Profiel van Joke hanna Word fan

Joke hanna

Joke hanna

Vrouw, 28 jaar, voormalig tienermoeder, mijn zoon is inmiddels 9 jaar oud.Studerend MZ (Maatschappelijke Zorg) en ik werk in de gehandicaptenzorg.

Ik ben fan van

Ik ben nog van niemand fan.

Mijn laatste reacties

  • zo 29 november 2009 22:59, bij Mishandeling of verwaarlozing?

    Joke

    Hou nou op met alles voor anderen willen beslissen!

    Wat willen we hiermee bereiken?

    Laat in VREDESNAAM andere mensen MET RUST!!!
    Tenzij de verslaving zo ernstig is geworden dat er ingegrepen moet worden.
    We leven nog wel (NOG WEL) in een soort van vrij land.

    Dus niet terugkeren naar de geschiedenis aub!
    Let wel: de nederlander mag en kan pas sinds een jaar of 50 zelf beslissen! Dat is nog maar zo kort, laten we elkaar de kans geven om ons eigen antwoord hierop te geven!

  • zo 22 november 2009 09:09, bij Onrendabel en ongeliefd

    Joke

    wow.
    Precies wat ik zeg als ik mensen verwijs naar de geschiedenis!

    Geloof niet in het sprookje: van arme stakker naar miljonair omdat dit geen wenselijke situatie is voor het systeem en het systeem, dat is de financiele elite /coorperaties.
    Je kunt wel flink verdienen als je ergens goed in bent, of je kunt een prijs winnen.
    Het gaat erom dat je jezelf ontwikkelt vanwege jouw ontwikkeling en niet (alleen) omdat je meer wilt gaan verdienen (hoewel dat op zich een goed streven is).

    Arbeid is mensen NIET vreemd, daar ben ik het ff niet mee eens, de mens werkt al vanaf het begin. Dus arbeid is niet vreemd, het is eigen.
    Alleen kan een mens niet meer zo eenvoudig als vroeger aan de slag. alleen je levensonderhoud (voeding en kleding) is niet genoeg meer. Gelukkig wonen we beter en minder vochtig en koud (zo'n tentje of lemen huisje..,ik weet het niet).
    We zijn allemaal mensen, we leven niet voor onszelf (alleen), we moeten andere mensen helpen (waar nodig) en niet alle rijkdom voor onszelf willen houden (we zijn toch groepsmensen, verwacht niks van rijke mensen).
    Val dus niet in het sprookje / fantasiewereld wat de tv/media iedereen elke dag voorschoteld.

    Kijk naar de geschiedenis, weet wie rijk is en weet wie aan de macht is (het grootkapitaal) en help elkaar waar nodig. Communisme werkt niet en is niet ok, maar een beetje sociaal zijn naar elkaar toe is wel zo fijn! Als we alleen al elkaar respect geven, dan kunnen anderen weer doorgroeien (theorie/pyramide van Maslow)

  • zo 22 november 2009 08:46, bij De Onrendabelen

    Joke

    Is de reden van jouw studeren alleen maar meer geld verdienen of ook jezelf te ontwikkelen?

    We zijn toch allemaal mensen, kijk naar de geschiedenis, arme mensen moeten er nu eenmaal zijn. En armoede is vaak erfelijk (niet gestimuleer worden iets van je leven te maken, ik ken die mensen. ze bestaan echt en dit is gecultiveerd. deze mensen komen uit voorouders die keihard moesten werken en hun kinderen nauwelijks zagen), mensen die meer capaciteiten hebben moeten deze ook zeker gebruiken!

    Natuurlijk is het fijn om loon naar werken te hebben, maar val niet in de fantasieleven-leugen. Daarmee bedoel ik dat je nu dus leuk werk hebt ipv fabriekswerk of ander vervelend werk omdat je kon studeren. Wees trots op jezelf dat het je is gelukt om te studeren! Maar jouw trots en andermans trots moet niet in het salaris zitten (de leugen).
    Moet; ik bedoel dat dat mijn manier van kijken is.

  • zo 22 november 2009 08:26, bij De Onrendabelen

    Joke

    Hoi Wim,

    Ik wilde bijna precies dezelfde reactie geven als jou, muv 'menselijkere types in de politiek. Mij is opgevallen doordat ik vrienden heb die hbo gingen doen, dat studenten eerst menselijk de studie ingaan en na een tijdje is daar niet veel menselijk meer aan, eigen schuld methodiek komt er ineens op en een zakelijke manier van naar mensen kijken is ineens de norm. Misschien omdat het volgen van een hbo opleiding zwaar is en dat hierdoor frictie ontstaat, maar hoe hoger een student komt qua ontwikkeling (universiteit), hoe minder de realiteit toeslaat.
    En dat zie je bij politici ook, mede gestuurd door 'mediatrainingen'en meer. (waarschijnlijk door meer afhankelijkheid van het systeem?)

    Gisteren bij 'ik hou van holland': de meeste mensen die geld doneren wonen in arme(re) wijken. in chique wijken wordt het minst gegeven aan goede doelen. Ook weer frappant he?
    (uitgezonderd van de mensen uit hoge klassen die vanwege belastingtechnische en economische redenen shoppen, zij houden de economie draaiende mede door dit verplichte koopgedrag (ooit een documentaire over gezien).

    De wereld is nu eenmaal niet vriendelijk en lief jegens mensen, het zou veel schelen als de mensen dat wel zouden proberen.

    Helaas is deze wereld een wereld van de sterksten vs de zwakkeren. Wij laten met zn allen miljoenen mensen in afrika sterven en de armoede in eigen land laten we flink oplopen. Iets klopt hier niet!
    Wat is het dat niet klopt? Zou de bijbel dan toch gelijk hebben over wie hier de baas is in de wereld? (christenen (= christenunie, het cda heeft niks christelijks meer) in de politiek, een mooi idee maar je ziet het, bijna even slecht).

    'Er is niet één rechtvaardige (mens)..niet EEN'. (bron: bijbel)

  • vr 20 november 2009 14:35, bij De Onrendabelen

    Joke

    Hallo,

    Ronduit beschamend?
    Ja, het is maar hoe je armoede bekijkt. In het totale plaatje zijn wij in Nederland niet snel 'echt' arm.
    Maar wat is arm zijn? Ik vind dat er sprake is van armoede wanneer je geen of amper (zonder gaten) kleren hebt (mijn situatie vroeger), als je niet elke dag te eten hebt (ja, ook dit kwam voor. Mijn ouders hebben 6 kinderen..), als je niet mee kunt doen aan en in de maatschappij (ook hier weer een vette ja), als je in een slecht onderhoude/gebouwde woning woont of geen woning hebt/dak boven je hoofd hebt (ons huis was en is een slooppand, vochtig, het team van 'droomwens' of eigen huis en tuin mogen heel graag langskomen. kunnen ze ff iets schokkends zien) er is geen cv ketel, en in de winter is het ijs en ijskoud.

    Vooral als je niet mee kunt doen door de armoede.... dat vind ik erg.
    Gelukkig krijg ik studiefinanciering en werk ik daarnaast nog 3 of 4 dagen (drie dagen per week school, plus gemiddeld vier dagen nog werken. ik heb soms een dagje vrij, ik doe het met liefde, want ik wil ff kunnen sparen om voorgoed uit de schulden te geraken).

  • vr 20 november 2009 13:30, bij Onrendabel en ongeliefd

    Joke

    Als je niet mee kan doen met vele dingen in het leven, dan ga je heel veel dingen in het leven anders waarderen.
    Mijn ideologie is het Christendom en ik ben niet van deze wereld. In deze wereld hoef ik het niet te maken zoals ongelovigen dat veelal wel hebben.

    Werken is leuk en fijn, maar er zijn ook nog andere dingen in het leven. Niet werken is niet fijn, mee eens.

    Er is meer in het leven dan carriere maken, nl een leuk en liefdevol (VOL) leven leiden naast het werk dat je doet.
    Ook dat is belangrijk.
    Als moeder hoef ik daarom niet naar de top.

  • vr 20 november 2009 09:16, bij De Onrendabelen

    Joke

    Wat is armoede?
    Toen ik een tiener was, had ik niet een broek die niet kapot was. Mijn andere kleren naaide ik weer goed tot ik erbij neerviel.

    Pas toen ik begon met werken kocht ik een nieuwe broek, dat maakte het werken weer wat gemakkelijker. langzaam kocht ik een garderobe bij elkaar. een echte garderobe. Met schoenen die niet stuk waren!
    Ik voelde me koning te rijk.

    Maar toen raakte ik zwanger (had een operatie gehad en een antibiotica kuur gehad, dus ik was niet dom ofzo) en toen begon de ellende pas echt. Ik had natuurlijk nog niet kunnen sparen, want alles wat ik verdiende ging naar de aflossing van de schulden van mijn ouders en ik bouwde langzaam mijn spullen op. Mijn ouders konden mij ook niet helpen, want ze hadden het zelf ontzettend krap.
    Ik kreeg een flut uitkering van maar 700 GULDEN. Natuurlijk kon ik daar niet van leven (huur: 300 gulden) Want: mijn ouders verdienden teveel! In mijn leven heb ik vooral de rug van mijn vader gezien. ZIJN RUG. Want hij is en was constant aan het werk. Geld verdienen, geld verdienen...om maar niet ten onder te gaan.
    Op vakantie gaan hebben we slechts 2 keer gedaan (Camping)
    Armoede heeft absoluut gevolgen voor kinderen! Het geluksgevoel is er bijna niet omdat jij als kind ook moet werken, je moet niks vragen en je vraagt dus ook nergens meer om. Het enige wat je een beetje kunt kopen is snoep. Vind je het gek dat arme kinderen vaak dikke kinderen zijn?

    dus...armoede, waar hebben we het over???
    En dat gebeurt gewoon onder jullie ogen, maar andere mensen vinden arme mensen dom, vies en willen er niet mee gezien worden.
    En je zult zien, er zal weer niks veranderen. Arme mensen zijn een outcast en dat is in het systeem ingebouwd. Er moeten dus arme mensen zijn.

  • vr 20 november 2009 09:01, bij De Onrendabelen

    Joke

    Fijn om te zien dat Marcel van Dam wat menselijker is geworden. Mijn beeld van hem is bepaald niet goed, hij was een fikse frustratie voor mij tijdens het kijken naar het discussieprogramma van een aantal jaren geleden.

    Alles wat hij zegt, had ik jaren geleden hem al kunnen vertellen. Toen ik een kind was nog! Want wat hij zegt is voor mij realiteit.
    Natuurlijk konden de armen niet delen, dat snapt iedereen toch!
    Dat ga ik dan ook niet uitleggen.

    Ikzelf kom uit een gezin waar door politieke redenen twee boekenwinkels van mijn ouders om zeep geholpen zijn (Christelijke boekenwinkels en de bevolkingssamenstelling veranderde zodanig dat er eerder behoefte was aan een moslimboekenwinkel).
    Mijn ouders zijn dus failliet gegaan en tot op de dag van vandaag betalen ze hun schuld af.
    Mijn hele leven heb ik in armoede doorgemaakt. Ik heb altijd gewerkt (krantenwijk lopen ipv plezier maken met andere kinderen) en geloof me, het is geen pretje.
    Ik heb vele vaardigheden niet ontwikkeld die andere kinderen in rijkere gezinnen wel aan konden werken. overleven, dat was mijn leven.

    Dat had ik iedereen kunnen vertellen dus, maar denk je dat er iemand luisterde?
    Dit interesseert helemaal niemand.
    In de media zijn mensen zoals ik de 'minima' en woonachtig in achterstandwijken. Altijd hoor ik opmerkingen over mensen in achterstandwijken en je weet dat deze mensen gewoon niet belangrijk zijn. de mate waarop andere mensen deze mensen bekijken is eigenlijk puur economisch. Van geen waarde.

    Gelukkig heb ik leuk werk nu en ik ga naar school (heb geen computer, dat is een onwerkbare situatie, ik leen de pc van mijn moeder totdat ik geld genoeg heb voor mijn eigen pc). Ik kan wat meer nu en dat is fijn.

    Het leven is minder aangenaam soms.

    En het zou minder frustrerend zijn als de politici niet zelfgenoegzaam praten over jouw lot (in ieder geval toen ik een kind was, was dat mijn lot). Als zij zeggen 'er is voor iedereen werk', weet je dat ze uit hun nek lopen te @!#. 'een schuld hebben is jouw eigen schuld' is ook zo'n bull kreet.

    Een beetje meer compassie graag!! Dat doe ikzelf ook zo veel mogelijk.

  • vr 20 november 2009 08:32, bij Een Boekestijntje

    Joke

    De media maakt of breekt mensen, dat is weer duidelijk.

    Toen ik jong was, wilde ik journalistiek gaan studeren. Op een gegeven moment vond ik het beroep geen eer meer hebben en wilde ik geen 'levensverwoester' worden. Ik pieker er nog steeds niet over om journalistiek te gaan studeren.

    Ophef maken over onbelangrijke dingen... is het niet een keer genoeg??? Hou nou allemaal op.
    Er zijn belangrijkere zaken die niet gerapporteerd worden, maar werl gebeuren!
    Op deze manier gaan alle goede politici eronderdoor omdat ze de druk van de media niet meer aankunnen! en blijft over de rotte appels die wel vaardig genoeg zijn (want weinig geweten) hiervoor.

    Doodzonde dat boekestijn weg moest van de media.

    Alweer hartelijk bedankt fijne pers.

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven