09 februari 11 15:30 Reageer (106) Politiek RSS

'Donner ergert zich aan PVV en VVD'

Intern CDA-stuk legt ongemakkelijke positie CDA in het kabinet bloot

De NRC schrijft over een intern CDA-stuk van minister Donner, waarin hij zich afzet tegen discriminatie van minderheden en geschreeuw van andere partijen over veiligheid.

Donner schrijft dat zijn partij niet kan aanvaarden dat over “asociaal gedrag” en “het gebrek aan normbesef” hogere eisen worden gesteld aan immigranten dan aan autochtone Nederlanders. Dat is “discriminerend”. Hij constateert ook bij de autochtonen een “toenemend analfabetisme, asociaal gedrag en een gebrek aan normbesef”. (...) Het CDA moet accepteren dat andere partijen op het gebied van veiligheid “altijd harder kunnen schreeuwen” omdat het uitgangspunt van het CDA moet zijn “dat mensen geen wegwerpartikel zijn”.

Op basis van het CDA-stuk concluderen de schrijvers dat Donner zich afzet tegen PVV en VVD. Ze melden ook dat de minister ontevreden zou zijn over het feit dat het stuk, dat hij schreef op verzoek van Maxim Verhagen, in de partij niet serieus is behandeld.

Lees meer in NRC.

Laatste Reacties (106) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Jan Fortuin, za 12 februari 2011 05:24 Reageer op Jan

    Jan

    Gaat het CDA nu eindelijk eens verstandig worden? Toch niet zo`n goed plan hè P.H. Donner om samen te werken met een partij die als gedoog partner in functie is.

    Hoelang gaat het nog duren voordat het CDA de stekker eruit trekt en het kabinet valt?

  • Tom Meijer, za 12 februari 2011 20:49 in reactie op Jan Fortuin Reageer op Tom

    Tom

    "Hoelang gaat het nog duren voordat het CDA de stekker eruit trekt en het kabinet valt?"
    Wensdenken. CDA zit gebeiteld. Zal ze op den duur opbreken maar dat is alleen maar gunstig.

  • , zo 13 februari 2011 13:30 in reactie op Tom Meijer Reageer op

    Nou, ik kan anders niet wachten op het moment dat VVD en CDA de PVV inruilen en gewoon doorregeren via de Kunduzcoalitie.

  • Reint Meijer, vr 11 februari 2011 22:07 Reageer op Reint

    Reint

    Het wordt tijd dat het CDA het onder ogen gaat zien dat ze een regeringspartij zijn met de minste zetels. Het thema Veiligheid waren bij het CDA en de PvdA nooit in goede handen. En dan vreemd opkijken als men wordt gehalveerd met verkiezingen. Op naar de volgende halvering voor hen.

  • Gerwin van Eersel, vr 11 februari 2011 23:26 in reactie op Reint Meijer Reageer op Gerwin

    Gerwin

    "Het thema Veiligheid waren bij het CDA en de PvdA nooit in goede handen."

    Dat is een interessante stelling. Hoe zou het dan toch komen dat Nederland bijna het veiligste land in de wereld is?

    Het thema veiligheid is 1 van de 2 non-issues die dit kabinet gaat aanpakken, samen met de "massaimmigratie van niet westerse allochtonen", waar er in werkelijkheid sprake is van netto emigratie van niet westerse allochtonen.

    De echte problemen in dit land, worden niet aangepakt omdat de PVV dat blokkeerd, woningmarkt, arbeidsmarkt, tekort aan werknemers door vergrijzing.

  • Marq Pas, vr 11 februari 2011 09:50 Reageer op Marq

    Marq

    Dertig jaar afbraak in het onderwijs (voornamelijk VVD-CDA) , toenemend analfabetisme en verslechterende scholing van autochtonen, import van analfabeten (goedkope werkers).

    Waarde geld halveren en grenzen openen. *Check*

    Jaren rustig laten sudderen onder af en toe roeren en policor mummelen, bij gebrek aan Rode Russen wat Islam en 10 kilo peper toevoegen, en met wat veiligheid opdienen als nieuwe politiek.

  • Wim Groeneveld, do 10 februari 2011 16:15 Reageer op Wim

    Wim

    In vrijwel àlle landen lukt het christendemocraten bijna voortdurend om in de regering te zitten en te blijven,zo ook ons CDA.
    Waarom?
    Omdat ze altijd een beetje met alle winden meewaaien!

  • , do 10 februari 2011 17:14 in reactie op Wim Groeneveld Reageer op

    In vrijwel àlle landen lukt het sociaaldemocraten bijna voortdurend om in de regering te zitten en te blijven,zo ook ons PvdA.
    Waarom?
    Omdat ze altijd een beetje met alle winden meewaaien!

  • Ernst Anepool, do 10 februari 2011 19:17 in reactie op Reageer op Ernst

    Ernst

    Je beseft toch wel dat je nu een enorme onverdedigbare leugen op hebt geschreven?
    In 1918 is het algemeen mannenkiesrecht ingesteld, en het kiesstelsel omgezet van districten stelsel naar *evenredige* vertegenwoordiging.
    Vanaf dan spreken we dus pas van een gedeeltelijke Democratie (de vrouwen mochten pas vanaf 1922 ook kiezen ( ze mochten al wel gekozen worden sinds 1917) laten we nu eens naar de Kabinetten kijken sindsdien hebben we mede dankzij het steeds weer opblazen van Kabinetten door gesjoemel en daaruit voortkomend onderling gekibbel binnen de drie machtsblokken van het CDA jawel:
    41 !!! Kabinetten gekend in 92 jaar.
    Gemiddeld zit een Kabinet dus maar 2,24 Jaar...
    Met stip op 1
    Het CDA met 39 deelnames
    Het CDA (voorheen CKA) zit al vanaf het begin op het pluche (1918).
    Op afstand op 2
    De VVD met 22 deelnames
    De VVD (voorheen VDB) mocht pas in 1933 meedoen van de heersende kliek, die veelvuldig de Pastores gebruikten om mensen een bindend stemadvies mee te geven.
    Op afstand daarvan op 3
    De Pvda met slechts 16 deelnames
    De PvdA (voorheen SDAP) mocht pas in 1939 meedoen, en dat was maar heel even, omdat de Geer op aandrang van koningin Wilhelmina al na enkele maanden het veld moet ruimen: hij was van plan de Duitsers te erkennen !
    De typische koehandels geest van het CDA was er toen ook al, want de Geer wil in 1940 namelijk schrik niet *vredesonderhandelingen* met de bezetter beginnen, ze doen er werkelijk alles voor om maar op het Pluche te mogen blijven zitten desnoods verkwanselen ze ons vaderland :-(
    Hier nog even het lijstje met kabinetten en hun deelnemers...
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_kabinetten_sinds_de_Tweede_Wereldoorlog
    Nog even recapitulerend...
    Van de 41 kabinetten zat het CDA er 39 keer in, de VVD er 22 keer in, en de PvdA slechts 16 keer.
    Omgekeerd evenredig vertegenwoordigd:
    ----------------------------------------- 41 Kabinetten
    --2 daarvan zonder CDA/CKA
    -------------------19 daarvan zonder VVD/VDB
    -------------------------25 ! daarvan zonder PvdA/SDAP

    De Sociaal Democraten werden dus in meer dan de helft van de Kabinetten door geheime achterkamertjes onderhandeling ui te Regerende macht geweerd.
    Iedereen kent nog wel het verraard van vanAgt/Wiegel, ben je daar te jong voor dat van Balkenende/Remkes, en ben je echt kort van memorie, dat van Lubbers/Rutte
    Feitelijk had u uw valsificatie van de geschiedenis in het geheel niet mogen posten volgens de huisregels...

  • YggY ..., vr 11 februari 2011 10:27 in reactie op Ernst Anepool Reageer op YggY

    YggY

    Feitelijk had u uw valsificatie van de geschiedenis in het geheel niet mogen posten volgens de huisregels...
    ===============

    Tsja, de heer Mielke is nu eenmaal niet zo'n fan van alles wat ook maar een beetje links genoemd kan worden.

    Het is zelfs een beetje obsessief.

  • , vr 11 februari 2011 10:38 in reactie op Ernst Anepool Reageer op

    Het was ook maar een grapje. Ik weet dat het CDA de politiek in Nederland domineert.

  • Ruud Wiemer, vr 11 februari 2011 17:03 in reactie op Reageer op Ruud

    Ruud

    Het was ook maar een grapje. Ik weet dat het CDA de politiek in Nederland domineert.]

    Heb je nog meer van deze stomme grapjes??

  • , vr 11 februari 2011 22:27 in reactie op Ruud Wiemer Reageer op

    Ongetwijfeld: http://tinyurl.com/5wekcbq

  • Gerwin van Eersel, vr 11 februari 2011 23:28 in reactie op Reageer op Gerwin

    Gerwin

    "In vrijwel àlle landen lukt het sociaaldemocraten bijna voortdurend om in de regering te zitten en te blijven,zo ook ons PvdA."

    Tsja, op de lagere school niet geleerd hoe je jaren regeringdeelname moet optellen?

  • , zo 13 februari 2011 13:33 in reactie op Gerwin van Eersel Reageer op

    Natuurlijk kan ik wel rekenen, ik kan ook substitueren. Heb enkel het woordje CDA vervangen voor PvdA en zie wat een reacties, lachwekkend hoe men zich laat kennen.

  • Jan H., do 10 februari 2011 14:16 Reageer op Jan

    Jan

    Wat een geleuter van deze man. Of hij van tevoren niet wist waarmee hij in zee zou gaan.
    Misschien bang om opnieuw bij de volgende verkiezingen (nog meer) te verliezen?

  • emma de voogt, do 10 februari 2011 11:52 Reageer op emma

    emma

    en ik erger me al jaren aan donner, onderzoek naar kindermishandeling ging niet door omdat moskeeen niet willen meewerken, nou dan niet, maar wel zg. scheefwonen aanpakken enz.

  • Tom Nuit, do 10 februari 2011 10:12 Reageer op Tom

    Tom

    Waar zijn eigenlijk de 'helden' Koppejan en Ferrier, die bij elke maatregel de stabiliteit van het kabinet in de waagschaal zouden stellen?

  • Roonie v Bloemendaal, do 10 februari 2011 11:32 in reactie op Tom Nuit Reageer op Roonie

    Roonie

    Waarschijnlijk hebben de "helden" Koppejan en Ferrier tezamen met de zg mastodonten de nekslag toegebracht aan het CDA.
    Donner die zich manifesteert als en boeken-geleerde, die geen idee heeft wat er in werkelijkheid speelt in deze maatschappij.
    Het deelnemen aan een coalitie betekend zich vol inzetten en niet halfbakken.
    Halfbakken omdat altijd met de dissidenten rekening moet worden gehouden die de macht hebben om dit kabinet voortijdig te beëindigen.

    Waarschijnlijk zal met de aanstaande verkiezing juist door dit gedrag het CDA een grote veer laten ten gunste voor de VVD en de PVV.

  • Eric Jan Taapken, do 10 februari 2011 18:54 in reactie op Roonie v Bloemendaal Reageer op Eric Jan

    Eric Jan

    ben het er mee eens dat Donner een mannetje is die alles altijd vooral bij het oude wil laten en pas in actie wilt komen als alles al achter de rug, nee ik ben zeker geen fan van deze man, net Balkenende maar ja Verhagen vind ik toch nog steeds de ergste van het hele CDA!!!!!!

  • - bromberen -, do 10 februari 2011 13:42 in reactie op Tom Nuit Reageer op -

    -

    Deze mensen , en niets is de mensen vreemd, hebbben voor het pluche gekozen, net als Donner overigens.

    Eigen portemonee...eerst!

  • , do 10 februari 2011 14:32 in reactie op Tom Nuit Reageer op

    Platgeluld en sufgewiegd.

  • Bernie Whistler, do 10 februari 2011 08:23 Reageer op Bernie

    Bernie

    Donner, je moet niet zeuren en je frustraties maar van je affietsen. Was jij niet de partijbons die de werkzaamheden van de illustere Verhagen en Bleker om het CDA opnieuw op het pluche te krijgen ondersteunde? Bijvoorbeeld door Klink destijds dreigend in het gareel te blaffen? Donnerwetter.

    Nu niet zeuren, maar als een geslagen christen de gevolgen accepteren van de blunder die je maakte door met het kille plastic VVD en de xenofobe kopvoddenrukkers van de PVV te willen gaan samenwerken. En ik neem aan dat het CDA nog lang last zal hebben van het feit dat jij en je kornuiten jouw club bewust laat samenwerken met een xenofobe organisatie dat als hoofddoel heeft om Nederland etnisch te zuiveren van een belangrijk deel van haar bevolking. En haar christelijke hoofd daar blijkbaar wel erg gemakkelijk van wegdraait. History recalls...

    En daar beste Donner hoort dit soort lege taal blijkbaar bij. Had je van tevoren kunnen weten.

  • arjan doorgeest, do 10 februari 2011 02:09 Reageer op arjan

    arjan

    Minister Donner is weer eens onbedoeld grappig.

    Oh regentendom, oh regentendom, wat zijn uw bestuurders toch oliedom... (Carnevalskraker uit 1870 - binnenkort in de release).

    Op het moment dat Maxime Verhagen je verzoekt een stuk of brief te schrijven, ben je je politieke leven binnen het CDA niet meer zeker.
    Ik refereer hierbij maar even aan Ab Klink, die ooit een brief t.b.v. de fractie mocht schrijven, en binnen een paar dagen in politiek opzicht passé was.

    Wil Maxime van Donner af?
    Gek dat ook dit stuk weer binnen een paar dagen bij de schrijvende pers ligt.

    Dat riekt naar meer.

    Verder heeft Donner natuurlijk impliciet wél gelijk: de autochtoon is aan het verhufteren, en de allochtoon doet dapper mee. Onbeschaafdheid verbroedert kennelijk.
    Gaat het toch nog goed met de integratie, en da's dan weer goed nieuws.

    Verder geldt voor Donner: als je met heel veel gajes in een kroeg gaat zitten, zul je hoe dan ook last krijgen van dit plebs. Het kan zelfs je avond bederven.

    Vreemd dat een denkertje als Donner dit van tevoren niet heeft ingezien...

  • Rouane Rabbit, do 10 februari 2011 09:51 in reactie op arjan doorgeest Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Ik refereer hierbij maar even aan Ab Klink, die ooit een brief t.b.v. de fractie mocht schrijven, en binnen een paar dagen in politiek opzicht passé was.]---

    Ik denk niet dat Klink passé is, op zijn hoogst even geparkeerd, en Donner tot passé verklaren betekent volgens mij, mogelijk, een halvering van het CDA electoraat.

  • Hans Top, wo 09 februari 2011 21:37 Reageer op Hans

    Hans

    Verhagen en aanhang hebben letterlijk een coup binnen het CDA gepleegd. Er waren te veel tegenstanders, maar nee, ze moesten wat het kost regeren!

  • Dehnus Nörder, wo 09 februari 2011 23:33 in reactie op Hans Top Reageer op Dehnus

    Dehnus

    Daarom was die stemming ook zo verwarrend. De bejaarden wisten op den duur niet meer of ze nu met de linker hand het rode papiertje op moesten houden als ze tegen wouden stemmen en dus voor terwijl de grote teen naar rechts wees. Of dat ze met het licht rode papiertje met de rechter hand moesten wapperen terwijl ze een salto sprongen als ze voor stemden en dus tegen.

  • Bobby Byrd, wo 09 februari 2011 21:24 Reageer op Bobby

    Bobby

    Piet Hein, Piet Hein,
    Piet Hein zijn naam is klein,
    zijn daden benne groot...

    Kom op Piet Piraat, pik het niet langer! Blaas deze achterlijke gedoogconstructie, deze schandvlek, dit remspoor op de vaderlandse geschiedenis het water uit kerel! Laat je niet langer piepelen door Batman Gerrit en zijn schandknaap Robin Rutte!

    Piet is toch niemands bitch?
    Voor volk en vaderland!
    Kanonneeh! (figuurlijk dan, he. Pfft)

  • Bobby Byrd, wo 09 februari 2011 23:02 in reactie op Bobby Byrd Reageer op Bobby

    Bobby

    excuus voor de nsb-kreet
    weet soms ook niet waar het allemaal vandaan komt
    fail

  • Joop Schouten, wo 09 februari 2011 23:30 in reactie op Bobby Byrd Reageer op Joop

    Joop

    Welke NSB-kreet?

  • Bobby Byrd, wo 09 februari 2011 23:54 in reactie op Joop Schouten Reageer op Bobby

    Bobby

    "voor volk en vaderland" was het partijblad van de NSB...

  • , do 10 februari 2011 08:21 in reactie op Bobby Byrd Reageer op

    Blijkbaar valt het niet zo op en doet die kreet het nog steeds goed, ongeacht politieke voorkeur.

  • Matthias Justin, wo 09 februari 2011 21:20 Reageer op Matthias

    Matthias

    Kan mij er zeker iets bij voorstellen. Maar dat had zijn partij eerder moeten bedenken en zich niet zo machtsgeil hadden moeten opstellen. Dit was te verwachten.

  • Hank Moody, wo 09 februari 2011 20:46 Reageer op Hank

    Hank

    Als het meneer niet bevalt kan ie ook gaan. Misschien wel goed dit soort figuren kunnen het goede, progressieve, beleid van ons huidige kabinet alleen maar verstoren.

  • W.J. v/d Straat, wo 09 februari 2011 21:14 in reactie op Hank Moody Reageer op W.J.

    W.J.

    Bent u van de Internationale Clownsfederatie, of ingehuurd als Provocateur ?

    In beide gevallen een wanprestatie, dus zouten met die act !

  • Joop Schouten, wo 09 februari 2011 21:44 in reactie op W.J. v/d Straat Reageer op Joop

    Joop

    Ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha...

  • Sjaak Leijten, do 10 februari 2011 10:40 in reactie op Hank Moody Reageer op Sjaak

    Sjaak

    Progressief????? Widers progressief???? Zet even die lasbril af.
    Progressief betekend dat er vooruitgang in moet zitten.
    Dus problemen oplossen en niet het voordeel dat eventueel toebedacht is aan de gewone hardwekende Nederlander afbreken.

  • Tom Meijer, za 12 februari 2011 20:58 in reactie op Hank Moody Reageer op Tom

    Tom

    "Als het meneer niet bevalt kan ie ook gaan. Misschien wel goed dit soort figuren kunnen het goede, progressieve, beleid van ons huidige kabinet alleen maar verstoren."
    Ook een beetje misleid?

  • Herman Zonderland, wo 09 februari 2011 18:56 Reageer op Herman

    Herman

    Dat Donner vindt dat partijen als PVV en VVD als het om de allochtoon en veiligheid gaat altijd nogal hard schreeuwen en dat het CDA daar niet in mee moet gaan, ben ik volledig met hem eens.
    Hij zei vorige week in de kamer, niet schreeuwend, echter ook iets heel ernstigs: het secularisme zou een reden zijn voor het toenemend antisemitisme.
    Ook als je niet schreeuwt kan de boodschap hard aankomen.

  • - bromberen -, wo 09 februari 2011 19:54 in reactie op Herman Zonderland Reageer op -

    -

    Alleen er is een probleem, de kiezer hoort hem niet.

  • Tom Meijer, wo 09 februari 2011 19:57 in reactie op Herman Zonderland Reageer op Tom

    Tom

    Hij bedoelt, de atheisten hebben het gedaan?
    Zou mij niet van deze meneer verbazen.

  • Piet Knollema, wo 09 februari 2011 18:41 Reageer op Piet

    Piet

    Donner verzet zich niet tegen 'discriminatie van minderheden en geschreeuw van andere partijen over veiligheid'. Maar hij vindt wel dat het CDA daar niet een mee moet doen.

  • Gerald Thus, wo 09 februari 2011 17:28 Reageer op Gerald

    Gerald

    Dit had Donner moeten bedenken vóór het CDA congres, door samen met Klink en Hirsch Ballin op te gaan treden!

  • , wo 09 februari 2011 17:40 in reactie op Gerald Thus Reageer op

    Ben benieuwd wat deze Haagse Sängerknaben dan ten uitvoer zouden kunnen brengen .

  • - bromberen -, wo 09 februari 2011 18:26 in reactie op Gerald Thus Reageer op -

    -

    Hij wilde graag weer op het pluche, in de Trêvezaal.... Voor wat hoort wat en macht en geld stinkt niet.

    Donner ten voeten uit

  • Rouane Rabbit, do 10 februari 2011 09:54 in reactie op - bromberen - Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Hij wilde graag weer op het pluche, in de Trêvezaal....]---

    Je bent politicus om op het pluche te willen, en om macht te hebben.
    Een politicus die niet op het pluche wil daar heb je als kiezer niets aan.

    De vraag is, wat zet je allemaal aan de kant voor je plaats op het pluche. Als je zelfs je breekpunten weggooit om even naast het pluche te mogen zitten, dan ben je als politicus fout bezig.

  • Horkie Bongers, wo 09 februari 2011 17:27 Reageer op Horkie

    Horkie

    Toevallig komt het interne CDA-stuk van november 2010 drie weken voor de verkiezingen in de media.


    Helaas heeft het NRC het budget niet voor onderzoek of het toeval wel toevallig is

  • W.J. v/d Straat, wo 09 februari 2011 17:26 Reageer op W.J.

    W.J.

    Met Donner heb ik niet veel op, hij is sociaal en maatschappelijk nogal "onthecht", om het maar fraai te zeggen. Toch zou ik liever een regering met louter "Donners" zien, dan met de patjepeeërs van de VVD, ondersteund door de Proleten van de PVV.

    Meestal niet, ditmaal wel eens: Goed dat hij zei "Dekselse kwajongens, denk toch eens aan jullie taalgebruik en manieren !"

    Daar heeft 'ie drommels gelijk in en inderdaad, heeft de man ook nog er eens een pracht van een rijwiel.

  • - bromberen -, wo 09 februari 2011 17:23 Reageer op -

    -

    Ja, wat wil, gehalveerd en ook nog een keer gedoogd. Dan moet je tevreden zijn met de geweldige goed bevleesde bot die je toegeworpen wordt.

    Een splinterpartij die voor de verkiezingen zich ook moet roeren. Duidelijk een tekort aan leiderschap en aan mensen die de partij richting geven en sturen.

    Dat wordt een ramp deze verkiezingen, de uitspraken van Donner zullen nog meer CDAers richting PVV jagen.

    Verhagen moet laten zien dat hij de leiding heeft en bepaald wat er gebeurt. Een partij zonder charismatische leider is een ramp, zie Groen Links, Pvda , SP.

  • Reinaert de Vos, wo 09 februari 2011 17:23 Reageer op Reinaert

    Reinaert

    Allemaal leuk en aardig van deze fatsoenlijke christen maar het zou beter zijn voor het CDA als dit geluid een beetje openlijker en harder gaat worden anders wordt het een drama bij de verkiezingen. Het is zo onwaarschijnlijk muisstil bij het CDA. Ferrier, Koppejan, je hoort ze niet. Sybrand van Haersma Buma zou zeer kritisch blijven op de PVV aangaande uitspraken over minderheden en grondrechten. Heeft iemand hem nog recentelijk kunnen betrappen op iets scherps, een aanvalletje op Grote Geert?
    Inhoudelijk is dit kabinet al zo dood als een pier, het CDA is snel aan het volgen.

  • Arjen Heijkoop, wo 09 februari 2011 17:22 Reageer op Arjen

    Arjen

    Het CDA is aan het herbronnen, heeft nog geen nieuwe leider en voelt zich eigelijk niet happy met de PVV. Helaas is de weerstand met de PvdA nog veel groter. Ik denk dat dit metname van persoonlijke aard is.
    Ik ben trouwe CDA kiezer en anti PVV, voor mij is dit een minderheids kabinet die wisselende meerderheden zoekt, zoals vorige week met groenlinks en d66 over Afganistan. hieruit blijkt dat dit kabinet niet structureel wordt geboycot door de linkse opositie. Daar ben ik blij om

    Ondanks alles kun je zeggen dat het CDA de machtigste partij is met 21 zeteltjes en evenveel ministers als de VVD. Knapen en Bleker zijn minister in het buitenland. Dit is uitstekend onderhandeld door Verhagen, daarnaast zijn Rosenthal en Schippers van de VVD
    onervaren.
    Mijn stem wordt dus optimaal vertegenwoordigd door het CDA.

  • Kitty In Nederland, wo 09 februari 2011 17:18 Reageer op Kitty

    Kitty

    Ach ja er komen verkiezingen aan, en het CDA staat op dik verlies.
    Goed moment voor het CDA, om zich zogenaamd even af te zetten
    tegen de VVD en de gedoogpoog. Allemaal show in een poging de
    weggelopen CDA'ers terug te halen. Hopenlijk zijn de CDA kiezers wijzer en laten ze zich door deze goedkope retoriek van Donner geen zand in de ogen strooien.

  • hans mandemakers, wo 09 februari 2011 17:08 Reageer op hans

    hans

    Ik vond Donner altijd al een baken van eerlijkheid, rechtschapenheid en eruditie. Daarnaast heeft hij ook nog een oerdegelijke hollandse fiets. Als hij lid was van gl, pvda of sp zou het een goed mens zijn.

  • Aert Willem d'Holbach, wo 09 februari 2011 17:10 in reactie op hans mandemakers Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    LOL!

  • Peet Van Velzen, wo 09 februari 2011 17:52 in reactie op hans mandemakers Reageer op Peet

    Peet

    Ik vond Donner altijd degelijk. Als hij in een vette bak zou rijden zou hij een goed mens zijn.

  • Amarinde Bovendorp, wo 09 februari 2011 16:53 Reageer op Amarinde

    Amarinde

    De CDA-ers zijn wel wakker hoor maar hebben het pluche te lief.
    Tel daarbij op de voorman, Maxime Verhagen die niets schuwt dan blijft over dat de CDA-ers monddood gemaakt zijn en enkel via interne discussies nog iets kunnen doen.

    Dit stuk geeft aan dat dit ook gebeurd maar ook dat er krachten binnen het CDA werken die elke discussie de mond snoeren.

  • Nico ., wo 09 februari 2011 16:35 Reageer op Nico

    Nico

    Op basis van het CDA-stuk concluderen de schrijvers...


    ==================================


    En de rest is dus pure speculatie.

  • hans mandemakers, wo 09 februari 2011 16:26 Reageer op hans

    hans

    Ik ga met interesse kijken welke joop reageerders nu , bij nader inzien , donner toch wel een goeie kerel vonden. De eerste "donner was altijd al een integere man"is al gesignaleerd....

  • Hein van Leeuwen, wo 09 februari 2011 16:35 in reactie op hans mandemakers Reageer op Hein

    Hein

    Ja, so what?

  • , wo 09 februari 2011 17:05 in reactie op hans mandemakers Reageer op

    Nou, mis.
    Ik vind de uitspraken van Donner * too little, too late.
    *

  • Hein van Leeuwen, wo 09 februari 2011 19:32 in reactie op Reageer op Hein

    Hein

    Ik heb toch niet gezegd dat hij deugt? Ik heb alleen duidelijk gemaakt dat hij integer is. Donner komt uit de mannenbroeders van het CDA, voorheen de ARP. Die waren streng in de leer en zeker geen draaikonten.

    Het is niet to little to late, dat is het nooit.

  • hans mandemakers, wo 09 februari 2011 20:00 in reactie op Hein van Leeuwen Reageer op hans

    hans

    hoe kun je nou integer zijn maar niet deugen.....?

  • Tom Meijer, wo 09 februari 2011 20:43 in reactie op hans mandemakers Reageer op Tom

    Tom

    Ach, dat is een definitiekwestie. Bij christenen is er veel mogelijk hoor.

  • Hein van Leeuwen, do 10 februari 2011 09:50 in reactie op Tom Meijer Reageer op Hein

    Hein

    :)
    Hij was enigszins ironisch bedoeld: als wij het politiek oneens zijn kan ik vinden dat jij niet deugt als het gaat om opvattingen. Integriteit is in mijn beleving meer aan de persoon gebonden. In ieder geval in deze context.

  • Henk Lok, wo 09 februari 2011 16:19 Reageer op Henk

    Henk

    Gut, gut, er gloort weer hoop voor links. Vergeet het maar, dit kabinet blijft gewoon 4 jaar zitten en gaat afrekenen met al die linkse hobbys.

  • Aert Willem d'Holbach, wo 09 februari 2011 17:10 in reactie op Henk Lok Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Nu nog 4 jaar en 2 maanden.

  • Des Duivels, wo 09 februari 2011 17:21 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Des

    Des

    Van mij mag deze constructie nog wel 8 jaar doorgaan. Het gedoogakkoord blijkt een verademing voor onze democratie..

  • Aert Willem d'Holbach, wo 09 februari 2011 18:39 in reactie op Des Duivels Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Nou... ik ben wat linkser ;-)
    Doe mij maar VVD - D66 - GL.

    Maar dit kabinet is ook uiterst werkbaar hoor, ondanks die xenofobe mafklapper van jullie.

  • NL 4NL, wo 09 februari 2011 19:35 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op NL

    NL

    nouhou....doe 'ns lief. ;-)

  • Hein van Leeuwen, wo 09 februari 2011 21:40 in reactie op Des Duivels Reageer op Hein

    Hein

    Euh...met een PVV die ons qua abortus weer naar de middeleeuwen wil sturen?

  • Matthias Justin, do 10 februari 2011 02:36 in reactie op Des Duivels Reageer op Matthias

    Matthias

    Moeten we maar hopen dat de voedselbanken het niet nog drukker krijgen.

  • Tom Meijer, za 12 februari 2011 20:55 in reactie op Des Duivels Reageer op Tom

    Tom

    "Het gedoogakkoord blijkt een verademing voor onze democratie.."
    Eerder adem inhouden om de rioollucht niet te hoeven inhaleren.

  • Tom Meijer, wo 09 februari 2011 17:50 in reactie op Henk Lok Reageer op Tom

    Tom

    Ook een beetje misleid?

  • Eline W, wo 09 februari 2011 18:07 in reactie op Henk Lok Reageer op Eline

    Eline

    Daar hebben we de links hobby's weer. Hieronder lijken tegenwoordig de volgende dingen te vallen:
    - het onderwijs
    - het recht op een fatsoenlijk leven voor mensen die een probleem hebben waar ze niets aan kunnen doen
    - de toekomst van de aarde
    - wetenschap
    - op feiten gebaseerd bestuur
    En nog wel een aantal andere dingen.

    Droomt u maar lekker verder dat dit kabinet alle "problemen" oplost, maar ga dan over 4 jaar niet zeuren dat er heel veel belastinggeld nodig is voor de wederopbouw.

  • Marq Pas, vr 11 februari 2011 10:02 in reactie op Eline W Reageer op Marq

    Marq

    Men kan het begrip "linkse hobbies" beter andersom definieren:

    - iedere politieke bezigheid die niet primair gericht is op het vullen van eigen zak.

  • Isis Maät, wo 09 februari 2011 16:18 Reageer op Isis

    Isis

    Donnertje, Donnertje, waarom heb je dan niet beter naar Ab Klink geluisterd?
    Hij heeft nog zo gewaarschuwd tegen dit monsterlijke gedoogkabinet.

  • Hein van Leeuwen, wo 09 februari 2011 16:18 Reageer op Hein

    Hein

    Donner is natuurlijk 'recht in de leer', en verdiend, als het gaat om integriteit een groter krediet, dan wat hem o.h.a. wordt toegemeten.

    Als minister v. Justitie was hij op z'n beste plek, alle andere posten kennen een dynamiek die hem persoonlijk minder past. Donner was overigens ook de minister die na de zoveelste aanval van PVV en VVD op ons TBS-systeem zei dat hij niet van plan was het in te ruilen, tenzij er een systeem kon worden ontwikkeld wat aantoonbaar betere was.

    Als iemand als Donner gaat 'stuiteren' binnen het CDA, zal ook Maxime zijn borst nat mogen maken.

  • Aert Willem d'Holbach, wo 09 februari 2011 17:06 in reactie op Hein van Leeuwen Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Vergeet niet dat het verhaal vooralsnog de interpretatie van een journalist (Bart Hinke) van een wat wazige omschrijving is waarin niemand met naam of toenaam wordt genoemd.

    Als ik voor het CDA zou werken, vloerde ik Hinke eenvoudig. Even een sneer erachteraan dat de HinkeLeaks op drijfzand gebaseerd zijn en de jongeling kan afdruipen.

    Zo, tien minuten werk, dagdeeltariefje weer zeker gesteld.

  • Hein van Leeuwen, wo 09 februari 2011 22:32 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Hein

    Hein

    We gaan het merken...:)

  • Mostafa Mouktafi, wo 09 februari 2011 16:16 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Wie niet?

  • Han van der Horst, wo 09 februari 2011 16:13 Reageer op Han

    Han

    Allemaal bewust gelekt. Nu kan het CDA zich even lekker profileren als de wijze stem van de gematigdheid.

  • peter h, wo 09 februari 2011 16:38 in reactie op Han van der Horst Reageer op peter

    peter

    Klinkt idd allemaal 'te' toevallig nu...

    Het CDA als 'redelijke' tak van het kabinet, maak ons sterk zodat we de VVD en de PVV onder de duim kunnen houden.

    Als blij zijn als 2 maart voorbij is.

  • Hein van Leeuwen, wo 09 februari 2011 16:49 in reactie op Han van der Horst Reageer op Hein

    Hein

    Iets te klein voor een lekkage die een grotere impact zou moeten hebben om het CDA nog te redden.

  • Aert Willem d'Holbach, wo 09 februari 2011 16:04 Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    ...Hij constateert ook bij de autochtonen een “toenemend analfabetisme, asociaal gedrag en een gebrek aan normbesef”...

    Is dat pas sinds een half jaar zo?

  • Eline W, wo 09 februari 2011 18:13 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Eline

    Eline

    Is volgens Donner waarschijnlijk al heel lang aan de gang, vast sinds de jaren 70 ofzo. De startkwaficatiecijfers van het CBS spreken hem tegen in ieder geval: http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=80171NED&D1=2&D2=a&D3=0&D4=0&D5=a&HD=110209-1809&HDR=T,G3,G4&STB=G1,G2

    Maar dat Nederlanders die slecht kunnen lezen en schijven hetzelfde (of misschien nog wel strenger) behandeld moeten worden als asielzoekers ben ik het wel mee eens. Het zal toch niet zo zijn dat we asielzoekers verplichten van alles te leren, en dat Nederlanders die diezelfde vaardigheden niet beheersen dat niet hoeven te doen.

  • Guy Montag, wo 09 februari 2011 20:01 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Guy

    Guy

    Sinds hij samenwerkt met de PVV.

  • , wo 09 februari 2011 16:04 Reageer op

    Meneer Donner zal wel achter aan moeten sluiten. Wie ergert zich niet?

  • Aert Willem d'Holbach, wo 09 februari 2011 16:09 in reactie op Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Ik.

  • Rob Geurtsen, wo 09 februari 2011 16:21 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Rob

    Rob

    Ha ha, die Aert, toegegeven zelden ben je te betrappen op getoonde ergernis. Alhoewel een belerende opmerking soms ergernis achter de belering doet vermoeden. Jij transformeert je ergernis dat prachtig naar ironie en provocatie. Ook maar een rol.

  • Aert Willem d'Holbach, wo 09 februari 2011 18:41 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Het schijnt dat ik geen ergernis kan hebben. Heeft iets met neurotransmitters te maken. Werkt uitstekend.

  • , wo 09 februari 2011 16:37 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op

    Uw positiviteit siert u.

  • NL 4NL, wo 09 februari 2011 16:37 in reactie op Reageer op NL

    NL

    ik ook niet.

  • , wo 09 februari 2011 16:54 in reactie op NL 4NL Reageer op

    Het was meer een retorische vraag betreffende het klaaggehalte van zovelen vandaag de dag terwijl er natuurlijk helemaal niet veel te klagen valt.

  • NL 4NL, wo 09 februari 2011 17:28 in reactie op Reageer op NL

    NL

    We zijn een volkje van klagers.
    Gelukkig is er een deel van de bevolking dat dat geklaag combineert met een gezonde dosis humor.

  • Zeer Voornaam, wo 09 februari 2011 22:29 in reactie op NL 4NL Reageer op Zeer

    Ik heb ze nog niet gezien, die lui met die humor.
    Misschien verward u anderen belachelijk maken met humor, dat zie je tegenwoordig wel heel veel.

  • Zeer Voornaam, wo 09 februari 2011 22:36 in reactie op NL 4NL Reageer op Zeer

    Ai, het CDA heeft de peilingen bekenen, nu moeten er weer mannetjes met een geweten naar voren worden geschoven.

    Geen woorden maar daden Donner, gewoon een dikke nee tegen de Afghanistan missie ofzo, duidelijk maken dat het CDA wel een ruggengraad heeft en er niet bang voor is dat de PVV in hun brievenbus pist.
    Respect voor mensen? Daar heeft dit kabinet niets mee van doen.
    Geen respect voor gelovigen, geen respect voor studeerders, geen respect voor vrijwilligers ( pff, dat kunnen ww-ers veeeel beter ), geen respect voor werkzoekende, geen respect voor rechters. Respect is niet een woord dat vanuit dit kabinet op het CDA kan afstralen donner, sterker nog, als er iemand geen respect heeft voor anderen dan is het wel de rat Verhagen. Hij past dan ook prima in dit kabinet, tja, mensen die wel respect voor andere mensen hebben hebben dan ook niets meer bij het CDA te zoeken.

  • Matthias Justin, do 10 februari 2011 02:37 in reactie op Zeer Voornaam Reageer op Matthias

    Matthias

    Hear, hear!

  • Aert Willem d'Holbach, wo 09 februari 2011 16:03 Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Dan moest Piet Hein Donner maar eens om gaan zien naar een passende functie...

    Een passende functie? Volgens mij komt er binnenkort iets vrij bij de Raad van State.

  • Hein van Leeuwen, wo 09 februari 2011 16:31 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Hein

    Hein

    Die was toch voor Cohen?

  • NL 4NL, wo 09 februari 2011 16:39 in reactie op Hein van Leeuwen Reageer op NL

    NL

    Nee, daar hebben we nu de pas vrijgekomen postite van VARA voorzitter in gedachten.
    Is hem op het lijf geschreven.

  • , wo 09 februari 2011 16:57 in reactie op NL 4NL Reageer op

    HUH?? Een fervent cda-er als baas van de VARA?
    Spoor je nog wel?

  • NL 4NL, wo 09 februari 2011 17:29 in reactie op Reageer op NL

    NL

    ***{HUH?? Een fervent cda-er als baas van de VARA?
    Spoor je nog wel?}***

    Cohen een fervent CDA'er???
    Wie spoort er hier niet?

  • Ben Wil, wo 09 februari 2011 22:28 in reactie op NL 4NL Reageer op Ben

    Ben

    Men reageert op je naam niet op inhoud.
    Inhoudelijk is het namelijk niets meer.

  • Hein van Leeuwen, wo 09 februari 2011 22:33 in reactie op NL 4NL Reageer op Hein

    Hein

    In dat geval wordt het Halsema, ook niet verkeerd:)

  • , do 10 februari 2011 08:26 in reactie op NL 4NL Reageer op

    Sorry, ik zie nu dat je ineens overgetsapt was naar Cohen. Waar we het toch de hele tijd over Donner hadden. ;(

  • Ben Wil, do 10 februari 2011 09:59 in reactie op Reageer op Ben

    Ben

    Lezen wat er staat.
    En luisteren naar wat men zegt.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel