za 26 mei 2012
Bio Bekijk alles van Adriaan Soeterbroek Word fan Abonnement
28 mei 2011 Reageer (51) 4073 x bekeken Leven
Der Unvollendete
Cartoon over Mladic en Karremans

Laatste Reacties (51) Reageer Reacties in wachtrij: 0
-
Jacqueline Wouters, zo 29 mei 2011 12:42 Reageer op Jacqueline
Bepaalde interpretaties van reaguurders op dit artikel dat de linkse politiek schuldig zou zijn aan genocide ? Voorhoeve (minister van defensie ten tijden van) is toch echt een rechtse politicus! Voorts stemmen de meeste militairen midden of rechts! de militairen hebben zich dus lekker in het ooitje laten nemen en hebben hun eigen graf gegraven.Die dolk in de rug komt van rechts.
-
Des Duivels, zo 29 mei 2011 13:17 in reactie op Jacqueline Wouters Reageer op Des
De strijdende partijen zijn schuldig aan de over en weer gepleegde genocide.
Onze politici kan slechts naieviteit verweten worden. -
Aert Willem d'Holbach, di 31 mei 2011 01:12 in reactie op Jacqueline Wouters Reageer op Aert Willem
Hoeveel militairen stemmen midden of rechts?
-
Ginger Ted, za 28 mei 2011 23:22 Reageer op Ginger
Gelukkig zijn er nu politieke krachten aan de macht die, als ze Nederlandse militairen naar een brandhaard sturen, deze alle middelen gunnen, en ze toestemming geven deze te gebruiken ook. Daarnaast worden er met de andere deelnemende landen, de Navo, VN, of andere organisaties verantwoordelijk voor de missies, veel betere en meer werkbare afspraken gemaakt over de samenwerking. Natuurlijk blijven er ook politieke krachten, momenteel aan de zijlijn, die hun best doen alleen vleugellamme missies te organiseren, of helemaal niet en een genocide gewoon laten passeren.
-
Anton Chigurh, zo 29 mei 2011 07:13 in reactie op Ginger Ted Reageer op Anton
Je probeert in bedekte termen te zeggen dat de linkse politiek schuldig is aan de genocide.
Bij mijn weten behoort Karremans echter niet tot het linkse blok. Dat Dutchbat bij de bescherming van Srebrenica slechte afspraken had gemaakt komt voor verantwoordelijkheid van de militaire top. En die is volgens mij ook niet uitgesproken links. En de politieke krachten die nu aan de macht zijn gaan juist enorm bezuinigen op materieel en ook op militaire missies. Je bewering gaat daarom op alle punten mank. -
Reinaert de Vos, zo 29 mei 2011 09:44 in reactie op Anton Chigurh Reageer op Reinaert
Vleugellamme missies worden door elke politiek partij ondersteund, al tientallen jaren. Dat komt omdat we heel erg bang zijn dat oorlog geweld met zich meebrengt en dat willen we niet natuurlijk en omdat we heel erg bang zijn organiseren we altijd missies met veel mitsen en maren zodat ze het liefste hebben dat ze Den Haag bellen voor elke afgevuurde kogel. Naar Kunduz gaan ze nog net niet als een pacifistisch vredesgroepje maar het scheelt niet veel. Links en rechts hebben hier schuld aan.
-
N N, zo 29 mei 2011 12:25 in reactie op Reinaert de Vos Reageer op N
Laat ze anders oorlogje spelen in jou straat en ook nog eens hun wapens op de F16's uitproberen en hun piloten wat ervaring geven door boven jouw wijk te vliegen.
-
Des Duivels, zo 29 mei 2011 12:14 in reactie op Anton Chigurh Reageer op Des
Het mandaat van Dutchbat was berekend op een politietaak. Het uit elkaar houden van de strijdende partijen.
De standaardboordkanonnen op de YPR werden omgewisseld voor de .50 wat tevens het zwaarste wapen in de enclave was.
Dutchbat had met deze bewapening niets te willen tegenover tanks en mortiervuur.
Zoekt u maar op welke partijen verantwoordelijk waren voor deze onderbewapening. -
Crunchy Frog, zo 29 mei 2011 16:35 in reactie op Ginger Ted Reageer op Crunchy
Gelukkig zijn er nu politieke krachten aan de macht die, als ze Nederlandse militairen naar een brandhaard sturen, deze alle middelen gunnen, en ze toestemming geven deze te gebruiken ook.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Ik kan er niets aan doen, ik moet nu denken aan een zekere helikopter op een zeker Libisch strand. En aan de behoorlijk vleugellamme Kunduz-missie, die hier voortdurend gepresenteerd wordt als een triomf van die politieke krachten die nu aan de macht zijn. -
Des Duivels, za 28 mei 2011 23:03 Reageer op Des
-- The premise that Serbian forces executed 7,000 to 8,000 people “was never a possibility,” according to former BBC journalist Jonathan Rooper, who has investigated the events that followed the capture of Srebrenica on site and through official records over many years, and whose findings are presented in the upcoming report of the Srebrenica Research Group. He notes that by the first week of August 1995, 35,632 people had registered with the World Health Organization and Bosnian Government as displaced persons, survivors of Srebrenica, a figure, which was later referred to Amnesty International report and the report of the Dutch government.
Rooper notes that at International Committee of the Red Cross and the New York Times reported that about 3000 Muslim soldiers who fought their way across Serb held territory to Muslim lines near Tuzla, were also survivors. The ICRC confirmed that these soldiers were redeployed by the Bosnian Army “without their families being informed.” The figure of 3000 soldiers who survived was also confirmed by Muslim General Enver Hadzihasanovic who testified at the Hague. These figures make it clear that at least 38,000 Srebrenica residents survived out of a population of 40,000 before the capture of the enclave. Around 2000 Muslims who fled with the 28th division were killed, most by fighting, but also hundreds executed by paramilitary units and a mercenary group.
http://www.srebrenica-report.com/
conclusies:
http://www.srebrenica-report.com/press.htm
Niets is wat het lijkt mensen. Laat het tribunaal zijn werk maar doen. -
Andy P, ma 30 mei 2011 07:29 in reactie op Des Duivels Reageer op Andy
Hmm Des, punt 1 valt me mee dat Joop.nl dit plaatst, want ik heb ook een aantal artikelen geplaatst met links er op die onze indoctrinatie in twijfel trekken, maar die werden niet geplaatst.
Punt 2 er wordt toch niet gereageerd op dit soort stukjes. Men wil het niet weten. Je weet toch dat de Serviërs de enige foute waren in die oorlog. Al moeten we de feiten bij elkaar liegen. -
Crunchy Frog, ma 30 mei 2011 09:23 in reactie op Andy P Reageer op Crunchy
Ach ja, als je per se een complot wilt zien dan zal je het altijd vinden. En als je per definitie wantrouwen hebt tegen regeringen en internationale organisaties, dan zullen alle schrijfsels die tegen de officiële (en in detail onderzochte) lezing ingaan heel geloofwaardig klinken. Er zijn ook nog altijd mensen die geloven dat de Twin Towers door de regering Bush of de Israëli's zijn opgeblazen, en dat president Kennedy werd vermoord door twaalf CIA-agenten, een bataljon Cubaanse huurlingen, de complete maffia van Chicago, plus de Man van Zes Miljoen, die allemaal tegelijk stonden te schieten op Dealey Plaza.
Op http://www.joop.nl/wereld/detail/artikel/mladic_gepakt/ zijn genoeg van je artikelen, inclusief ook eentje met links, geplaatst - dat vertel je er heel listig niet bij zodat de suggestie van censuur door Joop overeind blijft. Ik heb daar ook in detail op gereageerd, en van jou weer geen reactie gehad. Wie is hier dan degene die 'het niet wil weten'?
De verhalen van de 'Srebrenica Research Group' en andere revisionisten zijn op diverse plaatsen al weer inhoudelijk weersproken (o.a. door de journalist Oliver Kamm en de historicus Marko Attila Hoare, nog afgezien van de officiële rapporten van het tribunaal). Het gaat om een klein groepje dat vooral naar elkaar als autoriteit verwijst. Je vindt er van allerlei vogels terug: Servische nationalisten, moslimhaters, verkalkte linkse publicisten die geloven dat wat Milosevic deed iets met communisme te maken had. Ik ben er eens ingedoken en ben geschrokken van de geringe geloofwaardigheid. Over de twijfelachtige oorsprong van de gruwelfoto's heb ik het elders al gehad. De Canadese VN-generaal MacKenzie wordt als autoriteit-ter-plekke over het aantal slachtoffers in Srebrenica naar voren geschoven terwijl hij in Sarajevo zat en al twee jaar voor de slachting het leger verliet. Om te verklaren waar al die lijken bij Srebrenica vandaan komen wordt gesuggereerd dat de moslims lijken van elders verzameld zouden hebben. En Wilders' vriendinnetje Pamela Geller suggereert zelfs dat moslims collectief zelfmoord zouden hebben gepleegd om de Serviërs in diskrediet te brengen.
Zoals ik al eerder zei: je hebt uiteraard de vrije keus om te kiezen wie je vrienden zijn. -
Anton Chigurh, za 28 mei 2011 22:41 Reageer op Anton
Ik lees in sommige reacties dat kolonel Karremans (hij is naderhand nog bevorderd) geen schijn van kans had en hoorde eens het argument 'wat zou jij doen in zo'n situatie?'
Tja, zelf heb ik niet gekozen voor een baan als beroepsmilitair. Dan weet je dat er een zeker risico bestaat om tijdens je werk te sneuvelen. De heldenrol heeft hij in ieder geval niet gespeeld en klaarblijkelijk had hij ook niet door dat het met de manlijke moslimbevolking in Srebrenica nog wel eens slecht kon aflopen. Helaas voor Karremans zal hij de geschiedenis ingaan als degene die de Servische moordenaars geen strobreed in de weg heeft gelegd. Het werd daarmee een inktzwarte bladzijde uit de naoorlogse krijgsgeschiedenis van Nederland. -
Sankwee Wu, za 28 mei 2011 18:32 Reageer op Sankwee
Improviseren kon hij niet.
-
Joop Schouten, za 28 mei 2011 14:07 Reageer op Joop
het was een vals concert met stalinorgels en een ontstemde vleugel.
...
De dirigent van ons orkest liet het afweten, maar de pianist kreeg de schuld...
...
Nu wordt de partituur herschreven en krijgt naar verwachting een mooi syncopisch slotakkoord.
... -
simon lagroht, za 28 mei 2011 13:33 Reageer op simon
Al dat handen wassen in onschuld van de Nederlanders....inclusief medailles!..beetje misselijkmakend.
http://www.groene.nl/2009/43/nederland-heeft-in-srebrenica-gecollaboreerd -
Berthold Hohenlowe-Langenberg, za 28 mei 2011 13:12 Reageer op Berthold
Jammer dat een officier die destijds met een gebrekkig mandaat niets anders kom doen dan machteloos toezien in de zeik wordt gezet. Ik kijk uit naar een cartoon waar Adriaan Soeterbroek zichzelf afbeeld en hoe hij zich in een dergelijke situatie zou hebben geprofileerd.
-
Seyed Morteza, za 28 mei 2011 13:54 in reactie op Berthold Hohenlowe-Langenberg Reageer op Seyed
Het is erg flauw om de "spiegel" te verwijten als ik een pukkel op mijn neus heb. tegelijkertijd is dit ook een teken dat Adriaan zijn werk goed doet. zijn werk moet de essentie raken en heir is het goed gelukt.
-
Berthold Hohenlowe-Langenberg, za 28 mei 2011 19:15 in reactie op Seyed Morteza Reageer op Berthold
Overste Karremans met zijn detachement speelde in Srebrenica geen essentiële rol. De genocide had met of zonder hem toch wel plaats gevonden. Het is zinloos hem te vernederen en al helemaal niet grappig.
-
Seyed Morteza, zo 29 mei 2011 15:42 in reactie op Berthold Hohenlowe-Langenberg Reageer op Seyed
Vernederen vind ik onmenselijk en dat doe ik niet. daar doe ik ook niet mee. Karremans is symbool geworden van de NL rol in Sebrenica. Het gaat dus niet om de persoon. de cartoonist houdt de maatschappij een spiegel voor en daar kan je je van niet afwenden. je schrijt "De genocide had met of zonder hem toch wel plaats gevonden." Als dat zo was wat deed hij daar dan?
Ik ben met je helemaal eens dat je daar geen grappen over maakt. -
Ernst Anepool, za 28 mei 2011 17:23 in reactie op Berthold Hohenlowe-Langenberg Reageer op Ernst
Dat heeft ie recentelijk gedaan, dus je vraag komt als mosterd na de maaltijd...
Bovendien, heb je als Militair de keuze gemaakt overhoop geschoten te worden, en niet om dan als het moelijk word met de staart tussen de benen weg te lopen...
If you can't stand the heat, don't go in the kitchen...
Hij had immers toen zijn pistool kunnen pakken en Mladic na die belediging gewoon kunnen arresteren, want de rast van de mannekes was zonder Mladic nergens meer geweest, want dat hadden ze nooit verwacht.
Maar nee hij stond daar als een beteuterd kleutertje en bleef maar accepteren wat hem aangeboden werd. -
Berthold Hohenlowe-Langenberg, za 28 mei 2011 19:04 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Berthold
Het toenmalige Nederlandse detachement heeft geluk gehad dat zij aangevoerd werden door Overste Karremans en niet door Overste(John Wayne) Anepool. Hij had geen schijn van kans gehad tegen een overmacht aan geharde frontsoldaten die zo later is gebleken, in staat waren zonder scrupules 7000 jongens en mannen executeren. Dus ook aan uw adres: If you can't stand the heat, don't go in the kitchen. Het is geen militaire plicht om dwaas te reageren op uiterst gecompliceerde en gevaarlijke situaties.
-
Edwin Vink, za 28 mei 2011 19:00 in reactie op Berthold Hohenlowe-Langenberg Reageer op Edwin
Hij had in ieder geval de cadeautjes kunnen weigeren he!
-
Joop Schouten, za 28 mei 2011 19:24 in reactie op Berthold Hohenlowe-Langenberg Reageer op Joop
Ik geef je gelijk Berthold.
Je offert geen mensen op in een uitzichtloze situatie.
Ze hebben meermalen om hulp gevraagd en niet of nauwelijks gekregen.
Eigenlijk werden ze geslachtofferd. -
YggY ..., za 28 mei 2011 19:42 in reactie op Joop Schouten Reageer op YggY
Ik weet niet waarom maar ik heb een nogal sterke associatie met
Berthold Hohenlowe-Langenberg
en een poster hier uit een niet zo ver verleden. -
Joop Schouten, za 28 mei 2011 21:08 in reactie op YggY ... Reageer op Joop
?
: ) -
YggY ..., za 28 mei 2011 23:49 in reactie op Joop Schouten Reageer op YggY
Ik wacht nog even af voordat ik conclusies trek.
Maar iets in mij zegt me ? -
, ma 30 mei 2011 15:11 in reactie op YggY ... Reageer op
Ik snap je ook even niet, Yggy.
-
Aert Willem d'Holbach, di 31 mei 2011 01:14 in reactie op YggY ... Reageer op Aert Willem
De glazen bol is een beetje mistig?
-
Seyed Morteza, za 28 mei 2011 12:46 Reageer op Seyed
mijn gedachten gaan uit naar de slachtoffers en de nabestaanden. Karremans stond daar namens de "beschaafde" wereld naast de dader met zijn marktkoopmansmentaliteit cadeautjes in te slaan. Hoewel ik alleen op papier Nederlander ben schaam ik me toch om naar die beelden te kijken. Pijnlijk. genant.
Maar ik kan het ook niet laten om niet aan de mens Karremans denken die zijn hele leven hiermee moet door leven. -
Jack D, za 28 mei 2011 13:02 in reactie op Seyed Morteza Reageer op Jack
Mooi geschreven en mee eens!
-
Berthold Hohenlowe-Langenberg, za 28 mei 2011 19:56 in reactie op Seyed Morteza Reageer op Berthold
Precies, zo is het. Wat er al jaren door het hoofd van Karremans moet spelen. Had ik maar dit had en ik maar dat gedaan. Nu wordt hij zelfs na zoveel jaren nog afgerekend door scheidsrechters die na de wedstrijd op hun fluit blazen.
-
Florian Lichti, za 28 mei 2011 11:32 Reageer op Florian
Makkelijk kritiek leveren vanachter je tekentafel zoals gebruikelijk.
Karremans heeft alles verkloot maar _hij ging wel naar Srebrenica_ .....en dat kan ik van u en uw tekentafel niet zeggen..... -
Ruud Wiemer, za 28 mei 2011 12:06 in reactie op Florian Lichti Reageer op Ruud
[Karremans heeft alles verkloot maar _hij ging wel naar Srebrenica_ .....en dat kan ik van u en uw tekentafel niet zeggen.....]
Onzin, gemakshalve vergeet je een paar zaken. Karremans is een (incompetente) beroepsmilitair en omdat het zijn beroep is moet hij gaan waarnaar hij wordt uitgezonden. Volgens mij is Adriaan geen beroepsmilitair maar een cartoonist. -
Jager Verzamelaar, za 28 mei 2011 12:47 in reactie op Florian Lichti Reageer op Jager
Goh adriaan heeft geen opleiding moord gevolgd en dat wrijf je hem aan.
Ik mag zeker ook geen kritiek hebben omdat ik eveneens die opleiding niet gevolgd heb.
(alhoewel mogelijk is adriaan nog wel in dienst geweest ...wie weet) -
Mees ., za 28 mei 2011 12:50 in reactie op Florian Lichti Reageer op Mees
_hij ging wel naar Srebrenica_ .....
Ja,en terwijl hij vlakbij was werden er 7000 moslims afgemaakt -
Timo van Esch, za 28 mei 2011 12:54 in reactie op Florian Lichti Reageer op Timo
Florian,
Weet je waarom de Denen neerkijken op de Nederlanders?
De Denen zeiden, toen hen gevraagd werd om zich te stationeren in die regio: "wij nemen onze tanks mee". De VN zei nee, de Denen zeiden ja. En konden zich perfect verdedigen. Die Nederlanders werden als makke schapen naar de afgrond geleid, en de bevolking die ze moesten beschermen, naar de slachtbank.
Die Denen zijn zo dom nog niet...
(al staan ze nu wel voledig aan de verkeerde zijde van het politieke spectrum, vind ik) -
Censuur Joop, za 28 mei 2011 13:10 in reactie op Florian Lichti Reageer op Censuur
"Makkelijk kritiek leveren vanachter je tekentafel zoals gebruikelijk."
Wat wil je dan dat Adriaan tekent? Jip en Janneke's? -
Edwin Vink, za 28 mei 2011 19:09 in reactie op Florian Lichti Reageer op Edwin
Dat is de baan van meneer Soetebroek of niet? Karremans baan was was het beschermen van de burgerbevolking daar. Nu, wie heeft er gefaald? Nog even en dan mag je nergens een mening meer over hebben als je er zelf niet bij geweest bent.
-
Hein van Leeuwen, za 28 mei 2011 11:04 Reageer op Hein
Ergernis nummer 1 deze week: de aandacht voor Dutchbat in plaats van voor de genocide.
-
El Che, za 28 mei 2011 10:57 Reageer op El
"Don't shoot at the pianoplayer."
"You're a bad pianoplayer." -
Han Soerabaja, za 28 mei 2011 10:53 Reageer op Han
Mooie melancholie
-
Mostafa Mouktafi, za 28 mei 2011 10:33 Reageer op Mostafa
Nog een biertje?! Of eerst dansen?
-
Ellen Stapraden, za 28 mei 2011 11:19 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Ellen
Nog steeds geen idee in wat voor afschuwelijke situatie Karremans en zijn manschappen verkeerden, Mostafa?
Zo makkelijk als je aan de kant mag staan en een schop nageven. -
Mostafa Mouktafi, za 28 mei 2011 11:43 in reactie op Ellen Stapraden Reageer op Mostafa
De Weduwen van Srebinica hebben het nog steeds ook niet makkelijk hoor.
-
Ellen Stapraden, za 28 mei 2011 14:42 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Ellen
Mijn medeleven met de slachtoffers is er niet minder door.
-
Mostafa Mouktafi, za 28 mei 2011 14:57 in reactie op Ellen Stapraden Reageer op Mostafa
Slachtovers van een mini-kruistoch?
-
Nihilist #1375, za 28 mei 2011 16:02 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Nihilist
Of een christelijke Jihad?
-
Horkie Bongers, za 28 mei 2011 14:01 in reactie op Ellen Stapraden Reageer op Horkie
Door de nadruk geheel te leggen op de laatste dagen voor de val van Srebrenica, wekken Nederlandse media de indruk dat de heer Karremans zomaar in een onmogelijke situatie was gebracht door de boze buitenwereld.
In werkelijkheid werd de VN-resolutie 819 al direct in 1993 voortdurend geschonden, waardoor zelfs Nederlandse soldaten niet naar de enclave konden terugkeren. Dat was dus al twee jaar voor de slachting. Officier Karremans, die zelf voor zijn beroep gekozen heeft, en ervoor is opgeleid, is er twee jaar lang niet in geslaagd richting aan de ontwikkelingen te geven, en het is maar de vraag of hij de bewoners van de enclave oprecht liet blijken dat hij inzag dat de situatie uiteindelijk onhoudbaar zou worden. Op een gegeven moment komt er dan een punt waarop je inderdaad niet terug kan.
In plaats van te focussen op die ene officier die machteloos moest toezien, kunt u ook focussen op de 8373 Bosniërs die machteloos stonden, en hun familie die moest toezien ! Dat zijn de mensen die pas echt in een benarde positie zaten. -
Seyed Morteza, za 28 mei 2011 17:33 in reactie op Ellen Stapraden Reageer op Seyed
Dat weet Karremans zelf waarschijnlijk ook niet. omdat hij was weggelopen!
-
Edwin Vink, za 28 mei 2011 19:13 in reactie op Ellen Stapraden Reageer op Edwin
Een klotesituatie, maar als soldaat neem je het risico om in een dergelijke situatie terecht te komen. Een soldaat wordt laf gevonden als hij dan met de staart tussen de benen wegloopt , cadeautjes accepteert van de vijand, en gaat staan feesten terwijl er 8000 mensen afgeslacht worden die onder hun bescherming vielen.
opiniemakers
-
Mei Li Vos Directeur Orangegas en publicist
Bio -
Ivan Wolffers Hoogleraar Gezondheidszorg en Cultuur VU
Bio -
Ewout Klei Politiek historicus
Bio -
Boris van der Ham Tweede Kamerlid D66
Bio -
Brecht van Hulten presentatrice Kassa
Bio
Populair
-
De nalatenschap van 'rooie dominee' Ab Harrewijn
Theo Brand Opkomen voor gerechtigheid en vrede heeft niet altijd een christelijk labeltje
444 x bekeken Korte Scan
Reageer (7) Politiek Twitter -
&.... Politici Oekraïne op de vuist over taalwet
Man na 5 jaar cel vrijgesproken dankzij Facebook ... Domme docenten verknallen examen ... Burgemeester Londen: Fietsers vragen er om doodgereden te worden
442 x bekeken Korte Scan
Reageer (7) Kijknou Twitter -
Waarom wij in groepen leven
Ivan Wolffers Iedere dag een gezond weetje. Vandaag: We herkennen onszelf in de spiegel en weten daarmee ook wie 'de ander' is
424 x bekeken Korte Scan
Reageer (4) Leven Twitter -
Buma kan CDA nieuw elan geven
Gerard Drosterij Met het vertrek van Verhagen en de hardvochtige ARP-er Donner is de weg nu vrij voor een progressiever CDA-geluid
390 x bekeken Korte Scan
Reageer (23) Politiek Twitter -
Braziliaanse boswet van belang voor hele wereld
Paulo Adario Berekeningen laten zien dat de nieuwe wet kan leiden tot de vernietiging van 22 miljoen extra hectare regenwoud
362 x bekeken Korte Scan
Reageer (9) Groen Twitter -
Schoolleiders falen, maar trekken grote broek aan
Arjan Linthorst De VO-raad past bescheidenheid
358 x bekeken Korte Scan
Reageer (3) Economie Twitter -
Palestijnensjaal leidt tot gevangenisstraf
Peter Edel Het wordt steeds duidelijker dat mensenrechten in Turkije alleen zijn weggelegd voor hen die aansluiten bij de ethische standpunten van de AKP
353 x bekeken Korte Scan
Reageer (5) Wereld Twitter -
Mexico's 'war on drugs' werkt niet. Wat nu?
Karim Khaoiri Reagans oorlog tegen drug is mislukt. Wie gaat de gewone Mexicaan beschermen? President Calderón? De politie? Het leger? Hoe weten de Mexicanen wie te vertrouwen is?
347 x bekeken Korte Scan
Reageer (21) Wereld Twitter -
Is vertrouwen gebaseerd op hoe mensen eruit zien?
Ivan Wolffers Iedere dag een gezond weetje. Vandaag: de uiterlijke basis van ons vertrouwen
335 x bekeken Korte Scan
Reageer (2) Leven Twitter -
Invloed belangrijker dan macht
Hans Groen Door de focus teveel op het machtsstreven te leggen, verliest GroenLinks de basis op lokaal niveau waar juist door uitoefening van invloed veel meer gewonnen kan worden
334 x bekeken Korte Scan
Reageer (12) Politiek Twitter

