14 mei 10 16:39 Reageer (100) Politiek RSS

Jack de Vries: 'Twexit'

[Video] Balkenende onthield De Vries steun ... buitenechtelijke affaire breekt CDA-spindoctor op … treedt af als staatssecretaris van Defensie … man achter 'normen & waarden'-strategie trekt zich terug uit actieve politiek

De Vries, de man die wordt gezien als de motor achter de verkiezingsoverwinningen van Balkenende, raakte in opspraak nadat RTL Boulevard onthulde dat hij door zijn echtgenote uit huis was gezet wegens een buitenechtelijke verhouding met zijn adjudant. Hij legde daarop al eerder zijn publieke campagnewerk voor het CDA neer. Nu legt hij zijn functie als staatssecretaris van Defensie en trekt hij zich terug uit de actieve politiek.

De Vries staat 15e op de kandidatenlijst van het CDA maar zal na 9 juni zijn Kamerzetel niet innemen. Hij stelt dat de publicitaire druk zijn functioneren onmogelijk maakte. Bovendien wil hij zijn partij niet in de problemen brengen met de commotie. Gisteren nog eiste de militaire vakbond AFMP/FNV zijn aftreden.

Jack de Vries twittert:

Zoals we op twitter zeggen: twexit. Dank voor alle steun van de vele volgers de afgelopen dagen!

Demissionair staatssecretaris Jack de Vries heeft vandaag een verklaring afgegeven. Dit is de integrale tekst:

"Hierbij maak ik bekend dat ik de minister-president en de minister van Defensie heb laten weten af te zullen treden als staatssecretaris van Defensie. Deze beslissing houdt daarnaast in dat ik me zal terugtrekken uit de actieve politiek en na 9 juni geen zitting zal nemen in de Tweede Kamer.

Ik ben tot deze beslissing gekomen mede vanwege de voortgaande publicitaire druk. Deze legt een onevenredige druk op mijn naaste omgeving.

Bovendien wil ik voluit een ambassadeur zijn voor het ministerie van Defensie en de mannen en vrouwen van de krijgsmacht. Zij hadden en hebben mijn volledige steun. Het is een groot voorrecht geweest drie jaar met en voor hen te kunnen werken. Ik heb willen strijden voor hun draagvlak en wil daar nu geen afbreuk aan doen.

Ook geldt het partijbelang. Ik heb veel aan de partij te danken en wil ook het CDA niet langer met deze discussie belasten.

Politiek is mijn passie, maar het kan en mag niet meer ten koste gaan van datgene waar het echt om draait in het leven: je verantwoordelijkheid voor de mensen die je liefhebben.

Dat dit alles is gebeurd is mijn eigen verantwoordelijkheid. En die neem ik dan ook."

(einde verklaring)


In EenVandaag constateerde politiek commentator Kees Boonman dat Balkenende weigerde het voor De Vries op te nemen. Hij noemt het vertrek extra pijnlijk omdat De Vries voor zichzelf een grote carrière zag binnen het CDA na het vertrek van Balkenende.

Update 19:35 Er wordt hard geoordeeld over De Vries. In de Volkskrant stelt Jan Kleian van de vakbond ACOM dat De Vries van hem niet had hoeven opstappen wegens de affaire maar dat hij een 'waardeloze staatssecretaris' was:

Kleian oordeelt zo negatief over het functioneren van De Vries omdat de bewindsman geen oog zou hebben gehad voor veteranen, geen genderbeleid voerde en zich onvoldoende inspande voor diversiteit binnen Defensie. ‘Zijn beleid raakte kant noch wal. Hij deed populistisch, maar er gebeurde niets. Hij was een echte ‘spindoctor', volstrekt incapabel’, zei hij vrijdag over de vroegere woordvoerder (spindoctor) van het CDA.


Het CV van Jack de Vries:

Jack (J.G.) de Vries werd geboren op 25 juli 1968. 

Na het VWO studeerde De Vries van 1986-1992 Politicologie aan de Vrije Universiteit van Amsterdam. Vervolgens deed hij de opleidingen NGPR-A en NGPR-B.

In 1987 trad hij aan als medewerker bij de CDA-gemeenteraadsfractie Amsterdam. Vanaf 1989 was hij 3 jaar persoonlijk medewerker van CDA-Tweede Kamerlid drs. H. Koetje.

Vanaf 1993 werkte De Vries als officier voorlichting/journalist bij de Koninklijke Landmacht. Eerst als dienstplichtige, later als Beroeps Bepaalde Tijd. Na de officiersopleiding bij de cavalerie (SROC) en de opleiding tot officier aan de Koninklijke Militaire Academie te Breda werd hij gestationeerd bij het Nationaal Commando in Den Haag.

In 1995 begon hij als Hoofd Communicatie bij Stichting Philadelphia Zorg. Een landelijke organisatie die zorg en begeleiding biedt aan mensen met een verstandelijke handicap. 

In 1997 kwam De Vries terug bij het CDA. Tot 2002 werkte hij achtereenvolgens als Hoofd Voorlichting van de Tweede Kamerfractie, woordvoerder van de fractievoorzitter en partijleider, achtereenvolgens: Enneus Heerma, Jaap de Hoop Scheffer en Jan Peter Balkenende. Vervolgens werkte hij tot 2005 als politiek assistent van de minister-president op het ministerie van Algemene Zaken.

De Vries werd in 2005 aangesteld als landelijk campagneleider van het CDA, ten behoeve van de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2006, de Provinciale Staten verkiezingen van maart 2007 en de landelijke verkiezingen van november 2006. Daarna werkte hij als adviseur van de minister-president, en was hij tevens projectleider voor de “eerste 100 dagen van het kabinet Balkenende IV” en het opstellen van het beleidsprogramma “Samen werken aan Nederland”.

In 2007 begon De Vries als associate partner bij Boer & Croon Corporate Communication, waar hij communicatieadviseur was op het gebied van reputatiemanagement.

Sinds 18 december 2007 is hij staatssecretaris van Defensie in het vierde kabinet-Balkenende.

Jack de Vries is getrouwd met Harriët. Ze hebben 2 zonen.

Laatste Reacties (100) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • YggY ..., zo 16 mei 2010 12:18 Reageer op YggY

    YggY

    Hoezeer we hier te maken hebben met een mediastrateeg bleek me toen ik vanmorgen een artikel las in zomaar een maandblad.

    Als je als politicus een slecht bericht te vertellen hebt doe dat dan op een moment dat het nieuws overheerst wordt door een nog slechter bericht.

    Dus kwam onze Jack met slecht nieuws toen er nog slechter nieuws was in casu een nationale vliegramp.

    Wat ons Jack ook is of is geweest maar mediastrateeg is hij voor het leven.

  • Aert Willem d'Holbach, zo 16 mei 2010 12:34 in reactie op YggY ... Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Als u alle strategische tips op een humoristische wijze tot zich zou willen nemen, kan ik van harte de film "Wag the Dog" aanbevelen.

  • Zjen Zen, zo 16 mei 2010 12:53 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Zjen

    Zjen

    Dat was een hilarische film Aert.
    En hele zwarte humor.

  • Piero Paro, zo 16 mei 2010 15:08 in reactie op YggY ... Reageer op Piero

    Piero

    Het nieuws van Jack op RTL-Boulevard was eerder dan de vliegramp. Gaat dus in deze niet op.

  • YggY ..., zo 16 mei 2010 15:39 in reactie op Piero Paro Reageer op YggY

    YggY

    Ik had het over de mededeling van een politicus en niet het commerciële braaksel van onze nationale rampenzender

  • Jager Verzamelaar, za 15 mei 2010 23:47 Reageer op Jager

    Jager

    Ik ben geen fan van die man

    Maar waar een man zijn piemel in steekt valt naar mijn idee onder het privé domein van een mens (en in dit geval zijn vrouw)

    Smullen?

    Ik heb deze logica nooit begrepen (ok als de piemel in een kleuter gegaan was dan was het een ander verhaal)

    Ik ga niet akkoord met deze goedkope truc iemand te demoniseren (en geloof me, ik haat die vent, zelf niet vies van het zwartmaken van anderen)
    Bill Clinton was ook in crisis omdat hij zijn leuter ergens anders in stak dan die lelijke trol van een Hilaria (de gesel van de derde wereld inmiddels)
    Poten af van iemands privéleven
    En piemels zijn voorzover ik weet heel privé

  • Dik Brix, za 15 mei 2010 17:47 Reageer op Dik

    Dik

    Terecht. Als hij dat na het bekend worden van de relatie meteen had gedaan, met erkenning fout, dan was de publiciteit minder geweest en hem waarschijnlijk ook minder zijn aangerekend.

    Maar waarom De Vries nu ook meteen zijn kamerzetel opgeeft, is mij onduidelijk.
    Waarom zou hij de politiek uit moeten?
    De misser had te maken met zijn functie, met overtreding eigen regels, eigen verhaal.
    Nu wordt het een omslag van 180 graden: eerst niks aan de hand, nu ineens niks meer.

    Het kan zijn dat de Vries door alle heisa, ook privé, nu even de draad kwijt is.
    Waarschijnlijker lijkt me, dat er inmiddels een andere oplossing is gevonden op langere termijn: crisismanagement van het CDA, vooral onder de tafel.
    Ben benieuwd welke dat is.
    Want dat de 'publicitaire druk' de reden zou zijn geweest, geloof ik niet.
    Omgaan met dat soort 'druk' is juist zijn vak en daar is hij heel goed in.

    Overigens verbaast het mij dat nogal wat van de reageerders op internet die de eis van opstappen De Vries als 'moralistisch gezever' omschrijven (hoe onjuist die omschrijving ook is), er blijkbaar geen enkel probleem mee hebben dat de adjudant vaak zonder meer wordt weggezet als 'golddigger'. Ook hier op Joop.nl.
    Dat lijkt mij ook nogal 'moralistisch', maar veel negatiever: de man als slachtoffer van de bewust opgezette verleiding voor status en geld.
    Alsof de adjudant zelf niet net zo goed slachtoffer is van dit hele verhaal.

    Sterker nog: ik ben van mening dat de naam van deze adjudant er niet toe doet en ook niet naar buiten had moeten komen. Het gaat om de misser van De Vries.
    Bovendien: stel dat zij een klein dikkerdje was geweest met bril, vlechtjes en kniekousen, was zij dan omschreven als 'golddigger'?
    Pure beeldvorming en nogal triest.

  • YggY ..., za 15 mei 2010 17:54 in reactie op Dik Brix Reageer op YggY

    YggY

    Bovendien: stel dat zij een klein dikkerdje was geweest met bril, vlechtjes en kniekousen, was zij dan omschreven als 'golddigger'?
    ............................
    Nee, dan hadden we haar Pippi Langkous genoemd.

    Of Pluk van de Petteflet.

  • Paula Pop, za 15 mei 2010 19:03 in reactie op Dik Brix Reageer op Paula

    Paula

    Jij oordeelt toch ook over de Vries naar aanleiding van verhalen uit de media? Nou, dan kun je de adjudant een golddiggertje noemen, want dat is ook een verhaal verspreid via de media.
    Slachtoffer is ze al helemaal niet. Deze dame gaat welbewust een relatie aan met een getrouwde man. Als dat gevolgen voor haar heeft, kan ik niet anders zeggen dan: eigen schuld, dikke bult.

  • YggY ..., za 15 mei 2010 19:30 in reactie op Paula Pop Reageer op YggY

    YggY

    dikke bult.
    ..............
    Weet jij misschien iets wat wij nog niet weten.

    Het zal toch niet ....

  • Paula Pop, za 15 mei 2010 20:07 in reactie op YggY ... Reageer op Paula

    Paula

    Nee Ygg, golddiggers zorgen er wel voor dat de buit eerst geheel binnen is voor er kleine golddiggertjes worden gemaakt. In dit geval zal ze er weer vandoor gaan.

  • Dik Brix, za 15 mei 2010 21:49 in reactie op Paula Pop Reageer op Dik

    Dik

    Paula,

    De verhalen in de media over JdV zijn gebaseerd op feiten die JdV ook heeft erkend en op wat hij zelf zegt over zijn opstappen.
    Daar kan ik een mening over vormen, zonder dat ik enig oordeel geef over de emotie van JdV en zonder die te kennen. Hij is bovendien een publiek figuur, die regelmatig de publiciteit zoekt met zijn ideeën en motivaties. Ik kan dus ook speculeren over de mogelijke motivaties van CDA en JdV in deze laatste ontwikkelingen op basis van verleden.

    De verhalen over de adjudant zijn slechts ideeën, zonder onderbouwing, die betrekking hebben op motivatie die niemand kent. Zij heeft over deze situatie niets gezegd en ook in verleden de publiciteit niet gezocht.
    Bovendien: een relatie met een getrouwde man is misschien niet snugger, maar bestempelt de vrouw daarom niet tot golddigger.

    Wbt mijn opmerking over 'net zo goed slachtoffer': ik bedoelde dat als omgekeerde van het verhaal over JdV: als hij 'slachtoffer' is, is zij dat ook.

    En dat 'eigen schuld, dikke bult' verhaal: ik wordt een beetje moe van dat schuldverhaal. Het is gebeurd, punt.
    Trek de consequenties, meer niet.

  • Paula Pop, za 15 mei 2010 22:27 in reactie op Dik Brix Reageer op Paula

    Paula

    Golddigger slaat op de keuze van haar partners. Het interesseert me verder geen zier wat die mensen doen, maar als je er lekker over mag babbelen op Joop.nl, hoef ik echt niet volgens het boekje te reageren.
    Als je met een discussie meedoet, kun je bij geen enkel onderwerp alleen op feiten afgaan, want dan drogen alle discussies meteen op. Een beetje sappig mag toch wel? Mevrouw zal in het echie wel ergere opmerkingen krijgen.
    Voor mij einde onderwerp!

  • YggY ..., za 15 mei 2010 22:40 in reactie op Paula Pop Reageer op YggY

    YggY

    Ik weet niet of "een beetje sappig" wel zo'n goede woordkeuze is.

    Sorry, ik kon het niet laten.

  • YggY ..., za 15 mei 2010 14:47 Reageer op YggY

    YggY

    En deze is voor alle drie

    Als ik met jou en jij met mij
    Als wij als wij eens bleven jij en ik
    Als wij als wij
    Eens bleven

    Als niet de angst geboren was
    Van jou om mij van mij om jou
    Dat wij niet zouden blijven
    Was ik met jou en jij met mij
    Was jij en ik was wij
    Was eeuwig wij gebleven
    .................
    Liselore Gerristen

  • Gesus , za 15 mei 2010 14:35 Reageer op Gesus

    Gesus

    En deze is voor zijn vrouw.




    Zonder jou.
    Zonder jou, zonder mij.
    Zonder liefde, zonder haat.
    Zonder jou aan mijn zij.
    Zonder spijt, zonder berouw.
    Zonder mij, zonder jou.

  • Gesus , za 15 mei 2010 14:32 Reageer op Gesus

    Gesus

    deze is voor jack

    Move on.

    In time lay the awnsers to the pain of today.
    Feelings that weren`t shared today desolved into tomorrow.
    Crying an impossibillity due to an emotional breakdown of all systems.
    Braindamage it feels like braindamage.
    Then after you`ve lost everybody you kwow,
    the emotions that you had will also go.
    Sometime`s feeling the sweetness of the memory.
    Holding on to them as the treassure of your childhood.
    Allways on the run for dissapointments that are trown at you.
    Reflecting the actions you undertook in your poole of innocence.
    Drowning in a lake of guilt and bitter revenge.
    Abandon by your hope`s and ideals that sneaked away into a dark night.leaving you with nothing to build your life upon.
    Maybe then it`s time to move on.

    met vriendelijke groet Gesus.

  • N van Gogh, za 15 mei 2010 12:03 Reageer op N

    N

    Ach, wat maken we ons weer druk.
    a.s. maandag wordt bij Knevel en van de Brink alles wel weer rechtgetrokken. Veel CDA en Christenen zullen langskomen en jullie betichten van valsheid naar een mens die een foutje maakte.

  • de_gewone man, za 15 mei 2010 11:27 Reageer op de_gewone

    de_gewone

    Onbegrijpelijk, de adjudant is een golddigger en Jack's testosteron gedreven acties worden vergoeilijkt. Hier is veel meer aan de hand en het valt me tegen dat de Joop reageerders niet echt veel verder komen als de Telegraaf en GeenStijl reaguurders.

    De kring rondom Jack is al veel langer op de hoogte van deze affaire, tot deze kring behoort de top van het CDA dus ook onze demissionaire Minister President J.P. Balkenende, M. Verhagen, A. Klink enz... Dit zijn dus mensen die lange tijd hier niets aan gedaan hebben. Waarschijnlijk hebben ze tegenover de echtgenote van Jack bij diverse ontmoetingen, die er beslist geweest zijn, mooi weer gespeeld. Arme vrouw, nu te moeten ontdekken dat je een groot deel van het afgelopen jaar niet alleen door je man maar ook door een hele groep vrienden, bekenden, relaties bedrogen bent. Dit zijn dus de mensen die normen en waarden, fatsoen moet je doen, preken. Dit zijn dus ook de mensen die hernieuwd een gooi naar de gunst van de kiezer willen doen om ons land te leiden. Volstrekt onbetrouwbare groep die het draaien, misleiden en ronduit liegen en bedriegen tot kunst hebben verheven.

    Een ander punt is dat Jack, in de fase voordat hij er door zijn echtgenote uit is gesodemieterd, op een heimelijke manier vanalles aan gedaan heeft om zoveel mogelijk quality time met zijn adjudante te creëren. Dit houdt in zoveel mogelijk van huis weg, dus op kosten van de belastingbetaler allerlei "zakenreizen" met de nodige overnachtingen in zeker niet de minste hotels. Dit moet ook beslist zijn opgevallen in de kring rond Jack en niet alleen bij de CDA-ers.

    "De ministerpresident verklaarde dat hij geen signalen heeft gekregen dat zijn vertrouweling chantabel zou zijn geweest door de buitenechtelijke relatie met zijn adjudant. ?Niets van gemerkt?, aldus de premier. "
    Wat een ondermaatse reactie van onze premier. Natuurlijk ben je chantabel als je een dergelijke affaire hebt en deze voor vrouw en kerkgenootschap verborgen houdt. Of zou hij echt denken dat de mensen van Lockheed en/of Amerikaanse inlichtendiensten hier geen weet van hebben gehad, of verkeerd hij in de veronderstelling dat Lockheed en/of Amerikaanse inlichtendiensten van dergelijke kennis geen gebruik maken?

    Nee al met al zeker geen privezaak.

  • Home Quest, za 15 mei 2010 12:33 in reactie op de_gewone man Reageer op Home

    Home

    Beleef het mee met privé....

    Wat ik wil weten van het CDA, en iedere andere politieke partij wat hun gedachten zijn over hoe een Nederland verder moet. Keuzes MOETEN wij maken. Pijnlijk wordt het als de gewone man niet meer kijkt naar de inhoud. Modder gooien is blijkbaar een stuk eenvoudiger...

    Ps, geen CDA-er toch echt actief lid van de VVD, zo hoef ik geen zieltjes te winnen. Onethisch, laf en verwerpelijk....

  • zorba de griek, za 15 mei 2010 11:23 Reageer op zorba

    zorba

    Door het vertrek van de Vries zal Verhagen wat meer op de voorgrond treden namens het CDA. Verhagen lijkt me een prima vervanger.

  • Mat Salleh, za 15 mei 2010 11:55 in reactie op zorba de griek Reageer op Mat

    Mat

    Ik vraag het me af, Verhagen wordt uit de wind gehouden, hij gaat namelijk Balkenende op 10 juni opvlogen. Die treedt dan af want de CDA gaat de verkiezingen verliezen en Balkenende gaat alleen voor het premierschap. Twexit Balkenende dus. Een gematigd profiel voor Verhagen in de campagne is dan prettig, dat maakt de onderhandelingen soepel straks. Daarom was de rol van de Vries ook zo belangrijk in de CDA verkiezings campagne, die stond toch al bekend als een gladjanus dus die mocht de nare dingen zeggen.

  • Hugo Freutel, za 15 mei 2010 11:19 Reageer op Hugo

    Hugo

    De mediacratie legt een vergrootglas op de beeldvorming van politici die in die in het middelpunt van de belangstelling staan , met alle voor en nadelen van malus of bonus profilering van de dames en heren.
    Een pijnlijke beslissing leek onafwendbaar voor Jack.
    Zeker als hij een partij vertegenwoordigd die ( familie )normen en waarden tot norm heeft verheven.
    Rouwig om het vertrek van Jack?
    Nee, een propagandist van geweld met G20 oogmerk minder.
    Kapitale inschattingsfouten ( voor rekening van de gemeenschap ) van het CDA:
    JSF, Irak, Afghanistan, kredietcrisis.

  • Bernie Whistler, za 15 mei 2010 09:08 Reageer op Bernie

    Bernie

    Jack's vrouw had natuurlijk van zijn onbetrouwbare inborst kunnen weten toen Jack zijn maat Balkenende opnieuw de regering in elleboogde door opponent Bos apert en professioneel liegend neer te zetten als draaikont en meer leugens verspreidde. Dat zet niet alleen kwaad bloed, maar legt tegelijkertijd een nogal onfrisse karaktertrek bloot. En dan, wakker worden in huize De Vries op zondagochtend met een verraderlijke pofadder naast je in bed en je afvragen of hij jou al aan het verraden is. De gluiperd bleek al druk doende.

    Begrijp me goed, ik heb niet noodzakelijkerwijs iets tegen het fenomeen vreemdgaan en weet dat volledige volksstammen zich daar overtuigd en met hart & ziel aan overgeven. Maar voor een CDA-topper die zich als ethische moraalridder profileert, het navenante gedachtegoed representeert en zich tegelijkertijd liegend en bedriegend langs pluche, matrassen en camera's manoeuvreert ken ik geen genade. Pek & veren en nooit meer terugkomen.

  • Piero Paro, za 15 mei 2010 08:05 Reageer op Piero

    Piero

    Helemaal mee eens! De Amerikaanse president 'mag' het blijkbaar wel, en Clinton was echt niet de eerste! En wat denk je van de Oranje's ? Waten dat altijd van die brave jongens? Daar zijn zelfs buitenechtelijke kinderen! Maar dat mag wel! Lekker hypocriet allemaal. De Vries is gewoon aan de schandpaal genageld omdat het voor sommigen politiek beter uitkwam.

  • Renée Olsthoorn, za 15 mei 2010 08:56 in reactie op Piero Paro Reageer op Renée

    Renée

    Clinton heeft zich nooit laten verleiden tot moralistische praatjes en dito slogans. Verder is Clinton er behoorlijk voor gestraft. De impeachment heeft het niet gehaald, maar de vernedering zal er niet minder om geweest zijn, hij heeft ten slotte openbaar boete moeten doen. Dus, hij is er echt niet zonder kleerscheuren afgekomen, plus het feit dat hij het slachtoffer van een duidelijke samenzwering was, denk aan de tapes en de jurk van Monica.

  • Home Quest, za 15 mei 2010 11:07 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op Home

    Home

    Ik begrijp helemaal niets van u denkwijze Just. Nee Clinton kwam niet met moralistische praatjes..Wel heeft hij een heel volk snoeihard voorgelogen "I did not have sex with that woman!", vergeten?

    Maar goed, u noemt het normaal om in het privé leven van de heer de Vries te rommelen, omdat het CDA het nu eenmaal heeft over normen en waarden. Mag ik hieruit de conclusie trekken dat u oordeel anders zou zijn, als de man lid was geweest van een andere politieke partij? U kraamt werkelijkwaar onzin uit, sorry. Doe dat gekleurde brilletje eens af....

    Van iemands privé leven blijf je af, PUNT.

  • Renée Olsthoorn, za 15 mei 2010 11:40 in reactie op Home Quest Reageer op Renée

    Renée

    [...] Maar goed, u noemt het normaal om in het privé leven van de [...] Maar goed, u noemt het normaal om in het privé leven van de heer de Vries te rommelen [...]

    Waar heb ik dat gezegd? U legt mij woorden in de mond.

    Jazeker, het is een privézaak. Het feit echter dat het bekend is geworden, kan ik niet helpen, maar Jack u-liegt-en-u-draait De Vries, een van de moraalridders van onze samenleving, is in de kuil gevallen die hij zo graag voor anderen groef, en m.i. heeft hij de enige juiste beslissing genomen.

    Overigens leven we gelukkig in een vrij land, en heb ik het recht, evenals u en ieder ander, de bril op te zetten van mijn eigen keuze.

  • Renée Olsthoorn, za 15 mei 2010 12:04 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op Renée

    Renée

    Oeps twee keer citeren is een beetje overdreven. LOL

  • F.G. de Orang Hutan, za 15 mei 2010 03:22 Reageer op F.G.

    F.G.

    De enige echte vrije remming in het leven van een individu kan en moet komen uit het eigen geweten !
    Het gaat er in de allereerste plaats om je eigen verantwoordelijkheid voor al je daden te nemen, de private en de publieke.

    Het is niet aan mij om mijn menselijke lof voor of juist mijn politiek wantrouwen over het aftreden van Stas De Vries uit te spreken.
    Wel ben ikzelf blij met de snelle en persoonlijke wijze waarop dit gebeurd is.
    Hij heeft een duidelijke verklaring afgelegd.

    Het kan eenieder van ons overkomen !
    Weest voorbereid !

  • Ans Rotteveel, za 15 mei 2010 02:48 Reageer op Ans

    Ans

    Ach gossie, arme Jack. Verliefd worden op een ondergeschikte of - omgekeerd - verliefd worden op de baas kan iedereen overkomen. Is mij ook wel eens gebeurd. Het hoort bij het menszijn zullen we maar zeggen. En de hele hetze hierover vind ik eerlijk gezegd tamelijk overdreven.

    Aan de andere kant komt het mij persoonlijk ook wel weer goed uit omdat ik - als dierenbeschermer - al véle jaren een grote walging naar het CDA heb ontwikkeld in verband met hun slogan 'Normen en Waarden'. Een slogan die t.a.v. hun geclaimde 'rentmeesterschap' over de dierenwereld niets anders bleek te zijn dan één grote leugen. Bio-industrie, pelsdierfokkerijen etc.etc., het CDA wenst het allemaal in stand te houden.
    Dat hele CDA is gewoon zó'n economische, hypocriete bende geworden dat het begrip 'Normen en Waarden' één groot lachertje is geworden.
    En ach, als Jack even de verpersoonlijking moet zijn dat óók de 'Normen en Waarden' t.a.v. het 'Gezin als hoeksteen van de samenleving' gewoon één grote hypocriete flauwekul is - het aantal vrijgezellen blijft gestaag groeien, zijn dat dan geen volwaardige, aan de maatschappij deelnemende en belastingbetalende mensen? - tja, dan kan ik ook wel weer van deze hele hype genieten.......:-)

  • Renée Olsthoorn, za 15 mei 2010 09:18 in reactie op Ans Rotteveel Reageer op Renée

    Renée

    Tja, @Ans, zeker ten opzichte van het dierenwelzijn hebben ze toch weinig kaas gegeten van hun eigen slogan: fatsoen moet je doen! :(

  • Christiaan Kramer, za 15 mei 2010 10:49 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op Christiaan

    Christiaan

    Geeft duidelijk aan dat dit clubje weinig respect heeft voor de schepping van hun god. De C kan dus geschrapt worden. En de D eigenlijk ook. Blijft over een wellustig A(aaaah). CDA of PVV, wat is het verschil?

  • Renée Olsthoorn, za 15 mei 2010 11:43 in reactie op Christiaan Kramer Reageer op Renée

    Renée

    ROTF!

  • Home Quest, za 15 mei 2010 00:38 Reageer op Home

    Home

    Ik plaats toch echt wat vraagtekens bij een aantal reacties. Wat een moraalridders hier zeg...tjonge wat triest. Eerst een mond vol over het optreden van de media over de vliegramp in Libie. Terecht lijkt mij, me dunkt. Maar ach nu gaat het over een publiek figuur, met een duidelijke politieke kleur. Jawel dan mag men maar doen en laten wat men wil. De man is letterlijk kapot gemaakt door de media. Ik noem dit onethisch, ongepast, verwerpelijk, smaakloos etc.

    Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal! De heer de Vries heeft een serieus probleem in de privé sfeer, dit had Bill Clinton ook, voor wie het vergeten is....

    Maar ach het is verkiezingstijd, dan is dit alles toegestaan...De media bericht, het klapvee staat klaar....

    Triest en hypocriet, ik werk niet mee aan dit zeer verwerpelijke spel, naar wie dan ook.

  • uitgeschreven uitgeschreven, za 15 mei 2010 07:33 in reactie op Home Quest Reageer op uitgeschreven

    uitgeschreven

    Clinton liep zijn landgenoten niet te bestoken met allerlei moralistische prietpraat over "normen en waarden". Als je daarmee indirect loopt te vertellen dat jouw partij en dus jij op een moreel hoogstaander vlak staan dan ik en alle anderen die de voorkeur voor een andere politiek hebben dan moet je niet verbaasd staan als een affaire als deze in je gezicht ontploft. Wie de bal kaatst moet hem terug verwachten.

  • Rob Geurtsen, vr 14 mei 2010 22:46 Reageer op Rob

    Rob

    Waar, wanneer en door wie is het gerucht de media in gekomen. Zou wel passen in de datumlijn. Ten tijde van de kabinetscrises waar was Kekke Jack toen? Tactisch valt het goed zo in verkiezingstijd.

    Tegenstanders geen vuil woord aan besteden, want dan ben je een 'user', laat het gedoen zijn rottende werk maar doen...

  • Opinius Media, vr 14 mei 2010 22:16 Reageer op Opinius

    Opinius

    PS en verder Aert ,.U bent toch niet vies van privatisering en autonoom handelen.wel dat heeft consquenties.
    dat betekent : corpuleren niet op staatskosten.
    zelf ondernemen.

  • Opinius Media, vr 14 mei 2010 22:10 Reageer op Opinius

    Opinius

    @Aert : "Het zal me boeien. Wat anderen vinden, interesseert me geen drol. Dat de zedenmeester De Vries afgaat, is zijn probleem maar waarom zou ik er dezelfde zeden op na houden? Waar komt die wen tot "terugpakken" toch vandaan? Jaloezie? Afgunst? Kleinburgerlijkheid?"

    mij zal het ook boeien.
    dat effe ieder corpuleert met alles wat los en vast zit.
    Behalve als je vast zit aan mijn belastinggeld ,waar de soliditeit van de landelijke bestuurlijkheid gefinancieerd wordt uit het collectief.

    corpuleren doet ieder in zijn eigen tijd en uit eigen financiering kan mij wat met wie.
    We leven in een land waar de markt ruim voorhanden is om dat uit te leven .
    kom op zeg..

  • Paradox !, vr 14 mei 2010 20:30 Reageer op Paradox

    Paradox

    Misschien kan hij een partij proberen die niet aan normen en waarden doen.

  • Piero Paro, vr 14 mei 2010 19:47 Reageer op Piero

    Piero

    Nederland op zijn smalst! Lekker elkaar beoordelen en veroordelen! Wat voelt dat toch heerlijk he?! Ik neem aan dat iedereen hier met kritiek op Jack de Vries geheel zonder zonde is? Want : Wie zonder zonde is werpe de eerste steen! Het zou een 'mooie boel' worden als alle vreemdgangers in Nederland ontslagen zouden worden. Je moest eens weten van iedereen! Ik denk dat net als bij zo ontzettend veel mensen niets menselijks de Vries vreemd is. En natuurlijk is het heel verdrietig voor alle betrokkenen, maar wat hebben buitenstaanders die alle ins en outs niet eens kennen hiermee te maken? Heb toch een beetje respect voor die man zijn privéleven. Hij werkte immers al niet meer samen met zijn adjudant en heeft denk ik ook al genoeg bagger over zich heen gekregen. Het enige waar hij mijns inziens op beoordeeld kan worden is op zijn werk. Maar ja, mensen kijken liever naar de problemen van een ander dan naar hun eigen drek! En pfff, chantabel! Wie zegt dat hij zich had laten chanteren. Er is hier door de verkeerde mensen naar een stok gezocht om de hond te slaan. Hij is goed in zijn werk en was daardoor een doorn in het oog van een aantal mensen. Het kwam bepaalde politici en de militaire vakbond natuurlijk heel goed uit. Deze hele afaire is gewoon op een hele laffe manier gebruikt om de Vries te lozen. Nee, dat is 'fair play' hoor. Lekker hypocriet!
    Hier nog nog een leuk stukje tekst voor alle Calvinisten die zo graag over anderen oordelen:
    Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt. Want met welk oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden; en met welke mate gij meet, zal u wedergemeten worden.Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

    2 Want met welk oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden; en met welke mate gij meet, zal u wedergemeten worden.
    En wat ziet gij den splinter, die in het oog uws broeders is, maar den balk, die in uw oog is, merkt gij niet? Of, hoe zult gij tot uw broeder zeggen: Laat toe, dat ik den splinter uit uw oog uitdoe; en zie, er is een balk in uw oog? Gij geveinsde! werp eerst den balk uit uw oog, en dan zult gij bezien, om den splinter uit uws broeders oog uit te doen.



    Kijk dus maar uit, voordat je iets over een ander zegt!

  • M. de Lange, vr 14 mei 2010 20:42 in reactie op Piero Paro Reageer op M.

    M.

    Heel goed, de Joop kan me niet Bijbels genoeg.
    Vreest u voor het oordeel van de echtelijke ontrouw, indien u daarover zou hebben geoordeeld? Ik niet.

  • Sprok ..., vr 14 mei 2010 21:50 in reactie op Piero Paro Reageer op Sprok

    Sprok

    Als hij bepaalde dingen verkondigt, en zegt dat hij voor bepaalde waarden staat en die dan zelf niet in acht neemt, dan vraag je volgens mij om de wind van voren.. En tuurlijk zijn prive leven, is zijn prive leven, maar als je zegt bepaalde waardes na te streven, en die politiek aan het uiten bent moet ze minimaal nakomen, voordat je ze anderen op durft te leggen.

  • Joop Schouten, vr 14 mei 2010 23:26 in reactie op Piero Paro Reageer op Joop

    Joop

    Amen.

  • Censuur Joop, za 15 mei 2010 00:22 in reactie op Piero Paro Reageer op Censuur

    Censuur

    Halleluja, prijs den heer.

  • Renée Olsthoorn, za 15 mei 2010 09:21 in reactie op Piero Paro Reageer op Renée

    Renée

    [...] Wie zonder zonde is werpe de eerste steen! [...]

    Ik dacht al de hele tijd, waar blijft dit vreselijke cliché toch. Maar ziedaar! Amen *rolls eyes*

  • Isis Maät, za 15 mei 2010 10:39 in reactie op Piero Paro Reageer op Isis

    Isis

    Het zevende gebod: pleeg geen overspel.

  • Pot Blok, vr 14 mei 2010 19:07 Reageer op Pot

    Pot

    weer mooie presentatie van het TEAM dat ons land zo in eendracht heeft geleid.
    Als z'n directe chefs, Middelkoop en JP, hem een half jaar geleden hadden terechtgewezen, was er niets aan de hand.
    Toen Bos afscheid nam en zo nadrukkelijk zei dat ie koos voor gezin, vond ik hem al zo merkwaardig over de menigte kijken , net alsof hij het tegen de vries had... nu weet ik dat t zo was

  • Aert Willem d'Holbach, vr 14 mei 2010 18:48 Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Jammer, de reden waarom hij moest gaan.

    Wat maakt dat nu uit wie met wie neukt? Of moet er een nationale neukmores komen? De overheid ziet erop toe wie er met wie wipt, op welk moment en met welke intentie en intensiteit. Vervolgens leggen we het kerkgenootschap vast want stel je voor dat een gereformeerde zijn zaad in een atheïste loost, homofielen mogen helemaal geen seks meer hebben (wisten jullie dat Onno Hoes met Albert Verlinde getrouwd is, schande nietwaar?) want dat bestaat toch niet, dat een man verliefd kan zijn op een man? En het bestaat ook niet dat iemand die getrouwd is zomaar een affaire met een ander kan krijgen. Als dat wel gebeurt: kop eraf!

    Gezag hangt vandaag de dag af van de lengte van je leuter, aldus de vakbond voor militairen. Man man, wat een "gelul". Terwijl "we" allemaal onze grote mond vol hebben over vrijheid, tolerantie en verscheidenheid - en niet te vergeten "verschilligheid" (Hoi VARA!) voor het krimpende linkse smaldeel - staan "we" met zijn allen vooraan om jan en allemaal te kielhalen die in onze "verschillige" maatschappij een scheve schaats rijdt naar religieuze maatstaven.

    Laat die man lekker zijn relatieprobleem binnen zijn relatie oplossen...

    Maar, niet gespeend van enig opportunisme vind ik het uiteraard prima dat Jacob Gabe de Vries geslachtofferd is. Shoot me! Gefeliciteerd, tolerante massa.

  • Renée Olsthoorn, vr 14 mei 2010 19:16 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Renée

    Renée

    Ik vind dit een beetje maf gezwam van je, @Aert, en snap al helemaal niet waarom je er de VARA (reacties op GS over deze kwestie al gelezen?), getrouwde homosekuselen en twee geloven op een kussen bij haalt in dit verband. Volgens mij is er slechts een enkeling die hem moreel veroordeelt, maar is het leeuwendeel gewoon die CDA hypocrisie zat. Heb je dat stukje in de NRC niet gelezen? Sylvia heeft er nog uit geciteerd. Wat een enge fatsoensrakker. Deze man is niet op zijn bek gedaan omdat hij vreemd is gegaan, maar om zijn schijnheiligheid.

  • Aert Willem d'Holbach, vr 14 mei 2010 20:48 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Het zal me boeien. Wat anderen vinden, interesseert me geen drol. Dat de zedenmeester De Vries afgaat, is zijn probleem maar waarom zou ik er dezelfde zeden op na houden? Waar komt die wen tot "terugpakken" toch vandaan? Jaloezie? Afgunst? Kleinburgerlijkheid?

  • Rob Geurtsen, vr 14 mei 2010 22:42 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Rob

    Rob

    Prima!
    Maar waarom vind je het nou prima dat hij door de voordeur eruit gaat? Je hebt onverbloemde VVD opvattingen, dan kun je Ome Jack goed gebruiken in een volgend kabinet en voor de verkieizingen zou hij allean schade bij de PvdA kunnen anrichten want het CDA vergeet dat de meeste stemmen van hen naar de VVD gaan.

  • Renée Olsthoorn, za 15 mei 2010 09:04 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Renée

    Renée

    Hij hangt niet vanwege de afgunst van anderen, maar juist óm zijn eigen zeden en waarden. Hij is in de val van zijn eigen geloofwaardigheid gelopen, van zijn eigen uitlatingen en slogans. Die man boeit mij niet, ik vind 'm een politiek ratje en een streber, maar dat dit het resultaat is van wat hij heeft gedaan, lijkt me vanuit CDA plus gereformeerde hoek vrij logisch.

    Vind het overigens prima dat jij dit machiavellistisch bekijkt, @Aert, maar ik vraag me met Rob af of je daar vanuit VVD-optiek goed aan doet. ;)

  • Paula Pop, vr 14 mei 2010 19:17 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Paula

    Paula

    De reden waarom hij moest gaan is niet het vreemdgaan op zich. Jack heeft zijn eigen ingestelde regels overtreden. Bovendien stond hij voor 'het gezin de hoeksteen van de samenleving'. Dat is het motto van het CDA.
    Als hij een affaire openlijk was begonnen en iedereen, (zijn vrouw ook) had ingelicht hierover, was het waarschijnlijk met een sisser afgelopen.
    Hoe kan Defensie met zo'n man door? Hoe kan het CDA, dat binnenkort een familiedag houdt, nog met hem voor de dag komen?

  • Aert Willem d'Holbach, za 15 mei 2010 00:28 in reactie op Paula Pop Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Regels kunnen mijn rug op. Vooral als ze nergens over gaan.

  • Thomas van Outheusden, vr 14 mei 2010 23:40 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Thomas

    Thomas

    Sla niet zulke onzin uit.
    Het heeft niets met ontrouw te maken, dus met normen en waarden.
    Het gaat er gewoon om dat je niet neukt met een ondergeschikte.
    Als je dat namelijk wel doet, ben je geen geschikte leidinggevende.
    Daarmee lijkt mij de kous af dus prima dat ie weg is.

  • Aert Willem d'Holbach, za 15 mei 2010 00:29 in reactie op Thomas van Outheusden Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    En waarom?

    In elke relatie is er sprake van een "meerdere" en een "ondergeschikte".

  • Renée Olsthoorn, za 15 mei 2010 09:23 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Renée

    Renée

    Bij boven- en ondergeschikte kan ik me iets voorstellen, @Aert, maar 'meerdere' en 'ondergeschikte' is dacht ik geen wet van Meden en Perzen. ;-)

  • Aert Willem d'Holbach, zo 16 mei 2010 11:10 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    In geen enkele intermenselijke relatie is sprake van permanente gelijkheid. Misschien wel over de lange termijn gezien (balans in een langdurig gemiddelde) maar situationeel is er toch telkens sprake van dominantie van een van de partners.

  • Renée Olsthoorn, zo 16 mei 2010 11:34 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Renée

    Renée

    LOL, @Aert, ik maakte slechts een grapje, waarbij ik me twee personen in een bepaalde houding voorstelde. Kortom, van iets abstracts, maakte ik iets concreets. ;)

  • Aert Willem d'Holbach, zo 16 mei 2010 12:35 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Viespeuk ;-)

  • Renée Olsthoorn, zo 16 mei 2010 12:57 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Renée

    Renée

    A dirty mind is a joy forever... O, nee, die ging anders... ;-)

  • Piet Knollema, vr 14 mei 2010 18:44 Reageer op Piet

    Piet

    Triest.

  • Jane Doe, vr 14 mei 2010 18:27 Reageer op Jane

    Jane

    Als Bill Clinton aan de in Monica gedoopte sigaar lurkt heet dat geen compromitterende situatie met gevaar voor de staats- en wereldveiligheid maar is hij behept met een charismatische zinnelijkheid a la Kennedy. Als De Vries onder een wapenrok duikt is hij ineens onhoudbaar als Staatssecretaris van Defensie omdat hij wel eens zou kunnen verklappen dat Balkenende na het snuiten van de neus in zijn zakdoek tuurt op zoek naar de beeltenis van Jezus.
    >
    Het is me het weekje van moraalridderen wel. Weten we nu nog steeds niet dat beschaafde mensen mislukte schoften zijn? Dat we allemaal heel fijn de meest intieme details willen weten maar daar niet voor uit willen komen? Dat Sjuul Paradijs aan de schandpaal moet omdat hij wat het volk wenst niet verpakt in een pseudo human interest, moeilijk geschreven stukje tekst maar de materie als infotainment opdist? En de "serieuze" media maar honen. Schei toch uit, het is allemaal lijkenpikkerij.
    >
    De verwijten dat de rechten van het vliegtuigkind worden geschonden komen toch in een merkwaardig licht te staan als je bedenkt hoeveel kinderen in Nederland ondanks (of dankzij) de Jeugdzorg nooit een veilig thuis zullen vinden en opgroeien in liefdeloosheid en geweld. Daar moeten we ons eens over op gaan winden. De kinderen van Jack worden gemanaged, het vliegtuigjongetje zal ook liefdevol worden opgevangen. Nu die andere duizenden kids nog.

  • Aert Willem d'Holbach, vr 14 mei 2010 19:17 in reactie op Jane Doe Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Jane, ik heb je gemist!

  • Piet Puck, vr 14 mei 2010 18:09 Reageer op Piet

    Piet

    Vreemd dat hij toch nog op de kieslijst van het CDA moet blijven staan.

  • Renée Olsthoorn, vr 14 mei 2010 18:27 in reactie op Piet Puck Reageer op Renée

    Renée

    Aan de kieslijsten kan niets meer veranderd worden.

  • Piet Knollema, vr 14 mei 2010 18:47 in reactie op Piet Puck Reageer op Piet

    Piet

    Die kieslijst is inmiddels ingediend en kan niet meer worden gewijzigd. Het was het moment waar Hero Brinkman op wachtte voor hij zijn rebelie tegen Wilders begon.

  • Censuur Joop, vr 14 mei 2010 18:07 Reageer op Censuur

    Censuur

    De groeten en tot de volgende roddel!

  • kees van eck, vr 14 mei 2010 17:24 Reageer op kees

    kees

    Jammer dat het (in dit land) altijd zo gaat dat een fout/misstap automatisch leidt tot aftreden. Zeg dat het je spijt, en CDA: geef die man vertrouwen: dat krijg je dubbel en dwars terug (vrij naar Lebbis!) :))

  • Paula Pop, vr 14 mei 2010 17:24 Reageer op Paula

    Paula

    Politiek is zijn passie. Jaja. Zijn grotere passie was toch echt: lekker spannend vreemdgaan.
    Mevrouw de Golddigger zal ook wel uit beeld verdwijnen.
    Hoe is het mogelijk dat een intelligente vent zijn carriere en zijn gezin op het spel zet om zijn 'jongeheer' achterna te lopen!!

  • Renée Olsthoorn, vr 14 mei 2010 17:29 in reactie op Paula Pop Reageer op Renée

    Renée

    Tja, als daar het bloed heen stroomt, komen zijn hersens te kort, @Paula. ;)

  • Peer JaWel, vr 14 mei 2010 17:43 in reactie op Paula Pop Reageer op Peer

    Peer

    Je zal ze de kost moeten geven.
    'T is natuurlijk wel zo dat er voor zo'n man ook een vrouw is die er aan mee doet.

    Maar even voor alle duidelijkheid:
    Ik ga nooit vreemd.
    Ik stel me altijd netjes voor.

  • Joop Schouten, vr 14 mei 2010 17:54 in reactie op Peer JaWel Reageer op Joop

    Joop

    Vreemd. Ik stel me altijd aan....
    : )

  • Peer JaWel, vr 14 mei 2010 22:30 in reactie op Joop Schouten Reageer op Peer

    Peer

    Nou ja goed, als dat je instelling is.......

  • Joop Schouten, vr 14 mei 2010 23:28 in reactie op Peer JaWel Reageer op Joop

    Joop

    Ha, ha, ha, ha, ha.........!
    @

  • Vaclav Klaus, vr 14 mei 2010 17:56 in reactie op Paula Pop Reageer op Vaclav

    Vaclav

    Is wel leuk dat iedereen schrijft golddigger etc... maar een piloot verdient meer geld dan een staatssecretaris...

  • Renée Olsthoorn, vr 14 mei 2010 17:07 Reageer op Renée

    Renée

    Wedden dat die milva hem nu niet meer hebben wil, hij is zijn macht, dus zijn aantrekkingskracht kwijt. Althans, het zou me verbazen als ze, zoals Hanneke Groenteman, met name op zijn weerbarstige kuifje zou zijn gevallen. ;-)

    En wie weet zal Balkenende nu wat minder te pas en te onpas de termen liegen en draaien in zijn mond nemen. Fatsoen moet je namelijk dóén, toch, beste JPB? :D

    Hoe dan ook, enige juiste zet van de Vries.

  • Piet de Geus, vr 14 mei 2010 20:08 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op Piet

    Piet

    Mijn idee. Die kruipt nu weer terug naar haar pilootje. In afwachting van een volgende kans opwaarts.

  • Vaclav Klaus, vr 14 mei 2010 17:06 Reageer op Vaclav

    Vaclav

    Is dat geen CDA campagne voeren?

    Sowieso beter om het zinkende schip te verlaten!

  • Irma Noord, vr 14 mei 2010 17:00 Reageer op Irma

    Irma

    Gelukkig. Nu kijken of de ondergeschikte en getrouwde adjudant alleen bevelen gehoorzaamde, alleen op uw macht viel en of ze haar Uruzgan-piloot-echtgenoot voor u in de steek laat.

  • Kingfisher XL, vr 14 mei 2010 17:22 in reactie op Irma Noord Reageer op Kingfisher

    Wist niet dat die mevrouw getrouwd was en al helemaal niet dat haar "hubby" piloot is. Wat vliegt ie dan, helicopter, F16 ?
    Bewijst toch maar eens te meer dat je nooit weet "how the cookie crumbles". Persoonlijk lijkt mij een piloot een stuk aantrekkelijker dan een gereformeerde CDA "draaidokter". Maar ja, ik ben geen vrouw.

  • Piet de Geus, za 15 mei 2010 00:37 in reactie op Kingfisher XL Reageer op Piet

    Piet

    De draaidokter was staatssecretaris. En met hem mocht ze meevliegen, met de piloot nooit.

  • Joop Schouten, vr 14 mei 2010 16:59 Reageer op Joop

    Joop

    Dat is een.

  • zorba de griek, vr 14 mei 2010 17:02 in reactie op Joop Schouten Reageer op zorba

    zorba

    Dat is 4 (Vogelaar, Bos, Kant, de Vries).

  • Vaclav Klaus, vr 14 mei 2010 17:31 in reactie op zorba de griek Reageer op Vaclav

    Vaclav

    Eurlings?

  • Renée Olsthoorn, vr 14 mei 2010 17:44 in reactie op Vaclav Klaus Reageer op Renée

    Renée

    Marijnissen?

  • Joop Schouten, vr 14 mei 2010 17:33 in reactie op zorba de griek Reageer op Joop

    Joop

    Ja, ho ff Paul.
    Dat waren politici van de linkerzijde. (Nou ja, sommige surrogaat.)
    : )

  • Han van der Horst, vr 14 mei 2010 17:47 in reactie op zorba de griek Reageer op Han

    Han

    Nee Paul, dat is volgens jouw rekenkunde 5

  • Zjen Zen, vr 14 mei 2010 18:05 in reactie op Han van der Horst Reageer op Zjen

    Zjen

    Bedoel je groep 5 Han?

  • Rob Geurtsen, vr 14 mei 2010 16:58 Reageer op Rob

    Rob

    Politiek is dit goed. Ben nog steeds benieuwd wie, hem erin geluisd heeft.

    Als werkend mens verdient hij dit niet. Nu maar gauw weer in DWDD, want daar hoor en zie ik hem graag. Wat dat betreft ben ik het helemaal eens met Groenteman.

    Kom op Jack, laat je zien in DWDD. Die macho's daar beschermen je wel, zij zijn ook gewend achter iets anders dan hun geweten aan te lopen.

  • zorba de griek, vr 14 mei 2010 16:56 Reageer op zorba

    zorba

    En weer eentje die de politiek verlaat om meer tijd aan zijn gezin te besteden.

  • Joop Schouten, vr 14 mei 2010 17:09 in reactie op zorba de griek Reageer op Joop

    Joop

    Ha, ha, ha, ha, ha.....

  • Renée Olsthoorn, vr 14 mei 2010 17:15 in reactie op Joop Schouten Reageer op Renée

    Renée

    Mocht zijn vrouw hem daarvoor nog een kans geven...

  • YggY ..., vr 14 mei 2010 16:56 Reageer op YggY

    YggY

    Missen zal ik hem niet

    Nou mis ik toch al vrij weinig.

  • Daan van Os, vr 14 mei 2010 16:46 Reageer op Daan

    Daan

    Terecht, lijkt mij. Werkgever-werknemer relatie is uit den boze.

  • Kingfisher XL, vr 14 mei 2010 17:00 in reactie op Daan van Os Reageer op Kingfisher

    Pfffff, je hebt 't geloof ik niet helemaal begrepen hoor Daan.

  • Roland Bruynesteyn, vr 14 mei 2010 17:56 in reactie op Kingfisher XL Reageer op Roland

    Roland

    Daan geeft de goede reden voor het aftreden. Hij heeft het prima begrepen.

  • Aert Willem d'Holbach, vr 14 mei 2010 18:49 in reactie op Daan van Os Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Gelul...

  • Zjen Zen, vr 14 mei 2010 16:43 Reageer op Zjen

    Zjen

    Netjes Jack. Goed begrepen dat je niet kon aanblijven.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel