-
Ik vind de partij heel geloofwaardig omdat ze niet op de automaat staat zoals andere linkse partijen. Elke afweging wordt gemaakt op inhoud, niet op politieke kleur. In ken geen andere partij (ook niet op rechts trouwens) die dat doet. In feite zit GL links van het midden en dat is een heel goede positie. Je moet ook reeel blijven. Ok ten aanzien van energie zijn ze dat niet altijd maar idealisme is nodig om het goed te doen.
-
wim jansen, ma 06 februari 2012 16:05
in reactie op Pepijn Nostrinite
Reageer op wim
Elke afweging wordt gemaakt op inhoud, niet op politieke kleur,
zeg je.
Jesse Klaver wil het nabestaandenpensioen afschaffen.
Tofak Dibi wil het groen van GL. afschaffen.
Mariko Peeters wil haar imago van (belangenverstrengeling) afschaffen.
Bruno Braakhuis wil toch maar weer liever bankier worden.
Jolanda Sap is voor verdere uitbreiding van de politieopleiding in Kunduz.
Bij een belangrijke stemming in de 2e kamer vonden bovengenoemde
"idealisten" het niet nodig om van hun vakantieadres terug naar Den Haag te komen.
Idealisme is nodig om het goed te doen, zeg je.
Ik vraag je, welk idealisme?
Inderdaad
-
Ernst Anepool, vr 10 februari 2012 03:09
in reactie op Pepijn Nostrinite
Reageer op Ernst
Een beter bewijs is er niet dan dat ook Groen Links overgenomen is door Grachtengordelroos VVDers :-(
http://tinyurl.com/Van-der-Spek-is-back
-
Piet de Geus, vr 10 februari 2012 14:11
in reactie op Ernst Anepool
Reageer op Piet
"Grachtengordelroos"
Deze is geschikt voor het meldpunt foute Limburgers.
-
De PF, de principele flexibelen. Of de Barbapappa partij.
Of gewoon verkassen naar het warme nest van de SP
-
het politieke midden is waar rechts altijd haar slagen wint.
Tofik Bibi's verstandige praat wordt welwillend aangehoord, in de wetenschap dat het puntje niet bij paaltje komt. precies het soort oppositie dat de despoten graag zien:
while true
rechts bepaalt;
democratisch napraten;
done
als groenlinks kiezers wil, dan zouden zewellicht iets meer ruggegraat kunnen tonen dan een mossel met parkinson.
-
Ik heb tot de laatste landelijke verkiezingen ongeveer 2 decennia Groen Links gestemd. Juist vanwege de (gematigd) linkse koers en de grotere aandacht voor het milieu dan alle andere partijen.
De laatste 2 jaar heeft Groen Links in mijn ogen teveel haar oren laten hangen naar een rechtser geluid en toont zij bovendien ook nog minder aandacht voor het milieu.
Ik weet dat ik niet de enige groen/linkser ben die er zo over denkt.
Verder opschuiven naar het midden betekent dat de partij zichzelf verder zal marginaliseren. Ik ben er van overtuigd dat de meeste groen links stemmers liever hebben dat de partij zich linkser opstelt dan ze de laatste tijd doet.
-
Je slaat de spijker op z`n kop. Geen groen LINKS dus, maar groen RECHTS. mij goed hoor . Maar ga niet de vermoorde onschuld uithangen en profileer je dan ook ter Rechterzijde. Wat deze partij nu doet is bedrijfs spionage. Men heult met de VVD en kruipt bij de linkse oppositie in de pels. `N beetje tweeslachtig. Wat mij betreft schuil maar lekker bij de VVD .
-
Laat de rechtervleugel van GroenLINKS dan gewoon afhaken. Als ze geen linkse club willen zijn moeten ze gewoon naar een rechtse club verhuizen. Als ze nu nog in de onfeilbare marktwerking geloven hebben ze niets bij Groenlinks te zoeken. Jammer dat de club zo gecoupt is door mensen zonder idealen dat gebeurde trouwens al onder Femke maar nu laten ze hun ware kleuren zien: grijs, bruin en paars.
-
Dus ze gaan het "links" schrappen. Groen zijn ze ook niet meer dus ze worden de partij zonder naam en inhoud.
-
Ik ben het helaas met je eens.
Verkiezingenlang GL gestemd, maar sinds het vertrek van 'belerendtoontje' Halsema is de partij in een soort van groene D66 verworden. Daar schijnen ze (althans aan de rechterkant van GL) ook veel stemmen aan te gaan verliezen.
-
wim jansen, ma 06 februari 2012 16:10
in reactie op Henny Thomassen
Reageer op wim
De grijze muizen partij.
-
Wilders had het helemaal goed. de stekker heef ter nooit ingezeten bij Sap
-
Waarom hebben ze zich dan groenlinks genoemd als ze zich zelf niet links achten? Ze kunnen nu beter groenrechts genoemd worden dan.
-
mevr. Peper, zo 05 februari 2012 18:30
in reactie op john van hal
Reageer op mevr.
Om kiezersvolk te trekken??
Zou toch zomaar kunnen, toch??
-
Home Cinema, zo 05 februari 2012 21:44
in reactie op john van hal
Reageer op Home
GL is voor mij als VVD-er nog steeds "links" binnen het politieke spectrum.
Laat ik u deze vraag stellen.
Wat verstaat u onder "links", enkel partijen die mee gillen met de SP?
Ja de verschillen tussen de SP en GL zijn groot, heel groot. Sap was welkom op het SP feestje "een ander Nederland", maar heeft nu niet het recht om de verschillen tussen de SP en GL te benoemen?.
Want dan ja dan worden de SP kindertjes boos. Je mag meeklappen met de SP als GL kiezer, meer niet.
Heeft weinig met onze democratie te maken beste vriend.
-
Je mag meeklappen met de SP als GL kiezer, meer niet.
---------
Je slaat de spijker op de kop maar je moet begrijpen dat het grootste gedeelte linkse reageerders op joop.nl vanaf SP en nóg linkser is. Alles vanuit hun optiek bekeken is dan ook rechts. Het politieke spectrum doet er natuurlijk verder helemaal niet toe.
Links heeft het hoogste woord over samenleving en samenwerken als werkwoord. Echter, het feit dat met name GL/Sap het onder overig links dusdanig moet ontgelden geeft zo helder aan dat die woorden nog nooit zo'n lege betekenis hebben gehad. En dat zou dan een antwoord moeten zijn op het huidige kabinet?
Right..
-
Op dat 'toontje' heeft de VVD echt een patent, lijkt het. Waarschijnlijk bij gebrek aan inhoudelijke argumenten.
-
Ik heb niet niet over dat ze mee moeten lopen met de SP. Leg me geen woorden in me mond die ik niet gebruik. Als je als partij komend uit het links spectrum en dan waren ze vroeger . Nu zijn ze meer naar rechts opgeschoven. Niks mis mee maar het is een feit.
Technisch gezien bevinden ze zich er nog in, in het linkse spectrum.
Dat partijleden onderling de was buitenhangen dat men te links of te rechts wordt moeten ze zelf weten maar beken gewoon kleur. En je maakt als fractielid de partij zoals je zelf wilt
En als je dan tegen het beleid ingaat wat jezelf hebt vastgesteld. Klinkt een beetje onlogisch
-
Die fractieleden die GL te links vinden kunnen toch gewoon overstappen naar D66?
Of zijn ze dan hun baantje kwijt??
-
Dus dat versta jij onder loyaliteit?
-
NRC wil een relletje creëren in de aanloop naar het GroenLinks-congres en Joop hapt volop toe. In de commentaren maakt de voltallige SP-fanclub het karwei af. Jammer van die kortzichtigheid want GroenLinks is jullie natuurlijke bondgenoot. Ik laat me niet van de wijs brengen: GroenLinks is en blijft mijn partij, zelfs al zijn niet alle media-optredens de laatste tijd even sterk. De SP heeft ook zo'n periode gehad, meen ik me te herinneren.
Eén opmerking wil ik nog wel maken: dat geen van de 28 amendementen zijn aangenomen zegt meer over het gesloten blok dat de gedoogcoalitie vormt dan over de kwaliteit van de amendementen.
-
Piet de Geus, zo 05 februari 2012 19:44
in reactie op Reinout van Schouwen
Reageer op Piet
"NRC wil een relletje creëren in de aanloop naar het GroenLinks-congres en Joop hapt volop toe. In de commentaren maakt de voltallige SP-fanclub het karwei af"
Het is nu eenmaal hun core business om alles te verketteren dat wel nadenkt. Kunnen ze verder niets aan doen. Je kunt het een Pavlovhond ook niet verwijten dat hij gaat kwijlen als hij een belletje hoort.
-
niets erger dan mensen die er onterecht vast van overtuigd zijn te kunnen nadenken, maar in feite tot niet meer in staat zijn dan napraten.
-
Herman , zo 05 februari 2012 23:49
in reactie op Reinout van Schouwen
Reageer op Herman
de voltallige SP-fanclub het karwei af.
Nah wanneer ik ook zo'n kekke bakfiets heb voor de kleinkids dan zal ik niet meer ketteren.
Neem ik de ontslag versoepeling en doorwerken tot 67/68 op de koop toe.
Shit doe ik het weer.
-
"wanneer ik ook zo'n kekke bakfiets heb voor de kleinkids"
Ruil je dan je Lada in?
-
Herman , ma 06 februari 2012 10:07
in reactie op Piet de Geus
Reageer op Herman
Nee Piet het is een Saab Griffin 2001.
Maar wanneer je komt dan haal ik je op met de bakfiets en gaan we gezellig een sapje doen hier 072 in de binnenstad waar ik woon.
-
Op naar de 2 zetels!
-
De VVD richt zich op de patjepeeërs
D'66 richt zich op de liberalen;
SP richt zich op een sociaal en rechtvaardig land;
CDA richt zich op de boeren
PvdA richt zich op links van het midden, wat dat ook moge zijn (want die zijn ook in verwarring)
PvdD richt zich op mensen met een groot hart voor de dieren;
CU richt zich op christenen met een sociaal hart;
50-plus richt zich op de ouderen.
Een suggestie aan GL in verwarring: Milieu. Maak er een milieupartij met visie van, gooi je oude programma in de prullenbak en verander je naam in De Groenen. Dan weet tenminste iedereen weer waar jullie voor staan.
Jullie zusterpartij in Duitsland is heel succesvol.
-
Op zich geen slecht advies maar er bestaat in Nederland al een partij die De Groenen heet.
-
Laat Groen Slinks in drie delen uiteenvallen:
1. PSP voor principieel antimilitariscme.
2. PPR voor een gedegen christelijk alternatief.
3. CPN voor de gestaalde anti-kapitalistische kaders.
Ik denk dat geen van de ziiiende TK-leden zich verwant zullen voelen aan een van de drie bovengenoemde heropgerichte partijen, met een uitzondering Ineke van Gent (PSP).
Ever herschikken.
- Sap kan zo aanschuiven bij D66
- Peters is welkom bij de VVD
- Dibi zou het kunnen proberen bij de CU
- Van Tongeren: D66
De rest is voor mij onzichtbaar of consequent op vakantie en mogen at-random ingedeeld worden bij D66 of VVD.
-
Eline W, ma 06 februari 2012 10:31
in reactie op Jan Jansen
Reageer op Eline
Huh, sinds wanneer is de VVD liberaal?
-
Het is triest dat de fractieleden zo ver van hun kiezers afstaan. Dan heb je als partijbestuur toch iets verkeerds gedaan. Als je fractie een andere mening toebedeeld blijkt te zijn dan je electoraat. Dan kun je als fractie wel 'tegen de heersende stroom in' aan je 'nieuwe' -lees- 'rechtse' mening vasthouden, maar daarmee verliest GroenLinks stemmen. Er is al een D'66. Waar gaat dit over? Als je niet in je eigen niche blijft in het politieke spectrum, dan zul je verdwijnen.
En het spreekt boekdelen dat VVD'ers (onder andere hier beneden) zich positief uitspreken over GroenLinks. Het was bij GroenLinks altijd meer dan duidelijk dat als je lof krijgt uit die hoek, je waarschijnlijk verkeerd bezig bent. Maar nu niet meer...
Het is een beetje hetzelfde als bij de steun aan de politiemissie in Kunduz. Rechts prijst GroenLinks de hemel in. Maar de linkse oppositie heeft het nakijken. Weer een gemiste kans om het deze regering moeilijk te maken. Deze regering waarvan het volkomen duidelijk is dat ze de natuur in Nederland om zeep helpt. Nogmaals: gemiste kans. Nog afgezien van het feit dat het gewoon een kul-missie is en dat de garanties aan GroenLinks onmogelijk zijn en dus ook niet zullen worden waargemaakt.
-
Toen D66 werd gesticht merkte de Groningse professor Jan Pen (hij stemde PvdA) op dat natuurlijk tandartsen ook aan politiek moesten kunnen doen.
Wie de Groen Linksers zijn, geen idee.
Misschien zitten er ook veel tandartsen tussen.
D66 en Groen Links hebben gemeen dat het volstrekt onduidelijk is waar ze voor staan, en dat ze nooit iets hebben bereikt, behalve troepen sturen voor de bezetting van Afghanistan.
-
Onduidelijk? Partijen als PVDA, D66, GL staan al tientallen jaren voor een open democratie, sociale rechtvaardigheid, beter onderwijs, natuur en milieu en dierenwelzijn. En hebben op vele terreinen hun sporen verdiend
Politiek ligt wat genuanceerder dan de oneliners van Wilders, Rutte en Roemer. Henk en Ingrid en velen met hen,kiezen echter voor hapklare brokken die lekker wegkauwen en waar je verder niet bij na hoeft te denken. Intussen wild om zich heen slaand als het wat te ingewikkeld wordt.
-
Je vergeet de duurzame keuzes. Veel GroenLinks Wethouders zijn lokaal bezig met windenergie.
Maar dat wil de fractie liever niet landelijk, omdat de natuurclubs te veel invloed hebben in de fractie
-
Ellen Stapraden, ma 06 februari 2012 09:35
in reactie op Henk Daalder Duurzame Brabanders
Reageer op Ellen
Dat schaar ik onder zorg voor natuur, milieu en dierenwelzijn en alles wat daar mee samenhangt, ecologisch beheer, klimaat, duurzame energie, biologische landbouw/veeteelt, enz,enz.
-
Mooi dat al die rechtse regeerders zich verdiepen in GroenLinks.
Dat zegt toch wel wat over de breedte van het hoofd onderwerp van GroenLinks.
Een duurzame toekomst
Welkom!
-
Klaas Slager, ma 06 februari 2012 08:57
in reactie op Ellen Stapraden
Reageer op Klaas
Het enige waarmee volgens mij D66 en Groen Links sporen hebben verdiend (ridders gebruikten die in oorlogen om paarden te mishandelen) is het opnieuw sturen van handlangers voor de VS naar Afghanistan.
Verder staken uiteraard Pechtold en de voorgangster van Sap mooie verhalen af, dat wel.
Wat ze wilden bleef onduidelijk.
-
GroenLinks-stemmers Amsterdam.
- 25 jaar, 26%: Autochtonen/ allochtonen: 34% Overige herkomst: 11%
- 25 - 54 jaar, 18%: Lage, middelbare opleiding: 13% - Hoge opleiding: 21%
- 55 jaar en ouder: 10%
(Bron: Onderzoek Gemeente Amsterdam. Dienst Onderzoek en Statistiek. http://www.os.amsterdam.nl/pdf/2010_burgermonitor_1_partijvoorkeur%20en%20demografie.pdf)
De Amsterdamse Burgermonitor 2010.)
Als dit onderzoek representatief is voor het gemiddelde in Nederland valt op dat er relatief veel hoog opgeleiden tussen zitten. Uitgaande van het feit dat de meeste (nog) een baan hebben en zichzelf in deze 'flexibele banenwereld' beter staande weten te houden (en beloond worden) dan mensen met minder mogelijkheden (...) vind ik het niet zo verwonderlijk dat een grote groep GroenLinksers weinig problemen heeft met de asociale neoliberale mores op de banenmarkt.
Dat zij daarmee de onderlinge maatschappelijke solidariteit overboord flikkeren interesseert ze waarschijnlijk niet.
-
Inderdaad Joop, niet dat iets nieuws onder onze ster zou zijn, wie met duiten omgaat raakt ermee besmet.
-
Home Cinema, zo 05 februari 2012 13:38
in reactie op Joop Schouten
Reageer op Home
Wat wilt u ons nu duidelijk maken Joop?
Hoog opgeleiden graaien, laag opgeleiden zijn zielig?!
-
Beste Joop,
ik heb niks cadeau gekregen in het leven en ben van zeer bescheiden afkomst. Ben vaak naar bed gegaan met een boterham en een kop thee, kon nooit naar verjaardagsfeestjes want er was geen geld voor cadeautjes. Ik was altijd alleen thuis want moeder werkte zeker 15 uur per dag (een vader is er nooit geweest, je kent het wel). Heb het niet makkelijk gehad en heb reeds op zeer jonge leeftijd het nodige meegemaakt. Op m'n 8ste opende ik een spaarrekening. En daar zat nooit een Gulden bij Joop. Dat ging met stuivers, dubbeltjes en kwartjes die ik op straat had gevonden. Op gegeven moment ben ik gaan werken in allerlei klotebaantjes óm maar geld te verdienen. De bouw, de zorg, de horeca, de detailhandel, de monteurswereld, schoonmaken, noem het maar op. Ik heb het allemaal gezien. Ik weet nog goed hoe dat ging, het was gedurende mijn MAVO-tijd en vlak daarna want er moest echt geld binnen gaan komen. Fulltime doorleren zat er niet in. Anyway Joop, mij hoef je niet te vertellen wat bittere armoede is want ik ben erin opgegroeid. De rente die ik over al m'n bij elkaar geschraapte centjes in de loop der vele jaren heb opgebouwd gebruik ik nu o.a. om 2 universitaire studies van te betalen. Daarnaast solliciteer ik me al zeker 6 jaar tevergeefs 10 slagen in de rondte en gaat de bodem van het spaarpotje in zicht komen als de langstudeerboete doorgaat, als dank voor het feit dat je een burn-out hebt gehad en dus je studie met een paar jaar hebt moeten onderbreken! Maar laat dat mij uit het veld slaan? NEE. Want die papieren geven mij de garantie dat niemand me ooit nog wat kan maken, kan vertellen wat ik wel en niet moet doen want ik zet die persoon meteen op diens plek.
Geef mij nu eens 1 goede reden waarom ik iemand die GEEN KLOOT doet aan de eigen lotsverbetering zielig zou moeten vinden en daar ook maar 1 seconde solidair mee zou moeten zijn? Dit is een DO IT YOURSELF maatschappij Joop. Welcome to the world....
-
D'66 en GL investeren zich "blauw " in Afghanistan, en verkopen NL liefst zo snel mogelijk aan Brussel. Fusie ligt voor de hand. Nieuwe naam: De Hervormers, DLW ( Door Leren Wijs ), DMP( Democratische Midden Partij ), EU'12, etc.
-
Wat is er mis met de PVDA, als GL daarmee samenwerking zoekt? Ook daar zit een liberale vleugel, die liefst samenwerking met o.a. D66 wil.
SP gaat mij alleen daar te ver, waar het vaak conservatief is en het weinig van de EU wil weten. Maar dat kan bijtrekken.
Samenwerken zal sowieso nodig zijn als je ooit een progressievere regering wilt.
W.m.b. zou ik liefst D66 en GL samen in een partij zien. En nog mooier met PVDA erbij. Eén grote sociaal liberale groene partij. Dan kun je tenminste echt een vuist maken.
-
groen de weg kwijt
-
ondergesneeuwd......
-
Het progressieve midden, het radicale midden, straks krijgen we nog exteem-midden.
Maar goed, het leutert allemaal lekker weg; ik ga mijn sociale gezicht weer eens opzetten.
-
POEN LINKS meer dan de helft van de fraktie zijn er nooit in de tweedekamer..
-
verander GROEN links maar in GEEN links
-
D'r is helemaal niets 'groen' aan rechts dus wat is het dilemma?
Ik wens realiteitszin maar daar heeft nagenoeg niemand oren naar...ongeacht het behaaglijke kleurtje van de regenboog die politiek vér daarboven heeft verheven.
Normaal doen wil maar niet lukken.
-
Groen Links heeft goede voorstellen. Bijvoorbeeld, door te pleiten om de nieuwe leeftijdsgrenzen voor pensioen versneld in te voeren, doet zij meer voor het behoud van de pensioenen dan menig andere partij.
Groen Links blijft bovendien haar principiële stellingname voor een verdergaande Europese integratie verdedigen, dwars tegen de heersende opinie in!
Ik hoop nog steeds op één grote groene en sociale progressieve beweging in Nederland, Groen Links hoort daar zeker in thuis.
-
"...Groen Links blijft bovendien haar principiële stellingname voor een verdergaande Europese integratie verdedigen, dwars tegen de heersende opinie in!..."
Als iemand een fan is van voetbal, dan is hij nog geen fan van voetbal rellen.
Als ik een fan van Europese integratie ben, ben ik nog niet voorstander van de specifieke invulling die het gekregen heeft, die de typische kritiek op bijvoorbeeld de SP veronderstelt als de enige vorm.
Is ook populisme.
-
snert :, zo 05 februari 2012 09:12
in reactie op Cees Pieters
Reageer op snert
Groen Links blijft bovendien haar principiële stellingname voor een verdergaande Europese integratie verdedigen, dwars tegen de heersende opinie in!
ja dan ben je democraties bezig. Tog !
-
Toch doet GL mij denken aan mijn eigen partij (de VVD) een mengelmoes van meningen die totaal kunnen, maar ook moeten verschillen!
Ik verwacht van mijn politieke club een verhaal van pakweg 70% dat ik persoonlijk deel! En elders (de 30%) ga ik shoppen!
"Sommige fractieleden vinden juist dat Sap niet duidelijk genoeg kiest uit de smaken ‘progressief midden’ en ‘links’. Een fractielid: „Sap kan goed laveren, maar op een gegeven moment houdt het op en moet ze kiezen. Weet je, gezag bouw je op door de inhoud. Dat heeft ze nog niet gedaan.”
RAAK, ik heb eerder geschreven hier dat ik niets maar dan ook niets begrijp van het feit dat mevrouw Sap naast de heer Roemer ging staan .(in een ander Nederland, lees allemaal arm is ook heel sociaal is het niet beste SP vrienden?)
Een waar SP feestje voor de SP. Zowel de Pvda als GL gingen mee met populistisch geleuter, afkomstig van de heer Roemer...
GL moet GL blijven!
Het gaat niet om het VVD verhaal (in mijn geval). Het gaat niet om de heer Roemer die aan het framen is voor politiek gewin.
Nee mevrouw Sap, het gaat over UW verhaal!
En u zwijgt.....
-
theo gerris, za 04 februari 2012 22:14
in reactie op Home Cinema
Reageer op theo
Home
Ook ik ben het voor 70% eens met mijn partij ( SP )
Ook ik heb op sommige punten mijn andere mening.
En dan met name om financiele vraagstukken.
Ik zou graag wat meer financiele degelijkheid zien.
-
De kamerleden van GroenLinks hebben geen flauw idee hoe links hun achterban wel niet is. Als GroenLinks-kiezers op D'66 hadden willen stemmen, dan hadden ze dat wel gedaan.
GroenLinks stond altijd voor een beter milieu en een socialer Nederland. Maar het 'sociale' van GroenLinks begint steeds meer te lijken op het 'sociale' gezicht van de VVD.
-
GroenLinks:
Rechtse mensen voor linkse kiezers...
-
Wat kan iemand het schelen wat de fractieleden willen? Het gaat er toch om wat de mensen wiens stem ze vertegenwoordigen willen???
-
"Wat kan iemand het schelen wat de fractieleden willen?"
Het zijn de fractieleden die zijn gekozen, niet de partij. Dus uiteraard wil je weten wat die fractieleden vinden. Behalve als je net die ene partij aanhangt die onafhankelijke volksvertegenwoordigers degradeert tot afhankelijke uitgeknepen huurlingen.
-
snert :, zo 05 februari 2012 09:06
in reactie op Irma Noord
Reageer op snert
Nee, als je doet wat je kiezer vraagt ben je een populist.
-
Overigens, wat ik me afvraag. Als leden van een partij het niet eens zijn met de standpunten van die partij, waarom verlaten ze het dan niet? Of is het pluche en de graai in de schatkist te aanlokkelijk om je tot zulke extreme maatregelen te wenden?
-
Als het doel van Groen Links is een linkse meerderheid met de SP dan kun je de vraag stellen waarom mensen nog op deze partij moeten stemmen. Wat is er voor GL te winnen bij een electoraat dat al kan kiezen uit de SP en de Spekman-Pvd? Voor een Groen Rechts is meer ruimte.
-
Ik herinner me nog een mooie uitspraak van Van Kooten en de Bie....
Links = slinks
rechts = slechts
Een uitspraak die wat betreft actualiteit nog steeds maar al te waar is....
-
Groen Links had het hoofd koel moeten houden en het hart warm. Deze Groen Linkser is al een paar jaar geleden afgehaakt. Ik weet ook wie hier de belangrijkste oorzaak voor is: de vieze gluiperd Wilders! Doodzonde!
-
Uh... Hoe heeft Wilders zich in jouw hoofd genesteld dan?
-
He ja natuurlijk is WIlders ook hier de schuld van en ook de schuld dat jij geen lid meer bent of stemt op GL. Tjongejonge zo langzamerhand worden PVVers net zo verketterd als Joden voor de WOII
-
Zeno boy, za 04 februari 2012 20:36
in reactie op Henk De Bree
Reageer op Zeno
Het hele politieke spectrum is verschoven. U ontkent dat Wilders daar mee te maken heeft? Vreemde opmerking. Zoals ik al zei, men had het hoofd koel moeten houden. Een beetje oorzaak en gevolg denken.
-
Zeno boy, za 04 februari 2012 20:51
in reactie op Henk De Bree
Reageer op Zeno
U gaat nog steeds uit van de volkomen autonomie van de mens en de vrije wil? Tja...daar is geen kruid tegen bestand. De vergelijking met de Joden is overigens vrij belachelijk. Verdiep u eens in het nationaal socialisme van de NSB en u komt tot de tegenovergestelde conclusie, maar dat wist u natuurlijk wel. Vrij doorzichtig hoor...
-
Zeno ja ik ga ervan uit van de vrije wil van de mens, en dus liberaal, en denk niet in complot theorieën en geloof dat wij niet als de Matrix geleid worden, als jij dat wel denkt wat is dan de meerwaarde van stemmen oa voor jou?
En de geschiedenis hoef ik niet door te nemen, mijn familie is voor de helft uitgroeid in Polen, de andere helft die niet joods is heeft of via engeland ed mee gevochten, en zelf heb ik mijn bijdrage ook geleverd in plekken waar politici bepalen dat wij daar hun ideeen moeten realiseren, dus houdt als je blieft je ik zit achter een scherm op het Internet mond als je zelf niets weet van de realiteit en alleen maar van horen zeggen en lezen hebt.
Maar als je het goed leest ging het mij om de zinloze toevoeging in deze van Wilders en daarom deed ik die vergelijking. Dan worden meteen weer hersen cellen van sommige getriggerd die blijkbaar niet de inhoud maar de vorm aanvallen.
-
Tom Meijer, za 04 februari 2012 22:34
in reactie op Henk De Bree
Reageer op Tom
"Tjongejonge zo langzamerhand worden PVVers net zo verketterd als Joden voor de WOII "
Uw vergelijking raakt kant noch wal en is ronduit smakeloos. Maar dat PVVers verketterd worden is niet vreemd als het daadwerkelijk ketters zijn.
-
Tom dat zeiden sommige anderen ook, dus als jij dit ook doet ben je net zo slecht. En voordat je reageert ik stem geen PVV en ja onze familie is gedecimeerd in oost europa en dat was niet onze keuze.
-
drs Zen, zo 05 februari 2012 16:59
in reactie op Henk De Bree
Reageer op drs
'Tjongejonge zo langzamerhand worden PVVers net zo verketterd als Joden voor de WOII'
Een gotspe, en u heeft ook wel heel weinig historisch besef. Kritiek hebben op de PVV heeft niets met anti-semitisme of vreemdelingenhaat te maken. Anti-semitisme ligt diep verankert in de christelijke cultuur. Joden zijn ook eeuwenlang door de rk aangemerkt als godsmoordenaars.
Door PVV'ers te vergelijken met Joden in de jaren voor WOII bagatelliseert u ook het nazisme en de holocaust.
-
Misschien is democratisering een idee.
Ze doen er bij GroenLinks goed aan de leden een lijsttrekker te laten kiezen en verder via geheime hoofdelijke stemming de koers van de partij uit te zetten. Ik heb de indruk dat er een kleine groep is die de lijnen uitzet en die bewaakt middels sociale controle. Congressen worden op dezelfde manier naar de hand gezet.
-
Ik vraag me nu toch af, hoe de ex-psp;ppr en cpn-ers zich voelen bij deze verrechtsing van Groen.?.......ja,wat nog meer eigenlijk.
-
Waarom altijd dat afgeven op GroenLinks? Dit soort zaken zullen in iedere partij spelen, maar op de een of andere manier begint iedereen te zeuren over GL. Wat is het probleem van al deze mensen, GroenLinks heeft in de huidige samenstelling van de tweede kamer en regering geen enkele macht, stop met zeuren en ga kijken naar zaken die er toe doen.
Ik kan niets anders doen dat deze GL hetze opvatten als een directe aanval op iedereen die over grenzen heen durft te kijken en echt progressief durft te denken. Zowel "links" als "rechts" is niet meer in staat naar de toekomst te kijken, alles voor de winst nu. En iedereen die zich daar niet in kan vinden, en met plannen komt die mensen niet begrijpen moet dood.
Daarbij zullen dit soort problemen vele male erger spelen binnen de VVD en het CDA, en waarschijnlijk ook binnen de PvdA en daar gaat niemand over zeuren.
En ander voorbeeld is die Kunduz missie, D66 heeft precies hetzelfde gedaan als GL, maar op de een of andere manier begon de media een hetze tegen GL en bleef D66 buiten schot om waar te zwijgen over CDA en VVD.
Soms is overal tegen aan schoppen niet de oplossing om het land beter te maken...
-
"Waarom altijd dat afgeven op GroenLinks?"
Als je nou nog niet doorhebt dat het fanatieke SP'ers en PVV'ers zijn die er een dagtaak van maken om hier af te geven op alles wat een beetje fatsoenlijker en een beetje verstandiger is, dan leer je het nooit.
-
snert :, za 04 februari 2012 20:07
in reactie op Piet de Geus
Reageer op snert
Fatsoen Piet.
Weet je wel wat dat is ?
-
Nou, nou Piet, Jij kunt er ook wat van. Zomaar 25 tot 30 belerende reacties per item. Allemaal met een D66 tintje.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet, gaat hier helemaal op.
-
bert bartels, za 04 februari 2012 22:06
in reactie op Piet de Geus
Reageer op bert
Zullen we eens wat statistieken gaan bijhouden wie hier het meest verkettert? Jouw zicht lijkt wat vertroebeld of kijk je soms door een gekleurde bril?
-
Jan B, zo 05 februari 2012 00:13
in reactie op Piet de Geus
Reageer op Jan
En wat is jouw dagtaak hier?
-
Van tijd tot tijd wat dwaallichten corrigeren. Maar leuk dat je hapt, samen met de andere usual suspects. Toevallig weer een vereniging van SPVV'ers. Voel je je daar echt tussen thuis?
-
Die Piet is een echte trol. Lachen gieren en brullen.
-
Jan B, zo 05 februari 2012 11:12
in reactie op Piet de Geus
Reageer op Jan
Om dwaallichten te kunnen corrigeren moet je zelf met 2 benen op de grond staan. Iemand die de PVV en de SP op een hoop gooit zit zelf echter behoorlijk in de zweefmolen. En ja, bij de SP voel ik me prima thuis sinds ik na Paars 1 die club van pseudointellectuelen van jou voorgoed rechts heb laten liggen.
-
"Iemand die de PVV en de SP op een hoop gooit zit zelf echter behoorlijk in de zweefmolen."
Is het je nou nog niet opgevallen dat dat voor iedereen buiten die partijen geldt? Als je denkt dat de rest van de wereld gek is geworden en dat er met alle kiezersonderzoeken wordt gefraudeerd, is het hoog tijd om eens in de spiegel te kijken.
-
Jan B, zo 05 februari 2012 14:35
in reactie op Piet de Geus
Reageer op Jan
Is het je nou nog niet opgevallen dat dat voor iedereen buiten die partijen geldt?
Klopt, een groot deel van de gevestigde partijenen en hun electoraat verkeren in opperste staat van verwarring na de jongste peilingen. Men weet van gekkigheid niet meer wat men moet doen om met de nieuwe situatie om te gaan.
-
Jan B, zo 05 februari 2012 14:37
in reactie op Piet de Geus
Reageer op Jan
Als je denkt dat de rest van de wereld gek is geworden en dat er met alle kiezersonderzoeken wordt gefraudeerd
Projecteer je eigen paranoia niet op anderen.
-
Piet heeft zichzelf tot taak gesteld met name de SP te verketteren.
Bij gebrek aan andere, nuttiger, bezigheden heeft hij er een dagtaak aan.
Hij is namelijk van mening dat het volstrekt overbodig en dus populistisch is te handelen of zelfs maar te luisteren naar de wensen van de bevolking.
Op een of andere manier schijnt hij het ondemocratisch te vinden te luisteren naar en handelen ten dienste van de staatsburgers.
De laatste peilingen brengen hem dus in een opmerkelijke staat van opwinding .
Zijn evangelisatiewerk hier wordt daarom in intensiteit opgevoerd.
-
Jan B, zo 05 februari 2012 12:13
in reactie op johan n.
Reageer op Jan
Scherp.
-
"Hij is namelijk van mening dat het volstrekt overbodig en dus populistisch is te handelen of zelfs maar te luisteren naar de wensen van de bevolking."
Ik zou zeggen: lees dat boek van Pechtold eens. Het is politiek tegen het criminele aan om delen van de bevolking die irreële wensen hebben naar de mond te praten, bijvoorbeeld over het verhogen van de pensioenleeftijd. Het enige wat je bereikt is het vergroten van de tegenstellingen en het ondermijnen van de solidariteit: met een grote mond graaf je al borstkloppend het graf van de verzorgingsstaat.
-
Hele grote pot/ketel.
-
"En ander voorbeeld is die Kunduz missie, D66 heeft precies hetzelfde gedaan als GL, maar op de een of andere manier begon de media een hetze tegen GL en bleef D66 buiten schot om waar te zwijgen over CDA en VVD."
maar we wisten al dat d66 rechts is, terwijl GroenLinks het links nog wel in de naam voert.
-
GroenLinks heeft in de huidige samenstelling van de tweede kamer en regering geen enkele macht.
DAN KUNNEN WIJ DEZE PARTIJ OOK GEWOON DOORSTREPEN VAN DE LIJST.
Dus gewoon een hobby-clubje.
-
drs Zen, za 04 februari 2012 22:34
in reactie op Heinz Brauswasser
Reageer op drs
'Dus gewoon een hobby-clubje.'
Net als de PVV. De harde kern van de PVV zal het wel koud hebben in hun Lederhosen onder de heilige Eik in het Amsterdamse Bosch. Een suggestie om het toch warm te krijgen. Jummie de pummie die worst van Wim :-)
http://www.youtube.com/watch?v=bfcy2JBdSA0&feature=related
-
D66 profileert zich niet als links, dus daarvan verwachten we niet anders.
GL zou haar naam moeten veranderen, en gewoon zoals Dibi wil een zeg D012 moeten worden, dan hebben ze dit gezeur niet meer.
-
Tom Meijer, za 04 februari 2012 22:42
in reactie op Eline W
Reageer op Tom
"En ander voorbeeld is die Kunduz missie, D66 heeft precies hetzelfde gedaan als GL, maar op de een of andere manier begon de media een hetze tegen GL en bleef D66 buiten schot om waar te zwijgen over CDA en VVD."
Zou het misschien zijn dat mensen dit van GL niet en D66 wel verwachten? Om eerlijk te zijn vind ik het Kunduz-standpunt van beide partijen (eigenlijk van alle ondersteuners) echt onverteerbaar en behoorlijk naief. Waarschijnlijk een vooroordeel maar een dergelijk standpunt verwacht ik niet van een zich (nog steeds) links noemende partij. We laten ons nog verder in met een op leugens gebaseerde oorlog. Het zou in ieder geval GL sieren van hun ingenomen standpunt terug te komen en daarmee te tonen de realiteit weer als maatgevend te beschouwen.
-
"Om eerlijk te zijn vind ik het Kunduz-standpunt van beide partijen (eigenlijk van alle ondersteuners) echt onverteerbaar en behoorlijk naief"
Ik ben het met je eens dat het standpunt van alle ondersteuners onverteerbaar is, maar ik zie toch wel een verschil. De naïviteit is met name toegevoegd door de eisen van GroenLinks. De voorstanders hadden moeten zeggen: onder die voorwaarden beginnen we er niet aan, want dat is een complete ontkenning van de realiteit ter plaatse.
-
Jan B, zo 05 februari 2012 00:31
in reactie op Eline W
Reageer op Jan
Ik kan niets anders doen dat deze GL hetze opvatten als een directe aanval op iedereen die over grenzen heen durft te kijken en echt progressief durft te denken.
Er is niets progressiefs aan GL. Hun ideeen over de flexibele arbeidsmarkt, aanpassing van het ontslagrecht enz. sluiten naadloos aan bij datgene wat de uiterst conservatieve kringen die aan de leiband van het grootkapitaal lopen het liefst zouden zien: een uitgebuite arbeidsmarkt zoals we die voor de oorlog kenden en waarmee Nederland zich destijds van zijn meest asociale kant liet zien (het arbeidsrecht werd nota-bene door de duitse bezetter ingevoerd). In plaats van de Nederlander en de Europaan weerbaar te maken tegen de uitwassen van het turbokapitalisme streeft GexL ernaar om de klok zo'n 70 jaar terug te zetten. Dat is niet progressief maar zwaar conservatief.
-
Jan B, zo 05 februari 2012 00:49
in reactie op Eline W
Reageer op Jan
Punt is ook dat met name onder de huidige omstandigheden een eendrachtige (linkse) oppositie nodig is tegen dit afbraakkabinet. Dat wordt echter keer op keer verkloot door Groenlinks. Ook nu weer wordt een initiatief om tot linkse samenwerking te komen in de kiem gesmoord door een stelletje hobby/carriere politici binnen de GexL fractie dat nu wellicht al droomt van een ministerspostje of staatsecretariaatje in een toekomstig paars kabinet met een groen randje (hopelijk komt zo'n kabinet er nooit, geen slap gepolder meer graag, 2 keer paars was meer dan genoeg*).
* N.B. 1 keer Bruin is echter al teveel, vandaar ook mijn ongenoegen over het uitblijven van een stevige oppositie.
-
Eline W, ma 06 februari 2012 10:38
in reactie op Jan B
Reageer op Eline
Volgende keer als er zo een onderwerp is ga ik uitgebreid reageren, nu ben ik ingehaald door reacties en mijn eigen vermogen tot het zeer inefficiënt besteden van tijd.
-
ONgelooflijk, die rechtse GroenLinksers moeten wel een gigantisch bord voor hun kop hebben, alsof er de afgelopen 30 jaar geen neo-liberalisme is geweest en alsof er de afgelopen jaren geen crisis is geweest
-
Groen links is voor mij door het ijs gezakt toe ze besloten om 500 miljoen aan een uiterst mistig Afghaans klusje te verjubbelen.
Zoals mensen in de partij nu blijkbaar aangeven was dit een uiterst opportunistisch besluit. "Mensen laten zien dat we 'redelijk' zijn".
Ik ben er niet bij geweest, maar ik heb sterk de indruk dat Peters en Braakhuis hier een sterke hand in hebben gehad. Zolang zij met hun kliek deel blijven uitmaken van GroenLinks blijft de partij zwalken onder een beleid dat zich kenmerkt door compromissen die alleen de partij zelf nog snapt.
Ga terug naar je grondbeginselen en principes, gooi types als Peters en Braakhuis die deze beginselen niet of maar voor de helft willen onderschrijven eruit. Als dan blijkt dat er niemand meer op je wil stemmen hef je de partij op.
Er zitten al genoeg partijen in het parlement die als krolse katten om de kiezer heen draaien en geen flauw idee meer hebben waar ze zelf voor staan.
-
Groen links laat je van de ene in de andere verbazing vallen. Ik ken geen partij die met zo'n turbo snelheid van links naar rechts is geschoten. Voor mij is GL ook geen middenpartij, maar zit ze al aardig in de buurt van de vvd. Kijk maar naar de plannen voor de afbraak van het restant van ons sociaal stelsel.
Ik kan mij niet voorstellen dat iemand die lid is geweest van de oorspronkelijke partijen, hier nog iets mee te maken wil hebben. Wat hebben zij hun oorsprokelijke principes verkwanseld. Ongelooflijk.
-
Eline W, za 04 februari 2012 18:09
in reactie op El Che
Reageer op Eline
Noem eens voorbeelden dan, dat partijprogramma bevatten heel veel mogelijkheden mensen op een fatsoenlijke manier aan het werk te helpen, en dat is toch de beste oplossing? Waarom is het mensen van hun uitkering af proberen te helpen gelijk afbraak van ons sociale stelsel? Dat stelsel is toch een vangnet voor mensen die echt niets kunnen, geen recht voor iedereen?
-
Als je mee wilt werken om van iedere werknemer een dagloner te maken kan je dat fatsoenlijk noemen .
Als je via de achterkamertjes Kunduz steunt, dan kan je dat ook fatsoenlijk noemen.
Als je constant via de media de aanval opent op echte linkse partijen dan kan je dat fatsoenlijk noemen.
Maar ga dan niet huilen als je de wind van voren krijgt.
-
El Che, za 04 februari 2012 21:10
in reactie op Eline W
Reageer op El
Na een jaar ww mag je voor een minimumloon gaan werken waar de gemeente je wil hebben.
AOW wordt uitgesteld tot 67 jaar.
Dus dan kunnen veel mensen hun laatste arbeidzame jaren gedwongen gaan werken voor een appel en ei bij rotklusjes die niemand wil.
En dat onder het mom van een gedwongen arbeidsparticipatiecontract.
Voor dat je het weet sta je dan als bejaarde met de schop DUW arbeid te verrichten.
-
[gedwongen gaan werken voor een appel en ei bij rotklusjes die niemand wil.]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie je die 'rotklusjes' dan wel zou willen zien doen.
-
drs Zen, zo 05 februari 2012 19:04
in reactie op Prof ter Braak
Reageer op drs
Daar had rechts toch allerlei lieden stuk voor stuk voor uitgezocht in verre landen, die dan als vullis gedumpt moesten worden? Jasses, bent u Wim van Delft die niks van de Nederlandse geschiedenis afweet?
http://www.vijfeeuwenmigratie.nl/land/Turkije#508-inhetkort
-
El Che, zo 05 februari 2012 22:19
in reactie op Prof ter Braak
Reageer op El
In ieder geval niet diegenen, die bijna bejaard zijn en een arbeidzaam leven achter de rug hebben.
-
Wat ik las uit uw bijdragen, is dat u nog studeert?
Heeft u daarbij een baan?
En is die baan fulltime?
Krijgt u dus op geen enkele manier ondersteuning vanuit de gemeenschap?
-
En dan hebben we het nog niet eens over de constante pogingen van GL om het studeren alleen mogelijk te maken voor rijken.
Het moet snel, kort, je moet zelf bijwerken dus kunt alleen een flutstudie, specialiseren mag niet, duurt te lang en het leenstelsel moet "sociaal".
Wat was er socialer dan iedereen de kans te geven te studeren? We plukken daar als maatschappij de vruchten van door de kennis te stimuleren en natuurlijk doordat gestudeerden later meer belasting afdragen. Nee hoor, ook dat wil GL niet.
Eline zie je nou echt niet dat het niet sociaal is, ook al noem je het 100 x zo?
-
De oud-leden van de PSP zullen zich achter de oren krabben. Echter ze hadden het kunnen weten. Ooit zijn ze door Fred van der Spek gewaarschuwd namelijk, “dat alle idealen bij GroenLinks verloren zouden gaan.”
-
Irma Noord, za 04 februari 2012 19:02
in reactie op Cor Edelenbosch
Reageer op Irma
Daarom is dit PSP-lid toen overgestapt naar de SP.... en ik had gelijk.
-
Een deel van de fractie van Groen-Links wil dus niets meer te maken hebben met 'Links'.
Dat was al duidelijk: Groen-Links vaart sociaal-economisch gezien gewoon op de VVD.
Frappant daarom vond ik de volgende uitspraak van Sap, in dat stuik in de NRC:
"Je kijkt; moeten wij ook niet in deze tijden toch wat meer winst kunnen incasseren?
Moeten we wel zo sterk op groen inzetten als groen in deze tijd niet zo lekker ligt? Is dat de investering waard? Daar wordt af en toe verschillend over gedacht."
Groen-Links wil dus ook af van 'Groen'.
Blijft over: de partij van het Niets.
Dat lijkt me een uitstekende naam: past precies bij wat het nu is.
-
Ik pleit voor een samen gaan met het CDA, voor het ridicule midden.
-
"rechtervleugel"?
wat is dit voor onzin?
-
Inderdaad - alsof GroenLinks een linkervleugel zou hebben
-
het geweten, za 04 februari 2012 17:16
in reactie op Nieuw!: Veldman
Reageer op het
Als groen links dat had, kon ze vliegen.
-
:)))
-
Verdeeldheid binnen GL?
Betekend dit dat Yolande op eigen houtje heeft gehandeld
met de handreiking naar PvdA en SP. Of is de rest van de GL fractie
nu pas wakker geworden. Hoe dan ook, een sterke en betrouwbare indruk maakt het in ieder geval niet.
-
Het verschil tussen Groen Links en de SP is groot.
Groen Links is een democratisch bestuurde partij.
Groen Links kent geen politburo.
Groen Links kent geen afdrachtregeling van 75% netto.
Groen Links heeft veel bestuurservaring in gemeenten en provincie.
Groen Links heeft binnen de gelederen geen uittredingen.
Groen Links heeft wel leden verloren, maar de SP veel meer ( 5400).
Groen Links kan zelfs gedogen, (als de PVV dat toestaat).
Groen Links is rijp als regeringspartij. (De SP nog lang niet).
Groen Links wil politiek voeren van de redelijheid( middden).
Tja, alleen al door de afdrachtregeling van de SP ( de geachte afgevaardigden van de SP moeten 75% netto elke maand aftikken) is het verschil hemelsbreed en erg groot.
Ik kan me levendig voorstellen dat Groen Links deze maoistische partij niet ziet zitten. Er zijn betere politieke vrienden, de Pvda bijvoorbeeld. Met een sterke lijder(?:) en met dezelfde problemen als Groen Links.
Samen sterk .....toch? Toch..? Toch!
-
El Che, za 04 februari 2012 17:13
in reactie op - drammer -
Reageer op El
"Groen Links kan zelfs gedogen, (als de PVV dat toestaat)."
Alhoewel je reacties, in mijn ogen, altijd niet solvabel zijn, moet ik wel zeggen dat je humor hebt.
-
Irma Noord, za 04 februari 2012 19:37
in reactie op - drammer -
Reageer op Irma
SP heeft een democratisch gekozen bestuur
In dit land heeft het parlement de macht, er bestaan dus geen politbureau's. Weet u uberhaupt wat een politbureau is?
GL heeft wel een afdracht (tussen 10 en 15% van bruto), de SP tussen 50 en 75% van netto.
De SP heeft bestuurservaring in verschillende gemeenten en 2 Provincies
Uittredingen? GL had er nog nooit zoveel als na het Kunduz-besluit. Even googlen (bv, Alphen, Venlo, Echt, Helmond, Heerenveen, Hilversum (vanwege afdracht!), Schouwen-Duiveland, Tilburg, Heerenveen, Menterwolde, Amsterdam, Gulpen-Wittem, Spijkenisse, staten van Noord-Holland en dan heb ik het nog niet over affaires als Duyvendak en Pormes, wethouder Kaya. Nee GL heeft inderdaad een stuk meer bestuurservaring.
De SP heeft nog steeds veel meer leden dan GL en het worden er dagelijks meer. Het ledenverlies van de SP had te maken met opschoning van de ledenadministratie begreep ik. Het CDA verloor de meeste leden... die middenpartij nooit meer laten regeren dus volgens uw logica?
Iedere partij zou kunnen gedogen, de PVV heeft daar binnenkort geen invloed meer op.
De kiezers denken er blijkbaar anders over, vandaar het echte verschil tussen GL en SP: virtuele zetels.
Nederland is een parlementaire democratie. Een gedoogconstructie is minder democratisch en onrustig. Een goede coalitie is beter. De kiezers moeten allemaal vertegenwoordigd zijn. Momenteel zijn ze dat niet, de linkse kiezers in elk geval niet, maar ook de middenstemmers komen er bekaaid af.
Het grootste verschil is dat GL nooit een regering zal kunnen vormen, het begint er op te lijken dat de SP dat wel gaat doen.
U zou er goed aan doen een beetje bij te scholen over de politieke partijen en te leren googlen. Dat zou de andere reageerders hier een boel achterhaalde informatie (tjonge jonge .... Mao, wie heeft het daar nog over?) besparen.
-
Dan moet je de SP gaan googlen, na de verkieiingen zijn om de afdrachteregeling 25 raadsleden van de SP uitgetreden. Een eenmanspartij begonnen of toegetreden tot een andere partij.
Op dit moment staat er weer een groot aantal op de nominatie, de eerste 100 uittreders zijn al weer binnen bij het politburo van de SP.
In Leeuwarden trad de hele meute in een keer af. Het moeten volgen van de dictaten van het politburi van de SP liet geen ruimte vopor eigen invulling.
Dat probleem gold ook in Brabant.
Ook door de dictatoriale opstelling van het politburo van de SP zijn er 5400 leden verdwenen. De band werd te knellend.
Nogmaals volg je eigen advies, ga googlen. Maar dat is niet iets voor mensen met een zwakke maag of zenuwachtige darmen.
Zeg niet dat je niet gewaarschuwd bent....
-
Ja de PVV moet natuurlijk wel toestemming geven,
Drammer je bent weer uitermate geestig bezig.
Geert heeft bijna het hele verkiezingprogramma van de SP gekopieerd.
Het probleem ligt voor de GL'ers in de linkse signatuur van SP en PvdA.
Hoe kom je erbij dat GL wel met Geert in zee zouden willen gaan?
Vertel Drammer vertel......
-
Zo, loop je nou ineens over naar GroenSlinks?
-
Die Gedanken sind frei....
-
Moet Groenlinks nog rechtser worden? Nou dan moeten ze de VVD wel rechts inhalen.
Groenlinks is gewoon een neo-liberale partij met een sterke rechtse vleugel.
Economisch gezien is dat groen van de partij er alleen maar voor de zomer maanden.
Zodra er een economische herfst aanbreekt dan valt het groen en blijven er dorre takken over en komt het asociale gezicht naar boven.
Op komen voor het millieu is prachtig maar dat moet gepaard gaan met een eerlijke verdeling van de welvaart en in dat laatste is GL niet geintresseerd.
Een boom verdient het om beschermd te worden maar in een honger winter zal hij gekapt moeten worden wil je mensen niet laten doodvriezen.
-
"De sappigste details uit NRC Handelsblad"
Echt? Nieuwe stagair komt bij de Story vandaan?
-
We hebben al een D66, dus daarvoor hoeven ze niet te bestaan.
We hebben al een echt groene partij, namelijk de partij voor de dieren, dus daarvoor hoeven ze ook niet te bestaan.
Links zijn ze niet, dus dat geeft ook geen reden tot bestaansrecht.
Goed rechts zijn ze wel, erg rechts op sommige punten , maar daar hebben we al 4 partijen van, dus daarvoor hoeven ze ook niet te bestaan.
Dus, stop ermee, ga iets leuks doen,, iets wat zin heeft.
Bakfietsen schilderen ofzo.
-
Wat je eigenlijk ziet gebeuren in de politiek, hier en overal, is dat je voor punten gaat staan als politieke partij.
Mensen zijn het moe, dat waaien met de winden mee.
In NL zorgen SP, PVV en VVD ervoor, dat partijen heeeeeelllll duidelijk over het voetlicht moeten gaan brengen waar ze voor staan.
En terecht, dat geleuter in de ruimte ben ik en zeer zeer velen met mij MOE!
Je staat ergens voor of je staat ergens voor en niet de ene dag, de ene afbranden omdat ie een standpunt niet aan houdt van zijn partijprogramma en zelf de volgende dag, je eigen partijpunten verlaten voor een dealtje.
Dan houd je op om naar anderen te wijzen. VVD, CDA, PvdA, D66, GL enz. zijn er zelf schuld aan, dat de partijen aan de flanken meer en meer stemmen krijgen.
Door de gehele tijd naar elkaar te wijzen en elkaar de maat te nemen en dan zelf niet na komen wat je een ander verwijt, dan zou ik ook door rancune kunnen stemmen op SP, PVV of welke andere partij dan ook, omdat je gewoon kwaad bent op de politici, die door en door verrote politieke spelletjes spelen.
Ook zonder PVV of SP is de politiek smerig, achterbaks, liegen en bedriegen, manipuleren en likken.
Als partijen daar eens vanaf zouden stappen, denk ik dat zo'n partij een enorme aanhang zou krijgen.
-
"Ook zonder PVV of SP is de politiek smerig, achterbaks, liegen en bedriegen, manipuleren en likken. Als partijen daar eens vanaf zouden stappen, denk ik dat zo'n partij een enorme aanhang zou krijgen."
Toch leert de geschiedenis dat getuigenispartijen (want daar pleit je in feite voor) nooit meer dan enkele zetels halen.
In de praktijk is politiek bedrijven altijd schipperen tussen ideaal en wat haalbaar is. Wie te rigide is veroordeelt zichzelf tot de oppositiebankjes en bereikt zo goed als niks.
-
Noud Aerts, za 04 februari 2012 18:08
in reactie op Piet de Geus
Reageer op Noud
"In de praktijk is politiek bedrijven altijd schipperen tussen ideaal en wat haalbaar is. Wie te rigide is veroordeelt zichzelf tot de oppositiebankjes en bereikt zo goed als niks."
Dat vind ik dan nog niet zo erg, wat ik wel heel erg vind aan politici en partijen, is dat ze elkaar de maat nemen en vertellen tegen elkaar, dat ze draaien, liegen, manipuleren. Dat zeggen ze over elkaar!! en dan nemen ze PVV-ers, SP-ers, neo-nazi's of extreem-linksen de maat.
Ik zou tegen mensen als Sap, Femke, Pechtold, Wilders, Cohen, Verhagen, enz, enz. willen zeggen: Voor dat je naar iets of iemand wijst of oordeelt, zorg dat je zelf VLEKKENLOOS bent!
Ik ben ervan overtuigt, dat politici, alleen hun standpunten als partij kunnen uitdragen, zonder daarbij anderen de maat te moeten nemen.
Mijn vraag aan deze politci zou zijn: Is uw programma zo ontzettend slecht, dat u anderen de maat moet gaan nemen over hoe zij politiek bedrijven?
Draag uw standpunten uit en maak daar genoeg promotie/reclame voor maar houdt aub op met black-propaganda tov anderen partijen en/of ideologieen.
Daarmee verloochen jij jezelf en je partij en je uitgangspunten niet, met black-propaganda juist wel, want je leidt de aandacht van mensen af van jouw, je partij en je uitgangspunten om neg aandacht bij een ander neer te leggen.
Stop ermee zou ik zeggen.
-
"Stop ermee zou ik zeggen."
In feite zeg je hetzelfde als Pechtold zei toen hij toen hij geconfronteerd werd met het werk van spindoctor Jack de Vries en consorten: de Haagse politiek is vies en vunzig.
De politiek is ook vies en vunzig, maar ik vrees dat wel zal zijn onderzocht hoe effectief dat is. Herinner je je nog wat de gevolgen waren toen het die glibbers van het CDA lukte om Bos als onbetrouwbaar te framen?
Ik vrees dat geen enkele partij die meedoet om de macht zo'n "prachtkans" laat liggen als het erop aankomt.
-
Noud Aerts, zo 05 februari 2012 12:16
in reactie op Piet de Geus
Reageer op Noud
"Ik vrees dat geen enkele partij die meedoet om de macht zo'n "prachtkans" laat liggen als het erop aankomt. "
En dat is DENK ik, de opening voor een nieuwe partij, een partij, die zijn standpunten blijft herhalen, zijn partij en mensen over het voetlicht brengt, duidelijke feiten presenteert uit de WWR, CBS, CPB, SCP enz. met terugslag werk van de partij naar de feiten uit de rapporten en zo dus een partij zijn, die alleen bestaat uit het geloof in hun eigen kracht en observatie.
Wat brengt 't mij om te zeggen dat een ander het fout heeft kwa ideologie of zienswijze?
Maakt mij dit beter als ik dat zeg?
Ik denk 't niet, ik denk dat mensen zich af gaan vragen, waarom de aandacht de gehele tijd naar anderen wordt gestuurd ipv naar zichzelf.
Wat mogen of kunnen mensen niet zien of ervaren bij die partij of personen, dat de aandacht constant wordt afgeleid naar anderen?
-
"En dat is DENK ik, de opening voor een nieuwe partij, een partij, die zijn standpunten blijft herhalen, zijn partij en mensen over het voetlicht brengt, duidelijke feiten presenteert uit de WWR, CBS, CPB, SCP enz. met terugslag werk van de partij naar de feiten uit de rapporten en zo dus een partij zijn, die alleen bestaat uit het geloof in hun eigen kracht en observatie."
Ik zou zeggen: noem het de Zakenpartij. Niet van zakenman maar van zakenkabinet. Of Objectief 2012, af te korten tot O'12.
-
"Ook zonder PVV of SP is de politiek smerig, achterbaks, liegen en bedriegen, manipuleren en likken"
Met alle respect voor je vermoeiende mening, maar wat jij de SP nu in de schoenen tracht te schuiven is een rechts propagandistisch praatje. Kolder dus! Voor de rest ben ik het voor een groot deel met je eens.
Edoch de SP is met geen enkele andere partij te vergelijken ook al doet rechts en nieuw-rechts nog zo hard hun best.
-
Noud Aerts, za 04 februari 2012 18:44
in reactie op Censuur Joop
Reageer op Noud
"Met alle respect voor je vermoeiende mening, maar wat jij de SP nu in de schoenen tracht te schuiven is een rechts propagandistisch praatje. Kolder dus!"
Ik schuif de SP h-e-l-e-m-a-a-l niets in de schoenen!
Ik schrijf: "Ook zonder PVV of SP is de politiek smerig, achterbaks, liegen en bedriegen, manipuleren en likken."
Wat is daar nu een 'rechts propagandistisch praatje' van?
U zou niet overal een aanval achter moeten zien, DAT kan mensen erg vermoeid maken.
-
Lees het begin van je reactie nog maar eens goed na. Terugkrabbelen is makkelijk.
-
Het probleem van GL is dat er vrijwel niemand zit met een voor het landsbestuur geschikte opleiding. Net als bij D66. Je moet een jurist hebben voor Justitite, een defensiespecialist voor Defensie, een planoloog voor Infrastructuur, een onderwijzer voor Onderwijs, een lileudeskundige voor Milieu. Enz enz. Het hele probleem van de politiek is dat ze vol zit met praatjesmakers. Alles moet anders. De Kiescommissie moet veeeeel meer bevoegdheden krijgen en iedereen moet vooraf gekeurd worden op geschiktheid en aantoonbare kennis van zaken op een beleidsterrein (daar dus een Masters degree of Ph.D voor laten zien). Ook moet de Kiescommissie veel meer zeggenschap krijgen over wie partijen naar voren mogen schuiven. Mensen moeten gewoon letterlijk aangemeld worden voor een bepaald beleidsterrein De politiek moet veel meer technocratisch worden. Sap heeft overigens wel gelijk dat de SP veel te veel breekpunten heeft en er bijna nergens over te praten valt. De SP MOET bewegen wat betreft de AOW/Pensioenen (daar moet iedereen zelf voor zorgen, schaf gewoon box 3 af), de versoepeling van het ontslagrecht (als je wilt dat je jonge afgestudeerden óóit nog aan het werk gaan komen dan moet je ervoor zorgen dat de gerontocratie in het hogere segment van de arbeidsmarkt vogelvrij wordt anders kun je net zo goed met het hele Hoger onderwijs stoppen), de SP is veel te veel tégen maar nergens vóór. Ik begin me zo langzamerhand eigenlijk af te vragen of zij wel de juiste partij zijn voor Nederland.... Op wie moet je stemmen dan? PvdDieren? Jemig, als je eens kijkt hoe amateuristisch zij omgaan met emails en waarbij je nooit inhoudelijk repliek krijgt... Einde one-issue extremisten. (met extremisten bedoel ik een partij die zich vastpint op één item). De hele politiek is amateuristisch, waarom praten wij er nog over? We hebben er toch geen invloed op. Neem een Angelien Eijsink, die solliciteert al jaren openlijk naar het ministerschap van Defensie, maar ze heeft er de ballen verstand van, met haar 'alles in Europees verband willen doen'. Dat is al 3x eerder geprobeerd en gruwelijk mislukt lieve schat. Dat werkt om allerlei redenen gewoon NIET. We kunenn niet eens met elkaar communiceren! Tijdens m'n KMA tijd hadden we heel vaak collega's uit Portugal, Italië, Tsjechië e.d. op bezoek en dat was altijd erg gezellig, maar we konden geen woord met mekaar uitwisselen want ze spreken geen fatsoenlijk woord Duits of Engels.... Politici moeten eens ophouden met te pretenderen alles altijd beter te weten dan de mensen die ervoor geleerd hebben en de praktijk van het werk kennen. Laat de professionals hun werk doen for Chrissakes.
-
[Het probleem van GL is dat er vrijwel niemand zit met een voor het landsbestuur geschikte opleiding. Net als bij D66. Je moet een jurist hebben voor Justitite, een defensiespecialist voor Defensie, een planoloog voor Infrastructuur, een onderwijzer voor Onderwijs, een lileudeskundige voor Milieu.]
waarom moet dat ?
on onderwijzer is een slavendrijver een schender van mensenrechten .
Je moet een mensenrechten specialist op onderwijs hebben
Een defensieexpert is waarschijnlijk medeplichtig aan massamoord - je moet een mensenrechtenexpert op defensie hebben
een milieudeskundige is meestal een pion van het bedrijfsleven.
Je moet een Eend op milieu zetten
Een planoloog heeft geen verstand van schoonheid - je moet een kunstenaar op infrastructuur hebben .
En bovenal je moet filosofen hebben
Maar GroenLinks is gewoon een groep die tot doel heeft zichzelf in stand te houden - geen ideaal, geen gevoel, geen benul
-
Ruud Wiemer, za 04 februari 2012 18:30
in reactie op Nieuw!: Veldman
Reageer op Ruud
[Je moet een Eend op milieu zetten]
Goed voorstel, ik pleit voor Maxime Verhagen.
-
TL:DR
Een alinea is een taalkundige en typografische term. Het staat voor de kleinste inhoudelijke 'container' binnen de hiërarchie van een tekst. Een alinea bestaat uit een reeks zinnen die inhoudelijk een deelonderwerp (of eerder een deel van een deelonderwerp) bevatten. Meerdere alinea's vormen samen inhoudelijk bijvoorbeeld een paragraaf (of een kort hoofdstuk).
Een alineatekst begint altijd op een nieuwe regel. Meestal herkent men een alinea (visueel) aan de kortere laatste regel ervan (de staartregel). Soms gebruikt men extra typografische 'herkenningsmiddelen', zoals een inspringing van de eerste regel of een witregel (een lege regel) voorafgaand aan de alinea.
Het inspringen van de eerste regel komt vaak voor in boeken, brieven en kranten. Het laten voorafgaan door een lege regel komt meer voor op beeldschermen. Een combinatie van beide is ook een optie.
-
Jan B, zo 05 februari 2012 00:22
in reactie op Bataafs Republikein
Reageer op Jan
Het probleem van GL is dat er vrijwel niemand zit met een voor het landsbestuur geschikte opleiding. Net als bij D66. Je moet een jurist hebben voor Justitite, een defensiespecialist voor Defensie, een planoloog voor Infrastructuur, een onderwijzer voor Onderwijs, een lileudeskundige voor Milieu. Enz enz.
Dat probleem hebben we met de huidige regering ook. Een premier die 9 jaar over een studie geschiedenis deed, een verpleegster als minister van O&W om maar wat voorbeelden te noemen. En verder een aantal figuren die nog nooit of althans niet recentelijk op de werkvloer hebben gestaan en al jaren opereren binnen het wereldvreemde inteeltcircus van de nederlandse politiek, iets wat hun beoordelingsvermogen in de regel zwaar heeft aangetast.
-
Ze zijn niet integer gebleken.
-
terecht...
-
Columnist Goslinga schrijft in een column in Trouw online van heden dat een kabinet Rutte-Roemer niet zo vreemd is als het op het eerste gezicht lijkt.
De vraag die ik daaraan vastkoppelde is wat de richtingenstrijd binnen GL ons in het licht van zijn analyse zal brengen en hoe GL zich binnen zo'n "nieuwe" politieke constellatie zal moeten positioneren.
Nu eerst Goslinga's analyse.
Hij stoelt deze op de gedachten van de "vader" van de moderne democratie Montesquieu (1689-1755).
Dit zijn de stappen in zijn redenering:
- vlg. Montesquieu kan de vrijheid niet zonder de politieke deugd van liefde voor de gelijkheid.
Ook diegene die wetten maakt en op de uitvoering daarvan toeziet dient aan dezelfde wetten onderworpen te zijn.
Zo niet dan is er sprake van despotisme;
- het gaat vlg. Montesquieu niet alleen om gelijkheid voor de wet, maar ook om een geest van soberheid, niet te verwarren met gelijkvormigheid.
Citaat Goslinga: "De een mocht meer verdienen dan de ander, als de vergaarde rijkdom maar ten goede kwam aan de natie. In een democratie die steunt op de handel, zoals de Nederlandse, hoefde rijkdom niet tot verval van de democratie te leiden";
- die handelsgeest hangt samen met spaarzaamheid, matiging, arbeid, rust en orde.
Een overmaat aan rijkdom echter kan de handelsgeest vernietigen.
Citaat Montesquieu: "Dan treden plotseling de ontwrichtende effecten van de ongelijkheid aan de dag";
- Montesquieu baseerde zijn scenaro voor het ontsporen van de democratie op zijn diepgaande reflexie op wat ik (IGR) noem "een realistisch mens- en wereldbeeld";
Zo schreef hij vlg. Goslinga (citaat): "dat een democratie in verval raakt niet alleen wanneer de geest van gelijkheid verloren gaat, maar evenzeer als deze geest in het extreme doorslaat en iedereen gelijk wil zijn aan degene die hij kiest om het gezag over hem uit te oefenen".
Daaruit trekt Goslinga een m.i. heldere conclusie: beide verschijnselen (verloren gaan van de geest van de vrijheid vs. doorslaan van die geest tot in het extreme, IGR) doen zich nu in de westerse democratieën voor.
Citaat Goslinga: "In de opkomst van de populistische PVV kan het boze en opstandige individu worden waargenomen 'dat geen eerbied meer heeft voor senatoren, rechters en magistraten'; in de groei van de SP weerspiegelt zich de afkeer van degenen die door inhaligheid 'een prooi zijn geworden van hun geneugten'".
Goslinga: vraag zich vervolgens af of "deze verschijnselen zijn te bestrijden met schijnbaar eenvoudige middelen, zoals een stop op immigratie uit islamitische landen of de invoering van een 'graaitax'. Vlg. hem net zo min als met "de oostindische doofheid van een elite, die hoopt dat de bui zal overtrekken" (sic !, IGR).
In de "oude" democratische landen ziet Goslinga ontwikkelingen die hun democratieen nu zwaar onder druk zetten
Goslinga daarover: "Het onvermogen van de traditionele partijen is daarvan net zozeer een symptoom als de verbale felheid van populisten" (sic !, IGR).
Het probleem wordt ook uitvergroot doordat "halfwassen of opkomende democratische landen (Turkije, Indonesië, India, Brazilië) en dictatoraal geregeerde staten (China) veel meer profiteren van de globalisering dan de westerse democratieën, waarvan bij deze ontwikkeling steeds duidelijker wordt dat zij, dankzij geleend geld, boven hun stand leven" (citaat Goslinga)..
"We" zijn -aldus Goslinga- toe aan aan een politiek van de terugtocht, maar daarvoor zijn weinig ankerpunten, omdat zo'n politieke koers nog niet eerder beproefd is.
Het perspectief op materiele verbetering -anders dan in de jaren tachtig van de vorige eeuw: ook een tijdperk van economische teruggang en zware bezuinigingen- ontbreekt nu immers.
Bovendien is het succes van een "linkse" politiek van herverdeling vlg. hem slechts beperkt.
Niet alleen zijn de inkomensverhoudingen in Nederland nog altijd gematigd, ook de brede middenklasse die deze herverdeling vooral zal moeten "bekostigen" voelt zich al gauw gebruikt als een "melkkoe" (deze term komt van Goslinga).
Instrumenten als een graaitax, een hoger fiscaal toptarief en beperking van de hypotheekrenteaftrek zullen vlg. Goslinga dan ook vooral "een symbolisch effect hebben, wat in de geest van soberheid zeker niet zonder betekenis is" (sic !, IGR).
De kunst zal zijn , aldus Goslinga, vrijheid en gelijkheid weer met elkaar in balans te brengen.
Citaat: "In dat perspectief is een kabinet van VVD en SP, van Rutte en Roemer, niet zo vreemd als het lijkt".
Dit verhaal lezende vroeg ik mij af waar die balans in het kennelijk in een "links" en "liberaal" kamp verdeeld GL te vinden zal zijn.
Ik heb daar nu nog geen zicht op !
Van die interne balans zal mijn eventuele steun voor deze politieke partij geheel afhangen.
De tijd zal het leren.
-
"Columnist Goslinga schrijft in een column in Trouw online van heden dat een kabinet Rutte-Roemer niet zo vreemd is als het op het eerste gezicht lijkt."
Daar kon hij weleens gelijk in hebben. Uiteindelijk is een echte socialist liberaal en een echte liberaal sociaal. Als men de strekking van de oorsprong van die termen niet vergeten is. Ik ben er niet op tegen want ik voel me en ben dan ook een liberale socialist. Die echter veel meer feeling heeft met de SP dan met de huidige VVD.
Eén ding is zeker de SP is een sociale partij en de VVD en liberale partij. Krijgen we een onvervalst 'Van Mierlo' kabinet. Moet De Geus toch wel leuk vinden.
http://www.d66.nl/kennis/item/sociaal_liberalisme
http://nl.wikipedia.org/wiki/Progressief_liberalisme
-
Lok Rup, zo 05 februari 2012 02:25
in reactie op Censuur Joop
Reageer op Lok
Dank voor de links.
Vandaag zondag vrije dag voor het kind.
Maandag gaat mijn "denkhoofd" weer aan het werk !
Maar eerlijk gezegd: zelf heb ik geen moment an de mogelijkheid van een R-R-combinatie op nationaal niveau gedacht, alleen maar al wegens de sociale en begrotingsagenda's.
Maar sinds de opkomst van de PVV heb ik besloten mij door geen enkel "nieuws" uit Nederland meer echt te laten verrassen.
Noem dat maar "voortschrijdend inzicht".
-
Ik ben altijd wel voorstander voor een beetje duidelijkheid, dus ik kan dit wel toejuichen.
Ze willen géén ander Nederland, maar wél een ander GroenLinks.
-
GL heeft voor mij al jaren niets meer met groen of links te maken. Ik zie geen onderscheid met de zogenaamde progressieve D66, die dat ook allang niet meer is. GL, D66 en de "linkse" kant van de VVD kan bij elkaar gaan zitten -"liberaal" midden-, dan kan de rechtse kant van de VVD opgaan in de PVVD.
Het marketingachtige gegoochel met begrippen als conservatief en progressief op andere partijen die je kennelijk dwars zitten komt mij m'n strot uit.
De manier waarop de zogenaamde ooit linkse progressieve partijen D66, GL en PvdA een cordon sanitaire om de SP en hun kiezers zetten is is precies dezelfde als waarmee de PVV sommige van onze bevolkingsgroepen in een hoek zet.
Het zou me niet verbazen als juist het bovenstaande de reden is dat de SP nu veel stemmen wint. Ik denk dat de partijbonzen zich rekenschap moeten geven dat datgene wat iemand stemt niet hetgene is wat de stemmer is of wat hij of zij denkt. Wij als stemmers kunnen slechts kiezen uit datgene wat ons wordt aangeboden. Ik kan alleen maar zeggen: er blijft steeds minder fatsoenlijks over.
-
GexL wordt nog meer een overbodige partij dan het al was. Dat krijg je er van als belangenverstrengelende types als Mariko Peters de boventoon gaan voeren. Je een beetje pseudo-sociaal voordoen met wat aandacht voor de minderheden (hoe die hier verder een toekomst op moeten bouwen als ZZPer daar hebben we het niet over), wat groene praatjes uitkramen (en de Probo-Koala gewoon uit laten varen) en wat commotie en naiviteit omtrent de naleving van het eenrichtingsgebod in Kaboel en dan hebben we de verheffende bijdrage van GexL wel zo'n beetje samengevat. Inpakken die handel.
-
snert :, za 04 februari 2012 14:22
in reactie op Jan B
Reageer op snert
tja die Mariko, het handje van de cia bij GL.
-
schandalige klucht - als je je ideologische achtergrond verloochend dan blijft er niks anders over als een club ordinaire baantjesjagers met geen enkel ander doel dat zichzelf in stand te houden .
we zijn getuige van een doodstrijd - het is zowel komisch als om te huilen
heette dat niet een tragikomedie?
-
Jan B, za 04 februari 2012 18:05
in reactie op Nieuw!: Veldman
Reageer op Jan
schandalige klucht - als je je ideologische achtergrond verloochend dan blijft er niks anders over als een club ordinaire baantjesjagers met geen enkel ander doel dat zichzelf in stand te houden .
Dat is inderdaad wel de overheersende indruk die deze partij geeft.
-
Tofik Dibi, Jesse Klaver, Bruno Braakhuis en Mariki Peters hebben het boek van Pechold gelezen. Titel boek : Henk, Ingrid en Alexander ZigZaggen door de politiek en het land, van links naar rechts en weer terug. Het is nog erger dan de pvv. Die twitteren tenminste nog. Welke partij kun je nog serieus nemen ? Het zijn allemaal gelukzoekers geworden.
-
GroenRechts. Misschien moeten de Tweede Kamerleden maar eens een loonsverlaging aannemen. Iedereen evenveel in de lasten delen toch? Verlaag het loon tot bijstandsniveau zou ik zeggen. Dan pas kan je laten zien dat je het volk werkelijk dient en niet puur voor het geld doet. Zolang je niet zelf in iemands schoenen hebt gestaan, kan je nooit weten hoe het werkelijk is.
Maar wie houd ik voor de gek, ik meende me te herinneren dat vrij recent een miezerige loonsverlaging al werd afgekeurd. Als het erop aan komt gaat geld voor vriend, volk en vaderland!
-
Hoe komt het nou dat ik de indruk heb dat een rechtervleugel, gezien de oprichtingsgeschiedenis van GL, daar totaal niets maar dan ook helemaal niets te zoeken heeft?
Samengesteld uit PSP, CPN, PPR en EVP.............
Zijn dat dan nu uitsluitend mensjes die voor de baantjes gaan?
Ik begin het te geloven, echt.
-
Groen en links gaan niet samen. Hoe kun je in hemelsnaam een groener Nederland prediken als je het land laat volstromen met gelukszoekers.
Overbevolking is vijand nr. 1 van een groene en duurzame maatschappij
-
gelukszoekers?
u doelt op heren in nette pakken die ons geld afjatten?
-
Hoe komen ze dan ineens aan die nette pakken?
Leg dat eens uit.
-
die krijgen ze gratis van jolande sap
-
Werkt Sap bij de Vreemdelingen dienst of bij een AZC of zo?
Vertel...
-
Flop Cohen, za 04 februari 2012 14:28
in reactie op Nieuw!: Veldman
Reageer op Flop
Ga jij lekker in een tentje zitten met -23
-
ik vond +3 al behoorlijk afzien
maar sinds ze occupy verplaatst hebben uit het zicht zie ik het nut er niet van in
-
het geweten, za 04 februari 2012 14:30
in reactie op Nieuw!: Veldman
Reageer op het
Nee, het zijn economische profiteurs.
-
Des Duivels, za 04 februari 2012 14:32
in reactie op Nieuw!: Veldman
Reageer op Des
Zo is het maar net Veldman... de pakken en stropdassen zijn het ergste voor moeder natuur.
-
"Zo is het maar net Veldman... de pakken en stropdassen zijn het ergste voor moeder natuur."
die opmerking past niet echt bij jouw plaatje en naam :P
-
Tom Meijer, za 04 februari 2012 16:23
in reactie op Des Duivels
Reageer op Tom
"Hoe kun je in hemelsnaam een groener Nederland prediken als je het land laat volstromen met gelukszoekers."
Welk een superieur inzicht heb je toch Des. Ik kan er niet aan tippen.
-
Des Duivels, za 04 februari 2012 18:01
in reactie op Tom Meijer
Reageer op Des
Dank je Tom. Ik deel mijn inzichten graag met je..
-
Tom Meijer, za 04 februari 2012 22:29
in reactie op Des Duivels
Reageer op Tom
"Ik deel mijn inzichten graag met je.."
Fijn, ik trek me daar echt aan op!
-
Sap doet het prima. Ze steunt doorgaans de kabinetsplannen om de Europese crisis te bezweren. Ze wil de AOW naar 67 en de WW korter. Verder wil GroenLinks de HRA afbouwen en het ontslegrecht versoepelen. Allemaal prima voorstellen om de overheid weer betaalbaar te maken. Maar de kiezers gaan vreemd genoeg voor de SP die een waanzinnige overheid wil en minder economie.
-
Elitaire grachten gordel partij. Niets meer met de oorsprong te maken.
Geen bestaansrecht.
-
GL kan zich verdelen onder PvdA, D66 en SP. En dan opheffen.
-
Henk De Bree, za 04 februari 2012 18:16
in reactie op W.J. v/d Straat
Reageer op Henk
Je vergeet dat D66 en de PvdA ook niets klaar maken, en de PvdD ook niet dus allemaal aansluiten bij de SP, dan is er 1 links blok die niet genoeg zetels heeft, waar niemand mee wil werken in een coalitie en zodoende Belgische toestanden gaat realiseren dat we een adviseur gaan krijgen van de SP die 3 jaar gaat praten om een regering te realiseren. Ik zou zeggen: DOEN!
-
GroenLinks Mag zich van mij meer groen profileren en het moet duidelijker maken wat het met Sociaal-Liberaal bedoelt. Als er geen verschil meer is met D'66 heeft het weinig zin om nog GroenLinks te stemmen.
Wat mij betreft, blijft GL Hameren op verduurzaming en maatschappelijke hervormingen waarin meedoen voorop staat. Daarbij moet de verantwoordelijkheid voor het meedoen niet alleen bij de persoon en en uitkeringsinstanties liggen, maar in de hele maatschappij. Weg met het competitiemodel op de arbeidsmarkt.
-
er is niks progressiefs aan de VVD recht proberen in te halen
Daar is wel een woord voor dat heet "dom"
Ik stelde voor dat Bruinrechts de lading wel dekt .
Domrechts zou ook een mooie nieuwe naam zijn voor deze partij van mislukte tuinkabouters .
Bruindom is ook een optie
-
en lucht het op om even te schelden?
-
schelden komt niet door de censuur
ik constateer slechts feiten
-
Henk De Bree, za 04 februari 2012 18:13
in reactie op Nieuw!: Veldman
Reageer op Henk
Dan klopt het toch dat links humor heeft, ik lag me te pletter.
Een Domme fascistoïde laag IQig persoon die toch bereid is om dermate veel belasting geld te betalen zodat idealisten met oa mijn geld hun doelen mogen realiseren. Resumerend, je hebt gelijk rechts is dom. wij blijven maar voor links betalen en links kan niks klaar maken.
-
== ik lag me te pletter. ==
En ben je nu anders gaan liggen?
-
Henk De Bree, za 04 februari 2012 20:18
in reactie op Sjouke Boonstra
Reageer op Henk
oeps
-
"ik lag me te pletter [...] Resumerend, je hebt gelijk rechts is dom."
wat fijn dat je het zelf beaamt.
-
Ziezo, daarmee is het vijandsbeeld voor vandaag weer glimmend opgepoetst.
-
drs Zen, zo 05 februari 2012 17:07
in reactie op Berthold Hohenlowe
Reageer op drs
Neen, u vergist u. U steekt met kop en schouders boven Veldman uit. U bent veel beter in het oppoetsen. Ik moet altijd om uw glimlachen, alleen al dat kapotte helmpje.
Het positieve is dat het u van de straat houdt, daardoor blijft het op straat een stuk veiliger. Het is nl. geen gezicht al die pubers in die portieken van onze grote steden met kapot geschoten knietjes. En dan die rondvliegende kogels, want het is best lastig die knietjes te raken. Grapje natuurlijk :-)
-
Dat verklaart veel.
De huidige koers ligt al veel dichter bij D66.
En dan nog meer koers zetten richting D66 .
Kan men dan niet beter samengaan met D66.
Wat moeten de mensen die vanuit CPN, PPR, PSP en EVP lid zijn, nu met dit gegeven.
Een partij die haar wortels verlaten heeft, en geen koers meer kan houden, wat moeten de leden daar nou mee.
Ik denk dan aan Sap met een stekker en stekkerdoos in haar hand.
-
"Wat moeten de mensen die vanuit CPN, PPR, PSP en EVP lid zijn, nu met dit gegeven."
GroenLinks bestaat alweer een jaartje of 23. Het zou toch een zwaktebod zijn als de partij nog precies zo was als de samenstellende delen indertijd? GroenLinks werd opgericht in het jaar dat het Oostblok begon te vallen. Me dunkt dat er sinds die tijd nogal wat is veranderd.
"Een partij die haar wortels verlaten heeft, en geen koers meer kan houden, wat moeten de leden daar nou mee."
Ik zou zeggen: wat moet je met het tegendeel? Een partij die zich nooit ontwikkelt? Dan zouden we toch nog steeds zitten met een partij voor behoud van werkgelegenheid voor lantaarnopstekers?
Zelfs de SP heeft haar Maoïstische wortels verlaten. Ze heeft die zelfs vanaf de oprichting verloochend door zich om electorale redenen heel onschuldig socialistisch te noemen in plaats van Marxistisch-Leninistisch Centrum Nederland of Kommunistiese Partij Nederland/Marxisties Leninisties.
En ook de laatste jaren zijn er nogal wat ideologische veren afgeworpen, al kun je je ook daarbij afvragen of dat gemeend is of slechts strategie. Dat gaat zelfs zo ver dat de SP niet meer tegen het koningshuis is.
Wat overigens dat ik af en toe ook niets snap van wat GroenLinks nou wil. Maar dat heeft er ook mee te maken dat ik er niet dicht genoeg op zit om nou precies op de hoogte te zijn van de richtingenstrijd binnen die partij. Maar hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld de PvdA, waar ze elkaar ook de tent uitvechten.
Misschien wat paradoxaal maar ik vind het toch goed dat die richtingenstrijd binnen die partijen plaatsvindt: het toont in ieder geval aan dat de partijdemocratie functioneert.
-
theo gerris, zo 05 februari 2012 09:51
in reactie op Piet de Geus
Reageer op theo
Piet
Iedere partij die te ver van haar basis komt, verliest hun lijn en gaat zwalken.
En daarmee is hun geloofwaardigheid in het geding.
De PVDA begint dat eindelijk te begrijpen.
-
En ik maar denken dat GL extreem links is gezien de CPN, PPR en PSP de voorouders waren, maar gelukkig weet ik nu dat de PvdA nog links van GL zit????????????????????????????
En als het het minst effectief is in de oppositie waarom dan niet opdoeken? Ze hebben nog nooit deelgenomen en de kans is ook klein, dus of opslitsen en en een stuk aansluiten bij de PvdA en SP en de rest bij D66 dan zijn we weer dichterbij een mogelijke coalite met meerderheden. En ik doel dan niet op linkse meerderheid maar dan kan er tenminste misschien een coalitie gesmeed worden in de toekomst.
En laat GL als je blieft niet meer over militaire zaken meedenken. Die partij heeft daar geen achtergrond in, en de kans dat er leden zijn die minimaal militaire dienstplicht vervuld hebben is ook nihil. EN dan krijg je van die dingen als met een flut mandaat naar de balkan, en als iedereen weg wil uit Afghanistan, dat GL nog even een geld verkwistend iets start in Afghanistan voor de 'vrijheid' van vrouwen en meisjes en anderen zodat ze niet onder het juk hoeven te leven van de Taliban ed en dus ongesluierd als gelijken gezien mogen worden. Om vervolgens als hardste te gaan schreeuwen als GL leden als diezelfde wens om geen volledige sluiter te dragen hier in nederland geopperd wordt. Let wel ik ben geen voorstander van Niqaabs en Burka's. Maar heb geen bezwaar tegen hoofddoekjes in het algemeen, maar wel van die tenten en daarvan afgeleide versies.
-
Tom Meijer, za 04 februari 2012 22:44
in reactie op Henk De Bree
Reageer op Tom
"extreem links is gezien de CPN, PPR en PSP"
De CPN was een rechtse partij. Beide andere links maar allesbehalve extreem. Extreem linkse partijen hebben we in Nederland nooit gehad.
-
CPN rechts? En de PPR wel links, dan spreek je jezelf tegen lijkt me. Of .....
Communistische Partij Nederland is een Rechtse Partij?
En de Politieke Partij Radiacalen, links maar radicaal is dus dan geen extreem links.
Komop zeg dit geloof je zelf toch niet. Dergelijke partijen bestonden uit krakers, millieu activisten enz naast anderen die de PvdA niet links genoeg vonden. En een groepje mensen uit noord oost groningen daar kwam en zit de harde kern en ik dacht ook nog in friesland, van de Communisten en dat zijn volgens jou rechtse mensen?
Wel nu zelfs voor mensen die en geen afgeschafte dienstplicht of werkelijk iets gemerkt hebben van de oorlog, daarvoor hebben ze nog een DVD met de Aanslag misschien dat je dan dat stukje van de begrafenis nog eens moet afspelen waar een zekere Johnny Kraaykamp als verzetsman spreekt, misschien dat dat jou helpt om als laatste der mohikanen te accepteren dat de CPN GEEN rechtse partijd was.
Idd links heeft humor!
-
Tom Meijer, za 04 februari 2012 22:46
in reactie op Henk De Bree
Reageer op Tom
"minimaal militaire dienstplicht"
Heb ik iets gemist? Die hebben we toch lang geleden afgeschaft?
-
Wanneer je een 35jarige man bent, in de kamer zit, dan is er nog een kans dat je minimaal militaire dienstplicht hebt gehad. Hoewel dat bij het pacifistische GL te bedenken valt.
Voor de huidge 18jarigen is die kans niet zo groot nee. Maar die zitten ook niet bij GL.
Buiten dat, dienstplicht is nooit afgeschaft.
-
Als de sociaal Groenen nu de benen nemen naar de SP is het feest compleet in Nederland, onze halve paradijs van de jaren 90 komt terug,denk ik zomaar, wel met de andere socialisten, de SP. De PVDA schijnt niet op de echte socialisten van Dennemark te lijken, nog erg, ze zeggen heel weinig en bijna niets over de Deense overwinning door de Socialisten. Onze PVDA is te trots op iets te leren van de Socialien in Dennemark, onder de leiding van een vrouw! kan onz elieve PVDA dat niet accepteren? diengn leren van een vrouwelijk echte socialist, met verstand en wijsheid?
Nederland heeft zeker geen halve socialisten nodig, maar wel met vaste principes en handelbaar standpunten, maar de principes moeten vast en dat is beschaving.
-
Groen Links wil geen electriciën die verstand heeft van stekkers en contactdozen. Groen Links ( een deel) wil de plek van het CDA, precies waar D66 nu in alle stilte van zit te genieten.
Groen Links heeft zijn zetelaantel slinken van 6 tot 9 zetels, mag meedoen van de PVV om een politionele aktie te gedogen in Afghanistan, heeft geen duidelijk schreeuwgezicht meer als in de tijd van Halsema.
Groen Links wil ook naar de SP naar de Pvda, terwijl de markt daar erg klein voor is. Groen Links die als "groene"partij niet meer zo geliefd is, torenhoge windmolens, rare zonnepanelen op het huis. Belastingverhogingen op energie, meer belasting op het dagelijk leven van de mensen. Meer regelgeving, meer bemoeienissen van de staat, onduidelijk immigratiebeleid.
De mensen hebben het gehad met Sap en Groen Links die niet in staat zijn om een deuk in het politieke pakje boter te slaan.
Groen links is te vergelijken met het CDA, de weg kwijt, de linkse kerk is niet meer wat het geweest en dat kerken geldt ook voor het CDA. De richting kwijt, de weg kwijt en aan leiderschap ontbreekt het.
De nieuwe politiek maakt slachtoffers, ook omdat deze zich ocvver de flanken beweegt en dat daardoor gaten in het politieke midden onstaan. Waar Groen Links en CDA en de Pvda het meeste van te lijden hebben en een krimpen in electoraat.
-
"Groen Links wil geen electriciën die verstand heeft van stekkers en contactdozen"
Dat willen ze nu juist wel, na de blamage met Sap die niet snapt hoe je ergens een stekker uithaalt.
-
Nou Piet niet helemaal juist.
Sap liet aan iedereen zien hoe een stekker uit een contactdoos wordt gehaald, dat met een "losse stekkerdoos" en stekker met bijbehorend electriciteitssnoer geen sluitende stroomkring kunt krijgen, is iets anders. ( Ergens moet het "sap" of prik vandaan komen.)
Daarvoor is iets meer nodig, Of Groen Links dat heeft? Of heeft bij de partij e stekker er nooit ingezeten? Vandaar dat Groen linksers met de neus voor het stopcontact liggen en kunnen ruiken dat er Groen Stroom uitkomt. Uit een kerncentrale ergen in Frankrijk.
-
Sap vervangen door Agnes Kant; zul je zien dat er weer vaart in zal komen .
Links en sociaal
ipv ''progressieve hervormingen'' die GL nu heel hoog , en als USP , in het programma voert; onbegrijpelijk en onwerkbaar dus
-
johan n., za 04 februari 2012 13:30
in reactie op Meta Foor
Reageer op johan
Mevrouw Kant kijkt wel vies uit.............een baantje in een partij die aan alle kanten niet meer weet waar ze mee doende zijn..........
Ze heeft een goede baan.
Epidemiologe.