Profiel van Wiljan Hoes Word fan

Geen foto

Wiljan Hoes

Ik ben fan van

Ik ben nog van niemand fan.

Mijn laatste reacties

  • zo 01 april 2012 13:18, bij Ongewenste asielzoeker

    Wiljan

    Tsja, de verzorgingsstaat heeft zijn grenzen bereikt, en de internationale rechten zitten zonder staten.

  • za 17 maart 2012 10:15, bij De VVD is een nationaal-democratische partij

    Wiljan

    Als een partij democratie in de naam verwerkt heeft slaat dat niet op de partij maar op de maatschappij. Een beetje historicus weet dat. Deze passage zal wel weer voortkomen uit de behoefte om geen middel te schuwen om de strijd en polarisatie te dienen en de historisch materialistisch gezien onvermijdelijke klassenstrijd in deze eeuw leven in te blazen.
    Rutte zit nog wel op liberale koers. Tis meer een kwestie van welke variant. Daar is niet een die de ander de maat kan nmen. En dat nog gevoegd bij wat
    @Pepijn zegt. Het is het oude verhaal, het verschil tussen Kant en Stuart Mill. In de ethiek heeft mwen het dan over verschil van deontologie en utilitaristische insteek. Ook verwant aan de eeuwige discussie: te veel getuigenis/te veel realisme.

    2. Conservatisme en liberalisme gaan prima samen en liggen deels in elkaars verlengde. Als je de juiste variant neemt daarin, dan zeker. Zie a. Randy die reageert op een belendend topic 'prog/conservatief is wat anders dan voor en achteruit. En als je alles maar met mate doet en bekijkt. Allers waar 'te ' voor staat is tuurlijk slecht.
    Kan je beter radicaal blijven in het midden.

  • vr 16 maart 2012 22:11, bij De VVD is een nationaal-democratische partij

    Wiljan

    Rutte zit nog wel op liberale koers. Tis meer een kwestie van welke variant. Daar is niet een die de ander de maat kan nmen. En dat nog gevoegd bij wat Pepijn zegt. Het is het oude verhaal, het verschil tussen Kant en Stuart Mill. In de ethiek heeft mwen het dan over verschil van deontologie en utilitaristische insteek. Ook verwant aan de eeuwige discussie: te veel getuigenis/te veel realisme.
    2. Conservatisme en liberalisme gaan prima samen en liggen deels in elkaars verlengde. Als je de juiste variant neemt daarin, dan zeker. En als je alles maar met mate doet en bekijkt. Allers waar 'te ' voor staat is tuurlijk slecht.
    Conclusie: Stem maar CDA, het radicale midden!

  • do 15 maart 2012 15:34, bij De VVD is een nationaal-democratische partij

    Wiljan

    ''Daarom schept het meer helderheid om de VVD voortaan aan te duiden als een nationaal-democratische partij. In tegenstelling tot de PVV kent de partij immers een democratische structuur. ''

    Als een partij democratie in de naam verwerkt heeft slaat dat niet op de partij maar op de maatschappij. Een beetje historicus weet dat. Deze passage zal wel weer voortkomen uit de behoefte om geen middel te schuwen om de strijd en polarisatie te dienen en de historisch materialistisch gezien onvermijdelijke klassenstrijd in deze eeuw leven in te blazen.

  • do 15 maart 2012 15:21, bij Godwin

    Wiljan

    Er moet meer op verschil met NSB, jaren 30 , Goebbeliania, en wat dies meer zij gewezen worden. (Als tegengif dan, want ik vind dat het voldoende is gedaan in de laatste 3 decennia, met een hoogtepunt sinds Wilders aan de weg ging timmeren. Ik vrees dat er 100 -en scripties op stapel staan nog, komende tijd...)

    Zoals hier:
    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3225691/2012/03/15/PVV-en-NSB-lijken-inhoudelijk-helemaal-niet-op-elkaar.dhtml

  • do 15 maart 2012 09:02, bij VPRO haalt 'antisemitisch' spel van internet

    Wiljan

    Vind ik ook.

  • do 15 maart 2012 06:51, bij VPRO haalt 'antisemitisch' spel van internet

    Wiljan

    Ja, die wens om meer vergelijkingen met de jaren van Hitler, mag je dan ook daaraan tegemoet komen door de Vpro te associëren met Goebelliaanse propagandamethodieken? Dat vraag ik me nu bei me ijge af.

  • do 15 maart 2012 05:33, bij Godwin

    Wiljan

    Onzin. Je kan niet lezen en formuleert zeer onzorgvuldig. Want jij zegt niet dat Wilders dat getwittert heeft, maar dat 'rechts' zou vinden dat Schaap idioot zou zijn. Dat ik niet op de hoogte zou zijn van die Tqwitter is onjuist. Dat jij het verbreedt tot 'rechts' - wie precies vallen er in die categorie - en dan gaat roepen dat ik je niet zou begrijpen, is een omkering van de waarheid. ..

    Mijn conclusie: Je kan niet tegen mijn argumentatie. (Of je kan me niet volgen, om wat voor reden dan ook - moet ik langzamer schrijven?) ) Dus speel je hier op de man. Ik moet maar 'los gaan' enz. ...'

  • wo 14 maart 2012 22:05, bij VPRO haalt 'antisemitisch' spel van internet

    Wiljan

    Ik vond de uitzending van de docu van George SluiZer door de VPRO over de schreef. Daar beweerde S. dat Sharon 2 kinderen eigenhandig in zijn bijzijn zou hebben vermoord. Geen spoor van Bewijs werd geleverd noch was er een spoor van een aanklacht ingediend.
    Nu dit. De VPRO is een beetje verstandiger aan het worden? Ik hoop het.

  • wo 14 maart 2012 21:29, bij Godwin

    Wiljan

    Tja, je gaat niet in op mijn argument, ik leg toch uit waarom het een drogreden is. Om dan slechts te roepen dat het dat niet is is bizar en zwak.

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel