Bio Bekijk alles van Siegfried Woldhek Word fan

Siegfried Woldhek

Siegfried Woldhek Tekenaar en initiatiefnemer nabuur.com

28 januari 2012 Reageer (103) 2344 x bekeken Politiek RSS

Emile Roemer

Cartoon: Het Rode Vaandel Volgen Wij

Bekijk meer werk van Siegfriend Woldhek op zijn website

Laatste Reacties (103) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Arnoud van der Geer, di 31 januari 2012 22:04 Reageer op Arnoud

    Arnoud

    Ach ja, de SP-metafoor..

    http://www.meervrijheid.nl/?pagina=979

  • Arnoud van der Geer, di 31 januari 2012 22:01 Reageer op Arnoud

    Arnoud

    Ach ja, de SP-metafoor..

    http://www.meervrijheid.nl/?pagina=979

  • Mc. William, ma 30 januari 2012 15:44 Reageer op Mc.

    Mc.

    Selektieve interpretatie van een SP standpunt: HRA gaat eraf. Wat staat er nu eigenlijk?
    Citaat:
    Standpunt :: Hypotheekrenteaftrek

    De SP wil de renteaftrek voor alle huishoudens garanderen tot de rente over de eerste € 350.000 hypotheekschuld, tegen een maximale belastingaftrek van 42 procent. De SP wil daarnaast dat het aflossen van de hypotheekschuld fiscaal het voordeligst wordt. Concreet betekenen de voorstellen van de SP dat er voor een huishouden met een inkomen van € 50.000 en een hypotheek van € 300.000 niets verandert. Een huishouden met een inkomen van € 100.000 en een hypotheek van € 500.000 zal ook de rente over de eerste € 350.000 hypotheekschuld tegen 42 procent mogen aftrekken. Dit laatste wil de SP binnen 10 jaar bereiken zodat de woningmarkt de fiscale veranderingen rustig kan verwerken. Einde citaat.

    Ik zie niets waarmee ik het oneens zou moeten zijn. OK, ik behoor niet tot de top van de hoge/ hoogste inkomens, integendeel, het is om die reden dat ik het een heel redelijk standpunt kan en mag vinden. Je hoeft het echt niet met álle standpunten van de SP eens te zijn, dat zou wat al te griezelig worden, maar vervormen/ verdraaien is niet aardig.. De GBL probeerde een " wilderiaantje " door de SP Europees federalisme te verwijten, maar dat is gelukkig door alle weldenkenden snel doorzien.

  • Hjalmar Hoort, ma 30 januari 2012 17:37 in reactie op Mc. William Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Oh gut ja, HRA wordt inkomensafhankelijk, net als alles onder SP bewind, touche: we maken een kleine bubbel, want de huidige is wel handig, maar een beetje groot? Hoe denk je dat je dat gaat verkopen aan de internationale financiele markten?

  • Hjalmar Hoort, ma 30 januari 2012 17:39 in reactie op Mc. William Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Wat Wilders over de SP roept is overigens inderdaad kansloos. Wilders heeft hier alleen niets mee te maken.

  • Hjalmar Hoort, ma 30 januari 2012 17:39 in reactie op Mc. William Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Overigens, wat is er mis met jou reageer op knop?

  • Mostafa Mouktafi, ma 30 januari 2012 12:24 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    De kunst is nooit, nooit bedoeld om haatzaaien en het onbegrip te roepen, de kunst was altijd voor gelijkwaardigheid, democratie en mensenrechten. Woldhek! doe nog eenn wolle deken om je hoofd heen en ga diep slapen, zonder je zit de wereld er beter uit. Ga slapen man.

  • bo campman, ma 30 januari 2012 11:41 Reageer op bo

    bo

    Elke keer weer een glimlach als ik hem zie!
    Prachtig dat contrast: de goedmoedige, naïeve en wat boertige Roemer, alsof die zo van het hooien op het land komt, geplaatst in de sinistere setting van het Ware Volkssocialisme!

  • Mw. Oeverloos, ma 30 januari 2012 11:20 Reageer op Mw.

    Mw.

    Populisten aller landen, verenigt U!

  • drs Zen, ma 30 januari 2012 16:03 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op drs

    drs

    Tjonge, jonge mevrouw overdrijven is ook een kunst. Kijk hier eens naar.
    http://www.youtube.com/watch?v=Mg9u2SmeHCE&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=PWoNzxFGB8Q&skipcontrinter=1

  • Mc. William, ma 30 januari 2012 10:57 Reageer op Mc.

    Mc.

    In plaats van het fact free bashen van de SP is het wellicht nuttig van de partij standpunten kennis te nemen. Ook kennisname van het verleden en de ontwikkelingen daarná binnen deze partij strekken tot aanbeveling. Wat de SP, ook hier, allemaal in de schoenen wordt geschoven mist niet alleen realiteitszin maar getuigd vooral van stuitende vooringenomenheid.

    http://www.sp.nl/standpunten/

  • Joop Schouten, ma 30 januari 2012 11:06 in reactie op Mc. William Reageer op Joop

    Joop

    : ))))

  • Hjalmar Hoort, ma 30 januari 2012 12:00 in reactie op Mc. William Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Pensioen leeftijd blijft hetzelfde, HRA gaat er vanaf (die laatste ben ik het wel mee eens, mits met beleid). Gratis naar musea, gratis OV, gratis ov jaarkaart, gratis kraken, gratis gratis gratis.

    Oh ja, de overheid moet biovoer promoten en regionale kranten overeind houden volgens de SP.

    Inkomensafhankelijk worden: boetes, zorg, kinderbijstand, kinderopvang.

    Belasting naar 55%, en toptarief van 65%. Aftrekposten verdwijnen.

    Ik ken de standpunten van de SP, en het biedt geen soelaas, omdat er gewerkt wordt naar een situatie waarin iedereen arm is behalve de SP die de centjes kan verdelen. Nog VEEL heftiger dan nu al het geval is onder huidig beleid.

    De default positie zal worden: U mag niets behalvde dat wat de partij gezond voor u acht, want we hebben alle middelen. De centjes om te geven aan de armen, en we jatten van de rijken.

    En voor je het weet zitten 35 mensen het werk van 1 te doen.

  • Irma Noord, di 31 januari 2012 10:01 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Irma

    Irma

    U zegt: "Ik ken de standpunten van de SP", en in hetzelfde stukje schrijft u: "HRA gaat er vanaf. Gratis naar musea, gratis OV, gratis ov jaarkaart, gratis kraken, gratis gratis gratis."

    Waarmee u gelijk weer bewijst dat uw eerste statement niet waar is.

  • Hjalmar Hoort, di 31 januari 2012 11:26 in reactie op Irma Noord Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Mein GOTT he..... zal ik dan maar even je bloody eigen partij programma gaan zitten quoten voor je? Hiermee bewijs JIJ dat de partij die je verdedigt niet eens kent.

    Er moet verregaand geexperimenteerd worden met GRATIS openbaar vervoer
    Pagina 30 van je programma.

    Gehandicapten GRATIS parkeren
    Pagina 32 van je programma

    MBOers krijgen een GRATIS ov jaarkaart
    http://www.sp.nl/onderwijs/dossier/83/gratis_ov_voor_mbo.html
    pagina 26 van je programma in PDF

    Musea moeten GRATIS
    http://www.sp.nl/standpunten/cd_25/standpunt_over_musea.html
    + pagina 29 van je programma

    GRATIS fietsenstallingen: pagina 30

    Voor wat betreft de HRA: die wordt genivelleerd. Inkomensafhankelijk: we stellen inmiddels vast dat de HRA uberhaupt inflatoir werkt op de huizenmarkt: als je die behoudt voor alles tot aan 350K, dan los je de bubbel niet op. Zo worden er meer dingen genivelleerd:

    Zorgpremie? inkomensafhankelijk!
    Inkomens op het sociale minimum krijgen: GRATIS ZORG!
    Pagina 19.

    Boetes? inkomensafhankelijk! Pagina 24

    Kinderbijslag? Inkomensafhankelijk! Pagina 31. Hoogste inkomens: die krijgen niets (wat ik anzich nog wel begrijp) Pagina 31

    Lage inkomens (die nu al nettoontvanger zijn) gaan extra belastingkorting krijgen! Pagina 46.

  • Hjalmar Hoort, di 31 januari 2012 12:00 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Maar het gaat verder:

    Uberhaupt wil men gratis reizen invoeren voor slechtzienden

    Gratis schoolboeken, geen ouderbijdrage, alles gratis tot en met startkwalificatie

    De deeltaxi in Tilburg moet GRATIS worden!

    Fietsenstallingen GRATIS in Roosendaal!

    Gratis OV in Oss!

    Gratis slaapplekken tijdens de intro periode in Nijmegen (hoezo gratis voor de advocatenzoontjes???)!

    Gratis Strooizout in Groningen! (autosubsidie WTF ALU!?!)

    Gratis bellen met de gedputeerde in NH!

    SP deelt GRATIS aandelen Essent uit in Zwolle!

    Gratis Rotterdampas!

    Gratis bussen naar demonstraties!

    Gratis naar de film van Al Gore!

    SP Amsterdam: alle musea in Amsterdam, GRATIS!

    Gratis internet in alle treinen!

    http://enschede.sp.nl/bericht/23273/080215-ga_gratis_mee_naar_brussel.html

    http://www.sp.nl/economie/nieuwsberichten/7850/100712-gratis_energie_met_geothermie.html

    Gratis fietsen voor studenten in Heerlen!

    Gratis kraanwater in Leeuwarden!

    ID documenten GRATIS in Lingewaard!

    Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar you get the picture.

    Zo zal, in dat is slechts mijn mening natuurlijk, onder SP bewind, alles gratis gemaakt worden afhankelijk van je inkomen, totdat er niemand meer over is die de boel wilt gaan zitten bekostigen.

  • Nieuw!: Veldman, di 31 januari 2012 12:10 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    tsjonge - beetje normale linkse partij zou gewoon openbaar vervoer en scholing gratis maken .
    Dit zijn kleinigheidjes in de marge.

  • Hjalmar Hoort, di 31 januari 2012 14:51 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Ja eens: alleen wie gaat het betalen? Daarbij gaat Roemer nettoontvangers doodleuk nog meer geld geven? Want dat stimuleert ofzo????

  • Dennis Mollis, ma 30 januari 2012 01:19 Reageer op Dennis

    Dennis

    Vooruit Wilders is vaak in een spotprent afgebeeld dan nu Roemer ook, moet ik het zo zien?

    Is het de verwachting dat de SP stemmers nu hevig gaan lopen brullen en verongelijkt reageren?

    Als dat zo is dan moet ik deze verwachting toch zien als fishfullthinking en ik het uitblijven van gehuil hierom tevens zie als een bewijs dat de SP stemmer van een andere statuur is dan de genen die dat op de PVV doen, afgaande op hun boze en soms woedende reacties op spotprenten met hun leider in de hoofdrol.

  • Hjalmar Hoort, ma 30 januari 2012 11:49 in reactie op Dennis Mollis Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Hm. Ik ben er nog steeds niet zeker van dat het uberhaupt een spotprent is.

  • bo campman, ma 30 januari 2012 13:20 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op bo

    bo

    Dan ben jij toch linkser dan ik dacht ;-))

  • Dennis Mollis, ma 30 januari 2012 13:50 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Dennis

    Dennis

    Oke het is een cartoon, kunnen we het daar over eens zijn?

  • Hjalmar Hoort, ma 30 januari 2012 14:20 in reactie op Dennis Mollis Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Tuurlijk is het een cartoon Dennis, alleen maakt dat het in dit geval niet direct een karikatuur. Ik zie nergens echt een 'knipoog', als je begrijpt wat ik bedoel:

    http://shop.woldhek.nl/standaarddruk/;jsessionid=6F0CFE61066214DD6FE1E3FA1AD988BA?__stateless=6F0CFE61066214DD6FE1E3FA1AD988BA

    Als je kijkt naar zijn andere werk, dan is het veel meer uitvergroot. Waar de kunstenaar normaal werkt door uitvergroten van persoonlijke kenmerken, is hij hier juist aan het downplayen: roemelaar heeft opeens geen buikje meer en torens van onderarmen.

    Enfin, vanzelfsprekend word ik voor gek verklaard, maar het is mij hier niet duidelijk dat het satirische bedoelingen heeft.

  • Hjalmar Hoort, ma 30 januari 2012 14:38 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Zou wel makkelijk zijn als Woldhoek zelf even polshoogte kwam nemen op zijn string ;-)

  • YggY ..., zo 29 januari 2012 23:39 Reageer op YggY

    YggY

    Wanneer Wilders ergens, waar dan ook, in een spotprent wordt vereeuwigd dan schieten de PVV'ers spontaan in de rode vlekken.

    En rechts ? Rechts wil wat te zeuren, te miepen en te mauwen hebben dus als ik als SP'er verklaar dat ik de spotprent van Roemer wel goed vindt dan snap ik de achterliggende satire niet.

    Ja, ja.

    Misschien heb ik wel niet zo'n klein PVV lontje.

  • Censuur Joop, ma 30 januari 2012 00:39 in reactie op YggY ... Reageer op Censuur

    Censuur

    "Misschien heb ik wel niet zo'n klein PVV lontje. "

    Zo is dat. Al maken ze een tekening met Emile als zogenaamde kampbewaarder in Siberië, dan hang ik hem boven m'n bed. Betere reclame kan hij namelijk niet krijgen. En wij weten wel beter. Misschien iets voor Adriaan?

    Ik denk trouwens dat rechts helemaal niet snapt wat links wel snapt. (Waarom moet ik nu ineens aan moertjes en boutjes denken?)

  • Jan de Boer, ma 30 januari 2012 07:13 in reactie op YggY ... Reageer op Jan

    Jan

    "Wanneer Wilders ergens, waar dan ook, in een spotprent wordt vereeuwigd dan schieten de PVV'ers spontaan in de rode vlekken."

    Goed punt, had ik nog helemaal niet bedacht; ik - SP-stemmer - heb er geen moment bij stilgestaan dat ik me helemaal niet gekwetst of beledigd voel. Nou ja, laat ik dat sterke 'argument' van de PVV-aanhangsels dan alsnog óók maar even doen: "Het is schándálíg om iemand waar zo'n miljoen Nederlanders op gestemd hebben, geheel democratisch en zonder geweld, te vergelijken met een dictator die MILJOENEN doden op z'n geweten heeft. Smakeloos en kwetsend voor de slachtoffers; over de ruggen van al die doden je eigen gelijk proberen te halen. Zo sla je elke discussie dood!" enz. enz. enz.
    :-)

  • YggY ..., ma 30 januari 2012 16:11 in reactie op Jan de Boer Reageer op YggY

    YggY

    Goed punt, had ik nog helemaal niet bedacht; ik - SP-stemmer - heb er geen moment bij stilgestaan dat ik me helemaal niet gekwetst of beledigd voel.
    =============

    Ik begin er bijna plezier in te krijgen hoe er een effect wordt verwacht van in de gordijnen klimmende SP'ers wat maar niet komt, zelfs niet wanneer een enkeling probeert Roemer nog extra belachelijk te maken met 0,0 reacties.

  • Jan de Boer, zo 29 januari 2012 20:00 Reageer op Jan

    Jan

    Hjalmar Hoort: "Solidariteit, hoop, optimisme en vrijheid zijn kernpunten van de PVV volgens hun programma"

    Uhhh... Hjalmar, solidariteit is géén kernpunt van de Partij Van Volksverlakker; sterker nog, het komt één keer voor in hun programma in het voorwoord, in deze zin: "Hier, achter de dijken, is een welvaart en een solidariteit bereikt die zijn gelijke niet kende"

    Ennuh, die "hoop en optimisme" staat wel in de titel, maar ook die woorden komen alleen 2x voor in het voorwoord van het enige Lid van de Partij, en in de slotzin.
    Verder is er dus geen énkele hoop of optimisme te vinden in het programma van deze Partij van het Grote Lid.

  • Hjalmar Hoort, ma 30 januari 2012 09:38 in reactie op Jan de Boer Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Wat maar weer illustreert dat je niet aoles moet geloven dat je leest: zo ook de zgn. menswaardigheid van de SP. Ik geloof er geen donder van. Iedereen even arm.

  • Piet de Geus, zo 29 januari 2012 19:22 Reageer op Piet

    Piet

    Mooie prent van Roemer als een moderne dokwerker. Alleen betekent dokwerker in dit geval dat hij er heel hard aan werkt om iedereen nog meer te laten dokken voor zijn onrendabele achterban.

  • Dennis Mollis, ma 30 januari 2012 01:39 in reactie op Piet de Geus Reageer op Dennis

    Dennis

    "Mooie prent van Roemer als een moderne dokwerker. Alleen betekent dokwerker in dit geval dat hij er heel hard aan werkt om iedereen nog meer te laten dokken voor zijn onrendabele achterban."

    Grappige qoute waarmee je waarschijnlijk de lachers op je hand hebt Piet maar hiermee vertel je niet de hele waarheid want ik vermoed, op basis van het feit dat de SP 2e kamer fractie gemiddeld de meeste hoog geschoolden herbergt, dat het electoraat dat SP stemt voor een aanzienlijk deel ook uit die groep afkomstig is.

    Hoe spijtig dat voor jou als fervente neoliberaal, die de SP keer op keer tracht te framen als een hersenloze populistische partij die er alleen is voor mensen die jij onrendabelen noemt, ook is.

    Meestal ben je scherp,adrem en alert maar zoals zo vaak aangaande de SP sla je ook nu weer wild om je heen en wint bij jou de drang om een geplaatste oneliner neer te pennen het van de rede en kom je met zulke oliedomme uitspraken die ik van jou niet gewend ben waar het andere onderwerpen betreft.

  • Piet de Geus, ma 30 januari 2012 11:25 in reactie op Dennis Mollis Reageer op Piet

    Piet

    "ik vermoed, op basis van het feit dat de SP 2e kamer fractie gemiddeld de meeste hoog geschoolden herbergt, dat het electoraat dat SP stemt voor een aanzienlijk deel ook uit die groep afkomstig is"

    Dat is een merkwaardig vermoeden. Het lijkt meer op wensdenken, want het is strijdig met elk kiezersonderzoek.

    Of ben je dit nu alweer vergeten: http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/populariteit_sp_stijgt_verder/

  • Dennis Mollis, ma 30 januari 2012 14:02 in reactie op Piet de Geus Reageer op Dennis

    Dennis

    "Dat is een merkwaardig vermoeden. Het lijkt meer op wensdenken, want het is strijdig met elk kiezersonderzoek."

    Wat je hiermee wil zeggen is mij een raadsel voor als je goed leest wat ik schrijf. Ik heb het over een aanzienlijk deel van het electoraat.

    We kunnen soebatten over wat nou aanzienlijk genoemd mag worden en wat niet maar als ik alleen al in mijn eigen sociale omgeving kijk, wat op voorhand geen maatstaf is dat erken ik ruiterlijk, dan zijn de SP stemmers ruimschoots in de meerderheid en ja het zijn allemaal hoog opgeleiden met goede banen.

  • Piet de Geus, ma 30 januari 2012 14:58 in reactie op Dennis Mollis Reageer op Piet

    Piet

    "als ik alleen al in mijn eigen sociale omgeving kijk, wat op voorhand geen maatstaf is dat erken ik ruiterlijk, dan zijn de SP stemmers ruimschoots in de meerderheid en ja het zijn allemaal hoog opgeleiden met goede banen"

    Dat is inderdaad niet maatgevend. In mijn omgeving zijn het voornamelijk hoogopgeleiden en ze zijn stuk voor stuk even allergisch voor de SP als voor de PVV. Zo'n omgeving selecteert zich natuurlijk ook uit en die bestaat uit vogels van de meest uiteenlopende pluimage maar er zijn wel grenzen.

    Je omgeving en wat je verder zelf ziet als maat nemen kan nogal vertekenen. Zo zat ik eens in de kroeg met een rechercheur te praten die begon over buitenlanders die allemaal crimineel waren, dat wist hij uit de dagelijkse praktijk. En hij was toch echt de hele dag op pad. Ik vroeg hem hoe groot de kans was dat hij voor zijn werk in aanraking zou komen met een buitenlander die niet crimineel was. Nou nee, die kans was niet zo groot want daar werd niet naar gerechercheerd. En omdat ik toch aan het vragen was, vroeg ik meteen hoe het zat met de autochtonen die hij voor zijn werkt tegenkwam en verdomd: dat bleken ook allemaal criminelen!

    Langzaam begon er een lampje te branden en toen hij vertelde dat hij ook alleen maar een bepaald soort autochtonen tegenkwam, hoefde ik het laatste duwtje niet eens meer te geven.

    Je moet je omgeving dus inderdaad niet als maat nemen. Gedegen onderzoek wel en dat is ruimschoots voorhanden. En gezond verstand is ook een goede richtingaanwijzer: als een partij zich erop toe legt om alles in zo simpel mogelijke taal te vatten en systematisch weigert om de extra stap na te denken waardoor het interessant zou kunnen worden, dan kun je er donder op zeggen dat je een bepaald deel van het publiek aantrekt en een ander deel afstoot.

  • Dr. Strangelove, ma 30 januari 2012 07:47 in reactie op Piet de Geus Reageer op Dr.

    Dr.

    aan liegende parasieten die na het debacle de schuld graag aan een ander geven hebben we in ieder geval ook geen gebrek.

  • johan n., ma 30 januari 2012 10:12 in reactie op Dr. Strangelove Reageer op johan

    johan

    Foei.
    Dat is een jijbak.:DD
    Een leuke ook nog.

  • Piet de Geus, ma 30 januari 2012 11:26 in reactie op Dr. Strangelove Reageer op Piet

    Piet

    "aan liegende parasieten die na het debacle de schuld graag aan een ander geven hebben we in ieder geval ook geen gebrek."

    Inderdaad, wat dat betreft scoren jullie tegen de 100%. Valt me trouwens van je mee, dat zelfinzicht.

  • Mc. William, zo 29 januari 2012 18:45 Reageer op Mc.

    Mc.

    Geweldig. De SP virtueel de grootste " echte " partij met zo'n 46000 leden waarvan hele volksstammen zich wekelijks inzetten voor een rechtvaardiger verdeling van wat er te verdelen valt. Zuur rechts vindt het maar niks, en zien de vetpotten al verdwijnen. Dat de maatregelen van dit bizarre kabinet uitsluitend de lagere en middeninkomens pijn doen en er niet één de hogere/ hoogste inkomens pijnlijk zal treffen, tsja. Opvallend is ook dat zuur rechts slecht op de hoogte is van wat er nu feitelijk in het SP partijprogramma staat, en dat al vele jaren. Telegraf indoctrinatie, het met een injectiespuit dagelijks wat anti links gif in de meute spuiten, heeft bij deze categorie zijn uitwerking niet gemist. Sinterklaas partijen ( links ) contra de Egoïsten ( rechts ), een strijd op virtueel leven en dood. De tijd van de grote confrontatie, het afrekenen met de neo conservatieven/ libearalen......het komt dichterbij.

  • dr. Bob, zo 29 januari 2012 17:05 Reageer op dr.

    dr.

    Ik vind 'm fenomenaal. Wat kan die man tekenen. Ben stront jaloers, zo zou ik het ook willen.
    (en dan heb ik het nog niet eens over de boodschap)

  • Wouter Boersen, zo 29 januari 2012 13:15 Reageer op Wouter

    Wouter

    Das mooi dan, want ik stem ook niet op de PVV.

    Het woord solidariteit in hun programma klopt namelijk niet.........

  • Hjalmar Hoort, zo 29 januari 2012 15:47 in reactie op Wouter Boersen Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    In om het even welk land je wilt noemen waar ooit communisten de macht hadden zie ik geen menselijkheid, waardigheid of solidariteit, hoewel die ook plat gingen op dat soort kernpunten. Uiteindelijk was het een dictatuur. Nu begrijp ik dat de SP geen communistische partij is, maar met dit soort persoonlijkheidscultus plaatjes... tja, dan lijkt het er wel op. Zeker gezien de hoeveelheid mensen die het briljant vinden en vol trots opschrijven dat die oude communistische propaganda ook zo mooi was.

    Misschien is het juist bedoeld als cartoon, maar met die subtitel erboven ruikt het meer naar 'teary eyed' nostalgische hang naar communisme dan een poging tot humor. "Het rode vaandel volgen wij?" Erg serieus allemaal....

    Daar wringt hem de schoen een beetje denk ik: je kan het in je programmatje zetten, maar dat maakt het nog niet waar, en mijn mening is slechts dat er met de SP uiteindelijk nul komma nul solidariteit, waardigheid of menselijkheid zal overblijven. Te meer omdat ze wel heel erg geloven in Lenins' Democratisch Centralisme.

  • Zeer Voornaam, zo 29 januari 2012 18:21 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Zeer

    Heb je je eigen avatar al eens bekeken?

  • Hjalmar Hoort, ma 30 januari 2012 10:17 in reactie op Zeer Voornaam Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Ja. Wat is er mis met mijn Avatar?

  • john van hal, zo 29 januari 2012 20:09 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op john

    john

    Zo jij bent goed op de hoogte van wat de SP is. Jij gelooft zeker alleen alles wat er over ze gezegd wordt in plaats van zelf met een van hen te spreken.
    Wel handig om gelijk kritiek te uiten op wat men niet kent.

    Ik ben zelf een actieve SPér en echt geen communist. Communisme is heel wat anders als socialisme. Elk land kan wel zichzelf socialistisch noemen. Ik dacht we wel verschillen zien kunnen

  • Coos van Leeuwen, zo 29 januari 2012 21:53 in reactie op john van hal Reageer op Coos

    Coos

    Daarom! Een cartoon van een bange man omarmd door bange mensjes met hun vooroordelen. En ja hoor, Noord Korea komt gelijk voorbij maar ik mis nog Stalin, Honecker, Mao, Fidel en Pol pot.

    Wat een onzin!

  • Hjalmar Hoort, ma 30 januari 2012 14:24 in reactie op john van hal Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    ik zit al sinds de start van Joop.nl met SPers te discussieren hier. Dat zou jij inmiddels ook wel door moeten hebben: heb er meer kennis van genomen dat de gemiddelde persoon die niets heeft met de SP.

    Waarom gebruikt een socialistische partij communistische discipline's als Lenin's centralisme?

  • Nieuw!: Veldman, ma 30 januari 2012 15:04 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    `Dat zijn geen communistische disciplines van Lenin dat zijn sociale ideeën van voor 1983 die in geheel Europa de normaalste zaak ter wereld waren om de burger te beschermen tegen de graaizucht van de grote bedrijven.
    Dat heeft men later losgelaten omdat de markt het allemaal beter en goedkoper zou kunnen en we zien nu wat er van gekomen is.

    Maar goed, ik neem aan dat jij ook denkt dat iemand beleefd groeten ook door Lenin bedacht is.

  • Dennis Mollis, ma 30 januari 2012 02:10 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Dennis

    Dennis

    "Zeker gezien de hoeveelheid mensen die het briljant vinden en vol trots opschrijven dat die oude communistische propaganda ook zo mooi was."

    Kan je me wijzen op die "hoeveelheid mensen" want ik krijg bij het lezen de indruk dat het om een substantieel aantal gaat en die zie ik niet daarom graag een nadere toelichting op dit punt.

    Als je dat niet kunt dan schaar ik jou opmerking onder de noemer zielige niet ter zake doende stemmingmakerige doemdenkerij.

    Verder lees ik een warrig verhaal waarvan ik zou willen weten wat je nu precies bedoelt.

  • Hjalmar Hoort, ma 30 januari 2012 10:16 in reactie op Dennis Mollis Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Verwijzing is naar Yg. Gezien je eerste opmerking verwacht ik niet we het er op enige manier normaal over gaan hebben. Voor wat betreft het warrige verhaal: google democratisch centralisme even.

    De SP bepaald van bovenaf, niet van onderaf. Het is de partijlijn of de zijlijn. Dat ruikt voor mij gevoel teveel naar het politbureau van weleer, en de uitkomst is hetgeen geschetst in V: tegenspraak is de goelag. Kan ook niet anders, omdat de partijtop geen verantwoording hoeft af te leggen.

    Ik laat het verplichte terugstorten maar even in het midden. Ik ben daar niet voor, maar ik begrijp dat je het wellicht briljant vindt Dennis.

    Daarbuiten is hun plan harstikke leuk (alles gratis, yay), maar volledig onbetaalbaar op lange termijn, en in welke vorm dan ook onrealiseerbaar tenzij ze 76 zetels hebben. Bovendien kijkt het niet naar de toekomst, en de economy of scale: China, VS, India, Rusland etc: de EU begint zo langzamerhand te stikken in haar eigen bureaucratieen en sneue nationalismen. We gaan mee, of we doen niet meer mee. Productie is er al niet meer in dit land. We hebben in een andere string al weleens bronnen aangehaald omtrent de economie en de effecten van SP beleid hierop.

    Dan nog vind ik het wel mooi dat de SP de grootste partij is: er zijn er maar weinig die echt aandacht schenken aan de schimmige bovenlaag. Dat wordt door klassieke partijen altijd maar wat graag onder het tapijt geveegd. Roelf kaart dit soort dingen vaak goed aan, en ik blijf erbij dat dat het sterkste punt is van de partij. Alleen wat ze uiteindelijk voor ogen hebben gaat geen soelaas bieden.

  • Dennis Mollis, ma 30 januari 2012 14:39 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Dennis

    Dennis

    "Verwijzing is naar Yg. Gezien je eerste opmerking verwacht ik niet we het er op enige manier normaal over gaan hebben. Voor wat betreft het warrige verhaal: google democratisch centralisme even."

    Sorry Hjalmar dat ik de indruk wek dat wij niet normaal zouden comminuceren dat is niet wat ik wil uitstralen maar soms kan ik me ongelofelijk boos maken als mensen stemming maken en anderen stigmatiseren met lasterpraat zonder onderbouwing.

    Als je verwijst naar een individu dan heb je het niet over een "hoeveelheid mensen" zonder daar een bijbedoeling mee te hebben of misschien moet ik het zo stellen je overdrijft dan bewust en ik zou willen weten wat je daartoe drijft dit te doen.

    "De SP bepaald van bovenaf, niet van onderaf. Het is de partijlijn of de zijlijn. Dat ruikt voor mij gevoel teveel naar het politbureau van weleer, en de uitkomst is hetgeen geschetst in V: tegenspraak is de goelag. Kan ook niet anders, omdat de partijtop geen verantwoording hoeft af te leggen."

    Ik ben zelf voorstander van de bottom-up benadering maar kan jij mij wijzen op politieke partijen waar de structuur anders dan hierarchisch is. Ook voor andere partijen geldt bij mijn weten voor leden de partijlijn of de zijlijn.

    "Daarbuiten is hun plan harstikke leuk (alles gratis, yay), maar volledig onbetaalbaar op lange termijn, en in welke vorm dan ook onrealiseerbaar tenzij ze 76 zetels hebben."

    Platitudes alles roepen dat de SP alles gratis wil maken vind ik getuigen van een valse en vileine stupiditeit die meteen alle discussie smoort.

    Lees goed naar wat men echt wil realiseren en hoe men dat wil bereiken en kijk vooral ook naar de ontwikkeling die deze partij heeft doorgemaakt waar het gaat om modernisering en democratisering want qua veranderingsgezindheid kunnen andere politieke partijen er een voorbeeld aan nemen.

    Het is verder een relatief jonge partij die ideologisch van ver komt en nog volop in ontwikkeling is. Het is nog geen perfect opererende volledig democratisch aangestuurde partij waar veel op aan te merken is maar nogmaals wijs me er een aan binnen ons Nederlandse politieke bestel die het wel is.

    "Alleen wat ze uiteindelijk voor ogen hebben gaat geen soelaas bieden."

    Als ik zie wat jij ervan begrijpt dan raad ik je aan nog eens goed het programma door te lezen want blijkbaar heb je er niet zoveel van begrepen maar dat kan ook aan mij liggen dat ik dat denk.

    Weet jij bijvoorbeeld wat ze uiteindelijk voor ogen hebben en kan je dat gedegen onder woorden brengen?

  • Hjalmar Hoort, ma 30 januari 2012 18:34 in reactie op Dennis Mollis Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Wat ze uiteindelijk voor ogen hebben?

    Totaalnivellatie voor de veelverdiener, en totaalsubsidie voor de weinigverdiener. NL is een miniscuul landje, maar van mij hoeft het niet het volgende Wallonie te worden. Je helpt het vestigingsklimaat om zeep, zowel publiek als prive. De overheid is al verreweg de grootste werknemer in Nederland, en die zal alleen maar uit de kluiten gaan groeien. The bureacracy is expanding to meet the needs of the expanding bureacracy. Dat werk. In vergelijking met andere landen zullen wij op een gegeven moment totaal verzuipen in onze eigen verworven rechten. En op dat moment zullen alle mooie luchtkastelen van de SP onbetaalbaar worden. De partij kijkt niet over de grens: met SP beleid gaan we internationaal volstrekt gesloopt worden. Kille neoliberalen van Goldman Sachs die het stiekum doen via Bilderberg? Whatever you want to believe, maar ik zie Roemer dat niet veranderen.

    Wat gratis betreft, bekijk het programma: gratis OV, gratis OV jaarkaart, gratis musea, subsidie voor regionale kranten (???), gratis kraken, gratis parkeren, ga zo maar door. Dit alles gefinancieerd door 100% nivellatie. Alsof we niet al nummer 3 van de wereld zijn qua progressiviteit in belasting.

    Voor wat betreft centralistische democratie is er wel degelijk een verschil tussen de SP en andere partijen. EU parlementariers stappen op, fracties stappen op, etc. Nu gebeurt dit natuurlijk bij alle partijen, maar wat minder vaak en wat minder heftig. (behoudens natuurlijk onzer allen PVV waar de fractieleden alle kanten op vliegen wegens allerlei redenen, waarvan ik echt oprecht hoop dat dat geen vergelijkingsmateriaal hoeft te zijn voor de SP, als je begrijpt wat ik bedoel).

    Nu snap ik dat er natuurlijk alleen maar regenbogen en maneschijn in het programma staat: we zullen het allerbeste landje oooooit worden onder X: dat staat natuurlijk in elk partijprogramma. Ik heb vaak genoeg gebladerd op de site van de SP, heel leuk allemaal. Ben zelfs ook weleens in discussie gegaan met een loenzende ex-junk die een stalletje aan het runnen was op zuid om de SP te promoten. Daar probeerde ik ook mee in discussie te gaan: enige dat er uit kwam was dat de rijken moesten boeten. Keihard boeten omdat hij ooit aan de drugs was geraakt.

    MAW: eigen verantwoordelijkheid bestaat niet, want iedereen is zwak en weerloos zonder de SP.

    Ik vertrouw geen enkele politieke partij, en al helemaal niet diegene die er baat bij hebben om de burger klein te houden, zodat ze relevant blijven. Uiteindelijk is dat het falen in socialistische politiek: het werkt allemaal totdat er 1 persoon bij zit die voor zichzelf kiest. En mensen doen dat ALTIJD, want mensen zjin niet lievvvv. Er ligt teveel macht bij overheid, en er zijn te weinig stakeholders met inspraak.

    Nu is dat ook zo, dus hebben we de SP wel nodig, maar ZEKER niet in een leidende rol.

  • Dennis Mollis, ma 30 januari 2012 19:36 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Dennis

    Dennis

    Ik vind dat jij je overdreven zorgen maakt omdat zoals altijd de soep niet zo heet gegeten wordt als hij opgediend is.
    Ik heb ook geen idee hoe bepaalde ideeen van de SP er in de praktijk uitzien wat haalbaar is en wat niet.

    Ik zou maar even afwachten en je eigen persoonlijke ervaringen, die je overigens beeldend omschrijft, niet maatgevend laten zijn voor je beeldvorming en opvatting want dan krijg je van die angstvisioenen en daar schiet niemand iets mee op volgens mij.

  • Hjalmar Hoort, ma 30 januari 2012 19:59 in reactie op Dennis Mollis Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    DAAR heb je dan weer zeker een goed punt Dennis. Vandaar dat ik ook wel benieuwd ben naar wat de SP zoal zou gaan doen in een machtspositie. Ik denk dat we daar allemaal wel benieuwd naar zijn. En dan heb ik het over functioneren in een coalitie. We shall see.

    Uiteindelijk wordt het toch wel een agree to disagree, maar het discussieert leuker zo toch?

  • Coos van Leeuwen, ma 30 januari 2012 19:18 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Coos

    Coos

    "De SP bepaald van bovenaf, niet van onderaf. Het is de partijlijn of de zijlijn. Dat ruikt voor mij gevoel teveel naar het politbureau van weleer, en de uitkomst is hetgeen geschetst in V: tegenspraak is de goelag. Kan ook niet anders, omdat de partijtop geen verantwoording hoeft af te leggen."

    Van bovenaf?? Verdiep je eens in een partij voordat je gaat lopen gillen!

    Op het XVIII Congres op 2 juni worden
    9 algemeen bestuursleden, plus de voorzitter
    en algemeen secretaris in functie gekozen.
    Daartoe komt het partijbestuur in maart met een
    voordracht naar de afdelingen en de congresgangers.
    Voordat het partijbestuur met een
    voordracht komt, kunnen afdelingen kandidaten
    voordragen. Ook staat het individuele leden,
    mits gesteund door 50 andere SP-leden, vrij om
    zichzelf te kandideren. Voor functievereisten
    zie: www.spnet.nl/bestuursleden2012
    Door afdelingen voorgedragen kandidaat-bestuursleden
    of leden die zichzelf kandideren,
    dienen zich schriftelijk (per brief en kort cv) bij
    de algemeen secretaris Hans van Heijningen
    (hvheijningen@sp.nl of 010-243 55 55) aan te
    melden vóór 20 februari aanstaande. SP-leden
    die volgens de juiste procedure zijn gekandideerd,
    maar niet voorgedragen worden door het
    partijbestuur, kunnen hun kandidatuur later in
    de procedure handhaven en zich op het
    congres als tegenkandidaat presenteren

  • Hjalmar Hoort, ma 30 januari 2012 19:53 in reactie op Coos van Leeuwen Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    En hoe vaak in de geschiedenis van de SP is de voordracht niet opgevolgd?

  • Coos van Leeuwen, ma 30 januari 2012 21:58 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Coos

    Coos

    "En hoe vaak in de geschiedenis van de SP is de voordracht niet opgevolgd?"

    Goed, ga jij mij dat eens vertellen dan met namen en rugnummers.

  • Hjalmar Hoort, di 31 januari 2012 11:29 in reactie op Coos van Leeuwen Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Begin hier maar eens mee:

    http://www.depers.nl/binnenland/627176/De-rode-tomaat-is-rot.html

    http://www.depers.nl/binnenland/82734/SP-is-een-dictatoriaal-geregeerde-club.html

  • Hjalmar Hoort, di 31 januari 2012 15:48 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    MAW: als je niet doet wat het politbureau wilt, dan volgt onmiddelijke schorsing en royement. Ook binnen de partij. QED: de felheid van SP mensen die hier kwamen schelden tegen Liotard toen ze voor het eerst op Joop.nl een opinie liet horen.

  • Nihilist #1375, zo 29 januari 2012 12:01 Reageer op Nihilist

    Nihilist

    Inderdaad een treffende tekening van Kameraad Emile.
    Goed dat Joop.nl hem in de juiste hoek plaatst.

  • Joop Schouten, ma 30 januari 2012 14:46 in reactie op Nihilist #1375 Reageer op Joop

    Joop

    'Goed dat Joop.nl hem in de juiste hoek plaatst.'

    Ja. De linkerhoek.
    Verder heeft joop.nl niets te maken met de grappige insteek van de Siegfried.

  • Wouter Boersen, zo 29 januari 2012 11:36 Reageer op Wouter

    Wouter

    Opvallend dat sommige mensen deze partij zo gevaarlijk vinden.

    Menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit zijn de kernpunten van deze partij.
    Lijkt me niet iets wat nu zo verschrikkelijk fataal voor de mensheid is.

    Zeker niet in deze tijd van doorgeschoten individualisme.

  • Hjalmar Hoort, zo 29 januari 2012 12:31 in reactie op Wouter Boersen Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Solidariteit, hoop, optimisme en vrijheid zijn kernpunten van de PVV volgens hun programma. En toch stem ik er niet op.....

  • YggY ..., zo 29 januari 2012 11:26 Reageer op YggY

    YggY

    Buiten dat het een grappige en mooie tekening is wordt er ook nog iets anders bevestigd waar in het verleden hier op Joop ook al eens aandacht aan is besteed.

    Maar blijkbaar is humor toch echt een links "ding".

  • Frits Demeyer, zo 29 januari 2012 11:21 Reageer op Frits

    Frits

    Hulde, prachtig! Zo treffend! Wacht... gaat dit niet Geert Wilders of de PVV?

  • Pepijn Nostrinite, zo 29 januari 2012 10:22 Reageer op Pepijn

    Pepijn

    Tja heel goed, we moeten net als bij Wilders niet vergeten waar onze politici werkelijk voor staan. Roemers is sympathiek maar zijn ideeen gevaarlijk.

  • Marc Schouten, zo 29 januari 2012 21:41 in reactie op Pepijn Nostrinite Reageer op Marc

    Marc

    "Roemers is sympathiek maar zijn ideeen gevaarlijk."

    Ja, dat zegt Wilders ook. Ik heb het partijprogramma gelezen en kan niets vinden wat gevaarlijk is .... vertel vertel!!!

  • Pepijn Nostrinite, zo 29 januari 2012 22:32 in reactie op Marc Schouten Reageer op Pepijn

    Pepijn

    Hij maakt de middenklasse kapot en strooit met geld dat er niet is. Lijkt me voldoende. Lees zijn programma punt voor punt en je valt helemaal achterover. Maar toch meent ie het.

  • Censuur Joop, ma 30 januari 2012 00:42 in reactie op Pepijn Nostrinite Reageer op Censuur

    Censuur

    "Roemers is sympathiek maar zijn ideeen gevaarlijk. "

    Voor extreem rechts vast wel. Al is het alleen maar dat de angst bij rechts heerst. Alle anderen hoeven niets te vrezen.

  • Jonas De Ridder, zo 29 januari 2012 10:04 Reageer op Jonas

    Jonas

    Misschien om over na te denken.
    Toen het socialisme nog reëel bestond in west en oost heeft europa een tijdperk van voorspoed, vooruitgang en ontwikkeling doorgemaakt.

    Met het verdwijnen van het socialisme rest ons nu alleen nog maar achteruitgang, verdeeldheid en egoisme. En dat is nu al merkbaar.

  • Centurio Veritas, zo 29 januari 2012 01:37 Reageer op Centurio

    Centurio

    Mooie tekening maar beetje vreemd voor een links georienteerde website om Emiel Roemer zo af te beelden. De tekening verwijst naar de communistische propogandetekeningen en iedereen weet inmiddels wat voor een façade achter dat soort tekeningen schuilde.

  • Ginger Ted, zo 29 januari 2012 16:40 in reactie op Centurio Veritas Reageer op Ginger

    Ginger

    Weet je. Die satire hebben de meesten hier niet eens door. Erg hé?

  • bo campman, zo 29 januari 2012 18:02 in reactie op Ginger Ted Reageer op bo

    bo

    Ja, dat is inderdaad erg hilarisch! Links snapt totaal niets van Woldhek's satire!
    Fundamentalisme en satire, het zal nooit samen gaan, want om satire te vatten moet je in staat zijn tot relativeren.
    En we weten allemaal wel inmiddels dat relativeren, laat staan zelf-relativering, niet tot de woordenschat van de linkse joop-ers behoort.
    Zo, is dat fabeltje van humor=links ook weer doorgeprikt.

    Blijft staan dat links is lachen wederom hier bewezen wordt.

  • Censuur Joop, zo 29 januari 2012 19:34 in reactie op bo campman Reageer op Censuur

    Censuur

    Links snapt veel meer dan jij wilt.

  • het geweten, zo 29 januari 2012 00:38 Reageer op het

    het

    Kijk daar hebben we Emile Kim Roemer.
    Zijn volgelingen hopen en bidden elke dag, dat er een dag komt dat......
    PAF!
    En toen was de droom over.
    Wakker worden!!
    Zo ver komt het nooit, let maar op!

  • Hjalmar Hoort, zo 29 januari 2012 00:37 Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    ............................................________
    ....................................,.-'"...................``~.,
    .............................,.-"..................................."-.,
    .........................,/...............................................":,
    .....................,?......................................................,
    .................../...........................................................,}
    ................./......................................................,:`^`..}
    .............../...................................................,:"........./
    ..............?.....__.........................................:`.........../
    ............./__.(....."~-,_..............................,:`........../
    .........../(_...."~,_........"~,_....................,:`........_/
    ..........{.._$;_......"=,_......."-,_.......,.-~-,},.~";/....}
    ...........((.....*~_......."=-._......";,,./`..../"............../
    ...,,,___.`~,......"~.,....................`.....}............../
    ............(....`=-,,.......`........................(......;_,,-"
    ............/.`~,......`-...................................../
    .............`~.*-,.....................................|,./.....,__
    ,,_..........}.>-._...................................|..............`=~-,
    .....`=~-,__......`,.................................
    ...................`=~-,,.,...............................
    ................................`:,,...........................`..............__
    .....................................`=-,...................,%`>--==``
    ........................................_..........._,-%.......`
    ...................................,

    Hier kan je meer kunstwerkjes halen:

    http://www.dprkcool.com/servlet/the-Propaganda-Posters-%26-Art/Categories

  • Niek G, zo 29 januari 2012 11:22 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Niek

    Niek

    Ik zie daar niet echt wat in...

  • Censuur Joop, zo 29 januari 2012 11:54 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Censuur

    Censuur

    Wat moet het voorstellen? Hopelijk is het geen gesubsidieerde kunst. ;)

  • Hjalmar Hoort, zo 29 januari 2012 12:27 in reactie op Censuur Joop Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    If you have to ask, you're not ready to know.

  • Zjen Zen, zo 29 januari 2012 13:44 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Zjen

    Zjen

    Facepalm..lol

  • Michiel Online, zo 29 januari 2012 14:29 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Michiel

    Michiel

    Kan je niks beters verzinnen dan je eigen leven als een trol op een opiniesite te zetten, Hjalmar?

  • Hjalmar Hoort, zo 29 januari 2012 16:56 in reactie op Michiel Online Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Hey kijk, een adhominem in een retorische vraag gewikkeld! Had je ook al gebruikt voor Pepijn in de string van Terphuis, waar ik overigens nog steeds op een antwoord zit te wachten. Kom op Michiel, je komt er wel!

  • Censuur Joop, zo 29 januari 2012 19:37 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Censuur

    Censuur

    Kom nou toch, Hjalmar. Je ziet daar toch niet echt een gezicht vol schaamte in een rechtse hand wegduiken. ;)

  • Hjalmar Hoort, ma 30 januari 2012 09:39 in reactie op Censuur Joop Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Hehehe. Nee natuurlijk niet Fatima, maar Michiel moet eens een beetje aan de discussie gaan.

  • Bataafs Republikein, zo 29 januari 2012 00:35 Reageer op Bataafs

    Bataafs

    Hmmmm, nee, doe maar niet. Mag het ook gewoon een exacte kopie van Delacroix zijn? Aux armes citoyens!

  • Anti Zionist, za 28 januari 2012 23:58 Reageer op Anti

    Anti

    Laten we beginnen weer een beschaafd land te worden na de neoliberale barbarij van laatste decennia, Randy. Kunnen we later kijken of Noord Korea wat voor ons is :P

  • Johannes Zeilstra, za 28 januari 2012 23:54 Reageer op Johannes

    Johannes

    Leuk, morgen eentje met den princen vlag en een meeuw erin, gedragen door een geblondeerde jongen van stavast.
    Overmorgen eentje met allemaal sterren erin en het euro teken in het midden gedragen door een bankier .

  • Censuur Joop, zo 29 januari 2012 11:56 in reactie op Johannes Zeilstra Reageer op Censuur

    Censuur

    De enige goede reactie die ik hier lees. ;)

  • Hjalmar Hoort, zo 29 januari 2012 15:35 in reactie op Johannes Zeilstra Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Agreed. Hoewel ik niet verwacht dat dat een realiteit zal worden en dat het bloedserieus is bedoeld door de mods.

  • YggY ..., za 28 januari 2012 23:30 Reageer op YggY

    YggY

    Mooie tekening weer en het heeft wat van die oude communistische propaganda.

    http://imagecache2.allposters.com/images/VAS/0000-4234-4.jpg

  • Social Darwinist, za 28 januari 2012 23:19 Reageer op Social

    Social

    P-r-a-c-h-t-i-g

  • Ginger Ted, za 28 januari 2012 22:49 Reageer op Ginger

    Ginger

    Ooit Noord-Korea aan de Noordzee? Welk een gruwelijk beeld. Brrrr.

  • Nieuw!: Veldman, za 28 januari 2012 23:39 in reactie op Ginger Ted Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    U bedoeld dat Wilders ooit absoluut heerser zal worden?

  • Ginger Ted, zo 29 januari 2012 00:09 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Ginger

    Ginger

    Even gruwelijk, geen populisten in de regering.

  • Hjalmar Hoort, zo 29 januari 2012 00:27 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Wet van Hjalmar.

  • Centurio Veritas, zo 29 januari 2012 01:11 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Centurio

    Centurio

    Wat heeft Wilders hiermee te maken? Wat een argumentenarmoede.

  • het geweten, zo 29 januari 2012 00:42 in reactie op Ginger Ted Reageer op het

    het

    Wel vroeger heel vroeger in de jaren vijftig riepen de liberalen alhier:
    Nederland, het best voor bereide natie tot het communisme.
    En wat de volgelingen van Roemer cq de SP aangaat, kan het morgen, pardon vandaag nog werkelijkheid worden. ;-)

  • Censuur Joop, zo 29 januari 2012 19:36 in reactie op het geweten Reageer op Censuur

    Censuur

    In de oorlog zijn grote groepen communisten gewoon afgemaakt.
    Ik merk dat die tendens bij de PVVD en ander eng rechts nog steeds aanwezig is.

  • Centurio Veritas, ma 30 januari 2012 00:27 in reactie op Censuur Joop Reageer op Centurio

    Centurio

    In de oorlog zijn grote groepen communisten gewoon afgemaakt
    --------------

    Ja, door de eigen communistische partijgenoten = feit.

    Dus wat is nou je link met hedendaags rechts?

  • Nieuw!: Veldman, ma 30 januari 2012 15:10 in reactie op Centurio Veritas Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Nee door de Nazi's - en daarna werden ze nog steeds vervolgd in heel west-europa en de VS
    Lekker fris!

  • Marc Schouten, zo 29 januari 2012 01:34 in reactie op Ginger Ted Reageer op Marc

    Marc

    Ongefundeerde angsten ...

  • Anja Lodewijks, zo 29 januari 2012 09:58 in reactie op Ginger Ted Reageer op Anja

    Anja

    Met het destructief gedrag van de buikspreekpoppen van nu als regeerders gaat het zeker wel lekker? : (

  • Censuur Joop, zo 29 januari 2012 11:55 in reactie op Ginger Ted Reageer op Censuur

    Censuur

    Stel je niet aan. Want je weet wel beter.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven