-
Een GL-alternatief aanbieden ... en dan heel verbaasd en verontwaardigd gaan doen dat het CDA daar niet op in gaat.
-
Farid Azarkan heeft gelijk.
Ik ga het nog maar eens een keer zeggen, maar het feit dat CDA en VVD de PVV opnemen in 'het centrum van de invloed' legitimeert de haat richting moslims.
Vraag het de eerste de beste PVV stemmer die eerlijk wil antwoorden en die zal zeggen dat het hem/haar steunt in zijn overtuiging over Wilders dat VVD en CDA zich aan Wilders committeren.
Farid Azarkan Heeft ook gelijk dat de retoriek van Wilders over zijn maatregelen die toch niet te verwezenlijken zijn wél een bepaalde stemming bevestigd en verstrekt, de stemming dat het prima is te gaan discrimineren.
Zo ook: PVV goegemeente denkt nu dat Marokkanen gedenaturaliseerd kunnen gaan worden. dat het er in de praktijk 2 worden, doet niet ter zake.
-
Ben je niet benieuwd naar de vergaande concessies van Halsema? Wat zou ze het CDA nou echt hebben geboden in ruil voor deelname aan een regering zonder de PVV?
-
Bleker in P&W wil het maar niet begrijpen.
Hij wil maar niet begrijpen dat de beeldvorming meedoet.
Ze maken er gebruik van als het ze uitkomt, nu komt de beeldvorming niet uit en nu doet het niet mee.
Dat anderhalf miljoen kiezers weggezet zouden worden als ze Wilders niet mee zouden laten doen is echt onzin. Want ook CDA en VVD hadden met andere partijen een streng immigratiebeleid kunnen voeren. Met het zelfde resultaat, maar zonder de symboolpolitiek en de retoriek van maatregelen die er toch niet komen (en die Wilders een mogelijkheid geven om zich te profileren).
Wat wel waar is dat een andere combinatie van partijen íets niet zouden doen en dat is dat ze de verheerlijking van het eigenbelang zó zouden legitimeren als PVC doet.
En dat is wel waar de PVV kiezers op gestemd hebben.
-
Nieuwsuur: Hirsch Ballin verbaal gaf op zeer korte (...) wijze de beste tegenargumenten om Wilders te weren.
Het leek alsof hij Klink's (met chirurgische precisie) geschreven brief met hetzelfde laserstraalje in z'n geest heeft geëtst.
Briljant.
Deze 'soap aflevering' zou ik graag nogmaals willen zien.
-
...'gaf verbaal'... kan ook.
-
Het is natuurlijk te flauw voor woorden dat mevrouw Halsema nu de Mata Hari van het Binnenhof gaat uithangen, die met gevaar voor eigen leven natie-reddende geheime acties heeft ondernomen om de duivelse coalitie te voorkomen. Die kans was er tijdens de formatie Paars-plus: de linkervleugel van het CDA uitnodigen om mee te doen en die zodanig de kans te geven dat ze nu, in deze omstandigheden, op een alternatief hadden kunnen wijzen. Bovendien had dat de VVD wat meer het idee gegeven niet alleen met links op weg te zijn.
-
Femke is o zo uit!
En dat zullen de komende vier (4) jaar oppositie voor de eerste vrouw van Groen Links geen goed doen.
Femke Halsema is typisch een voorbeeld van een politicus/ politica die te lang op het pluche blijft zitten.
Zeer tegen een van de regels in van de partij Groen Links gaat Femke
haar vierde termijn in en dat terwijl de partij Groen Links de stelling bezigd dat je na max. 12 jaar het parlement moet verlaten voor vers bloed.
Waarom valt Femke Halsema onder en boven de eigen Groen links wet?
-
Weer zo'n meta-om de-brij-heen-praatje. Waarom vroeg Matthijs niet naar de inhoud van de concessies.
-
Too little, too late
Guess it's over, call it a day
Sorry that it had to end this way
No reason to pretend
We knew it had to end some day, this way
Deniece:
Yes, it's over, the kicks are gone
What's the use of tryin' to hang on?
Somewhere we lost the key
So little left for you and me and it's clear to see
Both: Too much, too little, too late to lie again with you
Too much, too little, too late to try again with you
We_re in the middle of ending something that we knew
Johnny: Was over
Deniece: Oh, it was over
Both: Too much, too little, too late to ever try again
Too much, too little, too late, let's end it being friends
Too much, too little, too late, we knew it had to end
Deniece; And, it's over
Johnny: It's over
Deniece:
Yes, it's over, the chips are down (whoa)
Pitty all our bridges tumbled down
Johnny:
Whatever chance we try, let's face it why deny It's over
Deniece: (It's over)
Johnny: It's over
Both: Too much, too little, too late to ever try again
Too much, too little, too late, let's end it being friends
Too much, too little, too late, we knew it had to end
Johnny: And it's over
Deniece: And it's over
Johnny: It's over
Deniece: And it's over
-
Rare gang van zaken. De wens om Wilders niet aan de macht te krijgen is zo groot dat iedereen de meest gekke acties uithaalt.
de CDA heeft niks aan toezeggingen van Groen Links, met alle respect voor Femke maar Groen Links is marginaal!
En volgens mij mag links Nederland best blij zijn want praktisch alles blijft zoals het is. Voor mij heeft deze coalitie een erg hoog PVDA gehalte met PVV geluid op migratie (wat PVV nog sterker maakt ben ik bang, want dat is precies wat het minder slimme stemvee wil dat voorheen massaal PVDA stemt).
Helaas weet ik als jongere die net begonnen is aan zijn professionele leven nog niet waar hij aan toe is. De toekomst is weer lekker vooruitgeschoven!
-
Wel sneu voor mevrouw Halsema. Men vormt nog liever een minderheidskabinet dan een regering met GroenLinks. Je ziet haar al denken vanuit die zo verfoeide oppositiebankjes:
I've tossed all our principles and all I've got was this lousy t-shirt...
-
Femke heeft in de afgelopen jaren groen rechts van groen links gemaakt. Linkse standpunten heeft ze in de uitverkoop gedaan, zogenaamd om de partij te moderniseren. Ik vind groen links al langer een partij die bestaat uit salon socialisten en links en het socialisme verkwanselt hebben. Mede uit eigen ervaring. Groen linksers stemden tegen het milieu ten bate van hun eigen wethouderszetel. Dus groen vind ik ze ook niet meer.
Femke is een aardige vrouw, maar wat mij betreft is het exit Femke.
-
Jouw ideaalbeeld van Nederland zal gelukkig nooit ontstaan
-
En om te voorkomen dat jouw ideaalbeeld zal ontstaan hebben we dus echt GL niet meer nodig
-
Heeft links nog steeds niet door dat de formatie van rechts een middel is en geen doel.
De 6 miljard bezuinigingen op de ambtenaren is een doel om links een gevoelige tik uit te delen. Door linkse bestuurders weg te bezuinigen zal de macht van rechts toenemen.
Lees het regeerakkoord en probeer je af te vragen "waarom" ipv "wat vind ik er zelf van."
-
Rob van Koot, vr 01 oktober 2010 16:24
in reactie op Frenck Mahon
Reageer op Rob
En hoe zijn al die linkse mensen dan op al die sleutelposities terechtgekomen? Precies: op dezelfde manier. Rechts heeft het alleen te lang goedgevonden. Tot hier. En die 6 miljard is een sterk punt, want een overheid die eerst naar zichzelf kijkt maakt op mij een volwassen indruk.
-
cor mol, vr 01 oktober 2010 19:21
in reactie op Rob van Koot
Reageer op cor
Zou het zo kunnen zijn dat potentiële rechtse ambtenaren liever in het bedrijfsleven gaan werken?
(1) daar verdienen ze meer
(2) dan kan zich altijd nog als consultant laten inhuren voor een veel hoger bedrag
De bevriezing van de ambtenarensalarissen zal (1) nog versterken en mogelijk to een uittocht leiden van goede ambtenaren, die juist nodig zijn voor transformaties en reorganisaties. Ook het CPB geeft geen stuiver voor deze aanpak, maar moet dat natuurlijk diplomatiek verpakken (taakstelling zeer ambitieus pg 3).
If you pay peanuts you get monkeys geldt ook voor de overheid. De goede ambtenaren die uit overtuiging toch voor een baan bij de overheid gekozen hebben natuurlijk uitgezonderd.
-
Maar de jaloezie van links Nederland is te groot. Liever middelmaat (de overheid laat zich door ieder bouwbedrijf 3 dubbel naaien. Wat uiteindelijk tot meer kosten leid dan een paar goede ambtenaren die normaal een contract kunnen opstellen), dan een hoog salaris moeten betalen.
Rot op met die belachelijke Balkenende norm.
-
(1) daar verdienen ze meer
Dat is klinklare onzin.
-
Die weerzin van (een deel van) het CDA en ander rechts komt natuurlijk door arrogantie c.q zelfoverschatting van vele, ja zeer vele, van met name PVDA bestuurders vanaf de jaren 80. Zij beschouwde zich werkelijk als een maatschappelijke elite die zich onbeschaafd een marktpositie moesten verwerven in het neo-liberalisme. Dat is ze ook gelukt als goed betaalde directeuren van ziekenhuizen, woningcoöperaties. Even de ideologische veren afschudden en legitiem geld verdienen. Wim Kok weet altijd een antwoord op de problemen van de ING Bank maar niet voor de tweedeling in de samenleving. Links heeft daarmee het respect verloren van de "gewone
-
Gewoon Rechts, vr 01 oktober 2010 13:40
in reactie op Peter van Liempd (ets: Vladimir Komarek)
Reageer op Gewoon
Hear hear
-
Zeer Voornaam, vr 01 oktober 2010 13:47
in reactie op Peter van Liempd (ets: Vladimir Komarek)
Reageer op Zeer
Femke is van Groen Links, niet PvdA.
Om tegen PvdA te zijn is nog geen reden om Ultra Rechts te gedogen, zeker niet als je in eigen verantwoordelijkheid geloofd.
-
Prins Pils, vr 01 oktober 2010 14:03
in reactie op Peter van Liempd (ets: Vladimir Komarek)
Reageer op Prins
+++ Die weerzin van (een deel van) het CDA en ander rechts komt natuurlijk door arrogantie c.q zelfoverschatting van vele, ja zeer vele, van met name PVDA bestuurders vanaf de jaren 80. Zij beschouwde zich werkelijk als een maatschappelijke elite die zich onbeschaafd een marktpositie moesten verwerven in het neo-liberalisme. Dat is ze ook gelukt als goed betaalde directeuren van ziekenhuizen, woningcoöperaties. +++
>>> En waar blijkt uit dat dit waarheid is en geen demagogie, dat de PvdA veel meer dan andere partijen dat soort posities heeft ingenomen? Want het rechtse verhaal dat links altijd aan het potverteren is, wordt ook gelogenstraft door de belangrijkste feiten: de percentuele toename van de staatsschuld was altijd minder onder kabinetten met sociaal-democraten dan onder christelijk-liberale kabinetten. Zelfs gerekend vanaf 1970. Zie http://sargasso.nl/archief/2005/08/23/staatsschuld-begrotingstekort-en-de-linkse-kabinetten/
En het immigratiebeperkende effect van de komende maatregelen staat in geen verhouding tot het effect dat Cohens Vreemdelingenwet 2001 had, zie http://www.vkblog.nl/bericht/342161/De_aardverschuiving_in_migratieland en http://www.wereldjournalisten.nl/artikel/2010/06/05/de_mythe_van_massamigratie/ .
Dus graag niet zomaar wat roepen, maar ook met onderbouwing komen.
-
Je haalt lekkere betrouwbare bronnen aan... sargasso... is er een linksere website te vinden?
-
Prins Pils, vr 01 oktober 2010 21:39
in reactie op kees kortekaas
Reageer op Prins
+++ Je haalt lekkere betrouwbare bronnen aan... sargasso... is er een linksere website te vinden? +++
>>> Kijk even naar de bronnen van Sargasso. En als het niet klopt, waarom is er dan nooit een reactie van rechts op gekomen? Ze hebben jaren de tijd gehad! Laat maar zien dat het niet klopt en anders zul je moeten accepteren dat het wel klopt.
-
T. van Loon, vr 01 oktober 2010 22:31
in reactie op kees kortekaas
Reageer op T.
Waarom al die achterdocht? Waarom maak je de toekomst van de jeugd kapot?
Kijk eens naar de jeugd. Hoe ze zich ontwikkelen, welke kansen ze geboden worden. Waar bijna geen discriminatie of rassenhaat heerst.
Wil je al die goede bedoelingen, van al die onderwijzers die jaar in jaar uit hebben geprobeerd kinderen op te voeden, zonder onderscheid van ras, geloof, arm of rijk, etc. Het resultaat, is een daverende gemengde gemeenschap, die het best zal rooien, zonder dat wij alles op zijn kop gooien.
-
Afgelopen weken moest ik op Joop steeds lezen dat verzorgingsstaat
zou instorten
Maar met dank aan vijand Wilders blijft de verzorgingsstaat goeddeels intact .
Dit tot uitgesproken vreugde van Job Cohen. D66 en Groenlinks hadden dit programma in belangrijke items rechts ingehaald.
-
Wat hield een paars plus ook al weer tegen?
Verslag informateurs Rosenthal en Wallage:
?De fractievoorzitter van de VVD wenste bezuinigingen voor de komende kabinetsperiode met een omvang van tenminste 18 miljard euro zonder lastenverzwaring, geen aanpassing van de hypotheekrenteaftrek en geen invoering van de kilometerheffing.?
Wat doet Rutte I?
CPB pg 6 8,75 miljard euro netto ezuinigingen en 6,25 miljard netto lastenverzwaringen. Wat links dus niet mocht , mocht de PVV en het CDA wel.
-
Niet in het onderhandelingsproces willen interveniëren, daarmee bevestigde deze dame haar ongeloofwaaardigheid
De Hond gaf los van zijn gegoochel met cijfers een uitstekende actuele analyse.
-
Wat Halsema betreft en het niet willen/kunnen/durven interveniëren in de formatie, duidelijk een gevalletje van:
'If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.'
-
De antipatie tegen GL is erg groot in CDA gelederen. Ik werk in een wereld die wordt gedomineerd door CDA en VVD stemmers. Die willen gewoon hun gang kunnen blijven gaan en voor hen kost verbetering voor milieu en het stimuleren van groene energie alleen maar.
Vandaar de samenvoeging LNV met Economische zaken. Of het nu een bloembol of een varken betreft, een CDA -er ziet enkel de Euro tekens in de ogen.
-
Maurice de Hond legt de werkelijke situatie even heel pijnlijk bloot voor Links. Bovendien is wat De Hond zegt ook precies de reden waarom ik al aangaf dat PaarsPlus onder de bevolking geen draagvlak zou krijgen (maar toen ik het zei werd ik al snel weggehoond). En helaas voor mevrouw Halsema, maar laat Rechts nou net wél een meerderheid hebben. Ook al kan Nederland "na deze verkiezingsuitslag niet meer om GroenLinks heen" lol.
-
maar laat Rechts nou net wél een meerderheid hebben...
Het is een minderheidskabinet met een partij die alle linkse partij leden met royatie bedreigt. Dus een linkse klink waar mensen op hebben gestemd stapt op en wordt vervangen door een niet verkozen rechtse partij lid. Dat is geen meerderheid.
-
Tja in het geniep meer concessies doen dat is kiezersbedrog en wat schieten we daar mee op. Denk dat we gewoon moeten vaststellen dat links de boot heeft gemist en dat ze daar in hoge mate zelf schuldig aan zijn en in het bijzonder de PVDA. Zo dus een andere regering en links moet gewoon wachten tot de volgende verkiezing.
-
En, zijn we tevreden met het regeer en gedoog-akkoord? Heb diverse PVV stemmers gesproken, zij zijn tevreden. Werken gaat weer lonen en er komt weer orde in de samenleving. Al met al, een mooie uitkomst. Nu het CDA nog instemmen en ze kunnen naar het bordes.
-
Pieter Pan, vr 01 oktober 2010 12:17
in reactie op Gewoon Rechts
Reageer op Pieter
Ja ,
Werken gaat meer lonen. Vooral als je een minimumloon hebt
Maar : elk nadeel hep zijn voordeel.
Als de minumunlonen verlaagd worden wordt gezinshereniging voor migranten makkelijker!!
Je moet immers een inkomen hebben dat op 120% ligt ten opzichte van het minimumloon en dat minimumloon zal dermate gaan dalen dat het makkelijker wordt om die norm te halen..
-
Werken gaat meer lonen. Vooral als je een minimumloon hebt
================
Je zou natuurlijk ook eens iets aan scholing kunnen doen, ga je op termijn ook beter verdienen. Investeren in je zelf heet dat, zelfredzaamheid. Of je kan op je kont blijven zitten en klagen. Geef mij de zelfredzaamheid maar.
-
YggY ..., vr 01 oktober 2010 12:42
in reactie op Gewoon Rechts
Reageer op YggY
Je zou natuurlijk ook eens iets aan scholing kunnen doen
============
Goed idee
-
Goed idee
===============
Dus u gaat het in de praktijk brengen? Veel sucses.
-
Ik denk meer dat er gedoeld wordt op de bezuinigingen op onderwijs van dit kabinet...
-
Dit kabinet is goed voor de mensen die zelf iets willen maken van hun leven en niet afwachten op gratis geld. Zelfredzaamheid, moet weer de standaard worden. Je eigen broek ophouden en zorgen voor jezelf en gezin, prima, niets mis mee.
-
Zjen Zen, vr 01 oktober 2010 13:53
in reactie op Gewoon Rechts
Reageer op Zjen
Ik ken geen mensen die zeggen dat ze niks van hun leven willen maken.
Ik heb nog nooit gehoord dat mensen gratis geld hadden of maakten of vonden ergens.
Ik heb nog nooit gezien dat iemand over straat ging met zijn broek op zijn enkels.
Wat bedoel je eigenlijk???
-
YggY ..., vr 01 oktober 2010 13:42
in reactie op Gewoon Rechts
Reageer op YggY
Veel sucses.
===========
?????????????
-
Werken gaat weer lonen en er komt weer orde in de samenleving.
Werken gaat weer lonen? Ik moet het nog uitrekenen of ik meer verdien dan dat mijn kinderopvang kost.
Er komt weer orde?
Ook dat moet ik nog zien, kraken is weer illegaal dus daar komt de ME weer aan te pas. Wie een mening heeft die anders is dan rechts kan rekenen op een kopstoot. We gaan weer 'vrede' handhaven in het buitenland dus vallen er weer vele onschuldige doden. We mogen 160 op de snelweg, daar verwacht ik dus ook meer blikschade ( maar dan aan je lijf ). Velen kunnen niet meer naar tandarts of ziekenhuis, wat het straatbeeld zal aanvullen met rotte bekken en strompelende zwervers.
En wat ook een misvatting is is dat iets illegaal maken het weghaalt en orde schept. Ik noem daar de drooglegging in U.S. als voorbeeld van hoe de maffia in Amerika groot kon worden. Orde? Ik dacht het niet.
-
kraken is weer illegaal dus daar komt de ME weer aan te pas.
=============
Terecht is kraken illegaal, dat is bezit van een ander, daar moet je vanaf blijven. Wat hebben linkse mensen soms toch rare gedachten en normen. Gratis wonen (kraken) bestaat niet evenals gratis-geld en gelukkig is het sinds vandaag strafbaar.
-
Als u zo tegen huisvesting aankijkt zou ook iedere vorm van verplichte belasting een rare gedachte en norm moeten zijn.
Karken is niet gratis wonen. De zekerheden die je hebt zijn maar heel beperkt, de staat van de woning is vaak slecht (wat veel krakers zelf opknappen). Ik vind het persoonlijk schandalig dat je een woning zomaar leeg mag laten staan wanneer de woningnood zo hoog oploopt. De kraakbeweging was hier een heel effectieve kracht tegen.
-
Dat vind u, gelukkig hebben we niet allemaal de zelfde mening en zijn er ook mensen die afblijven van het bezit van een ander. Maar goed, stelen, mag dus volgens u.
-
Er is geen woningnood. Kijk gewoon een keer buiten de Randstad.
-
Je hebt gelijk maar we zien toch een hele rechts beweging in NL nu dus mensen met alternatieven die bijvoorbeeld een woning kraken en er soms iets bijzonders van maken hebben ze liever niet maar wel een leegstaand pand en personen die daar aan verdienen, kwestie van keuzes en met rechts weet je dat wel!
Neem bijvoorbeeld de Katholieke Kerk in NL, Fortuyn was een echte homodandy en kwam daar eerlijk voor uit en waarom ook niet natuurlijk, familie betaalden de Kerk en hij mocht opgebaard liggen in de Kerk in Rotterdam, raar want hij is toch een homo, dat is ook wat ik met Rechts bedoel en de Katholieke Kerk net als Verhagen laten weer hun echte gezicht zien, niks nieuws maar wel weer duidelijk allemaal!!!!!!!!
-
El Che, vr 01 oktober 2010 16:24
in reactie op Gewoon Rechts
Reageer op El
Het waren slechte huizen en ze woonden clandestien,
ze hadden daar geen licht en ook geen water bovendien,
maar ze waren daar gelukkig met vier muren en een dak,
verder hadden ze aan luxe en aan dure meubels lak.
Maar het huis moet afgebroken, want er komt een groot kantoor,
het gezin staat nu op straat, maar ja, het geld gaat altijd voor.
En dat kan je makkelijk zeggen in je eigen mooie huis,
met je baan en met je auto, bij de televisie thuis.
Boudewijn de Groot
-
Reken dan ook direct uit of ik meer verdien dan wat uw kinderopvang mij kost
-
Wat mij verbaasd is dat de formatie en informatie zo fatsoenlijk gaat, of eigenlijk moet ik zeggen zo slapjanus-achtig.
Halsema die stelt dat ze niet in het onderhandelingsproces wil interveniëren. wat is dat voor onzin. Je kunt Verhagen toch verleiden tot een gesprek terwijl hij met de VVD bezig is.
Rutte kun je voor zijn huis opwachten en zeggen dat je met hem uitwil en dat hij veel kan krijgen. Zoals Wilders nu een staatsman lijkt, maar gewoon een slimme schandknaap is, had Halsema een politiek sloerie moeten willen zijn en zeggen hey, hier mijn stemmen heb je...
of dit zelfs met de PvdA samen kunnen doen... toch nog een politieke parenclub...
Nee, ik begrijp er niets van. Degene die het de meeste zetele sin het parlement haald heeft vrij spel? Wat een flauwekul.
Ik wil ravotten zien, ik wil Wiegelen van Agteriaanse boerenslimheid zien, ik wil dat het odnerste uit de kan gehaald wordt, dat partijen tegen elkaar uitgespeeld worden...
Wat een fatsoenlijk afzien van invloed. Heb ik het Halsema echt goed horen zeggen?
-
--- Halsema die stelt dat ze niet in het onderhandelingsproces wil interveniëren. wat is dat voor onzin. Je kunt Verhagen toch verleiden tot een gesprek terwijl hij met de VVD bezig is.---
Als ik in de schoenen van Halsema had gestaan en ik wilde maximale druk uitoefenen op het formatie-proces van een rechtse coalitie dan had ik zeker niet direct gebeld met Verhagen, omdat die toch niet staat te springen om een coalitie met GL.
Ik had contact gelegd met mastodonten als Wijffels, Lubbers, Veerman en Klink. Dat zijn mensen binnen het CDA die wel openstaan voor een coalitie zonder de PVV en met Groen Links. Door hen te benaderen oefent ze indirect een veel grotere druk uit op Verhagen.
Dat is natuurlijk 100 keer effectiever dan Verhagen zelf benaderen en dan gewoon een Nee te horen krijgen omdat Verhagen natuurlijk niet is vergeten dat dezelfde Halsema het voorstel van Willink om een coalitie van 5 partijen uit het brede midden resoluut van de hand wees omdat ze de voorkeur gaf aan Paars+.
Omdat Halsema 10+ jaar ervaring heeft in politiek Den Haag zou het me oprecht verbazen als zij niet via dezelfde logica heeft gedacht.
Daarnaast is het behoorlijk "toevallig" dat rond augustus de mastodonten, waaronder Lubbers en Wijffels, ineens kwamen met de optie VVD-CDA-D66-GL gedoogd door CU.
Dus haar aanpak is redelijk succesvol geweest want het heeft er in de week van Ab behoorlijk om gespannen.
Maar goed, laten we het er desondanks maar op houden dat zij Verhagen niet direct heeft benaderd omdat ze te fatsoenlijk is rechtstreeks te intervenieren in de vorming van een rechtse coalitie.
-
"De partij was daarbij bereid tot zware concessies."
Kiezersbedrog dus en dat allemaal om Dhr. Wilders niet te laten gedogen.
Jammer dat ze zich verlaagt tot het niveau van diezelfde Wilders, die ook tot zware concessies bereid was. Iets wat hier op Joop keer op keer, voorzien van lichtbeelden, als voorbeeld werd gesteld dat Dhr. Wilders lak had aan zijn kiezers.
Helaas, nu blijkt dat Mevrouw Halsema, achter de rug van haar droompartners om, geen haar beter is dan Dhr. Wilders.
Helaas voor haar zijn GroenLinks kiezers geen tokkies die bierzuipend SBS kijken.
-
Juist, maar dat die L had allang uit de naam verwijderd moeten worden.
Zou G66 iets zijn ?
Overigens gaat D66 de VVD nu wel heel rechts voorbij, gezien zijn tirade gisteren bij P&W omdat de arbeid en huurmarkt niet geflexibiliseerd wordt.
-
Mee eens.
: (
-
Rob Geurtsen, vr 01 oktober 2010 11:14
in reactie op Mw. Oeverloos
Reageer op Rob
In oorlogstijd is alles geoorloofd, mevrouw Oeverloos. Ik vond dat Halsema nogal slapjes opereerde.
Het CDA verleiden is echt wat anders dan het CDA chanteren en in de kuiten bijten. Al dat voorzichtige aanmatigende vriendelijke geklets over die 1,5 miljoen licht gestoorde angs-psychoten die op de PVV gestemd hebben en die paar miljoen rabiaat rechtse VVD-ers hoeven helemaal niet op respect te rekenen.
Het kabinet is er, en dus nu de handschoenen uit, de fight is on!
-
"Het kabinet is er, en dus nu de handschoenen uit, de fight is on!"
Nou, om in jouw beeldspraak te blijven heeft Mevrouw Halsema zichzelf al KO geslagen, nog voordat de gong geklonken heeft, dus een tag-team fight zit er op deze manier niet meer in, het zal nu wel ieder voor zich worden.
Lijkt me geen goed idee tegen de stoottroepen van rechts.
-
Beste Rob,
Het zijn juist mensen zoals jij, die hoog van de linkse ivoren toren blazen en daarbij enkel een voedingsbodem creëren waarop de rechtse gedachte het beste gedijd . Het ?gewone? volk, voelt zich allang niet meer begrepen door links. Waar de man van de straat, vroeger nog zonder na te denken op de PVDA stemde, omdat hij zich met deze partij konden vereenzelven, is deze nu op zoek naar een partij die nog wel zijn taal spreekt. Dat hij dan kiest voor de PVV en niet voor de SP, is misschien jammer voor de linkse hoek maar dit heeft de linkse beweging zelf in de hand gewerkt. (incl. media)
Ook in je eigen commentaar zet je de kiezers die op de PPV stemmen weg als gestoorde angst psychoten en VVD stemmers zijn doldriftige rechtse rakkers. Enkel omdat ze naar jouw mening niet links stemmen en er waarschijnlijk helemaal niets van begrijpen.
Het is juist deze houding die uiteindelijk tegen je is gaan werken en zolang links zich elitair blijft gedragen zal er de komende tijd ook niets veranderen.
Indien je mensen op ander gedachten goed wil brengen, moet je ze niet bevechten maar begrijpen!!!
-
Rob van Koot, vr 01 oktober 2010 15:55
in reactie op sep Hamaekers
Reageer op Rob
Auw!
-
Pieter Pan, vr 01 oktober 2010 11:22
in reactie op Mw. Oeverloos
Reageer op Pieter
Ik had dat ook niet van haar verwacht..
-
, vr 01 oktober 2010 09:04
Reageer op
Het aardigst vond ik de opmerking van Prem:Mensen met een dubbel paspoort kan de Nederlandse nationaliteit worden afgenomen, behalve wanneer zij de andere nationaliteit niet
KUNNEN afschudden ...........dus Turken en Marokkanen kunnen in deze regel niet worden aangepakt.
Weer een mooi staaltje van wilderiaanse grootspraak voor de schijnwerpers, waar in de praktijk dus geen bal van terecht komt......
Henk en Ingrid, hebben jullie opgelet??
-
Je citeert Prem, maar die interpreteert vrijelijk. Zoals hij het zegt staat het niet in het gedoogakkoord.
-
, vr 01 oktober 2010 09:25
in reactie op Theo Joubert
Reageer op
Hij las het voor uit de tekst van het akkoord.
Knap om dat meteen vrijelijk te interpreteren.
-
Zou je dan die akkoorden eens willen nalezen?
Ze staan op
www.kabinetsformatie2010.nl
De tekst die jij hebt opgetekend staat er echt niet in.
-
, vr 01 oktober 2010 11:26
in reactie op Theo Joubert
Reageer op
Ik lees en maak er het volgende uit op o.a.:
Dat Nederlanders van Marokkaanse afkomst, dus die bekende kutmarokkaantjes, die hier zijn geboren, hun Nederlanderschap NIET kan worden afgenomen.Want het gaat over misdrijven die worden geplaagd binnen 5 jaar na verkrijging van het Nederlanderschap.
Maar ik moet het eerste geval van een dergelijke tenuitvoerlegging nog zien gebeuren.
-
Leest u even mee?
http://www.kabinetsformatie2010.nl/dsc?c=getobject&s=obj&objectid=127447
Soms is het beter even de feiten te controleren alvorens in paniek te raken. Ik help u op weg: pagina 9, daar staat het een en ander.
-
, vr 01 oktober 2010 11:07
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op
Ik lees niet, ik citeerde wat Prem gisteren voorlas uit het akkoord.
Bovendien lees ik niets op bevel.
-
Turken kunnen afstand doen van hun nationaliteit.
-
Volgens mij las Prem niet voor uit het accoord. Overigens betekent een vraagteken interrogativus (interrogatief).
-
Dus capitulatie.
-
Ik denk dat we het over twee verschillende dingen hebben. Volgens mij ging het niet om het afnemen van de Nederlandse nationaliteit maar om naturalisatie. Wat Prem voorlas uit het Gedoogakkoord sloeg op naturalisatie.
-
Het aardigst vond ik de opmerking van Prem:Mensen met een dubbel paspoort kan de Nederlandse nationaliteit worden afgenomen, behalve wanneer zij de andere nationaliteit niet
KUNNEN afschudden ...........dus Turken en Marokkanen kunnen in deze regel niet worden aangepakt.
Weer een mooi staaltje van wilderiaanse grootspraak voor de schijnwerpers, waar in de praktijk dus geen bal van terecht komt......
Henk en Ingrid, hebben jullie opgelet??
=================================================================
Hen en Ingrid hebben blijkbaar een heel stuk beter opgelet. Die hebben WEL gehoord wat Prem zei, en niet wat ze GRAAG wilde horen. ;-)
Kijk het rustig nog een keer en luister heel goed wat Prem wel zegt.
www.uitzendinggemist.nl
www.DWDD.nl
-
Het CDA zat tot dusver vijf keer in een coalitie met de VVD, soms aangevuld met andere partijen als LPF of D66. Bij de verkiezingen die daarna werden gehouden ? in 1981, 1986, 1989, 2003 en 2006 ? behaalde het CDA een redelijk resultaat. Achtereenvolgens: -1, +9, +0, +1 en -3. Per saldo een winst van zes zetels.
Het CDA zat ook drie keer in een coalitie met de PvdA, soms ook met een aanvulling zoals de ChristenUnie. De verkiezingen die daarna werden gehouden ? in 1982, 1994 en 2010 ? waren desastreus voor het CDA: -3, -20 en -20. Bij elkaar een verlies van 43 zetels.
Het CDA zat verder nog twee keer in de oppositie. Dat leidde in 1998 tot een verlies van vijf zetels en in 2002 tot een winst van veertien zetels. Per saldo een winst van negen zetels.
Weggevaagd
Er zit een duidelijk patroon in deze uitslagen: regeren met rechts doet het CDA goed en regeren met links is funest. De erosie van het CDA is meer dan volledig te wijten aan de samenwerking met linkse partijen. Oftewel, als ze met groenlinks in zee gaan, is het gedaan met het CDA.
-
Het kabinet Van Agt 2 kun je amper serieus nemen (1982), dat duurde maar een half jaar.
Dus eigenlijk maar twee serieuze kabinetten
Dan is ook gelijk duidelijk wie hier zo'n puinhoop heeft gemaakt van het land, dat wordt altijd aan links verweten, maar je hebt uitstekend geïllustreerd dat het rechts was.
Dank voor dit verhelderend rekenwerk.
-
Hier een aantal gewaagde stellingen mbt de realiteit van een politiek tweestromenland. in Nederland.
De 2 meest stabiele componenten van de PVV-achterban lijken mij:
- de 'rancuneuze' ex-linksers, die teleurgesteld zijn in "links" en
- de zog. nieuwe (welvarend geworden) middenstand, die dankzij links beleid uit het verleden hun huidige welvaartspositie bereikt hebben en dat nu onder geen voorwaarde willen opgeven.
Deze 2 groepen (ik weet niet hoe groot ze zijn) zijn zeer wel middels rationele argumenten te bereiken.
Neem de eerste groep: een beleid voor de zog. "onderkant van de samenleving" (weer zo'n etiket waarvoor nog geen nieuw woord bestaat) kan komen van traditioneel "links" (SP, deel PvdA) als ook van de PVV.
Dat laatste is denk ik met het voorliggende regeerprogramma wel duidelijk geworden.
Hierin zie ik zeker de "linkse" invloed van de PVV.
In de nieuwe TK zal "links" wel moeten meestemmen met de PVV om de groep "rancuneuzen" (zie Zwagerman) niet voorgoed kwijt te raken.
Dat is des te dringender nu steeds meer blijkt dat "sociaal-economische racune" DE drijfveer van een grote groep Nederlanders is om PVV te stemmen.
Sinds de stelling van Marx dat de onderbouw grotendeels de bovenbouw bepaalt, lijkt mij niets wezenlijks veranderd.
De tweede groep -door de filosoof Bas van Stokkom recentelijk beschuldigd van hufterigheid- vindt ruim gehoor zowel bij de huidige conservatieve VVD en het conservatieve deel van het CDA als bij de PVV.
Het gaat o.a. om de asfaltfetisjisten, de vrije rokersmaniakken, de snelheidsidolaten en de antimilieufreaks.
Voor deze 2 groepen heeft de PVV nu relatief veel "uit het vuur" weten te slepen.
Dat zal -onverwachte grote gebeurtenissen daargelaten- zeker beloond worden bij de a.s. Statenverkiezingen.
Tot voor kort lag de nadruk rond het PVV-debat teveel op de angstfactor. Pechtold van D66 heeft die koers van meet af aan aangehouden. Principieel juist, maar strategisch niet vruchtbaar, zo is mij nu gebleken.
Islambashen is het officiele stokpaardje van de PVV-elite en wordt door een groot deel van de achterban in 1 of andere vorm gedeeld.
Maar voor het overgrote deel van die achterban is het tegelijkertijd slechts rationalisatie van hun resp. economische zorgen
Het is het Turfschip van Breda of nog verder terug in de geschiedenis Het Paard van Troje in onze dagen.
Maar de vlag dekt zeker niet de hele lading (zie de eerdergenoemde "linkse" en "nieuw-rechtse" PVV-sympathisanten, die ik boven genoemd heb).
Of een strenger immigratiebeleid tav niet-westerse allochtonen zoden aan de dijk zet mag m.i. worden betwijfeld.
Integendeel broodnodige kenniswerkers uit o.a. China en India (in hun opleiding is al door de desbetreffende landen geinvesteerd, aftrekken van ontwikkelingshulp of er juist bij optellen ??) zullen -als het beleid qua criteria niet aanzienlijk verfijnd zal worden- aan Nederland voorbijgaan.
De positieve trend van immigratie van ongeschoolde arbeid uit "traditionele" derde wereldlanden is, blijkens cijfers, al veel langer omgeslagen in een negatieve.
Intra-Europese "goedkope" arbeidsimmigratie daarentegen is wel degelijk een probleem omdat -tegen de heersende ideologie in- er kennelijk vanuit Nederland zelf een aanzuigende werking op dit soort immigranten BLIJFT uitgaan.
Dit is in wezen niets anders dan een herhaling van de eerste grote goedkope arbeidsimmigratiegolf na WO II,waaraan destijds het Nederlandse industriele bedrijfsleven volop aan gewerkt heeft.
De PVV heeft met deze ongenuanceerde anti-immigratieoverwinning een rotte appel in de politieke fruitmand liggen die de hele fruitmand (lees economie) kan aansteken.
Alleen op het punt van veiligheid zie ik "spontaan"een grotere overeenstemming groeien van traditioneel "links" tot "nieuw-rechts".
Het zal aan het doorzettingsvermogen van de rechtsatelijken onder de desbetreffende partijen zijn of deze overeenstemming gaandeweg niet zal uitlopen op een dehumanisering van de samenleving.
Het wordt het beroemde kanariepietje van de humane rechtsstaat.
En tot slot de zog. ideologische anti-islamstrijd in enge zin.
Dat gaat het speeltje woorden van de denkende elite, ook die van de PVV.
O.a. Scheffer, Zwagerman, Hans Jansen, Bosma en niet te vergeten Wilders zelf treden hierbij op de voorgrond en als tegenpolen o.a. Pechtold, Halsema e.a. progressieve denkers, die de globalisering als een onontkoombare ontwikkeling opvatten.
Het is een strijd van gladiatoren, waarnaar het arenapubliek verlekkerd (maar passief en wat nog ergeris gedesinformeerd) ) kijkt.
Brood EN Spelen, niet waar ?
Niets nieuws onder de zon.
Het valt te verwachten dat Wilders, die nu al verder reikt dan Nederland nog grotere ambities heeft.
Ik zie hem nog zo niet PVV-leider blijven in de tamelijk saaie uitbouwfase van de PVV, die er nu aan zit te komen.
Bovengenoemde elitedenkers beinvloeden wel degelijk het cultutrele klimaat in Nederland, maar de onderliggende sociaal-economische thema's zullen dominant blijven en vooralsnog 'stabiel' op de politieke agenda figureren.
Kortom: de (op)komst van de PVV heeft een politiek tweestromenland eerder verder bemoeilijkt dan bevorderd.
"Links" en "rechts" zullen nooit meer hetzelfde zijn als voorheen.
-
Al word Femke Halsema net zo oud als de
freule Wttewaal tot Stoetwegen in de regering (nu en in de toekomst)
komt zij en haar partij Groen Links NOOIT!!!
Veel te extreem op milieu en veel te ultra links dat Groen Links!!!
-
Als PVV-stemmer hoop ik uit de grond van mijn hart dat Halsema in ieder geval aanblijft tot na de PS-verkiezingen. Toelichting lijkt me overbodig.
-
---[Toelichting lijkt me overbodig.]----
Inderdaad. Dank voor deze zelfreflectie.
-
Erik Does, vr 01 oktober 2010 13:13
in reactie op Rouane Rabbit
Reageer op Erik
- Dank voor deze zelfreflectie. -
Haha, subtiel ;).
-
Dit is nu precies de reden waarom we op termijn een tweepartijenstelsel moeten hebben... Als het CDA op het aanbod van Halsema was ingegeaan, dan zou een stem voor GroenLinks een stem voor het CDA zijn geweest. Ik vind het best maar ik neem aan dat veel GroenLinks stemmers daar niet blij van worden. Laat er gewoon een duidelijk rechts blok en een links blok zijn. De winnaar regeert. Wel zo makkelijk voor en eerlijk naar de kiezer!
-
Of een verkiezing in twee ronden. Eerst partij kiezen en daarna coalitie.
-
René de Groot, do 30 september 2010 23:47
in reactie op Constant Degoutant
Reageer op René
Wat is daar dan het voordeel van?
-
Het voordeel is dat je een coalitie kunt kiezen.
-
YggY ..., do 30 september 2010 23:49
in reactie op René de Groot
Reageer op YggY
Een twee partijen stelsel is een geleide dictatuur
-
Natuurlijk niet. de linker en rechter vleugel van een partij moeten al voor de verkiezingen een programma schrijven. Het grote "onderhandeling verhaal" vindt gewoon al voor de verkiezingen plaats. Hierdoor weet de kiezer waar die aan toe is bij het stemmen. Er zijn ongetwijfeld veel GroenLinks kiezers die principiële bezwaren hebben om met de Christen Democraten te regeren. Met een evenredige vertegenwoordiging zou dat zo maar kunnen gebeuren. Dat blijkt wel uit de stellingname van Halsema...
-
Ik vind de links/rechts verdeling te sleets, niet meer van deze tijd, er zijn teveel onderwerpen die buiten deze context vallen.
Daarnaast kunnen nieuwe politieke stromingen slechts heel moeizaam tot ontwikkeling komen, ze zullen dan in het zadel geholpen moeten worden door het sleetse links of het sleetse rechts.
Dus ik ben tegen een twee partijenstelsel. Een pluriform systeem zoals meerdere landen waaronder Nederland, dat hebben geeft de meeste ruimte op meerdere terreinen.
-
Noem het progressief versus conservatief. Dat dekt wellicht meer de lading...
-
Misschien iets beter, maar nog steeds twee keurslijven. Waar moeten Christenen naartoe, je hebt progressieve Christenen en Conservatieve Christenen, en je hebt er ook die het een of het ander zijn afhankelijk van onderwerp.
Ik ben heel tevreden met het huidige systeem.
-
Olav L, vr 01 oktober 2010 00:52
in reactie op René de Groot
Reageer op Olav
Een tweepartijenstelsel is het slechtste wat je kan hebben. Elke nuance verdwijnt dan uit het debat en dus ook uit het beleid. De twee partijen zullen alleen maar bezig zijn elkaar te bestoken en naar dezelfde kiezers te hengelen, kijk maar naar de situatie met de Demoblikeinen en de Repucraten in de VS. De VS is overigens de jure geen tweepartijenstelsel, maar de facto wel. Kleinere partijen bestaan wel maar hebben het nakijken.
Politieke opvattingen van mensen zijn helemaal niet simpel te verdelen naar "rechts" en "links". Als de kamer een afspiegeling moet zijn van de diverse meningen in het land (en dat is toch de bedoeling?) dan zijn we juist gebaat bij veel verschillende partijen en partijtjes.
Kun je ook eens een keer wat anders stemmen dan de vorige keer, zonder meteen naar de fascisten te moeten overlopen...
-
Een tweepartijenstelsel is het slechtste wat je kan hebben. Elke nuance verdwijnt dan uit het debat en dus ook uit het beleid.
--------------------------------
Het is maar waar je het mee vergelijkt... Duitsland is een land waar een reëel beleid wordt uitgevoerd.
=====================
Politieke opvattingen van mensen zijn helemaal niet simpel te verdelen naar "rechts" en "links". Als de kamer een afspiegeling moet zijn van de diverse meningen in het land (en dat is toch de bedoeling?) dan zijn we juist gebaat bij veel verschillende partijen en partijtjes.
--------------------------------
Die partijtjes heten dan vleugels... Zelfde principe, duidelijkere keuze voor de kiezer.
======================
Kun je ook eens een keer wat anders stemmen dan de vorige keer, zonder meteen naar de fascisten te moeten overlopen...
---------------------------------
Je houdt die "fascisten" van je juist buiten de politiek. Extreem rechts heeft (bijna) geen zetels in GB en in Duitsland! In landen met een evenredige vertegenwoordiging zoals Frankrijk, België en Oostenrijk zijn ze daarentegen goed (en lang) gevestigd in hun parlementen.
-
Leo van Loo, vr 01 oktober 2010 07:59
in reactie op René de Groot
Reageer op Leo
Duitsland is geen 2-partijen stelsel.
-
Een meerderheidsstelsel dan. Het gaat er uiteindelijk om dat een stelsel met een flinke kiesdrempel en of een districten-vertegenwoordiging zorgt voor duidelijke politiek met een duidelijke keuze.
-
Alsjeblieft niet zeg. Als er één belangrijk recht is, dan is het wel de vrijheid van keuze.
De veelheid aan partijen dwingt steeds meer tot een dualistisch systeem waarin de kleur van het kabinet een steeds kleinere rol gaat spelen en de pluriformiteit van de tweede kamer een steeds grotere.
-
Dus alleen om Wilders buiten de regering te houden was Halsema bereid om belangrijke GroenLinks standpunten overboord te gooien en met het CDA rechts beleid te gaan voeren? Goede boodschap voor de achterban.
-
Je was mij net voor....
-
Inderdaad.
Ze begrijpt wat prioriteit heeft
-
Ze is eerlijk, ze geeft eerlijk toe wat ze in stille diplomatie heeft geprobeerd te regelen. De partij kan nu met haar afrekenen als die dat wil.
Goede zaak, politieke moed van Halsema. Er zijn maar weinig politici die dat nog hebben.
-
, vr 01 oktober 2010 09:20
in reactie op Rouane Rabbit
Reageer op
Rouane, ik moet eerlijk zeggen dat haar *stille diplomatie* een onaangename indruk op me maakte.
Ze zat met PvdA , D66 in één schuitje en gaat dan achter de rug van die twee om een beetje sjacheren met VVD en CDA, om maar mee te mogen doen.Ik moet het nog even evalueren, maar ik krijg er een beetje afkerige emoties bij.
Het komt niet echt fair over.
-
Wat een mooie conclusie.Bedankt.
Ik wilde ook zoiets schrijven toen ik dat stukje las, maar kwam niet aan mijn woorden, met Wilders gedoe voel ik me dat ik aan het de-integreren ben zonder het te weten!
-
Net bij Nieuwsuur...."Wilders verkoopt zijn kiezers knollen voor citroenen"
wat betreft de immigratieproblematiek.
haha....die keizers....wat laten ze zich heerlijk voor de gek houden door Wilders.
-
ze zullen het alleen nooit weten, het kiezersvolk van Wilders kijkt nooit naar Nieuwsuur en leest alleen de telegraaf.
-
YggY ..., do 30 september 2010 23:11
in reactie op Rouane Rabbit
Reageer op YggY
het kiezersvolk van Wilders kijkt nooit naar Nieuwsuur
===========
Die hangen normaliter uitgezakt voor de buis te kijken naar SBS6 en die andere commerciële zooi en happen wat borrelnootjes en goedkope B-merken bier.
-
Net bij Nieuwsuur...."Wilders verkoopt zijn kiezers knollen voor citroenen"
wat betreft de immigratieproblematiek.
haha....die keizers....wat laten ze zich heerlijk voor de gek houden door Wilders.
=================================================================
Links is toch buiten de deur gehouden?
Dat is al mooi zat, de rest is bonus.
-
Ehmm... Ik lees hier keer op keer dat Wilders er voor links meer uitgesleept heeft dan Cohen zou hebben gekund...
Zoals gezegd: Wilders verkoopt zijn kiezers knollen voor citroenen.
-
Jan Tergouw, vr 01 oktober 2010 00:04
in reactie op Constant Degoutant
Reageer op Jan
Zoals gezegd: Wilders verkoopt zijn kiezers knollen voor citroenen.
=================================================================
Hij heeft beloofd dat hij links buiten de deur zou houden en volgens mij heeft hij die belofte netjes gehouden want tijdens de presentatie heb ik geen Cohen, Roemer of Halsema gezien.
-
---[Hij heeft beloofd dat hij links buiten de deur zou houden en volgens mij heeft hij die belofte netjes gehouden]---
Een belofte van een politicus heeft normalerwijze politieke inhoud.
Een cordon sanitaire richting links is leuk, maar als je dan tegelijkertijd de kiezers naait, dan hebben ze er niet zoveel aan.
-
Dat alternatief was er toch al??
*CentrumLinks*
-
Het CDA heeft besloten om de stemmen van de PVV terug te halen door met ze samen te werken, dat de PVV racistisch en xenofoob is dat zagen ze maar even over het hoofd. Principes zijn er tenslottend voor om overboord te zetten.
Maar de hoofdreden dat de twee brillo's en de afwasborstel nu bij elkaar zijn is toch echt de HRA.
De partijen die voor ingrepen waren op de HRA staan nu buitenspel.
De partijen die tegen de HRA waren gaan nu de mensen die het minste hebben financieel uitkleden om de HRA te kennen handhaven.
-
YggY ..., do 30 september 2010 22:42
in reactie op YggY ...
Reageer op YggY
De partijen die tegen de HRA waren
==============
tegen de ingrepen op de HRA waren
-
En Halsema wilde zich zeker niet bezondigen aan kiezersbedrog?
-
Denemarken en Oostenrijk gingen ons al voor.
-
---[Denemarken en Oostenrijk gingen ons al voor.]----
Schüssel als de Oostenrijkse Verhagen en Haider als de Oostenrijkse Wilders? Is dat wat je voor ogen ziet?
Het is altijd goed om je te informeren voordat je een dergelijk standpunt inneemt, lees verder:
-----------
In Oostenrijk waren antisemitische neo-nazi's aan de macht die al uitgebreide netwerken richting antisemitische financiers hadden opgebouwd.
Bekijk deze twee foto's
http://tinyurl.com/Haider-en-Khadaffi
http://tinyurl.com/Haider-en-Saddam
Haider liet zich positief uit over met name de economische successen van de nazi's. In mei 1992 eerde hij tijdens een bijeenkomst veteranen van de Waffen-SS en in 1986 sprak hij zich positief uit over de Oostenrijkse SS-majoor Walter Reder. In mei 1995 was Haider als enige belangrijke Oostenrijkse politicus niet aanwezig bij de vijftigste herdenking van de slachtoffers in het concentratiekamp Mauthausen.
Ik geloof niet dat Nederland daarop wil lijken?
------
Het was de Oostenrijkse premier Schüssel en lijsttrekker van de Christendemocratische Österreichische Volkspartei die Haider salonfähig heeft gemaakt.
-
Tja, als je het over achterkamertjespolitiek hebt ... Roemer komt er tenminste nog openlijk voor uit.. Tot zover de wil om de staat transparanter te maken. Wel leuk politiek correct ingepakt mevr Halsema.
-
Mevrouw Halsema... wees eens niet zo negatief.. Nederland krijgt een positieve MP met een big smile.
En links Nederland kan ook z'n vingers aflikken. Geert Wilders heeft er voor de linksmensch meer uitgesleept dan Job Cohen zou hebben gekund.
-
Juist, onze zogenaamde linkse partijen waren bereid alles te verkwanselen voor het pluche.
-
Rouane Rabbit, do 30 september 2010 23:06
in reactie op Johannes Zeilstra
Reageer op Rouane
---[Juist, onze zogenaamde linkse partijen waren bereid alles te verkwanselen voor het pluche.]---
Kijk maandenlang hoor ik het Wildersvee roepen dat het rechts moet, en nou lopen ze trots te pronken met de linkse hobby's die hij zegt heeft te kunnen behouden.
Hypocriet, leugenachtig inconsequent en onnadenkend.
En nu nog zien wat ervan waar is, want de helft van wat Wilders op de persconferentie zei staat niet eens in het akkoord, maar zijn gewoon keiharde en kortzichtige leugens tegenover journalisten die nog geen gelegenheid hadden het akkoord te lezen
-
Jan B, do 30 september 2010 22:21
in reactie op Des Duivels
Reageer op Jan
Als rabiate tegenstander van rechts vond ik de sociale agenda van PVC meevallen. Voorlopig althans, want wie weet wat ze nog uit hun hoed toveren als ze er eenmaal zitten (er komt eerst nog een CDA congres en zo). En meevallen wil overigens ook nog niet zeggen dat ik het overal mee eens ben.
Maar het moet gezegd worden: qua arbeidsrecht en WW-rechten zijn we bijvoorbeeld stukken beter af dan dat we met Paars+ geweest zouden zijn (Halsema ga u schamen of schrap dat Links uit de naam van uw partij). We zien wel, ik volg de zaken in ieder geval kritisch.
-
Jan B, do 30 september 2010 22:43
in reactie op Jan B
Reageer op Jan
PS die bezuinigingen op kunst, cultuur maar vooral op onderwijs zijn natuurlijk weer een hele slechte zaak. De hogere zorgkosten ook. Maar goed, zoals ik al zei: ik vind het meevallen maar ook niet meer dan dat.
-
Bizar eigenlijk, dat Geert Wilders de redder van het sociale stelsel wordt i
-
Jan B, do 30 september 2010 23:06
in reactie op Des Duivels
Reageer op Jan
Meer dan bizar inderdaad. Als CDA en VVD voluit hadden kunnen gaan dan had er een heel ander akkoord gelegen qua sociale agenda.
-
Pieter Pan, do 30 september 2010 23:19
in reactie op Des Duivels
Reageer op Pieter
pijnlijk ook. Dat was inmmers de opvulling en niet het hoofdthema..
-
YggY ..., do 30 september 2010 23:04
in reactie op Des Duivels
Reageer op YggY
En links Nederland kan ook z'n vingers aflikken.
==============
U maakt wel heel duidelijk geen flauwe notie te hebben van hoe links denkt.
-
'Regeerakkoord is door en door vies'
Militaire vakbond: Verslechtering van situatie
Wim van den Burg (Voorzitter Algemene Federatie van Militair Personeel AFMP) : 'De korting op Defensie is buitengewoon teleurstellend en staat haaks op het verkiezingsprogramma van de VVD. We hebben nu al te weinig personeel om de organisatie op een normale manier te laten draaien. Dit betekent een verslechtering van de situatie. Als defensiepersoneel begrijpen we dat er bezuinigd moet worden, maar een korting van deze omvang is dramatisch'.
LAKS
Steven de Jong, voorzitter van scholierenorganisatie LAKS: 'Voor de verkiezingen wilden VVD, CDA en PVV het onderwijs ontzien in de bezuinigingen. Het is schandalig dat men deze belofte niet nakomt, maar wel de indruk wekt dat te doen.' 'Nederland heeft een keuze gemaakt die cruciaal zal zijn voor de toekomst. Ik vind het onbegrijpelijk dat er wel wordt geïnvesteerd in snelwegen, maar niet in de kenniseconomie.'
'Er is niet alleen sprake van de kaasschaafmethode, dit is gewoon het veroorzaken van kaalslag. Havo- en vwo-scholieren hebben straks nog maar de keuze uit twee profielen.'
'De rekening wordt duidelijk bij de jongeren neergelegd. Het stelt me teleur dat de Nederlandse jongerenorganisaties de politiek er niet van hebben kunnen overtuigen om een andere keuze te maken.'
Milieudefensie: Duurzaamheid genegeerd
'Rutte I grijpt terug naar de oude economie waaruit de financiële crisis en de klimaatcrisis zijn voortgekomen. VVD, CDA en PVV negeren alle kansen op een toekomstgerichte, duurzame kenniseconomie.'
'VVD, CDA en PVV kiezen bijvoorbeeld voor de aanleg van nog meer snelwegen. Meer wegen trekken meer wegverkeer aan waardoor mensen in en rond de steden steeds vaker vast komen te staan. Tegelijk neemt de uitstoot van schadelijke stoffen toe, zeker als auto's ook nog harder en daarmee inefficiënter mogen gaan rijden.'
'Bovendien vergroot dit beleid onze afhankelijkheid van steeds moeilijker winbare olie met alle gevolgen van dien (bijvoorbeeld de olielekkages in Nigeria en BP-ramp in de Golf van Mexico).'
Ondernemers: regeerakkoord goed voor economie
De werkgevers steunen het nieuwe kabinet onder leiding van Mark Rutte. Het regeerakkoord is een duidelijke keuze voor de gezondmaking van de overheidsfinanciën en versterking van de economie. Dat hebben VNO-NCW, MKB-Nederland en LTO Nederland donderdag laten weten.
Het nieuwe kabinet bezuinigt vooral op de overheid en in sectoren en organisaties die financieel van de overheid afhankelijk zijn. 'Dat is een begrijpelijke en terechte keuze, gezien de financiële problemen van de overheid.'
De drie koepels vinden het positief dat het nieuwe kabinet het pensioenakkoord overneemt dat de werkgevers en vakbeweging eerder dit jaar zijn overeengekomen. Volgens dat akkoord gaat de pensioenleeftijd in 2020 naar 66 en stijgt hij mee met de levensverwachting.
De agrarische sector betreurt het verdwijnen van een zelfstandig ministerie voor de sector.
Greenpeace: Door en door vies
Jorijs Thijssen (campagnedirecteur Greenpeace): 'Qua milieubeleid is het kabinet-Rutte door en door vies. Rutte, Verhagen en Wilders zetten de deur nog verder open voor vervuilende kolen- en kerncentrales en verlagen milieudoelstellingen. Met dit akkoord verlagen de partijen de doelstellingen voor CO2-reductie van 30 naar 20 procent. De oceanen worden leeggevist, de bossen worden wereldwijd gekapt en deze coalitie stelt geen concrete maatregelen voor.'
Samenwerkingsverband Marokkanen in Nederland: Uitsluiting
Farid Azarkan (directeur Samenwerkingsverband Marokkanen in Nederland, SMN): 'Mijn eerste indruk is dat de boodschap van het nieuwe kabinet is dat we te veel Marokkanen in Nederland hebben en dat er geen nieuwe meer bij mogen. Het motto van dit nieuwe kabinet moet volgens mij zijn: Uitsluiting en verdeeldheid.'
Oxfam Novib: Teleurstellend, niet echt verrassend
Tom van der Lee, directeur campagnes Oxfam Novib: 'Het voorgenomen beleid op ontwikkelingssamenwerking is teleurstellend, maar niet echt verrassend na alle discussie in Nederland en gezien het partijprogramma van VVD en PVV.'
'Dit is de derde klap voor mensen in ontwikkelingslanden, nadat eerst de financiële crisis hun economische groei tenietdeed en Nederland vorig jaar al 600 miljoen minder uitgaf. Er wordt nu bijna een miljard bezuinigd.'
'De regering wil de kosten voor militaire operaties onder het OS-budget brengen. Dat is zorgwekkend, omdat we in Afghanistan en Somalië de gevaren hebben gezien van de militarisering van hulp.'
Turkse Arbeidersvereniging: geen woorden
Mustafa Ayranci, voorzitter van de Turkse Arbeidersvereniging in Nederland (HTIB): 'Ik heb geen woorden voor dit regeerakkoord. De situatie gaat er voor minderheden enorm op achteruit. Dit leidt tot een verdeeldheid in de samenleving. Ik heb echt angst dat groepen tegen elkaar worden uitgespeeld. De spanningen zullen toenemen in onze samenleving. Dit zijn we niet gewend. In ons land was plek voor iedereen. Dat is nu voorbij.'
-
Vermeld je bronnen nu eens!
-
Dat is toch wel een erg raar verzoek. Lees het nog eens over en leg dan eens uit waar geen bron wordt vermeldt. Het kan zijn dat je sommige omschrijvingen van de geciteerden niet begrijpt. Maar dat mag je Mees niet verwijten.
-
Zal ik het dan maar doen Peter?
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1424689.ece/Reacties_op_regeerakkoord
-
beste Mees,
wat bij heel veel mensen maar niet wil landen:
staatsschuld: 400 miljard, tekort 2011: 20 miljard:
wij moeten geld gaan lenen om de rente over de schuld te betalen!
Het roer moet om, dit is slechts een eerste stap.
Het subsidieparadijs aan de Noordzee is over.
Persoonlijk vindt ik dat ze nog voorzichtig genoeg zijn.
Als je het plan doorleest, zie je nog veel meer aanzetten om dingen aan te pakken, men doet echter nu heel voorzichtig om dat het CDA nog in moet stemmen.
Bij het CDA roeren enkele bonzen zich, de werkvloer is echter veel rechtser als de top. Dit geldt trouwens voor de meeste politieke partijen.
Ik denk dat dit slechts een aanzet is, volgend jaar, met meer rust op het politieke vlak, kan men nog wat scherper insteken.
Een enorm probleem is de burocratie: dit kost miljarden, zorgt voor ineffectiviteit en besluiteloosheid, en groeit nog steeds. Praat met ondernemers, praat met verpleegsters, praat met onderwijzers, praat met agenten, praat met, zelfs ambtenaren worden gek van de regels.
Zelfs bij de overheid is iedere overheids laag in gevecht met andere lagen.
Om dit aan te pakken is een andere aanpak nodig, dit vergt politici die niet vergroeid zijn met het systeem. Geef ze een kans.
-
Die 400 miljard moet je wel in perspectief zien, daar zitten de kosten om banken overeind te houden bij in. Die worden nu afgewenteld op de bijstand en het verlagen van de zorgtoeslag, aan de villa subsidie wordt niks gedaan, de arbeidsmarkt wordt niet hervormd. Ik denk dat Rutte met Paars plus meer van het VVD-programma had kunnen uitvoeren dan nu en dat zijn bezuinigingen ook echt hard waren. Ze zijn nu zo boterzacht dat ik me afvraag of hij de 10 miljoen wel haalt.
-
grapje van Femke,
we zien in Amsterdam wat Groen Links klaarspeelt.
Autootje pesten, kraken moet mogen (andermans spullen benutten zonder ervoor te willen betalen), Nederland vol met windmolens, ondernemertje treiteren met nog meer milieu regels, enz.enz.enz.
Het is tijd voor wat anders Femke!!
Het geld is op: staatsschuld 400 miljard, in 2011 tekort van 20 miljard.
Het einde van het subsidie paradijs aan de Noordzee nadert.
-
Ouwe Rukkers, do 30 september 2010 22:35
in reactie op M. NaastDirksland
Reageer op Ouwe
Amen.
-
Ouwe Rukkers, do 30 september 2010 22:40
in reactie op M. NaastDirksland
Reageer op Ouwe
Het CDA zat tot dusver vijf keer in een coalitie met de VVD, soms aangevuld met andere partijen als LPF of D66. Bij de verkiezingen die daarna werden gehouden ? in 1981, 1986, 1989, 2003 en 2006 ? behaalde het CDA een redelijk resultaat. Achtereenvolgens: -1, +9, +0, +1 en -3. Per saldo een winst van zes zetels.
Het CDA zat ook drie keer in een coalitie met de PvdA, soms ook met een aanvulling zoals de ChristenUnie. De verkiezingen die daarna werden gehouden ? in 1982, 1994 en 2010 ? waren desastreus voor het CDA: -3, -20 en -20. Bij elkaar een verlies van 43 zetels.
Het CDA zat verder nog twee keer in de oppositie. Dat leidde in 1998 tot een verlies van vijf zetels en in 2002 tot een winst van veertien zetels. Per saldo een winst van negen zetels.
Weggevaagd
Er zit een duidelijk patroon in deze uitslagen: regeren met rechts doet het CDA goed en regeren met links is funest. De erosie van het CDA is meer dan volledig te wijten aan de samenwerking met linkse partijen. Oftewel, als ze met groenlinks in zee gaan, is het gedaan met het CDA.
-
Waarom plaats je dit berichtje twee keer? Een stuk naar boven staat het ook.
Ik heb daar erop gereageerd, want dit berichtje is goed nieuws voor links.
-
, vr 01 oktober 2010 09:06
in reactie op Ouwe Rukkers
Reageer op
Ik heb de indruk dat het niet gaat om het electoraal succes, maar om de daadwerkelijk verworvenheden van die rechtse kabinetten.
Uiterst schameltjes, in het algemeen.
En dat zal nu ook het geval zijn.
-
Rutte en Verhagen en Wilders hebben dit spelletje voor de buhne gespeeld....zogenaamd eerst overleggen over paarsplus,dan Rutte die niets aan zijn geplaatste piketpaaltjes van plan was te veranderen, wetende dat de PvdA daar niet in kon meegaan,ze wisten dat als zij niet toegaven PvdA niet verder kon gaan.
Precies wat Rutte wilde want dat had hij allang afgesproken met Wilders en Verhagen....Rutte: "dan gaan wij met z'n drieen in zee"
Verhagen moest eerst de boot afhouden en zeggen dat door de afstraffing van de kiezers hij geen recht van spreken had.
Toen paarsplus van de baan was heeft hij niet één keer die opmerking herhaald.
Niet één keer heeft hij het toen meer over de afstraffing van het CDA gehad,dat deed er blijkbaar niet meer toe.
Toen was ineens wel alles voor hem mogelijk en blies hij hoog van de toren.
Hij begon met lasteren waar hij kon....met maar één reden....macht!
Ook Rutte is,net las Wilders jaren terug in Denemarken geweest en heeft zich voor laten lichten over die gedoogvariant.
Dat was na ee tv optreden van Wilders en Rutte(in 2004) dat zij een bepaalde weg in wilden slaan.
Die beelden bestaan,te zien op internet.
Toen al is afgesproken deze koers te varen....Wilders zat toen nog bij de VVD.
Door zich af te splitsen heeft hij de VVD nog groter gemaakt want eigenlijk is het één partij.
Alles wat ze doen voor de camera is de kiezer zand in de ogen strooien door het spel wat ze voor de camera voeren.
Er zit een hele regie achter.
Het neoliberale beleid zal nog erger worden dan het ooit is geweest.
Banken mogen onder Rutte gewoon verder gaan waar ze gebleven waren voordat de kredietcrisis begon.
Tot de finale funeste ineenstorting van de economie....die kun je proberen te verbloemen maar die gaat komen.
Totale instorting van de financiele markten.
Dat tij is niet meer te keren door het beleid wat rechts gaat voeren.
Sweder van Wijnbergen gaf het cijfer....3
-
Maar beste Mees, is het beleid wat D66 en GL voorstaan dan niet neo-liberaal ?
En heeft de PvdA niet een middenkabinet afgewezen ?
-
Mees ., do 30 september 2010 21:43
in reactie op Johannes Zeilstra
Reageer op Mees
Rutte tijdens de verkiezingscampagne...."zwaar bezuinigen"
Hij komt in deze gedoogvariant niet verder dan 12 miljard.
Tijdens de onderhandeling van Paarsplus was de PvdA bereid 12 miljard te bezuinigen.
Rutte wilde toen daar niets van horen,het moest 18 miljard worden(zijn bekende piketpaaltjes)
Bij de gedoogvariant zijn de piketpaaltjes ineens weg van Rutte.
Zo Rutte...kijk eens in de spiegel en durf eens te beweren tegen jezelf dat je totaal geen leugenaar bent
Hebt u nou nog niet door wie hier de bedrieger van zijn kiezers is?
-
Tsja, dan ben ik toch blij dat het dit geworden is, met GL en D66 was het dus nog veel erger geweest.
Maar toch heeft de PvdA een middencoalitie tegen gehouden niet waar ?
-
cor mol, vr 01 oktober 2010 00:22
in reactie op Mees .
Reageer op cor
Hij komt in deze gedoogvariant niet verder dan 12 miljard.
Hoe komt u aan dit cijfer?
-
Links was zo verstandig om zich 2 weken stil te houden, gevolg;
- Het CDA zet de vuile was buiten,
- Koppejan en Ferrier gijzelen het aanstaande kabinet,
- PVV-er M.H spreekt met het hoofd.
Advies aan Links, geef de nieuwe combinatie touw en tijd en de actualiteiten programma's van de publieke zullen veranderen in amusementsprogramma's.
-
te laat, geen draagvlak in partijen en bij de bevolking...
-
Over achterkamertjes-politiek gesproken! In het geheim een aanbod doen om te onderhandelen met het CDA? Links heeft altijd als argument gebruikt dat het CDA de grootste verliezer was en om die reden niets in te brengen zou hebben. Wat mij betreft grote krokodillentranen achteraf.
-
LEO CUYPERS, do 30 september 2010 21:12
in reactie op Bernard A. Tikker
Reageer op LEO
Voor het goede doel mag kennelijk wél gekonkeld worden !
-
Helemaal krokodillen tranen , omdat de voorstellen van GL en D66 veel meer mensen geraakt zouden hebben.
Ja als het pluche lonkt verdwijnen principes.
De druiven zijn zeer zuur voor GL en D66, immers, moeten ze nu naar het malieveld om te protesteren tegen de ontslagbescherming, of de handhaving van de WW ?
Ze sprak trouwens wel zeer verkrampt, en ik geloof dat ze wel in gaat zien dat het heel lastig oppositie voeren gaat worden.
-
Mees ., do 30 september 2010 21:36
in reactie op Johannes Zeilstra
Reageer op Mees
Rutte tijdens de verkiezingscampagne....zwaar bezuinigen.
Hij komt in deze gedoogvariant niet verder dan 12 miljard.
Tijdens de onderhandeling van Paarsplus was de PvdA bereid 12 miljard te bezuinigen.
Rutte wilde toen daar niets van horen,het moest 18 miljard worden(zijn bekende piketpaaltjes)
Bij de gedoogvariant zijn de piketpaaltjes ineens weg van Rutte.
Zo Rutte...kijk eens in de speigel en durf eens te beweren tegen jezelf dat je totaal geen leugenaar bent
Hebt u nou nog niet door wie hier de bedrieger van zijn kiezers is?
-
...De onthulling weerspreekt de beweringen van de CDA-top dat er geen alternatief is voor een coalitie met gedoogsteun van de PVV...
Wie zegt dat het echt een (werkzaam) alternatief was? Femke Halsema?
-
---[Wie zegt dat het echt een (werkzaam) alternatief was? Femke Halsema? ]---
Wie denk je?
-
, vr 01 oktober 2010 09:04
in reactie op Phoenix van Milete
Reageer op
Wie zegt dat het niet werkbaar was, Jan Vroegop?
-
[De onthulling weerspreekt de beweringen van de CDA-top dat er geen alternatief is voor een coalitie met gedoogsteun van de PVV.]
Die bewering heeft nooit geklopt. Maar dat Verhagen er heus niet van weerhouden het toch te beweren.
-
Verhagen onder vuur, achterban CDA kiest kant Halsema!
Statenfractievoorzitter van de provincie Zeeland Jan Bergen blijft tegen: "Ik ben nog steeds tegen samenwerking met de PVV. Dat is principieel, vanwege Wilders. Vooralsnog ben ik van zins om tegen te stemmen."
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7799378/__CDA_uit_provincie_gaat_om__.html?p=1,1
Ja, die de Hond kan wel beweren dat 75% van de kiezers de maatregelen in het gedoogakkoord prima vind, maar het gaat heel erg spannend worden zaterdag. Ik geloof weer in Paars+.
-
Mees ., do 30 september 2010 21:52
in reactie op zorba de griek
Reageer op Mees
Is alleen maar goed dat men instemt......
Deze drie partijen zullen aan de eind van de rit totaal ongeloofwaardig blijken.
Dit is het beste wat er gebeuren kan.
Zien en voelen....voor de achterban het beste
-
Blijken?
-
, vr 01 oktober 2010 16:26
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op
Ja,Aert, BLIJKEN.
Je vergeet het enorme contingent van mensen in dit land die hier echt mordicus tegen zijn, en blijven.
-
Mees ., do 30 september 2010 21:53
in reactie op zorba de griek
Reageer op Mees
Rutte noemde in juni VVD 'banenkampioen' (400.000 banen erbij). Nu gaan er uiteindelijk meer dan 100.000 banen verloren.
-
---[Ja, die de Hond kan wel beweren dat 75% van de kiezers de maatregelen in het gedoogakkoord prima vind, maar het gaat heel erg spannend worden zaterdag. Ik geloof weer in Paars+. ]---
De maandag na de zaterdag, die wordt spannend. Het is bekend dat een groot deel van het CDA voor de coalitie is, maar dat deel wat overblijft is zeker significant en kan het kabinet doen struikelen nog voordat het is begonnen.
Dat komt maandag pas aan de beurt.
Dus maandag is spannend, zaterdag is de prelude.
-
Hoe significant is het deel dat "overblijft"? Heeft u al cijfers?
-
Pieter Pan, vr 01 oktober 2010 11:23
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Pieter
Dat weten we niet, maar we gaan natuurlijk vandaag alle CDA fora af of mensen over te halen niet voor het concept te stemmen.
Ons sterkste argument naar de CDA ers is dat dit niet de wil van God is maar de wil van Maxime Verhagen..
-
Dat zou wel leuk geworden zijn.
Dan hadden we in beide partijen gewetensbezwaarden kunnen verwachten.
-
Inter Bella, do 30 september 2010 21:42
in reactie op Theo Joubert
Reageer op Inter
De 'tweedeling' was nog nooit zo groot geweest:P