06 september 11 12:45 Reageer (172) Politiek RSS

Hillen verklapt: 'Politiemissie Kunduz is toch militair'

Video: Jolande Sap reageert ... Update: GroenLinks is verbijsterd en wil debat met Hillen ... Rutte: 'Het is een misverstand'... Rosenthal garandeerde eerder politiemissie... Hillen: "Ik vind het nog steeds raar dat het geen militaire missie mag heten terwijl het bijna alleen maar militairen zijn"

Minister Hans Hillen geeft het, na alle speculaties en RTL-onthullingen, eindelijk toe: De politiemissie in Kunduz is helemaal geen politiemissie, maar 'gewoon' militair. Dat verklaart hij in een interview met Vrij Nederland.

Hans Hillen:

"Ik heb voortdurend gezegd: we moeten oppassen dat we onze mooie Nederlandse gevoelens niet projecteren op de harde werkelijkheid in een oorlogsgebied. De Kamer kan wel zeggen: het is een civiele missie, maar het is vooral militair."

In het interview verklaart Hillen gelukkig te zijn dat de missie groen licht van de Kamer heeft gekregen. De missie kon echter alleen doorgang vinden omdat GroenLinks akkoord is gegaan, nadat de minister de partij heeft verzekerd dat de missie civiel zou zijn. Daar komt hij nu dus van terug, met de uitleg: "Ik vind het nog steeds raar dat het geen militaire missie mag heten terwijl het bijna alleen maar militairen zijn".

De minister van Defensie zit niet helemaal op één lijn met Uri Rosenthal, minister van Buitenlandse Zaken. Deze benadrukte eerder dat Kunduz wel degelijk een civiele missie is. De door Nederland opgeleide politieagenten zullen alleen voor civiele taken worden ingezet, aldus Rosenthal.

Update 13.30:

GroenLinks heeft inmiddels via een persbericht gereageerd: "Rutte moet blunder Hillen herstellen." De partij schrijft:

GroenLinks is verbijsterd over de uitspraken van minister Hillen van Defensie in een interview met Vrij Nederland waarin hij zegt dat de politietrainingsmissie naar Afghanistan een militaire missie is. Fractievoorzitter Jolande Sap wil vandaag nog opheldering over deze uitspraken.
“Dit is de zoveelste blunder van de minister van Defensie. Als de minister het verschil niet kent tussen inzet van militairen voor civiele doelen of voor militaire doelen, dan vind ik dat zijn geloofwaardigheid in het geding is. Ik wil dat premier Rutte vandaag nog hem tot de orde roept en bevestigt dat er geen wijziging van het kabinetsstandpunt is,” zegt Sap.
Sap vraagt de minister president bij de Regeling van werkzaamheden om de Tweede Kamer vandaag nog te informeren en de blunder te herstellen. GroenLinks wil bovendien op korte termijn een debat hierover voeren.

Update 14.30
GroenLinks-fractievoorzitter Jolande Sap wil zo snel mogelijk in debat met Hillen. Rutte probeert de situatie intussen te sussen. Volgens hem gaat het om een misverstand. Tijdens het vragenuurtje zei hij de situatie 'ontzettend vervelend' te vinden.

Lees ook op Joop: Kunduz-agenten vechten toch mee in oorlog tegen Taliban

Mis niets: Volg Joop op Twitter, vind Joop leuk op Facebook

Laatste Reacties (172) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Joop Schouten, do 08 september 2011 10:31 Reageer op Joop

    Joop

    Sterke analyse: 'Politiek gezien heeft Hillen zichzelf en zijn baas, premier Rutte, wederom geen dienst bewezen. Maar ook de verontwaardiging van Jolande Sap van GroenLinks klonk dinsdag schril. Haar partij is in een onmogelijke situatie verzeild geraakt - de instemming met de Kunduz-missie is afhankelijk geworden van het verzwijgen van het werkelijke karakter daarvan. Alle betrokkenen moeten het beroemde boek van de Britse journalist Phillip Knightley er nog maar eens op naslaan, dat verscheen onder de welluidende titel The First Casualty - het eerste slachtoffer van de oorlog is zoals bekend de waarheid.'

    Bron:
    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/6235/Martin-Sommer/article/detail/2894694/2011/09/08/Een-mogelijke-verklaring-Hillen-houdt-van-sarren.dhtml

  • Ingenieur Paul, wo 07 september 2011 23:09 Reageer op Ingenieur

    Ingenieur

    Niets nieuws...wij noemde de periode 1945-1949 in Indonesie ook "politionele akties"....met 200,000 politieagenten ter plekke.
    Dit was een soort vietnam.

  • Wim Verver, wo 07 september 2011 12:50 Reageer op Wim

    Wim

    Hillen heeft gelijk maar opstelten heeft ook gelijk. Hierdoor is groen links volkomen belachellijk gemaakt. Jolanda Sap kon niet anders ze moest de ingezette koers van haar voorgangster afmaken.

  • Piet Devries, wo 07 september 2011 08:35 Reageer op Piet

    Piet

    De onnozelheid van mw Sap is verbijsterend.

  • Gerard Bakker, wo 07 september 2011 07:49 Reageer op Gerard

    Gerard

    Gisteren Sap op tv gezien. Ik begrijp niet dat ze zo overduidelijk haar hoofd in het zand duwt. De feitelijke situatie doet er blijkbaar niet toe, maar slechts datgene wat naar buiten komt, wat anderen, zoals Hillen, zeggen. Dat Hillen gewoon zegt zoals het is, wordt wegbeargumenteerd met dat hij zich wel moet vergissen. En Rutte moet dat bevestigen.

    Ik kan de uitkomst nu al wel raden: Rutte herhaalt dat er niets aan de hand is en geen sprake is van een militaire missie. Hillen zal zeggen dat zijn uitspraak alleen betrekking had op 'zijn' gedeelte en niet voor de gehele missie. GroenLinks aanvaardt dit alles dankbaar zodat gezichtsverlies kan voorkomen en de kostbare en nutteloze missie gewoon door kan gaan.

  • Mark Bosma, wo 07 september 2011 07:15 Reageer op Mark

    Mark

    GL is een gevaarlijke cocktail van aperte domheid en slinks gedrag.
    -
    Domheid: Afghanistan is nog helemaal niet klaar voor een democratie of goed georganiseerde samenleving. Dat is wat GL ervan wil maken en kan ik niet anders uitleggen dan een vorm van kolonialisme. Dit land heeft dus helemaal geen agenten nodig. Bruut gesproken hebben ze zelfs wapens nodig om elkaar nog meer af te maken, net zo lang totdat iedereen is uitgevochten en men WEL klaar is voor democratie etc. Pas dan zijn agenten interessant.
    -
    Slinks: om deze missie voor elkaar te krijgen, moest GL haar kiezers voorliegen en heeft kabinet Rutte voor haar karretje gespannen. Onderdeel van deze deal was dat gedurende de missie gesproken bleef worden over een civiele missie, terwijl wij en ook SAP het kraakhelder is dat et om een militaire missie gaat.
    -
    Fout van Rutte om deze voor het karretje span actie toe te staan, ongetwijfeld met dank aan het CDA die graag de hielen likt van haar buitenlandse betrekkingen.
    Fout van Hillen omdat hij politiek besef van een aardappel heeft
    Begrijpelijk van GL dat zij nu moord en brand schreeuwt, want dat zij slinks is ... die aap komt nu mooi uit de mouw.

  • Dirk de Boer, wo 07 september 2011 08:43 in reactie op Mark Bosma Reageer op Dirk

    Dirk

    Vvd en cda zijn hier inderdaad brandschoon. Zij hebben uiteraard open kaart gespeeld en de kiezer al in het begin verteld dat er in Kunduz op taliban gejaagd gaat worden.. uhhhhh..oh..toch niet..
    Gelul dus om dit allemaal bij Sap neer te leggen. Hoe slecht Sap ook overkomt, vvd en cda zijn evengoed heel fout qua Kunduz.

  • xxxxx xxxxxxx, wo 07 september 2011 02:25 Reageer op xxxxx

    xxxxx

    Hoe zat dat ook al weer met het vertouwen in de politiek?

    Iedereen weet dat het een militaire missie is, en twee van de kopstukken van links en rechts, Jolande Sap en de Premier staan het volk met strak gezicht voor te liegen. (er is geen ander woord voor)

  • Hendrik van Steenhuys, wo 07 september 2011 02:10 Reageer op Hendrik

    Hendrik

    Het is inderdaad net een soap en dan nog grappig ook. Vanwege de domheid van sommigen en de sluwheid van anderen. Politiek van de bovenste plank. Heel leerzam eigenlijk.

    In Wikileaks stond geschreven over het gekissebis dat een Amerikaanse diplomaat die de opdracht had de onderhandelingen hierover te volgen het volgende naar huis had geschreven:
    "Ze (VVDen CDA) waren bereid om aan alle eisen van Sap te voldoen. Als ze bij wijze van spreken had geëist dat alle militairen met rode kerstman mutsjes zouden rondlopen tijdens deze missie dan hadden ze daar ook wel aan voldaan". M.a.w. beloven wat ze wil en als ze eenmaal daar zijn en de missie al lang gaande is, kom je gewoon op je belofte terug.
    S
    ap, die net was aangetreden en die nu in een monopoliepositie verkeerde bij deze besluitvorming, ervoer dit zo snel naar haar aantreden als partijleider/fractievoorzitter als haar finest hour waarmee ze haar naam op de politiek ging drukken. Helaas is dat ook wel gelukt maar niet op de manier die ze voor ogen had gehad. Ze staat volledig voor schut als politiek domme gans, niet eens naïef maar gewoon oerdom. Timmermans van de PvdA heeft haar nog zó gewaarschuwd.

    De VVD en CDA komen er ook niet als winnaars uit denk ik. Ze staan meer te kijk als een stel sluwe leugenaars die uit politiek oogpunt de Amerikanen wilden behagen, zoals altijd.
    Ze hebben simpelweg de ballen om nee te zeggen. Liegen liever het volk en GL voor. Is vele malen makkelijker en heeft minder consequeties tot gevolg.
    Wie weet worden ze nog wel beloond door de VS zoals De Hoop Scheffer beloond werd voor zijn hielelikkerij van Bush met een positie bij de NAVO. Zo'n zwakke geest kon Bush wel gebruiken als loopjongen binnen de NAVO.

  • Rob Geurtsen, wo 07 september 2011 00:26 Reageer op Rob

    Rob

    Blunderende Rutte,

    Blunderende Sappie

    Blunderende Hillen

    Blunderende pers

    Wat maakt de missie tot een civiele missie, wat maakt de missie tot een militaire missie, wat maakt de missie tot een missie...

    De oorspronkelijke militaire betekenis van het woord missie is 'doel'...

    Okay dan hebben Sappie en Rutte een punt, het doel is civiel, zeggen ze, zo staat het opgeschreven. Zo is het bedoeld. (ja niet werkelijk maar dat vertellen we elkaar.

    Ooit vertelde sappie om haar partijcollega's erin te luizen en haar gezag als opvolgster van... te helpen vestigen. Toen ging ze uitgebreid vertellen wat ddoel was, maar vroeg ze ons ook om mee te denken... kijk maar eens naar de aantallen deelnemers en hun achtergrond... hoezo relevant? Het waren wel meer dan 400 soldaten... huh, dat is toch een militaire missie?

    Het is allemaal geklets... staan de militairen onder civiel gezag, of bepaald een militair wat er moet gebeuren? Overigens ik weet het antwoord, maar laat het aan de kijker over om zelf het antwoord te vragen aan de politici... en dan wat was ook alweer de kern van de discussie?


    Waarom mocht de missie geen militaire zijn? De PvdA was helder... Sappier loopt nog steeds te klooien, maar ze komt er goed mee weg, omdat Hillen een communicatie foutje maakte... en rutte kon zijn leiderschapsstijl tot uitdrukking brengen... met de hand in de zak.... een boodschap als fouten mogen gemaakt worden, als we ze maar herstellen...

    De pers vraagt niet door... wat is de definitie van een militaire missie... waarom wordt er niet op de operationele details doorgezeurd... hebben we niet effe een karskens of slimme militaire journalist nodig?

  • Joop Schouten, wo 07 september 2011 00:12 Reageer op Joop

    Joop

    Aanvulling: ‘Afghaanse gevangenen gemarteld’

    Buitenland
    De NAVO overweegt om voorlopig geen gedetineerden meer over te brengen naar Afghaanse gevangenissen. Uit een nog ongepubliceerd rapport van de Verenigde Naties zou blijken dat daar op grote schaal wordt gemarteld. Dat meldt de BBC.

    Volgens het rapport zouden gevangenen worden geslagen en krijgen ze soms elektrische schokken toegediend. Het rapport maakt ook melding van geheime gevangenissen die door Afghaanse politiecommandanten en de geheime dienst zouden worden geleid.

    In de onrustige provincie Kandahar is de NAVO al gestopt met de overdracht van gevangen. Ook andere provincies, waaronder Kunduz en Uruzgan, zijn gewaarschuwd dat de NAVO-eenheden mogelijk stoppen met het overdragen van gevangenen vanwege zorgen over marteling.

    Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/2011/09/06/afghaanse-gevangenen-gemarteld/

    Kom op Jolande. Geef nu maar toe....

  • Hugo Freutel, di 06 september 2011 23:39 Reageer op Hugo

    Hugo

    Hillen heeft natuurlijk groot gelijk. Alleen heeft hij nu een groot politiek probleem: de expeditie is onder andere voorwendselen verkocht.
    Het lukte al eerder bij Uruzgan, dus waarom niet nog een keer die het volk en volksvertegenwoordigers wat civiele opbouw propaganda voorhouden?
    Heel Nederland weet dat politiemensen aldaar een paramilitaire opleiding zullen krijgen en geen bonnen leren schrijven. Alleen mevrouw Sap en Alexander Pechthold weten het nog niet.
    De 4 YF '16 worden militair ingezet in niet civiel, zoveel duidelijk.
    GL en D66 scharen zich onder Atlantische speculanten met geweld in burgeroorlogen. "Optimische politiek? Schuld en schulden politiek.

    Zie mijn politieke prent: http://politiekeprenten.blogspot.com/2011/02/dutch-approach-in-kunduz-afghanistan.html
    The Dutch Government sends a new mission to Kunduz, Afghanistan:
    A civil policetraining about 250 trainers, and protected by 4 YF 16 fighterjets and about 300 soldiers.
    Political issue in Holland : will this be a civil or military mission in Afghanistan? Or both?

  • Joop Schouten, di 06 september 2011 23:20 Reageer op Joop

    Joop

    Jolande Sap blijft staande houden dat agenten nooit zullen worden ingezet als militaire ondersteuning van de corrupte Afghaanse stammenverbandregering.
    Het blijft, inhoudelijk omschreven althans, een 'humanitaire missie'.
    De praktijk, waar Kille Killer Hille op wees, is die van een constante oorlogsvoering met radicalen die buitenlanders het liefste zien verdwijnen (...).
    Jolande Sap moet weten dat het daar een puinbak is. Dit betekend voor mij dat ze kortzichtig of slim moet zijn. Een derde optioe zie ik niet.
    Ze heeft zo wel 'politiek wisselgeld' binnengehaald bij de VDD.
    Wetende dat beide neoliberaal verwant zijn, doet dit mij het ergste vrezen voor de toekomst (...).

  • Ingenieur Paul, di 06 september 2011 23:03 Reageer op Ingenieur

    Ingenieur

    Dat vreemde beest is geen kameel maar een paard met 2 bulten....haha...heel geestig. Sap heeft dat haar achterban al kunnen uitleggen, nu Rutte nog.

  • Mark Bosma, wo 07 september 2011 07:28 in reactie op Ingenieur Paul Reageer op Mark

    Mark

    ik BEN achterban van Rutte en mij hoeft hij nog niets uit te leggen.
    -
    Zoals ik de situatie zie:
    -
    Pvda maakt NL te schande door missie te beëindigen (ook al stonden ze in hun volste recht).
    Verkiezingen
    VVD wint maar heeft CDA nodig om max, haar programma uit te voeren.
    D66 en GL willen graag een hippiemissie naar Afghanistan.
    CDA ziet kans om weer eens oudhollands de hielen te likken van haar buitenlandse vriendjes
    VVD wordt enigzins gepushed door CDA
    GL merkt dat achterban eigenlijk gewoon tegen is
    GL en kabinet gooien het op een akkoordje en noemen het een civiele missie.
    ---
    GL heeft helemaal geen kredits bij de VVD gewonnen. Rutte hoeft mij dit verhaal niet uit te leggen.
    -
    Veel interessanter vind ik het punt dat het CDA ALLE hervormingen tegenhoudt. Ook dat begrijp ik wel gezien de situatie ttv de samenstelling van dit kabinet.
    -
    Volgend kabinet graag compleet liberaal, dus geen conservatieve partijen als: PVDA en CDA

  • robert vd heide, di 06 september 2011 22:18 Reageer op robert

    robert

    walgerlijk dat sap nu hillen als onderwerp maakt en niet gewoon ziet wat alle nederlanders wel snappen,rare vertoning bij nieuwsuur
    dus stekker eruit

    denken ze dat we gek zijn in den haag of zo
    vond die vergelijking hier ergens op de pagina van dat paard met 2 bulten ipv het een kameel te noemen erg mooi de kern samenvatten
    en dat zou eigenlijk de nieuwe twitter vd dag moeten zijn .

  • clara legêne, di 06 september 2011 22:03 Reageer op clara

    clara

    Ik houd het op een missieverstand.

  • Herman Hiemstra, di 06 september 2011 21:37 Reageer op Herman

    Herman

    Oer- en oliedom zo'n reactie. Eerst het interview goedkeuren en vervolgens roepen dat het allemaal een misverstand is? Ja, ja. Het is wel goed met deze minister. Goed fout! Tijd om af te treden, mijnheer Hillen.

  • Ingenieur Paul, di 06 september 2011 22:44 in reactie op Herman Hiemstra Reageer op Ingenieur

    Ingenieur

    Spreekt er eens een politicus hardop de waarheid die iedereen, inclusief GL en Sap voorop, kent...en dan is het weer niet goed.

  • Kapitan Laipose, di 06 september 2011 21:32 Reageer op Kapitan

    Kapitan

    Jolande Sap heeft zich in een onmogelijke positie gemanoeuvreerd en zit nu eigenlijk in de tang bij Rutte en consorten.

    Ze zal de verklaring van Hillen en Rutte kritiekloos als zoete koek slikken. Ze heeft politiek gezien geen keus. Indien ze de verklaring van Rutte en Hillen niet accepteert zal ze de militaire missie moeten verwerpen en ook niet meer moeten steunen. Maar daarmee onderstreept ze haar eigen naïviteit en onnozelheid. Ze zal door anderen maar ook door haar eigen achterban weggezet worden als onnozel en goed gelovig klein meisje dat wegzwijmelt en gevallen is voor de charmes van de snelle jongen met vlotte babbel Rutte.

    Dan kan Sap dus alleen nog maar de verklaring van Rutte en consorten slikken en blijven instemmen met de missie. Als Rutte slim is zal die maar met een half geloofwaardige verklaring komen. Dat maakt het voor Jolande Sap nog moeilijker om geloofwaardig te blijven.

    Bruin-I vs oppositie 14 - 0

  • Ingenieur Paul, di 06 september 2011 22:54 in reactie op Kapitan Laipose Reageer op Ingenieur

    Ingenieur

    Bij Sap glijden de onmogelijke posities (zie Peters) vanzelf af, net als bij haar stadsgenoot.

  • Ingenieur Paul, di 06 september 2011 21:28 Reageer op Ingenieur

    Ingenieur

    Ik ben verbijsterd.
    Maar dat was ik al toen we (wij dus) besloten naar Afghanistan te gaan. Dat was namelijk het verkeerde land.
    Het kwaad kwam uit, en was in Pakistan. De taliban zijn daar opgeleid, OBL woonde daar. Er wonen 140 miljoen mensen in Pakistan waarvan een groot percentage extremistisch is, 40% is analfabeet (bijna alle vrouwen bijvoorbeeld) en iedereen haaaaat de USA (ik ben ervaringsdeskundige).
    Waarom Afghanistan ....snel wegwezen daar...al onze gevallenen ten spijt.

  • mandarijn fruitvlieg, di 06 september 2011 21:01 Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Goed, en wat is nu precies de nieuws waarde?

  • Zeer Voornaam, di 06 september 2011 20:48 Reageer op Zeer

    " “Dit is de zoveelste blunder van de minister van Defensie. Als de minister het verschil niet kent tussen inzet van militairen voor civiele doelen of voor militaire doelen, dan vind ik dat zijn geloofwaardigheid in het geding is. Ik wil dat premier Rutte vandaag nog hem tot de orde roept en bevestigt dat er geen wijziging van het kabinetsstandpunt is,” zegt Sap. " "

    Politiek op z'n smalst.
    Iedereen weet dat als je 130 militairen en 3 politietrainers bij elkaar zet dat het dan een militaire oeratie is. Er wordt ook veel getoept, gegeten, gelachen en niets gedaan... Echte kenmerken van een militaire operatie.
    Maar zolang we het beestje maar niet bij z'n naam noemen vindt gl het best. Rutte moet dan ook niet komen uitleggen dat alles in orde is volgens de afspraken, nee, hij moet komen uitleggen dat Hille volgens de afspraken in de war is.
    De waarheid doet er niet toe, de woordjes moeten kloppen.

    Je zal maar met gl een spelletje jatzee spelen.
    " hee ik heb een zes!"
    " niet! We hadden afgesproken dat we het een 2-2-2 zouden noemen en dat je het alleen als 3x 2 mag gebruiken. "
    " maar dan klopt het spelletje niet meer...."
    " ja heel treurig,... En, ik heb je nog niet 2-2-2 horen zeggen..."
    " Zucht. 2-2-2. Mag ik nu gewoon jatzee opschrijven? "
    " Ja doe maar, maar niet aan onze kiezers vertellen hoor."

  • Gerard Bakker, di 06 september 2011 20:31 Reageer op Gerard

    Gerard

    Er is niks aan de hand, hoor. Rutte zegt dat Hillen zich heeft vergist. En Sap zal dat, met wat voor-de-bühnetegenstribbelingen, accepteren. Dus we kunnen gewoon weer verder met deze heel noodzakelijke missie voor Nederland.

  • Hein van Leeuwen, di 06 september 2011 20:12 Reageer op Hein

    Hein

    Zo leuk die missie.....totdat de eerste bodybags worden afgeleverd.

    Die Hillen is ook echt een tante Bet, hij kan gewoon z'n kop niet houden, zouden de verhalen dat hij na 14.00uur gewoon al teveel gezopen heeft, echt waar zijn?

  • Marjolein Stuijfbergen, di 06 september 2011 19:49 Reageer op Marjolein

    Marjolein

    Het blijkt gewoon een woordspelletje te zijn; Dit kabinet blinkt uit in het voor de gek houden van collega kamerleden!!

    Mevr. Sap moet zich behoorlijk gepiepeld voelen!!!

  • Mostafa Mouktafi, di 06 september 2011 20:59 in reactie op Marjolein Stuijfbergen Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Mijn rare kop denkt dat de heer Hillen heel bewust heeft het uitgeklapt en wil graag dat dit kabinet gaat vallen, hij kan het niet meer, moe van alles en kan niet meer verder. Trouwens is die dure Hilekopter terug? ergens in de woestijn verstopt? Of maakt Ghaddafi nu rondje boven Libie, en ziet dat ding als als speelgoed??!!
    Als ik hem was had tegen Rutte en Wilders gezecht:'Jongens! ik doe niet mee, ben te oud te gaan liegen, kappen ermee jongens!!''

  • Marjolein Stuijfbergen, wo 07 september 2011 00:13 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Marjolein

    Marjolein

    "'Als ik hem was had tegen Rutte en Wilders gezecht:'Jongens! ik doe niet mee, ben te oud te gaan liegen, kappen ermee jongens!!'""

    Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken!!

    Ik word wel meer en meer in mijn visie bevestigd dat sommigen Nederlandse politici niet vies zijn van spelletjes om de macht te behouden!!

    Met dit kabinet heeft mijn vertrouwen in de politiek echt een flinke deuk opgelopen!!

    Enge mensen vind het!!!

  • anton groeneveld, di 06 september 2011 19:49 Reageer op anton

    anton

    hoe het ook zij

    de missie gaat met een veilige adviesnelheid van 80 km/u

    http://www.youtube.com/watch?v=kCsSVLZ6wCI

  • Zeer Voornaam, di 06 september 2011 19:49 Reageer op Zeer

    Hahaha...
    Dit lijkt me een goed moment voor Sap om op te stappen.

    GL is dus duidelijk niet gegeer klaar, alleen maar naai klaar.

  • Mostafa Mouktafi, di 06 september 2011 19:07 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Wie anders dacht is wel dom hoor!!!

  • Johannes Zeilstra, di 06 september 2011 19:02 Reageer op Johannes

    Johannes

    Dit wordt een spelletje semantiek.
    Voor GL zijn 4 blauw gespoten pantser divisies met een politie embleem een civiele missie, en voor Hillen een militaire.
    Het is maar hoe je het opvat.

  • Optel Som, di 06 september 2011 18:40 Reageer op Optel

    Optel

    Groen Links maakt zich volstrekt ongeloofwaardig, of nog beter, belachelijk. Ze houdt krampachtig vast aan de Haagsche naieve werkelijkheid.
    Hillen geeft aan dat de situatie in Afghanistan toch een iets andere is. Beschamend dat Sap hier vasthoudt aan iets wat ten koste kan gaan van de veiligheid van onze jongens.

  • , di 06 september 2011 19:19 in reactie op Optel Som Reageer op

    Dus omdat de VVD en het VDA dwars door hun donder hebben staan heen liegen is Sap ongeloofwaardig??
    Dat vind ik apart. Sap is mogelijk, zo niet hoogstwaarschijnlijk onnozel.
    Maar het feit dat VVD En CDA hebben staan liegen maakt het niet anders dan dat ze de tent hebben besodemieterd.

    Dat mag wat mij betreft iedereen verdedigen.
    Dat zegt dat ook iets over die iedereen.

  • Addy Stoker, di 06 september 2011 18:31 Reageer op Addy

    Addy

    CU en GroenLinks en heel Nederland bij de neus genomen.
    (ik had er toch al geen vertrouwen in). Dit kabinet wordt met de dag ongeloofwaardiger. Snel wegwezen zou ik zeggen.

  • , di 06 september 2011 19:49 in reactie op Addy Stoker Reageer op

    Voor een gematigd mens al jij vind ik dat nogal een uitspraak!!

  • Meta Foor, di 06 september 2011 18:29 Reageer op Meta

    Meta

    jawel !
    de oppositie heeft een heel klein sleuteltje gevonden die hen de escape levert om zonder gezichtsverlies het politionele debacle te kunnen verlaten.
    Of was het een opzetje van Hillen , want die zal er -voor zn budget- ook niet blij mee zijn dat de troepen in buitenland zitten..


    en voor Katz:
    ik heb een pesthekel aan uniformen , en ook aan de personen die erin zitten (geldt dus ook voor de WAp)

  • , di 06 september 2011 18:54 in reactie op Meta Foor Reageer op

    Koink??

    Heb ik ooit positieve geluiden laten horen inzake leuke kekke mannekes in apepakkies?

  • Anja Lodewijks, di 06 september 2011 18:10 Reageer op Anja

    Anja

    http://www.youtube.com/watch?v=-ZvwYCBwN_w

    Kom op Jolande, zegt het Rutte:
    http://www.youtube.com/watch?v=jdb_3H-28dE&feature=related

  • john van hal, di 06 september 2011 18:02 Reageer op john

    john

    Goh nee das nieuws. Vanaf het moment dat bekend was dat er mensen naar toe moesten om politieagenten te trainen wist je dat die niet werden gebruikt om parkeerbonnen uit te delen en dergelijke
    Dus dat Sap net doet alsof ze niet wist dat de missie eigenlijk toch militair was... Kom nou....

  • Kees Swanenberg, di 06 september 2011 17:50 Reageer op Kees

    Kees

    Natuurlijk kon men dit zien aankomen.

    Het zegt dan wellicht iets over de naïviteit of onnozelheid van Sap, maar het zegt nog meer over de (on)betrouwbaarheid van deze coalitie, of van sommigen van haar trawanten. Rutte heeft destijds Sap persoonlijk de garantie gegeven dat de missie nooit een militair karakter zou krijgen. Die garanties blijken vandaag officieel niets meer waard te zijn. Ruttes woord betekent niets.

    Hillen geeft gewoon toe te hebben gelogen zodat de missie doorgang zou kunnen vinden. Is die man nu een autistische, hardleerse, politieke brekebeen, of juist een duistere maar briljante strateeg? Wordt hier een oorlog uitgevochten tussen Defensie en BuZa over wiens haan koning mag kraaien op het erf van Ruttes boerderij?

    Hillen zet hiermee hoe dan ook voor het oog van de wereld zijn eigen premier in zijn hemd. Dat zal Ruttes gezag en aanzien, als hij straks in de G20 zijn zilverlingenbonus voor het alsnog meedoen in Afghanistan mag komen incasseren, zéér ten goede komen. Van je vrienden moet je het maar hebben!

    "Tijdens het slotdebat beloofde premier Rutte dat hij de komende jaren 'open en eerlijk' zal zijn over de politiemissie in Afghanistan", schrijft nrc.nl (http://www.nrc.nl/nieuws/2011/01/28/meerderheid-kamer-steunt-missie-kunduz/).

    De vraag is nu of Rutte te goeder trouw was toen hij deze uitspraak deed en dat hij nu net als Sap door Hillen is bedrogen, of dat Rutte en Rosenthal samen met Hillen in het spreekwoordelijke complot zaten en dat de laatste de eerste twee een oor heeft aangenaaid voor eigen gewin? Na het zien van Ruttes meest oprechte gezicht zojuist op het 16.00u journaal, toen hij verklaarde dat Hillen hem had verzekerd dat het allemaal maar om een misverstand zou gaan, zet ik mijn geld in op het laatste.

    Hoe dan ook, de sfeer in de Trêveszaal zal er beslist niet gezelliger op worden na deze zoveelste bizarre solo tour van Hillen. En de fanclub van Rutte I hier op Joop kan nu wel vol leedvermaak een lange neus staan trekken en Sap vol hoon overladen (Links - Rechts : 0 - 1), maar ik constateer slechts dat de houtwormen de poten onder de pluchen stoelen van Rutte I al danig aan het opvreten zijn. Want wie denkt dat de firma Leugen & Bedrog alleen dit dossier bestiert is pas echt naïef en zal nog bedrogen uitkomen. Lekker is maar één vinger lang...

    "Something is rotten in the state of Denmark" - Hamlet, Shakespeare

  • Isis Maät, di 06 september 2011 17:12 Reageer op Isis

    Isis

    Heel Nederland wist het, deze politiemissie slaat nergens op, alleen mevrouw Sap niet.
    Heel apart.

  • Jan B, di 06 september 2011 18:07 in reactie op Isis Maät Reageer op Jan

    Jan

    Inderdaad apart ja.

  • Zeer Voornaam, di 06 september 2011 20:36 in reactie op Isis Maät Reageer op Zeer

    Niet alleen mevrouw sap hoor.
    Ook haar voorgangster, god ik ben even haar naam kwijt, en het hele gl congres vonden het treurig maar okee.
    Ze kunnen bij de volgende verkiezing zo voor het pvvd karretje gespannen worden.

  • Gouden Ui, di 06 september 2011 17:08 Reageer op Gouden

    Gouden

    "Groen Links is verbijsterd"

    moet zijn:

    "Groen Links is wereldvreemd"

  • Aert Willem d'Holbach, di 06 september 2011 17:02 Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Tja... taalkundig gezien...

    Maar weer is het leuk om te zien dat de oppositie elke strohalm vastgrijpt bij gebrek aan inhoudelijke argumenten tegen het gevoerde beleid.

    Goed dan, we noemen het een militaire operatie met een civiele missie. Of zullen we het een zomerkamp van de scouts noemen omdat er verder aan de taken en de uitvoering daarvan helemaal niets veranderd. Of we noemen het een "nachtelijke boswandeling van 24 uur zonder bomen door de punnikvereniging het ringetje".

    Nee, we noemen het "Several Species of Small Furry Animals Gathered Together in a Cave and Grooving with a Pict". De inhoud van de missie verandert er toch niet door.

  • Michiel Online, di 06 september 2011 17:54 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Michiel

    Michiel

    "Maar weer is het leuk om te zien dat de oppositie elke strohalm vastgrijpt bij gebrek aan inhoudelijke argumenten tegen het gevoerde beleid."

    Oh is een leugen geen inhoudelijk argument dan? Het lijkt me toch duidelijk dat Sap instemde onder strikte voorwaarden.

    Dat vind ik eigenlijk heel inhoudelijk. En ook heel simpel. En ook zeker voor jou te begrijpen want daar heb jij de hersens wel voor.

    En eigenlijk verwacht ik van jou geen andere praatjes met andere argumenten, maar nu gewoon excuses en dat je het volgende keer beter doet. Stop daar maar eens tijd in.

  • Aert Willem d'Holbach, di 06 september 2011 18:49 in reactie op Michiel Online Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Een mooi moment om mijn statement te herhalen: "Weer is het leuk om te zien dat de oppositie elke strohalm vastgrijpt bij gebrek aan inhoudelijke argumenten tegen het gevoerde beleid."

  • , di 06 september 2011 19:00 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op

    Wat ontzettend grappig hoe je probeert recht te ouwehoeren wat krom is.
    En wat ongelofelijk puur VVD!!!

  • Aert Willem d'Holbach, di 06 september 2011 20:12 in reactie op Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Waar in de zin "Ik vind het nog steeds raar dat het geen militaire missie mag heten terwijl het bijna alleen maar militairen zijn" staat dat het een militaire missie is?

    Het gaat puur om de naamgeving.

  • Bernie Whistler, di 06 september 2011 16:50 Reageer op Bernie

    Bernie

    red: SP-chef Sap moet natuurlijk zijn: GroenLinks-chef Sap

  • Joop Schouten, di 06 september 2011 17:33 in reactie op Bernie Whistler Reageer op Joop

    Joop

    De SP heeft tomatensap.

  • Jan B, di 06 september 2011 18:08 in reactie op Joop Schouten Reageer op Jan

    Jan

    Maar gelukkig geen Jolande Sap. Ongelofelijk hoe die zich erin heeft laten luizen.

  • Johannes Zeilstra, di 06 september 2011 19:05 in reactie op Jan B Reageer op Johannes

    Johannes

    Ach wel nee, die hoopt op een vroegtijdig vallen van het kabinet, en anders kan ze over 2 en een half jaar aanschuiven.
    Lange termijn visie noemen ze dat.

  • Bernie Whistler, di 06 september 2011 16:47 Reageer op Bernie

    Bernie

    Kunduz, knap lastig hoor. Oorlogsminister Hillen zegt zojuist: "...het is een oorlogsmissie." Mark Rutte reageert meteen: "...vervelend misverstand, het is een politiemissie." SP-chef Sap zegt: "...ik word gek." Politiechef Kunduz zegt: "...mijn mannen moeten vechten." Cheersz, zie hier rariteitenkabinet Rutte.

  • Censuur Joop, di 06 september 2011 16:43 Reageer op Censuur

    Censuur

    Ik heb in dit caberet-kabinet al bijna net zo veel lol als tijdens de periode van het theater-van-de-lach-kabinet met de LPF.

    Ga zo door mans- en vrouwspersonen. Als de linkse humor niet meer mag, geniet ik wel van deze rechtse belachelijkheid.

  • Aert Willem d'Holbach, di 06 september 2011 17:04 in reactie op Censuur Joop Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Dat cabearet is in ieder geval succesvoller dan het uwe.

  • El Che, di 06 september 2011 17:47 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op El

    El

    Tja je kunt wel meer lachen om de blunders.

  • , di 06 september 2011 18:56 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op

    Noemt U het cabaret wanneer blijkt dat Uw club de zaak van voor naar achter heeft besodemieterd?

    Mijn hemel, wat een geestelijke armoede.

  • jeroen barends, di 06 september 2011 17:11 in reactie op Censuur Joop Reageer op jeroen

    jeroen

    :-D
    ....wat een klucht ja. Sterk. Who needs Wikkileaks?

  • Neo- nozem, di 06 september 2011 21:01 in reactie op Censuur Joop Reageer op Neo-

    Neo-

    Ach humor....iemand die met open ogen er in stinkt is het gehalte oud vrouwtje wordt opgelicht door gemene man.
    Dat is niet grappig.

    Of nee betere vergelijking:
    Moeder zegt tegen kind niet met enge mannen mee te gaan en kind doet het toch.
    Dat omschrijft de situatie exact !

  • Mary de France, di 06 september 2011 16:41 Reageer op Mary

    Mary

    Blunder herstellen?? Kappen met steun Groen Links!

  • Johannes Zeilstra, di 06 september 2011 19:28 in reactie op Mary de France Reageer op Johannes

    Johannes

    Kappen met die steun.
    O jee, het kabinet Rutte siddert en beeft, GL zegt de steun op.
    De volledige logistieke operatie is voltooid.
    Nu zal er een commissie van wijze heren in het leven moeten worden geroepen die op verantwoorde wijze de troepen (kuch) politie weer gaat onttrekken aan het frontgebied (sorry) opleidings traject.
    Het zou zomaar kunnen zijn dat de rest van de in opleiding zijnde militie (excuses) politie,zomaar in een gevaarlijke situatie (alweer verkeerd) hun opleiding niet kunnen afmaken omdat de Nederlandse inbreng spontaan beeinidigd.
    Dat kan de strategie (verdorie fout) het opleidings traject danig verstoren.
    Daarom zal het niet waarschijnlijk zijn dat op zijn vroegst na het einde van deze militaire (shit sorry) civiele missie aan terugtrekking kan worden gedacht.
    Maar puntje gemaakt mevrouw Sap. Dat zal die belhamel van een Rutte leren.

  • Mike Peeters, di 06 september 2011 16:20 Reageer op Mike

    Mike

    GroenLinks kan direct de stekker uit de missie trekken. Reden: ONBETROUWBARE MINISTER!!!

    En Mark Rutte krijgt ook een sneer van mij. Die heeft namelijk een klimaat geschapen waarin ministers grootspraak plegen en denken dat alles wat half geregeld is al in kannen en kruiken is. Niet dus!

  • , di 06 september 2011 16:37 in reactie op Mike Peeters Reageer op

    Groen links trekt de stekker er niet uit.
    Groen links heeft belangen bij een min of meer aardige verstandhouding met dit malle kabinet.
    Waarom?
    God mag het weten.

  • Mike Peeters, di 06 september 2011 16:59 in reactie op Reageer op Mike

    Mike

    "Groen links heeft belangen bij een min of meer aardige verstandhouding met dit malle kabinet."

    Jouw argumentatie is niet erg overtuigend.

  • , di 06 september 2011 19:21 in reactie op Mike Peeters Reageer op

    Nee, waarom doen ze dit dán, als ik vragen mag??

  • Mike Peeters, di 06 september 2011 21:45 in reactie op Reageer op Mike

    Mike

    Het is het kabinet die zo graag deze missie wil. Oké, zegt GroenLinks als het maar geen militaire missie wordt. (Heel gesimplificeerd weergegeven.) En dan maakt de minister een faux pas door niet te onderstrepen dat het geen militaire missie is. Ja, dan verlies je de steun; is dat nou zo gek? Een minister moet toch staan voor zijn woord?

  • Johannes Zeilstra, di 06 september 2011 22:18 in reactie op Reageer op Johannes

    Johannes

    Waarom ?
    2 en een half jaar zijn zo voorbij, of misschien valt het kabinet wel eerder.
    Alhoewel dat twijfelachtig is als je ze op ieder controversieel punt steunt, en dan ook schande spreekt over een gedoog constructie :-)

  • Aert Willem d'Holbach, di 06 september 2011 17:14 in reactie op Mike Peeters Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Waarom de stekker eruittrekken. Inmiddels zijn er al internationale afspraken gemaakt en worden de afgesproken taken uitgevoerd. Hoe je het ook noemt: afspraak is afspraak.

  • Mike Peeters, di 06 september 2011 17:34 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Mike

    Mike

    "afspraak is afspraak."

    Dat is het probleem van de minister!

  • Aert Willem d'Holbach, di 06 september 2011 20:09 in reactie op Mike Peeters Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Dat is helemaal geen probleem van de minister. Het probleem is dat links woorden verdraait om maar even te kunnen scoren bij hun platvloerse achterban die te stom is om zelf de zin te interpreteren.

    Welk woord is er zo moeilijk aan: "Ik vind het nog steeds raar dat het geen militaire missie mag heten terwijl het bijna alleen maar militairen zijn"

    Precies de makke van links: we noemen het anders en dan is het ook wat anders. Net als in de Sovjet Unie ooit. Werkelozen werden "wachtend op werk" en het werkeloosheidsprobleem was met één pennestreek opgelost. Ik noem dat: wegkijken van de realiteit, kop in het zandgedrag.

  • Marjolein Stuijfbergen, wo 07 september 2011 00:07 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Marjolein

    Marjolein

    ""Precies de makke van links: we noemen het anders en dan is het ook wat anders. Net als in de Sovjet Unie ooit. Werkelozen werden "wachtend op werk" en het werkeloosheidsprobleem was met één pennestreek opgelost. Ik noem dat: wegkijken van de realiteit, kop in het zandgedrag"'

    Lees ik hier dat u het toejuicht als men collega kamerleden bewust op het verkeerde zet om het eigen beleid door te duwen?

    Tja, moraliteit was u toch al vreemd!

  • Neo- nozem, di 06 september 2011 18:58 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Neo-

    Neo-

    En GroenLinks heeft ook afspraken gemaakt.

    Ik vind dit reden genoeg om het kabinet en Jolande Sap naar huis te sturen.

    We moeten toch weer verkiezingen omdat Rutte ons land tot een hel op aarde wil gaan maken .

  • Aert Willem d'Holbach, di 06 september 2011 20:10 in reactie op Neo- nozem Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Jolande Sap kun je niet naar huis sturen.

  • Neo- nozem, di 06 september 2011 22:24 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Neo-

    Neo-

    Dat kan haar partij wel

    en dat hadden ze zowiezo al lang geleden moeten doen .

  • Aert Willem d'Holbach, wo 07 september 2011 17:48 in reactie op Neo- nozem Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Nee, ook haar partij kan dat niet, die kan haar hooguit afzetten als fractieleider.

  • Gouden Ui, di 06 september 2011 17:15 in reactie op Mike Peeters Reageer op Gouden

    Gouden

    "ONBETROUWBARE MINISTER!!!"

    Hoezo? Hillen zegt: "Ik vind het nog steeds raar dat het geen militaire missie mag heten terwijl het bijna alleen maar militairen zijn"

    Dit klopt toch gewoon? Dat zou Groen-Links ook moeten zeggen.
    Het is een feit dat er meer militairen gaan dan burgers/agenten. Zelfs als tegenstander van de missie kun je dit toch niet ontkennen?

    Ikzelf ben ook tegen die missie (meer vanuit het idee dat "het toch nooit zal werken"), maar als je dan toch gaat, doe het dan goed en neem je achterban niet in de zeik met onrealistische eisen. Doe dan gewoon zoals bijvoorbeeld SP of PVV en zeg gewoon dat je tegen bent.

  • Mike Peeters, di 06 september 2011 17:39 in reactie op Gouden Ui Reageer op Mike

    Mike

    "Zelfs als tegenstander van de missie kun je dit toch niet ontkennen?"

    Ik ben geen principieel tegenstander van de missie. Maar ik acht de huidige minister van Defensie onbekwaam. Die heeft gewoon te veel beloofd wat ie niet waar kan maken.

  • dr. Bob, di 06 september 2011 16:18 Reageer op dr.

    dr.

    Gaat vrouw Sap zich nu eindelijk met pek en veren laten bestrooien ?
    Trekt ze het boetekleed aan en treed ze in het klooster ?
    Of gaat ze plotklaps hevig verontwaardigd doen ?
    "Oh wat ben ik laaghartig belazerd door de Gristenen en de Vrijdenkers. En nu ben ik mijn geloofwaardigheid kwijt binnen de partij. Ach en wee ! ".
    Wanneer stuurt GL deze mevrouw eindelijk weg ?

  • Neo- nozem, di 06 september 2011 16:47 in reactie op dr. Bob Reageer op Neo-

    Neo-

    Inderdaad; jolande sap is duidelijk ongeschikt

  • Berthold Hohenlowe, wo 07 september 2011 00:21 in reactie op Neo- nozem Reageer op Berthold

    Berthold

    Een knipoogje naar buiten door het raam van het klooster is al voldoende om uit de orde te worden gezet.

  • Gerard Bakker, di 06 september 2011 16:12 Reageer op Gerard

    Gerard

    Hillen zegt wat iedereen allang weet. En GroenLinks niet wil weten....

  • Raymon Rodenburg, di 06 september 2011 15:54 Reageer op Raymon

    Raymon

    Als GL lid had ik al nooit het vertrouwen gehad dat deze missie niet militair zou zijn. Met dat beetje besef dat ik heb over het gebied, is het bijna buitengesloten dat een agent daar niet voor gevechten wordt ingezet. Het is naïve geweest, laat ik dat voorop stellen.

    Nou geeft Hillen dat eerlijk toe. Ook niet slim, maar het klopt. Heeft hij wel waarschijnlijk bewust GL een oor aan genaait.

    Beide zijn dus fout naar mijn mening. Ik zie mevrouw Sap eigenlijk er graag voor opstappen.

  • , di 06 september 2011 16:29 in reactie op Raymon Rodenburg Reageer op

    Als ik GL lid zou zijn(een van mijn dochters is dat) zou ik me ongelofelijk bekocht voelen.
    Ik weet niet wat mijn dochter gaat doen, maar dat ze boos en teleurgesteld is heeft ze me al verteld.

    Persoonlijk heb ik van het begin van deze discussie over deze missie af aan echt helemaal niets, maar dan ook niets, begrepen van mevrous Sap.

    Nog onafhankelijk van de vraag wat *we*(NL) daar in hemelsnaam denken te moeten doen.

  • Joaquim Campesino, di 06 september 2011 15:48 Reageer op Joaquim

    Joaquim

    "GroenLinks is verbijsterd"
    God wat laten ze zich in de kaart kijken! Iedereen weet dat er bijna geen civiele politieagenten van Nederland daar naar toe gingen. Het zijn bijna allemaal Marechaussee (nl.wikipedia.org/wiki/Koninklijke_Marechaussee). Die vallen dus onder defensie en dus heeft Hillen gelijk. Dat onze defensie daar is om die van Afghanistan te ondersteunen in hun oorlog, had GroenLinks van te voren moeten zien. Dat ze over dit onderwerp durven te roepen dat ze "verbijsterd" zijn, maakt het voor mij als GroenLinks-stemmer alleen maar pijnlijker.

  • Roelf Turksema, di 06 september 2011 15:45 Reageer op Roelf

    Roelf

    Hillen is te arrogant om nog langer dienst te doen, hij heeft een eed afgelegd en treed die met de voeten.
    Hij heeft de kamer vals voorgelicht, Rosenthal moet daarvan op de hoogte zijn geweest, hij zal dat ontkennen.

    Opzouten. Politie trainers terug en missie is ten einde. Daag Afghanistan. Goed lesje voor onnozel Groen Links.
    Wat nog het meest beangstigend is is dat mensen die hier van op de hoogte zijn geweest dit niet melden of niet mochten/konden/wilden melden aan de media. Mogelijk is dit wel gebeurt maar wordt het niet openbaar gemaakt, dat is nog veel erger.

    Wie zijn media stond ook al weer onder de censuur van de dictatuur?

  • Tim de Boer, di 06 september 2011 15:42 Reageer op Tim

    Tim

    Even handjes omhoog wie er ooit geloofde dat dit daadwerkelijk geen militaire missie is omdat de regering dat in ruil voor de steun van mw. Sap heeft geroepen...

    Nog nooit zo'n naïef stelletje bij elkaar gezien. En nu ineens verontwaardigd gaan doen als iemand eindelijk een keer het hoge woord eruit gooit en het beestje bij de naam noemt.

  • Irma Noord, di 06 september 2011 15:34 Reageer op Irma

    Irma

    Sap zou zich moeten schamen! Hillen heeft niet geblunderd, die man is blijkbaar de enige eerlijke in dit kabinet. GroenLinks heeft geblunderd. Iedereen heeft ze gewaarschuwd niet in te stemmen met die missie, zelfs de eigen leden stonden op de achterste benen.
    GroenLinks, het is jullie BLUNDER!

  • Marq Pas, di 06 september 2011 15:42 in reactie op Irma Noord Reageer op Marq

    Marq

    Het is altijd de schuld van de slachtoffers van de leugenaars.

    Hadden ze maar beter moeten weten, nietwaar?

  • peter van den bemt, di 06 september 2011 16:14 in reactie op Irma Noord Reageer op peter

    peter

    Als Hillen de enige eerlijke is in dit kabinet, zijn alle anderen, Rutte incluis, leugenaars. Dan niet Groenlinks de schuld geven. Naïef, dom misschien, maar de daders zitten in het kabinet.

  • Irma Noord, di 06 september 2011 18:00 in reactie op peter van den bemt Reageer op Irma

    Irma

    Wel als ze door iedereen er op gewezen zijn dat het nooit een civiele missie kon zijn. Er op gewezen met feiten als F-16's, het aandeel marechaussees, het aantal militairen.....

    Tuurlijk is dit kabinet fout, dat beweer ik al vanaf voordat ze aantraden. Maar je moedwillig en met open ogen laten voorliegen, alle waarschuwingen negeren en je eigen kiezers ook nog negeren is zeker ook fout!

    Beide weg dus!

  • anton groeneveld, di 06 september 2011 15:25 Reageer op anton

    anton

    kopje thee .... dames heren ook ....

    plakje keek op de week misschien ....

  • Joop Schouten, di 06 september 2011 15:16 Reageer op Joop

    Joop

    'Ik wil dat premier Rutte vandaag nog hem tot de orde roept en bevestigt dat er geen wijziging van het kabinetsstandpunt is,' zegt Sap.

    Ja, ja. Een gemakkelijk manier op je eigen inschattingsfout wederom proberen goed te laten praten.
    Is zij naïef of achterbaks vraag ik me wederom af.

  • Joop Schouten, di 06 september 2011 15:27 in reactie op Joop Schouten Reageer op Joop

    Joop

    '...om je eigen inschattingsfout...'

  • Duidelijk Rechts, di 06 september 2011 15:59 in reactie op Joop Schouten Reageer op Duidelijk

    Duidelijk

    Is zij naïef of achterbaks vraag ik me wederom af
    ============
    Wat denk je zelf? het laatste natuurlijk.

  • Joop Schouten, di 06 september 2011 16:26 in reactie op Duidelijk Rechts Reageer op Joop

    Joop

    Dat zal eerst bewezen moeten worden.

  • Michel Reiziger, di 06 september 2011 15:08 Reageer op Michel

    Michel

    Je moet behoorlijk naïef zijn (of uitgezonden politieman) om te geloven dat je daar werkelijk komt om het leren van orde handhaven.

    Ach, het is niet de eerst keer...de eerste keer werd er verteld dat het een opbouwmissie was, daar trapte ook het halve (kuch) vaderland in..later ook wel bekend als de 'schooltjesbouw' missie.

  • , di 06 september 2011 15:06 Reageer op

    Hillen.

    Mijn hemel


    Wat is DIE man dom.

    Die zich halverwege een kabinetsperiode simpelweg laat ontvallen dat zowel VVD, als CDA, alsmede uit stupiditeit GL de boel met zijn allen hebben zitten besodemieteren.

    Dan moet je dus ëcht heel dom wezen.

    Komt de volgende vraag opzetten:
    Wat wéét die gast van zijn partijgenoten dat hij ondanks deze verregaande stupiditeit op die plek heeft weten te komen??

    Give it a thougt.

  • Ruud Wiemer, di 06 september 2011 15:54 in reactie op Reageer op Ruud

    Ruud

    [Wat wéét die gast van zijn partijgenoten dat hij ondanks deze verregaande stupiditeit op die plek heeft weten te komen??]

    In zijn vorige politieke leven was hij de spin-doctor van Balkenende. Nou dan weet je het wel bij de firma list en bedrog.

  • , di 06 september 2011 16:31 in reactie op Ruud Wiemer Reageer op

    Jemig.
    Ruud!
    Je zou wel eens gelijk kunnen hebben.
    EEN manneke dat de boel min of meer chanterend onder controle heeft.
    Ik ga hier verder even niet over nadenken.
    Geen zin meer.

  • , di 06 september 2011 15:01 Reageer op

    Mevrouw Sap is opgewonden???
    Toe nou Dame.
    Je deed mee met de VVD en het CDA.
    Hoe onnozel moet je zijn om niet te denken dat je van voor naar achteren besodemieterd wordt?

    Dát had Femke je toch wel bij mogen brengen?

    Of.............ach nee,
    dat zal toch niet?

  • Duidelijk Rechts, di 06 september 2011 14:51 Reageer op Duidelijk

    Duidelijk

    Natuurlijk was en is het gewoon een vecht-missie.
    Dat weet elk weldenkend mens al tijden enkel die luchtfietsers van GL, hebben het nog niet door.
    Ze liggen daar echt niet een seconde wakker van wat een mevrouwtje Sap in Nederland zegt.
    We gooien gewoon weer 100derden miljoenen in een bodemloze put met dank aan GL

  • Michel Reiziger, di 06 september 2011 15:11 in reactie op Duidelijk Rechts Reageer op Michel

    Michel

    Elk leugen van Hillen draagt bij aan minder vertrouwen, zelfs bij de grootste naïeve rechts'denker', dat is alleen maar positief.

    Zie je, elk nadeel heeft ook zijn voordeel.

  • Gerald Thus, di 06 september 2011 15:18 in reactie op Duidelijk Rechts Reageer op Gerald

    Gerald

    GL mag hierin dan wel ingestonken zijn, maar het zijn Rutte en Verhagen die de voortrekkers waren! Zij zijn de eerstverantwoordelijken. Anders was het kabinet Balkenende IV niet gevallen. Alsnog doen wat in een kabinet met de PvdA erin niet doorging. GL heeft destijds een onmogelijke voorwaarde gesteld, die ze nu moeten terugdraaien. En, inderdaad, de kosten die hierin weggegooid zijn!

  • Hans van der Helm, di 06 september 2011 14:51 Reageer op Hans

    Hans

    Heel lang geleden toen het over deze missie ging, schreef ik al wat een naïviteit want waarom blijven de F 16 dan daar?
    Natuurlijk een militaire missie daar helpt geen lieve moeder (zelfs niet van Rutte) aan, ook niet Rutte persoonlijk met zijn beloftes.
    Het is een blijft een regering van leugen en bedrog.
    Het bruin loopt me dun door de broek ;-))

  • M. Ebrahimi, di 06 september 2011 14:45 Reageer op M.

    M.

    [Fractievoorzitter Jolande Sap wil vandaag nog opheldering over deze uitspraken.
    “Dit is de zoveelste blunder van de minister van Defensie. Als de minister het verschil niet kent tussen inzet van militairen voor civiele doelen of voor militaire doelen, dan vind ik dat zijn geloofwaardigheid in het geding is.]


    Ik vind het schaamteloos van Sap. Met deze verdraaingen. Het is in wezen blunder van Sap zelf die de GL hierin meegesluurd heeft en nu begin hard te roepen. Hoewel in NL geldt vaker, wie harder roept ...

  • Henk vanD, di 06 september 2011 14:44 Reageer op Henk

    Henk

    Hopelijk ziet GroenLinks in dat de beoogde Bromsnor-missie (met Taliban in de rol van Swiebertje) onzin was en kan Sap de stekker uit de miltiare missie trekken.

  • Hein van Leeuwen, di 06 september 2011 14:43 Reageer op Hein

    Hein

    Zeg eens eerlijk vrienden van Joop: komt dit nou echt als een verrassing?
    Je valt toch rollebollend van het lachen van de bank.....:)

  • , di 06 september 2011 15:12 in reactie op Hein van Leeuwen Reageer op

    Nou, gelachen heb ik wel even.
    Maar in het algemeen is het niet zo fijn te zien dat je waarschuwingen in de wind zijn geslagen en dat je vrees dus uitkomt.
    Het is het zoveelste fiasco in deze politiek constellatie.

  • Gerald Thus, di 06 september 2011 15:21 in reactie op Hein van Leeuwen Reageer op Gerald

    Gerald

    Hein, dit komt niet als een verrassing. Maar om hier nu rollebollend van de bank te vallen? Het zijn wel volksvertegenwoordigers die we zelf kozen!

  • Raymond Bhagwandin, di 06 september 2011 14:40 Reageer op Raymond

    Raymond

    Ik heb me altijd afgevraagd hoe het komt dat groenlinks zich sterk heeft gemaakt voor het steunen van de Kunduz missie, dat die missie militair en niet civiel zou worden kon een ieder zien behalve groenlinks, daar waren aanwijzingen genoeg voor. Toen kwam Mariko Peters in beeld, werkte op de nederlandse ambassade in Afghanistan en vermoed dat dit door Peters en Halsema is voorgekookt en nu zit Jolande Sap met de gebakken peren.

  • Wim van Delft, di 06 september 2011 14:27 Reageer op Wim

    Wim

    De linkse lieden die hierin aanleiding zien voor nieuwe aanval op (minderheids)kabinet kleunen mis. Alleen SP-ers hebben dit recht.
    PvDA, Groen Links en Draai 66 geen knip voor de (kiezers)neus waard.

  • Gerald Thus, di 06 september 2011 15:23 in reactie op Wim van Delft Reageer op Gerald

    Gerald

    Hoho, Wim, dat klopt niet wat je zegt: de PvdA heeft ook tegen de Kunduz-missie gestemd!

  • Hans van der Helm, di 06 september 2011 20:59 in reactie op Gerald Thus Reageer op Hans

    Hans

    Hij maakt wel meer fouten, maar dat komt omdat hij nooit even opzoekt wie, wat, waar dat heeft vast aan zijn scholing gelegen.
    Ik neem het hem al niet kwalijk want hij is niet te verbeteren en type alles voor zijn ouwe moers kont weg.

  • YggY ..., di 06 september 2011 14:20 Reageer op YggY

    YggY

    Ik vind dat GroenLinks ook niet meer te begrijpen. Blijkbaar gaat het er niet om wat deze missie inhoudt maar hoe je het noemt.

    Het is voor GroenLinks enkel en alleen maar een militaire missie wanneer militairen ten strijde trekken maar als politie-agenten worden opgeleid om oorlog te gaan voeren tegen de Taliban, wat door Afghaanse autoriteiten al is bevestigd, dan blijft het toch nog steeds een civiele missie.

    GroenLinks wordt en is belazerd maar dat durven ze of kunnen ze niet toegeven, kom op GroenLinksers geef nou gewoon ruiterlijk toe dat je genaaid bent zoals iedere weldenkende Nederlander inmiddels ook al weet.

    Dit valt al niet meer onder je kop in het zand steken, dit is jezelf compleet begraven.

  • Duidelijk Rechts, di 06 september 2011 14:55 in reactie op YggY ... Reageer op Duidelijk

    Duidelijk

    Het was hier juist zo fijn de afgelopen weken.

  • YggY ..., di 06 september 2011 15:05 in reactie op Duidelijk Rechts Reageer op YggY

    YggY

    Het was hier juist zo fijn de afgelopen weken.
    =============

    Aha, ik begrijp het al, u bent op vakantie geweest naar Griekenland, het land waar Wilders zo genereus onze belasting-miljarden aan geschonken heeft.

  • Duidelijk Rechts, di 06 september 2011 15:18 in reactie op YggY ... Reageer op Duidelijk

    Duidelijk

    Hij is leuk, ik hou wel van een goede grap.
    Maar in alle ernst, vanaf nu wel wat meer begrip voor rechtse standpunten, graag :)

  • , di 06 september 2011 16:33 in reactie op Duidelijk Rechts Reageer op

    Waarom in hemelsnaam??
    En daar gáán we weer::::::

    Vertel eens even waarom precies wij zo blij moeten zijn met dit rechts-ultrarechts rariteitenkabinet?

  • , di 06 september 2011 15:21 in reactie op Duidelijk Rechts Reageer op

    Mis, je eigen vriendjes blijken ineens doodgewone bedriegers te zijn.
    Je hebt gelijk, dat wordt het inéén klap een stuk minder plezierig.

    Baaibaai.

  • , di 06 september 2011 15:26 in reactie op Duidelijk Rechts Reageer op

    Jammer voor je.
    Times they are .. a changing.

  • Ruud Wiemer, di 06 september 2011 16:40 in reactie op YggY ... Reageer op Ruud

    Ruud

    [GroenLinksers geef nou gewoon ruiterlijk toe dat je genaaid bent zoals iedere weldenkende Nederlander inmiddels ook al weet.

    Dat zou best kunnen want Mariko Peters was er ook bij betrokken!!

  • Neo- nozem, di 06 september 2011 14:16 Reageer op Neo-

    Neo-

    Nou , en dan nog vinden ze het vreemd dat ik GroenLinks al jaren naief noem

  • Marq Pas, di 06 september 2011 14:35 in reactie op Neo- nozem Reageer op Marq

    Marq

    "Nou , en dan nog vinden ze het vreemd dat ik GroenLinks al jaren naief noem "
    ---
    U gaat er al op voorhand van uit dat de minister liegt dus. Cool.

    Daar kunnen velen hier zich wel in vinden, denk ik.

  • Neo- nozem, di 06 september 2011 16:48 in reactie op Marq Pas Reageer op Neo-

    Neo-

    Tuurlijk; ik gebruik mn hersens
    Iets dat men bij GroenLinks ook eens zou moeten doen

  • , di 06 september 2011 14:56 in reactie op Neo- nozem Reageer op

    Nee, hoor, dat vindt helemaal niemand hier nog onbegrijpelijk.
    Ik zou het naief willen vervangen door onwetendheid en onkunde.
    Onnozelheid mag ook.
    Gebrek aan boerenverstand is ook een goeie.
    Behoefte om te plezieren in de hoop een beetje mee te mogen doen lijkt me nog de beste.

  • Neo- nozem, di 06 september 2011 16:49 in reactie op Reageer op Neo-

    Neo-

    Daarvoor zijn er teveel situaties die alleen te verklaren zijn uit naieviteit

  • Anja Lodewijks, di 06 september 2011 14:15 Reageer op Anja

    Anja

    Het politieke verhaal in drie stappen.

    1. Na de nodige kritiek worden de plannen doorgezet. De kritici worden afgedaan als doemdenkers.
    2. Een tijd later blijkt er wel degelijk iets mis, maar komen de dooddoeners van de verantwoordelijke politici.
    3. Alles waarvoor gewaarschuwd was, blijkt de waarheid te zijn.

    En dan hebben we het niet over de begroting en de uiteindelijke kosten.

  • Wim van Delft, di 06 september 2011 14:12 Reageer op Wim

    Wim

    Elk nadeel hep z'n voordeel..
    Ik neem aan dat een volgende keer Groen Links zich niet meer laat paaien door Rutte en Verhagen.

  • Neo- nozem, di 06 september 2011 18:37 in reactie op Wim van Delft Reageer op Neo-

    Neo-

    Dan denk je dat verkeerd.
    Als er een partij is die zich twee keer aan dezelfde steen stoot dan is het GroenLinks wel.
    Ik neem aan dat men in VVD-kringen GroenLinks zeer bruikbare sukkels ziet en ze zich rot lachen.

  • Truus Beek, di 06 september 2011 14:06 Reageer op Truus

    Truus

    Uiteraard is het een militaire missie, dat het op verzoek van Gl een andere stempel heeft gekregen doet aan de werkelijkheid niets af.

    Maar GL gelooft nog steeds als er X op staat dan is het X en dat wil ze haar kiezers ook doen geloven Deze naiviteit hebben de Grunen in Duitsland niet, vandaar hun succes!!

  • Irma Noord, di 06 september 2011 14:01 Reageer op Irma

    Irma

    Goh, heeft dit kabinet gejokt? Wat een verrassing! Hahahahaha

  • Jan Jansen, di 06 september 2011 14:00 Reageer op Jan

    Jan

    Voorts:
    Hoezo moet rutte de blunder van hillen rechtzetten?
    Hillen is tenminste eerlijk.

  • , di 06 september 2011 14:27 in reactie op Jan Jansen Reageer op

    Hillen is tenminste eerlijk............maar wel een pietseltje aan de te late kant.

  • Jan Jansen, di 06 september 2011 13:57 Reageer op Jan

    Jan

    Hoe aandoenlijk '....GL is verbijsterd....'
    GL is wereldvreemd. Ieder weldenkend mens wist destijds dat het een militaire missie zou worden. Ik snap niet wie de mooie woordjes van deze regering nog geloofd. Zie leningen aan Griekenland, geld van de armen naar de rijken, natuur in de uitverkoop, kaken stijf op elkaar bij betrokkenheid wilders bij aanslag breivik. Etcetera.

    Laat dit kabinet vallen, grijp elke kans daartoe.

  • Dennis Mollis, di 06 september 2011 21:45 in reactie op Jan Jansen Reageer op Dennis

    Dennis

    "kaken stijf op elkaar bij betrokkenheid wilders bij aanslag breivik."

    Dat mensen die zich links noemen dit soort prietpraat verkopen vind ik stuitend, stemming makend en bezijden de waarheid.

  • Wim van Delft, di 06 september 2011 13:53 Reageer op Wim

    Wim

    Verrassend.. :-)
    Eigen schuld voor o.a. Groen Links, die liever eigen principes verloochent dan mee te stemmen met PVV.

  • Aad Sweep, di 06 september 2011 16:59 in reactie op Wim van Delft Reageer op Aad

    Aad

    reactie op wim: GL heeft zich in de loop der jaren ontwikkeld tot de partij die ik bij de vorming van GL al verwacht had. Eigenlijk was ze dat al vanaf het begin, maar nu zal het niet alleen een aantal dissidente PSP-ers uit 1989 duidelijk zijn: nu zal iedereen het wel begrijpen.Er is van de PSP en de CPN niets meer over binnen GL, het is gewoon de oude PPR met een modern sausje overgoten.Dezelfde huichelachtige politiek van links praten en rechts helpen om diens doeleinden waar je het zelf wel mee eens bent te bereiken. Als je later maar kunt zeggen dat je het toch anders gewild had, maar dat de anderen zich niet aan hun beloften gehouden hebben, beloften waarvan iedereen kon zien dat ze geen enkele waarde hadden, zoals b.v. de "politietaak" in Kunduz.

  • marc buenk, di 06 september 2011 13:50 Reageer op marc

    marc

    Rutte heeft Sap persoonlijk de garantie gegeven dat het een civiele missie betreft. ben benieuwd hoe hij zich hier weer uit probeert te redden. Jammer dat de titel draaikont al vergeven is......

  • Marc 's Mening in de Marge, di 06 september 2011 14:09 in reactie op marc buenk Reageer op Marc

    Marc

    mooiprater , zegt Cohen. Charlatan , zeg ik.

  • Jan Jansen, di 06 september 2011 15:14 in reactie op Marc 's Mening in de Marge Reageer op Jan

    Jan

    Aalgladde bedrieger zou beter passen. Maar laten we het netjes houden. Charlatan is ook een mooi woord voor Rutte. Laat de oppositie hem dan vanaf nu steevast zo noemen.
    De verklaring:
    Een charlatan is een speciaal soort oplichter die voorziet in zijn behoeften door systematisch mensen te bedriegen over zijn afkomst, vaardigheden, intenties of prestaties.
    Een charlatan maakt gebruik van zijn charme. Het woord wordt ook wel gebruikt voor mensen die zonder zelf de bewuste intentie te hebben te misleiden ideeën of denkbeelden presenteren die zij zelf voor waar houden maar die de wetenschappelijke toets der kritiek niet kunnen weerstaan.

    Alleen de inzet van zijn charme ontgaat me.

  • , di 06 september 2011 13:50 Reageer op

    Mooie foto trouwens, Hillen verkletst zich en Rosenthal doet net of hij verbaasd is.
    ALS hij al verbaasd is, is dat om dat Hillen zich voor de zoveelste heer verkletst.

  • Aert Willem d'Holbach, di 06 september 2011 17:17 in reactie op Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Is dat Generaal Rosenthal dan?

  • , di 06 september 2011 19:00 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op

    Nee, zei ik dat?

  • Aert Willem d'Holbach, di 06 september 2011 20:06 in reactie op Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Als u een punt had gebruikt in plaats van een komma, dan had ik u het voordeel van de twijfel gegeven.

  • Andy P, di 06 september 2011 13:48 Reageer op Andy

    Andy

    Je moet ook wel echt achterlijk zijn dat je niet van te voren kon aanzien dat het een militaire missie was. Wel erg naief van Sap dat zij zich daar achter probeerd te verschuilen.

  • Patrick Jak, di 06 september 2011 13:40 Reageer op Patrick

    Patrick

    Weet je...
    Ik ben niet eens verbaasd.

  • Timo Maas, di 06 september 2011 13:32 Reageer op Timo

    Timo

    Lijkt me toch een gevalletje Tweede Kamer voorliegen. Hillen had Rosenthal moeten terugfluiten toen die de missie als civiel aan het verkopen was...

    Daarnaast was dit natuurlijk verder niet totaal voor de hand liggend, iedereen had kunnen bedenken dat in een regio waar regelmatig aanslagen gepleegd worden geen civiele missie mogelijk is en je als je daar politie wilt trainen dus per definitie met een militaire missie bezig bent.

  • Truus Beek, di 06 september 2011 14:09 in reactie op Timo Maas Reageer op Truus

    Truus

    Volgens mij is er in de uitvoering niets veranderd dus er is niet gelogen wilt u dat het X genoemd wordt dan is het X

    Tussen het stempel wat Hillen er op plakt en het stempel wat GL er op plakt zit in de uitvoering geen verschil!!

  • peter van den bemt, di 06 september 2011 16:19 in reactie op Truus Beek Reageer op peter

    peter

    Inderdaad, als de afspraken over de uitvoering ongewijzigd zijn EN gevolgd worden, kun je het noemen wat je wilt. En Hillen, of je het wilt of niet, is nogalwelzotamelijk DOM. Blijkt de uitvoering anders dan afgesproken, dan mag Groenlinks ballen tonen en de handen ervan terugtrekken.

  • Marc 's Mening in de Marge, di 06 september 2011 13:27 Reageer op Marc

    Marc

    Tijd voor Groenlinks om het licht weer op rood te zetten.

  • Marc 's Mening in de Marge, di 06 september 2011 13:47 in reactie op Marc 's Mening in de Marge Reageer op Marc

    Marc

    O wacht, dat kan helemaal niet. Je kunt zaken doen met de gedoogcoalitie, alleen hoeven die zich niet aan de afspraken te houden. Wat heb je dan in de wacht gesleept waar je trots op kunt zijn? Ga eens echt oppositie voeren! In plaats van schimmige deals te sluiten waar je niks aan hebt!

  • Arie Roos, di 06 september 2011 14:42 in reactie op Marc 's Mening in de Marge Reageer op Arie

    Arie

    [O wacht, dat kan helemaal niet. Je kunt zaken doen met de gedoogcoalitie, alleen hoeven die zich niet aan de afspraken te houden. Wat heb je dan in de wacht gesleept waar je trots op kunt zijn? Ga eens echt oppositie voeren! In plaats van schimmige deals te sluiten waar je niks aan hebt!]

    Hier sluit ik me volledig bij aan ! Het wordt hoog tijd dat de oppositie eens echt oppositie gaat voeren. Vraag eens wisselgeld voor al dat meegestem, bijvoorbeeld.

    En in dit concrete geval: Hillen en Rutte hebben overduidelijk gelogen, dus de steun aan de missie was volledig onterecht. Wat houdt GL tegen om een motie in te dienen, die zegt dat de missie onmiddellijk gestopt moet worden ? Dat levert zeer interressant politiek vuurwerk op, laat Rutte maar eens werken voor zijn geld.

  • Truus Beek, di 06 september 2011 15:10 in reactie op Marc 's Mening in de Marge Reageer op Truus

    Truus

    Oeps Te laat
    misschien kunnen wij op een integere wijze ( dat wel natuurlijk)nog wat geld toespelen aan wat vriendjes in Afganistan onder het moto elk nadeel heeft zijn voordeel!!

    Peters kom er maar in

  • Censuur Joop, di 06 september 2011 16:44 in reactie op Truus Beek Reageer op Censuur

    Censuur

    Waarom? Is er inhoudelijk wat veranderd, dan?

  • YggY ..., di 06 september 2011 13:25 Reageer op YggY

    YggY

    Kom er maar in GroenLinks.

    Hoe voelt het nu om zo zwaar genaaid te worden of wisten jullie al dat dit geen civiele missie was.

  • Al Bundy, di 06 september 2011 13:25 Reageer op Al

    Al

    Duhh, dat wist iedere Nederlander die regelmatig buiten komt en nog wel eens een wakkere krant pakt toch allang ??
    Maar goed, GL zal wel weer 'verbijsterd' reageren .. ik ben benieuwd of er nog SAP-pige kamervragen gaan komen !!

  • , di 06 september 2011 14:54 in reactie op Al Bundy Reageer op

    Mevrouw Sap zwijgt al dagen lang als het graf over deze blamage.

  • Aert Willem d'Holbach, di 06 september 2011 17:03 in reactie op Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Da's kras van Sap.

    Al dagen zwijgen over een verspreking die nog geen 24 uur oud is.

  • , di 06 september 2011 19:23 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op

    Oh, Aert, je loopt wel achter, hoor.
    Iedereen wist dit al wéken.
    Ja jij niet, dat snap ik, niks fijner dan een selectieve perceptie.

    Maar de gegevens lagen er toch écht al veel langer.

  • Aert Willem d'Holbach, di 06 september 2011 20:04 in reactie op Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Maar natuurlijk...

  • Arie Roos, di 06 september 2011 13:23 Reageer op Arie

    Arie

    Well, dat lijkt me een schoolvoorbeeld van een situatie die vraagt om een motie van wantrouwen ...

  • Hendrik van Steenhuys, wo 07 september 2011 02:12 in reactie op Arie Roos Reageer op Hendrik

    Hendrik

    Zal niet lukken. De PVV houdt ze in het sadel en lacht GL in zijn bek uit.

  • Hendrik van Steenhuys, wo 07 september 2011 02:16 in reactie op Arie Roos Reageer op Hendrik

    Hendrik

    Het volk wordt gewoon staalhard voorgelogen. Alsof we gekke Henkie en geflipte Ingrid zijn. En mischien zijn dat ook wel.

  • Joop Schouten, di 06 september 2011 13:21 Reageer op Joop

    Joop

    Constatering:
    - Kille Killer Hillen had zijn mond eerder moeten opentrekken.
    - GroenLinks is naïef.
    - Rosenthal is een leugenaar.

  • Censuur Joop, di 06 september 2011 13:11 Reageer op Censuur

    Censuur

    Oeps! Leugentje! Bedankt!

  • Truus Beek, di 06 september 2011 15:11 in reactie op Censuur Joop Reageer op Truus

    Truus

    Hoezo is er inhoudelijk dat iets veranderd???

  • Censuur Joop, di 06 september 2011 16:43 in reactie op Truus Beek Reageer op Censuur

    Censuur

    Waarom vraag je mij dat?

  • Gerald Thus, di 06 september 2011 13:06 Reageer op Gerald

    Gerald

    Nou Groenlinks, stel je Kamervragen...

  • , di 06 september 2011 13:46 in reactie op Gerald Thus Reageer op

    Kom op, GL doet het net zo gezellig saampjes met rutte.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel