Profiel van Word fan

Geen foto

Ik ben fan van

Ik ben nog van niemand fan.

Mijn laatste reacties

  • ma 14 februari 2011 20:34, bij Pechtold: 'Je verbiedt geen cartoons'

    Han,
    Dat is wel een erg mager antwoord op mijn bevindingen n.a.v. een paar dagen Joop.nl. Je hebt natuurlijk gelijk dat Wilders een (beeld)bepalende politicus is. Ik zou hem dan ook met echte inhoudelijke argumenten bestrijden en niet met de flauwekul die ik hier lees.
    Hiervoor schrijft iemand dat Joop.nl Wilders eigenlijk alleen maar helpt. Dat is dan misschien wel wat overdreven, maar ik ben ervan overtuigd dat rel rond die waardeloze spotprent hem wel degelijk in de kaart speelt. Laat ik het er maar op houden dat ik voor sites als deze niet geschikt ben (en die sites niet voor mij). Ik zal me er dan oon niet veel meer vertonen. Veel investering voor weinig rendement.

  • ma 14 februari 2011 16:32, bij Pechtold: 'Je verbiedt geen cartoons'

    Han,
    Ik loop u een paar dagen op Joop.nl rond en er zijn een paar dingen die me opvallen. Ik zie nergens een mogelijkheid tot reageren op de website als zodanig, maar ik zie wel dat jij er ongeveer woont, dus dan maar tegen jou. Geef het maar door.

    -het lijkt of Nederland slechts één onderwerp van belang heeft: Wilders. Dat nu lijkt me een vreselijke verenging van de werkelijkheid. Jullie zijn met bijna niets anders bezig dan met de strijd tegen deze Vara-vijand nummer 1. Jullie vinden het dan ook nog raar dat ie niet met jullie wil debatteren. Als ik de bagger over me heen kreeg die hij bij jullie krijgt, ging ik ook niet bij de VARA aan tafel zitten.

    -Joop.nl publiceert een spotprent die cartoon genoemd word, maar die niets met het fenomeen spotprent of cartoon te maken heeft. En geloof me, daar heb ik echt verstand van.

    -Joop.nl laat allerlei lieden onzin uitkramen, die te laf zijn om hun eigen naam te gebruiken. In mijn woonplaats Schiedam is ook zo'n website. Na een paar dagen ben ik afgehaakt, omdat ik in debat moest met mensen die zich Hannibal of Multatuli noemden. Zo debatteer ik niet. Je bent zo flink om je eigen naam te noemen of anders houd je je mond.

    -Joop.nl is gespeend van humor cq relativeringsvermogen. Dat de tekenaar van alles is maar zeker geen satiricus is tot daar aan toe, maar dat ik helemaal nergens ook maar een spatje relativering of zelfspot tegenkom stemt me niet vrolijk.

    -Al met al is de kennismaking me niet meegevallen. Val Wilders aan op wat hij beweert en doe dat met argumenten in plaats met steeds van die flauwiteiten, zoals jij ook doet. Ik herinner me een foute tweet van een politiechef v/h pvda-kamerlid, die onmiddellijk werd geschorst, ook al was het in haar eigen tijd. Waar maken jullie je druk om. Die man verkondigt de idiootste en soms ook gevaarlijkste dingen en op Joop.nl zoeken jullie spitsvondig naar foute uitspraakjes. Ik had meer niveau verwacht.

  • ma 14 februari 2011 14:54, bij Tuigdorp-cartoon: De PVV als het ultieme kwaad

    Mijn eerste schreden op de website Joop.nl maakten me bepaald niet blij. Dat gold voor de spotprent op de tuigdorpen van Wilders en ook voor sommige andere pogingen om deze man met Hitler cq de nazi's in verband te brengen. Dankzij dit stuk van Axel Boomgaars lijkt het toch nog goed te komen. Net als hij ben ik het ook volstrekt oneens met 99% van de standpunten van Wilders en met de manier waarop hij en zijn kompanen die uitdragen, maar net als Axel Boomgaars ben ik ook van mening dat het onzinnig en niet productief is om steeds weer te proberen Wilders aan het nazisme te linken. Dat is onjuist, omdat het historisch niet kan en omdat zijn standpunten, hoe fout ook, daar geen aanleiding toe geven, en het levert geen enkele bijdrage aan een debat en daar moet het toch om gaan. En dan nog twee opmerkingen over de spotprent. 1) De tekenaar lijkt niet te weten dat de politieke achterban van zijn broodheer ook zeer voor dit plan was, toen het nog uit een andere koker kwam. 2) Ik las in een reactie dat iemand had gelachen om deze prent. Dat begrijp ik echt niet. Er valt helemaal niets te lachen, en dar hoef ik toch niet uit te leggen. Spotprenten zijn daar echter wel voor bedoeld: ze vergroten iets of iemand uit om het of de persoon belachtelijk te maken, en belachelijk moet dan wel letterlijk genomen worden. Hier is geen sprake van belachelijk!

  • ma 14 februari 2011 14:39, bij Pechtold: 'Je verbiedt geen cartoons'

    Helemaal eens met Pechtold. De cartoon is smakeloos en gespeend van humor, wat toch het kenmerk van een spotprent is, én Wilders etaleert zichzelf graag als de kampioen van zijn eigen vrijheid om anderen te beledigen. Toch een kleine kanttekening. Het is wel de VARA die deze cartoon plaatst en het is ook de VARA die het debat organiseert. Ik weet niet of ik zelf aan tafel was geschoven bij een gastheer die me dit geflikt had. En dan toch maar weer even Cato Maior uit het oude Rome: en overigens ben ik van mening dat het steeds verbinden van Wilders en het nazisme niet juist en strategisch niet verstandig is.

  • za 12 februari 2011 22:06, bij Wilders eist censuur politieke cartoon op Joop

    Laten we zeggen dat over smaak niet valt te twisten. Dan bedoel ik de cartoon. Eigenlijk geldt dat ook voor de vergelijking van de Koran met Mein Kampff. Als Wilders zich tot dat niveau wil verlagen, hoeven wij het toch niet ook te doen. Ik begrijp dat werkelijk niet. Bovendien, ik herhaal het, vergelijkingen zoals die van Wilders, waarnaar u verwijst, maar ook zoals die in de Nova College Tour deze week, waarin hij met Hitler werd vergeleken, gaan mank en helpen het debat niet verder. Wilders wordt door de media en door sites als deze groot gemaakt!

  • za 12 februari 2011 21:58, bij De verwaten onkunde van godwinnende Geert

    Han,
    Alles mag. Wilders zelf is de kampioen van de vrije meningsuiting, althans voor zichzelf. Wat ik bij herhaling betoog, en ook hier, is dat Wilders met argumenten bestreden dient te worden. Die verwijzingen naar nazi's en Hitler, zoals ook in de Nova College Tour deze week, zijn contraproductief en staan bovendien haaks op de historische werkelijkheid. Jij weet als geen ander dat historische vergelijkingen zelden echt kloppen, omdat de geschiedenis zich nooit in dezelfde vorm herhaalt/kan herhalen. Het kan er hoogstens op lijken. En de vergelijkingen met WO II zijn extra gevaarlijk. We moeten dat niet willen. Als hij zijn handen vuil wil maken hoeven wij dat daarom niet ook te doen.

  • za 12 februari 2011 19:57, bij De verwaten onkunde van godwinnende Geert

    Ik kan het niet genoeg zeggen: hou op met dat vergelijken van Wilders cq de PVV met Hitel cq de NSDAP. Die vergelijkingen zijn per definitie onhistorisch en gaan ook nog geheel mank. Ze zijn bovendien contraproductief, omdat Wilders cs ze danbaar gebruiken. Iemand veronderstelt hier dat Han van der Horst beweert dat Wilders een zin over multiculturalisme aan Goebbels ontleend zou hebben. Dat kan ik me niet voorstellen, want dat begrip bestond nog niet. Han van der Horst zal bedoelen dat Wilders het begrip 'totale oorlog tegen de bevolking van Europa' van hem heeft. Ook dat lijkt me onzin. Je kunt van Wilders zeggen en vinden wat je wilt, maar daarvoor is hij hij te intelligent. Maar zelfs als Van der Horsdt gelijk heeft, bestrijdt Wilders vooral op wat hij zegt en haal er niet steeds die Wereldoorlog II bij. Dat klopt niet en het helpt niet. Een actieve en productieve historicus als Han van der Horst zou dat moeten weten.

  • za 12 februari 2011 18:37, bij Wilders eist censuur politieke cartoon op Joop

    Eerst maar even de cartoon, al zeg ik liever spot- of politieke prent. Die vind ik smakeloos en nauwelijks toepasselijk op het voorstel van Wilders voor 'tuigdorpen'. Ook deze tekenaar kan de verleiding om paralellen met Wereldoorlog II te te trekken niet weerstaan. Dat is buitengewoon onhistorisch, omdat de vergelijking zelden of nooit opgaat, en daarom ook contraproductief. Dat geschreven hebbende, vind ik vervolgens dat Wilders geen been heeft om op te staan. Hij noemt zich de kampioen van de vrije meningsuiting. Dan zal hij dit moeten accepteren, zij het knarsentandend, wat ik ook begrijp. Hij kan zich er in woord of geschrift hier op deze website of elders tegen verzetten. Dat is de consequentie van de absolute vrijheid van meningsuiting die hij propageert. Goede smaak staat daarbij niet ter discussie.

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel