27 mei 10 00:35 Reageer (60) Politiek RSS

Balkenende blundert: 'U kijkt zo lief'

Update: Balkenende biedt excuses aan voor seksistische opmerking. Feministisch blad Opzij eiste dit. Carré trakteert premier op gejoel na pijnlijke uitglijer

Presentatrice Mariëlle Tweebeke stelde tijdens het Carré-debat steeds drie 'lastige' vragen aan de aanwezige lijsttrekkers. Van CDA-leider Balkenende wilde ze weten welke drie partijen de beste coalitie voor de economie vormen.

De demissionair premier weigerde de vraag te beantwoorden. Hij probeerde eerst  om het antwoord heen te praten. Totdat Mariëlle Tweebeke de vraag herhaalde. De man die Nederland acht jaar lang geleid heeft, keek de vragenstelster schalks aan en zei 'U kijkt zo lief'. De badinerende opmerking kwam hem te staan op hoongelach en gejoel uit de zaal. Mariëlle Tweebeke ging daarop over tot een andere vraag.

Update donderdag 14.00 Opzij-hoofdredacteur Margriet van der Linden eist excuses van Balkenende. Dat meldt Trouw donderdag. Daarin gesteund door Femke Halsmea van GroenLinks en Mariëtte Hamer van de PvdA, noemde Van der Linden de opmerking donderdag voor BNR Nieuwsradio "zeer aanmatigend", "totaal ongepast" en "seksistisch". "Een vrouw staat daar haar werk te doen, en dan is het de minister-president for god's sake die zo'n opmerking maakt", aldus Van der Linden.

Update 15.30 Balkenende heeft tijdens een bezoek aan TC Tubantia zijn excuses aangeboden aan Mariëlle Tweebeke.

Bekijk hier de andere lastige vragen.

Laatste Reacties (60) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Rob van Koot, vr 28 mei 2010 13:39 Reageer op Rob

    Rob

    Balkenende is bijna voorbij dus geen zorg. Maar het wordt erg groot gemaakt hoor. Tjongejonge. Dit zegt meer iets over de furieuze vrouwen dan over Balkenende. Nee handig was het niet maar misplaatst? Kleinzielig. Opzij blijft toch een wanhopig blaadje. Echt verder dan 1968 zijn ze niet gekomen.

  • vanessa s., do 27 mei 2010 19:26 Reageer op vanessa

    vanessa

    Een beetje flirten zou de Nederlandse man geen kwaad doen in zijn sexueel benepen klungeligheid, maar dit was ook op dat vlak volslagen onbeholpen. Maar om er zo'n misbaar over te maken? Ook vieze oude mannetjes die aan sex denken kunnen er maar beter voor uit komen, dan is het ten minste duidelijk. Moet ook dit weer meteen met calvinistisch maagzuur besproeid worden? Bekrompen.

  • Just Lurking, do 27 mei 2010 20:02 in reactie op vanessa s. Reageer op Just

    Just

    Maar Vanessa, het gaat er toch totaal niet om dat hij zijn interesse in seks laat blijken? Hij omzeilde een serieuze vraag met een opmerking waarmee hij impliciet te kennen gaf de journaliste niet serieus te nemen.

    Geen calvinisme, maar ondergraven van haar professionaliteit. Als hij een dergelijk complimentje onder de borrel na afloop had gegeven, was het een ander verhaal geweest.

  • J. van Hooijdonk, do 27 mei 2010 18:24 Reageer op J.

    J.

    Het is heel vreemd dat dit soort onderdelen belangrijk zijn in een debat waarin we onze vertegenwoordiging moeten gaan kiezen. Lees ook "U kijkt zo lief." http://www.hetstemhokje.nl/
    Balkenende had het natuurlijk nooit moeten zeggen en hij verspeelt hier iedere mogelijkheid om opnieuw premier te worden, maar politiek is geen theater en zeker geen circus.

  • amigo amigo, do 27 mei 2010 18:13 Reageer op amigo

    amigo

    Wordt wel allemaal n beetje opgeblazen. Balkenende was er niet uit om Marielle te betutten oid. In zo'n debat en in een 1 op 1 gesprek zeg je wel eens 'domme dingen'....maar laten we het niet overdrijven. In het gesprek van Roemer 1 op 1, was er ook een moment waarvan je zou kunnen denken: nou, die durft....maar ja, dat gebeurt gewoon.
    Marielle heeft het prima gedaan. Rik heeft het prima gedaan. Laten we vooral onthouden dat het een goed (geleid) debat was!

  • Just Lurking, do 27 mei 2010 19:36 in reactie op amigo amigo Reageer op Just

    Just

    [...] In het gesprek van Roemer 1 op 1, was er ook een moment waarvan je zou kunnen denken: nou, die durft....maar ja, dat gebeurt gewoon. [...]

    Het feit dat hij nooit te vroeg piekt, bedoel je? Bijzonder plezierig voor zijn vrouw, en misschien ook een verkapte uitnodiging. Als je het zo bekijkt, is Balkenende ondubbelzinnig fatsoenlijk geweest. ;-)

  • amigo amigo, vr 28 mei 2010 03:33 in reactie op Just Lurking Reageer op amigo

    amigo

    die opmerking bedoelde ik niet, maar er was n ander moment waarop hij iets zei en daarachter iets zei van 'he, hey, he....' zo van: hey, zie je dat ik mijn kennis op orde heb, mij pak je niet. Iets dergelijks, beetje cynische en laconieke toon. Maar dat was ook wel grappig.
    Waar t mij om gaat is dat de opmerking van JP breed wordt uitgemeten in het nieuws, terwijl iedereen zich veel beter kan focussen op wat er precies inhoudelijk is gezegd en wie vd deelnemers (en partijen) het meest heeft overtuigd.

  • Hannah Vermeulen, do 27 mei 2010 17:26 Reageer op Hannah

    Hannah

    Hij heeft zijn excuus niet aangeboden. Het is de gladde politicus aan het woord: De verslaggeefster zou eerst nog moeten aangeven dat ze zich onheus bejegend voelt, dan gaat hij pas excuses aanbieden. Tweebeeke gaat zich niet vernederen door dat te doen natuurlijk. Als ze verstandig is, negeert ze hem verder. Haar reactie in de uitzending was al de meest adequate: B. laat zich kennen, het spreekt voor zich.


    Wel een rare mentaliteit van het CDA dat ze deze actie gerechtvaardigd vinden, omdat 3 keer dezelfde vraag werd gesteld. B. stak twee keer gewoon een wervend verhaal af, dat geen antwoord was. Goed, dat is de tactiek van een politicus, maar de verslaggever kan, en moet, even terugkomen op wat de vraag nou was.
    B. heeft zich even laten kennen als premier tegenover een rtl4-presentatrice. Maar we willen helemaal niet geconfronteerd worden met zijn persoon. Hij moet gewoon zijn werk doen. De reactie van de zaal was iets te terughoudend, maar geeft je wel vertrouwen in de Nederlanders.

    geinige kwijlfoto verder van joop

  • David Noord, do 27 mei 2010 17:02 Reageer op David

    David

    Waarom niet aan Mevrouw Tweebeeke zelf vragen wat ze ervan vindt? http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2010/05_mei/27/verkiezingen/balkenende-verdient-een-knietje.xml "Tweebeeke vindt de excuses echter niet nodig" Wat een gezeur om niks. Ik denk dat Halsema meer last heeft van haar opmerking.

  • Le Chuck, do 27 mei 2010 16:29 Reageer op Le

    Le

    Nou zijn..... welgemeende excuses maken het er niet echt beter op.
    Ten eerste: Waarom ga je overstag als je overtuigt bent van het feit dat het geen ernstige belediging o.i.d. was.
    Ten tweede: Excuses maken omdat iemand het vraagt en niet omdat je het meent dat zijn geen excuses.
    Los Balkos ging btw ook al zo briljant om met de "harde opmerking" van Rutte over zijn gedraai mbt het generaal pardon en de bosbelasting. (politieke woekerpolisen)

  • Robert Smit, do 27 mei 2010 16:00 Reageer op Robert

    Robert

    ?Als ze zich onheus bejegend voelt heb ik er geen enkele moeite mee om excuses aan te bieden.?

    Het kan aan mij liggen, maar dit noem ik geen excuses aanbieden. Hij bied wel aan om zijn excuses aan te bieden mocht dat nodig zijn.
    Of je bied je excuses aan, of je zegt dat iedereen zich niet zo moet aanstellen, maar niet dit halfslachtige gedraai.

  • Sprok ..., do 27 mei 2010 14:51 Reageer op Sprok

    Sprok

    ''Update donderdag 14.00 Opzij-hoofdredacteur Margriet van der Linden eist excuses van Balkenende. Dat meldt Trouw donderdag. ''

    Dit gaat me echt te ver, hij zegt iets doms maar is het zo denigrerend?
    Waarom zou hij over wat eigenlijk een compliment is zijn excuus moeten aanbieden ?
    Dit is echt overdrive van Opzij...

  • Just Lurking, do 27 mei 2010 16:45 in reactie op Sprok ... Reageer op Just

    Just

    Het gaat niet om het compliment sec, maar om het feit dat hij geen antwoord gaf op haar vraag en die met deze seksistische opmerking dacht te kunnen omzeilen, waarmee hij liet blijken haar niet serieus als journaliste te nemen, haar dus alleen als een mooie vrouw te zien (wat ze natuurlijk is, maar daar ging het in die context niet om)

  • Horkie Bongers, do 27 mei 2010 14:23 Reageer op Horkie

    Horkie

    Balkenende krijgt RuudLubbersaspiraties ! Nou zijn wenkbrauwen nog.


    Van een vraag waarvan je toch weet, dat je er geen antwoord op zal krijgen, is niet belangrijk wat erop geantwoord wordt, maar HOE erop geantwoord wordt.

  • richard van leeuwen, do 27 mei 2010 14:13 Reageer op richard

    richard

    Ze bleef de vraag maar stellen terwijl JP duidelijk en tot drie maal zei dat hij er geen antwoord op wou & kon geven. En dat deed ze inderdaad met een vriendelijk lachje en een poeslief stemmetje.

    Is het dan sexisme als je dat opmerkt?!

    Ik vind Balkenende meestal een nul, maar dit was gewoon een terechte opmerking.

  • Le Chuck, do 27 mei 2010 15:25 in reactie op richard van leeuwen Reageer op Le

    Le

    Hij gaf geen antwoord op de vraag door er om heen te draaien. Als Balkie gewoon had gezegd: "Ik geef daar geen antwoord op, want ik laat dat oordeel aan de kiezer", dan had Mevrouw Tweebeek echt niet nog twee keer de vraag hoeven te herhalen.
    Door dit belachelijke antwoord zet hij zich zelf vooral te kijk als iemand die geen lastige wil of kan beantwoorden.
    Maar laten we ook even nuanceren, hij zette zichzelf vooral voor paal.
    De pijnlijke stilte van Tweebeek toen ze door kreeg dat het publiek dit niet chic vond was dodelijker dan de opmerking zelf.

  • Peer JaWel, do 27 mei 2010 12:02 Reageer op Peer

    Peer

    Wat me ook opvalt is dat op de eerste vraag door Balky wordt gereageerd met een quote van Job Cohen:
    "U stelt de vraag maar ik ga over de antwoorden".
    Vrijwel letterlijk overgenomen van het eerste interview van Cohen bij Pauw en Witteman.
    JP heeft wat mij betreft nu eindelijk z'n ware gezicht laten zien en kan dus nu echt af door de achterdeur.

  • Pablo Moleman, do 27 mei 2010 11:59 Reageer op Pablo

    Pablo

    Spijtig dat de camera net op Mark Rutte stond toen hij begon te spreken. Ze hebben nog erg snel geswitched.

  • Pablo Moleman, do 27 mei 2010 11:58 Reageer op Pablo

    Pablo

    Hij kijkt er zelf ook zo lief bij...

  • Piet Pelle, do 27 mei 2010 11:13 Reageer op Piet

    Piet

    Och, wat een opgeblazen blunder zeg. Ik vind het wel grappig dat Balkenende na drie keer dezelfde vraag een keer wat anders zegt, en ik vind het al helemaal geen blunder.
    Jammer dat Joop de aandacht probeerd weg te trekken bij de echte blunders, namelijk die van beoogd premier Cohen, als hij aangeeft dat het CPB geen plannen meer wil doorrekenen omdat ze het ''nu wel een keer genoeg vonden'. De hele zaal lag in een deuk. Daar gingen mijn tenen van krommen en kreeg ik een gevoel van vervangende schaamte.
    Cohen is een gemiste kans voor de linkse politiek in nederland

  • Contra Sinister, do 27 mei 2010 10:50 Reageer op Contra

    Contra

    Overdreven kop. Wat een onzin dat dit een blunder was. Hij wilde gewoon de vraag die telkens opnieuw werd gesteld niet telkens opnieuw weer niet beantwoorden.

  • Mat Salleh, do 27 mei 2010 10:42 Reageer op Mat

    Mat

    Maar iedereen heeft het wel weer over 'm.

  • Irma Noord, do 27 mei 2010 10:23 Reageer op Irma

    Irma

    Als dit Amerika was geweest had geen enkele vrouw meer op hem gestemd.

    Helaas loste Mariëlle het niet professioneel op door een raak geplaatste opmerking en weer een herhaling van de vraag.

  • Jan L., do 27 mei 2010 11:58 in reactie op Irma Noord Reageer op Jan

    Jan

    Mariëlle loste het juist wel professioneel op door er niet op in te gaan. Getuigt van meer klasse dan het gezever van Halsema iets later.

  • uitgeschreven uitgeschreven, do 27 mei 2010 13:37 in reactie op Irma Noord Reageer op uitgeschreven

    uitgeschreven

    Ik vrees dat jij de Verenigde Staten niet zo heel erg goed kent, Irma. Wat je zegt mag misschien waar zijn voor een paar vooruitstrevender plekken zoals de grotere steden aan beide kusten, maar kom je in "the Midwest", the "Mountain states" en zeker in "the South" dan zijn dat soort uitspraken precies van het soort dat voor de volle 100% in hun conservatieve Bible Belt visie past.

  • uitgeschreven uitgeschreven, do 27 mei 2010 13:45 in reactie op Irma Noord Reageer op uitgeschreven

    uitgeschreven

    Ja, daar is in hedendaags Nederland maar één juist antwoord op: naar het vuurpeloton en liefst direct na de uitzending!

    Maar nu even serieus: ik zie dat verschillende mensen klagen omdat de interviewster dezelfde vraag bleef herhalen. Inderdaad, dat oogde voor mij als een schooljuf die een stout kind onder handen neemt. respectloos.

    Dat gezegd hebbende moet ik wel constateren dat onze grote vriend Balkenende zelf met die respectloosheid is begonnen door door te blijven dreinen bij Mark Rutte over de vraag of hij van de hypotheekrente aftrek ook een breekpunt maakte zoals hij trots meldde dat zijn partij zou doen.

    Los van het feit dat de goede man daarmee kennelijk totaal vergeet dat we in Nederland coalities moeten vormen, en dat juist het stellen van dat soort breekpunten het vormen van een verstandig kabinet onnodig bemoeilijkt zo niet onmogelijk maakt, eist het goede fatsoen dat je niet als een klein kind blijft doordrammen als de ander je het antwoord heeft gegeven dat hij of zij kwijt wil.

    Kortom: dit hele verhaal gaat niet om seksisme maar om elementair respect voor elkaar. Journalisten zijn begonnen met te eisen dat geïnterviewden niet met hun eigen mening komen maar de formulering van de interviewer overnemen (zie Kockelmann's wangedrag) en nu zijn politici op dezelfde toer gekomen.

    En ons dan maar beklagen dat politici door een groot deel van de bevolking niet meer serieus genomen worden. Een beetje meer beschaving door zowel journalisten als politici kan ons land alleen maar ten goede komen.

  • Muhahabarak ., do 27 mei 2010 10:21 Reageer op Muhahabarak

    Muhahabarak

    Ach, Balkie hoeft helemaal niet bang te zijn voor een knietje van Femke, want dan moet ze wel eerst lief gaan kijken...

  • gitaar freak, do 27 mei 2010 09:25 Reageer op gitaar

    gitaar

    Het was natuurlijk een volkomen misplaatste opmerking, dat staat voor mij vast.
    "De Balk" bereikte ermee wat hij wilde: hij hoefde de vraag niet meer te beantwoorden.

  • Piet Puck, do 27 mei 2010 09:01 Reageer op Piet

    Piet

    Balkenende gaf helaas op geen enkele vraag antwoord.
    Hij is er met een kwinkslag vanaf gekomen.
    Volgens mij heeft hij die zin geleerd van Jack de Vries.

  • Ton evertsen, do 27 mei 2010 08:48 Reageer op Ton

    Ton

    tja als jack de vries als adviseur hebt....

  • Peter Edens, do 27 mei 2010 08:45 Reageer op Peter

    Peter

    we moeten oppassen dat JPB, na alles wat hij al heeft aangericht, niet .....
    alsnog door zijn onkunde en klunzigheid weer populair gaat worden

    geen onderwerp dus

  • Ineke Ellens, do 27 mei 2010 08:43 Reageer op Ineke

    Ineke

    Femke Halsema zou gezegd hebben dat zij Balkenende een knietje zou willen geven , ik had hem een knie gegeven, wat een denigrerende opmerking tegenover de interviewster.

    Hij heeft dus ook nog iets anders opgepikt van Jack.

    BTW, dat debat had niets met inhoud te maken maar met de boodschap, hoe kan ik met een leugen om bestwil de boodschap lekker gebekt het land insturen.
    Ik ben van mening dat Cohen het prima deed.

  • Anders ., do 27 mei 2010 08:41 Reageer op Anders

    Anders

    de invloed van Jack de Vries nog, vrees ik...

  • Jan L., do 27 mei 2010 08:27 Reageer op Jan

    Jan

    Niet handig van Balkenende, dat is duidelijk. Maar om daar nou een apart artikel aan te wijden. Ik heb wel andere, belangrijkere uitglijders gezien, ook vanuit de linkerkant.

  • Gavi Mensch, do 27 mei 2010 15:28 in reactie op Jan L. Reageer op Gavi

    Gavi

    Zijn er aan die linkse uitglijders op seksistisch gebied ook artikelen gewijd Jan?
    Balkenende was daar om te debateren en niet om de leuke jongen( onmogelijk trouwens ) uit te hangen. Ik ben benieuwd wat hij tegen een mannelijke interviewer gezegd zou hebben.....
    daar ligt het verschil, zeker bij dit soort christelijke conservatieven. En over het 'gezever' van Halsema, zou je dat ook gezegd hebben van een man? Je commentaren komen duidelijk ook uit de conservatieve hoek....pffff

  • Just Lurking, do 27 mei 2010 08:02 Reageer op Just

    Just

    Geen blunder, maar wel denigrerend, hij nam haar vraag niet serieus. Had ze niet gechoqueerd maar ad rem op moeten reageren. Jammer.

    Het Berlusconi momentje van JPB, even pathetisch als misplaatst.

  • Zjen Zen, do 27 mei 2010 08:35 in reactie op Just Lurking Reageer op Zjen

    Zjen

    Ik dacht eerder ergernis te zien op haar gezicht, Just.

  • Just Lurking, do 27 mei 2010 08:53 in reactie op Zjen Zen Reageer op Just

    Just

    Oké, ergernis, @Zjen, maar ze had het niet over haar kant moeten laten gaan. Puur seksisme in mijn ogen.

  • Zjen Zen, do 27 mei 2010 09:00 in reactie op Just Lurking Reageer op Zjen

    Zjen

    Dat ben ik dan weer met je eens, als interviewer had ze even terug mogen prikken.
    Het was idd puur sexisme. Zo van; je bent zo lief als je boos bent...(maar het zal me worst wezen, je mag doodvallen) aaaarrrggghhhhhh!!!!

  • N van Gogh, do 27 mei 2010 07:25 Reageer op N

    N

    Wat een heel verschrikkelijke opmerking was dat van Balkenende naar in interviewster. Schokkend, maar het laat zien hoe JP over vrouwen denkt.
    Ik had zijn ballen eraf gedraaid. Een openbaar excuus is wel op zijn plaats.

  • Gracchus Babeuf, do 27 mei 2010 08:36 in reactie op N van Gogh Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Het was een typische debaterstruuk, iemand van zijn stuk brengen. Een andere is spelen op de man/vrouw. Hoort er allemaal bij als je van WC-eend bent en scoren wilt. Had hij bij Femke niet hoeven doen.
    De ballen afdraaien? Ik krijg er kouwe rillingen van. Neen, gewoon een tjakka knietje in het kruis. Hé een woordspeling: christenpoliticus en een schop in het kruis.

  • Just Lurking, do 27 mei 2010 08:36 in reactie op N van Gogh Reageer op Just

    Just

    [...] Ik had zijn ballen eraf gedraaid... [...]

    Ouch! Dat is wel heel erg rigoureus! LOL

  • Piet Pelle, do 27 mei 2010 11:40 in reactie op N van Gogh Reageer op Piet

    Piet

    Leg jij nou eens uit wat er nou zo verschrikkelijk aan deze opmerking is. En leg daarna dan eens uit waarom je naar primitief geweld zou grijpen als tegenreactie.
    Balkenende zegt tegen een mevrouw dat ze lief lacht, wat naar mijn idee een onhandig compliment op haar interviewstijl is en een poging om de eindeloze herhaling van dezelfde vraag te doorbreken. De sop is de kool niet waard en zeker niet te reprimeren met enige vorm van geweld.

  • Aert Willem d'Holbach, do 27 mei 2010 07:20 Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Best wel veelzeggend, één zo'n zinnetje...

  • mark brabers, do 27 mei 2010 07:18 Reageer op mark

    mark

    Nogal overdreven... niet echt wat je zou verwachten maar een blunder is wel enorm overdreven. De premier had duidelijk niet een verkeerde intentie, we gaan ook niet vallen over elke keer dat Cohen over lettergrepen struikelt.

  • Gavi Mensch, do 27 mei 2010 08:33 in reactie op mark brabers Reageer op Gavi

    Gavi

    Het ligt m.i. toch net even anders: als je probeert ( dom dom dom ) om een vrouw te 'verleiden met zo'n opmerking in de hoop haar milder te stemmen en dus de mond te snoeren .... JPB wilde geen antwoord geven op de vraag welke coalitie hij zou willen zien en Marielle bleef doorvragen, hoe probeert hij dan de aandacht af te leiden? Zo? Fout, erg fout, en dom en een beetje seksistisch, en dus zeker weten met de foute intentie.....

  • Rouane Rabbit, do 27 mei 2010 08:47 in reactie op mark brabers Reageer op Rouane

    Rouane

    dit was geen struikelen, en iedere keer als Cohen hakkelt wordt het wel uitvergroot.

  • Aert Willem d'Holbach, do 27 mei 2010 09:46 in reactie op mark brabers Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    C'est le ton qui...

    Mijn hemel, als "onze" grote roerganger en professional womanizer op eenzelfde manier en met eenzelfde devotie zijn Bianca het hof gemaakt heeft, vrees ik met grote vreze voor het gehalte aan romantiek in dit christelijke huwelijk. Nee, dan Jack de Vries!

  • Joop Pooj, do 27 mei 2010 07:10 Reageer op Joop

    Joop

    Ach ja, het schijnt dat JPB op andere momenten in de Haagsche circuits wel succes boekt met dat zinnetje .......

  • Alex Alexander, do 27 mei 2010 07:05 Reageer op Alex

    Alex

    Dit was een blunder inderdaad, echter heb ik wel kritiek aan Mariëlle... haar strengheid qua vragen stellen verschilde enorm per kandidaat...

    Zo werden Roemer, Balkenende et cetera veel strenger vragen gesteld dan bijvoorbeeld Halsema of Wilders.

    Zeker bij Halsema vroeg ze nooit door, ze stelde een vraag en Halsema gaf een antwoord en Mariëlle zei dan gewoon 'ja'.
    Terwijl bij anderen ze vaak de vraag domweg herhaalde omdat ze een ander antwoordde wilde horen.

  • Tim Tim, do 27 mei 2010 06:48 Reageer op Tim

    Tim

    Marielle Tweebeke was een leuke factor in het debat. Rick Nieman wist in elk geval duidelijk hoe je een debat moest leiden en waar nodig was hij een mooie aanwinst voor de VVD.

  • Hanz Christian, do 27 mei 2010 01:55 Reageer op Hanz

    Hanz

    Mooi uitgesneden fragment.

    Dat is dus de manier waarop je een vrouwelijke journalist tegemoet treedt. "Ach mens, ga toch koken" heet nu "U kijkt zo lief". De vraag was volkomen professioneel. De parering ingestudeerd en verkeerd getimed.

    In de VS hoeft een dergelijke male-chauvinist-p*g niet meer op vrouwelijke stemmen te rekenen. In Nederland moet je ermee rekenen dat Balkenende de opmerking in zijn gezicht teruggeslingerd krijgt.

    Van een Paul de Leeuw, bijvoorbeeld.

  • Joop Pooj, do 27 mei 2010 08:20 in reactie op Hanz Christian Reageer op Joop

    Joop

    He zoon van lekker Anders,

    Je hebt gelijk, in de VS is het sprookje na zo'n MCP opmerking over en uit.


    PS Met De Leeuw zit je er wel naast trouwens, maar op deze Vara site zij het je vergeven

  • R. Maselli, do 27 mei 2010 01:48 Reageer op R.

    R.

    Kon mijn oren niet geloven toen ik dat hoorde. Lekker misogynie, zo wordt de VVD nog groter... God betere het!

  • Piet de Geus, do 27 mei 2010 01:48 Reageer op Piet

    Piet

    Had een wel erg hoog och gut-gehalte: Balkenende toont voor de eerste keer dat hij smaak heeft en dan weet hij er natuurlijk weer niet mee om te gaan.

    Net zo tenenkrommend als die ein prosit-scene met Rosenmuller, waarbij hij vmbo-grapjes maakte over grote pullen bier. Je zou bijna denken dat het sukkeltje van de kroketten-motie eigenlijk liever een "echte man" zou willen zijn.

    Tip voor Balkie: als je de volgende keer zo'n interviewster tegenkomt roep je reeds van verre ciao bella! Heeft medechristen Berlusconi ook enorm veel succes mee, schijnt.

  • Just Lurking, do 27 mei 2010 08:24 in reactie op Piet de Geus Reageer op Just

    Just

    @Piet, heb ook Berlusconi opgevoerd zonder jouw post gezien te hebben. Die man schoot meteen door m'n hoofd. Wat zijn we het toch vaak eens! haha

  • Aert Willem d'Holbach, do 27 mei 2010 10:17 in reactie op Just Lurking Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Berlusconi die door je hoofd schiet... gekker moet het niet worden.

  • Just Lurking, do 27 mei 2010 10:50 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Just

    Just

    Ik verzeker je, @Aert, dat ik inderdaad weleens prettiger ervaringen heb gehad. ;-)

  • Gavi Mensch, do 27 mei 2010 01:15 Reageer op Gavi

    Gavi

    Een van de leukste momenten van de avond...niet het zinnetje "U kijkt zo lief "en ook niet de vrolijk geshockeerde uitdrukking op Mariëlle's gezicht maar de last minute ' Oh shit, wat heb ik nou gezegd ' blik van Balkenende ...Geweldig!

  • Joa Maouche, do 27 mei 2010 01:00 Reageer op Joa

    Joa

    Een woord: blunder!

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven