovenste 5 hebben gestemd er 25% op Roemer hebben gestemd en verder, 22% op Pechtold, 20% op Rutte, 18% op Wilders, en tenslotte 15% op de Jager dan zijn dus 75% van de stemmers van die bovenste 5 rechts, of tenminste liberaal. Trek uit dit heldere sommetje maar je eigen conclusies.
-
Hoewel het niet altijd duidelijk is, zoek ik altijd naar één verschil tussen de Liberaal en Neo-Liberaal.
Ik let op de economische aannames. Zelfbenoemde Liberalen zijn meestal óók neoliberaal. Ze pretenderen en denken sociaal te zijn terwijl ze Ayn Rands horrorbijbel aanbidden.
Een echte Liberaal heeft een hart. De ander niet.
-
Jan B, za 17 december 2011 19:41
in reactie op Ginger Ted
Reageer op Jan
Maar gewoon links?
De SP is de enige nog echt linkse partij in Nederland. Ik wordt trouwens strontziek van die quasi-linkse PvdA en GL figuren die gemakshalve de SP maar even indelen bij de extremistische populisten. De SP draagt een sociaal democratisch geluid uit dat vroeger heel normaal was in Nederland en waar weer steeds meer behoefte aan komt in de huidige tijd. En kom me niet aanzetten met doorgekauwde prietpraat over een maoistisch verleden van de SP want dat had betrekking op een tijd dat bijvoorbeeld GL nog bestond uit (o.a.) de aan Moskou gelieerde CPN terwijl weer andere figuren uit de latere entourage van de partij kind aan huis waren bij het SED-regime in de DDR.
-
Buiten dat het prettig te lezen is dat men nu ook steeds vaker zelf het bij links besmette verleden breed erkend (u dot dat met SP, GL, en PvdA) is het aardig dat u als SP-er blijkbaar het liefst voor een oudsocialistische eenpartij-staat gaat, want de rest is niet echt of in uw woorden quasi-links. Als het niet hoeft laat je die er dus het liefst buiten. Zo kennen we inderdaad het echte socialisme van vroeger.
-
Beste A.N. Randy,
Ik begrijp dat jij Wilders als rechts beschouwt, en Pechtold als liberaal.
Wilders beschouwt Pechtold als linksche kerk, want vind je van dat standpunt?
-
Ginger Ted, za 17 december 2011 23:59
in reactie op mohammed dareisalaam
Reageer op Ginger
Wat dacht je? Wilders is geen liberaal maar een populist die zoals de SP een volksbeweging heeft. Daar moet je niets mee te maken willen hebben. Pechtold kan in een Paarse coalitie, mijn voorkeur, voor een prettige liberale brugfunctie zorgen tussen het voor dat Paars noodzakelijke verband tussen liberaal rechts en progressief links. Progressief wat tenslotte ook een vorm van liberalisme is. Als PVV en SP er maar buiten blijven, net als wat mij betreft conservatief boerenbelang, of ook wel dood water, CDA. Alles wat goed is stroomt, panta rhei, en is dus liberaal of zo u wilt progressief.
-
Ginger Ted, za 17 december 2011 23:59
in reactie op mohammed dareisalaam
Reageer op Ginger
Wat dacht je? Wilders is geen liberaal maar een populist die zoals de SP een volksbeweging heeft. Daar moet je niets mee te maken willen hebben. Pechtold kan in een Paarse coalitie, mijn voorkeur, voor een prettige liberale brugfunctie zorgen tussen het voor dat Paars noodzakelijke verband tussen liberaal rechts en progressief links. Progressief wat tenslotte ook een vorm van liberalisme is. Als PVV en SP er maar buiten blijven, net als wat mij betreft conservatief boerenbelang, of ook wel dood water, CDA. Alles wat goed is stroomt, panta rhei, en is dus liberaal of zo u wilt progressief.
-
Kan me Marijnissen nog herinneren na de opkomst van Fortuin. Het moest allemaal minder bureaucratisch en in de volgende zin moesten er meer rechten voor de werknemer komen ( is meer bureaucratie) Probleem is gewoon dat politici niet weten waar ze het over hebben maar doen alsof dat ze het wel weten.
-
het geweten, za 17 december 2011 15:22
in reactie op Zwarte Piet
Reageer op het
Je kunt ook zeggen: ieder stuk onbenul kan een politicus worden. ;-)
Daarom pleit ik al jaren voor een zakenkabinet, mensen met verstand van die posten die ze beheren.
En als je dat weet dan roep je: huidige politiek weg er mee! ;-)
-
"Kan me Marijnissen nog herinneren na de opkomst van Fortuin."
Ja, dat zat best lekker als lifter op de achterbank van Pimmetje.
-
== Ja, dat zat best lekker als lifter op de achterbank van Pimmetje. ==
...ware het niet dat Marijnissen sinds 1994 kamerlid voor de SP was, en Fortuyn pas in 2001 opkwam (en in 2002 neerging). Verder ga je even voorbij het het feit dat Marijnissen een pesthekel aan Fortuyn en zijn gedachtengoed had en dat ventileerde waar hij maar kon.
-
Piet de Geus, za 17 december 2011 23:54
in reactie op Sjouke Boonstra
Reageer op Piet
Je vergeet gemakshalve dat de SP heel lang op 2 zetels bleef staan en pas stevig groeide toen Fortuyn opkwam. Jan en Pim maakten voornamelijk ruzie over de vraag wie het frame over de puinhopen van Paars had bedacht.
-
Dan zijn die jongeren toch een stuk verstandiger dan die afgunstige rechtse afzeikerds.
-
Ik moet zeggen dat dit mij 100% meevalt van de jongere generatie.
-
ach eerst was het Wilders
punt is dat de SP momenteel gewoon duidelijker is dan wilders
-
Jan B, za 17 december 2011 14:52
in reactie op Nieuw!: Veldman
Reageer op Jan
En en ander geeft blijk van voortschrijdend inzicht bij de jeugd. Dat is al veel waard. Henk en Ingrid hebben dat voortschrijdend inzicht bijvoorbeeld niet.
-
Ik denk dat dat niet het geval is .
Ze kiezen bijna structureel meest aanwezige oppositiepartij .
De conclusie die je dus kunt trekken is dat jongeren niet zo blij worden van de regering.
En dat is ook logisch ; het merendeel heeft niet mee mogen stemmen over de regering terwijl deze regering wel besluiten neemt die hen aangaan.
Je optimisme is mijns inziens dus ongegrond.
-
Daarbij zou het me niks verbazen dat Henk & Ingrid overstappen naar de SP bij de volgende verkiezingen
Polls zeggen niks
Maurice de Hond heeft ze namelijk niet in zijn geselecteerde groepje .
Vandaar ook dat ie er bij de vorige verkiezingen ook zo gruwelijk naast zat met de PVV
-
"En en ander geeft blijk van voortschrijdend inzicht bij de jeugd"
Welnee, net als bij een bepaald slag volwassen kiezers dondert het niet wie de populist van de dag is.
-
Piet, het wordt nu toch eens tijd, dat jij hier jouw definitie van populisme geeft. Dat geschimp op de SP kennen we nu wel van je, maar kom eens met argumenten.
-
Piet de Geus, zo 18 december 2011 16:46
in reactie op Simon Broerse
Reageer op Piet
"het wordt nu toch eens tijd, dat jij hier jouw definitie van populisme geeft"
Waarom denk je dat ik er een eigen definitie van populisme op nahoud? Ik hanteer gewoon de algemene definitie: met simplificaties inspelen op de onderbuik van de kiezer en daarbij vooral het ressentiment jegens "de elite" (alles wat met het hoofd denkt) aanwakkeren.
-
, za 17 december 2011 14:20
in reactie op Jan B
Reageer op
Ik kan met alle geweld en goede wil geen jongere meer worden genoemd, maar wat is het pretiig om mee te maken dat de * jeugd van tegenwoordig* niet en masse geschift is maar hersens blijkt te hebben!!!!
Ik vind dit leuk voor Roemer, en wat mij betreft klopt het voor de volle 100 %.
Ik zie echt in geen enkele partij een betere man.(vrouw)
-
"dat de * jeugd van tegenwoordig* niet en masse geschift is maar hersens blijkt te hebben"
Behalve als ze een paar keer zichzelf in coma hebben gezopen onder de leeftijd van 16. Dat levert gelijk in op de hersenontwikkeling.
-
Censuur Joop, za 17 december 2011 15:47
in reactie op mohammed dareisalaam
Reageer op Censuur
Ja hoor, coma zuipen doet natuurlijk elke jongere.
-
Deden jongeren vroeger ook alleen toen kwam het niet in de krant
-
"Ik vind dit leuk voor Roemer, en wat mij betreft klopt het voor de volle 100 %. Ik zie echt in geen enkele partij een betere man.(vrouw) "
Ben je op zoek naar charisma of naar goede standpunten?
-
Simon Broerse, za 17 december 2011 16:13
in reactie op mohammed dareisalaam
Reageer op Simon
De kracht van Roemer, dat hij charisma heeft èn goede standpunten.
Alleen mensen, die op eigen gewin uit zijn, zullen daar anders over denken.
-
Piet de Geus, za 17 december 2011 19:41
in reactie op Simon Broerse
Reageer op Piet
"De kracht van Roemer, dat hij charisma heeft"
Een Brabantse kastelein met charisma? Tja, er zijn er ook die zeggen dat Wilders charisma heeft. Gelukkig zie ik het niet.
-
, zo 18 december 2011 09:50
in reactie op mohammed dareisalaam
Reageer op
Wat denk jij?
Aangezien ik hier al bij herhaling heb gezegd dat ik niet op het poppetje, maar op het programma stem?
En verder geeft ik geen antwoord op vragen naar de bekende weg.
-
Roemer................
Die zou beter op zijn plaats zijn als,.......................ja ........................ja......................
Kroegbaas. ;-)
Heeft een leuke babbel, dus...................
Punt.
-
, zo 18 december 2011 11:55
in reactie op het geweten
Reageer op
Ja wilders als kroegbaas is een stuk minder leuk, denk ik.
Daar heb je gelijk in.
En persoonlijk vind ik het ook prettig als ik bij mijn kroegbaas niet voortdurend het gevoel krijg dat ik besodemieterd word.
Nog een extra pluspunt dus.
Nee, ik vind Roemer niet charismatisch, denk ik.
Ook niet altijd even leuk.
Maar wel betrouwbaar, bevlogen en eerlijk.
Dat heeft hij voor op alle anderen.
-
Een ding is zeker: de heer Roemer heeft een Hollandse gezag die in Nederland al een tijdje zoek is.
-
En Wilders de slechtste. Nooit in debat, nooit je gezicht laten zien, nooit verantwoordelijkheid afleggen, al je partijpunten inleveren. Het enige wat Wilders is, is twitterkoning. Voor de rest is het een boerenlul.
Roemer inderdaad een totaal ander verhaal. Prima politicus, die met recht zo genoemd mag worden.
-
En Wilders de slechtste. Nooit in debat, nooit je gezicht laten zien, nooit verantwoordelijkheid afleggen, al je partijpunten inleveren.
============
Wel heel voorbarig om Wilders de slechtste politicus te noemen terwijl de gevestigde politiek geen enkel probleem kan oplossen. Je mag tot 45 jaar terugblikken en 3 maatschappelijke problemen noemen die jouw gevestigde politieke partijen opgelost hebben. Je zult er geen 1 vinden. Veel roeptoeteren en niets nada noppes opgelost krijgen. En noem jij dat debatten wat ze in de tweede kamer doen? Heb je het überhaupt wel eens helemaal gevolgd, een kleuterklas doet het echt beter. Zelfs de grootste vijanden van Wilders zien dat niemand ook maar 1 "debat" kan winnen van hem. En dat zie jij allemaal niet? Heb je het verkiezingspamflet gelezen van de PVV om te zien dat ze op veel problemen antwoorden hebben. De beste oplossing vond ik toch bij (voetbal) hooligans op de knieschijven schieten. Een beter oplossing kun jij niet bedenken. Toch? Ook wil ik je nog ff er op wijzen dat de PVV geen deel uit maakt van de coalitie dus alleen maar gedoogd om nog een paar punten te kunnen mee pikken. Meer zit er gewoon niet in, maar dat begrijpt alleen diegene die ook echt iets van politiek af weet. Weet jij er iets van af?
-
Klopt inderdaad wat je zegt eduard, wilders laat nooit zijn gezicht zien en neemt nooit verantwoordleijkheid.
-
Emile Roemer is het gezicht van de oplaaiende klassenstrijd die begonnen is met het wakker worden van hele bevolkingen over hoe we uitgezogen en uitgekleed worden als individu en als bevolkingen van allerlei naties over de hele wereld.
Door wie? Wie dat NU nog vraagt is knettergek en van god los en heeft een IQ van 45.
-
"Emile Roemer is het gezicht van de oplaaiende klassenstrijd"
Dat is dan het einde van de PvdD, want die klassenstrijd heeft kennelijk een nogal vlezig gezicht.
-
, ma 19 december 2011 16:52
in reactie op Piet de Geus
Reageer op
Bah.
Je verlaagt jezelf.
-
Als grapjas kun je geen problemen oplossen. Ik vind het best een aardige vent al zie je de schijnheiligheid er van afdruipen als het over die arme moslims gaat. Hij speelt het spel goed en als je hem vergelijkt met Wilders, vind ik Wilders duidelijker omdat deze die dingen durft te zeggen die Roemer nooit zou durven te opperen. Roemer is geen held maar een lolbroek. En we hebben in deze tijd toch echt een leider nodig met lef.
-
[Als grapjas kun je geen problemen oplossen]
Humor is een van beste probleemoplossers die er bestaan !
-
@Jolige Rogier
Humor is een van beste probleemoplossers die er bestaan !
==================================================
Ja, je hebt gelijk, tegen de inbreker die ik begin dit jaar in mijn huis tegenkwam zei ik ook lachend van dit ga je toch niet meenemen wat je daar klaar hebt staan. Hij kon er wel mee lachen. En zei lachend terug dat ik wel een grapjas was om te proberen hem tegen te houden. Hij kwam bijna niet meer stil en hoopte dat hij zich echt dood zou lachen, maar helaas. Ook tegen de kids zei ik als grapke dat mijn auto al te veel gehavend was om daar nog eer aan te halen. Ook deze lachte me hard uit en stak nog een band lek. Wat hebben we toch gelachen met elkaar, ook toen ze mijn vriendin als hoer uitscholden hebben we echt pijn aan onze buik gehad van het lachen waarna hij nog een steen gooide. Je begrijpt dat we toen helemaal niet meer stil kwamen. De steen raakte mijn vriendin vol op het hoof en je zag het bloed eruit gutsen. Tja, toen hielden we het helemaal niet meer. Die knapen kom ik nog regelmatig tegen en ze zeggen me eindelijk goede dag op hun manier. Van "ha vieze vuile klootzak" En we lachen weer om elkaar. Je moet de humor ook kunnen zien. Toch?
-
Jan B, za 17 december 2011 13:48
in reactie op Eduard Dekkers
Reageer op Jan
Als grapjas kun je geen problemen oplossen.
Ga dat bij de PVV rondbazuinen. Kopvoddentaks, boerenkool met worst etc. Je zou onderhand denken dat de PVV collectief aan het dementeren is.
-
drs Zen, za 17 december 2011 14:19
in reactie op Jan B
Reageer op drs
Dementie is geen fijne aandoening. Vraag het aan partners, familieleden en andere mantelzorgers van dementerende.
http://www.alzheimer-nederland.nl/informatie/wat-is-dementie/dementie.aspx
http://www.youtube.com/watch?v=OvlBd0yAQc8
-
Nee, dementie is geen fijne ziekte. Daarom des temeer reden voor die PPV-figuren er niet mee te spotten en zich gewoon als hersenloos te gedragen.
-
Jan B, za 17 december 2011 19:43
in reactie op drs Zen
Reageer op Jan
Il collecteer ook niet voor niets voor Alzheimer Nederland. Nu jij weer.
-
drs Zen, za 17 december 2011 20:03
in reactie op Jan B
Reageer op drs
Zeg dat dan meteen :-)
-
Emiel gefeliciteerd! Imo ook echt de best overkomende politicus.
Ik vind hem niet de beste politicus, want dat zou ook inhouden imo dat ik het eens zou zijn met zijn standpunten danwel beleid. Dat ben ik niet.
Ik zou wel willen, dat elke politicus van welke gezindte dan ook, zo zou zijn als Roemer. Dat zou denk ik een verademing zijn voor het debat en de polarisatie in dit land.
-
Ik ben het vrijwel met alle denkbeelden van de SP oneens, maar eerlijk is eerlijk: Roemer doet het prima en komt prettig over.
-
drs Zen, za 17 december 2011 13:47
in reactie op Frans Lenaen
Reageer op drs
Zeer bekwaam.
http://www.youtube.com/watch?v=9AiVRvQPwSY
-
Emile heeft al een prijzenkast vol. Afgunst alom.
-
Dat denk ik niet. Er zijn politici die inhoud interessanter vinden dan een optreden bij Linda de Mol.
Die weten dat je populariteitsprijzen niet krijgt voor een goede analyse van de huidige economische situatie.
Emile praat de taal van het volk, en weet de problemen te benoemen.
Maar naast het benoemen is er ook regeringsverantwoordelijkheid nodig om de problemen aan te pakken.
Nog nooit hebben we de SP daartoe concessies zien willen doen.
Het is meer zo'n partij van alles of niets, en als ze niet hun zin krijgen, dan kan hun electoraat dood vallen. Een glas bij de SP is altijd half leeg.
-
Censuur Joop, za 17 december 2011 13:45
in reactie op mohammed dareisalaam
Reageer op Censuur
"Nog nooit hebben we de SP daartoe concessies zien willen doen."
Lulkoek. Vraag dat maar eens aan Bos en Balkenende. Als ze eerlijk zijn dan vertellen ze je de waarheid.
-
Jan B, za 17 december 2011 13:52
in reactie op mohammed dareisalaam
Reageer op Jan
Er zijn politici die inhoud interessanter vinden dan een optreden bij Linda de Mol.
Die vind je dan niet bij de SP. Het overkomt Roemer gewoon. De cameraploeg kwam immers naar Roemer toe en niet andersom. Het contrast met de hossende Job Cohen en al die andere hotemetoten die met enige regelmaat leuk (quod non) staan te doen voor de camera is dan ook groot. Kennelijk begint dat op te vallen, waarvan akte.
-
Kritiek op de een pleit de ander niet vrij.
Politici die de publiciteit overkomt, daar geloof ik, behalve in een incident, niet in.
Ik zie Roemer vaak op de tv, en voor hem Marijnissen ook over Deep Purple en andere a-politieke onzin kleppen. Populisme is lifestyle bij de SP.
En ze doen het goed, Marijnissen had een goede acteur kunnen zijn.
-
Simon Broerse, za 17 december 2011 16:25
in reactie op mohammed dareisalaam
Reageer op Simon
De tijd voor een regering van SP en andere linkse partijen komt er aan. Volgend jaar zullen Henk en Ingrid de gevolgen van de crisis gaan merken. Ook zullen ze zien, dat de PVV daarbij geen uitkomst biedt. Waarschijnlijk zal Wilders ophouden met de gedoogsteun, omdat anders de kiezers massaal weglopen van de PVV. Bij verkiezingen zal er geen mogelijkheid zijn om een regering met de PVV te vormen, zelfs niet als het de grootste partij zou worden. Dan is het tijdperk aangebroken waarbij een coalitie links van het centrum orde op zaken kan gaan stellen. Daarvan moet niet verwacht worden, dat alles meteen beter wordt, wel rechtvaardiger. Het politieke draagvlak zal daardoor groeien.
-
"Dan is het tijdperk aangebroken waarbij een coalitie links van het centrum orde op zaken kan gaan stellen."
Ik vrees dat de SP niet meedoet aan een kabinet met centrumpartijen. Zie mijn reactie bovenin: mohammed dareisalaam, za 17 december 2011 22:42
-
Simon Broerse, zo 18 december 2011 00:19
in reactie op mohammed dareisalaam
Reageer op Simon
Ik heb het ook over een coalitie LINKS van het centrum. Misschien ook met een partij als het CDA erin, als die partij alsnog kiest voor een socialere koers. Uw vooringenomenheid tegenover de SP wat betreft deelname aan een regering wordt weerlegd door het feit dat in diverse gemeenten de SP deel uitmaakt van een coalitie, soms zelfs met rechtse partijen. Bij de formatie van het kabinet Balkenende/Bos/Rouwvoet wilde het CDA niet in zee met èn PvdA èn SP.
Het CDA was bang daarin ondergesneeuwd te worden door links.
-
Zelf dacht ik aan Graus van de pvv. Hij is de enige politicus met een gezonde dosis zelfinzicht. Hij besloot te stoppen bij de commissie De Wit, vanwege ontoereikende competenties. Proficiat.
-
Marq Pas, za 17 december 2011 10:29
in reactie op Stuur Dogger
Reageer op Marq
Ik denk dat de hele Wildersbeweging wel in aanmerking komt voor een lintje, gezien hun enorme prestaties voor het Vaderland.
-
Roemer is niet meer en niet minder dan Helsema van toen, betreft een perfect de oppositie in de Kamer, de heer Roemer en mevrouw Helsema weten precies de belangen van het volk te beschermen en te verdedigen in de Kamer. De PVDA bijvoorbeeld, is absoluut geen opositie partij, maar een partijd van bestuur en beleid maken.
Want als wij de PVDA nu in het kabinet hadden, zijn wij nu veel verder met het beleid dan nu het geval is, want alles bij Rutte _Wilders kabinet faalt bijna of helemaal.
Ik denk dat ik dit keer richting de pomodori ga!
-
Gefeliciteerd Emile. Logische keuze van de jongeren. Jij spreekt aan op een begrijpelijke toon, reduceert complexe kwesties tot een superhelder en relevant verhaal en je hebt humor. Dit zijn de ingrediënten. Afbakken maar :-)
Ben nu ineens nieuwsgierig naar wat grote mensen vinden van hún politicus van het jaar.
Wilders kan het nooit worden, tenzij zijn handlangers massaal aan stembusfraude doen. De man is natuurlijk een rioolpoliticus die het debat steevast ontwijkt en als hij het woord neemt niet verder komt dan ordinair Kamertuig-gedrag.
-
Geweldig Emile, het feit dat de jeugd het ook in je ziet geeft hoop voor de toekomst.
-
Love U Emile.
-
Zegt alles over de teloorgang van het onderwijs. Lachen met Emiel is zoiets als een oudejaarsavond met Seth.
-
Jan B, za 17 december 2011 13:54
in reactie op Piet de Geus
Reageer op Jan
De druiven zijn zuur niewaar. Maar D66 straalt nu eenmaal een nietszeggenheid uit waar kennelijk geen behoefte aan bestaat bij de jongere generatie.
-
Ook mijn idee, Pechtold is een kletsmajoor, geen idee waar de man nu eigenlijk voor staat, behalve voor debatteren.
-
"De druiven zijn zuur niewaar."
Welnee, dat bepaalde bevolkingslagen steeds dommer worden was reeds ingecalculeerd. En nu er 3700 onderwijzers uit het bijzonder onderwijs de laan uitgestuurd worden zal die trend nog wel even doorzetten, dus reken je maar vast arm.
-
Verstand komt met de jaren!
Nee dit is niet aardig van mij.
Roemer lijkt mij gewoon een aardige oprechte vent! En jawel de beste man roept maar weinig weerstand op bij zowel "links" als "rechts" binnen het politieke spectrum. En dit is een kwaliteit!
Maar goed het is en blijft populistisch geleuter. Onze jongeren maken netjes hun opleiding af, zoeken en vinden een baan, en komen er dan achter dat men toch echt in dienst is van SP, lees BETALEN....
Momenteel beschermt de SP onze snoepwinkel, voorbeeld de Wajong, een tweede WAO drama als wij nu geen pas op de plaats maken!
Iedereen moet kansen krijgen om zijn of haar leven zo in te richten zoals men wenst! En ja beste SP vrienden het wordt tijd dat uw partij eens volwassen wordt....
Wat de SP wil heeft iets te maken met, wie heel hard roept dat men zielig is krijgt gratis een zak met geld, afkomstig van juist ja de NETTO belastingbetaler....
Zoals een aantal mensen weten hier op deze site ben ik een zweefteef tussen de VVD en GL! Tenminste als het over de arbeidsmarkt gaat!
Want ja ik wil mensen niet laten verzuipen! Ik wil mensen ook niet kansloos, lees afhankelijk maken van mijn portemonnee...
Gezien de aankomende ramp, die de vergrijzing heet.
Is het toverwoord MEEDOEN, als dit in alle redelijk mogelijk is!
De SP/ PVV/ Pvda schrijven doelbewust mensen af voor politiek gewin, voor mij een feit,
HOEZO SOCIAAL......
-
De SP heeft het beste economische programma.
Juist Rutte zet een negatieve spiraal in werking.
Als je iedereen werkeloos en arm maakt dan gaat je land naar de klote.
Dat is wat de SP heel goed begrijpt en rechts maar niet wil begrijpen.
De hele grap is dat dit scenario van rechts al 100-den keren in de wereld geprobeerd is en overal waar dat gebeurde een economische ramp werd.
Zie hier een voorbeeld: http://pala.be/nl/reportage/web-tv-argentinie-hoe-een-rijk-land-arm-wordt
-
Home Cinema, zo 18 december 2011 00:00
in reactie op Nieuw!: Veldman
Reageer op Home
"De SP heeft het beste economische programma."
Mag ik even lachen!
Wij Nederland, moeten ja MOETEN een stapje terug doen! Ik heb al eerder geschreven hier dat ik dit persoonlijk accepteer!
Maar niet ik herhaal NIET voor het geleuter afkomstig van de SP. Een aantal SP fans hier actief op deze site noemen 2 keer modaal een middeninkomen, blijkbaar nog nooit hun eigen partij programma gelezen....60% inkomstenbelasting, boven de 150.000 euro zelfs 65%. Dit alles om onze snoepwinkel in stand te houden (lees de sociale zekerheid) Want jawel dit geld gaat DIRECT naar de "armen"....
Tip voor de SP fans hier die 2 keer modaal een middeninkomen noemen, geef aub aan giro 70 70 70 171, zoek het zelf maar op. Ik geloof hier in, zonder te geloven...
Ik ken de arbeidsmarkt iets te goed om te weten dat er teveel mensen hier rondlopen die er alles aan doen om een lulverhaal op te hangen om maar niet aan het werk te gaan.
Neem de geschiedenis van WAO eens door, gelijk aan de Wajong nu, de SP zwijgt....Stijging ziektekosten, waarom, waarom in godsnaam mag de burger niet zien wat de kosten voor de zorg inhouden volgens de SP?!
De Sociale werkplaatsen zijn in het bezit genomen door bedrijven die domweg aan concurrentie vervalsing doen, lees met overheidssteun maken de echte graaiers binnen deze bedrijfstak mensen doelbewust kansloos! Ik ken er hier 1 van hier op deze site...Lees links lullen maar rechts vullen.....
Ja JR ik ben bezig geweest om iemand vanuit de SW een echte kans te bieden op een echte baan en een toekomst! Een aardige vent naar mijn menig, maar ik kan mijn EIGEN mensen domweg niet minder gaan betalen dan een iemand afkomstig uit de SW. Met of zonder staats steun dit weiger ik..
IK wil wel, maar ik KAN het niet....
Uw partij schrijft doelbewust af voor politiek gewin....
Nogmaals,
HOEZO SOCIAAL........
-
[waarom in godsnaam mag de burger niet zien wat de kosten voor de zorg inhouden volgens de SP?!]
Omdat beschaafde landen gratis gezondheidszorg hebben .
En Beschaafde landen laten dat al helemaal niet over aan op winst beluste graaiers.
De privatisering van de zorg heeft Nederland in het rijtje van barbaarse landen gevoegd.
Onze politici kennen totaal geen schaamte.
-
niks van waar ,reinste flauwekul,de beste politicus is maxime verhagen,zo gauw die zijn mond open trekt liegt en bedriegt ie,en dat al jaren lang,dan ben je een topper als er steeds mensen op je blijven stemmen.
Emiel Roemer is de EERLIJKSTE politicus en ik hoop dat hij dat nog heel lang blijft ook als hij ooit in een kabinet beland.
-
Natuurlijk heb ik ook gestemd op Emile Roemer hij doet het heel goed duidelijk en niet achterbaks what you see you get! Go go go Roemer
-
het geweten, za 17 december 2011 00:27
in reactie op Jacqueline Wouters
Reageer op het
Een politicus heeft meerdere gezichten.
Als er een camera zichtbaar is of een microfoon dan lullen ze allemaal naar jouw hand.
Kortom: een betrouwbare politicus is er niet.
En die jongeren moeten ook verder kijken, naar het partij programma bij voorbeeld.
Je gaat toch niet op de SP stemmen omdat Roemer zo`n aardige gozer is??
-
"Je gaat toch niet op de SP stemmen omdat Roemer zo`n aardige gozer is??
En waar wordt dat beweert? Er staat toch heel leesbaar: "hij doet het heel goed duidelijk en niet achterbaks"
-
"en niet achterbaks"
Dat zeiden ze van Wilders ook voordat hij een gedoogakkoord afsloot. Waarmee ik niet wil zeggen dat Roemer op Wilders lijkt, maar er zijn wel overeenkomsten.
Het is niet moeilijk om eerlijk en open te zijn als je geen enkele verantwoordelijkheid accepteert.
Als je dan onverhoopt wel enige vorm van regeringsverantwoordelijkheid krijgt, en je moet impopulaire maatregelen nemen om populaire maatregelen gedaan te krijgen, dan zal je toch de achterkamertjes in moeten om stiekem aan handjeklap te doen.
Dat geldt ook voor Roemer.
-
Er zijn mensen die laten hun stem door standpunten bepalen en er zijn mensen die laten zich door de personality van de politicus leiden.
Gek is, maar het kan toevallig zijn, dat je die laatste groep in de extreme politieke hoeken aantreft.
-
Jan B, za 17 december 2011 14:56
in reactie op mohammed dareisalaam
Reageer op Jan
Gek is, maar het kan toevallig zijn, dat je die laatste groep in de extreme politieke hoeken aantreft.
De SP draagt het oude sociaaldemocratische geluid uit. Dat dit door velen tegenwoordig als extreem wordt gezien zegt niets over de SP maar alles over de verloedering die binnen Nederland heeft plaatsgehad (en nog steeds plaats heeft). Kennelijk bent u een exponent van die verloedering.
-
Zo is het Jan. In een maatschappij waarin alle politieke partijen naar rechts verschuiven, kom je automatisch op de linkerflank terecht als je bij je eigen standpunten blijft. Zo zijn de huidige SP-standpunten niet veel verschillend van de PvdA-standpunten onder Den Uil.
En eerlijk gezegd: zelfs de SP is naar rechts opgeschoven, van socialistisch naar sociaal-democratisch. Maar op dit moment is de SP wel de meest linkse partij.
-
Doe je goed Emile van harte.
-
Terechte winnaar. Hij heeft humor maar zegt daarin verweven dingen die er echt toe doen en die hout snijden. 2 factoren die erg belangrijk zijn. Door zijn komst is de groei van de SP mede te danken, en terecht.
-
De Jeugd is de toekomst.
Goed gedaan Emile.
Bedankt.
-
Als ze hun studie af hebben, en een goeie baan stemmen ze anders.
-
Simon Broerse, za 17 december 2011 11:06
in reactie op mohammed dareisalaam
Reageer op Simon
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
-
Thomas Luijben, za 17 december 2011 13:33
in reactie op mohammed dareisalaam
Reageer op Thomas
Ik ben ook afgestudeerd en heb een goede baan, toch ben ik solidair en stem links. Wat een fabeltje kraam je hier uit.
-
, za 17 december 2011 14:03
in reactie op mohammed dareisalaam
Reageer op
Nee, hoor, dat doen ze niet.....zelfs niet als ze gepromoveerd zijn.........
Iedereen heeft recht op eigen frustraties.
-
Duidelijke taal... Geert Wilders vond ik qua duidelijkheid toch echt het minste te wensen overlaten. Zijn oneliner "DOE NS NORMAAL MAN!!". De uitspraak vind ik qua inhoud stupide, maar veel duidelijker dan dit zal het nooit worden.
-
Le Chat Botté, za 17 december 2011 00:18
in reactie op Bijstandskoning van GeenStijl
Reageer op Le Chat
Tsja, kennelijk slaat Wilders' achterbuurtattitude toch wat minder aan onder jongeren dan bij menig volwassene.
Jongeren vinden een luisterend vermogen, duidelijke taal en humor aansprekender dan de straattaal van geestarme Geert.
Er is hoop voor de toekomst!
-
Ach, ze zijn jong en hebben nog een hoop te leren over wat er werkelijk toe doet en wat niet. Dromen kunnen we allemaal, maar een kerel wordt je pas als je het echt gedaan hebt.
-
Begin er dan eens aan!
-
Dat zal Mielekes ego strelen! Maar of het ook veel stemmen oplevert is te betwijfelen.
-
Neeee : Het Een Vandaag Jongerenpanel, dat is iets anders dan `de nederlandse jongeren` .
-
Ben Joosten, vr 16 december 2011 22:29
in reactie op Klaas Blondeman
Reageer op Ben
u hebt gelijk, alleen staat dat nergens, "de Nederlandse jongeren." Er staat "jongeren", meer niet.
Nurks!
-
Huub Geluk, za 17 december 2011 08:13
in reactie op Klaas Blondeman
Reageer op Huub
Idd. Een vandaag is de meeste rechtse actualiteitenrubriek op tv. Altijd populistisch en telegrof. Opmerkelijk dat de enige linkse partij in nl daar een poll wint.
-
Nou Emile.. van harte gefeliciteerd met deze eervolle titel.
-
Om precies dezelfde redenen vond ik in 1992 (toen 24jaar oud) Jan Marijnissen verreweg de beste politicus.
Jammer (of moet ik zeggen gelukkig?) dat de "stem tegen, stem SP!" altijd maar dwars is blijven liggen.
Van draaikonterij zal ik ze nooit beschuldigen, maar als ze in het verleden nou af en toe eens wat water bij de wijn hadden gedaan was het toen misschien best wel wat geworden.
-
, za 17 december 2011 08:16
in reactie op Al Bundy
Reageer op
De kreet stem tegen, stem SP bestaat al ongeveer 15 jaar niet meer.
Hou je het wel een beetje bij?
-
Wat wel dom is .
Het was een goede slogan.
Waar ik pas op afknapte waren die vreselijke reclames met Fosko .
Gadverdamme.
Maar ik stem zowiezo niet op anti-rook partijen
-
Irma Noord, za 17 december 2011 13:27
in reactie op Nieuw!: Veldman
Reageer op Irma
Wel op de hoogte blijven voordat u dingen schrijft graag.
http://www.sp.nl/zorg/nieuwsberichten/6702/090513-recht_op_rookvrije_werkplek_is_iets_anders_dan_algeheel_rookverbod.html
-
Ja dat is uit 2009 dat ze de druk van de verkiezingen voelden .
De VVD heeft namelijk de meerderheid te danken aan hun tabaksbeleid .
Ze waren alleen wat te laat om daarmee te komen omdat ze daarvoor al in de kamer met alle rokersondrukkingswetten meegestemd hadden .
De SP kwam dan ook opdagen in den Haag op het maliveld bij de demonstratie voor rokersrechten en werden toen terecht uitgejouwd .
Tenslotte hadden we de SP meermalen aangeschreven (veel horecamensen waren SP-stemmers) en deze brief van ze gekregen:
[Roken is slecht voor de gezondheid. Voorkomen moet worden dat jongeren beginnen met roken. Er dient een wettelijk verbod te komen op het toevoegen van verslavende stoffen en van smaakmakers die aanzetten tot roken. De ?grijpbaarheid? van tabak moet verkleind worden door de verkoop van tabak te beperken tot tabakspeciaalzaken.
Daarnaast moeten mensen gestimuleerd worden om te stoppen met roken. Ondersteuning bij het stoppen met roken moet daarom vergoed worden in het basispakket. De SP is voor de invoering van rookvrije horeca. Cafés en restaurants mogen wel rookruimtes inrichten, waar alleen niet geserveerd mag worden.]
En hoor je ze nu over roken?
Nee hoor. De repressie van de roker gaat vrolijk door!
Indertijd zijn dus heel veel rokers VVD gaan stemmen die een ander geluid liet horen:
[De VVD hanteert het basisprincipe dat de vrijheid van de één wordt
beperkt door de vrijheid van de ander. Dit principe doet opgeld in het
debat over roken. Meeroken is voor veel niet-rokers op z'n minst
hinderlijk. Daarbij is het ook ongezond.
De VVD-fractie heeft altijd gesteld dat het ons gaat om het terugdringen
van de overlast voor niet-rokers. TNO heeft ons in een bijeenkomst laten
weten dat het met de nieuwe generatie luchtzuiveringssystemen, die zijn
gebaseerd op de systemen die in de industrie worden gebruikt, mogelijk
is om de overlast met maar liefst 90% te verminderen. De
horecaondernemer kan zelf beslissen of hij deze investering doet, of dat
hij zijn zaak geheel rookvrij maakt. De klant heeft dan daadwerkelijk
een keuze, hij kan kiezen voor een zaak waar wel wordt gerookt, maar
waar de overlast voor 90 procent is gereduceerd, of hij kan kiezen voor
een geheel rookvrije horecagelegenheid.]
Dit VVD-systeem (waar ik ze nu nooit meer over hoor trouwens) werd gebruikt toen ik twee jaar geleden in Madeira was . Roken mocht mits er een goede ventilatie was.
-
Hoe wil jij dan in een café voor je personeel een rookvrije werkplek aanbieden als je klanten roken?
-
Dat kan in principe wel .
Maar waarom zou je moeilijk doen als je als barman zelf rookt?
Dat is het geëtter .
Ik als rokende barman moest met mijn rokende klanten wijken voor niet-rokers die niet kwamen opdagen omdat nietrokers niet van donkere rocktenten houden .
En al zouden ze wel zijn gekomen ik ga als roker toch niet voor nietrokers een bar runnen terwijl mijn vaste klanten roker zijn?
Wat is dat goddomme voor belachelijks!
-
"Maar waarom zou je moeilijk doen als je als barman zelf rookt?"
Dan moet je een café hebben waar nooit iemand anders achter de bar staat. Ook vrijwilligers en echtgenoten en kinderen vallen onder de ARBO-wet.
Als ze dat zouden controleren zouden heel veel kleine cafés weer direct een rookverbod krijgen opgelegd.
-
Toen men 25 zetels won onder diezelfde Marijnissen, lag het CDA dwars in de onderhandelingen voor een nieuw kabinet. Niet de SP. Verhaal is vrij bekend.
-
Er staat al eeuwen een cordon sanitair om de SP terwijl de PVV gewoon vrolijk het centrum van de macht in huppelt.
Beter Fascisten en Racisten dan die vieze Communisten denkt men in den Haag
-
Ik denk eerder dat de SP een cordon sanitair om de rest van de wereld heen legt.
-
Ben jij stil blijven staan? Of ben je gegroeid en heb je bepaalde denkbeelden aangepast waar nodig?
-
Ja, daar kan ieder nog wat van leren. Je hoeft het niet altijd met hem eens te zijn. Maar toch.
-
de beste politicus van het jaar VOORAL omdat je met hem kan lachen. Blij dat deze jongeren nog geen stemrecht hebben.
-
, za 17 december 2011 08:16
in reactie op Pieter Verschuren
Reageer op
Je hebt op je achttiende wel stemrecht, hoor.
En dan hoor je ook nog tot * de jongeren*.
-
ja belachelijke leeftijd .
12 jaar zou realistischer zijn
-
, za 17 december 2011 13:59
in reactie op Nieuw!: Veldman
Reageer op
Je drijft weer over, Jolige............Op zich wel geestig, maar mijn oudste kleinzoon is 13 en heeft, ook na regelmatige bevraging mijnerzijds, echt geen flauw benul omtrent politiek.
Maar hij kan me wel mijn pc repareren!!
-
er zijn genoeg mensen die hier posten 50+ die ook geen flauw benul hebben .
Jouw kleinzoon heeft een excuus
Waarom zou het hem boeien als ie geen inspraak heeft?
Er worden beslissingen gemaakt die jongeren direkt treffen . Daarom hebben ze stemrecht nodig !
Er zijn landen waar 16 de grens is .
Dat is al een stuk verstandiger
Ik wist op mijn twaalfde in ieder geval meer dan Aert Willem D'Olbach nu weet dus ik zie geen enkele reden waarom dat nu anders zou zijn.
-
Ik kan het eigenlijk best goed met je eens zijn. Zeker in het geval dat jij als voorbeeld noemt. :)))
-
Vervolg -
Zo zitten jongeren in de klas bij die straatterrosisten en hangjeugd, kennen zij de wijk beter als welke volwassenen dan ook en weten veel meer van wat er gaande is .
Zijn ze niet afgestompt door carriere en ouderschap.
Durven ze radicale ideeën over milieu en maatschappij te verzinnen en hebben ze niet het sociale keurslijf van de volwassen maatschappij.
Ze zien de problemen van hun ouders vanuit een geheel ander perspectief en de problemen in het onderwijs. Ze mogen geen auto rijden dus hebben een andere kijk op het verkeer en geld hebben ze meestal ook niet al te veel en zeker geen aandelen om zich druk om te maken.
-
En daarbij .
Wat zij men indertijd toen het algemeen mannenkiesrecht ingevoerd werd :
Dat arbeiders te dom daarvoor waren
En bij het algemeen vrouwenkiesrecht :
Dat vrouwen daar te dom voor waren
En bij de verlaging van de leeftijdsgrens (2x) dat jonge mensen te dom waren
In bepaalde landen hebben ze het zelfs over negers gezegd
Altijd hetzelfde excuus waarom een groep geen stemrecht zou mogen hebben.
En ik was nog vergeten ; wat zeiden ze toen de koning zijn alleenrecht verloor ....
En wat zeiden ze toen men de bijbel in de volkstaal geen schrijven en prediken ?
Altijd zijn de mensen te dom voor inspraak voor de mensen die dat wel hebben!
Deze maatschappij bestaat nu eenmaal ook uit jongeren, vrouwen, armen, negers en laaggeschoolden .
Ik zie niet in waarom we een groep waar we heel veel over praten en wie we steeds meer als volwassenen behandelen aangaande verantwoordelijkheden zouden uitsluiten.
Met die redeneertrant zaten de vrouwen nu nog achter het aanrecht
-
, ma 19 december 2011 16:45
in reactie op Nieuw!: Veldman
Reageer op
Lieve Jolige....mijn kleinzoon is 13, heeft totaal geen interesse in politiek omdat hij inmiddels via mij(ons) weet dat het totaal geen zin heeft je daar druk om te maken.
Hij vindt het supergeweldig op school, sport zich een slag in het rond en is op IT gebied de wereld vooruit......
Er zijn namelijk kinderen die het L E U K vinden op school.
(Ik was er daar destijds één van).
Jouw ervaringen zijn namelijk niet maatgevend, weet je.
-
"mijn kleinzoon is 13, heeft totaal geen interesse in politiek omdat hij inmiddels via mij(ons) weet dat het totaal geen zin heeft je daar druk om te maken."
Je weet de weerzin van je nazaten wel weer op een voor jou erg voordelige manier uit te leggen...
-
precies!
-
Mijn vriendin , Iraanse, heeft vanwege haar verleden van haar vader geleerd dat politiek iets verschrikkelijks is waar je je ver van moet houden.
Die zijn gevlucht voor de Ayatollah.
Heel begrijpelijk .
Maar uiteindelijk lag ik ziek in bed naar een paar nachten occupy - voor HAAR rechten en toekomst - zelfs voor de toekomst van ons kind mocht ik toch nog vruchtbaar blijken!
Als burger heb je niks te vertellen maar de moed opgeven is nooit de oplossing!
Vrijheden en rechten zijn altijd zwaar bevochten !
Die strijd zal generaties door gaan .
Als je je kop in het zand steekt veranderd er zeker niks!
Ontwaakt kleinzonen der aarde !
-
Klopt . Sommige slaven vonden slavernij ook leuk .
Het is een principekwestie
Er waren ook massa's vrouwen tegen het vrouwenkiesrecht ; die zijn er zelfs nog steeds (SGP)
Dat er mensen zijn met een stockholmsyndroom dient niet de maat der dingen te zijn.
Het gaat gewoon om wat rechtvaardig is .