Profiel van M Q Word fan

Geen foto

M Q

Ik ben fan van

Ik ben nog van niemand fan.

Mijn laatste reacties

  • zo 12 februari 2012 13:41, bij De voorspelbaarheid van de PVV

    M

    500.000 Nederlandse werklozen, 300.000 Oost-Europese arbeiders = 300.000 luie, werkloze uitvreters in Nederland. Dit is wel heel erg simpel geredeneerd. Je laat de werkgevers compleet buiten schot.

    Werkgevers nemen liever Oost-Europeanen aan die geen Nederlands én vaak ook geen Engels spreken dan dat ze Nederlanders (allochtoon of autochtoon) aannemen. In het geval van de allochtone Nederlanders is het extra wrang omdat bij hun vaak als reden voor weigering wordt aangevoerd dat ze het Nederlands niet goed genoeg beheersen terwijl dezelfde eis niet wordt gesteld bij Oost-Europese werknemers.

    Het gaat dan ook meestal niet om de kwaliteit van Oost-Europese arbeid. Het gaat puur om het omzeilen van het minimumloon en de afbraak van de onderhandelingspositie van de werknemers in Nederland. Stakingen in de sectoren (schoonmaak, productie) waar men gebruik maakt van ongeschoold arbeid, zijn zonder effect. Met een paar busladingen Oost-Europeanen is het probleem voor de werkgevers zo opgelost. De Oost-Europeanen zijn namelijk onderdanig, kennen hun rechten vaak niet en zelfs als ze die wel kennen eisen ze hun rechten niet omdat ze anders geen werk hebben. De Oost-Europeanen werken vrijwel altijd mee met de werkgever wanneer die het minimumloon ondermijnt door ze op papier minder uren te laten declareren dan dat er daadwerkelijk gewerkt is. De Nederlandse werknemers zouden om met de Oost-Europeanen te kunnen concurreren dus ook hetzelfde moeten doen.

    In plaats van dat de EU ervoor zorgt dat de positie van arbeiders in Oost-Europa verbeterd wordt en dat daar ook een sociaal vangnet wordt ingesteld, zorgt Europa ervoor dat de positie van arbeiders in West-Europa verslechterd wordt. Het zou me niets verbazen als na een decennia van grote werkloosheid, zeer hoge belastingen en bezuinigingen door het hoge aantal uitkeringstrekkers en de rechtse media die constant werklozen van uitvreten betichten, de animo groot genoeg is om de werkloosheidsuitkeringen geheel of gedeeltelijk af te schaffen. We zijn nu al immers op een punt aangeland waar je als laaggeschoolde werkloze óf het met een uitkering moet zien te redden en de dagelijkse beschimpingen als nietsnut moet tolereren óf je moet de concurrentie aangaan met de Oost-Europeanen en vrijwillig afstand nemen van je arbeidersrechten.

  • ma 30 januari 2012 18:45, bij Israëlische en Iraanse film strijden om Oscar

    M

    Als je bevooroordeeld bent, geen kennis van zaken hebt of geen schaamte kent dan kun je alles wel durven stellen. Ataturk heeft bij de vorming van de Turkse staat, het Franse laïcité systeem als voorbeeld genomen en de Franse wetten 1 op 1 gekopieerd. Toegegeven in de loop der jaren is er wel een wet bijgekomen die het beledigen van de staat strafbaar stelt en waarmee de vrijheid van meningsuiting beperkt kan worden maar met de seculariteit van Turkije heeft dat verder niet zoveel te maken.

    Leg mij eens uit waarin Turkije dan de scheiding kerk en staat zo erg schendt dat het zelfs met Israel vergeleken kan worden. Geef daarbij voorbeelden. Vertel me ook wat je vindt van de volgende feiten en hoe je het in je hoofd kunt halen om dit te vergelijken met de situatie in Turkije.

    - Het is in Israël niet toegestaan om met iemand buiten je geloof te trouwen.
    - Echtscheiden en hertrouwen mag alleen met toestemming van een rabbi.
    - Immigratie naar Israël wordt door het hoofd Rabbinaat bepaald.
    - Dienstplicht is afhankelijk van je geloof.
    - Als je moslim of christen bent mag je binnen een deel van Israël geen land bezitten (de rest wordt sowieso alleen geleast omdat de staat Israël het officieel zelf ook niet bezit maar "in beheer" heeft).

  • zo 29 januari 2012 18:39, bij Israëlische en Iraanse film strijden om Oscar

    M

    Het ging meer over het overslaan op 0:20 van het nominatiebordje waarachter Iran als laatste nog schuil ging terwijl de andere landen wel werden getoond. Maar eigenlijk heb je wel gelijk. Op het eind van het filmpje wordt Iran als grootste concurrent om de prijs, en gezien de spanningen tussen de 2 landen, toch nog wel apart genoemd. Overdreven om er een artikel aan te wijden.

  • zo 29 januari 2012 18:26, bij Israëlische en Iraanse film strijden om Oscar

    M

    "Noem anders één land in de regio die zich beter gedraagt"

    Turkije. Het is tenminste seculier. Israël is helemaal niet seculier. Het hoofd Rabbinaat beslist over zeer belangrijke zaken als wie met wie in het huwelijk mag treden, echtscheiding, immigratiebeleid, wie joods genoeg is om bepaald land te bezitten en wie wel of niet zijn dienstplicht moet vervullen.

    "Israël onderscheidt zich in de regio juist niet in haar omgang met andere volken .... maar juist in haar omgang met de eigen bevolking omdat ze de meest democratische zijn, of in ieder geval de meest beschaafde of minst onbeschaafde zo je wilt"

    Als je de 2e rangsbehandeling van de Palestijns Israëlische burgers in Israël en zelfs Joodse tegenstanders van het zionisme negeert dan behandelt Israël haar eigen bevolking inderdaad perfect.

    Om nog maar te zwijgen van de onduidelijke status van de Palestijnen in de bezette gebieden. Wat zijn Israël's landsgrenzen, omvat het nou wel of niet ook de bezette gebieden? Als het de bezette gebieden wel omvat dan heeft Israël decennia lang basisrechten zoals democratie aan de Palestijnen in de bezette gebieden ontzegd. Israël zou dan meteen de minst democratische en meest mensenrechtenschendende land in het hele Midden Oosten worden. Erger nog dan Iran.

    Wie over het democratische gehalte en mensenrechten in Israël spreekt zonder over de landsgrenzen en de status van de bevolking in de bezette gebieden te spreken, lult dus uit zijn nek. Ik heb het al eerder gezegd. Om iets af te meten binnen een bepaald gebied en onder een bepaalde populatie moet men eerst weten wat de grenzen van dat gebied zijn en wie tot de populatie behoort. Voor je dat weet kun je niet eens beginnen aan een onderzoek.

  • zo 29 januari 2012 17:28, bij Israëlische en Iraanse film strijden om Oscar

    M

    Zelfs het controversiële Press TV, de propagandamachine van Iran, is niet zo lullig om alle landen die een film kandidaat hebben staan wél te noemen maar Israel niet. Zij vermijden het hele onderwerp door alleen te vermelden dat een Iraanse film favoriet is om gekozen te worden als beste buitenlandse film.

    http://www.presstv.ir/detail/222901.html

  • zo 29 januari 2012 14:12, bij Politie Frankrijk is racistisch

    M

    Ah... het taboe op racisme is nu dus compleet doorbroken? NAF/Arabische jongeren veroorzaken overlast en criminaliteit omdat het in "het aard van het beestje" ligt? Niet willen investeren in jezelf maar wel respect eisen en alle schuld van al het negatieve wat je overkomt buiten jezelf leggen is een ingebakken eigenschap van NAF'ers en Arabieren? Dat het niet alleen in Nederland maar ook in Frankrijk gebeurt versterkt natuurlijk jouw mening dat het in de "aard" van deze "cultuurverrijkers" ligt.

    Jij gaat zelfs nog een behoorlijk stuk verder dan Wilders. Die legt officieel nog de schuld bij de islam en heeft zogenaamd niets tegen moslims of Marokkanen. Volgens hem is een autochtone Nederlander met een Nederlandse "aard" die zich tot de islam bekeert net zo fout bezig als een allochtone moslim.

  • zo 29 januari 2012 13:51, bij Politie Frankrijk is racistisch

    M

    Ik zou het nog een beetje kunnen begrijpen als de politie inderdaad zoals jij het zegt zich zou richten op jongeren uit de gangsta hiphop cultuur. Die verheerlijkt namelijk geweld, onderdrukking en uitbuiting van vrouwen, geweld tegen homo's en een egoïstische mentaliteit waarin alles geoorloofd is om rijk te worden. De politie meet echter met twee maten.

    Een blanke, welgestelde jongere uit het 16e arrondissement in hiphop outfit met een coke snuivende Tony Montana T-shirt, luisterend naar "I'm a PIMP (pooier)" of "We don't Care (verheerlijkt drugsdealen)" in zijn Jeep, kan zich wel een bad ass, fuck the system houding aanmeten zonder een strobreed in de weg gelegd te worden door de politie. Die jongens gebruiken en dealen soms ook in drugs en wapens, ondanks dat ze uit welgestelde families komen. Puur voor het extra geld, imago en de spanning. Zij kunnen door het profileren op etniciteit en maatschappelijke positie (rijke of arme buurt) van de politie, hier mee weg komen.

    De NAF of zwarte jongere die echt uit de ghetto komt en echt wat te klagen heeft, zou zich volgens jou anders moeten kleden als zijn leeftijdsgenoten en met een scheiding in zijn haar en ribbeltjesbroek met geruite overhemd moeten rondlopen om te voorkomen dat hij om de haverklap staande gehouden en gefouilleerd wordt. Dat zou op zich kunnen helpen bij sommige agenten maar aan de andere kant word je dan een social outcast die misschien weer wordt lastig gevallen door de jongens uit de buurt die wél bad ass criminelen zijn.

  • za 28 januari 2012 12:19, bij Zembla: Voor jou 10 anderen

    M

    Wat bedoel je precies met een basisloon? Iedereen in Nederland boven de 18 krijgt automatisch een basisloon/uitkering, wil je meer verdienen dan moet je werken? Of bedoel je dat het minimumloon verlaagd moet worden en dat we het dan basisloon noemen?

  • vr 27 januari 2012 15:52, bij Drugsrunners, een Rotterdams product

    M

    Het gebruik van harddrugs heeft voornamelijk 2 grote nadelen.

    Ten eerste is er de schade aan het eigen lichaam door het gebruik van harddrugs. Die schade wordt meer nog dan de drugs zelf veroorzaakt door de troep waarmee het versneden wordt. Hoe moeilijker een harddrugs te verkrijgen is en dus kostbaarder, des te groter de kans is dat het versneden wordt. Als harddrugs legaal wordt dan minimaliseer je de schade ervan doordat goedkope pure harddrugs lang niet zo schadelijk zijn als de troep die je nu op straat kunt kopen.

    Ten tweede is er de schade aan het functioneren in de samenleving, schade aan de sociale contacten (gezin bijvoorbeeld) en de schade die de samenleving ondervindt doordat een verslaafde om aan zijn dagelijkse portie drugs te komen vaak uit stelen gaat of bereid is om van alles te doen (prostitutie, moord) om aan drugs te komen.

    Door drugshandel harder te straffen versterk je het eerste nadeel van harddrugs doordat aangezien de drugs een stuk duurder is geworden het ook meer versneden wordt. Je kan de verslaving en behoefte van sommigen om aan de realiteit te ontsnappen niet wegnemen. Dan wordt er naar alternatieven gezocht zoals het inademen van verf thinner en nieuwe drugs zoals krokodil wat in Rusland veel gebruikt wordt en nu ook in Istanbul zijn intrede heeft gedaan. Krokodil wordt gemaakt van legale bestandsdelen zoals hoofdpijnmiddelen (codeïne), fosfor (luciferkoppen), thinner, benzine en jodium en is nog veel schadelijker als heroïne.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Krokodil_%28drug%29

    Door de zwaardere straffen versterk je ook het tweede nadeel van harddrugs. De verslaafden richten door de duurdere de drugs meer schade aan hun eigen leven en aan hun omgeving aan. Verslaafden die hun verslaving enigszins onder controle hadden raken nu wel ontwricht en verslaafden die al ontwricht waren plegen nu meer en grimmigere misdaden om aan hun drugs te komen. Van de dealers blijft een hardere kern van zware criminelen (vaak illegalen) over die toch niets meer te verliezen hebben en liever een politieman neerschieten of bij een achtervolging mensen dood rijden dan gepakt te worden en 20 jaar de cel in te gaan.

    Mijn conclusie is dus dat er altijd mensen zullen zijn die om aan hun problemen te ontsnappen diverse middelen zullen gebruiken. Alles verbieden en bestrijden zal nooit lukken omdat je zelfs uit de alledaagse huis, tuin en keukenmiddelen drugs kan maken die net zo effectief zijn als heroïne. Je bevoordeelt er eigenlijk alleen de dealers mee die er rijk mee worden ten koste van de samenleving die opdraait voor de schade. Het eerste nadeel kun je onmogelijk effectief bestrijden zolang er mensen met problemen en zorgen zijn. Het tweede nadeel zou je in principe heel makkelijk effectief kunnen bestrijden door drugs gewoon te legaliseren.

  • vr 27 januari 2012 14:06, bij Jort Kelder: NRC overgenomen door SP

    M

    "Het totale gebrek aan inzicht betreffende de Islam bij het merendeel van de Nederlandse politici beschouw ik als het toppunt van politiek onbenul"

    Met deze zin ben ik het op zich wel mee eens. Er is namelijk helemaal geen sprake van "de Islam" en al helemaal niet als politieke of bezettende macht die Europa wil veranderen in Eurabië. Moslims in Nederland zijn niet politiek actief, hangen vrijwel allemaal een of andere seculiere vorm van de islam aan en zouden zelfs als Nederland zélf de Sharia zou willen invoeren zich ertegen verzetten. Ze zouden er zelf ook last van hebben als er ineens zware lijfstraffen of zelfs de dood zou volgen op het drinken van alcohol, niet 5x per dag bidden, ongesluierd rondlopen, omgaan met het andere geslacht en dergelijke.

    Laten we vooral onszelf niet gek laten maken door onbenullige politici zoals Wilders die totaal geen gebrek aan inzicht hebben in de Islam en onze samenleving niet verder polariseren.

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven