18 januari 12 13:05 Reageer (78) Politiek RSS

Bleker droomt van CDA-leiderschap

Staatssecretaris van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie zegt leiderschap op zich te willen nemen

Staatssecretaris Henk Bleker wil best leider worden van zijn partij. Dat meldt NRC Handelsblad. Hij is de eerste die de het lijsttrekkerschap niet uitsluit.

Momenteel heeft het CDA geen politiek leider en wordt de partij geleid door vicepremier Maxime Verhagen, partijvoorzitter Ruth Peetoom en fractieleider Sybrand van Haersma Buma.

Een reeks speculaties over de mogelijke nieuwe leider hebben reeds de revue gepasseerd. Verhagen kondigde eerder aan het partijleiderschap niet op zich te willen nemen vanwege zijn slechte imago. Ook Jack de Vries stelt zich niet kandidaat. Nu het erop lijkt dat niemand de taak op zich wil nemen, zegt Bleker in NRC:

"Als er geen paard meer te vinden is binnen de partij, komt er een Gronings paard om aan te spannen."

Zaterdag presenteert het CDA op het partijcongres een nieuwe toekomstvisie. Uit uitgelekte conceptstukken blijkt dat de partij een ruk naar links wil maken. Bleker neemt daar vast een voorschot op door afstand te nemen van het standpunt van Verhagen dat de multiculturele samenleving zou zijn mislukt. De staatssecretaris plaatst vraagtekens bij die 'boude stelling'. In Elsevier zegt hij ook dat migranten wat betreft 'gemeenschapsdenken'  veel gemeen hebben met het gedachtengoed van zijn partij. Ook vindt Bleker dat het CDA voor alle geloven moet opkomen. Ook moslims, zo schrijft NRC.


Laatste Reacties (78) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Gerwin van Eersel, do 19 januari 2012 14:43 Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Bleker lijsttrekker van het CDA?

    Voor het eerst heeft Bleker een goed plan! Op naar de nul zetels met die club die oneigenlijk gebruik maakt van de C en over de D in hun naam, lalalala, mij dag kan niet meer stuk!

  • Hein van Leeuwen, do 19 januari 2012 11:52 Reageer op Hein

    Hein

    Het maakt niet uit, de hoge bomen waren bij het CDA toch al weg...

  • Joop Schouten, do 19 januari 2012 11:18 Reageer op Joop

    Joop

    'Bleker heeft slechte papieren. Op één ervan schreef hij zijn dodelijke briefje aan Mauro, op een ander staat een ontkenning in DWDD op de vraag of hij een kabinetspost ambieerde. Bleker ontkende met de gebruikelijke stelligheid, niet veel later was hij staatssecretaris.'

    (...)

    Bron:
    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/6207/Jean-Pierre-Geelen/article/detail/3128716/2012/01/19/Jean-Pierre-Geelen-Een-interview-met-Henk-Bleker-gaat-over-Henk-Bleker.dhtml

    ...

    'Over een reeks van onderwerpen adviseert 'het strategisch beraad' kleine maar soms ook forse koerswijzigingen ten opzichte van het lopende regeringsbeleid ....'

    ' ... Dat valt naar buiten toe prima te verkopen als daarbij wordt gezegd dat het 'CDA goed is voor zijn handtekening onder het huidige regeer- en gedoogakkoord', zoals partijvoorzitter Ruth Peetoom steeds heeft onderstreept...

    '... Maar wie leest wat het beraad schrijft over de manier waarop het CDA de verbinding moet leggen met nieuwe Nederlanders en Europa, en de oproepen die het doet tot solidariteit én hervormingen, kan zich niet aan de indruk onttrekken dat de partij mentaal afscheid aan het nemen is van deze coalitie.'

    Bron:
    http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek/article/detail/3128332/2012/01/19/Bevolking-is-haar-CDA-kwijt.dhtml

    ....

    Naar mijn idee zal het CDA gewoon de huidige neoliberale koers aanhouden en met wat slim 'praat en lapwerk' hier daar wat pijntjes verzachten (...).

    Gouden Kalf aanbidders.

  • johan n., do 19 januari 2012 14:16 in reactie op Joop Schouten Reageer op johan

    johan

    Ik ben van mening dat men bij het CDA nu echt helemaal van het spoor af is.Een totaal verwrongen zelfbeeld en nog steeds de malle illusie in stand houdend dat de partij nog levensvatbaar is.
    Je kunt alleen maar je hoofd schudden.
    Zo gingen LPF en TON ten gronde, hier gaat voor het eerst een oude, vertrouwde middenpartij kapot.

  • Heinz Brauswasser, do 19 januari 2012 10:45 Reageer op Heinz

    Heinz

    Het CDA is nog steeds bezig met een "BEELDENSTORM" tussen de geloven.
    De protestanten hebben gewonnen en de katholieken zijn gevlucht.
    Vindt hier maar eens een leider die de vluchtelingen laat terug keren.

  • Bernie Whistler, do 19 januari 2012 09:57 Reageer op Bernie

    Bernie

    In elk geval kan Bleker zondag tijdens het kiezersfestival rekenen op een flitsend optreden van de militante Camiel Eurlings. Die nooit te beroerd is om wild saluerend en met schuim op de bek zijn natte droom...oops ik bedoel zijn eeuwige liefde en steun te betuigen aan wie dan ook, zoals hij dat een jaar eerder ook deed met Verhagen.

    Zal Hannie van Leeuwen ditmaal eindelijk terugsalueren en krijgen we ditmaal ook weer de onnavolgbare goochelacts te zien met de gekleurde stembriefjes van de voorman (stemt u voor dan moet rood omhoog...). En heeft Henk Blekers gade inderdaad die stand bij de hoofdingang mogen inrichten met haar 'My little pony' waarbij de nieuwste ponyaanwinst een treffende gelijkenis heeft met een niet nader te noemen politicus?

  • Artois Arnhem, do 19 januari 2012 09:33 Reageer op Artois

    Artois

    Henk Bleker werd staatssecretaris door zijn dienende rol in het Macchiavellispel van Verhagen. Bleker is een publiciteitsgeile opportunist pur sang. Je kunt van Verhagen zeggen wat je wilt, maar hij heeft wel kwaliteiten die Bleker mist. Gaat het CDA nu ook voor populisme kiezen? Voor Bleker kiezen is niet alleen betreurnswaardig voor de ontwikkeling van het CDA, maar is ook een nederlaag voor de Nederlkandse politiek. De Lubbersen, Hirsches Bali, Klinken en hun gelijken moet zijn verantwoordelijkheid nemen en het proces Bleker stoppen. Niet alleen in het belang van het CDA, maar ook in het belang van de Nederlandse politiek.

  • Henk Verwoerd, do 19 januari 2012 09:24 Reageer op Henk

    Henk

    Ik weet niet hoe het komt, maar ik moet bij Henk Bleker toch altijd aan Emiel Ratelband denken. Ook politiek doet die vergelijking opgeld. Leefbaar Nederland moest na Fortuijn van de ondergang gered worden door Ratelband. Weet u het nog? Dat is niets geworden en zo zal het ook het CDA met Bleker vergaan.

  • Irma Noord, do 19 januari 2012 08:38 Reageer op Irma

    Irma

    Ik neem alle uitspraken die ik ooit over Balkenende maakte terug. Die man was missschien wel het meest fatsoenlijke dat het CDA te bieden had.

    Buma is een optie. Iedere CDA-er die ooit een Kamerdebat heeft gekeken weet beter.
    Verhagen is volgens mij zelfs binnen het CDA geen optie meer.
    Eurlings die meer thuis wilde zijn om een gezin te stichten waarop zijn vriendin binnen 2 maand terugvloog naar Bulgarije.
    Bijsterveld, aahhhhh..... Spraakgebrek en aantoonbaar weinig begrip, in elk geval van onderwijs, cultuur en wetenschap.
    Bleker?

    Zelfs CDA-leden kunnen toch niet zo dom zijn?

  • Bernie Whistler, do 19 januari 2012 07:50 Reageer op Bernie

    Bernie

    Bleker is buitengewoon manipulatief en omstreden. Als bestuurder in Groningen, en later evident in DH. Hij is sterk medeverantwoordelijk voor de huidige politieke status van zijn club, dat innig meedraait in een coalitie waarin bewust gekozen werd voor samenwerking met een fascistoïde eenmansbedrijf.

    Bleker heeft de christenen deze gênante situatie ingerommeld en zal, heel opportuun, in de toekomst elke andere ongewenste situatie inglibberen mocht hij daar beter van worden. Zoveel keuze momenteel, waarom neigen die christenen toch weer naar een griezel? De duivel mag het weten.

  • jaap vos, wo 18 januari 2012 22:23 Reageer op jaap

    jaap

    de christelijke Draaitol appel tolt opnieuw stuurloos in het rond want het is nog niet duidelijk waar in de toekomst de macht ligt om te regeren want het land moet wel bestuurd worden natuurlijk desnoods dmv gedoging van fascisten !!!!

  • Abel Staring, wo 18 januari 2012 22:10 Reageer op Abel

    Abel

    op het land
    op het recht op de bloemen
    staat ie sikkeneurig

    de treurigheid der wereld
    werkt de dood zei paulus al

    woensdag na kanazondag
    citaat uit mettenlezing

    bij prent van Bleker: http://bit.ly/whc04r
    meer info: http://bit.ly/wjQAPy

  • jose van leeuwen, wo 18 januari 2012 22:09 Reageer op jose

    jose

    Ja, laten wij dat doen, kies allemaal voor de kar van Bleeker die vast zit in de modder.

  • xp joffer, wo 18 januari 2012 20:13 Reageer op xp

    xp

    Het betreft hier een gereformeerde schuinsmarcheerder met een manipulatieve inslag. Hij is totaal ongeschikt en als hij het toch mocht worden zijn wij hem in elk geval kwijt hier in Groningen. Tv Noord likte hem de reet en maakte hem tot directeur terwijl hij alle verantwoordelijkheid heeft gehad samen met de PvdA trouwens voor de totale mislukking van De Blauwe Stad als statenlid. Ook zijn misbruik van rijksgelden door gebruik te maken van subsidies voor natuurgrond. Een onbetrouwbaar figuur die er voor zorgt dat de politiek nog verder in een kwaad dachlicht komt te staan....

  • Artois Arnhem, wo 18 januari 2012 19:32 Reageer op Artois

    Artois

    Chapeau!!!
    Hoe krijgt het CDA het steeds weer voor elkaar met een nieuwe extreme engerd te komen?!!!!!!!!

  • drs Zen, do 19 januari 2012 09:55 in reactie op Artois Arnhem Reageer op drs

    drs

    De core business van het CDA is de productie van engerds.

  • Jan Jansen, wo 18 januari 2012 19:24 Reageer op Jan

    Jan

    Vreemd, juist nu hij niet meer allen hoeft te knorren.

    Kan drie dingen betekenen:
    1. de NRC dame heeft hem gedwongen: ze wil meer macht en centen.
    2. de NRC dame is beklemmend/veeleisend waardoor Bleke Henkie graag zoveel mogelijk van huis en bed wil zijn (wat immers zo'n functie met zich meebrengt).
    3. de NRC dame wenst hem publiekelijk af te branden om vervolgens op ponyrug de ondergaande zon tegemoet te rijden.

  • Heinz Brauswasser, wo 18 januari 2012 19:16 Reageer op Heinz

    Heinz

    Top Secret. Henk gaat zingen : You'll Never Walk Alone.

  • Kitty In Nederland, wo 18 januari 2012 22:51 in reactie op Heinz Brauswasser Reageer op Kitty

    Kitty

    Lijkt me geweldig, is dit voor of na de at your service act van Camiel :-)

  • Jan Jansen, wo 18 januari 2012 19:15 Reageer op Jan

    Jan

    Best denkbare kandidaat: ik zeg niet lang denken doen.

  • Jan van Rongen, wo 18 januari 2012 19:03 Reageer op Jan

    Jan

    Als hij gevraagd wordt --- als echt niemand anders wil --- dan gaat hij er eens over nadenken.

    Maar ondertussen --- hij zou ook nooit nooit nooit een plaats in de regering willen. Twee maanden later was hij staats(secretaris).

    Do Androids dream of electric sheep?
    Do farmers dream of .... being secretary of state?
    En dromen staatsen van partijleiderschap?

    Of droomt Bleker van pony girls?

  • Mostafa Mouktafi, wo 18 januari 2012 18:47 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Geef een deken aan die man, hij is ook geen 18 meer!

  • Wim Groeneveld, wo 18 januari 2012 18:29 Reageer op Wim

    Wim

    Hij heeft een uitgesproken "CDAgezicht"

  • Kitty In Nederland, wo 18 januari 2012 17:58 Reageer op Kitty

    Kitty

    Dat wordt een leuk congres.
    Welke kant gaan de CDA op, en wie gaat dit leiden.
    Wie het ook wordt ze roepen nu allemaal dat ze functie niet
    willen vervullen. Straks roepen ze in koor het geijkte CDA credo.
    " We lopen niet weg voor de verantwoordelijkheid".
    Let the games begin.......

  • Gandalf the Grey, wo 18 januari 2012 18:20 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op Gandalf

    Gandalf

    En dan ook nog zonder Camiel Eurlings

    http://humortv.vara.nl/ca.343771.cda-congres-camiel-eurlings.html

  • Kitty In Nederland, wo 18 januari 2012 22:45 in reactie op Gandalf the Grey Reageer op Kitty

    Kitty

    Eerst zien en dan geloven, ik hoop op een wederom vlammende at your sevice speech, en dan meer in de lijn van Hoop, geloof en liefde.
    Wat zou een CDA congres zijn zonder Camiel? :-)

  • Gandalf the Grey, wo 18 januari 2012 23:23 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op Gandalf

    Gandalf

    Wat zou een CDA congres zijn zonder Camiel? :-)
    ================

    Hij kan zich inderdaad nuttig maken door de grote wisseltruc met de gekleurde kaartjes van "voor" en "tegen". Een beetje door elkaar husselen om de stemming te beïnvloeden.

    Uiteraard kan hij ook nog koffie inschenken en rondgaan met een schaal mariakaakjes.

  • - drammer -, wo 18 januari 2012 17:44 Reageer op - drammer

    - drammer

    Deze nuchtere Groninger bedoeld heel iets anders, als iedereen in gebreke binnen het CDA blijft wil hij het wel gaan doen.

  • El Che, wo 18 januari 2012 20:51 in reactie op - drammer - Reageer op El

    El

    "als iedereen in gebreke binnen het CDA blijft wil hij het wel gaan doen. "

    Die gebreken, dat is geen probleem bij het cda.

  • Bataafs Republikein, wo 18 januari 2012 17:24 Reageer op Bataafs

    Bataafs

    Helemaal voor! Die man heeft werkelijk álles om die partij het laatste zetje de afgrond in te geven: onsympathiek, controversieel, onverzorgd, een ronduit slechte bewindsvoerder en totaal geen charisma. Doen!

  • drs Zen, wo 18 januari 2012 20:23 in reactie op Bataafs Republikein Reageer op drs

    drs

    Sneu dat Nederland zo vlak is. Nergens een afgrond te bekennen.

  • drs Zen, do 19 januari 2012 10:20 in reactie op Bataafs Republikein Reageer op drs

    drs

    Ik ben het van harte met je eens. Zo'n leider is het CDA van harte gegund. Misschien ook iets voor de VVD.

  • El Che, wo 18 januari 2012 17:24 Reageer op El

    El

    Bleker droomt dat hij de "verlosser" is van het cda. Wanneer hij wakker wordt, blijkt het een nachtponymerrie te zijn.

  • Klaas Slager, wo 18 januari 2012 17:00 Reageer op Klaas

    Klaas

    Ook vindt Bleker dat het CDA voor alle geloven moet opkomen. Ook moslims, zo schrijft NRC.

    Ik hoop dat in deze gedachtengang atheisme gelijk gesteld wordt met een geloof.

  • Karel Martel, wo 18 januari 2012 16:59 Reageer op Karel

    Karel

    Het CDA is nu toch wel het spoor echt bijster.
    Eerst al het invoeren van een vlaktaks, maar wel met een extra tarief voor "hoge inkomens".
    Hoezo vlaktaks?
    Straks zeker ook speciale tarieven voor mensen in de bijstand of AOW, je zal maar 35% moeten betalen van je AOWtje.
    Dat geeft "op een houtje bijten" een geheel nieuwe betekenis.
    Speciale tarieven, toeslagen, kortingen, en in no-time zit je weer op hetzelfde systeem wat je nu ook hebt.
    Toch knap van het CDA, de vlaktaks introduceren en in één en dezelfde adem weer onderuithalen.

    Met het argument dat Europa weer her-bevolkt dient te worden kan ik, tot op zekere hoogte, meegaan.
    Maar wees dan wel zo slim om mensen te importeren welke makkelijk en tegen minimale kosten integreren en een bijdrage kunnen leveren.

    Importeer mensen uit b.v. Azië of Zuid-Amerika.
    Van deze mensen is bekend dat zij snel en gemakkelijk integreren.
    Miljoenen arme Zuid-Amerikanen en Aziaten zouden haast een moord doen om hun kinderen hier te laten opgroeien en te laten onderwijzen.

    Maar wees niet zo oliedom alsmaar moslims uit Noord-Afrika te importeren waarvan de afgelopen 40 jaar (wat heet!, de afgelopen 1400 jaar!) is gebleken dat zij niet of moeilijk integreren.
    De recente Balkanoorlog is daar al een 'mooi' voorbeeld van.

    Nee, na de PvdA is nu ook het CDA compleet de weg kwijt en heeft geen enkele visie meer,
    helaas.

  • dr. Bob, wo 18 januari 2012 16:31 Reageer op dr.

    dr.

    Ik hoop ook dat cowboy Henk de baas wordt. Alles wat de ondergang van het CDA bespoedigd is wat mij betreft okee.
    Maar ik ben bang dat machtbeluste gristen democraten genoeg boerenslimheid hebben om daar niet in te trappen.

  • Gerard Bakker, wo 18 januari 2012 16:28 Reageer op Gerard

    Gerard

    Zo gek zijn ze echt niet bij het CDA. Dus Bleker wordt het niet.

  • Bijstandskoning van GeenStijl, wo 18 januari 2012 16:00 Reageer op Bijstandskoning

    Bijstandskoning

    De rechtse koers heeft het CDA al half in coma gebracht en dan wil uitgerekend Henk Bleker de kapitein worden?? Ik begin me af te vragen of we bij de volgende verkiezingen überhaupt nog een CDA hebben om op te kunnen stemmen.

  • Ruud Wiemer, wo 18 januari 2012 16:00 Reageer op Ruud

    Ruud

    [Bleker droomt van CDA-leiderschap]

    Een van de overbekende proefballonnetjes van Bleker, even kijken hoe het valt. Is het negatief dan snel intrekken.

  • Reinaert de Vos, wo 18 januari 2012 16:41 in reactie op Ruud Wiemer Reageer op Reinaert

    Reinaert

    Precies. Maar het tekent de gehaaidheid van Bleker. Jack de Vries kan er nog een puntje aan zuigen.

  • Rene Janssen, wo 18 januari 2012 15:20 Reageer op Rene

    Rene

    Eerst willen ze naar het midden en weer een sociaal gezicht hebben. Nu weer dit pfffffff wat een partij.
    Afvoeren de hele kliek en Jacobine Geel naar voren schuiven, een prachtmens met zuiver blazoen.

  • Gandalf the Grey, wo 18 januari 2012 15:17 Reageer op Gandalf

    Gandalf

    Verrek ja, dit zinnetje was me nog helemaal niet opgevallen en ik quote uit het artikel:

    Ook vindt Bleker dat het CDA voor alle geloven moet opkomen. Ook moslims, zo schrijft NRC.

    Dus inmiddels heeft ook Bleker door dat het Christendom en de Islam nagenoeg hetzelfde zijn.

  • Kitty In Nederland, wo 18 januari 2012 15:10 Reageer op Kitty

    Kitty

    Mooi die politieke spelletjes voorafgaand aan het congres van as zatetdag.
    Niemand wil officieel de leider zijn, maar ondertussen spinnen de CDA'ers zich drie keer in de rondte :-)

  • Hugo Freutel, wo 18 januari 2012 14:48 Reageer op Hugo

    Hugo

    Tja, welke CDA'er droom niet van macht?

  • Peet Van Velzen, wo 18 januari 2012 14:45 Reageer op Peet

    Peet

    Hoewel hij niet helemaal de juiste lijn heeft (volgens hem is de islam gelijk te stellen met het Christendom) is hij wel een echte leider. Eentje waarmee het CDA verder komt.

  • Pepijn Nostrinite, wo 18 januari 2012 14:41 Reageer op Pepijn

    Pepijn

    Op nu.nl staat dat hij er juist NIET voor kiest. Wat gaat hier fout?

  • Didi Man, wo 18 januari 2012 16:33 in reactie op Pepijn Nostrinite Reageer op Didi

    Didi

    Haha, er is niks aan de hand. Dit is puur politiek bedrijven. Bleker wil het graag, maar wil gevraagd worden. Dus in de ene krant, eerst ja, en in de andere nee, en na nog wat yadiya "ze hebben mij overtuigd, en ik heb besloten er helemaal voor te gaan".

    Maar als het CDA hem neemt, dan kiezen ze m.i. voor verdere teloorgang van het CDA, en er is al niet zoveel meer over van de partij.

  • marietje jansen, wo 18 januari 2012 14:32 Reageer op marietje

    marietje

    Bleker is geen Gronings paard hoor. Hij is van het paard getilde landadel. Hou hem vooral daar in Den Haag. Hier heeft hij de kas al gelicht.

  • Piet de Geus, wo 18 januari 2012 14:28 Reageer op Piet

    Piet

    Ik zeg: doen! En als hij wil mag hij zijn moeder ook meenemen om het licht uit te doen.

  • Gandalf the Grey, wo 18 januari 2012 14:14 Reageer op Gandalf

    Gandalf

    Je ziet dat wel vaker bij een wat oudere man die een jonge blom aan de haak heeft geslagen dan krijgen ze plots weer last van prestatiedrang.

  • Gerald Thus, wo 18 januari 2012 14:10 Reageer op Gerald

    Gerald

    En RTL Nieuws meldt dat hij het toch maar niet gaat doen.

  • W.J. v/d Straat, wo 18 januari 2012 14:29 in reactie op Gerald Thus Reageer op W.J.

    W.J.

    Ik wacht liever het NOS-journaal even af ;-)

  • Henk Johan Faber, wo 18 januari 2012 14:10 Reageer op Henk Johan

    Henk Johan

    Komt er vrijdag niet een rapport uit waarin zo'n beetje alles staat waar dit kabinet, en dus dit CDA niet voor staat?

  • snert :, wo 18 januari 2012 14:03 Reageer op snert

    snert

    Hahaha.

  • Pepijn Nostrinite, wo 18 januari 2012 13:59 Reageer op Pepijn

    Pepijn

    Dat lijkt me niet handig. met zo'n jong ding heeft ie daar geen energie meer voor.

  • drs Zen, do 19 januari 2012 09:58 in reactie op Pepijn Nostrinite Reageer op drs

    drs

    Gewoon een nieuwe batterij, maar de oude inleveren.
    http://www.youtube.com/watch?v=hTjA4TeEuJg

  • de heer Meijerink, wo 18 januari 2012 13:58 Reageer op de heer

    de heer

    Henk, jongen, dat moet je vooral doen. Heel Nederland zal je vervolgens feliciteren als je het nieuwe opperhoofd van het cda wordt.

  • Marc 's Mening in de Marge, wo 18 januari 2012 13:49 Reageer op Marc

    Marc

    Natte droom zeker?

  • drs Zen, wo 18 januari 2012 13:47 Reageer op drs

    drs

    Het is het succes waarover hij droomt. Eerst een jong ding en dan die prijs.
    http://www.nrc.nl/nieuws/2012/01/17/stampende-bleker-bekroond-tot-beste-spotprent-van-het-jaar/

  • Eline W, wo 18 januari 2012 13:39 Reageer op Eline

    Eline

    Er zullen niet veel tegenkanidaten zijn neem ik aan.

  • Jac Schmidt, wo 18 januari 2012 13:36 Reageer op Jac

    Jac

    Het zou geweldig zijn als Bleker het CDA gaat leiden.
    Binnen de kortste tijd is dze club dan een tweede SGP.

    Het euthenasie programma van het CDA is werkelijk verbazend wekkend.

    Hoe richt je een partij ten gronde;
    - door automatisering dat gaat het snelst.
    - door vrouwen dat is het schoonste.
    - door Bleker dat is het zekerste.

  • Michel Reiziger, wo 18 januari 2012 13:33 Reageer op Michel

    Michel

    Bleker, als ik jou was zou ik me weer gaan bezig houden met paardenfokken. Althans als je nog in je eigen partij geloofd. Voor ons niet-CDA'ers zou het een...zegen...zijn als je het wordt.

  • Jeroen Mirck, wo 18 januari 2012 13:32 Reageer op Jeroen

    Jeroen

    Beetje zwaar aangezet, lijkt me. Kandidatuur betekent dat je jezelf officieel aanmeldt. Dat doet Bleker niet. Zijn letterlijke uitspraken hierover in NRC luiden: "Als er geen paard meer te vinden is binnen de partij, komt er een Gronings paard om aan te spannen. (...) Ik zeg geen nee in noodgevallen."

  • Gandalf the Grey, wo 18 januari 2012 13:51 in reactie op Jeroen Mirck Reageer op Gandalf

    Gandalf

    Of zoals ik zojuist op de radio hoorde in normaal Nederlands:

    Bleker wil het alleen doen als niemand anders het wil doen.

  • Jeroen Mirck, wo 18 januari 2012 13:57 in reactie op Jeroen Mirck Reageer op Jeroen

    Jeroen

    Aanvulling: op Radio 1 zegt Bleker dat hij liever heeft dat Eurlings, De Jager, Van Bijsterveldt of Spies het gaan doen.
    http://nos.nl/artikel/331739-bleker-sluit-leiderschap-niet-uit.html

  • Popeye Kamper, wo 18 januari 2012 16:03 in reactie op Jeroen Mirck Reageer op Popeye

    Popeye

    " komt er een Gronings paard om aan te spannen. (...) Ik zeg geen nee in noodgevallen.""


    Bleker is gëën gronings paard maar 'n onderdeel van zo'n paard nl : 'n paardenlul, en in noodgevallen wordt het 'n "noodslachting!"

  • Jacqueline Wouters, wo 18 januari 2012 13:32 Reageer op Jacqueline

    Jacqueline

    Volgens mij slaap tekort zo te zien Bleker lijsttrekker tegen wil en dank

  • Wim van Delft, wo 18 januari 2012 13:26 Reageer op Wim

    Wim

    Mijn droom is dat hele arrogante identiteitsloze politieke middenveld eens opzij wordt geschoven door samenwerking van PVV en SP, zoals links en rechts altijd behoren samen te werken en elkaar aan te vullen.
    Dan mogen CDA, PvdA en Draai66 en nieuwe draaipartij Groen Links netjes in de wachtkamer plaatsnemen.

  • Joop Schouten, wo 18 januari 2012 13:49 in reactie op Wim van Delft Reageer op Joop

    Joop

    '... samenwerking van PVV en SP'


    Grapjas ...

  • Gandalf the Grey, wo 18 januari 2012 14:09 in reactie op Wim van Delft Reageer op Gandalf

    Gandalf

    Droom maar lekker verder dan, socialisten doen geen zaken met fascisten.

  • drs Zen, wo 18 januari 2012 14:27 in reactie op Wim van Delft Reageer op drs

    drs

    Hou op joh, ik kan mijn plas bijna niet ophouden van het lachen.
    CDA grap
    http://www.youtube.com/watch?v=YZuqslahBm0&feature=related

  • Tom Meijer, wo 18 januari 2012 14:42 in reactie op Wim van Delft Reageer op Tom

    Tom

    "zoals links en rechts altijd behoren samen te werken"

    U mist enige historische en inhoudelijk kennis omtrent deze begrippen? Voor mij trouwens geen vraag.

  • Didi Man, wo 18 januari 2012 16:39 in reactie op Wim van Delft Reageer op Didi

    Didi

    Uw droom, daar kan ik ergens wel affiniteit voor opbrengen, maar er zijn een paar cruciale vragen te beantwoorden voordat u wakker wordt:

    1) Is uw doel het midden te minimaliseren, cq. polarisatie te maximaliseren?
    2) Kan zo'n coalitie realistisch het land besturen?
    3) Zou zo'n coalitie niet onmiddelijk leiden tot een fors revival van het politieke midden?
    4) Zijn het niet vooral de conservatieve elementen in de PVV en SP agendas waar u iets mee heeft? Houden we daarmee het water buiten de dijken?

  • El Che, wo 18 januari 2012 20:54 in reactie op Wim van Delft Reageer op El

    El

    "Mijn droom is dat hele arrogante identiteitsloze politieke middenveld eens opzij wordt geschoven door samenwerking van PVV en SP, zoals links en rechts altijd behoren samen te werken en elkaar aan te vullen."

    Ik denk dat je beter aan wilders kunt vragen om een hoofddoekje te dragen, dat gebeurt eerder.

  • Joop Schouten, wo 18 januari 2012 13:24 Reageer op Joop

    Joop

    'Staatssecretaris Henk Bleker zegt dat de SP, in sommige peilingen de grootste partij nu, steeds meer gemeen heeft met het CDA, 'zoals de aandacht voor kleinschaligheid en gemeenschapsdenken'.'

    Slijmbal.

  • Nieuw!: Veldman, wo 18 januari 2012 13:24 Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Programma van Bleker
    1) we gaan allemaal gratis naar FC-Twente

  • Tom Meijer, wo 18 januari 2012 14:43 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Tom

    Tom

    "we gaan allemaal gratis naar FC-Twente"

    Geen voetbal aub.

  • Peet Van Velzen, wo 18 januari 2012 14:44 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Peet

    Peet

    :))

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel