20 februari 12 10:07 Reageer (108) Politiek RSS

'CDA moet Wilders temmen'

Oprichter Aantjes over het slappe optreden van zijn partij

Willem Aantjes, één van de oprichters van het CDA, wil dat zijn partij stopt met zich schikken naar de PVV en Geert Wilders nu eens van repliek dient. De uitspraken doet hij in een interview met Nu.nl.

Aantjes:

"Je ziet toch hoe Wilders ons dagelijks vernedert. Ik wind me er erg over op. Als Wilders zegt dat het CDA een toontje lager moet zingen, doet het CDA dat dan ook […] We moeten tegen Wilders zeggen dat het tijd wordt dat hij eens zijn mond houdt."

Volgens de CDA-prominent durft zijn partij zich niet uit te spreken tegen de PVV vanwege het lage zetelaantal in de Tweede Kamer (21) en de aanhoudende slechte peilingen. Aantjes hoopt dat de bewindslieden en de fractie hun rug recht houden tijdens de komende bezuinigingsonderhandelingen. Hij zegt meer vertrouwen te hebben in de fractie dan in de bewindslieden.

Lees hier het gehele interview

Laatste Reacties (108) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Monique Sparla, wo 22 februari 2012 13:45 Reageer op Monique

    Monique

    hmmm, wordt t niet eerder tijd dat er mensen zoals Herman Wijfels binnen het CDA ten tonele komen... en de Verhagens richting China gaan orders binnen halen?

    Dat zou toch een spektakel zijn als er in eens een geheel andere wind gaat waaien ... een sterke SP met in de kielzog Groenlinks geflankeerd door een frissere PvdA en CDA ... PVV maak je borst maar nat !

  • mandarijn fruitvlieg, di 21 februari 2012 19:26 Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Volgens de CDA-prominent durft zijn partij zich niet uit te spreken tegen de PVV vanwege het lage zetelaantal in de Tweede Kamer (21) en de aanhoudende slechte peilingen.
    ______________________________________________________
    Hoeveel poep in de ogen moet je hebben als je nu nog niet snapt dat het de CDA juist wel eens zu kunnen redden door zich uit te spreken tegen de PVV.

  • Frans Lenaen, di 21 februari 2012 12:03 Reageer op Frans

    Frans

    Het CDA heeft vooral stemmen verloren aan de VVD en PVV.
    Hun potentiele kiezers ziitten dan ook niet aan de linkerflank, maar de winst zit op de rechterflank.
    Protestantse drammers als Aantjes en Terpstra zijn weinig relevant voor het CDA.

  • het geweten, ma 20 februari 2012 21:56 Reageer op het

    het

    Aantje`s kan dan wel oorlogstaal preken, maar de PVV heeft er weer 4 zetels erbij!!

  • Marq Pas, ma 20 februari 2012 20:43 Reageer op Marq

    Marq

    Het CDA heeft nu natuurlijk een idioot hoog aantal bewindslieden ten opzichte van het aantal stemmen wat ze trokken. Politieke topprestatie van Verhagen met dank aan Lubbers, Wilders en Rutte.

    "Laten we in godsnaam onzelf weer worden."

    Als het schip zinkt, maar niet toen de ijsberg opdoemde.
    Ziel aan de duivel verkocht, wie had het beter kunnen weten? Ja, de CU.

    "Schuurman vindt het „best aardig dat Wilders opkomt voor de joods-christelijke cultuur, maar het is geestelijk zó leeg. Wilders legt de bijl aan de wortel van godsdienstvrijheid. Ik vind dat christenen zich dit moeten realiseren en dat het optreden van christenen niet met haatzaaien samen mag gaan.”
    http://www.telegraaf.nl/binnenland/9703662/__Beraad_van__christusbelijders___.html

  • Mostafa Mouktafi, ma 20 februari 2012 20:36 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Temmen of toch dichttimmeren?! Niets, nooit met Wilders in zee?

  • Peter Brand, ma 20 februari 2012 18:24 Reageer op Peter

    Peter

    Aantjes zat vroeger bij de Waffen-SS maar dat deert kennelijk niet meer...

  • El Che, ma 20 februari 2012 19:00 in reactie op Peter Brand Reageer op El

    El

    U bent goed in suggeren, zonder de werkelijke waarheid te vertellen. Maar de waarheid interesseert u niet zo veel, neem ik aan. Het gaat u alleen maar om het beschadigen van iemand die tegen de pvv is.

  • Peter Brand, ma 20 februari 2012 19:20 in reactie op El Che Reageer op Peter

    Peter

    Aantjes heeft vrijwillig trouw gezworen aan den Fuhrer. Hij liep al in de jaren 30 met een NSB-speld aldus oud-klasgenoten tijdens een uitzending van 'Klasgenoten'. Grappig dat zelfs zo'n man wordt omarmd door links. Het zijn vreemde tijden...

  • El Che, ma 20 februari 2012 23:08 in reactie op Peter Brand Reageer op El

    El

    Aantjes weet dus als geen ander hoe gevaarlijk het is om achter een rechtse populist aan te lopen. Hij heeft daar zijn lessen uit geleerd, in tegenstelling tot alle pvverts die nu anno 2012 als blinde paarden achter een gevaarlijke rechtse populist aan lopen.

  • Theo Joubert, di 21 februari 2012 14:19 in reactie op El Che Reageer op Theo

    Theo

    [als blinde paarden achter een gevaarlijke rechtse populist aan lopen.]

    De PvdAers die ik ken stemmen hun hele leven al PvdA en zullen dat blijven doen.
    Ongeacht waar de partij mee bezig is.

  • Rob van Kan, ma 20 februari 2012 19:40 in reactie op Peter Brand Reageer op Rob

    Rob

    Als dat al zo is, dan weet hij precies waar hij het over heeft als hij over de PVV praat. Hij zat er al bij voordat Wilders geboren was.

  • het geweten, ma 20 februari 2012 21:34 in reactie op Rob van Kan Reageer op het

    het

    Dan is het CDA ook een halve PVV, omdat men Aantjes neemt zoals hij was en nu is.
    Denk door maar eens over na. ;-)

  • Kees Goedhart, ma 20 februari 2012 20:30 in reactie op Peter Brand Reageer op Kees

    Kees

    En zo is het, zolang iemand Wilders aanvalt is alles geoorloofd.

    http://gerard45.bloggertje.nl/note/16199/exss'er-willem-aantjes-documenten-getuigenverklaringen-en.html

  • Ben Jansen, ma 20 februari 2012 22:55 in reactie op Peter Brand Reageer op Ben

    Ben

    Laf om op de man te spelen. Eerst verdiepen dan afbranden. OF LIEVER GEEN VAN BEIDEN. Wat al te gemakkelijk.

  • Klaas Slager, ma 20 februari 2012 17:55 Reageer op Klaas

    Klaas

    Wat Aantjes had moeten zeggen: afschieten.
    Cohen weet zijn ondergang in feite aan Verhagen.
    Benieuwd hoe toekomstige historici de rol van Verhagen in de ondergang van het traditionele Nederlandse bestel zullen beschrijven.

  • Ruud Velsen, ma 20 februari 2012 17:38 Reageer op Ruud

    Ruud

    Willem Aantjes had in de jaren negentig Ruud Lubbers moeten temmen. Lubbers deed in die jaren een greep in de pensioenpot van het ABP. Hij haalde er ruim 15.000.000.000. euro uit. Gevolg : de gepensionneerde ambtenaren , onderwijzend personeel enz. enz. Krijgen al vele jaren geen prijscompensatie meer. Volgend jaar zal er waarschijnlijk bovendien nog gesneden worden in hun huidige pensioen. Van mastodont Lubbers heb we hier nog nooit commentaar over gehoord. Het CDA kan het beste maar verdwijnen.

  • Leen Maretak, ma 20 februari 2012 17:32 Reageer op Leen

    Leen

    De PVV is de ware hoeder van de joods/christelijke normen en waarden.

  • Klaas Slager, ma 20 februari 2012 18:01 in reactie op Leen Maretak Reageer op Klaas

    Klaas

    Sarkastisch bedoeld, neem ik aan.

  • Nieuw!: Veldman, ma 20 februari 2012 18:05 in reactie op Leen Maretak Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    geert als hoeder van het oude testament waar genocide wordt gepredikt?

    inderdaad dat is een correcte analyse .

  • Hans van der Helm, ma 20 februari 2012 18:50 in reactie op Leen Maretak Reageer op Hans

    Hans

    Waarom heeft hij dan zo'n hekel aan Polen, die zijn toch katholiek??

  • Tealc of Shulak, ma 20 februari 2012 23:45 in reactie op Hans van der Helm Reageer op Tealc

    Tealc

    Omdat blondie nooit van naastenliefde gehoord/geleerd heeft.

  • mandarijn fruitvlieg, wo 22 februari 2012 10:07 in reactie op Tealc of Shulak Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Hij naait anders wel de gehele nederlandse, griekse, islamitische en poolse bevolking....

  • Michiel Online, ma 20 februari 2012 17:20 Reageer op Michiel

    Michiel

    "Volgens de CDA-prominent durft zijn partij zich niet uit te spreken tegen de PVV vanwege het lage zetelaantal in de Tweede Kamer (21) en de aanhoudende slechte peilingen."

    Onzin. Enig weldenkend mens bedrijft niet eens politiek met die xenofoob.

  • Jim Peeters, ma 20 februari 2012 16:26 Reageer op Jim

    Jim

    Blijft eigenaardig die CDA mastodonten. De kiezers die zijn weggelopen zijn juist naar de VVD en de PVV gegaan. Dit is voornamelijk in het katholieke smaldeel gebeurd.

    Het probleem van het CDA zijn juist die links-protestantse oud-politici die hun eigen partij steeds verkeerd profileren. Winst voor het CDA bevindt zich aan de rechtse kant. De Christenunie staat immers ook constant op verlies.

  • Henk Verwoerd, ma 20 februari 2012 16:05 Reageer op Henk

    Henk

    Temmen is toch tamelijk beschaafd uitgedrukt voor deze groene Polizist.

  • Jan de Boer, ma 20 februari 2012 17:50 in reactie op Henk Verwoerd Reageer op Jan

    Jan

    "deze groene Polizist"
    Ziedaar de kracht van argumentatie uit de hoek van Wilders. Erg zwak maar indien vaak genoeg herhaald zeer effectief.

  • Henk Verwoerd, ma 20 februari 2012 20:38 in reactie op Jan de Boer Reageer op Henk

    Henk

    Ik heb deze man slechts in zijn essentie gevat. Vanwaar waait de wind en daar ga ik mee mee. Onderwijl pratend over ethiek, principes, vergezichten, anderen terechtwijzend. Indien jong in het huidige tijdsgewricht zou hij PVV 'er zijn.

  • het geweten, ma 20 februari 2012 15:40 Reageer op het

    het

    Kijk daar heb je weer één van de pratende fossielen van de CDA!!
    Kunnen ze deze figuur nou niet voor zich zelf beschermen??, en hem de partij uit zetten.
    Net als Lubbers en de rest moet men zich koest houden en de toekomst laten spreken.
    Aantje`s dat was die figuur die...................juist JA!!

  • T. van Loon, ma 20 februari 2012 17:09 in reactie op het geweten Reageer op T.

    T.

    Wat je zegt dat ben je zelf. Laten we u ook maar geen podium geven.

  • Mr. Rocker, ma 20 februari 2012 14:57 Reageer op Mr.

    Mr.

    Aantjes voert een achterhoedegevecht. Maxime en Bleker gaan hun machtspositie echt niet opgeven. Het is voor mij duidelijk dat de PVV rechts uit elkaar heeft gespeeld. Wilders heeft alleen nog maar de VVD als concurrent.

  • El Che, ma 20 februari 2012 14:56 Reageer op El

    El

    Het cda heeft zijn ziel en zaligheid al verkocht aan de pvv. Bij die verkoop zit geen statiegeld. Dus het cda is alles, maar dan ook echt alles kwijt. Het cda behoort tot de Nederlandse geschiedenis, maar heeft geen toekomst meer.

  • Kitty In Nederland, ma 20 februari 2012 14:53 Reageer op Kitty

    Kitty

    Sterk staaltje wensdenken van de heer Aantjes.
    Verhagen die Wilders gaat aanspreken en daarmee zijn eigen machtspositie in gevaar gaat brengen. Nou geloof het maar niet.

  • marnix deWitt, ma 20 februari 2012 14:50 Reageer op marnix

    marnix

    Het laatste nieuws:
    http://www.nu.nl/politiek/2745521/cohen-treedt-terug-als-fractieleider-pvda.html

  • - drammer -, ma 20 februari 2012 14:48 Reageer op - drammer

    - drammer

    De Pvda heeft de deur naar de toekomst geopend, Job Cohen verlaat met directe ingang de politiek.

    De Pvda kan weer verder en heeft nu de kans om alles op de juiste plaats te zetten en de zetels weer bij de SP weg te halen.

    Pvda! Gefeliciteerd!

  • El Che, ma 20 februari 2012 14:43 Reageer op El

    El

    Job Cohen met onmiddelijke ingang afgetreden.
    Jammer voor deze in mijn ogen fatsoenlijke, integere man. Er is steeds minder plaats voor fatsoen in de Nederlandse politiek.

  • Leon van Dijk, ma 20 februari 2012 14:42 Reageer op Leon

    Leon

    COHEN WEG ALS FRACTIELEIDER PVDA

    Breaking news: Job Cohen zal vandaag aftreden als fractieleider van de PvdA. Na een week waarin er vanuit zijn eigen fractie genadeloos werd gehakt op zijn positie is het dan nu zo ver. Mr. Droomkandidaat is foetsie. Vanmiddag om 16:30 volgt perconferentie. Het persbericht zegt: Coghen legt het voorzitterschap van de Tweede Kamerfractie neer en zal niet terugkeren in de Tweede Kamer. De grote vraag is natuurlijk: Wie volgt hem op?

  • allmen arebrothers, ma 20 februari 2012 16:29 in reactie op Leon van Dijk Reageer op allmen

    allmen

    Mijn mening: meneer Diederik Samsom als de *tussenpaus* en binnenkort (of uiterlijk binnen één jaar) meneer Lodewijk Aascher als de nieuwe PvdA partijleider graag a.u.b.!!!

  • Truus Beek, ma 20 februari 2012 14:27 Reageer op Truus

    Truus

    Als ik alle reactties hier lees moet ik concluderen dat Aantjes de verkeerde mensen aanspreekt

  • Nico de Ligt, ma 20 februari 2012 14:12 Reageer op Nico

    Nico

    'CDA moet Wilders temmen'

    CDA had zich gelijk al van deze partij moeten distantiëren ,maar dan hadden diverse partij leden nu een gehalveerd salaris als lid van de tweede kamer.

  • Noud Aerts, ma 20 februari 2012 13:34 Reageer op Noud

    Noud

    Prima, wat Aantjes doet. Zorgt er in ieders geval toe, dat mijn ouders niet meer op het CDA stemmen.

    Aantjes vinden ze een vervelende bemoeial. 1 die een grote mond heeft over de PVV, (waar mijn ouders van walgen) maar zelf nog nooit zich heeft uitgelaten over de misstanden van de multicult.

    Aantjes zou tegen de PVV moeten ageren, maar wel met oplossingen komen, dat doet ie niet, net als Wilders, alleen maar afgeven op anderen in dit geval op de PVV.

    Het CDA krijgt zijn getalen terug net als de PvdA, als ze iets constructiefs gaan doen aan datgene wat de PVV groot maakt, ipv af te geven op de PVV, want daarmee geven ze indirect af op de mensen die op die partij stemmen.

    Maw, er zijn geen grote problemen met de multicult, er zijn geen grote problemen met toestroom van MOE-landers enz. enz.

    De PVV zie ik als een soort consumentenbond, die bedrijven en instellingen, in dit geval politieke partijen, duidelijk maakt, waar ze (grove) steken hebben laten vallen.

    Ik ben nog blijer, dat ze in het parlement zitten, zodat politieke partijen, zich er niet vanaf kunnen maken, door zich de vingers in de oren te steken en te zeggen bla, bla, bla.

    Ik zou zeggen Aantjes, aan 't werk! Verbeter de wereld begin bij jezelf!

  • - drammer -, ma 20 februari 2012 14:50 in reactie op Noud Aerts Reageer op - drammer

    - drammer

    Noud,

    dit fossiel is te oud. Komt niet meer in actie in de nieuwe politiek. Veel geschreeuw en weinig wol.

  • robert vd heide, ma 20 februari 2012 15:03 in reactie op Noud Aerts Reageer op robert

    robert

    jij ziet zelfcritiek binnen de CDA als afgeven op anderen ?

  • Noud Aerts, ma 20 februari 2012 16:05 in reactie op robert vd heide Reageer op Noud

    Noud

    "jij ziet zelfcritiek binnen de CDA als afgeven op anderen ?"

    Hij wil hebben, dat zijn leiders en vooraanstaande figuren, tegen de PVV gaan ageren. Dat is wat Dhr. Aantjes wil, een ander misschien niet, maar dan vraag ik aan de heer Aantjes, hij wil graag, dat anderen voor hem, tegen de PVV ageren, wat zijn dan zijn oplossingen voor de opgeworpen problemen door de PVV.

    Kijk, als je kritiek hebt op, dan geef mensen oplossingen in de hand om die te gebruiken tegen de tegenstander. Maar Aantjes geeft geen oplossingen, hij wil alleen maar, dat zijn vertegenwoordigers, ageren tegen Wilders, omdat 't Wilders/PVV is.
    Wat los je dan op voor problemen, die de achterban van de PVV ervaart?

    Niets, alleen je bent van de PVV af, maar niet van de problemen, maar dat interesseert imo Aantjes ook niets, die wil alleen hebben dat de PVV met zijn geschreeuw en geroep oprot.

    Aantjes moet met oplossingen komen ipv wilde weg te roepen dat ie iets niet wil. Dat hoor ik ook dagelijks van ene heer Wilders.

  • Tom Meijer, ma 20 februari 2012 15:40 in reactie op Noud Aerts Reageer op Tom

    Tom

    "Maw, er zijn geen grote problemen met de multicult, er zijn geen grote problemen met toestroom van MOE-landers enz. enz."

    Dat heeft U goed gezien!!

  • Jim Peeters, ma 20 februari 2012 16:30 in reactie op Tom Meijer Reageer op Jim

    Jim

    ontkennen dat deze problemen bestaan is hetzelfde als zeggen dat de aarde plat is. Ik zou es in de buitenwijken van de randstad gaan kijken of in gebieden met veel tuinbouwkassen en daar met de mensen praten

  • Bas Ooms, ma 20 februari 2012 13:09 Reageer op Bas

    Bas

    Las CDA moet Wilder stemmen.

  • Joop Schouten, ma 20 februari 2012 13:02 Reageer op Joop

    Joop

    Wijze man.

  • Truus Beek, ma 20 februari 2012 14:24 in reactie op Joop Schouten Reageer op Truus

    Truus

    heeft in zijn jongere jaren wel eens foute besluiten genomen

  • Anja Lodewijks, ma 20 februari 2012 14:55 in reactie op Truus Beek Reageer op Anja

    Anja

    Het is de bedoeling van fouten te leren.

    En ook niet alleen toegeven, zonder de fout te herstellen.
    Dit laatste zie je, naast fouten in de doofpot plempen, ook nog weleens gebeuren in de politiek.

  • Tom Meijer, ma 20 februari 2012 15:43 in reactie op Truus Beek Reageer op Tom

    Tom

    "heeft in zijn jongere jaren wel eens foute besluiten genomen "

    U verkeert dus in goed gezelschap.

  • drs Zen, di 21 februari 2012 16:26 in reactie op Truus Beek Reageer op drs

    drs

    Sommigen beginnen met fouten maken op latere leeftijd en gaan ermee door tot in een volgende leven. Het is net als met ouwe kerels die hun haar zwart verven, of blond....

    De jonge ouwe lullen mogen van mij ook weg. Capice Wim van Delft?
    http://www.youtube.com/watch?v=jwonxZQwtnA

  • gerrie de vries, ma 20 februari 2012 14:52 in reactie op Joop Schouten Reageer op gerrie

    gerrie

    Je vindt hem wijs omdat hij anti Wilders is, had je hem ook wijsgevonden als hij de sp afkraakt? Nee. Jij vindt dus mensen wijs die in jou straatje passen.

  • Wim van Delft, ma 20 februari 2012 12:55 Reageer op Wim

    Wim

    Daar komt de ondemocratische aard van meneer Aantjes weer om de hoek kijken.. triest.
    PVV voet eigen politiek, heer Aantjes, dat heet democratie.

  • Ruud Wiemer, ma 20 februari 2012 14:55 in reactie op Wim van Delft Reageer op Ruud

    Ruud

    [PVV voet eigen politiek, heer Aantjes, dat heet democratie.]

    Wat heeft de voet van Aantjes met democratie te maken?

  • Censuur Joop, ma 20 februari 2012 12:33 Reageer op Censuur

    Censuur

    Die foto...!

    Het zijn net Spitting Image puppets. Nee, het zijn Spitting Image Puppets die aan elkaars touwtjes zichzelf overeind houden.

    Wat een fake, wat een fail.

  • Michel Reiziger, ma 20 februari 2012 13:44 in reactie op Censuur Joop Reageer op Michel

    Michel

    Het beste poppenspel is zonder tekst :-)

  • Reinaert de Vos, ma 20 februari 2012 14:04 in reactie op Censuur Joop Reageer op Reinaert

    Reinaert

    Ik dacht laatst nog dat het vreemd was dat je zo weinig politieke satire ziet op het ogenblik. Moest gelijk aan Spitting Image denken.

  • Fred Haché, ma 20 februari 2012 12:26 Reageer op Fred

    Fred

    Dit fossiel weet blijkbaar niet wat er in de maatschappij leeft. Leeft in een mooi boerderijtje in de middle of nowhere, en denk dan te weten wat de gemiddelde burger in NL aangaat. Graag een integratiecursus voor deze man. Bij voorkeur in een Vogelaarwijk.

  • Tom Meijer, ma 20 februari 2012 15:42 in reactie op Fred Haché Reageer op Tom

    Tom

    "Graag een integratiecursus voor deze man. Bij voorkeur in een Vogelaarwijk."

    Wat een zelfkennis heeft U!

  • jose van leeuwen, ma 20 februari 2012 15:49 in reactie op Fred Haché Reageer op jose

    jose

    Wat een beschaafde opmerking!

  • Mees ., ma 20 februari 2012 12:19 Reageer op Mees

    Mees

    Wat een gewone en simpele aankleding het huis van Aantjes....niets geen overdreven dure inrichting zoals je tegenwoordig de huizen ziet ingericht bij yuppen die hun huizen volgestopt hebben met de meeste dure luxe spullen...alsof ze geld teveel hebben

  • Isis Maät, ma 20 februari 2012 12:10 Reageer op Isis

    Isis

    Bewonderenswaardige man.
    Je nog zo betrokken voelen bij een partij die je ooit als grof vuil aan de straat heeft gezet.

  • theo gerris, ma 20 februari 2012 11:58 Reageer op theo

    theo

    Het CDA heeft de grondbeginselen van Christen zijn met voeten getreden.
    Een goed Christen komt op voor de zwakkeren.
    Waar is het CDA opgekomen voor de zwakkeren ?
    En dan gaan regeren met de PVV is vragen om moeilijkheden.
    Want vrijheid van geloof is toch essentieel voor een Christelijke partij.
    Het CDA heeft zichzelf buitenspel gezet bij Christelijke kiezers.

  • Evert van Vliet, ma 20 februari 2012 12:32 in reactie op theo gerris Reageer op Evert

    Evert

    Als de 1 vanuit klinkklare onzin 'mag' regeren' 'mag' de ander dat toch zeker ook?

    Daar wringen zowel de in de zompige klei gezogen klompen als de sloffende teenslippers.

    Dat het CDA en de PvdA het eigen graf hebben gedolven kon je al decennia geleden voorspellen....(de Jobstijding)

    Niet dat dat enige voorspoed verschaft want nu lopen er zombies rond te stappen in de wandelgangen.

  • snert :, ma 20 februari 2012 11:48 Reageer op snert

    snert

    Verhagen gijzeld het cda.
    Dumpen die man.

  • Peet Van Velzen, ma 20 februari 2012 11:38 Reageer op Peet

    Peet

    De kiezers willen een rechtser geluid en vluchten weg naar de PVV (deze week weer vier virtuele zeteltjes erbij). En wat wil Aantjes? Een links-progressieve CDA!
    Het CDA moet een forse stap naar rechts zetten: een rechts=conservatieve-christelijke partij. Zoals de CDU. Succes gegarandeerd!

  • Kees Gelijkhebber, ma 20 februari 2012 12:15 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Kees

    Kees

    Helemaal mee eens.

  • sam tosha, ma 20 februari 2012 14:51 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op sam

    sam

    "Het CDA moet een forse stap naar rechts zetten"

    Dat is wat ze na de klap om haar oren tijdens de laatste TK verkiezingen, door deelname aan deze gunta, nou precies wat ze gedaan hebben en zie de peilingen.

    De meeste Christenen zien fatsoen als een belangrijke Christelijke waarde.Aansluiting bij twee fatsoensloze bewegingen is voor hen de druppel.

  • Tealc of Shulak, ma 20 februari 2012 11:37 Reageer op Tealc

    Tealc

    Jammer dat in Nederland in plaats van hope,de angst regeert..

  • Anja Lodewijks, ma 20 februari 2012 12:37 in reactie op Tealc of Shulak Reageer op Anja

    Anja

    "De angst regeert"

    Inderdaad, dit is momenteel één van de grootste problemen ter wereld, dus niet alleen in Nederland.


    Daar waar geen Angst is, komt Macht in de knel.

  • Mees ., ma 20 februari 2012 11:31 Reageer op Mees

    Mees

    Als je naar Rutte en ook Wilders kijkt op de foto dan hebben ze met elkaar in ieder geval al gemeen dat ze allebei een heel raar figuur hebben.
    Rutte een enorme bochel en Wilders een heel raar groot hoofd op een smal langwerpig bovenlichaam met korte benen...een sitzriese zoals ze dat in Duitsland noemen.

  • Peet Van Velzen, ma 20 februari 2012 11:55 in reactie op Mees . Reageer op Peet

    Peet

    Het is een mooie foto Mees.
    Drie mannen in de kracht van hun leven.
    Veel beter dan die guitige Roemer of een vermoeide Cohen.

  • Herman AS, ma 20 februari 2012 12:41 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Herman

    Herman

    Drie mannen die "in de kracht van hun leven" Nederland naar de verdommenis helpen.
    En het domme volk huppelt als makke schapen achter ze aan naar de slachtbank.

    En niet straks janken Peet als het te laat is en jij ook beseft dat je belazerd bent.

  • Censuur Joop, ma 20 februari 2012 13:10 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Censuur

    Censuur

    "Veel beter dan die guitige Roemer of een vermoeide Cohen. "

    Smaken verschillen. En perceptie ook. Gelukkig verschilt die van mij mijlenver met die van jou.

  • Meta Foor, ma 20 februari 2012 11:26 Reageer op Meta

    Meta

    MarketingStrategie van PVV (komt in de standaard handboeken):

    - zorg dat je minimaal 2x per week uitgebreid in het nieuws komt door nieuwszoekers,
    - geef nooit interviews maar zorg voor 2x per week voor een cryptische soundbite
    - maak je concurrentie bij voortduring belachelijk
    - zorg voor genoeg publicatie op linkse websites.

    succes verzekerd

  • Han van der Horst, ma 20 februari 2012 11:20 Reageer op Han

    Han

    Verstandige raad van de oude Aantjes: nu verliest het CDA aan de PVV, terwijl tegelijkertijd mensen met hart voor de echte christen-democratie weglopen naar de Christen Unie of naar een linkse partij. Het is een lose lose situatie van heb ik jou daar.

  • Reinaert de Vos, ma 20 februari 2012 11:18 Reageer op Reinaert

    Reinaert

    Dappere strijder die Aantjes. Een goed soort 'pain in the ass' voor het CDA.

  • Peter Grootheest, ma 20 februari 2012 11:14 Reageer op Peter

    Peter

    Ik ben het volledig eens met Dhr Aantjes.Wil het CDA weer een volkspartij worden moet het zich los maken van dit fasictoide PVV.
    Wilders is een dictator pur sang laat hem noit de macht krijgen want dan krijgen we weer etnische zuiveringen !

  • Jan Gert, ma 20 februari 2012 11:03 Reageer op Jan

    Jan

    Ik snap ook niet dat het CDA met deze vernederende, sadomasochistische houding meer stemmen denkt te behalen dan wanneer ze aan hun principes vasthouden en hun ruggengraat tonen.

  • Heinz Brauswasser, ma 20 februari 2012 11:01 Reageer op Heinz

    Heinz

    Weet Aantjes dat het CDA op 10 zetels staat en volgend jaar op 8 zetels ?

  • Tom Meijer, ma 20 februari 2012 15:49 in reactie op Heinz Brauswasser Reageer op Tom

    Tom

    "Weet Aantjes dat het CDA op 10 zetels staat en volgend jaar op 8 zetels ? "
    Dat zou mooi zijn maar waar blijkt dat eigenlijk uit? Ik hoop niet dat U op Uw duim gezogen hebt waarbij dit tevoorschijn kwam.

  • Cees Rotteveel, ma 20 februari 2012 11:00 Reageer op Cees

    Cees

    CDA-Coryfee Willem Aantjes betrapt op leugen:
    “Als PVV zegt dat CDA toontje lager moet zingen, doet het CDA dat ook”
    Er wordt helemaal niet gezongen!

  • Popeye Kamper, ma 20 februari 2012 14:17 in reactie op Cees Rotteveel Reageer op Popeye

    Popeye

    "“Als PVV zegt dat CDA toontje lager moet zingen, doet het CDA dat ook”

    "Er wordt helemaal niet gezongen!" "

    Nee nu niet meer. "n oude wijze raad luidde "voor het zingen de kerk uit" Nu zitten wij met 'n "miskraam" opgescheept!

  • Hassan Derbi, ma 20 februari 2012 10:54 Reageer op Hassan

    Hassan

    Ben het helemaal met hem eens. Het probleem in Verhagen in de eerste plaats. Hij verkocht het CDA met haar en huid aan de PVV om maar te mogen regeren en zichzelf van een ministerbaantje te verzekeren en vond daarvoor steun bij 2/3 van de leden die op hun beurt dachten dat het zo'n vaart niet zou lopen met Wilders. Nu beseffen de meesten dat dat een vergissing was maar ze kunnen het niet zomaar toegeven.

    Het CDA zit daarom klem tussen regeer- en gedoogpartner waardoor het steeds minder heeft in te brengen en onzichtbaar is geworden voor haar kiezer met als gevolg dat het steeds verder zakt in de peilingen.

    Enige oplossing is, radicale draai maken en daarmee impliciet je fout toegeven en het CDA weer neerzetten daar waar het hoort. Ietsie rechts van het midden. En Verhagen zo snel mogelijk CvK maken ergens in het zuiden, maar hij zal wel iets bij de NAVO, Wereldbank, VN of de EU willen gaan doen.

  • YggY ..., ma 20 februari 2012 10:54 Reageer op YggY

    YggY

    Dit lijkt me weer zo'n onderwerp waarbij woorden als "mastodont" als ook "oude politiek" als "oude man" voorbij gaan komen.

    En een verwijzing naar het vermeende oorlogsverleden van Aantjes zal ook wel weer ter sprake worden gebracht.

    Zo schat ik in.

  • Frits Demeyer, ma 20 februari 2012 11:31 in reactie op YggY ... Reageer op Frits

    Frits

    "En een verwijzing naar het vermeende oorlogsverleden van Aantjes zal ook wel weer ter sprake worden gebracht."
    ----
    Nee hoor, als ie tegen de PVV is, dan krijgt deze oud SS'er hier lovende woorden en heeft ie gelijk.

  • Censuur Joop, ma 20 februari 2012 13:11 in reactie op YggY ... Reageer op Censuur

    Censuur

    Juist geschat.

  • YggY ..., ma 20 februari 2012 14:15 in reactie op Censuur Joop Reageer op YggY

    YggY

    Oeps, ik was fossiel nog vergeten in mijn rijtje.

  • Sylvia Stuurman, ma 20 februari 2012 10:51 Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Aantjes heeft volkomen gelijk.

  • Peet Van Velzen, ma 20 februari 2012 10:49 Reageer op Peet

    Peet

    Het CDA en de PvdA hebben de afgelopen jaren allebei grote fouten gemaakt.
    - beiden hebben hun oorspronkelijke idealen verloren
    - het CDA richtte zich op de moslims (want ook een religie volgens het CDA)
    - de PvdA richtte zich op de moslims (want arm volgens de PvdA)
    Verkeerde keuzes, jongens.

  • Reinaert de Vos, ma 20 februari 2012 11:19 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Reinaert

    Reinaert

    It's the economy stupid.

  • Peet Van Velzen, ma 20 februari 2012 11:53 in reactie op Reinaert de Vos Reageer op Peet

    Peet

    Nee het heeft te maken met een onduidelijk profiel. En als het CDA op een partijbijeenkomst zegt dat Mohammed ongeveer gelijk is aan Jezus, dan is dat volkomen ongeloofwaardig en rennen de mensen die de Bijbel en de islam kennen weg. En als de PvdA zegt dat vrouwen best gescheiden kunnen inburgeren dan rennen de feministen weg.

  • Evert van Vliet, ma 20 februari 2012 10:47 Reageer op Evert

    Evert

    Deze founding daddy zal zich waarschijnlijk inderdaad niet tegen politiek als leidraadje voor het leven uitspreken.

    Peil maar doe dat vooral met je maten.

  • Theo Joubert, ma 20 februari 2012 10:40 Reageer op Theo

    Theo

    Over minister Gerd Leers zegt hij: 'Minister Leers doet helemaal niks waar de PVV woedend over wordt.'

    Zou het dan beter zijn als Wilders woedend werd?

    Aantjes is een ruziezoeker.

  • Evert van Vliet, ma 20 februari 2012 10:48 in reactie op Theo Joubert Reageer op Evert

    Evert

    Iedereen die de politiek op'zoekt' 'zoekt' ruzie.

  • Censuur Joop, ma 20 februari 2012 12:34 in reactie op Theo Joubert Reageer op Censuur

    Censuur

    "Zou het dan beter zijn als Wilders woedend werd?"

    Is hij weleens niet woedend, dan?

  • The Boy Wonder, ma 20 februari 2012 10:31 Reageer op The Boy

    The Boy

    [Aantjes hoopt dat de bewindslieden en de fractie hun rug recht houden tijdens de komende bezuinigingsonderhandelingen. ]

    Dat is een contradictio in terminis.

    Het CDA kent alleen mannen en vrouwen met rubberen ruggengraten. Zie de schijndissidenten Ferrier en Koppejan.

  • Bernie Whistler, ma 20 februari 2012 10:30 Reageer op Bernie

    Bernie

    Tsja, weer zo iemand die precies zegt waar het om draait: het CDA dat gedienstig achter Wilders aan glibbert en zich dagelijks laat vernederen. Iets sadomasochistisch is deze stuurloze gristenen niet vreemd.

    Aantjes behoort samen met de onder meer de politiek kanonnen Van Agt en Veerman tot de oudere partijmastodonten. Wat betekent dat zinnige en relevante bijdragen niet welkom zijn en weggelachen worden. Het glibbertrio Verhagen, Donner en Bleker vaart immers zo een eigen koers. Ongevraagde meningen van gewaardeerde en door de wol geverfde oud-ambachtslieden doen er niet toe.

  • Peet Van Velzen, ma 20 februari 2012 11:13 in reactie op Bernie Whistler Reageer op Peet

    Peet

    Als je weg bent, dan ben je weg. Als je weg bent bij een bedrijf moet je ook niet elke drie maanden even langslopen en zeggen hoe ze het moeten doen.
    Van Agt, Hirsch Ballin en Aantjes moeten gewoon lekker van hun pensioen genieten en niet steeds lopen te zieken.

  • Bernie Whistler, ma 20 februari 2012 11:54 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Bernie

    Bernie

    In nogal wat social hangouts worden oudere/voormalige kopstukken vooral wél gewaardeerd door hun verzamelde schatten aan ervaringen, de afstand die is genomen etc. etc. Maar voor muitende pluchejagers zijn deze nuttige coryfeeën een letterlijke 'pain in the ass' en worden hun adviezen schamper weggehoond.

    Dood- en doodzonde, maar dat is precies wat het glibbertrio Verhagen, Donner en Bleker doet.

  • hans groen, ma 20 februari 2012 12:48 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op hans

    hans

    ze zijn niet weg bij hun 'bedrijf' want ze zijn nog steeds lid van het CDA. Daaarnaast heeft eenieder altijd recht op zijn mening te uiten, ongeacht of je nu wel of niet bij het bedrijf zit.

  • - drammer -, ma 20 februari 2012 14:54 in reactie op hans groen Reageer op - drammer

    - drammer

    Ja, bij de oude van dagen.
    Ze ( de oude fossielen) moeten de huidige politici niet voor de voeten lopen. Andere tijd, andere politiek, andere economie.

    Daar hadden ze in "hun tijd" ook een hekel aan als die oude politieke beterweters aan de zijlijn stonden te schreeuwen. Dan schreeuwen en brullen wat er in hun ogen misgaat.

    Ze hebben zelf gefaald anders had het CDA nooit in deze moeilijke sitatie gezeten.

  • El Che, ma 20 februari 2012 14:59 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op El

    El

    Jij wilt Van Agt, Hirsch Ballin en Aantjes het recht van spreken ontnemen. Dat is wel gebruikelijk bij jouw partij, maar je vergeet dat de pvv slechts een klein deel is van de politiek in Nederland. Bij de rest mag je gewoon zeggen wat je wilt.

  • Tom Meijer, ma 20 februari 2012 15:46 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Tom

    Tom

    "Als je weg bent, dan ben je weg. Als je weg bent bij een bedrijf moet je ook niet elke drie maanden even langslopen en zeggen hoe ze het moeten doen.
    Van Agt, Hirsch Ballin en Aantjes moeten gewoon lekker van hun pensioen genieten en niet steeds lopen te zieken."

    Hoezo weg? Volgens mij zijn deze personen gewoon lid. Merkwaardig die vergelijking van een politieke partij met een bedrijf. Laat iets over Uzelf zien. Niet zo best.

  • T. van Loon, ma 20 februari 2012 17:11 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op T.

    T.

    De termen die jij gebruikt, slaan op jouzelf. Ik zou ze nooit gebruiken, niet voor mijzelf en niet voor een ander

  • drs Zen, di 21 februari 2012 12:48 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op drs

    drs

    En Wiegel dan?

  • Addy Stoker, ma 20 februari 2012 10:28 Reageer op Addy

    Addy

    wanneer het CDA haar principes ook maar een beetje recht had gedaan dan was ze niet met de PVV in zee gegaan. Wanneer dhr. Aantjes principieel is bedankt hij voor het CDA.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel