17 november 11 11:54 Reageer (122) Politiek RSS

Graus wil nu ook perspolitie

Update: De Pers woest ... PVV nog altijd in dubio over betekenis vrijheid van meningsuiting

Dion Graus vindt dat het afgelopen moet zijn met de pers die zijn dierenpolitie niet serieus neemt. In het Kamerdebat gisteren over de inspectie van de veesector stelde hij dan ook voor dat de Kamer zich hard zou moeten maken voor een soort perspolitie. Die geïrriteerdheid uitte hij met name naar De Pers. Journaliste Marcia Nieuwenhuis schreef op 5 oktober een stuk over de zogenoemde ‘animal cops’ die alleen ingezet zullen worden bij mishandeling van huisdieren, terwijl Graus ze ook had bedoeld als inspecteurs in de agrarische sector.

Kamerlid Esther Ouwehand van de PvdD was er op Twitter snel bij met haar reactie.

‘Zo. Nu pleit Graus voor een perspolitie (boos dat journalisten de waarheid opschrijven: dierenpolitie doet niets aan bioindustrie)’

Graus noemde dagblad De Pers tijdens het debat 'dat roddelkrantje'. Nieuwenhuis reageert verbaasd op Twitter.

'Overigens heeft "Mevrouw Marcia van dat roddelkrantje De Pers" de stukken die ten grondslag lagen aan dat verhaal verkregen via de #Wob.'

Graus zette zelf zijn handtekening onder de nota voor de Animal Cops maar wat daar precies in staat lijkt hij niet meer te weten. Nieuwenhuis vroeg de nota op met een  Wob-procedure (Wet Openbaarheid van Bestuur) en las in duidelijke en heldere taal dat er 'geen inhoudelijke redenen' zijn om de dierenpolitie in te zetten in de 'agrarische bedrijfstak'.

Dat Graus de feiten niet helemaal op een rijtje heeft, bleek al eerder toen hij vanuit zijn positie in Commissie De-Wit beweerde dat de ABN Amro niet genationaliseerd was. Bij Pauw & Witteman zei hij dat die quote ook door de pers is verdraaid. 

PVV-fractievoorzitter in het Europees Parlement Laurence Stassen haalt een op het eerste gezicht tegenovergestelde manoeuvre uit in het Europees Parlement. Maar ook hierbij gaat het er om dat de PVV wil bepalen wat er wel of niet wordt gepubliceerd. Zij eist dat een documentaire over Afghanistan wordt vrijgegeven waarin beelden voorkomen van verkrachte vrouwen die hun relaas doen. De EU wil dit niet omdat het vrijgeven de slachtoffers in de film in gevaar zou kunnen brengen. Stassen noemt het censuur omdat de EU volgens haar voorkomt dat 'de ware aard van de islam' getoond wordt.

NRC: PVV’er Dion Graus pleit na ‘animal cops’ voor ‘perspolitie’

Update 15:00

Dagblad De Pers is pislink over het optreden van Graus. Hoofdredacteur Jan-Jaap Heij:

 'Meneer Graus veegt hier in het openbaar z'n poeperd af met de Grondwet en de vrijheid van meningsuiting. Een volksvertegenwoordiger wil de politie afsturen op een krant die een stuk afdrukt dat hij niet leuk vindt, ik vind het echt volkomen schandalig. Je mag toch hopen dat Wilders die imbeciel nu een keer uit z'n fractie gooit, anders moet zijn partij echt eens van naam gaan veranderen.'

PVV'er Hero Brinkman tracht de rel te sussen met de oeroude vluchtroute van iedere pestkop die in de problemen komt. Hij twittert:

Perspolitie van Dion Graus was een grapje. Waar is de humor bij de linkse media gebleven?

Politieverslaafde politici? Volg Joop op Twitter, vind Joop leuk op Facebook

Laatste Reacties (122) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Bart Kortekaas, di 22 november 2011 08:06 Reageer op Bart

    Bart

    Dan zal Graus ook wel boos worden op de nieuwe website van het Zuivelbureau: Kaascops.nl Eigenlijk vind ik m wel heel leuk. Voorspelling: hij gaat roepen dat de subsidies moet worden ingetrokken..

  • John Berrevoets, zo 20 november 2011 20:03 Reageer op John

    John

    Kijk even naar onderstaande link en zie hoe het werkelijk in elkaar steekt :

    http://luxetlibertasnederland.blogspot.com/2011/11/nos-manipulatie-beelden-dion-graus.html

  • Jan de Boer, zo 20 november 2011 20:58 in reactie op John Berrevoets Reageer op Jan

    Jan

    Ha, lachen John; het is nóg genanter dan ik al dacht; de passage die het NOS eerst vertoonde is nog steeds hetzelfde, maar Graus geeft er in de rest van zijn 'verhoor' blijk van niet erg goed te begrijpen waar de vragen die hij voorleest over gaan, en ook geen telkens geen raad te weten met de antwoorden.

    Ik snap de kritiek van de overige commissieleden op de ondervraging door Graus nu heel wat beter!

  • Peet Van Velzen, zo 20 november 2011 21:11 in reactie op John Berrevoets Reageer op Peet

    Peet

    Dankjewel. Het is ongehoord dat de NOS gewoon door in het materiaal te knippen een politicus belachelijk maakt, en daar later geen excuses voor maakt.

  • Gerard de Bruin, ma 21 november 2011 14:00 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Gerard

    Gerard

    Beste Peet
    Wel eerst zelf even naar het (ik geef toe wat lange, 34 minuten) fragment kijken voor je reageert. Het is precies wat Jan hierboven schrijft: juist in dit zeer uitgebreide fragment is Uw Dionneke nog weer wat dommer dan alleen uit het korte stukje bleek. Want ja, hij vraagt nog altijd naar de bekende weg en nee, van de rest van de antwoorden snapt hij hoorbaar niets, want hij gaat nergens op door en leest gewoon de volgende vraag van zijn briefje. Ook best knap hoor.

  • Zeer Voornaam, wo 23 november 2011 10:46 in reactie op John Berrevoets Reageer op Zeer

    " Kijk even naar onderstaande link "

    Het is toch van de dolle dat je gewoon uit de commissie stapt omdat een nieuwszender je dommigheid prima in beeld brengt.

    Wat een lange tenen.

    Moest ik eens doen bij mijn baas: " Ik kom niet meer want u zei dat ik dom was om wikipedia uit te willen printen ".
    Helemaal van god los die Graus.

  • Joop Schouten, vr 18 november 2011 09:59 Reageer op Joop

    Joop

    Nausicaa Marbe:

    'Bent u al opgepakt?'

    ' Alsof de geschiedenis niet een rijke diversiteit aan 'perspolitie' toont, ingesteld door lieden die vaak ook dol waren op oorlog en genocide. Maar soit, Dion, die zelf zo zijn ervaringen heeft met de politie, heeft nog vertrouwen in de ordedienst. Al wekt hij de indruk die liefst in actie te zien tegen wie zijn partij ideologisch dwarszit. Eerst oppakken, dan kijken welk intellectueel delict is gepleegd.'

    ' Je kunt zulke grollen maken, maar de humor duikt dan weg als voor een razzia.'

    ...

    Hele stuk:
    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/6250/Nausicaa-Marbe/article/detail/3040629/2011/11/18/Nausicaa-Marbe-Bent-u-al-opgepakt.dhtml

  • de heer Meijerink, do 17 november 2011 23:37 Reageer op de heer

    de heer

    Maar wat gaat die perspolitie dan controleren, dat de vouw in de broek mooi recht is geperst?

  • J J, do 17 november 2011 22:11 Reageer op J

    J

    Perspolitie:
    Bel 117 als er onaardig over je wordt geschreven.

  • YggY ..., do 17 november 2011 19:46 Reageer op YggY

    YggY

    Ach als de PVV hem zat is kan de Groezelige Graus direct aan de slag bij de New Kids Turbo

    http://static.digitallife.nl/thumbnails/480x650/3/8/388de27f901ee8ce6c8e7318eafc0be4.jpg

  • sjaak de intellectueel, do 17 november 2011 21:43 in reactie op YggY ... Reageer op sjaak

    sjaak

    LOL:P

  • Joe Speedboot, vr 18 november 2011 11:30 in reactie op YggY ... Reageer op Joe

    Joe

    Ik vermoed dat dat zelfs te hoog gegrepen is.

  • sjaak de intellectueel, do 17 november 2011 19:04 Reageer op sjaak

    sjaak

    Zou er nu nog 1 persoon behalve hijzelf die Dion Graus nog serieus neemt? Ik mag toch hopen van niet anders begin ik toch wel een beetje bang te worden.

  • Piet Devries, do 17 november 2011 19:00 Reageer op Piet

    Piet

    Verbeet wil meer van dit soort dwazen in de kamer.
    We gaan terug naar de tijden van Hadjememaar, toen werd daartegen een wet aangenomen.

  • john van hal, zo 20 november 2011 20:40 in reactie op Piet Devries Reageer op john

    john

    Ik ben laagopgeleid maar wil niet met hem vergeleken worden haha
    Aub

  • Gerald Thus, do 17 november 2011 18:26 Reageer op Gerald

    Gerald

    Dion Graus doet me denken aan Doctor Snuggles,
    http://www.youtube.com/watch?v=2wXLj_5QmF8

  • Hein Eken ., do 17 november 2011 18:06 Reageer op Hein Eken

    Hein Eken

    ik wil geen idiote politici maar dat gaat net als jou voorstel niks worden

  • mandarijn fruitvlieg, do 17 november 2011 18:26 in reactie op Hein Eken . Reageer op mandarijn

    mandarijn

    En wat is precies het "jou voorstel"?

  • mandarijn fruitvlieg, do 17 november 2011 17:45 Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Graus heeft wat moeite met actualiteit?

  • Hein van Leeuwen, do 17 november 2011 17:02 Reageer op Hein

    Hein

    De pers valt op de grond van het lachen over de dierenpolitie juist omdat dit het onderwerp van Dion is. Dion heeft immers geen onderwerpen meer dan dat.

    Die perspolitie heeft ongeveer hetzelfde effect op de pers als Dion zelf...bij de pers dan:)

  • dr. Bob, do 17 november 2011 16:04 Reageer op dr.

    dr.

    Flauw hoor al dat Dionnetje pesten.
    Hij is toevallig heel erg lief. (en z'n vrouw ook zag ik toevallig op de tv)
    Ook lijkt ie, vooral als ie lacht, verbazend veel op Peter Sellers en dan is't voor mij al gauw goed.
    Ik ben in ieder geval blij met een dierenpolitie nummer.
    Vorig jaar winter lag er bijvoorbeeld al dagenlang een meeuw met een afgescheurde vleugel te creperen op het (dunne) ijs.
    Vogelbescherming gebeld en ook de dierenbescherming. Van beide instanties kregen we nul medewerking. Van de politie viel uiteraard helemaal niks te verwachten, die hadden het veels te druk met boeven vangen. (wink, wink, nudge, nudge)
    Wie kwam er uiteindelijk wél opdagen ? Tatáááám....de Brandweer !!
    Met duikers en al.
    Onder gejuich van vele buurtbewoners werd de meeuw van het ijs gehaald. Of ie't overleefd heeft weet ik niet. Waarschijnlijk niet.

  • b Engel, do 17 november 2011 16:37 in reactie op dr. Bob Reageer op b

    b

    Ik ben laatst in een mierenhoop gestapt, heb van de zomer een paar vliegen dood gemept en een wesp in mijn cola laten verdrinken zonder het beestje te redden.
    Krijg ik nu de dierenpolitie aan de deur?

    Ze komen in ieder geval niet wanneer je ziet dat er weer een vrachtwagen vol met half levende varkens naar Italië getransporteerd worden.

  • Piet de Geus, do 17 november 2011 16:43 in reactie op dr. Bob Reageer op Piet

    Piet

    "Ook lijkt ie, vooral als ie lacht, verbazend veel op Peter Sellers"

    Hij doet mij, zeker als hij zijn roze bril op heeft, vooral denken aan de uitbater van zo'n tot hoerenkot verbouwde boerderij aan een provinciale weg ergens op het Limburgse platteland, waar sinds de snelweg 10 jaar terug is geopend helemaal geen aanloop meer is.

  • mandarijn fruitvlieg, do 17 november 2011 17:25 in reactie op Piet de Geus Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Wil je voortaan even waarschuwen.....koffie kwam mijn neus uit.

  • dr. Bob, do 17 november 2011 17:33 in reactie op Piet de Geus Reageer op dr.

    dr.

    Goed mogelijk Piet, dat ie ook op die bepaalde uitbater lijkt.
    Ik zou't niet weten, ik kom tegenwoordig zo weinig in bordelen en al helemaal niet in Limland, ha, ha, ha.

  • Piet de Geus, do 17 november 2011 17:43 in reactie op dr. Bob Reageer op Piet

    Piet

    "ik kom tegenwoordig zo weinig in bordelen en al helemaal niet in Limland"

    Laat me raden: dat is sinds 10 jaar geleden de snelweg gereed is gekomen? Een klein beetje troost: als straks de film over het leven van Graus uitkomt, kun je er van een afstandje toch nog een keer kijken. Ben trouwens benieuwd hoe dit grandioze succes te rijmen valt met de titel van de film: Alles wat Dion aanraakt verandert in goud.

  • cor mol, do 17 november 2011 19:29 in reactie op Piet de Geus Reageer op cor

    cor

    "Alles wat Dion aanraakt verandert in goud."

    Als Dion veel vriendinnen heeft, loopt hij snel binnen.

  • Piet de Geus, do 17 november 2011 21:02 in reactie op cor mol Reageer op Piet

    Piet

    "Als Dion veel vriendinnen heeft, loopt hij snel binnen."

    Vanwege het gouden randje rond de blauw-paarse plekken?

  • Ben Joosten, do 17 november 2011 22:36 in reactie op dr. Bob Reageer op Ben

    Ben

    "Ook lijkt ie, vooral als ie lacht, verbazend veel op Peter Sellers"

    ... in zijn rol van Dr. Strangelove, neem ik aan. Dat was ook zo'n engerd. O pardon, zo'n lieverd.

  • El Che, vr 18 november 2011 00:09 in reactie op dr. Bob Reageer op El

    El

    Een manke meeuw, dat moet wel een pvv meeuw zijn geweest.

    Alle gekheid op een stokkie. Waarom laat u zo'n beest dagenlang lijden? Waarom treed u zelf niet op en helpt dat dier uit zijn lijden?
    Het valt mij altijd op dat mensen klagen, oh wat zielig, maar vervolgens zelf niets doen. Het is geen tijger die u uit zijn lijden hoeft te verlossen.

  • Joe Speedboot, do 17 november 2011 15:45 Reageer op Joe

    Joe

    Kan je die perspolitie dan bellen als er een journalist wordt lastig gevallen door een PVV kamerlid..

  • Gerwin van Eersel, do 17 november 2011 15:33 Reageer op Gerwin

    Gerwin

    [PVV nog altijd in dubio over betekenis vrijheid van meningsuiting]

    Beste Joop, hoe komen jullie daar nu weer bij? De PVV heeft een volstrekt heldere definitie van de vrijdheid van meningsuiting. Iedereen die iets zegt waar wilders het mee eens is maakt gebruik van zijn of haar vrijheid van meningsuiting. Iedereen die iets zegt waar wilders het niet mee is is doet aan demoniseren van de PVV. Daar is geen speld tussen te krijgen.

  • Hans S, do 17 november 2011 17:19 in reactie op Gerwin van Eersel Reageer op Hans

    Hans

    Partij van de VRIJHEID! HAHAHAHAHAHA......

  • Hans S, do 17 november 2011 17:37 in reactie op Hans S Reageer op Hans

    Hans

    Bovenstaande was niet (bewust) ingezonde als 'reactie'...

  • Kees Swanenberg, do 17 november 2011 15:31 Reageer op Kees

    Kees

    [Dion Graus vindt dat het afgelopen moet zijn met de pers die zijn dierenpolitie niet serieus neemt]

    Ik vind dat het afgelopen moet zijn met parlementariërs die de persvrijheid, vrijheid van meningsuiting en de democratie niet serieus nemen.

    Kan iemand niet de Dion-Graus-politie op hem afsturen?

    Eruit met dit soort over het paard getilde, egomane, neo-fascisten!

  • kees kortekaas, do 17 november 2011 22:13 in reactie op Kees Swanenberg Reageer op kees

    kees

    de pers is inderdaad veel belangrijker dan gekozen volksvertegenwoordigers...
    Die journalisten mogen ook wel eens wat minder mening in hun krant zetten, wat is er over van de nederlandse les waar gepropageerd werd dat pers objectief en niet subjectief behoord te zijn.
    Als de pers subjectief is, dan mag je er ook op mopperen...

  • Kees Swanenberg, vr 18 november 2011 02:49 in reactie op kees kortekaas Reageer op Kees

    Kees

    [de pers is inderdaad veel belangrijker dan gekozen volksvertegenwoordigers...]

    U heeft volgens mij niet erg zitten opletten bij Geschiedenis of Maatschappijleer tijdens uw middelbare schoolcarrière. Een onafhankelijke en vrije pers is één van de belangrijkste basisvoorwaarden voor een goed functionerende democratie.

    Ik neem aan dat het geen verdere uitleg behoeft dat het opperen voor een perspolitie wel erg riekt naar de 'Gleichschaltung' van de pers in de jaren '40 -'45? Of anders slaat u deze link er eens op na: http://www.verzetsmuseum.org/tweede-wereldoorlog/nl/achtergrond/achtergrond,gelijkschakeling

    Hoe dan ook: in dit geval is het toch écht Graus zelf die uit zijn nek zit te l*llen. Hij wist niet waar hij het over had toen hij beweerde dat zijn caviapolitie ook als inspecteurs voor de agrarische sector zouden optreden.

    Die journaliste van De Pers had gewoon gelijk toen ze schreef dat zulks niet het geval was. Daar kan Graus wel huilie-huilie over doen... hij had beter zélf zijn werk goed kunnen doen in plaats van uit te halen naar De Pers.

    Ik lees namelijk hierboven: "Graus zette zelf zijn handtekening onder de nota voor de Animal Cops maar wat daar precies in staat lijkt hij niet meer te weten. Nieuwenhuis [ = journaliste van De Pers] vroeg de nota op met een Wob-procedure (Wet Openbaarheid van Bestuur) en las in duidelijke en heldere taal dat er 'geen inhoudelijke redenen' zijn om de dierenpolitie in te zetten in de 'agrarische bedrijfstak'."

    De gratis krant De Pers heeft zich dus uitstekend van haar journalistieke taak gekweten in dezen... waaronder het controleren van de macht!

  • Dehnus Nörder, do 17 november 2011 15:30 Reageer op Dehnus

    Dehnus

    Perspolitie was dan een grapje (iets waar de PVV vaak hun proefballonnetjes onderschuiven trouwens als het niet goed valt. Als ware pestkop "Het was maar een grapje... waar is de Linkse (gelijk weer stigmatiseren) media haar humor gebleven"). Andersom kunnen ze zo'n grapje niet hebben en gaan ze lopen janken... als ware pestkopjes eigenlijk... grote bek maar het blijven lafaards.

    Wat ik erger vind is dat er WEER een PVDA'er word uitgescholden, dit keer voor Klaploper. Zeg kunnen die mensen zich wel gedragen? Een "grapje" vind ik nog tot daar aan toe, maar dit is gewoon demoniseren en verkleuteren van de regering. Pak die zakken daar toch eens op aan verdomme! Zet ze de Kamer uit totdat ze zich kunnen gedragen, en bij elk voorval gelijk weer. Je laat je netjes uit of je word verwijdert!

    Schijtziek word ik van die kleuterklas!

  • mandarijn fruitvlieg, do 17 november 2011 18:11 in reactie op Dehnus Nörder Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Inderdaad, dit is toch geen waardig aangezicht meer.

    En nog heh, denk ik dat dit allemaal onze aandacht weghoud bij het beleid wat er werkelijk doorgedrukt word.

    Of wat er gedaan word aan de crisis.

    Ik heb men nog niet veel verder zien komen dan een voorstel ons spaargeld op te maken, met de steek onder water "als je nog geld hebt" erbij.

    Echt die PVVD en CDA lachen de ballen uit de broek vandaan zo dom als we zijn.

  • Censuur Joop, do 17 november 2011 19:06 in reactie op Dehnus Nörder Reageer op Censuur

    Censuur

    Je wordt vast nog veel zieker van die schijtzooi in de Kamer, want Verbeet wil het niveau nog verder omlaaghalen en de taal nog meer verruwen. Dus maak je borst maar nat.

  • Joop Schouten, do 17 november 2011 15:27 Reageer op Joop

    Joop

    Ik wil idiotenpolitie.

  • Nieuw!: Veldman, do 17 november 2011 15:52 in reactie op Joop Schouten Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    mensen die zichzelf arresteren?

  • Joop Schouten, do 17 november 2011 18:34 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Joop

    Joop

    Alle idioten.

    ; )

  • Michel Reiziger, do 17 november 2011 15:26 Reageer op Michel

    Michel

    Ik vind Graus een volgevreten politicus die achter zijn laptop maar wat idiote plannen bedenkt, aangemoedigd door wat hysterisch rechts gekef vanuit de samenleving. Hij kan niet eens liegen, totaal niet geschikt voor de politiek.

    Ik vind dat er een IQ test moet komen (uitgevoerd door een politieke politie) om personen zoals Martin Graus uit de nationale politiek te houden.

    Maar ja wie ben ik, waarschijnlijk mag je alleen in de landelijke politiek idiote plannen bedenken en je totaal als een idioot laten overkomen in een parlementaire enquête commissie

  • Piet Devries, do 17 november 2011 19:01 in reactie op Michel Reiziger Reageer op Piet

    Piet

    Dat is ondemocratisch, ook domoren mogen aan politiek doen, moeten zelfs meer aan politiek doen, volgens Verbeet.

  • The Boy Wonder, do 17 november 2011 15:17 Reageer op The Boy

    The Boy

    Graus is een totaalmalloot. Dat heeft hij al meerdere keren bewezen. Laat wel mooi het ware gerzicht van de PVV er zien.

  • Thayli - Rah, do 17 november 2011 15:15 Reageer op Thayli

    Thayli

    Meestal keur ongefundeerde vergelijkingen met fascisme af, maar nu heeft de PVV bij woorde van Graus wel erg de schijn tegen. En het vervolgens afdoen als een grapje in natuurlijk helemaal een brevet van politiek onvermogen.

  • Nieuw!: Veldman, do 17 november 2011 15:17 in reactie op Thayli - Rah Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Het is vrij gebruikelijk dat de PVV de pers de mond wil snoeren hoor.

  • W.J. v/d Straat, do 17 november 2011 15:14 Reageer op W.J.

    W.J.

    De "natte neuzen show" was in elk geval een beter programma, dan dat van de pvvee.

  • Le Chat Botté, do 17 november 2011 15:01 Reageer op Le Chat

    Le Chat

    Geweldig!!!
    Geheel conform bedoeling van Graus kan nu iedereen 144 bellen voor dierenleed in de bio-industrie.
    Ik zeg DOEN!!!!

    En dan die perspolitie. Helemaal fantastisch!!!
    Iedere keer als een mediakanaal onzin uitkraamt, dan kunnen we de perspolitie laten uitrukken.
    Wat zal het oorverdovend STIL worden!

  • W.J. v/d Straat, do 17 november 2011 15:27 in reactie op Le Chat Botté Reageer op W.J.

    W.J.

    Op de TeleToeter-site wordt dit onderwerp dan ook angstvallig verzwegen.... ;-)

  • mandarijn fruitvlieg, do 17 november 2011 16:17 in reactie op Le Chat Botté Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Geheel conform bedoeling van Graus kan nu iedereen 144 bellen voor dierenleed in de bio-industrie.
    ________________________________________________________
    Excuus dat ik je vreugde iets kom bederven.

    De bio-industrie valt buiten de scope van de cavia-politie.
    Graus wist dat ook niet meer, het is je vergeven.

  • Le Chat Botté, za 19 november 2011 19:29 in reactie op mandarijn fruitvlieg Reageer op Le Chat

    Le Chat

    Dank voor je inlevend vermogen. Mijn pret is echter niet bedorven. Ik werd getriggerd door de opmerking van heer Graus:
    "terwijl Graus ze ook had bedoeld als inspecteurs in de agrarische sector"
    Het lijkt me gewoon een goed idee om 144 plat te bellen met meldingen over dierenmishandeling in de bio-industrie. Mocht dit als misbruik worden geduid, dan kan mooi naar de uitspraak van Graus worden verwezen.
    Het doel: illustreren waar de echte mishandeling plaatsvindt.
    Bijprodukt: tonen dat de 'animal cops' in werkelijkheid 'caviapolitie' zijn. Een desinvestering, omdat deze taak al naar tevredenheid werd en wordt vervuld door de dierenbescherming.

  • mandarijn fruitvlieg, ma 21 november 2011 19:43 in reactie op Le Chat Botté Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Eens, behalve, ik betwijfel of Dion het bedoeld had als optredende factor in de Bio Industrie.

  • patrick faas, do 17 november 2011 14:51 Reageer op patrick

    patrick

    De EU wil legbatterijen vanaf 1 januari 2012 in de hele EU verbieden. Mag ik even drie hoera'tjes voor de EU? Dank u. Terwijl Nederland wordt weggezogen in een Limburgse draaikolk van domheid, wordt er in Brussel nog serieus nagedacht en met verstand bestuurd. Geen pesterige en xenofobe symboolpolitiek met een verbod op de kosjer vlees of een verbod op feestdagen, maar een effectief verbod op de legbatterij! Dat doet pas iets tegen dierenleed. Op naar de volgende stap, een Europees verbod op megavarkensstallen.

  • Piet de Geus, do 17 november 2011 14:15 Reageer op Piet

    Piet

    Strakke actie van Martin Gaus, maar als ik hem was zou ik toch gewoon 7 miljoen keer per week bellen.

  • , do 17 november 2011 15:14 in reactie op Piet de Geus Reageer op

    Een betaalnummer, toch?
    Mag ik hopen.
    Anders is hij nog dommer dan ik dacht.

  • Karel van Dijk, do 17 november 2011 14:14 Reageer op Karel

    Karel

    Mensen als Dion Raus zijn toch wel echt de grootste flapdrollen van Nederland. Geen wonder dat ze zich aansluiten bij de pleevv dat is de enige plek waar ze terecht kunnen. De verschijning van dit soort zielige Pleevv mannetjes is op het moment echt niet meer om aan te zien. Dat terwijl dit land echt gigantische uitdagingen heeft. Om een inhoudelijke discussie te horen kan je op het moment nog beter naar de lokale voetbalkantine en daarmee doe ik de kantine tekort. G#^*dver de g*%#*dver je wordt hier toch als pragmatisch weldenkend mens gigantisch kwaad van. Bij P&W horen we dat zijn vrouw een biografie. Pff. Ja, mevrouw Raus die kan je dan direct op pleevvpapier laten drukken. Oh, en de gulden moet ook weer terug. Elke simpele ziel kan toch bedenken dat we door die euro, 15% meer in de knip hebben als het inkomen van je land voor 70% uit export bestaat. Hoe zit het nou! Gaan we nog ingrijpen in dit land of wat! De homo ignoramus is echt een plaag geworden. Laten we daar eens wat aan doen de ignoramus-politie bevoorbeeld. Er moet nu toch een grote groep mensen zijn die zeggen: 'We are as mad as hell, and we are not going to take this anymore!

  • Karel van Dijk, do 17 november 2011 14:14 Reageer op Karel

    Karel

    Mensen als Dion Raus zijn toch wel echt de grootste flapdrollen van Nederland. Geen wonder dat ze zich aansluiten bij de pleevv dat is de enige plek waar ze terecht kunnen. De verschijning van dit soort zielige Pleevv mannetjes is op het moment echt niet meer om aan te zien. Dat terwijl dit land echt gigantische uitdagingen heeft. Om een inhoudelijke discussie te horen kan je op het moment nog beter naar de lokale voetbalkantine en daarmee doe ik de kantine tekort. G#^*dver de g*%#*dver je wordt hier toch als pragmatisch weldenkend mens gigantisch kwaad van. Bij P&W horen we dat zijn vrouw een biografie. Pff. Ja, mevrouw Raus die kan je dan direct op pleevvpapier laten drukken. Oh, en de gulden moet ook weer terug. Elke simpele ziel kan toch bedenken dat we door die euro, 15% meer in de knip hebben als het inkomen van je land voor 70% uit export bestaat. Hoe zit het nou! Gaan we nog ingrijpen in dit land of wat! De homo ignoramus is echt een plaag geworden. Laten we daar eens wat aan doen de ignoramus-politie bevoorbeeld. Er moet nu toch een grote groep mensen zijn die zeggen: 'We are as mad as hell, and we are not going to take this anymore!

  • Joop Schouten, do 17 november 2011 13:32 Reageer op Joop

    Joop

    Het schijnt een 'grapje' te zijn.

  • Jim Davis, do 17 november 2011 14:22 in reactie op Joop Schouten Reageer op Jim

    Jim

    Alsof Dion ook maar enig gevoel voor humor heeft. Laat me niet lachen...

  • Joop Schouten, do 17 november 2011 14:36 in reactie op Jim Davis Reageer op Joop

    Joop

    Een beetje lachen is nooit verkeerd.

    http://tinyurl.com/ch9mt8v

  • Heinz Brauswasser, do 17 november 2011 13:28 Reageer op Heinz

    Heinz

    Zijun wij, ook ik, niet ontzettend dom, dat wij nog op deze onzin reageren ?

  • mandarijn fruitvlieg, do 17 november 2011 14:18 in reactie op Heinz Brauswasser Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Nee, want als je niets zegt blijft dat gaaies gewoon zitten.

  • jan wiedemeijer, do 17 november 2011 13:26 Reageer op jan

    jan

    kunnen we niet gewoon allemaal bij de politie? iedereen een blauw pakje, en handboeien? zijn we in een klap van al onze problemen af, en het hoeft niet veel te kosten gezien het salaris van onze gemiddelde diender X-D

  • mandarijn fruitvlieg, do 17 november 2011 14:19 in reactie op jan wiedemeijer Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Hebben we gelijk het vraagstuk van het minimum loon opgelost en de werkeloosheid.

  • R van brummelen, do 17 november 2011 15:21 in reactie op mandarijn fruitvlieg Reageer op R

    R

    het lijkt me wel wat om in een ME gvechtspak eens goed los te gaan op een paar racisten. da's nog eens wat anders dan mensen die het beste met nederland voor hebben de schedel in te slaan.

  • mandarijn fruitvlieg, do 17 november 2011 16:22 in reactie op R van brummelen Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Ik vind een rascist niet de moeite waard om energie aan te verspillen.
    Zelfs niet als deze gebruikt zou worden om de hersenpan in te slaan.

    Rascisten neem ik gewoon niet serieus.
    en dat vinden zij bepaald niet leuk, getuige dit artikel.

    Maarja, het is de enige manier waarop men kans maakt te leren.
    Gewoon in eigen sop gaar laten koken.

  • Mw. Oeverloos, do 17 november 2011 13:22 Reageer op Mw.

    Mw.

    Martin Graus, dat is toch die man van die hondentrainingen?

  • Arie Roos, do 17 november 2011 13:20 Reageer op Arie

    Arie

    Nu komt de fascistische aap uit de mouw ... hij komt uit Limburg, en zijn naam is Grauss.

  • YggY ..., do 17 november 2011 13:19 Reageer op YggY

    YggY

    Dierenpolitie ???

    http://www.nieuwslog.nl/wp-content/uploads/2011/04/dierenpolitie1.jpg

  • cor mol, do 17 november 2011 14:41 in reactie op YggY ... Reageer op cor

    cor

    Schitterende foto

  • mandarijn fruitvlieg, do 17 november 2011 18:28 in reactie op YggY ... Reageer op mandarijn

    mandarijn

    ( : Dat somt het aardig op.

  • Marq Pas, do 17 november 2011 13:17 Reageer op Marq

    Marq

    Het wordt de tijd van weigeragenten en animalfacisten.
    Na de brievenbusplassers, kopvoddentax, en factfree politics.

    Wilders en zijn sekte zijn een zegen voor de taal, en voor de lachspieren.
    Politiek wordt toch in hoog tempo overbodig (Griekenland, Italie, Portugal, Ierland, Spanje, Belgie, Frankrijk), dus we kunnen maar beter genieten van de narren die we nu nog hebben.

  • peter van den bemt, do 17 november 2011 13:16 Reageer op peter

    peter

    Ik stel voor dat er een PVV-politie komt: iedereen die zich in woord en geschrift uit tégen de PVV en haar items, krijgt een boete.

  • Henk Veldman, do 17 november 2011 14:20 in reactie op peter van den bemt Reageer op Henk

    Henk

    ["Ik stel voor dat er een PVV-politie komt: iedereen die zich in woord en geschrift uit tégen de PVV en haar items, krijgt een boete. "]
    De meeste politieke partijen vechten tegen onrecht. Je moet toch toegeven dat de PVV veel genuanceerder daar over denkt en van mening is dat je best kritiek mag hebben op mensen die ongenuanceerd daar stelling tegen nemen.

  • - drammer -, do 17 november 2011 13:00 Reageer op - drammer

    - drammer

    Toch wordt 114 "redt een dier' goed gebeld en voorziet zeker in een behoefte.
    Zelfs de dierenpolitie deed vorige week een goede vangst een grote groep paardjes werd uit hun lijden verlost, deels door ze ter plekke af te maken en of op een andere plek te stallen.

    Dit nummer 114 is net als bij 112, als er misbruik van wordt gemaakt, wordt er net als bij 112 hard ingegrepen.

    Goede zaak , de dieren zullen er erg blij mee zijn.

  • Bernie Whistler, do 17 november 2011 13:14 in reactie op - drammer - Reageer op Bernie

    Bernie

    Waren de haatzaaiers ook maar zo goed voor mensen Drammer. Mensen met een gekleurde huid bijvoorbeeld. Maar ik schat zo in dat deze xenofoob eerder de telefoon grijpt als de mishandelde zwangere pony van Henk Bleker prettig verbaasd over een hek hangt, dan dat bijvoorbeeld zijn hoogzwangere vriendin mishandeld wordt aangetroffen. Het is maar een inschatting hoor, bel nu niet meteen de perspolitie ajb...

  • , do 17 november 2011 13:15 in reactie op - drammer - Reageer op

    114 Zal inderdaad goed worden gebeld.
    Maar ik weet wel zeker dat je met dat nummer geen enkel dier redt.

  • - drammer -, do 17 november 2011 15:03 in reactie op Reageer op - drammer

    - drammer

    De "mare" gaat dat er een "vliegende zeug" uit de lucht is gehaald met aanzuigende werking.

    Maar daar zul jij wel meer van weten!

    Dus..Vertel, vertel..

  • Arie Roos, do 17 november 2011 13:21 in reactie op - drammer - Reageer op Arie

    Arie

    [Toch wordt 114 ...]

    Dat is natuurlijk allemaal prachtig, maar wat vind je van Grauss' voorstel voor een perspolitie ?

  • , do 17 november 2011 13:51 in reactie op Arie Roos Reageer op

    Zullen we van het nummer 114 gewoon even 144 maken.??
    De kans bestaat dat het dan wel enig effect heeft.

  • - drammer -, do 17 november 2011 17:46 in reactie op Reageer op - drammer

    - drammer

    Ja ,natuurlijk, nu is het weer voor iedereen duidelijk dat het 144 moet zijn, delegeren heet dat.

  • Jan Hooivork, do 17 november 2011 13:22 in reactie op - drammer - Reageer op Jan

    Jan

    De dieren in de vleesindustrie staan allemaal en bloc te trappelen...

  • Robbert Heijmans, do 17 november 2011 13:28 in reactie op - drammer - Reageer op Robbert

    Robbert

    Hallo Drammer, fijn dat je je zo verbonden voelt met de dieren.
    Ik zie dat je je erg betrokken voelt bij het voorkomen/bestrijden van dierenleed.
    (PS. als je 114 belt komt er geen dierenpolitie, google maar even, maar wel zoeken op dierenPOLITIE en niet dierenhypocrisie)

  • mandarijn fruitvlieg, do 17 november 2011 13:29 in reactie op - drammer - Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Nu nog het volk van Nederland.

  • Guy Montag, do 17 november 2011 13:51 in reactie op - drammer - Reageer op Guy

    Guy

    Het nummer is 144 niet 114.

  • b Engel, do 17 november 2011 14:48 in reactie op Guy Montag Reageer op b

    b

    Klopt! Dat hebben ze nml verandert omdat Dion Graus het nr 114 al had opgekocht om deze te verkopen wanneer de wetgeving was aangenomen. Datzelfde deed hij ook met www.diere(n)politie.nl

  • patrick faas, do 17 november 2011 15:08 in reactie op b Engel Reageer op patrick

    patrick

    Dacht even dat u een grapje maakte, maar nu.nl bevestigt het. http://www.nujij.nl/politiek/pvv-er-dion-graus-toont-zich-ware-zakenman-met.9940344.lynkx#axzz1dyHRzUI9

    Hebben we geen wetten tegen oplichters als Graus? Belangenverstrengeling? Handelen met voorkennis? Bestuurlijke corruptie? Dat mag toch allemaal niet?

  • , do 17 november 2011 15:15 in reactie op b Engel Reageer op

    Méén je dat?
    KIJK, dat is veel interessanter dan je denkt.

  • mandarijn fruitvlieg, do 17 november 2011 16:26 in reactie op b Engel Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Hmmmm, klinkt als voer voor nog een artikel over Graus en zijn natte neus voor zaken doen.

  • Baron van Tast tot Zeveren, do 17 november 2011 14:19 in reactie op - drammer - Reageer op Baron

    Baron

    Drammer heeft zijn mening al weer klaar, als gebruikelijk. Als een echte PVV'er heeft hij geen kennis van zaken. Een alarmnummer voor dierenleed bestaat al sinds jaar en dag. De Landelijke Inspectie Dierenbescherming heeft deze taak op zich genomen. Daarnaast zijn er natuurlijk de vele dierenambulancediensten (serieus georganiseerd, maar soms ook goedbedoeld knullig). Enige coordinatie kan geen kwaad, maar ook die vindt plaats. De Federatie Dierenambulances Nederland (FDN) heeft hierin een schone taak.

    Met andere woorden: weinig nieuws onder de zon en voor de arme diertjes verandert er niets.

  • Henk Veldman, do 17 november 2011 14:38 in reactie op - drammer - Reageer op Henk

    Henk

    ["Toch wordt 114 "redt een dier' goed gebeld en voorziet zeker in een behoefte.
    Zelfs de dierenpolitie deed vorige week een goede vangst een grote groep paardjes werd uit hun lijden verlost, deels door ze ter plekke af te maken en of op een andere plek te stallen.
    ....
    Goede zaak , de dieren zullen er erg blij mee zijn. "]
    Ik denk het ook wel. Ik weet natuurlijk of er nog een stemming onder die paarden is gehouden of ze liever afgemaakt zouden worden dan wel met steun van een Kamermeerderheid ter plekke op een andere plek worden veiliggesteld.

  • - drammer -, do 17 november 2011 17:49 in reactie op Henk Veldman Reageer op - drammer

    - drammer

    Henk daar was de persoonlijke situatie van deze paarden te slecht voor, alleen overleg met de dierenarts. M.a.w. noodslachting.

  • Censuur Joop, do 17 november 2011 18:58 in reactie op - drammer - Reageer op Censuur

    Censuur

    Ga toch weg. Ook zonder caviaplisie werd er opgetreden door de 'normale' politie en de Dierenbescherming. We hebben die overbodige caviajuutjes helemaal niet nodig! En de dieren al zeker niet!

  • Sander Visser, do 17 november 2011 12:36 Reageer op Sander

    Sander

    nummer voor deze politie is 672 (kijk bij naambellen, makkelijk te onthouden)

  • Mark Sinops, do 17 november 2011 12:30 Reageer op Mark

    Mark

    Dat kan mooi meegenomen worden met de wetten de een oproep tot een bankrun verbieden of uitspraken die de Euro in gevaar kunnen brengen.

  • Lok Rup, do 17 november 2011 12:28 Reageer op Lok

    Lok

    De vraag is waarom Gaus binnen de PVV-boot gehouden wordt.
    Die vraag is nu nog gemakkelijk te beantwoorden: steun voor het voortbestaan van dit kabinet.

    Maar als er vervroegde verkiezingen komen staat hij dan nog op een verkiesbare plek ?
    Zo oliedom zullen ze toch niet zijn bij de PVV.
    Of is het misschien toch pure berekening: die animalcops voldoen aan de emomarktbehoefte van vele PVV-sympathisanten.
    En zo'n markttrekker haal je toch niet zo maar van de schappen !?

  • Lok Rup, do 17 november 2011 13:46 in reactie op Lok Rup Reageer op Lok

    Lok

    Gaus moet natuurlijk Graus zijn.

  • Henk Veldman, do 17 november 2011 14:30 in reactie op Lok Rup Reageer op Henk

    Henk

    ["Maar als er vervroegde verkiezingen komen staat hij dan nog op een verkiesbare plek ?
    Zo oliedom zullen ze toch niet zijn bij de PVV. "]
    Bij de PVV hoef je niet op een "verkiesbare plek" te staan.
    Wilders kiest zelf z'n mensen. Dion Graus zal zeker verkozen worden omdat die immers heel dicht bij het gedachtegoed van Wilders leeft?
    Bedenk ook dat Wilders zelf nooit ooit in de Kamer is gekozen.
    Als VVD-er heeft hij amper voorkeursstemmen gehad en toen hij er uit stapte was dat in feite tegen alle regels in. Immers als je je congé krijgt gaat het niet aan om te blijven zitten.
    (Maar nu ik er over nadenk is het misschien wel handig. Je krijgt je ontslag bij een (groot) bedrijf wegens wanprestatie maar je zegt gewoon dat je blijft zitten achter je bureaustoel, je promoveert jezelf als bedrijfsleider met overeenkomen salaris. Ik heb vaag het idee dat als een vakbond zoiets zou voorstellen als rechtsgeldig en een eis want anders....! zou ze domweg uitgelachen worden.)

  • YggY ..., do 17 november 2011 12:26 Reageer op YggY

    YggY

    Ik zou graag per direct een verbod willen zien op uitermate domme Kamerleden met een matje en kekke brilmontuurtjes.

  • mandarijn fruitvlieg, do 17 november 2011 22:45 in reactie op YggY ... Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Ik wil eigenlijk een verbod op alle partijen die de naam dragen en de daadkracht van een zachte scheet.

    pvvvvvvv

    En je weet het heh, het zijn de zachte die stinken.....

  • Duidelijk Rechts, do 17 november 2011 12:25 Reageer op Duidelijk

    Duidelijk

    Ik steun veel onderwerpen van de PVV, maar van de persvrijheid moeten ze afblijven.
    Alles van waarde is weerloos.
    Dus afblijven van de vrijheid van meningsuiting.

  • Censuur Joop, do 17 november 2011 12:25 Reageer op Censuur

    Censuur

    Dierenpolitie... perspolitie... met-je-mond-vol-meel-pratenpolitie... achterdeurpolitie... ik-mag-zeggen-wat-ik-denk-al-is-het-nog-dom-politie... kijken-of-de-klep-niet-met-een-harde-klap-sluit-na-het-pissenpolitie... zwangerevrouwen-die-door-hun-vent-in-elkaar-worden-geslagenpolitie, onee, dat keert zich tegen Graus... doe-effe-normaal-manpolitie... kophouden!politie... knieschotpolitie... hoofddoekjespolitie... burkapolitie... veiligheidspolitie... alles is goed zolang die juten maar geen boeven hoeven vangen.

  • Bernie Whistler, do 17 november 2011 12:22 Reageer op Bernie

    Bernie

    Afijn, Graus' collegiale grootzuiper Brinkman twittert zojuist dat Dion met zijn oproep tot perspolitie alleen maar een grapje maakte. Vreemd hahaha, want wij juist denken dat hij met de aankondiging van zijn caviadienders grappig probeerde te zijn: http://bit.ly/uSzmiz

  • robert vd heide, do 17 november 2011 12:22 Reageer op robert

    robert

    dan wil ik binnenhof politie ,om alle hoofdrolspellers van de stukjes die hier dagelijks verschijnen aan te pakken
    tot er geen leugenachtige persoon meer op dat binnenhof te vinden is

  • Marc 's Mening in de Marge, do 17 november 2011 12:20 Reageer op Marc

    Marc

    Grausam

  • , do 17 november 2011 12:19 Reageer op

    Zoals al eerder gemeld, de pvv is vrij rücksichtslos als het gaat om de rechten en rechtszekerheden van anderen.
    Mocht je echter ooit in de buurt van HUN rechten komen is het huis te klein.

  • Artois Arnhem, do 17 november 2011 12:15 Reageer op Artois

    Artois

    Ook nog een perspolitie. We houden straks geen pliesie meer over die we naar mannen kunnen sturen die vrouwen meppen.

  • Bernie Whistler, do 17 november 2011 12:13 Reageer op Bernie

    Bernie

    En zo komt de PVV beetje bij beetje dichterbij de fascistoïde kenmerken van een niet nader te noemen zusterorganisatie bij de oosterburen, dat in de vorige eeuw heel Europa een dodelijke donkerbruine periode bezorgde.

    Een soort Gestapo dus die niet de journalistieke belangen tbv. de burgers dient, maar belangen van de eigen dominante club veilig stelt. Hmm,

  • kees kortekaas, do 17 november 2011 22:16 in reactie op Bernie Whistler Reageer op kees

    kees

    volgens mij hebben we in nederland (en in meer landen) vooral last van mediacratie. Op iedere politicus die niet bevalt wordt karaktermoord gepleegd.

    en ja, ik vind die dion graus ook een flapdrol, maar voor die conclusie heb ik geen krant nodig die hem de hele tijd belachelijk maakt... Dan krijg ik bijna weer sympathie.. (hij heeft een punt)

  • Heinz Brauswasser, do 17 november 2011 12:09 Reageer op Heinz

    Heinz

    GROOT NIEUWS.

    GOOR - Nog voor de dierenpolitie van de politie Twente officieel aan het werk ging, werd maandag een eerste succes geboekt. Dankzij een tip kon een in Goor gestolen puppy bij de rechtmatige eigenaars worden terugbezorgd.

    Dion Graus is een GEWELDIGE UITVINDING voor deze wereld.

  • mandarijn fruitvlieg, do 17 november 2011 12:42 in reactie op Heinz Brauswasser Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Waren de acties maar zo succesvol in de commissie de Wit,of noem eens een ondergeschikt onderwerp....de Euro crisis ofzo

    Hier gaan we het wel mee redden, als we inderdaad maar voldoende gestolen puppies terug brengen bij de rechtmatige eigenaar.

    Nee echt, applaus hoor, dit krijgt mijn handen op elkaar.

  • mandarijn fruitvlieg, do 17 november 2011 12:07 Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Het geduld voor het dulden van deze abjecte beweging is bij mij eigenlijk best wel op.

    Ik zou eigenlijk graag zien dat we met zijn allen nu heel hard zeggen (of 85% dan in ieder geval)

    En nu opsodeflikkeren!

  • robert vd heide, do 17 november 2011 12:26 in reactie op mandarijn fruitvlieg Reageer op robert

    robert

    ik denk het al sinds het ontstaan van de partij HARDOP : ))

  • mandarijn fruitvlieg, do 17 november 2011 14:25 in reactie op robert vd heide Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Robert , Katz....


    oops zij ik dat hardop!?

    O god, ik zie de perspolitie al de straat in rijden.

  • , do 17 november 2011 13:53 in reactie op mandarijn fruitvlieg Reageer op

    Opzouten.
    Moven
    Wegwezen.
    In je mand!

    Ga jezelf zitten pesten.............


    ;;-))))

  • Bas Ooms, do 17 november 2011 12:07 Reageer op Bas

    Bas

    Zot.

  • Frans Lenaen, do 17 november 2011 12:04 Reageer op Frans

    Frans

    Waanzin. We hebben vrijheid van meningsuiting en zeker de PVV moet niet zeuren; zij maken hier doorgaans zeer goed gebruik van.

  • Jan Hooivork, do 17 november 2011 12:04 Reageer op Jan

    Jan

    Als ik 144 bel om de stelselmatige dierenmishandeling van duizenden dieren per dag in de veehouderijen te melden, gaat de dierenpolitie dan ook orde op zaken stellen? Zou ik wel op prijs stellen.

  • mandarijn fruitvlieg, do 17 november 2011 12:44 in reactie op Jan Hooivork Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Nee, sorry die vielen buiten de regeling, alleen Graus kon zich dat niet meer herinneren, daarom versprak hij zich in P&W zich, dat je ook daarvoor kan bellen.

    Leugentje om best wil zullen we maar zeggen.

  • Baron van Tast tot Zeveren, do 17 november 2011 14:20 in reactie op Jan Hooivork Reageer op Baron

    Baron

    Bel even en laat ons weten wat er gebeurt!

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel