za 26 mei 2012
Bio Bekijk alles van Adriaan Soeterbroek Word fan Abonnement
01 december 2011 Reageer (48) 3151 x bekeken Politiek
Omgangsvormen
Cartoon over de oproep van de PVV om 'u' te zeggen op school

Laatste Reacties (48) Reageer Reacties in wachtrij: 0
-
Lx Goodies, ma 05 december 2011 02:59 Reageer op Lx
Euuhm hoezo "niet alleen en vooral van" ? in dat verhaal is er sprake van 70 jaar fatsoen, een paar socialistische uitglijders (Van Dam belubberen, Marijnisse, ff dimmen) en vanaf 2006 een serieus debat en grote zorgen, naar aanleiding van het aanhoudende (!) creatief taalgebruik van dhr Wilders. Er zijn door Wilders heel wat nieuwe en zeer *denigrerende* woorden aan het kamerjargon toegevoegd. Gedoogpoedel, kopvoddentaks, de linkse kerk van de multicul, solidariteitsovervraging, flutstuk, bodemloze put Antillen, islamitisch stemvee..
http://www.lamarcommunicatie.nl/lamar/blog/woorden_van_wilders
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/de-woorden-van-wilders-en-hoe-ze-werken/1001004009056609/index.html
Lx -
Mees ., vr 02 december 2011 13:52 Reageer op Mees
-
Theo Joubert, vr 02 december 2011 09:06 Reageer op Theo
Van Bijsterveld is de eerste die inhoudelijk op het voorstel ingaat.
De overigen, Kamerleden maar ook mensen die op Joop schrijven, komen niet verder dan afgeven op de PVV. -
Bernie Whistler, vr 02 december 2011 10:45 in reactie op Theo Joubert Reageer op Bernie
Het feit dat de kwestie eigenlijk op geen enkele school speelt is veelzeggend Theo. Dat Van Bijsterveld op de hersenscheet van deze Kamerhooligan in gaat lijkt mij dan ook niet veel meer dan een overbodige beleefdheidskwestie.
Laten we eerlijk zijn: dit PVV-Kamertuig dat zich zonder uitzondering steeds opnieuw schuldig maakt aan schoftig en hufterig taalgebruik naar collega's, ministers en wie hen verder ook maar voor de voeten komt, is het niet waard een fatsoenlijk antwoord te krijgen. Op welke proefballon dan ook.
Afijn, de reacties hieronder en die op willekeurig elk ander PVV-gerelateerd item spreken in dat opzicht (beschaafde) boekdelen. -
Theo Joubert, vr 02 december 2011 12:08 in reactie op Bernie Whistler Reageer op Theo
Toen ik begon met lesgeven was ik een van de eersten die het U-zeggen agschafte. Ik dacht dat ik daar goed aan deed. Pas later ben ik gaan inzien dat het been grote fout was.
Waar haal jij vandaan dat dit op geen enkele school speelt? -
Bernie Whistler, vr 02 december 2011 14:26 in reactie op Theo Joubert Reageer op Bernie
Het zal mogelijk her en der aan de orde zijn. Maar gezien de rode lijn van de reacties in de media is het niet echt een issue. Persoonlijk geloof ik ook niet dat de 'je' of 'u' kwestie een rol speelt qua respect. Het schept alleen maar onnodige afstand. Respect dwing je af met je gedrag, je benadering, kennis en kennisoverdracht etc.
Dat de Engelse taal in deze slechts een aanspreekvorm kent en desondanks een succesvol communicatie is, is veelzeggend. -
El Che, za 03 december 2011 20:39 in reactie op Theo Joubert Reageer op El
"Pas later ben ik gaan inzien dat het been grote fout was."
Waarom was het een grote fout, als ik vragen mag? -
Theo Joubert, zo 04 december 2011 01:04 in reactie op El Che Reageer op Theo
Ik zei been grote fout.
-
El Che, zo 04 december 2011 13:22 in reactie op Theo Joubert Reageer op El
Wat is een been grote fout?
-
, vr 02 december 2011 15:07 in reactie op Theo Joubert Reageer op
Ja, op wie zou een normaal denkend mens anders moeten afgeven?
-
Theo Joubert, vr 02 december 2011 18:56 in reactie op Reageer op Theo
Is het een levensbehoefte om op iemand te moeten afgeven?
Ik heb daar niet zo'n behoefte aan. -
, za 03 december 2011 10:16 in reactie op Theo Joubert Reageer op
Ja, wel als iemand met bezopen ideeën komt.
Als je daar NIET op afgeeft is het nog erger dan ik al dacht. -
, za 03 december 2011 09:28 in reactie op Theo Joubert Reageer op
Ja, wat moet je anders?
Dit soort kulkoek toejuichen?
Kulkoek geuit door, out of all people, een pvv-er?
Dat er een minister net doet alsof ze dit voorstel serieus neemt is een vriendelijk gebaar t.o.v. de gedoogpoog.
Meer niet. -
Bernie Whistler, vr 02 december 2011 08:01 Reageer op Bernie
Kamerhooligan Lucassen, hoe zat dat toch ook alweer met hem? Is hij niet die "Wonen-specialist en woordvoerder" voor Geert's marcheervereniging, die zijn buren in Haarlem als buurtterrorist het leven danig verzuurde en meerdere malen door de politie in de handboeien werd afgevoerd? En...ook iets heeft met kleine meisjes?
Hier even een opfrisser over deze zelfverklaarde brievenbuspisser, mét verhelderend filmpje van Telegraaf TV. http://bit.ly/voESs8 -
Bernie Whistler, vr 02 december 2011 07:33 Reageer op Bernie
Wat Geert & zijn marcheervereniging precies bedoelen met correcte omgangsvormen, het tegengaan van hufterigheid en het opnieuw verkrijgen van respect, mocht Kamerhooligan Harm Beertema namens de Wilders zeggen. Op de bekende gore en hufterige PVV-toon beukte de smeerlap als het ware alle kinderen de Kamer uit. Tsja...
Mooie en veelzeggende cartoon Adriaan. Ik zie Fleur Agema al met een afstandsbediening (waarop slechts 3 knoppen) op de hoek staan om Lucassen en zijn brievenbuspissersklasje radiografisch langs de deuren te dirigeren.
Ik heb mijn keffertje trouwens al geïnstrueerd voor het geval dat als zo'n kopvoddenrukker het waagt zijn snikkeltje door mijn brievenbus te steken. En belangrijker nog: het beessie heeft erg scherpe tanden en is extreem vasthoudend.... -
Home Cinema, vr 02 december 2011 02:35 Reageer op Home
Wat is er mis mee om U te zeggen tegen een docent??
-
YggY ..., vr 02 december 2011 08:48 in reactie op Home Cinema Reageer op YggY
Wat is er mis mee om U te zeggen tegen een docent??
==================
Niets mis mee en de meeste jongeren vinden dat ook en ik quote:
Acht op de tien (78%) jongeren die op de middelbare school zitten of daar net van af zijn, spreken hun leraren voornamelijk aan met ‘u’.
Een meerderheid van de jongeren (72%) vindt dit ook de beste aanspreekvorm voor een leraar. Verplicht stellen dat scholieren ‘u’ zeggen, zoals de PVV wil, vindt driekwart (73%) dan ook een slecht plan. Dit blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder 1500 jongeren uit het 1V Jongerenpanel.
Bron:http://1vjongerenpanel.eenvandaag.nl/uitslagen/39238/uitslag_u_is_onzin -
Sylvia Stuurman, vr 02 december 2011 08:54 in reactie op Home Cinema Reageer op Sylvia
Niets, net zo min als er iets mee mis is wanneer docenten graag willen dat er 'jij' tegen ze wordt gezegd.
-
Adrie Kooijman, do 01 december 2011 23:28 Reageer op Adrie
helemaal in pvv (geen)stijl: roep maar wat als het zo uitkomt. onderbouwen is niet nodig, het volk reageert en De (een persoons) Partij stijgt in de peilingen.
Ik zie het er nog van komen dat De Grote Blonde Leider nog eens Echte Macht zal krijgen. (nachtmerriescenario) -
N C, do 01 december 2011 22:47 Reageer op N
pvvers gaan het goede voorbeeld geven;
'Ik ga U op de bek slaan,
'Ik ga U een knieschot geven,
'Ik ga U bedreigen,
'Doet U 'ns even normaal Meneer,
etc. etc. -
El Che, do 01 december 2011 22:11 Reageer op El
Psychopaten gedrag van de pvv in de tweede kamer.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/3060161/2011/12/01/PVV-vergelijkt-GroenLinks-met-Rode-Khmer.dhtml -
Ginger Ted, do 01 december 2011 22:43 in reactie op El Che Reageer op Ginger
Maar als je PVV vergelijkt met bruin dan is in reactie een verwijt aan het adres van SP, PvdA, en GroenLinks (zeker de oorspronkelijke partijen daarin) met een warme band met minstens zozeer foute linkse broeders, die wel degelijk lang, en soms nog steeds, als kameraden werden beschouwd door velen in het linkse kamp, zoals DDR, en de rest van het Oostblok, Cuba, Venezuela, etc. toch net zoiets en dus even idioot of terecht zo men wil? Een vorm van pot verwijt de ketel zeg maar?
-
El Che, do 01 december 2011 23:55 in reactie op Ginger Ted Reageer op El
Je mist nog een hele reeks landen en bewegingen. Je kunt deze lijst nog veel langer maken. En je kunt zoals jij doet alles op een hoop vegen en daar een groot "links" kamp van maken.
We hebben het hier al meerdere malen over gehad. Het is niet allemaal "links" wat zich links noemt of genoemd heeft. Links is rechts en links nogal eens misbruikt. Bijvoorbeeld: Stalin had niets,maar dan ook niets met "links" te maken. Hij heeft linkse principes verkracht en was niets meer of minder dan een despoot, een dictator, een staatsterrorist.
Althans ik en velen met mij denken daar zo over. Ik wens niet verantwoordelijk gehouden te worden voor mensen, die links misbruikt hebben en linkse principes verkracht hebben en helemaal niets met links te maken hadden, maar waarbij dat wel op enigerlei wijze gesuggereerd werd, zoals bijv de rode kmer.
Door een grote hutspot te maken, is discussie in mijn ogen niet zinvol en ontstaat een reactie zoals die van pvvert en Kamerlid harm beertema.
Zinloos en door het ontbreken van integriteit bijvoorbaat niet discussieerbaar. Het enige wat deze pvvert wil is met zoveel mogelijk modder gooien en kijken wie reageert. -
YggY ..., vr 02 december 2011 00:19 in reactie op El Che Reageer op YggY
Bedankt dat je schreef wat ik wilde schrijven.
-
, vr 02 december 2011 08:35 in reactie op El Che Reageer op
Je vergat nog : Ik ga door Uw brievenbus plassen.
-
, vr 02 december 2011 08:37 in reactie op El Che Reageer op
Rechts is nogal soepel met het toedichten van alle ooit door het communisme of zichzelf socialistische noemende stromingen begane misdaden aan * links*.
Maar was de Deutsche Democratische Republiek wel echt democratisch? -
Ginger Ted, vr 02 december 2011 10:26 in reactie op El Che Reageer op Ginger
We zijn het dan naar ik aanneem dus ook eens dat het flauw en onterecht is dat partijen elkaar verwijten bewondering te hebben voor, en/of fascistisch/nazistische of communistisch/socialistische navolgers te zijn van foute regimes uit het verleden? Dat het m.a.w. voldoende zou moeten zijn elkaar inhoudelijk op eigen merites, of het gebrek daaraan, te bestrijden. Als dat voor de PVV geldt richting anderen dan dus ook voor de andere partijen richting PVV. Lijkt me niet zo moeilijk overigens om zonder de gebruikelijke Godwins e.d. de PVV afdoende duidelijk te bestrijden op hun inhoud en gedrag.
-
Crunchy Frog, vr 02 december 2011 13:06 in reactie op Ginger Ted Reageer op Crunchy
Ik ben het met je eens, Ted, dat het klakkeloos etiketjes plakken op de andere partij niet getuigt van de beste omgangsvormen.
Maar zoals Sjaak Leijten ook aangeeft: het 'bruin' noemen van de PVV is vooral een geliefd tijdverdrijf in verhitte discussies op fora zoals Joop, een tijdverdrijf dat niet of nauwelijks zijn weg heeft gevonden naar de linkse politici in de Tweede Kamer, die juist de uiterste omzichtigheid lijken te betrachten bij hun benadering van Wilders. Terwijl het plakken van labels op alles wat maar enigszins linkser is dan de VVD een bewuste politieke strategie lijkt te zijn van de PVV-fractie.
De discussie gaat er hier over in hoeverre politici betere omgangsvormen denken te kunnen afdwingen als ze die zelf niet in acht nemen. Om dan de discussiërende achterban erbij te halen voor een 'zij-doen-het-ook' argument, vind ik niet kloppen.
Een ander punt.
Je noemt de banden met foute linkse broeders in het verleden. Die foute linkse broeders zijn er zeker geweest. Sommige van de misdaden onder die regimes hebben volgens mij vooral te maken met pure machtspolitiek, en zijn dus ideologisch onafhankelijk; sommige kun je zeker zien als uitwassen van blind doorgevoerde linkse idealen. Ieder 'isme', of het nu socialisme, nationalisme, liberalisme of katholicisme/protestantisme is, heeft dit soort lijken in de kast waar het mee in het reine zal moeten komen.
Maar waar het om gaat is niet zo zeer hoe men daar in het verleden tegenaan keek, maar hoe men op dit moment ermee omgaat.
Wanneer een linkse partij ervoor zou pleiten om de bevolking van Amsterdam te deporteren naar de Flevopolder om ze daar op collectieve boerderijen te laten werken, of om een muur om Nederland heen te zetten om emigratie naar het buitenland te voorkomen, dan mogen ze daar op aangesproken worden, en is een vergelijking met het verleden terecht.
Maar nu hebben we een partij als de PVV die stelt dat er mensen zijn die tot superieure culturen behoren en mensen die tot inferieure culturen behoren. Die suggereert dat er vanuit de inferieure cultuur een samenzwering is om de superieure cultuur omver te werpen. Die suggereert dat het vijf voor twaalf is en dat daarom alleen zware middelen voldoende zijn om het 'probleem' op te lossen. Die zelfs oproept tot toepassing van dergelijke middelen (knieschoten, deportatie). Die suggereert dat haar politieke tegenstanders als een soort vijfde kolonne meewerken aan de machtsovername van de inferieure cultuur. En die daarom voortdurend probeert de rem te zetten op media die de boodschap van die politieke tegenstanders verspreiden.
Vind je het gek dat er dan naar het verleden wordt gewezen? -
Ginger Ted, vr 02 december 2011 14:48 in reactie op Crunchy Frog Reageer op Ginger
Ik ben het met je eens dat het om de omgangsvormen in de Kamers gaat en dat daar de PVV momenteel verreweg het meest te leren heeft. Dat heeft in het verleden ook voor verscheidene andere partijen gegolden, die zich ondertussen ontwikkeld hebben tot partijen met meer ontwikkeld kader. De SP is een goed voorbeeld, maar ook de PvdA heeft zijn domme botteriken gehad, net als nog enige anderen, ook ter rechterzijde. Dus de PVV zal dan naar alle waarschijnlijkheid dezelfde ontwikkeling doormaken, al mogen ze van mij verdwijnen als sneeuw voor de zon net als de in mijn ogen nog steeds populistische maar wel meer ontwikkelde SP.
Ik ben het niet eens met je dat het verworden tot onaangename regimes niet inherent is aan socialisme, communisme, fascisme, etc. Het zijn namelijk allen in hun aard volksbewegingen met een onderliggende ideologie en die hebben bij het verkrijgen van voldoende macht altijd geleid tot ondemocratische regimes. Dat was hun oogmerk ook altijd. Er werd door al deze bewegingen expliciet naar een revolutie gestreefd die een eeuwig verkrijgen van ideologische macht inhield. Lees de Internationale en de ideologen er maar op na. Hetzelfde geldt voor fascisme en nazisme.
Pas toen de PvdA, en de meeste overige linkse partijen het socialisme afzwoeren en de sociaal-democratie omarmden, wat zeker geen socialisme is en ook geen ideologie, werd pas echt de parlementaire democratie als ideaal (in tegenstelling tot ideologie) geaccepteerd. De inmiddels voor de parlementair democratische Kamers voldoende gedomesticeerde SP noemt zich echter nog steeds socialistisch en is ons daarom zeker vanwege haar maoïstisch/leninistische (geheel voormalige?) sympathieën nog wel een expliciet afzweren van de ideologie die daaraan inherent is schuldig. De PVV herbergt daarentegen, ook door mij erkend, een overvloed aan Kamer-ongeschikten. -
Crunchy Frog, zo 04 december 2011 16:41 in reactie op Ginger Ted Reageer op Crunchy
Als je stelt dat ideologische ontsporing inherent is aan socialisme, communisme en fascisme, omdat dat volksbewegingen met revolutionaire ideeën zijn, ga je volgens mij echt te kort door de bocht.
Allereerst zijn er ook revolutionaire volksbewegingen die niet socialistisch, communistisch of fascistisch waren. Mannen als Robespierre en St.Just, die de Franse Revolutie leidden en hoofden onder de guillotine lieten vallen, waren geïnspireerd (en verblind) door de liberale Verlichtingsidealen die met name in VVD-kringen nog altijd als het toppunt van redelijkheid worden gepropageerd.
Daarnaast zijn er talloze momenten geweest waarin ideologieën juist vanuit een positie van bestaande macht zijn ontspoord tot 'onaangename regimes'. Zonder dat daar enige revolutie aan te pas kwam. Ik denk aan de kettervervolgingen, aan conservatieve politiestaten, aan koloniale oorlogen, aan de bloedige grondstoffenstrijd in Afrika waar het economisch liberalisme zich van zijn slechtste kant heeft laten zien.
Het punt over socialisme en sociaaldemocratie vind ik nogal theoretisch. Socialisme is een verzamelbegrip voor het ideaal van (Wikipedia) 'een maatschappijvorm gebaseerd op gelijkheid, sociale rechtvaardigheid en solidariteit,' of voor een stroming die streeft naar dat ideaal. In die verscheidenheid waren al in de 19e eeuw grote verschillen in beoogde aanpak daarvoor, van geweldloos tot gewelddadig.
Veel belangrijker dan het etiketje vind ik daarom de manier waarin een ideologie (welke dan ook) positie kiest ten opzichte van zijn verleden. Binnen de PvdA is dat vrij stevig gebeurd. Maar zelfs binnen de SP (die ook wat mij betreft te lang achter de Grote Roerganger heeft aangehobbeld) heb ik Jan Marijnissen nadrukkelijk horen zeggen dat een SP-er die nog met een Mao-vlag loopt te zwaaien er helemaal niets van begrepen heeft.
Een dergelijke stellingname tegenover de eigen ideologie heb ik vanuit liberale of nationalistische kring nog niet gehoord. Integendeel. Juist het liberalisme en het nationalisme zijn zich de laatste tijd weer ideologisch aan het ingraven.
De PVV kopieert daarbij programmapunten uit de zwartste dagen van het ontspoorde nationalisme, zonder daarvoor op enigerlei wijze verantwoording te willen afleggen. Daarbij gaat het echt over meer dan een paar individuen die het parlementaire equivalent van poep-pies-kak roepen. Het gaat om een bewuste politieke strategie van verbale intimidatie die volledig aansluit bij deze programmapunten.
En de liberalen en conservatieven staan erbij, kijken ernaar, wassen hun ideologische handen in onschuld, en ontkennen daarmee hun eigen erfenis. Die er ook uit bestaat dat ze al eerder een aantal keren hebben geprobeerd om ten eigen bate de nationalistische tijger politiek te berijden. Met vaak desastreuze gevolgen, niet alleen voor de omgangsvormen. -
Sjaak Leijten, vr 02 december 2011 11:48 in reactie op Ginger Ted Reageer op Sjaak
Ginger wie heeft in de tweede kamer ooit iets dergelijk gezegd????
-
Ginger Ted, vr 02 december 2011 16:05 in reactie op Sjaak Leijten Reageer op Ginger
Het heeft zoals ik al schreef zeker een historie en beslist niet alleen en vooral van rechterzijde. http://www.geschiedenis24.nl/nieuws/2008/april/Taalverruwing-in-De-Kamer.html
-
Rob Geurtsen, do 01 december 2011 22:10 Reageer op Rob
Die hardhouten plaat voor de kop van de PVV-er is toch eigenlijk het leukst...
-
kees van eck, do 01 december 2011 21:42 Reageer op kees
Je hebt een bord voor je kop of je hebt het niet.
-
YggY ..., do 01 december 2011 19:41 Reageer op YggY
Cartoon over de oproep van de PVV om 'u' te zeggen op school
=========
Ik hoorde op 1Vandaag iets wat ik eerlijk gezegd niet wist, maar de "u" aanspreekvorm bestaat al in ruim 80% van de gevallen.
Dus de PVV is het wiel weer eens aan het uitvinden. -
jan bakker, do 01 december 2011 19:23 Reageer op jan
Geweldig! Zo is het maar net!
Omgangsvormen volgens de PVV : ` Doet U eens normaal, man!!`
In brievenbussen van de buren pissen, het hebben over `kopvoddentax`, het hebben over `islamitische apen` je ex-verrot slaan, dronken achter het stuur zitten, een ober een dreun verkopen omdat je geen drank meer mag, geld in je eigen zakken steken dat bestemd is voor fractieondersteuning,
En dan aankomen met dit soort verhalen! Het is een `gotspe`!!!!
In de tijd van Janmaat werden dit soort zwakzinnige plebejers nog met de nek aangekeken en werd er totaal geen aandacht besteed.
Wat moesten we lachen om Jacobse en van Es, maar het lachen is ons zo langzamerhand wel vergaan!
Tegen Soetendorp zxou ik willen zeggen: s.v.p. niet zo `soft`, het mag wel iets harder! -
El Che, do 01 december 2011 19:14 Reageer op El
Verplicht leesvoer voor pvv-ers.
http://www.tntpost.nl/voorthuis/brieven-en-kaarten/bezorging-en-kwaliteit/uw-brievenbus/ -
Bijstandskoning van GeenStijl, do 01 december 2011 21:02 in reactie op El Che Reageer op Bijstandskoning
Gaat zo'n brievenbus niet roesten als al die PVV'ers langskomen en als een hondje het been optillen?
-
El Che, do 01 december 2011 21:25 in reactie op Bijstandskoning van GeenStijl Reageer op El
Je moet ook een roestvrij stalen nemen als er teveel pvv-ers in jouw buurt wonen.
Als alernatief kun je ook een klem plaatsen direct achter de klep.Een soort alternatieve muizenval, in dit geval een pvv-brievenbusplasser-val.
Of de klep insmeren met een soort teer. Dit is dan wel weer vervelend voor de postbezorger. -
Ine Sessink, do 01 december 2011 16:24 Reageer op Ine
Onbeschoft en respectloos blijft met U zeggen nog steeds onbeschoft en respectloos.
-
Aert Willem d'Holbach, do 01 december 2011 18:00 in reactie op Ine Sessink Reageer op Aert Willem
Hoe bedoelt u?
-
, vr 02 december 2011 08:38 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op
Dat bedoelde ze dus.
-
Crunchy Frog, vr 02 december 2011 13:27 in reactie op Reageer op Crunchy
Boing!
-
Bijstandskoning van GeenStijl, do 01 december 2011 16:24 Reageer op Bijstandskoning
Wat een hypocriet die Wilders. Staat zelf te vuilbekken achter de microfoon in de Tweede Kamer (tegen de fokking premier!) en dan wil hij een ander de les leven over vousvoyeren?
Doe eens normaal man! -
Nieuw!: Veldman, do 01 december 2011 16:14 Reageer op Nieuw!:
Geniaal
Nee echt! -
Joop Schouten, do 01 december 2011 16:06 Reageer op Joop
Fascistoïde-brievengleufpisser die een down-syndroom-rugzak-kindje afzeikt ...
-
Artois Arnhem, do 01 december 2011 16:03 Reageer op Artois
Behalve als de docent een moslim is?
-
Zjen Zen, do 01 december 2011 15:58 Reageer op Zjen
Hahahaha.
super.
opiniemakers
-
Mei Li Vos Directeur Orangegas en publicist
Bio -
Ivan Wolffers Hoogleraar Gezondheidszorg en Cultuur VU
Bio -
Ewout Klei Politiek historicus
Bio -
Boris van der Ham Tweede Kamerlid D66
Bio -
Brecht van Hulten presentatrice Kassa
Bio
Populair
-
Buitenspeler
Adriaan Soeterbroek Cartoon
1607 x bekeken Korte Scan
Reageer (6) Kijknou Twitter -
Rutte en Verhagen zingen roerig politiek jaar van zich af
DWDD 'Je mist meer dan je ziet'
1590 x bekeken Korte Scan
Reageer (24) Kijknou Twitter -
Verkiezingsstrijd barst los
Verantwoordingsdebat lijkt meer op eerste ronde verkiezingsstrijd ... Samenwerking met PVV onder vuur ... Ook Lenteakkoord gesprek van de avond ... Samsom: Het gaat niet meer om drie procent, maar om zes procent werkloosheid
1517 x bekeken Korte Scan
Reageer (86) Politiek Twitter -
Wie belt de lijkschouwer?
Theo Ploeg Links verklaart zich officieel dood in Heerlen
1515 x bekeken Korte Scan
Reageer (29) Politiek Twitter -
Trein wordt nog duurder door Lente-akkoord
Lente-akkoord wil onbelaste reiskostenvergoeding afschaffen
1471 x bekeken Korte Scan
Reageer (36) Economie Twitter -
Nog twee GroenLinks'ers wilden lijsttrekker worden
Kandidatencommissie nodigde alleen Sap en Dibi uit voor gesprek. Op partijwebsite wordt uiteindelijke afwijzing Dibi verklaard
1396 x bekeken Korte Scan
Reageer (30) Politiek Twitter -
Nick Clegg waarschuwt: golf van extremisme en xenofobie dreigt
Vice-premier waarschuwt voor gevolgen van eurocrisis
1382 x bekeken Korte Scan
Reageer (35) Wereld Twitter -
Geile mannen
Rutger Lemm Bedenk je eens wat we met deze kracht zouden kunnen doen, als we een manier vonden om het voor andere zaken dan het opsporen van meisjes te gebruiken
1359 x bekeken Korte Scan
Reageer (25) Leven Twitter -
Israëlische regering eist onvoorwaardelijke steun van joden over de hele wereld
Minister van Buitenlandse Zaken doet oproep in Londen
1302 x bekeken Korte Scan
Reageer (52) Wereld Twitter -
LuckyTV: Met BAM geen tam debat
'De macht van Jolande is in het echt bizar'
1286 x bekeken Korte Scan
Reageer (5) Kijknou Twitter
