08 december 10 10:26 Reageer (89) Politiek RSS

'Asielzoekers in vrieskou op straat gezet'

AZC's blijven uitzetten ondanks beloftes minister Leers. UPDATE: Leers ontkent uitzettingen in winterse kou

Bij minstens drie asielzoekerscentra, Apeldoorn, Emmen en Geeuwenburg, zijn de afgelopen dagen asielzoekers op straat gezet. Het ging daarbij ook om zieke mensen en gezinnen met kinderen. Minister Leers had beloofd dat bij vrieskou de uitzet-praktijk zou worden gepauzeerd.

Twee weken gelden werd een gezin met baby op straat gezet. PvdA'er Hans Spekman diende daarom een motie in waarin wordt voorgesteld asielzoekers dezelfde behandeling te geven als daklozen, die worden namelijk bij vrieskou van straat gehaald. De motie werd verworpen.

Trouw schrijft:

Leers noemde ’formalisering van zo’n afspraak ongelofelijk lastig’. Hij zei het aan de beoordeling van de azc’s over te willen laten: „Neem van mij aan dat de mensen daar altijd in het belang van de asielzoekers handelen. Mocht dat fout gaan, dan ben ik degene die u mag aanspreken”, aldus de minister.

„Dat zal ik woensdag meteen doen”, zei Spekman na het verwerpen van de motie. „Dit is een schande. Ik ben het spuugzat: dit is een lapdance van Leers op schoot van Geert Wilders.”

De krant onthult dat er de afgelopen dagen toch asielzoekers op straat zijn gezet. Zoals een echtpaar uit Armenië: "Het is koud, mijn man heeft hoge koorts. We kennen niemand waar we eventueel terecht kunnen."

Update 13.30
Leers ontkent dat de afgelopen dagen uitgeprocedeerde asielzoeker in de vrieskou op straat zijn gezet. De minister voor Immigratie en Asiel deed dit woensdag tijdens een debat in de Tweede Kamer.
Berichtgeving in Trouw dat de afgelopen dagen inwoners van de asielzoekerscentra Geeuwenbrug en Emmen toch op straat werden gezet, klopt volgens hem niet. "Ik heb wel zes keer gevraagd of het waar is en zes keer kreeg ik het antwoord: het is niet waar, er is niemand op straat gezet." Dat meldt Trouw.

Trouw: Zelfs bij vrieskou worden asielzoekers op straat gezet

Leers: Asielzoekers niet op straat gezet

Zie ook: 'Asielzoekers nog steeds bij vorst op straat gezet'


Laatste Reacties (89) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • clara legêne, wo 08 december 2010 22:52 Reageer op clara

    clara

    Uit het bericht in Trouw:

    ["Leers noemde ’formalisering van zo’n afspraak ongelofelijk lastig’. Hij zei het aan de beoordeling van de azc’s over te willen laten: „Neem van mij aan dat de mensen daar altijd in het belang van de asielzoekers handelen. Mocht dat fout gaan, dan ben ik degene die u mag aanspreken”, aldus de minister."]

    Neem van mij aan, Leers, dat mensen in de AZC's niet altijd in het belang van asielverzoekers handelen. Bijvoorbeeld niet op 27 juni jl., toen een hoogzwangere vrouw onder het oog van de medewerkers van het AZC Leersum op een matje voor de balie overleed. Ik moet vaak aan haar man en haar drie andere kinderen denken.

    Dus of er nu wel of niet mensen door Leers de vrieskou ingeklinkerd worden: dat medewerkers van AZC's altijd in het belang van asielverzoekers handelen geloof ik sindsdien niet meer.

    Dat de minister van plan is in het belang van asielverzoekers te handelen, geloof ik na vandaag trouwens ook niet meer. Wat mankeert ons eigenlijk?

  • Peet Van Velzen, wo 08 december 2010 18:48 Reageer op Peet

    Peet

    Zoals dat gaat in een goede parlementaire democratie, heeft de Minister en de Kamer overlegd, en de Minister gaat nogmaals kijken wat ze moeten doen met dit gezin.
    Kortom: een zeperd van Trouw, en veel gedoe om niks.
    Laten we het nu eerst rustig afwachten voordat we weer allerlei grote woorden gebruiken. (Vrij naar Balkenende).

  • Mostafa Mouktafi, wo 08 december 2010 18:30 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Een ding is zeker: de laatste jaren kreeg Nederland veel klachten van mensenrechten, kinderrechten en Amnesy.
    Ik vond het niet leuk, u wel?

  • Mostafa Mouktafi, wo 08 december 2010 17:52 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Nastenliefde of je Naasten in de kouwe straat gooien?

  • Pieter Verschuren, wo 08 december 2010 17:56 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Pieter

    Pieter

    Als ik mag kiezen zeg ik Naastenliefde want er wordt blijkbaar niemand in de kouwe straat gegooid ;-)

  • Mostafa Mouktafi, wo 08 december 2010 18:20 in reactie op Pieter Verschuren Reageer op Mostafa

    Mostafa

    U bent menselijk, de jonge christelijke democraten generatie politici nog.

  • Peet Van Velzen, wo 08 december 2010 21:16 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Peet

    Peet

    Naastenliefde is iets wat iedereen moet doen. Niet alleen Christenen, gewoon: iedereen.

  • Mostafa Mouktafi, wo 08 december 2010 22:07 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Helemaal gelijk, in de Arabische wereld waar ik vandaan kom, gebeurt niet en bestaat ook niet, ook tussen de broeders zelf niet, iedereen loopt met zijn eigen wetten en regels.
    Het is niet voor niets dat ik 20 jaar niet in Marokko geweest ben,geen 1 keer, terwijl ik van Marokko hou.
    Ik ben blij dat ik in een land woon, waar gelovigen in Naastenliefde geloven, ook een bekende uitspraak van Jezus in de koran,mooi mee genomen! En daarom wil ik zo houden. Ik ken Nederland als menselijke land die niet naar religies, rassen, kleuren en culturen kijkt. Ik ken een land van: '' Wie je bent?'' en niet '' Wie is je vader?"". ''Wie is je vader?"" is een standaard vraag in het omgaan met mensen in Marokko. Ik wil niet dat Nederland tot dat niveau zakt.

  • Henk-Jan Mielke, wo 08 december 2010 17:20 Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Als meneer Leers zes keer heeft gevraagd of er geen mensen met dit weer op straat zijn gezet en zes keer de bevestiging kreeg dat dit inderdaad niet is gebeurd, kunnen we er dan voor het gemak maar van uitgaan dat er inderdaad geen uitgeprocedeerde asielzoekers op straat zijn gezet?

  • Pieter Verschuren, wo 08 december 2010 17:05 Reageer op Pieter

    Pieter

    Hmmm, er is dus helemaal niets aan de hand. Niemand wordt op straat gezet (met hoge koorts en kinderen zomaar de sneeuw ingeschopt). Zoals Mw. Oeverloos het treffend formuleert, een canard. Toch blijft de kop en het item prominent op Joop staan (met een 'Leers onkent', alsof het nog steeds waar is, maar Leers keihard een andere kant opkijkt). Als dit de polarisatie in Nederland niet in de hand werkt weet ik het ook niet meer.

  • Bert Veldwijk, wo 08 december 2010 16:28 Reageer op Bert

    Bert

    Sommige mensen zijn HARDLeers! Toch wel fijn dat Leers wel een tweede kans heeft gekregen als minister na zijn gedwongen aftreden als burgervader van Maastricht. Fijn dat dit kan anno 2010. Tien jaar wachten op een uiteindelijke uitzetting! Schande!!

  • Jo Wekker, wo 08 december 2010 21:30 in reactie op Bert Veldwijk Reageer op Jo

    Jo

    "Tien jaar wachten op een uiteindelijke uitzetting! Schande!! "
    =============
    Vind ik ook. Je moet ze eerder uitzetten het liefst na een aantal dagen. 10 jaar laten wennen aan onze welvaart. Ja dan krijg je niemand meer weg. Dus laten we omwille van menselijkheid ons hard maken en asielzoekers die niet voldoen na max een week terug sturen. Bij twijfel ook terugsturen omdat als later blijkt dat ze na ca 3 jaar alsnog terug moeten dit erg onmenselijk is.

  • Mw. Oeverloos, wo 08 december 2010 15:41 Reageer op Mw.

    Mw.

    Canard van Trouw?

  • Peet Van Velzen, wo 08 december 2010 16:08 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op Peet

    Peet

    Trouw gaat de Volkskrant achterna.

  • Bob Wimsen, wo 08 december 2010 16:10 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op Bob

    Bob

    Zeker, maar de waarheid wordt toch niet meer gehoord want het wordt overschreeuwd door de boeroepers. Waarmee maar eens blijkt dat het hen niet om het lot van de "asielzoekers" gaat, maar enkel om dit kabinet te bashen.

  • Frenck Mahon, wo 08 december 2010 16:49 in reactie op Bob Wimsen Reageer op Frenck

    Frenck

    Ik moet je hier op corrigeren. De meeste reacties komen op de mensen die het een goede actie vinden dat de mensen in de kou worden gezet.
    Als de asielprocedure beëindigd is zal zo iemand geholpen moeten worden om terug te keren naar zijn land. Tot het zo ver is zal deze mensen onderdak geboden moeten worden.
    Deze mensen de straat op te sturen, of het nu vriest of niet, is onwenselijk.

  • Bob Wimsen, wo 08 december 2010 17:27 in reactie op Frenck Mahon Reageer op Bob

    Bob

    De reacties van mensen die het prima vinden dat asielzoekers in de vrieskou op straat gezet worden lees ik hier niet. Verder is het huidige kabinet ook van mening dat uitgeprocedeerde asielzoekers zo snel mogelijk vertrekken naar hun eigen land. Dat staat in het regeeraccoord net als dat asielzoekers niet eeuwig kunnen doorprocederen. En maar mijn weten worden uitgeprocedeerde asielzoekers nog steeds door gemeenten opgevangen, tenzij u andere info heeft.

  • Frenck Mahon, wo 08 december 2010 18:28 in reactie op Bob Wimsen Reageer op Frenck

    Frenck

    "En maar mijn weten worden uitgeprocedeerde asielzoekers nog steeds door gemeenten opgevangen, tenzij u andere info heeft."
    Waarom dan een motie die de asielzoekers bij vrieskou dezelfde behandeling wil geven als daklozen?
    Mensen die uit zijn geprocedeerd moeten het AZC verlaten en wanneer ze dit niet doen wordt de hulp van de politie ingeroepen.
    Het zou helpen als U de berichten onder de links zou lezen.

  • NL 4NL, wo 08 december 2010 18:14 in reactie op Bob Wimsen Reageer op NL

    NL

    En zo is het precies!!
    Wat trouwens normaal is en de topics die dit bashen niet mogelijk maken kunnen dan ook niet op grote belangstelling rekenen.
    Een dag niet gebasht is een dag niet geleefd, lijkt het motto. Uiteraard is het een tw-way-street en lokt de ene reactie de andere uit.

    Bash on!

  • Aert Willem d'Holbach, wo 08 december 2010 16:51 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Uitglijder der eerste klasse.

  • dré oudman, wo 08 december 2010 15:15 Reageer op dré

    dré

    Het kabinet van Rutte is een hufterkabinet, een kabinet van terreur, omdat dat de tweedeling in de maatschappij alleen maar weet te vergroten en vooral ook omdat het samenwerkt met een criminele organisatie als de PVV. De ministers verdienen stuk voor stuk een oranje overall! Een land dat vluchtelingen terugstuurt deugt niet!

  • Theo Joubert, wo 08 december 2010 18:20 in reactie op dré oudman Reageer op Theo

    Theo

    [Een land dat vluchtelingen terugstuurt deugt niet!]

    Zeker. Een een land dat vluchtelingen altijd opvangt deugt wel.
    Zo'n land heeft ook geen asielprocedures nodig.

  • Jacques LeBas, wo 08 december 2010 15:08 Reageer op Jacques

    Jacques

    Leers kijkt nog eens naar zaak-Sahar.
    De oppositie vindt dat de familie Hbrahimgel na tien jaar in Nederland mag blijven omdat de kinderen hier inmiddels zijn geworteld. De Nederlandse overheid zou termijnen om te beslissen over asielaanvragen fors hebben overschreden, waardoor twee aanvragen acht jaar in beslag namen. (bron: Nu.nl)

    Maar is dat een beetje lang? Kan iemand mij uitleggen hoe lang hier voor staat. Als het allemaal zo lang moet duren, vind ik dat sommige "gevallen" moeten kunnen blijven (hangt af van land van herkomst, veiligheid etc)
    Anders moet men maar wat harder werken. 8 jaar voor twee aanvragen, tjeeeee.

  • Bob Wimsen, wo 08 december 2010 14:23 Reageer op Bob

    Bob

    Minister Leers van Immigratie en Asiel spreekt tegen dat uitgeprocedeerde asielzoekers in de vrieskou op straat zullen worden gezet. Dagblad Trouw had dat vanochtend geschreven.

    Leers is "onaangenaam verrast" door de berichtgeving. De minister eist dat Trouw het verhaal rectificeert. Leers herhaalde wat hij vorige week had gezegd, namelijk dat het niet de bedoeling is dat asielzoekers zonder onderdak komen te zitten.

  • Simon Broerse, wo 08 december 2010 13:22 Reageer op Simon

    Simon

    Wat ik nooit begrepen heb, is dat er nog mensen zijn, die zeggen gelovig te zijn, elke zondag naar de kerk gaan, na afloop zeggen, dat dominee weer zo mooi preekte over de barmhartige Samaritaan en dan vervolgens op het CDA stemmen, welke partij toestaat dat hun eigen minister mensen in de vrieskou buiten zet.

    Soms zou ik willen, dat er echt een hemel en een hel bestaan.

  • Peet Van Velzen, wo 08 december 2010 14:00 in reactie op Simon Broerse Reageer op Peet

    Peet

    Beste Simon,
    ik vind het ook niet fijn als mensen niet mogen blijven. En ook ik weet dat de mensen het hier beter zullen hebben dan in bijvoorbeeld Pakistan. Maar kan Nederland iedereen opvangen, zowel financieel als qua huisvesting, scholing ed? Ook als iedereen die hierheen wil komen zich mag vestigen? Waarschijnlijk niet. En daarom hebben we rechters die oordelen of mensen mogen blijven.

    ..[ Soms zou ik willen, dat er echt een hemel en een hel bestaan. ]..
    Die bestaan ook.

  • Gracchus Babeuf, wo 08 december 2010 14:25 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Gracchus

    Gracchus

    '..[ Soms zou ik willen, dat er echt een hemel en een hel bestaan. ]..
    Die bestaan ook.'
    Het trieste is dat met name gelovigen van allerlei soort van het aardse bestaan een hel weten te maken, voor zichzelf en voor anderen. Dit terwijl ze met hetzelfde gemak er ook een hemel van kunnen maken.
    Overigens, hemel en hel is allemaal mensenwerk.

  • Isis Maät, wo 08 december 2010 14:45 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Isis

    Isis

    "ik vind het ook niet fijn als mensen niet mogen blijven."

    Dit is nou net die "christelijke" hypocrisie waar ik kotsmisselijk van word. Lekker makkelijk om op deze manier christen te zijn, de verantwoordelijkheid bij de rechter te leggen en zondags in de kerk je egoïsme afkopen door een paar centen in het collectezakje te gooien en die ook nog mag aftrekken van de belasting, omdat het een gift is.

  • Censuur Joop, wo 08 december 2010 17:54 in reactie op Isis Maät Reageer op Censuur

    Censuur

    Hear hear!

  • Henk-Jan Mielke, wo 08 december 2010 14:52 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Hemel en hel bestaan inderdaad...op aarde.

  • Isis Maät, wo 08 december 2010 13:11 Reageer op Isis

    Isis

    Wat heeft de C in godsnaam nog met deze club van zogenaamde christenen te maken?
    CDA shame on you!

  • , wo 08 december 2010 14:09 in reactie op Isis Maät Reageer op

    Isis:
    Christen Democratisch Akkoord.
    Niet christelijk meer, niet democratisch meer, en alleen akkoord als ze op die leuke blauwe stoeltjes mogen blijven zitten.Dan gaan ze letterlijk OVERAL mee akkoord.Desnoods met de duvel en zijn ouwe moer.
    Waarvan akte, dat hebben ze dus onlangs ook al gedaan!!

  • Bernie Whistler, wo 08 december 2010 13:07 Reageer op Bernie

    Bernie

    Dit is dus dé kerstgedachte 2010 van de Bruin-1 formatie. Wilders beweegt marionet Leers in de gewenste richting en voilá. Dat levert nog eens verfrissende kerstkaarten op.

    Misschien dat het wegbezuinigd cultureel Nederland nog energie over heeft om een vuist te maken voor onze medewereldburgers die nu wreed kennis mogen maken met de PVC-vrieskisten?

    Marco Borsato misschien, die als War Child ambassadeur (waarvan de doelgroep in onze kille asielcentra zit) terzake toch wel erg integere bedoelingen moet hebben. Of heeft zijn achterban misschien een hoog Henk & Ingrid gehalte en vreest hij voor zijn cd-handel?

    Ik had rond het middaguur toch zeker een stevige vuist verwacht...

  • Henk-Jan Mielke, wo 08 december 2010 15:20 in reactie op Bernie Whistler Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    ---[ Ik had rond het middaguur toch zeker een stevige vuist verwacht... ]---

    Dan had men inderdaad al wakker moeten zijn...

  • jan pietersen, wo 08 december 2010 12:42 Reageer op jan

    jan

    In het land waar ze vandaan komen is het lekker warm.

  • Pieter Pan, wo 08 december 2010 12:54 in reactie op jan pietersen Reageer op Pieter

    Pieter

    Uit welke landen komen asielzoekers?

    In 2009 kwamen de meeste asielzoekers uit:
    - Somalie
    - Irak
    - Afghanistan
    - Iran
    - Eritrea
    - Georgie
    - Armenie
    - China
    - Mongolie

    In de meeste van bovengenoemde landen is het behoorlijk koud in de Winter.

  • Xavio dBdv, wo 08 december 2010 15:04 in reactie op Pieter Pan Reageer op Xavio

    Xavio

    En dus?

  • Pieter Pan, wo 08 december 2010 17:29 in reactie op Xavio dBdv Reageer op Pieter

    Pieter

    En dus..

    Is het feitelijk niet waar. En dan heb je ook nog het inhouds- en betrekkingsniveau die je kunt destilleren uit de zin, maar daar laat ik U liever zelf mee stoeien.

  • Frenck Mahon, wo 08 december 2010 13:13 in reactie op jan pietersen Reageer op Frenck

    Frenck

    Bent U wel op de hoogte van de temperatuur in Armenie?

  • Matthias Justin, wo 08 december 2010 12:34 Reageer op Matthias

    Matthias

    Voor het CDA had Jezus wel een wat langere doodstrijd mogen lijden.
    Toch zouden zij er goed aan doen de reikende hand van Jezus aan te nemen. Waar blijven de kamerleden van de club van Leers, Koppejan, Ferrier of is het pluche gebleken toch lekkerder te zitten.
    Mag ik dan juist in deze dagen waar vrede op aarde in de kerken zal worden gepredikt alle kamerleden een zalig en vooral vree-t-zame Kerst toewensen.
    Het is toch wel heel erg moeilijk onder het super zwaar drukkende juk van Wilders uit te komen.

  • YggY ..., wo 08 december 2010 12:33 Reageer op YggY

    YggY

    Vreemde reacties weer, afgewezen asielzoekers worden in de vrieskou op straat gezet omdat Cohen in een wet heeft vastgelegd dat asielzoekers juist met strenge vorst op straat gezet moeten worden.

    Die Cohen toch.

  • Peet Van Velzen, wo 08 december 2010 11:50 Reageer op Peet

    Peet

    Heel jammer voor deze mensen, maar hun verzoek om hier te mogen blijven is al vijf keer eerder afgewezen. Op een gegeven moment houdt het op.

  • Gracchus Babeuf, wo 08 december 2010 12:16 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Dus dan maar bij vrieskou op straat, de christelijke manier van doen?

  • Constant Degoutant, wo 08 december 2010 12:18 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Constant

    Constant

    Als je zo denkt als jij zou ik als ik jou was gewoon pleiten voor liquidatie van uitgeprocedeerde asielzoekers. Dat is humaner dan op straat zetten in de vrieskou.

  • Ruud Wiemer, wo 08 december 2010 12:29 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Ruud

    Ruud

    [... maar hun verzoek om hier te mogen blijven is al vijf keer eerder afgewezen. Op een gegeven moment houdt het op...]

    Je bent aan grote fantast hoe kan je bovenstaande info dat ze al 5 x zijn afgewezen weten??
    En dat is voor jou aanleiding ze in de vrieskou te dumpen. Je maakt jezelf belachelijk met deze opmerkingen.

  • YggY ..., wo 08 december 2010 12:41 in reactie op Ruud Wiemer Reageer op YggY

    YggY

    Je maakt jezelf belachelijk met deze opmerkingen.
    =================
    Nou niet alleen met "deze" opmerkingen.

  • Ruud Wiemer, wo 08 december 2010 13:18 in reactie op YggY ... Reageer op Ruud

    Ruud

    [...Nou niet alleen met "deze" opmerkingen...]

    Ik ben het helemaal met je eens, het is een hopeloos geval.

  • Gracchus Babeuf, wo 08 december 2010 15:35 in reactie op Ruud Wiemer Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Hopeloos geval, Darwin, survival of the fittest.. Zou Peet dan toch geschapen zijn? :-)))))

  • Censuur Joop, wo 08 december 2010 12:36 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Censuur

    Censuur

    Ja, heel jammer voor die mensen om met de vrieskou op straat te worden gezet. Temeer omdat daklozen gedwongen binnen moeten slapen.

  • Henk-Jan Mielke, wo 08 december 2010 12:55 in reactie op Censuur Joop Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Precies, ze moeten binnen slapen...net als in het AZC.

  • Jacques LeBas, wo 08 december 2010 11:19 Reageer op Jacques

    Jacques

    Zeg Leers, kunt u nog lekker slapen? En straks van een gezellige kerst genieten? Dit uitzetten, dat kan toch ook in maart/april of zo? Of kost dat teveel?

  • Frank Schutte, wo 08 december 2010 11:14 Reageer op Frank

    Frank

    We kunnen hier over een onrechtmatige daad spreken, dus moet de heer Spekman gewoon een advocaat inschakelen, en bij de rechter laten toetsen of dit beleid niet in tegenspraak is met gedane uitspraken van Minister Leers.

  • Gracchus Babeuf, wo 08 december 2010 11:13 Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Ik doe de aftrap maar en verwacht veel postings als: 'Eigen schuld dikke bult, die illegalen horen hier niet.' Mijn mening is dat dit kabinet zelfs de schijn van beschaving niet meer op houdt.

  • Censuur Joop, wo 08 december 2010 12:42 in reactie op Gracchus Babeuf Reageer op Censuur

    Censuur

    Mensen met betaalachterstanden mogen in de winter WETTELIJK niet worden afgesloten van energie maar asielzoekers mogen wel in de barre kou op straat worden gezet. Hoeveel maten heeft de "regering" eigenlijk? En sommige reaGUURders op Joop? Ik word er soms beroerd van.

  • Xavio dBdv, wo 08 december 2010 15:03 in reactie op Gracchus Babeuf Reageer op Xavio

    Xavio

    Dat ze die beschaving overboord hebben gezet is meer dan duidelijk!

    Dat een partij als het CDA hier een meedoet en zich nog steeds Christelijk durft te noemen is helemaal een gotspe.

    Gisteren las ik op Facebook een opmerking van Hans van der Liet,CDA Amstelveen, wil graag in het landelijk bestuur. Hij stelt dat de C nog uit marketingpunt nog Christelijk betekent, hij heeft het liever over Conservatief.

  • Aert Willem d'Holbach, wo 08 december 2010 11:12 Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Spekman zou zich eens moeten afvragen wie heel die asielwetgeving heeft geïntroduceerd in Nederland en die persoon eens kritisch moeten bevragen.

  • Frank Schutte, wo 08 december 2010 11:20 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Frank

    Frank

    Beste Aert,
    Wat heeft u bijdragen nu te maken met de belofte die door Minister Leers zijn gedaan?

  • Aert Willem d'Holbach, wo 08 december 2010 13:30 in reactie op Frank Schutte Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    zie vooral http://www.nu.nl/media/2397170/leers-verwacht-rectificatie-trouw.html

  • Frank Schutte, wo 08 december 2010 14:13 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Frank

    Frank

    Beste Aert,
    Als er niemand op straat wordt gezet, waar komen de voorbeelden dan vandaan die ze ook op radio 1 opvoeren?
    Ik hoop dat Leers gelijk heeft, en dat hij kan aantonen dat er hier met de waarheid wordt gesjoemeld.

  • Pieter Pan, wo 08 december 2010 11:24 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Pieter

    Pieter

    Wetten kunnen veranderd worden. Het is nu niet belangrijk om je druk te maken over Cohen. Het gaat om de slachtoffers Aert.

  • Gracchus Babeuf, wo 08 december 2010 11:27 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Die kou kleumende mensen hebben meer aan een warme plek, vermoed ik Aert. Prioriteiten stellen heet dat.

  • Censuur Joop, wo 08 december 2010 12:38 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Censuur

    Censuur

    Wat heeft uw reactie met op straat zetten in de vrieskou te maken, meneer Holbach.

  • Pieter Pan, wo 08 december 2010 11:05 Reageer op Pieter

    Pieter

    Toch gek dat in Amsterdam de burgemeester door middel van een verordening mensen juist naar binnen haalt, en dat uitgeprocedeerde asielzoekers op straat worden gezet.
    Zet ze dan in ieder geval op het vliegtuig. Dat is toch wel het minste wat je kunt doen.

    Prettige kerst minister Leers. Heb U naaste lief gelijk Uzelve..

  • Henk-Jan Mielke, wo 08 december 2010 11:21 in reactie op Pieter Pan Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    ---[ Heb U naaste lief gelijk Uzelve.. ]---

    Misschien is de minister wel een masochist :-)

    Maar verder voert de minister gewoon Cohen's wet uit als ik het goed heb, ik weet niet of meneer Cohen een kamertje overheeft in zijn nieuwe woning in Amsterdam-Oost maar ik zou maar een stel slaapzakken aanschaffen als ik meneer Cohen was...

  • Frank Schutte, wo 08 december 2010 11:42 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Frank

    Frank

    Beste Henk-Jan Mielke,
    Heeft u wel gelezen waar dit artikel over gaat, " Minister Leers had beloofd dat bij vrieskou de uitzet-praktijk zou worden gepauzeerd."
    Wat dit met de vreemdelingenwet te maken heeft van Cohen ontgaat mij?

  • Henk-Jan Mielke, wo 08 december 2010 11:48 in reactie op Frank Schutte Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Natuurlijk lees ik waar dit overgaat, men zet mensen uit volgens een door Cohen ingevoerde wet.

  • Ruud Wiemer, wo 08 december 2010 12:37 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Ruud

    Ruud

    [...Natuurlijk lees ik waar dit overgaat, men zet mensen uit volgens een door Cohen ingevoerde wet...]

    Misselijke opmerking. Dit had ik niet van jou verwacht het gaat over de belofte van Leers ze niet bij vrieskou uit te zetten.

  • Aert Willem d'Holbach, wo 08 december 2010 16:52 in reactie op Ruud Wiemer Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Leers houdt zijn belofte wel.

  • Henk-Jan Mielke, wo 08 december 2010 12:14 in reactie op Frank Schutte Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Zodra deze mensen op straat staan, zijn het dus daklozen en kunnen met deze kou in de daklozenopvang terecht als men daar behoefte aan heeft. Leuk is anders natuurlijk maar doen alsof deze mensen nu doodvriezen onder een brug of op een bankje in het park is wel een beetje overdreven, hoop ik.

  • Gracchus Babeuf, wo 08 december 2010 12:18 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Neem de proef eens op de som en dan praten we wel verder :-)

  • , wo 08 december 2010 14:16 in reactie op Gracchus Babeuf Reageer op

    Gracchus, ik raak totaal in de stress van dit soort nieuws.
    Ik heb hier thuis te maken met zeer ernstige ziekte, én met chronische ziekte, en lolbroeken als Mielke kan ik nu even niet meer hebben.
    Wij kunnen het financieel bolwerken, maar anderen in onze situatie niet, en daar word ik razend van.Ik denk dat ik maar even stop, hier.

  • , wo 08 december 2010 14:25 in reactie op Reageer op

    Sorry, Gracchus, mijn reactie hoort bij een andere draad, die over chronische zieken en gehandicapten............................ forgive me.

  • Gracchus Babeuf, wo 08 december 2010 14:48 in reactie op Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Ben ik even opgelucht, ik dacht al dat er iets ernstigs aan de hand was. Hou je taai.

  • , wo 08 december 2010 14:54 in reactie op Gracchus Babeuf Reageer op

    Er is wel wat ernstigs aan de hand, maar ik hou me taai, en dat doe ik al jaren,Don't worry

  • Gracchus Babeuf, wo 08 december 2010 15:12 in reactie op Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Nogmaals sterkte.

  • Henk-Jan Mielke, wo 08 december 2010 14:28 in reactie op Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Maar ik ben serieus, dit is niet echt een situatie om te gaan lolbroeken dacht ik zo. Sterkte aan het thuisfront.

  • Pieter Pan, wo 08 december 2010 12:55 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Pieter

    Pieter

    Het aantal plekken in de winteropvang is beperkt. U weet echt niet waar U het over heeft.

  • Henk-Jan Mielke, wo 08 december 2010 13:27 in reactie op Pieter Pan Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Het aantal plekken is beperkt maar er worden dan ook geen honderden uitgeprocedeerde asielzoekers nú de straat op gezet. Natuurlijk is het schrijnend en gênant dat een land als Nederland zo met mensen omspringt dat is logisch. Maar er is tot op heden nog niemand in Nederland doodgevroren dus zal iedereen een plekje hebben kunnen bemachtigen. Wanneer mag je trouwens wel uitgeprocedeerde asielzoekers op straat zetten? Als het regent? Als het hard waait? Als de mussen dood van het dak vallen? Vroor het trouwens wel toen deze mensen de deur gewezen werd?

    Dit kabinet heeft geen meerderheid in het Parlement of in de Senaat dus kan men niet zomaar oude Cohen-wetgeving aanpassen toch? Zeker met een oppositie die opportuniteit verkiest boven een consistent en geloofwaardig optreden moet men het doen met de wetten die er nog liggen en die dit inhumane asielbeleid hebben mogelijk gemaakt...

  • Censuur Joop, wo 08 december 2010 12:37 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Censuur

    Censuur

    En heeft meneer Cohen ook verordend om daklozen in de vrieskou op straat te zetten?

  • Henk-Jan Mielke, wo 08 december 2010 13:34 in reactie op Censuur Joop Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Heeft meneer Cohen de wet van het weerbericht afhankelijk gemaakt?

  • Gracchus Babeuf, wo 08 december 2010 14:35 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Neen, van ge-OH :-)

  • Henk-Jan Mielke, wo 08 december 2010 14:48 in reactie op Gracchus Babeuf Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Dat lijkt me een vreemde manier van politiek bedrijven, zelfs voor Cohen :-)

  • Gracchus Babeuf, wo 08 december 2010 15:13 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Oefenen baart kunst.

  • Henk-Jan Mielke, wo 08 december 2010 15:35 in reactie op Gracchus Babeuf Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Moet ik dan toch maar eens lid gaan worden van een politieke partij maar ja welke dan, ze hebben allemaal wel iets dat me niet bevalt, de een wat meer dan de ander...

  • Censuur Joop, wo 08 december 2010 17:54 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Censuur

    Censuur

    Is dat een normaal antwoord?

  • Henk-Jan Mielke, wo 08 december 2010 18:26 in reactie op Censuur Joop Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Voor de discussie tussen mij en Gracchus Babeuf wel. Ik zal het even voor u verduidelijken. Ik vraag mij af of wetten uitgevoerd worden afhankelijk van het weer, als antwoord krijg ik dat het van geouwehoer afhangt, dit is een verwijzing van Gracchus Babeuf aan hoe ik mij hier op Joop manifesteer, als je van geouwehoer wetten kunt maken, dan is het dus voor mij mogelijk om politiek actief te worden als ik de opmerking van Gracchus Babeuf op de juiste manier heb ingeschat, als ik dus politiek actief wil worden, moet ik wel een partij kiezen die bij mij past vandaar mijn overpeinzing. Dus was het een normaal antwoord? Ja.

  • Gracchus Babeuf, wo 08 december 2010 12:54 in reactie op Pieter Pan Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Nog meer mensen in de kou, niet letterlijk maar figuurlijk. Het gaat om chronisch zieken. Hierop is tijdens de verkiezingscampagne al gewezen, maar dat heeft de VVD als stemmingmakerij weggehoond.
    http://www.cg-raad.nl/actueel/nieuwsberichten/index.php?we_objectID=1426

    In dit krantenartikel de belofte van Rutte uit verkiezingstijd om een half miljard euro uit te trekken om 'de mensen die het echt nodig hebben' te ontzien. Hulp is onder weg.
    http://www.destentor.nl/special/verkiezingen/6753836/Achilleshiel-van-Rutte-en-VVD-lijkt-gevonden.ece

  • Aert Willem d'Holbach, wo 08 december 2010 13:51 in reactie op Gracchus Babeuf Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Wat heeft dat dan met Leers te maken?

  • Gracchus Babeuf, wo 08 december 2010 14:25 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Gracchus

    Gracchus

    'Nog meer mensen in de kou, niet letterlijk maar figuurlijk.'

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel