-
En als je toevallig met z'n drieën in het ziekenhuis komt betaal je het driedubbele. En als je met z'n vieren in het ziekenhuis terecht komt betaal je bij de peeveedeeja het vierdubbele.
Krijg je bij het CDA gezinskorting dan?
-
Weer zo'n vooringenomen stuk. Niets mis met de antwoorden van Balkenende op deze tenenkrommende "journalisten", die het zich eigen hebben gemaakt om om de seconde een "briljante" interruptie te plegen. P&W, kom ajb weer snel terug!!!!
-
Balkenende zat zich anders wel behoorlijk content te voelen bij zijn eigen soort mensen.
-
Ik denk dat iedereen zich "content" voelt bij zijn "eigen soort mensen". Niks mis mee.
-
Je kunt hieraan merken dat Balkenende nu al Jack de Vries mist.
Balkenende gaat via de achterdeur de politiek verlaten.
-
Ik vind die De Jager wel duidelijke taal spreken trouwens. Voor de rest vind ik het communicatievermogen van politici onder peil.
-
Daar zit toch geen woord chinees bij. Het verhaal van Balkendende is helder. Het probleem zit m bij de interviewers. Deze mensen zijn heel irritant, slecht voorbereid, verkeerde accenten zoekend, en zorgen constant dat de discussie -of onduidelijk wordt- of vastloopt.
Ook het interview met de molukse mevrouw was tenenkrommend. Ipv deze mevrouw proberen te ondersteunen in het gesprek maakten KenB er een onduidelijke, door stiltes afgewisselde hak op de tak discussie van. Erg jammer dat deze lui het stokje overgenomen hebben van PenW.
-
Het verhaal zit hem eigenlijk bij beide (de interviewers en Balkenende) Balkenende geeft zelfs niet tijdens zijn verkiezingspropaganda tour gewoon begrijpelijk antwoord op de vraag en komt met een onbegrijpelijk verhaal over eigen bijdrages als je in het ziekenhuis terecht komt. En dan een lullig linkje leggen naar hogere huurprijzen en cooperaties (die de PvdA trouwens alleen wil voor mensen die makkelijk een koopwoning kunnen bekostigen.) Zal ik even een lullig linkje leggen...Balkenende vergeet even de JSF farce, die gaat zeker de (r)overheid betalen...nee hoor die betaald de burger niet....
-
toch kun je beter een intelligent en ervaren persoon als MP hebben dan een boerenkinkel ...
-
Jo simon, vr 21 mei 2010 14:32
in reactie op Jan Lul
Reageer op Jo
Toch??
-
Nu begrijp ik niet dat de Uruzgan-Voc-admiraal plots "als-situaties" in de woestenij weet te vinden,....
Voorheen deed hij heel iets anders met "als-situaties", toch?
Goed te bedenken dat dit figuur wel synchroon liep met buitenlandse zaken die binnen een uur ons de oorlog heeft ingerommeld.
En dat was geen "als-situatie",..... tenminste,..
Kan er effe afgerekend?
Meer dan 20 gevallenen!!
1400 Palestijnen,.. niet meer dan een betreurenswaardig CDA-feit!
Kan er effe afgerekend??
-
In de goede oude tijd was er Joop den Uyl en Wim Kan die plachten te zeggen, nou, kijk eens hier, twee dingen goed begrijpen.
Tegenwoordig hebben we JPB, we gaan dit doen en ik zal u uitleggen waarom.
In het premierschap heeft de evolutie enigszins stil gestaan.
-
'How to lie with statistics' zou een verplicht boek moeten zijn voordat je begrijpt hoe middels toepassing van de ingrediënten een optimaal resultaat te behalen is. In dat boek leer je dat naar gelang de smaak-voorkeur van de kok, snufjes koopkracht, snufjes beeldvorming en snufjes groei toegevoegd worden bij wat je voorgeschoteld krijgt. Balkenende voegt nog iets toe: SPINNEN. En dan weet je het wel. De komende tijd wordt het sober insecten eten! Op langer termijn pas weer eens een biefstukje!
-
Hoe is het mogelijk en wie begrijpt het? Balkenende I, II, III, IV is een tien, logisch toch?
-
Ik mis Balkenende nul.
-
Deze warrige uitleg van de premier bewijst eens te meer, dat economie géén "wetenschap" is, al kun je het wel gaan studeren.
Het is kunde, bedrevenheid, rekenen en gissen, speculeren en stelling nemen in hypotheses, steeds fluctuerende financiële, commerciële, politieke en sociale ontwikkelingen. De grote ecomische kopstukken spreken elkaar voortdurend tegen, terwijl al dan niet corrupte bankiers, mega-beleggers of onze politici ook nog eens een duit in die grabbelton van kwalijke of wenselijke kansberekeningen doen. Daarom geef ik geen cent voor die CPB-berekeningen, net zo min als voor de gretigheid waarmee de partijleiders elkaar nu met vermeende conclusies om de oren slaan.
-
Zjen Zen, vr 21 mei 2010 11:59
in reactie op Ferd Op de Coul
Reageer op Zjen
Klopt , Ik ben dit met je eens.
Het is een charade die opgevoerd wordt over cijfers en effecten van cijfers die volstrekt arbitrair zijn.
Uiteindelijk kies ik, en ik denk met mij vele anderen ook, op basis van een partijmanifest; wat voor mensvisie en levensvisie heeft een politieke partij en politicus.
Wat wil een politieke partij voor de mensen en voor het land en voor de wereld? En hoe integer en consistent zijn ze daarin?
Voor mij blijft dat SP.
-
Daarin lees ik wat ik mis in een economische discussie. Uiteindelijk is 'de economie' lucht. Het heeft als doel het leven aangenaam te maken voor burgers. Dit lijkt nogwel eens omgedraaid te worden. Wij burgers betalen voor het welzijn van de lucht(de economie) die bestaat om het voor ons aangenaam te maken.
Dat er wat zorgen zijn over het niet oplopen van een begrotingstekort is niets op tegen, maar economie is niet zaligmakend.
-
Zjen Zen, vr 21 mei 2010 12:30
in reactie op Paradox !
Reageer op Zjen
Juist.
Economie is maar 1 deel van het verhaal en niet het hele verhaal en zelfs niet de kern of de plot van het verhaal.
Het is geen doel maar een middel ook al willen velen doen alsof het het doel is.
-
Hear, hear!
-
Ik vond dat Balkenende het bij Knevel en Van den Brink helemaal niet zo slecht deed. Hij deed of hij de ervaren en wereldwijze staatsman was die een beetje boven al dat gedoe om hem heen staat van beginners en nieuwskomers die nu eenmaal nog niet zoals hij kunnen begrijpen "wat nu nodig is". Achter de glimlach was hij snoeihard. Nog gelet op dat zinnetje over Jack De Vries? Ze hadden afgesproken voorlopig even afstand te nemen. Dat wil zeggen: verdwijn uit mijn leven. Daar is het gat van de deur.
Ik denk dat Balkenende's vaste achterban heel tevreden was met dit optreden. Of hij er voldoende mee weg komt in 2010, dat is vers twee.
-
Gavi Mensch, vr 21 mei 2010 12:39
in reactie op Han van der Horst
Reageer op Gavi
[Ik denk dat Balkenende's vaste achterban heel tevreden was met dit optreden}
Bedoel je dat die niet zo veeleisend is of dat de achterban het leuk vindt om hem weer eens op humortv te zien?
-
>>Eigenlijk vind ik het een enorme prestatie. Als ik zie dat de komende jaren erg moeilijk zijn.....>En als je toevallig met zijn tweeën in het ziekenhuis zou komen is dat dubbel......
-
Lijkt me heel helder. Als je zorg nodig hebt en in een sociale huurwoning woont dan heb je last van de extra bezuinigingen van de PvdA. Zo niet dan ben je beter af met de PvdA.
Hij doet niet veel anders dan het koopkracht plaatje voor de CDA meest gunstige situatie door te rekenen aan 2 mensen, die als ze dat niet snappen, beter het stokje weer snel kunnen terug geven aan P&W.
-
Balkenende gaf in 8 jaar regeren veel miljarden aan oorlogen uit, één van de oorlogen was gebaseerd op leugens en onbegrip (Irak). Balkenende moet aan ons vertellen hoeveel geld Irak ons heeft gekost en hoeveel onschuldigen Irakezen werden gedood en hoeveel geld ons de onnodige asielzoekers uit Irak kosten?!
De oorlogen van Balkenende zijn in mijn oog de boosdoener van onze ondergang, kijk naar Amerika! Zullen wij dit keer proberen te regeren zonder God? Volgens mij ben je de enige Nederlander die nog in Balkenendes gebabbel gelooft.
-
Tim Tim, vr 21 mei 2010 08:52
in reactie op Mostafa Mouktafi
Reageer op Tim
Ik heb volgens mij nooit onder stoelen of banken geschoven dat ik een VVD-stemmer ben. Dat ik het niveau van het interview beneden peil vind omdat de beide heren de vrije heldere actie van Balkenende niet doorzien heeft niks te maken met mijn steun aan die man. Ik snap uw frustratie, u vindt Balkenende namelijk extreem-rechts zoals u al meermalen aan mij heeft laten weten maar nogmaals: dat zegt meer over uw werkelijkheid.
-
Balkenende is extreemrechts? Dat zijn uw woorden.
Het gaat om één standpunt en dat vind ik altijd een extreemrechts standpunt van Balkenende: een Nederlandse gemeenschap aan de kant zetten, door te roepen dat Nederland een ''Joods-christelijke cultuur''.
Trouwens, Bush wordt door veel mensen bestempelt als oorlogsmisdadiger, geef mij één reden dat Balkenende niet het geval is, hij deed mee aan de oorlog tegen Saddam, waar een volk en land onder de leugens gesloopt werd.
-
Tim Tim, vr 21 mei 2010 10:37
in reactie op Mostafa Mouktafi
Reageer op Tim
Waarom maakt dat hem dan extreem rechts? Heeft u de communisten wel eens oorlogje zien spelen?
Verder benoemde hij de Joods-Christelijke traditie van Nederland. Als in; zo is het lang geweest. Gelukkig komt daar nu verandering in doordat bijvoorbeeld ook de ongelovigen steeds meer een stem krijgen, homosexualiteit steeds meer wordt geaccepteerd, vrouwen een belangrijkere rol krijgen en geloof an sich steeds meer een individueel iets wordt. U moet een nieuwe cultuur niet meteen zo'n slachtoffer rol toebedelen als iemand de geschiedenis van een land benoemd.
Overigens is deze hele discussie volledig off-topic hier dus ik nodig u graag uit verder te babbelen als een wat meer gerelateerd onderwerp zich aandient.
-
Gotogotogot wat een cabaretesk stukje, ik heb me bescheurd om de gezichten op de achtergrond en het angstzweet van JPB droop van mijn PC af. Hilarisch, zo'n mannetje ( woord dat ik normaal gesproken niet gebruik), heeft hij enig idee van het intelligentie niveau van de kijkers/burgers? Onbegrijpelijk larieverhaal, het wordt steeds gekker! De arrogantie van een "jongblijvende" Harry, die nog steeds denkt dat wij zijn speelkameraadjes zijn met hetzelfde prentenboek.....
-
Met vrome duim en wijsvinger vist men in de krap geveinsde knip en draait dubbeltjes en stuivers ter duiding van het levensbedreigende tekort! Och dit arme volk, welke straks een onsje minder te verduren krijgt en daarmede betaald een gortdroog, klambewaarde centen en sexloos rentmeesterschap!
-
Ik betwijfel of Henk en Ingrid dit begrijpen. Maar klopt het ook?
-
Denkt hij nu werkelijk dat hij iets nieuws toevoegt? Dat hij iets verzint waar het CPB niet aan gedacht heeft? Dit is wel een heel wonderlijke manier van spinnen. Om met Harry Truman te spreken: if you can't convince them, confuse them. Dát lukt.
-
Het zou pas nieuws zijn als Balkenende eens een keer de vraag van een interviewer rechtstreeks zou beantwoorden...
Dit soort gewauwel en gedraai en om de hete brij heen draaien kennen we nu wel van Balk. En een ellenlange opsomming van 'foute dingen' van andere partijen is geen antwoord op de vraag...
-
Ik heb hem nu drie keer teruggekeken maar raak m iedere keer kwijt. Dat hoofd van Knevel op 1:27 is wel priceless.
-
Volgens mij een heel helder verhaal. Waarom denken interviewers toch altijd dat kijkers dom zijn.
-
Uh, ja...
De plannen van het CDA zijn de beste omdat de plannen van zowel de VVD als de PvdA de slechtste zijn. Da's toch logisch? Geen vleesch en geen visch, dat laat alle ruimte om altijd aan te sluiten. Maar gelukkig begrijpt hij nu een hoop van short track en heeft hij een kans gekregen om zowel die mevrouw uit Culemborg als Ten Napel een bos felgekleurde veren in de aars te steken.
Morgen is Marijnissen aan de beurt. Die mag de kolen van Roemer uit het vuur gaan pulken.
-
john van hal, vr 21 mei 2010 07:35
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op john
Dan heb je de uitslag van het CPB nog niet gehoord Aert. Daarin staat dat de plannen van SP goed haalbaar zijn en zorgt voor toename in koopkracht. Terwijl alle anderen behalve PVDA zorgen voor flinke afname.
Men heeft de prijs gekregen voor helderste taal in hun verkiezingsprogamma. Uit meerdere berekeningen blijkt dat de plannen van de SP de maatschappij meer ten goede komt en NL uit de crisis helpt
-
Hoe zat dat ook nog maar met de werkgelegenheid bij de SP?
-
Irma Noord, vr 21 mei 2010 08:51
in reactie op Piet Knollema
Reageer op Irma
@Piet
Zolang het Nationale inkomen er niet op achteruit gaat, iedereen voldoende zorg en onderwijs heeft en geen honger hoeft te lijden, lijkt me werkgelegenheid van minder belang. Het is nu eenmaal een feit dat we in Nederland geen grote fabrieken vol textielarbeiders, of mijnen vol mijnwerkers meer hebben. Het werk kan met minder mensen gedaan worden.
In de plannen van de VVD gaan mensen die (even) niet (kunnen) werken er 23% op achteruit, gaan de huren 60% omhoog en het eigen risico voor een gezin naar 600 euro.
En dat alles om de rijken lastenverlichting te geven, de hypotheekrenteaftrek voor miljonairs in stand te houden en dan die 400.000 banen (waarvan er tijdens het verantwoordingsdebat al 150.000 lucht bleken) die pas in 2040 zouden moeten verschijnen. En dan zijn het ook nog banen onder het minimumloon en zonder ontslagbescherming. Armoe troef!
@ Aert
Ik weet niet of u het verantwoordingsdebat en Lagerhuis heeft gezien, maar Roemer heeft geen hulp nodig! Goede dag voor de SP gisteren: goede doorberekening verkiezingsprogramma (dat inderdaad haalbaar en betaalbaar is), de wetten Kant voor de thuiszorg erdoor, de PvdA eindelijk ook tegen de JSF, gezinnen mogen niet meer op straat worden gezet, verbod op speculatieve transacties, harde norm voor dure externen ministeries en een zeer goed optreden van Emile Roemer.
Onbegrijpelijk dat de VVD zo hoog in de peiling staat. De keuze lijkt mij namelijk makkelijk, de SP!
-
Tim Tim, vr 21 mei 2010 09:35
in reactie op Irma Noord
Reageer op Tim
Uit dezelfde cijfers blijkt ook dat de SP het allerminst doet aan het verkleinen van de staatsschuld. Dit lijkt wellicht een ver van onze bed show omdat we dit niet elke maand zien op ons loonstrookje maar het kost ons 20 miljard per jaar. Daar kan je alle mensen onderin heel wat extra voor geven zonder de midden en hogere inkomens extra te belasten.
Als er 1 partij is die op de lange termijn kijkt dan is het wel de VVD. Immers vrijwel niemand gaat er op vooruit in de eerste kabinetsperiode bij hun plannen, en dat geven ze ook gewoon toe.
-
cor mol, vr 21 mei 2010 10:09
in reactie op Tim Tim
Reageer op cor
Staatsschuld. Dat kost ons 20 miljard per jaar. rekent u dat even voor, dan kan ik het ook volgen. Ik neem aan dat uw cijfer betrekking heeft op de effecten van de staatsschuldreductie, of toch even 'per ongeluk' de hele staatsschuld meegenomen?
-
Tim Tim, vr 21 mei 2010 10:48
in reactie op cor mol
Reageer op Tim
De hele staatsschuld is op dit moment ruim 350 miljard euro! De kosten in de begroting van de overheid wat betreft staatsschuld kwamen voor 2009 (prinsjesdag) uit op 22 miljard euro. Hiervan is de rente 11,1 miljard. Het overige gedeelte is aflossing (het geld hiervoor wordt uiteraard geleend wat het tekort op de huidige begroting is 33 miljard euro over 1 jaar!).
http://www.prinsjesdag2009.nl/miljoenennota/cijfers_en_feiten
-
Tim,
Je zult het ze toch nooit uitleggen. Veel links stemmende mensen begrijpen het gevaar van een staatsschuld niet en begrijpen al helemaal niet hoe welvarend ons land kan zijn als wij geen staatsschuld hebben.
Deze mensen die dit niet snappen zul je overigens heel hard horen schreeuwen hoe belachelijk het in de VS is met de staatsschuld, terwijl die van ons per inwoner net zo hoog is.
En dan komt het feit nog dat de VVD voor deze crisis gewaarschuwd heeft en dat Zalm in persoon bij de EU heeft aangedrongen voor maatregelen tegen landen die de financiën niet op orde hadden.
Dat vergeten we nu natuurlijk...
-
Zjen Zen, vr 21 mei 2010 18:06
in reactie op Alex Alexander
Reageer op Zjen
=======Je zult het ze toch nooit uitleggen. Veel links stemmende mensen begrijpen het gevaar van een staatsschuld niet en begrijpen al helemaal niet hoe welvarend ons land kan zijn als wij geen staatsschuld hebben.============
Hoe haal je het in je hoofd om deze nonsensikale waanzin te blijven herhalen.
Als er IEMAND weet dat je weinig tot geen schuld moet hebben is het links en de mensen die links stemmen.
Hou in godsnaam op met deze onzin te verkopen.
-
Geweldig en dat allemaal op kosten van de toekomst!
-
Zjen Zen, vr 21 mei 2010 12:27
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Zjen
De toekomst is een vervolg op het heden dat een vervolg is op het verleden.
Ik snap dus helemaal niet wat je bedoelt als je zegt dat iets op kosten van de toekomst gaat.
Dat werd in het verleden toch ook gezegd en verkocht maar er schijnt nog steeds op kosten van de toekomst geleefd te worden.
Wat is er ==niet== veranderd in het verleden en het heden om alweer en nog steeds te blijven blèren dat het op kosten van de toekomst gaat?
.
-
Is dat het electoraat van het CDA? Mensen die met z'n tweeën in het ziekenhuis komen?
Dat de huren omhoog moeten om maar weer meer huizen te gaan verkopen is schandalig. Jarenlang hebben huurders meebetaald aan de huizenbezitters via belasting naar de hypotheekaftrek en dan mogen ze nu hypotheekprijzen gaan betalen voor huizen die niet in hun bezit zijn. Toch maar CDA stemmen dus als je huurder bent. Maar dan moet JPB wel vervangen door Verhagen, anders doe ik het niet.
-
Toename in koopkracht bij afname van werkgelegenheid: dat is geen winst maar herverdeling. De SP creëert schaarste en gaat die vervolgens vrolijk onder de achterban verdelen, al brabbelend hoe sociaal men wel niet is.
-
Zeg ik dan dat dat niet zo is, Van Hal?
Anyway, goochelen met getallen is niet handig in het heetst van de strijd. Hoi hoi, de SP herverdeelt de koopkracht en helpt de werkgelegenheid en het onderwijs om zeep!
-
Huub Geluk, vr 21 mei 2010 11:41
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Huub
Aert,
Ik hoorde dat het VVD programma, volgens het CBS, zorgt voor een afname van banen in de zorg. Maar liefst 50.000. Dat is best veel, zeker gezien het feit dat we eigenlijk meer mensen aan het bed willen. Dat lijkt me niet echt een toekomstbestendig plan.
Verder is gevoeglijk bekend dat de modellen van het CBS zeer onbetrouwbaar, politiek gekleurd en eigenlijk gewoon gebaseerd zijn op verouderde modellen. Zoo 1900. Als je iemand van goochelen beschuldigt, moet je ook het CBS, de VVD en bijna alle andere partijen noemen. In andere items op deze site wordt dat ook nog eens toegelicht.
-
Alex Alexander, vr 21 mei 2010 17:53
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Alex
Die koopkracht boeit overigens helemaal niet zo veel... woow ik kan een tientje per jaar meer uitgeven.. hiep hoi...
Als mensen echt in koopkracht vooruit willen gaan moeten ze eens minder op vakantie gaan, een biertje minder drinken.. et cetera..
Mensen hier moeten niet doen alsof we veel armen in NL hebben die dat niet doen.
Vooral de mensen die hier zitten behoren daartoe, die profiteren dus echt niet van die koopkracht.
Alleen de allerarmsten wellicht, maar voor hoe lang? Ze zomaar geld geven (en zo de koopkracht omhoog doen... want dat is de manier van de SP imo) is geen oplossing.
Je moet mensen niet-afhankelijk en zelfstandig maken. De VVD streeft daarna.