13 oktober 10 18:03 Reageer (143) Politiek RSS

Leers op matje bij Wilders

Gesprek was onderdeel van gedoogafspraken met Wilders ... VVD en CDA staan toe dat alle bewindslieden die het beleid van het gedoogakkoord gaan uitvoeren, eerst langs Wilders moeten

Oud burgemeester Gerd Leers moest voordat hij officieel kon worden voorgedragen als minister voor Immigratie en Asiel op gesprek bij Wilders om 'de lucht te klaren'. Dat bevestigen bronnen in Den Haag meldt NRC.

Leers die het anti-immigratiebeleid gaat uitvoeren deed in het verleden rake uitspraken aan het adres van Wilders. Zo zei hij ooit Wilders de 'vleesgeworden voorman' van alle 'ordinaire vuilspuiers' op internet te vinden. Ook zei hij tegen de pers dat ze Wilders niet altijd 'al te serieus' moesten nemen:

"Absurde, buitenproportionele ideeën moeten vooral ook af en toe met humor en relativering worden begroet. Maak eens een rubriek met de Wildste Wilders Waanzin van de Week. Of een Gekke Geert Gazet."

Wilders heeft met het CDA en VVD afgesproken dat hij mag instemmen met de bewindslieden die op de ministerposten komen die het beleid van het gedoogakkoord gaan uitvoeren. Dat betekent dat hij ook vooraf in gesprek is geweest met bewindslieden voor ouderenzorg, veiligheid en financiën.

 

Leers vindt zijn taak om zoveel mogelijk niet-westerse immigranten terug te dringen een 'ontzettend lastige missie'. "We moeten af van de negatieve polarisatie en kijken of we bruggen kunnen slaan." Wilders vindt die uitspraken prima zolang het akkoord maar wordt uigevoerd.

Lees meer bij NRC: Leers moest op gesprek bij Wilders

Laatste Reacties (143) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Jaap Breekpunt, vr 15 oktober 2010 08:45 Reageer op Jaap

    Jaap

    [ Samen met de minimumloon-inkomensvereiste en de verplichte inburgering in het land van herkomst, is de immigratie van uitkeringsbehoeftige etnische allochtonen daardoor al tot een absoluut minimum gedaald.]
    Absolute minimum?
    Het verhogen van de eis voor huwelijksmigratie tot 24 jaar in plaats van 21 jaar zou de immigratie verder kunnen beperken. Dit is ook een maatregel die door Denemarken is ingevoerd. Volgens jou is dit discriminatie op grond van leeftijd. Geldt dit niet evenzeer voor de eis van 21 jaar? Aangezien de maatregel ook door Denemarken is ingevoerd ga ik er van uit dat deze maatregel blijkbaar de toets van internationale verdragen etc. kan doorstaan.

  • Jaap Breekpunt, vr 15 oktober 2010 08:43 Reageer op Jaap

    Jaap

    [* De Vreemdelingenwet 2001 van Job Cohen is de meest effectieve maatregel geweest die de immigratie van etnische allochtonen deed indammen. Tussen 2003 en 2008 werd daardoor het migratiesaldo van moslims zelfs negatief. Zie]
    Is het niet zo dat de eisen die gesteld werden na 2001 door andere kabinetten flink zijn aangescherpt waardoor de immigratie daarna sterk gedaald is?

  • Jaap Breekpunt, vr 15 oktober 2010 09:39 in reactie op Jaap Breekpunt Reageer op Jaap

    Jaap

    Excuus, zijn een reactie op: Prins Pils, do 14 oktober 2010 21:24

  • Ernst Anepool, do 14 oktober 2010 15:53 Reageer op Ernst

    Ernst

    "Het is niet zo moeilijk, de PVV groeit ook op dit moment en is in de polls de grootste partij in dit land.

    Zie Europa, Zwitserland, Zweden, Belgie, Denemarken, opkomend in Duitsland, Frankrijk overal komen deze partijen als paddestoelen uit de grond."

    Je hebt potdorie hartstikke gelijk, *DAT IS HET* !

    Wilders is een Paddenstoel !

    Hmmm, maar welke dan, zoek zoek zoek...


    Paddenstoel:
    Een paddenstoel is het vruchtlichaam van een zwam of schimmel. Paddenstoelen vormen maar een klein deel van de schimmel, waarvan het grootste deel zich onder de grond bevindt in de vorm van schimmeldraden.

    Classificatie van de ziekteverwekkers.

    1. facultatieve parasieten: zij kunnen zowel parasitisch als saprotroof leven.
    Veel van de ziekteverwekkers bij eenjarige planten overleven de winter in de bodem als normale bodemsaprofyten. Dat maakt deze ziekten moeilijk te bestrijden: sommige Fusarium soorten overleven wel 40 jaar in de bodem zonder dat ze de kans hebben gehad om in de parasitische fase te verkeren.

    2. necrotrofe parasieten: dit is eigenlijk een bijzonder soort saprotrofe schimmel.
    Deze schimmels kunnen niet op de levende gastheer gedijen, maar moeten eerst weefsel doden voordat ze de organische stof kunnen gaan verteren. Dit doden gebeurt vaak door middel van giftige stoffen, mycotoxinen. Een voorbeeld is Molinia

    3 obligate parasieten/ obligate biotrofe parasieten: dit zijn schimmels die niet zonder de levende gastheer kunnen bestaan.
    Ze kunnen hooguit in een ruststadium perioden zonder gastheer overbruggen. Voorbeeld: Roesten.

    Gekend voorbeeld : Minder bekend; Witte Roest,

    Tijdens dit zacht najaar groeien de schimmels op een rustige, maar toch vlotte wijze verder. Met name de groep van de wierzwammen (Oömycetes) waartoe ook de valse meeldauw toe behoort houdt van een vochtig najaar. Een minder gekend lid van deze groep is witte roest (Albugo candida). Ook witte roest kan sporadisch optreden. Witte roest komt voor op de bladeren van allerlei kruisbloemigen. Zo zie je de schimmel ook al eens bij herderstasje en bij radijzen. Bij spruiten grijpt de aantasting vooral plaats op het marktbare deel van de plant, met name de spruitjes. Het kenmerkende gezwel (de opperhuid van de plant zwelt door ophoping van de sporen zeer sterk vooraleer open te barsten) is zeer gemakkelijk te herkennen.


    Deze Humoristische overdenking werd u aangeboden door Dr. A. Sperger emeritus hoogleraar in de Weetikveelkunde.


    P.S. want serieus kun je het niet langer nemen...

  • Ernst Anepool, do 14 oktober 2010 13:45 Reageer op Ernst

    Ernst

    Nog even wat toelichting over Regeer Akkoord en Gedoogakkoord, omdat er nogal wat mensen lijken te zijn die denken dat ze dezelfde waarde hebben.

    www.overheid.nl -> Regeerakkoord
    http://www.tweedekamer.nl/hoe_werkt_het/verkiezingen_en_kabinetsformatie/regeerakkoord/index.jsp

    In het regeerakkoord staat wat de regering in haar kabinetsperiode wil doen en bereiken, het regeringsbeleid. Bijvoorbeeld minder werkloosheid, een schoner milieu zonder schade voor de economie, meer geld voor onderwijs. De regeringspartijen willen liefst zoveel mogelijk van hun eigen verkiezingsprogramma in het regeerakkoord terugzien.


    www.overheid.nl -> Gedoogakkoord
    Alleen een kamerverslag met het woord erin, geen definitie of uitleg...

    Geen definitie beschikbaar, kortom het heeft geen enkele wettelijke status voor het Parlement, het is slechts een herenakkoord zonder verdere wettelijke status.


    Zoek ik op wetten.overheid.nl krijg ik met als zoekterm gedoogakkoord de volgende uitkomst

    Home Overheidsinformatie Zoeken Zoekresultaten
    Wet- en regelgeving
    Instellingen (nu: volledige regeling), opent een nieuw venster
    Zoekresultaat
    Op basis van uw zoekvraag zijn geen regelingen gevonden !



    Kortom dat gedoogakkoord is de ultieme vorm van Symbool Politiek.

  • - bromberen -, do 14 oktober 2010 14:15 in reactie op Ernst Anepool Reageer op -

    -

    Het gedoogakkoord = aan regeerakkoord.

    Het is nu eenmaal niet anders.

  • Ernst Anepool, do 14 oktober 2010 15:10 in reactie op - bromberen - Reageer op Ernst

    Ernst

    Nope het gedoogakkoord is wettelijk gezien niets anders dan een op schrift gesteld herenakkoord.

    Heeft verder niets te zeggen over wat de doelstellingen van het Kabinet zijn.


    Is feitelijk net zo'n constructie als het Herenakkoord File rijden voor motoren.

    Motorrijders moeten zich aan de wet houden (Art 5) als ze door de file rijden, echter staat er niets in de wet over welke voorwaarden daaraan hangen buiten dan geen hinder of gevaar veroorzaken.

    Daar hebben organisaties toen een Herenakkoord File rijden voor motoren voor gemaakt, met *aanbevelingen* aan beide partijen hoe dat te doen.


    Echter heeft dat geen kracht van wet, dus als jij zonder hinder of gevaar te veroorzaken boven de geadviseerde 10 km per uur verschil gaat rijden tussen de rijen door, kan de Agent je *niet* voor overschrijding van dat advies bekeuren...

    Hij kan je dus wel uitleggen dat dat niet afspraak is volgens dat herenakkoord, echter is dat precie s het enige wat ie kan doen, zeggen dat het niet volgens de afspraak is, maar niemand is wettelijk gerechtigd die afspraak te handhaven.

  • cor mol, do 14 oktober 2010 13:44 Reageer op cor

    cor

    Twee vragen:
    (1) Wie moest er nog meer bij Wilders op het matje om de lucht te klaren?
    (2) Waarom zijn het er zo weinig?

    Er zijn trouwens twee redenen om je te schamen als Minister/Staatssecretaris in dit kabinet:
    (1) als je niet op het matje bij Wilders bent geweest
    (2) primair: als je in deze regering gaat zitten.

  • Joop Schouten, do 14 oktober 2010 12:57 Reageer op Joop

    Joop

    Het matje in Wilders' nek? Lijkt me onhandig.
    In dat geval kan Leers het Limburgse löss van z'n schoenen afvegen.

    Gezellig toch, twee limbo's 'in limbo'?

  • Ineke Ellens, do 14 oktober 2010 12:39 Reageer op Ineke

    Ineke

    Als Wilders in de peilingen tot grote hoogte is gestegen , trek ie de stekker eruit, dat is zijn hele opzet, en in deze val trappen Rutte en Verhagen met open ogen in, blind voor hun eigen machtsgeilheid. Forgive me te term!

  • jan pietersen, do 14 oktober 2010 13:07 in reactie op Ineke Ellens Reageer op jan

    jan

    Jammer voor jou en geheel links, maar dat gaat niet gebeuren. Er komen nog meer kabinetten in deze samenstelling.

  • Roonie v Bloemendaal, do 14 oktober 2010 13:56 in reactie op Ineke Ellens Reageer op Roonie

    Roonie

    In dit geval zal aan het geheel weinig veranderen Ineke.
    Alleen zullen de verhoudingen enigszins gewijzigd zijn.
    Dan zullen de VVD,,PVV,,CDA ongeveer gelijk uitkomen met eenzelfde aantal zetels.
    Het grote verschil zal dan wel zijn dat de geringe meerderheid in de twee zetels nu, veranderd zal zijn in een overgrote rechtse meerderheid.
    Waarschijnlijk zal de naam van de Premier veranderd zijn, maar verder veranderd er weinig.
    De linkse partijen hebben zo ontzettend veel goodwill verspeeld dat het minsten 3 maal 4 jaar zal duren voordat deze partijen enigszins hun invloed terug kunnen laten gelden

  • Frits Plantinga, do 14 oktober 2010 12:09 Reageer op Frits

    Frits

    Als je de uitlatingen van zowel Verhagen als Leers leest over Wilders en de PVV, dan kun je niet anders dan concluderen dat het grote draaikonten zijn, die hun principes verloochenen voor een bord linzen.

    Dit gesprek is nog eens een bevestiging van wie hier werkelijk aan de touwtjes trekt. Vandaag verschijnt het marionettenkabinet Wilders 1 op het bordes.

    Enkele uitspraken die Gerd Leers in de loop der jaren heeft gedaan over immigratie en over de PVV:

    • „De laatste jaren voeren helaas ijzige termen als uitzetcentra en vluchtelingenquota de boventoon. Het positieve imago heeft flinke deuken opgelopen. Zet de deur niet op een kier, maar wagenwijd open.”
    (Rede op nationale Naturalisatiedag, 24 augustus 2006)

    • „We hebben creatieve, hard werkende migranten dringend nodig, anders roepen we grote problemen over ons af.”
    (nrc.next, 6 september 2006)

    • „Regio’s met de meest nijpende problemen moeten een ruimer toelatingsbeleid kunnen voeren. Juist Limburg kon in de vorige eeuw tot volle bloei komen, dankzij de Polen, Italianen en Hongaren. In grote saamhorigheid en met respect voor elkaar kon Limburg welvarend worden. Daarvan kunnen we toch leren, in Nederland en in Europa.”
    (nrc.next, 6 september 2006)

    • „Ik doe dan ook een appèl op de christen-democratie om met het krachtig benadrukken van de eigen oplossingen nog duidelijker stelling te nemen tegen het extremistisch gepalaver, zoals dat van Wilders. Bij de analyse van de maatschappelijke knelpunten moeten we man en paard noemen. Laat de agenda niet bepalen door Geert, maar door de kracht van de eigen boodschap.”
    (opiniestuk in de Volkskrant, 6 juni 2009)

  • Ernst Anepool, do 14 oktober 2010 14:18 in reactie op Frits Plantinga Reageer op Ernst

    Ernst

    Ik stond ook erg verbaasd dat uitgerekend Gerd Leers *voor* de PVC afvoerput constructie koos, echter kan er laten we even heel positief proberen te kijken, ook een briljante Move achter zitten, het CDA had de steun van Leers bitter hard nodig, want de Limburgers hebben een enorme hekel aan Verhagen.

    Hier kan Leers dus heel wat eisen aan kunnen hebben gehangen, waarmee hij dus vrij spel heeft verkregen, om alles wat Geert Graag Wil (ders) onmogelijk te maken, door steeds de EU wetgeving voor Geerst neus te houden;

    "Sorry Geert, het staat er echt, wat je wil *kan* gewoon niet..."


    En dat is de enige methode om het gedram van die kleuter te kijk te zetten als wat het is...


    Kortom ik geef Gerd het voordeel van de twijfel, immers kun je een organisatie het beste van binnenuit veranderen, want hoe harder je er van buitenaf op beukt, hoe hechter ze samensmelten om zich te verdedigen.


    Gerd "Paard van Troje" Leers :-)

  • sijke smit, do 14 oktober 2010 11:12 Reageer op sijke

    sijke

    En dat noemt men tegenwoordig "gedoogsteun"?
    Volgens mij staan er andere uitdrukkingen voor dit soort gedrag in de Dikke van Dale.

  • - bromberen -, do 14 oktober 2010 11:50 in reactie op sijke smit Reageer op -

    -

    Je zou het ook democratie kunnen noemen. Staat ook in Van Dale ( de dikke), het is duidelijk een akkoord wat door drie partijen is afgesproken die een meerderheid hebben in de kamer. Met de SGP er bij is sprake van een ruime meerderheid.

    Dat een eenling niet zijn eigen akkoord kan invullen en uitvoeren is duidelijk, dat zijn de wetten van de democratie.

    Leers mag het regerings en gedoogakkoord uitvoeren en als Leers dat niet wil, is er niemand die hem dwingt.

    "Ze" staan in rijen van 10 en rotten van vier om zijn plaats in te nemen.
    Let wel, er is een verschuiving gaande, het CDA is gehalveerd, de Pvda heeft een bak zetels verloren, en de SP bijna dodelijke verliezen.

  • Ernst Anepool, do 14 oktober 2010 12:20 in reactie op - bromberen - Reageer op Ernst

    Ernst

    Ruime meerderheid, mat slechts 52 zetels in de kamer is toch echt een vreemde kijk op de wereld...


    Gedogen -> iets oogluikend toestaan dat niet volgens de wet mag...
    (denk aan Wiet verkopen, terwijl drugshandel bij wet verboden is)


    EN dat is feitelijk ook exact wat ze nu doen, ze proberen iets te verkopen dat bij wet verboden is, namelijk de kiezer heeft veel te weinig stemmen aan VVD en CDA gegeven om een regeringsmandaat te rechtvaardigen, maar twee extreem cristelijke partijtjes geven *gedogend* hun steun aan een *minderheidskabinet.

    Want het is en blijft een *minderheidskabinet* .


    Het vreemde is dat er heel veel mensen zijn die dat nog steeds niet doorhebben, het is een uitermate instabiele regering op basis van slechts 52 legitieme zetels.


    Er hoeft maar een van de Ministers of Staatssecretarissen een misser te begaan, en het is Balkenende 1 all over...

    EN dan mogen we weer stemmen, zitten we weer driekwart jaar zonder fatsoenlijke regering...

    Want vergeet niet dat Balkende 4 al op 20 Februari uit de lucht ging geschoten werd door Verhagen.

  • Jan De Groot, do 14 oktober 2010 12:58 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Jan

    Jan

    "EN dan mogen we weer stemmen, zitten we weer driekwart jaar zonder fatsoenlijke regering..."

    Het wil nog bij jou no niet echt doordringen, geloof ik.
    Wat denk je dat er dan verandert, mocht dat gebeuren. Dat mensen links gaan stemmen ? Ik heb zelf helemaal niets met links, maar de SP kan op mijn sympathie rekenen. Ik zou nog liever iets met de SP regelen en meer moeten inleveren dan minder moeten inleveren en iets met de PvdA doen. Jij moet je toch een goed rekenschap geven, dat de PvdA intens geminacht wordt. En minachten is een eufemisme.

  • Rouane Rabbit, do 14 oktober 2010 13:23 in reactie op Jan De Groot Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[dat de PvdA intens geminacht wordt. En minachten is een eufemisme. ]---

    Ik weet niet wat jij onder minachten verstaat, de PvdA had 8000 stemmen minder dan de VVD. De PvdA is de 2e partij van Nederland. Het lijkt mij niet een teken van minachting.

    Maar ik denk dat jij over jezelf in pluralis praat en dat verhuld door er een lijdende vorm van te maken.

  • Nico ., do 14 oktober 2010 13:53 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Nico

    Nico

    Je hebt het hier constant over "maar" 8000 stemmen meer voor de VVD, ik vraag me af of je dit nu bewust doet of je niet even de moeite hebt genomen omdat te checken...

    VVD..............1.929.575

    PVDA............1.848.805

    =====================
    - 80.770

    http://www.kiesraad.nl/nl/Actueel/Nieuwsberichten/(2047)-Actueel-Nieuwsberichten-2010/Uitslag_verkiezing_leden_Tweede_Kamer_van_9_juni_2010.html

  • - bromberen -, do 14 oktober 2010 13:03 in reactie op Ernst Anepool Reageer op -

    -

    Wat een stuk geschiedenisvervalsing, het was Wouter Bos die dit kabinet liet vallen. Het CDA was er zelfs niet op bedacht.

    Door de gedoogsteun levert de PVV op haar relevante politieke punten de volle 76 zetels + de 2 zetels van de SGP.
    Voorwaar een meerderheid. Alles verzegeld in een regeer en gedoogakkoord.
    Er zal veel veranderen tijdens deze regeerperiode , een frisse bries dor Nederland. Ook Leers gaat daar aan mee doen, ondanks eerdere uitspraken.

    Leers is enthousiast en wil graag een invulling geven aan het gedoog en regeerakkoord. Uiteraard kijkt de PVV over zijn schouder mee.

    Misschien is deze regering een soort "tussenpaus" om bij de volgende verkiezingen een kabinet Wilders te gronden.

  • Ernst Anepool, do 14 oktober 2010 13:58 in reactie op - bromberen - Reageer op Ernst

    Ernst

    Nope, het was Maxime Verhagen, dat heeft ie later Zelf in de Kamer moeten toegeven, dat hij zonder medeweten om een verlenging had gevraagd, terwijl in het Regeerakkoord opgenomen was dat er *niet* verlengd zou worden.


    Leest u dan echt geen kranten???

    [quote]
    Afspraken niet nakomen
    In 2007 hebben kabinet en Tweede Kamer afgesproken dat de missie in Uruzgan, die aanvankelijk in 2008 zou aflopen, volgend jaar stopt. Uit de peiling van De Hond blijkt dat ruim de helft van de Nederlanders (53 procent) van mening is dat de regering haar afspraken niet nakomt als de missie in Uruzgan, al dan niet in afgeslankte vorm, toch wordt verlengd.

    Van de ondervraagden vindt 57 procent dat Nederland in 2010 alle militairen moet terughalen uit Afghanistan. Bijna een kwart (23 procent) vindt dat Nederland wel actief moet blijven in het land, maar dan wel met minder militairen. (anp/adv)
    [/quote]


    Zelfs de woordvoerder van Rasmussen geeft te kennen voor de verlengingsbrief contact gehad te hebben met "de nederlandse leiders"en wie was de verantwoordelijke leider, precies dezelfde Maxime minister van Buitenlandse Zaken.

    [quote]
    "De secretaris-generaal had contact met Nederlandse leiders, maar hij vindt het zijn verantwoordelijkheid om in de brief zijn eigen wensen bekend te maken", aldus de woordvoerder.
    [/quote]


    Kortom ik doe niet aan geschiedsvervalsing, ik stel die juist telkens weer aan de kaak, omdat eens te meer blijkt dat de meeste mensen de geschiedenis in het geheel niet bijken te kennen...


    Zoek zelf de chronologie van de Val van Balkenende IV maar uit, dan kom je er achter dat het anders zit dan je nu kennelijk denkt.

  • - bromberen -, do 14 oktober 2010 14:13 in reactie op Ernst Anepool Reageer op -

    -

    Toen Balkenende werd gevraagd wat zijn grootste fout was, werd het doormodderen met de Pvda als de grootste fout gezien.

    Ook het niet zien aankomen dat de Pvda de stekker uit dit kabinet zouden trekken uit partijbelang.

    Om met de aanstelling van Job Cohen de kiezers weer naar de Pvda proberen te trekken.

    Je zag waar dat in resulteerde.

    Nogmaals de Pvda trok de stekker er uit.

  • Censuur Joop, do 14 oktober 2010 14:32 in reactie op - bromberen - Reageer op Censuur

    Censuur

    Citaat: "Nogmaals de Pvda trok de stekker er uit. "

    Gedwongen door een gebroken en geschonden belofte van Verhagen!

    Als je een verhaal vertelt moet je je aan de feiten houden en niet de geschiedenis vervalsen en een leugen als waarheid brengen.

    Uiteindelijk belieg je daarmee alleen jezelf maar!

  • Rouane Rabbit, do 14 oktober 2010 12:31 in reactie op - bromberen - Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Dat een eenling niet zijn eigen akkoord kan invullen en uitvoeren is duidelijk, dat zijn de wetten van de democratie.]---

    De grondwet respecteren is ook een wet van de democratie. Ik denk dat Leers dat wel begrijpt. Wat denk jij, bromberen?

  • jaap vos, do 14 oktober 2010 10:51 Reageer op jaap

    jaap

    We kunnen het draaien, wenden en/of keren, maar we worden vanaf vandaag geregeerd door een fascistische / extreem rechtse premier die geen verantwoording heeft voor het te voeren beleid....

  • Prins Pils, do 14 oktober 2010 12:06 in reactie op jaap vos Reageer op Prins

    Prins

    ++ jaap vos, do 14 oktober 2010 10:51 ++
    >> Ik zou hem noch fascistisch noch extreem rechts maar nationaal-socialistisch noemen, maar verder heb je gelijk: we worden geregeerd door iemand die geen verantwoording hoeft af te leggen. En daar zal dit kabinet ook aan ten gronde gaan, en anders wel het CDA en/of de VVD (verdere) schade van gaan ondervinden.

  • Ernst Anepool, do 14 oktober 2010 14:11 in reactie op Prins Pils Reageer op Ernst

    Ernst

    Dat is inderdaad een heel waar woord, ik heb het ook al eens gesignaleerd:
    A: hij is uitermate Nationalistisch
    (Nederland Nederlandser)
    B: hij is uitermate Socialistisch
    (80% van het partijprogramm is gekopieerd van de SP)

    1+1=2
    Nationalistisch + Socialistisch = Nationaal-Socialistisch



    En hoe je dat nou wilt afkorten tot een pakkende slogan mag ieder voor zich bedenken. Het zou me niets verbazen als we in de reacties hierop de Wens als Vader van de Gedachte veelvuldig tegen zullen komen...

  • Henk-Jan Mielke, do 14 oktober 2010 10:45 Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Lijkt mij een vrij normale gang van zaken in een kabinet als dit. Ik denk dat dat bij andere minderheidsregeringen net zo gaat, dat de ondersteunende partij daar nauw bij betrokken wordt. Lijkt me logisch om dat van tevoren te doen en niet achteraf, maar ja het is Wilders dus dan zal het wel automatisch fout zijn en machtsspelletjes betreffen, toch?

  • Rouane Rabbit, do 14 oktober 2010 11:08 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[het is Wilders dus dan zal het wel automatisch fout zijn en machtsspelletjes betreffen, toch]---

    Als het een machtsspelletje betreft dan staat Wilders, volgens mij, helemaal voor joker, want ik denk niet dat Leers het immigratiestandpunt van Wilders gaat uitvoeren.

    Ik denk dat Leers het immigratiestandpunt van CDA en VVD gaat uitvoeren, waar ook PvdA en GL en D66 en wellicht nog meer partijen voorstander van zijn.
    Namelijk geen immigratie voor kansarmen, ongeacht hun geloof.

    Ik denk dat een Islamitisch hart-chirurg gewoon toegelaten zal worden als er behoefte is aan een hart-chirurg.

  • Henk-Jan Mielke, do 14 oktober 2010 11:26 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Inderdaad, er is een VVD-CDA kabinet...

  • Mw. Oeverloos, do 14 oktober 2010 10:41 Reageer op Mw.

    Mw.

    "Leers op matje bij Wilders"

    De bijgaande foto geeft me eerder het tegengestelde idee...

  • Rouane Rabbit, do 14 oktober 2010 11:13 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op Rouane

    Rouane

    Die indruk heb ik ook van die foto.

    In werkelijkheid denk ik dat het gesprek voor de buhne van de PVV-aanhang was bedoeld, en dat Wilders niets zal binnenhalen wat betreft zijn discriminatie op godsdienst bij immigratie-beleid.

    De bron van dit gesprek, volgens de NRC, was: "bronnen uit Den Haag", dat staat er meestal als bewust wordt gelekt.
    Er is maar een partij die voordeel had bij dit laten lekken, en dat is Wilders cum suis.

    We hebben het hier over een setup, dat is mijn speculatie.

    Kom der maar in, Jaap Breekpunt.

  • Jaap Breekpunt, do 14 oktober 2010 11:37 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Jaap

    Jaap

    De PvdA heeft er belang bij om een beeld te scheppen dat Wilders de poppenspelers is die de CDA en VVD ministers aan een touwtje heeft.
    De PvdA heeft daarom een aantal CDA politici proberen om te kopen. Zoals wij allemaal weten is Leers al eerder beticht van corruptie.
    Leers lekt deze informatie dus aan de PvdA die dit vervolgens lekken naar de pers.
    Het is een setup vanuit de PvdA. Dat is mijn speculatie.

  • Rouane Rabbit, do 14 oktober 2010 12:06 in reactie op Jaap Breekpunt Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Het is een setup vanuit de PvdA. Dat is mijn speculatie]---

    Het blijft ruw volk

    http://www.youtube.com/watch?v=YEKmyGOnJuI

  • Prins Pils, do 14 oktober 2010 12:13 in reactie op Jaap Breekpunt Reageer op Prins

    Prins

    ++ Dat is mijn speculatie. ++
    >> Ik dacht dat jij zo gesteld was geworden op feiten en cijfers, op onderbouwing? Want daar vraag jij steeds om. Of geldt dat alleen maar voor stellingen van de tegenpartij die niet in jouw straatje passen?

  • Jaap Breekpunt, do 14 oktober 2010 12:59 in reactie op Prins Pils Reageer op Jaap

    Jaap

    [Ik dacht dat jij zo gesteld was geworden op feiten en cijfers, op onderbouwing? Want daar vraag jij steeds om.]
    Het is goed om te zien dat die boodschap alvast goed over komt.
    Mijn bericht waar je op reageert moet je ook in diezelfde lijn zien. Ik had niet durven vermoeden dat mijn speculatie serieus genomen zou worden genomen.
    Wat ik met een dergelijk speculatie duidelijk wou maken is dat als je gaat speculueren het einde wat zoek is, er is nl. van alles wat je bij elkaar kunt speculeren. Dat staat een ieder natuurlijk vrij, zolang het maar duidelijk is dat het gaat om een speculatie, en daar ook het bijhorende gewicht aan wordt gegeven. Of je er veel verder mee komt is een tweede.

    [Of geldt dat alleen maar voor stellingen van de tegenpartij die niet in jouw straatje passen?]
    Nee. Maar mocht je me op dergelijk gedrag betrappen: laat het me gerust weten.
    .

  • Roonie v Bloemendaal, do 14 oktober 2010 10:11 Reageer op Roonie

    Roonie

    Leer heeft zich in het verleden doen gelden als een serieuze bestuurder.
    Nu zou deze met de billen bloot moeten na dit gesprek met de PVV voorman Geert Wilders.
    Dit betekent, dat als Gerd Leers als minister voor Immigratie en Asiel beslissingen neemt die in de ogen van Wilder (te) politiek correct zijn, dat Wilders hier snel de rem op zet.

    Leers zal na dit gesprek beslist weten waar hij aan toe is en naar de geest van de PVV handelen.

  • Prins Pils, do 14 oktober 2010 12:29 in reactie op Roonie v Bloemendaal Reageer op Prins

    Prins

    ++ Leers zal na dit gesprek beslist weten waar hij aan toe is en naar de geest van de PVV handelen. ++
    >> Dan moet je het met de stelling eens zijn dat dit kabinet eigenlijk het kabinet-Wilders i.p.v. het kabinet-Rutte/Verhagen had moeten heten.

  • zorba de griek, do 14 oktober 2010 10:10 Reageer op zorba

    zorba

    Halsema is ongetwijfeld heel erg blij met het bezoek van Leers aan Wilders. Eindelijk 2 politici die over hun eigen schaduw heen springen in het landsbelang.

  • Rouane Rabbit, do 14 oktober 2010 10:56 in reactie op zorba de griek Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Eindelijk 2 politici die over hun eigen schaduw heen springen in het landsbelang. ]----

    Jij wil dit gesprek graag zien als een succes voor Wilders, ik denk dat het dat niet is.

    Wat is landsbelang, daarover wordt verschillend gedacht. Jij roept het alsof het een wel gedefinieerde term is, en dat wat Wilders al jaren roept landsbelang is. Ik denk dat Halsema en Leers dat niet met jou eens zijn.

    Halsema maakt zich sterk voor artikel 1 van de grondwet, ik denk Leers ook, al heb ik dat niet expliciet van hem gehoord, maar gezien zijn verleden denk ik dat ook.

    Dus beiden zijn aanhanger van geen discriminatie op godsdienst bij immigratie-beleid. Beiden zijn ook aanhanger van geen immigratie van kansarmen.
    Eigenlijk is dat laatste een open deur, alle Nederlandse partijen (behalve de PVV) steunen dit.

    Het issue van Wilders is om wel te discrimineren op geloof in immigratiebeleid. Ik denk dat Leers daar niet in meegaat.

    Dus Wilders staat met lege handen wat betreft dat onderwerp. En terecht.

  • zorba de griek, do 14 oktober 2010 11:28 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op zorba

    zorba

    Het is nieuw voor mij dat Wilders en Leers een diepgaande inhoudelijke discussie over artikel 1 hebben gevoerd. Heb je misschien een link voor me?

  • Rouane Rabbit, do 14 oktober 2010 11:41 in reactie op zorba de griek Reageer op Rouane

    Rouane

    af en toe zakken je insinuaties werkelijk door het ijs, paul.

  • Bernie Whistler, do 14 oktober 2010 10:57 in reactie op zorba de griek Reageer op Bernie

    Bernie

    Ik vrees toch echt dat Leers vastgeplakt blijft binnen de schaduw van Maxime. Zoveel valt voor hem niet te springen.

  • Mostafa Mouktafi, do 14 oktober 2010 09:33 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    ''Vrijheid en Verantwoordelijkheid'' dat zijn de twee begrippen van het regeerakkoord, maar ik zou het eerder typeren als asociaal.
    Dit kabinet geeft meer om geld dan om mensen, versplinteren van de maatschappij, minder zekerheid biedt en het vergroten van de kloof tussen arm en rijk zal enkel sociale onrust zaaien.

  • Louis Hengeveldt, do 14 oktober 2010 10:25 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Louis

    Louis

    Ik ben het niet met je eens.
    Groenlinks had de WW willen verkorten en het ontslagrecht willen hervormen.
    Dankzij de PVV blijft zowel de duur van de WW als het ontslagrecht onaangetast. Dat is een overwinning voor de hardwerkende Henk en Ingrid.
    Het is een geweldig, ook sociaal, akkoord.

  • Rouane Rabbit, do 14 oktober 2010 11:00 in reactie op Louis Hengeveldt Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Het is een geweldig, ook sociaal, akkoord. ]---

    Het gaat om een linkse hobby. Bescherming van werkelozen is niet bepaald rechts-conservatief.

    Ik betwijfel of dat succes aan Wilders is toe te schrijven, want het was ook binnen het CDA moeilijk, en ook die fractie moest binnengehaald worden.

  • Louis Hengeveldt, do 14 oktober 2010 13:51 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Louis

    Louis

    Donner wilde het er in het vorige kabinet al doordrukken. Het is iets dat Wilders heeft binnengehaald.

  • René de Groot, do 14 oktober 2010 00:19 Reageer op René

    René

    Je moet toch weten wat je gedoogd? Niet meer dan logisch dat hij met kandidaten een gesprek voert.

  • john van hal, do 14 oktober 2010 07:08 in reactie op René de Groot Reageer op john

    john

    Tuurlijk mag je weten wat je gedoogd. Maar hier zit wel een raar luchtje aan. De heer Geert Wilders heeft geen regeringsverantwoordelijkheid en hoeft dan technisch gezien ook geen toestemming te geven over de ministersposten. Hij moet ze wel gedogen via het gedoogakkoord.

    Maar wat zou er gebeuren als Wilders Nee zou zeggen? Dat kan toch niet? Geen verantwoordelijkheid dragen maar toch wel bepalen wie er minister wordt.

  • Frank Walters, do 14 oktober 2010 09:16 in reactie op john van hal Reageer op Frank

    Frank

    Ja dat kan wel en heet onderhandelen..

  • Censuur Joop, do 14 oktober 2010 09:57 in reactie op René de Groot Reageer op Censuur

    Censuur

    Laten we eerst maar eens afwachten hoelang en wat hij gaat gedogen. En dat zou m.i, nog weleens lelijk kunnen tegenvallen voor Rutte en Verhagen en de mannetjes die zich nu telkens laten vernederen door een man die geen enkele regeringsverantwoordelijkheid durft te nemen. De laf... nee, laat ik het netjes houden... de bangerik.

    Niet lullen maar poetsen! om maar eens een slogan van Leefbaar Rotterdam te gebruiken. Wilders lult en laat anderen zijn vuil weg poetsen.

    Ik ben blij dat ik geen volger ben van dat mannetjes, ik zou dagelijks op m'n bek gaan en diep teleurgesteld zijn in mijn beloftebreker.

  • René de Groot, do 14 oktober 2010 11:22 in reactie op Censuur Joop Reageer op René

    René

    Is dat een antwoord op mijn vraag of een statement?

  • Censuur Joop, do 14 oktober 2010 11:37 in reactie op René de Groot Reageer op Censuur

    Censuur

    Wat je maar wilt.

  • Erik van Erne, wo 13 oktober 2010 23:44 Reageer op Erik

    Erik

    Ik verwacht voral veel opmerkelijke momenten van het Kabinet Rutte-Verhagen. De aanloop was al schitterend, samenstelling van het Kabinet ook.

    Dat kan niet anders dan top amusement opleveren. Zie nu al uit naar de Oudejaarsconferences. Top, top, top.

    Mooi toneelspel van Verhagen, Rutte heeft een hele rits vaders gevonden om het papkindje te ondersteunen en GW gaat door zoals we dat van hem kennen: ongenuanceerd, beschamend en onbeschoft.

  • , do 14 oktober 2010 10:45 in reactie op Erik van Erne Reageer op

    Dit wordt gegarandeerd een nog vermakelijker voorstelling dan het circus van Balkenende 1.En dat was acht maanden lachen gieren en brullen tot de boel klapte.Maar in het landsbelang hoop ik dat dit theater van kortere duur is.

  • Censuur Joop, do 14 oktober 2010 11:42 in reactie op Erik van Erne Reageer op Censuur

    Censuur

    Citaat: "Zie nu al uit naar de Oudejaarsconferences."

    Youp van 't Hek twitterde enkele uren gelden: "Als ik dit jaar een oudejaarsconference had zou die een week duren...."

    Jammer dat hij het te druk heeft met zijn toer door Nederland. Hij staat nu trouwens 6 weken in Carré.

  • Bernie Whistler, wo 13 oktober 2010 23:16 Reageer op Bernie

    Bernie

    Zal mij benieuwen hoeveel ruggengraat Leers blijkt te hebben. Het wordt dus zijn taak om zoveel mogelijk niet-westerse immigranten aan de grens tegen te houden cq. terug te sturen. Blanke, westerse immigranten zijn onverminderd welkom, maar kleurlingen -bij voorkeur moslims- vooral niet. Hoeveel bruiner wil je dit kabinet hebben? Dit gedoogwrak is per definitie op vreemdelingenhaat gebaseerd en de gristenen van het CDA werken hier lustig aan mee.

    Namens hen Leers, die zegt "..op te zien.." tegen deze xenofobe zuiveringen. Ik geloof de man niet. Met volle verstandelijke vermogens heeft hij getekend voor de klus en wordt zo namens het CDA de willige beul van Wilders, die immers graag wat concreets terugziet voor zijn gedoogsteun.

    En reken maar dat Leers zijn opdrachten netjes en zonder omhaal uitvoert. Met de hijgende en hete adem van donderwolk Verhagen in zijn nek, die koste wat kost deze pluche-rit wil uitzitten, rest hem weinig speelruimte.

  • Mees ., wo 13 oktober 2010 23:10 Reageer op Mees

    Mees

    Beschamende vertoning....Rutte en Verhagen zullen er tot ver in mensenheugenis spijt van hebben dat ze deze keuze hebben gemaakt.

  • Theo Joubert, do 14 oktober 2010 00:12 in reactie op Mees . Reageer op Theo

    Theo

    Voorlopig lijkt het er niet op.
    Ze zijn blij dat ze aan de macht zijn.

  • Louis Hengeveldt, do 14 oktober 2010 10:27 in reactie op Mees . Reageer op Louis

    Louis

    Nee hoor, ik denk dat de denkbeelden van Wilders door de andere partijen opgepakt zullen worden.
    Ik vermoed dat dit kabinet 4 jaar zal zitten. Ik hoop het ook een beetje.

  • Piet Puck, wo 13 oktober 2010 23:08 Reageer op Piet

    Piet

    Dit is echt heel duidelijk : Wilders is de baas van dit aanstaande kabinet en Rutte is nu al de regie kwijt.
    Kortom we hebben te maken met Wilders 1.

  • Louis Hengeveldt, do 14 oktober 2010 10:28 in reactie op Piet Puck Reageer op Louis

    Louis

    Dat slaat nergens op, Rutte is premier. Natuurlijk heeft Wilders invloed, maar die van Rutte is groter.

  • rIkus Peters, wo 13 oktober 2010 22:45 Reageer op rIkus

    rIkus

    Ik denk dat ze vrienden zijn geworden

  • Henk Daalder, wo 13 oktober 2010 21:46 Reageer op Henk

    Henk

    Beste Joop redactie Geert W is al deze aandacht bij Joop niet waard
    Richt je op onderwerpen waar de oppositie positief mee kan scoren.

    Volg een eigen linkse agenda, ipv die van de PVC coalitie

  • Huub Philippens, wo 13 oktober 2010 22:33 in reactie op Henk Daalder Reageer op Huub

    Huub

    Maar je kunt het niet negeren.
    Laten we hopen dat Leers hardleers is.

  • Louis Hengeveldt, do 14 oktober 2010 10:30 in reactie op Henk Daalder Reageer op Louis

    Louis

    Laten we wel wezen: de 'linkse agenda' is bij Wilders prima belegd.
    Waar groenlinks de WW en het ontslagrecht al had ingeleverd, blijven ze dankzij Wilders onaangetast.
    De PVV is linkser dan je denkt.

  • Prins Pils, do 14 oktober 2010 12:44 in reactie op Louis Hengeveldt Reageer op Prins

    Prins

    ++ De PVV is linkser dan je denkt. ++
    >> De PVV is nationaal-socialistisch. Dat is een combinatie van goede linkse en hele slechte rechtse standpunten.

  • Louis Hengeveldt, do 14 oktober 2010 13:57 in reactie op Prins Pils Reageer op Louis

    Louis

    >> De PVV is nationaal-socialistisch. Dat is een combinatie van goede linkse en hele slechte rechtse standpunten.

    Eerlijk gezegd vind ik dit wel heel ver bezijden de waarheid.
    De PVV staat meer voor dat waar DS'70 destijds voor stond, de werkende arbeider, niet voor de beroeps-werkloze of kansloze asielzoekers.
    Meer een sociaal-democratische achtergrond, maar dan zonder luchtkastelen.

  • Prins Pils, do 14 oktober 2010 21:24 in reactie op Louis Hengeveldt Reageer op Prins

    Prins

    ++ De PVV staat (...) niet voor de beroeps-werkloze of kansloze asielzoekers. ++
    >> Noem mij een partij die dat wel staat. In de WW blijf je hooguit maar twee jaar (sommigen krijgen helemaal geen WW), en het bijstandsniveau voor een alleenstaande volwassene is slechts zo'n 650 euro per maand. Daar kunnen een paar toeslagen bijkomen, maar anders zou er ook helemaal niet van te leven zijn. En voor wat betreft de kansloze asielzoeker: je bedoelt waarschijnlijk uitkeringsafhankelijke sociaal-economische immigrant. Want je wilt asielzoekers toch niet gaan selecteren op opleiding? Qua sociaal-economische immigranten (Antillianen en Surinamers niet meegerekend) is het helemaal niet zo slecht gesteld met Nederland, en de problemen die er zijn zijn bepaald niet alleen veroorzaakt door links:

    * De initiële immigratie van Turken en Marokkanen is gestart door het bedrijfsleven, de maatschappelijke evenknie van rechts. Links was daar niet enthousiast over, de SP zelfs ronduit tegen (uit sociaal-economische motieven, niet racistische). Links accepteerde later echter wel de politieke erfenis van dat beleid.
    * De Vreemdelingenwet 2001 van Job Cohen is de meest effectieve maatregel geweest die de immigratie van etnische allochtonen deed indammen. Tussen 2003 en 2008 werd daardoor het migratiesaldo van moslims zelfs negatief. Zie http://www.vkblog.nl/bericht/342161/De_aardverschuiving_in_migratieland en http://www.wereldjournalisten.nl/artikel/2010/06/05/de_mythe_van_massamigratie/ .
    * Samen met de minimumloon-inkomensvereiste en de verplichte inburgering in het land van herkomst, is de immigratie van uitkeringsbehoeftige etnische allochtonen daardoor al tot een absoluut minimum gedaald. Een totaalverbod op immigratie vanuit moslimlanden is grondwettelijk niet haalbaar vanwege het discriminatieverbod, en de grondwet zodanig aanpassen dat het wel kan doet Nederland verworden tot pariastaat.
    * Het percentage moslims wordt in Nederland maximaal slechts 8% in 2050, daarna neemt het al weer af, cijfers CBS. Het percentage praktiserende moslims wordt nog lager, gezien dat het moskeebezoek sterk achteruit loopt.
    * De door Cohen bedachte straatcoaches zijn een dermate succes dat rechtse burgemeesters ze ook wilden/willen. En zelfs Parijse beleidsmakers komen naar Amsterdam om te leren hoe ze de problemen in de banlieus kunnen aanpakken.
    * De verschillen tussen de percentages autochtonen en etnisch allochtonen met een uitkering (WW, WAO/Wajong, bijstand) zijn niet schrikbarend -- 10 om 20 procent in 2008 (cijfers CBS; die van 2009 [nog] niet te vinden). Zie http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/37812C9B-39B7-46FC-A893-294F18933E81/0/2008b61pub.pdf . En met die cijfers moet de factor discriminatie nog verrekend worden.
    * Het Vogelaar-beleid dat o.a. voor spreiding van etnische allochtonen zorgt vanuit scheefgegroeide wijken werd door Wilders knettergek genoemd, zonder dat hij er een redelijk alternatief voor in de plaats stelde.

  • Prins Pils, do 14 oktober 2010 23:16 in reactie op Prins Pils Reageer op Prins

    Prins

    ++ Prins Pils, do 14 oktober 2010 21:24 ++
    >> Surinamers en Antillianen meegerekend zijn er inderdaad heel veel etnische allochtonen in Nederland. Maar de komst van Antillianen en Surinamers is links ook niet aan te rekenen. De linkse mentaliteit zou de slavenhandel, welke de uiteindelijke oorzaak is van de influx van hen, niet hebben goedgekeurd.

  • Jaap Breekpunt, vr 15 oktober 2010 08:41 in reactie op Prins Pils Reageer op Jaap

    Jaap

    [* De initiële immigratie van Turken en Marokkanen is gestart door het bedrijfsleven, de maatschappelijke evenknie van rechts. Links was daar niet enthousiast over, de SP zelfs ronduit tegen (uit sociaal-economische motieven, niet racistische). Links accepteerde later echter wel de politieke erfenis van dat beleid.]
    Het zou best kunnen dat rechts medeverantwoordelijk is voor de immigratiestroom, maar je onderbouwing in bovenstaande begrijp ik nog niet helemaal. In tijden van krapte op de arbeidsmarkt kun je het het bedrijfsleven moeilijk kwalijk nemen dat ze opzoek gaan naar buitenlandse arbeidskrachten. Het is vervolgens aan de overheid om hier de voorwaarden en beperkingen bij op te stellen en om de maatschappelijke kosten en opbrengsten tegen elkaar af te wegen. Volgens mij is de overheid ook verantwoordelijk voor het verlenen van verblijfsvergunningen. Het is niet zozeer de arbeid die de arbeidsmigranten hebben uitgevoerd dat voor problemen heeft verzrogd, maar dat deze arbeidsmigranten in Nederland bleven nadat er geen sprake meer was van krapte op de arbeidsmarkt.

    Zou je trouwens economische groei die veroorzaakt wordt door bijvoorbeeld innovatie door het bedrijfsleven toeschrijven aan rechts? Of geldt dit alleen voor problemen die volgens jou door het bedrijfsleven worden veroorzaakt?

  • Jaap Breekpunt, vr 15 oktober 2010 09:03 in reactie op Prins Pils Reageer op Jaap

    Jaap

    [De verschillen tussen de percentages autochtonen en etnisch allochtonen met een uitkering (WW, WAO/Wajong, bijstand) zijn niet schrikbarend -- 10 om 20 procent in 2008 (cijfers CBS; die van 2009 [nog] niet te vinden).]
    2 Maal zoveel vond ik eerlijk gezegd al behoorlijk veel. Maar bij nalezen van het rapport (tussendoor: ik vraag niet om feitelijke onderbouwing om te zuigen), kreeg ik wel de indruk dat je de minst negatieve cijfers er uit gelicht hebt om je punt te maken. Zo blijkt uit het rapport dat voor niet westerse allochtonen een uitkering ongeveer 4 maal zo vaak de primaire inkomensbron is als voor autochtonen. Voor bijna 30% van de niet westerse allochtonen is een uitkering de primaire inkomensbron (tegen ongeveer 7% voor autochtonen). Misschien dat jij dit ook als niet schrikbarend zult omschrijven, maar mij lijkt het behoorlijk veel. Daarnaast blijkt ook uit het rapport dat het aantal allochtonen met een bijstandsuitkering 6 maal zo hoog is als onder autochtonen. In de cijfers die je noemt worden WW en WAO uitkeringen meegenomen. Misschien dat het beeld daarom op dat cijfer minder negatief uitpakt voor allochtonen. WW en WAO krijg je immers alleen als je daarvoor een betaalde baan hebt gehad. Daarnaast kan ik me ook voorstellen dat hierin ook deel WW en WAO uitkeringen worden meegenomen. Primaire bron van inkomsten lijkt me daarom een betere cijfer om iets te zeggen over het beroep wat allochtonen doen op de verzorgingsstaat. Dat cijfer is dus voor allochtonen 4 maal zo hoog als voor allochtonen. Hier is uiteraard een veelheid van oorzaken voor te noemen. Maar om te zeggen dat uit het rapport geen schrikbarend beeld ontstaat lijkt me niet terecht.

  • Prins Pils, do 14 oktober 2010 12:24 in reactie op Henk Daalder Reageer op Prins

    Prins

    ++ Volg een eigen linkse agenda, ipv die van de PVC coalitie ++
    >> Dat kun je pas (in de praktijk) als PVC zijn meerderheid kwijt is.

  • YggY ..., wo 13 oktober 2010 20:20 Reageer op YggY

    YggY

    Die Leers die moet zich wel de ballen uit de broek hebben gelachen over deze ongelooflijk idiote afspraak. Leers toch bepaald niet de eerste de beste moet op het matje komen bij die gedoodpoog (bedankt To).

    IK denk dat Leers nog meer als voorheen in gedachten geen goed woord overheeft voor Wilders, wie wel trouwens, maar dat hij in het kader van de afspraken "het dan maar even doet". Maar het is evident dat toen Leers weer terug was op zijn kamer in een ongelooflijke lachstuip moet hebben gelegen.

    Net als die andere bewindspersonen die nog "moeten".

  • Sylvia Stuurman, wo 13 oktober 2010 20:48 in reactie op YggY ... Reageer op Sylvia

    Sylvia

    De minister van Immigratie zal moeten laten zien dat die "afspraken" van Wilders in het gedoogakkoord niet uit te voeren zijn.

    Wilders zal hem daar op aan moeten vallen, en dan zal de minister moeten aangeven dat Wilders dan maar naar de EU en de VN moet om alle verdragen op te zeggen.

    Wilders zal dan moeten slikken dat z'n hele gedoogakkoord niet wordt uitgevoerd, of de boel moeten opblazen.

    Ik denk dat Leers een van de weinigen is dat dat aankan. Herstel, ik hoop dat hij iemand is die dat aankan.

  • Eric Jan Taapken, wo 13 oktober 2010 21:35 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Eric Jan

    Eric Jan

    Sylvia,
    Leers is inderdaad de man daarvoor, een bijna onLimburgse persoon zeg maar die zegt waar het opstaat, we zullen afwachten maar verwacht wel iets van hem, had ik nog niet aan gedacht, mar ja ik heb natuurlijk ook andere dingen aan mijn hoofd, prima opgemerkt!

  • Hucacim Hamsini, wo 13 oktober 2010 22:35 in reactie op Eric Jan Taapken Reageer op Hucacim

    Hucacim

    Jaja, die Leers zal dat varkentje wel eens goed wassen.
    Blijkbaar heb ik een paar uur geleden voor Piet Snot zitten melden dat er bijna geen verschil is tussen het concept regeerakkoord en het concept gedoogakkoord vwb integratie en immigratie. Googel eens lieve mensen en lees die dingen. Kost niet echt veel tijd. Regeerakkoord 46 paginas en gedoogakkoord nog minder. Beter dan hier maar wat in het losledige te filosoferen hoe Leers dat wel eventjes gaat doen. VVD, CDA en PVV gaan gewoon samen Nederland nog killer maken voor asielzoekers en niet-westerse mensen die toevallig verliefd zijn geworden op een kaaskop. Dat kan men beter nu al beseffen en actie ondernemen.

  • Ernst Anepool, wo 13 oktober 2010 23:52 in reactie op Hucacim Hamsini Reageer op Ernst

    Ernst

    Sylvia heeft hele stukken hier al neergezet, dus je reactie is gebaseerd op het niet gelezen hebben van de stukken die je aanprijst, korto ga ze eerst zelf eens lezen, dan zou je zien dat wat Wilders wil onmogelijk is.

    Of lees zijn eigen "programma..."

  • Hucacim Hamsini, do 14 oktober 2010 10:47 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Hucacim

    Hucacim

    Beste Ernst en Sylvia,

    Ik ga hier niet mensen zeggen om iets te lezen wat ik zelf dan niet gelezen heb. Natuurlijk weet ik ook dat bepaalde elementen in het regeer- en gedoogakkoord op bezwaren sluit bij het Europese Hof. Toch moet je niet onderschatten wat er wel kan gaan veranderen. In feite heeft men qua integratie/immigratie even snel knip-en-plakwerk gedaan met datgene wat nu al realiteit is in Denemarken. En dat terwijl Denemarken geen lid is van Europa. En waarom is het gedoogakkoord gewoon opgenomen in het regeerakkoord? Dat betekent toch dat CDA en VVD zich verbonden voelen met de PVV vwb immigratie en integratie.

    Ik voorspel dus dat Leers niet echt ander beleid zal gaan voeren dan datgene wat in het gedoog- en regeerakkoord staat. De tijd zal het leren en dan spreken we elkaar weer.

  • Hucacim Hamsini, do 14 oktober 2010 13:17 in reactie op Hucacim Hamsini Reageer op Hucacim

    Hucacim

    Sorry.
    Een klein storend en een groot storend foutje in mijn tekst hierboven.

    ipv sluit = stuit
    ipv Denemarken geen lid van Europa --> natuurlijk wel lid van Europa

  • Sylvia Stuurman, do 14 oktober 2010 09:50 in reactie op Hucacim Hamsini Reageer op Sylvia

    Sylvia

    [Blijkbaar heb ik een paar uur geleden voor Piet Snot zitten melden dat er bijna geen verschil is tussen het concept regeerakkoord en het concept gedoogakkoord vwb integratie en immigratie]

    Beste Bert,
    Het gedoogakkoord is het gedeelte van het regeerakkoord waarmee Wilders zich akkoord heeft verklaard.
    Heb je dat niet begrepen, tijdens de formatie?

  • Jac Schmidt, wo 13 oktober 2010 21:12 in reactie op YggY ... Reageer op Jac

    Jac

    YggY, hier valt niets te lachen.
    Dit is wederom een staaltje van onvermogen en van gebrek aan normen en waarden van de gevestigde politiek.
    Je gevoel voor eigenwaarde moet toch wel heel laag zijn als je als aankomend minister op sollicitatiegesprek gaat bij Wilders.
    Dit zeg natuurlijk niets over de persoon Wilders of zijn gedachtengoed maar alles over het karakter van de betreffende politici.
    De b.v. Nederland wordt geleid door hare majesteit, de uitvoerende taken worden uitgevoerd door een kabinet dat na selectie en goedkeuring door personeelchef Wilders aan het werk mag.

  • YggY ..., wo 13 oktober 2010 21:55 in reactie op Jac Schmidt Reageer op YggY

    YggY

    YggY, hier valt niets te lachen.
    ============================
    Nou ik denk toch van wel.

    Dit is weer een bekend psychologisch spelletje van Wilders maar ik denk dat Leers qua slimheid Wilders minimaal twee keer de baas is.

    Wat wel interessant is, in een ander topic wordt een face-code uitgevoerd waarbij door een expert het gezicht van Wilders vertaald wordt bij voorbaat als hoogst onbetrouwbaar en die wetenschap hebben Leers en al die andere bewindslieden ook.

    De komende regering moet rekening houden met de volstrekte onbetrouwbaarheid van Wilders.

  • Theo Joubert, do 14 oktober 2010 00:11 in reactie op YggY ... Reageer op Theo

    Theo

    --- in een ander topic wordt een face-code uitgevoerd waarbij door een expert het gezicht van Wilders vertaald wordt bij voorbaat als hoogst onbetrouwbaar ---

    kwestie van je eigen vooroordelen van een exact ogende onderbouwing voorzien...

  • Censuur Joop, do 14 oktober 2010 11:21 in reactie op Theo Joubert Reageer op Censuur

    Censuur

    Citaat: "kwestie van je eigen vooroordelen van een exact ogende onderbouwing voorzien... "

    Nee, nee, het is een kwestie van niet willen zien wat je zo duidelijk zichtbaar ziet.

  • - bromberen -, wo 13 oktober 2010 20:00 Reageer op -

    -

    Het is Wilders die zijn kiezers niet in de steek laat. Zelfs Leers moest met zijn geloofsbrieven bij de PVVer te biecht.

    Maar een doel geldt, het regeer en gedoogakkoord uitvoeren. Daarmee bediend de PVV haar kiezers en laat zien dat het niet om demacht gaat maar om de invloed.
    Deze PVv wordt nog een hele grote partij in dit land en krijgt nu ook in brede kring die aandacht die een partij met 1,5 miljoen kiezers die het verdiend.

    Met dit verschil dat andere partijen, tandenknarsend moeten toekijken hoe de "regeerbuit" wordt verdeeld.

    De Pvda had in eerste instantie verstandig moeten zijn en de brede coalitie met de VVD en CDA direct in de stijgers moeten zetten.

    Helaas besliste Cohen anders en maakt reclame voor een gedoogkabinet over rechts.

    Nu zjn de druiven voor de linkse partijen extra zuur, nu het kabinet in successie wordt geinstalleerd.

    Nu kan de PVV haar groeipad voortzetten en we moeten er niet vreemd van opkijken als het volgend kabinet de Naam Van Wilders draagt.

  • Rouane Rabbit, wo 13 oktober 2010 20:37 in reactie op - bromberen - Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Nu kan de PVV haar groeipad voortzetten en we moeten er niet vreemd van opkijken als het volgend kabinet de Naam Van Wilders draagt. ]---

    Waarom denk je dat?

    Ik hoor dat vaak PVV-aanhang zeggen, maar nog niet een keer horen onderbouwen. Volgens mij kan het net zo goed zijn dat de aanhang inzakt.

    We zullen zien. Ik ga, integenstelling tot jou, geen voorspelling doen over een verkiezing ergens op een onbepaalde datum in de toekomst

  • - bromberen -, do 14 oktober 2010 00:31 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op -

    -

    Het is niet zo moeilijk, de PVV groeit ook op dit moment en is in de polls de grootste partij in dit land,

    Zie Europa, Zwitserland, Zweden, Belgie, Denemarken, opkomend in Duitsland, Frankrijk overal komen deze partijen als paddestoelen uit de grond.

    Ook is Wilders een gewiekst en knap politicus die vele lijsttrekkers overschaduwt , betere debating, betere richtinggevoel wat de mensen willen of anders gezegd wat hun bezighoud.

    Het is duidelijk dat vooral de linkse partijen hier geen antwoord op hebben en derhalve het moeilijk zullen krijgen.

    Ook hebben de linkse partijen een politiek gevoerd die niet door de mensen werd begrepen, daar mee weg konden komen omdat er geen alternatief was.

    Dit alternatief is er nu in de vorm van de PVV en de linkse partijen raken hierdoor in de lappenmand. De mensen willen verandering, die Globalisering, Vereuropesering, immigratie aan banden legt of om zin minst duidelijk onder woorden weet te brengen,

    Linkse partijen moeten het "onder woorden" brengen van deze fenomenen vooral als polpulisme af doen, maar niet serieus nemen.

    Nog mee aanvoeren waarom het volgend kabinet de naam Wilders zal dragen??

  • Rouane Rabbit, do 14 oktober 2010 02:26 in reactie op - bromberen - Reageer op Rouane

    Rouane

    Er is natuurlijk een hoop tegenin te brengen.

    ---[Het is niet zo moeilijk, de PVV groeit ook op dit moment en is in de polls de grootste partij in dit land,]---

    De PVV groeit al een kleine maand niet meer, ze zijn zelfs aan het dalen, ze zijn ook niet meer de grootste, maar even groot als de VVD

    ----[Zie Europa, Zwitserland, Zweden, Belgie, Denemarken, opkomend in Duitsland, Frankrijk overal komen deze partijen als paddestoelen uit de grond.]----

    In sommige landen, Belgie en Frankrijk zijn de extreem rechtse partijen op z'n retour.
    De n-va in België is net zo als iedere Europese partij anti-kansloze immigratie, maar profileert zich daar niet op. Die discussie hadden we enkele dagen geleden
    http://www.joop.nl/politiek/detail/artikel/gaat_nederland_italie_en_vlaanderen_achterna/

    In Denemarken slinkt de aanhang van de gedoogcoalitie de derde keer al op rij. Sinds 2007 hebben nog maar 0,5% meerderheid, ondanks gedoogsteun. Vooral de liberalen hebben zwaar geleden onder de gedoogsteun, 6 zetels ingeleverd.
    De aanhang van de Dansk Folkeparti sinds 2005 nagenoeg stabiel (0,6% gegroeid). Links daarentegen in Denemarken, de socialistische partij is 12 zetels gegroeid.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Politics_of_Denmark#Elections

    In Duitsland ben ik niet op de hoogte van een PVV-achtige partij. De voorzitter van de CSU (6,5% electoraat, heeft wat doms geroepen)

    ---[Ook is Wilders een gewiekst en knap politicus die vele lijsttrekkers overschaduwt , betere debating, betere richtinggevoel wat de mensen willen of anders gezegd wat hun bezighoud.]---

    Wilders mijdt het debat, ook in de Tweede Kamer, hij is een slechte debater. Hij is een goed retoricus, zolang hij zich kan voorbereiden.
    Hij kan niet improviseren. Dat is zijn achilleshiel. Hij lijdt daarom aan controledwang, kan niet delegeren, vertrouwt niemand,
    Hij heeft een te diverse aanhang, van links tot rechts, overal schuilen conflicten, bijvoorbeeld, hoe zijn sponsors over homo's denken, dat wil Wilders niet dat wij dat weten, maar verstoppen is moeilijk.

    ---[Het is duidelijk dat vooral de linkse partijen hier geen antwoord op hebben en derhalve het moeilijk zullen krijgen.]---

    Dat is op dit moment zo, maar durf jij erop te speculeren dat dat zo blijft? Wilders heeft zijn kiezers uit het linkse blok in de steek gelaten. Hij speelt hoog spel, het kan zomaar uitkomen, dat zal ook gebeuren.

    ---[Ook hebben de linkse partijen een politiek gevoerd die niet door de mensen werd begrepen, daar mee weg konden komen omdat er geen alternatief was.]---

    Eigenlijk is in Nederland voor meer dan 60% van de tijd centrum rechts in de regering.
    Die voeren de politiek. Ook komende jaren. Wilders zal zich moeten afzetten, zijn tactiek is oppositie, zijn aanhang wil geen instemmend meel in de mond. Je ziet het nu al, hij daalt in de peilingen omdat hij zijn grote mond houdt. Zijn aanhang wil een branieschopper, en dat kan niet als je de regering wil steunen. Macht is zijn streven, maar ook zijn ondergang.

    ---[Dit alternatief is er nu in de vorm van de PVV en de linkse partijen raken hierdoor in de lappenmand. De mensen willen verandering, die ]---

    De dingen die de mensen willen gebeuren niet. Het is niet zo dat kleine landen dit soort grote bewegingen kunnen ombuigen.
    Globalisering gaat gewoon door, China, India, Korea worden machtiger, Europa, EU gaat gewoon door om een front te kunnen zijn in de geglobaliseerde wereld.
    De Islam is een Nederlandse godsdienst met 7% aanhang,
    Wilders zal de islam niet uit Nederland kunnen verdrijven, iedereen die daar op gokt gokt op het onmogelijke.

    Het is een kwestie van tijd om dit aan de mensen uitleggen, en ze duidelijk maken dat iedereen die zegt dat dit niet doorgaat sprookjes verkondigd. Het zal de oppositie lukken om dit duidelijk te maken.

    "Links" krijgt hier steun van het CDA en de VVD, want ook deze partijen weten dat Europa en globalisering niet te stoppen is, en dat godsdienstvrijheid een voorwaarde is om een vreedzame samenleving te hebben.

    Wat Wilders wil is segregatie, mensen zullen ervaren wat dat betekent, ze kennen Bosnië. Dat wil niemand.
    Die 20% electoraat zal Wilders houden, misschien zelfs 25%, maar de overige 75% is te slim voor dit soort onzin.

    ---[Linkse partijen moeten het "onder woorden" brengen van deze fenomenen vooral als polpulisme af doen, maar niet serieus nemen.]---

    Het is gewoon populisme, de Islam de schuld geven, links de schuld geven, steeds op anderen wijzen, de wereld in korte zinnetjes willen verklaren. Cliché denken is ook populistisch.

    ---[Nog mee aanvoeren waarom het volgend kabinet de naam Wilders zal dragen?? ]---

    Ga gerust je gang, mij heb je niet overtuigd, eigenlijk integendeel, je hebt me duidelijk gemaakt dat Wilders in zijn nadagen zit.

    Bedankt hiervoor.

  • Teun de Beuker, do 14 oktober 2010 01:51 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Teun

    Teun

    Nou ik zak niet in hoor en met mij tientallen vrienden en familieleden van mij.
    Het aantal Wilders sympathisanten om mij heen wordt eerder groter!
    Wat is er nu zo raar aan?
    De PVV is gewoon de 3de partij en Wilders legt Leers nog eens haarfijn uit dat wat in het gedoogakkoord en uiteraard ook in het regeringsakkoord hij moet uitvoeren.
    Heeft (hard)Leers ook voor getekend anders kan hij geen minister worden.
    Niets mis mee!

  • Rouane Rabbit, do 14 oktober 2010 08:12 in reactie op Teun de Beuker Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Wat is er nu zo raar aan?]---

    Ik ken jouw familie en vrienden niet, en jou een klein beetje, dat jij en zij op Wilders stemmen vind ik niet raar.
    Ook voor de rest heb ik geen moeite met je reactie.

  • LEO CUYPERS, wo 13 oktober 2010 21:18 in reactie op - bromberen - Reageer op LEO

    LEO

    Wilders heeft liever een kabinet dat zijn stempel draagt
    dan een kabinet dat zijn naam draagt.
    Verantwoording afleggen is geen hobby van" schaduw premier"Geert

  • kees van eck, wo 13 oktober 2010 22:15 in reactie op - bromberen - Reageer op kees

    kees

    Jaja... dit onderwerp gaat over iets heel anders, maar kennelijk wilt u even gezegd hebben dat de eenmansfractie PVV verder zal groeien. Welk een verhelderend inzicht,,,

  • - bromberen -, do 14 oktober 2010 00:35 in reactie op kees van eck Reageer op -

    -

    Kees,

    een partij van 24 zetels en sterk groeiend, (31 tot 39 zetels in de polls) kun je toch echt geen eenmansfractie meer noemen.

    De PVV heeft haar invloed enorm uitgebreid. Dat zal allen maar groter worden.

  • Rouane Rabbit, do 14 oktober 2010 11:17 in reactie op - bromberen - Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[(31 tot 39 zetels in de polls)]---

    Die 39 zetels heb ik nergens gezien. Je hebt vast een linkje.

  • , do 14 oktober 2010 08:08 in reactie op - bromberen - Reageer op

    *Het is wilders die zijn kiezers niet in de steek laat.*
    Voorlopig heeft wilders nog op geen enkel front ook maar iets binnengehaald, integendeel.Dus ik ben oprecht benieuwd waarom zijn kiezers zich niet in de steek gelaten zouden moeten voelen.

  • Louis Hengeveldt, do 14 oktober 2010 10:36 in reactie op Reageer op Louis

    Louis

    Op geen enkel front iets binnengehaald?
    Het ontslagrecht wordt niet aangetast en de WW wordt niet verkort!

    Wat je maar niks noemt, notabene in het meest rechtse kabinet ooit (volgens sommigen).

    Let maar eens op: dit is geen rechts kabinet, het is een centrumkabinet.

  • - bromberen -, do 14 oktober 2010 11:07 in reactie op Reageer op -

    -

    Dat blijkt uit de groei van de PVV en dat is daaraan af te lezen.

    De PVV heeft in korte tijd haar aanhang meer als verdrievoudigd.

    Daarruit blijkt dat de keizer zich goed voelt bij het gedachtengoed van de PVV.

    De kiezer voelt zich niet in de steek gelaten.

  • , do 14 oktober 2010 11:39 in reactie op - bromberen - Reageer op

    De kiezer voelt nog niks, misschien.Maar dat komt nog wel.

  • - bromberen -, do 14 oktober 2010 12:21 in reactie op Reageer op -

    -

    red cat,

    dat blijkt uit de groei van de PVV, begonnen als eenmansfractie toen negen zetels, nu 24 zetels en in de polls 31 tot 39.

    Daaruit bljkt een groei die in korte tijd 3x (!)bedraagt.

    De kiezer schijnt uitermate tevreden te zijn.

    De PVV heeft zijn kiezers goed kunnen bedienen in formatie van dit kabinet.

  • Rouane Rabbit, do 14 oktober 2010 12:44 in reactie op - bromberen - Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[De kiezer schijnt uitermate tevreden te zijn.]---

    Waarover dan?

  • Rouane Rabbit, do 14 oktober 2010 12:45 in reactie op - bromberen - Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[nu 24 zetels en in de polls 31 tot 39.]---

    Heb je even een linkje naar die poll van 39 zetels? Ik heb daar nooit van gehoord, en ik volg de polls toch wel enigszins.

  • Theo Joubert, wo 13 oktober 2010 19:57 Reageer op Theo

    Theo

    Het lijkt me niet meer dan normaal dat het moet klikken tussen die mensen.

    En ik verwacht ook dat dat goed loopt. Leers houdt ook wel van aanpakken.

  • Piet de Geus, wo 13 oktober 2010 20:33 in reactie op Theo Joubert Reageer op Piet

    Piet

    "Het lijkt me niet meer dan normaal dat het moet klikken tussen die mensen"

    Als dat al zo is (wat van weinig professionaliteit getuigt) dan beperkt dat zich tot de leden van het kabinet. Het ontgaat mij volstrekt wat een kantlijnschreeuwer daarmee te maken heeft.

  • Rouane Rabbit, wo 13 oktober 2010 20:33 in reactie op Theo Joubert Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Het lijkt me niet meer dan normaal dat het moet klikken tussen die mensen]---

    Waarom? Wilders zit toch niet in het kabinet?

  • Censuur Joop, do 14 oktober 2010 10:09 in reactie op Theo Joubert Reageer op Censuur

    Censuur

    Citaat: "Het lijkt me niet meer dan normaal dat het moet klikken tussen die mensen."

    Waarom? Regeert meneer mee dan? Neemt hij een deel van de zware verantwoordelijkheid van een land regeren op zijn schouders? Levert meneer zelfs mensen? Meneer staat aan de kant minzaam en kwaadaardig te grijnslachen en boos te zijn. Meneer staat veilig aan de zijlijn iedereen in de gaten te houden, behalve zijn eigen mensen die in zijn ogen de enige juiste mensen zijn om te zeggen wat ze willen te doen wat ze denken. En dat denken laat nog wel eens flink te wensen over. Om over dat zeggen maar niet te spreken.

    Nee, mij ontgaat ten ene male waarom het CDA en de VVD zich zo laten vernederen door Wilders. En Leers valt mij zo tegen. Op het CDA-congres stond hij ten overstaan van heel kijkend Nederland al te solliciteren naar een baantje. Hij wil zo graag meeregeren dat hij helemaal vergeet dat hij eens gezegd heeft dat men Wilders niet te serieus moet nemen.

    En zo'n man laat zich kleineren door op zijn knieën langs Wilders te schuifelen, zijn hoofd te buigen en de zegen af te smeken.

  • Rouane Rabbit, wo 13 oktober 2010 19:56 Reageer op Rouane

    Rouane

    Prachtige foto

    ( http://www.joop.nl/uploads/pics/leers-wilders_850.jpg )

  • Henk Jansen, wo 13 oktober 2010 19:47 Reageer op Henk

    Henk

    Mooi zo, hoe meer Wilders een vinger in de pap heeft hoe beter. Aan slappe hap heeft dit land namelijk niets meer. Ik hoop dat Leers niet bang is om fikse maatregelen te nemen en ze strict uit te voeren.

  • Sylvia Stuurman, wo 13 oktober 2010 20:06 in reactie op Henk Jansen Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Die slappe hap van 1 miljard extra aan ouderen beloven, die dan blijkt te verdampen in minder dan de voorgaande kabinetten aan ouderen uitgaven?

    Die slappe hap van minder immigratie beloven terwijl er al niet eens meer een immigratiesaldo is, en het aandeel immigratie daarin helemaal niet kan worden teruggebracht tenzij Nederland opeens de machtigste in de EU wordt?

    Ik ben benieuwd wat Wilders daar aan gaat doen, aan die slappe hap ;-)

  • Steven de Rover, do 14 oktober 2010 08:44 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Steven

    Steven

    Migratiesaldo van nul? Weer een sprookje van links.

    Dit meldt het CBS op 10 februari 2010:

    "Tegenover een dalende emigratie stond een stijgende immigratie: er vestigden zich 147 duizend personen in Nederland, bijna 4 duizend meer dan in 2008. De stijging deed zich vooral voor uit landen waar veel asielmigranten vandaan komen. Onder invloed van de economische crisis begon de arbeidsmigratie uit de EU en landen zoals Japan en de VS in de loop van 2009 te dalen."

  • Ernst Anepool, do 14 oktober 2010 13:06 in reactie op Steven de Rover Reageer op Ernst

    Ernst

    Migranten Stromingen...

    Moet je er wel bij vertellen *waar* die mensen die binnenkwamen *vandaan* kwamen, want dat is nogal een essentieel Gegeven...

    Hier gewoon de gegevens van het CBS per kwartaal, met de door Wilders telkens weer naar voren geschoven "massa" immigratie uit "moslimlanden"

    Waar bij nog aan te tekenen valt dat de PVV-getuigen ons er al meerdere malen op gewezen hebben dat Turkije volgens hen *geen* moslim land is, heb ik het er toch maar bijgezet...

    http://tinyurl.com/Migratie-stromen

    Grappig hè, als je inplaats van naar de ruwe totalen, even uitsplitst naar herkomst, want dan blijkt heel duidelijk dat de Sprookjes van Wilders echt uit een kapotgezogen duim komen.

    Immers er komen uit Duitsland, meer dan twee keer zoveel dan uit Marokko, en zelfs meer dan uit Turkije.

    Er komen zelfs meer burgers uit de USA binnen dan uit Marokko, dus waar is nou die Tsunami van Mokro's waar Wilders van Walgt?

    Vergelijken we het met de hoeveelheid Polen die ons land binnenstromen, is het beeld nog schever, er komen bijna 6x zoveel Polen ons land binnen dan Marokkanen.

    Als er al sprake zou zijn van een Tsunami van Gelovigen, dan is het een Tsunami van Katholieken, die als je de media mag gelovigen veel gevaarlijker zijn voor onze kinderen dan welke Islamiet dan ook...

    Katholieken zijn historisch gezien ook een veel grotere bedreiging voor de Joods/christelijke achterban waar wilders op leunt, denk bijvoorbeeld aan het Vermoorden van bijna de gehele mannelijke bevolking van Jerusalem tijdens de eerste Kruistocht...

  • Frank Versteeg, wo 13 oktober 2010 20:07 in reactie op Henk Jansen Reageer op Frank

    Frank

    Die fikse maatregelen heeft hij niet, het blijft bij mediageil schreeuwen... Alles wat in het regeerakkoord staat moet nog langs europa.

    En bent u toevallig van de GW-fanclub? Een beetje kritisch over Greetje mag wel hoor op deze site...

  • Frits Fransen, wo 13 oktober 2010 20:12 in reactie op Henk Jansen Reageer op Frits

    Frits

    Ja beste vriend, maar waarom is jouw held dan zo laf om geen verantwoordelijkheid te willen nemen?

  • Rouane Rabbit, wo 13 oktober 2010 20:33 in reactie op Henk Jansen Reageer op Rouane

    Rouane

    Leers is niet bang, dat is niet zijn aard

  • El Che, wo 13 oktober 2010 20:36 in reactie op Henk Jansen Reageer op El

    El

    Ja meneer Jansen, befehl ist befehl.

  • Censuur Joop, wo 13 oktober 2010 23:57 in reactie op Henk Jansen Reageer op Censuur

    Censuur

    Citaat: "Aan slappe hap heeft dit land namelijk niets meer. "

    Tot nu toe is de slapste hap Wilders gebleken die een uur na de verkiezingen al zijn eerste elementaire verkiezingsbelofte brak en daarna alles heeft ingeleverd wat er maar in te leveren viel. Wat hij over hield was een tamelijk onuitvoerbaar en loos hoofdstuk over immigratie. Maar dat is blijkbaar genoeg voor zijn aanhang, die werkelijk volkomen van de werkelijkheid los is.

  • Hucacim Hamsini, wo 13 oktober 2010 19:44 Reageer op Hucacim

    Hucacim

    In deze kwestie is het leerzaam om zowel het concept regeerakkoord als het concept gedoogakkoord te lezen. En dan vooral in te zoomen op de onderdelen immigratie en integratie. Dan kom je tot de ontdekking dat het vrijwel dezelfde teksten zijn. Kortom CDA en VVD staan helemaal niet zo ver van de PVV in deze. Bovendien staat in het concept regeerakkoord dat de fracties van CDA en VVD zullen instemmen met het gedoogakkoord. Dat weet Leers ook. En daarom zal hij de komende tijd mee gaan werken aan discriminerende nieuwe wetten ten aanzien van immigratie en integratie. Een schande voor een zich christelijk noemende partij. In het verleden hebben asielzoekers al een treffende benaming gegeven aan het CDA: Christus Deed het Anders.

  • Ernst Anepool, do 14 oktober 2010 13:20 in reactie op Hucacim Hamsini Reageer op Ernst

    Ernst

    Helaas stapt u over een elementair gegeven heen, het Gedoogaccoord heeft geen uitvoerende machtswaarde, dat is slechts een overeenkomst, zeg maar heren akkoord.

    Daar had bij wijze van spreke in kunnen staan dat Wilders de lucht bruin wil kleuren...


    De Regering heeft slechts zorg te dragen uitvoering te geven "voor zover mogelijk" aan het Regeer-akkoord, dat zijn immers de *doelstellingen* voor deze regeerperiode.

    Het gedoog-akkoord is wat dat betreft feitelijk van nul en generlei waarde, is meer een nogal loos, voos en broos boterbriefje.

  • Amarinde Bovendorp, wo 13 oktober 2010 19:32 Reageer op Amarinde

    Amarinde

    Dit kan zeer verstrekkende gevolgen hebben nu Nederland beseft wat Verhagen en Rutte werkelijk bezield.

    Als er meer publieke opinie komt zullen de 2 machtsgeile smurfen eieren voor hun geld moeten kiezen en dat houdt wel in dat ze Wilders buiten spel zetten.

    Het zal de rest van de kamer een worst zijn wie er regeert als er maar beleid komt waar iedereen zich in kan vinden.

    Wilders buitenspel is simpel.
    Pas de voorstellen aan zodat de kamer kan instemmen en dit Bruin transformeert naar iets humaan en Nederlands.
    Er is over Links altijd veel meer steun te vinden dan over rechts.

    We zullen het gaan beleven.
    We zullen gaan zien of Rutten en Verhagen voor of tegen Nederland zijn.

    Ik schat op voor waarmee ze Wilders eruit knikkeren.

    :)

  • Sjouke Boonstra, wo 13 oktober 2010 19:28 Reageer op Sjouke

    Sjouke

    Yep, CDA en VVD als marionetten aan de touwtjes van de Grote Gele Idioot. Told you so.

  • Frits Fransen, wo 13 oktober 2010 19:06 Reageer op Frits

    Frits

    Dit geeft dus die fundamentele weeffout aan: de macht berust bij een persoon die geen verantwoording behoeft af te leggen. Of dat niet wil of durft.

    Het is natuurlijk erg bizar dat een kandidaat-minister - wat je verder van hem vindt, maar geen grote idioot - eerst moet anti-chambreren (als het ware) bij een of andere partij-leider die claimt met (slechts) anderhalf miljoen stemmers achter zich de boel te kunnen bestieren.
    Zoiets valt in een moderne democratie niet uit te leggen, toch?

    Het hoge woord moet er dan maar uit.

    Wie denkt Wilders nou helemaal wie hij is?

    Het moet niet gekker worden in dit land! Wel een grote mond. Kandidaat-ministers de maat nemen. Volk van Nederland: pik deze onzin niet! Weg met die charlatan!

    En ik wacht de reguurders en fans van Blonde Baas wel af!

    Het stinkt in Nederland.

  • Varroa Destructor, wo 13 oktober 2010 19:38 in reactie op Frits Fransen Reageer op Varroa

    Varroa

    Vervelend is alleen dat de meerderheid zich hierbij neergelegd heeft. Ik kan me alleen beledigd voelen.

  • Ruud Wiemer, wo 13 oktober 2010 19:03 Reageer op Ruud

    Ruud

    [..Leers die het anti-immigratiebeleid gaat uitvoeren deed in het verleden rake uitspraken aan het adres van Wilders..]

    Ik had wel een bepaalde sympathie voor Leers. Hij was niet zo volgzaam als de rest van de CDA'ers soms een beetje tegendraads. Maar ja als ik dit artikel lees dan blijkt het toch ook een ras-echte CDA'er te zijn. Voor een baantje laat ook hij zijn principes vallen.
    Dit noemen we een grote draaikont.

  • - bromberen -, wo 13 oktober 2010 20:08 in reactie op Ruud Wiemer Reageer op -

    -

    Het is de meerderheid die regeert, Over links was dit ook niet mogelijk geweest. Geen kiezers genoeg over gehouden om met elkaar een kabinet in elkaar te zetten.

    Over rechts ging wel en dat was volgens velen, inclusief Cohen de eerste wens van de kiezer.

    Het is natuurlijk zuur, zie de reacties dat er mensen zijn die een andere kabinet gewild hadden.

    Maar Wilders haalt er voor zijn kiezers het maximale er uit. Dit in tegenstelling van andere partijen, die er weer naast staan en het nakijken hebben.

    Maar gelet op de sterke van de bemanning van dit kabinet, is niet hetverkeerd, deze move over rechts.

    De Pvda kan zich opnieuw positioneren en de smetten verwijderen dat er "niemand" was ( die er toe deed) die met de Pvda in een kabinet wilde.
    Gewoon het bed weer opschudden en weer betrouwbaarheid gaan uitstralen en vooral begtrouwbaar zijn.

  • Ruud Wiemer, wo 13 oktober 2010 22:02 in reactie op - bromberen - Reageer op Ruud

    Ruud

    [..Het is de meerderheid die regeert..]

    Heb je nu nog steeds niet door dat we een minderheidskabinet krijgen, dat gedoogd wordt door wilders. Want wilders durft geen verantwoordelijkheid te dragen en hij heeft geen capabele mensen om te regeren. CDA en VVD hebben samen 52 zetels dat is toch echt te weinig voor een meerderheids kabinet.

  • Louis Hengeveldt, do 14 oktober 2010 10:38 in reactie op Ruud Wiemer Reageer op Louis

    Louis

    Wat een onzin, het CDA wilde niet met Wilders in de regering.
    Wel even de feiten op een rijtje houden.

  • Ruud Wiemer, do 14 oktober 2010 13:33 in reactie op Louis Hengeveldt Reageer op Ruud

    Ruud

    [..Wat een onzin, het CDA wilde niet met Wilders in de regering..]

    Ik neem aan dat je voor deze stelling een linkje hebt.

  • Censuur Joop, wo 13 oktober 2010 23:53 in reactie op - bromberen - Reageer op Censuur

    Censuur

    Citaat: "Het is de meerderheid die regeert,"

    Voor de zoveelste keer probeert de aanhang van Wilders ons wijs te maken dat een meerderheid Nederland regeert.

    Nog even en die leugen wordt straks door iedereen die niet kan rekenen voor waar aangenomen. Let op! Nu komt er een enorme maar o zo ware en treffende Godwin: En zo krijgt de propagandemachine van De Grote Leugenaar Goebbels toch nog gelijk toen hij stelde dat als je de leugen maar vaak genoeg verteld hij vanzelf de waarheid wordt.

    Dit is een stukje over wat Hitler vond van liegen: - in een verslag opgesteld tijdens de oorlog door de Office of Strategic Services, in de beschrijving van Hitlers psychologisch profiel:

    "Zijn primaire regels waren: nooit toestaan dat het publiek afkoelt; nooit een fout of ongelijk toegeven; nooit toegeven dat er misschien iets goeds huist in uw vijand; nooit ruimte laten voor alternatieven; nooit schuld aanvaarden; concentreer op een vijand tegelijk en verwijt hem alles wat verkeerd gaat, de mensen geloven een grote leugen sneller dan een kleine, en als je die vaak genoeg herhaalt, zullen mensen die vroeg of laat geloven." -

    Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Grote_Leugen

  • Christina de Vries, wo 13 oktober 2010 19:02 Reageer op Christina

    Christina

    Leers kwam bij mij altijd over als consequent persoon, maar kennelijk heeft hij de ruggengraat van en slak.
    Alle principes aan de kant om te kunnen regeren.

  • Pieter Pan, wo 13 oktober 2010 19:14 in reactie op Christina de Vries Reageer op Pieter

    Pieter

    Nee christina, dit is voor een hoger heilig doel wat alleen het cda geopenbaard heeft gekregen.

    kan toch niet anders?

  • Varroa Destructor, wo 13 oktober 2010 19:02 Reageer op Varroa

    Varroa

    En zo werd het kabinet Rutte weer een klein stukje minder van ons allemaal.

  • Eline W, wo 13 oktober 2010 19:01 Reageer op Eline

    Eline

    Wilders zal eisen dat hij zijn mond houd, en hem tot marionet van zijn gedoogakoort proberen te maken. Het is zo dat Wilders liegt, en onuitvoerbare dingen zegt. Een minister moet geen beleid maken gebaseerd op onzin, ik neem aan dat Leers dat beseft.

    Wilders gaat nu een poging doen hem verbieden zelf na te denken. Als dat slaagt is dat een verschrikkelijke uiting van macht van Wilders, en weten we zeker dat dit het kabinet Wilders is, en niet het kabinet Rutte.

  • Zeer Voornaam, wo 13 oktober 2010 19:01 Reageer op Zeer

    Toch wel slim van het CDA om zo'n anti Wilders man op die post te zetten. Gedogen gaat alleen op voorstellen. Ik ben benieuwd of Leers zich aan z'n fatsoen kan houden of een draaikont blijkt.

  • Pieter Pan, wo 13 oktober 2010 18:56 Reageer op Pieter

    Pieter

    Het geheime doel van het CDA moet wel zeer positief en nastrevenswaardig zijn want gerd leers offert zijn trots en onafhankelijkheid hier op...

  • rIkus Peters, wo 13 oktober 2010 18:55 Reageer op rIkus

    rIkus

    ze waren volgens mij heel vriendelijk tegen elkaar

  • Ernst Anepool, wo 13 oktober 2010 18:54 Reageer op Ernst

    Ernst

    Oftewel Wilders loopt al vooraf te intimideren dat ie de stekker eruit trekt als ze niet precies doen wat hij wil, en geeft ze dus feitelijk een gedeeltelijk spreekverbod...


    En dat vor de zelfverklaarde voorvechter van "Free Speech for All"


    Dat uitgerekend Leers zich zo laat knechten, laat Wilders maar naar maastricht afreizen, maar dat durft de angsthaas niet meer...

  • Jef van Leeuwen, wo 13 oktober 2010 19:58 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Jef

    Jef

    Waarom zou Wilders niet meer bij ons in Maastricht durven te komen?Leers was een goede burgemeester,misschien wel de beste,en ik heb er alle vertrouwen in dat hij het als minister ook goed doet.Ik vind het ook niet meer als normaal dat hij met Wilders praat.Wat zou hier verkeerd aan zijn? Praten kan nooit kwaad,daar kan Pechthold en consorten nog iets van leren.

  • *** *, wo 13 oktober 2010 20:43 in reactie op Ernst Anepool Reageer op ***

    ***

    Volgens mij voelt Wilders zich van alle plekken in NL zich het veiligst in Brabant & Limburg. Aangezien het merendeel van zijn stemmen daar terug te vinden zijn.
    En natuurlijk heeft hij ook wat te zeggen in het kabinet. Da's toch niet vreemd? Anders hebben ze geen meerderheid, net zo goed dat als het CDA niet meer mee wilt doen VVD en PVV geen meerderheid hebben. Of als VVD niet meer meedoet, de PVV en CDA geen meerderheid hebben, enz, enz. Mijn punt is dat deze 3 partijen op de één of andere manier het land gaan besturen en je hebt het er maar mee te doen. Dacht je dat alleen Wilders moet keuren? Als de VVD echt niet wil dat Gerdje minister wordt dan laten ze dat ook wel horen hoor.

  • Louis Hengeveldt, do 14 oktober 2010 10:40 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Louis

    Louis

    Je kan veel zeggen van Geert Wilders, maar een angsthaas is het allerminst.
    Beetje een ongefundeerde aantijging.

  • Censuur Joop, do 14 oktober 2010 11:34 in reactie op Louis Hengeveldt Reageer op Censuur

    Censuur

    Citaat: "Je kan veel zeggen van Geert Wilders, maar een angsthaas is het allerminst.
    Beetje een ongefundeerde aantijging. "

    Dat wil ik graag even omdraaien.

    Een beetje ongefundeerd wegkijken wat jij doet. Als Wilders geen angsthaas was zou hij nou mee regeren! Maar de politieke lef om een land te regeren en verantwoordelijkheid voor zijn daden te nemen, heeft hij niet en hij durft zich ook die lef niet aan te meten.

    En mocht je het over zijn bewaking hebben... ik wil een jaarnota van de kosten die gemaakt zijn en een verantwoording van die kosten! En ik wil een duidelijk en volwaardig overzicht van de vorm van bedreigingen en degene die hem bedreigen. Dan pas kan ik mijn mening vormen of bewaking nodig is en of het in verhouding is. En of hij een angsthaas is.

  • Ernst Anepool, do 14 oktober 2010 14:03 in reactie op Louis Hengeveldt Reageer op Ernst

    Ernst

    Sorry maar Wilders heeft een vele keren uitnodigingen om hier te komen Debatteren met allerhande kul-smoezen afgeslagen, daar kun je toch maar 1 conclusie uit trekken, hij durft gewoon niet naar Maastricht te komen, waar ie bang voor is weet ik niet, dat moet je hem maar vragen...

    Echter de ervaring leert dat hij zulke vragen nooit beantwoord, sterker nog zelfs in de Kamer beantwoord hij veel vragen niet eens.


    EN als ie niet bang is, waarom durft ie het dan niet aan om *echt* mee te regeren, waarom heeft ie geen enkele Ministerspost, zelfs nog niet eens een Staatssecretaris durven leveren?


    Voor mij is alleen al dat laatste feit, dat hij niet in een regering wil zitten, en zo medeverantwoordelijkheid dragen genoeg bewijs van 's mans moed...

  • Mostafa Mouktafi, wo 13 oktober 2010 18:53 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Hé hé, het kabinet is gevallen in de gedahcten, nu lettelijk nog.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel