05 januari 10 21:40 Reageer (19) Politiek RSS

Dit zijn de 'Most wanted' van Nederland

Sinds vanavond is de Nationale Opsporingslijst van kracht

De politie heeft vanavond een website gelanceerd met daarop de acht meest gezochte criminelen van Nederland.

De lijst werd met veel tromgeroffel gepresenteerd bij Opsporing verzocht. Op de lijst staan zowel veroordeelden als verdachten. Die mogen niet zomaar met naam en foto worden gepubliceerd, daarvoor is per geval toestemming nodig van de voorzitter van het college van Procureurs-generaal.

Bekijk hier de hele lijst

Laatste Reacties (19) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Ellen Stapraden, do 07 januari 2010 01:02 Reageer op Ellen

    Ellen

    Waarom zijn deze verdachten ( want dat zijn het wél) op de vlucht geslagen als zij ónschuldig zijn ?????
    En waarom melden zij zich niet achtermekaar bij politie of justitie om hun "onschuld" aan te tonen, als zij werkelijk onschuldig zijn ?????
    Dit heeft allemaal NIETS met allochtoon of autochtoon te maken.

  • Wie is U?, wo 06 januari 2010 18:08 Reageer op Wie

    Wie

    Ik vind de KOP niet correct. "The Most Wanted" Moet zijn "The most dangerous" want gezocht wordt er niet zo hard....!

  • Peter Volta, wo 06 januari 2010 08:53 Reageer op Peter

    Peter

    Verdraaid weinig reacties. Dit is natuurlijk ook wel een forse breinbreker voor progressief nederland....

    Sophie in 't Veld nog een mening hierover ? Die andere meneer die Bolkestein ervan betichtte 'rancuneus rechts' te zijn ???
    De huissociologen van de PvdA misschien ?

    Of is het toch allemaal de schuld van de Telegraaf ?

  • Ewald Jozefzoon, wo 06 januari 2010 18:52 in reactie op Peter Volta Reageer op Ewald

    Nou ja, Peter. Wat wil je horen? We hebben nu een lijstje van de acht most wanted criminelen en verdachten, waarvan er anderhalf ? niet twee - autochtone Nederlander is. Wil je horen dat met dit lijstje nu onomstotelijk is aangetoond dat allochtonen crimineel zijn? Dat er zo goed als geen criminaliteit onder autochtone Nederlanders bestaat? Dat WE nu diep door ONZE knieën moeten om ONZE verontschuldigingen aan te bieden aan de PVV, Bolkestein en de Telegraaf? Hebben ze al die tijd dus toch gelijk gehad? Wat kan de wereld voor sommige mensen toch heerlijk simpel zijn.

    Ik heb nog een 'statistiek' voor je waaruit je misschien nog wat meer bevestiging van de slechtheid van allochtonen kunt putten: Van alle terroristische aanslagen binnen Nederland in de afgelopen 10 jaar zijn er maar liefst 33,3% door allochtonen gepleegd. Jazeker! Twee van de drie aanslagen (die op Fortuyn en die op het koningshuis) zijn weliswaar door autochtone Nederlanders gepleegd, en leverden gemiddeld ook wel meer slachtoffers op, maar op het totaal is de allochtone groep hierin toch maar weer zwaar oververtegenwoordigd (mocht het iemand ontgaan zijn, dit is ironisch bedoeld)?

    Punt is: Met statistieken, en in het geval van dit lijstje quasistatistieken, kan je alles 'bewijzen'. Aan de hand van statistieken kan ik 'bewijzen' dat de paus 's werelds gevaarlijkste beroep heeft. Van al zijn 265 voorgangers is namelijk bijna 100% on-the-job overleden?

    Misschien zijn er weinig reacties op dit artikel, omdat iedereen (ook de PVV, TON, en Bolkestein-critici) wel weet dat criminaliteit ook onder allochtonen voor komt. Daar heeft niemand zo'n lijstje voor nodig. Dat jij aan de hand van dit lijstje haast triomfantelijk jouw beeldvorming in stand wilt houden dat alle allochtonen crimineel zijn mag je wat mij betreft zelf weten. Maar voor mij verandert het niets aan het feit dat de overgrote meerderheid van de allochtone bevolking hier in Nederland gewone mensen zijn die net als hun autochtone medelanders een waardig bestaan willen leiden binnen de kaders van de wet, met al haar plichten en rechten - waaronder die door Bolkestein zo passievol bezongen universele rechten van de mens.

  • Frank Schutte, wo 06 januari 2010 23:41 in reactie op Ewald Jozefzoon Reageer op Frank

    Frank

    Beste Ewald Jozefzoon,
    Je hebt volkomen gelijk, maar veel mensen zien de aanslagen op Fortuyn en die op het koningshuis niet als die een terroristische daad, maar wel die op van Gogh, omdat hier een fanaticus van uit zijn geloof deze aanslag heeft gepleegd, en de andere twee worden gezien als een handeling van een dwaas. (geestesziek)
    En ook je stelling dat criminaliteit zowel onder Nieuwe Nederlanders als onder Nederlanders zelf voorkomt, klopt als een zwerende vinger, maar ook jij kan toch niet ontkennen dat er wel één groep is die binnen de buurten voor de meeste overlast zorgt.
    En dat daaruit mensen een verdraaid beeld krijgen, kun je niet deze mensen verwijten, want veel mensen moeten elke dag aan den lijve ondervinden dat hun leven wordt verstoord deze groep.
    En ook op dit punt moet ik je volkomen gelijk geven, dat de overgrote meerderheid van de allochtone bevolking hier in Nederland gewone mensen zijn die net als hun autochtone medelanders een waardig bestaan willen leiden binnen de kaders van de wet, met al hun rechten en plichten.
    Daarom vind ik het altijd zo zonde dat ervan uit de groep zelf niet meer wordt aan gedrongen op hardere maatregelen, omdat zij die het goed willen doen, uiteindelijk ook wordt aangekeken op het handelen van die klojos die het verpesten.

  • Ewald Jozefzoon, do 07 januari 2010 01:05 in reactie op Frank Schutte Reageer op Ewald

    Beste Frank,
    We zijn het helemaal niet zo oneens met elkaar. Ik denk dat er onder links en rechts, allochtoon of autochtoon, er geen enkele discussie over is dat ALLE klojo's die het verpesten - van straatbendes tot hooligans, van oplichters tot witteboorden criminelen - effectief worden aangepakt. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je als slachtoffer van geweld en andere criminaliteit even geen nuances meer kan of wil maken - zoals het geval nu is voor de ouders van Shoëla Coenmans. Waar ik wel grote moeite mee heb is wanneer politici moedwillig deze (in jouw woorden) "verdraaide" beeldvorming onder de bevolking aanwakkeren. Wanneer politici zeggen dat crimineel gedrag van allochtonen voortkomt uit een 'inferieure' cultuur. En, als gevolg daarvan, wanneer politici beginnen te tornen aan grondrechten van gehele bevolkingsgroepen.

    Naar aanleiding van jouw openingszin kan ik het tot slot niet laten om je nog even op het volgende te wijzen: De allochtoon Mohammed B was een terrorist, omdat hij handelde vanuit religieus fanatisme. De autochtone Volkert van der G., die de Nederlandse democratie de allergrootste klap in dit millenium heeft toe gebracht, erkende dat deze moord politiek gemotiveerd was. Maar Volkert was geen terrorist. Hij was geestesziek. Zou het misschien kunnen dat er bij alle fanatici - allochtoon of autochtoon, religieus of politiek - een steekje los zit?

  • Frank Schutte, do 07 januari 2010 09:58 in reactie op Ewald Jozefzoon Reageer op Frank

    Frank

    Beste Ewald Jozefzoon,
    Over dat laatste kan ik heel kort zijn, JA.

  • Censuur Joop, wo 06 januari 2010 00:38 Reageer op Censuur

    Censuur

    Je mag iemand niet op z'n uiterlijk beoordelen, maar deze knapen hebben echte boeventronies. Brrr, je zou er hard voor weglopen. Criminele creeps.

  • Sir Charles, wo 06 januari 2010 01:05 in reactie op Censuur Joop Reageer op Sir

    Sir

    Het lijkt wel een pleidooi voor die 100 % controles op Schiphol .
    Tsja, inderdaad Nelma men mag iemand niet beoordelen op het uiterlijk, ook een ogenschijnlijk persoon zónder een boeventronie blijkt achteraf een vliegtuig te willen opblazen.

  • Mostafa Mouktafi, wo 06 januari 2010 01:13 in reactie op Sir Charles Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Ik vind ''Negerzoen'' beledigend, terwijl mensen vrolijk bij de chocolade boer het vrolijk kopen.
    Meneer, heeft u voor mij een ''Negerzoen''?
    Tuurlijk mevrouw.
    Geen gezicht, vind ik het.

  • Sir Charles, wo 06 januari 2010 10:56 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Sir

    Sir

    Heb pas nog met nieuwjaar een (vrouwelijke) neger een zoen gegeven, zo simpel kan het zijn.

  • John Galt, wo 06 januari 2010 11:04 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op John

    John

    Net als blanke vla, ook zo ongeloofelijk beledigend!

  • Mostafa Mouktafi, wo 06 januari 2010 14:03 in reactie op John Galt Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Bent u een fan van het VOC-mentaliteitje?

  • John Galt, wo 06 januari 2010 14:11 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op John

    John

    Nou ik vind dat we wel heel trots mogen zijn op de VOC, het eerste publicly owned bedrijf in de wereld!
    De ondernemende mentaliteit van de mensen die daar toen werkten bewonder ik zeker!
    Wat ik me voor moet stellen bij een VOC mentaliteit weet ik niet, heb er nooit gewerkt.

  • Mostafa Mouktafi, wo 06 januari 2010 14:20 in reactie op John Galt Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Mooi reactie, bedankt.

  • Ton evertsen, wo 06 januari 2010 00:11 Reageer op Ton

    Ton

    het is een inkopper maar 6 vd 8 zijn "nieuwe nederlanders" blijkbaar is de integratie in de misdaad perfect,misschien kunnen ze de lijst ook even internationaal doorgeven en meteen die loverboy/verkrachter/poging tot moord die op proefverlof mocht erbij zetten

  • Sir Charles, wo 06 januari 2010 10:55 in reactie op Ton evertsen Reageer op Sir

    Sir

    Het woord "loverboy" vind ik beledigend, dat het gebruikt wordt voor jongens/mannen die meisjes/vrouwen mishandelen en uitbuiten.

  • Joop Schouten, wo 06 januari 2010 11:10 in reactie op Sir Charles Reageer op Joop

    Joop

    Een Loverboy is niets anders dan een pooier.

  • Sir Charles, wo 06 januari 2010 11:31 in reactie op Joop Schouten Reageer op Sir

    Sir

    Ik heb mijn vriendin(nen) lief, ben toch echt geen pooier hoor.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel