07 februari 10 11:21 Reageer (39) Politiek RSS

Fractievoorzitters in debat op Radio 1

Landelijke thema's domineren ... kamermeerderheid voor trainingsmissie in Afghanistan ... onenigheid over bezuinigingen

Om 12 uur vandaag gingen de fractievoorzitters in de Tweede Kamer met elkaar in debat op Radio 1.

Aan het debat deden mee: Pieter van Geel (CDA), Mariëtte Hamer (PvdA), Mark Rutte (VVD), Agnes Kant (SP), Femke Halsema (GroenLinks), Alexander Pechtold (D66) en Rita Verdonk (TON). CU, SGP, PVV en Partij voor de Dieren ontbraken. De eerste twee vanwege de zondagsrust, de laatste twee omdat de opzet hen niet beviel.


Update na het debat: 

Het debat dat werd gehouden naar aanleiding van de komende gemeenteraadsverkiezingen, ging vooral over landelijke thema's als bezuinigingen en Uruzgan. Of zoals Nils van Arnhem het op twitter zei:

Gemeente Uruzgan. Dat is toch bij Duivekerk-zuid en Noordenweide?

De verschillende partijen gebruikten het debat om zich af te zetten tegen wat zij als hun grootste concurrenten zien. Kaj Leers op twitter:

Conclusie: PvdA en VVD joegen op Pechtold, VVD joeg ook op CDA. Verdonk joeg op PVV-kiezer, SP joeg op PvdA.

Een aantal punten uit het debat:


Mariëtte Hamer sloot een opleidingsmissie in Afghanistan na het aflopen van de huidige missie niet uit. Ook Pieter van Geel was die mening toegedaan. Met GroenLinks erbij is daar nu een kamermeerderheid voor.

Femke Halsema zei dat het tegengaan van schooluitval prioriteit nummer 1 moet zijn in de strijd tegen criminaliteit.

Ze vond ook dat de regering zelf georganiseerde misdaad creëerde door softdrugs niet te legaliseren.

Mariette Hamer vond dat het kabinet niet te snel moet stoppen met het stimuleren van de economie. Ze gaf aan dat de overheidsfinanciën over 10 a 15 jaar weer op orde moeten zijn. Pieter van Geel vond dat wat lang; hij dacht aan twee kabinetsperiodes. Mark Rutte wil dat er al veel eerder bezuinigd gaat worden.

Agnes Kant beschuldigde het kabinet ervan de crisis via de de gemeenten op de burger af te wentelen. Hamer reageerde daarop dat ze ook vond dat gemeenten niet mochten bezuinigen op zaken als armoedebestrijding en scholen, maar dat dat op andere punten wel kon.

Rita Verdonk wil dat gemeenten stoppen met geldverslindende projecten als de bouw van gemeentehuizen en bibliotheken.



 

 

 

 

Laatste Reacties (39) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • , ma 08 februari 2010 09:17 Reageer op

    Soms vraag ik me af of tante Hamer wel helemaal spoort. Elke keer weer sta ik paf over het gemak waarmee zij de waarheid naar haar hand zet. Die liegt makkelijker dan dat een ander de waarheid spreekt.

  • James Sinclair, ma 08 februari 2010 01:53 Reageer op James

    James

    Heb naar goed gebruik iedere pvda, sp en cda flyer die ik in mijn handen gedrukt kreeg dit weekend de prullenmand ingegooid.

  • Mary de France, zo 07 februari 2010 23:13 Reageer op Mary

    Mary

    Deze mensen doen allemáál niet mee in mijn gemeente. Ik snap echt niet wat die landelijke thema's met deze verkiezingen te maken hebben. Ik wil gewoon weten wat ze hier doen!

  • Jonathan Leguat, zo 07 februari 2010 21:25 Reageer op Jonathan

    Jonathan

    De grote verliezers waren (op inhoudelijke gronden want verbaal viel ze me ditmaal niet tegen) Hamer (we gaan gewoon door met de oorlog maar noemen het anders) en een ontzettende tegenvallende Pechtold.
    Wanneer die dwaas uit Venlo niet meedoet is Pechtold ook geen schim meer en valt zijn gebakken lucht nog meer op.

    Ook de van Geel was weer tranen-trekkend.

    Persoonlijk vond ik Rutten, Kant en de voor de rest inhoudsloze Verdonk de winnaar.

    Onbegrijpelijk dat mensen weglopen van de SP naar de onmetelijke leegheid van de D'66.
    Zonder Wilders is Pechtold helemaal niks.

    Was het niet Pechtold die zei dat ambulancebroeders en brandweermannen niet beschermd mochten worden omdat dat agressie zou uitlokken.
    Die jongen is het spoor totaal bijster.

  • Jager Verzamelaar, zo 07 februari 2010 18:55 Reageer op Jager

    Jager

    "Mariëtte Hamer sloot een opleidingsmissie in Afghanistan na het aflopen van de huidige missie niet uit. Ook Pieter van Geel was die mening toegedaan. Met GroenLinks erbij is daar nu een kamermeerderheid voor."

    Nederlandse buitenlandse misdaden gaan door met de steun van de zelfbenoemde linkse mensen van GL ... hoezo links????
    Vietnam werd nog niet eens gesteund door Nederland!

    "

    Femke Halsema zei dat het tegengaan van schooluitval prioriteit nummer 1 moet zijn in de strijd tegen criminaliteit."

    Femke Halsema is het domme gansje van de Nederlandse politiek.
    Doet precies hetzelfde als alle rechtse partijen. Wil meer repressie opleggen aan kinderen die nog niet eens mogen stemmen en laat ze vrolijk in leerfabrieken zitten die de oorzaak zijn van de dehumanisering van het kind waardoor het geen zelfrespect laat staan respect voor een ander kan ontwikkelen.


    "Ze vond ook dat de regering zelf georganiseerde misdaad creëerde door softdrugs niet te legaliseren."

    Daar kan ik het mee eens zijn.


    "Mariette Hamer vond dat het kabinet niet te snel moet stoppen met het stimuleren van de economie. Ze gaf aan dat de overheidsfinanciën over 10 a 15 jaar weer op orde moeten zijn. Pieter van Geel vond dat wat lang; hij dacht aan twee kabinetsperiodes. Mark Rutte wil dat er al veel eerder bezuinigd gaat worden."

    Heb ik als kiezer ook niks aan. Het economisch model dat we hanteren deugt voor geen meter en ik kan niet stemmen op een partij die dat wil gaan veranderen.


    "Agnes Kant beschuldigde het kabinet ervan de crisis via de de gemeenten op de burger af te wentelen. Hamer reageerde daarop dat ze ook vond dat gemeenten niet mochten bezuinigen op zaken als armoedebestrijding en scholen, maar dat dat op andere punten wel kon."

    Zie mijn vorige reactie over het economisch model

    "

    Rita Verdonk wil dat gemeenten stoppen met geldverslindende projecten als de bouw van gemeentehuizen en bibliotheken.
    "

    Rita Verdonk wil gewoon niet dat mensen een boek lezen!

  • Ton evertsen, zo 07 februari 2010 19:16 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Ton

    Ton

    je weet toch dat gl een partij is voor mensen die het goed hebben maar zich er schuldig over voelen

    voor de rest was het debat onzin, ik wil lokale discussies, de mensen die hier zaten gaan het niet in mijn gemeente doen

  • Jager Verzamelaar, zo 07 februari 2010 20:05 in reactie op Ton evertsen Reageer op Jager

    Jager

    Nou de mevrouw die een partij heeft identiek aan je voornaam had toch echt wel een lokale visie om tegen bibliotheken te zijn.

    ;-)

  • Ton evertsen, zo 07 februari 2010 22:17 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Ton

    Ton

    die dame doet bij mij niet mee, geloof dat de gl wethouder wel de bieb wil doen verdwijnen. de truc is je te realiseren dat de verkiezingen daar over moet gaan, niet over het falen van "de crisis komt hier niet"bos, niet over"die oorlog is legaal"balkenende, of femke "doe als ik zeg niet als ik doe"halsema

    ik wil kiezen omdat men 250 miljoen in een wrak stopte, ik wil kiezen omdat politici niet hun verantwoordelijkheid nemen, ik wil kiezen omdat blijkbaar pvda deelraadsleden niet meer over straat durven van mijn wijk omdat ze bedreigd worden, niet voor balkenende bos en de rest, 1 pot nat.

  • Jager Verzamelaar, zo 07 februari 2010 22:45 in reactie op Ton evertsen Reageer op Jager

    Jager

    Ik woon in een stad met een links college.
    Groen Links, Pvda en SP
    Deze mensen zijn verantwoordelijk voor het verdwijnen van twee musea, een parkeergarage die nog steeds niet af is omdat de huizen verzakten, een ambitieus project om hier zowaar een tram te laten rijden die het grootste deel van de bevolking helemaal niet wil (en een referendum durven ze niet meer in mijn stad want we hebben ooit een parkeergarage in het centrum tegen gehouden met 81,3% van de stemmen).
    Ik verwacht van de 'rechtse' partijen alleen maar meer van dit soort zaken. Dus ik kan op geen enkele partij stemmen.

    Het zal me dus allemaal een zorg zijn wat die mensen allemaal bespreken. Ze trainen duidelijk alvast voor de landelijke verkiezingen waar ik alweer geen partij heb waar ik op kan stemmen omdat ze ofwel extreem rechts zijn dan wel voor oorlog of een betuttelend rookverbod zijn.

    Leve de Democratie!

  • Winston V., zo 07 februari 2010 23:06 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Winston

    Winston

    Ben het helemaal met je eens... bijna. Ik woon ook in die stad en heb destijds ook tegen gestemd (die parkeergarage). En ik ben net zo teleurgesteld in de politiek als jij, zowel links als rechts als "recht door zee." Waar ik het niet mee eens ben, is dat er geen partij zou zijn om op te stemmen; de SP is echt wel de minste van alle kwaden in mijn ogen...

  • Jager Verzamelaar, zo 07 februari 2010 23:33 in reactie op Winston V. Reageer op Jager

    Jager

    De SP is voor het rookverbod (al is dat later wat afgezwakt).
    Het raakt me persoonlijk nogal erg dat rookverbod maar ik ben wat dergelijke zaken van mening dat de overheid zich met dergelijke zaken niet dient te bemoeien!
    Ten tweede zitten zij in het door mij beschreven college. Deze mensen zijn voor de komst van de tram maar waren niet instaat het volkenkundig museum en het natuurhistorisch museum te behoeden voor sluiting. En bij deze musea ging het niet over enorme bedragen maar om prioriteiten. En mensen die hun prioriteiten liever bij economie dan culturele rijkdom, educatie en dergelijke hebben liggen daar wens ik niet op te stemmen!
    Die tram gaat nergens over. Wij pakken hier de fiets omdat met de bus reizen hier ook geen pretje is sinds men dat geprivatiseerd heeft. Maar geen SP-er die op het idee komt om gewoon het openbaar vervoer weer terug te geven aan de burgers waarvan het oorspronkelijk ook ontstolen is.
    En dat is wat ik bedoel wanneer ik zeg dat er geen Nederlandse partij is de het systeem dat gebaseerd is op eeuwige groei, dat uiteindelijk onherroepelijk zal leiden tot een ramp (dat begrijpt zelfs een kleuter), wenst te veranderen.

  • Irma Noord, ma 08 februari 2010 09:35 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Irma

    Irma

    De SP is anders wel de partij die het minst betuttelend is meneer Veldman. SP-Kamerlid Henk van Gerven: "Iedereen heeft recht op een rookvrije werkplek, maar dat is iets anders dan iedereen dwingen zijn werkplek rookvrij te houden."

    Wat betreft uw oproep om het OV terug te kopen:
    http://www.sp.nl/verkeer/nieuwsberichten/6917/090830-roemer_staat_moet_connexxion_terug_kopen.html
    Het zou geweldig zijn als we alles dat ooit van ons was (energie, netwerken, OV, woningstichtingen, ed.) weer terug konden kopen. Dan ging de regering ook weer ergens over. Nu is het enige antwoord dat ze geven: daar gaan wij niet over.

    Wat betreft Afghanistan. Belofte maakt schuld, we gingen er 2 jaar geleden al weg. Nu, 4 jaar later, echt weggaan!!

  • Jager Verzamelaar, ma 08 februari 2010 16:52 in reactie op Irma Noord Reageer op Jager

    Jager

    Geachte heer/mevrouw Veldman,

    Bedankt voor uw mail aan de SP Tweede Kamerfractie.

    Roken is slecht voor de gezondheid. Voorkomen moet worden dat jongeren beginnen met roken. Er dient een wettelijk verbod te komen op het toevoegen van verslavende stoffen en van smaakmakers die aanzetten tot roken. De ?grijpbaarheid? van tabak moet verkleind worden door de verkoop van tabak te beperken tot tabakspeciaalzaken.

    Daarnaast moeten mensen gestimuleerd worden om te stoppen met roken. Ondersteuning bij het stoppen met roken moet daarom vergoed worden in het basispakket. De SP is voor de invoering van rookvrije horeca. Cafés en restaurants mogen wel rookruimtes inrichten, waar alleen niet geserveerd mag worden.

  • Wilbert Boeijen, ma 08 februari 2010 19:10 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Wilbert

    Wilbert

    Ik zie in het antwoord van de SP Tweede Kamerfractie nergens iets staan over een rookverbod. Alleen ontmoedigende maatregelen.

    Verder zou het rookverbod er niet zijn, als alleen de SP daar voor zou zijn.

    Bovendien wordt het rookbeleid niet in uw gemeente bepaald, dus kunt u daar uw linkse college niet op afrekenen.

  • Renée Olsthoorn, zo 07 februari 2010 23:10 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Renée

    Renée

    [...] Rita Verdonk wil gewoon niet dat mensen een boek lezen! [...]

    Ik heb niet veel op met Verdonk, maar ter verdediging van haar even dit. Bovenstaande heeft ze niet betoogd! Ze vind gloednieuwe gebouwen voor bibliotheken geldverslindende prestigeobjecten waarmee een wethouder goede sier wil maken, maar vind het vanzelfsprekend dat er openbare bibliotheken zijn.

  • Renée Olsthoorn, zo 07 februari 2010 18:54 Reageer op Renée

    Renée

    Eh... Afghanistan? Is dat niet een onderwerp voor de landelijke politiek? O, ja, het waren de fractievoorzitters van de TK!

    *shrugs*

  • Zingende Zaag, zo 07 februari 2010 18:49 Reageer op Zingende

    Zingende

    Het leuke van een radio-uitzending waar een camera meeloopt is kennelijk, dat de sprekers zich blijven gedragen alsof het een radiouitzending puur is.
    Vond het non-verbale gedeelte veel interessanter dan de inhoud die bovendien maar amper over de gemeentelijke verkiezingen ging. Daar had de voorzitter ook een belangrijke rol in overigens.
    De politieke partijen die er nu niet bij waren hebben we daarom ook geen kans gemist. Een debat om snel te vergeten, want dat het rommelt in het kabinet op de bekende onderwerpen als bezuinigingen, Irak brief, Afghanistan missie, stimulering van de economie enz., dat wisten we natuurlijk al.

  • jan jansen, zo 07 februari 2010 18:28 Reageer op jan

    jan

    Had ik het niet gedacht. De Pvda zoekt naar een elegante oplossing om toch in Afghanistan te blijven en zonder gezichtsverlies in dit besluiteloze kabinet te blijven.

  • Ben jansen, zo 07 februari 2010 22:13 in reactie op jan jansen Reageer op Ben

    Ben

    De elegante oplossing gaf zij al aan.
    Velen hebben het gemist maar volgens mij sprak Hamer nu over een gevechtsmissie terwijl wij aan een opbouwmissie meededen.
    Of heb ik wat gemist?

  • Ben jansen, zo 07 februari 2010 18:17 Reageer op Ben

    Ben

    Tja als je de normen en waarden van deze personen nu eens op een rijtje zet zie je het volgende.
    Rutte--net gedrag
    Verdonk--net gedrag
    V Geel --arogant en de hooghartigheid straalde ervanaf en liet duidelijk blijken zich af te vragen waarom hij er was
    Kant-- Een schreeuwlelijk.
    De rest?--Wanneer men gekke bekken achter de rug gaat trekken als een persoon aan het woord is zegt dat al genoeg.
    PS.
    Pechtold werd door Hamer een keer goed op de neus getikt.

  • - bromberen -, zo 07 februari 2010 17:32 Reageer op -

    -

    Vreemd dat anderen altijd bij een ander debat aanwezig zijn, gemist wordt het compleet vast zetten van het CDA door Rita Verdonk. Van Geel beweerde dat het CDA integer was, Rita Verdonk weerlegde dit met een aantal pakkende voorbeelden.

    Vreemd dat andereen altijd bij een ander debat aanwezig zijn, Hamer die het verblijf in Afghanistan wilde afzwakken tot en instructie en z.g. daadwerkelijk weg wilde.

    Dat Rita Verdonk het probleem "Marokkanen" gewoon benoemde, waar "anderen" van politiek correct signatuur niet verder kwamen als wat angstig gelispel. Probleem, ja, ja probleem.

    Dat het eigenlijk een debat met een sfeer was, richting val van dit kabinet , waar standpunten werden besproken die niets met de verkiezingen op 3 maart te maken hadden.

    Dat zelfs niemand durfde te benoemen of dit kabinet de gemeenteraadsverkeizingen van 3 maart zou overleven. Ja, ja, denk wel ja....

    Wat belangwekkend was van Hamer dat ze liever geld stak in school als in asfalt.
    Simpel is het ook, wat heb je opleiding en scholing als men 4 tot 5 uur per dag in file staat. Wat heb je aan opleiding als naar mening Van Halsema, schooluitval en niet afgemaakte opleidingen probleem nummero 1 is.

    Als wij geen doorstroming ( geen asfalt) hebben, komt er minder werk en meer opleiden heeft dan ook geen zin. Opleiden naar werkloosheid.

    Wilders had gelijk om niet mee te doen, er komt een betere gelegenheid om mee te doen met een debat wat meer en op een hoger niveau zal komen te liggen. Dit is zinloos voor de gemeenteraadsverkiezingen.

    Alleen de landelijke verkiezingen tellen.

  • L Verhaar, zo 07 februari 2010 17:12 Reageer op L

    L

    De SGP en de CU; afwezig vanwege de voor hen belangrijke zondagsRUST . Principieel; niks mee, om in terminologie van het debat te blijven.
    De PVV en de PvdD meldden zich af omdat de opzet hen niet beviel.

    Ik heb me vanmiddag vermand en het tweede uur beluisterd.
    PFFF.
    Wat mij niet beviel, wil ik als gesprokenwoord -radioliefhebber op deze plaats wel kwijt.

    De heer Hans Hogendoorn , DE stem van radio1 bepaalt heden ten dage met zijn jingles en tunes de sfeer van alle radio1-uitzendingen.
    Hij zet de toon!
    Een van de onderwerpen notabene was:
    =Toenemende onrust in de publieke ruimte.=

    Zullen we het eens een keer rustig hebben over het toenemende zwerflawaai in radio-en tv uitzendingen?
    Dat de inhoud almaar meer overschaduwt.

    -NEDERLAND KOMT IN DE BAN VAN DE STRIJD- pepert de radio1stem ons hijgend in.
    Het toch al aanmatigende stemgeluid is blijkbaar niet eens voldoende , er wordt nog een vette dosis underscore doorheen gemixed.
    Dat is de wijze waarop Hilversum ons duidelijk maakt hoe belangrijk dit lijsttrekkersdebat is...
    Kom op adem : stopdemuziekte.nu

  • Piet Knollema, zo 07 februari 2010 16:44 Reageer op Piet

    Piet

    Goed om te zien hoe iedereen weer in zijn of haar vooringenomen standpunten is bevestigd!

  • Nel Merantau, zo 07 februari 2010 16:37 Reageer op Nel

    Nel

    Ik ben benieuwd wat mijn eigen gemeente in petto heeft;
    de NVU doet nu voor het eerst mee en ik heb liever een debat in mijn eigen gemeente.
    De politici uit Den Haag moeten even hun mond houden; laat die plaatselijke politici even aan het woord.

  • YggY ..., zo 07 februari 2010 16:58 in reactie op Nel Merantau Reageer op YggY

    YggY

    NVU staat hoop ik voor Naarden Vesting Uniek

  • Censuur Joop, zo 07 februari 2010 15:46 Reageer op Censuur

    Censuur

    Is het debat al afgelopen? Dan kan ik de radio weer aanzetten. Ik kom wel terug als er landelijke verkiezingen zijn. Nu wil ik alleen maar weten wat mijn wethouders met mijn stad willen.

  • max 58, zo 07 februari 2010 15:24 Reageer op max

    max

    Beetje teleurgesteld: was nieuwsgierig of ik nu eindelijk zou horen of de Gemeenteraad van Dalfsen, mijn woonplaats, zou besluiten of we inderdaad zouden terugtrekken uit Uruzgan: maar wéér niks hoor!
    Maar gelukkig heeft men wel besloten " onze" Erben Wennemars te benoemen tot nieuwe ambassadeur in Afghanistan, zo zie je maar, dit soort debatten levert altijd wel weer iets nieuws op!

  • Last Shadow Puppet, zo 07 februari 2010 15:09 Reageer op Last

    Last

    Dat dit debat uberhaupt georganiseerd werd was al een opgestoken middelvinger naar alle lokale politici, ook die van de landelijke partijen.

    "Landelijke thema's domineren ...", ja dat haalt je de koekkoek met alleen maar landelijke lijsttrekkers....

    Doe dit soort debatten gewoon alleen met lokale politici op lokale omroepen!

  • YggY ..., zo 07 februari 2010 14:52 Reageer op YggY

    YggY

    Binnenkort te verwachten vraag aan de PvdA, ik dacht toch dat de PvdA heeft beweerd voor 1 augustus 2010 uit Afghanistan weg te zullen zijn. Het te verwachten antwoord zal dan ongetwijfeld zijn, dat heeft u dan verkeerd begrepen want wij hebben altijd gezegd voor 1 augustus weg uit Uruzgan en dat gaat ook gebeuren. Er blijven enkel wat mensen over voor opleiding van de Afghaanse troepen.

    In de politiek heet zoiets "koehandel".

  • Averechts oprecht, zo 07 februari 2010 14:11 Reageer op Averechts

    Averechts

    Weinig nieuws onder de zon, bureaucratie verminder weer vaak voorbij horen komen zoals elk verkiezingsdebat ?

    We gaan weer lekker betalen voor de credietcrisis, verschillende gemeentes hebben natuurlijk ons al betaalde belastinggeld verspeeld middels een Ijslandse bank en dat moet allemaal weer door ons betaald worden?

  • Rouane Rabbit, zo 07 februari 2010 14:42 in reactie op Averechts oprecht Reageer op Rouane

    Rouane

    ----"verschillende gemeentes hebben natuurlijk ons al betaalde belastinggeld verspeeld middels een Ijslandse bank en dat moet allemaal weer door ons betaald worden"-----

    Wie anders? De wethouders uit eigen zak?

    Wij zijn de gemeentes, ze functioneren namens ons, wij (de belastingbetalers) betalen alles wat de gemeentes uitgeven.

    Dat is typisch voor een overheid, en geen enkele politieke stroming kan daar iets aan veranderen, lijkt mij. Of heb jij een ander idee?

  • Averechts oprecht, zo 07 februari 2010 15:14 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Averechts

    Averechts

    Had ik maar een beter idee Rabbit, het is alleen zo frustrerend als je ziet hoe er met belastinggeld wordt omgegaan, ik vond het een schande dat dit op een buitenlandse bank stond, het waren geen kleine bedragen als ik het mij goed herriner, ook woon ik in Amsterdam en zoals je weet hebben ze daar een leuk lopend project wat ook betaald moet worden, het wordt er allemaal niet leuker op zo.

  • Bernard A. Tikker, zo 07 februari 2010 13:58 Reageer op Bernard A.

    Bernard A.

    Kant en Hamer zoals altijd in de boze, verontwaardigde rol. Komen niet erg sympathiek over. Rutte en Halsema vrij sterk. Pechtold heeft het zonder Wilders niet makkelijk. Verdonk opvallend sterk, haalde fink uit naar het CDA.

  • Frank Schutte, zo 07 februari 2010 13:35 Reageer op Frank

    Frank

    Links is bij elkaar weer vliegen aan het afvangen, Hamer en Kant die meer oog voor elkaar hebben, dan hun pijlen te richten op de anderen.

  • Theo van Schaik, zo 07 februari 2010 13:10 Reageer op Theo

    Theo

    Dacht dat het ging om gemeenteraad verkiezingen?
    Maar hoor alleen landelijke politiek in de media. Straks als de partijen fors verlies hebben geleden, dan pas ging het natuurlijk alleen om lokale politiek ;-)

    Yeah, right!

  • N van Gogh, zo 07 februari 2010 12:28 Reageer op N

    N

    Waar gaat dit over? Is dit een discussie voor de gemeenteraadsverkiezing? Schandalig zo'n debat. Laten we maar een verkiezingsdag maken voor de gemeente, provincie en Tweede Kamer. Dat geeft duidelijkjeid in de discussie.

  • Joop den Uil, zo 07 februari 2010 12:14 Reageer op Joop

    Joop

    Dit belooft wat ! vuurwerk en stellingname ... opmerkelijk professioneel optreden van de fracties ... het lijkt erop dat de kiezers een gedegen standpunt kan gaan innemen.
    Maar wat een afgang voor de Hamer-fans ... heeft de PvdA geen betere ??? wat een zielige vertoning ... tenenkrommend .. daar gaat weer 2 % !

  • De VVD, zo 07 februari 2010 11:53 Reageer op De

    De

    De aftrap van de kamerverkiezingen?

  • Ben jansen, zo 07 februari 2010 11:44 Reageer op Ben

    Ben

    Word het een debat waarin men van hun eigen kracht uitgaat.
    Of word de naam Geert Wilders en de PVV wederom bepalend en dan met name door de heer Pechtold.
    Kan iemand een teller hanteren met hoevaak bepaalde namen gaan vallen.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel