20 augustus 11 13:53 Reageer (83) Politiek RSS

Buma: Houding PVV in crisisdebat onverantwoord

Voor de CDA-fractievoorzitter was de Finse deal nieuw, volgens Rutte niet

Fractievoorzitter Sybrand van Haersma Buma (CDA) vindt de houding van de PVV in het crisisdebat 'heel onverantwoord'. Dat zei hij zaterdag in Tros Kamerbreed. Buma roept de PVV en de oppositiepartijen op toch in te stemmen met het steunpakket voor Griekenland om te voorkomen 'dat we de afgrond van een crisis ingaan'.

ChristenUnie fractievoorzitter Arie Slob vindt dat Buma samen met de VVD druk moet uitoefen op de PVV. Slob wees op de 'ongelooflijk provocerende' tweets van Wilders op het gevoerde kabinetsbeleid betreft de eurocrisis. Hij vreest dat de onderlinge verhoudingen de sfeer tussen de regeringspartijen en hun gedoogpartner niet ten goede komt.

Afgelopen week sloot Finland een apart akkoord met Griekenland voor noodleningen. Griekenland krijgt een lening van Finland en daarvoor in de plaats heeft de Griekse regering een onderpand van miljarden euro's toegezegd. Deze constructie zou volgens Buma ook voor Nederland moeten gelden. "Als Finland de solidariteit onderuit haalt, moet Nederland hetzelfde eisen", zei hij. Voor Buma was de constructie overigens totaal nieuw. Rutte zei gister in een persconferentie dat hij al wist dat Finland van plan was deze deal te sluiten. Volgens Buma hadden zowel Griekenland en Finland alle lidstaten van te voren over deze deal moeten informeren.

Mis niets: Volg Joop op Twitter, vind Joop leuk op Facebook

Laatste Reacties (83) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Francis Joseph, do 25 augustus 2011 13:35 Reageer op Francis

    Francis

    Wie zit te piepen nu? Ja hoor het CDA natuurlijk! Ik herinner me nog ontzettend goed toen ik het CDA *show* congres in Arnhem op tv zag: 2/3 zei toch ja tegen de eventuele samenwerking van het CDA met de PVV als gedoogpartner maar 1/3 zei nee met o.a. bijna alle CDA prominenten (en ook die twee CDA dissidenten mevrouw Kathlen Ferrier en meneer Ad Koppejan). Precies één jaar na deze faustian pact met de PVV in ruil voor het pluche hoor ik nu deze CDA meneer voor het eerst via de media zijn mening over de PVV. Als het CDA wat nog (heel weinig helaas) overblijft van haar geloofwaardigheid wil proberen te houden, moet ze meteen de stekker uithalen van deze samenwerking met de PVV volgens mij. Hoe in Godsnaam kan een christelijke politieke partij in zee gaan met een ondemocratische beweging (de PVV) die een hele bevolkingsgroep (met name één miljoen van onze medelanders, de meederheid is hier geboren of getogen) in ons land uitsluit? Niet meer doen dus wat mij betreft, Amen!!!

  • - drammer -, zo 21 augustus 2011 13:02 Reageer op - drammer

    - drammer

    Het is simpel, de peilingen geven het weer keurig aan, de Pvda verliest weer een paar zetels, de VVD verliest en de PVV wint en gaat zo maar naar een dikke 29 zetels.

    De Sp krijgt er weer een zetel bij.

    De reactie van Buma is begrijpelijk, een karige 14 zetels, herstel laat op zich wachten..... Het CDA moet wat. Buma dus ook, praatjes voor de vaak.

  • Johannes Zeilstra, zo 21 augustus 2011 15:36 in reactie op - drammer - Reageer op Johannes

    Johannes

    Peilingen zijn maar peilingen, ik hecht net zoveel waarde aan Synovate als aan de Hond.
    Wanneer er verkiezingen in aantocht zijn gaan er heel andere zaken spelen.
    Dan zal je vanuit de PvdA/GL/D66 een offensief zien bij de publieke omroepen, worden er spins losgelaten, en kan het plaatje er binnen enkele weken heel anders uitzien.
    Het geheugen van de kiezer is beperkt.
    Dus die wekelijkse/maandelijkse pelingen hebben alleen maar nut voor de politieke partijen zelf, ze kunnnen daarmee hun strategie bepalen.
    De pers is natuurlijk ook allang niet meer onafhankelijk, en als er verkiezingen aankomen zal de Telegraaf enorm veel ruimte geven aan de VVD, Trouw aan het CDA, en het NRC en het Parool aan de PvdA/GL/D66.
    Gelukkig wordt de macht van de geschreven pers steeds kleiner, en begint het wapen van de publieke omroepen bot te worden.
    Veel kennissen van mij die vroeger altijd trouw P&W keken, hebben hun buik er vol van, het is puur clientelisme. Evenzo DWDD,
    Maar peilingen zijn slechts momentopnamen, en kunnen wanneer het er echt om gaat zomaar omslaan.
    Het kan zomaar gebeuren dat de PvdA een heel charismatische leider naar voren schuift, die goed gebekt is een een snelle uitstraling heeft.
    En dan?
    Zijn ze weer terug op 35 zetels.

  • , zo 21 augustus 2011 11:21 Reageer op

    een of andere kipkeutel heeft geconculdeerd dat de PvdA in de peilingen zakt en de pvv stijgt.
    Ik weet neet welke handlezeres of wichelroedeloopster hij heeft geraadpleegd, maar de PvdA staat in de politieke Barometer van Synovate( tot nog de meest betrouwbare) op 27 zetels, twee meer dan bij de vorige meting.
    En is daarmee de tweede partij.
    Pvv lijft stabiel op 25 staan.
    Reken jezelf maar rijk, en probeer het ook eens met Tarot-kaarten.

  • - drammer -, zo 21 augustus 2011 13:38 in reactie op Reageer op - drammer

    - drammer

    Laiverd,

    het is Maurice de Hond die deze voor jou ongewenste berichten de wereld inslingerd. Dat zou verboden moeten worden. Het "stemvee" wil dergelijke berichten niet horen.

    Ander peilingen geven voor de Pvda, 14 to 21 zetels, trend "dalend"
    Voor de SP 19 tot 25 zetels, trend ligt stijgend.

  • Marjolein Stuijfbergen, zo 21 augustus 2011 14:05 in reactie op Reageer op Marjolein

    Marjolein

    De politieke Barometer van Synovate geeft nu nog de peiling weer van afgelopen maand. Pas de 25ste augustus volgt er een nieuwe

  • YggY ..., zo 21 augustus 2011 16:56 in reactie op Marjolein Stuijfbergen Reageer op YggY

    YggY

    Met het halve land op vakantie heeft peilen ook niet zoveel zin.

  • Wim van Delft, zo 21 augustus 2011 10:55 Reageer op Wim

    Wim

    Sommige lieden hier beweren dat PVV 'overal tegen' is.
    Wat is 'overal' '?

    Op zich niets mis mee om ergen (principieel) tegen te zijn.
    Dat bewijst dat hierover tenminste is nagedacht in tegenstelling tot stom kuddegedrag.

    1 kritisch punt heb ik wel.
    Het moet constructief zijn. Als je ergens tegen bent, dan moet je met degelijk alternatief komen.

  • Marjolein Stuijfbergen, zo 21 augustus 2011 11:28 in reactie op Wim van Delft Reageer op Marjolein

    Marjolein

    ""Op zich niets mis mee om ergen (principieel) tegen te zijn.
    Dat bewijst dat hierover tenminste is nagedacht in tegenstelling tot stom kuddegedrag"

    ahum..... meneer van Delft; hoeveel van de 1,5 miljoen PVV kiezers hebben nagedacht over de gevolgen van hun stemgedrag? Of zou het zomaar kunnen zijn dat toch ook hier sprake is van stom kudde gedrag?

  • Wim van Delft, zo 21 augustus 2011 13:57 in reactie op Marjolein Stuijfbergen Reageer op Wim

    Wim

    Zolang een grote hoofdstroom ergens vóór is, dan getuigt een tegenstem niet van stom kuddegedrag, volgens mij.

  • Marjolein Stuijfbergen, zo 21 augustus 2011 16:28 in reactie op Wim van Delft Reageer op Marjolein

    Marjolein

    ""Op zich niets mis mee om ergen (principieel) tegen te zijn.
    Dat bewijst dat hierover tenminste is nagedacht in tegenstelling tot stom kuddegedrag""

    "'Zolang een grote hoofdstroom ergens vóór is, dan getuigt een tegenstem niet van stom kuddegedrag, volgens mij"'


    Nou ontgaat mij de logica helemaal; tenzij u uzelf aanduid als de enige PVV stemmer die heeft nagedacht op de 1,5 miljoen overige PVV kiezers

  • Zwarte ., zo 21 augustus 2011 12:02 in reactie op Wim van Delft Reageer op Zwarte

    Zwarte

    = Als je ergens tegen bent, dan moet je met degelijk alternatief komen. =

    laat de club van onze blonde haatclown dit principe nu net niet helemaal onder de knie hebben helaas.

  • Joop Schouten, zo 21 augustus 2011 13:04 in reactie op Wim van Delft Reageer op Joop

    Joop

    'Het moet constructief zijn. Als je ergens tegen bent, dan moet je met degelijk alternatief komen'
    Noem je deze punten constructief?:
    http://www.pvv.nl/images/stories/Webversie_VerkiezingsProgrammaPVV.pdf

    Ik niet.

    ...

    Bladzijde 13:


    Kiezen voor islambestrijding en tegen de massa-immigratie

    '..... Veel problemen, of de intensiteit ervan, vinden hun oorsprong in het ‘opengrenzenbeleid’ zoals dat de afgelopen decennia is gevoerd. Er zou zonder massa-immigratie uiteraard ook misdaad zijn, maar ‘nieuwe Nederlanders’ eisen wel een erg groot aandeel in de criminaliteit voor zichop. Uitkeringsafhankelijkheid, geweld tegen homo’s en vrouwen, eerwraak, schooluitval etc. zijn van alle tijden, maar zouden een stuk minder zijn als de elites zich niet hadden bekeerd tot het cultuurrelativisme. (Breivik.)

    Dankzij die club in Brussel wordt Europa in rap tempo Eurabië. Nederland moet daarom net als Denemarken onmiddellijk een opt-out bedingen, zodat de EU niets meer te zeggen heeft over ons immigratiebeleid. Alle beslissingen van Brussel op het gebied van de massa-immigratie moet Nederland onmiddellijk naast zich neer leggen.

    Criminelen met een niet-Nederlandse nationaliteit gaan, nadat ze hun straf hebben uitgezeten, meteen en onvrijwillig retour afzender. Zij zijn de Nederlandse samenleving niet waard gebleken.

    Maar we nemen ook afscheid van vreemdelingen die geen baan hebben – met het programma ‘Werken of Wegwezen’. Nederland wordt door velen in het buitenland gezien als een afhaalloket van gratis uitkeringen.
    De liefde voor ons land zal snel afnemen als we immigranten voor tien jaar uitsluiten van de sociale zekerheid.

    Elke vier of vijf jaar een generaal pardon is natuurlijk waanzin. Mensen weigeren na een afwijzing te vertrekken, vervolgens organiseert de staatstelevisie acties om deze weigeraars als zielig te portretteren, gesteund door linkse gesubsidieerde actiegroepen.

    Gevolg is dan steeds het zoveelste miljardenverslindende generaal pardon. Wij willen een wet die dat onmogelijk maakt. Een wet tegen het generaal pardon.
    We bestrijden de dubbele nationaliteit. Niemand kan Nederlander worden zolang hij of zij nog een andere nationaliteit bezit.

    ...

    Alle punten zijn suggestief ingevuld en bot.

    Moet je de rest eens lezen...

  • Jack van Beers, zo 21 augustus 2011 10:50 Reageer op Jack

    Jack

    De nederlandse politiek en de hele europese is totaal van lotje getikt op de Pvv en de SP (niet mijn vrienden) na.Deze dwaze willen een falliete boedel redden door er nog meer geld in te pompen , iedere econoom weet dat dit ongelooflijk fout gaat.Er is geen een bank die in een bedrijf wat verlies maakt nog geld stopt onze politici gaan dat wel doen. Een beetje dom,nee ongelooflijk stom weg 10 miljard !

  • Jan B, zo 21 augustus 2011 20:49 in reactie op Jack van Beers Reageer op Jan

    Jan

    Griekenland om laten vallen is ook geen optie. De Euro komt dan in gevaar en als zodanig de hele europese economie. Een beperkte lening aan Griekenland is onontkoombaar. Jammer als die niet wordt terugbetaald maar er zit weinig anders op. Griekenland had destijds nooit toegelaten mogen worden tot de Euro (Italie, Spanje en Portugal ook niet) maar dit zijn nu eenmaal de feiten en daar zullen we het mee moeten doen.

  • Marjolein Stuijfbergen, zo 21 augustus 2011 10:13 Reageer op Marjolein

    Marjolein

    In Trouw: " De economische onnozelheid van Geert Wilders ""'


    De wereld staat in brand. De Verenigde Staten balanceren langs de rand van de schuldenafgrond, de Eurolanden rommelen van het ene naar het andere crisisberaad, en in de Arabische wereld is de revolutionaire geest uit de fles....De Nederlandse politiek heeft hierop gereageerd door deuren en ramen te sluiten.

    Het minderheidskabinet Rutte-Verhagen laat zich gijzelen door een cocktail van Wildersiaanse economische onnozelheid en xenofobe paniekzaaijerij. Feiten doen vaak niet ter zake. Populistisch geronk doet het veel beter dan feitelijke kennis.


    http://www.trouw.nl/tr/nl/4504/Economie/article/detail/2855427/2011/08/19/De-economische-onnozelheid-van-Geert-Wilders.dhtml

  • Marjolein Stuijfbergen, zo 21 augustus 2011 09:37 Reageer op Marjolein

    Marjolein

    "" De PVV heeft geen plannen want dan moeten ze vooruit denken ..."

    De PVV heeft ...........besloten om overal tegen te zijn, waarom ze tegen zijn dat weet niemand en wat nog minder mensen weten is als ze ergens tegen zijn waar zijn ze dan voor? """

    In het kort een treffende analyse waar ook de twee coalitie partijen VVD en CDA nu tegen te hoop lopen..... in ruil voor stemmen voor de bezuinigingen van 18 miljard, waarmee dhr. Wilders zijn linkse standpunten heeft weggegeven, mocht dhr. Wilders alles roepen.

    Nou, de VDD en het CDA hebben hun stemmen gekregen, en de PVV zit lekker in zijn rol als roeptoeter...

    Totdat Europa om de hoek kwam kijken..... en naar blijkt de MP zich inderdaad verslikt heeft in het gedogen van de PVV, want het is steeds balanceren op het touw waardoor ze zich hebben laten gijzelen, en er op slinkse wijze moest worden geopereerd.

    Dat de PVV iedereen op de hakken neemt met wie ze het niet eens zijn, en hun electoraat dit vooral toejuicht, was Nederland al duidelijk...., maar belangrijker is dat de VVD en het CDA dit doorkrijgen, of althans nu lijken te delen met Nederland dat zij vooral uit angst voor dhr. Wilders, en verlies van kiezers, aan de ketting hebben laten leggen. Als er een coalitie genoot is die even dreigt te ontsporen, zoals in dit geval dhr. van Haersma Buma, wordt die middels een tweet van dhr. Wilders accuut het hok weer ingejaagd: "hup, stil jij, niet zeuren", en dhr. Wilders is er inmiddels aan gewend geraakt dat een enkele blaffende hond niet bijt.

    Met de PVV wordt het met het hervormen van het land niets. Kunst en cultuur is gepakt door de PVV, zo dadelijk de koningin nog, en Henk en Ingrid kunnen ondertussen fluiten naar de 12.000 handen aan het bed, of de 3000 extra agenten. Naast alle andere bezuinigingen op de sociale zekerheid die vooral ook Henk en Ingrid, hun studerende kinderen en de ouders die verpleging of verzorging nodig hebben, zullen raken.

    Sommigen hier op Joop.nl, en overigen in den landen, leven nog steeds met het idee dat de PVV handelt uit Landsbelang.

    Het gevolg van blind geloven en het toejuichen van de PVV, keert zich echter niet alleen tegen de VVD en het CDA, maar ook tegen de PVV kiezers zelf.

    De lachende derde is de PVV; naast een geweldig inkomen nu ontvangen ze straks ook allemaal nog jaren wachtgeld, terwijl Nederland straks ligt bij te komen en de wonden likt. Het is velen al langer duidelijk bij wie het belang ligt van de PVV, en persoonlijk ben ik erg benieuwd hoe lang het nog gaat duren voordat de andere schapen volgen.

    Misschien moeten de VDD en het CDA maar eens wat minder bang worden voor dhr. Wilders, en zijn kiezers. Gezien het hele debacle ten aanzien van het Europa debat is duidelijk geworden dat er niets constructiefs meer te halen valt uit de gedoogconstructie.

    Met gevolg weliswaar dat het kabinet kan vallen, maar kiezen ze ervoor dat niet te doen, alle drie de coalitiegenoten hun geloofwaardigheid, op de eigen standpunten, zullen gaan verliezen. De spagaat wordt steeds wijder.

    Tenzij we nu nog iets niet weten en wat met prinsjesdag zal worden gepresenteerd, maar het zal geen nieuws zijn dat Henk en Ingrid dan niet zullen staan te juichen!!!!

    Kortom, hoe het zich ook went of keert, wie heeft er nog baat bij de PVV? Het kost de Nederlandse belasting betaler idioot veel geld, voegen ze weinig toe aan de samenleving, en hebben zij vooral een sfeer gecreëerd van angst en polarisatie.

    Alleen maar roepen dat ze overal tegen zijn en niet met gedegen alternatieven of oplossingen komen, ontstaan vanuit een visie die toekomst gericht is, houden ze zich vooral schuil in een vleugel op het Binnenhof. En ondertussen blijven ze cashen; bedankt Nederland!!!

  • robert vd heide, zo 21 augustus 2011 17:00 in reactie op Marjolein Stuijfbergen Reageer op robert

    robert

    laten we hopen dat dit kabinet prinsjesdag niet haalt : )

    heb nog geantwoord onderaan ,bij rutte hij weet het niet

  • Marjolein Stuijfbergen, zo 21 augustus 2011 19:52 in reactie op robert vd heide Reageer op Marjolein

    Marjolein

    ""laten we hopen dat dit kabinet prinsjesdag niet haalt : )""

    En prinsjesdag dit jaar overslaan..... goed idee!!!

    Dan doen we alleen de rijtoer door Den Haag en gaan we allemaal staan juichen om de koningin een hart onder de riem te steken.

    Tegen die tijd weten we hoe dhr. Wilders de koningin, met haar jarenlange inzet voor "het Volk' en waarbij ze zich volledig voor Nederland heeft ingezet, zal proberen haar functie te ondermijnen.

    En dan heeft dit niet direct betrekking op haar eigen functioneren als koningin, want dat loopt tegen het einde, maar zal dit vooral van toepassing zijn voor de toekomstige monarch Koning Willem de IV.

    Ons koningshuis machtswellustig noemen, zoals de pro-republikeinen dat doen op hun site, getuigd van zoveel stupiditeit. Je zal maar een type dhr. Wilders als president van Nederland hebben. En een president verlaat zijn post niet als een kabinet valt.

    Zo moeten de PVV stemmers er niet aan denken om een sociaal democraat als president te moeten beëdigen.

    Maar goed, hier gaat het gelukkig ook niet over, want dat zou in ons kikkerlandje toch niet werken.

    Het betreft een ceremoniele rol voor ons koningshuis. Waarvan ik van mening ben dat je dit prins Willem Aleksander niet aan kan doen. Vlak voordat hij de troon bestijgt vlug even zijn functie uitkleden en degraderen tot een ceremoniële.

    Als het staatshoofd nu echt macht bezat, maar dat is al sinds 1848 niet meer het geval. Ik ben ervan overtuigd dat al het haantjes gedrag in Den Haag met onze invulling van de Monarchie juist wordt beteugeld, en dit alleen maar erger wordt als er geen staatshoofd is die de neutraliteit kan bewaken.

    Maar goed dat is mijn mening.

  • robert vd heide, zo 21 augustus 2011 20:27 in reactie op Marjolein Stuijfbergen Reageer op robert

    robert

    wat je beschrijft is ook mijn enige reden om voor de monarchy te zijn

    al vind ik op bewustzijns nivo dat ons die plek zelf toekomt
    wij gaan weer over ons leven en invulling daarvan

    regering regeld in naam van ons allen de publieke ruimte
    ten dienste van het volk dat de macht heeft

    een democratisch gekozen regering met koningin daarboven als waarborg tegen de bushes en wilders van deze wereld ok

    verantwoordelijkheid in plaats van macht
    mens boven de economie ,,staat in dienst van mensheid

    utopia GRAAG !!!

  • Marjolein Stuijfbergen, zo 21 augustus 2011 21:33 in reactie op robert vd heide Reageer op Marjolein

    Marjolein

    "' utopia GRAAG !!! ""

    Yes, zucht, alleen niet op aarde, vrees ik...

    oh ja, voor u wel hè...!!!!

    we zullen zien... ik help het u hopen....

  • robert vd heide, zo 21 augustus 2011 22:00 in reactie op Marjolein Stuijfbergen Reageer op robert

    robert

    volgens de astrlogie heeft dat met de baan van sirius en zon te maken

    als ze de buitenste baan ver staan zijn dat de dark ages ,en nu ze weer bij elkaar komen en de zon naar de noordelijke hemophere gaat in 2012
    gaan we weer lichte ,liefdevolle tijden tegemoet

    net als dag en nacht gewoon weer terugkomen elke omwenteling vd aarde

    http://youtu.be/b2luC4AHmHE

  • Marjolein Stuijfbergen, zo 21 augustus 2011 23:08 in reactie op robert vd heide Reageer op Marjolein

    Marjolein

    Héél erg bedankt, dit is echt helemaal mijn ding!!!

    Als ik reageer nadat ik ben uitgekeken is al laat, dus vandaar dat ik het nu laat weten, en dan ga ik snel verder kijken!!!

    fijne avond nog....

  • Reint Meijer, zo 21 augustus 2011 01:34 Reageer op Reint

    Reint

    Het arrogante CDA denkt nog altijd heer en meester te zijn in de Tweede Kamer,maar ze staan ver onder de PVV,zoals het hoort,en hopelijk zal het zo blijven. Het CDA, de Partij van de Arabieren,de SP,D66 verliezen aan populariteit,vooral dankzij het Griekse debaçle. De PVV scoort daar maar mooi mee. De Grieken moeten geen cent steun krijgen van ons omdat ze het er zelf naar hebben gemaakt met het linkse socialistische beleid van de afgelopen 30 jaar waarbij de Grieken als goden leefden en waarbij de bomen daar tot ver in de hemel bleven doorgroeien.

  • , zo 21 augustus 2011 10:00 in reactie op Reint Meijer Reageer op

    Kuch...
    De PvdA gaat omhoog in de peilingen, evenals de SP.

  • Marq Pas, zo 21 augustus 2011 11:01 in reactie op Reageer op Marq

    Marq

    Voorlopig heeft de PvdA in de peilingen nog geen 20 zetels.
    Dat schiet lekker op als grootste oppositiepartij.

  • YggY ..., zo 21 augustus 2011 11:29 in reactie op Marq Pas Reageer op YggY

    YggY

    Voorlopig heeft de PvdA in de peilingen nog geen 20 zetels.
    =================

    Voorlopig zit de PvdA in de kamer met 30 zetels.

  • Marq Pas, zo 21 augustus 2011 12:42 in reactie op YggY ... Reageer op Marq

    Marq

    "Voorlopig zit de PvdA in de kamer met 30 zetels."
    ---
    'Niks aan het handje'. reageren sommige politici dan.

    Benieuwd of de PvdA zich bij die politici gaat scharen.

    http://binnenland.nieuws.nl/656442/pvv_zit_vvd_op_de_hielen

    Een grote prestatie en, als je het gemiddeld niveau van Wilders' politici meeweegt, een regelrecht wereldwonder.

  • Nico ., zo 21 augustus 2011 11:36 in reactie op Reageer op Nico

    Nico

    Is dat zo??

    https://n9.noties.nl/peil.nl/

  • Marjolein Stuijfbergen, zo 21 augustus 2011 14:04 in reactie op Nico . Reageer op Marjolein

    Marjolein

    Peil.nl is weinig objectief, iedereen kan zich ervoor aanmelden, met gevolg dat de voorkeurstemmen op voorhand al ingekleurd zijn, juist omdat Peil.nl van Maurice de Hond gerelateerd is aan de Telegraaf

    Als PVDA stemmers massaal zich inschrijven bij Peil.nl komt er een ander plaatje uit te voorschijn

  • daniella van den boomen, zo 21 augustus 2011 11:03 in reactie op Reint Meijer Reageer op daniella

    daniella

    Het haatzaaien onder ons ten opzichte van jullie heb je goed onder de knie, Breivik! Net als wel meer 'Drammers'.

    Jullie beseffen heus wel dat jullie een beweging met beperkte houdbaarheid vertegenwoordigen.
    Ik zou maar niet verleren te relativeren en beschaafd te oreren als jullie nog willen herintreden in jullie moederpartij de VVD als die het 'Neo' schrappen uit hun partij-programma wanneer de belangen van hun elitaire-achterban zijn bevredigd.
    Dan wordt het zwarte gat waar jullie straks invallen niet definitief gedicht zodat er enkel nog rest het wegkwijnen en wenen in alle eenzaamheid voor de rest van je leven.
    Wegkwijnen samen met je communicatie-gestoorde 'Vak'-genoten, op een ge-isoleerd hermetisch afgesloten, tegen de 'Grote-Boze-Buitenwereld' bewaakt kwetsbaar eilandje.

    Succes!

  • Hans van der Helm, zo 21 augustus 2011 11:55 in reactie op Reint Meijer Reageer op Hans

    Hans

    Je schrijft:
    ==
    het linkse socialistische beleid van de afgelopen 30 jaar waarbij de Grieken als goden leefden en waarbij de bomen daar tot ver in de hemel bleven doorgroeien.
    ====
    Wil je even kijken wie er in Griekenland aan de macht waren de laatste 30 jaar.
    Je bent hopelijk toch geen lid van de Partij voor Volksverlakkerij ??
    ze kunnen zich beter de PVvLB de partij van leugen en bedrog noemen en jij ziet ze wel zitten ??
    Jammer maar ja ik kan er niet aan doen.

  • arjan doorgeest, zo 21 augustus 2011 00:59 Reageer op arjan

    arjan

    Heer Buma heeft vorig jaar zomer willens en wetens de meest dubieuze regering in elkaar geknutseld die dit land ooit gekend heeft.
    Samen met Maxime V. - de misbruikende opperpriester van het CDA - boer Bleker en vele vele anderen.

    Vanuit democratisch oogpunt een compleet monstrum: samen met een internationaal opererende rechts-extremist, die (ook) buitenshuis een tamelijk geweldadige achterban bezit, drijft op volkomen dubieuze geldstromen, kampt met een dubbele loyaliteit en zich heeft weten te omringen met het crème de la crème van het intellectuele plebs dat deze natie rijk is, het politieke ledikant gaan delen is niet erg verstandig en kies.
    Maar Buma vond één en ander vanuit louter opportunisme en machtsbelustheid prachtig.
    Dat Buma hiermee de rechtsstaat Nederland alsmede zijn economie en democratie structurele schade zou gaan berokkenen, wou er bij hem niet in. De eigen kortzichtigheid en onnozelheid hebben het van zijn verstand gewonnen.
    En nu gaat de man zich beklagen over zijn gedoogpartner. Een baan in de groenvoorziening was kennelijk te hoog gegrepen voor Haersma - dus werd het Het Binnenhof.
    Wee het volk dat aan dit soort volstrekt niet-integere malloten is overgeleverd...

  • YggY ..., za 20 augustus 2011 22:42 Reageer op YggY

    YggY

    Het enige wat ik in deze graag zou zien en horen van PVV een goed alternatief plan voor die hopeloze EU en euro.
    =================

    De PVV heeft geen plannen want dan moeten ze vooruit denken en dat is een dubbel probleem, vooruit en denken.

    De PVV heeft dankzij de wijsheid van het eencellig brein van Wilders besloten om overal tegen te zijn, waarom ze tegen zijn dat weet niemand en wat nog minder mensen weten is als ze ergens tegen zijn waar zijn ze dan voor.

    Vragen, vragen en nog eens vragen.

  • Isis Maät, zo 21 augustus 2011 00:02 in reactie op YggY ... Reageer op Isis

    Isis

    "De PVV heeft dankzij de wijsheid van het eencellig brein van Wilders"
    ----------------------------------
    Met misschien ook nog een chromosomendefectje?

  • Jan B, zo 21 augustus 2011 20:50 in reactie op Isis Maät Reageer op Jan

    Jan

    Met misschien ook nog een chromosomendefectje?

    Je bedoelt dat haar?

  • Joop Schouten, za 20 augustus 2011 21:10 Reageer op Joop

    Joop

    Is Sybrand van Haersma Buma een masochist?

    Hij roept de PVV en de oppositiepartijen op TOCH in te stemmen met het steunpakket voor Griekenland (banken dus) om te voorkomen 'dat we de afgrond van een crisis ingaan'.
    Woont deze man in een wereld, paralel aan de mijne?

    De crisis is nooit weggeweest !

    Het proces word alleen maar versneld, én we zijn deze koud-bruine regering dan hopelijk snel kwijt.

    Hij moét wel een masochist zijn. Kán gewoon niet anders.

    Het wordt tijd voor innovatie, creativiteit en zelfdiscipline.

    : )

  • Bijstandskoning van GeenStijl, za 20 augustus 2011 18:50 Reageer op Bijstandskoning

    Bijstandskoning

    Die CDA'ers keffen maar wat over de PVV. De stekker eruit is weer te moeilijk voor ze. HELAAS! Bleker zit alweer klaar om te zeggen dat islamhaters echt toffe peren zijn. http://www.joop.nl/politiek/detail/artikel/bleker_pvvers_zijn_echt_hele_leuke_mensen/

  • daniella van den boomen, za 20 augustus 2011 18:08 Reageer op daniella

    daniella

    Dit was mening die ik geplaatst had onder een andere topic ver dit item...

    "...Los daarvan vind ik gewoon dat de Grieken geholpen moeten worden bij de heropbouw. En dat onze en hun banken dat maar samen moeten oplossen zonder daar beider volkeren mee te belasten. Soms win je en soms verlies je, maar reken er maar op dat de nederlandse banken er uiteindelijk toch nog per saldo op zullen winnen. De griekse grootverdieners en profiteurs van de afgelopen jaren moeten maar zorg gaan dragen voor voldoende solvabiliteit bij Hun banken. Uiteraard moet corruptie in alle geledingen van de bevolking bestreden worden en oa het belasting-stelsel moet behoorlijk maar rechtvaardig op de schop. Het enige wat voor de aflossing als onderpand mag dienen is een variabele aflossings-termijn. Geenzins collectieve verzekerings-gelden of onroerende goederen.
    Uiteraard telt dat voor alle europese banken, en het EU-parlement hoeft niet meer dan de penningmeester te spelen, toezien op de redelijkheid van de transactie-voorwaarden en ingrijpen wanneer de burgers toch dreigen geslachtofferd te worden.
    De EU hoeft verder niet meer te doen dan er voor te zorgen dat de Euro een stabiele munt blijft en verder dienen ze hun handen af te houden van nationale wetgeving (behalve als er burgerrechten dreigen geschonden te worden) en stoppen met de verkapte steun aan de liberale partijen in Europa."

    ...end daar blijf ik bij.

    Ik zie de Europese Unie als een sociaal huwelijk in gemeenschap van goederen, waarbij de belofte, "...in goede en slechte tijden" ook een belangrijke rol speelt.

    Tenminste dat zou ik verwachten.

    In slechte crisis-tijden gelden ineens huwelijkse voorwaarden. De schuld van de gedeelde smart komt ineens bij 1 van de partijen te liggen.

    Echter de schuld ligt bij alle partners in dit geval. En als je dan 1 Unie wilt zijn dan moet je er ook in slechte tijden voor elkaar zijn en niet de ander opvreten met bezittingen en al en bovendien moet je van beider onschuldige 'kinderen' afblijven.

    De EU is gedoemd te mislukken wanneer de sterkste partners het toelaten de gemeenschapsgoederen van de zwaksten aan elkaar toe te wijzen als borg voor leningen. Die eigenlijk in ieders belang zijn ivm de stabiliteit van de Unie en de Euro.

    Persoonlijk ben ik voor een EU zoals die was voor het verdrag van Lissabon, maar dan met behoud van de Euro en de open grenzen.

    Dat kan eeuwen meegaan, mits we onderweg niet stikken van de vervuiling of verhitting en we elkaar niet afmaken voor de laatste grondstoffen of verschillende ideologien, in welke zin dan ook.

  • robert vd heide, za 20 augustus 2011 16:43 Reageer op robert

    robert

    een kabinet beginnen met gedoogsteun pvv is onverantwoord meneer haersma buma
    WILLENS en WETENS heet dat .

    vvd en cda zijn even verantwoordelijk ,,u had al eerder kritiek kunnen hebben op de pvv en met veel meer moraaal aan u kant

    nu is het net zoveel waard als de excuses van Rutte ,,,geen moer.

  • Reinaert de Vos, za 20 augustus 2011 18:21 in reactie op robert vd heide Reageer op Reinaert

    Reinaert

    Ja, dit is een beetje huilie huilie van Sybrand.

  • Marjolein Stuijfbergen, zo 21 augustus 2011 17:26 in reactie op robert vd heide Reageer op Marjolein

    Marjolein

    "'nu is het net zoveel waard als de excuses van Rutte ,,,geen moer""

    Da's niet helemaal waar, we maken allemaal fouten in ons leven, al is het wel de bedoeling dat we ervan leren. Uiteindelijk!!

    Ik juich deze uitingen van het CDA (en de VVD als ze nog komen) juist toe, omdat inzicht krijgen in de fouten die je maakt indiceert dat er nog hoop is!!

  • robert vd heide, zo 21 augustus 2011 20:41 in reactie op Marjolein Stuijfbergen Reageer op robert

    robert

    sorry maar ik heb het cda congres gezien

    als je na het pleidooi van hirsh balin en mw hannie van leeuwen e.v.a

    nog moedwillig met de pvv in zee gaat .en dus moedwillig doordramt

    is dit gebaar te klein ,en zou het mijnheer haersma buma sieren gewoon de stekker eruit te trekken ipv vast te houden aan de macht en verhage te blijven steunen in zn drang naar het pluche

    motief ,,de crisis en oorzaken verdoezelen en kanaliseren zodat de schuldigen niet meebetalen ,,de bv nederland beschermen ten koste van de burger ,ipv een bv nederland ten dienste van de burger
    en het regelen van subsidie voor de rijken ,en het laatste stukje solidariteit afbreken ,de opgebouwde sociale eigendommen in de publieke sector stelen en in de verkoop doen
    alles wat we samen hebben opgebracht ,eigenen ze zich toe

    foutjes kunnen vergeven ,,moedwillig dit beleid uitvoeren ,terwijl je heilige boek anders leert ,,sorry wel vergeven ,maar geen gekke henkie

    gelukkig zien we in noorwegen wel effect dit heeft
    door rechtse ideologie te manifesteren ,word juist een beweging naar links gestimuleert

  • Marjolein Stuijfbergen, ma 22 augustus 2011 06:57 in reactie op robert vd heide Reageer op Marjolein

    Marjolein

    “ sorry maar ik heb het cda congres gezien”

    Ik ook, de emoties spatte van het scherm af, maar bij die van Verhagen had ik heel erg mijn twijfels. Dat leek eerder poppenkast, maar bij poppenkast betrek je je vader niet, lijkt mij. Dat is dan zo’n onoprechte emotie van een zoon tegenover zijn vader, die zo oprecht had moeten zijn. Hoe gespeeld het ook op mij overkwam, ik kan me niet voorstellen dat dit ook werkelijk gespeeld was. Maar ja, ik wil nog wel eens een beetje een naïeve believer zijn.

    En Hannie van Leeuwen vond ik helemaal geweldig!!! Een krasse dame op leeftijd die het hele congres voor zich innam!!! Echt petje af, nog steeds. Helaas horen we niet meer van haar.

    En ook al juich ik het statement van dhr. Haersma Buma richting dhr. Wilders toe, wil niet zeggen dat het nu allemaal oké is. Nee, dat ben ik helemaal met u eens. Het roer zou eerst helemaal om moeten, maar dat is denk ik wishfull thinking.

    Desondanks blijf ik van mening dat iedere vorm van spijt dat het CDA voelt door met de PVV in zee te zijn te gaan, en let wel dat beetje spijt zal niet richting de kiezer zijn of de leden die hebben tegengestemd, laat staan spijt tegenover Moslims en niet Westerse allochtonen, maar het soort spijt omdat ze verstrikt zijn geraakt in het web van dhr. Wilders en er vandaar uit misschien enige hoop is.

    Ik ben vergevingsgezind, zelfs richting dhr. Wilders, omdat alles uiteindelijk gebeurt met een doel. Maar als mens moet ik dan wel wat barriéres over. Ik ben helaas geen heilige, en ik verwacht het ook niet te worden, al heb ik diep respect voor mensen die op dat niveau echt vergevinsgezind kunnen denken, en meer nog 'echt' voelen!!!

  • Duidelijk Rechts, za 20 augustus 2011 16:40 Reageer op Duidelijk

    Duidelijk

    PVV is de enigste partij de denkt aan het belang van de Nederlanders en is dan ook consequent tegen hulp aan Griekenland, in tegenstelling tot GL en de PVDA.
    Want als het fout gaat betalen de Nederlander het gelag, van miljarden.

  • Nog1 Weblog, za 20 augustus 2011 17:13 in reactie op Duidelijk Rechts Reageer op Nog1

    Nog1

    Als het goed gaat kost het ook miljarden, en als we het niet doen een veelvoud.

    Politici houden van de term win-win situatie. Maar de Eurocrisis is meer een 'no win-no win' situatie.

  • Noud Aerts, za 20 augustus 2011 18:24 in reactie op Nog1 Weblog Reageer op Noud

    Noud

    Nog1 Weblog,

    "Als het goed gaat kost het ook miljarden, en als we het niet doen een veelvoud."

    Er zijn 3 mogelijkheden/uitkomsten uit deze misere:

    1. We geven en het gaat goed en we hebben navenant weinig verliezen.
    Dat is waar ze nu op gaan hopen.
    2. We geven niets en weten dat het dan geheel in duigen valt en dat het ons een hoop geld gaat kosten, meer als wat we op dit moment kwijt zijn.
    3. We geven en het gaat NIET goed en dan hebben we de verliezen uit 2 PLUS het geld wat we kwijt zijn dat we er nu nog in willen gaan investeren. Dan heb je nog velere grotere verliezen dan dat we niets doen.

    Welke van deze is de beste? 1 ervan is heel zeker en dat is nr. 2. Als we nu niets meer doen, dan moeten we het verlies nemen dat er nu is.

    De andere 1 en 3 is HOPEN dat het zo wel of niet gaat verlopen.

    Ik zeg voor mij; ik houd niet van gokken en neem liever het verlies wat er nu in totaal is, dan alles te verliezen, dwz. ook nog de investeringen voor een noodfonds van x miljarden Euro's.

    Ik zelf pas ervoor om de slaaf van Europa te zijn. Wij/ik werken ons kapot om de spulletjes te maken voor de mensen in het zuiden van Europa, die ze van ons kopen en hierna mogen we dat verdiende geld weer terug geven in de vorm van noodfondsen. Dus we zijn niet meer dan slaven in de EU, die kunnen werken voor anderen, want meer is het niet en dan moeten wij dankbaar zijn, dat we zoveel mogen werken en een redelijk salaris verdienen, wat we daarna weer mogen afstaan aan die landen, die ons eerst gespekt hebben.

    Maw. wij betalen met ons eigen geld, dat we hier in NL en Dld enz. aan het werk blijven. Dus als we geen geld/credieten zouden verstrekken, dan zouden we dus ook niet zoveel hoeven te werken, omdat a. landen en mensen geen geld zouden hebben om onze spullen te kopen en b. omdat er niet zoveel werk is en dus ook niet zo'n hoge lonen, zouden we veel minder belasting hoeven te betalen.

    Ik wil werken om te leven en niet leven om te werken.

  • daniella van den boomen, zo 21 augustus 2011 11:52 in reactie op Noud Aerts Reageer op daniella

    daniella

    Jij werkt niet om tijdens deze crisis de schuld van Griekenland af te lossen. Je werkt om de dip in de lucratieve handels-relatie tussen de banken te herstellen.
    Je kan beter afgeven op de banken en hun gokkende speculanten, vooral de noord-europese en amerikaanse, dan de griekse bevolking verantwoordelijk te houden voor de wereldwijde schuldencrisis.
    Van iemand als jou had ik wel verwacht dat hij doorhad dat het gecre-eerde spookgeld van de banken door de burgers is omgezet in baar geld dat in de zakken van de eliten is verdwenen die daarmee hun ding konden doen.
    Nu spelen ze hetzelfde spelletje opnieuw en zetten ze voor de tweede keer het hetzelfde spookgeld om in baar geld.

    Maar ja, de ratten hebben nooit genoeg om hun ding te bevredigen.

  • Noud Aerts, zo 21 augustus 2011 17:51 in reactie op daniella van den boomen Reageer op Noud

    Noud

    daniella van den boomen,

    "Jij werkt niet om tijdens deze crisis de schuld van Griekenland af te lossen. Je werkt om de dip in de lucratieve handels-relatie tussen de banken te herstellen."

    Correct! Maar wie heeft dat geld geleend en wie heeft het opgesoupeerd? Juist ja.

    "Je kan beter afgeven op de banken en hun gokkende speculanten, vooral de noord-europese en amerikaanse, dan de griekse bevolking verantwoordelijk te houden voor de wereldwijde schuldencrisis."

    Daar geef ik ook op af, ik geef af op politici, intellectuelen, managers(CEO's) waarom? Zij dragen geen verantwoordelijkheid voor hun daden. Wat raken deze mensen kwijt door hun handelen? Misschien hun baan of hun naam, maar hun vermogen mogen ze behouden. Dat kan een MKB-er niet zeggen.

    "Van iemand als jou had ik wel verwacht dat hij doorhad dat het gecre-eerde spookgeld van de banken door de burgers is omgezet in baar geld dat in de zakken van de eliten is verdwenen die daarmee hun ding konden doen."

    Dit is maar gedeeltelijk waar. Je kunt statistisch zien dat toen Griekenland, Spanje, Portugal enz. meer credieten konden opnemen omdat ze nu bij de Eurozone behoorden, toen steeg de afzet van producten hier ook gigantisch, maw de regeringen aldaar gaven de burgers, dmv subsidies, belastingverlagingen en het op Melkertbasis creeëren van banen, burgers de mogelijkheid om producten hier bij ons af te nemen. Hiermee verdiende zowel bedrijven als burgers heel goed aan maar als we dit geld nu moeten terug geven of na een hele lange looptijd terug krijgen, waar hebben u en ik dan voor gewerkt?

    "Nu spelen ze hetzelfde spelletje opnieuw en zetten ze voor de tweede keer het hetzelfde spookgeld om in baar geld."

    Daarom zeg ik ook en wil ik weten, niet alleen het doemsenario, dat als we de Euro nu niet steunen, dan raken we alles kwijt, ik wil ook weten hoeveel kans er is ,dat we nu nog eens voor x Miljarden Euro's in dit project steken en dat we de zelfde afloop hebben als dat we nu stoppen.
    Ik wil eerlijk voorgelicht worden.

    Mijn vraag aan politici in de TK en kabinet zou zijn:

    Hoeveel kans bestaat er dat we miljarden investeren in de Euro en Europa en dat we deze niet terug krijgen PLUS dat we al het andere ook kwijt zijn, als we nu zouden stoppen.

  • daniella van den boomen, ma 22 augustus 2011 11:18 in reactie op Noud Aerts Reageer op daniella

    daniella

    Hallo Noud,

    De nieuwe Europese Unie heeft de barriere's tussen de afzet-markten binnen Europa weggenomen. Hierdoor groeiden de arbeids-markten in alle landen. Dit zorgde voor meer banen, maar hogere inkomens waren en zijn zeker in de zuiderlijke landen niet verzekerd.
    Ook in de zuiderlijke landen moesten de markten op eigen kracht de groei bewerkstelligen met weinig financiele steun van de respectievelijke regeringen.

    De schulden van de zuiderliike landen waar we het over hebben zijn veroorzaakt door net als hier de "illegale", in ieder geval de buitensporige, zefverrijkende bonus,-en andere graai-activiteitencultuur van de banken, geprivatiseerde Nuts-bedrijven en de eliten.

    Deze moeten de schuldenlast zelf oplossen zonder daarvoor de bevolkingen, de staatskassen of onroerende-goederen daarvoor op te laten draaien of in te zetten als onderpand.
    Hierdoor zal de economische vooruitgang er niet onder lijden, zowel die van de rijke landen niet als die van de opkomende landen niet.

    Hoe zeer ik ook gehecht was aan de weinige Guldens die ik had ben ik voor behoud van de Euro. Deze afschaffen, of opsplitsen in Neuro's, Pleuro's of Zeuro's zoals sommige hun afkeer van alles wat niet "WIJ" is ontsluieren, zal Europa's machtige handels-unie-positie ondermijnen.

    Politiek gezien moet tegelijkertijd het hele gebeuren teruggedraaid worden naar het Sociaal-Democratisch Rijnland-Model. Zolang we opgescheept zitten met het Neo-Liberale Angelsaksische-Model is er weinig kans op teruggave van de Democratische Macht aan de volkeren en blijft die Macht in handen van een Dictatoriale Autoritaire Upper-Class die het huidige Model inzet en gebruikt om hun belangen, verovering en consoliderende macht over s'werelds grondstoffen, te financieren.

  • Jan B, za 20 augustus 2011 17:37 in reactie op Duidelijk Rechts Reageer op Jan

    Jan

    De PVV bralt gewoon wat een klein deel van het electoraat wil horen. Van enig begrip van de situatie is bij de PVV geen sprake (en bij de PVV-kiezers ook niet). Het hele financiele systeem moet op de schop maar daar hoor je niemand over in die kringen. Niet voor niets is de PVV uit de VVD voortgekomen.

  • Stuur Dogger, za 20 augustus 2011 23:50 in reactie op Duidelijk Rechts Reageer op Stuur

    Stuur

    De houding van de PVV is slecht voor Nederland. Met de lage school economische kennis van Wilders cs storten zij ons nog dieper in de put. Wilders is recalcitrant, komt niet met constructieve plannen en hij heeft H&I als een baksteen laten vallen. Bovendien is zijn club verworden tot groot verdieners binnen ons politiek bestel. Dat kost ons bakken met geld. Terwijl mijn oma nog steeds zit te wachten op goede zorg aan haar bed. Wilders cs maken er een een potje van. Simpeler kan ik het niet stellen.

  • Marjolein Stuijfbergen, zo 21 augustus 2011 19:08 in reactie op Duidelijk Rechts Reageer op Marjolein

    Marjolein

    ""PVV is de enigste partij de denkt aan het belang van de Nederlanders en is dan ook consequent tegen hulp aan Griekenland, in tegenstelling tot GL en de PVDA.
    Want als het fout gaat betalen de Nederlander het gelag, van miljarden""

    Vetrelt u eens, wat was uw oplossing geweest? Wat had u gedaan als u het voor het zeggen had in Den Haag? Graag uw antwoord met een gedegen visie naar de toekomst toe, want dat is toch waar het om draait in de politiek en waarvan u vindt dat dhr. Wilders, met het landsbelang voor ogen, in zou kunnen slagen......

  • Joop den Uil, za 20 augustus 2011 16:33 Reageer op Joop

    Joop

    Buma heeft de houding van ''liever een crisis dan die wilders zijn zin geven''.

    zo worden wel meer deals gesloten (zie bv de totstandkoming van de EU)

  • Jo Wekker, za 20 augustus 2011 16:32 Reageer op Jo

    Jo

    Dit was allemaal vooraf afgesproken. De PVV zou kunnen zeggen wat ze wilde indien zij zouden gedogen. Dat heeft Rutte aan Wilders letterlijk gezegd. Hij heeft het zelfs publiekelijk gemaakt dat de PVV niet in de regering zit en dus kan zeggen wat het wil over standpunten van het kabinet.

  • Jan B, za 20 augustus 2011 18:50 in reactie op Jo Wekker Reageer op Jan

    Jan

    Alleen heeft Buma dat niet begrepen.

  • Frenck Mahon, za 20 augustus 2011 16:17 Reageer op Frenck

    Frenck

    Buma moet niet zeuren, als hij het er niet mee eens is moet hij de stekker uit dit kabinet trekken. Zo niet dan is het commentaar voor de buhne.

  • Wim van Delft, za 20 augustus 2011 16:06 Reageer op Wim

    Wim

    Wilders/PVV draagt ook geen regeringsverantwoordelijkheid, dus kan zich deze houding permiteren. Ook gewoon kwestie van principipieel standpunt PVV, prima. Oppositiepartijen duiken overigens maar wat graag in dit gat, waardoor Nederland in EU-crisis zal blijven sukkelen en degenereren.

    Het enige wat ik in deze graag zou zien en horen van PVV een goed alternatief plan voor die hopeloze EU en euro.

  • , za 20 augustus 2011 16:15 in reactie op Wim van Delft Reageer op

    Mijn hemel.
    Vergeet dat nou.
    wilders cs. hebben nergens een alternatief voor.
    Ze zijn alleen maar tegen.

  • Daniël Willemsen, zo 21 augustus 2011 01:12 in reactie op Reageer op Daniël

    Daniël

    "Ze zijn alleen maar tegen". Tegen wat zijn ze dan?

  • , zo 21 augustus 2011 11:15 in reactie op Daniël Willemsen Reageer op

    Dat was je nog niet opgevallen?
    Tegen Kunduz, tegen Europa, maar vooral en voornamelijk tegen de Islam, teggen allochtonen, tegen immigratie .
    Geen wonder dat je achter die club aansjouwt, als je zelfs DAT nog niet weet...................

  • daniella van den boomen, zo 21 augustus 2011 12:01 in reactie op Daniël Willemsen Reageer op daniella

    daniella

    Tegen haar eigen bewegings-ideologie. Althans alles wat daarvan Links is.

  • Isis Maät, za 20 augustus 2011 16:49 in reactie op Wim van Delft Reageer op Isis

    Isis

    "Het enige wat ik in deze graag zou zien en horen van PVV een goed alternatief plan voor die hopeloze EU en euro."
    ----------------------------------------
    U durft!
    Ik ben helemaal flabbergasted.

    Een PVV-adebt die de PVV vraagt een probleem op te lossen met een alternatief plan.
    Als u hierdoor maar niet in moeilijkheden komt.

    Ik zal u snel uit de droom helpen.
    Een oplossing hebben ze niet. Onderbouwde oplossingen aandragen voor problemen is niet hun gewoonte.
    Ze komen hoogstens met een kreet die geen hout snijdt en die Henk en Ingrid graag willen horen.

  • Herman AS, za 20 augustus 2011 19:54 in reactie op Wim van Delft Reageer op Herman

    Herman

    Herman AS, wo 17 augustus 2011 07:22 Reageer op Herman

    Het nieuwe partijprogramma van de PVV

    Binnenland

    de Boerka moet weg
    Links de schuld geven, geen flauwe notie waarvan, toch maar doen.

    Economie

    geen benul wat dat is, maar in ruil voor onze steun mag van de partijen die wij gedogen dan tenminste wel de Boerka weg
    En als we ze niet steunen dan zeggen we gewoon dat dat de schuld is van de PvdA

    Financien

    Henk en Ingrid een rad voor de ogen draaien
    Kopvoddentax invoeren
    Links de schuld geven

    Defensie

    Tegen, maar als we voor moeten zijn dan zijn we voor
    En er is altijd nog links die we de schuld kunnen geven

    Gezondheidszorg

    Iedere dag schone luiers voor onze bejaarden
    Er op hameren dat het de schuld van links is dat ze dat tot nu toe niet kregen

    Sociale zaken

    Afschaffen
    Of anders de uitkeringen van Henkschen en Ingried, de zieke en gehandicapte kinderen van Ingrid hun uitkering afpakken en daarmee het afschaffen van de Boerka bekostigen

    Pensioenen

    We maken hier een breekpunt van maar als we de Boerka mogen afschaffen dan is dat voor ons belangrijker
    En we kunnen altijd links nog de schuld geven.

    Veiligheid

    50.000 animal cops. Politieapparaat afschaffen. Om de misdaad aan te pakken pissen we ze gewoon Nederland uit.
    Links de schuld geven.

  • Isis Maät, za 20 augustus 2011 23:21 in reactie op Herman AS Reageer op Isis

    Isis

    ;-)))
    Fantastische analyse van het rijlen en zeilen van de PVV.

  • Karel Timofeef, zo 21 augustus 2011 16:59 in reactie op Herman AS Reageer op Karel

    Karel

    Wat een onzinverhaal, slecht geïnformeerd en eenzijdig.
    Maar ik weet er ook nog een paar, deze kloppen wel:
    De PVV is:
    - Voor handhaving van het huidige ontslagrecht (als het aan GroenLinks en de PvdA had gelegen hadden ze dat ingeleverd in ruil voor het pluche)
    - voor handhaving van de hypotheekrenteaftrek

    Goedemiddag!

  • Herman AS, ma 22 augustus 2011 11:34 in reactie op Karel Timofeef Reageer op Herman

    Herman

    De PVV is:
    - Voor handhaving van het huidige ontslagrecht (als het aan GroenLinks en de PvdA had gelegen hadden ze dat ingeleverd in ruil voor het pluche)
    - voor handhaving van de hypotheekrenteaftrek

    Uw reactie zegt genoeg over mijn "onzin verhaal"
    Het feit dat de PVV voor handhaving van de HRA is zegt genoeg over hun economische kennis (en die van het CDA en de VVD trouwens ook). Juist de HRA is de grote bom onder de (financiele) toekomst van onze kinderen.
    En of de PVV werkelijk blijft is als het er echt op aan komt....?
    Ik mag u toch wel het standpunt van de PVV over de pensioenen van voor de verkiezingen in herinnering brengen ??? Of misschien het openbaar vervoer ??? en al die andere inmiddels al gebroken kiezersbeloften, herstel...kiezersbedrog...

    Hoe benoemde Balkenende dat toch ook weer tegen Bos....Oh ja, ik weet het weer... draaikonten.

    En Henk en Ingrid blijven maar blind voor de realiteit. Onbegrijpelijk.

  • Marjolein Stuijfbergen, za 20 augustus 2011 21:39 in reactie op Wim van Delft Reageer op Marjolein

    Marjolein

    ""enige wat ik in deze graag zou zien en horen van PVV een goed alternatief plan voor die hopeloze EU en euro. "'


    Kijk, dat zijn wijze woorden!!! Dank u wel Meneer van Delft.....

    Tot nu toe heeft dhr. Wilders slechts kritiek geleverd en roept al heel lang dat steun aan Griekenland gekkenwerk is en Nederland uit de EU moet stappen en met de Euro moet stoppen.

    Maar heeft dhr. Wilders tot nu toe geen alternatief aangedragen indien Nederland daadwerkelijk uit de EU zou stappen en weer over zou gaan naar de gulden.

    Wat zouden de consequenties voor Nederland zijn? En dit antwoord dan graag uit de mond van dhr. Wilders.....

  • Hugo Freutel, za 20 augustus 2011 15:48 Reageer op Hugo

    Hugo

    De houding van de PVV in het euro-schuld dossier wordt onhoudbaar. Het onderwerp is te groot en te risicovol vor Nederland. Ik ben blij dat de heer Buma CDA dat eens hardop zegt.

    Wel onderpand of geen ( bilateraal ) onderpand vragen aan Griekenland? Rutte weet het niet. Ondertussen wel een aflossingsvrije groeihypotheek afsluiten op de euro-schulden over de ruggen van de burgers, zonder raadpleging. De lusten van de euro worden te rooskleurig voorgespiegeld, de lasten angstvallig verzwegen.

    Een kleine schakel die omvalt in het dominostelsel van kredietverlening is genoeg om hele grote schade aan te richten.De bank en overheidrisico's zijn te vervlochten met de echte economie , bedrijven en burgers. Niemand durft de risico's in te schatten, dus er lijkt maar een optie: meer schulden scheppen. Nederland is al kampioen schulden, volgens belegger en econoom Jaap van Duijn ( Robeco ), NRC 19-8-2011. Hij noemt de euro een mislukt experiment.
    Hij komt met 8 punten van aanpak voor schuldsanering met extra strenge eisen voor de fin. markten en banken en hypotheek rente aftrek afbouwen.in de papieren krant. Een echte banken en overheden stresstest kan je de reddingsactie van de euro wel noemen. De kans dat Europa uit de schulden berg groeit is gering. Alle bedrijven zetten in op de groeimarkt Azië.
    Euro speculanten zijn koning in Europa.Beleggers negatief, EU politici positief. Wie zal er verliezen? Burgers.
    Parlementaire enquete over de invoering van de euro lijkt mij op zijn plaats.

  • Bernie Whistler, za 20 augustus 2011 15:47 Reageer op Bernie

    Bernie

    Wilders is qua regeeraanhangsel een beetje door zijn credits geraakt en wordt behalve hopeloos overbodig nu ook een een karikatuur van zichzelf. Een nieuwe rol die pijnlijk goed zichtbaar wordt tijdens de groeiende financiële crisis.

    In DePers een interessante en zeer plausibele column van Marcel Hulspas, die Geerts "financieel specialist" en voormalig biersjouwer Tony van Dijck opvoert als clown die door de Kamer wordt weggelachen tijdens zijn pogingen om Wilders' kromme amateurvisie op de (inter)nationale kwestie uit te leggen... Kortom, wie heeft Wilders nog nodig? Check dit: http://bit.ly/pi4b0Q

  • Eline W, za 20 augustus 2011 15:43 Reageer op Eline

    Eline

    Ik begin zo langzamerhand te denken dat dit kabinet onverwoestbaar is. Wilders mag doen en laten wat hij wilt, Rutte en co doen gewon watjes in hun oren.

    Ook deze van Haersma Buma kan daar wat van. Als is het goed dat hij er nu ook eindelijk van van lijkt de durven zeggen.

    Rutte is al weken lang duidelijk bang voor Widlers en zijn (maar ook zijn eigen achterban) en durft daarom niet meer te zeggen wat er aan de hand is, en zeker niet wat de werkelijke oplossing daarvoor is.

    Het is in ieder belang dat er zo snel mogelijk een einde komt aan dit hele rare spelletje.

  • , za 20 augustus 2011 15:21 Reageer op

    Ik geloof dit niet.
    Een partij die zich head over heels verkwanseld heeft aan de pvv, en onder andere daardoor tot een historisch dieptepunt in de publieke opinie is gezakt, oefent kritiek uit??
    Dan is goddomme Bleker nog reëeler.
    (En dan moet je bont gemaakt hebben)
    Die weet aan welke kant zijn boterham besmeerd is.
    Haersma etcetera weet niet dat zijn boterham met pek is besmeurd.
    Pek, en wat mij betreft veren.

  • Piet de Geus, za 20 augustus 2011 15:57 in reactie op Reageer op Piet

    Piet

    "Haersma etcetera weet niet dat zijn boterham met pek is besmeurd."

    Hij is een stuk slimmer dan je denkt: hij weet dat die boterham toch met de besmeerde kant op de grond valt.

  • Daniël Willemsen, zo 21 augustus 2011 01:18 in reactie op Reageer op Daniël

    Daniël

    "Een partij die zich head over heels verkwanseld heeft aan de pvv, en onder andere daardoor tot een historisch dieptepunt in de publieke opinie is gezakt, oefent kritiek uit?"

    Het CDA is vooral tot een dieptepunt gezakt omdat honderdduizenden kiezers van het CDA zijn overgestapt naar de PVV. Het CDA moet het dus rechts zoeken en niet links.

  • , zo 21 augustus 2011 11:16 in reactie op Daniël Willemsen Reageer op

    Nee. En als je de verslagen leest had je kunnen weten dat je ongelijk hebt.
    Die zijn naar de vvd gegaan, voornamelijk.

  • W.J. v/d Straat, za 20 augustus 2011 15:05 Reageer op W.J.

    W.J.

    Is het derhalve dan ook niet bijzonder 'onverantwoord' dat regeringspartij het CDA zich laat gedogen door de PVV ?

  • Zeer Voornaam, za 20 augustus 2011 15:04 Reageer op Zeer

    Een cda-er vindt het bloodleggen van onkennis bij het kabinet onverantwoord. Ja zo kan die wel weer. Opstappen en inleveren dat jarenlang opgestreken belastinggeld, zo ga je niet met het vertrouwen, dat het stemmend volk je gegeven heeft, om. Als je het er niet mee eens bent dat de kamer je controleerd dan heb je niets in het kabinet te zoeken.

  • David Hannewijk, za 20 augustus 2011 14:43 Reageer op David

    David

    die woordvoerder van de PVV is oliedom, hij weet als buitenland woordvoerder helemaal niks van europa, ja kleine stukjes uit krant zei hij tijdens het afgelopen debat.

  • zorba de griek, za 20 augustus 2011 14:30 Reageer op zorba

    zorba

    mei 2011

    Sterker nog, het kabinet is van plan om opnieuw miljarden aan de Grieken te geven, miljarden te geven aan een land dat de boel heeft belazerd en bedrogen. Mijnheer Pechtold, de feiten zijn dat Griekenland de boel heeft belazerd, dat Griekenland miljarden heeft gekregen, de eerste tranche van 110 mld., maar het heeft niet aan de afspraken heeft voldaan. Maar, mijnheer Pechtold, een ezel stoot zich toch niet twee keer aan dezelfde steen? Griekenland heeft de boel belazerd en niet gedaan wat het moet doen. Maar wat zegt Europa? In plaats van dat Europa zegt: "bekijk het maar!", zegt Europa: "wil je misschien nog wat meer miljarden euro's van Henk en Ingrid?" Mijnheer Pechtold, Griekenland heeft de "BB-min"-status, de junkstatus! Een junk leen je geen geld, mijnheer Pechtold, want dat zie je nooit meer terug! Dat ik u dat moet uitleggen, is al erg genoeg. Wie is er dus onverantwoord bezig?

    Op het moment dat men opnieuw geld geeft aan een junk die heeft aangetoond niet te vertrouwen te zijn, is men het kwijt.

    http://pvv.nl/index.php/component/content/article/36-geert-wilders/4332-verantwoordingsdebat-19-mei-2011-eerste-termijn-geert-wilders.html

  • Johannes Zeilstra, za 20 augustus 2011 14:22 Reageer op Johannes

    Johannes

    Dit geloof je zolangzamerhand toch niet meer. Zou deze heer nu zelf nog enige waarde aan zijn woorden hechten
    Het kabinet waar hij inzit, maakt rekenfoutjes van 50 miljard.
    Wil Griekenland steunen , maar de lieden die daarmee gered worden (lees verzekerings maatschappijnem, hedgefunds, banken) niet aanpakken om te voorkomen dat zoiets weer gebeurd.
    Ziet geintjes zoals Finland uithaald niet aankomen.
    Is pertinent tegen democratisering van de EU.
    Kortom een totaal brevet van onvermogen om uit deze crisis te komen, en dan anderen de maat nemen.
    Echt dit kunnen we niet meer serieus nemen.

  • Hendrik Jansen, za 20 augustus 2011 14:12 Reageer op Hendrik

    Hendrik

    grappig hoe hier niet vermeld wordt dat diezelfde van haersma buma verwacht dat de PVV en de SP over hun eigen schaduw heen stappen en alsnog instemmen met debiele reddingsplannen voor de euro en verscheidene landen.

    maar goed, het is weer een stok om de pvv mee te slaan.

  • Michiel Online, za 20 augustus 2011 14:08 Reageer op Michiel

    Michiel

    en de cda geeft de macht weer terug aan de pvv..

    wat een circus

  • Joop Schouten, zo 21 augustus 2011 00:24 in reactie op Michiel Online Reageer op Joop

    Joop

    Je zin is wel heel erg kort Michiel.
    Je waarheid ironisch.

    http://www.dailymotion.com/video/x8ven3_cirkus-king-crimson_creation

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel