-
Hij wil mensen eigenwaarde geven, eigenwaarde is iets wat ze bij de VVD beslist niet kennen. De VVD kent alleen globalisering we hebben allemaal gezien waar dat toe lijd, juist hebzucht en een graaicultuur. Enig menselijks is helaas bij de VVD en deze regering ver te zoeken, probeer het over een paar kabinetten nog eens.
-
En wie zorgt er voor de banen dan overal gaan er mensen uit, dus nog eer armoede, voedselbanken etc. de rechtse kliek blijft de vingers maar aflikken en intussen gaat het land naar de radsmoodee, leve Nederland.
-
Met dank aan de PvdA die dit allemaal mogelijk maakt.
Wanneer stop t de PvdA nu eens echt met gedogen?
-
Bij mijn weten heeft de PvdA Rutte alleen bij de pensioenkwestie en de Euro gesteund.
-
Ik vraag me meer af : waar zijn de organisaties die pretenderen op te komen voor de werkende klasse ? Ik bedoel - deze op de aloude traditionale NoordKoreaanse leest geschoeide repressie politiek van de zwakkeren in de samenleving valt te ontwrichten door een massaal georganiseerd NEE te zeggen door FNV, CNV enzovoorts. Maar waar zijn die schapen gebleven ? Ritueel geslacht door Wilders, verkracht door Rutte .. wat is daar in godesnaam aan de hand ? Wie heeft ze aan het leibandje van het ongebreidelde kapitalisme weten te leggen?
-
Net als over de rug van vele ouderen en gehandicapten is dit een pakket van een open deur in trappen.
Iedereen wil wel werken naar vermogen. De staatssecretaris belijdt met de mond zijn specialisme. Het zou beter zijn als hij in een duo-baan met Verhagen, het hele spectrum aanpakt. Duo? Trio, Kamp er ook bij. Is tenslotte een hele grote werkgever.
En als Rutte zijn mensbeeld nu eens bijstelde, dan konden ze kwartetten. Pak idd de economie aan. Geen bonussen voor de bank, maar ons ingelegde geld naar leningen voor ondernemers. Waar zitten de roergangers van het hufter-virus? Bij de macht en de gelden. Geen status-projecten, CV-building van gebouwtje hier en daar, reorganisatietje hier en daar, maar werken aan de orderportefeuille. Hup, naar de groeiende economien, Afrika, Brazilie, Oost-blok. Even een paar jaar geen golfbaan zien, maar werken.
-
Truus Beek, do 02 februari 2012 14:03
in reactie op Monique Willems
Reageer op Truus
"Iedereen wil wel werken naar vermogen"
Zag vorige week een TV programma waarop een Amstrerdamse vrouw op de vraag wat voor werk ze deed de uitspraak deed dat werken voor de dommen was.Vrouw leefd niet van haar eigenkapitaal maar die van de gemeenschap Hoezo iedereeen wil werken.
-
Geachte Monique Willems,
Deel uw opinie niet, er is wel degelijk iets aan de hand en het zou heel onverstandig zijn om de regeling te houden zoals hij nu is.
Er is door verschillende oorzaken een run op deze regeling gekomen en daar moet een oplossing voor komen.
lees even dit artikel..
In tegenstelling tot bij andere uitkeringen loopt het gebruik van de Wajong-uitkering – een soort levenslange WAO-uitkering voor jongeren – de laatste jaren snel op. Er zijn nu 160.000 'Wajongers'. Vorig jaar groeide de instroom met 30 procent en als er niets verandert, zal het aantal binnen enkele decennia verdubbeld zijn. Extra verontrustend is dat slechts een kwart van de Wajongers werkt, meestal in een sociale werkplaats.
De Wajong is bedoeld voor jonggehandicapten of voor wie als studerende arbeidsgehandicapt wordt. De uitkering is ongeveer even hoog als een bijstandsuitkering, maar anders dan voor wie een bijstandsuitkering heeft, is er voor 'Wajongers' geen arbeids- of sollicitatieplicht. De Wajong-uitkering loopt in principe door tot de AOW-gerechtigde leeftijd.
De snelle stijging van het Wajong-gebruik riekt naar misbruik. Die stijging kan voor een klein deel worden verklaard doordat bij steeds meer jongeren ADHD, autisme en gedragsproblemen worden vastgesteld. Maar de belangrijkste oorzaak is de grotere bekendheid van de aantrekkelijke Wajong-uitkering.
Sinds 1 januari 2004 mogen gemeenten het geld houden dat zij 'verdienen' als ze minder bijstandtrekkers hebben. Daarom zijn veel gemeenten hun bijstandsbakken gaan doorvlooien op de mogelijkheid bijstandstrekkers door te schuiven naar de Wajong, die het Rijk betaalt. Voor betrokkenen is de Wajong ook aantrekkelijker dan de bijstand. Bovendien is de Wajong aantrekkelijker dan een basisbeurs, wat eveneens tot een aanzuigend effect leidt.
De Sociaal-Economische Raad adviseerde onlangs Wajongers nadrukkelijker aan werk te helpen en ze daartoe ook aan te zetten. Maar het zou ook te overwegen zijn om de Wajong helemaal op te heffen en op te laten gaan in de Wet werk en bijstand, die tal van mogelijkheden kent voor het begeleiden naar regulier werk. Uiteraard hoeft dat geen enkel effect te hebben op de inkomenspositie van echte arbeidsgehandicapten, zoals bijvoorbeeld de vijftigduizend Wajongers die in een inrichting verblijven.
-
Niet meer dan logisch
-
U moet wel een troll zijn als u het normaal vind dat een geestelijk gehandicapte bij diezelfde zeiksnorren terechtkomt als normale mensen. Hun vergoeding (PGB) gedag kunnen zeggen voor hylp, en ze uit de WAJONG knallen kunnen ze lekker op het bestaans minimum leven. Korten lekker bij mamma en pappa wonen of het tehuis in. Want op jezelf wonen met handicap kan je wel vergeten.
Maar goed... laat zo langzamerhand maar zitten.
-
Die logica ontgaat mij....
Je kunt mensen toch zeker niet verplichten mee te werken aan een systeem waar ze het (totaal) niet mee eens zijn?
Zo ken ik iemand die voor een bedrijf de incasso deed maar door de (door de banken veroorzaakte) crisis is ontslagen (na meer dan 30 jaar te duur) en vervolgens wordt aangesmeerd om dan maar (voor veel minder) voor diezelfde dictators aan de noeste slag te gaan en bij individuen privé de duiten op te gaan eisen.
Werken kreng?
-
Piet de Geus, do 02 februari 2012 15:34
in reactie op Evert van Vliet
Reageer op Piet
"Je kunt mensen toch zeker niet verplichten mee te werken aan een systeem waar ze het (totaal) niet mee eens zijn?"
Kun je andersom dat systeem wel dwingen om die mensen (die zelf heel comfortabel nooit consequent zijn) te onderhouden?
-
Ja, zolang dat systeem geen ruimte (kan) verschaffen om 'derden' hun eigen boontjes te (laten) doppen.
Feit is dat een ieder al met een schuld op deze planeet wordt gedumpt en dat men alles dient af/op/om/in te kopen waar men allang het volste recht op had.
Je kunt als systeem(aanhanger) natuurlijk wel heel comfy en consequent overal beslag op leggen om vervolgens de schijnheilige 'goede' samaritaan uit te gaan hangen?
Wie niet mee wenst e/o kan doen heeft niet eens het recht op een bescheiden lapje planeet Piet….nu kun je mij een hele hoop wijsmaken maar dat is toch zeker afpersing?…of op z'n allerminst een regelrechte dictatuur van 'eigenaren'….een soort van verplicht gestelde corporatie waar private grootaandeelhouders de dienst uitmaken.
-
Ik kan werken en wil werken. Heel graag zelfs. Liever gisteren dan vandaag. Ik ben ervaren, gemotiveerd, bij mij zijn geen zwangerschappen meer te verwachten, ik ben hoog opgeleid, flexibel en stressbestendig. Mijn liefje wat wil je nog meer.
Toch ben ik al 10 jaar, vanaf mijn 49e, na een "ontslag wegens reorganisatie" tevergeefs aan het solliciteren. Heb ten slotte - naast een kleine baan in het onderwijs - van ellende maar een eigen bedrijf opgezet, omdat loondienst en omscholing ook niet lukte. Niet omdat ik niet geschikt ben voor loondienst, of niet lekker omgeschoold was, maar omdat niemand meer zit te wachten op iemand van boven de 50. Te oud, te duur.
Het gevoel dat je met al je capaciteiten en vermogen om te werken en zin om te mogen werken jaren in de berm staat weg te roesten is onverdraaglijk.
Het bedrijf liep een paar jaar goed, maar ik verlies nu in rap tempo de ene klant na de andere. Want ik bied in feite luxe en daarvoor hebben klanten geen geld meer over. Bang als ze zijn geworden voor de economische bangmakerij. Van onder meer ons kabinet.
Dus moet ik straks onherroepelijk mijn bedrijf opgeven als ik een uitkering moet aanvragen. Want ik wil wel, maar ik kan mijn rekeningen niet meer betalen.
Maar... dan gloort eindelijk hoop! In de WWNV bestaat geen baanloosheid meer, verzekert ons Paul de Krom. Dus ik krijg als hoogopgeleide vrouw met veel ervaring, maar helaas wel een beetje over datum en dus te duur, van hem eindelijk een baan naar mijn vermogen. Belooft hij. Het werd tijd, Paul! Ik ben namelijk bijna gepensioneerd.
Wel jammer dat ik voor het beloofde land van De Krom eerst in de bijstand moet belanden. En dat ik nu al weet dat ik ondanks het triomferende gesnoef van De Krom wederom ook in de bijstand in de bak 'onbemiddelbaar' zal belanden.
Dus hoezo 'Wet Werk naar Vermogen'?
-
hoezo te duur ? daar ben je toch zelf bij ?
-
Klaas Slager, do 02 februari 2012 09:04
in reactie op als het niet zo was zou ik het toch niet zeggen
Reageer op Klaas
Helaas werkt het zo niet.
Het krankzinnige is dat, terwijl Den Haag roept dat we langer moeten werken, bureaus een gat in de markt zien bij werkgevers om veroudering van het werknemersbestand te voorkomen.
We leven steeds langer, en worden steeds eerder afgedankt.
Je ziet dat b.v. in speelfilms, de acteurs zijn zelden ouder dan veertig, in de goed oude tijd waren de hoofdpersonen vijftig of zestig.
50+ bestond nog niet.
-
clara legêne, do 02 februari 2012 23:41
in reactie op als het niet zo was zou ik het toch niet zeggen
Reageer op clara
["hoezo te duur ? daar ben je toch zelf bij ?"]
Waarbij?
-
De Krom belooft minstens de helft van de Wajongers een reguliere baan ..
===================
Meneer de Krom zou zichzelf onsterfelijk kunnen maken, wat zeg ik, hij zou al een legende bij leven kunnen worden als hij er in zou slagen om de helft van alle gezonde mensen die werkeloos zijn aan het werk zou kunnen krijgen.
Wat meneer de Krom namelijk maar steeds schijnt te vergeten of schijnt niet te willen weten dat alleen al bij de gezonde werkeloze mensen, bij al die mensen zonder een vlekje er voor iedere vacature sowieso al drie werkelozen beschikbaar zijn.
Neem alle mensen met een vlekje erbij dan praten we al gauw over 4 werkelozen per 1 vacature.
Want welke werkgever neemt nu een jongere in dienst met Borderline, met ADHD of met PDD-NOS ?
-
Er zal geen beperking zijn, die zo van invloed is op de maatschappij, als de beperkingen van de politici zelf.
-
Goed gesproken, Anja.
Naar mijn idee zitten we nu opgescheept met een kabinet dat alle, zeer fragiele, verbanden miskent (of ontkent) die er tussen de individuele levensbehoeften van mensen bestaan. Er is een monsterlijk plan dat op termijn de uitkeringen met € 2.000 per jaar beoogt te verlagen. Tegelijkertijd zal er fors gekort worden op huur- en zorgtoeslag. Ondersteunende regelingen komen te vervallen, en overal waar dat kan wordt er een eigen risico ingevoerd, of het al bestaande risico wordt aanmerkelijk opgetrokken.
Dit lijkt me nu het eerste kabinet dat zich met opzet niet bekommert om de vraag hoe en mens eigenlijk kan leven, als al die plannen gerealiseerd zijn. Van scepsis en kritiek trekt men zich niets aan, en ook niet van het het feit dat het zelf op een flinterdunne meerderheid en bij de gratie van een heel bedenkelijke gedoogconstructie kan bestaan - het normale en nodige fatsoenlijke respect voor de heel grote minderheid is nergens waarneembaar, Rutte-1 kent maar enkele communicatieve instrumenten, en dat zijn hoon, spot, het veinzen van doofheid alsmede blindheid, een totaal misplaatste hautaine attitude (niet geschraagd door kennis of vakbekwaamheid, want zoveel kneuzen heb ik nog nooit in één ruimte bijeen gezien); en in deze opzichten past Ruttes minderheidstroepje eigenlijk prima bij de geheel mislukte B-acteur Geert Wilders.
Ik heb (misschien té) vaak de neiging om op het kabinet het etiket: 'psychopathisch' te plakken. En toch past die beladen term. Er is een benauwend gebrek aan empathie met diegenen die keer op keer de klos zijn, door al die bezuinigingsmaatregelen. Rutte weigert te erkennen dat er reële armoede in ons land is ('wil ik niks van horen!', zei hij). Het taalgebruik is om op te schieten: draconische kortingen op uitkeringen moeten mensen 'aanmoedigen te gaan werken'. Werkelijk alles is fout in zo een Orwelliaanse frase. Mensen worden niet aangemoedigd, ze worden wanhopig. Stellen het betalen van de huur uit. Kinderen kunnen niet mee op schoolreis. De bibliotheek om de hoek gaat dicht. Sportspullen en muziekinstrumenten zitten er helaas niet in. En dat alles heeft tot doel je aan te moedigen, om werk te zoeken dat er niet is.
Ik ben een zeer vreedzaam mens (dit in tegenstelling tot de Hillens en de Vriezen, ook alweer zulke incompetente slippendragers van het Amerikaanse militair-industriële complex en de rijksten van de wereld in het algemeen). Ik zou graag alle leden van Bruin-1 de Kamer zien verlaten, vóórgoed, geheel naakt, en met een hoofd dat van schaamte hangt, en ogen die niemand meer durven aan te kijken.
-
"Ik heb (misschien té) vaak de neiging om op het kabinet het etiket: 'psychopathisch' te plakken. En toch past die beladen term."
Ik weet wat je bedoelt en voelt. Er lopen er zeker een aantal rond met een antisociale persoonlijkheidsstoornis of een vorm van narcisme. En zij die dat niet hebben zijn te laf en volgzaam als afgerichte hondjes, die soms wat blaffen om hun tekortkomingen te verbloemen.
Het is toch niet te bevatten dat zulke types samen een land regeren?
"Werkelijk alles is fout in zo een Orwelliaanse frase."
Precies, en nu ook nog de discussie: Moet de leefstijl gekoppeld worden aan de zorgpremie?
Daarna nog een nanochip onder de huid om het gedrag te controleren en hopla.
En voor de rest kan ik het alleen maar met je eens zijn, het is in en in triest.
-
En zo is het ... voor dit kabinet zijn geen woorden meer te vinden .. het is ultra-rechts asociaal - en steekt Amerikaanse republikeinen naar de kroon
-
Kortom nog meer werk voor managers bij de Re-integratie bureaus zodat ze nog meer "kansenlozen" "werkervaringsplekken" kunnen geven waarna ze er uit vliegen voor een ander en hun uitkering verliezen.
Leer mij die bureautjes kennen, teveel ervaring met die zakken en gezien wat ze met goede mensen deden en hun de afgrond in hielpen voor wat extra commissie van de gemeente waarna ze de "kansenloze" dumpten. Of een vriendje bij een bedrijfje hadden die wat tijdelijke goedkope krachten wou.
"Werkervaringsplekken" ben ik de enige die dit "ONGELOOFLIJK AGOGISCH GELUL!" vind. Ik dacht dat de VVD niet van agogen hield? Maar goed ze doen maar, het lost niks op buiten dat mensen die al op die baantjes gezet worden door die bureaus er nog meer concurrentie bij krijgen en er meer mensen in de sociale dienst belanden. Hebben ze veel WAO'ers ook al in gedumpt, goedkoper hè...kunnen ze straks zeggen dat WAO een vetpot is en daar de SOOS voor in de plaats doen. En dat SOOS alleen maar is voor mensen die niet kunnen werken, zodat een kind straks nog armer word als pappa van het dak dondert of een zware beroerte krijgt.
LEUK JOH! Maar nee das beschaving alla PVVD en de Christenen.
-
Wajongers en het PGB. In beide groepen zitten uitersten.
30 % hebben het nodig. 40% zal een ? zijn. 30 % maakt hier mogelijk ten onrechte gebruik van of zijn daar gemakshalve in geduwd.
Daar mag als totaal wel wat kritischer naar worden gekeken.
Een ander probleem is het woord WERK dat er gewoon niet is of ze moeten gaan werken bij TNT en de kassen met een werkgevers-aanvulling.
Maar dan komen weer oostblokkers in de knel. Hoe lossen wij dat op ?
Ook die gaan dan naar de WW, WAO of Bijstand.
Het probleem is, dat alles inmiddels van de rails is gelopen en krom is.
Hoe denkt de PVDA met SP dit op te lossen ? Daar hoor ik ze niet over.
Aan de rechterkant onzin en aan de linkerkant radio-stilte. SCHAAKMAT.
-
” Als mensen niet in staat zijn genoeg te produceren om het minimumloon te verdienen, dan mag de werkgever minder betalen. Die loonwaarde wordt onafhankelijk vastgesteld. Het loon wordt dan door de gemeente aangevuld. ”
De directeur van PostNL zal zeker al vast gevraagd zijn om in opvolging van de commissie Bakker, de inbreng van het bedrijfsleven zeker te stellen en te komen tot normen voor het stukloon van die werkplekken. Harry Koorstra, CEO, zal met plezier uitleggen hoe hij het stukloontarief bij PostNL heeft afgeknepen en de door D66 en GL zo bejubelde modernisering van de arbeidsvoorwaarden daar gerealiseerd heeft, zodat elke insider eindelijk ook outsider is geworden.
-
Het loon wordt dan door de gemeente aangevuld.
Klopt helaas zijn de budgetten daarvoor ook niet langer toereikend.
Gemeenten moeten aanvullen de vraag is alleen met welke budgetten.
Er is voor de uitvoering namelijk geen geld beschikbaar.
Ik heb het hier al eerder benoemd, decentralisatie woede,
WMO AWBZ WAjong Jeugdzorg, allemaal over de heg bij de gemeenten.
En zoek het er maar mee uit :-(
-
Pff...ja hoor de helft naar een reguliere baan..'tuurlijk.
Nou, dat gaat niet lukken, vanwege alle voor de hand liggende redenen, dus de helft van de Wajongers kukelt de Bijstand in. En zo heeft de regering toch per Wajonger een paar honderd Euro netto per maand uitgespaard.
Maarja.. wat zal het deze regering interesseren.
-
Irma Noord, do 02 februari 2012 09:18
in reactie op Gaius S. Tranquilles
Reageer op Irma
Zoals deze vrouw.... die niets liever wil dan blijven werken.
http://www.l1.nl/nieuws/170074-laatste-werkdag-voor-medewerkster-risse#.TypGd8Vs4-k
De Krom gooit haar, en nog 59.999 anderen de straat op om ze aan het werk te krijgen? De man doet zijn naam eer aan.
Hij beloofde nota bene op de manifestatie Armoede werkt niet in Den Bosch dat er niemand zou worden ontslaan.
-
Dat wordt een gang naar de voedselbank voor nog meer Nederlanders. Stukje bij beetje wordt door Bruin1 het Amerikaanse model van 'sociale zaken' ingevoerd. Met als als motivatie:
Stelling 1: geen werk door ontslag, dit is het primair je eigen schuld!
Stelling 2: geen werk wegens ziekte, zie stelling 1.
Stelling 3: geen werk wegens faillissement werkgever, zie regel 1.
Kortom: je moet je schamen als je geen 'normaal' betaald werk hebt.
-
Dit is gewoon een verkapte bezuinigingsmaatregel. Van de Wajong naar de bijstand en het komt volledig op het bordje van de gemeentes terecht.
-
De volgende bezuiniging die bij de gemeenten over de heg wordt gegooid.
Natuurlijk niet met voldoende budget. Nee daar zijn de gemeenten nu verantwoordelijk voor. WMO, WA jong, AWBZ, transitie Jeugdzorg, alles wordt gedecentraliseerd, of de gemeenten dit wel aankunnen zowel operationeel als financieel, nee daar hoor je Rutte cs niet over.
Schandalig en asociaal!!!!
-
Ben Bakker, wo 01 februari 2012 21:18
in reactie op Marc 's Mening in de Marge
Reageer op Ben
Dit is gewoon een verkapte bezuinigingsmaatregel
Het bestaande WSW bestand slokt de komende jaren een groot deel van het budget van de Gemeenten op.
Ook valt dit WSW bestand vaak onder een CAO, dus ze verdienen meer als het WML.
Die gaan vrijwillig niet uitstromen naar een baan+de bijstand = 50% ??? WML + aanvulling van de Gemeente tot altijd onder het WML.
Op de Gemeente aanvulling blijft het Regime van de bijstand van toepassing, tanden borstels tellen!, 1 uitkering per gezin !, geen vermogen !, geen extra inkomsten !, partnertoets ! Etc.
Deze groep stroomt uit door natuurlijk verloop, pensioen, 65+, 6 planken, etc.
Voor WSW’ers, Wajongers en hun vaders en moeders is het een botte bezuiniging die zijn weerga niet kent.
Er is dus bij de Gemeenten geen of onvoldoend budget beschikbaar voor “ doelmatige re-integratie” ten bate van een groot deel van de mensen in de bijstand, het afval putje van Rutte = Jan met de Korte achternaam !
-
Tel daarbij nog eens op, dat er ook onvoldoende budget meer is voor loondispensatie, en tel dan je winst maar uit.
-
We hebben eerder meegemaakt dat de rijksoverheid taken overhevelde naar lagere overheden zoals gemeenten, die daar net als nu niet voor uitgerust waren. Toen ging het onder meer om veiligheidsbeleid en vreemdelingenbeleid. Dat was in de jaren tachtig onder het rechtse VVD CDA kabinet. Over de schutting gooien is een gepastere term. Want we weten allemaal hoe dat 10 tot 15 jaar later uitpakte. En links kreeg dar de schuld van. En waarom, omdat links op gemeente niveau de boel probeerde te redden en rechts gewoon door ging met het vijlen van hun nagels, het opsteken van een andere sigaar en het aannemen van steekpenningen.
-
"Lichamelijk en verstandelijk beperkten kunnen nu terecht in sociale werkplaatsen. Deze plekken wil De Kom grotendeels afschaffen. Hij wil dat deze groep een 'gewone' baan krijgt. "
Ik wil de eerste werkgever wel eens zien die een debiele lamme in dienst neemt zonder 110% overheidssubsidie.
A-sociaal kabinet dat niet alleen een jager maar ook een kromspreker, een schipper aan wal, een clown op stelten, een spies, een knaap, een bleker en een weker, een kamp en een teef, allemaal verbijsterend hardleers, hebben zitten in deze regering. Als je het van namen moet hebben stelt het niet zo bijster veel voor. Als je het van hun daden moet hebben nog minder.
-
Beschaving komt te voet en gaat te paard.
als het aan dit knetterrechtse kabinet ligt.
-
drs Zen, wo 01 februari 2012 22:48
in reactie op Isis Maät
Reageer op drs
Idioterie ten top, je hebt gelijk: ' 'Had je maar niet chronisch ziek, zonder werk of oud moeten zijn.' Pech in je leven, dat kan, maar om dan nog eens een extra trap na te krijgen van je gekozen regering, is totaal iets anders.
Maak er dan g.v.d. als regering er dan ook je taak van om alles in het werk te stellen om mensen zonder werk verder te helpen. Als je de pretentie hebt alles te kunnen sturen als PVVD-apparatsjiks steek dan ook je armen uit de mouwen.
-
"Wie kan werken, moet aan de slag"
Wie kan manipuleren voor zijn eigen gewin, moet een laag betaalde baan krijgen.
-
Het stigmatiseren van 'onrendabelen' wordt een feit.
Wat een shitland.
-
Truus Beek, do 02 februari 2012 08:51
in reactie op Joop Schouten
Reageer op Truus
Zoek een land waar dat niet het geval is (Helaas zijn de meesten de afgelopen 20 door onrendabel bestuur verdwenen.)
Cuba en Noordkorea kennen geen onrendabelen.
Maar menig cubaan of Noordkoreaan zou graag met een onrendabele Nederlander willen ruilen.
-
Ben heel benieuwd waar hij mee op de proppen zal komen voor de Wajongers met academische titels of die momenteel aan het studeren zijn. Die laten zich namelijk echt niet pushen om onder het minimum koffie rond te gaan brengen, dat kun je doen met een jongen van 16 die een lantefanter eerste klas is, maar niet met een volwassene op WO/HBO niveau. Deze groep moet inderdaad aan de slag en kan daar prima zelf voor zorgen, daar heeft ze geen 'assistentie' van de overheid voor nodig.
-
Eline W, wo 01 februari 2012 19:27
in reactie op Bataafs Republikein
Reageer op Eline
Wil je zeggen dat deze wet betekent dat die mensen moeten stoppen met studeren?
-
aaaayup..
-
Eline W, do 02 februari 2012 11:02
in reactie op Dehnus Nörder
Reageer op Eline
?
-
En weer een voorbeeld van het ontbreken van enige continuïteit in het bestuur. Zodra er een nieuw kabinet komt moet alles anders en is de hele samenleving ontwricht.
Waarom kiezen we niet iedere twee jaar de helft van de 2e kamer, dan verandert niet bij iedere scheet van een populist opeens de richting van het land. Dan doe het het zo dat een kabinet zo lang ze een meerderheid hebben mogen blijven zitten maar maximaal 6 jaar of zo, want iedere twee jaar gaan formeren levert nog meer gezeur op.
-
In de negentiende eeuw deden ze dat ook.