Bio Bekijk alles van Han van der Horst Word fan

Han van der Horst

Han van der Horst Historicus

03 februari 2012 Reageer (37) 597 x bekeken Leven RSS

Vries de directie van de NS uit

Als behoorlijk openbaar vervoer nodig is, wordt het uitgedund. Althans in Nederland, want bij de Bundesbahn lijkt er niets aan de hand

Het sneeuwt. Dus is er een groter aanbod te verwachten voor het openbaar vervoer. Het eerste dat de NS doet, is het uitdunnen van de dienstregeling. De passagiers krijgen te horen dat zij rekening moeten houden met vollere treinen en een langere reistijd. Met name de sprinters worden uit de vaart genomen. Dat zijn treinen voor wat kortere afstand die op de kleinere stations stoppen waar de forenzen in- en uitstappen.

Onze geprivatiseerde spoorwegen maken het werkende mensen dus moeilijker om naar en van het werk te komen. De gedachten gaan uit naar de berichtgeving van eerdere jaren over de miskoop met zeer pannegevoelige treinstellen die bij het minst of het geringste er de brui aan geven. Dat krankzinnige miljardenspeeltje, die idiote Fyra tussen Breda en Amsterdam met zijn torenhoge toeslag voor reizigers, die lege flitstrein rijdt ondertussen gewoon door.
Als behoorlijk openbaar vervoer nodig is, wordt het uitgedund. Althans in Nederland, want bij de Bundesbahn lijkt er niets aan de hand.
Vries de directeuren  van de NS uit. Gooi ze op straat. Lever ze uit aan wethouder Florijn van Rotterdam, die onmiddellijk nuttig werk voor ze heeft in de kassen of de haven.
Gedachte achteraf: moet je zo op een onbeschut station gaan staan? Geniet dan eerst van bovenstaande prachtige clip.

Update 5 feb: Het meest recente jaarverslag van de NS, dat over 2010, bevat informatie over de beloning van de directeuren. Meerstadt en Niggebruge kregen allebei 473,391 euro, de arme W.H.L.V. Vroonhoven moest het doen met slechts 367.000 euro. Dit zonder de emolumenten en bonussen, die U zelf kunt vinden in hoofdstuk 18 over de kosten van het personeel, vanaf pagina 122.

Een ding is wel belangrijk: ze hebben alle drie een bedrijfsauto. Ze maken dus geen gebruik van hun eigen product.


 

Laatste Reacties (37) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Ellen Stapraden, zo 05 februari 2012 00:57 Reageer op Ellen

    Ellen

    Wij leven in een klein, propvol landje. We bezitten een fijnmazig netwerk van spoorwegen, met vele stop- en/overstapplaatsen en heel veel reizigers op de vierkante kilometer.
    Er hoeft dan ook maar een hele kleine stagnatie ergens te zijn, o.a. veroorzaakt door het weer, om voor chaotische gevolgen te zorgen.
    Om daarover de NS zo hard te vallen, als bv. Sasha de Boer deed, vind ik niet te pas komen.
    Wij zijn verwende NLers, als alles niet gesmeerd loopt, volgens alle regeltjes, waardoor we maar éven belemmerd worden b.v. door sneeuwval, staan we op ons achterste benen.
    Misschien zouden we het ook eens als een uitdaging kunnen zien en een beetje kunnen relativeren vanuit onze comfortabele situatie. Denk eens aan de oorlogsjaren, of kijk naar de armoe-mensen die ploeteren in een winterse Balkan, of zie hoe dappere Siberiërs hun ijswereld overleven.....

  • Bart van Oerle, za 04 februari 2012 23:29 Reageer op Bart

    Bart

    Privatisering krijgt bij de NS de schuld, terwijl het hier eigenlijk om ordinaire bezuinigingen gaat.
    De NS is nog steeds een staatsbedrijf, de overheid geeft de NS budget en legt vast aan welke eisen ze moeten voldoen. Bij een ècht geprivatiseerd bedrijf is dat natuurlijk niet zo.
    De overheid speelt een slim spelletje: de NS heet geprivatiseerd en de privatisering krijgt de schuld van de verminderde kwaliteit. Zo houdt de overheid een goede naam, want zij zorgen er toch voor dat de NS nog enigszins goed vervoer regelt, terwijl ondertussen wel veel minder door de overheid uitgegeven wordt aan openbaar vervoer. En daar ligt dan ook de oorzaak van de problemen.

  • Heinz Brauswasser, za 04 februari 2012 21:48 Reageer op Heinz

    Heinz

    Deze sneeuw was vooraf bekend. Dus kun je ook een dagje thuis blijven.
    Het probleem is niet de sneeuw. Het probleem is onze belachelijke paniek.
    Kamerleden die schreeuwen om aandacht. Ik ga vragen stellen.
    Nou kamerleden dit probleem is binnen een week opgelost. De EU niet.
    Sascha de Boer die praat tegen de directeur NS, of hij met een misdaad heeft begaan.

  • Semolina Pilchard, za 04 februari 2012 22:39 in reactie op Heinz Brauswasser Reageer op Semolina

    Semolina

    Nee, Bruintje, de NS is een bedrijf dat een duur product levert -en frequent ongevraagd de prijzen omhoog smijt, dan wel kortingskaarten uitkleedt- en bij het minste of geringste -bladeren, onweer, sneeuw, hitte- 'fuck you, we leveren niet' tegen zijn klanten zegt. Zou zo'n slecht bedrijf serieuze concurrentie hebben, dan bestond het niet meer.

    De NS was reeds een slecht bedrijf in overheidshanden, de privatisering heeft slechts hogere prijzen gebracht. Serieuze concurrentie op het spoor is ook helemaal niet mogelijk. De reiziger wil gewoonweg de trein die hem hem het snelst van A naar B brengt. Breng die abominabele dienstverlening, alsmede ProRail, alstublieft weer onder bij de overheid.

  • Wouter Boersen, za 04 februari 2012 20:45 Reageer op Wouter

    Wouter

    Technisch moet het natuurlijk haalbaar zijn om wissels en treinen te laten rijden ook bij lage temperaturen.

    Alleen is waarschijnlijk de wil aanwezig om daar (voldoende) geld in te steken omdat het op jaarbasis maar om een relatief korte periode gaat.

    Daarom geven ze liever het geld uit aan de salarissen van de top.

    Die kunnen daar dan weer winter-banden van kopen voor hun bolides........want die moeten ook betaald worden toch?

  • Pjotre Osie, za 04 februari 2012 18:31 Reageer op Pjotre

    Pjotre

    Ik denk dat men in de randstad nu jaloers is op onze paard en wagen.

  • Henk De Bree, za 04 februari 2012 20:05 in reactie op Pjotre Osie Reageer op Henk

    Henk

    Hoezo wij hebben gemotoriseerd vervoer hoor, dat het automobiel. Komt bij jullie in de provincie over een jaar of 20 denk ik. Net zoals internet en GSM. :)

  • Wendy B, za 04 februari 2012 18:11 Reageer op Wendy

    Wendy

    Het gebeuren met de spoorwegen in Nederland is symptomatisch voor de hele westerse industrie:

    Je kunt eindeloos discussieren over de vraag of dit overmacht is of niet en of het redelijk is om dit niet te accepteren of wel.

    Punt is dat NS/Prorail westerse bedrijven zijn met westerse tarieven. Als in Verweggistan een oud aftands boemeltreintje, waarvan het treinkaartje een schijntje kost, eens wat vertraging heeft, of niet rijdt, klaagt niemand erover.

    Maar de NS rijdt niet met oude, aftandse barrels, maar met peperduur, modern materieel. Dan kan de NS honderd keer uitleggen wat de oorzaak van de storing is, maar het komt over als slappe smoezen.
    Waarom is bijna elk product van de westerse industrie van 30 jaar en ouder wél betrouwbaar en duurzaam?
    Waarom rijden die treinstellen uit 1964 wel, en de moderne superdeluxe treinen niet in extreme omstandigheden?
    Waarom nieuwe treinen kopen als die nieuwe treinen net zo vaak stil staan en kapot zijn als oude, versleten, aftandse treinstellen?
    Westerse producten zijn niet te duur, maar de hoge prijs staat niet in verhouding tot de geleverde kwaliteit.
    Komt waarschijnlijk vooral omdat in de meeste bedrijven de vakmensen en de deskundigen niets te vertellen hebben en het beleid bepaalt wordt door mensen die niets weten van het product en ook niet geïnteresseerd zijn in het product.

  • Tom Meijer, za 04 februari 2012 22:04 in reactie op Wendy B Reageer op Tom

    Tom

    "het beleid bepaalt wordt door mensen die niets weten van het product"

    De inhoudsloze manager is inderdaad dè plaag in veel sectoren van onze maatschappij, zowel in het bedrijfsleven als bij de overheid.

  • Henk De Bree, za 04 februari 2012 18:08 Reageer op Henk

    Henk

    En vandaag weer :)

    Misschien moet de verbods partij van Nederland al haar leden het rijbewijs afnemen en lekker in het onrendabelen vervoer gaan zitten. Ik gun het ze van harte! Auto rijdend Nederland betaald met belastingen op brandstof, bezit en andere taxen tig miljard en meer dan 3/4 gaat naar OV, en dan nog niks voor elkaar krijgen.

    Links wil dit, ik zeg OV voor links en niet verder zeuren dan! Gas voor het ontdooien van wissels omdat WIJ een gasland zijn, ook zo'n briljant links iets. Stroom loopt overal langs het spoor maar geen electrisch verwarmde wissels.

    Heerlijk een auto, verwarming, rijden 24/7, met mijn muziek, mijn temperatuur, geen gehoest in mijn gezicht of nek, ik kan zitten, met toropische temperaturen, ruimte enz enz enz.

    Ik lach ze weer toe (uit) as maandag bij de haltes. Faal OV

  • Nieuw!: Veldman, za 04 februari 2012 16:56 Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    http://www.youtube.com/watch?v=5ehC3jUuZCg
    Koefnoen - Chris Zegers in RTL Forens

  • Nieuw!: Veldman, za 04 februari 2012 16:52 Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    http://www.imdb.com/title/tt0279977/
    http://en.wikipedia.org/wiki/The_Navigators_(film)

  • Nieuw!: Veldman, za 04 februari 2012 15:34 Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    De Portugeese trein.

    Waarschijnlijk bestaat ze niet meer de langeafstandboemel in Portugal.
    De laatste keer dat ik er was waren er een stuk minder in ieder geval en dat was ergens rond 2005 - en toen was er al niet veel meer van over .
    De langeaftsandsboemel was de mooiste trein van Europa .
    Een trein waar je gewoon in mocht roken met een klein barretje aan boord.

    Zo landde ik en een makker op Faro - dat was nu eenmaal het goedkoopst - wij waren idolaat van het Noorden van dit land - met name de steden Porto en Guimaraes waar een bruisende jongerencultuur was met een gezonde combinatie tussen verval en schoonheid .
    Mijn beroerde Portugees kenmerkt zich dan ook door een noordelijke tongval en slang dat mensen in Lisboa niet verstaan (willen)
    Maar Portugal is meer dan alleen het Noorden - het Zuiden heeft parels als Tavira en de Alentejo met de spreekwoordelijke traagheid heeft absolute chare (deze is voor Han - een hele populaire band uit de Alentejo - http://www.youtube.com/watch?v=fgtZtt-faJM )

    Omdat wij jonge en dranklustige knullen ons zo snel mogelijk bij onze vrienden in het noorden wilden vervoegen hadden we een nacht overgeslaan (goedkope vliegreizen zijn nu eenmaal midden in de nacht) vanuit Groningen naar schiphol gelift waar we uren moesten doorbrengen omdat we pas om 3 uur snachts vlogen . Wegens geldgebrek (wij vlogen altijd 1 dag voordat het geld binnenkwam want dan had je daar lekker veel) aten we daar de nog half bevroren nasi die we van mijn moeder meegekregen hadden .
    Eenmaal geland op Faro waren we doodop en vol goede moed . Even bijkomen aan de kade van het vrij lelijke jachthaventje daar kijkend naar rare zeebeestjes die waterstraaltjes uitspogen. Met een flesje Sagres (ze hadden geen Superbock - een zuidelijke eigenschap)
    Daarna met de geweldige trein naar Beja -
    Beja is een bijzonder mooi oud moors aandoend stadje midden in de Alentejo - een geweldige plek voor mensen die niks anders zoeken als een goed bed en goed maaltijd en geen eisen stellen aan verder vertier .
    De trein is. Ruimte genoeg maar we gingen natuurlijk op het balkon zitten .
    Daarvoor is een hele goede reden.
    De deuren mogen open en je kunt met je benen naar buiten bungelend met een shagje en een biertje van het landschap genieten tussen portugeese jongeren die heel sociaal alles met je delen en er is altijd wel een vent met een gitaar of een meisje dat kan zingen .
    uren lang stoppend bij stukken nergens dat stations schijnen te zijn .
    Je lijkt amper vooruit te komen maar dat is niet erg .
    Het is de mooiste kroeg ter wereld tenslotte.
    Je voelt je thuis en geaccepteerd je maakt tijdelijke vrienden je praat over muziek, politiek en elkaars landen .
    Dood moe in Beja aangekomen zoek je een goedkoop pension en valt gelukzalig en licht verbrand in slaap dromend over nieuwe avonturen.

    Waarom kan de trein niet overal zo zijn als de Portugese lange-afstands boemel?

  • clara legêne, za 04 februari 2012 15:34 Reageer op clara

    clara

    Op dagen als deze kun je als OV'er twee dingen doen: rekening houden met de mogelijkheid dat op het spoor (net als op de wegen, vliegvelden en vaarwegen) niet alles volgens het boekje functioneert en dus vroeger van huis gaan, of eisen dat alles naar behoren functioneert en te laat op je bestemming arriveren.

    Mensen die dat laatste eisen, eisen volgens mij het onmogelijke.

    Wie wil weten waarom niet alles volgens het boekje functioneert kan het beste in een eersteklascoupé hoorcollege gaan volgen bij het aldaar gezeten NS-personeel.

    Ik noteerde gisteren de volgende wetenswaardigheden (en als ik lieg dan lieg ik dus in commissie):
    - Het materiaal waarmee ProRail oude bovenleidingen vervangt is om kosten te besparen enkele millimeters dunner dan had gemoeten en daardoor niet bestand tegen belasting met sneeuw en ijs.
    - De computersystemen van ProRail waarmee wisselverwarmingen worden geactiveerd verwarmen als ze het doen de wissels prima, maar zijn zelf heel vorstgevoelig.
    - De NS kunnen bij dit weer op de drukste lijnen het beste Mat64 inzetten (materieel uit 1964), daar hebben ze nog iets van 60 treinstellen van en die dingen doen het altijd.

  • Julius Vold, za 04 februari 2012 10:54 Reageer op Julius

    Julius

    @ Han van der Horst

    Als je van de materie geen verstand hebt; houd dan gewoon je mond.
    Je maakt je met deze inzending namelijk volkomen belachelijk.

    Ten eerste: de situatie tussen het Nederlandse en Duitse spoorwegennet is onvergelijkbaar. Het Duitse spoorwegennet wordt namelijk veel minder intensief bereden.
    Ten tweede waren er gisteren óók problemen op het spoor in Duitsland en ten derde: de NS presteert een heel stuk beter dan ca 30 jaar geleden toen ze nog geheel onder de overheid vielen.

  • Han van der Horst, za 04 februari 2012 11:17 in reactie op Julius Vold Reageer op Han

    Han

    Het is volstrekt onjuist dat de NS nu beter presteert dan in de tijd dat het nog gewoon een staatsbedrijf was, geleid door ingenieurs die zich tijdens hun opleiding op spoorwegen hadden gespecialiseerd en niet door iemand als de huidige CEO Bert Meerstadt, bouwkundige die daarna bij McKinsey heeft gewerkt en daarna bij Young en Rubicam, iemand die dus van spoorwegen niks afweet.

    Hij is het type bestuurder dat in Nederland tegenwoordig te vaak aan het hoofd staat van instellingen waarvan het product geleverd wordt door professionals en daar enorme schade aanrichten.

    Zij zijn vergelijkbaar met de regenten uit de achttiende eeuw, die niet ten onrechte als de eeuw van verval te boek stond.

    Een spoorwegmaatschappij die niet tegen een sneeuwbui kan wordt slecht geleid. Je hebt een aantal malen geschreven dat je in een islamitisch land woont. Als het Khazakstan niet is, zal het er wel warm wezen. Ik kan me voorstellen dat de spoorwegen daar zich niet op koud weer voorbereiden maar hier hoort dat ands te zijn.

  • Social Darwinist, za 04 februari 2012 13:53 in reactie op Han van der Horst Reageer op Social

    Social

    En wederom ga je voor een groot deel de fout in door hier het spoorwegbedrijf NS op de vinger te tikken. Je lijkt die malle eppie Aptroot wel.

    Het gaat hier om de infra die niet goed werkte! Zie ook mijn bijdrage @08:39

    Vergelijkbaar is, dat als het streekvervoer bussen plat liggen omdat zij niet van de infra gebruik kunnen maken omdat de wegbeheerder de wegen niet berijdbaar houdt, dan ga je toch ook het busbedrijf niet de schuld geven.

  • Piet Monster, za 04 februari 2012 15:52 in reactie op Social Darwinist Reageer op Piet

    Piet

    Ben ik niet helemaal met je eens. De sneeuwbui van gisteren was zo ongeveer tot op de minuut voorspeld en ook was duidelijk wanneer het weer zou stoppen. Men had donderdag en vrijdagochtend een volle en een halve werkdag om het in goede banen te leiden.
    Waarom niet al de hele dag de nooddienstregeling ingesteld, of vlak na de ochtendspits? Nu deed NS iets anders, namelijk willekeurig sprinters eruit halen (ik vermoed omdat het materieel weer faalde) waardoor de onduidelijkheid ontzettend toenam.

    In mijn ervaring zijn het toch de aftandse hondenkoppen die bij sneeuw blijven rijden. Knap die een beetje op en bouw ze uit tot sneeuwtreinen. Zo zal de NS weten welk materieel beter tegen koud weer bestand is, zet dat dan (met voldoende lengte, bij een nooddienstregeling kun je niet de reizigers die normaal in 5 treinstellen zitten in 1 proppen) in!

    Ik vraag me ook af of die mobiele teams niet slimmer ingezet kunnen worden. Steeds hoor je dat die ook in de file staan en daarom niet bij de wissels kunnen komen. Het moet toch duidelijk zijn welke wissels het belangrijkst zijn en daar zet je dan een team neer. Utrecht loopt altijd vast, dus het lijkt me dat je daar dan 2 teams neerzet.

    Volgens mij moet men naar een nooddienstregeling met zo min mogelijk wisselgebruik. Met het opstellen van een slim basaal noodspoorplan is m.i het aantal mogelijke verstoring terug te brengen omdat het een kleiner aantal kritieke punten passeert. Zo kun je bijv tussen amsterdam cs (vanaf spoor2) tot aan utrecht zuilen pendeltreinen laten rijden zonder 1 wissel om te hoeven zetten. Een ander middel is bij noodgevallen routes opknippen en met pendelende treinen werken. Duurt wel langer, maar het blijft in ieder geval rijden.

  • Jan B, za 04 februari 2012 11:52 in reactie op Julius Vold Reageer op Jan

    Jan

    Het Duitse spoorwegennet wordt namelijk veel minder intensief bereden.

    Ook een minder intensief bereden spoorwegennet gaat plat als de wissels defect raken.

  • Piet Monster, za 04 februari 2012 16:14 in reactie op Julius Vold Reageer op Piet

    Piet

    De duitsers zijn wel stukken klantvriendelijker.

  • Nieuw!: Veldman, za 04 februari 2012 16:45 in reactie op Julius Vold Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    ik ben een ervaren treinreiziger en u kletst uit uw nek wanneer u beweert dat het slechter was toen de staat nog de baas was - toen waren onze spoorwegen de beste van europa - wat aan de dure kant toen al maar perfect .
    Nu lift weer - de trein is gewoon een onaangename ervaring geworden terwijl ik gek ben op treinen .
    Nu ben ik verder geen groot fan van de duitse trein maar dat komt gewoon door hun hele indeling ; het zijn gewoon geen prettige treinen om in te zitten en duitse conducteurs zijn te beroerd om vragen te beantwoorden .
    En het systeem functioneert ook niet lekker want zo vaak ga ik niet naar Duitsland maar 1 op de 3 keer gaat er iets niet zoals het hoort. zelfs een keer 9 uur in de trein gezeten van Berlijn naar Arnhem (een reis die 5 uur hoort te duren) dat was nog niet eens de grootste ellende de ellende was dat we geen zekerheid hadden dat we in Nederland nog naar huis konden en die Duitsers weigerden ons te informeren totdat er een Nederlandse mederwerker van de Deutsche Bahn aan boord kwam die even netjes met zijn radio informeerde bij Arnhem. Een kleine moeite en groot plezier .
    Waarom die Duisters allergisch zijn voor informatie aan de reiziger verstrekken blijft me een raadsel maar elke vraag die je ze stelt wijzen ze op dat zeer correcte foldertje dat in elke trein ligt . Alleen wanneer het niet in het foldertje staat weet de Duitser niks .

  • Klaas Slager, za 04 februari 2012 09:30 Reageer op Klaas

    Klaas

    Voor je een oordeel velt zou je toch moeten weten waaraan het ligt.
    Ik herinner me vaag dat de directeur financien van de NS eens uitlegde welke investering nodig is om in dit soort weer het drukst bereden spoorwegnet van de wereld nog te laten functioneren.

    Berekend zou kunnen worden hoeveel duurder de reizigerskilometer dan wordt, en of we dat er voor over hebben.

    Maar ook ik vind de NS toezeggingen in schril contrast met de realiteit.

  • Social Darwinist, za 04 februari 2012 08:36 Reageer op Social

    Social

    Ben bang dat de NS weinig aan deze situatie kan doen. Ze zijn namelijk geheel afhankelijk van de infra die hun wordt aangeboden. Als de infra op orde is, dan zal NS alle treinen kunnen, en willen rijden die zij volgens het spoorboekje in hun planning hebben. Je mag het vingertje dus wel wijzen, maar doe dat dan richting ProRail welke de opdracht heeft van de overheid om de infra te onderhouden en de techniek optimaal te laten functioneren. Dat kost geld. Dat is er niet en er wordt steeds meer beknibbeld op de uitgaven voor ProRail. Willen we dat alle wissels bedienbaar blijven dan zouden op de 6000 wissels welke de infra-struktuur kent deugdelijke wisselverwarmingen moeten worden aangebracht die het liefst nog werken ook.

    Het enige wat je NS zou kunnen verwijten is, dat hun personele bijjsturing volkomen op de schop ligt als de infra niet volledig beschikbaar is. Machinisten en conducteurs die niet op plaatsen zijn waar ze volgens hun dienstkaartje moeten zijn. En als ze daar niet zijn, ook de treienen die ze moeten rijden niet kunnen rijden.

    Verder is het wel gemakkelijk te schoppen richting NS. Er stond 800 km file op de wegen, terwijl we miljarden investeren in de wegen en zelfs al 130km/h per uur mogen rijden. Schiphol moet 50% vluchten annuleren en reizigers op veldbedjes laten overnachten. Ook uitval van metro's en streekvervoer.

    En Han moet niet zo lyrisch doen over de DB. Vorig jaar begin december lag het treinverkeer daar ook volledig op zijn gat, en als er daar deze winter wederom wat grotere sneeuwval zal zijn of is, dan ligt het daar ook weer voor grote gedeelten plat. Vooral de regional bahnen.

  • Dr. Strangelove, vr 03 februari 2012 21:59 Reageer op Dr.

    Dr.

    ik zag net een paar mannen werken aan een wissel.

    laten we niet vergeten dat die wel willen, en stinkend hun best doen.

    http://www.amazingdata.com/images/ExplanationofManagementpyramid_C702/ExplanationofManagementpyramid.jpg

  • Jan B, za 04 februari 2012 11:50 in reactie op Dr. Strangelove Reageer op Jan

    Jan

    Klopt. Maar die mannen moeten roeien met de riemen die ze hebben. En als het materieel gewoon kut is.......

  • Mark Sinops, vr 03 februari 2012 21:54 Reageer op Mark

    Mark

    Opvallend dat de aandeelhouders dit nog pikken.

  • Coos van Leeuwen, vr 03 februari 2012 19:17 Reageer op Coos

    Coos

    Ik meende toch vorige winter van de NS gehoord te hebben dat de chaos zoals er die winter was tot het verleden zou behoren en men flinke investeringen zou doen in wisselverwarming e.d. Voortaan zou er weinig hinder zijn.
    Ik neem aan dat de uitkering van de bonussen wel vlekkeloos verlopen is.

    Ik zeg kamervragen...........!

  • Piet Monster, vr 03 februari 2012 18:11 Reageer op Piet

    Piet

    Vandaag faalt de NS weer als vanouds, 1 sneeuwbui en het spoorwegnet ligt volledig plat. Geen treinen naar den haag, rotterdam, utrecht, amsterdam, webiste plat want overbelast. geen reizigersinformatie op de stations meer, wissels geblokkeerd door ijsklompen. 1 grote chaos.

    opvallend dat ze de winterdienstregeling niet ingesteld hebben maar de sprinters ertussen uit halen. Waarschijnlijk falen de nieuwe sprinters weer.

    Trouwens han, het is de NS gelukt de amsterdam -brussel trein definitief de nek om te draaien. medio 2012 stopt hij met rijden. Jongste tactiek om reizigers in die trein te pesten is het inzetten van stokoud belgisch materieel en het slechts inzetten van 5 wagons op vrijdagmiddag. De trein puilt desondanks uit, aangezien het de laatste vlotte verbinding is tussen a'dam en rotterdam.
    van de 166 miljoen van de laatste hsl tegenvaller kun je 15000 man tegen modaal salaris 6 maanden lang volcontinu alle wissels in Nederland laten verwarmen....

  • 'Klaas Jeltsma, vr 03 februari 2012 20:02 in reactie op Piet Monster Reageer op 'Klaas

    'Klaas

    De NS moet gewoon niet beloven dat het allemaal rijdt. Ze moeten gewoon zeggen: beste reizigere, met deze sneeuw is er behoorlijk wat treinuitval. We doen ons best, maar raden reizen in het algemeen af. Met de trein komt u op uw bestemming, maar de reistijd kan tot enkele uren langer duren.

    Als het een gigantische inspanning kost om de puntjes op de I te zetten, laat het puntje dan maar gewoon. Alleen mensen moeten er wel op voorbereid zijn.

  • Dr. Strangelove, vr 03 februari 2012 18:05 Reageer op Dr.

    Dr.

    Volgens de door Mark Rutte aangehangen fantasie-ideologie van de vrije-markt werking, werkt het nu verder als volgt.

    Alle reizigers gaan maandag met een andere treinaanbieder, waardoor de NS failliet gaat, en de betere concurrent het overneemt.

    dus, wat let ons.

    gelukkig kan iedereen die nu staat te wachten zich warmen aan de gedachte dat Rutte en zijn VVD ons tenminste heeft laten opdraaien voor andermans faude.

  • Piet Monster, za 04 februari 2012 16:25 in reactie op Dr. Strangelove Reageer op Piet

    Piet

    De ns is al een jaar of 15 geleden geprivatiseerd. , dat kun je Rutte moeilijk in zijn schoenen schuiven.
    Maar ik zou erg blij zijn als er ook DB intercitys gaan rijden op het traject amsterdam-arnhem en verder naar duitsland. Ook zou ik een stuk meer vertrouwen hebben in de sncf die het traject amsterdam- parijs verzorgt dan wat de NS nu presteert. Die wilden, met de succesvolle TGV's in frankrijk en de ICE 's in Duitsland, wel weer even zelf het wiel uitvinden met nu al verouderd Italiaans materieel waarvan duidelijk is dat het alleen voor de ns gebouwd wordt en niet kan rijden omdat het aan alle kanten faalt. Je kunt die treinstellen, volleidg ondergespoten met graffiti na jaren stilstaan, bewonderen op het emplacement bij de watergraafsmeer.

  • dr. Bob, vr 03 februari 2012 17:36 Reageer op dr.

    dr.

    We vroegen ons net af hoe de diverse Eisenbahnen het dan doen in landen waar het écht sneeuwt.
    Wat een zielige tobbers die OV figuren hier in Nederland.
    Maar daarom krijgen ze natuurlijk ook slechts een habbekrats betaald.

  • Nieuw!: Veldman, za 04 februari 2012 17:08 in reactie op dr. Bob Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    waarom is een treinkaartje dan bijna net zo duur als een cadilac met eigen chauffeur? Terwijl je 9 van de 10 gevallen op een overvol balkon ingeklemd moet zitten tussen stinkende oksels geparfumeerde SMS-tutjes en gezinnen met extra krijsende koters en een paar ton aan gescheurde koffers aan bagage?
    Daarbij in totale onzekerheid of je uberhaupt nog eens aankomt op de plek van bestemming?

  • Piet Monster, za 04 februari 2012 17:44 in reactie op dr. Bob Reageer op Piet

    Piet

    zo dus!
    http://www.youtube.com/watch?v=gAg8tssYFlI

  • dr. Bob, za 04 februari 2012 22:52 in reactie op Piet Monster Reageer op dr.

    dr.

    Wow ! Spectaculair gewoon .
    Gelijk ook maar een zootje andere voorbeelden bekeken.
    Bedankt voor de link.

  • Piet Monster, zo 05 februari 2012 01:38 in reactie op dr. Bob Reageer op Piet

    Piet

    laat die Russen maar schuiven

  • Pieter Pan, vr 03 februari 2012 16:31 Reageer op Pieter

    Pieter

    Zie je wel dat je een slaapzak moet meenemen als je reist..

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven