-
Kan de redactie nu eindelijk de huisregels eens een beetje handhaven?
[Zijn de andere partijen dan wel democratisch?
Denk eens aan de SP waar het politburo de dienst uitmaakt en de afdrachtregeling eenzijdig wordt doorgevoerd. ]
Juist de SP is Democratisch de overgrote meerderheid van ed *leden* heeft zich juist uitgesproeken tegen de *zelfverrijking* van graaiers zoals de ex-SPers die nu 3 dikbetaalde ambten tegelijk bij de PVV bekleden.
(ja je hebt het goed nu hè, "drammer")
Volgens de huisregels is het immers niet toegestaan leugens te posten.
-
Zijn de andere partijen dan wel democratisch?
Denk eens aan de SP waar het politburo de dienst uitmaakt en de afdrachtregeling eenzijdig wordt doorgevoerd. Als iedereen voor hard werken 3/4 deel van zijn netto loon moet inleveren wordt beloond? Ook worden benoemingen zomaar doorgevoerd, neem als voorbeeld was dat Roemer. Bij gebrek aan een betere de enige kandidaat?
De Pvda houdt congressen waar 300 a 400 (??) mensen uitmaken wat democratie inhoudt in deze partij. Cohen werd zomaar benoemd en mocht het "klapvee" weer met 300 a 400 lieden met veel gejuich en geklap deze benoeming bekrachtigen.
Het CDA houdt voorgekookte congressen waar de uitkomst van te voren vast staat, door de "juiste mensen" uit te nodigen. Ook werd Balkenende tussen de bedrijven door benoemd als bedrijsleider en mocht het congres al klappend en juichend dit weer bevestigen.
Denk eens aan de voorgekookte verkiezingslijsten die partijdemocratisch door een zeer beperkt aantal lieden in elkaar worden geflanst. Ik zou zegggen "klappen" maar weer. Het echte stemvee mag mee doen. "Klappen" en juichen...
Laat de partij in de praktijk maar laten zien wat ze voor hun electroraat doen, dan kan de kiezer deze partijen belonen in het werkelijke democratisch gebeuren in het kieshokje. Daar rekent de kiezer af. Het CDA en Pvda weten er alles van in negatieve zin. De PVV en de VVD in zeer positieve... Beide partijen komen boven de 30 zetels.
De politieke partijen voeren een nepdemocratie en allerlei figuren stinken daar met de volle overtuiging in..
-
Gisteravond laat was de tweede aflevering van drie over het proces Wilders.
Helder is inmiddels dat Hirsch Ballin, Spong, mw Prakken, Schalken en één professor vervolging wilden.
Helder is ook dat de top van het OM dat niet wilde, waarom, dat bljft onduidelijk.
Benadeelde partijen, de Moslims dus, kregen volgens Schalken, mw Prakken en Spong nauwelijks de gelegenheid hun grieven naar voren te brengen.
A.s. maandagavond weer laat is de derde aflevering, over het etentje.
Jammer is dat de waarschijnlijke oorzaak van Wilders' Islam haat niet ter sprake komt.
Of de betrokkenen dat niet weten, of er niet over willen praten, ook dat blijft onduidelijk.
Evenmin wordt Jansen te kijk gezet als min kukel, de man kent arabisch, maar begrijpt niets van Islam.
Hitler had 16.000 boeken, hij las veel, ik vraag me af hoeveel boeken Wilders ooit las.
-
"Benadeelde partijen, de Moslims dus, kregen volgens Schalken, mw Prakken en Spong nauwelijks de gelegenheid hun grieven naar voren te brengen."
In een strafrechtelijke rechtsgang zijn de benadeelden geen partij. Het is de overheid die vanwege de wetsovertreding, niet namens de beklaagden, de zaak voert.
Het is een mankement in het Westerse rechtssysteem dat benadeelden het nakijken hebben indien de overheid faalt in het handhaven van de wet.
De benadeelden kunnen, volgens mij, nog altijd een civielrechtelijke procedure voeren om hun zaak voor te leggen. Dit zou in de vorm van een eis om schadevergoeding kunnen.
Dan kunnen ze ook andere en/of meer zaken voorleggen dan in de dagvaarding stonden. Ik zou dat wel toejuichen want de zaak zoals die nu is verlopen is door geklungel van het OM wel de mist ingedraaid.
-
Nu nog even wachten op de SP. waneer die Links populistisch gaan roepen toeteren dan zijn pas echt de rapen gaar. Steven we recht op een burgeroorlog aan. Populisten zijn ten enemalen helmaal niet democraties. Dat zou Hero toch moeten weten!! Dat de VVD daar nog mee samen kan werken. Ongeloofelijk!!! Om nog maar te zwijgen over de CDA. Waneer gaan deze partijen nu eens doen waar ze voor zijn gekozen.
-
, di 13 december 2011 11:07
in reactie op Sjaak Leijten
Reageer op
Gezwets.
Maar dan ook onpeilbaar ernstig gezwets.
De SP is een democratische partij, waarvan je lid kunt worden en middels de jaarlijkse congressen en/of ledenvergaderingen invloed kunt uitoefenen op de partij.
-
Als ik zie wat de fracties van andere partijen doen met democratisch aangenomen moties, ben ik heel blij dat mijn partij dat circus niet heeft. Ik was blij, ben blij en zal blij blijven met het niet hebben van leden. Niets dan ellende.
-
Leden: Er waren meer politici in het verleden die dit stelden. Maar ze hadden wel een andere oplossing voor het leden-probleem. Niet ze verbieden, maar ze monddood maken.
-
En voor de tweede keer sla ik vandaag steil achterover van de achterlijkheid van deze partij:
- PVV: koffiehuisinspectie helpt jeugd aan baan
http://www.telegraaf.nl/binnenland/11105680/___Werkschuwe_jeugd_opzoeken___.html
Het huilen staat mij nader dan het lachen. Ik ga maar op bed liggen. Kan ik tenminste niet nog een keer onderuit. Wat een dag.
-
Maar voor het slapen, eerst dit!
Want het lachen en huilen gaan ook hier verliefd hand in hand samen.
Daar gaat ie..
''Meneer de president, welterusten.
Slaap maar lekker in je mooie witte huis.
Denk maar niet te veel aan al die verre kusten
waar uw jongens zitten, eenzaam, ver van thuis.
Denk vooral niet aan die zesenveertig doden,
die vergissing laatst met dat bombardement.
En vergeet het vierde van die tien geboden
die u als goed christen zeker kent.
Denk maar niet aan al die jonge frontsoldaten
eenzaam stervend in de verre tropennacht.
Laat die weke pacifistenkliek maar praten,
meneer de president, slaap zacht.
Droom maar van de overwinning en de zege,
droom maar van uw mooie vredesideaal
dat nog nooit door bloedig moorden is verkregen,
droom maar dat het u wel lukken zal dit maal.
Denk maar niet aan al die mensen die verrekken,
hoeveel vrouwen, hoeveel kinderen zijn vermoord.
Droom maar dat u aan het langste eind zult trekken
en geloof van al die tegenstand geen woord.
Bajonetten met bloedige gevesten
houden ver van hier op uw bevel de wacht
voor de glorie en de eer van het vrije westen.
Meneer de president, slaap zacht.
Schrik maar niet te erg wanneer u in uw dromen
al die schuldeloze slachtoffers ziet staan
die daarginds bij het gevecht zijn omgekomen
en u vragen hoe lang dit nog zo moet gaan.
En u zult toch ook zo langzaamaan wel weten
dat er mensen zijn die ziek zijn van geweld,
die het bloed en de ellende niet vergeten
en voor wie nog steeds een mensenleven telt.
Droom maar niet te veel van al die dode mensen,
droom maar fijn van overwinning en van macht.
Denk maar niet aan al die vredeswensen.
Meneer de president, slaap zacht.''
-
Op zich geen slecht idee om anti democratisch te zijn. Het moge duidelijk zijn dat sinds de invoering van het "meeste stemmen gelden" systeem, het slechts een miljoenste van een micro seconde heeft geduurd voordat dit redelijk unieke planeetje na al die ontelbare jaren voortvarend en rüchsichtlos naar de klote is geholpen.
Egoisme, consumisme, oogkleppen, korte termijn denken etc.
Maar ik denk niet dat de gemiddelde PVV stemmer dat voor ogen staat als ie niet in een politiek clubje wil meedoen. Integendeel.
-
Het lijkt er wel op, dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben, moet ik met enige tegenzin constateren.
-
Dit maakt weer eens duidelijk dat de PVV geen politiek bedrijft maar met emoties schuift. De achterban is dan ook helemaal niet echt in politiek geïnteresseerd, maar wil een uitlaatklep voor opgelopen frustraties. Voor de geestelijke diarree. Dat is dan ook precies wat Wilders zo treffend verwoord in zijn commentaren. Als we zijn woorden zouden ruiken begrepen we de echte PVV stemmer een stuk beter.
-
Wie democratie niet als doel maar als middel beschouwt is te wantrouwen.
-
Menig dictator is via democratie aan de macht gekomen!
-
Ja, Hitler ja! maar toen bestonden de mensenrechten en de gronwet niet. En daarom moeten wij juist de Nederlandse Grondwet en mensenrechten niet uit de hand laten lopen zoals toen met Foryun, Hirsi Ali en nu Wilders het geval is.
''Ja, Mostafa! maar tijdens de crisie in de economie moeten wij toch een zondebok zien te vinden?
Ik geef u hier grote gelijk, u moet toch wat, toch?
-
De PVV heeft de zondebokken al gestigmatiseerd voor de gevolgen van de crisis die we weldra allen aan de lijve zullen ondervinden.
-
Ze waren toen aan het oefenen met hun zondebokken, want die waren zeker van plan om de economie een handje te helpen! In goede tijden zijn de racisten altijd de grote verliezers, eerst moeten zij zorgen voor de shaos in de economie en conflicten tussen de gemeenschappen, is van alle tijden.
-
Piet Devries, di 13 december 2011 09:56
in reactie op Mostafa Mouktafi
Reageer op Piet
De Weimar Republiek had wel degelijk een grondwet.
Hitler kon de democratisch aan de macht komen dank zij Versailles, waar Duitsland werd gedwongen de kosten van de eerste wereldoorlog te betalen, en nog veel meer vernederingen onderging, en de gigantische werkloosheid, die het gevolg was van de 1929 Wall Street beurs ineenstorting.
Hitler beloofde die werkloosheid te doen verdwijnen, het lukte ook nog.
-
De volgende stap is: de GBL wil verder zonder PVV-kamerleden, want de intelligente leider heeft die ook niet nodig om te kunnen roeptoeteren. Dus de PVV-fractie wordt ontbonden en in plaats van de fractieleden laat de GBL paspoppen (met luidsprekertje in de mond) op de fractiestoeltjes monteren.
Opmerkelijk: niemand in de kamer merkt het verschil op, tot de batterijen van de versterkertjes op raken.
-
Mensen, laat staan politici zoals Wilders die hard roepen dat de Palestijnen moeten allemaal gedeporteerd worden naar Jordanie, moet je van hem democratie vewachten?!
Mag ik lachen?
-
Als ik de commentaren of uitlokken en jennen hier lees van de rechtse evangelisten, dan begrijp ik het wel.
Ze kennen het begrip democratie niet en als ze er al eens van hebben gehoord wil het zeggen dat zoals zij denken democratisch is.
Gelukkig is het maar 15% en zal het altijd blijven tussen de 15-20% dus geen zorgen.
Het enige is dat steeds weer (dit is al de zoveelste maal in mijn lange leven) mensen niet willen leren, van de fouten die gemaakt worden.
Zal mijn tijd wel duren en mijn pensioen staat volgend jaar weer stil zoals al vele jaren en gaan we op naar de 25% achterstand die in de loop der 10 tallen jaren zijn opgebouwd.
Gelukkig krijgen we nu de babyboom erbij en die zullen wel van zich laten horen, democratisch of niet ;-))
-
Weer zo'n tendentieuze kop boven een artikel wat bij lezen niet blijkt te kloppen. Nergens blijkt dat deze vereniging de achterban van de PVV vormt. Of dat deze achterban geen democratie wil.
Uiteindelijk komt het erop neer dat een initiatief om de PVV te veranderen strandt wegens gebrek aan belangstelling.
De Telegraaf zou trots zijn op zo'n misleidende kop boven een artikel.
-
"Nergens blijkt dat deze vereniging de achterban van de PVV vormt. Of dat deze achterban geen democratie wil."
Precies, er is niets waaruit blijkt dat de achterban van de PVV democratie wil, en de enige initiatieven daartoe stranden wegens gebrek aan belangstelling.
-
Verdomd jammer. Had graag gehoord wat die leden te melden hebben, want ben die tweets van Wilders wel zat. Gaat Brinkman nu weer terug aan de fles?
-
Nee,hij gaat er in.
-
De PVV achterban werkt voor de kost en heeft geen tijd om zich met de ellebogen omhoog te werken in de partij..
-
"heeft geen tijd om zich met de ellebogen omhoog te werken in de partij"
Hoe weet je dat, tot nu toe hebben ze geen kans gehad om het te proberen.
-
"De PVV achterban werkt voor de kost en heeft geen tijd om zich met de ellebogen omhoog te werken in de partij.."
Moehahaha...'tuurlijk jongen.
-
Na een half jaar! Hahahahaha...politiek is geen FEBO-automaat.
-
Nou die conclusie zou ik er niet aan willen verbinden. Ik denk eerder dat ze lui zijn, meer een showtje willen in de tweedekamer (dus veel Geschreeuw van de mensen waarop ze stemmen zodat het lijkt alsof er wat gebeurt) en voor de rest zich er niet zo mee bezig houden of zich ermee bezig willen houden.
De PVV raakt mij vaak een beetje als Politiek apathisch en niet als iemand die in zijn denken als een Rechts/Links of Extreem denkt.
-
Stemmen kan lekker anoniem in een hokje, bij lidmaatschap kan iedereen zien wat voor n oetlul je bent. Dat weet Wilders allang.
-
Waarom moet een partij een achterban hebben? De kiezers zijn de achterban.
-
Het "moet" niet maar kan wel handig zijn.
- Je ontwikkelt daarmee een competent kader die posities in het politieke bestel kunnen invullen. Dan zit je niet alleen maar opgescheept met statistische onbenullen (Lilian Helder), ontuchtplegers (Erik Lucassen), gewelddadig tuig (Marcial Hernandez) en andere incompetente leden (Dion Graus).
- Het vergemakkelijkt het selectieproces om vacatures op te vullen en voorkomt dat je personen dubbele posten moet toebedelen (Raymond de Roon, Richard de Mos)
- Het waarborgt continuïteit van de politieke stichting. Wat als Wilders wegvalt door een ongeluk, ziekte of gebrek aan motivatie? Wie neemt het stokje.
- Het is ook een gelegenheid voor (leden)achterban om meer dan 1x in de vier jaar input te geven aan het beleid en politieke programma.
Maar zoals ik al zei: het hoeft niet maar kan wel handig zijn.
-
De NSDAP had wel leden.
Of Franco en Mussolini die hadden, dat weet ik niet.
Franco regeerde tot zijn natuurlijke dood, op z'n eind regelde hij een constitutionele monarchie.
-
Maar hadden die leden van de NSDAP wat te zeggen?
Of was toch Hitler de baas?
---------------------------
Dat is wat telt. Wilders had gerust leden kunnen toelaten die niets te zeggen hebben, maar dan had hij geen vereniging als rechtspersoon moeten kiezen, maar een bijvoorbeeld een besloten club.
Dat is zijn fout geweest, die hem jarenlang zal achtervolgen.
Ik denk dat er wel een goede reden is geweest voor deze rechtspersoon. Ik denk van fiscale aard. Zuinigheid draait Wilders uiteindelijk de nek om.
In elk geval is in een vereniging wettelijk vastgelegd dat de leden van de vereniging eens per jaar het laatste woord hebben, en hun voorzitter kiezen. Niemand kan dus op autocratische basis een vereniging leiden. De leden hebben ook het recht om eens per jaar de boeken te controleren.
Nu heeft Wilders, de linkmiegel er wat op gevonden. Hij heeft twee leden toegelaten, hemzelf en hemzelf als rechtspersoon (stichting vrienden van Wilders). Een lacune in de wet.
De leden Wilders en Wilders hebben samen besloten dat ze geen andere leden toelaten voorlopig, en dat de voorzitter het geachte lid Wilders is, tot de volgende verkiezing. En de leden Wilders en Wilders controleren samen de boeken en houden lekker stil wat het erelid Wilders van de vereniging krijgt toegestopt.
De belasting weet het wel, maar die heeft zwijgplicht.
De Vereniging Wilders en Wilders, oftewel, de PVV heeft het recht om bedrijven te exploiteren, dat doet de PVV ook. Maar ook hierover weten alleen de belasting en de leden Wilders en Wilders het fijne. Af en toe is er een tipje van de sluier, als Wilders het al te bont maakt door bijvoorbeeld het Tweede Kamer-gebouw als vestigingsplaats van een van zijn bv's op te geven.
-
Ine Sessink, ma 12 december 2011 22:06
in reactie op mohammed dareisalaam
Reageer op Ine
De voornaamste reden dat de PVV een stichting is en geen vereniging is, dat ze dan geen openheid hoeven te geven over waar hun geld vandaan komst, zoals als alle andere partijen verplicht zijn.
Iedere politieke partij zou dat verplicht moeten zijn. Als de PVV hun geld krijgt uit Israel of van de teaparty in Amerika, zal daar een tegenprestatie voor verwacht worden. Dat zou betekenen dat Israel of de teaparty invloed hebben op de PVV en door de gedoogconstructie dus ook op het kabinet.
-
De PVV is een vereniging
http://nl.wikipedia.org/wiki/Partij_voor_de_Vrijheid
Er is maar een stichting lid van de vereniging, dat is de stichting: Stichting Vrienden van de PVV, ook dat legde ik al uit.
Politieke partijen zijn in Nederland (nog) niet verplicht inzage te geven in sponsoring. Een vereniging is geen publieke verantwoording verschuldigd, alleen naar de leden, en dat is zoals ik hierboven uitlegde.
Dus dat is niet de reden voor de keuze van de rechtspersoon.
Wel zijn er een groot aantal stichtingen opgericht die de PVV steunen, maar die geen lid zijn van de vereniging.
Het lijkt me interessant, welke personen zitten erachter.
We weten hoe paranoia Geert Wilders is, dus dat betekent dat er waarschijnlijk maar een beperkt groepje personen werkelijk het bestuur vormt.
Andere partijen hebben ook een web van stichtingen, het is gebruikelijk om dat zo te doen. Bij andere partijen zijn dat echter gekozen bestuurders, leden die actief zijn. Daar vertrouwen ze elkaar en kunnen ze delegeren. Bij de PVV moet alles de goedkeuring van Wilders hebben.
Als je dan de personen kent, dan kun je ook nagaan in welke hoedanigheid deze personen nog meer actief zijn in het Handelsregister.
Mij is het te tijdrovend en te duur (kost geld om vragen te stellen aan de kvk) om dit te doen, ik ben geen journalist. Als ik dat wel was, had ik dit zeker opgepakt.
Voorbeelden van stichtingen die de PVV steunen zijn volgende:
Stichting Donateurs Partij voor de Vrijheid Fryslân
Stichting Ondersteuning PVV Fractie Provinciale Staten Fryslân
St.Ondersteuning Eerste Kamerfractie PVV
Stichting PVV Noord-Brabant
Stichting Ondersteuning Provinciale Fractie Limburg Partij voor de Vrijheid
Stichting Ondersteuning Gemeentefractie 's-Gravenhage Partij voor de Vrijheid
Stichting Ondersteuning Provinciale Fractie Utrecht Partij voor de Vrijheid
Stichting Ondersteuning Provinciale Fractie Noord-Holland Partij voor de Vrijheid
Stichting Ondersteuning Tweede Kamerfractie Partij voor de Vrijheid
Stichting Ondersteuning Gemeentefractie Almere Partij voor de Vrijheid
Stichting Ondersteuning Provinciale Fractie Overijssel Partij voor de Vrijheid
Stichting PVV Drenthe
Stichting Vrienden van de PVV
Stichting Fractieondersteuning PVV Gelderland
Stichting Ondersteuning Provinciale Fractie Flevoland Partij voor de Vrijheid
Stichting Ondersteuning Provinciale Fractie Zuid-Holland Partij voor de Vrijheid
Stichting vrijwilligers voor de PVV
-
patrick faas, ma 12 december 2011 23:14
in reactie op mohammed dareisalaam
Reageer op patrick
"Een lacune in de wet."
Interessante punten maakt u over de PVV. Hoog tijd dat we met regels komen over politieke fracties in de Kamer. Als zij geen politieke partij vormen, wat dan wel? Met Fortuyn, die ook uitsluitend leetlikkers om zich heen verzameld had, hebben we al gezien hoe rampzalig het is voor het land als een Kamerfractie afhankelijk is van een dictator. Zulke misstanden als met de LPF moeten we in de toekomst voorkomen.
-
"Hoog tijd dat we met regels komen over politieke fracties in de Kamer."
regel het maar, mijn steun heb je.
Er is al een initiatief geweest van Ter Horst, maar kennelijk is dat gesneuveld met het vorige kabinet.
De huidige regering vindt dit om vanzelfsprekende redenen geen belangrijk onderwerp.
-
Piet Devries, di 13 december 2011 09:51
in reactie op mohammed dareisalaam
Reageer op Piet
Uiteindelijk koos Hitler voor die partijen die hij nodig had om aan de macht te komen, het grootkapitaal en het Duitse leger.
Maar sommige leden van de NSDAP hebben heel wat gezegd.
Lees Otto Wagener, ‘Hitler aus nächster Nähe, Aufzeichnungen eines Vertrauten 1929-1932, Hrsg. Henry A. Turner’, 1987, Kiel, ISBN 3-88741-129-3.
-
"Maar sommige leden van de NSDAP hebben heel wat gezegd. "
Ze richtten ook de Gestapo op die afrekende met mensen het verkeerde zeiden . Reeds in 1934, de NSDAP was maar net aan de macht, waren er al concentratiekampen om mensen die in linkse partijen en vakbonden actief waren op te sluiten.
-
Als je geen democratie wilt, verdien je ook niet in een democratie te leven.
-
Een gezonde wijze hersenen in een kaalgeschoren vriendelijke hoofd.
Kort en krachtig, daar ben ik dol op!
Een mooie avond wens ik je.
-
PVV Partij Van Verliezers, zijn bijna overal op tegen maar dragen geen enkele oplossingen aan.
-
Denk je net alles gehad te hebben
- PVV: Serveer boerenkool met worst op Naturalisatiedag
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Politiek/article/detail/3073642/2011/12/12/PVV-Serveer-boerenkool-met-worst-op-Naturalisatiedag.dhtml
Hoe vaak kan een mens steil achterovervallen door de achterlijkheid van deze partij voordat je denkt: ik blijf maar gewoon liggen. Ik wordt moe van het iedere keer opstaan.
-
Bestaat er een landelijke naturalisatie dag? Hoe komen ze daar nu weer bij in Nederland... zielig gedrag. En ik lust al geen Maus (Boerenkool), en dan beslist hij maar dat ik dat op zo'n bijeenkomst dat zou moeten vreten. Mijn vrijheid om gewoon gewoon ene Grönneger Povverd te vreten, naar goed Noord Europees voorbeeld is mijn zaak. Limburgse dictatuur van die gasten, en de Worst is varkensvlees dus dat is weer treiter gedrag maar goed. Wat wil je van iemand die alleen geen Halal eet maar wel Koosjer ;).
-
Die Machiel zal nooit inburgeren.
-
Het scheelt dat deze domheid zich op gemeentelijk niveau afspeelt alleen ergerlijk is weer dat deze mijnheer meen ik ook nog eens in de eerst kamer zit als ik het goed heb, misschien slagen ze er nog in om deze domheid te profileren in de tweede kamer door er een kamerdebat aan te wijden. het leid wel af van de echte problemen die ze niet kunnen oplossen en daarbij trekt het nog eens wat extra stemvee in de peilingen, helaas. Ja dit land glijd nu alleen maar sneller af met deze schertsbeweging
-
Ine Sessink, ma 12 december 2011 21:57
in reactie op Bobby Byrd
Reageer op Ine
En de worst bij de boerenkool zal van de PVV vast geen runderworst mogen zijn. Want dan geef je weer te veel toe aan de moslims.
-
Pvv is hersenloze democratie in de onderbuik. Iedere pvv-er is een petomaan die geniet van zijn eigen flatulentie.
-
ik begrijp dat u ook niet zo voor democratie bent?
-
Uw conclusie van een dementeerd, na het lezen van de reactie van El Che.
-
El Che, ma 12 december 2011 21:12
in reactie op kees kortekaas
Reageer op El
Ik geef alleen maar weer waar het programma van de pvv op gebaseerd is.
-
leg eens uit
-
kees kortekaas, di 13 december 2011 09:24
in reactie op mohammed dareisalaam
Reageer op kees
Er zijn 1.5 miljoen mensen die gestemd hebben op de PVV. Persoonlijk ben ik het eens met el che dat de ideeen van de PVV op een aantal gebieden ultiem dom en populistisch zijn. Partijen als PVV en SP (en dan met name het aantal mensen dat er op stemt) zijn voor mij een uiting van het nadeel van democratie.
-
Die achterban weet niet eens wat democratie inhoudt. Kent het verschil niet eens tussen Staten-Generaal en de regering. Geen wonder dus.
Ze zien gewoon graag Wilders op onbeschofte wijze inhakken op moslims, de "linkse kerk" en ieder ander die hun gedachtegoed niet deelt, that's it
Wel is nu duidelijk dat er in Nederland, ondanks het goede onderwijssysteem er nog veel werk aan de winkel is bij de bestrijding van domheid en onwetendheid.
-
Ik stel me van een democratie iets heel anders voor dan om de 4 jaar verkiezingen. Dus democratie bestaat niet en is altijd een wasse neus gebleken. Maar de meeste Nederlanders beseffen dat helemaal niet. Trouwens, ik lees hier ook iets van dictatuur, maar dit schijn nog de enigste mogelijkheid te zijn om problemen opgelost te krijgen. Geen compromissen maar daadkracht waar nodig
-
Wrong. Wij hebben gekozen voor een representatieve democratie. Dat houdt in dat wij volksvertegenwoordigers kiezen, die de bevolking representeren. Volgens PVV'ers zou Geert Wilders de representant zijn van de bevolking als geheel.
De andere optie is een directe democratie, waarbij de bevolking zelf ieder besluit neemt. Dat wordt in geen enkel ontwikkeld land gedaan... misschien om de reden dat de waan van de dag en politieke dagkoersen dan gaan regeren. Willekeur kortom. Dat is waarschijnlijk de reden dat we lang geleden hebben gekozen voor de representatieve democratie.
In principe kunnen we overgaan op een directe democratie, maar dan moet een politicus dat punt eerst als zodanig agenderen en een wetswijziging daartoe voorstellen. PVV'ers zullen denk ik groot voorstander zijn van de directe democratie. Totdat ze zien dat bombarderen van Iran (om wat te noemen) ook consequenties kan hebben op de lange termijn.
-
Ruud Wiemer, di 13 december 2011 10:56
in reactie op Eduard Dekkers
Reageer op Ruud
[Geen compromissen maar daadkracht waar nodig]
Met de daadkracht van de pvv op Twitter verdwijnt NL regelrecht de afgrond in.
-
Dat idee ook dat de PVV namens de hele bevolking zou spreken... Man waar heb je je verstand? De PVV heeft 15% van de stemmen. 85% vindt een andere partij méér waard dan Wilders' klupje. Blijkbaar hebben we echt te maken met een soort cryptofascisten die een Wildersstaat nastreven.
Gezien Wilders niet eens in het kabinet durft te gaan zitten zal het zover wel niet komen. En dan moeten de rollen omgedraaid worden: Wilders 85% van de stemmen... en geen schamele 15% zoals nu.
-
Eric Jan Taapken, ma 12 december 2011 18:58
in reactie op Bijstandskoning van GeenStijl
Reageer op Eric Jan
Indien het zover zou komen dan zoek ik nog wat Oudverzetsmensen op om te praten wat te doen?
Alle gekheid op een stokje, het geeft wel te denken toch!
-
Noud Aerts, di 13 december 2011 00:25
in reactie op Bijstandskoning van GeenStijl
Reageer op Noud
Bijstandskoning van GeenStijl,
"Dat idee ook dat de PVV namens de hele bevolking zou spreken... Man waar heb je je verstand? De PVV heeft 15% van de stemmen. 85% vindt een andere partij méér waard dan Wilders' klupje."
Dat denkt toch elk cluppie daar in Den Haag? Van VVD tot PvdA roepen, dat NL meer liberalisme of socialiisme wil horen.
Hier op deze site wordt toch ook de suggestie gewekt, dat meer dan de helft van NL VOOR het beleid is waar de PvdA voor staat.
Wat een kwats, geen 1 partij heeft meer dan ca. 15 tot 20% van de stemmen. Elke partij probeert de kiezer voor te liegen, dat zij weten hoe NL denkt en dat zij wel evenetjes NL zo zullen omvormen zoals NL-ers dit zouden willen.
En geen van hen heeft gelijk, dat is imo ook het debacle waar we in zitten met de politiek. Allen beroepen zich op hun waarheid en dit als de enigste waarheid en als die waarheid wordt omarmt door iedereen, dan hebben we een paradijs in NL.
Wat een farce, er is nooit 1 iemand of 1 groep, die DE waarheid of HET gelijk aan zijn kant heeft.
Ik heb totaal niets met de PVV, maar ik vind het maar zure reacties van aanhangers van partijen, die hun partij en die idealen, niet verwezelijkt zien nu op dit moment in de politiek.
Ik denk dat het voorlopig nog wel 50-50 zal blijven kwa rechts-links verhouding. Kan fluctueren, na een kabinet.
Ik ben wel voor plannen van D66 en ga zelfs verder,dat is, dat we geen 1 enkel heilig huisje meer overeind moeten laten staan en alles moeten aanpakken. Van AOW, ontslagrecht, ontwikkelingshulp, HRA, belastingen, zorg, huurtoeslag, PGB's, JSF, omroepen, enz, enz.
Ik vind dat er van geen 1 partij een heilig huisje overeind mag blijven staan, tenzij iedereen 't daarmee eens is. dat zou ook maken, dat iedereen van welke gezindte dan ook, ziet, dat er niets of niemand gespaard blijft en dat iedereen moet bloeden.
Dat vind ik niet meer dan gerechtig. Ik vind het zuur en niet oke, om te proberen de armeren constant uit de wind te houden. Daar heeft dit kabinet nu een einde aan gemaakt. Als er meer bezuinigd moet worden, mag dat zeer zeker een HRA zijn, maar o.a ook het ontslagrecht!!!!
-
Zo te zien is de PVV aanhang klaar voor een dictatuur ala 1933/1945 alleen dan iets meer politiek geraffineerder als in die tijd
-
Landelijk zijn nog geen 3 op de 100 Nederlanders lid van een politiek partij. De kop zou dus ook kunnen zijn "Nederland wil geen democratie".
-
Nee, want : ''''De Nederlandse boeven willen geen democratie'''' klinkt logischer. Nog mooier: 1 miljoen Nederlanders willen geen democratie, meer dan 14 miljoen Nederlanders wel en kunnen niet zonder democratie.
-
""Nederland wil geen democratie"
Beste Stijn,
Nu is het bij de andere partijen wel zo dat ze gelegenheid bieden tot actief lid zijn, en ze bieden ook stemrecht aan de leden.
Duizenden maken daar gebruik van. Ik denk dat er in Nederland, toch wel meer dan 300.000 mensen lid zijn van een partij. Dat is 1 op de 30 stemgerechtigden. Zelfs kleine partijen als GroenLinks of SGP hebben er ieder 27.000 leden (toevallig evenveel). De PvdA heeft er 55.000, de VVD, 40.000. het CDA is van 160.000 (1980) teruggegaan naar 80.000
Bij de PVV zou dat, om in de pas te lopen, 45.000 leden zijn.
En ze hebben er nul, en er zijn ook amper mensen te porren voor democratie.
Dus de de kop dat de achterban geen democratie wil, is volgens mij wel terecht. Er is een groot verschil met wat andere partijen doen, en de achterban van die andere partijen.
-
Van welke club was ook al weer die vlag die jarenlang in het Tweede Kamer gebouw voor het raam van de PVV te zien was?
Was dat de NSB?
Laat die nou toevallig ook als overeenkomst hebben dat die beweging ook geen democratie, maar een charismatisch leider kende?
Hoe heette die krant ook alweer van de NSB, en welk Tweede Kamerlid zei twee weken geleden dat hij voor "Volk en Vaderland" stond? En nog geen week later vond datzelfde Kamerlid dat er Perspolitie moet komen.
Er zijn toch wel een hoop toevalligheden op de wereld.
Ach ik weet, er zal wel weer gesteigerd worden, de PVV, we weten allemaal wat voor een club dat is, vriendjes van de VVD, maar dan extreem rechts en een aantal zeer linkse voorstellen voor het stemvee (zo noemde Wilders dat toch?) die niet uitgevoerd hoeven te worden.
-
Klopt wel aardig met het beeld dat de niet al te slimme PVV-achterban moet hebben van haar Leider. Die had immers onomwonden gesteld dat hij zijn toko als dictator zal leiden. Geen democratisch gezeur. Zo gemakkelijk ging dat in de jaren '30 van de vorige eeuw, zo gemakkelijk gaat dat nu.
Al Hero (boeren)slim is verlaat hij asap deze fascisto-zooi en begint hij als oud ME-slager iets moois voor zichzelf in de publieke sector. Misschien als toeleverancier voor de PVV. De Knieënschieter Inc, Mij is de Wrake BV, Ruk een hoofddoek Bros, afijn... vul maar in.
-
"Al Hero (boeren)slim is verlaat hij asap deze fascisto-zooi"
Volgens mij is Brinkman onderdeel van het plan om de partij een schijn van democratisch bewustzijn te geven, waar dan vervolgens niets mee hoeft te worden gedaan.
-
Daar is Hero te dom voor denk ik. Deze oud ME-slager wil in mijn optiek oprecht een democratische partij, ik denk mede omdat hij ziet dat zijn club weggelachen wordt door gevestigde partijen.
En daar komt bij: Hero's ego is te groot om geen gerespecteerde en gelijkwaardige plek te hebben binnen de PVV. Hij is geen doorsnee volger zoals Wilders' andere handlangers. Ik denk dat Brinkman diep in zijn hart schnell als een ware Führer zijn WildersJugend wil opzetten en leiden. In Nürnberg moeten nog wel wat passende uniformen naar keuze te verkrijgen zijn.
-
Piet de Geus, ma 12 december 2011 17:31
in reactie op Bernie Whistler
Reageer op Piet
"Hero's ego is te groot om geen gerespecteerde en gelijkwaardige plek te hebben binnen de PVV."
Ik denk dat het allemaal nog een stuk simpeler ligt met Brinkman: hij stond de vorige verkiezingen laag op de lijst en zag zich gedwongen voorkeursstemmen te ronselen om zijn plek veilig te stellen. Dat zal een tweede keer niet lukken, dus wil hij nog op de lijst komen dan zal hij om Wilders heen moeten. Zo niet, dan kan hij zijn stolpboerderij verkopen dus hij moet wel inzetten op democratisering.
-
Joop Schouten, ma 12 december 2011 17:03
in reactie op mohammed dareisalaam
Reageer op Joop
1 op 1.
-
Ik denk dan ook dat de kop van dit artikel zou moeten zijn: Wilders wil geen democratie, zijn achterban dus ook niet.
-
Gerald Thus, ma 12 december 2011 19:07
in reactie op Bernie Whistler
Reageer op Gerald
Ook een leuke kop: leider beveelt, wij volgen.
-
Gnmpppfff...
Maar ondertussen toch weer groeien in de peilingen. Dat in tegenstelling tot de SP die 46.500 leden heeft. Maar laten we eerlijk zijn, ook bij de SP hebben slechts enkele mensen (150 om ongeveer precies te zijn) het voor het zeggen. 0,3% heeft het voor het zeggen bij de SP! 46.350 SP-ers willen geen democratie. Dus wat maakt het uit? Extremisten blijven extremisten.
Dan de VVD, waar elk lid gewoon een stem heeft. Da's pas democratisch.
-
"Maar ondertussen toch weer groeien in de peilingen. Dat in tegenstelling tot de SP die 46.500 leden heeft."
Volgens mij doet de SP het ook heel goed in de peilingen. Dus ik begrijp je tegenstelling niet.
-
Thomas Luijben, ma 12 december 2011 16:50
in reactie op mohammed dareisalaam
Reageer op Thomas
Inderdaad. In sommige peilingen staat de SP zelfs hoger dan de PVV.
-
Dan ben ik erg geïnteresseerd in die peilingen :-)
-
Hoe zit het nou met die tegenstelling waar je het over had?
-
Marc Schouten, di 13 december 2011 00:31
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Marc
Kijk maar op pijl.nl.
-
Marc Schouten, di 13 december 2011 00:32
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Marc
Ik bedoel natuurlijk; peil.nl
-
Huub Philippens, ma 12 december 2011 16:45
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Huub
Mijn indruk lijkt hier door bevestigd te worden dat PVV-stemmers gemakzuchtige lieden zijn die het genoeg is als Leider Bovenbuik in makkelijke zinnetjes uitroept wat hun onderbuik denkt. Het moeizame werk in betrokken groepen die zorgvuldig analyseren wat het probleem is, waarna mensen proberen samen tot voorstellen te komen is te veel werk.
Zorgvuldigheid, intelligentie kunnen maar beter vermeden worden. Het kost geen tijd en geen inzet om maar wat te schreeuwen, daarom is dit internet ook zo'n plezierig medium.
-
Ja ach...
Ik veroordeel niet graag mensen op basis van een enkel feitje. U weet dat ik geen fan ben van de PVV maar om ze nu op alles wat mij niet aanstaat af te branden gaat mij wat te ver. Kennelijk heeft u daar minder moeite mee en dat is uw goed recht.
Maar goed, schijndemocratie a la SP is ook niet alles.
-
Joop Schouten, ma 12 december 2011 17:01
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Joop
Je mag niet liegen Aertmans. ALLE voorstellen worden door ALLE SP-leden beoordeeld en aangepast als een meerderheid ergens op tegen is.
In vergelijking met de VVD partijraad vol draaikonten met applausmachine kun je stellen dat ze democratischer georganiseerd zijn.
VVD europarlementariër Jan Mulder, die heel wat liberale euroscepsis heeft moeten verstouwen, zei na afloop van de partijraad in Maastricht jl.: 'In mijn stoutste dromen had ik niet durven verwachten dat we vandaag zo pro-Europees zouden zijn.'
(Volkskrant 12-12-2011, pagina 3)
VVD-volgzamen klapte de handen stuk.
-
Welnee, in de SP heeft de partijraad het voor het zeggen en daar zitten 140 voorzitters van 140 afdelingen in. Die voorzitters hoeven alleen maar verslag uit te brengen aan de leden, meer niet.
Daarbij heeft de SP ook nog een congres van maximaal 1000 mensen dat helemaal niets te vertellen heeft.
De partijraad van de VVD daartegenover is een adviesorgaan en heeft geen enkele beslissingsbevoegdheid. De leden worden uitgenodigd vanwege hun wijsheid, kennis en ervaring.
Daarnaast heeft de VVD verschillende keren per jaar een congres waar elke VVD-er welkom is en op persoonlijke titel kan stemmen voor voorstellen. Verschillende besluiten worden ook aan de leden voorgelegd door middel van stemmen via het internet, de telefoon of per brief. Dat geldt voor besluiten die niet op een congres kunnen wachten of waarvoor zoveel leden moeten kunnen stemmen dat het niet praktisch is om een congres voor te organiseren. Bijvoorbeeld voor het kiezen van een lijsttrekker voor de kamerverkiezingen.
Dat laatste gebeurt, geloof ik, ook niet eens bij de SP.
-
Joop Schouten, ma 12 december 2011 19:27
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Joop
Bij de SP weten ze in ieder geval welke kant ze op willen Aertmans.
Bij jouw partij zwalkt men wat opportunistisch heen en weer. Da's mij wel duidelijk. Om maar te zwijgen over de enorme arrogante zelfgenoegzaamheid van de verkregen macht waar je partij zwelgt ...
Gatverdegatver...
-
Wat dacht je, Joop Schouten, de discussie dient over de SP te gaan, ik geef een opening? Slim hoor!
-
Joop Schouten, ma 12 december 2011 21:37
in reactie op mohammed dareisalaam
Reageer op Joop
Ik zou niet weten waar ik op zou moeten reageren behalve als er weer leugens over de SP worden rondgestrooid.
: )
-
Wat Aert zei is niet gelogen, de SP werkt via regio-afgevaardigden.
Het is op zijn hoogst tendentieus uitgedrukt, door te stellen dat dat niet democratisch zou zijn, wat overigens een interessante discussie waard kan zijn, maar niet nu.
-------------
Maar jij hapt, en dat is precies de bedoeling, de aandacht afleiden van waarom het gaat, dat is in dit geval Aert en de PVV.
Vraag je liever af wat Aert moeilijk vindt aan aandacht voor de PVV.
- Zou het zijn dat de PVV dankzij de VVD een podium heeft om invloed uit te oefenen op landszaken?
- Zou het zijn dat de PVV als het ware een kindje is van de VVD (Rutte), mogelijk zelfs een love-baby, om Henk en Ingrid in het rechtse kamp te krijgen?
- Zou het zijn dat Aert eigenlijk, stiekem, de PVV wel een leuke club vindt, en zich verkneukelt over het linkse gekrakeel?
Of een combinatie van argumenten?
Als jij hapt op zijn aanval naar de SP, dan komen we er nooit achter. Je ziet toch hoe enthousiast hij erop duikt.
-
Sinds Fortuyn hebben de populisten het verlies van hun aandeel hooguit wat kunnen beperken. Als er even een hype is in de media staat Wilders op 30... daarna zakt het weer in naar 20-25. Fortuyn had 10 jaar geleden 30 ofzo? Dus je mag wel eens wat harder gaan werken.
-
"Gnmpppfff...
Maar ondertussen toch weer groeien in de peilingen. Dat in tegenstelling tot de SP die 46.500 leden heeft. Maar laten we eerlijk zijn, ook bij de SP hebben slechts enkele mensen (150 om ongeveer precies te zijn) het voor het zeggen. 0,3% heeft het voor het zeggen bij de SP! 46.350 SP-ers willen geen democratie. Dus wat maakt het uit? Extremisten blijven extremisten.
Dan de VVD, waar elk lid gewoon een stem heeft. Da's pas democratisch."
ga jij even terug naar school die in een echt democratisch Nederland is opgebouwd, zeg maar een aantal jaar terug ofzo.
daar leer je kansberekening.
daarnaast liggen de stemmen binnen de VVD niet op 1 lijn op bepaalde fundamenten. daarvoor heb ik genoeg nieuws hier op joop voorbij zien komen.
dus wat lul je nou?
-
Het boetseren van de ondemocratische PVV- Neushoorns tot je een democraat wolfje van kan krijgen lukt het nooit.De kunstenaar mag die PVV- Neushoorns blijven maar boetseren , er komt niets uit dan weer een Neushoorns.
-
Tuurlijk. PVV voert anti-politiek, de achterban is daarom ook niet geïnteresseerd in een politieke partij of inspraak. Zolang er maar tegengestemd kan worden...
-
Tsja. Lies, damned lies, statistics. Ik zou willen concluderen dat de PVV geen achterban HEEFT. Met andere woorden, als 1 promille van de PVV-stemmers ook oprecht interesse zou hebben in politiek dan zou die stichting toch tenminste 1500 geëngageerde leden moeten hebben n'est-ce pas?
Wat me dan weer sterkt in de idee dat de PVV niets dan veel geschreeuw en weinig wol is en dat ze waarschijnlijk na de volgende verkiezingen weer foetsie zijn...
-
Eh, moeilijk, moeilijk, moeilijk woord......
-
Misschien dat de achterban meer houdt van een charismatisch leider, dan van democratie?
-
, ma 12 december 2011 16:16
in reactie op mohammed dareisalaam
Reageer op
Jakkes, Mohammed, dat zal toch niet?
Die suggestie vind ik aardig verontrustend.;)
-
Ik niet, het zal zo'n vaart niet lopen. De PVV zit aan haar tax. Ze staan al meer dan een jaar zo rond dit zetel aantal in de peilingen.
-
Nu hebben ik in ieder geval een antwoord gekregen op de vraag uit het pvv-verkiezingsprogramma: "Hebben we een echte democratie, of is dat vooral een façade?" Ik begrijp nu ook wie de schrijvers van het programma met "we" bedoelen. "We" betekent: "wij, de pvv". De pvv heeft geen echte democratie, wat ze laten zien is een democratische façade.
-
, ma 12 december 2011 15:50
Reageer op
L O L !!!!!
Ja, de onderbuik is alleen maar onderbuik als het geen geld kost en geheel vrijblijvend is.
Dat is nou helemaal precies de makke van dat kluppie.
-
De SP betaald de onderbuikgevoelens? Van daar de afdrachtregeling? Dus daarom, deze afdrachtregeling om de onderbuikgevoelens van de SP te verrekenen.
Maar waarom gaan er dan zoveel geachte afgevaardigden van de SP weg? Beginnen vooor zichzelf een politieke beweging of stappen over naar een andere partij of stoppen er volledig mee?
De democratie viert hoogtij bij de SP?
Vertel, vertel..