03 november 11 11:35 Reageer (115) Politiek RSS

Spekman kandidaat voorzitterschap PvdA

Tweede Kamerlid Hans Spekman prominent op linkervleugel van de partij, bekend als voorvechter voor de minderbedeelden in de samenleving

Tweede Kamerlid Hans Spekman heeft zich kandidaat gesteld voor het voorzitterschap van de Partij van de Arbeid (Pvda). Dat meldt RTL Nieuws. Spekman is sinds 2006 lid van de Kamer en woordvoerder Integratie voor de PvdA. Daarvoor was hij een aantal jaren wethouder Sociale Zaken in Utrecht.

Tot zondagavond kunnen zich nog andere kandidaten melden, bericht RTL. In januari kiest het PvdA-congres de nieuwe voorzitter. Die volgt Lilianne Ploumen op, die enkele weken geleden haar vertrek aankondigde.

RTL: Hans Spekman wil voorzitter PvdA worden

Lees opiniestukken van de hand van Spekman hier op Joop

Foto-cc: Roel Wijnants

Laatste Reacties (115) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Tomtom Frijling, ma 07 november 2011 13:13 Reageer op Tomtom

    Tomtom

    Richting en bevlogenheid mis ik, ook als geen partijaanhanger, bij de PVDA.
    Ik heb Hans midden jaren 90 eens in een kroeg gesproken.
    Daarna volgde ik hem min of meer.
    Hij is de meest consistente politicus die ik van naam ken.

  • hans detorenkraai, ma 07 november 2011 01:10 Reageer op hans

    hans

    Doen, deze jaren 60 denkende man. Is de PVDA nog sneller opgelost wat ik als een zegen voor onze samenleving zie..Weg met dat zich zelf in stand houdend instituut.

  • Sjaak Leijten, di 08 november 2011 09:32 in reactie op hans detorenkraai Reageer op Sjaak

    Sjaak

    En wat is er nou mooier dan muziek uit die jaren 60 + 70. Prachtige protest liederen. Het evennaart bijna de klasieke muziek van Straus en andere groote componisten.

  • Zingende Zaag, vr 04 november 2011 10:58 Reageer op Zingende

    Zingende

    Dat wordt nog een uitdaging wanneer de heren HS en JZ eensgezind een boodschap verkondigen: het hoge emo drama gehalte van de heer HS en de bestuurlijke toon van de heer JC. Een drama ligt in het verschiet; kennelijk is de beker voor de PVDA nog niet helemaal leeg. Het aantal virutele zetels kan vast nog lager. Overigens komt de bijdrage van de heer HS nu voor mij in een nog negatiever licht te staan. Over de rug van een 18 jarige je willen profileren. Way to go!

  • Mostafa Mouktafi, vr 04 november 2011 10:22 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Het charisma van een sociale bokser die heel af en toe een asociaal klap kan verkopen; het gezag van een bekende oliebollenboer die met veel suikerpoeder strooit! mijn mening.
    Spekman mag het worden, want het wordt tijd dat ik ga stoppen met stemmen.
    De socialisten hebben in deze onvriendelijke en moeilijke tijd een sterke vrouw nodig als leider,want ik zie dat alléén een vrouw die de socialisten kan redden en dus ook dit land!
    Het Socialimse is vrouwelijk, schijnt het in Dennemark!

  • Ieder - eenwilvrijzijn, vr 04 november 2011 09:46 Reageer op Ieder

    Ieder

    Pracht vent...

    sociaal.. betrokken.. empathisch.. integer.. open.. warm groot hart...

  • jozefjacob rachel, vr 04 november 2011 08:24 Reageer op jozefjacob

    jozefjacob

    Ik hoop dat hij of meneer Diederik Samsom , als hij binnenkort ook meedoet, het wordt...wie weet over één jaar of twee komt er misschien ook een nieuwe PvdA partijleider en lijsttrekker , liefst iemand die wat jonger bent om nieuwe en jonge kiezers erbij te halen, die ook populair en charismatisch en een goede prater en debater bent zoals meneer Lodewijk Asscher b.v. = op naar rond 35 zetels bij de volgende Tweede Kamerverkiezingen volgens mij!!!

  • Home Cinema, vr 04 november 2011 00:40 Reageer op Home

    Home

    "Minister Leers heeft de keel van Mauro half doorgesneden"

    Uitspraak afkomstig van de heer Spekman! Nu baal ik van de toon van de heer Wilders, maar de heer Spekman doet op zijn minst net zo hard mee!

    Ik ben democraat genoeg om te zeggen, oprotten meneer Spekman! U heeft NIETS maar dan ook NIETS te zoeken in de tweede kamer!

  • , vr 04 november 2011 07:51 in reactie op Home Cinema Reageer op

    Kom nou, als de triefelzooi van de pvv daar mag zitten mag Spekman dat zeker.

  • Erik van Erne, do 03 november 2011 23:18 Reageer op Erik

    Erik

    Geweldige man, die gek is op truien. Neem aan dat de PvdA onder zijn leiding ook volop mee gaat doen aan de warme, dikke truiendag.

    Ken hem nog uit Utrecht en weetnog goed hoe zijn vertrek naar de landelijke politiek met veel applaus en instemming werd begroet.

  • joost kijkt verder, do 03 november 2011 22:02 Reageer op joost

    joost

    Het lijkt me een ontzettend aardige buurman en hij heeft ongetwijffeld het hart op de goede plek, maar daar houdt het ook een beetje op. In zijn onnozelheid maakt hij meer kapot dan hem lief is. Neem zijn meest recente uitglijer in de zaak Mauro, in al zijn goedheid beseft hij totaal niet zijn hoe hij een jongen van 18 compleet misbruikt voor zijn eigen politieke gelijk. En over enige economische kennis beschikt hij al helemaal niet, ja misschien hoe je het geld moet uitstrooien over iedereen met maar een enigszins zielig verhaal.

  • El Che, do 03 november 2011 22:31 in reactie op joost kijkt verder Reageer op El

    El

    "een enigszins zielig verhaal"

    Inzicht in je eigen bijdrage?

  • Hjalmar Hoort, do 03 november 2011 20:11 Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    We shall see. Ik gun het hem wel.

    http://www.youtube.com/watch?v=I6-JNfLVVhQ&feature=relmfu

    Het is slechts een moment opname, maar wat hij hier roept zou ook zo door een CDAer gepropageerd kunnen worden.

  • Sylvia Stuurman, do 03 november 2011 19:42 Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Lijkt me uitstekend!

  • Mees ., do 03 november 2011 19:38 Reageer op Mees

    Mees

    G







    Goede keus...Spekman heeft het hart op de goede plek zitten...fijne kerel,oprecht en kan zich inleven in mensen

  • joost kijkt verder, do 03 november 2011 20:25 in reactie op Mees . Reageer op joost

    joost

    Totaalmalloot is een betere benaming.

  • Marc 's Mening in de Marge, do 03 november 2011 20:59 in reactie op joost kijkt verder Reageer op Marc

    Marc

    Nu kijk je in spiegel hè?

  • Marc 's Mening in de Marge, do 03 november 2011 19:34 Reageer op Marc

    Marc

    Dit is geen moderne kandidaat die de PvdA de 21e eeuw in kan trekken lijkt me. De socialist pur sang, zou niet misstaan bij de sp. Als dat de kant is die de PvdA opgaat kunnen ze net zo goed fuseren met de SP.

  • Roelf Turksema, do 03 november 2011 21:47 in reactie op Marc 's Mening in de Marge Reageer op Roelf

    Roelf

    Hadden ze al tien jaar terug moeten doen.

  • Wouter Boersen, do 03 november 2011 19:22 Reageer op Wouter

    Wouter

    Lijkt me een goede zaak voor PvdA.

    Een straatvechter met een dosis gezond verstand, en het hart op de juiste plek.

    Precies wat nodig is in deze tijd.

  • Johannes Zeilstra, do 03 november 2011 19:05 Reageer op Johannes

    Johannes

    Niks mis met de man, en goede keuze.

  • Truus Beek, do 03 november 2011 18:54 Reageer op Truus

    Truus

    nog meer stemmen naar D66

  • , vr 04 november 2011 08:47 in reactie op Truus Beek Reageer op

    Truusken toch, denk je nou echt dat een PvdA-er op D66 zoals die partij NU is gaat stemmen?

  • Jan Hooivork, do 03 november 2011 18:22 Reageer op Jan

    Jan

    http://www.hansspekman.pvda.nl/general/Loopbaan+Hans

    Volgens mij valt het wel mee met zijn intellectuele bagage.

    Ik zie hem ook wel zitten als partijvoorzitter.

  • - drammer -, do 03 november 2011 19:03 in reactie op Jan Hooivork Reageer op - drammer

    - drammer

    Een kinderhand is gauw gevuld.

    Als je "niets" gewend bent is een klein beetje als heel veel.

    Ik begrijp niet dat de Pvda niet in staat is om iemand te vinden die de kar kan trekken, de lijnen uitzetten. Die de kiezers weer bij de SP weghaald. Want dat is de eerste vereiste, om de SP weer terug te brengen naar 8 tot 10 zetels., liefst nog kleiner.

    Deze partij voegt helemaal niets toe aan het politiek landschap in ons land, overal tegen en geen enkele bestuurlijke ervaring. Zelfs niet in staat om ook "maar" iets te gedogen. Geen enkel politiek item, niets. Totale politieke armoe, en door de afdrachtregeling verdwijnen ook nog de mensen die het zouden kunnen maken. Die lopen weg , omdat men niet voor een appel en ei aan het werk wil terwijl de SP ( lees het politburo) met het geld aan de haal gaat.



    Iemand voor de Pvda die het verschil kan maken. De partij weer aan de 24 zetels kan helpen. Maar dat zal bij deze keuze een fata morgana blijken. Een Plaumen met een narrige uitkijk, meer is het niet.

  • , do 03 november 2011 19:34 in reactie op - drammer - Reageer op

    Ja, een kinderhand is snel gevuld.
    Je demonstreert dat op dagelijkse basis.

  • , vr 04 november 2011 07:53 in reactie op - drammer - Reageer op

    Gelukkig hebben ze bij de pvv, jouw aanbeden club, wel een hoop bestuurlijke ervaring.
    Dat scheelt dan weer.

  • Sjaak Leijten, vr 04 november 2011 11:27 in reactie op - drammer - Reageer op Sjaak

    Sjaak

    Kijk even op Synovate. Dan wordt u op u wenken bediend.
    Peiling op 3-11

  • dr. Bob, do 03 november 2011 18:18 Reageer op dr.

    dr.

    Ik hoop dat ie 't wordt,....einde PvdA.

  • Gerald Thus, do 03 november 2011 17:55 Reageer op Gerald

    Gerald

    Vrijdagavond om 17.00 uur legt Hans Spekman uit waarom hij voorzitter wilt worden. Adres: Partijkantoor PvdA Utrecht, Amsterdamsestraatweg 212 in Utrecht

  • - drammer -, do 03 november 2011 18:04 in reactie op Gerald Thus Reageer op - drammer

    - drammer

    Wie heeft deze uitleg voor hem geschreven? (lol)

  • , do 03 november 2011 18:42 in reactie op - drammer - Reageer op

    Wat is het toch leuk om gewoon, geheel en alleen in je eentje, lol te hebben.
    Dat moet zelfs voor iemand die niet helemaal in orde is een feest zijn.

  • de heer Meijerink, do 03 november 2011 17:49 Reageer op de heer

    de heer

    Bij het vernemen van dit nieuws schiet rechts, gezien de inhoud van hun reacties, al geheel in de stress.
    Kijk, da's nou mooi, de eerste tik is een daalder waard.

  • , do 03 november 2011 19:38 in reactie op de heer Meijerink Reageer op

    Vind ik ook wel leuk, eigenlijk.
    Er is nog helemaal niets aan de hand en geheel rechtschdragend Nederland schiet in een kramp.
    Ontzettend geestig.

    We'll see.

  • Cor Edelenbosch, do 03 november 2011 17:34 Reageer op Cor

    Cor

    Ooit hadden we Van der Spek (PSP). Nu maar hopen, dat Spekman van hetzelfde kaliber is.

  • - drammer -, do 03 november 2011 17:23 Reageer op - drammer

    - drammer

    Dit is weer de democratie bij de oude politiek. De Pvda. Er is maar een kandidaat en daar mag men vervolgens uit kiezen.
    Democratie ten voeten uit, zo ging het met ook met de aanstelling van Cohen.

    Partijdemocratie opgepimpt met applausmachines en klapvee.

    Schitterend.

  • El Che, do 03 november 2011 18:21 in reactie op - drammer - Reageer op El

    El

    "Partijdemocratie opgepimpt met applausmachines en klapvee."

    Bij de pvv doet wilders dit in z'n eentje.

  • - drammer -, do 03 november 2011 19:05 in reactie op El Che Reageer op - drammer

    - drammer

    Wat is dan het verschil? Wat moet je dan met een dergelijk nepdemocratisch vehikel zoals van de Pvda, CDA?

    Om de goedgelovigen blij te maken? Nou wees er erg gelukkig mee.

  • , do 03 november 2011 19:40 in reactie op - drammer - Reageer op

    Je hebt helemaal gelijk.
    De pvv is een democratisch gebeuren.
    Zeker weten.


    Maar verder ben je wel min of meer gezond?

    Want qua herseninhoud wil het niet echt lukken.
    En dat valt niet alleen mij op.

  • El Che, do 03 november 2011 21:05 in reactie op Reageer op El

    El

    ;-))

  • Artois Arnhem, do 03 november 2011 17:11 Reageer op Artois

    Artois

    Een gouden kans voor de PvdA. Nadat Kok de partij heeft geneoliberaliseerd wordt het nu tijd voor een echte sociaal democraat. Hij is consequent, geloofwaardig en integer. Als onafhankelijk sociaaldemocraat juig ik zijn kandidatuur toe. De PvdA leden zouden wel gek zijn hem niet te kiezen. Hij moet echter niet alleen gekozen worden maar ook de kans krijgen echte invloed uit te oefenen. Als ik Hans zie dan denk ik weer een beetje aan Jan (' in geouwehoer kun je niet wonen) Shaeffer.

  • Bernard A. Tikker, do 03 november 2011 16:59 Reageer op Bernard A.

    Bernard A.

    Door zijn uitstraling, opleidingsniveau, woordkeuze en (beperkte) economische kennis zou hij best wel eens stemmers die naar de SP zijn gegaan terug kunnen halen.

  • Mary de France, do 03 november 2011 16:49 Reageer op Mary

    Mary

    Zou een goeie keuze kunnen zijn.

  • Meta Foor, do 03 november 2011 16:25 Reageer op Meta

    Meta

    Spekman is een prima vent , maar voor deze functie niet zo eerste keus, omdat:
    - hij een soloist is,
    - hij geen zwaartekennis heeft van economie
    - hij niet brteedgedragen wordt door de oudere garde vd PvdA
    - hij de PvdA niet kan doen groeien op basis van ideologie
    - hij geen óld boys'netwerk heeft in Den Haag
    - hij nog geen burgemeester is geweest

  • Gerald Thus, do 03 november 2011 17:26 in reactie op Meta Foor Reageer op Gerald

    Gerald

    Juist door die zes genoemde punten is Hans Spekman een goede keus!

  • - drammer -, do 03 november 2011 16:11 Reageer op - drammer

    - drammer

    De Pvda "doet" de SP na. Een lachende boer ( Roemer) kan altijd overtroffen worden door een simpele arbeider.
    (LOL)

  • Joop Schouten, do 03 november 2011 16:30 in reactie op - drammer - Reageer op Joop

    Joop

    'De PVV "doet" de SP na. Een polder-Mussolini ( Kwantumkop) kan altijd overtroffen worden door een eenvoudige leraar...'
    (LOL)

  • sam tosha, do 03 november 2011 16:45 in reactie op - drammer - Reageer op sam

    sam

    Alles beter dan een blatende koorbal of een paranoïde infantiel

  • - drammer -, do 03 november 2011 17:16 in reactie op sam tosha Reageer op - drammer

    - drammer

    Plaumen bedoel jij die?

  • , do 03 november 2011 16:53 in reactie op - drammer - Reageer op

    Jeessss.
    Vind je het echt noodzakelijk je werkelijk onovertroffen stupiditeit zo publiekelijk te etaleren?

    Dan is het nog ernstiger dan ik al vermoedde.

  • - drammer -, do 03 november 2011 17:17 in reactie op Reageer op - drammer

    - drammer

    Spiegeltje spiegeltje aan de wand ?

  • YggY ..., do 03 november 2011 17:42 in reactie op Reageer op YggY

    YggY

    Vind je het echt noodzakelijk je werkelijk onovertroffen stupiditeit zo publiekelijk te etaleren?
    ============

    Och ik vond het voor zijn doen nog wel een redelijke bijdrage en ook wel enigszins begrijpelijk want als iemand de hele dag met kleine kinderen omgaat dan ga je als vanzelf ook Jip- en Janneketaal gebruiken.

  • , do 03 november 2011 19:14 in reactie op YggY ... Reageer op

    LOL, Yggy!!

    Ach, die arme kinderen..............

  • , do 03 november 2011 19:42 in reactie op YggY ... Reageer op

    Ik geloof het nu ook, Yggy.
    Daar spoort iets echt helemaal niet.
    Beroepshalve zeg ik dat niet direct, dat weet je,maar nu................

  • Sjaak Leijten, vr 04 november 2011 13:27 in reactie op - drammer - Reageer op Sjaak

    Sjaak

    Wat heb ik nu weer aan m`n fiets hangen. Sinds waneer is de SP progressief. Ik denk eerder dat alles wat jij beweerdt juist anderom is.

  • , vr 04 november 2011 13:45 in reactie op - drammer - Reageer op

    Heb je al eens even gegoogled op Spekman?
    Een cv waar braampjes, ballorige ventjes en drammertjes slechts van kunnen dromen.

  • -Freaky33 -, do 03 november 2011 15:29 Reageer op -Freaky33

    -Freaky33

    Ik ben als SP stemmer wel blij met zijn keuze. Een beetje meer progressief geluid mag wel weer wat terug komen bij de PVDA. Ik denk dat de SP daar ook profijt van kan hebben voor gehele linkse blok tegen rechts.

  • - drammer -, do 03 november 2011 16:37 in reactie op -Freaky33 - Reageer op - drammer

    - drammer

    Dan ligt de zaak toch iets anders. De Pvda wil het electoraat terug halen waarmee de SP (...... lachende boer met de dikste aardappels) aan de haal is gegaan.

    Zo vriendschappelijk zal het niet worden. Bestrijden op scherpst van de snede.

  • Gerald Thus, do 03 november 2011 17:28 in reactie op - drammer - Reageer op Gerald

    Gerald

    Die vriendelijkheid valt best nog wel mee. Dit scenario die je beschrijft is voornamelijk binnen hufterig rechts te vinden.

  • - drammer -, do 03 november 2011 17:53 in reactie op Gerald Thus Reageer op - drammer

    - drammer

    Bekijk de foto van dit item, ik denk dat de "bedrijfspoedel" direct van angst in de hoek schiet. Die zie je voorlopig niet meer terug, maar daar waaren we al aan gewend, onzichtbaar.

  • Sjaak Leijten, vr 04 november 2011 11:44 in reactie op -Freaky33 - Reageer op Sjaak

    Sjaak

    Pardon!!! Wildt u beweren dat de SP progressief is ingesteld?????

  • YggY ..., do 03 november 2011 14:55 Reageer op YggY

    YggY

    Ik lees weer een boel jubel en joechei waar ik nog even niet in meega want ik constateer even twee dingen:

    Spekman is zo'n beetje de luis in de pels van de Tweede Kamerfractie en zo'n beetje nog de enige zichtbare socialist in diezelfde fractie. Als Spekman de fractie verlaat dan wordt het wel een heel erg grijs gedoe in die fractie.

    Het tweede wat ik me afvraag is de kracht van de functie van partijvoorzitter en de mogelijkheid om van daaruit dingen te veranderen of te keren.

    We zijn laatst getuige geweest van een volstrekte wanstaltige vertoning genaamd het CDA-congres, het CDA heeft een nieuwe voorzitter en het algemene gevoelen was dat met de komst van die nieuwe voorzitter er binnen het CDA ook het nodige zou veranderen, ik quote zomaar een willekeurig stukje tekst van een website:

    Gematigd

    Peetoom staat een gematigde koers voor, terug naar het politieke midden. 'Ze is gepokt en gemazeld in de politiek, is vrij jong, behoort tot de linkervleugel van het CDA en stemde tegen de samenwerking met de PVV', zegt politiek verslaggever van de Volkskrant Jan Hoedeman op. Peetoom was vicevoorzitter van de commissie-Frissen, die vorig jaar de historisch grote nederlaag bij de Tweede Kamerverkiezingen onderzocht en met een harde analyse kwam. 'Ze heeft in haar genen zitten wat er fout zit bij de partij', aldus Hoedeman.
    ==============

    Dit stukje tekst staat haaks op de acties van het CDA want men heeft schijnbaar besloten om nog verder in het PVV-achterwerk te kruipen dan men voorheen al deed, de vraag die ik dan ook stel is, wat is de invloed van Peetoom op de zittende CDA-fractie.

    Hetzelfde vraag ik mij dus af wanneer Spekman partijvoorzitter zou worden, wat kan Spekman doen als voorzitter en de tweede vraag is als ik verder door filosofeer, is de keuze van Spekman om partijvoorzitter wel een eigen keuze of wil men hem uit de fractie hebben.

    Vragen, vragen en nog eens vragen.

    Geraadpleegde bron: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/1869399/2011/04/02/Ruth-Peetoom-nieuwe-voorzitter-CDA.dhtml

  • Bernie Whistler, do 03 november 2011 15:08 in reactie op YggY ... Reageer op Bernie

    Bernie

    Ik denk dat Peetoom, ondanks haar bagage, gewoonweg de ballen niet heeft om de voortijdige Hemelvaart van het CDA te voorkomen. Een partijvoorzitter als Kok had dat wel, net als Roemer dat voor de SP ook heeft. En het kan best wel eens zijn dat Spekman soortgelijke krachten voor de PvdA kan aanwenden. En dan wel degelijk vanuit die niet te benijden positie de PvdA weer de broodnodige kleur en identiteit geeft.

  • YggY ..., do 03 november 2011 15:31 in reactie op Bernie Whistler Reageer op YggY

    YggY

    Volgens mij was Kok alleen maar fractievoorzitter en is Roemer nu alleen maar fractievoorzitter.

    Een partijvoorzitter is dan ook iets anders dan een fractievoorzitter.

    Tenminste voor zover ik weet.

  • Piet de Geus, do 03 november 2011 17:35 in reactie op YggY ... Reageer op Piet

    Piet

    "Een partijvoorzitter is dan ook iets anders dan een fractievoorzitter."

    Precies. Partijvoorzitter is veel meer een naar binnen gerichte functie. Alles wat hier genoemd wordt over aansprekend is helemaal niet van toepassing, want de partijvoorzitter is geen boegbeeld van de partij. Je ziet of hoort Marijnissen (partijvoorzitter SP) toch ook amper en als hij al ergens verschijnt dan is dat vooral vanwege zijn rol in het verleden en niet als partijvoorzitter.

  • Sjaak Leijten, vr 04 november 2011 13:34 in reactie op Piet de Geus Reageer op Sjaak

    Sjaak

    Beste Piet, Ik ben het helemaal met je eens. Ik denk dat mensen die zeggen dat de voorzitter ook het boegbeeld cq uithangbord moet zijn helemaal niet zo is. Ik weet bv niet wie de partij voorzitter is van het V V D. of zo. Maar wel weet ik dat Stef Blok de fractie voorzitter is. En als zodanig voor mij het boegbeeld is. Daarom dus dat de partij voorzitter mede het beleid van de partij behartigd.

  • Isis Maät, do 03 november 2011 15:54 in reactie op YggY ... Reageer op Isis

    Isis

    Ik ben het met je eens. Spekman moet in de fractie blijven.
    Een soort Jan Schaefer heeft de PvdA hee hard nodig.

  • Frank Straathoff, do 03 november 2011 14:39 Reageer op Frank

    Frank

    Eigenzinnige maar authentieke kerel. Mogelijk krijgt zijn invloed wat SP'ers richting de PvdA. Ik zie alleen niet snel chemie tussen Cohen en Spekman ontstaan. De afwachtende- en afwegende regent versus de instinctieve socia(a)l(ist) democraat. Ben benieuwd de naar andere kandidaten.

  • Last Shadow Puppet, do 03 november 2011 14:29 Reageer op Last

    Last

    Ik moest even in m'n ogen wrijven toen ik de juichende reacties hier las op dit nieuws. Het leek wel of Spekman kandidaat-partijleider was in plaats van kandidaat voorzitter.

    Ik vind Spekman een uitstekende volksvertegenwoordiger (ook al ben ik het niet vaak met zijn opvattingen eens) en wellicht zelfs ook een uitstekende lijsttrekker. Maar ik betwijfel of hij tot zijn recht komt als partijvoorzitter. Volgens mij heb je daar een ander type mens voor nodig. maar misschien ben ik wel de enige die sceptisch is.

  • Piet de Geus, do 03 november 2011 14:25 Reageer op Piet

    Piet

    Ik heb de profielschets even doorgenomen: http://nu.pvda.nl/pagina/Profielschets-partijbestuur-PvdA-2012---2015.html

    Het woord representatief komt er niet in voor. Wat dat betreft zou het kunnen.

  • , do 03 november 2011 14:46 in reactie op Piet de Geus Reageer op

    Nee, dan beter iemand met een soepfilter.
    Ook wel een spijskaart met omgekeerde werking genoemd.;)

  • , do 03 november 2011 14:57 in reactie op Piet de Geus Reageer op

    Klopt.
    Een sigaar, jasje - dasje en een hangsnor is hélemaal uit.

  • Piet de Geus, do 03 november 2011 15:05 in reactie op Reageer op Piet

    Piet

    "Een sigaar, jasje - dasje en een hangsnor is hélemaal uit."

    Dat zou je denken, maar toch win je daar met gemak een publieksprijs mee.

  • , do 03 november 2011 15:49 in reactie op Piet de Geus Reageer op

    Laat zien.

  • Piet de Geus, do 03 november 2011 16:10 in reactie op Reageer op Piet

    Piet

    "Laat zien"

    http://www.arnoldonline.nl/o/derksen.jpg

    Sigaar, jasje, dasje, hangsnor en winnaar publieksprijs Televizier Ring.

  • sjaak de intellectueel, do 03 november 2011 23:34 in reactie op Piet de Geus Reageer op sjaak

    sjaak

    LOL:)

  • - drammer -, do 03 november 2011 16:34 in reactie op Piet de Geus Reageer op - drammer

    - drammer

    Dat maakt indruk Piet. Daar zijn we dan ook ondersteboven van.. Neem jij maar "door" ....

  • Stephan Sjerps, do 03 november 2011 14:04 Reageer op Stephan

    Stephan

    Als het waar is een zeer goede kandidaat. Betrokken, hart op de tong en altijd op zoek naar praktische en structurele opplossingen voor problemen van gewone mensen.
    Ik steun zijn nominatie.

  • Roelf Turksema, do 03 november 2011 13:57 Reageer op Roelf

    Roelf

    Klasse, weg met die stropdassen. Eindelijk een Socialist aan het stuur.

  • jan bakker, do 03 november 2011 13:18 Reageer op jan

    jan

    Ik denk dat Hans de aangewezen persoon is, die de grachtengordel tot de orde kan roepen! Hij heeft meer steun in de partij dan menigeen denkt! En wees eerlijk, op `draaikonterij`hebben we Hans nog nooit kunnen betrappen! We zetten in op regeringsdeelname na Bruin1
    Met Job in het kabinet en Hans als partijvoorzitter , moet er nog een zaak geregeld worden: Jetta Kleinsma als fractievoorzitter.Dan kunnen we de toekomst weer met vertrouwen tegemoet zien!

  • Nieuw!: Veldman, do 03 november 2011 14:20 in reactie op jan bakker Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Vergeet het maar; net als het CDA is de PvdA verleden tijd.
    Had Kok die ideologische veren maar niet bij het grof vuil moeten zetten .

    Toekomst voor 'links' ligt echt bij de SP

  • , do 03 november 2011 14:49 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op

    Toekomst voor links ligt bij samenwerking PvdA-SP.
    GL kun je vergeten, die hangen aan de schorteband van Rutte, en D66........je zullen we eens proberen te bedenken waar D66 nog voor staat nadat alle kroonjuwelen bij het oud vuil zijn gegooid?

    Het zal mij benieuwen.

    Want wat dat aangaat (waar ze voor staan) zwijgt D66 altijd in alle talen.

  • Piet de Geus, do 03 november 2011 17:06 in reactie op Reageer op Piet

    Piet

    "Toekomst voor links ligt bij samenwerking PvdA-SP."

    In de toekomst kunt u niet om ons heen. Hoe lang horen we dat nou al?

    Denk je nou echt dat de PvdA politieke zelfmoord gaat plegen? Een linkse meerderheid is er nooit geweest en ligt ook niet in het verschiet. Dus zal de PvdA altijd over het midden moeten regeren. En hoeveel partijen denk je dat daar te vinden zijn die met de combi PvdA-SP in zee willen gaan?

  • Zomaar een mening, do 03 november 2011 19:47 in reactie op Piet de Geus Reageer op Zomaar

    Zomaar

    Piet,

    Geen enkele partij, buiten de PvdA.

    VVD was rechts en heeft nu z'n ziel verkocht aan het PVV gedachtengoed.
    CDA was middenpartij maar is onder de bezielde gedoogconstructie volledig naar rechts opgeschoven ( en staat zelfs op het punt om de PVV achterna te gaan)
    D66 heeft nooit echt potten kunnen breken en Groen-Links, tsja, geeft wel aan dat ze links-liberaal zijn maar zullen op kritieke momenten toch voor het neo-liberale kiezen (Kunduz?)

    Dus zal de PvdA alleen in het midden blijven?
    Volgens mij gaan we steeds meer naar het moment dat er een tweedeling op politiek gebied zal ontstaan.

    Links (sociaal) versus rechts (populistisch).

    Let op m'n woorden, we zijn er niet ver meer vanaf.

  • , do 03 november 2011 20:00 in reactie op Piet de Geus Reageer op

    Vraag het ze eens.
    Zeker wanneer de SP groter wordt.
    Ideetje?

  • Piet de Geus, do 03 november 2011 20:37 in reactie op Reageer op Piet

    Piet

    "Vraag het ze eens."

    Niet nodig, want het antwoord is al bekend: geen.

    "Zeker wanneer de SP groter wordt."

    Dat betekent alleen maar meer dode zetels die bij de coalitievorming geen enkele rol spelen. Of er zou kwalitatief iets bij de SP moeten veranderen. Je weet maar nooit, maar ik zie het niet gebeuren: zijn ze meteen hun usp kwijt.

  • Sjaak Leijten, vr 04 november 2011 11:32 in reactie op jan bakker Reageer op Sjaak

    Sjaak

    Lijkt me een goede constructie.

  • Tom Meijer, do 03 november 2011 13:04 Reageer op Tom

    Tom

    Ik ben geen lid van de PvdA maar zou het goed vinden als Spekman de voorzitter wordt. In tegenstelling tot de cynische opmerkingen van enkele reaguurders hier denk ik dat juist mensen zoals hij deze partij weer vooruit kunnen helpen en dat dat ook kiezers trekt (misschien zelfs nieuwe leden). Deze rechtsdwergjes hebben zonder meer ongelijk. Dat zeg ik ondanks enkele bedenkelijke uitspraken (zoals ‘De Marokkanen die niet willen deugen moet je vernederen, voor de ogen van hun eigen mensen.’) die een socialist inderdaad onwaardig zijn. Of Spekman 'te weinig intellectuele bagage' voor deze functie heeft waag ik heel sterk te betwijfelen. Ik denk dat hij het goed zou doen.
    Een nieuwe voorzitter is natuurlijk niet voldoende, al zou het statement met zijn benoeming al heel hoopgevend zijn. Er moet binnen die partij wel iets meer veranderen. En niet alleen voor de vorm.

  • Theo Joubert, vr 04 november 2011 22:49 in reactie op Tom Meijer Reageer op Theo

    Theo

    [‘De Marokkanen die niet willen deugen moet je vernederen, voor de ogen van hun eigen mensen.’]

    Zou dat niet werken dan?

  • Thomas Luijben, do 03 november 2011 12:57 Reageer op Thomas

    Thomas

    Een kleurrijk persoon met een krachtige eigen mening.

  • Theo Joubert, do 03 november 2011 12:33 Reageer op Theo

    Theo

    Een goed idee! Hij zal de trend die Cohen in gang heeft gezet met groot succes kunnen voortzetten.

  • Berthold Hohenlowe, do 03 november 2011 12:31 Reageer op Berthold

    Berthold

    Welja, Hans Spekman in de race voor de gele trui.

  • Joop Schouten, do 03 november 2011 13:25 in reactie op Berthold Hohenlowe Reageer op Joop

    Joop

    : )

  • karuna waaijer, do 03 november 2011 12:30 Reageer op karuna

    karuna

    Goed idee!
    Ben benieuwd wie de andere kandidaten worden.
    Ik hoop iets te kiezen te hebben :)

  • Mostafa Mouktafi, do 03 november 2011 12:22 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    ‘De Marokkanen die niet willen deugen moet je vernederen, voor de ogen van hun eigen mensen.’ Dat zegt Spekman ooit in een interview in Vrij Nederland.
    Ik had toen voor het eerst in mijn leven gevloekt. Bah! zei ik toen nog.
    Een echte socialist kent alles of niets, de wet is voor iedereen gelijk, rechten en plichten zijn voor alle burgers gelijk. Maar bijzonder en speciaal straffen voor één gemeenschap in de maatschappij heeft niets te maken met sociaal of socialisme.
    Nee, Spekman is mijn smaak als socialist niet.

  • Steven Loyens, do 03 november 2011 13:46 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Steven

    Steven

    Hoewel zijn Mao-jasjesvoorkeur anders doet vermoeden is hij dan ook een sociaal-democraat...

  • Joop Schouten, do 03 november 2011 12:12 Reageer op Joop

    Joop

    Ondanks zijn goed hart denk ik dat hij te weinig intellectuele bagage heeft om dit aan te kunnen (...).

  • Bernie Whistler, do 03 november 2011 12:54 in reactie op Joop Schouten Reageer op Bernie

    Bernie

    Bedacht ik me ook, maar kijkend naar goede PvdA-tradities prevaleert socialistisch oergevoel soms boven een bepaalde dosis intellect. En...daar valt best wat voor te zeggen.

  • , do 03 november 2011 14:10 in reactie op Bernie Whistler Reageer op

    Zo is het.
    De tijden van * in gelul kan je niet wonen* komen terug.!!!!

  • Piet de Geus, do 03 november 2011 15:07 in reactie op Reageer op Piet

    Piet

    "De tijden van * in gelul kan je niet wonen* komen terug.!!!!"

    Dan moeten we oppassen, want voor je het weet worden er in plaats van woningen weer gangkasten gebouwd zoals die HAT-hokken van Schaeffer.

  • sam tosha, do 03 november 2011 16:47 in reactie op Piet de Geus Reageer op sam

    sam

    Die HAT woningen waren wel betaalbaar voor mensen met minder inkomen, dan de VVD-ers die hier Amsterdam Centrum vanuit hun dure lofts terroriseren

  • Piet de Geus, do 03 november 2011 17:08 in reactie op sam tosha Reageer op Piet

    Piet

    "Die HAT woningen waren wel betaalbaar voor mensen met minder inkomen"

    Uiteraard is een gangkast betaalbaar. De vraag is of die ook bewoonbaar is. Die HAT-eenheden hadden het prima gedaan als studentenkamer maar niet als woning voor startende gezinnen.

  • , do 03 november 2011 17:30 in reactie op Piet de Geus Reageer op

    Diezelfde HAT - woningen doen tegenwoordig nogal wat aan huur.
    En mede aangestuurd door dit kabinet wordt dat nogal wat meer ook.

  • cor mol, do 03 november 2011 20:39 in reactie op Piet de Geus Reageer op cor

    cor

    Mijn dochter woont in haar studententijd al twee jaar in zo'n hok, tot volle tevredenheid overigens en op een prima locatie hartje Amsterdam.
    Op de vijfde etage zonder lift, dus heel gezond. Marcel van Dam was trouwens de staatssecretaris die dit invoerde, vandaar dat die woningen oorspronkelijk Van Dam-eenheid genoemd werden.

  • Piet de Geus, do 03 november 2011 21:19 in reactie op cor mol Reageer op Piet

    Piet

    "Mijn dochter woont in haar studententijd al twee jaar in zo'n hok, tot volle tevredenheid overigens en op een prima locatie hartje Amsterdam."

    Dat zeg ik: prima als studentenkamer. Maar ze werden gebouwd voor de volgende levensfase: als starterswoning.

    "Marcel van Dam was trouwens de staatssecretaris die dit invoerde"

    Nu je het zegt, Van Dam zorgde inderdaad voor de subsidie. Schaefer was degene die ze in Amsterdam liet bouwen.

  • Bernie Whistler, do 03 november 2011 12:59 in reactie op Joop Schouten Reageer op Bernie

    Bernie

    Zo had ik 'm getwitterd: Spekman als PvdA voorzitter? Goudeerlijk boerenklompenintellect en rasecht socialisme. Eindelijk weer herkenbaar?

  • gerrie de vries, do 03 november 2011 17:58 in reactie op Joop Schouten Reageer op gerrie

    gerrie

    Nee, die leraar van de SP heeft bagage van intellect bij zich.

  • Bernie Whistler, do 03 november 2011 12:08 Reageer op Bernie

    Bernie

    Er zit in Spekman wel wat ouderwetse straatvechtersmentaliteit die Den Uyl ook had. Tijdens het gênante Mauro-debat kwam hij dan ook verdomd goed uit de verf. Met Spekman wordt de PvdA ongetwijfeld weer spraak- en smaakmakend. En kleurrijk. Ik steun zijn nominatie.

  • , do 03 november 2011 14:09 in reactie op Bernie Whistler Reageer op

    Ik ook.
    Maar ik ben geen PvdA-lid.
    Spekman is een goeie.

  • - drammer -, do 03 november 2011 16:47 in reactie op Reageer op - drammer

    - drammer

    Vorige week waren Koppejan en Ferrier nog "top of the bill" bij jou, maar ik zie nu bijdragen van jou waarin ze verketterd worden.

    Gaat dat met Spekman weer net zo? Vooral als ze niet doen wat jij graag wilt of nog erger wenst?

  • , do 03 november 2011 17:28 in reactie op - drammer - Reageer op

    Ben je nou echt zo dom of doe je maar zo?
    Ik laat en hou het maar op het eerste.

  • - drammer -, do 03 november 2011 17:54 in reactie op Reageer op - drammer

    - drammer

    Je kijkt weer in de spiegel? (lol)

  • , do 03 november 2011 18:43 in reactie op - drammer - Reageer op

    Nee, hoor, jij kijkt in die spiegel.
    Ik ben namelijk blind.

  • - drammer -, do 03 november 2011 19:16 in reactie op Reageer op - drammer

    - drammer

    Ook dat was bekend.

  • , vr 04 november 2011 07:54 in reactie op - drammer - Reageer op

    Liever blind dan zo stom als het achterend van een varken.
    (Sorry, varkens!!)

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel