Profiel van Ruwe Bolster Word fan

Geen foto

Ruwe Bolster

Ik ben fan van

Ik ben nog van niemand fan.

Mijn laatste reacties

  • za 11 september 2010 16:46, bij SGP constructief tegenover PVC-kabinet, mits.....

    Ruwe

    Tja, je zou haast denken dat ze goede leermeesters hebben gehad

  • za 11 september 2010 16:27, bij 'CDA-dissidenten geïntimideerd'

    Ruwe

    [Hun partij, en dus ook zijzelf, hebben het CDA-standpunt over een te vormen coalitie van tevoren duidelijk gemaakt. En dat standpunt was: we sluiten niets uit.]

    Mee eens. Niets uitsluiten is een zekerheid inbouwen en afwachten wat uit onderhandelingen komt. Blijft natuurlijk wel het feit dat een ieder in het CDA vantevoren wist waar zij mee in zee gingen. What u see is what u get.

    [Ergo: Ferrier en Koppejan hebben ieder voor zich niet alleen de bevoegdheid, maar ook de democratische plicht om zelf antwoord te geven op de vraag of zij akkoord gaan met de voorgestelde gedoogconstructie met Wilders. Als zij daar, om hun moverende redenen, te weinig fiducie in hebben, staat het hun volledig vrij dat in de stemming tot uitdrukking te brengen. Precies zoals andere fractieleden voor zichzelf die afweging maken.]

    Mee eens. Dat was mijn punt ook niet. Mijn punt was dat als een meerderheid een koers wil varen, dat je met een afwijkende visie of mening voor jezelf keuzes moet gaan maken. Iets wat jij feitelijk ook zegt.

    [Maar ze kunnen ook aanblijven en zich het recht voorbehouden om over bepaald beleid anders te stemmen dan de fractie. Dat is hun grondwettelijk recht.]

    Mee eens. Of het werkbaar is op kritieke momenten is een tweede natuurlijk.

    [Maar ze kunnen ook vertrekken en hun zetel meenemen. Dan zouden ze, hoe ironisch, in de voetsporen treden van ene Geert Wilders. Die zich ook op een bepaald moment niet meer thuisvoelde bij zijn partij en zijn fractie, en een eigen koers ging varen in de Kamer. Had de kiezer hem niet persoonlijk aan zijn zetel geholpen? Het is even ironisch dat nu uitgerekend Wilders het CDA onder druk zet om de twee dissidenten eruit te smijten onder het verplicht inleveren van hun zetel. ]

    Mee eens. Het is zoals ik het zie een beetje net als een huis kopen: Het is niet wat iemand ervoor vraagt, maar wat iemand ervoor geeft.
    Als het CDA Wilders geeft wat hij verlangt dan kan hij alleen maar glimlachen.

  • za 11 september 2010 12:55, bij 'CDA-dissidenten geïntimideerd'

    Ruwe

    [Sommige mensen die op het CDA stemmen willen ook onder geen beding met de PVV. En dus zijn deze mensen dan gerechtigd vertegenwoordigd met een zetel,]

    Geheel mee eens. Echter ben ik wel van mening dat een meerderheid altijd geldt, ook in een partij. Als in welk bestuur van welke club, vereninging of whatever een stemming plaatsvindt dan kan het niet zo zijn dat de aanwezige minderheid een voorstel tegenhoudt. Dat neemt natuurlijk niet weg dat je als tegenstemmer je eigen mening mag behouden. Dat kan ook niemand van je afnemen.

    [Moeten deze mensen dan ook maar vergeten worden om onder alle bedingen de Heer Verhagen maar een pleziertje te doen? Ik dacht het toch niet.]

    Zie hierboven

    [Er is een reden dat het CDA zo laag staat in de peilingen, en dat is niet alleen omdat het op het moment een rommeltje is. Nee er zijn ook mensen die zich niet kunnen vinden in deze constructie met de PVV. Waarschijnlijk was het al beter geweest als het gewoon een meerderheid's coalitie was geweest van 3 partijen (PVV, VVD, CDA).]

    De reden dat CDA zo laag staat is meer omdat men wegloopt naar de PVV of VVD. Ik zie geen aanwas bij linkse partijen die zouden profiteren van een leegloop bij de Christendemocraten.
    Een meerderheidscoalitie zat er niet in, simpel omdat het CDA niet in 1 regering met PVV wilde zitten. Die kloof was te groot. Beide voormannen hebben dit bevestigd.

  • za 11 september 2010 12:48, bij 'CDA-dissidenten geïntimideerd'

    Ruwe

    Eerlijk gezegd zou ik niet weten hoe links NRC is. Maar het was ook niet mijn bedoeling om te refereren aan die krant.

  • za 11 september 2010 12:30, bij 'CDA-dissidenten geïntimideerd'

    Ruwe

    Het is begrijpelijk dat de hoop van links is gevestigd op de overgebleven dissidenten in de CDA fractie.
    Toch ben ik van mening dat de "dissidenten" zich moeten afvragen of de partij waarin zij zitten en ooit zijn toegetreden om idealen, nog wel hun partij is. Het lijkt mij een moeilijk werkbare omgeving als een grote meerderheid een ander beeld voorstaat dan jouw beeld.
    De dissidenten beroepen zich op hun zetel die gekozen is door het volk. Ik vraag mij af of zij die zetel ook zouden verkrijgen als zij van te voren hun standpunten over een te vormen coalitie hadden bekendgemaakt.

  • vr 10 september 2010 21:48, bij De informateur weet genoeg

    Ruwe

    Toch wel apart dat een eindconclusie van een informateur en een preek van een politicus in 1 adem en artikel genoemd worden.

  • vr 10 september 2010 11:28, bij Wees gewaarschuwd, jonge moslims (ook wat oudere trouwens)

    Ruwe

    P&W wordt niet alleen bekeken door "links" Nederland maar ook door "rechts" Nederland. De discussie afgelopen week (overigens als het al een discussie was) zal een PVV stemmer nog meer overtuiging geven waarom hij of zij PVV gestemd heeft.

  • do 09 september 2010 13:27, bij Cohen: Rechtse gedoogcoalitie is slechtste oplossing

    Ruwe

    Als ik Cohen zie en hoor praten dan zie ik een man die volgens mij zeker zachtaardig en inlevend is als mens.
    Als ik Cohen zie en hoor praten als leider van een partij zie en hoor ik een man die het begrip leiderschap niet uitdraagt.

    Directe (onverwachte) vragen aan de man verzanden al gauw in gehakkel.
    De spindoctor papiertjes in de hand zijn het antwoord op de verwachte vragen.
    Waar is de passie en overtuiging als het debat gaande is.
    Ik zie en hoor het niet.

  • zo 05 september 2010 17:55, bij Handelaar in het goede gevoel

    Ruwe

    Hoewel ik zie en begrijp waar Han op doelt denk ik dat er ook een ander gevoel meespeelt. Het gevoel niet meer serieus genomen te worden door de gevestigde partijen. Zien dat je steeds meer moet inleveren, zien dat grote jongens buiten schot blijven in de financiele crisis, zien dat steeds meer mensen afhankelijk worden van schuldhulpverlening, je hypotheek amper kunnen betalen, en ga zo maar door. Doordat de kiezer Wilders trouw blijft zegt men eigenlijk via zijn opinies wat men vindt en voelt. en hij belichaamt dat voor die kiezers.

    De Grieken en Romeinen zeiden het destijds al: Geef het volk brood en spelen en houd ze zodanig tevreden. Gaat het volk morren dan loopt het politieke etablishement gevaar. Als er al zoveel mensen uit "protest" stemmen op wilders dan zou de huidige elite zich toch eens achter de oren moeten gaan krabben.

  • za 04 september 2010 10:14, bij PVV TREKT STEKKER UIT FORMATIE

    Ruwe

    Ik hoor geluiden dat rechts nog steeds mogelijk is. Het zou zomaar kunnen dat het CDA nu de ruimte krijgt om het schip te schonen en Rutte de gelegenheid krijgt om de proeve te schrijven. Dan is een concept accoord een open inschrijving voor iedere partij die zich daarbij wil aansluiten. Ik hoorde het Hans Hillen (CDA) en Boekestein (VVD) al voorzichtig opperen. De optei die weken onderhandeld is zou nog steeds kunnen. Ik denk dat het CDA het nog veel erger vindt om mogelijk met de PvdA aan tafel te zitten.

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel