Profiel van Niqaab Draagster Word fan

Geen foto

Niqaab Draagster

Ik ben fan van

Ik ben nog van niemand fan.

Mijn laatste reacties

  • wo 08 februari 2012 12:30, bij Jelle Brandt Corstius start actie tegen boerkaverbod

    Niqaab

    Haha nog een tekst waar ik erg om moet lachen! We worden gedwongen door een man?! haha ik ben ongetrouwd zoals vele niqaabdraagsters en mijn hele familie is ongelovig dus wie kan mij zeggen wat ik moet dragen, geen man kan dat mij zeggen de enige die ik gehoorzaam is Allaah de Almachtige en geen wet die me daaraan ongehoorzaam maakt! De Islaam heeft de vrouw eeuwen eerder rechten gegeven dan hier in het Westen, zoals stemrecht wat door de Profeet ,vrede en zegeningen van Allaah zij met hem, aan de vrouw is gegeven!

    Eerwraak waar u het over heeft heeft niets met de Islaam te maken, zo te zien gelooft u alles wat de media u voorschaft van de Islaam. De vrouw heeft veel eer in de Islaam en heeft een hoge positie, de man en de vrouw zijn als gelijke. Bewijzen uit de Qur'an en de sunnah:

    Haakim ibn Moeawiyah vertelde dat zijn vader vroeg: “O, Boodschapper van Allah, wat zijn
    de rechten van de vrouw van één van ons op haar echtgenoot?” Hij antwoordde: “Je moet
    haar te eten geven wanneer je zelf eet, haar kleden wanneer je jezelf kleedt, haar niet in
    haar gezicht slaan en haar niet uitschelden (......).” (Ahmed,
    Aboe Dawoed, an-Nasaa´i, Ibn Maadjah. Sahieh volgens Ibn Hibbaan en al-Haakim)

    «En het behoort tot Zijn Tekenen dat Hij van jullie eigen soort echtgenotes heeft
    geschapen, opdat jullie rust bij haar vinden en Hij bracht tussen jullie liefde en
    barmhartigheid….» (30:21)

    Aboe Hoerairah (radiAllahoe ´anhoe) vertelde dat de Profeet (sallallahoe ´aleihi wa sallem)
    zei: “De besten onder jullie zijn degenen die het beste voor hun vrouwen zijn.” (Soeyoeti in
    “Djaami´oes- Saghier” en Tirmidhi)

    Als u zo'n medelijden met ons heeft waarom spreekt u dan met zo veel haat? Wij hoeven u medelijden niet en zijn zo vrij als maar kan! Of ik het heet heb in de zomer of niet is mijn eigen keuze en wat denkt u van alle vrouwen die zich in de winter te bloot kleden, hebben die het dan niet ijskoud? Gaan we hen verplichten zich meer te bedekken in de winter?!!

    Haha besnijdenis van de vrouwen is totaal niet van de Islaam en de man dient zijn vrouw te bevredigen, wanneer zij gemeenschap hebben dient hij zijn vrouw te liefkozen tot zij ook tevreden is om het netjes uit te drukken. Alleen de man word besneden in de Islaam en wanneer dat niet het geval is is dat door de vreselijke tradities van een bepaalde cultuur!

  • wo 08 februari 2012 12:05, bij Jelle Brandt Corstius start actie tegen boerkaverbod

    Niqaab

    Uw redenering is totale onzin. Geen hond is geschrokken van mijn kledij, ik ben meer bang voor honden dan zij voor mij!

    Spoken zijn wit meneer en de moeder van die kinderen draagt zelf geen niqaab en die kinderen worden er niet de hele dag door omringd, die kinderen worden opgevoed met de Islamitische normen en waarden waardoor ze zich openstellen voor anderen en niet iemand beoordelen op het uiterlijk.

    U schreef:
    Je hebt het heus niet zelf verzonnen en je familie ook niet, dus het stamt van elders want van hier is het niet. Dat je familie het hier al honderd jaar ofzo voortzet verandert daar niets aan. Ze zijn er niet door hun geloof toe gebracht, maar door traditie. Dat is allang geleden vastgesteld en staat derhalve niet meer ter discussie.

    Haha sorry maar dit is zo'n typische, discriminerende en ontwetende reactie dat ik erom moet lachen. Niemand van mijn familie draagt de niqaab en niemand van mijn familie is moslim dan ik!!! Het is geen traditie of cultuur, de niqaab is Islamitisch en de Qur'an en sunnah verwijzen ernaar. Maar dat weet u natuurlijk niet want u kijkt alleen naar hetgeen de Islaam verontwaardigd!

  • wo 08 februari 2012 11:27, bij Het niqaabverbod, een zorgwekkende ontwikkeling

    Niqaab

    De website waarvan u deze tekst haalt is van een bepaalde stichting en is niet een betrouwbare Islamitische bron. U heeft het over het vers: Lakum dienukum waliya dien. Het woord Dien in het Arabisch betekent godsdienst, niet vergelding!

  • di 07 februari 2012 23:13, bij Het niqaabverbod, een zorgwekkende ontwikkeling

    Niqaab

    Die vertaling die u benoemt klopt niet, als het niet te veel moeite voor u is; koop een Qur'an vertaling in de plaats van onbetrouwbare informatie van het internet te halen die iedereen kan hebben geplaatst. En ook al zou u een vertaling kopen, u heeft Arabische kennis nodig om de Qur'an te begrijpen, er is maar 1 Qur'an en dat is de Arabische en de vertaling klopt nooit helemaal. Ik hoop dat u de wonderen van de Qur'an zal ontdekken inshaAllaah met zijn vele bewijzen van de wetenschap, wetenschappelijke kennis die pas geleden is ontdekt en waar 1433 jaar geleden niet de apparatuur voor was. Ontdek het voor uzelf inshaAllaah en moge Allaah de Verhevene u allen vergeven voor uw onwetendheid en u leiden naar de waarheid!

    En nogmaals lees en leer van de echte bron en ga niet zinloos zitten discussiëren voor degenen die dit soort teksten plaatsen!

  • di 07 februari 2012 23:08, bij Het niqaabverbod, een zorgwekkende ontwikkeling

    Niqaab

    Heb ik mijn naam gezegd en waarom zou ik Fatima heten meneer?
    Ik kan net zo goed Kim, Maaike of Leonie heten. De Islaam is niet iets Arabisch en elk mens kan moslim zijn maakt niet uit welke afkomst diegene heeft.

    Waarom noemt u moslims Mohammedanen want dan heeft u er niet veel verstand van of laat ik zeggen helemaal geen verstand. Het is voor ons verboden iemand naast Allaah de Verhevene te aanbidden, Mohammed, vrede en zegeningen van Allaah zij met hem, was slechts een Profeet en wij mogen onszelf niet naar hem benoemen.

    Dat is ook een verschil tussen de Islaam en andere godsdiensten, de anderen benoemen zich tot een persoon maar wij hebben de naam moslims van Allaah de Verhevene Zelf gekregen, Hij heeft geen zoon noch vader en wij mogen voor niemand buigen dan Hem! Dus u heeft het helemaal verkeerd met u mohammedanen, ik weet niet hoe u daarop komt... dat zal vast een afgedwaalde groepering zijn en mensen zonder kennis. De mens is niet perfekt maar de Islaam wel en het beschermt juist tegen geweld:

    Ibn Messaoud zei:
    "Het ontroerende schouwspel van de Profeet Mohammed (vzmh) zie ik altijd voor me, toen hij (vzmh) naar het voorbeeld van vroegere boodschappers, verslagen door zijn volk en bloedend van zijn gezicht het bloed afvegend zei: "Heer! Vergeef mijn volk, want het handelt uit onwetendheid."

    Qur'an:
    "Reageer op kwaad op de zachtst mogelijke wijze. Wie u als vijand behandelde zou plotseling kunnen veranderen in een bondgenoot." (Surah Al Hoedjoeraat)

    Zoals ik al eerder duidelijk heb gemaakt, wat er in landen gebeurt waar een groot deel moslim is, hoeft niet te betekenen dat hetgeen ze doen toegestaan word door de Islaam. Iemand mag zichzelf geen moslim noemen alleen vanwege zijn afkomst, daar komen daden bij en die daden zijn goede daden en sporen niet aan tot haat laat dat duidelijk zijn en als u me niet wil geloven zoek het zelf op want het heeft geen zin zo verder te discussiëren.

  • wo 01 februari 2012 13:35, bij Het niqaabverbod, een zorgwekkende ontwikkeling

    Niqaab

    Beste Tsjeard Aidoo,

    Ik zie steeds weer uw opmerking dat de niqaab niets van de Islaam is. Het maakt met ten eerste aan het lachen en ten tweede verbaast. Zouden wij zo standvastig zijn en zo veel over hebben als het omwille van een cultuur zou zijn? Maak me niet aan het lachen!

    En u schrijft: Wat ze willen heeft niets met religie uitstaande maar is een achterlijke gewoonte in hun stamland.

    Mijn reactie: Wat is mijn STAMLAND? En dat van alle andere vrouwen over die wereld die het dragen waarvan vele bekeerlingen zijn?! Velen van ons zijn hier geboren en getogen met een moeder en vader die net zo Nederlands en ongelovig zijn als u!

    En u schrijft: Door hun gelaat te verhullen geven ze ons gevoelens van onbehagen die diep in ons menszijn geworteld zijn. Wat ze doen is onmenselijk. Zelfs onze honden jaagt het angst aan als ze je gelaat niet kunnen zien. Jammer dat er alleen een boete op staat. Iemand die zich zo wil uitdossen zou automatisch definitief gezakt moeten zijn voor zijn inburgeringscursus.

    Mijn reactie: Dit klopt niet, het is wat ouders hun kinderen aanleren en wat ze voor kennis aan hun kinderen meegeven over andere gewoontes en religies die die angst veroorzaken en niet de onmenselijkheid! Kinderen van moslimzusters zijn totaal niet bang voor mij wanneer ze mij met een niqaab zien en behandelen me hetzelfde als wanneer ik hem af doe. Waarom is dat? Simpelweg omdat die kinderen een veel bredere denkwijze hebben dan de kinderen die hier totaal niet voor openstaan doordat hun ouders hun er niks over leren. Ja, wij maken deel uit van deze wereld! En NEE, wij zullen ons niet aanpassen! Dit heeft niks met inburgeren te maken, ik kan evengoed bijdrage leveren aan de maatschappij, maar het zijn deze mensen die mij beperken en niet de niqaab! En houd uzelf niet voor de gek, ik heb nooit meegemaakt dat een hond in mijn bijzijn enige reactie had op mijn niqaab! Zie de waarheid onder ogen en maak niet zulke onzinnige uitspraken over iets waar u niks vanaf weet!

  • wo 01 februari 2012 13:23, bij Jelle Brandt Corstius start actie tegen boerkaverbod

    Niqaab

    Beste Tsjeard Aidoo,

    Ik zie steeds weer uw opmerking dat de niqaab niets van de Islaam is. Het maakt met ten eerste aan het lachen en ten tweede verbaast. Zouden wij zo standvastig zijn en zo veel over hebben als het omwille van een cultuur zou zijn? Maak me niet aan het lachen! En u schrijft: Wat ze willen heeft niets met religie uitstaande maar is een achterlijke gewoonte in hun stamland. Mijn reactie: Wat is mijn STAMLAND? En dat van alle andere vrouwen over die wereld die het dragen waarvan vele bekeerlingen zijn?! Velen van ons zijn hier geboren en getogen met een moeder en vader die net zo Nederlands en ongelovig zijn als u! En u schrijft: Door hun gelaat te verhullen geven ze ons gevoelens van onbehagen die diep in ons menszijn geworteld zijn. Wat ze doen is onmenselijk. Zelfs onze honden jaagt het angst aan als ze je gelaat niet kunnen zien. Jammer dat er alleen een boete op staat. Iemand die zich zo wil uitdossen zou automatisch definitief gezakt moeten zijn voor zijn inburgeringscursus.
    . Mijn reactie: Dit klopt niet, het is wat ouders hun kinderen aanleren en wat ze voor kennis aan hun kinderen meegeven over andere gewoontes en religies die die angst veroorzaken en niet de onmenselijkheid! Kinderen van moslimzusters zijn totaal niet bang voor mij wanneer ze mij met een niqaab zien en behandelen me hetzelfde als wanneer ik hem af doe. Waarom is dat? Simpelweg omdat die kinderen een veel bredere denkwijze hebben dan de kinderen die hier totaal niet voor openstaan doordat hun ouders hun er niks over leren. Ja, wij maken deel uit van deze wereld! En NEE, wij zullen ons niet aanpassen! Dit heeft niks met inburgeren te maken, ik kan evengoed bijdrage leveren aan de maatschappij, maar het zijn deze mensen die mij beperken en niet de niqaab! En houd uzelf niet voor de gek, ik heb nooit meegemaakt dat een hond in mijn bijzijn enige reactie had op mijn niqaab! Zie de waarheid onder ogen en maak niet zulke onzinnige uitspraken over iets waar u niks vanaf weet!

  • wo 01 februari 2012 12:22, bij Het niqaabverbod, een zorgwekkende ontwikkeling

    Niqaab

    Geloof me u kunt uzelf niet inleven in hoe ik en andere vrouwen zich zullen voelen met dit verbod, simpelweg u draagt geen niqaab en weet onze beweegredenen ervoor niet en oordeelt over iets waar u niks vanaf weet. Natuurlijk heeft het een grote rol in het debat! Het gaat om uw medemens die ook vrijheid wenst maar die word afgenomen! Moeten we stil toekijken hoe onze rechten steeds maar worden afgenomen?!!! Halal slachten, de niqaab, straks de hidjaab en de moskeeën en het gebed! Denk er eens goed over na, denkt u echt dat het hierbij blijft? Als u het beste voor iedereen wil bevorderen inclusief de moslimgemeenschap dan zou u wel anders denken en voor onze belangens opkomen, waaronder ook de niqaab.

    Waarom is het niet relevant voor de wetsargumentatie, want het gaat tegen de wet in (vrijheid van godsdienstbeleving en geen discriminatie van godsdienst) ! De regering heeft het over veiligheid, zogenaamd is dat een van de redenen. Maar denk eens goed na, zou een verbod iemand tegenhouden een overval te plegen? En degene die een overval wilt plegen of wat dan ook zou die ervoor kiezen zich op zo een opvallende manier te kleden? Natuurlijk niet! Veel mensen zonder enige gezichtsbedekking begaan misdrijven! En van wat ik heb vernomen word het overal verboden behalve in de buurt van een moskee en op het vliegveld, op het VLIEGVELD! Waar veiligheid juist van belang is en een prioriteit! Dit is tegenstrijdig met deze redenering en onzin!

    En u noemt het weer burka, leest u wel goed? Het is een niqaab! Dit alleen al toont u gebrek aan kennis en onwetendheid over dit onderwerp. Hoe durft u onze vrijheid te beperken met die andere dominante mannen en onze vrijheid af te nemen? Ook al zie je een mens zonder bedekking, hoe weet je of diegene betrouwbaar is? Dat heeft niets met een kledingstuk te maken! Kijk niet zo naar iemands uiterlijk maar naar het innerlijk en begin bij uzelf! Uiterlijk zegt niks over een persoon, ik heb een stem en die laat ik horen! En welke mannen heeft u het over, aan onze stem kunt u duidelijk horen dat wij vrouwen zijn en er zijn tegenwoordig mensen die zich ombouwen tot een man/vrouw, is dat niet hetzelfde en is dat strafbaar?! En als een man een niqaab draagt laat hem, het is niet de Islamitische klederdracht voor de man en ik kan me niet voorstellen dat een man het in het dagelijks leven zou dragen maar als een man of vrouw zich op een bepaalde manier wil uiten en een ander idee heeft van vrijheid, waarom niet?

    En voor de duidelijkheid in bepaalde omstandigheden wanneer wij onszelf moeten identificeren dan kan dat, wanneer een moslima zich moet identificeren kan zij een vrouw haar gezicht vertonen door haar niqaab omhoog te doen.

    En u schreef:
    Waarom kom je alleen met jouw gezichtspunt en vanuit jouw belang hier meedoen?

    Denkt u dat het me niks doet dat ik hier ongewenst zal zijn en zogenaamd een gevaar ben voor de samenleving? Moet ik stil toekijken?! Natuurlijk kom ik vanuit mijn en andere moslimzusters hun belang mee doen! Wij zullen blijven strijden voor onze rechten en geen wet die ons kan schaden in onze standvastigheid en vertrouwen in Allaah! En dit is niet alleen mijn verhaal, dit is het verhaal van vele moslimzusters over de wereld die hetzelfde meemaken als ik en dat niet toestaan!

  • di 31 januari 2012 23:09, bij Het niqaabverbod, een zorgwekkende ontwikkeling

    Niqaab

    Er zijn genoeg moslimzusters die een niqaab dragen en auto rijden, kijk bijvoorbeeld naar Engeland waar er veel vrouwen zijn die de niqaab dragen, waaronder ook vele bekeerlingen. Voor de duidelijkheid: de niqaab is een gezichtsbedekking, het ziet er niet uit zoals de burka (totaal niet). De niqaab bestaat meestal uit 3 laagjes stof, zodat wanneer er vele mannen in de buurt zijn de vrouw ook haar ogen kan bedekken om haar schoonheid compleet voor zichzelf te houden (ook indien zij make-up op heeft) en haar broeders te respecteren, bij een 1laags niqaab zijn de ogen onbedekt en zit er niks voor de ogen dus er is totaal geen zichtsbeperking en bij een 2/3 laagsniqaab is ook duidelijk zicht. U had het ook kunnen vragen zonder meteen te veronderstellen dat het het zicht beperkt en een gevaar zou zijn voor medeweggebruikers. Dus maakt u zich geen zorgen. Het is voor mannen en vrouwen in de Islaam niet toegestaan zich te mengen, dus vele moslims kiezen er ook voor een Islamitische studie te volgen waarbij mannen en vrouwen gescheiden zijn en de vrouw dus haar niqaab afdoet tijdens de les. En voor de mosima's die zich niet daaraan kunnen houden word het moeilijk gemaakt want bij vele scholen is gezichtsbedekking al verboden. En als dit het geval zou zijn dan is er geen reden om haar niqaab af te doen in een ruimte vol onbekenden en solidariteit heeft er niks mee te maken. Bij bepaalde omstandigheden zijn er altijd oplossingen, wanneer een vrouw zich moet identificeren kan zij een vrouw haar gezicht vertonen door haar niqaab omhoog te doen. Een niqaab is geen beperking maar de mensen die voor deze wet zorgen beperken ons. Zelfs bij callcenters is er de regel geen personeel te hebben met gezichtsbedekkende kleding hoewel het enige wat nodig is je stem is. Hier een aantal video's en vraag jezelf af na het bekeken te hebben, is dit rechtvaardigheid?

    http://www.youtube.com/watch?v=-HhKplL4huQ&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=No4OT6EbKys

    http://www.youtube.com/watch?v=aycduphl6y4&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=WrtG95nE6Y0&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=Tu9AdvDaLmA&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=tsx20SkHPU8

    http://www.youtube.com/watch?v=oRFWJ0fcWWY&feature=watch-now-button&wide=1

  • di 31 januari 2012 20:40, bij Het niqaabverbod, een zorgwekkende ontwikkeling

    Niqaab

    U heeft zo te zien veel vragen maar erg weinig kennis over de Islaam en vooroordelen.
    Wat ik niet begrijp bij mensen die steeds weer de Islaam bekritiseren is waarom ze niet verder nadenken en een boek gaan lezen maar valse uitspraken doen en naar anderen luisteren, terwijl ze wel graag erover discussiëren, maar een boek openslaan gaat te ver voor ze want dan blijkt dat al die vooroordelen opeens niet waar zijn.

    Dat klopt, de Islaam is voor voorkomen in de plaats van genezen en Allaah, de Meest Barmhartige, heeft ons een veilige manier van leven geschonken omdat Hij het beste voor ons wenst. Door middel van de Qur'an en de sunnah (de handelingen en uitspraken van de Profeet vrede en zegeningen van Allaah zij met hem) Heeft Allaah een duidelijke boodschap neergezonden en een levenswijze voor ons als leiding. Die ons aanspoort tot het goede en om het slechte te vermijden.

    De vragen die u stelt wijken af van het onderwerp niqaab maar ik kan u met alle zekerheid zeggen dat er geen sprake is van discriminatie in de Islaam en u zich nergens zorgen over hoeft te maken. Velen verwarren cultuur met religie en dat is erg gevaarlijk en zorgt voor vele misverstanden.

    Zoals ik al eerder heb duidelijkgemaakt is er geen discriminatie en rascisme in de Islaam (het Qur'anvers Al Kafiroen), iedereen kan moslim zijn welke huidskleur dan ook. Misschien verbaast het u maar het aantal bekeerlingen tot de Islaam neemt steeds meer toe en het zijn vooral vrouwen die zich bekeren tot de Islaam. Dat is niet zomaar want de Islaam en de wetten van Allaah bevrijden ons en geven ons eer aan het vrouw zijn. Het geeft ons vele rechten waar jammer genoeg veel mensen onwetend over zijn en de vrouwen in de tijd van de Profeet vrede en zegeningen van Allaah zij met hem waren de eersten die stemrecht kregen, en dit was eeuwen geleden!

    De Islaam zegt ons hoe we zouden moeten leven, waar we ons wereldse leven aan dienen te besteden en hoe we Allaah kunnen aanbidden, het bevat alles, tot in de kleine detail. Dus ook de manier van omgang met anderen, dit kunnen we leren van de sunnah.

    Hier een aantal bewijzen uit de Qur'an en de sunnah (Hadith):

    Allaah zegt in de Qur'an:
    "Reageer op kwaad op de zachtst mogelijke wijze. Wie u als vijand behandelde zou plotseling kunnen veranderen in een bondgenoot."(Surah Al Hoedjoeraat;3)

    "En beconcureer elkaar in het streven naar vergiffenis van uw Heer en naar een Paradijs zo breed als de hemelen en de aarde, dat gereserveerd is voor degenen, die Allaah vrezen, die hun bezit uitgeven aan liefdegaven in voor- en tegenspoed, die hun wraakgevoelens beheersen en vergevensgezind zijn voor de mensen. Allaah houdt van de goeden!"(Surah Al Imran;133/134)

    Vrouwen in de Islaam in vergelijking tot andere religies:
    Qur'an 9;71:
    "En de gelovige mannen en de gelovige vrouwen zijn elkaars helpers, zij roepen op tot het behoorlijke en verbieden het verwerpelijke en zij onderhouden de salaat (gebed) en geven de zakat (armenbelasting) en zij gehoorzamen Allaah en Zijn boodschapper. Zij zijn degenen die Allaah zal begenadigen. Voorwaar, Allaah is Almachtig, Alwijs."

    "En hun Heer heeft hun (smeekbede) verhoord, (zeggend): "Voorwaar, Ik doe het werk van de werkenden van jullie niet verloren gaan, of het nu een man of een vrouw is, jullie komen uit elkaar voort..." (Qur'an 3;195)

    "En het behoort tot Zijn Tekenen dat Hij voor jullie van jullie eigen soort echtgenotes heeft geschapen, opdat jullie rust bij elkaar vinden en Hij bracht tussen jullie liefde en barmhartigheid. Voorwaar, daarin zijn zeker Tekenen voor een vol dat nadenkt." (Qur'an 30;21)

    Hadith:
    Haakim ibn Moeawiyah vertelde dat zijn vader vroeg:"O Boodschapper van Allaah, wat zijn de rechten van de vrouw van één van ons op haar echtgenoot?" Hij antwoordde:"Je moet haar te eten geven wanneer je zelf eet, haar kleden wanneer je jezelf kleedt, haar niet in haar gezicht slaan en haar niet uitschelden(.....) "

    Aboe Hurairah radi Allaahu anhu vertelde dat de Profeet vrede en zegeningen van Allaah zij met hem zei:"De besten onder jullie zijn degenen die het beste voor hun vrouwen zijn."

    Anas radi Allaahu anhu overleverde van de Profeet vrede en zegeningen van Allaah zij met hem: "Zal ik jullie vertellen wie de besten onder jullie zijn? De vriendelijke man en degene met een goed karakter die zijn vrouw eervol behandeld wanneer hij ertoe in staat is."

    Aboe Oemamah radi Allahu anhu overleverde dat de Profeet vrede en zegeningen van Allaah zij met hem zei:"De slechtste man is degene die zijn familie depressief maakt." Ze vroegen: "O RasoelAllaah! Hoe maakt een man zijn familie depressief?" Hij antwoordde: "Wanneer de man zijn huis binnengaat wordt zijn vrouw nederig, rent zijn kind weg en verstopt zijn bediende zich. Maar wanneer hij zijn huis verlaat, lacht zijn vrouw en zijn familie wordt vrolijk en komt tezamen."

    Andere religies:

    De Bijbel:
    De geboorte:
    "De geboorte van een dochter is een verlies."(Ecclesiasticus 22;3)

    De Islaam (Bukhari en Muslim):
    "Hij die betrokken is bij het grootbrengen van dochters en hen goed behandeld, zij zullen een bescherming voor hem zijn tegen het hellevuur."

    Voor de komst van de Islaam was het een gewoonte om wanneer een meisje werd geboren haar te begraven, Allaah stopte dit en zei:
    "En wanneer een van hen de verheugende tijding wordt verkondigd van de geboorte van een meisje wordt zijn gezicht somber en is hij vertoornd. Hij verbergt zich voor de mensen wegens het slechte nieuws wat hij kreeg! Zal hij het in weerwil van de schande behouden of zal hij het in de grond verstoppen? Weet: SLECHT is het waar zij over oordelen!"


    U heeft het over erfenis van de vrouw, mijn antwoord hierop:

    In de Bijbel:
    "Zij (de vrouwen) zijn het eigendom- voor het huwelijk, van de vader en na het huwelijk van de echtgenoot."

    rabbijn Epstein: "De ononderbroken traditie geeft, sinds de komst van de Bijbel, de vrouwelijke leden van het gezin, de echtgenote en de dochters, geen recht op ontvangst van nalatenschap (erfenis). Volgens de primitievere regelgeving van erfopvolging worden vrouwelijke leden van de familie beschouwd als een deel van de erfenis.

    Wat zegt de Qur'an hierover?:
    "Voor de mannen is er een aandeel in wat achtergelaten wordt door de ouders en de verwanten, en voor de vrouwen is er een aandeel in wat achtergelaten wordt door de ouders of de verwanten, of het weinig of veel is: een vastgesteld aandeel."

    Moslims moeders, vrouwen, dochters en zussen ontvingen erfrechten 1300 jaar voordat Europa erkende dat deze rechten uberhaupt bestonden. Het hoofdstuk erfrecht is een zeer uitgebreid onderwerp met vele details. De algeme regel is dat het vrouwelijke deel de helft van het mannelijke is, behalve in gevallen waarin de moeder een even groot aandeel ontvangt als de vader. Om de reden hierachter te kunnen begrijpen dient men rekening te houden met het feit dat de financiële verantwoordelijkheid die de man binnen de Islaam heeft, veel groter is dan de financiële verantwoordelijkheid van de vrouw. Een bruidegom dient zijn vrouw van een bruidsschat te voorzien. De bruid is niet verplicht om enig geschenk aan haar man te geven. Verder is de moslim echtgenoot belast met het onderhoud van zijn vrouw en kinderen. Aan de andere kant is de vrouw niet verplicht om hem hierbij te helpen. Haar bezittingen en inkomsten zijn alleen voor haar gebruik, tenzij zij haar echtgenoot vrijwillig wat aanbiedt.

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel