10 januari 12 11:22 Reageer (90) Politiek RSS

COA moet geschorste bestuurder terugnemen

Nurten Albayrak was op non-actief gesteld vanwege verziekte bedrijfscultuur in de asiezoekersopvang ... Gerechtshof: Fouten gemaakt in procedure

Nurten Albayrak mag weer aan het werk als bestuursvoorzitter van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA). Dat heeft het gerechtshof in Den Haag vandaag bepaald. Albayrak kwam vorig jaar in opspraak, omdat medewerkers hadden gezegd dat zij zorgde voor een angstcultuur binnen het bedrijf. Bovendien zou zij veel te veel verdienen.

Eind september werd Albayral op non-actief gesteld, minister Leers (Asiel en Immigratie) gelastte een onderzoek. In oktober bepaalde een rechter nog dat zij voorlopig geschorst moest blijven. Haar aanwezigheid op het COA zou toen de werkzaamheden te ernstig belemmeren, zo meldt Trouw.

Volgens de NOS zegt het gerechtshof nu dat de raad van toezicht uit het oog is verloren dat het op non-actief stellen van Albayrak een tijdelijke maatregel was. Ze mag op 1 maart weer aan het werk.

Lees ook bij Joop: COA gaf miljoenen uit externen

VVD-kliek maakt puinhoop van COA

Trouw: Gerechtshof: Albayrak mag weer aan het werk bij COA

NOS: Hof: Albayrak mag weer aan het werk

Mis niets: Volg Joop op Twitter, vind Joop leuk op Facebook


Laatste Reacties (90) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • michel van wijk, vr 13 januari 2012 18:28 Reageer op michel

    michel

    Dat mevrouw Albayrak van de rechter weer aan het werk mag bij het COA, is een uitspraak die gerelateerd is aan de gevolgde procedure. Dat doet niets af aan het gegeven dat 1ste slecht management is gevoerd door mevr. Albayrak, 2de een angst cultuur heerst onder mevr. Albayrak.

    Geen sterk optreden van Pauw & Witteman afgelopen week. Mevr. Albayrak maakt een opmerking dat zij de beslissing heeft genomen in te krimpen. Geen teambeslissing dus maar ook geen vraag op opmerking van P&W. Mevr. Albayrak stelt dat in een organisatie met sterk wisselend werk aanbod, de directeur altijd het mikpunt is. Bij Nedcar staat operationeel management en personeel wel, in het algemeen, zij-aan-zij in turbulente tijden en bij zware beslissingen. Als je vooraf weet dat veel fluctuatie in werkaanbod zal plaatsvinden, waarom neem je daar geen proactieve maatregelen op (bv flexwerkers). Op beide punten geen repliek van P&W.

    Geen sterk optreden van de Raad van Toezicht. Fijn dat hier politici van verschillende huize in zitten dan hoeft specifieke partij politiek niet aan de orde te zijn. Nu blijkt dat deze RvT gewoon heeft zitten slapen of op zijn minst geen passende actie heeft ondernomen, zou het hun sieren als ze hun jaartoelage van de afgelopen 3 jaar teruggeven. Zij hebben immers geen prestatie geleverd. Zo een actie kan (ik herhaal kan) aanzet zijn om het vertrouwen in de politiek een beetje te herstellen.

  • Heinz Brauswasser, wo 11 januari 2012 12:13 Reageer op Heinz

    Heinz

    Je gaat over de asielzoekers, die met een minimum moeten leven.
    Dan komt die MADAM, in een lekkere ordinaire auto, die een vermogen kost.
    Wat moeten die asielzoekers wel niet denken ?
    Bij ons rijdt de maffia in zo'n auto en/of de dictator. Waar ben ik terecht gekomen ?
    Als je er wat dieper over nadenkt, "hoe krijgt deze MADAM het verzonnen ?".

  • Wald Shepu, wo 11 januari 2012 12:02 Reageer op Wald

    Wald

    Nurten Albayrak blaast weer hoog van de toren en probeert daardoor te intimideren, zoals zij in het verleden ook deed. De opmerking bij P&W, dat ze nooit iets over haar functioneren gehoord heeft van medewerkers, had ze beter voor zich kunnen houden. Wacht de resultaten van het onderzoek bij de medewerkers maar af, zou ik zeggen.

    De nonchalance bij COA over rechtspositionele zaken bestaat nog steeds, nu ook deze schorsing niet terecht blijkt. In de CAO staat (maar die geldt niet voor Nurten, maar wel het BW), dat de werknemer voor 14 kalenderdagen kan worden geschorst en dat deze termijn hoogstens eenmaal met 14 dagen kan worden verlengd. Deze fout had nooit gemaakt mogen worden; zeker niet bij de oud-P&O'er Albayrak.
    Wordt vervolgd.

  • Zeer Voornaam, wo 11 januari 2012 11:28 Reageer op Zeer

    Ze mag weer aan het werk.
    Heel goed, werken voor je loon.

    Echter, de situatie lijkt mij onhoudbaar.
    Het lijkt mij het beste d at ze opzoek gaat naar een andere baan.
    Ze heeft duidelijk geen oog voor de problemen binnen haar organisatie, ze heeft ze gisteren nog allemaal structureel zitten ontkennen.
    Waar kennen we dat van? Zuipschuiten weten ook niet dat ze een drankprobleem hebben?

    Ik kan me niet voorstellen dat zij je juiste vrouw op de juiste plek is, het COA heeft gewoon doorgewerkt terwijl ze er niet was, misschien zelfs wel beter.... Dat zegt toch genoeg.

  • W.J. v/d Straat, wo 11 januari 2012 10:48 Reageer op W.J.

    W.J.

    Gisteren het inteview bij P&W gezien: De kille arrogantie droop van het scherm af, vermoedelijk is deze mevrouw nog erger dan wat er over naar buiten is gekomen.

  • Frank En Vrij, wo 11 januari 2012 12:47 in reactie op W.J. v/d Straat Reageer op Frank

    Frank

    [ De kille arrogantie droop van het scherm af ]

    Ik vermoed eerder een domheid; ze doet net alsof er totaal niets aan de hand is en ze heeft zich star aan de regels gehouden en eigenlijk geeft ze de raad van bestuur de schuld.

    In zo een functie mag je verwachten dat iemand zich vrijwillig aan de balkenende norm houdt. En zeggen dat je 40 uur werkt ipv 36 is lachwekkend voor dat soort functies waar gewoon een salaris staat inclusief overuren.

    Dan geeft ze haar jaarsalaris op, exclusief 13e maand en vakantiegeld, is dat gebruikelijk? Niet waar ik werk.

    Of schermen met tevredenheidsonderzoek waar slechts 53% aan heeft meegedaan nu zo verstandig is.... En parkeerplaatsen voor de directie opeisen naast de ingang van het pand is ook uit de jaren 50, ze moet Eckhart Winzen eens gaan lezen.

    Het beste was nog die man die naast haar zat en keihard zei dat er wél een probleem was, nu en in september.

  • W.J. v/d Straat, wo 11 januari 2012 14:51 in reactie op Frank En Vrij Reageer op W.J.

    W.J.

    Uiteraard is 'domheid' uiteindelijk een voorwaarde voor zulk gedrag.

    Ze heeft echter de pech bijzonder onsymapthiek te zijn waardoor het zeer snel opvalt dat ze in principe dezelfde truc gebruikt als Rutte (bij wie het minder snel opvalt): Gewoon alles wat niet in de kraam van pas komt ontkennen, wegwuiven of verdraaien, desnoods met glasharde leugens.

  • Frank Schutte, wo 11 januari 2012 10:04 Reageer op Frank

    Frank

    Jeroen Pauw: Heeft U die lekkere ordinaire auto nog of niet, die grote waar je lekker morgen...

    Nurten Albayrak: Waar de meeste ambtenaren in Den Haag in rijden, maar kennelijk valt die bij het COA op, maar nee hij is verkocht tegen heel veel verlies... en dan komt het schadebedrag nog even langs € 30.000,-

    En zo gaat al dat soort jaloerse tuig die een topinkomen genieten voor 36 uur in de week om met ons belastinggeld, en de mensen met lagere- en middeninkomens het mes op de keel zetten, wanneer gaan jullie oogjes toch eens open.

  • Joop Schouten, wo 11 januari 2012 08:58 Reageer op Joop

    Joop

    Zie hier de macht van de media, beeldvorming en achterklap.

  • Heinz Brauswasser, wo 11 januari 2012 08:18 Reageer op Heinz

    Heinz

    Binnen de waarheidsvinding alles tot op de bodem uitzoeken.
    Hier klopt veel niet.
    Teveel glibberige mannekes en vrouwkes in dat clubje.

  • de heer Meijerink, wo 11 januari 2012 08:07 Reageer op de heer

    de heer

    Ik vrees met grote vreze dat we de laatste ronde van dit genante moddergevecht nog lang niet hebben bereikt.
    Maar het laat onverlet dat deze dame toch wat megelomane en narcistische trekjes heeft. Als dienstauto een A8 willen hebben, terwijl je weet dat deze boven de norm zit, net als haar eigen salaris flink opschroeven, duiden hierop.
    En die angstcultuur kan al best lang al sluimerend bestaan, zonder dat een klokkenluider zijn/haar hoofd boven het gras uitsteekt.

  • Optel Som, wo 11 januari 2012 00:29 Reageer op Optel

    Optel

    Ik heb het interview bij P&W gezien. Ik moet in alle eerlijkheid zeggen dat mijn beeld over Albayrak positief is bijgesteld.
    Feiten die klopten niet in de uitzending van Zembla en dat is toch pijnlijk als het je eigen persoon betreft.

  • Piet de Geus, wo 11 januari 2012 01:43 in reactie op Optel Som Reageer op Piet

    Piet

    "Feiten die klopten niet in de uitzending van Zembla en dat is toch pijnlijk als het je eigen persoon betreft."

    Ik kreeg de indruk dat het van beide zijden een zooitje is. Dat de Balkenendenorm geldt voor een 36-urige werkweek en dat overuren worden uitbetaald als je daar 40 van maakt is wel de grootste malligheid die ik ooit over zo'n positie heb gehoord.

    Dat Leers via de commissarissen haar salaris bepaalt is ook een valse voorstelling van zaken. Formeel zal het kloppen, maar met name bij publieke organisaties zijn commissarissen vaak overbetaalde vergadertijgers die in ruil voor een sterrenmaaltijd zo ongeveer alles goedkeuren wat hen door het bestuur wordt voorgehouden. Ze kunnen ook nergens op worden afgerekend, dus het is van een enorme vrijblijvendheid allemaal.

  • Vincent Gerdsen, di 10 januari 2012 23:38 Reageer op Vincent

    Vincent

    Zij heeft een inkomen van 200.000 euro per jaar en deze is voor de JP norm afgesproken. Om zo'n bedrijf te leiden dat constant aan het inkrimpen is en dan weer aan het uitbreiden moet je wel een stevige leider zijn. Dus elke dag kun je ontslagen worden. De kans is dan wel erg groot dat je als eindverantwoordelijke op de hakbijl gaat. Ze is al 7 jaar algemeen directeur en het kan er bij mij niet in dat ze al die 7 jaar niet goed funktioneert. De politiek moet zich eens niet door de waan van de dag laten leiden. Per 1 maart gaat ze gewoon weer aan de slag en binnen 2 maanden praat niemand er meer over. Zij is lid van de VVD maar daardoor ga ik als PVDA lid niet schieten.
    2 ton op jaarbasis is een gewoon een goed en eerlijk salaris. Interim directeuren verdienen bijna het dubbele maar hebben vaak daarna weer een jaar geen werk.
    Ik vind dat onze MP ook 4 ton netto mag verdienen en ministers 2,5 ton. Het zijn honden banen en niet levensverlengend.

  • El Che, di 10 januari 2012 22:38 Reageer op El

    El

    Tja vvd. Dat wordt me een joekel van een gouden handdruk. Het blijft klassejustitie in Nederland.

  • Piet Monster, di 10 januari 2012 22:38 Reageer op Piet

    Piet

    Het lijkt me een mooi gebaar als de gouden Benz aan een toegelaten vluchteling gegund wordt zodat die een eigen onderneming starten kan.

  • Henk Verwoerd, di 10 januari 2012 20:59 Reageer op Henk

    Henk

    Is dit ook een uitvloeisel van het voorkeursbeleid van onze nationale overheid?

  • Peet Van Velzen, di 10 januari 2012 20:29 Reageer op Peet

    Peet

    Vanaf 1 maart kan het schrikbewind weer beginnen.

  • Jerryaan Melko, di 10 januari 2012 19:05 Reageer op Jerryaan

    Jerryaan

    Wat een verschrikkelijke bedoening gaat dat worden als ze weer terug is. Ik zou daar voor geen goud met haar willen werken.

  • Joop Schouten, di 10 januari 2012 19:54 in reactie op Jerryaan Melko Reageer op Joop

    Joop

    Ook niet voor 10 kilo belastingvrij?

  • Heinz Brauswasser, di 10 januari 2012 22:30 in reactie op Joop Schouten Reageer op Heinz

    Heinz

    Jij toch ook niet. Want dat is toch neo .... huppedepup.

  • Henk Verwoerd, di 10 januari 2012 20:58 in reactie op Jerryaan Melko Reageer op Henk

    Henk

    Werken is niet leuk.

  • Ganzen Wijn, wo 11 januari 2012 07:09 in reactie op Henk Verwoerd Reageer op Ganzen

    Ganzen

    Mijn werk wel (vind ik).

  • I.E. Jeffrey, di 10 januari 2012 18:41 Reageer op I.E.

    I.E.

    Misschien is deze uitspaak het beste, anders was ze met behulp van de VVD weg gepromoveerd tot burgemeester van een middel grote stad. Dat schijnt in een democrtatie de werkwijze te zijn.

  • Optel Som, di 10 januari 2012 19:35 in reactie op I.E. Jeffrey Reageer op Optel

    Optel

    Lastig dat haar Gouden Mercedes al verkocht is...

  • I.E. Jeffrey, di 10 januari 2012 18:12 Reageer op I.E.

    I.E.

    Het lijkt in Nederland een gewoonte te worden geen recht meer te spreken , maar uitsluitend te kijken of er gevaar voor de rechter door z ijn uitspraak, te verwachten is. Ik ben daarom genijgt te denken dat er bij de rechtbanken de angst regeert, inplaats van vrouwe justitia. Iedereen met een niet Nederlendse naam komt goed weg bij de rechter.

  • Ibrahim (Mazdak) Qizilbash, di 10 januari 2012 19:07 in reactie op I.E. Jeffrey Reageer op Ibrahim (Mazdak)

    Ibrahim (Mazdak)

    Ik heb ook de indruk dat er te veel naar de mogelijke gevolgen van een uitspraak gekeken wordt door de rechters. Ik ben het er alleen niet mee eens dat mensen met een niet-Nederlandse naam daardoor goed wegkomen. Het is eerder andersom. Zie bijvoorbeeld Wilders die vrijgesproken wordt, puur vanwege de mogelijke gevolgen van een veroordeling.

    In het algemeen loop je sowieso met een niet-Nederlandse naam meer kans om veroordeeld te worden. Dieven met een Nederlandse naam die op grote schaal stelen en frauderen worden een stuk minder vaak veroordeeld als een fietsendief met een niet-Nederlandse naam.

  • Dr. Strangelove, di 10 januari 2012 17:42 Reageer op Dr.

    Dr.

    http://wetten.overheid.nl/BWBR0006685/geldigheidsdatum_21-03-2011

    Artikel 8, lid 5
    De raad van toezicht kan leden van het bestuur voordragen voor schorsing of ontslag, waarvan Onze Minister niet afwijkt dan na overleg met de raad. Behoudens een dergelijke voordracht en behoudens spoedeisende gevallen stelt Onze Minister de raad van toezicht in de gelegenheid zijn gevoelen kenbaar te maken over de voorgenomen schorsing of ontslag van een lid van het bestuur."

    Artikel 12
    In afwijking van artikel 1 van de Ambtenarenwet zijn de bij het COA werkzame personen geen ambtenaar, maar werknemer naar burgerlijk recht. In afwijking van artikel 2 van de Wet privatisering ABP zijn zij geen overheidswerknemer in de zin van die wet. Artikel 15 van de Kaderwet is niet van toepassing."

    "Het hof oordeelde dat ze volgens de geldende cao niet op non-actief gesteld had mogen worden."

    het hof fantaseert een cao?

    "Het hof snapt dat het niet handig was dat Albayrak tijdens dat onderzoek aanwezig was, maar vindt dat de raad van toezicht zorgvuldiger had kunnen zijn."

    het hof kan haar opinie thuis laten, en zich baseren op de wet. het is mij onduidelijk aan welke wetgeving het hof hier refereert.

    "Ze had de kans moeten krijgen zelf haar verhaal te doen en de mogelijkheid moeten krijgen zelf betaald verlof op te nemen."

    in welke wet staat dat?

    trias politica, en dan trias eraf halen, dan hou je politica over.

    wat een afgang.

  • Michiel Online, di 10 januari 2012 17:34 Reageer op Michiel

    Michiel

    Een Turk die de bedrijfscultuur van het "Centraal Orgaan opvang Asielzoekers" heeft verpest. Als dat geen tweet van de dag wordt...

  • Maria Spaai, di 10 januari 2012 17:33 Reageer op Maria

    Maria

    Ik krijg de indruk dat mevr. Albayrak de dupe is geworden van een media-hetze van de NOS, die zich heeft gebasserd op klokkenluiders, zonder grondig hoor en wederhoor toe te passen. Ook minister Leers heeft voorbarig gereageerd. Voorts heeft de Raad van Toezicht van het COA natuurlijk gefaald in zowel de besluitvorming m.b.t mevr. Albayrak als in hun Governance.
    Of er nog werkbare verhoudingen overblijven voor haar bij het COA is zeer de vraag. Uiteindelijk zal ze wel met een redelijke vertrekregeling worden overeengekomen.
    Het is goed dat we in dit land een onafhankelijke rechter hebben, zodat niet de waan van de dag regeert. Nu was het mevr.A, morgen misschien U of ik. In de krant van vandaag wordt morgen de vis verpakt, maar zij zit met de gevolgen en dat moet gecompenseerd worden.

  • Herman , di 10 januari 2012 17:27 Reageer op Herman

    Herman

    Alle vooroordelen dat Turken lui zouden zijn en niet vechten voor hun baan is bij deze wel gelijk uit de wereld.
    Wat wel weer klote is voor Nurten is het feit dat Hessing's Autobedrijven failliet is.
    Ik denk dat vrind Hermans wel zijn stinkende best zal doen voor een een behagelijke vertrekpremie en wachtgeldregeling.
    Je zult maar klokkenluider zijn.

  • Semolina Pilchard, di 10 januari 2012 17:11 Reageer op Semolina

    Semolina

    Recht en realisme hebben niets met elkaar te maken.

  • Jan B, di 10 januari 2012 16:57 Reageer op Jan

    Jan

    Een gerechtelijke uitspraak die werkelijk nergens op slaat. Het is niet voor niets dat deze mevrouw op non-actief is gesteld, haar aanwezigheid was namelijk belemmerend voor de werkzaamheden. Het was dus niet eens zo dat ze "slechts" niet voldeed, nee ze was een regelrechte spaak in de wielen van de organisatie. Zulke mensen horen gewoon ontslagen te worden. Op de "normale werkvloer" is dat niet anders (daar gaan mensen er al voor minder uit) dus waarom moet er hier voor de zoveelste keer weer een uitzondering gemaakt worden voor de graaiende hogere regionen.

  • Gaius S. Tranquilles, di 10 januari 2012 16:36 Reageer op Gaius S.

    Gaius S.

    Vanaf eind september 2011 speelt dit al, pff.
    Zo onderhand zou je toch wel verwachten dat die ontslagvergunning binnen is.
    Leuk voor al die medewerkers die nu een wraakactie van La Albayrak tegemoet kunnen zien. Dat worden aardig wat 'verstoorde arbeidsrelaties' me thinks.

  • h meijers, di 10 januari 2012 16:03 Reageer op h

    h

    iedereen kan door graaien

  • Jan B, di 10 januari 2012 16:49 in reactie op h meijers Reageer op Jan

    Jan

    Precies.

  • drs Zen, di 10 januari 2012 17:40 in reactie op Jan B Reageer op drs

    drs

    Dat denk ik niet.

    In deze tijd van bezuiniging en om alle schijn van gegraai weg te nemen (de Grieken zijn zo corrupt als de pest en wij gaan niet dokken) gaat de VVD met de pet rond voor deze mevrouw. Grootgrutter in commissariaten Loek Hermans (hallo Loek, je had toch zoveel begrip voor de medewerkers van Meavita?) kan ook wel wat missen.

    Burgemeesterspostje voor haar?
    http://www.youtube.com/watch?v=L3gRDMl_xQU

  • Bernie Whistler, di 10 januari 2012 16:03 Reageer op Bernie

    Bernie

    Dat wordt een warm welkom.

  • Joop Schouten, di 10 januari 2012 15:54 Reageer op Joop

    Joop

    http://www.glamcar.com/wp-content/uploads/2010/02/Gold-Mercedes-C63-08.jpg

  • Kitty In Nederland, di 10 januari 2012 16:06 in reactie op Joop Schouten Reageer op Kitty

    Kitty

    De overtreffende trap van blin bling :-)

  • Jan B, di 10 januari 2012 16:50 in reactie op Joop Schouten Reageer op Jan

    Jan

    Je hebt hem toch niet zelf gekocht hoop ik.

  • Joop Schouten, di 10 januari 2012 19:53 in reactie op Jan B Reageer op Joop

    Joop

    Ik heb 'm aan Arik verkocht.

    ; )

  • Hjalmar Hoort, di 10 januari 2012 17:23 in reactie op Joop Schouten Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Ah kijk, een gouden taxi.

  • Mark Sinops, di 10 januari 2012 14:01 Reageer op Mark

    Mark

    Je moet je natuurlijk niet in alles aan het bedrijfsleven te spiegelen als semi-overheid.

  • Hugo Freutel, di 10 januari 2012 13:56 Reageer op Hugo

    Hugo

    Lang leve de rechtstaat.

  • Peet Van Velzen, di 10 januari 2012 17:30 in reactie op Hugo Freutel Reageer op Peet

    Peet

    Inderdaad. Als je als gewone werknemer zoiets had, dan was je allang ontslagen geweest.

  • drs Zen, di 10 januari 2012 20:29 in reactie op Hugo Freutel Reageer op drs

    drs

    Voor iedere advocaat is een procedurefout een inkoppertje.

  • Valentijn van Asch, di 10 januari 2012 13:48 Reageer op Valentijn

    Valentijn

    ja ... ook ik heb een mening ... maar een uitspraak van de rechterlijke macht geef ik nog steeds de voorkeur van de twijfel ... als we dat niet meer zouden respecteren dan is mijn wispelturige ongefundeerde mening maatstaf en dan zijn we slechter af ... dus prima zo!!

    Wat mijn mening is ?? Met ingehouden woede toch maar gelijk aan die van de rechter.

  • Isis Maät, di 10 januari 2012 13:20 Reageer op Isis

    Isis

    Voor mij is ze de patjepeeër van het jaar 2011.

    http://premtime.ntr.nl/2011/12/23/3958/

  • Evert van Vliet, di 10 januari 2012 12:59 Reageer op Evert

    Evert

    "COA-directeur Albayrak mag weer aan het werk"

    Nou ja werk....inburgeren bedrijven heeft natuurlijk op zich al niets met werk te maken.

  • Crunchy Frog, di 10 januari 2012 12:48 Reageer op Crunchy

    Crunchy

    Of dit een juridisch terechte beslissing is of niet, daar kan ik niet over oordelen. Maar dat hier geen werkbare relatie meer is lijkt me waarschijnlijk.

  • Jan B, di 10 januari 2012 16:59 in reactie op Crunchy Frog Reageer op Jan

    Jan

    Hetgeen normaliter een voldoende reden voor ontslag is.

  • W.J. v/d Straat, di 10 januari 2012 12:39 Reageer op W.J.

    W.J.

    http://www.youtube.com/watch?v=7qN-t2hDq00

    en verder absurd ! De doorsnee werknemer zou nooit van z'n leven nog ergens aan de bak komen.

  • Ibrahim (Mazdak) Qizilbash, di 10 januari 2012 14:34 in reactie op W.J. v/d Straat Reageer op Ibrahim (Mazdak)

    Ibrahim (Mazdak)

    Deze harde tante heeft, samen met haar collega Hermans, een VVD bolwerk gemaakt van het COA. Saampjes gezellig bestuurders wegpesten en vervangen door VVD'ers. Niet verwonderlijk dus dat ze op haar pootjes is terechtgekomen. Ze handelde precies zoals de VVD dat van haar verwachtte. Logisch dat ze weer verder mag als wanbeleid, vriendjespolitiek en zelfverrijking van VVD'ers wordt onderzocht door VVD maatje Gerd Leers.

  • Aert Willem d'Holbach, di 10 januari 2012 15:00 in reactie op Ibrahim (Mazdak) Qizilbash Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Dat kunt u vast niet hard maken...

  • Pepijn Nostrinite, di 10 januari 2012 15:50 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Pepijn

    Pepijn

    Ik denk het ook niet maar het lucht zo op he. Even gal spuwen:).

  • Aert Willem d'Holbach, di 10 januari 2012 16:26 in reactie op Pepijn Nostrinite Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Tja... en het wordt nog toegestaan ook...

    ;-)

  • Ibrahim (Mazdak) Qizilbash, di 10 januari 2012 19:10 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Ibrahim (Mazdak)

    Ibrahim (Mazdak)

    Voorstander van een verbod op het geven van je menig op een opiniesite? Alles wat je hier schrijft moet je hard kunnen maken middels rechterlijke uitspraak?

  • Ibrahim (Mazdak) Qizilbash, di 10 januari 2012 17:06 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Ibrahim (Mazdak)

    Ibrahim (Mazdak)

    No shit, Sherlock. Anders had mevrouw Albayrak haar werkzaamheden bij het COA niet kunnen vervolgen, hè. Ik kan inderdaad niet hard maken dat Albayrak bewust mensen heeft weggejaagd bij het COA om de vrijgekomen topplaatsen vervolgens weg te geven aan bevriende externen (die soms zelfs meer verdienden dan Albayrak zelf). Aangezien dit een opiniesite is, kan ik, zonder het hard te kunnen maken, wel mijn mening vormen over dit onderwerp en die mening hier uiten.

    Er zijn sinds Albayrak in totaal 20 directeuren, plus de gehele raad van bestuur, vertrokken bij het COA, meer dan de helft daarvan vanwege een conflict. Frappant ook dat sinds Albayrak de gehele top van het COA bestaat uit VVD'ers. Misschien dat jij het normaal vindt dat er onder Albayrak (en VVD'er Hermans) zo'n verschuiving naar rechts binnen het COA heeft plaatsgevonden en dat er 12 miljoen uitgegeven is aan externe directeuren en adviseurs, maar ik vind dat het naar VVD vriendjespolitiek riekt.

  • W.J. v/d Straat, di 10 januari 2012 16:37 in reactie op Ibrahim (Mazdak) Qizilbash Reageer op W.J.

    W.J.

    Inderdaad, zoals ook onderwezen werd op zgn 'managementcursussen' eind jaren '90/ begin jaren 20'. Zo pak je dat aan !, was het adagium toen.

  • Gandalf the Grey, di 10 januari 2012 12:28 Reageer op Gandalf

    Gandalf

    In ieder ander geval bij ongeacht welk bedrijf dan ook was de arbeidsovereenkomst al lang ontbonden vanwege een onwerkbare situatie.

    Maar ik vrees dat deze VVD-graai-tante gewoon op 1 maart weer aan de slag gaat.

  • de heer Meijerink, di 10 januari 2012 12:22 Reageer op de heer

    de heer

    Gelukkig hoeven we (waarschijnlijk) niet lang te wachten op kamervragen aan de minister door de GBL en zijn boevenbende.

  • King Benzai, di 10 januari 2012 12:20 Reageer op King

    Niet te geloven.

    En zo zorgen de graaiers voor elkaar dat ze graaien kunnen blijven!

  • Peter Brand, di 10 januari 2012 12:20 Reageer op Peter

    Peter

    Vreselijk, wat een land.

  • B. Obbema, di 10 januari 2012 19:30 in reactie op Peter Brand Reageer op B.

    B.

    Ja lastig hè, een rechtsstaat....
    In wat voor land leven we als rechters op basis van wetten en feiten tot een ander oordeel komen dan bepaalde media.
    Het moet niet gekker worden.

  • Herman AS, di 10 januari 2012 12:12 Reageer op Herman

    Herman

    "Volgens de NOS zegt het gerechtshof nu dat de raad van toezicht uit het oog is verloren dat het op non-actief stellen van Albayrak een tijdelijke maatregel was."

    Een administratieve fout van de raad van toezicht dus ?
    Bewust of onbewust ? VVD'ers onder mekaar denk ik dan.

  • Hjalmar Hoort, di 10 januari 2012 13:21 in reactie op Herman AS Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Dan denk je ongeveer hetzelfde als Wilders met zijn D66 rechters retoriek.

  • Herman AS, di 10 januari 2012 13:57 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Herman

    Herman

    Een reactie die nergens op slaat en bovendien volkomen onvergelijkbaar

  • Aert Willem d'Holbach, di 10 januari 2012 15:02 in reactie op Herman AS Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Ik vind de vergelijking uitermate passend.

  • Herman AS, di 10 januari 2012 15:48 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Herman

    Herman

    Dat had ik van jou ook niet anders verwacht ! Jij bent immers normaal gesproken rechts selectief, zeker als het iemand is van je eigen partij, zoals Albayrak is.

    En misschien kun je eerst de uitspraak lezen, daar staat duidelijk in dat de raad van toezicht verzuimd heeft aan te geven dat het om een tijdelijke maatregel ging. Het hof doet geen uitspraak of Albayrak gesjoemeld heeft of niet. Je kunt je dus wel degelijk afvragen of de raad van toezich bewust of onbewust deze "vergissing" heeft gemaakt, zeker met in het achterhoofd dat Albayrak tot de zelfde partij behoort als een aantal bestuurders.

  • Aert Willem d'Holbach, di 10 januari 2012 16:28 in reactie op Herman AS Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Ik ben niet meer uitgesproken rechts selectief dan u uitgesproken links selectief bent en dan bent u ook nog chronisch verontwaardigd, iets dat ik dan weer geheel ontbeer tot mijn grote genoegen.

  • Herman AS, di 10 januari 2012 16:47 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Herman

    Herman

    ik ben niet chronisch verontwaardigd, ik kan alleen niet tegen onbenulligheid.

  • Zeer Voornaam, wo 11 januari 2012 11:29 in reactie op Herman AS Reageer op Zeer

    Lijkt me niet een bewuste fout, het is een fout van een vvder.

  • Jan Peters, di 10 januari 2012 12:03 Reageer op Jan

    Jan

    Het is goed om vast te stellen dat mensen door de rechter veroordeeld/vrijgesproken worden op basis van feiten en niet door de NOS, ander media en publiek.

  • Joop Schouten, di 10 januari 2012 11:42 Reageer op Joop

    Joop

    Ze kan weer cashen.

  • Kitty In Nederland, di 10 januari 2012 11:59 in reactie op Joop Schouten Reageer op Kitty

    Kitty

    Ben benieuwd of ze nu ook weer in haar goudkleurige mercedes gaat rondcrossen? :-)

  • Joop Schouten, di 10 januari 2012 12:50 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op Joop

    Joop

    Dan kan ze crashen.

    ; )

  • Kitty In Nederland, di 10 januari 2012 14:40 in reactie op Joop Schouten Reageer op Kitty

    Kitty

    LMOF :-))

  • , di 10 januari 2012 12:25 in reactie op Joop Schouten Reageer op

    Onaardig, Joop.
    Als iemand is vrijgesproken is ze vrijgesproken.
    Wanneer onderbuik(ook een linkse) gaat regeren is het eind zoek.

    Ik heb niets met het mens, maar wanneer ze onheus is behandeld is ze dat.
    Klaar.

  • Frank En Vrij, di 10 januari 2012 13:24 in reactie op Reageer op Frank

    Frank

    Vrijspraak krijg je in een strafrechtelijk proces, ze is dan ook niet aangeklaagd.

    Verder zegt het hof dat Albayrak gerehabiliteerd moet worden, ALS het onderzoek naar haar functioneren positief uitvalt.

  • Kitty In Nederland, di 10 januari 2012 14:55 in reactie op Reageer op Kitty

    Kitty

    Als ze onheus behandeld is....
    Hoe denk je dan over de medewerkers van het COA die hebben aangegeven,
    dat er met deze vrouw niet te werken valt. En dat er dus feitelijk sprake is van een onwerkbare situatie?
    En hoe denk je over de beeldvorming die is ontstaan nav het functioneren, en de opstelling van deze mevrouw.
    Mega bedragen over de balk gooien aan externe inhuur. Maar intussen niets wezenlijks bereiken voor de asielzoekers, nou dan functioneer je niet echt lekker, zou ik zo zeggen. Maar misschien denk jij daar anders over Red.
    Ik hoor dat dan graag :-)

  • , di 10 januari 2012 15:28 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op

    Hoe weet ik nou van haar collega's?
    Ik ga domweg uit van het oordeel van de rechter, en of haar collega's al of niet met haar door één deur kunnen is eigenlijk niet relevant.
    Dat is meer iets wat ze zelf moeten uitvigelieren.

  • Kitty In Nederland, di 10 januari 2012 15:44 in reactie op Reageer op Kitty

    Kitty

    Nou Red dat was wel de reden waarom deze mevrouw in eerste instantie op non aktief werd gezet. Klokkenluiders binnen de COA hebben deze zaak
    naar buiten gebracht.

  • , di 10 januari 2012 16:40 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op

    En die zaak is dus kennelijk niet ontvankelijk verklaard, ofwel niet voldoende bewezen.

    Wat wil je nou, Kitty, accepteren dat iedereen naar believen door medewerkers of tegenstanders beschuldigd kan worden en vervolgens uitgerangeerd wordt?
    Dat kun je niet menen.

  • Kitty In Nederland, di 10 januari 2012 18:34 in reactie op Reageer op Kitty

    Kitty

    Nee Red,
    Ik zou willen dat er een gedegen onderzoek wordt verricht.
    En dat gaat nu niet gebeuren.
    Helaas.....

  • drs Zen, di 10 januari 2012 20:31 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op drs

    drs

    Ik heb begrepen van de 'staatsomroep NOS' dat het onderzoek nog loopt.

  • Joop Schouten, di 10 januari 2012 15:01 in reactie op Reageer op Joop

    Joop

    Ook met een Merc kun je rashen Cat. Dat is geen wens maar een feit.

    Of de geruchten over haar autoritair gedrag waar zijn kan ik niet goed beoordelen. De enige kritiek die ik kan onderbouwen is de hoogte van haar salaris.

  • Joop Schouten, di 10 januari 2012 15:18 in reactie op Joop Schouten Reageer op Joop

    Joop

    '... kun je Crashen ... '

    pedon

  • Zeer Voornaam, wo 11 januari 2012 11:37 in reactie op Reageer op Zeer

    " Als iemand is vrijgesproken is ze vrijgesproken. "

    Als iemand is vrijgesproken op een vormfout dan is niet bewezen dat ze onschuldig is. Eigenlijk wordt er nooit bewezen dat je onschuldig bent en moeten we onschuldigheid maar aannemen, maar dat is vaak ook heel moeilijk.

    Stel:
    Je hebt 4 gazellen en een leeuw. De volgende dag heb je 3 gazellen en een leeuw.
    In een wettelijk systeem is de leeuw onschuldig.
    Maar in de natuur heeft de leeuw de gazelle gewoon opgegeten.
    Vaak is de wet alleen maar wettelijk en zegt het niet zoveel over de werkelijkheid. Of over recht of gerechtigheid.
    De wet is ervoor om bezit te bewaken en onschuldigen te beschermen. Schuldigen maken daar soms handig gebruik van.
    Dan zijn ze bij wet onschuldig, maar hebben ze het toch gedaan, net als die leeuw.

  • drs Zen, di 10 januari 2012 12:27 in reactie op Joop Schouten Reageer op drs

    drs

    Ze kan weer crashen.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel